Heeft niks met je PC te maken....je moet gewoon de WMA codec downloaden !Jojk schreef op 28 August 2003 @ 23:15:
[...]
Ik kan daarbij alleen mp3 (lame) of wave kiezen
En nee, de noot is nog niet gekraakt, maar over maximaal 2 weken krijg ik m'n nieuwe pc, dus ik neem aan dat het daar wel op lukt.
yep gewoon de codec downloaden, staat op de site als het goed is.
ik had me toch een schrik gisteren:
ben rustig aan het spelen met mijn gisteren gekregen I-Bead opeens hangt ie vast..... ik naar de pc usb ingeplugd, pc herkent hem niet, manual helemaal doorgelezen en gereset gelukkig maar ik als onwetende schrok toch wel ff maar hoevaak moeten jullie resetten ??
oftwel: Hangt de I-Bead bij jullie soms vast ?
ben rustig aan het spelen met mijn gisteren gekregen I-Bead opeens hangt ie vast..... ik naar de pc usb ingeplugd, pc herkent hem niet, manual helemaal doorgelezen en gereset gelukkig maar ik als onwetende schrok toch wel ff maar hoevaak moeten jullie resetten ??
Verwijderd
Ik heb het laatst 1 keer gehad (heb um nu twee weken)....hij bleef hangen bij vooruitspoelen......deed helemaal niks meer toen ik op de diverse knopjes drukte (stond wel aan)....ik plugde hem in in de computer, hielp niets.....net toen ik dacht, ik ga um resetten....deed ie ut weer (na ca. 5 minuten)!
Toevallig moest ik gisteren voor het eerst mijn i-Bead resetten omdat die was gaan 'hangen' (in radio-modus). Ik heb mijn i-Bead 2 maanden.DaDude schreef op 29 augustus 2003 @ 09:37:
yep gewoon de codec downloaden, staat op de site als het goed is.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Als je um reset....ben je dan alle instellingen kwijt ?
En de opgeslagen muziek, blijft die behouden bij een reset ?
En de opgeslagen muziek, blijft die behouden bij een reset ?
nee bent gewoon niks kwijt, hij sluit zich gewoon af en daarna kan je hem opnieuw opstarten
Vooralsnog ben ik er niet bijzonder tevreden over. Dit komt vooral doordat ik m'n firmware niet kan updaten. Ik vind het een wonderlijk apparaat, dat goed herkend wordt op de computer van anderenDaDude schreef op 29 August 2003 @ 10:50:
wie is hier eigenlijk niet tevreden met zijn i-Bead ???
Maar over max. 2 weken komt hier een nieuwe pc in huis, en dan ga ik eens kijken of ie het nu wel goed doet en alles in 1 keer. Verder vind ik het wel een handig en redelijk prettig ding. Het door nummers heen skippen gaat (iig in mijn F/W) langzaam, maar dat is overkomelijk.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Verwijderd
ik ben er erg tevreden mee: klein, licht, kwaliteit van het geluid is (zelfs met standaard oordopjes) goed en het heeft veel features.DaDude schreef op 29 August 2003 @ 10:50:
Verwijderd
bij mij is mijn i-bead een heer blijven hangen omdat ik het ''afsluiten onder windows'' niet zo serieeus nam
wel netjes afmelden dus
verder nog nooit gebeurt.
heej, Jojk, probeer eens de firmware up te daten op school, of bij een goede vriend, als het daar ook niet lukt, dan zou er wel eens wat met je spelertje kunnen zijn.
ik heb ook wel eens gehoort dat je je geheugen kunt beschadigen bij het updaten van de firmware, maar weet niet zeker of dit klopt

wel netjes afmelden dus
heej, Jojk, probeer eens de firmware up te daten op school, of bij een goede vriend, als het daar ook niet lukt, dan zou er wel eens wat met je spelertje kunnen zijn.
ik heb ook wel eens gehoort dat je je geheugen kunt beschadigen bij het updaten van de firmware, maar weet niet zeker of dit klopt
Verwijderd
Bij mij hangt ie alleen soms wanneer ik naar frequenties zoek. Als ik eerder gezochte frquenties niet heb gesaved door de i-bead normaal uit en aan te zetten, en hij gaat hangen, dan ben ik na de reset de frequenties kwijt.
Verwijderd
Voor de iets minder rijke i-Bead fans onder ons: De i-Bead 150 128MB is bij mp3spelers.nl weer verkrijgbaar vanaf 6 september & nu al te bestellen.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of er nog nieuwe plaatjes offe nieuwe dingen zijn vermeld in de laatste 37 posts, ben naar alle nieuwe dingen benieuwd dus heb je nog gave plaatjes offe leuke tools of iets dergelijk voor op de I-bead (256mb) zou je dan aub dit samen willen vatten in een prachtige reply
TnX enne tuurlijk is iedereen tevreden over zn I-BeaD hij is gewoon geweldig, wel erg jammer is dat het updaten van de F/W niet voor iedere huis tuin en keuken computermuts geschikt is
FF een gepriegel dus
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 23:56 ]
Verwijderd
offtopic:
Ja das ook lekker, het is hier geen kwestie van werk delegeren toch?!
Maw hoeveel bied je voor zo´n reply?

Ja das ook lekker, het is hier geen kwestie van werk delegeren toch?!
Maw hoeveel bied je voor zo´n reply?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 09:44 ]
Verwijderd
Mijn backlight werkt niet meer, terwijl hij bij de instellingen wel aan staat. Heeft iemand dit probleem ook gehad en kan het iets met de firmware te maken hebben?
Verwijderd
gewoon terugsturen naar mp3cdspelers.nl, krijg je misschien wel een i150Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 19:44:
Mijn backlight werkt niet meer, terwijl hij bij de instellingen wel aan staat. Heeft iemand dit probleem ook gehad en kan het iets met de firmware te maken hebben?
Verwijderd
rofl, de tijd die je nodig had om dat te typen, had je dat toch ook wel 'lang en breed' kunnen lezen?Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 23:14:
Kan iemand mij vertellen of er nog nieuwe plaatjes offe nieuwe dingen zijn vermeld in de laatste 37 posts, ben naar alle nieuwe dingen benieuwd dus heb je nog gave plaatjes offe leuke tools of iets dergelijk voor op de I-bead (256mb) zou je dan aub dit samen willen vatten in een prachtige replyTnX enne tuurlijk is iedereen tevreden over zn I-BeaD hij is gewoon geweldig, wel erg jammer is dat het updaten van de F/W niet voor iedere huis tuin en keuken computermuts geschikt is
FF een gepriegel dus
voor de mensen die nu andere oordopjes hebben:
hoe doen jullie dat nu ? hebben jullie zelf een ketting gemaakt of iets anders ?
want de oordopjes van de i-Bead zitten in de ketting dus lijkt me toch lastig meenemen dan
hoe doen jullie dat nu ? hebben jullie zelf een ketting gemaakt of iets anders ?
want de oordopjes van de i-Bead zitten in de ketting dus lijkt me toch lastig meenemen dan
Verwijderd
ik heb zelf een keycord waaraan ik m'n andere dopjes vastmaak, maar je kunt natuurlijk ook een gouden schakelketting nemen...DaDude schreef op 30 August 2003 @ 22:52:
voor de mensen die nu andere oordopjes hebben:
Mijn programma doet het niet, ik wou kijken welke versie firmware ik heb.
Netjes in de recovery mode gezet, programma opgestart maar hij reageert niet, het programma zegt : put your mp3 player into recovery mode maar daar staat hij allang in !!
Netjes in de recovery mode gezet, programma opgestart maar hij reageert niet, het programma zegt : put your mp3 player into recovery mode maar daar staat hij allang in !!
Weet je zeker dattie goed in recov. mode staat? Netjes 10sec. ingehouden enzo? Anders is je speler misschien niet goed, maar dat lijkt me sterk. (Alhoewel, ik heb de fw ook nog nietkunnen upgradenMuSeLive schreef op 31 August 2003 @ 15:23:
ja de computer geeft "nieuwe hardware gevonden´ ´Recovery apparaat´ofzoiets en mijn i/Bead staat niet aan
Verwijderd
je moet eerst even door windows die drivers laten halen (systen 32 geloof ik), en daarna het hele proses nog een keer over doen, dan likt het wel.
(volgens mij geeft ie het aan alseen massa opslag apperaat, of een mass storage device als je een engelse windows hebt.)
(volgens mij geeft ie het aan alseen massa opslag apperaat, of een mass storage device als je een engelse windows hebt.)
moet je niet eerst het programma starten en dan je ibead in revovery mode inpulgen? (zo doe ik het iig altijd)MuSeLive schreef op 31 August 2003 @ 15:23:
Verwijderd
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
DaDude schreef op 29 August 2003 @ 10:50:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben tevreden, maar ik heb dan wel van mp3speler.nl een nieuwe I-bead gekregen nadat de 2 weken oude was overleden. Als ik de Topic zo lees en combineer met m'n eigen ervaringen dan valt het me op dat de FW van de I-bead duidelijk niet zo stabiel is.
Perfect apparaatje
maar die FW moet toch echt stabiel cq beter.
DaDude schreef op 29 August 2003 @ 10:50:
Ik ben tevreden, maar ik heb dan wel van mp3speler.nl een nieuwe I-bead gekregen nadat de 2 weken oude was overleden. Als ik de Topic zo lees en combineer met m'n eigen ervaringen dan valt het me op dat de FW van de I-bead duidelijk niet zo stabiel is.
Perfect apparaatje
ik ben echt supertevreden over mijn I-Bead kheb hem nu 1 week en hij staat eigenlijk altijd aan.....
hoeveel liedjes hebben jullie erop staan ???
wma en mp3
ik nu met wma 111 liedjes en nog 30 mb over
wma en mp3
Dan heb ik goed nieuws, v3.290 oid is uit (Koreaans), maar op I-Bead plaza zijn al een aantal gemodde GUI's (Engels) te vinden.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
wat zijn de verbeteringen van de firmware ?
Heb hem nog niet geprobeerd, ik was bezig om de koreaanse fw te downloaden, maar dat ging zó traag dat ik het een andere keer nog maar eens probeer. De changelog kon ik niet lezen.DaDude schreef op 02 september 2003 @ 20:33:
wat zijn de verbeteringen van de firmware ?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Volgensmij is die al best wel erg oud zegmaar. Ik heb hem er al een tijdje op staan, en op de irritante gui na merk ik geen verschil.LB06 schreef op 02 September 2003 @ 20:23:
[...]
Dan heb ik goed nieuws, v3.290 oid is uit (Koreaans), maar op I-Bead plaza zijn al een aantal gemodde GUI's (Engels) te vinden.
* Gisae wil oude gui terug.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
als jullie dan toch vinden dat dit forum nogal
en
en
is...misschien heeft iemand wat ideen voor een cool opstartlogo (en afsluit)... ik wil er best een maken, maar ik heb geen insspiratie

148 liedjes alleen wma en precies vol.DaDude schreef op 02 September 2003 @ 13:01:
hoeveel liedjes hebben jullie erop staan ???
wma en mp3
ik krijg morgen eindelijk mn Ibead binnen... welke firmware werkt er momenteel het beste?
3.221 of moet ik toch zo'n aangepast Koreaanse vertaling van het forum bij ibead.co.kr afhalen? 3.229
wat zijn de fouten in 3.221 ?
Ik kan alleen nieuwere versies vinden in het Frans op www.ibead.fr.fm (kies floppy - click isi voor downloaden) heb uiteraard nog niet zelf kunnen proberen. Weet niet of deze versie alleen in Frans is of dat ie dan ook op Engels ingesteld kan worden?
3.221 of moet ik toch zo'n aangepast Koreaanse vertaling van het forum bij ibead.co.kr afhalen? 3.229
wat zijn de fouten in 3.221 ?
Ik kan alleen nieuwere versies vinden in het Frans op www.ibead.fr.fm (kies floppy - click isi voor downloaden) heb uiteraard nog niet zelf kunnen proberen. Weet niet of deze versie alleen in Frans is of dat ie dan ook op Engels ingesteld kan worden?
[ Voor 24% gewijzigd door funrider op 02-09-2003 23:11 . Reden: aanpassing ]
mij bevalt me de software zeer goed, alleen hij is wat onstabiel dat is het enige denk ik...
firmware version 
DaDude schreef op 03 September 2003 @ 13:16:
mij bevalt me de software zeer goed, alleen hij is wat onstabiel dat is het enige denk ik...
Ik weet dat hij al oud is. Waarom zet je de originele 3.322 oid er niet terug op als je qua functionaliteit geen verschil merkt?GiSaE schreef op 02 September 2003 @ 20:57:
[...]
Volgensmij is die al best wel erg oud zegmaar. Ik heb hem er al een tijdje op staan, en op de irritante gui na merk ik geen verschil.
* Gisae wil oude gui terug.
Verwijderd
vraagje tussen door: als je totaal nieuw bent met mp3 spelers en niet overweldigend technisch bent is had dan raadzaam om deze mp3 speler te kopen of een meer simpeler mp3 speler ?
Nouja, als het goed is is het een kwestie van inpluggen, bestanden kopiëren, uitpluggen en spelen maar, simpel zat!Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 15:54:
vraagje tussen door: als je totaal nieuw bent met mp3 spelers en niet overweldigend technisch bent is had dan raadzaam om deze mp3 speler te kopen of een meer simpeler mp3 speler ?
DaDude:
ja, de pc herkent de I-bead onmiddelijk en dan is het een kwestie van kopieren/plakken of slepen in windows verkenner en je hebt je mp3 speler vol staan met muziek
kheb trouwens firmware 3.221
ja, de pc herkent de I-bead onmiddelijk en dan is het een kwestie van kopieren/plakken of slepen in windows verkenner en je hebt je mp3 speler vol staan met muziek
kheb trouwens firmware 3.221
[ Voor 3% gewijzigd door MuSeLive op 03-09-2003 17:21 ]
Verwijderd
ik heb een probleem; ik heb mijn i-bead nu 2 maanden en hij bevalt goed.
Thuis hebben we 2 comp. staan: 1 met windows 98 en 1 windows XP
SInds 1/2 maand heeft die xp een nieuwe muis (optische) Vanaf dat moment kan ik men ibead wel in de poort stoppen, maar hij doet niets. Ook doet de muis het niet als ik mijn ibead er in stop??? iemand een oplossing hiervoor of eerder meegemaakt???
Thuis hebben we 2 comp. staan: 1 met windows 98 en 1 windows XP
SInds 1/2 maand heeft die xp een nieuwe muis (optische) Vanaf dat moment kan ik men ibead wel in de poort stoppen, maar hij doet niets. Ook doet de muis het niet als ik mijn ibead er in stop??? iemand een oplossing hiervoor of eerder meegemaakt???
Verwijderd
de drivers zijn dan nog niet geactiveerd/geinstaleerd, ff kijken of je die d'r op krijgd.
inmiddels na lange wachttijd binnen de Ibead 100 - 128mb voor 129 euro + 7,5 verzendkosten (sanana.com) . Aangezien de 256 voorlopig niet binnen kwam. Jah dit is nog die ouwe versie.funrider schreef op 22 August 2003 @ 16:08:
ze hebben op het moment geen 256mb maar nog wel de 128mb versie.. heb dus nu geld al overgemaakt en verwacht zsm.. als ze eind deze maand de 256mb zouden hebben heb ik gevraagd die te sturen.. met uiteraard de bedoeling dat ik iets meer overmaak.. verzendkosten zijn 7,50 euro
Let op.. het gaat hier wel om de " oude" I-Bead 100.
[...]
nog nergens in regio rotterdam gesignaleerd. Eigenlijk vreemd dat een MediaMarkt ze nog niet heeft en wel andere vrij onbekendere merken verkoopt. Ik noem bijv. de Tuny 2.
Verwijderd
Ik heb me best gedaan, maar ik zie niks over de ibead op www.sanana.comfunrider schreef op 04 september 2003 @ 15:09:
[...]
inmiddels na lange wachttijd binnen de Ibead 100 - 128mb voor 129 euro + 7,5 verzendkosten (sanana.com) . Aangezien de 256 voorlopig niet binnen kwam. Jah dit is nog die ouwe versie.

Die prijs is wel heel erg interressant...
Verwijderd
Lees in het vervolg bitte het topic eerst een (beetjemitchel schreef op 04 September 2003 @ 16:27:
zijn ze alleen online te koop of hebben ze ze ook in de winkels?
Verwijderd
<zacht-uitgedrukt-modus>juist ja...het wordt nogal irritant dat dezelfde vragen eindeloos worden herhaald</zacht-uitgedrukt-modus>Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 18:01:
[...]
Lees in het vervolg bitte het topic eerst een (beetje) door.. dit is al meerde malen langs gekomen
check op pagina 2ehands.nl 129 + 7,50 verzendkst overigens inclusief beschermhoesje met klem.Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 17:15:
[...]
Ik heb me best gedaan, maar ik zie niks over de ibead op www.sanana.com
Die prijs is wel heel erg interressant...
neem contact op met: chantal@sanana.com
gisteren perfect binnengekomen. Reden dat ie een stuk goedkoper is is denk ik omdat het de Franstalige Ibead is (komt van inkoper ism-technology.com (is ook andere kleur doos maar speler is 100% hetzelfde een echte Ibead geen Jens of S). Manual kan je zo in Engels van de Ibead official site afplukken.
Ben alleen over de firmware (3.221b voorgeinstalleerd) nog niet helemaal tevreden, althans k denk dat het daar aan ligt. Ga het topic nog even GOED doorlezen. Want sinds ik backlight constant aan heb werkt ie niet echt lekker als ik Setup kies en klik dmv DE knop dan pakt ie soms wel maar meestal niet.. krijg het dus ook niet voor elkaar om tot backlight gedeelte te klikken en op 10sec ofzo te zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 05-09-2003 09:07 . Reden: aanpassing ]
Funrider, begrijp ik het goed dat die aangeboden I-bead daar nieuw is en dat er meer dan 1 van is? 
edit: ism-technology.com Bestaat helemaal niet funrider..
[ Voor 24% gewijzigd door RePlayer op 05-09-2003 10:40 ]
---
Sorry verkeerd linkje.. (franse importeur is: http://www.ism-technologie.com )
is nieuw ja! en ze hebben er meer. Voor meer info moet je maar ff met die Chantal mailen. Is wel de Ibead 100 maar dat maakte mij niet uit. Is nog iets lichter zelfs en er zit hier standaard al een hoesje bij met klemmetje (dus niet met een bandje voor het hardlopen).
erg vreemd overigens waarom ze die mp3spelers niet ook via hun eigen site (sanana.com) aanbieden? heb wel ook eerst ff op gekeken maar chantal had ut daar ook niet verder over. Moet het geld naar ene P. Koster overmaken. Ze hebben overigens meer qua mp3spelers en andere dingen in de aanbieding.. moet je maar even kijken wat Chantal van Sanana allemaal aanbiedt via 2dehands.nl zit zo'n functie in op die site.
===
DE Jog Key knop is echt zwaar wennen overigens. Heb dat ding nu net een dagje. Jog knop indrukken is heeeeel gevoelig, iets te lang ingedrukt en je bent weer terug bij begin mp3.
Kan iemand mij overigens vertellen waarom er in het menu (official version 3.221P) er een "Equalizer setup" en een "Eq setup" zit.
Is het opladen van de li-ion battery in de computer bij deze firmware te zien dat ie vol is? Of moet ik dan toch een nieuwere versie hebben.
is nieuw ja! en ze hebben er meer. Voor meer info moet je maar ff met die Chantal mailen. Is wel de Ibead 100 maar dat maakte mij niet uit. Is nog iets lichter zelfs en er zit hier standaard al een hoesje bij met klemmetje (dus niet met een bandje voor het hardlopen).
erg vreemd overigens waarom ze die mp3spelers niet ook via hun eigen site (sanana.com) aanbieden? heb wel ook eerst ff op gekeken maar chantal had ut daar ook niet verder over. Moet het geld naar ene P. Koster overmaken. Ze hebben overigens meer qua mp3spelers en andere dingen in de aanbieding.. moet je maar even kijken wat Chantal van Sanana allemaal aanbiedt via 2dehands.nl zit zo'n functie in op die site.
===
DE Jog Key knop is echt zwaar wennen overigens. Heb dat ding nu net een dagje. Jog knop indrukken is heeeeel gevoelig, iets te lang ingedrukt en je bent weer terug bij begin mp3.
Kan iemand mij overigens vertellen waarom er in het menu (official version 3.221P) er een "Equalizer setup" en een "Eq setup" zit.
Is het opladen van de li-ion battery in de computer bij deze firmware te zien dat ie vol is? Of moet ik dan toch een nieuwere versie hebben.
RePlayer schreef op 05 September 2003 @ 10:34:
Funrider, begrijp ik het goed dat die aangeboden I-bead daar nieuw is en dat er meer dan 1 van is?
[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 05-09-2003 12:01 . Reden: edit ]
Hmm dan ga ik er ook eentje bestellen, vind 129 euro toch wel ff wat anders als 175 euro!
Maar je moet vooraf geld storten.. Is dat wel vertrouwd?
---
dat dacht k dus ook.. ben echt heel blij met mijn Ibead voor 136,50 euro (100, 128mb). Wel vooraf geld storten. Ik heb het risico genomen. Ivm site & all.. anders had ik het ook niet gedaan. Risico moet je soms nemen en dit is echt goed uitgepakt. Als het nou om honderden euros ging dat koop ik ook niet via dat soort sites zoals 2ehands.nl
Overigens ben ik er inmiddels uit van die Equalizer shit.. blijkt dus voor je eigen Eq en de standaard eqs te zijn. Maar waarom dat nou apart moet staan in het menu?
Overigens ben ik er inmiddels uit van die Equalizer shit.. blijkt dus voor je eigen Eq en de standaard eqs te zijn. Maar waarom dat nou apart moet staan in het menu?
RePlayer schreef op 05 September 2003 @ 12:02:
Hmm dan ga ik er ook eentje bestellen, vind 129 euro toch wel ff wat anders als 175 euro!
Verwijderd
Ik stuur nu een mailtje hoe het één en ander in elkaar zit.... Ik ga zelf voor de 256 mb nu.
Jullie horen het wel van me
Jullie horen het wel van me
Hmmm... heeft er hier nog iemand last van haartjes / stof ónder de display?
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Jah, ik heb sinds deze week ook een raar stukje onder het display zitten, even afwachten of hij er zelf onderheen gaat, en anders gewoon opereren..Ram0n schreef op 05 September 2003 @ 21:25:
Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers
jep ik ook al na een week een paar keer in m'n broekzakRam0n schreef op 05 September 2003 @ 21:25:
Maar volgens mij is t een koud kunstje om hem open te schroeven mits je de goeie schroevendraaie hebt en t display schoon te maken....
Ik heb 2 vragen over dit ding:
- waar kan ik, nog meer dan in de startpost vermeld, sites vinden, waarin de audiokwaliteit van de ibead100/150 wordt beschreven en vergeleken met andere spelers?
- waar (omgeving Den Haag) wordt dit ding gewoon in een winkel verkocht? Ik wil hem wel eens in 't echie zien voor ik 'm al of niet koop
- waar kan ik, nog meer dan in de startpost vermeld, sites vinden, waarin de audiokwaliteit van de ibead100/150 wordt beschreven en vergeleken met andere spelers?
- waar (omgeving Den Haag) wordt dit ding gewoon in een winkel verkocht? Ik wil hem wel eens in 't echie zien voor ik 'm al of niet koop
Verwijderd
nope, heb ik niet, volgens mij zit er een rubberent afsluitlaagje tussen het lcd en de behuizing van de speler, er is namelijk een stukje daarvan te zien als ik de speler zchuin houwd.Ram0n schreef op 05 september 2003 @ 21:25:
Verwijderd
ik heb er idd ook een haartje/stofje onder zitten, maar die zat er volgensmij al toen ik em kreeg. maar het is zo klein, en niet hinderlijk dus...
Nou.. laatste 10 pagina's doorgelezen, laatste 3 pagina's van vorige topic maar ik zie nergens iemand met hetzelfde probleem 
De eerste keer dat ik mn i-bead via usb liet connecten ging alles prima. MP3's erop gezet enzo, erg tevreden met alles. Maar nu, als ik m aansluit via usb, gaat de speler aan/uit/aan/uit/aan/uit, zo snel dat de pc geen tijd heeft om m te herkennen. Hij is er zelfs al een keer op gecrashed omdat het te snel ging en te vaak gebeurde. Ik heb het ook op m'n laptop geprobeerd maar daar heb ik precies hetzelfde probleem. Reset ingedrukt maar maakt niets uit...
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
De eerste keer dat ik mn i-bead via usb liet connecten ging alles prima. MP3's erop gezet enzo, erg tevreden met alles. Maar nu, als ik m aansluit via usb, gaat de speler aan/uit/aan/uit/aan/uit, zo snel dat de pc geen tijd heeft om m te herkennen. Hij is er zelfs al een keer op gecrashed omdat het te snel ging en te vaak gebeurde. Ik heb het ook op m'n laptop geprobeerd maar daar heb ik precies hetzelfde probleem. Reset ingedrukt maar maakt niets uit...
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
probeer eens andere firmwareChange schreef op 06 september 2003 @ 02:09:
Nou.. laatste 10 pagina's doorgelezen, laatste 3 pagina's van vorige topic maar ik zie nergens iemand met hetzelfde probleem
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
En hoe zet ik de firmware erop als hij aan/uit/aan/uit/etc gaat als ik m aan de usb aansluit?
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
driver installeren die op de CD staatChange schreef op 06 September 2003 @ 12:10:
En hoe zet ik de firmware erop als hij aan/uit/aan/uit/etc gaat als ik m aan de usb aansluit?
of anders USB instelling op je i-bead aanpassen ? (>setup>usb setting)
of recovery-mode aanzetten (10 seconden aanknop ingedrukt houden en ondertussen inpluggen in een usb-poort
[ Voor 17% gewijzigd door a casema user op 06-09-2003 12:26 ]
Welk deel is niet duidelijk van "aan/uit/aan/uit/etc. als ik m aan de usb aansluit"? Driver installeren heb je een verbinding nodig, recovery mode heb je een verbinding nodig, dat kan dus gewoon niet want er is geen verbinding.
Ik heb de usb instelling ook geprobeerd. Als ik m op player mode zet en de player staat aan tijdens het connecten, dan gaat alles goed en begint hij op te laden, echter de pc ziet m niet. Als hij uit staat in player mode, of in disk mode, of aan en in disk mode, en ik verbind hem met usb, dan knippert ie constant aan/uit en krijgt hij geen verbinding (of crasht windows als je lang genoeg wacht).
Ik heb de usb instelling ook geprobeerd. Als ik m op player mode zet en de player staat aan tijdens het connecten, dan gaat alles goed en begint hij op te laden, echter de pc ziet m niet. Als hij uit staat in player mode, of in disk mode, of aan en in disk mode, en ik verbind hem met usb, dan knippert ie constant aan/uit en krijgt hij geen verbinding (of crasht windows als je lang genoeg wacht).
Verwijderd
hoor je de computer ook steeds ''tingdùng > tingdúng'' afspelen door de luidsprekers?
want het is normaal voor de i'bead om te knipperen aan het begin, dat doet ie trouwens ook als je data verkeer tussen de i-bead en de pc hebt.
wat voor pc en windows heb je?
want het is normaal voor de i'bead om te knipperen aan het begin, dat doet ie trouwens ook als je data verkeer tussen de i-bead en de pc hebt.
wat voor pc en windows heb je?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 13:04 ]
Nope, dat hoor ik niet.. op mn laptop (die sneller is) kon ie nog wel zien dat er een usb device aan hing, maar hij kon m niet herkennen (unrecognizable device).
Ik weet dat ie inderdaad knippert, maar dan blijft hij wel aan volgens mij.. hij gaat echt aan en uit nu (niet alleen het lampje dus).
Zie mn signature voor specs pc, laptop is een P4-M 1.8GHz. Beiden hebben Windows XP Pro SP1.
Ik weet dat ie inderdaad knippert, maar dan blijft hij wel aan volgens mij.. hij gaat echt aan en uit nu (niet alleen het lampje dus).
Zie mn signature voor specs pc, laptop is een P4-M 1.8GHz. Beiden hebben Windows XP Pro SP1.
Zijn er nog meer mensen die de 1e keer dat ze Ibead in usb stopten wel speler herkende en volledig naam Ibead-100 ed. weergaf. Maar dat de eerst volgende keren de schijf alleen als bijv. "G" schijf wordt gezien zonder naam?
Die van mij was 1ste x iets van: G: Verwisselbare schijf en daar heb ik gewoon I-bead 150 van gemaakt en dat onthoud ie nou braaffunrider schreef op 06 September 2003 @ 14:57:
Zijn er nog meer mensen die de 1e keer dat ze Ibead in usb stopten wel speler herkende en volledig naam Ibead-100 ed. weergaf. Maar dat de eerst volgende keren de schijf alleen als bijv. "G" schijf wordt gezien zonder naam?
[edit]
[ Voor 91% gewijzigd door El_Hefe op 06-09-2003 19:50 ]
Ik zit nog te twijfelen over een i-bead en een aiptek (die veel goedkoper is), heeft iemand hier een uitgesproken mening over?
Verwijderd
Ik heb geen id of er zulke site's zijn, maar ik weet wel dat het geluid een redelijk niveau heeft, en met andere dopjes een stuk beter.MvdM schreef op 05 september 2003 @ 23:33:
Ik heb 2 vragen over dit ding:
En de Ibead is nergens te koop in een (normale) winkel, deze vraag is ook meerdere malen voorbijgekomen. Als je hem echt eerst wilt zien, zul je naar Mp3cdspelers moeten rijden (oisterwijk oid is al wel voorbijgekomen)
Hoe hebben jullie ut afgelopen vakantie gedaan met opladen.
Ik vind dit een mooie speler alleen dat van de batterij is klote.
Om steeds een laptop mee te nemen.
Heb je geen andere maniertjes om de ibead op teladen?
Ik weet al van die batterij dingetje maar is er geen makkelijke manieer om um op te laden bijv via stopkontakt met stekkertje ofso
Ik vind dit een mooie speler alleen dat van de batterij is klote.
Om steeds een laptop mee te nemen.
Ik weet al van die batterij dingetje maar is er geen makkelijke manieer om um op te laden bijv via stopkontakt met stekkertje ofso
[ Voor 24% gewijzigd door shameblaster op 07-09-2003 14:39 ]
Cons:::BB4E
Gelukkig is dat pas 10x gevraagdshameblaster schreef op 07 September 2003 @ 14:38:
..
Bekijk bijvoorbeeld op deze site.
link
opladen via het stopcontact.
Via mp3spelers is/was deze ook te bestellen (maar dan met een nederlandse stekker uiteraard anders past die niet in het stopcontact
Ik heb hem ook en werkt perfect.
I-BeadEl_Hefe schreef op 06 September 2003 @ 19:51:
Ik zit nog te twijfelen over een i-bead en een aiptek (die veel goedkoper is), heeft iemand hier een uitgesproken mening over?
+ ziet super strak en robuust uit
+ fm radio is goede kwaliteit
+ goede firmware updates
- de prijs
Aiptek
+ goedkoop
- ziet goedkoop uit
- radio slechte kwaliteit
- firmware (kijk maar op topic) is redelijk
zie aanvulling onder.
DaDude schreef op 07 September 2003 @ 18:18:
[...]
I-Bead
+ speciale accu (niks geen verwisselen van batterijen)
+ goede firmware updates
- de prijs
Aiptek
+ goedkoop
- ziet goedkoop uit
- radio slechte kwaliteit (extern in cord)
- bijna niet verkrijgbaar zegt al een hoop over product
I-Bead
+ goede firmware updates
- de prijs
- speciale accu (steeds opladen)
Aiptek
+ goedkoop
- ziet goedkoop uit
- radio slechte kwaliteit (extern in cord)
+bijna niet verkrijgbaar zegt al een hoop over product(precies er is veel vraag naar dus willen veel mensen um)
Het is natuurlijk onzin om daar een + voor te geven. Als naar iets veel vraag is wil nog niet zeggen dat het een goed product is. En ten tweede is er in dit geval eerder sprake van leveringsproblemen (fabricageproblemen, kwaliteitsproblemen, wie zal het zeggenshameblaster schreef op 07 September 2003 @ 19:42:
[...]
+bijna niet verkrijgbaar zegt al een hoop over product(precies er is veel vraag naar dus willen veel mensen um)![]()
ik hoop dat je die accu na een jaar nog kan krijgen want anders heb ik toch liever AA(A) batterijen...- speciale accu (steeds opladen)
dat de I-bead er beter uitziet is een mening
Het enige zou zijn dat er een radio opzit en wat bekender is zodat hij wat meer firmupdates heeft.
nu jullie weer
[edit] leveringstijd zegt natuurlijk niks over de kwaliteit.
[ Voor 8% gewijzigd door El_Hefe op 07-09-2003 21:31 ]
Nee, maar de i-Bead ziet er niet plastic uit...
vergeten:
i-Bead
+batterij kan 14 uur lang mee, en de accu houdt zich bij dagelijks gebruik 5 jaar
als de accu op is, kan je hem ook nog laten vervangen bij i-Bead zelf (staat ergens in dit topic)
+ je hoort bij het selecte groepje mensen die een heel vernuftig en opvallend apparaatje bezitten, waarmee iedereen hun nakijkt en waarmee ze nog veel (luister)plezier beleven
N.B ik heb mensen wijsgemaakt dat ik er ook mee kan bellen.......................
vergeten:
i-Bead
+batterij kan 14 uur lang mee, en de accu houdt zich bij dagelijks gebruik 5 jaar
als de accu op is, kan je hem ook nog laten vervangen bij i-Bead zelf (staat ergens in dit topic)
+ je hoort bij het selecte groepje mensen die een heel vernuftig en opvallend apparaatje bezitten, waarmee iedereen hun nakijkt en waarmee ze nog veel (luister)plezier beleven
N.B ik heb mensen wijsgemaakt dat ik er ook mee kan bellen.......................
[ Voor 35% gewijzigd door DaDude op 07-09-2003 22:41 ]
Verwijderd
en die accus zullen voorlopig nog wel blijven bestaan, trouwens, ik ga er helemaal niet van uit dat ik over 5 jaar nog met een antieke mp3 speler rond loop.
edit: LOL
edit: LOL
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 22:44 ]
Over 5 jaar heb ik al lang een andere speler denk ik, net als iedereen
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ik heb er vandaag iets van 20 foto's mee gemaaktDaDude schreef op 07 september 2003 @ 22:39:
Het blijft een ideaal ding. Ik gebruik hem nu 2 uur per dag, en opladen doe ik eens in de maand. Tussentijds laad ie weer op bij het mp3z erop zetten.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Ik verkoop mijn i-bead 100 128 mb voor 125 eur incl verzendingskosten, doos en al er nog bij.
kgeloof dat vraag en aanbod hier niet mogen.
dat moet je Hier aanbieden
dat moet je Hier aanbieden
Verwijderd
Maak een cool tweakers logoVerwijderd schreef op 02 September 2003 @ 21:47:
als jullie dan toch vinden dat dit forum nogalen
en
is...misschien heeft iemand wat ideen voor een cool opstartlogo (en afsluit)... ik wil er best een maken, maar ik heb geen insspiratie
De bestandsoverdracht gaat bij mij heel langzaam.
in de startpost staat dat het 0,64mb/sec moet zijn.
Nou dat haal ik nooit.
een liedje van 6mb duurt zeker 20 sec.
iemand een idee?
in de startpost staat dat het 0,64mb/sec moet zijn.
Nou dat haal ik nooit.
een liedje van 6mb duurt zeker 20 sec.
iemand een idee?
Weten jullie nog of die actie loopt bij mp3cdspeler.nl (zoals in de startpost vermeld is?)
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Kijk eens naar de data, lijkt me dus niet hèNitai schreef op 08 september 2003 @ 11:44:
Weten jullie nog of die actie loopt bij mp3cdspeler.nl (zoals in de startpost vermeld is?)

Verwijderd
heb ik al eens gadaan, staat hier ook online.members.chello.nl/~g.j.m.wesseling/ibead lay.zip
kdenk dat we een deel 3 moeten gaan starten
Ik weet niet of het voor iedereen even interessant is, maar een beetje nieuws kan geen kwaad - is het wel?
De versie van Rio Audio, de SU-30, zal ook beschikbaar komen in 512 MB. Omdat dit in feite de i-Bead 150 is, zit er wellicht ook een 512 MB-versie voor i-Bead zelf aan te komen.

Deze is het dus...
Adviesprijs in Japan ligt rond de 320 Euro... maar let op, want de 256 MB-versie kost daar bijv 220 Euro: scheelt dus wel even bijna 50%.
De versie van Rio Audio, de SU-30, zal ook beschikbaar komen in 512 MB. Omdat dit in feite de i-Bead 150 is, zit er wellicht ook een 512 MB-versie voor i-Bead zelf aan te komen.

Deze is het dus...
Adviesprijs in Japan ligt rond de 320 Euro... maar let op, want de 256 MB-versie kost daar bijv 220 Euro: scheelt dus wel even bijna 50%.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Verwijderd
Je kunt je hele I-bead resetten.
1. Stop de I-Bead in de USB poort zodat Windows hem gewoon herkend.
2. Ga in het configuratiescherm naar Systeem -> Apparatenbeheer of in XP Systeemwerkset -> Apparatenbeheer. (Device Manager in EN)
3. Uninstall het apparaat: "USB Masstorage Device".
4. Houd vervolgens de resetbutton ingedrukt. Druk vervolgens de playbutton in en hou ze beiden vast.
5. Laat nu de Resetbutton pas los maar houd de playbutton nog voor ongeveer 10 seconden ingedrukt.
6. Als je de playbutton hebt losgelaten kan je de firmware updaten. (vergeet dit keer niet om "Quick Download" uit te zetten)
7. Controleer vervolgens of alles gelukt is door het formatprogramma of te starten. Als het goed is staat het Memorytype nu op "internal" en staat er geen driveletter aangegeven. Formateer vervolgens je I-Bead.
8. Mocht het bovenstaande niet kloppen probeer de bovenstaande stappen dan op nieuw.
Zo moet het denk ik lukken?!
1. Stop de I-Bead in de USB poort zodat Windows hem gewoon herkend.
2. Ga in het configuratiescherm naar Systeem -> Apparatenbeheer of in XP Systeemwerkset -> Apparatenbeheer. (Device Manager in EN)
3. Uninstall het apparaat: "USB Masstorage Device".
4. Houd vervolgens de resetbutton ingedrukt. Druk vervolgens de playbutton in en hou ze beiden vast.
5. Laat nu de Resetbutton pas los maar houd de playbutton nog voor ongeveer 10 seconden ingedrukt.
6. Als je de playbutton hebt losgelaten kan je de firmware updaten. (vergeet dit keer niet om "Quick Download" uit te zetten)
7. Controleer vervolgens of alles gelukt is door het formatprogramma of te starten. Als het goed is staat het Memorytype nu op "internal" en staat er geen driveletter aangegeven. Formateer vervolgens je I-Bead.
8. Mocht het bovenstaande niet kloppen probeer de bovenstaande stappen dan op nieuw.
Zo moet het denk ik lukken?!
Change schreef op 06 September 2003 @ 02:09:
Dit topic is gesloten.