Goede betaalde newsservers met binaries Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.578 views sinds 30-01-2008

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 12:20:
www.buzzardnews.com, is een reseller van Usenetserver, maar met meerdere mogelijkheden qua abonnementen. Het unlimited-abonnement is ongeveer even duur als Usenetserver, maar met 12 draadjes, en volle snelheid, dus niet de (theoretische) 2 Mbit/s als bij Usenetserver, las ik. En ik las ook dat de retentie beter is dan bij Usenetserver, hoe gek dat ook lijkt. Kan het zelf niet vergelijken, maar ik kwam aan ruim 4 miljoen headers in een typsche NL-dumpgroep. Neem eens een 3-daags proefabonnement, zou ik zeggen.

En je kunt daar op de site ook online de retentie testen, zie ik net.
Heb net een abbo daar afgesloten unlimited voor $14,95 maar heb maar 6 draadjes ipv de 12 die jij zegt..
Verder lijkt het me wel ok....

Verwijderd

bmwman schreef op 12 februari 2004 @ 13:17:
[...]
Heb net een abbo daar afgesloten unlimited voor $14,95 maar heb maar 6 draadjes ipv de 12 die jij zegt..
Verder lijkt het me wel ok....
Ik zie het ook. Ik had gelezen toen ze met de nieuwe abonnementen begonnen, een paar weken geleden, dat je bij het duurste abonnement 12 draadjes kreeg, tenminste dat vertelden meerdere personen die zo'n abonnement afsloten. Ben bang dat ze inmiddels het aantal draadjes weer teruggebracht hebben naar 6. Maar de snelheid is gelukkig nog wel hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zo klote dat zoeken enzo met al die andere newsservers.
Ik heb easynews en dan kan ik gewoon via html downloaden. Daarom zit ik bij easynews, zijn er andere servers die dit ook kunnen?
buzzardnews bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 10:47:
Ik heb easynews en dan kan ik gewoon via html downloaden. Daarom zit ik bij easynews, zijn er andere servers die dit ook kunnen?
buzzardnews bijv?
Ik heb bij Buzzardnews wel zo'n webinterface gezien in m'n usermenu, alleen dat werkte toen nog niet ;)

Maar je zou evt. ook newzbin kunnen gebruiken. Heeft een goede webinterface voor zowel files als complete posts. Alleen moet je dan wel met .nzb-files willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 10:47:
buzzardnews bijv?
Ah dan heb ik een tip voor je: newshosting.com

Echt een superprovider, vele malen beter dan bijvoorbeeld usenetserver, en nog niet eens zo heel erg duur wanneer je bijvoorbeeld zo'n halfjaarlijks abonnement neemt: minder dan 50 ct voor een Gig. (40 eurocent)
Oke, je moet er niet fulltime DVD's mee downloaden, dan gaat het te duur worden, maar voor alles anders dan DVD's is het super.

En ja, een mooie webinterface.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:10:

[over (.par)-files in Newzbin]

Inderdaad! Dank je wel man! Ik zie het ineens staan, je kan alleen niet ech lekker zoeken zo. Hier ga ik nog een beetje mee experimenteren...
O, dat was ik vergeten. Waarschijnlijk heb je het inmiddels al gezien, maar je kunt daar behalve op posts, ook gewoon op files zoeken. Gewoon in de box naast 'search' dat aangeven, en dan zoekt-ie op filenaam, headeromschrijving, enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
taz3d_nl schreef op 10 februari 2004 @ 12:58:
is de retentietijd van buzzardnews in de dumpgroepen langer dan die van forte ?
ik zit nu bij usenetserver, de snelheid is goed, maar de retentie laat weleens te over in bepaalde groepen is dt beter bij buzzardnews???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op 14 februari 2004 @ 19:53:
[...]
ik zit nu bij usenetserver, de snelheid is goed, maar de retentie laat weleens te over in bepaalde groepen is dt beter bij buzzardnews???
Ik ken Usenetsever zelf niet, maar de retentie, in elk geval bij de NL-dumpgroepen, schijnt bij Buzzardnews langer te zijn dan bij Usenetserver, heb ik gelezen. Buzzardnews heeft daar zo'n 7 dagen _bruikbare_ retentie.

Heb even een vergelijking gemaakt van het aantal headers dat momenteel bij mijn (pay)servers aanwezig is, gesorteerd op Buzzardnews.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rec/servercomp.jpg

Nou moet ik hierbij wel zeggen dat Newszilla normaal gesproken veel meer headers heeft. Zeker in de NL-dumpgroepen kwamen ze een paar weken geleden nog aan de 7 miljoen. Verder zitten er wekelijks behoorlijke verschillen in de aantallen, zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzzardnews is een reseller van usenetserver.com. De servers zijn dus gelijk aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 11:51:
Buzzardnews is een reseller van usenetserver.com. De servers zijn dus gelijk aan elkaar.
Dat dacht ik eerst ook. Tot iemand op een ander forum die zowel Usenetserver als Buzzardnews-abonnee is dit getest heeft, en erachter kwam dat er wel degelijk verschillen in retentie tussen die 2 zijn. Hoe raar dat ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:02:
Dat dacht ik eerst ook. Tot iemand op een ander forum die zowel Usenetserver als Buzzardnews-abonnee is dit getest heeft, en erachter kwam dat er wel degelijk verschillen in retentie tussen die 2 zijn. Hoe raar dat ook klinkt.
Is inderdaad zo, ik heb ook beiden gehad en deze ervaringen ook. Buzzard heeft raar maar waar een langere retentie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

ik heb geprobeerd met Buzzardnews maar de retentie is niet het zelfde als Usenetserver. Vreemd want hun zijn reseller van Usenetserver, ik weet wel dat usenetserver meerdere servers heeft misschien dat op andere de rentie langer is dan wanneer je contact maakt met news.usenetserver.com.

Ik ben even aan het bekijken wat het kan zijn wat betrefd de verschillen tussen Usenetserver en Buzzardnews. Ik heb bij Buzzardnews een lookup gedaan van de volgende groep alt.binaries.sounds.mp3.holland dit was het antwoord van Buzzardnews:
Group Statistics for alt.binaries.sounds.mp3.holland
There are 250506 articles
The oldest article is dated Sun Jan 25 03:13:05 PST 2004
Current retention time is 21 days, 5 hours and 42 minutes.

Nu heb ik zelf UltraFeed en Usenetserver ik kwam in eerste instantie niet boven de 50000 artikels die maar 9 dagen oud zijn. We weten ook dat Buzzardnews een resller is van Usenetserver, dus in de praktijk horen ze gelijk te zijn.

Na wat in stellingen in NewsBin pro veranderd te hebben ben ik er volgens mij uit. Ik zie nu bij Usenetserver 249980 articels staan en de oudste is idd van 25-01-2003 12:24. Hoe heb ik dit voor elkaar gekregen wel door twee instellingen in Newsbin Pro te doen, te weten Preferences>Options "tabblad setup" hier heb ik first time records van 20000 naar 200000 gezet, vervolgens heb ik ook Max record age naar 25 gezet. Hierna op Ok drukken en aan de rechterkant de groep alt.binaries.sounds.mp3.holland kiezen (als voorbeeld) Nu klik je op je rechtermuis knop en kies voor Download all headers (Niet kiezen voor Download latest), hiemee haal ik alle headers binnen die op de server staan. Doe ik nu Download latest in default dan zie ik er maar een aantal.

[ Voor 72% gewijzigd door we_are_borg op 15-02-2004 18:24 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 18:13:
[...]

Ik zie het ook. Ik had gelezen toen ze met de nieuwe abonnementen begonnen, een paar weken geleden, dat je bij het duurste abonnement 12 draadjes kreeg, tenminste dat vertelden meerdere personen die zo'n abonnement afsloten. Ben bang dat ze inmiddels het aantal draadjes weer teruggebracht hebben naar 6. Maar de snelheid is gelukkig nog wel hetzelfde gebleven.
hoe snel gaat ie dan met 6 lijntjes?(gesteld dat je een 8-mbit verbinding hebt :p)

ik w8 nog steeds op mijn 8 m-bit verbinding :(
zit nu nog op zilla met 2 m-bit ,gaat eigenlijk ook wel lekker hoor, continu tussen de 200 en 230 kb.
maar als die straks die 8mbit heb wil ik die wel redelijk vol trekken :>

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeprik schreef op 16 februari 2004 @ 20:49:
[...]
hoe snel gaat ie dan met 6 lijntjes?(gesteld dat je een 8-mbit verbinding hebt :p)
Toen ik nog niet gecapt was, haalde ik zo'n 500-600 KByte/s met 6 lijntjes. Nu ik gecapt ben helaas nog maar 200-250 KByte/s, maar sinds vorige week af en toe nog wel eens 700 KByte/s voor een uurtje ofzo. Het kan dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 23:38:
[...]

Toen ik nog niet gecapt was, haalde ik zo'n 500-600 KByte/s met 6 lijntjes. Nu ik gecapt ben helaas nog maar 200-250 KByte/s, maar sinds vorige week af en toe nog wel eens 700 KByte/s voor een uurtje ofzo. Het kan dus wel ;)
waarom ben je nu gecapt dan?
heb je een goedkoper abbotje genomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

erikdeprik schreef op 17 februari 2004 @ 20:14:
Policy van Buzzard. Same here. Het was sneller. Geen goedkoper abo ofzo.

Vannacht haalde ik btw weer 600kb/sec. Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb net mijn demon 8/1 mbit account aan de praat en aangezien de supernews server wel een aardige retentie heeft issie helaas erg traag.

Nu dus maar een accountje bij www.buzzardnews.com genomen mar dat schiet in mijn geval nog steeds niet op maximaal haal ik nu 140 KB down :?

Ik heb het silver account voor $6.95 /mo genomen.

Helaas kan ik niet op easynews terechtkomen omdat een american express kaart heb en niet een visa :'(

En giganews staat weer geen xpat searches toe, zucht.

Wat een gedoe hoe krijg ik is een leuke download van 600 a 800 KB te zien van een goeie newsserver ??

Iemand een suggestie voor een top pay server ?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 01:28:
Hallo ik heb net mijn demon 8/1 mbit account aan de praat en aangezien de supernews server wel een aardige retentie heeft issie helaas erg traag.

Nu dus maar een accountje bij www.buzzardnews.com genomen mar dat schiet in mijn geval nog steeds niet op maximaal haal ik nu 140 KB down :?

Helaas kan ik niet op easynews terechtkomen omdat een american express kaart heb en niet een visa :'(

En giganews staat weer geen xpat searches toe, zucht.

Wat een gedoe hoe krijg ik is een leuke download van 600 a 800 KB te zien van een goeie newsserver ??

Iemand een suggestie voor een top pay server ?

Alvast bedankt.
Probeer usenetserver eens ik zit met 7Mbit te downloaden alleen ze hebben server problemen momenteel maar dat schijnt deze week uit de weg geruimt te worden.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op 18 februari 2004 @ 02:08:
[...]

Probeer usenetserver eens ik zit met 7Mbit te downloaden alleen ze hebben server problemen momenteel maar dat schijnt deze week uit de weg geruimt te worden.
Hey koel meteen geprobeerd en inderdaad dat gaat lekker , whaah dat bedoel ik dus!!

Bedankt voor de tip _/-\o_

Volgende keer neem ik die van 3 maanden voor $40!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 02:52:
[...]

Hey koel meteen geprobeerd en inderdaad dat gaat lekker , whaah dat bedoel ik dus!!

Bedankt voor de tip _/-\o_

Volgende keer neem ik die van 3 maanden voor $40!
op hun site staat dat je max 2mbit/s toestaat,
maar volgens jouw is ie niet gecapt :?
:?

Verwijderd

2 mbit per draadje toch??

zit hier ook lekker binnen te trekken met 400 kb per seconde met @home

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Wildfire

Joy to the world!

Heb sinds vandaag ook Usenetserver. Wou een XXX-filmpie downloaden uit alt.binaries.erotica... geen enkele bestand compleet. Even gechecked bij Easynews: geheel compleet...

Hmmm... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Wildfire schreef op 19 februari 2004 @ 21:24:
Heb sinds vandaag ook Usenetserver. Wou een XXX-filmpie downloaden uit alt.binaries.erotica... geen enkele bestand compleet. Even gechecked bij Easynews: geheel compleet...

Hmmm... :(
Even de network status lezen daar staat het volgende geschreven.
We will be working this month to correct the issue with the retention of message ids. The front end servers will be taken down and rebuilt one by one with the new configuration. Users will not experience a lack in service during this new configuration period. Once the configurations are all complete users will be able to retrieve all articles by message-id. Retrieval my message-id will be intermittent in binary groups during this period.

Thank you,
UNS_Support

Thank You,
UseNetServer.com Support
De retentie is momenteel niet goed sommige berichten staan er een dag op en zijn dan weg en de volgende blijft gewoon de aantal dagen staan die er voor staat. Dit probleem dient volgende week weg te zijn en daarbij kan het voor komen dat sommige binaries gereset moeten worden om alles goed te laten verlopen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

we_are_borg schreef op 19 februari 2004 @ 22:16:
[...]

[...]

De retentie is momenteel niet goed sommige berichten staan er een dag op en zijn dan weg en de volgende blijft gewoon de aantal dagen staan die er voor staat. Dit probleem dient volgende week weg te zijn en daarbij kan het voor komen dat sommige binaries gereset moeten worden om alles goed te laten verlopen.
Als je nou zelf even beter leest... dit gaat over iets heel anders... namelijk het kunnen downloaden op message-ID, zoals dat tegenwoordig bij veel servers kan middels NZB-files. En die gebruik ik niet. Ik haal gewoon ouderwets headers op.

Ze zeggen zelf nog, "Users will not experience a lack in service during this new configuration period". En: "Retrieval my message-id will be intermittent in binary groups during this period."

Maar ik werk gewoon op de ouderwetse manier en niet op de nieuwerwetse NZB-manier met message ID's.

Verwijderd

Door eddy man - Thursday 19 February 2004 23:17

heb dat probleem zelf ook dat het er niet op staat

begin klein beetje op @home te lijken. article not on server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Wildfire schreef op 19 februari 2004 @ 23:15:
[...]

Als je nou zelf even beter leest... dit gaat over iets heel anders... namelijk het kunnen downloaden op message-ID, zoals dat tegenwoordig bij veel servers kan middels NZB-files. En die gebruik ik niet. Ik haal gewoon ouderwets headers op.

Ze zeggen zelf nog, "Users will not experience a lack in service during this new configuration period". En: "Retrieval my message-id will be intermittent in binary groups during this period."

Maar ik werk gewoon op de ouderwetse manier en niet op de nieuwerwetse NZB-manier met message ID's.
Had erbij moeten vermelden dat ze al een hele tijd problemen hebben gehad wat betreft headers en Id's. Er heeft heel wat uitleg gestaan over waarom het verkeert is gegaan wat betreft headers en Id's.

Ik neem even contact op met Usenetservers, en laat het even weten als er wat te melden is.

---

Heb bericht terug gehad van Usenetserver en die melden mij het volgende. op hun Network status pagina staat het volgende geschreven.
We will be working this month to correct the issue with the retention of message ids. The front end servers will be taken down and rebuilt one by one with the new configuration. Users will not experience a lack in service during this new configuration period. Once the configurations are all complete users will be able to retrieve all articles by message-id. Retrieval my message-id will be intermittent in binary groups during this period.

Thank you,
UNS_Support

Thank You,
UseNetServer.com Support
Newsbin Pro, Newsleesher en NBZ gebruiken message ids om een post te downloaden hier heeft Usenetserver dus problemen mee, dit wordt zo snel mogelijk opgelost. Je hebt dus een client nodig die gebruik maakt van article numbers dan gaat wel alles goed. Als je volgens mij dus Outlook express zal gebruiken hoort alles weer correct te werken of een andere client die op article numbers werkt ipv message ids. Ze gaan een rebuild aan het doen maar er wordt geen eind tijd bij gezegt.

[ Voor 45% gewijzigd door we_are_borg op 20-02-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
we_are_borg schreef op 19 februari 2004 @ 22:16:
[...]

[...]

Toen ik informatie zocht over usenetserver.com las ik ervaringen van "Er is alleen nu tijdelijk een storing". Toen werd ik er lid van, was er weer een 'tijdelijke storing', die overigens niet vermeld stond op de netwerk status pagina.
Nu lees ik weer een ervaring van usenetserver. Goh, alweer een tijdelijke storing.

Zou het toeval zijn?

Overigens heb ik gisteren een trail account bij Ultrafeed aangemaakt.
Opzich is het niet slecht, maar voor $18/maand verwacht ik meer. Het downloaden gaat vaak traag wegens de relatief lange tijd die gewacht moet worden voordat het downloaden van een enkel artikel gestart is. Aangezien een bestand uit veel artiekelen bestaat wordt er veel loos gewacht.
Daarbij heb ik mijn twijvels over de compleetheid. Alhoewel 1 dag testen te weinig om hierover te oordelen. Ook krijg ik nog wel eens errors.
Ook jammer dat het geen Xpat ondersteund, net zoals usenetserver.com.

[ Voor 37% gewijzigd door kamerplant op 21-02-2004 13:41 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Usenetserver ondersteund wel degelijk xpat hoor, met newsleecher kan ik fijn xpatten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 10:59:
Usenetserver ondersteund wel degelijk xpat hoor, met newsleecher kan ik fijn xpatten!
Officieel ondersteunen ze het niet, maar als het werkt, heb je geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 10:59:
Hmm, oh. :o

Het zou kunnen dat het brak werkte aangezien er toendertijd een storing was? :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

we_are_borg schreef op 20 februari 2004 @ 00:27:

[...]

Heb bericht terug gehad van Usenetserver en die melden mij het volgende. op hun Network status pagina staat het volgende geschreven.

[...]

Newsbin Pro, Newsleesher en NBZ gebruiken message ids om een post te downloaden hier heeft Usenetserver dus problemen mee, dit wordt zo snel mogelijk opgelost. Je hebt dus een client nodig die gebruik maakt van article numbers dan gaat wel alles goed. Als je volgens mij dus Outlook express zal gebruiken hoort alles weer correct te werken of een andere client die op article numbers werkt ipv message ids. Ze gaan een rebuild aan het doen maar er wordt geen eind tijd bij gezegt.
Met andere woorden, het door mij genoemde probleem heeft dus absoluut niets te maken met message ID gedoe waar Usenetserver het over heeft. Ik gebruik Newsbin Pro om te downloaden, die werkt gewoon met article numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Wildfire schreef op 21 februari 2004 @ 11:09:
[...]

Met andere woorden, het door mij genoemde probleem heeft dus absoluut niets te maken met message ID gedoe waar Usenetserver het over heeft. Ik gebruik Newsbin Pro om te downloaden, die werkt gewoon met article numbers.
ik zal voor de rest niet weten wat er aan de hand is maar de meeste Usenet providers hebben problemen. Usenetserver heeft artiekel id problemen die ze op gaan lossen volgens de laatste posting op de pagina. UltraFeed heeft het nog leuker gedaan die heeft gewoon bepaalde groepen geblokkeerd inc. a.b.nl en de ps2 iso groepen en ook daarbij twee dvd groepen. Kijk zo los je ook een hoop op.
Usenet.com heeft HD problemen daar zijn ze nieuwe voor aan het plaatsen, de kleine usenet providers kijk ik nog niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeprik schreef op 17 februari 2004 @ 20:14:
[...]
Nee ik heb nog een 'oud' standaardabonnement. Toen ze met de huidige abonnementen kwamen, hebben ze die 'oude' abonnementen gecapt in snelheid, waarschijnlijk omdat ze het prijsverschil met het nieuwe equivalent ervan daarvoor te groot vonden.
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 01:28:

Vreemd, het Platinum-abonnement heeft in elk geval geen snelheidscap, en dat zou het Silver-account volgens mij toch ook niet mogen hebben, alleen die downloadlimiet. Anders was het 'Buzzard 1.5'-abonnement wellicht een betere optie geweest: 1,5 GB per dag, en geen snelheid- of connectiecaps voor $6,95. Maar goed, je bent inmiddels al tevreden, en daar gaat het om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het betalen via je CC. Zie niets hierover in de voorwaarden. Heb er zelf geen en een vriend is bang dat er geld via bv pfcorner afgehaald blijft worden.
Zit je hier gelijk maandelijks aan vast of moet je per maand betalen.
Twijfel tussen PFcorner (ondanks dat ik met mijn emailadres al op een banlijst sta)
of tussen Easynews..de laatste wordt het denk ik wel.

Iemand al negatieve ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:50:
Hoe zit het met het betalen via je CC. Zie niets hierover in de voorwaarden. Heb er zelf geen en een vriend is bang dat er geld via bv pfcorner afgehaald blijft worden.
Zit je hier gelijk maandelijks aan vast of moet je per maand betalen.
Twijfel tussen PFcorner (ondanks dat ik met mijn emailadres al op een banlijst sta)
of tussen Easynews..de laatste wordt het denk ik wel.

Iemand al negatieve ervaringen
Geen negatieve ervaring, en ik gebruik 'm nog wel eens. En bij PFCorner hoef je daar al helemaal niet bang voor te zijn, want die accepteren geen creditcards ;)

En verder heb ik mij door de klantenservice laten wijsmaken dat als een betaling te onrechte wordt afgeschreven, ik hun gewoon kan verzoeken om terugstorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
1) De newsserver waar je lid van bent (url) ?
2) Of de binaries compleet zijn ? (link naar lijst eventueel)
3) Kosten ?
4) Download snelheid / wat voor internet verbinding heb je ?
5) Hoelang blijven binaries bewaard ?
6) Hoe compleet zijn de binaries ?
7) Opmerkingen die je nog hebt

1) http://www.buzzardnews.com
2) Alles wat ik als DVD gek nodig heb
3) $ 14,95 /m (unlimmited data + speed)
4) ik heb nog geen dagen gemiddelde, maar nu zondag middag 16 uur: 380 kb/s (6 draadjes) _/-\o_
5) Kun je per groep zelf nakijken op http://www.buzzardnews.com/home.html (vb ab.nl > 20 dagen)
6) 100% tot nu toe
7) Ben je niet tevreden dan kun je het binnen 3 dagen annuleren. Mocht je nu zo blij zijn met mijn informatie en ook lid willen worden, gebruik dan onderstaande link om lid te worden (krijg ik weer een extraatje :P ).

https://secure.buzzardnews.com/signup.html?referral=107155

En het antwoord op de hamvraag waarom ik als demon gebruiker een payserver heb.... Snelheid is het sleutelwoord. Bij demon mag ik sinds kort nog maar met twee draadjes naar de server connecten wat zorgt voor een download gem. van 85 kb/s... 8)7 Ze zijn er mee bezig zeggen ze. Dus.... BuzzardNews! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
OnTheJazz schreef op 22 februari 2004 @ 16:26:
3) Kosten ?

4) ik heb nog geen dagen gemiddelde, maar nu zondag middag 16 uur: 380 kb/s (6 draadjes) _/-\o_
5) Kun je per groep zelf nakijken op http://www.buzzardnews.com/home.html (vb ab.nl > 20 dagen)
6) 100% tot nu toe
7) Ben je niet tevreden dan kun je het binnen 3 dagen annuleren. Mocht je nu zo blij zijn met mijn informatie en ook lid willen worden, gebruik dan onderstaande link om lid te worden (krijg ik weer een extraatje :P ).

En het antwoord op de hamvraag waarom ik als demon gebruiker een payserver heb.... Snelheid is het sleutelwoord. Bij demon mag ik sinds kort nog maar met twee draadjes naar de server connecten wat zorgt voor een download gem. van 85 kb/s... 8)7 Ze zijn er mee bezig zeggen ze. Dus.... BuzzardNews! :*)
360 kb met een 8 mbit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 17:23
Weet iemand hoe het zit met Payservers en IP-restricties? Bijvoorbeeld: Je hebt een dynamic IP, wat elke dag veranderd. Gaat dit een probleem worden? (Zoja, bij wie niet?)

Het mooiste zou uiteraard zijn als je een standaard account tegelijk met meerdere IP's kunt gebruiken...maar dat zal wel niet werken bij veel (?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:53
Xandrios schreef op 22 februari 2004 @ 22:32:
Weet iemand hoe het zit met Payservers en IP-restricties? Bijvoorbeeld: Je hebt een dynamic IP, wat elke dag veranderd. Gaat dit een probleem worden? (Zoja, bij wie niet?)

Het mooiste zou uiteraard zijn als je een standaard account tegelijk met meerdere IP's kunt gebruiken...maar dat zal wel niet werken bij veel (?)...
Gaat gewoon goed hoor :)

Ik ken mensen die payservers sharen, gaat ook gewoon goed, alleen moet je er rekening mee houden dat het maximale aantal connecties niet per IP maar per account is, dus niet tegelijkertijd @ max aantal connecteis gaan downloaden :P

offtopic:
Mijn laatste GoT post voordat ik 4 daagjes weg ga :) :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Tsja ik zou de 800 kb/s moeten kunnen halen, maar ik krijg nog niet meer dan 6 draadje a 64 kb/s (=512kbit/s = 1,3 Gb/uur). Was al zo blij en hij is continue bezig met downloaden, dus heb nog niet de tijd genomen om te kijken of ik meerdere keren kan connecten of iets in die geest. Maar het is in elk geval al 1,5 keer sneller dan die servers die gecapt zijn op 2 mbit en dat voor $14,95 /m 8)

PS je opmerking zit me toch niet lekker :9 , dus ik heb ze een mailtje gestuurd met een vraag hierover. Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 14% gewijzigd door OnTheJazz op 22-02-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
OnTheJazz schreef op 22 februari 2004 @ 16:26:
3) Kosten ?

6) 100% tot nu toe

Nou, ik heb je net een maand cadeau gedaan...

Ik zie de bos bloemen wel tegemoed :+

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zal wel niet al te lang meer duren voordat Stichting Brein/BUMA Stemra en consorten hun pijlen gaan richten op het news server gebeuren :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 23:37:
het zal wel niet al te lang meer duren voordat Stichting Brein/BUMA Stemra en consorten hun pijlen gaan richten op het news server gebeuren :'(
Gelukkig voor ons gaat het posten anoniem. Daarbij moeten ze over de gehele wereld gegevens opvragen van mensen die zich schuldig maken aan het downloaden van spullen uit nieuwsgroepen. Ook het afluisteren van de verbinding is moeilijk aangezien ze rede moeten hebben om een tap te installeren. Er moet namelijk wel gegronde rede zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Heeft iemand toevallig ervaring met de pay-by-download van Buzzardnews (100Gb voor $ 40,--) ? Ik wil nl. weten of het binnenhalen van headers en uploaden -net als bij Astraweb- niet meegerekend worden. Ook wil ik graag weten of de download snelheid met pay-by-download niet wordt gecapped? Helaas heb ik dit niet gevonden in de faq van de Buzzardnews site.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
het kan aan mij liggen maar heb buzzardnews nu 2 weken en ik kom nooit boven de 2.5mbit met deze nieuwsserver ( 8mbit demon lijn )
volgens mij is ie gewoon gecapped tot +- 2mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

taz3d_nl schreef op 23 februari 2004 @ 12:23:
het kan aan mij liggen maar heb buzzardnews nu 2 weken en ik kom nooit boven de 2.5mbit met deze nieuwsserver ( 8mbit demon lijn )
Klopt, Buzzardnews is gecapped. Keb dezelfde verbinding als jij, en kom ook rond die snelheden met uitschieters naar 3mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Buzzardnews heeft idd een cap op de lijn zitten als je bij Usenetserver gelijk had gegaan had je die cap niet gehad. Ik zelf haal momenteel even boven de 6.5mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
we_are_borg schreef op 23 februari 2004 @ 13:36:
[...]

Buzzardnews heeft idd een cap op de lijn zitten als je bij Usenetserver gelijk had gegaan had je die cap niet gehad. Ik zelf haal momenteel even boven de 6.5mbit.
idd
Was maar om uit te proberen voor een maand
Heb gelukkig nog de forte server, die is wel snel 8) en qua retentie tijden maakt het elkaar niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

taz3d_nl schreef op 23 februari 2004 @ 15:22:
[...]

idd
Was maar om uit te proberen voor een maand
Heb gelukkig nog de forte server, die is wel snel 8) en qua retentie tijden maakt het elkaar niets uit
Retentie is bijna overal het zelfde behalve bij Usenet providers waar je veel moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

TFHfony

Professional Weirdo

Ik zit ook via een Demon 8mbit abbo en heb een abbo genomen bij usenetserver.com. Ik kan hier normaal gesproken als ik 5 draadjes gebruik met een dikke 6mbit downloaden.
Een 6e draadje openenen maakt qua totale download snelheid niet uit. Hoger komt het niet. Dus dat 6e draadje gebruik ik maar mooi om de headers te kunnen downloaden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Smarron schreef op 10 februari 2004 @ 11:58:
7) Opmerkingen die je nog hebt.

1) 3 daagse testaccount op http://www.forteinc.com
27) Ben er niet achter gekomen of deze Xpat ondersteunt. Zoek ik zelf wel ff uit. Ik vind de snelheid echt supergoed! Ik had hiervoor een maand www.usenet.com waar ik ook tevreden over was, alleen had deze meerdere (7) servers, waardoor het nooit allemaal compleet op 1 server stond. De snelheid was daar ook erg snel (500kb/sec). Een paar dagen geleden een testaccount op www.buzzardnews.com genomen, maar gebruik gemaakt van de 3-daagse opzegtermijn. Deze is in principe net zo goed als Forteinc, alleen jammer genoeg veel langzamer. Downloaden van Xnews gaat bijv. maar met max. 100kb/sec (buzzard is gecapped op 2mbit geloof ik). Ik denk dat ik dus voorlopig bij Forteinc blijf, hier lijken geen limieten op te staan!
Nav jouw positieve ervaringen denk ik er ook over om een abbo op deze newsserver te nemen. Waar ik nog wel benieuwd naar ben: ondersteund Forte ook Xpat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk abonnement heb je genomen? Want ik haal met m'n gecapte unlimited abonnementje van $6,95 ook de 2,5 Mbit/s wel. Dan zou je toch verwachten dat je met het platinum-abonnement van $14,95 een stuk sneller zou moeten gaan.

Edit: Ik las net iets dat ook dat platinum-abonnement inderdaad gecapt op 2 Mbit/s zou zijn.
we_are_borg schreef op 23 februari 2004 @ 13:36:
[...]

Ik snap alleen niet waarom Usenetserver maar blijft vermelden dat hun abonnement een maximum heeft van 2 Mbit/s, terwijl velen daar het driedubbele mee halen. Okee, sommigen zeggen dat het per draadje is, maar dat staat nergens vermeld, en bovendien is in dat geval 5-6,5 Mbit/s wat weinig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Na alleen maar positief te zijn geweest over astraweb:
Hoe kom je er vanaf? Ze reageren gewoon NIET op email terwijl ik er al zo'n 4 heb gestuurd vanaf november 2003 (kreeg wel een ontvangstbevestiging). Enige optie is mijn creditcard blokkeren, maar dat wil ik toch eigenlijk voorkomen. Een collega had hetzelfde probleem maar hem is het gelukt. Op de site staat namelijk ook geen telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 18:10:
[...]

Welk abonnement heb je genomen? Want ik haal met m'n gecapte unlimited abonnementje van $6,95 ook de 2,5 Mbit/s wel. Dan zou je toch verwachten dat je met het platinum-abonnement van $14,95 een stuk sneller zou moeten gaan.

Edit: Ik las net iets dat ook dat platinum-abonnement inderdaad gecapt op 2 Mbit/s zou zijn.

[...]

Ik snap alleen niet waarom Usenetserver maar blijft vermelden dat hun abonnement een maximum heeft van 2 Mbit/s, terwijl velen daar het driedubbele mee halen. Okee, sommigen zeggen dat het per draadje is, maar dat staat nergens vermeld, en bovendien is in dat geval 5-6,5 Mbit/s wat weinig.
Ik begrijp het ook niet maar ik haal zelf gemiddeld 6 Mbit en op goede momenten 7 tot 7,5 Mbit. Het is bij Usenetserver per treath die 2Mbit maar dan zou ik me 8Mbit contant voluit trekken maar dat gebeurd niet. Misschien dat afstand en locatie nog een factor is. Ik haal met een header download de volgende snelheid (zie plaatje).
Dit is met gelijk tijdig gebruik met me broer die zit momenteel te downloaden op Usenetserver.com

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24330/full.jpg

Wat betrefd Buzzardnews ik heb de account 3 dagen gehad de eerste dag haalde ik ook 6Mbit maar de volgende dag was dat maar net 4Mbit de 3de dag was het zelfs onder de 2Mbit dus ben maar weggegaan bij ze.

[ Voor 9% gewijzigd door we_are_borg op 23-02-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
THEVGE schreef op 23 februari 2004 @ 19:33:
Na alleen maar positief te zijn geweest over astraweb:
Hoe kom je er vanaf? Ze reageren gewoon NIET op email terwijl ik er al zo'n 4 heb gestuurd vanaf november 2003 (kreeg wel een ontvangstbevestiging). Enige optie is mijn creditcard blokkeren, maar dat wil ik toch eigenlijk voorkomen. Een collega had hetzelfde probleem maar hem is het gelukt. Op de site staat namelijk ook geen telefoonnummer.
Ik heb gewoon mn abbo online opgezegd, kreeg meteen een bevestiging daarvan.
(inloggen op hun site en dan ff doorklikken naar contact)
Your message ("Cancel Account") has been assigned the tracking ID <NR>.

One of our support staff will reply to your email. Our support staff are available from Monday to Friday except public holidays. You will receive a response to your problem within 24 hours during the periods when our support staff are available.

Please include the string '{1000000-<NR>}' in the subject of any future email about this case. You may do that by simply replying to this message.
Dus als ze volgende maand weer incasseren, gaat er gewoon een belletje naar rabo/mastercard.. simple ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 23-02-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan aan mij liggen hoor maar bij forteinc is bijna geen een dvd of andere movie compleet, hebben meer mensen hier last van.
Ik ben van easynews afgestapt omdat 6 gb net te weinig was en ik had goede verhalen gehoord over forteinc maar nu blijkt dat dit echt geen goede competes heeft.
of ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Mijn nieuwsserver: http://www.usenetserver.com
[/b]Account[/b]: 39,95 US$ voor 3 maanden
Snelheid: 6 x 2 Mbit
Mijn internetabbo: Speedxs Extreme (8Mbit / 1 Mbps)
Behaalde snelheid: max 8Mbps (= 1,2 Megabyte p/s) paar keer gezien bij headers binnenhalen, gemiddeld 4 Mbps (zo rond de 500 Kilobyte p/s dus) continu (moet sneller kunnen probleem ligt bij SpeedXS)
Retentie: aan de korte kant, lees verder
Opmerkingen:
Heb deze account nu 1 maand en bevalt op zich goed. Voor de servercrash helemaal topoie, momenteel gezeik met de messageID retention en dis is dus momenteel gewoon klote (48 uur bij de leuke binaries) ben er nog niet achter hoe ik via de article numbers binnen moet halen.....iemand een idee ?
Our retention is running about 5 days for those groups. It may only be 2
days if you are trying to download via message ID instead of the article
number. We are in the process of increasing the retention for
messageID's. I apologize for this inconvenience.

Thanks
David
UNS_Support
Verder is de support vet snel met reageren en zijn ze wel behulpzaam. Tevens wordt je op de site goed op de hoogte gehouden van de status van het netwerk.

Las ergens dat ze 7 servers zouden moeten hebben...ik kan hier zelf nergens iets van terugvinden. Wie weet ze ?

Na het lezen van dit topic erg benieuwd naar ervaringen met http://www.forteinc.com ? wie weet er meer ?

[ Voor 8% gewijzigd door Righteye op 24-02-2004 21:54 ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Woei, net buzzardnews gemailed, zie dit resultaat:
Hello Siet,

Happy to hear you are considering joining BuzzardNews. : )
Currently the Platinum Package has a max of 6 connections, however within the next week we will be implementing a change that will allow up to 10 connections and changing from a per connection speed cap to a dynamic per host speed cap.

We do use usenetserver.com as our primary news source however we have our own servers.

Our system doesn't allow multiple IP's to connect simultaneously under the same account, so if your IP changes you may have problems connecting, however our system drops the old ip after 5 minutes.

You can use the same account at home, and at work .... just not at the same time. : )

Buzzard Packages at link below...
Join Buzzard's Customer Referral Program
You've already been telling your friends about us! Now get credit for doing it.
http://buzzardnews.com

Thank you,
Sky Anutooshkin
10 connections \o/

En het is dus ook direct duidelijk waarom ze een andere retentie hebben als usenetserver: Ze kopen de servers in bij Usenetserver, maar deze worden niet door usenetserver gebruikt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 24-02-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Neej, daar staat dat buzzardnews hun primaire NEWSFEED van usenetserver heeft ..
Kzit momenteel ook te kijken naar een payserver met een vast maandbedrag ipv een downloadbedrag .. in de range van 15$ per maand ...
Ik twijfelde dus enigszins tussen astraweb & usenetserver ...maar dit zou dan buzzardnews ook weer in de race brengen ...
Ik heb ook een 8/1 verbinding, dus de snelheid en retentie is ook behoorlijk interessant ..
In hoeverre ondersteunen deze partijen dingen als xpat & nzb ... en valt headers ook onder je usage (als je een limiet krijgt)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Jive schreef op 24 februari 2004 @ 23:45:
Neej, daar staat dat buzzardnews hun primaire NEWSFEED van usenetserver heeft ..
Kzit momenteel ook te kijken naar een payserver met een vast maandbedrag ipv een downloadbedrag .. in de range van 15$ per maand ...
Ik twijfelde dus enigszins tussen astraweb & usenetserver ...maar dit zou dan buzzardnews ook weer in de race brengen ...
Ik heb ook een 8/1 verbinding, dus de snelheid en retentie is ook behoorlijk interessant ..
In hoeverre ondersteunen deze partijen dingen als xpat & nzb ... en valt headers ook onder je usage (als je een limiet krijgt)
Inderdaad, sorry. Ze halen de feed iig van usenetserver weg, maar slaan dat zelf op; vandaar de eventueel betere retentie.

Ik zit dus met hetzelfde, 'k ben ook op zoek. Maar het liefste zou ik wel samendoen met een paar mensen, zodat de kosten mooi te delen zijn. Opzich zijn er voldoende geinteresseerden hiervoor; ware het niet dat steeds meer het gebruik van meerdere IP's op 1 account niet toestaan.

Tot zover heb ik ultrafeed getest, hiermee kun je WEL met meerdere IP's tegelijk ingelogged zijn. Alleen moet je het aantal beschikbare threads wel delen, het maximum is 4. Opzich perfect, zou je denken. Nee dus: Ze zijn gewoonweg traag. Met 4 threads trek ik nog geen 2 mbit :X

* Xandrios nog hard op zoek :P

Wat ik wel weet is, dat ik niet aan astranews ga beginnen. Daar heb ik toch wel zoveel slechts over gehoord: Niet willen opzeggen van accounts, onrechtmatig geld blijven afschrijven, niet reageren op email etc...
En dat is iets wat ik aan buzzardnews wel erg kan waarderen; ze zijn snel met reageren per email; en ze doen dat netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Xandrios, nu heb ik twee berichten van je gelezen achter elkaar deze dus en Helpdesk MyADSL bijde maak je leuk gebruik van groene letter dit is helaas niet te lezen. Zou je in het gevolg hier rekening mee willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op 23 februari 2004 @ 19:46:
[...]
Wat betrefd Buzzardnews ik heb de account 3 dagen gehad de eerste dag haalde ik ook 6Mbit maar de volgende dag was dat maar net 4Mbit de 3de dag was het zelfs onder de 2Mbit dus ben maar weggegaan bij ze.
Zo ging het bij mij ook, maar ik had begrepen dat dat kwam omdat ze de standaardabonnementen teruggezet hadden in snelheid. Maar ik las onlangs dat ze voor het unlimted-abonnement ook naar een maximum snelheid van 2 Mbit/s gingen. Dat is helaas minder.
Xandrios schreef op 24 februari 2004 @ 22:25:
Woei, net buzzardnews gemailed, zie dit resultaat:
10 connections \o/
Wat ik gelezen heb, is dat ze inderdaad naar 10 connecties gaan, maar dat ze tegelijkertijd de totale maximale snelheid gaan beperken tot 2 Mbit/s. Dan wordt het een stuk minder interessant :{
Platinum Package is 560 Kbps Per Connection with a max of 6 connections, however within the next 2 weeks we will be implementing a change that will allow up to 10 connections and will be changing from a per connection speed cap to a per host speed cap of 2Mbps
Xandrios schreef op 24 februari 2004 @ 23:56:
Wat ik wel weet is, dat ik niet aan astranews ga beginnen. Daar heb ik toch wel zoveel slechts over gehoord: Niet willen opzeggen van accounts, onrechtmatig geld blijven afschrijven, niet reageren op email etc...
En dat is iets wat ik aan buzzardnews wel erg kan waarderen; ze zijn snel met reageren per email; en ze doen dat netjes.
Tja zoveel users, zoveel meningen (of zoiets ;) ). Heb met Astraweb geen problemen (okee ook nog nooit opgezegd ;) ), maar ik heb in totaal 3 mailtjes naar Buzzardnews gestuurd, maar nog nooit ergens antwoord op ontvangen.
Jive schreef op 24 februari 2004 @ 23:45:
XPAT werkt bij Astraweb niet al te best, is vaak heel erg traag, bij Buzzardnews gaat dat een stuk beter. .nzb werkt bij Buzzardnews helaas niet altijd heb ik gemerkt, waarschijnlijk door het bovenstaande probleem bij Usenetserver. Bij Astraweb lijkt dat beter te gaan, maar dat heb ik daar nog niet voldoende getest. Headers vallen bij het Astraweb blockaccount niet onder je usage, tenslotte.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe gaat alles nou zo in zn werking dan?

Heb niet zoveel ervaringen met nieuwsgroepen, maar met @home is me wel duidelijk geworden dat je net zo goed niets kunt downloaden want dr is toch vrij weinig compleet daar.

Log je in met een bepaald IPnr. en dan je gebruikersnaam+w8w die je bij je abbo hebt?

Welke is nou gewoon de beste/snelste ? :)
Als het er maar een week minstens op staat en als de snelheid maar erg lekker is.

Explaine dus aub even hoe dat nou in zn werking gaat.
danku :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

poppyzbrite schreef op 23 februari 2004 @ 16:14:
Nav jouw positieve ervaringen denk ik er ook over om een abbo op deze newsserver te nemen. Waar ik nog wel benieuwd naar ben: ondersteund Forte ook Xpat???
Ik zou als ik advies mag geven, toch voor Buzzardnews gaan! Zie ook de positieve reacties van hierboven. Xpat doet het in ieder geval. Ik heb na de testaccount toch weer buzzardnews genomen en deze is minstens even goed (duhh, zelfde servers), maar Xpat doet het goed. Support is zo te zien erg goed, binaries zijn zo goed als compleet en een lange retentie (> een week in de grote dumpgroepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
we_are_borg schreef op 25 februari 2004 @ 00:57:
Xandrios, nu heb ik twee berichten van je gelezen achter elkaar deze dus en Helpdesk MyADSL bijde maak je leuk gebruik van groene letter dit is helaas niet te lezen. Zou je in het gevolg hier rekening mee willen houden.
Groen? Grijs man :P

< font color=grey> enzo :)

[edit]
Rant^2 @ IE...onder mozilla is het mooi grijs, IE maakt er lelijk groen van :X

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 25-02-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Xandrios schreef op 25 februari 2004 @ 11:42:
[...]

Groen? Grijs man :P

< font color=grey> enzo :)

[edit]
Rant^2 @ IE...onder mozilla is het mooi grijs, IE maakt er lelijk groen van :X
Ja dat is IE weer die houd geen een standaard hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28

Christiano007

Ich bin der champion

Christiano007 schreef op 25 februari 2004 @ 11:26:
Hoe gaat alles nou zo in zn werking dan?

Heb niet zoveel ervaringen met nieuwsgroepen, maar met @home is me wel duidelijk geworden dat je net zo goed niets kunt downloaden want dr is toch vrij weinig compleet daar.

Log je in met een bepaald IPnr. en dan je gebruikersnaam+w8w die je bij je abbo hebt?

Welke is nou gewoon de beste/snelste ? :)
Als het er maar een week minstens op staat en als de snelheid maar erg lekker is.

Explaine dus aub even hoe dat nou in zn werking gaat.
danku :)
En hoe stel je die aantal connections (strings?) in (newsbin Pro 4)was ik ook nog wel benieuwd naar ('t zal wel weer heel simpel wezen |:( )

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Linksonder bij het aantal connecties gewoon op naar boven klikken. Dan wordt het aantal 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
OnTheJazz schreef op 22 februari 2004 @ 23:01:
[...]

Tsja ik zou de 800 kb/s moeten kunnen halen, maar ik krijg nog niet meer dan 6 draadje a 64 kb/s (=512kbit/s = 1,3 Gb/uur). Was al zo blij en hij is continue bezig met downloaden, dus heb nog niet de tijd genomen om te kijken of ik meerdere keren kan connecten of iets in die geest. Maar het is in elk geval al 1,5 keer sneller dan die servers die gecapt zijn op 2 mbit en dat voor $14,95 /m 8)

PS je opmerking zit me toch niet lekker :9 , dus ik heb ze een mailtje gestuurd met een vraag hierover. Ik houd jullie op de hoogte.
heb je al meel terug gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen hebben het probleem dat ze geen creditcard hebben. (including me O-) ) en dus zijn toegewezen op hun eigen newsserver of pfcorner.

Mischien is er iemand die ons wil helpen? Ik ben wel bereidt om 25% extra te betalen (voor usenetserver of buzzardnews), diegene moet er natuurlijk wel wat aan hebben.

Je betaald vooraf aan de persoon met de creditcard, die daarna een account aanmaakt bij usenetserver/buzzardnews/etc

Moet je degene met de creditcard natuurlijk wel een beetje vertrouwen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Voor de studenten onder ons: creditcard voor € 10,- per jaar ofzo. Kleine moeite, groot plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik wou net zeggen... tegenwoordig kan (bijna) iedereen wel een CC aanvragen hoor (tenzij je minderjarig bent, dan heb ik nix gezegd O-) ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees deze thread door en je zult zien dat er zat mensen zijn die geen creditcard willen, durven gebruiken of kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:01:
Veel mensen hebben het probleem dat ze geen creditcard hebben. (including me O-) ) en dus zijn toegewezen op hun eigen newsserver of pfcorner.

Mischien is er iemand die ons wil helpen? Ik ben wel bereidt om 25% extra te betalen (voor usenetserver of buzzardnews), diegene moet er natuurlijk wel wat aan hebben.

Je betaald vooraf aan de persoon met de creditcard, die daarna een account aanmaakt bij usenetserver/buzzardnews/etc

Moet je degene met de creditcard natuurlijk wel een beetje vertrouwen hehe
Om heel eerlijk te zijn kun je dan toch beter zelf een CC nemen?

Anyway: op zich is dat wel te regelen hoor, maar heb je geen kennissen met een CC? Lijkt me veel handiger dan het via een mede-GoTter te doen.

Ik wil 't overigens wel doen hoor, mocht het nodig zijn, maar persoonlijk lijkt het me een beetje omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 27 februari 2004 @ 11:24:
[...]

Om heel eerlijk te zijn kun je dan toch beter zelf een CC nemen?

Anyway: op zich is dat wel te regelen hoor, maar heb je geen kennissen met een CC? Lijkt me veel handiger dan het via een mede-GoTter te doen.

Ik wil 't overigens wel doen hoor, mocht het nodig zijn, maar persoonlijk lijkt het me een beetje omslachtig
Ja ken mensen met een creditcard maar die durven hem niet te gebruiken (door al die verhalen in het nieuws) op internet :( Ik had ze al gevraagd.

Maar als je serieus geinteresseerd bent kun je me mailen op broek6@xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:21:
Lees deze thread door en je zult zien dat er zat mensen zijn die geen creditcard willen, durven gebruiken of kunnen krijgen.
Hmz, valt ook wel weer mee hoor, wat zal 't zijn: 10-15% van de Tweakers in dit draadje? B). Is uiteraard weer een hele andere discussie. Wat ik wel beetje vreemd vind, is dat je het zelf kennelijk 'eng' vind om een CC te gebruiken op internet, dus laat je het een ander maar voor je doen (alsof die dan geen risico moet nemen?! 8)7 ). Ik gebruik al jaren een CC, met name voor aankopen via i-net, nooit prob's gehad, maar ja, dat is mijn persoonlijke ervaring ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 27-02-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 27 februari 2004 @ 13:07:
[...]

Hmz, valt ook wel weer mee hoor, wat zal 't zijn: 10-15% van de Tweakers in dit draadje? B). Is uiteraard weer een hele andere discussie. Wat ik wel beetje vreemd vind, is dat je het zelf kennelijk 'eng' vind om een CC te gebruiken op internet, dus laat je het een ander maar voor je doen (alsof die dan geen risico moet nemen?! 8)7 ). Ik gebruik al jaren een CC, met name voor aankopen via i-net, nooit prob's gehad, maar ja, dat is mijn persoonlijke ervaring ;) .
Tja creditcard aanvragen gaat een beetje moeilijk he als je minderjarig bent
8)7

En waarom zouden er mensen in hemelsnaam naar Pfcorner gaan?? Als ze voor $15 dollar bij usenetserver terecht kunnen. Niet vanwege de leuke service lijkt me maar Vanwege het niet in het bezit hebben van een creditcard lijkt me

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 13:10:

Tja creditcard aanvragen gaat een beetje moeilijk he als je minderjarig bent
8)7
Kon je de eerste x toch al gewoon zeggen? :X Ik zei dus in mijn eerdere reactie al:
KillerBeeForEver schreef op 27 februari 2004 @ 11:14:
...(tenzij je minderjarig bent, dan heb ik nix gezegd O-) ).
Back ontopic...

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 27-02-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffffffffff wat een hoop verschillen, ik ben relatief nieuw met de nieuwsgroepen en overweeg een payserver maar wil hier niet teveel voor betalen... snelheid zo hoog mogelijk maar belangrijker is geen datalimiet...

waarom wil ik een payserver?

1. hogere snelheid
2. meer verbindingen
3. hogere retensie

ik heb nu demon 8192/1024 abo en zit tijdelijk met 2 draadjes naar de newsserver dit is irritant met downloaden en headers ophalen, ik heb al wat nieuwsgroepen gezien die lekker goedkoop zijn maar dan zit ik met lage limiet

usernet leek me erg gaaf voor 39,95$ 3 maand abo maar zie hier weer slechte dingen, iemand die me verder op weg kan en wil helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik zou toch Buzzardnews aanraden. Kun je zowieso gratis testen, maar ik denk dat je er wel tevreden over bent. Reseller van usenetserver (ook goed), alleen de binaries blijven langer bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 27 februari 2004 @ 14:35:
Ik zou toch Buzzardnews aanraden. Kun je zowieso gratis testen, maar ik denk dat je er wel tevreden over bent. Reseller van usenetserver (ook goed), alleen de binaries blijven langer bewaard.
binaries van usenet blijven langer bewaard of die van buzzernews ?
en wat kan je me vertellen over de snelheid en max connecties ? kan op de site niks vinden

edit: ik ben geintereseerd in platinum

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Updateje over Usenetserver.com:
Problemen met de server zijn voorbij, retentie in a.b.nl e.d. is weer minimaal 5 dagen. Snelheid is momenteel weer toppie ( 700 kilobyte per seconde continu via mijn SpeedXS lijntje >:) ). Vindt zelf Usenetservers.com een echte aanrader, zeker aangezien Astraweb momenteel een 'unlimited account' sign-up stop heeft (capaciteits problemen).

Over het creditcard probleem voor onder de 18:
Open een studentenrekening bij de Postbank (als je student bent) dan kan je er 1 aanvragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Righteye op 27-02-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righteye schreef op 27 februari 2004 @ 14:57:
Updateje over Usenetserver.com:
Problemen met de server zijn voorbij, retentie in a.b.nl e.d. is weer minimaal 5 dagen. Snelheid is momenteel weer toppie ( 700 kilobyte per seconde continu via mijn SpeedXS lijntje >:) ). Vindt zelf Usenetservers.com een echte aanrader, zeker aangezien Astraweb momenteel een 'unlimited account' sign-up stop heeft (capaciteits problemen).
hoeveel connecties mag je tegelijk hebben ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 15:01:
[...]

hoeveel connecties mag je tegelijk hebben ???
6 van 2 megabit per seconde tegelijk :D

Heb bijvoorbeeld net vannochtend 1 DVD'tje binnengehaald (4 GB in ongeveer 4 uur op ongeveer 550 Kbps vermoedt dat SpeedXS de bottleneck is, maarja om nou een 16Mbps connectie te nemen :D )

[ Voor 36% gewijzigd door Righteye op 27-02-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righteye schreef op 27 februari 2004 @ 15:04:
[...]

6 van 2 megabit per seconde tegelijk :D
:D :D :D

wordt dus buzzerdnews of usernet :9 :P

weet iemand of je de account met een ander kan delen ??? b.v. een vriend en dan alle2 tegelijk inloggen met uiteraard de helft van de draadjes of zouden ze dat weigeren meerdere IPs tegelijk ?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 15:07:
[...]

weet iemand of je de account met een ander kan delen ??? b.v. een vriend en dan alle2 tegelijk inloggen met uiteraard de helft van de draadjes of zouden ze dat weigeren meerdere IPs tegelijk ?
Volgens mij heeft bij Usenetserver.com een gebruikersnaam recht op 6 streams van 2 Mbit en van hoeveel IP's dat afkomt maakt volgens mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 15:07:
[...]

Usenetserver en Buzzerdnews werken bijde met ip nummers, als jij aanlogt dan wordt je ip nummer bewaard als je stopt dan bewaard hij nog 5 minuten het ip daarna kan je met een ander ip adres aanloggen. Je kan dus een account met 2 man gebruiken alleen niet te gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De enige reden waarom ik Buzzardnews boven Usenetserver koos, was vanwege Xpat. Voor de rest zijn beiden net zo goed vind ik. Er is in ieder geval geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Heeft iemand hier met buzzardnews al meer dan 190 Gb gedownload in ongeveer 2,5 week ??? Lijkt wel of ze je Download speed cappen na een bepaalde hoeveelheid :(

eerst haalde ik gewoon 350 KBps nu nog maar 160 a 170

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Smarron schreef op 27 februari 2004 @ 17:20:
De enige reden waarom ik Buzzardnews boven Usenetserver koos, was vanwege Xpat. Voor de rest zijn beiden net zo goed vind ik. Er is in ieder geval geen slechte keuze.
Xpat werkt vreemd genoeg ook op Usenetserver, alleen ze geven geen technische ondersteuning er op.
stalker_90909 schreef op 28 februari 2004 @ 10:07:
Heeft iemand hier met buzzardnews al meer dan 190 Gb gedownload in ongeveer 2,5 week ??? Lijkt wel of ze je Download speed cappen na een bepaalde hoeveelheid :(

eerst haalde ik gewoon 350 KBps nu nog maar 160 a 170
Buzzardnews heeft een limit van 2Mbit die je bij Usenetserver weer niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op 28 februari 2004 @ 10:27:
[...]
Buzzardnews heeft een limit van 2Mbit die je bij Usenetserver weer niet heb.
Nou ja, in de praktijk dan, in theorie niet ;)
Monthly High Speed - $14.95
High-speed Usenet service with unlimited downloads, and 2Mb per second downloads for $14.95.
Het verhaal dat dit per draadje is, is bij Usenetserver nog steeds nergens bevestigd, dus vooralsnog ga ik ervan uit dat ook hier de snelheid wel degelijk vrij eenvoudig (zonder policywijziging ofzo) beperkt kan worden, net zoals bij Buzzardnews wellicht gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

we_are_borg schreef op 28 februari 2004 @ 10:27:
Xpat werkt vreemd genoeg ook op Usenetserver, alleen ze geven geen technische ondersteuning er op.
Hmm, dat werkt altijd goed ? Anders stap ik over, neem dan meteen een 3-maandelijks abo. Scheelt weer wat.

Hebben jullie ook al zoveel last van de traagheid van Buzzardnews? Ik kan niet meer dan 4 connecties maken en de snelheid ligt onder de 100kb/sec !!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Smarron schreef op 28 februari 2004 @ 12:08:
[...]
Hmm, dat werkt altijd goed ? Anders stap ik over, neem dan meteen een 3-maandelijks abo. Scheelt weer wat.

Hebben jullie ook al zoveel last van de traagheid van Buzzardnews? Ik kan niet meer dan 4 connecties maken en de snelheid ligt onder de 100kb/sec !!! :'(
Pfeww dacht ff dat ik de enigste was met trage snelheden...

Ik haal op het moment maar 160 KBps.... Je kan daarintegen wel weer 6+ draadjes openen

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een aacount afgesloten bij usenetserver.
Het x-patten ging prima, alle headers waren compleet.
Ik vrolijk de bestanden selecteren voor het downloaden.
Maar het downloaden starte niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 16-09 10:30
daar heb ik ook last van smile, zeker bij bestanden van +3 dagen

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

appetoe schreef op 28 februari 2004 @ 13:54:
daar heb ik ook last van smile, zeker bij bestanden van +3 dagen
Zit bestanden te downloaden van 21-02 en dat werk perfect hier wel langzaam met opstarten moest 5 minuten wachten voordat hij pas ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Iemand hier een idee hoe ik met een XS4all ADSL verbinding via een Demon account op supernews kan komen :? Ik kom er maar niet uit krijg steeds een foutmelding van Username of paswoord fout terwijl deze wel goed zijn.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copycat schreef op 28 februari 2004 @ 15:59:
Iemand hier een idee hoe ik met een XS4all ADSL verbinding via een Demon account op supernews kan komen :? Ik kom er maar niet uit krijg steeds een foutmelding van Username of paswoord fout terwijl deze wel goed zijn.
Kan niet bij Demon, zoals dat bij Newszilla wel kan. Kan bij Demon alleen als je op het Demon-netwerk bent ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Copycat schreef op 28 februari 2004 @ 15:59:
Dat kan denk ik niet, want het wordt gechecked op ip-nummer en niet op username+wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Krattenkoning schreef op 28 februari 2004 @ 16:02:
[...]

Dat kan denk ik niet, want het wordt gechecked op ip-nummer en niet op username+wachtwoord.
Shitttttt :P nouja bedankt scheelt weer wat gekloot :Y)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.