Goede betaalde newsservers met binaries Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.579 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

1) De newsserver waar je lid van bent (url) ?
2) Of de binaries compleet zijn ? (link naar lijst eventueel)
3) Kosten ?
4) Download snelheid / wat voor internet verbinding heb je ?
5) Hoelang blijven binaries bewaard ?
6) Hoe compleet zijn de binaries ?
7) Opmerkingen die je nog hebt

1) Usenetserver: http://www.usenetserver.com
2) Kan er tot nu toe alles vinden http://www.usenetserver.com/activegroups.txt
3) 14,95 dollar per maand voor een unlimited account
4) Je mag 6 connecties met 2mbit per stuk openen. Mijn 8mbit abbo trek ik helemaal vol. Header download is rond de 2mbit ~ 3mbit per seconde
5) retentie is ongeveer 5 dagen in de grote groepen
6) Volgens de website 95% oid, maar tot nu toe is mijn ervaring dat vrijwel alles er staat, dus boven de 99%
7) Wat een verademing na Supernews van demon!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik ben lid van usenetserver, ik heb snelheidsproblemen, iemand anders ook?? oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
thefxr schreef op 19 januari 2004 @ 23:47:
ik ben lid van usenetserver, ik heb snelheidsproblemen, iemand anders ook?? oplossing??
Post dan ook ff een traceroute vanaf jou naar die bak, en vanaf die bak terug naar jou ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

JSchut

.....

Hebben ze een opzegtermijn bij http://www.usenetserver.com/ ?
Kan er namelijk niks over vinden |:(

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSchut schreef op 20 januari 2004 @ 09:38:
Hebben ze een opzegtermijn bij http://www.usenetserver.com/ ?
Kan er namelijk niks over vinden |:(
Je kunt met onmiddellijke ingang opzeggen....ontgaat mij waarom..ben al jarenlang abonnee tot volle tevredenheid....haal ook ruim 700 KB down. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

ok net ff aangemeld!
Volle snelheid en een retentie in de nl groep van 20 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:53
ik kan niet aanmelden bij usenetserver; krijg de melding:

This transaction has been declined. AVS - Non U.S. Card Issuing Bank CSC - Issuer unable to process request

wtf betekend dit? die live chat hielp ook niet veel, volgens die vent zou hij het gewoon moeten doen!

Tis een VISA kaart via de ing (nog ruim een jaar geldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSchut schreef op 20 januari 2004 @ 10:29:
ok net ff aangemeld!
Volle snelheid en een retentie in de nl groep van 20 dagen :)
Een retentie van 20! dagen in de NL binaries? Dat heb ik eerlijk gezegd nog nergens gelezen, hooguit een dag of 5. Kunnen meerderen dit bevestigen? Als dat echt zo is meld ik me onmiddelijk aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 10:30
ik zit ook bij usenetserver maar volgens mij is de retentie niet zo lang, toevallig vandaag nog in a.b.games gekeken en daar was ie ongeveer een week.

de snelheid is prima, ik haalde van de week bij ons op school 16 mbit, dus bijna zo'n 2 mb/s :P

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
LiquidSmoke schreef op 20 januari 2004 @ 18:02:
ik kan niet aanmelden bij usenetserver; krijg de melding:

This transaction has been declined. AVS - Non U.S. Card Issuing Bank CSC - Issuer unable to process request

wtf betekend dit? die live chat hielp ook niet veel, volgens die vent zou hij het gewoon moeten doen!

Tis een VISA kaart via de ing (nog ruim een jaar geldig)
nog ene chatsessie gehad, nu werd er gezegd dat mijn kaart er gewoonweg niet doorheen komt, heef tiemand hier ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baswandeling
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik heb een "normale" / Visa kaart en ik heb hetzelfde probleem. Een chatsessie met de helpdesk hielp me ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op 20 januari 2004 @ 19:34:
[...]

nog ene chatsessie gehad, nu werd er gezegd dat mijn kaart er gewoonweg niet doorheen komt, heef tiemand hier ervaring mee toevallig?
Vorig jaar hebben ze wel maanden lang problemen gehad met chargen van ned. mastercards... visa zou gewoon moeten werken.

Ik heb zelf een mastercard dus kan over visa geen reactie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
baswandeling schreef op 20 januari 2004 @ 21:57:
Ik heb een "normale" / Visa kaart en ik heb hetzelfde probleem. Een chatsessie met de helpdesk hielp me ook niet verder.
ik heb het ook geprobeerd bij een andere site (newsfeed) maar daar kreeg ik dezelfde melding, misschien toch iets bij hun/visa aan de hand? (storing oid)

ik zal morgen ff naar visa bellen als ik op tijd thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:12:
[...]

Een retentie van 20! dagen in de NL binaries? Dat heb ik eerlijk gezegd nog nergens gelezen, hooguit een dag of 5. Kunnen meerderen dit bevestigen? Als dat echt zo is meld ik me onmiddelijk aan _/-\o_
gister wel..... ik kwam posts tegen van 31 december :)
alt.binaries.x zit bij mij nu op een retentie van 10 dagen...
Misschien was het toevallig nog een aantal posts en heb ik niet goed opgelet..... maarja 10 is ook niet mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik heb me ook aangesloten bij usenetserver.com (meteen voor 3 maanden abbo); en ik kan alleen maar zeggen _/-\o_ .

Als je dit vergelijkt met de nieuwsservers van @Home, dan is dit zo ongeveer de hemel. Heerlijke retentie, snelheid is goed te doen en geen problemen met sign-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Tweakertje schreef op 21 januari 2004 @ 12:54:
Ik heb me ook aangesloten bij usenetserver.com (meteen voor 3 maanden abbo); en ik kan alleen maar zeggen _/-\o_ .

Als je dit vergelijkt met de nieuwsservers van @Home, dan is dit zo ongeveer de hemel. Heerlijke retentie, snelheid is goed te doen en geen problemen met sign-uppen.
hoe heb jij je aangemeld? visa of iets anders? mijn visa world card pakt ie niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt je account/abb stilzwijgend verlengd of hoe werkt het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

LiquidSmoke schreef op 21 januari 2004 @ 16:29:
[...]

hoe heb jij je aangemeld? visa of iets anders? mijn visa world card pakt ie niet :(
Met een Postbank Card, dat is dus MasterCard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp echt geen reet van die ervaringen met Usenetserver van jullie.

Ik was er eigenlijk over uit dat ze de snelheid gewoon omlaag gegooid hadden, ik haal namelijk nooit meer dan 1,5mbit met Usenetserver.

Nu lees ik hier weer dat er nog steeds mensen zijn die altijd de volle 8mit halen?
Heel vreemd, met welke client halen jullie dat dan? Ik gebruik hier nbpro
news.euronet.nl trekt wel gelijk 6mbit of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Gebruik je wel meerdere verbindingen op de newsserver. 6 x 1,5 kom je aardig in de buurt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Tweakertje schreef op 21 januari 2004 @ 17:33:
[...]

Met een Postbank Card, dat is dus MasterCard.
kan dat niet gewoon met abn ofzo, echt zwaar irri!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met deze usenet server http://www.100proofnews.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 16-09 10:30
deze ziet er eigenlijk wel heel goed uit voor weinig geld ben benieuwd naar de snelheden en retentie

//edit

ik lees net ergens anders dat hier hele slechte ervaring mee zijn maar weet niet of dit nog steeds zo is dus als iemand het wil uitproberen

[ Voor 44% gewijzigd door kaiiestan op 22-01-2004 23:08 ]

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:01
alt.binaries.dvd en alt.binaries.dvdr missen....

Persoonlijk gebruik ik die zegmaar bestwel :X

Jammer, anders had ik t wel geprobeerd.
a.b.nl, misc en boneless staan er wel, maar goed, wordt nix over retentie gezegd enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Waardeloos... heb daar een abo gehad..speeds sucks naar europa, retentie en compleetheid is slecht en ze hadden de mogelijkheid voor een proefabbo, maar ik heb nog veel moeite moeten doen om mijn centen terug te krijgen.

Enige goede betaalbare payserver in de usa is en blijft usenetserver. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
Ik ben ook opzoek naar een betaal server, newszilla is op het moment erg slecht en sinds mijn adsl lijn 4mbit is, kan ik mijn lijn niet meer max gebruiken met newszilla...tijd voor iets beters dus.

UserNetServer ziet er heel interesant uit voor een goede prijs. Maar ik zie dat a.b.boneless er niet bij staat. tot dus ver de enige group die ik even kon vinden die ik mis. Komt dit doordat de groep zo vergalt is en er gewoon alles ingedumpt wordt? Opzich een beetje jammer, er wordt regelmatig goed spul in gepost.

[ Voor 7% gewijzigd door Abom op 26-01-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32
Usenetserver voert a.b.boneless gewoon. Net als .nl, .x en .misc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 15-09 20:57
Ok, dankje, ik had de lijst van groupen op hun website open en daar kon ik em niet vinden, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
Dat word ook aanmelden voor usenetservers dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Abom schreef op 26 januari 2004 @ 13:07:
Ik ben ook opzoek naar een betaal server, newszilla is op het moment erg slecht en sinds mijn adsl lijn 4mbit is, kan ik mijn lijn niet meer max gebruiken met newszilla...tijd voor iets beters dus.

UserNetServer ziet er heel interesant uit voor een goede prijs. Maar ik zie dat a.b.boneless er niet bij staat. tot dus ver de enige group die ik even kon vinden die ik mis. Komt dit doordat de groep zo vergalt is en er gewoon alles ingedumpt wordt? Opzich een beetje jammer, er wordt regelmatig goed spul in gepost.
Als een groep niet wordt gevoerd bij Usenetserver dan kan je gewoon vragen of ze hem gaan voeren. Dit doe je via de site.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op 22 januari 2004 @ 12:13:
Gebruik je wel meerdere verbindingen op de newsserver. 6 x 1,5 kom je aardig in de buurt.
zeker wel, op dit moment 6 connecties met 700kbps.
Euronet is nog wel gewoon snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je op zo'n account met twee computers samen inloggen? En hoe zit het dan met de snelheid???

Greetz Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Ik ben een vreselijk luie twieker.
Ik ben namelijk al tijden op zoek naar een goeie nieuwsgroep server, maar in plaats van zelf een vergelijkende waren test te doen heb ik al die tijd niets gedaan.
tot dat ik dit topic zag verschijnen.
na ze allemaal even rustig doorgelezen te hebben dacht digit:"goh dat usenetserver klinkt toch wel formidabel ^_^"

ik trok mijn credit card met de gedachte:"wat kan het schelen. mocht het niet bevallen cancel ik gewoon vrolijk mijn subscription" en na lid te zijn geworden en newsbinpro geinstalleerd te hebben moet ik het volgende zeggen:

WOWIE
onwijs ik haal hier download snelheden van 800+kbs.
ik ben in de zevende digitale hemel beland.

bedankt he jongens ;)

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digit7722 schreef op 26 januari 2004 @ 20:55:
Ik ben een vreselijk luie twieker.
Ik ben namelijk al tijden op zoek naar een goeie nieuwsgroep server, maar in plaats van zelf een vergelijkende waren test te doen heb ik al die tijd niets gedaan.
tot dat ik dit topic zag verschijnen.
na ze allemaal even rustig doorgelezen te hebben dacht digit:"goh dat usenetserver klinkt toch wel formidabel ^_^"

ik trok mijn credit card met de gedachte:"wat kan het schelen. mocht het niet bevallen cancel ik gewoon vrolijk mijn subscription" en na lid te zijn geworden en newsbinpro geinstalleerd te hebben moet ik het volgende zeggen:

WOWIE
onwijs ik haal hier download snelheden van 800+kbs.
ik ben in de zevende digitale hemel beland.

bedankt he jongens ;)
Maar kun je daar nou ook zo veel meer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epjwpsvk
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik wil graag hetvolgende kwijt over xs4all en newszilla:

Sinds ik adsl van xs4all heb (januari 2003) en met de nieuwsgroepen van xs4all werk heb ik bijna altijd alles compleet binnen kunnen krijgen met een goede snelheid. Echter nu zijn ze bezig met het verhuizen naar een nieuw datacentre en zijn er nogal veel storingen sinds december 2003. Heel veel bestanden incompleet, het ophalen van nieuwsheaders gaat verschrikkelijk traag (10kb/s) en er word tot op heden gewoon niks aan gedaan omdat het een expirimentele nieuwsserver is. Nou is mijn mening dat ze de klanten van ze na een hele maand lang wachten wel eens tegenmoed kunnen komen en eindelijk eens de storing met newszilla gaan verhelpen en sneller maken.

graag reacties wat anderen ervan vinden.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
LiquidSmoke schreef op 21 januari 2004 @ 16:29:
[...]

Krijg ik een emailtje waarin het volgende staat:

Wij hebben uw gegevens nagekeken in ons systeem, de betreffende transactie
hebben wij hierbij echter niet kunnen traceren. Uit de tekst die u ons heeft
gestuurd, hebben wij kunnen opmaken dat het bedoelde bedrijf geen buitenlandse
Visa Cards accepteerd. U kunt hier dus alleen betalen met een Amerikaanse Visa
Card.

Kan dit kloppen, dat usenetserver geen nederlands visa cards accepteert?

/edit:

Ik kan bij mijn abn-amro rekening een credit card aanvragen, is deze dan wel geschikt om te betalen bij usenetserver.com? voor die 11,30eur per jaar wil ik dat wle doen!

[ Voor 13% gewijzigd door LiquidSmoke op 27-01-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

LiquidSmoke schreef op 27 januari 2004 @ 10:21:
[...]
Kan dit kloppen, dat usenetserver geen nederlands visa cards accepteert?
Dit is niet het probleem. Ik heb me zelf ook aangemeld met een VISA kaart en dat werkt prima!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tfh schreef op 27 januari 2004 @ 12:00:
[...]
Dit is niet het probleem. Ik heb me zelf ook aangemeld met een VISA kaart en dat werkt prima!
Ik heb Rabo mastercard en werkt prima bij usenetserver.

Astraweb ga ik opzeggen, usenetserver is een stuk sneller (500-600k/sec) tegen 150-200 bij astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
tfh schreef op 27 januari 2004 @ 12:00:
[...]
kan het komen doordat de kaart neit bij de bank is aangevraagd, maar bij visa zelf?

Die abn-credit card, werkt die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Astraweb is deze week godzijdank weer op volle sterkte na 2 slechte weken :(
(2e week brak vanwege server upgrades!!!)

Het rare is: Ik heb een eigen account gemaakt met m'n postbank card, nu wil ik een 2e account voor iemand anders (zonder CC) maken en m'n pas kan niet geverifieerd worden, site blijft zeuren over de code die achterop staat (ik heb ze alle 2 geprobeerd)
Ik heb nog nooit eerder problemen hiermee gehad dus ik denk niet dat het aan mij ligt.

Edit: Met usenetserver gaat het registeren wel goed...zeker foutje op de site bij astra.

[ Voor 36% gewijzigd door Gman op 27-01-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Gman schreef op 27 januari 2004 @ 23:42:
Astraweb is deze week godzijdank weer op volle sterkte na 2 slechte weken :(
(2e week brak vanwege server upgrades!!!)

Het rare is: Ik heb een eigen account gemaakt met m'n postbank card, nu wil ik een 2e account voor iemand anders (zonder CC) maken en m'n pas kan niet geverifieerd worden, site blijft zeuren over de code die achterop staat (ik heb ze alle 2 geprobeerd)
Ik heb nog nooit eerder problemen hiermee gehad dus ik denk niet dat het aan mij ligt.

Edit: Met usenetserver gaat het registeren wel goed...zeker foutje op de site bij astra.
Heb ik ook gehd bij een andere online zaak ze bedoelen de drie cijfers aan de rechterkant. Er staat eerst 4 eind cijfers van je pas en dan drie controlle cijfers. Die wordt bij mij ook af en toe geweigerd. Gewoon later nog een keer proberen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Usenetserver snelheidsprobleem opgelost. Newsbin bleek de boosdoener te zijn.

Nu met newsleecher haal ik wel de volle 8mbit. Newsleecher sowieso een veel beter programma, alleen niet erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertdenboer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 13:55
Ik zit te denken aan een payserver accountje op Usernetserver voor het downloaden van muziek, films en programma's. Ik heb nu planet en over een maandje of drie Demon. Op mijn werk hebben we XS4ALL. Mijn vraag is nu, kan ik met mijn laptop en een usernetaccount met deze verschillende ISP's inloggen?

En weet iemand de opzegtermijn van een account op Usernet?

Ik heb zelf wel gezocht, maar kon op deze vragen geen antwoord vinden 8)7 . Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Bertdenboer schreef op 31 januari 2004 @ 23:38:
Ik zit te denken aan een payserver accountje op Usernetserver voor het downloaden van muziek, films en programma's. Ik heb nu planet en over een maandje of drie Demon. Op mijn werk hebben we XS4ALL. Mijn vraag is nu, kan ik met mijn laptop en een usernetaccount met deze verschillende ISP's inloggen?
Tuurlijk, maakt niet uit vanaf welke ISP je inlogt :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Ja het is echt slecht de laatste tijd,ik hoop dat het snel beter wordt anders ben ik pleite bij xs4all.
epjwpsvk schreef op 26 januari 2004 @ 22:46:
Ik wil graag hetvolgende kwijt over xs4all en newszilla:

Sinds ik adsl van xs4all heb (januari 2003) en met de nieuwsgroepen van xs4all werk heb ik bijna altijd alles compleet binnen kunnen krijgen met een goede snelheid. Echter nu zijn ze bezig met het verhuizen naar een nieuw datacentre en zijn er nogal veel storingen sinds december 2003. Heel veel bestanden incompleet, het ophalen van nieuwsheaders gaat verschrikkelijk traag (10kb/s) en er word tot op heden gewoon niks aan gedaan omdat het een expirimentele nieuwsserver is. Nou is mijn mening dat ze de klanten van ze na een hele maand lang wachten wel eens tegenmoed kunnen komen en eindelijk eens de storing met newszilla gaan verhelpen en sneller maken.

graag reacties wat anderen ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 09 januari 2004 @ 17:14:
[...]

XPAT @ Astra werkt prima, zolang je de range waarin je zoekt maar een beetje goed insteld (anders krijg je zo'n wazige bit index out of range error).....

Als je het een beetje goed insteld werkt XPAT prima, en nog snel ook :)
kan je ook uitleggen hoe ik range moet instellen (ik gebruik xnews)
want inderdaad ik krijg constant error's met astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Voor de mensen die van de erg handige .nzb files gebruik maken van www.newzbin.com is er sinds kort een klein en handig programmaatje, NZB-O-Matic.

Hoef je geen logge newsreader meer op te starten die honderden MB's aan geheugen vreet. Het is net uit zo te zien dus er zal nog wel flink aan gesleuteld gaan worden maar ik heb er inmiddels al aardig wat mee geleeched en nog niet gecrashed oid.

NZB-O-Matic v0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 21:32:
[...]

Dit wil ik ook graag wel weten :) . Gebruik ook nog maar net xnews i.c.m. Astraweb.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf bij easynews.com 6 gig limit download 10 dollar in de maand.
is Usenetserver.com echt veel beter dan easynews of is het verschil minimaal?
anders stap ik per direct over.
het voordeel van easynews vind ik de webbased browsing. dus je kan via IE gewoon de files downloaden en zoeken. Ik vind de programma's xnews, freeagent etc. zoooo irritant onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Ik zit zelf bij http://www.newsreader.com en ben er zeer tevreden over, de snelheid is goed en je mag 50 gig downloaden per maand en dat voor $9,95 :9
De retensie tijd is ongeveer 4-5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen ofwel mis je nieuwsgroepen die veel binary files bevatten zoals bijv. bij xs4all ?
3) Kosten ?
7) Opmerkingen die je nog hebt.

1) www.newsgroups.ws
2) 50.000 nieuwsgroepen. Er zijn iig veel nieuwsgroepen die erg relevant zijn voor tweakers ;_ :9 >:)
3) 4$ per maand! (300 Mb datalimiet, goed voor een pda-gebruiker. Voor DVDs moet je een duurder abo nemen, andere newsserver of een p2palternatief ;-)
4) 2Mbit dl-verbinding met 2Mbit kpn adsl (zwaar uitkijken dat ik dus niet over mijn limiet ga ;-)
5) volgens de website 21 dagen.
6) 99% volgens de website
7) Je kan betalen met paypal!!! Beetje weinig data-limiet, maar el cheapo :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 08:45:
3) 4$ per maand! (300 Mb datalimiet)
7) Je kan betalen met paypal!!! Beetje weinig data-limiet, maar el cheapo :-/
Dat is 300MB per dag, neem ik aan. Wat dan neer komt op € 0,40 per GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 08:31:
Ik zit zelf bij easynews.com 6 gig limit download 10 dollar in de maand.
is Usenetserver.com echt veel beter dan easynews of is het verschil minimaal?
anders stap ik per direct over.
het voordeel van easynews vind ik de webbased browsing. dus je kan via IE gewoon de files downloaden en zoeken. Ik vind de programma's xnews, freeagent etc. zoooo irritant onhandig.
Usenetserver is een stuk goedkoper het is 14,95 dollar voor een 2Mbit verbinding (maar wordt niet gecapped). Webbrowsing heeft Usenetserver niet maar de retentie, complition en support is goed te noemen. Ik gebruik Newsbin pro en Newsleecher als client waarbij ik Newsbin Pro stabieler vind als Newsleecher. Het voordeel van die twee programma's is wel dat ze nbz file's ondersteunen. Dit is een groot voordeel als je iets nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
we_are_borg schreef op 05 februari 2004 @ 11:58:
[...]

Usenetserver is een stuk goedkoper het is 14,95 dollar voor een 2Mbit verbinding (maar wordt niet gecapped). Webbrowsing heeft Usenetserver niet maar de retentie, complition en support is goed te noemen. Ik gebruik Newsbin pro en Newsleecher als client waarbij ik Newsbin Pro stabieler vind als Newsleecher. Het voordeel van die twee programma's is wel dat ze nbz file's ondersteunen. Dit is een groot voordeel als je iets nodig heb.
Yeps, nbz 0wnz ;) alleen jammer dat ik soms dingen wel op FTD zie, maar niet op newzbin, kan ik dus alsnog de hele headershit downen.. en XPAT heb ik (nog) niet mee gewerkt, toch maar eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.buzzardnews.com, is een reseller van Usenetserver, maar met meerdere mogelijkheden qua abonnementen. Het unlimited-abonnement is ongeveer even duur als Usenetserver, maar met 12 draadjes, en volle snelheid, dus niet de (theoretische) 2 Mbit/s als bij Usenetserver, las ik. En ik las ook dat de retentie beter is dan bij Usenetserver, hoe gek dat ook lijkt. Kan het zelf niet vergelijken, maar ik kwam aan ruim 4 miljoen headers in een typsche NL-dumpgroep. Neem eens een 3-daags proefabonnement, zou ik zeggen.

En je kunt daar op de site ook online de retentie testen, zie ik net.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik heb sinds enkele dagen Astraweb en wilde dit gebruiken i.c.m. xnews, ook vanwege de X-PAT zoekfunctie, alleen de nieuwsreader zelf werkt voor geen meter! :( . Met Grabit absoluut geen problemen, maar ja, die headers he... |:( .
Weet iemand misschien een heel prettig werkend progje die ook X-PAT ondersteunt i.c.m. een payserver met lots of headers? :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 06 februari 2004 @ 11:32:
Ik heb sinds enkele dagen Astraweb en wilde dit gebruiken i.c.m. xnews, ook vanwege de X-PAT zoekfunctie, alleen de nieuwsreader zelf werkt voor geen meter! :( . Met Grabit absoluut geen problemen, maar ja, die headers he... |:( .
Weet iemand misschien een heel prettig werkend progje die ook X-PAT ondersteunt i.c.m. een payserver met lots of headers? :)
XPAT op Astraweb werkt gewoon niet lekker. Meestal duurt het heel erg lang, en vaak krijg je dan nóg geen resultaten. Daar is zelf niets aan te doen, en ligt niet aan je newsreader. Wat ik gedaan heb is daarvoor een klein prepaid-abonnementje op Octanews erbij genomen, alleen voor de (XPAT)-headers. Aangezien de headers ook daar gratis zijn doe je er behoorlijk lang mee ;)

Edit: misschien zou je bij Astraweb kunnen experimenteren met XPAT-range, misschien dat het dan beter gaat. Ik heb daar zelf echter geen verstand van, want ik vind het veel te veel werk (ben NewsPro gewend, namelijk) ;)
Maar er zijn hier ongetwijfeld mensen, die je daar het fijne van kunnen vertellen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 21:32:
[...]

Je hebt zo'n vakje waar je een rage in kan vullen. Standaard staat hier "1-" in...

Hierachter staat een getal, pak het laatste getal, trek daar het aantal headers dat je wilt doorzoeken vanaf, en gebruik dit i.p.v. die 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@recman: thanx voor je uitleg en tip ;) .
XanderH schreef op 06 februari 2004 @ 13:42:
[...]

Je hebt zo'n vakje waar je een rage in kan vullen. Standaard staat hier "1-" in...

Hierachter staat een getal, pak het laatste getal, trek daar het aantal headers dat je wilt doorzoeken vanaf, en gebruik dit i.p.v. die 1 ;)
Beginnersvraag maybe, maar hoe weet je nou precies hoeveel headers je 'wilt' doorzoeken? Dit hangt toch helemaal af hoeveel headers een groep op dat moment heeft, of zie ik het verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 06 februari 2004 @ 17:50:
[...]
Beginnersvraag maybe, maar hoe weet je nou precies hoeveel headers je 'wilt' doorzoeken? Dit hangt toch helemaal af hoeveel headers een groep op dat moment heeft, of zie ik het verkeerd? :?
Ik heb begrepen dat daar een stukje (hoofd)rekenwerk voor nodig is. Maar er is een programma 'XPAT range' die daar geloof ik speciaal voor gemaakt is. Waarschijnlijk doet dat precies wat je vraagt. Maar verder heb ik dus de ballen verstand ervan (met NewsPro is dat gedoe allemaal niet nodig ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keldon schreef op 04 februari 2004 @ 21:53:
Voor de mensen die van de erg handige .nzb files gebruik maken van www.newzbin.com is er sinds kort een klein en handig programmaatje, NZB-O-Matic.

Hoef je geen logge newsreader meer op te starten die honderden MB's aan geheugen vreet. Het is net uit zo te zien dus er zal nog wel flink aan gesleuteld gaan worden maar ik heb er inmiddels al aardig wat mee geleeched en nog niet gecrashed oid.

NZB-O-Matic v0.1
Bij jou nog niet gecrashed, bij mij gelijk al de eerste paar keer dat ik het opstartte. Ik hou het toch maar bij Newsleecher. Dat "honderden MB's aan geheugen vreten" heb je alleen last van als je daadwerkelijk headers binnen gaat halen en geen gebruik maakt van .nzb files.

Maar, afgezien van onze verschillende meningen over newsreaders, ben ik het met je eens dat .nzb files verrekte handig zijn, en ik wil dan ook iedereen aanraden eens goed te kijken naar www.newzbin.com. Je hoeft dan namelijk praktisch nooit meer XPAT te gebruiken of (nog erger) complete headerupdates te doen in groepen met een paar miljoen headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 09:20:
[...]

Bij jou nog niet gecrashed, bij mij gelijk al de eerste paar keer dat ik het opstartte. Ik hou het toch maar bij Newsleecher. Dat "honderden MB's aan geheugen vreten" heb je alleen last van als je daadwerkelijk headers binnen gaat halen en geen gebruik maakt van .nzb files.

Maar, afgezien van onze verschillende meningen over newsreaders, ben ik het met je eens dat .nzb files verrekte handig zijn, en ik wil dan ook iedereen aanraden eens goed te kijken naar www.newzbin.com. Je hoeft dan namelijk praktisch nooit meer XPAT te gebruiken of (nog erger) complete headerupdates te doen in groepen met een paar miljoen headers.
Ik heb daar weleens een keer een account aangemaakt (geen Premium account), en met dat gratis account zie je alleen maar posts die andere mensen aangemeld hebben. Als je een premium account hebt, kun je dan gewoon op _ALLE_ files in _ALLE_ groepen zoeken zonder dat iemand die ooit aangemeld heeft?

Als dat zo is wordt een accountje wel interessant :)
offtopic:
Ja, ik heb in de FAQ gekeken, maar ik kan dit nergens vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 07 februari 2004 @ 10:13:
[...]
Ik heb daar weleens een keer een account aangemaakt (geen Premium account), en met dat gratis account zie je alleen maar posts die andere mensen aangemeld hebben. Als je een premium account hebt, kun je dan gewoon op _ALLE_ files in _ALLE_ groepen zoeken zonder dat iemand die ooit aangemeld heeft?

Als dat zo is wordt een accountje wel interessant :)
offtopic:
Ja, ik heb in de FAQ gekeken, maar ik kan dit nergens vinden....
Ik kan bij Newzbin ook files zien, die niet als post aangemeld zijn (unassigned). En ook daarvan wordt als ik dat wil, ter plekke een .nzb-file aangemaakt. Of je werkelijk álle posts in een nieuwsgroep kunt zien durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt er wel op. Ik geloof dat Newzbin hiervoor samenwerkt met Usenetserver, dus de compleetheid is niet super, vooral in mp3-groepen wil er nog wel eens een file ontbreken, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 23:36:
[...]

Ik heb begrepen dat daar een stukje (hoofd)rekenwerk voor nodig is. Maar er is een programma 'XPAT range' die daar geloof ik speciaal voor gemaakt is. Waarschijnlijk doet dat precies wat je vraagt. Maar verder heb ik dus de ballen verstand ervan (met NewsPro is dat gedoe allemaal niet nodig ;) ).
Wederom dank recman :) , ik ga eerst wel ff kijken naar Newspro, misschien dat dit beter bevalt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:23:
[...]

Ik kan bij Newzbin ook files zien, die niet als post aangemeld zijn (unassigned). En ook daarvan wordt als ik dat wil, ter plekke een .nzb-file aangemaakt. Of je werkelijk álle posts in een nieuwsgroep kunt zien durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt er wel op. Ik geloof dat Newzbin hiervoor samenwerkt met Usenetserver, dus de compleetheid is niet super, vooral in mp3-groepen wil er nog wel eens een file ontbreken, is mijn ervaring.
Met wat research op het forum kwam ik net tegen dat ze headers downloaden van easynews, astraweb en usenetserver. Ik denk dat dat met de completion dus wel goed zit.

Alleen, je kunt alle files zien? Ik vind het niet echt logisch eigenlijk. Het is gewoon mogelijk om een lijst te krijgen met alle files in - bijvoorbeeld - alt.binaries.nl ? Duurt het dan niet gigantisch lang om die pagina te laden? (Evenlang als een headerupdate ? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 07 februari 2004 @ 10:23:
[...]
Wederom dank recman :) , ik ga eerst wel ff kijken naar Newspro, misschien dat dit beter bevalt ;) .
Graag gedaan. NewsPro is in het begin wat lastiger om onder de knie te krijgen, maar als je er eenmaal aan gewend bent, wil je niks anders meer. En XNews is ook niet zo gebruiksvriendelijk, vind ik ;)
XanderH schreef op 07 februari 2004 @ 10:33:
[...]
Met wat research op het forum kwam ik net tegen dat ze headers downloaden van easynews, astraweb en usenetserver. Ik denk dat dat met de completion dus wel goed zit.
Tja, heb de afgelopen dagen wat albums opgezocht, via de zoek -files- functie, maar er miste een aantal malen helaas nog wel een nummertje die ik met XPAT wel kreeg, vandaar dat 'niet super'. Maar verder is de completion idd. wel goed.
Alleen, je kunt alle files zien? Ik vind het niet echt logisch eigenlijk. Het is gewoon mogelijk om een lijst te krijgen met alle files in - bijvoorbeeld - alt.binaries.nl ? Duurt het dan niet gigantisch lang om die pagina te laden? (Evenlang als een headerupdate ? :P )
Of je echt _alle_ files ziet durf ik nogmaals niet met zekerheid te zeggen, maar ik browse nu door alt.binaries.nl, en daar zou ik momenteel 34732 files kunnen zien, verdeeld over 290 pagina's (heb niet alle pagina's bekeken nl. ;) )
Het laden duurt niet lang omdat je een maximum aantal files per pagina kunt instellen (staat bij mij op 120 files). Het werkt ongeveer zoals de webinterface van Easynews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:56:
Of je echt _alle_ files ziet durf ik nogmaals niet met zekerheid te zeggen, maar ik browse nu door alt.binaries.nl, en daar zou ik momenteel 34732 files kunnen zien, verdeeld over 290 pagina's (heb niet alle pagina's bekeken nl. ;) )
Het laden duurt niet lang omdat je een maximum aantal files per pagina kunt instellen (staat bij mij op 120 files). Het werkt ongeveer zoals de webinterface van Easynews.
Ach ja, accountje voor 4 weken kost ook maar $2... Ga het wel zelf uitproberen :) . Bedankt voor de informatie trouwens :)

offtopic:
Nu nog ff iemand met een creditcard vinden :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 11:18:
2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen ofwel mis je nieuwsgroepen die veel binary files bevatten zoals bijv. bij xs4all ?
3) Kosten ?
1) vorige maand http://www.usenet.com en op dit moment http://www.buzzard.com
2) usenet: alles is te vinden, anders aan te vragen. buzzard: tot nu toe ook compleet.
3) usenet: $14,95 p/m, 6gb p/dag. buzzard: $14,95 p/m, geen limieten
4) usenet: 200-600kb/sec. buzzard: 350-450kb/sec (Buzzard is stabieler)
5) usenet: gisteren complete binaries van 12-01 gevonden. buzzard: nog geen ervaringen.
6) usenet: redelijk goed, daar zijn echter wel meerdere servers voor nodig. buzzard: perfect, nog niks gevonden wat incompleet was!

7) Usenet is zeker geen verkeerde. Ik heb een abo genomen voor $14,95 p/m. Downloadlimiet van 6gb/dag. Met een upgrade naar $19,95p/m is deze limiet (door meerdere servers) 15gb/dag. Bij een jaarabo zijn de kosten $159,60 wat nog goedkoper is dan het goedkopere abo. Nadelen van Usenet vond ik dat er verschillende servers zijn. Het komt vaak voor dat een paar servers incompleet zijn, waardoor je over gaat tot andere. Xnews is dan geen optie. Newsbin daarentegen weer wel.

Buzzard is mijn 2e payserver na Usenet. Tot nu toe zeer tevreden vanwege de stabiele verbinding die redelijk vlot is. Ook alles is compleet wat ik zocht. Retentie lijkt in orde, maar daar heb ik nog niet echt ervaring mee. Buzzard heeft 1 server wat Xpat dus weer aantrekkelijk maakt. Ik blijf bij deze voorlopig!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.buzzardnews.com, om precies te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Smarron schreef op 07 februari 2004 @ 11:28:
[...]

1) vorige maand http://www.usenet.com en op dit moment http://www.buzzard.com
2) usenet: alles is te vinden, anders aan te vragen. buzzard: tot nu toe ook compleet.
3) usenet: $14,95 p/m, 6gb p/dag. buzzard: $14,95 p/m, geen limieten
4) usenet: 200-600kb/sec. buzzard: 350-450kb/sec (Buzzard is stabieler)
5) usenet: gisteren complete binaries van 12-01 gevonden. buzzard: nog geen ervaringen.
6) usenet: redelijk goed, daar zijn echter wel meerdere servers voor nodig. buzzard: perfect, nog niks gevonden wat incompleet was!

7) Usenet is zeker geen verkeerde. Ik heb een abo genomen voor $14,95 p/m. Downloadlimiet van 6gb/dag. Met een upgrade naar $19,95p/m is deze limiet (door meerdere servers) 15gb/dag. Bij een jaarabo zijn de kosten $159,60 wat nog goedkoper is dan het goedkopere abo. Nadelen van Usenet vond ik dat er verschillende servers zijn. Het komt vaak voor dat een paar servers incompleet zijn, waardoor je over gaat tot andere. Xnews is dan geen optie. Newsbin daarentegen weer wel.

Buzzard is mijn 2e payserver na Usenet. Tot nu toe zeer tevreden vanwege de stabiele verbinding die redelijk vlot is. Ook alles is compleet wat ik zocht. Retentie lijkt in orde, maar daar heb ik nog niet echt ervaring mee. Buzzard heeft 1 server wat Xpat dus weer aantrekkelijk maakt. Ik blijf bij deze voorlopig!
www.buzzard.com doet het niet? "This site is Planned for Development"

edit:

:w recman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een paar weken een accountje bij Buzzardnews, en ook ik ben vooralsnog erg tevreden. Ze zijn een reseller van usenetserver, de bruikbare retentie is zo'n 7 dagen in de dumpgroepen, en de snelheid (bij mij) is zo'n 400-600 KByte/s, met 6 draadjes. XPAT en .nzb werkt ook bij mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

XanderH schreef op 07 februari 2004 @ 11:34:
[...]

www.buzzard.com doet het niet? "This site is Planned for Development"
http://www.buzzardnews.com/home.html _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Vouwdje, idd www.buzzardnews.com :z

Maar daar waren jullie al achter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3) Kosten ?

1)www.usenetserver.com
2)Alle groepen staan erop.
3)$14,95 per maand of $39,95 voor 3 maanden
4)De download snelheid is rond de 210kb/s (Met xs4all basic adsl 2mbit).
5)Standaard 7dagen, en de meeste groepen wel 20dagen.
6)95% compleet, heel af en toe mist er wat, maar dat zijn dan losse segmenten die zo te fixen zijn met par2.
7)Ik gebruik deze server nu al een tijdje en het is echt de hemel vergeleken met newszilla van xs4all. Usenetserver ondersteund xpat wat altijd handig is, headers ophalen gaat tussen de 150-200kb/s. Er is ook goede retentie in de dvd groepen en de nederlandse dump groepen. En het grootste voordeel: Geen datalimiet! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over Usenet,

Deze vertrouw ik echt mijn creditcard gegevens niet toe. ze hebben namelijk geen secure verbinding, dus iedereen kan meekijken.

Zit nu met een trial account (3 dagen unlimited voor $3 ) bij Ultrafeed, deze lijkt goed te zijn, maar waar kan ik ergens een lijst krijgen met wat er op de binaries te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 17:26:
Hoe snel het XPAT-ten ook gaat, .nzb files blijven altijd sneller :)

Maareh.. Ben het niet met je eens wat XPAT bij Astraweb betreft. Ik XPAT dagelijks bij 7 servers en daarvan is Astraweb, ook t.o.v. grotere servers, helaas verreweg de langzaamste. En nee, ik heb geen zin om te gaan knoeien met ranges en zo, daar ben ik te lui voor ;)
[n00b modus]/zou je kunnen uitleggen wat nzb file is (linkje ofzo) :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

erikdeprik schreef op 08 februari 2004 @ 16:01:
[...]

[n00b modus]/zou je kunnen uitleggen wat nzb file is (linkje ofzo) :?
NZB file kan door een hand vol usenet programma's ingeladen worden. In die file staat het volgende.

1. De groepen waar de files staan (in welke groep wat staat doet er niet toe).
2. Segmenten met de byte vermelding (Meerdere segmenten maken de file als deze te groot is).
3. Identerfication name.

Voorbeeld (bestands namen weggehaal, ander overtreed ik missien de regels, ook een stuk ingekort).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//*******//DTD NZB 1.0//EN" "http://www.*********.***/***/***/*****.dtd">
<nzb xmlns="http://www.newzbin.com/DTD/2003/nzb">

<file subject="KoFFieBoeR post: **************** - Credits go to:
 Wannabee [03/11] - "*************.part2.rar" yEnc (1/13)" 
date="1076254739" poster="KoFFieBoeR@Powered-By-FTD (KoFFieBoeR)">

<groups>
    <group>alt.b.nl</group>
    <group>alt.b.w</group>
    </groups>

<segments>
    <segment bytes="258568" number="1">part1of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258766" number="2">part2of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258538" number="3">part3of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258481" number="4">part4of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258764" number="5">part5of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258540" number="6">part6of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258518" number="7">part7of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258686" number="8">part8of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258529" number="9">part9of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258713" number="10">part10of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258479" number="11">part11of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258496" number="12">part12of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="80240" number="13">part13of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
</segments>
[/nzb]

Waar ***** staan heb ik de filenaam weggehaald en ook de title van het programma mede de site waar het van af komt. Zoals je ziet is het een xml file waar opdrachten in staan voor de reader. Voordeel van NBZ is dat je alles gelijk heb, nadeel is als iemand een fout heeft gemaakt met het aanmaken van de NBZ dan werk het geheel niet meer goed.

Het voordeel is als je een NBZ file heb dat je gelijk alles compleet heb je hoeft dus niet meer appart files te zoeken. Je kan er van alles in op slaan van A tot en met Z.
Een paar sites indexeren Usenet met behulp van NBZ files de berichten die jij dus weer kan gebruiken om te downloaden. Zoek maar eens op google naar NZB files dan kom je er genoeg tegen.

Eén van de onderstaande software pakketten heb je nodig om gebruik te maken van NZB files:

1. NewsBin Pro (beta versie downloaden, http://www.newsbin.com)
2. Newsleecher (http://www.newsleecher.com)
3. 123NewZ (http://www.123newz.net )
4. Easynews (http://www.easynews.com , via hun website)
5. Slicknews v1.10 (http://www.slicknews.com)
6. Newspro 3.72 (http://www.usenetopia.com)

[ Voor 51% gewijzigd door we_are_borg op 09-02-2004 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:23:
[...]
Ik geloof dat Newzbin hiervoor samenwerkt met Usenetserver, dus de compleetheid is niet super, vooral in mp3-groepen wil er nog wel eens een file ontbreken, is mijn ervaring.
Newzbin haalt zijn newsfeed bij drie verschillende providers, waaronder in ieder geval Usenetserver en Astraweb. Ontbrekende files heb ik bijna nooit last van, maar bedenk wel dat nieuwe headers zo ongeveer eens in het uur worden toegevoegd, dus dat je in sommige gevallen even moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
we_are_borg schreef op 08 februari 2004 @ 17:16:
[...]

NZB file kan door een hand vol usenet programma's ingeladen worden. In die file staat het volgende.

1. De groepen waar de files staan (in welke groep wat staat doet er niet toe).
2. Segmenten met de byte vermelding (Meerdere segmenten maken de file als deze te groot is).
3. Identerfication name.

Voorbeeld (bestands namen weggehaal, ander overtreed ik missien de regels, ook een stuk ingekort).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//*******//DTD NZB 1.0//EN" "http://www.*********.***/***/***/*****.dtd">
<nzb xmlns="http://www.newzbin.com/DTD/2003/nzb">

<file subject="KoFFieBoeR post: **************** - Credits go to:
 Wannabee [03/11] - "*************.part2.rar" yEnc (1/13)" 
date="1076254739" poster="KoFFieBoeR@Powered-By-FTD (KoFFieBoeR)">

<groups>
    <group>alt.b.nl</group>
    <group>alt.b.w</group>
    </groups>

<segments>
    <segment bytes="258568" number="1">part1of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258766" number="2">part2of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258538" number="3">part3of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258481" number="4">part4of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258764" number="5">part5of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258540" number="6">part6of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258518" number="7">part7of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258686" number="8">part8of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258529" number="9">part9of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258713" number="10">part10of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258479" number="11">part11of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="258496" number="12">part12of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
    <segment bytes="80240" number="13">part13of13.LZA$IbtFBysJjlqngPX3@powerpost2000AA.local</segment>
</segments>
[/nzb]

Waar ***** staan heb ik de filenaam weggehaald en ook de title van het programma mede de site waar het van af komt. Zoals je ziet is het een xml file waar opdrachten in staan voor de reader. Voordeel van NBZ is dat je alles gelijk heb, nadeel is als iemand een fout heeft gemaakt met het aanmaken van de NBZ dan werk het geheel niet meer goed.

Het voordeel is als je een NBZ file heb dat je gelijk alles compleet heb je hoeft dus niet meer appart files te zoeken. Je kan er van alles in op slaan van A tot en met Z.
Een paar sites indexeren Usenet met behulp van NBZ files de berichten die jij dus weer kan gebruiken om te downloaden. Zoek maar eens op google naar NZB files dan kom je er genoeg tegen.

Eén van de onderstaande software pakketten heb je nodig om gebruik te maken van NZB files:

1. NewsBin Pro (beta versie downloaden, http://www.newsbin.com)
2. Newsleecher (http://www.newsleecher.com)
3. 123NewZ (http://www.123newz.net )
4. Easynews (http://www.easynews.com , via hun website)
5. Slicknews v1.10 (http://www.slicknews.com)
6. Newspro 3.72 (http://www.usenetopia.com)
bedankt voor je uitgebreide uitleg _/-\o_
ik gebruik newsleecher(ik ben sinds 2 weken met nieuwsgroepen bezig)
ik vond die search mogelijkheid al erg goed :)
maar ik kom zo nu en dan iets van "crospost "tegen en iets over" nzb."
dus ik ga me er goed in verdiepen.

erikdeprik heeft al wat leuke dingetjes binnen gehaald

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:56:
[...]

Ik begrijp jou denk ik niet zo goed, het lijkt hier alsof jij zegt dat je ook gewoon de afzonderlijke posts per nieuwsgroep kan zien.
Ik gebruik zelf ook newzbin maar heb deze functie nooit kunnen ontdekken terwijl ik er wel actief naar gezocht heb. Het zou inderdaad erg makkelijk zijn om extra par-bestanden te kunnen downloaden.
Daar moet je nu alsnog voor X-patten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik www.easynews.com,.kost zo'n 10 dollar\euri per maand en je hebt 6 gig tot je beschikking,.
je kan films games serie's mp3 jpeg's enz. downloaden.erg handig dus,.en wat het prettige er van is dat si dat er heeel veeel nederlanders op zitten,..en dus ook van nederlandse ondertiteling eronder hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:39:
[...]

Ik begrijp jou denk ik niet zo goed, het lijkt hier alsof jij zegt dat je ook gewoon de afzonderlijke posts per nieuwsgroep kan zien.
Ik gebruik zelf ook newzbin maar heb deze functie nooit kunnen ontdekken terwijl ik er wel actief naar gezocht heb.
Deze functie zou dus idd mogelijk moeten zijn met een premium account. En wel door op de "Files" link (onder catagories) te klikken.

Ik heb zelf nog geen premium account, dus kan het niet controleren, maar als ik de FAQ mag geloven kan het zo dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie snel!
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:43:
ik gebruik www.easynews.com,.kost zo'n 10 dollar\euri per maand en je hebt 6 gig tot je beschikking,.
je kan films games serie's mp3 jpeg's enz. downloaden.erg handig dus,.en wat het prettige er van is dat si dat er heeel veeel nederlanders op zitten,..en dus ook van nederlandse ondertiteling eronder hebt >:)
Ach dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen. Je verhaal over de vele nederlanders snap ik niet helemaal, het is toch gewoon Usenet? Je hebt dan gewoon de zelfde files als ieder ander. (misschien iets completer omdat Easynews met afstand de beste newsprovider ter wereld is)

edit: ik zie nu dat niet recMAN maar reCOM dit schrijft. Een vergissing dus... :+
XanderH schreef op 09 februari 2004 @ 18:46:
[...]

Deze functie zou dus idd mogelijk moeten zijn met een premium account. En wel door op de "Files" link (onder catagories) te klikken.

Ik heb zelf nog geen premium account, dus kan het niet controleren, maar als ik de FAQ mag geloven kan het zo dus wel :)
Inderdaad! Dank je wel man! Ik zie het ineens staan, je kan alleen niet ech lekker zoeken zo. Hier ga ik nog een beetje mee experimenteren...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:10:
Inderdaad! Dank je wel man! Ik zie het ineens staan, je kan alleen niet ech lekker zoeken zo. Hier ga ik nog een beetje mee experimenteren...
Jij ook bedankt, nu weet ik het ook meteen zeker, * Xander is weer een stapje dichterbij het nemen van een premiun account :P

Je bevindingen m.b.t. die zoekmogelijkheden zou ik trouwens ook nog weleens willen horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ik had gisteren even problemen met usenetserver.com de snelheid lag onder 1Mbit. Ik heb snel een email gestuurd met daarin een aantal gegevens die relevant konden zijn. Krijg ik na een een uur dit te horen.
The speed loss is occurring due to internet congestion, which is greater on the weekend when we push more traffic. This is why your speeds have been lessened today and yesterday. We have an additional 4 gigs of bandwidth on order from another provider with better peering connectivity which will alleviate this congestion. It will take about 2 weeks to bring the new links up.
Er komt nog eens een 4 gig verbinding bij om het netwerk uit te breiden. De snelheid was 's nacht trouwens weer als van ouds 5Mbit en hoger. Het schijnt alleen in het weekend zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer dat je bij Easynews geen DVD's kunt downloaden. Althans dat kan wel, maar na 1,5 DVD ben je al aan je limiet ;)
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:39:
[...]
Ik gebruik zelf ook newzbin maar heb deze functie nooit kunnen ontdekken terwijl ik er wel actief naar gezocht heb. Het zou inderdaad erg makkelijk zijn om extra par-bestanden te kunnen downloaden.
Daar moet je nu alsnog voor X-patten.
Sterker nog, je kunt niet alleen afzonderlijke files zoeken, maar ook gewoon door de nieuwsgroepen browsen in files-mode (onderaan de 'Categories'-box links op 'Files' klikken). Op die manier kun je van elke file die je wilt, een .nzb-file aanmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Sorry hoor, maar volgens mij heb jij het principe van usenet niet helemaal begrepen.
Alle posts die op een willekeurige nieuwsserver op de wereld worden gepost worden verspreid naar alle nieuwsservers (niet helemaal correct, je hebt natuurlijk ook nieuwsservers die niet alle groepen aanbieden e.d, maar dat laat ik even buiten beschouwing).
Op astraweb of op usenetserver heb je dus precies dezelfde posts als easynews, dus ook dezelfde films met dezelfde ondertitels... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:01:
Even over Usenet,

Deze vertrouw ik echt mijn creditcard gegevens niet toe. ze hebben namelijk geen secure verbinding, dus iedereen kan meekijken.

Zit nu met een trial account (3 dagen unlimited voor $3 ) bij Ultrafeed, deze lijkt goed te zijn, maar waar kan ik ergens een lijst krijgen met wat er op de binaries te vinden is?
Dat kan met FTD! Wat? ftd? jah... ff zoeken :x

UltraFeed is top! 18 dollar p/m maar wel top! Ik heb het 2 maanden gebruikt en nooit problemen mee gehad.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Wat betreft usenetserver.com

- Waarom is er geen aparte organisatie voor de creditcard validatie?
- Wie heeft er wel eens incompletes bij deze server?

(T lijkt me dus nix om een e-mail te sturen en dan maar af te wachten of je niet meer gecharged wordt......)

[ Voor 27% gewijzigd door tomic op 09-02-2004 20:46 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomic schreef op 09 februari 2004 @ 20:44:
Wat betreft usenetserver.com

- Waarom is er geen aparte organisatie voor de creditcard validatie?
- Wie heeft er wel eens incompletes bij deze server?

(T lijkt me dus nix om een e-mail te sturen en dan maar af te wachten of je niet meer gecharged wordt......)
Dat kun je www.buzzardnews.com of www.forteinc.com proberen. Zijn beide resellers van Usenetserver, en daar kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

3) Kosten ?

1) 3 daagse testaccount op http://www.forteinc.com
2) Nog geen groepen gemist die noodzakelijk zijn.
3) Unlimited, deze kost $14.75 p/maand
4) Met 6 connecties op dit moment tussen de 400kb/sec en 800kb/sec met een Cistron MaXX 8192/1024.
5) Op de site staat dat dit 10 dagen zijn. Echter nog geen echte ervaringen mee.
6) Nog geen incomplete binaries gevonden, zeer compleet tot nu toe (a.b.misc en a.b.nl).
7) Ben er niet achter gekomen of deze Xpat ondersteunt. Zoek ik zelf wel ff uit. Ik vind de snelheid echt supergoed! Ik had hiervoor een maand www.usenet.com waar ik ook tevreden over was, alleen had deze meerdere (7) servers, waardoor het nooit allemaal compleet op 1 server stond. De snelheid was daar ook erg snel (500kb/sec). Een paar dagen geleden een testaccount op www.buzzardnews.com genomen, maar gebruik gemaakt van de 3-daagse opzegtermijn. Deze is in principe net zo goed als Forteinc, alleen jammer genoeg veel langzamer. Downloaden van Xnews gaat bijv. maar met max. 100kb/sec (buzzard is gecapped op 2mbit geloof ik). Ik denk dat ik dus voorlopig bij Forteinc blijf, hier lijken geen limieten op te staan!

[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 10-02-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment met dik 250 KByte/s aan het downloaden van Buzzardnews. En dan heb ik nog een gecapped abonnement omdat ik maar de helft betaal. Als het goed is moet het Fullspeed-abonnement minstens 500 KByte/s halen. Dat was tenminste wat ik vroeger ook haalde, voordat ik gecapped werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
is de retentietijd van buzzardnews in de dumpgroepen langer dan die van forte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op 10 februari 2004 @ 12:58:
is de retentietijd van buzzardnews in de dumpgroepen langer dan die van forte ?
De _bruikbare_ retentie van Buzzardnews in de dumpgroepen, is zo'n 7 dagen, daarna neemt het aantal beschikbare files sterk af. Forte heb ik (nog?) niet gehad, helaas.

Edit: Geen idee wat er gebeurd is, maar ik haal op dit moment 700 KByte/s met Buzzardnews. En dat met m'n standard-accountje van $6,95 _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 20:55:
[...]

De _bruikbare_ retentie van Buzzardnews in de dumpgroepen, is zo'n 7 dagen, daarna neemt het aantal beschikbare files sterk af. Forte heb ik (nog?) niet gehad, helaas.

Edit: Geen idee wat er gebeurd is, maar ik haal op dit moment 700 KByte/s met Buzzardnews. En dat met m'n standard-accountje van $6,95 _/-\o_
Moet je er wel bijvertellen dat er geen standaard-accountjes meer worden verkocht (helaas). De prijs is nu 14,95/mnd. (Ik heb _gelukkig_ ook een standard-account voor 6.95). Enige wat ik nog tegen kom is dat als ik later nog wat wil downloaden (met nzb/msg-id) dat het niet werkt (het geeft article not on server). Ik ben daar al mee bezig met de support, en hoop dat het wel snel opgelost wordt, aangezien het veel makkelijker is dan headeren/xpatten.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op 11 februari 2004 @ 10:44:
[...]
Moet je er wel bijvertellen dat er geen standaard-accountjes meer worden verkocht (helaas). De prijs is nu 14,95/mnd. (Ik heb _gelukkig_ ook een standard-account voor 6.95). Enige wat ik nog tegen kom is dat als ik later nog wat wil downloaden (met nzb/msg-id) dat het niet werkt (het geeft article not on server). Ik ben daar al mee bezig met de support, en hoop dat het wel snel opgelost wordt, aangezien het veel makkelijker is dan headeren/xpatten.
Ja, daar heb ik het ook al vaker over gehad, ergens anders ;)
Maar bij mij gaat dat de laatste tijd juist wat beter, downloaden via .nzb lukte zelfs met 2 DVD's van 6 en 7 dagen oud. Hoewel een post uit een niet-dumpgroep van 1 dag oud weer niet lukt. Het blijft toch steeds weer een verrassing ;)

Overigens was de snelheids-vreugde slechts van korte duur. Het gaat nu weer gewoon met 200-250 KByte/s.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op 11 februari 2004 @ 10:44:
[...]

Dat gaat de support helaas niet zomaar voor je oplossen. Een sever hoeft namelijk helemaal niets te doen om nbz te ondersteunen. Wanneer er in de nbz/msg-id files staan welke niet compleet op de server staan gaat het natuurlijk mis.
Dit is dus gewoon een probleem met de completion / retentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 12:48:
[...]
Dat gaat de support helaas niet zomaar voor je oplossen. Een sever hoeft namelijk helemaal niets te doen om nbz te ondersteunen. Wanneer er in de nbz/msg-id files staan welke niet compleet op de server staan gaat het natuurlijk mis.
Dat dacht ik eerst eigenlijk ook, maar ik las op een ander forum een ander verhaal:
ik heb net een antwoord van buzzardnews support gehad op de vraag of hun nu wel msg-id's supporten:

Yes, we are working on this. Hopefully today. All the current old articles will not be fixed, but future articles will be.

dus wel vanaf eergisteren, voorzover ik het heb getest werken de msg-id's wel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 12:48:
[...]

NBZ files werkt aan de hand van ID's die op een server staan dus een server dient wel die soort te gebruiken. AOL leden kunnen dit al vergeten bijvoorbeeld.
De NBZ file zelf kan ook niet compleet zijn als een stukje ontbreekt dan zal jij die ook nooit downloaden. Hier voor zijn de PAR files weer uitermate geschikt om dit op te vangen.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.