Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hmmm... dat zou niet mogen gebeuren denk ik

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 19:07:
Even een zowel technisch als gevoels vraagje:

Technisch gezien is een 64 kbps WMA file kwalitatief een stuk (33,3 % ???) minder dan een 96 kbps WMA file. Maar merk je dit nu ook echt op de i-Bead ? Of is het verschil nauwelijks hoorbaar ? Ik zag al 1 bijdrage aan dit forum van iemand die geen verschil hoorde en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt hoor.

Graag hoor ik ook wat andere meningen van Tweakers die hier ook een beetje mee hebben gespeeld.
ben er zelf ook mee aan het knutselen geweest, en ik hoor wel een béétje verschil tussen 64kbps en 96 kbps, maar niet zo dat je denkt: wat een rotgeluidje :)
dus 64kbps is naar mijn mening goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 19:07:
Even een zowel technisch als gevoels vraagje:

Technisch gezien is een 64 kbps WMA file kwalitatief een stuk (33,3 % ???) minder dan een 96 kbps WMA file. Maar merk je dit nu ook echt op de i-Bead ? Of is het verschil nauwelijks hoorbaar ? Ik zag al 1 bijdrage aan dit forum van iemand die geen verschil hoorde en ik moet zeggen dat ik het ook niet echt hoor.

Graag hoor ik ook wat andere meningen van Tweakers die hier ook een beetje mee hebben gespeeld.
Mijn ervaring is dat 64kbit WMA's (net) acceptabel genoeg zijn voor een non-auiofiel. Zelf gebruik ik 96kbit WMA's. Wel moet ik zeggen dat 64kbit WMA's vaak beter zijn dan de 128kbit CBR mp3's van KaZaA. Jammer dat er (nog) geen Ogg Vorbis support is :O Heb ik volgens mij al gezegd, maar dan is het iig duidelijk. O-) :)

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-08-2003 21:25 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:01:
hebben ze em bij mp3cdspeler.nl op voorraad? (m.a.w. als ik vandaag besteld heb krijg ik em dan morgen binnen?)
Haai Lieverd :>

Als je eens leest op www.mp3cdspelers.nl, daar staat tamelijk in het zicht :
16 augustus 2003,
Nieuw direct leverbaar i-Bead 150 256MB !

MP3CDspeler.nl deze maand 3 jaar online ! daarom gratis trendy zonnebril bij elke bestelling.
Het lijkt me dus dattie nu, 3 dagen later nog net zo goed leverbaar is. Voorts staat er ergens dat als je voor 17:00 bestelt (iig bij rembours) dat je em dan most likely de volgende dag binnen hebt.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jojk schreef op 19 August 2003 @ 21:42:
[...]

Haai Lieverd :>

Als je eens leest op www.mp3cdspelers.nl, daar staat tamelijk in het zicht :

[...]

Het lijkt me dus dattie nu, 3 dagen later nog net zo goed leverbaar is. Voorts staat er ergens dat als je voor 17:00 bestelt (iig bij rembours) dat je em dan most likely de volgende dag binnen hebt.
ok bedankt lieverd :> ? :D
(had idd moeten lezen, en 't was wel un beetje een stomme vraag)
nu maar ffkes wachten op de postbode dan he :)

edit: hij is binnen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ff te kijke naar een nieuwe mp3 speler. Ik heb nu nog muvo maar die wil ik verkopen. Als ik een nieuwe koop moet die minimaal 256mb hebben en liefst uitbreidbaar, ook wil ik radio erop. Nu viel mijn oog op de I-Bead 100 maar ook op de Mpio FL100. Kan iemand mij vertellen welke beter is en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 20:39
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 12:59:
Ik zit nu ff te kijke naar een nieuwe mp3 speler. Ik heb nu nog muvo maar die wil ik verkopen. Als ik een nieuwe koop moet die minimaal 256mb hebben en liefst uitbreidbaar, ook wil ik radio erop. Nu viel mijn oog op de I-Bead 100 maar ook op de Mpio FL100. Kan iemand mij vertellen welke beter is en waarom?
Hier is al wat over heen en weer gediscusieerd in dit topic. Blader even terug naar de post van JayHova van 12 August 20:57 en lees vanaf daar de reacties.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Okee, 33 pagina's doorlezen (kheb ongeveer de helft gehad) is ondraaglijk, maar ik zit met een probleem. Ook ik heb een i-Bead gekocht, en wilde de firmware wel eens updaten. Ik bedoel, nou heb ik eindelijk een gadget waarbij dat kan, dan moet ik het ook doen hè :+ . Maar, hij blijft hangen in dat venster met laadbalkje van 'waiting for drivers to load'. Wat kan ik daaraan doen? Volgens mij voer ik alle stappen goed uit, en voorts draai ik windows XP prof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Is er een freeware programma om geluid te encoden naar WMA9 dmv 2 passes?

De shareware versie van dbpoweramp kan alleen 1pass aan, en andere progjes zoals AllToWMA zijn niet gratis en kunnen maar beperkt gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

@Joik: dat had ik eerst ook, tot ik de driver CD die erbij zat in de compie deed en toen koos om handmatig de driver te zoeken (en dan de CD opgeven). Ik heb XP, maar had de CD dus wel nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ram0n schreef op 20 August 2003 @ 20:01:
@Joik: dat had ik eerst ook, tot ik de driver CD die erbij zat in de compie deed en toen koos om handmatig de driver te zoeken (en dan de CD opgeven). Ik heb XP, maar had de CD dus wel nodig!
Maar dan geeftie een error message met de melding dat het installeren van de hardware mislukt is, omdat reeds een zelfde service (oid) met dezelfde naam geïnstalleerd is ofzo :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Jojk schreef op 20 August 2003 @ 20:31:
[...]

Maar dan geeftie een error message met de melding dat het installeren van de hardware mislukt is, omdat reeds een zelfde service (oid) met dezelfde naam geïnstalleerd is ofzo :s
Klopt het dat bij de update een SCSI Host Adapter geïnstalleerd gaat worden ? Of is dit helemaal verkeerd :X 8)7

• Garrett
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Hopen dat mp3pro er gauw ook op afgespeeld kan worden, dwz met de kwaliteit van mp3pro en niet zo 'brak' als gewone mp3 op 64kbits :D

I love watercooling

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

@Jojk: hmmm... dat kreeg ik geloof ik niet hoor! Ik heb hem gisteren geïnstalleerd, dus weet nog wel een beetje welke dingen ik in beeld kreeg... wat heb je tot nu toe geïnstalleerd en wat krijg je op het scherm? Is het update-programma al geïnstalleerd?

Verwijderd

Ik heb nu al iets van 9 albums op 64kbps WMA afgeluisterd en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit wel acceptabel vind. Nu heb ik op mijn 256 MB i-Bead 107 nummertjes staan (oftewel 9 complete CD's)...oftewel 8 uur en 41 minuten muziek (ik heb nog 3 MB over)....dus maximaal moet er ca. 8 uur en 50 minuten op kunnen !!!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ram0n schreef op 21 augustus 2003 @ 02:12:
@Jojk: hmmm... dat kreeg ik geloof ik niet hoor! Ik heb hem gisteren geïnstalleerd, dus weet nog wel een beetje welke dingen ik in beeld kreeg... wat heb je tot nu toe geïnstalleerd en wat krijg je op het scherm? Is het update-programma al geïnstalleerd?
Ja, alles lukt ook, maar hij blijft hangen bij dat eerste laadscherm (place your drive in recovery --> en dan gaattie wat dingen laden) en daarna zouden drivers opgestart moeten worden, maar dat gebeurt niet óf het zijn de verkeerde

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ah, volgens mij had ik dat ook!! Hij ziet toch wel dat hij in recovery mode is he? Toen hij bij mij telkens daarna bleef hangen, stond er rechtsonder in beeld wel een popupje dat hij nieuwe hardware had gevonden (andere hardware dan ervoor!). Krijg je dat of gebeurt er helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jojk, hebbie mijn e-mail ondvangen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
ze hebben op het moment geen 256mb maar nog wel de 128mb versie.. heb dus nu geld al overgemaakt en verwacht zsm.. als ze eind deze maand de 256mb zouden hebben heb ik gevraagd die te sturen.. met uiteraard de bedoeling dat ik iets meer overmaak.. verzendkosten zijn 7,50 euro

Let op.. het gaat hier wel om de " oude" I-Bead 100. :9
funrider schreef op 18 August 2003 @ 20:15:
heb een ander goedkoop adresje gevonden (naast mp3spelers.nl e.d) voor de i-bead 100 (jah niet de 150) kwam tegen via 2ehands.nl link 128mb link 256mb

128mb - 129,- incl. btw
256mb - 169,- incl. btw

heb al reactie gehad.. 256 tijdelijk niet op voorraad.. 128mb nog wel (neem zelf nu denk de 128) gewoon 1 jaar garantie is normaal bedrijfje alleen voor bedrijven ..

ene chantal bij sanana.com (nederland) regelt alles ivm verkoop mp3spelers e.d. gewoon in doos + garantie.
en nee ik werk niet voor ze, kwam zelf toevallig tegen dacht is wel noemen waard...

krijg morgen mailtje ivm betaling e.d. (wel vooraf) dus wil wel zeker weten dat legaal zaakje is. bevestiging of iets dergelijks .. laat wel weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ram0n schreef op 21 August 2003 @ 23:27:
Ah, volgens mij had ik dat ook!! Hij ziet toch wel dat hij in recovery mode is he? Toen hij bij mij telkens daarna bleef hangen, stond er rechtsonder in beeld wel een popupje dat hij nieuwe hardware had gevonden (andere hardware dan ervoor!). Krijg je dat of gebeurt er helemaal niks?
soms wel, soms niet, maar die hardware is niet de juiste op de een of andere manier, en soms krijg ik handmatige installatie, en dan worden de drivers niet geaccepteerd ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Raar :S Ook niet als je handmatig de locatie opgeeft (CD)? Heb je de vraag al gesteld op het forum van de i-Bead site?

[edit]

Nog een vraagje: ik gebruik de Recource Editor en hij werkt lekker, alleen werkt de filter niet! Tenminste, de enige optie is "All". Ik gebruik F/W 220 en de editor is versie 0.41...

[ Voor 46% gewijzigd door Ram0n op 22-08-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe reclame voor www.mp3cdspeler.nl ! :)
Ik had veel (FW) problemen met m'n pasgekochte i-bead 100 (256mb): terug gestuurd per post:
Binnen een dikke week een nieuwe I-bead in de bus, en wel de 150! _/-\o_ Echt een super service, zo hoort het naar mijn idee. Dus als je goeie service/garantie wilt: koop je speler bij mp3cdspeler, ook al is ie daar wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 17:17:
Effe reclame voor www.mp3cdspeler.nl ! :)
Ik had veel (FW) problemen met m'n pasgekochte i-bead 100 (256mb): terug gestuurd per post:
Binnen een dikke week een nieuwe I-bead in de bus, en wel de 150! _/-\o_ Echt een super service, zo hoort het naar mijn idee. Dus als je goeie service/garantie wilt: koop je speler bij mp3cdspeler, ook al is ie daar wat duurder.
[geniepig-plannetje-modus] hmm...misschien kan ik een circuitje van m'n ibead100 slopen zodat ik ook een 150 krijg... >:) [/geniepig-plannetje-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Jammer dat ze dit forum ook lezen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Ram0n op 23-08-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:43
Komt er mischien ook ene 512mb versie :?
vind 256 beetje weinig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Is (volgens mij) nog niet aangekondigt, zal wel pas bij de i-Bead 200 of zo komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft misschien niets te maken met de I-Bead, maar is er misschien mod software voor de Mambox P505 128MB? Ik zou graag het startup logo willen veranderen ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Dat zou ik niet weten...

Heb ff 2 simpele opstart- en afsluitlogo's gemaakt (voor de i-Bead uiteraard):

Opstarten:
Afbeeldingslocatie: http://www.suskeenwiske4ever.nl/i-Bead/startup.gif
Afsluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.suskeenwiske4ever.nl/i-Bead/shutdown.gif

Dat streepje onderaan het opstartlogo hoort er trouwens niet, heeft uLead GIF Animator gedaan... ben nu bezig dat mannetje te animeren (bewegende muzieknootjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-LA- schreef op 19 augustus 2003 @ 13:05:
ik heb wel gelezen dat als je m oplaad krijg je dat logotje tezien van dat ie wordt opgeladen zegmaar, en als ie vol is verandert dat logotje weer. Dan weet je wel wanneer die vol is maar je moet er wel nogsteeds opletten wanneer dat is....
Welk logo'tje is dat dan ?
Als ik um aansluit op de USB-kabel (in settings de i-Bead ingesteld als removable disk, niet als music player), dan zie ik aan de linkerkant drie verschillende symbolen:
1) een stekkertje
2) een USB aansluit-symbool
3) een plaatje van een i-Bead met in het schermpje ervan een horizontaal zwart balkje

Rechts zie ik een symbool van een labtop.

Ik zie niets knipperen als ik de i-Bead aansluit. Is het zo dat de i-Bead is opgeladen als het stekkertje verdwijnt of als het schermpje in het plaatje van de i-Bead geheel zwart is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

El-Comandante: het gaat om dat stekkertje. Daar staat als het goed is het teken van AC in tijdens het opladen (schuin streepje met verticale uiteinden). Als deze verandert (er komt een zwart blokje o.i.d. in) weet je dat hij vol is!

Overigens: heel af en toe kloppen de lengtes van de MP3-tjes niet bij bij! Dan staat er dat hij 1:13 duurt maar hij speelt tot 1:40 of zo, hebben jullie daar wel eens last van? F/W 220

[ Voor 29% gewijzigd door Ram0n op 24-08-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Bij VBR mp3's heb ik dat ook altijd.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Waarschijnlijk stomme vraag, maar wat zijn VBR mp3's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29
Variable BitRate :?

[ Voor 12% gewijzigd door -LA- op 24-08-2003 15:15 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemmand mij vertellen waar ik zo'n gif animator kan vinden? heb namalijk een aantal leuke dingen gemaakt, maar weet niet hoe ik ze hier krijg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Probeer ulead GIF Animator eens, trial op http://www.ulead.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:41

fly

Live Is Just.........

Heeft iemand de radio getest? ik krijg namelijk echt HELE slechte ontvangst... probeerde gewoon radio 538 te instellen (handmatig) Hier in utrecht is dat 102.5 mhz ik krijg echt slechte ontvangst veel ruis en ik moet mijn hand om de i-bead houden wil ik nog een redelijke ontvangst hebben :( heeft iemand dit ook?? En weet iemand de goede frequentie voor ID&T radio? 93.8 heb ik nu maar die werkt voor geen meter ik krijg zoeen 3 zenders doormekaar heen.

[ Voor 19% gewijzigd door fly op 24-08-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
fly schreef op 24 August 2003 @ 17:52:
Heeft iemand de radio getest? ik krijg namelijk echt HELE slechte ontvangst... probeerde gewoon radio 538 te instellen (handmatig) Hier in utrecht is dat 102.5 mhz ik krijg echt slechte ontvangst veel ruis en ik moet mijn hand om de i-bead houden wil ik nog een redelijke ontvangst hebben :( heeft iemand dit ook?? En weet iemand de goede frequentie voor ID&T radio? 93.8 heb ik nu maar die werkt voor geen meter ik krijg zoeen 3 zenders doormekaar heen.
frequentie voor id-t staat wel op hun site en verdewr diet ie t hier in de bolluhstreek uitstekent _/-\o_

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:41

fly

Live Is Just.........

-LA- schreef op 24 August 2003 @ 18:04:
[...]

frequentie voor id-t staat wel op hun site en verdewr diet ie t hier in de bolluhstreek uitstekent _/-\o_
93.8 komt ook van id&t site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook mijn bijdrage aan het forum....de FM ontvangst in Alkmaar sucks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ram0n schreef op 24 augustus 2003 @ 13:58:
El-Comandante: het gaat om dat stekkertje. Daar staat als het goed is het teken van AC in tijdens het opladen (schuin streepje met verticale uiteinden). Als deze verandert (er komt een zwart blokje o.i.d. in) weet je dat hij vol is!
Na 3 uur opladen is dat stekkertje bij mij nog steeds hetzelfde, wel is het batterijtje weer vol volgens het logo'tje ervan in de "play-mode".

Ik kan dus niet zien in de oplaadmode hoever ie nu eigenlijk is opgeladen....dit vind ik wel een erg groot nadeel van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze site : http://www.nozema.nl/radiotv/Kaart/frequentie.html kun je je eigen locatie aanklikken en dan zie je welke ondvangsten je hebt, ik heb 18 mogelijke zenders, die het allemaal doen, aleen zoetermeer fm en fresh fm zijn bij mij matig, maar nog steeds goed te luisteren :D

erm.... dat gedoe met dat je je hand op de speler lecht ben ik ook nog niet helemaal uit, dit had ik namelijk met de nex ia ook, deze was wit van kleir, mischien weerkaatsen de straaltjes dan ofsow (sorry hoor, ben geen afgestudeerd natuurkundige, maar klinkt kochies vand al die sterre wacht koepels zijn ook zo wit mogelijk :*) )
heb je toevallig de 150? deze is van aluminium, mischien dat dat wat uitmaakt.

maak ook even het plugje goed schoon, de antenne van de 100/150 is namelijk het snoertje van de oortelefoon, als het plugje fettig is heeft ie mischien minder contact met de antenne ofsow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 18:50:
[...]

Na 3 uur opladen is dat stekkertje bij mij nog steeds hetzelfde, wel is het batterijtje weer vol volgens het logo'tje ervan in de "play-mode".

Ik kan dus niet zien in de oplaadmode hoever ie nu eigenlijk is opgeladen....dit vind ik wel een erg groot nadeel van de firmware.
ik heb ook nog nooit opgemerkt dat die 2 driehoekjes in het scherm kwamen, best vaag jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even niet zo handig beziggeweest met het updaten van de Firmware van mijn Ibead 150. Ik heb namelijk een oudere versie geupdate. Zou iemand zijn firmware versie (3221) even aan mij door kunnen sturen zodat ik deze er weer op kan zetten? Of is er een andere mogelijkheid om hier weer aan te komen?

edit: Heb de juiste firmware versie alweer gevonden!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik luister nu heel vaak Radio 538 op m'n i-bead, ontvangst is hier perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ram0n schreef op 24 August 2003 @ 21:57:
Ik luister nu heel vaak Radio 538 op m'n i-bead, ontvangst is hier perfect!
Weet iemand ook of je bijvoorbeeld een naam aan een frequentie kunt toevoegen. Nu staat er bij mij bijvoorbeeld 102.5, maar ik wil eigenlijk Radio 538 daar hebben staan.. Ken dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
kan je ook nog de I-bead 150 128mb kopen of is dit nu een oerstomme vraag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan, volgens mij is de 128 ook nog gewoon op voorraad bij www.mp3cdspelers.nl..

Edit: sorry, zie net dat hij er niet meer tussenstaat daar! Misschien kan je hem ergens anders nog wel bestellen. Anders moet je even op www.kieskeurig.nl ofzo kijken..

Met welk pogramma passen jullie nu je icons aan? Met de nieuwste firmware kan ik namelijk niet dat programmatje wat in de beginpost staat gebruiken..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 11:54
FM ontvangst kan ook gewoon aan die zenderwijzingingen liggen... heb nu thuis met ook al met wekkerradio slecht ontvangst :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

@KaZaH: Je kan de naam van een frequentie niet aanpassen... nou ja, je kan natuurlijk wel het plaatje aanpassen :) De plaatjes van de 15 zenders met de getallen erin staan gewoon in de resourcefiles, daar kan je natuurlijk gewoon de naam intypen en dan die filmware uploaden...

En welke firmware heb je? Ik gebruik de iBead Resource Editor en heb F/W 220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan een programmatje gebruiken om de layout van de radio te veranderen (geld ook voor de rest van de grafische objecten)

: ibeadResEdit (even dit topic doorlezen, is al vaker genoemd.

je kan ook files ex en importen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, hier is een zipfile met een aantal logo's en dingetjes die ik in mekaar geflansed heb :

members.chello.nl/~g.j.m.wesseling/ibead lay.zip

met dank aan Jojk voor het hosten van de file _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 23:29:
ok, hier is een zipfile met een aantal logo's en dingetjes die ik in mekaar geflansed heb :

htttp://members.chello.nl/~g.j.m.wesseling/ibead lay.zip

Hm, waarom geeftie em niet aan als link??

[ Voor 11% gewijzigd door Ugchel op 24-08-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuSeLive schreef op 24 August 2003 @ 22:11:
kan je ook nog de I-bead 150 128mb kopen of is dit nu een oerstomme vraag ?
Het was bij de mensen van mp3spelers.nl nog niet helemaal duidelijk of ze de 128MB versie nog kregen. Als iemand weet waar ik nog een 100 (of 150) met 128MB kan krijgen mag ie het posten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 23:44:
[...]

Het was bij de mensen van mp3spelers.nl nog niet helemaal duidelijk of ze de 128MB versie nog kregen. Als iemand weet waar ik nog een 100 (of 150) met 128MB kan krijgen mag ie het posten! _/-\o_
Op http://www.mmport.nl/ kan je de 128 Mb 150 in de Jens of Sweden uitvoering online selecteren voor bestellen. Of dat betekent dat ze daar op voorraad zijn, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
thnx man.. krijg deze week mn ibead 100 (binnen) jah de ouwe nog.. maar dis is handig. moet alleen even kijken hoe ik dit in mn speler moet gaan zetten. ga die franse sites en manual wel ff door.

maareh .. aanpassing voor icon "grouwe ouwe" naar veronica zou nice zijn! vooral die r in grouwe moest k erg om lache. :P
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 23:29:

members.chello.nl/~g.j.m.wesseling/ibead lay.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh, ik zie het, die had er natuurlijk niet moetten staan |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Shit, ik hoop echt dat die Ibead 100 nog binnenkomt, 160 euro vind ik nog te doen, maar 220 vind ik echt iets te duur voor een mp3-spelertje, sorry hoor :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Vraagje: ik ga morgen 2 weken naar italië en dan wil ik natuurlijk wel dat m'n i-Bead grafisch in topconditie is :) Ik heb de F/W gedownload met die nieuwe menu's en zo, die zijn heel mooi, maar zijn ze ook echt de moeite waard om als menu te gebruiken? Zijn ze ook een beetje functioneel en leesbaar op het schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
18 augustus 2003,
Nieuw direct leverbaar i-Bead 150 256MB ! (ook 128MB begin september)

MP3CDspeler.nl deze maand 3 jaar online !

dus begin september.....de 128 mb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch voor een 256 MB versie gaan, ik merk nu dat het niet eens zoveel is...
Koop desnoods een wat minder gelikte mp3-speler ipv de I-bead, als je budget niet groot genoeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke manier kan je de ingestelde radiofrequenties behouden bij het updaten van je firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik zou zeker voor de 256 MB versie gaan hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 22:15:
Op welke manier kan je de ingestelde radiofrequenties behouden bij het updaten van je firmware?
Heel eenvoudig: eerst het bestandje "Settings.dat" uit de root van je i-Bead veiligstellen en na updaten terugzetten. Dit bestand heeft de attributen "verborgen" en "systeem", dus je zal dit mogelijk in de verkenner moeten aanpassen, zodat je het bestand ook kan zien. Met iBEAD Ultime kan je ook eenvoudig de settings via je pc aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 22:23
Je moet er wel mee oppassen hoor. Het terugzetten van het Settings.Dat-file klinkt logisch maar het kan zijn dat de nieuwe FW die je eropzet niet met de oude Settings.dat overweg kan. Het is altijd het proberen waard maa vergeet niet het oude bestand te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Khad nog 2 vraagjes over deze speler.

Kan je doorspoelen in nummers?
En Hoe is de radio meot je zelf de frequentie invullen of is het een scan radio??

Alvast bedankt

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 26 August 2003 @ 17:04:

En Hoe is de radio meot je zelf de frequentie invullen of is het een scan radio??

Alvast bedankt
ik zou zeggen lees de handleiding eens door op www.ibead.co.kr (downloads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 22:14:
Ik zou toch voor een 256 MB versie gaan, ik merk nu dat het niet eens zoveel is...
Koop desnoods een wat minder gelikte mp3-speler ipv de I-bead, als je budget niet groot genoeg is
is 128 echt zo weinig dan? Is idd wel klote als je een mooie speler hebt maar te weinig ruimte om wat liedjes op kwijt te kunnen ;( Ik twijfel echt..... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 30-09 16:30
ik twijfelde eerst ook, maar nu kies ik 100% voor de 256. Okeej, hij is duurder maar daar heb je ook veel meer plezier aan, met wma kan je daar flink wat albums in kwijt kdenk ongeveer 20, met 128 heb je dat al snel vol..... dus 256 ik betaal liever nu wat meer dan later veel spijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 17:16:
[...]

ik zou zeggen lees de handleiding eens door op www.ibead.co.kr (downloads)
Met een overdracht snel hijd van 2 kb/s is dat niet echt ideaal om op te hale :o n dus kan iemand aub gewoon antwoorden

edit:
nogmaals de vragen

[ Voor 20% gewijzigd door shameblaster op 26-08-2003 21:14 . Reden: daarom:) ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Yep....doorspoelen kan maar gaat niet erg snel
2) Radiofrequenties zoekt ie zelf en programmeert ze dan op volgorde van frequentie (maar je kan ze zelf ook handmatig zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Persoonlijk vind ik 128MB genoeg. Dat is of 60 x 64kbit WMA of 30 x 128kbit mp3. Of een combinatie van beide. Dat zijn genoeg nummers (zo lang ben ik nooit van huis) en de kwaliteit is meestal goed genoeg (voor mij als non-audiofiel). Jammer dat Ogg nog niet wordt ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Okee het is zo ver, ben een meer dan tevreden gebruiker van mijn I-beat, maar naar een half jaar toch mijn dopje kwijt. Iemand al iets anders gevonden wat hier op past. Ik kom niet verder dan de dop van mijn highlighter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 22:23
Je zou de leverancier kunnen vragen of ze nog een dopje tegen een kleine prijs kunnen toe sturen. Denk wel dat ze het na een beetje zeuren doen. Dan zou ik gelijk een beschermhoesje kopen als ik jou was, dan raak je hem de volgende keer niet zo makkelijk kwijt. (Tja, of tijdens het opladen ofzo, maar dan is het iig in huis :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Mp3spelers al een week geleden gemaild, maar je begrijpt het al niks terug gehoord. Het voordeel is dat ik nu in de supermarkt heel anders naar de producten kijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 18:42
Maxonic schreef op 27 August 2003 @ 11:43:
Je zou de leverancier kunnen vragen of ze nog een dopje tegen een kleine prijs kunnen toe sturen. Denk wel dat ze het na een beetje zeuren doen. Dan zou ik gelijk een beschermhoesje kopen als ik jou was, dan raak je hem de volgende keer niet zo makkelijk kwijt. (Tja, of tijdens het opladen ofzo, maar dan is het iig in huis :) )
Het dopje past ook op de andere kant, goeie plaats voor tijdens het opladen ;)

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:04

b3ta

Hallo

Iemand enig id of je die I-Beat 100/150 ook in almere (mediamarkt) kan kopen??????
Als dat zo is ga ik daar ff langs maar ik heb nu geen tijd om er langs te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
b3ta schreef op 27 augustus 2003 @ 12:39:
Iemand enig id of je die I-Beat 100/150 ook in almere (mediamarkt) kan kopen??????
Als dat zo is ga ik daar ff langs maar ik heb nu geen tijd om er langs te gaan...
Ik woon ook in Almere :), en nee die verkopen ze daar niet, heb al eens eerder gekeken...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:04

b3ta

Hallo

Enig id welke gewone winkel hem wel verkoopt??

Of kan je dit wonderbaarlijk mooie apparaatje alleen online bestellen?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 11:54:
Heb Mp3spelers al een week geleden gemaild, maar je begrijpt het al niks terug gehoord. Het voordeel is dat ik nu in de supermarkt heel anders naar de producten kijk. ;)
gewoon nog een keer mailen zou ik zeggen.
Heb mp3cdspeler zelf ook vaker gemaild en een paar keer kreeg ik helemaal geen antwoord op m'n mail, andere keren binnen een kwartier

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Ik heb afgelopen maandag de i-Bead 150 256mb gehaald in Tilburg bij mp3cdspeler.nl en ik moet zeggen dat het een subliem apparaatje is :9 :9~

Vroeger klootte ik ook al vaak met de radio, opnemen van stemmen en zo, en ik moet zeggen dat de opnamekwaliteit van de 'omgevingsgeluiden', alsmede FM radio en de opnames daarvan bijzonder goed klinken :)

MP3 komt ook zeer goed uit de speler, zeker gezien zijn formaat, SRS en WOW en TB is ook erg gaaf om mee te spelen.

Wel een klein beetje prijzig natuurlijk, maar echt een toppertje hoor :) :9

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Laatst online: 08-08 18:42
b3ta schreef op 27 August 2003 @ 12:58:
Enig id welke gewone winkel hem wel verkoopt??

Of kan je dit wonderbaarlijk mooie apparaatje alleen online bestellen?? ;)
Nog nergens off-line gesignaleerd. Volg al die tijd al dit hele draadje en niemand maakt melding van e.o.a. winkel die de i-bead off-line verkoopt. Dus zet je over je reserves heen en koop eens wat via het web ;)

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 11:40:
:? Okee het is zo ver, ben een meer dan tevreden gebruiker van mijn I-beat, maar naar een half jaar toch mijn dopje kwijt. Iemand al iets anders gevonden wat hier op past. Ik kom niet verder dan de dop van mijn highlighter.
Ben hem ook kwijt geraakt. Ik heb ze gebeld, en ze zeiden dat ze er wel eentje op zouden sturen als ze een kapotte I-Bead zouden krijgen. Is echter al heel lang geleden, dus zal ik maar weer es gaan bellen. Hij zat er trouwens wel stevig op, maar hij is er afgewrikt door mijn heupstasje dat ik in Rome droeg ivm zakkenrollers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 30-09 16:30
kheb hem besteld bij mp3cdspelers.nl
als het goed is krijg ik hem morgen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaDude schreef op 27 August 2003 @ 17:27:
kheb hem besteld bij mp3cdspelers.nl
als het goed is krijg ik hem morgen !!
Wat heb je besteld ?

IK BEN ZO NIEUWSGIERIG (sorry dat ik schreeuw...... :? :? :? :? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:41:
[...]

Wat heb je besteld ?

IK BEN ZO NIEUWSGIERIG (sorry dat ik schreeuw...... :? :? :? :? :?)
Ehhm we zitte in t I-Bead topic, I-bead maybe? 8)7

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
I-bead 256 mb, als ik jou was zou ik dat ook doen, 256 is gewoon een lekker groot formaat en er passen heel wat wma bestanden op !!! anders krijg je spijt ervan dat je geen 256 hebt genomen, kheb hem besteld bij mp3cdspeler dus morgen.............................ben al aan het downen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 21:16:
1) Yep....doorspoelen kan maar gaat niet erg snel
2) Radiofrequenties zoekt ie zelf en programmeert ze dan op volgorde van frequentie (maar je kan ze zelf ook handmatig zoeken)
Ehm, hoe doe je dat doorspoelen? is mij nog nooit gelukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 23:08:
[...]

Ehm, hoe doe je dat doorspoelen? is mij nog nooit gelukt 8)7
Dat stickie lang indrukken, dan kom je in scan mode, en dan kan je doorspoelen op dezelfde manier als dat je je speler harder zou zetten.

hand-leiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 26 August 2003 @ 17:04:

Alvast bedankt
ik zal je ff een sample stuuren, heb ik al eerder voor peepz hiero gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
wanneer is bij wma cd kwaliteit? bij mp3 is dat toch 128

Verwijderd

-LA- schreef op 27 August 2003 @ 21:54:
[...]

Ehhm we zitte in t I-Bead topic, I-bead maybe? 8)7
i-Bead ja.....maar ehhh....ik wilde even aangeven dat ik het niet echt interessant vond wat Dadude opschreef.

Verwijderd

Dat stickie lang indrukken, dan kom je in scan mode, en dan kan je doorspoelen op dezelfde manier als dat je je speler harder zou zetten.

hand-leiding
hmm dat had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen 8)7 Maar bedankt hé _/-\o_

• funrider
*beetje offtopic*

heb gisteravond toevallig ook ff zitten testen op mijn pc met omzetten van 128,160 bitrate mp3s naar wma in verschillende kwaliteiten (van super slecht 11 bitrate (8khz) tot 128 (44khz) wma. Kan je zeggen dat in 128 de file in wma alleen maar groter is. Uit mijn eigen testje op pc (ga nog met oordopjes op ibead uitproberen als ik m heb) vind ik dat 64 en 80 bitrate (44khz) prima klinken en een hoop ruimte besparen als ik ze op ibead zou zetten.

Omzetten doe ik trouwens met het super handige proggie Dbpoweramp (voor velen welbekend).

Ik hoor graag ervaringen van een exper. Heb gister ook al even de search hiervoor gebruikt zou je ook eens kunnen proberen. Kwam zelf niet veel meer info tegen. Meningen verschillen nogal hierover. :9
mitchel schreef op 27 August 2003 @ 23:46:
wanneer is bij wma cd kwaliteit? bij mp3 is dat toch 128

[ Voor 2% gewijzigd door funrider op 28-08-2003 11:14 . Reden: aanpassing ]

Verwijderd

van 128kbit mp3 naar 128 kbit wma maakt natuurlijk geen verschil in geluids kwaliteit 8)7 alle kleine fouten zoals ruis en tikjes worden dan ook mee gekopieert, hebbie dus nix aan. ik heb nu 80 nummers met bijna allemaal 92kbit wma, ik vind dit heeeel wat beter dan 64 kbit, verschil is er duidelijk te horen.

verder ben ik geen expert duz kan ik je ook niet echte hulp bieden.

ik gebruikt trouwens het programma Arcoustica mp3 to wave converter plus.

• Aseslno
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 18:44:
van 128kbit mp3 naar 128 kbit wma maakt natuurlijk geen verschil in geluids kwaliteit 8)7 alle kleine fouten zoals ruis en tikjes worden dan ook mee gekopieert, hebbie dus nix aan. ik heb nu 80 nummers met bijna allemaal 92kbit wma, ik vind dit heeeel wat beter dan 64 kbit, verschil is er duidelijk te horen.

verder ben ik geen expert duz kan ik je ook niet echte hulp bieden.

ik gebruikt trouwens het programma Arcoustica mp3 to wave converter plus.
Is het niet zo dat mp3 en wma allebei anders encoden, waardoor omzetten van mp3 naar wma en andersom altijd met kwaliteitsverlies gepaard gaat?

Dus van 128kbit mp3 naar 128 kbit wma geeft wel wat kwaliteitsverlies?

[ Voor 5% gewijzigd door Aseslno op 28-08-2003 18:55 ]

En zo is het!

Verwijderd

volgens mij hangt dit ook samen met de bron (mp3 of wma file) de software waarmee het geript is, en de snelheid van de prosessor, als ik een cd rip op mijn broertjes pentium 2 500mhz dan hoor ik af entoe stukjes van puure ruis.

en jah, hoe dan ook, je zult een beetje van de kwaliteit verliezen als je hem convert naar een ander formaat, maar ik bedoelde meer de verandering in positive zin :9

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Wat is het beste programma om te converteren? Ik heb beide pogramma's hierboven genoemd geprobeerd, maar ze kunnen bij mij helemaal niet omzetten naar WMA :+ :'( B)

Verwijderd

rechter muisknop, ''convert to:'' selecteren, en dan options kiezen.

kies het tabblad wma om de qualiteit vast te stellen, druk op ok oid.

weer naar die zelfde file, en dan convert to: wma kiezen.

BTW, hebbie de ''noot al gekraakt?"

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 23:04:
rechter muisknop, ''convert to:'' selecteren, en dan options kiezen.

kies het tabblad wma om de qualiteit vast te stellen, druk op ok oid.

weer naar die zelfde file, en dan convert to: wma kiezen.

BTW, hebbie de ''noot al gekraakt?"
Ik kan daarbij alleen mp3 (lame) of wave kiezen :s

En nee, de noot is nog niet gekraakt, maar over maximaal 2 weken krijg ik m'n nieuwe pc, dus ik neem aan dat het daar wel op lukt.

Verwijderd

kan je eindelijk ook je firmware updaten :9

(**je zal nog heel wat uurtjes grapics editen ;) **)
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.