Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje II

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.556 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 11:44:
Verhaal naar link met plaatje..

Opstelling :D
Ik zou je radaitor rechtop zetten met de fan ervoor in plaats van de fan neer te leggen met de koeler er op (rechts onder). :o

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 14 June 2003 @ 14:12:
[...]

Heb je mijn post niet gelezen :) ??? De Servertower Chieftec kasten hebben boven de PSU een grote hoeveelheid ruimte die (meestal) onbenut wordt. Geeft mij tenminste de kans om die ruimte op te vullen 8)
ik heb het hier nog steeds over die miditower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

mijn "nieuwe" 2500+ word zoon 35 graden. als ik hem naar 3000+ zet dan word hij zoon 45 graden.. :D

mijn case + airflow:

Opstelling
KLIK HIER BOVEN AUB :D

Met dank aan de handdoek van astennu.. :D
Vrij nette resultaten :) Maar zullen die temps niet iets stijgen als de opstelling in je case staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

mijn "nieuwe" 2500+ word zoon 35 graden. als ik hem naar 3000+ zet dan word hij zoon 45 graden.. :D

mijn case + airflow:

Opstelling

Mooie case :D

Shit zeg, check jouw andere kewlers! Volgens mij moet je die Barton echt een heel stuk op kunnen fokken! Heb je ook een vdd mod gedaan ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 11:00

mijn case + airflow:

Opstelling

haha zoveel koelers en dan koop je een waterkoelingsetje dat vooral uitblinkt door de stilte ;)

maar de temps zijn heel goed, toch zeker als deze stressed zijn :)

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
agent327 schreef op 14 juni 2003 @ 14:19:
[...]

Ik zou je radaitor rechtop zetten met de fan ervoor in plaats van de fan neer te leggen met de koeler er op (rechts onder). :o
neej dan gaat me radiator vliegen door die fan. en me fan gaat dan rondjes vliegen. :D was maar een 1 dag opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verkorte versie want net hing inet 2 keer achterelkaar toen ik probeerde te posten. :'(

quote: wat heeft het voornzin om dit setje te nemen als je zoveel fans hebt??

ik heb nu een hele stille pc [alles op 7 volt, je hoort nog alleen me hdd. :P]:

Grasmod aka Stille PC
Opstelling Radiator

temp.
opstarten : 25 graden
idle :30
stressed :35 [stressed = hele nacht prime95 draaien. :P]

dit wel zonder te oc'en, dus 2500+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 12:52:
Verkorte versie want net hing inet 2 keer achterelkaar toen ik probeerde te posten. :'(

quote: wat heeft het voornzin om dit setje te nemen als je zoveel fans hebt??

ik heb nu een hele stille pc [alles op 7 volt, je hoort nog alleen me hdd. :P]:

Grasmod aka Stille PC
Opstelling Radiator

temp.
opstarten : 25 graden
idle :30
stressed :35 [stressed = hele nacht prime95 draaien. :P]

die cpu kan ook zo 2100 mhz zonder voltage te verhogen dus 2800+

dit wel zonder te oc'en, dus 2500+
Deze cpu kan ook wel 12.5x166 dus 2800+ zonder voltage te verhogen mischien ook wel 3000+ alleen mults van 13x en hoger werken niet @ low end bartons.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 15-06-2003 13:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 15 June 2003 @ 13:09:
[...]

Deze cpu kan ook wel 12.5x166 dus 2800+ zonder voltage te verhogen mischien ook wel 3000+ alleen mults van 13x en hoger werken niet @ low end bartons.
hij zit nu op 11.5 x 200 met een vcore van 1.8 dit is 2300Mhz dus een 3000+!! :D ik moet straks nog ff kijken of hij hoger wil.

temps nu. :

stressed 45
idle 40
case 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
eindelijk foto's gemaakt :) Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/andyramdin/aramdinkast.jpg. Paar opmerkingen bij het plaatje:

- Die korte slang is omgebogen, had em te kort afgesneden en het reservoir is aardig vol, dus maakt volgens mij niet echt uit
- De grote pijl geeft aan dat de lange slang door de richel heenloopt die standaard aanwezig is bij de Chieftec kast :) Kon ik mooi gebruik van maken
- De veren zijn uit mn slangen, zorgt in theorie voor betere doorstroming en heb alle kabels gedouble-checked ivm knikken enzo
- Ja ik moet nog rounded cables kopen
- Ja ik noet een grote harde schijf kopen, zodat ik 3 oude schijven eruit kan knallen in de plaats voor een grotere :D
- Ja ik moet de rest van mn cables ook nog ordenen ;)
- Ja ik zal een window kopen voor mn kast voor 50 euro :)

Andere foto's zal ik binnenkort posten...

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 16-06-2003 00:44 . Reden: typo ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 15 juni 2003 @ 22:14:
eindelijk foto's gemaakt :) [afbeelding]. Paar opmerkingen bij het plaatje:

- Die korte slang is omgebogen, had em te kort afgesneden en het reservoir is aardig vol, dus maakt volgens mij niet echt uit
- De grote pijl geeft aan dat de lange slang door de richel heenloopt die standaard aanwezig is bij de Chieftec kast :) Kon ik mooi gebruik van maken
- De veren zijn uit mn slangen, zorgt in theorie voor betere doorstroming en heb alle kabels gedouble-checked ivm knikken enzo
- Ja ik noet een grote harde schijf kopen, zodat ik 3 oude schijven eruit kan knallen in de plaats voor een grotere :D

- goeie plek voor je rad

- waarom beuk je die pomp niet bovenop je cd rom drive...hoef je dat lelijke ding ook niet iedere dag aan te kijken als je straks een window hebt, en staat nog netter ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 07:33:
[...]

- goeie plek voor je rad
'k Weet toch niet hoor...
STEL dat hij ooit begint te lekken... Het zou altijd kunnen hé... Als hij dan boven de voeding hangt, en daar begint wat water in te lekken... Tja, voeding kapot, en waarschijnlijk nog andere apparaten ook...
Als je hem gewoon beneden op de bodem van je case zet, heb je daar toch al wat minder problemen mee hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 08:33:
[...]

'k Weet toch niet hoor...
STEL dat hij ooit begint te lekken... Het zou altijd kunnen hé... Als hij dan boven de voeding hangt, en daar begint wat water in te lekken... Tja, voeding kapot, en waarschijnlijk nog andere apparaten ook...
Als je hem gewoon beneden op de bodem van je case zet, heb je daar toch al wat minder problemen mee hé...
STEL dat je waterblok begint te lekken... dan heb je ook een hoop problemen...

Er kan altijd wel iets gebeuren, maar ik zou toch niet te achterdochtig worden. Het is inderdaad een goede plek voor het rad, alleen heeft niet iedereen zo een grote case ( ik o.a. :( )

Ik ga vandaag mijn setje uiteen halen en het rad eens als outtake gebruiken ipv aan de intake. Ik zal laten weten of er temperatuurverschil is ;)

edit:
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

xentar schreef op 16 June 2003 @ 08:53:
[...]
Ik ga vandaag mijn setje uiteen halen en het rad eens als outtake gebruiken ipv aan de intake. Ik zal laten weten of er temperatuurverschil is ;)

edit:
typo
Klinkt intressesant, ik zit hier namelijk ook nog over te denken, heb alleen ook niet zoveel ruimte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op 15 June 2003 @ 22:14:
eindelijk foto's gemaakt :) [afbeelding]. Paar opmerkingen bij het plaatje:

waarom heb je die slang daar zo gebogen zitten?? je kan toch ook die dopjes erop doen die je erbij kreeg?? en daar dan nog voor de zekerheid een slangeklem omheen?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
JaY- schreef op 16 June 2003 @ 13:21:
[...]

Klinkt intressesant, ik zit hier namelijk ook nog over te denken, heb alleen ook niet zoveel ruimte :/
Het is helaas niet gelukt, ik had te weinig plaats aan de outtake achteraan :( Ben nu maar een fanductje aan het bouwen: 92 mm fan voor en 80 mm fan achter, beiden op zo een 3 cm van het rad.

Ik ga ook eens proberen om het reservoir in de kring op te nemen:

Pomp - cpu - rad - reservoir - pomp

Reservoirtje hang gewoon onderaan in mijn case tegen de zijkant. Alleen, hoe moet ik dan het systeem vullen?? aangezien het reservoir lager staat dan het waterblok en op gelijke hoogte met het rad en pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Jammer dat het niet gelukt is.... ik zelf zit te denken om via een klein fanduct het rad tegen mijn outtake onder m'n voeding te hangen. Dat fanduct is alleen om wat extra ruimte te creeren, zodat als het ware de rad wat naar voren hangt. Probleem is dat het rad dan de warme lucht van de m'n zm80a-hp, chipset en waterblok vandaan zuigt, waar m'n rad ook niet echt van zal afkoelen gok ik.....

Als je tijdens het vullen van je reservoir deze tijdelijk iets hoger houdt dan je rad en pomp zal iig al wat water in je pomp en rad lopen. Reservoir helemaal vullen en daarna even je pompje laten draaien, zodat deze het water door heel het circuit laat lopen en het reservoir eventueel bijvullen. (tijdens het draaien van je pompje natuurlijk wel je cpu er ff afhalen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xentar schreef op 16 June 2003 @ 14:03:
[...]

Het is helaas niet gelukt, ik had te weinig plaats aan de outtake achteraan :( Ben nu maar een fanductje aan het bouwen: 92 mm fan voor en 80 mm fan achter, beiden op zo een 3 cm van het rad.

Ik ga ook eens proberen om het reservoir in de kring op te nemen:

Pomp - cpu - rad - reservoir - pomp

Reservoirtje hang gewoon onderaan in mijn case tegen de zijkant. Alleen, hoe moet ik dan het systeem vullen?? aangezien het reservoir lager staat dan het waterblok en op gelijke hoogte met het rad en pomp.
je moet zoiezo je reservoir hoger plaatsen anders stroom het water er niet doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Backupreservoirtje moet iig hoger staan dan de pomp.. Of de rest hoger/lager zit maakt niet zoveel uit: als de pomp draait pompt ie het toch wel omhoog, gaat het water in het pompje (reservoir dus) lager staan dan de backupreservoir, en stroomt het zo van de backupreservoir naar de pomp/reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Ik heb het nu al 1,5u draaien met het fonteintje en loopt echt heel goed nu.
Het duurde een 5tal minuutjes voor het water normaal rond ging en de meeste lucht uit de darmpjes was. Voorlopig mijn 2400+@12*166 dus geen echte overvclock in mhz.

Ik had ook het blokje wat gelapped ( met grid 1500 schuurpapier) en er was as3 ondergedaan. Verder heb ik een 92mm fan voor en de standaard fan achter het rad geplaats in een soort fanductje.

De temperaturen na bijna 1,5u draaien zijn:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xentar/idle.gif

Diodetemp is nu constant 29 (wel nog niet zitten stressen, enkel wat internetten). Socket is weeral hoger dan de diode :( Ik weet nog altijd niet welke ik moet geloven. :'( . Persoonlijk denk ik dat de diode toch correcter is dan de socket temp of ben ik verkeerd? In het bios krijg ook de socket temp te zien (een 34-35)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
tja, ik las in de manual dat je slangetje ongeveer 5 inches moest zijn, toen heb ik gespeculeerd en afgesneden. Bleek te kort te zijn ;) Als ik een veer erin knal is het opgelost, maar het maakt nix uit zo volgens mij

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

xentar schreef op 16 June 2003 @ 16:28:
Het duurde een 5tal minuutjes voor het water normaal rond ging en de meeste lucht uit de darmpjes was. Voorlopig mijn 2400+@12*166 dus geen echte overvclock in mhz.

Ik had ook het blokje wat gelapped ( met grid 1500 schuurpapier) en er was as3 ondergedaan. Verder heb ik een 92mm fan voor en de standaard fan achter het rad geplaats in een soort fanductje.

[afbeelding]

Diodetemp is nu constant 29 (wel nog niet zitten stressen, enkel wat internetten). Socket is weeral hoger dan de diode :( Ik weet nog altijd niet welke ik moet geloven. :'( . Persoonlijk denk ik dat de diode toch correcter is dan de socket temp of ben ik verkeerd? In het bios krijg ook de socket temp te zien (een 34-35)
Temp ziet er aardig uit, zou je misschien een foto'tje van je opstelling kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
JaY- schreef op 16 juni 2003 @ 18:10:
[...]

Temp ziet er aardig uit, zou je misschien een foto'tje van je opstelling kunnen maken?
Foto zal voor morgen zijn, dan kan ik ze trekken met een digitale camera, anders is het met de gsm en die kwaliteit is ook niet alles :|

Temperaturen zijn ondertussen: diode 30/37 en socket 36/41. Dus met het reservoirtje in de kring verlies je niets aan prestatie.

De opstelling is nu dus nog steeds met rad voorin.

[ Voor 7% gewijzigd door xentar op 16-06-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

xentar schreef op 16 June 2003 @ 18:25:
[...]

Foto zal voor morgen zijn, dan kan ik ze trekken met een digitale camera, anders is het met de gsm en die kwaliteit is ook niet alles :|

Temperaturen zijn ondertussen: diode 30/37 en socket 36/41. Dus met het reservoirtje in de kring verlies je niets aan prestatie.

De opstelling is nu dus nog steeds met rad voorin.
Wat is dan precies de winst die je maakt als je het reservoir in de kring zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reservoir kan je niet in kring zetten is niet waterdicht,..(en zal zobieszo niet werken, indien deze pomp t water doorpompt ipv zuigt snap je)

(dit alles is mij eerder vertelt)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Op welke manieren is deze set al gemod? Ik heb dan een andere fan erop geknalt, maar op welke manieren hebben andere mensen deze set gemod om er meer performance uit te halen?

Ben ik wel benieuwd naar, geeft je gelijk een kans om nieuwe ideeen op te doen :D

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xentar schreef op 16 June 2003 @ 16:28:

[afbeelding]

hoe heb je die 92mm fan op je radiator bevestigd? er gewoon tegenaan ge-tierap-ed of met een fanadaptortje ofzo? scheelt het in temps tov die standaard fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 13:16
pomp ziet eruit als een "my first pomp" jeweet wel, zo'n sony model :|

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Ik heb toch maar even foto's getrokken met de GSM:

het straaltje:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xentar/Image(31).jpg

het fanduct:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xentar/Image(33).jpg

overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xentar/Image(35).jpg

Na het rad komt het water dus in het backupreservoir terecht en vervolgens wordt het vandaaruit naar de pomp gezogen. Dus het is wel mogelijk om het in de kring te plaatsen!

Of er winst wordt gemaakt, dat weet ik eigenlijk niet zo. Ik vond het gewoon leuk om te zien. Binnenkort heb ik mijn chipsetblokje en dan kan ik zo zien of de flow serieus daalt. Nu stroomt het water bijna in een rechte straal tegen de andere kant van het reservoirtje.

Mijn custommade fanduct is gewoon met karton en plakband ineen gezet. Het ziet er wel niet uit, maar is bijzonder effectief en STIL!! Ik hoor werkelijk nix van die 2 fans en er komt enkel lucht voor in en achter uit. Alleen blaast hij nu nog steeds de warme lucht door de case, daar moet ik nog iets aan doen, om die lucht niet verder de case in te sturen, maar onmiddelijk langs de zijkant er weer uit of zo. Dan heb ik wel helemaal geen airflow meer, maar dat is zo belangrijk nu ook weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 07:55

Daklem

Audio Nerd

ik zit nog te twijfelen.. tussen dit setje en een setje zelf samenstellen...

in duitsland heb je namelijk ook wel erg mooie setjes tegen betaalbare prijzen....

de specs van de Tt aquarius zijn wel erg goed moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op 16 June 2003 @ 19:22:
Op welke manieren is deze set al gemod? Ik heb dan een andere fan erop geknalt, maar op welke manieren hebben andere mensen deze set gemod om er meer performance uit te halen?

Ben ik wel benieuwd naar, geeft je gelijk een kans om nieuwe ideeen op te doen :D
1 andere fan erop??? 4!!!

radiator/fan mod??

Klik hier, anders zie je niet mijn radiator die door 4 fans word gecoold en mijn ingepakt hdd. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

lol HenK, merk je ook daadwerkelijk verschil? :p
Wordt je hdd niet erg warm zo ingepakt trouwens? Ik wil dat eigenlijk ook nog doen, want m'n twee maxtors maken echt onwijs veel geluid, maar ze worden nu zonder airflow al 50C :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xentar schreef op 17 juni 2003 @ 08:56:
Ik heb toch maar even foto's getrokken met de GSM:

het straaltje:

[afbeelding]

het fanduct:

[afbeelding]

overzichtje:

[afbeelding]

Na het rad komt het water dus in het backupreservoir terecht en vervolgens wordt het vandaaruit naar de pomp gezogen. Dus het is wel mogelijk om het in de kring te plaatsen!

Of er winst wordt gemaakt, dat weet ik eigenlijk niet zo. Ik vond het gewoon leuk om te zien. Binnenkort heb ik mijn chipsetblokje en dan kan ik zo zien of de flow serieus daalt. Nu stroomt het water bijna in een rechte straal tegen de andere kant van het reservoirtje.

Mijn custommade fanduct is gewoon met karton en plakband ineen gezet. Het ziet er wel niet uit, maar is bijzonder effectief en STIL!! Ik hoor werkelijk nix van die 2 fans en er komt enkel lucht voor in en achter uit. Alleen blaast hij nu nog steeds de warme lucht door de case, daar moet ik nog iets aan doen, om die lucht niet verder de case in te sturen, maar onmiddelijk langs de zijkant er weer uit of zo. Dan heb ik wel helemaal geen airflow meer, maar dat is zo belangrijk nu ook weer niet ;)
is niet een echt reservoir nu hea...meer een watertoren idee (Als water hoger staat dan de kraan/pomp dan krijgt ie water....) maarja t werkt wel....alleen moet je je "resevoir" altijd hoger hebben staan als de pomp anders komt ie droog te staan of zit ie op een gegeven moment vol en dan komt t water via de niet waterdichte dop er uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JaY- schreef op 17 juni 2003 @ 19:06:
lol HenK, merk je ook daadwerkelijk verschil? :p
Wordt je hdd niet erg warm zo ingepakt trouwens? Ik wil dat eigenlijk ook nog doen, want m'n twee maxtors maken echt onwijs veel geluid, maar ze worden nu zonder airflow al 50C :(
nu 4 fans op 5 volt of 1 fan op 12 volt. denk dat de 12 volt meer doet. :P maar nu is hij wel stil. :D

mijn hdd zijn nu wel erg koud. ik had ze eerst zonder koeler maar toen werden ze 40 A 50 graden. nu zit er een fan aan de achterkant. die op 5 volt koude lucht eroverheen jaagt. nu worden ze zoon 30 granden :p

deze fan dus. [die aan de zijkant.]
na enig gezeik over te grote plaatjes voor modem gebruikers [ben ik ook] he ik deze foto weggehaald. je kan hier wel klikken om de foto te zien. :D

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk, verklein die plaatjes even tot c. 80KB.
Plaatjes van meer dan 700KB plaatsen is asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:03:
nu 4 fans op 5 volt of 1 fan op 12 volt. denk dat de 12 volt meer doet. :P maar nu is hij wel stil. :D

mijn hdd zijn nu wel erg koud. ik had ze eerst zonder koeler maar toen werden ze 40 A 50 graden. nu zit er een fan aan de achterkant. die op 5 volt koude lucht eroverheen jaagt. nu worden ze zoon 30 granden :p

deze fan dus. [die aan de zijkant.]
[afbeelding]
Grote foto.
Is het 1 hdd of meerdere? En helpt dat schuim alleen tegen het geluid wat ie maakt als ie leest/schrijft of ook tegen dat zoevende geluid van het draaien? Dat is namelijk hetgene wat ik nu ontzettend hoor! (Heb 2 van die luidruchtige maxtors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:16:
Henk, verklein die plaatjes even tot c. 80KB.
Plaatjes van meer dan 700KB plaatsen is asociaal.
gefixt, nu kan je kiezen of je de fotos wilt zien. ik ben ook een modem gebruiker [ een hele luie] en heeft geen zin om ze te receizen want dat duurt lang. dus nu kan je klikken. :D
JaY- schreef op 17 juni 2003 @ 22:40:
[...]

Is het 1 hdd of meerdere? En helpt dat schuim alleen tegen het geluid wat ie maakt als ie leest/schrijft of ook tegen dat zoevende geluid van het draaien? Dat is namelijk hetgene wat ik nu ontzettend hoor! (Heb 2 van die luidruchtige maxtors).
1x 40gb ws + 1 x 120 gb ibm. die herry hoor je haast niet meer. :p het zoemen hoor ik niet meer, alleen het lezen hoor ik nog een klein beetje.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
maybe ga ik dat ok wel doen, dat fontein geval, ziet er wel leuk uit, is alleen niet handig als je naar een lan gaat (bij het vervoeren) :P

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Leuk hoor
Ik heb gisteren ook zo'n setje gekocht bij de lokale computerboer, omdat m'n temps ervoor zorgden dat ik steeds verder moest terugklokken.
Fijn twee uurtjes proefgedraaid, niks lek, en een stil pompje, ik was dus een gelukkig man. Lekker inbouwen daarna. Hij hield m'n XP2400@2450 (1.95V) op een redelijke 55 graden. Mooi, ik kon dus fijn gaan douchen.
En toen
Ik kom terug van het douchen staat de pc uit, dus ik denk "iets te ver oc", start de boel weer op, zie ik plots dat de temps bij de 75 graden liggen :(
Conclusie: pompje overleden |:( , een kokendheet koelblok (en ik ben bakker dus kan wel wat warmte aan mijn vingers hebben), ben ik ff blij dat ik een mobo met C.O.P heb

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charops28 schreef op 18 June 2003 @ 20:44:
Leuk hoor
Ik heb gisteren ook zo'n setje gekocht bij de lokale computerboer, omdat m'n temps ervoor zorgden dat ik steeds verder moest terugklokken.
Fijn twee uurtjes proefgedraaid, niks lek, en een stil pompje, ik was dus een gelukkig man. Lekker inbouwen daarna. Hij hield m'n XP2400@2450 (1.95V) op een redelijke 55 graden. Mooi, ik kon dus fijn gaan douchen.
En toen
Ik kom terug van het douchen staat de pc uit, dus ik denk "iets te ver oc", start de boel weer op, zie ik plots dat de temps bij de 75 graden liggen :(
Conclusie: pompje overleden |:( , een kokendheet koelblok (en ik ben bakker dus kan wel wat warmte aan mijn vingers hebben), ben ik ff blij dat ik een mobo met C.O.P heb
de pomp is wel heet meest waardeloze onderdeel van de set vind ik.....bij meerdere mensen doet ie t niet meer en bij mij maakt ie een pokkeherrie :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
gare pomp of veel lucht in je systeempje? Anywayz, ik zou je aanraden om dan naar je verdeler te gaan en een nieuwe eisen ;) als je nog garantie hebt...

ff kijken of die optie (cop) in mn bios zit (zal wel niet). Je hebt cker een asus mobo innit?

[ Voor 25% gewijzigd door aramdin op 19-06-2003 00:31 . Reden: missing info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39

Pubbert

random gestoord

Mijne komt vandaag binnen _O_

Nu alleen nog uitzoeken waar ik alles neerhang. (in een Aopen H500A + XP2500+)

Reservoir denk ik linksonder bij de PCI.

Radiator WSL bovenin tussen de voeding en cd-drivers.

Moet dat backup ding erbij? Of kan ik die er net zo goed bij laten.

En is het beter om met de pennen, of met die klem vast te maken (dus, via mobo/socket gaten of via socket zelf) Ik heb de gaten wel, maar om daar ff hele mobo voor te los te halen (en dan moet ook mn harddisks en ram eruit :()

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Je kan ook gewoon die klemmen gebruiken, werken hier iig goed. Er blijkt uit de temperaturen dat er weinig tot geen verschil is tussen het gebruik van die klemmen of die H-beugel.

Verder is dat backup-reservoir makkelijk voor het bijvullen, je hoeft em er niet tussen te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren even dit setje ingebouwd (tot 3AM). En moet zeggen dat ik er wel wat last mee heb gehad. Mijn Xaser III kast is niet echt ideaal voor dit soort dingen. :)
Natuurlijk was ik niet te spreken over de manier dat Thermaltake het voorstelt, dus heb ik maar enkele wijzigingen aangebracht.

Vooral de plaatsing va de pomp vind ik goed gevonden. (rechts onderaan).
De radiator krijgt lucht van buiten vanuit de onderste intake. Blaast die warme lucht uit, botst dan met de koude lucht (die langs het pompje gaat) van de voorste intake. Deze kan dan enkel omhoog, waar hij afgezogen wordt door de bovenst Fan en de twee achterste outtakes.

Op de southbridge (MCP) heb ik een extra heatsink gezet, alsook op de koelblok van de Processor zelf.

Temps 33 ~34 °C Idle voor men XP 2400+ @ 166*13 (gemeten onder de CPU Core)
Was vroeger met dit weer 40~41°

Tot zover de theorie, hier zijn de fotos:

http://www.imagestation.c...&code=5596448&mode=invite

Crappy site, maar ben nu effe niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn radiator op een heel ander manier gemonteerd.
Met mijn XaserII kast (gelijk aan de veel voorkomende Chieftek tower) zit de radiator nu perfect vast aan mijn onderste voorste intake fan.
Wat je doet:

Schroef de fan los van de radiator en maak deze opnieuw vast met korte schroefjes (dus vastscroeven aan de onderste gaatjes van je fan)
Pak vervolgens dat paars/blauw achtig beugeltje (waarmee je normaal gesproken je intakefan in klikt om hem vervolgens aan je kast je klikken) en knip met een groede kniptang de plastic 'flappen' weg. Let op dat je NIET de haakjes wegknipt.
Lijm vervolgens het paarse beugeltje aan je fan (die aan de radiator zit) en je radiator+fan past nu perfect op je intake mount van je kast.
Wel ff opletten dat ie de warme lucht UIT je kast blaast en niet erin :)
Omdat je XaserII nog 3 andere intake's heeft (1 in sitepanel en 2 bij je HDD) hoef je geen zorgen te maken over de airflow.
Foto's heb ik helaas nog niet, maar zal binnekort wel ff een digi-cam lenen.

Overigens...
Heb zo'n Klax-flow metertje tussen zitten, het verschil tussen wel of geen spiralen gebruiken is GOED te zien, met de spiralen draait ie een stuk minder snel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
H3NK gaat nu ook zijn spiraaltje er maar uithalen. kijken of dat kan zonder de kast open teslopen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 13:26:
Ik heb mijn radiator op een heel ander manier gemonteerd.
Met mijn XaserII kast (gelijk aan de veel voorkomende Chieftek tower) zit de radiator nu perfect vast aan mijn onderste voorste intake fan.
Spijtig genoeg kan dit niet in de Xaser III :(

Weet er iemand een shop waar je nog van die siliconen darmpjes (zelfde maat) kan krijgen?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 13:26:
Overigens...
Heb zo'n Klax-flow metertje tussen zitten, het verschil tussen wel of geen spiralen gebruiken is GOED te zien, met de spiralen draait ie een stuk minder snel :(
hhhhhmmmmm, wordt dus is tijd dat JaY die spiralen uit z'n slangen gaat halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dus het beste? De spiralen eruit of erin? Als je zorgt dat je slangen niet kunnen knikken zijn deze toch niet echt nodig he? ofwel?

Ik ben van plan ook zo'n setje te kope, kan het voor 85€ krijge hier ergens in een winkel. Dus dat is het setje toch zeker waard he? Denk het wel als ik dit topic een beetje volg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

hhmm, 85 is wel heel erg goedkoop, in de pricewatch staat ie voor minimaal 107 euro.... Maar hij is dat geld zeker waard ja ;)
Zoals ik nu hoor is het dus beter als je die spiralen eruit haalt, want dan stroomt je water sneller, zodat het sneller bij de rad is en afkoelt ;) Als je idd gewoon zorgt dat je slangen niet kunnen/gaan knikken heb je gewoon een goede flow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 11:39
*ook Jeroen gaat zijn spiraaltjes eruit halen!!!*

En @ Vieserik85, heb jij je rad al bovenaan je pc gehangen, dmv een gat
te maken in de bovenkant van je case??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
hoe dik zijn de kabels van de aquarius precies? Ik wil een nieuwe koelblok halen, en moet weten welke tussen stukjes ik erbij moet halen. Wat vinden jullie van het koelblokje? En hoe zou ik het het best kunnen bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
De slangetjes zijn 5mm binnendiameter.

Het blokje is van koper met een laagje nickel erover. Maar de onderkant is van koper en dat kan je best even lappen, want bij mij was wet wel glad, maar het kan altijd beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Hoe doe je dat lappen eigenlijk precies? Met een speciaal schuurpapiertje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Laatst online: 11-09 11:39
Hier staat een hele tutorial over het lappen van je heatsink:

http://www.casejunkies.co....php?upn=030001&hl_id=234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de slangen goed vastmaken aan m'n case met slangklemmen die gemaakt zijn hiervoor. Kan dat op school krijgen. Dan kan er zeker geen knik komen :)

Dan ga ik het setje eens bestellen. Het setje is in aanbieding, normaal kost het daar ook rond de 100€ maar nu maar 85 dus ik vond het voor die prijs zeker de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Als je de info van die zaak met ons shared kunnen andere tweakers er misschien ook gebruik van maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar maar waar, ik heb de laatste :D

Het was een op=op actie als uitverkoop dus khad chance, ze wouden er ook geen opzij leggen dus ik moest snel zijn.

Het was een winkel in Maasmechelen, Belgie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
belgie, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik had er een half jaar terug 200 euro voor betaald :|
veelste veel voor zo'n mager setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik snap niet dat er zo veel mensen last hebben van een pompje dat stuk gaat... ik heb nog geen echt problemen ondervonden met mijn pomp em ik hoop dat ik dat ook nog niet ga krijgen ook... beetje klote voor de mensen die er echt problemen mee hebben want ik ben best te vreden met mijn watercoolertje. Wat ik we vreemd vind is dat het water wel erg snel op gaat. je moet dus goed steeds bijvullen want als die pomp droog komt te staan dan gaat hij inderdaad stuk...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

DAMAGE schreef op 20 June 2003 @ 02:55:
ik snap niet dat er zo veel mensen last hebben van een pompje dat stuk gaat... ik heb nog geen echt problemen ondervonden met mijn pomp em ik hoop dat ik dat ook nog niet ga krijgen ook... beetje klote voor de mensen die er echt problemen mee hebben want ik ben best te vreden met mijn watercoolertje. Wat ik we vreemd vind is dat het water wel erg snel op gaat. je moet dus goed steeds bijvullen want als die pomp droog komt te staan dan gaat hij inderdaad stuk...
Ik heb na 1,5 maand ineens problemen met de pomp gekregen. Deze heeft niet droog gestaan, en maakte ook geen vreemde geluiden.
Het probleem:
Opeens wou m'n pc niet meer opstarten. Alles gecheckt, kon niets vinden. Toen zag ik dat het pompje het slecht deed als er spanning op het systeem kwam. Het blauwe ledje brandde amper nog, en de pomp draaide amper rond. Toen ik de pomp afekoppeld had, wou m'n pc ineens wel opstarten :?

Daarna heb ik het pompje op een andere pc geprobeerd(met water natuurlijk). Hier hetzelfde resultaat: het pompje werkte slecht, en de pc wou ook ineens niet meer opstarten. Volgens mij zit er kortsluiting oid in de pomp, dit is niet goed :/

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Ik heb ook nog geen probleem gehad met het pompje, maar nu lekt mijn backupreservoir weeral!! :( In het begin was er een barstje onder, dus ik meteen naar de winkel en na 1 (!!!) maand wachten kreeg dan eindelijk het reservoirtje terug.
Nu na 4 dagen lekt het weeral! En deze keer heb ik het in de kring dus moet weer het water er helemaal laten uitlopen om het eruit te halen
m.a.w. het pompje ok, het backupreservoir = niets waar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Het is misschien een beetje offtopic hier,maar ik zag hier een foto staan waar in de slang een heel lange veer zet tegen knikken. Kun je zoiets nog ergens los kopen? Voor m'n eigen watercooling namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Oke ik ben nen WC aan het zoeke voor nie meer dan 150 euro, is der geen manier om een beter systeem te kope voor die prijs? Of wel het backup reservoir late valle en en ander pompke kope??? Nog andere voorstelle maybe kits?

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spul gisteren ff ingebouwd in mijn Aopen kast. ut is echt een makkie.
toch 2 vraagjes: is het een prbleem als de radiator bovenop staat ??? en welke vga (geforce4 ti4200) cooler heeft 6mm aansluitingen.

Ik heb de search gebruikt en kom alleen vgablokken met 8 mm of meer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Het blijkt dat als je je radiator bovenin hebt zelfs beter te zijn voor je temps. Er zijn (volgens mij) geen vga blokjes te vinden met 6mm aansluitingen, maar de slangen schijnen dusdanig mee te rekken dat ze ook op een 8mm aansluiting passen. Hier op het forum had iemand een InnovaGraph-O-matic blokje gebruikt en dat ging perfect! Ook de temp leedt er niet onder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Is het nu de moeite van die set te kopen, of is het dat niet? Zijn hier ook mense die van niks last hebbe gehad?????

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Ik! 8) In het begin ratelde het pompje af en toe, maar dat kwam doordat er nog steeds lucht in het circuit zat. Zorg dus dat je alles goed ontlucht en je hebt nergens last van! :) (bij mij was het automatisch weg na een weekje trouwens)
Voor mij is ie het geld zeker waard! Temp nu (non-oc) 35C met kast open (nog geen tijd gehad om een blowhole in de zijkant te maken :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vladje schreef op 20 June 2003 @ 13:32:
Is het nu de moeite van die set te kopen, of is het dat niet? Zijn hier ook mense die van niks last hebbe gehad?????
ben ik er ook een van, heb nergens last van :D H3NK is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
ik vind em op zich ook wel de moeite waard. Zelf had ik ook last van een ratelend pompje, maar dat kwam ook door de aanwezige lucht in het systeem. Nu heb ik em al een maand draaien naar behoren. Geen geluid meer van de pomp enzo. Zelf had ik liever ff kunnen wachten en wat meer geld in een andere wc set kunnen steken, zoals de Asetek Waterchill, maar ja, heb em nu toch al...Maybe volgende pc :)

Voor de rest geen problemen ermee gehad :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

* JaY- voelt zich gelukkig niet meer de enige :p

Korte conclusie:
Je koopt dus dit setje voor de stilte en de leuke prijs en niet direct voor de onwijze koelprestaties. Als je daarvoor wilt gaan stel dan zelf een goede set samen, maar dan ben je dus wel veel meer geld kwijt. Dit setje is z'n geld zeker waard vind ik, want hij houdt je proc op een aangename temp (kouder als luchtkoeling) voor een schappelijke prijs en een aangename stilte! :D (enige wat ik nu nog hoor zijn m'n hdd's....)

[ Voor 7% gewijzigd door JaY- op 20-06-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
xentar ook!!! Ondanks wat lijmen aan het backupreservoirtje...

Hij koelt veel beter dan mijn zalman cnps6000alcu op hoge stand en is veel stiller. En het is gemakkelijk te installeren in een kleine case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Oke ik koop hem en hopelijk eentje met goede pomp en waterreservoir!

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Weet er iemand een goede online store waar ze deze set verkopen en ook andere hardware? Ik wil namelijk onderdelen van een hele pc kopen, en maar 1 maal verzendingskosten betalen vermits ik in Belgie woon. In Alternate is het te koop maar die hebbe zo'n KL*TE service.

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ach waterreservoir is niet persé nodig, is handig bij vullen, en leuk als fontijntje. verder gebruik je hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

vladje schreef op 20 juni 2003 @ 17:01:
Weet er iemand een goede online store waar ze deze set verkopen en ook andere hardware? Ik wil namelijk onderdelen van een hele pc kopen, en maar 1 maal verzendingskosten betalen vermits ik in Belgie woon. In Alternate is het te koop maar die hebbe zo'n KL*TE service.
Ik heb m'n setje bij Tweakstore.nl gekocht en ben zeer tevreden over de service. Ze verkopen daar ook andere hardware voor schappelijke prijzen en de beheerder (geloof ik ;)) wandelt ook wel is langs dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 17:02:
ach waterreservoir is niet persé nodig, is handig bij vullen, en leuk als fontijntje. verder gebruik je hem niet
Mja, ik gebruik dat backup ding ook niet om bij te vullen hoor... dan pak ik gewoon dat flesje waar die groene zut in zat, al die groene zut weg mieteren en goed omspoelen, en dan dat kleine flesje demi water in doen en dat er in spuiten...

Werkt bij mij prima, hoef ik tenminste niet steeds dat backup ding er op te zetten...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

DAMAGE doe jij dat dan via het bovenste gaatje van je pompje ofzo? Want ik neem aan dat je gewoon een gesloten circuit hebt? Ik heb dat backup reservoir ertussen laten zitten voor het bijvullen, want het valt me wel op dat dat water wel redelijk snel gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
volgens mij zit er een fout in je systeem dan? Ik heb een gesloten systeem, waterpeil in mn reservoir/pomp is bijna vol, halve centimeter speling vanaf de bovenkant. Het waterpeil is vet stabiel...loopt nu een maand zonder probs.

Kookt jouw water JaY ;) ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
JaY- schreef op 20 juni 2003 @ 18:42:
DAMAGE doe jij dat dan via het bovenste gaatje van je pompje ofzo? Want ik neem aan dat je gewoon een gesloten circuit hebt? Ik heb dat backup reservoir ertussen laten zitten voor het bijvullen, want het valt me wel op dat dat water wel redelijk snel gaat....
Volgens mij klopt er dan iets niet,,,mijn waterniveau veranderd totaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu zo'n 4 maanden met deze set...

In een woord : TOPPIE...

Nee, het is geen die-hard OC setje maar de miX van formaat, prijs, prestatie en kwaliteit is gewoon goed te noemen. De specs waar ik nu mee draai :

AMD XP 2000+
(1673 Mhz // gem. stressed 48 c. idle 42 c.)
Thermaltake Aquarius II liquid cooling
EPOX H8K5A2+ Mainboard, Raid, USB 2.0, 333 Mhz., etc.
768 MB DDR PC2700
ASUS v8200 Geforce 3 TI 500, 64 MB, TV-in & out modded
with a Zalman ZM80A-HP HeatPipe
Creative soundblaster Live 5.1
Samsung DVD-ROM
1 x Realtek 10-100MB networkcard
1x 3Com 10MB networkcard (cableconnection)
2 x Maxtor DX 740 60 GB Harddrives
Lite-On 48 speed CD/RW burner
IIyama Vision Master 454, 19" CRT monitor
Logitec Cordless Pro keybord & mouse

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.peters4/images/overige/temp.jpg

Opmerking : hier was het zijpaneel eraf, zonder airflow op de GF3 loopt de temp. snel op. Met gesloten kast gaat ie naar beneden. Op dit moment draait idle op 40 C. maar dat wisselt door de kamertemp hier.....

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.gieben/images/systems/tk14.jpg

Het enigste wat ik heb veranderd zijn wat waterleidingen. Na een tip op deze site ben ik naar een lokale aquariumboer gegaan en heb na navraag over de maX. belastbaarheid (temp.) een paar leidingen voor tropische aquariums gehaald. Deze zijn meer transparant en geven zo het ged. water met UV reactive mooier weer. Kosten : 50 eurocent de meter.....

Resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.gieben/images/systems/tk22.jpg

Zo heb je voor een redelijk bedrag toch een leuke gadget en het is nog effectief ook. Wil je echter OC'n of meer stuff gaan koelen zou ik toch een zwaarder setje nemen.

Maar das mijn bescheiden mening ;-)

RCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hEB ook zo'n fototje......

Afbeeldingslocatie: http://www.j-b-o.nl/case.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

aramdin schreef op 20 June 2003 @ 19:32:
volgens mij zit er een fout in je systeem dan? Ik heb een gesloten systeem, waterpeil in mn reservoir/pomp is bijna vol, halve centimeter speling vanaf de bovenkant. Het waterpeil is vet stabiel...loopt nu een maand zonder probs.

Kookt jouw water JaY ;) ?
eXistenz schreef op 20 June 2003 @ 20:34:
[...]

Volgens mij klopt er dan iets niet,,,mijn waterniveau veranderd totaal niet :)
Ik draai nu zo'n twee weken met deze set. Bij installatie heb ik het backup-reservoir tot de nok toe gevuld met vloeistof, maar nu is ie al zeker 1 cm lager 8)7 Misschien komt dat omdat ondertussen de vloeistof uit het reservoir is gewisseld met de misschien nog aanwezige lucht in de radiator ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, doet ie met het "uitzetten" van de leidingen en inderdaad met het laatste beetje lucht wat er nog in zit wat er dan uitgaat. Elke keer als ik de set opnieuw gevuld heb gebeurd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39

Pubbert

random gestoord

Ik heb hem nu ook :)

Ik had wel 1 klem te weinig :( Vind ik best slordig van Termaltake, maar ik heb nu 1 slang (op backup ding) met een tie-wrap vastgemaakt (zolang ik nog geen nieuwe klem heb) En ik krijg de slang er niet vanaf zonder het reservoir eraf te rukken, dus dat zit wel goed.

Ik heb ook nog een hoop luchtbelletjes in de pijpen. Hoe krijg ik die er het beste uit?

Tenslotte even mijn temps:

XP 2500+ @ 12*215 @ 1.95v

Stressed 48c

Idle 42

Wat een stilte in vergelijking met mn Volcano 11 8)7

Zal straks ff foto's schieten, eerst een nieuwe plexiglas plaat halen waar ik 1x 8cm intake in monteer.., want nu heeft mijn Zalman HP80A geen airflow meer via de 12cm intake (radiator zit ervoor)

[ Voor 17% gewijzigd door Pubbert op 21-06-2003 10:23 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 09:25:
Klopt, doet ie met het "uitzetten" van de leidingen en inderdaad met het laatste beetje lucht wat er nog in zit wat er dan uitgaat. Elke keer als ik de set opnieuw gevuld heb gebeurd dit.
Weet ik dat dus ook weer. Ik vond het al zo vreemd, want ik had 100% zeker geen lek :)
Dond3r schreef op 21 juni 2003 @ 10:22:
Ik heb ook nog een hoop luchtbelletjes in de pijpen. Hoe krijg ik die er het beste uit?

[...]

Zal straks ff foto's schieten, eerst een nieuwe plexiglas plaat halen waar ik 1x 8cm intake in monteer.., want nu heeft mijn Zalman HP80A geen airflow meer via de 12cm intake (radiator zit ervoor)
Bij mij verdwenen die luchtbelletjes na ongeveer een weekje draaien :)
En dat probleem met die airflow heb ik ook 8)7 Mijn northbridge en zm-hp80a staan verschrikkelijk de lucht op te warmen in de case zelf. Met de kast dicht liggen de temps non-oc'ed al gauw richting de 44C, maar zodra ik m'n kast open zet en er een beetje airflow creeer, zakken de temps direct bijna 10C :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Zeg, is dat da groene zooitje da bij die set zit UV reflecterend of is da nog een ander ding?

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat erbij zit is niet uv, wel groen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (eindelijk) m'n nieuwe pc, mét TT Aquarius II WC...
Hierbij enkele fotootjes: (clickable)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/scheers/WC/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/scheers/WC/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/scheers/WC/3.jpg

Het is een P4 2.80@3.30 ghz...
Temps: idle = 31° - stressed = +/- 40°

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lekker geknutseld vandaag dus... :P

ps. lekker dat waterwetter achterop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

hehe, dat heb ik ook ja ;) Alleen.... lijkt het nou maar zo of lijkt de vloeistof in je reservoir rozer dan de vloeistof in je slangen? Mijn slangen zijn ook flink roze namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
GHEY :P !

Ik ben van plan om een eHeim 1048 erop te knallen, met als einddoel om ook vga en NB te coolen :) Weet iemand hoeveel je dan ongeveer kwijt bent? Ik bedoel nu: pomp + verloopstukjes naar 8mm
Heeft iemand het al geprobeerd? Zoja: wat zijn de bevindingen? Zoniet: ..... ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoniet: ..... ;)

@ Jay, dat had ik ook met dat groene spul wat je er eigenlijk in moest doen. In mijn backup leek het ook groener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! :p Kan ik er wat aan doen dat dat rode waterwetter roze wordt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaY- schreef op 21 juni 2003 @ 23:37:
hehe, dat heb ik ook ja ;) Alleen.... lijkt het nou maar zo of lijkt de vloeistof in je reservoir rozer dan de vloeistof in je slangen? Mijn slangen zijn ook flink roze namelijk ;)
Mijn slangen zijn inderdaad lichtjes roos, en het backup ziet toch wel serieus roos... Geen probleem hoor voor mij :P NOT GAY :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt die rad veel lawaai? en hoe groot zijn die leidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
heb je hier nou nog naat dit seteje een aparte Fan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neej alleen als je tegen herry kan of juist niet, ieder persoon heeft een eigen favo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je de fan gemakkelijk vervangen door een stiller of beter koelend exemplaar? en is 90l/h genoeg om cpu en vga te koelen moest ik die er ook nog op aansluiten?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.