Ik heb persoonlijk goede ervaringen met astraweb. Leech me de pleuris aan tv-shows en films, maar nooit echt problemen gehad ofzo. Unlimited, en goedkoop.
Kan aan mij liggen maar er staat volgens mij dat het 18 dollar kost ...iceme schreef op 02 december 2003 @ 15:41:
Ik heb een accountje genomen bij www.ultrafeed.com, ulimited trafic @ max 4 threats van 60k dus 240k, dat haal ik ook, de bindery groups zijn wel redelijk compleet, retentie van sommige groups valt me wat tegen. ik betaal 15 dollar, is dus euh..... 12,70 in euries
voor de volledigheid
1. www.ultrafeed.com
2. ik heb het nog maar kort maar wel redelijk volgens mij
3. $ 15
4. constant 250Kbyte op @home duur abbo
5. ze zeggen zelf 8 dagen, op a.b.nl en a.b.misc en a.b.dvdr zeer zeker korter
6. zie 2
7. Mijn opmerking.... redelijke server lekker snel
Volgende maand wil ik eens astraweb proberen? Ik hoor alleen wat slechte verhalen over de betrouwbaarheid en snelheid klopt dit?
4) valt tegen .. met chello overdag 4-500 kbit/sec en 's nachts max 1mbitWimo. schreef op 04 juni 2003 @ 11:52:
1) Astraweb, news.astraweb.com
2) CompleetAlles wat je zoekt hebben ze
3) 15 dollar/maand --> onbeperkt downen
4) valt tegen .. met chello overdag 4-500 kbit/sec en 's nachts max 1mbit
5) Ligt aan de groep, dvd's rond de 3-4 dagen
6) Als ze erop staan zijn ze 99% v/d keren compleet
7)
met chello misschien, maar met xs4all adsl nu altijd 2mbit
Dat is iig mijn ervaring.
jah... ik zag het ook, mmm... zat weer te slapen toen ik een abbotje afsloot...appetoe schreef op 02 december 2003 @ 18:47:
[...]
Kan aan mij liggen maar er staat volgens mij dat het 18 dollar kost ...

Zit er aan te denken me aan te melden bij usenetserver.com .
Heb de thread doorgelezen , maar heb nog steeds een paar vragen .
Bij de Chello nieuwsgroepen , is bij mij de laatste tijd nooit wat compleet ,
Dus als ik iets zoek is het 9 van de 10 keer wel gepost , maar altijd maar bv 5 mb van 15 . Ligt dit nu echt aan de chello nieuwsgroepen ? want ik heb geen zin een account bij usenetserver af te sluiten , en dan erachter te komen dat ik hier ook niks compleet aantref .
En vraag twee
: Hoe zijn de ervaringen met retentie , en het compleet zijn van de postingen . Ben alleen geintresseerd in Games .
Dus als ik iets zoek is het 9 van de 10 keer wel gepost , maar altijd maar bv 5 mb van 15 . Ligt dit nu echt aan de chello nieuwsgroepen ? want ik heb geen zin een account bij usenetserver af te sluiten , en dan erachter te komen dat ik hier ook niks compleet aantref .
En vraag twee
Anoniem: 45950
Tuurlijk is daar zo ongeveer alles compleetKunDun schreef op 03 december 2003 @ 23:23:
Zit er aan te denken me aan te melden bij usenetserver.com .
Bij chello is de newsserver een bijzaak, bij betaalde usenetservers is t hoofdzaak...
Thnx , Dan ga ik het eens een maandje proberen en kijken of het bevaltAnoniem: 45950 schreef op 03 december 2003 @ 23:37:
[...]
Tuurlijk is daar zo ongeveer alles compleet
Bij chello is de newsserver een bijzaak, bij betaalde usenetservers is t hoofdzaak...
* Anoniem: 45950 gaat morgen een credit card aanvragen en ook een accountje aanvragen bij usenetserver
Anoniem: 29783
1) De newsserver waar je lid van bent (url) ?
2) Of de binaries compleet zijn ? (link naar lijst eventueel)
3) Kosten ?
4) Download snelheid / wat voor internet verbinding heb je ?
5) Hoelang blijven binaries bewaard ?
6) Opmerkingen die je nog hebt.
1) Usenetserver
2) Alle groepen, meestal gewoon compleet
3) 15 dollar
4) Meestal tussen de 2 en 4 mbit. Ik trek mij 8mbit lijn vrijwel nooit vol
5) Dag of 3,4
6) Vaak wel een "minder moment" per dag, snelheid dan even een paar uur laag, of helemaal weg.
Het is zeker niet perfect, tevreden ben ik wel.
Wanneer je geregeld DVD's download is dit de beste heb ik het gevoel.
3) Kosten ?
1) Usenetserver
3) 15 dollar
5) Dag of 3,4
6) Vaak wel een "minder moment" per dag, snelheid dan even een paar uur laag, of helemaal weg.
Ik zit dus nu heel erg te twijfelen of ik een abbo moet nemen bij usenetserver,Anoniem: 29783 schreef op 04 december 2003 @ 16:28:
3) Kosten ?
1) Usenetserver
3) 15 dollar
5) Dag of 3,4
Heb je het gevoel dat hij altijd alle headers download, en het allerbelangrijkste
zijn de postings vaak compleet of alleen soms (meeste intresse heb ik in games)
Net ff naar chello newsserver gepinged :
C:\>ping news.ams.chello.nl
Pingen naar amsnews03-serv.chello.com [212.83.64.216] met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 212.83.64.216:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
C:\>
[ Voor 18% gewijzigd door KunDun op 04-12-2003 18:24 ]
Heb ik ook nog een vraagje:
Ik heb nu ongeveer 3-4 weken een Astraweb accountje van 25 gig, die nu bijna op zijn.
Mijn ervaring: Wel goed en veel compleet, maar inderdaad niet altijd even snel en na alle mooie verhalen over XPAT en een leertochtje NewsPro, kom ik er dus ook achter dat XPAT op Astraweb bijna niet werkt.
Ik wil het dus wel een keer bij Usenetserver proberen. Het enige probleem is: Als je daar naar de SSL pagina gaat, dan krijg je een warning over een SSL certificaat dat op twee punten niet klopt. Heeft niemand daar problemen mee?
Op zich zou ik usenetserver wel vertrouwen, maar dat SSL verhaal blijft vreemd
Ik heb nu ongeveer 3-4 weken een Astraweb accountje van 25 gig, die nu bijna op zijn.
Mijn ervaring: Wel goed en veel compleet, maar inderdaad niet altijd even snel en na alle mooie verhalen over XPAT en een leertochtje NewsPro, kom ik er dus ook achter dat XPAT op Astraweb bijna niet werkt.
Ik wil het dus wel een keer bij Usenetserver proberen. Het enige probleem is: Als je daar naar de SSL pagina gaat, dan krijg je een warning over een SSL certificaat dat op twee punten niet klopt. Heeft niemand daar problemen mee?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Astraweb is gecapped op 2mbit ... Ik haal zelf ruim 2 mbit maar dat is met 10+ threads.. met usenetserver.com zit ik gewoon altijd op 3.5mbiteth0 schreef op 02 december 2003 @ 18:49:
[...]
4) valt tegen .. met chello overdag 4-500 kbit/sec en 's nachts max 1mbit
met chello misschien, maar met xs4all adsl nu altijd 2mbitEn op een 100mbit inet link heb ik ook wel eens 4mbit gehaald.
Dat is iig mijn ervaring.
Ik heb nu een dag een abbo bij usenetserver en het bevalt me erg goed !
Hmmz, dat ik dit topic als frequent usenet-gebruiker nog niet gezien heb zeg 
naja, ik beantwoord het vragenlijstje ook ff iig
http://news.astraweb.com
2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen ofwel mis je nieuwsgroepen die veel binary files bevatten zoals bijv. bij xs4all ?
Ik mis geen groepen voor zover ik weet. Groepen die ze nog niet hebben kan ik op verzoek toe laten voegen
3) Kosten ?
$10 voor 25GB, of $15 per maand voor unlimited
215kb/s, dat is het snelste dat ik met mijn 2048kbit verbinding kan halen
10 dagen, in alle groepen
6) Hoe compleet zijn de binaries ?
Volgens Astraweb zelf 99%, maar meestal gewoon 100%
7) Opmerkingen die je nog hebt.

naja, ik beantwoord het vragenlijstje ook ff iig
http://news.astraweb.com
2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen ofwel mis je nieuwsgroepen die veel binary files bevatten zoals bijv. bij xs4all ?
Ik mis geen groepen voor zover ik weet. Groepen die ze nog niet hebben kan ik op verzoek toe laten voegen
3) Kosten ?
$10 voor 25GB, of $15 per maand voor unlimited
215kb/s, dat is het snelste dat ik met mijn 2048kbit verbinding kan halen
10 dagen, in alle groepen
Volgens Astraweb zelf 99%, maar meestal gewoon 100%
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Anoniem: 87050
Ik heb geloof ik ergens gelezen dat Usenetserver ook geen XPAT meer ondersteunt, maar dat werd helaas verder niet volledig bevestigd. Misschien kan hier iemand vertellen of Usenetserver het wel/niet doet met XPAT?Eymey schreef op 05 december 2003 @ 21:24:
Heb ik ook nog een vraagje:
XPAT werkt bij mij bij Astraweb iig. gewoon goed, maar dat verschilt kennelijk van persoon tot persoon

Ook maar eens een post van mij in dit topic.
Ik heb nu al 3 weken een 25gb astraweb abbo, maar ik heb nu al 1 week lang last van updaten @ 3 kbs van de headers
Ik heb ook ipv6 --> newszilla6 tunnel en dat gaat veel sneller.
Maar goed, ik heb net xs4all besteld dus newszilla server's here i come
Ik heb nu al 3 weken een 25gb astraweb abbo, maar ik heb nu al 1 week lang last van updaten @ 3 kbs van de headers
[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 06-12-2003 11:04 ]
Headerupdate loopt hier meestal rond de 100kb/s anders, weet je zeker dat het aan Astraweb ligt?RS_003 schreef op 06 december 2003 @ 11:03:
Ook maar eens een post van mij in dit topic.
Trouwens, net alsof Newszilla zo bijzonder is. Ik heb zelf Newszilla, en geloof me, Astraweb heb ik toch ook heel erg hard nodig af en toe

Trouwens, wist je al dat Newszilla in december een keer 2 complete dagen down is? Ook lekker handig
Wat ik zo bijzonder vind aan Newszilla is de lange retentie die ze hebben, meestal langer dan een week, maar 2 weken is ook geen uitzondering. Vooral in de NL-dumpgroepen is de retentie goed, ik ken geen ongelimiteerde payserver die daar een betere retentie in heeft. Wat mij opvalt is dat de retentie van de files bij Newszilla vaak langer is dan de headers. Als ik MsgId-direct aan heb staan haal ik via Newszilla vaak toch nog oude files binnen waarvan de headers al verdwenen waren. En de afzonderlijke dreaders aanspreken i.p.v. newszilla.xs4all.nl wil ook nog wel eens helpen, hoewel dat wellicht binnenkort helaas verboden gaat worden, heb ik begrepen.
Ik weet dat er veel mensen zijn die problemen hebben met Newszilla, maar ikzelf heb daar, op de tegenwoordig soms relatief langzame snelheid na, eigenlijk niet zoveel last van. Wat zeker aan te raden is, is om bij Newszilla dan een goedkoop 'pay-per-download'-accountje bij bijv. PFCorner of Astraweb erbij te nemen voor de fills. Ik heb op die manier vrijwel nooit meer ontbrekende of incomplete files (ok, ik ben dan wel verwend met Wanadoo, Euronet, Demon/Supernews, Newszilla, Astraweb en PFCorner in m'n NewsPro serverlijstje
).
Waar je wellicht wel rekening mee moet houden is dat Newszilla nauwelijks DVD-groepen voert, dus als je daaruit vaak wilt downloaden kun je beter een andere server zoeken, hoewel de Nederlandse posters voor de DVD's ook vaak nieuwsgroepen gebruiken die wél toegankelijk zijn voor Newszilla-gebruikers.
Verder klopt het dat Newszilla in december een paar dagen down is, maar dat komt omdat ze gaan verhuizen naar een andere locatie. Newszilla bestaat uit zo'n 40 servers ofzo, dus ik kan me voorstellen dat dat wel even duurt, en hopelijk is het probleem met de snelheid of evt. incompleetheid dan ook meteen opgelost. En anders voor die 2 dagen even Kazaa gebruiken, als het moeilijk wordt
Ik weet dat er veel mensen zijn die problemen hebben met Newszilla, maar ikzelf heb daar, op de tegenwoordig soms relatief langzame snelheid na, eigenlijk niet zoveel last van. Wat zeker aan te raden is, is om bij Newszilla dan een goedkoop 'pay-per-download'-accountje bij bijv. PFCorner of Astraweb erbij te nemen voor de fills. Ik heb op die manier vrijwel nooit meer ontbrekende of incomplete files (ok, ik ben dan wel verwend met Wanadoo, Euronet, Demon/Supernews, Newszilla, Astraweb en PFCorner in m'n NewsPro serverlijstje
Waar je wellicht wel rekening mee moet houden is dat Newszilla nauwelijks DVD-groepen voert, dus als je daaruit vaak wilt downloaden kun je beter een andere server zoeken, hoewel de Nederlandse posters voor de DVD's ook vaak nieuwsgroepen gebruiken die wél toegankelijk zijn voor Newszilla-gebruikers.
Verder klopt het dat Newszilla in december een paar dagen down is, maar dat komt omdat ze gaan verhuizen naar een andere locatie. Newszilla bestaat uit zo'n 40 servers ofzo, dus ik kan me voorstellen dat dat wel even duurt, en hopelijk is het probleem met de snelheid of evt. incompleetheid dan ook meteen opgelost. En anders voor die 2 dagen even Kazaa gebruiken, als het moeilijk wordt
Van http://www.usenetserver.com/network.php:LiquidSmoke schreef op 02 december 2003 @ 00:00:
[...]
Ik zou gaan voor usenetserver.com geweldige prijs/kwaliteit verhouding, en account sharing wor dook niet moeilijk overgedaan (2 ip\s met simultaan 3 threads @ 2Mbit (net alsof iemand dat haalt))
Sunday, Dec 07 2003 09:09 AM
3. You can only log in from one IP address at a time. Make sure you are not logged in from another location, such as at work.
Da's dan denk ik nieuw. Spijtig

Peace is not simply the absence of war.
Zag het ook net idd , geloof ook dat usenetserver op ze reet ligt .KroeT schreef op 07 december 2003 @ 23:26:
[...]
Van http://www.usenetserver.com/network.php:
Sunday, Dec 07 2003 09:09 AM
3. You can only log in from one IP address at a time. Make sure you are not logged in from another location, such as at work.
Da's dan denk ik nieuw. Spijtig
Hij doet helemaal niks meer hier
Evenals hier. Ik dacht dat het kwam doordat ik ehm, ook van m'n werk ben ingelogd, zoals ze dat zo mooi zeggen. Deel jij je account?
iK Deel me account niet , en heb alleen maar van huis ingelogd .
Ik kan dus helemaal niks meer downen van usenetserver
Ik kan dus helemaal niks meer downen van usenetserver
3) Kosten ?
1) astraweb
eerst 4) zeer traag. headers downloaden gaat met 20-100 kbit/s. downloaden met 100-250kbit/s. Ik heb het plus abbo van chello met een goede verbinding van 3Mbit
2) zeer compleet, maar door de traagheid duurt het dagen voordat ik de headers binnenheb en ze lopen bij mij ca. 2-3 dagen achter.
3) 15 euro
5) 10 dagen
6) 99,9%????
7) Een keertje een helpdesk formulier ingevuld over de lage snelheid, standaard ontvangst mailtje terug en meer niet.
Kan iemand mij vertellen of dit aan de combinatie chello - astraweb ligt, of dat het probleem bij astraweb zelf ligt? Ik heb de posts hierboven gezien en de wisselende ervaringen. Ik ben zelf, sinds een week abonnee.
3) Kosten ?
1) astraweb
eerst 4) zeer traag. headers downloaden gaat met 20-100 kbit/s. downloaden met 100-250kbit/s. Ik heb het plus abbo van chello met een goede verbinding van 3Mbit
2) zeer compleet, maar door de traagheid duurt het dagen voordat ik de headers binnenheb en ze lopen bij mij ca. 2-3 dagen achter.
3) 15 euro
5) 10 dagen
6) 99,9%????
7) Een keertje een helpdesk formulier ingevuld over de lage snelheid, standaard ontvangst mailtje terug en meer niet.
Kan iemand mij vertellen of dit aan de combinatie chello - astraweb ligt, of dat het probleem bij astraweb zelf ligt? Ik heb de posts hierboven gezien en de wisselende ervaringen. Ik ben zelf, sinds een week abonnee.
Mijn max verbindingssnelheid is 215kb/s (KPN ADSL), en die 215kb/s haal ik ook gewoon met Astrawebjbbrans schreef op 08 december 2003 @ 13:34:
3) Kosten ?
1) astraweb
3) 15 euro
5) 10 dagen
6) 99,9%????
Als ik upgrade heb naar 4096kbit kan ik nog wel een keer kijken
Ik heb een abbo bij usenetserver , en als een dag veel problemen
met time-outs etc... stond op de site van usenetserver dat de problemen
verholpen zouden zijn , maar ik heb nog steeds huge probs . ben ik de enige ?
met time-outs etc... stond op de site van usenetserver dat de problemen
verholpen zouden zijn , maar ik heb nog steeds huge probs . ben ik de enige ?
http://www.top1000.org/top1000.current.txt
Iemand die kan vertellen wat de "Weight" in deze contex betekend? Ik neem aan, dat dit niet het gewicht is?
Ik zit bij TrueDSL, dus heb access op de cambrium server. Maar in hoeverre is dit een voordeel, want afaik is de server niet echt bijzonder...
Iemand die kan vertellen wat de "Weight" in deze contex betekend? Ik neem aan, dat dit niet het gewicht is?
Ik zit bij TrueDSL, dus heb access op de cambrium server. Maar in hoeverre is dit een voordeel, want afaik is de server niet echt bijzonder...
Van de site:Cutebritney schreef op 08 december 2003 @ 19:07:
Kortgezegd geeft dit aan of zo'n server veel newspeerings heeft. Over de retentie zegt het niets, helaasPlease keep in mind that current statistics do not reflect anything regarding Usenet distribution. It only relies on the few servers that send their stats on a daily/weekly basis. It also can help sites wishing to check if their inpath' output has been received and processed.
Ik denk dat het te maken heeft (zoals ongeveer hier boven ook al verteld) met de mate van afhankelijkheid van de genoemde server.Cutebritney schreef op 08 december 2003 @ 19:07:
Zoiets van waar komen een hoop articles vandaan die weer door andere servers gebruikt worden..
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Usenetserver heeft alt.binaries.games tijdelijk (?) verwijderd. Of nou ja, ik kan m op dit moment iig niet zien.
Er zijn ook erg veel incomplete binaries, en ik krijg vaak de opmerking: Article not on server, terwijl het een uur later opeens wel goed gaat.
Ben maar matig tevreden eigenlijk.
Er zijn ook erg veel incomplete binaries, en ik krijg vaak de opmerking: Article not on server, terwijl het een uur later opeens wel goed gaat.
Ben maar matig tevreden eigenlijk.
Misschien wel handig. Een lijst met veel Usenet Providers en wat commentaar:
http://www.exit109.com/~jeremy/news/providers/providers.html
http://www.exit109.com/~jeremy/news/providers/providers.html
Anoniem: 25735
Newszilla is uitstekend, helaas heeft die enkele groepen niet die ik juist wel erg graag wil zien. Hiervoor had ik 1stconnect, deze was "gratis" maar ze hebben het eindelijk door gekregen en dat is nu over.
Denk dat ik vandaag maar een PFcorner abbo neem. Ik zie daar veel mensen met positieve mededelingen over.
Denk dat ik vandaag maar een PFcorner abbo neem. Ik zie daar veel mensen met positieve mededelingen over.
Mja, soms mis ik ook wel een groep bij newszilla. Vaak als ik de grouplist refresh staat het er ineens nu wel tussen.Anoniem: 25735 schreef op 09 december 2003 @ 12:06:
Newszilla is uitstekend, helaas heeft die enkele groepen niet die ik juist wel erg graag wil zien. Hiervoor had ik 1stconnect, deze was "gratis" maar ze hebben het eindelijk door gekregen en dat is nu over.
Maar idd mist er soms wel eens wat.
🌞🍃
He bah, heb ik net xs4all aangevraagdXanderH schreef op 06 december 2003 @ 11:42:
[...]
Headerupdate loopt hier meestal rond de 100kb/s anders, weet je zeker dat het aan Astraweb ligt?
Trouwens, net alsof Newszilla zo bijzonder is. Ik heb zelf Newszilla, en geloof me, Astraweb heb ik toch ook heel erg hard nodig af en toe.
Trouwens, wist je al dat Newszilla in december een keer 2 complete dagen down is? Ook lekker handig.
Hoe loopt news.usenetserver.com bij jullie nu? De retentie lijkt wel een dag te zijn geworden of zo, alles verdwijnt opeens. Ook is bijna alles incompleet. Ik snap er niks van.
1) De newsserver waar je lid van bent (url)?
Geen lid. 5GB test-account bij www.usenetmonster.com
2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen?
Alle grote groepen zijn aanwezig lijkt mij. Maar dit weet ik niet zeker omdat ik er maar een paar ken.
3) Kosten?
Dit staat nog niet vast - de eigenaar probeert nog een prijs te bepalen die fair is voor zichzelf EN voor zijn gebuikers. (zie de discussie op www.newsbin.com -> forums -> newsservers).
Voorbeeld: $9 vast bedrag per maand + $0.40 per GB. (20GB = $17).
Voorbeeld 2: $4 vast bedrag per maand + $0.65 per GB (10GB = $10,50)
4) Download snelheid / wat voor internet verbinding heb je?
Met NewsBin (max 8 verbindingen) kreeg ik 3.5Mb/s Server is niet gecapped en je kan max 10 connections gebruiken.
Ik heb @home BB.
5) Hoelang blijven binaries bewaard?
De server had eind vorige maand een ernstige crash gehad. Posts van deze maand zijn compleet. Het streven is een retention van ong. 20 dagen.
6) Hoe compleet zijn de binaries?
Erg kompleet. Een paar incomplete posts aan het begin en eind v/d maand
Dit is een echte verademing als je de @home news-server gewend ben. Alles staat er gewoon, en kompleet. Een kwestie van klikken en downloaden. *kwijl*
Jammer dat de prijzen toch wel vrij hoog zijn, maar de eigenaar zegt dat íe voor kwaliteit wil gaan - altijd goede d/load speed, retention, etc.
Geen lid. 5GB test-account bij www.usenetmonster.com
2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen?
Alle grote groepen zijn aanwezig lijkt mij. Maar dit weet ik niet zeker omdat ik er maar een paar ken.
3) Kosten?
Dit staat nog niet vast - de eigenaar probeert nog een prijs te bepalen die fair is voor zichzelf EN voor zijn gebuikers. (zie de discussie op www.newsbin.com -> forums -> newsservers).
Voorbeeld: $9 vast bedrag per maand + $0.40 per GB. (20GB = $17).
Voorbeeld 2: $4 vast bedrag per maand + $0.65 per GB (10GB = $10,50)
4) Download snelheid / wat voor internet verbinding heb je?
Met NewsBin (max 8 verbindingen) kreeg ik 3.5Mb/s Server is niet gecapped en je kan max 10 connections gebruiken.
Ik heb @home BB.
5) Hoelang blijven binaries bewaard?
De server had eind vorige maand een ernstige crash gehad. Posts van deze maand zijn compleet. Het streven is een retention van ong. 20 dagen.
6) Hoe compleet zijn de binaries?
Erg kompleet. Een paar incomplete posts aan het begin en eind v/d maand
Dit is een echte verademing als je de @home news-server gewend ben. Alles staat er gewoon, en kompleet. Een kwestie van klikken en downloaden. *kwijl*
Jammer dat de prijzen toch wel vrij hoog zijn, maar de eigenaar zegt dat íe voor kwaliteit wil gaan - altijd goede d/load speed, retention, etc.
[ Voor 49% gewijzigd door lordsnow op 10-12-2003 03:58 . Reden: ff wat leesbaarder in elkaar geknutseld ]
Astraweb probleem.jbbrans schreef op 08 december 2003 @ 13:34:
Zie www.newsbin.com -> Discussions -> News Servers
UsenetServer probleem.KroeT schreef op 09 december 2003 @ 21:12:
Hoe loopt news.usenetserver.com bij jullie nu? De retentie lijkt wel een dag te zijn geworden of zo, alles verdwijnt opeens. Ook is bijna alles incompleet. Ik snap er niks van.
zie www.newsbin.com -> Discussions -> News Servers
topic "UsenetServer Utter pants for the last 24hrs or so :("
Check deze draad om te zien wat ze daar allemaal bij elkaar hebben gehaald:
http://forum.ftd.nu/showthread.php?s=&threadid=12184
In deze draad is ook wel/niet aanwezig XPAT opgenomen. Als je dat niet kent, ffies een search doen op die messageboard. Staat een perfecte uitleg.
http://forum.ftd.nu/showthread.php?s=&threadid=12184
In deze draad is ook wel/niet aanwezig XPAT opgenomen. Als je dat niet kent, ffies een search doen op die messageboard. Staat een perfecte uitleg.
Ik heb effe rondgekeken op die amateuristisch ogende en vol taalfouten zittende site van PFCorner en lol, wat zijn dat voor complete idioten daar? Echt waar, ik viel van de ene verbazing in de andere. Het lijkt erop dat je ze mag danken op je blote knieen als je gebruik maken kan van hun diensten.Anoniem: 87050 schreef op 12 november 2003 @ 15:58:
[...]
Dat klopt, alhoewel ik mij afvraag hoe PFCorner dat wil doen, aangezien ze een reseller van Newshosting zijn. Zolang Newshosting XPAT ondersteunt zal PFCorner dat automatisch ook doen. Ook vraag ik me af of het XPAT-gebruik wel gelogd wordt en of ze die logs dan ook krijgen, om die 'grote XPAT-ters' aan te pakken.
[...]
Klopt ook, de retentie is prima, en zolang je je aan de 'gebruiksaanwijzing' van Hans houdt, heb je er een goeie aan. Anders nog eens proberen op bovenstaande manier, de aanhouder wint
Never nooit dat ik die amateurs zal aanraden of ook maar 1 cent toevertrouwen zal.
Bij het 50 GB account zijn ze slechts 2 euro goedkoper dan newshosting.
Zijn ze trouwens echt een reseller van NH? Kan me dat eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen want NH zelf is wel degelijk een hele goede usenet provider die service richting de klant wel heel belangrijk vindt.
Nog even 2 leuke quotes van de www.pfcorner.nl site:
Q: Waarom is die ongein met de email?
A: Omdat we zonder dat block een paar 100 ongewenste emailtjes
per dag moeten verwerken. Net zoals JIJ geen klerezooi in je
mailbox wil hebben, zo accepteren wij dat ook niet. Pech als
jouw emailtje, om wat reden ook, wordt geweigert.
"Er is een technische storing. Over technische problemen emailen heeft weinig/geen zin. Duimen dat de storing snel verholpen wordt."
Lol, da's lekker makkelijk geld verdienen. Klantvriendelijk trouwens hoor, dat nodigt echt uit om lid te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door remotehost op 10-12-2003 21:57 ]
Lijkt mij wel logisch... ze gebruiken waarschijnlijk gewoon een SPAM filter. Als je dus een mailtje stuurt wat lijkt op SPAM gaat íe naar de bit-bucket. Normale mail zou gewoon aan moeten komen.DOOMer schreef op 10 december 2003 @ 19:50:
Als ze alleen maar een reseller zijn van NH kunnen ze er zelf toch niks aan doen? Behalve klachten doorgeven richting NH. En die krijgen waarschijnlijk toch wel klachten overal vandaan als er een probleem is. Oftewel, mailen naar PFCorner heeft waarschijnlijk weinig toegevoegde waarde."Er is een technische storing. Over technische problemen emailen heeft weinig/geen zin. Duimen dat de storing snel verholpen wordt."
Lol, da's lekker makkelijk geld verdienen. Klantvriendelijk trouwens hoor, dat nodigt echt uit om lid te worden.
[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 11-12-2003 05:04 ]
news.usenetserver.com http://www.usenetserver.com
Ze hebben 55892 groepen op het moment. Voor een complete lijst klik hier.
Als je een groep wil hebben die ze niet hebben dien je een email te sturen en dan zal de groep binnen 72 uur toegevoegd worden.
3) Kosten ?
€ 32,46 ($ 39,95) voor 3 maanden of € 12,15 ($ 14,95) als je paar maand wil betalen.
Ik heb een 8Mbit verbinding en mijn pakket staat een verbinding toe van 2Mbit maximaal en 6 gelijk tijdige connecties. Ik haal hier met Binary News Reaper een gemiddelde van 494,20 kB/s
Ze hebben ook speciale dailup accounts en die kosten € 4,83 ($ 5,95) per maand. (voor mensen die het moeten doen met een modem).
ligt aan de groep maar ergens tussen de 6 a7 dagen voor binaries en tekst tot 200 dagen.
De groepen waar ik in zit ongeveer 98% (alleen die ik gezien heb was of de retentie tijd bijna voorbij of stonden maar net op de server). Dus de betrouwbaarheid kan hooger liggen als 98%.
Geen
Als je een groep wil hebben die ze niet hebben dien je een email te sturen en dan zal de groep binnen 72 uur toegevoegd worden.
3) Kosten ?
€ 32,46 ($ 39,95) voor 3 maanden of € 12,15 ($ 14,95) als je paar maand wil betalen.
Ik heb een 8Mbit verbinding en mijn pakket staat een verbinding toe van 2Mbit maximaal en 6 gelijk tijdige connecties. Ik haal hier met Binary News Reaper een gemiddelde van 494,20 kB/s
Ze hebben ook speciale dailup accounts en die kosten € 4,83 ($ 5,95) per maand. (voor mensen die het moeten doen met een modem).
ligt aan de groep maar ergens tussen de 6 a7 dagen voor binaries en tekst tot 200 dagen.
De groepen waar ik in zit ongeveer 98% (alleen die ik gezien heb was of de retentie tijd bijna voorbij of stonden maar net op de server). Dus de betrouwbaarheid kan hooger liggen als 98%.
Geen
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Anoniem: 26232
Ben het helemaal met je eens, je mag god op je blote knieen danken dat je lid mag worden. Ik heb al zoveel verhalen gehoord van hun arrogantie dat ik ze aan niemand aabeveel. Astraweb hier en ik ben er zeer tevreden over. Stukke vriendelijker ook in de e-mails.
Astraweb bevalt me ook zeer goed, heb alleen nog nooit een maitje van de helpdesk teruggekregenAnoniem: 26232 schreef op 22 december 2003 @ 11:24:
[...]
Ben het helemaal met je eens, je mag god op je blote knieen danken dat je lid mag worden. Ik heb al zoveel verhalen gehoord van hun arrogantie dat ik ze aan niemand aabeveel. Astraweb hier en ik ben er zeer tevreden over. Stukke vriendelijker ook in de e-mails.
Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik heb er al een half jaar een account en ik ben uitermate tevreden over de newsserver. De retentie, compleetheid en snelheid zijn geweldig en horen zeker bij de beste op dit moment. Dat de site wellicht amateuristich oogt en taalfouten heeft zal best, maar het gaat mij om de newsserver, en die is zeer goed. Maar dat kan ook niet anders, want die wordt onderhouden door Newshosting, en dat zijn allesbehalve amateurs. PFCorner doet in feite alleen maar de administratie.DOOMer schreef op 10 december 2003 @ 19:50:
[...]
Ik heb effe rondgekeken op die amateuristisch ogende en vol taalfouten zittende site van PFCorner en lol, wat zijn dat voor complete idioten daar? Echt waar, ik viel van de ene verbazing in de andere. Het lijkt erop dat je ze mag danken op je blote knieen als je gebruik maken kan van hun diensten.
Never nooit dat ik die amateurs zal aanraden of ook maar 1 cent toevertrouwen zal.
Dat is niet helemaal juist, want bij PFCorner blijft die 50 GB net zo lang geldig tot je het helemaal opgebruikt hebt, en niet slechts een maand, zoals bij Newshosting. Je moet zo'n account bij PFCorner dan ook niet als hoofdaccount gebruiken, maar als 'gaatjesvuller', dan kun je er heel lang mee doen.Bij het 50 GB account zijn ze slechts 2 euro goedkoper dan newshosting.
Tja, het schijnt dat de eigenaar van PFCorner nogal moeilijk is in de omgang, en ik kan me voorstellen dat sommigen daarna niets meer ermee te maken willen hebben, als ik de verhalen hier en daar zo lees. Alleen dat is niet mijn ervaring met hun. Ik ben altijd vriendelijk en correct behandeld, en ik had zelfs binnen een kwartier na m'n aanvraag al toegang tot de newsserver gekregen, nog voor ik betaald had. Dat is ook serviceZijn ze trouwens echt een reseller van NH? Kan me dat eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen want NH zelf is wel degelijk een hele goede usenet provider die service richting de klant wel heel belangrijk vindt.
Ik zou dat daar inderdaad ook wat vriendelijker neergezet hebben, als het mijn bedrijf wasNog even 2 leuke quotes van de www.pfcorner.nl site:
Q: Waarom is die ongein met de email?
"Er is een technische storing. Over technische problemen emailen heeft weinig/geen zin. Duimen dat de storing snel verholpen wordt."
Ik zit er zelf ook over te denken om op usenetserver.com over te stappen. Het ziet er wel goed uit, redelijke prijs.we_are_borg schreef op 21 december 2003 @ 23:54:
3) Kosten ?
Geen
Een aantal posts hierboven zei iemand dat de Xpat search niet goed zou werken met usenetserver. Kun je dat bevestigen?
En ik begrijp ook dat het eventueel sharen wel kan zonder problemen? Wel dan niet tegelijkertijd, maar onstebeurd is ook wel oke. Ik ben niet zo'n heavy user, maar lage limieten is ook niks.
🌞🍃
Ik weet niet wat xpat search is aangezien ik het nog nooit heb gebruikt. Ik ga even zoeken hoe het werkt en dan laat ik je het weten.
Begrijp nu dat het in een programma verwerkt zit als newspro maar aangezien ik nu newsbin pro gebruik zit die functie er niet in dus zal even moeten kijken waar ik een demo kan downloaden van het proggie zodat ik even voor je kan kijken.
Ik kom er even niet uit welke windows proggies xpat hebben dus ik stuur even een email naar usenetserver met daarin de vraag. Maar hoe ik begrijp gebruikt xpat veel van de remote host, terwijl bij usenet niet per Gb wordt gerekend, dus de headers downloaden naar je eigen computer kost niets extra's behalve tijd.
Ik heb even een chat sessie gehad met support en die zij dat xpat niet ondersteund wordt door http://www.usenetserver.com (Hoef ik geen ander proggie te installeren).
Begrijp nu dat het in een programma verwerkt zit als newspro maar aangezien ik nu newsbin pro gebruik zit die functie er niet in dus zal even moeten kijken waar ik een demo kan downloaden van het proggie zodat ik even voor je kan kijken.
Ik kom er even niet uit welke windows proggies xpat hebben dus ik stuur even een email naar usenetserver met daarin de vraag. Maar hoe ik begrijp gebruikt xpat veel van de remote host, terwijl bij usenet niet per Gb wordt gerekend, dus de headers downloaden naar je eigen computer kost niets extra's behalve tijd.
Ik heb even een chat sessie gehad met support en die zij dat xpat niet ondersteund wordt door http://www.usenetserver.com (Hoef ik geen ander proggie te installeren).
[ Voor 90% gewijzigd door we_are_borg op 22-12-2003 22:56 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Als Usenetserver niet eens XPAT ondersteund, dan zie ik helemaal al niet in wat voor voordelen Usenetserver dan nog heeft ten opzichte van bijvoorbeeld Astraweb. Persoonlijk vind ik XPAT inmiddels onmisbaar geworden voor een efficient gebruik van binary newsgroups zonder overbodig veel tijd en dataverkeer kwijt te zijn door het ophalen van steeds groter wordende aantallen headers, en toch wel een minimum vereiste waaraan een professionele newsprovider tegenwoordig aan moet voldoen.
Goh, chatten met de helpdesk. 
Maargoed, dat is dus duidelijk. Opzich ook geen extreme ramp aangezien het updaten van de headers sneller zal gaan dan newszilla, wat ik hiervoor gebruikte. Updaten == 1 treath, dus 50kB/sec. Voor kleine downloads best irritant.
Wellicht komt het nog ooit, zeiden ze er nog wat over?
Thanks in ieder geval zeg
Maargoed, dat is dus duidelijk. Opzich ook geen extreme ramp aangezien het updaten van de headers sneller zal gaan dan newszilla, wat ik hiervoor gebruikte. Updaten == 1 treath, dus 50kB/sec. Voor kleine downloads best irritant.
Thanks in ieder geval zeg
🌞🍃
Ik weet niet wat xpat precies inhoud maar ik begrijp dat het met headers te maken heeft. Misschien dat je voor mij een linkje heb naar een howto ofzo over xpat. Aangezien ik geen beperking heb op dataverkeer intresseer me het downloaden niet ik download alles naar me HD en ga vanaf daar weer verder.Anoniem: 87050 schreef op 22 december 2003 @ 23:16:
Als Usenetserver niet eens XPAT ondersteund, dan zie ik helemaal al niet in wat voor voordelen Usenetserver dan nog heeft ten opzichte van bijvoorbeeld Astraweb. Persoonlijk vind ik XPAT inmiddels onmisbaar geworden voor een efficient gebruik van binary newsgroups zonder overbodig veel tijd en dataverkeer kwijt te zijn door het ophalen van steeds groter wordende aantallen headers, en toch wel een minimum vereiste waaraan een professionele newsprovider tegenwoordig aan moet voldoen.
Wat ik ervan begrepen had uit reacties elders, en vandaar ook mijn eerdere vraag hierover, was dat Usenetserver vroeger wél XPAT ondersteunde, maar daar dus om de een of andere reden helaas mee gestopt isDataBeest schreef op 22 december 2003 @ 23:20:
Een linkje heb ik niet zo snel, maar het komt er op neer dat je met XPAT files kunt zoeken, zonder dat je eerst daarvoor uit alle groepen de headers hoeft te downloaden. Een hele vooruitgang, en vooral in de almaar groter wordende NL-dumpgroepen, wordt dat steeds meer een noodzaak, omdat het bijna onmogelijk wordt, om de grote hoeveelheden headers daarvan nog dagelijks bij te houden. Het scheelt niet alleen veel dataverkeer, maar het scheelt ook enorm veel tijd. Ik bijvoorbeeld ben er nu vele malen sneller mee klaar, en ik zou er inmiddels niet meer aan moeten denken, om ooit nog weer ouderwets headers te moeten gaan ophalenwe_are_borg schreef op 22 december 2003 @ 23:21:
[...]
Ik weet niet wat xpat precies inhoud maar ik begrijp dat het met headers te maken heeft. Misschien dat je voor mij een linkje heb naar een howto ofzo over xpat. Aangezien ik geen beperking heb op dataverkeer intresseer me het downloaden niet ik download alles naar me HD en ga vanaf daar weer verder.
Maar nu begrijp ik ook waarom hun het niet ondersteunen, de server wordt belast voor elke zoek opdracht als ik de headers download en goed bij houd dan scheeld dat server belasting. Iedere keer zoeken komt niet ten goede aan de server.Anoniem: 87050 schreef op 22 december 2003 @ 23:38:
[...]
Een linkje heb ik niet zo snel, maar het komt er op neer dat je met XPAT files kunt zoeken, zonder dat je eerst daarvoor uit alle groepen de headers hoeft te downloaden. Een hele vooruitgang, en vooral in de almaar groter wordende NL-dumpgroepen, wordt dat steeds meer een noodzaak, omdat het bijna onmogelijk wordt, om de grote hoeveelheden headers daarvan nog dagelijks bij te houden. Het scheelt niet alleen veel dataverkeer, maar het scheelt ook enorm veel tijd. Ik bijvoorbeeld ben er nu vele malen sneller mee klaar, en ik zou er inmiddels niet meer aan moeten denken, om ooit nog weer ouderwets headers te moeten gaan ophalen
Ik denk inderdaad dat dat uiteindelijk de reden ervoor wel zal zijn. Kost wel meer dataverkeer maar tja, het is het één of het ander. Maar misschien komt 't dan nog wel eens terug, wanneer ze hun serverpark gaan upgraden ofzo.we_are_borg schreef op 23 december 2003 @ 00:13:
[...]
Maar nu begrijp ik ook waarom hun het niet ondersteunen, de server wordt belast voor elke zoek opdracht als ik de headers download en goed bij houd dan scheeld dat server belasting. Iedere keer zoeken komt niet ten goede aan de server.
Maar in de US kost data verkeer minder dan hier dus vindt het niet vreemd dat ze dan kiezen om de server te ontlasten.Anoniem: 87050 schreef op 23 december 2003 @ 00:27:
[...]
Ik denk inderdaad dat dat uiteindelijk de reden ervoor wel zal zijn. Kost wel meer dataverkeer maar tja, het is het één of het ander. Maar misschien komt 't dan nog wel eens terug, wanneer ze hun serverpark gaan upgraden ofzo.
Even tussen door ik download nu met Newsbin pro en ik haal volgens het programma 4.52 Mbps maar ik dat dat usenetserver maar tot 2Mbit ging.
Vreemd niet, maar het is wel jammer.we_are_borg schreef op 23 december 2003 @ 00:55:
[...]
Maar in de US kost data verkeer minder dan hier dus vindt het niet vreemd dat ze dan kiezen om de server te ontlasten.
Tja op de prijslijst staat idd. een maximum van 2 mbit/s. Maar in hun faq staat dit:Even tussen door ik download nu met Newsbin pro en ik haal volgens het programma 4.52 Mbps maar ik dat dat usenetserver maar tot 2Mbit ging.
Dus misschien kan het wel.7. What do you mean by "speed"?
Our servers are connected via multiple gigabit connections. We can handle all that UseNet can throw at us. Further more, we can offer all our broadband users (cable/xDSL) unrestricted use without fear of draining our dial-up users.
Anoniem: 18109
www.news2me.com
In principe zijn alle belangrijke nieuwsgroepen aanwezig.
3) Kosten ?
9,95$ per maand voor 50 Gb per maand! Er staat op de site wel 1,67 Gb per dag, maar hier ga ik vaak overheen zonder extra kosten.
Ik heb de Adsl Basic lijn en haal dit (2Mbit) zonder problemen.
Lang, ik dacht ronde 2 weken.
Voorheen dacht ik dat dit heel goed was, de laatse dagen probeer ik wat meer uit de Nederlandse nieuwsgroepen te downloaden en liep toch tegen een aantal missende bestanden aan.
Prijs/data verhouding is natuurlijk super. Pas de laatse week (met voornamelijk downloaden van dvd's) loop ik tegen wat missende bestanden aan.
Het valt mij echt op dat niemand anders deze nog heeft genoemd?
Als iemand intresse heeft dan kan ik hem aanmelden (geeft mij weer een maand gratis 
Trouwens, het zoeken is wel het aller grootste voordeel van deze provider. Je geeft de bestandsnaam op en hij gaat alle groepen af. Perfect. _/-o_
www.news2me.com
In principe zijn alle belangrijke nieuwsgroepen aanwezig.
3) Kosten ?
9,95$ per maand voor 50 Gb per maand! Er staat op de site wel 1,67 Gb per dag, maar hier ga ik vaak overheen zonder extra kosten.
Ik heb de Adsl Basic lijn en haal dit (2Mbit) zonder problemen.
Lang, ik dacht ronde 2 weken.
Voorheen dacht ik dat dit heel goed was, de laatse dagen probeer ik wat meer uit de Nederlandse nieuwsgroepen te downloaden en liep toch tegen een aantal missende bestanden aan.
Prijs/data verhouding is natuurlijk super. Pas de laatse week (met voornamelijk downloaden van dvd's) loop ik tegen wat missende bestanden aan.
Het valt mij echt op dat niemand anders deze nog heeft genoemd?

Trouwens, het zoeken is wel het aller grootste voordeel van deze provider. Je geeft de bestandsnaam op en hij gaat alle groepen af. Perfect. _/-o_
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 18109 op 23-12-2003 14:44 ]
Vanochtend maakte ik een usenetserver.com abbo aan. Ging lekker snel, ik kon het direct gebruiken nadat ik was aangemeld. 
Gelijk update ik a.b.boneless headers, als test, maar ook omdat hier een leuke film in gepost zou worden.
Tegekertijd a.b.nl er ook bij geupdate. A.b.nl update wel, a.b.binaries gaf een timeout bij "Selecting group", meerdere malen.
Nog wat geprusts, tot ik naar de chathelpdesk ging. Dat heerst overigens wel, zo'n chathelpdesk.
Het was een tijdelijke storing werd me verteld. Kan gebeuren natuurlijk.
'S middags lukte het me om de headers te updaten van boneless. Tegelijkertijd leechde ik wat leuks uit a.b.nl wat met volledige chello-snelheid ging (190kB/sec), erg lekker. Alhoewel het meerdere malen toch wel helemaal stil stond.
De headers van boneless waren binnen, ik begon te leechen. Toen dit klaar was zag ik dat 1 bestand niet gedownload kon worden aangezien het artiekel niet meer op de server stond. Ik deed een update van de headers en ging de nieuwe bestanden van deze film downloaden. Helaas, alhoewel ze vandaag waren gepost stond er bij allemaal "Article not on server".
Wellicht komt het door tijdelijke problemen, maar dat risico wou ik niet nemen. Ik nam weer contact op met de helpdesk en liet mijn account per direct stop zetten en krijg m'n geld terug.
Jammer, maarja. Ik denk dat ik een Xs4all ADSL abbo neem en daar verder ga.
Gelijk update ik a.b.boneless headers, als test, maar ook omdat hier een leuke film in gepost zou worden.
Tegekertijd a.b.nl er ook bij geupdate. A.b.nl update wel, a.b.binaries gaf een timeout bij "Selecting group", meerdere malen.
Nog wat geprusts, tot ik naar de chathelpdesk ging. Dat heerst overigens wel, zo'n chathelpdesk.
'S middags lukte het me om de headers te updaten van boneless. Tegelijkertijd leechde ik wat leuks uit a.b.nl wat met volledige chello-snelheid ging (190kB/sec), erg lekker. Alhoewel het meerdere malen toch wel helemaal stil stond.
De headers van boneless waren binnen, ik begon te leechen. Toen dit klaar was zag ik dat 1 bestand niet gedownload kon worden aangezien het artiekel niet meer op de server stond. Ik deed een update van de headers en ging de nieuwe bestanden van deze film downloaden. Helaas, alhoewel ze vandaag waren gepost stond er bij allemaal "Article not on server".
Wellicht komt het door tijdelijke problemen, maar dat risico wou ik niet nemen. Ik nam weer contact op met de helpdesk en liet mijn account per direct stop zetten en krijg m'n geld terug.
[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 23-12-2003 19:50 ]
🌞🍃
Mja, tijdelijke storingen kunnen altijd voorkomen natuurlijk.DataBeest schreef op 23 december 2003 @ 19:49:
Vanochtend maakte ik een usenetserver.com abbo aan. Ging lekker snel, ik kon het direct gebruiken nadat ik was aangemeld.
atm mis je met XS4all ook erg veel, wegens een verhuizing van Newszilla naar het nieuwe XS4all datacenter....
Maar zo'n verhuizing is ook tijdelijk, natuurlijkXanderH schreef op 23 december 2003 @ 22:53:
[...]
Mja, tijdelijke storingen kunnen altijd voorkomen natuurlijk.
atm mis je met XS4all ook erg veel, wegens een verhuizing van Newszilla naar het nieuwe XS4all datacenter....
Klopt, ik wil alleen maar zeggen dat je usenetserver.com niet in 1 dag kunt beoordelen..Anoniem: 87050 schreef op 23 december 2003 @ 22:56:
[...]
Maar zo'n verhuizing is ook tijdelijk, natuurlijk
Even voor de zekerheid, neem je dan ook meteen een ADSL-abonnement bij XS4ALL? Want als je alleen maar een abonnement voor Newszilla neemt, maar bij je huidige (niet XS4ALL) provider blijft, is de snelheid tegenwoordig gecapped op zo'n 40 KByte/sDataBeest schreef op 23 december 2003 @ 19:49:

Was tot voorkort altijd zeer tevreden over Newszilla, maar met de huidige situatie kan ik het helaas niemand meer aanbevelen. En dat is waarschijnlijk ook precies de reden waarom er besloten is tot een snelheidslimiet op de 'externe' abonnementen.
Om met een boel storingen te beginnen is toch vrij matig he.XanderH schreef op 23 december 2003 @ 22:53:
[...]
Mja, tijdelijke storingen kunnen altijd voorkomen natuurlijk.
'k kan natuurlijk altijd eens terug komen, blijk ik er behoefte aan te hebben.
🌞🍃
Anoniem: 100320
Ben al meer als een 1 jaar abonnee bij usenet..zo nu en dan een probleempje, maar wordt meestal snel opgelost en heb tot op heden alles wat ik wou leechen kompleet via hun kunnen binnentrekken. Ben hartstikke tevreden over het door hun geleverde product voor die zeer lage prijs en haal met mijn 3mbit lijntje ook altijd 3mbit bij hun.DataBeest schreef op 23 december 2003 @ 23:06:
[...]
Om met een boel storingen te beginnen is toch vrij matig he.
Ik heb zelf Astraweb, bevalt mij ook prima, en supernews (demon).DataBeest schreef op 23 december 2003 @ 23:06:
[...]
Om met een boel storingen te beginnen is toch vrij matig he.
Newszilla vind ik minder, erg klein, en korte retentie als je de hierboven genoemde servers kent
Enige voordeel van newszilla voor mij is dat de NL groepen beter doorkomen, maar da's vrij logisch, gezien de rest USA-based is.
Is er ook een binaries server zoals astraweb die je zonder creditcard kunt betalen (misschien pay-pal ofzo
).
Ik weet zelf wel van het bestaan van pfcorner af maar ik wil echt een vervangende newsserver hebben waar je de headers sneller dan 18K/s kunt binnen halen (niet leuk als je 1.000.000 headers moet downloaden
Ik weet zelf wel van het bestaan van pfcorner af maar ik wil echt een vervangende newsserver hebben waar je de headers sneller dan 18K/s kunt binnen halen (niet leuk als je 1.000.000 headers moet downloaden

pfcorner heb ik ook meerdere malen geprobeerd lid van te worden. De goeie manier wordt heel onduidelijk verteld. Het aanmeldingsproces moeten ze echt zeer zwaar verbeteren.
Enfin, ook ik zie graag een alternatief.
Enfin, ook ik zie graag een alternatief.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik heb (o.a.DJSmiley schreef op 29 december 2003 @ 17:52:
[...]
Ik heb zelf Astraweb, bevalt mij ook prima, en supernews (demon).
Newszilla vind ik minder, erg klein, en korte retentie als je de hierboven genoemde servers kent
Enige voordeel van newszilla voor mij is dat de NL groepen beter doorkomen, maar da's vrij logisch, gezien de rest USA-based is.
Demon heeft inderdaad een geweldige retentie, _behalve_ in de Nederlandse dumpgroepen, daar is de retentie wel heel erg kort, een stuk minder dan bij Astraweb, en al helemaal vergeleken met Newszilla. De overige groepen zijn uitstekend, alleen heeft Demon de laatste tijd wel vaak connectieproblemen en laat de snelheid helaas wat te wensen over.
Maar als het gaat om de Nederlandse dumpgroepen, waar toch verreweg de meeste Nederlandse postings in staan, is er geen enkele server met een betere retentie dan Newszilla. Echter vanwege de lage snelheid zou ik momenteel toch Astraweb aanraden, met een retentie van zo'n 6-7 dagen in alle groepen toch heel aardig.
Volgens mij gaan die headers toch wel sneller bij PFCorner?klaasbram schreef op 29 december 2003 @ 18:11:
Is er ook een binaries server zoals astraweb die je zonder creditcard kunt betalen (misschien pay-pal ofzo).
Maar goed, een newsserver met ook andere betalingsmogelijkheden dan alleen maar een creditcard is www.simonews.com
Newszilla mag dan de grootste opslag hebben in Europa maar de server stelt niets voor. De oude berichten worden niet gewist headers blijven gewoon aanwezig in het systeem (dit is een fout van de software). Ook is de doorvoer van berichten erg laag, als ik even alt.binaries.cd.image.xbox neem dan staan bij newszilla wel teschrijven 2 berichten in, nu neem ik news.usenetserver.com (hun gebruiken ook meedere servers minstens 5 met minimaal 2Tb als opslag per server) en zie ik in eens meer als 1 miljoen berichten staan. Hier blijft het niet bij de meeste binaries zijn bij newszilla erg incompleet tegen over een betaalde host.Anoniem: 87050 schreef op 29 december 2003 @ 18:40:
[...]
Ik heb (o.a.) alle 3 de servers. De retentie van Newszilla is zeker niet klein, de grootste van Europa zelfs, en is vaak meer dan 2x zo lang als die van Astraweb. Nadeel van Newszilla is alleen, dat ze geen DVD-groepen voeren, en dat de snelheid voor 'externe abonnees' op dit moment bedroevend laag is, dus om die reden geen aanrader.
Demon heeft inderdaad een geweldige retentie, _behalve_ in de Nederlandse dumpgroepen, daar is de retentie wel heel erg kort, een stuk minder dan bij Astraweb, en al helemaal vergeleken met Newszilla. De overige groepen zijn uitstekend, alleen heeft Demon de laatste tijd wel vaak connectieproblemen en laat de snelheid helaas wat te wensen over.
Maar als het gaat om de Nederlandse dumpgroepen, waar toch verreweg de meeste Nederlandse postings in staan, is er geen enkele server met een betere retentie dan Newszilla. Echter vanwege de lage snelheid zou ik momenteel toch Astraweb aanraden, met een retentie van zo'n 6-7 dagen in alle groepen toch heel aardig.
De retentie bij newszilla voor binaries is minder als 10 dagen voor tekst weet ik het niet.
Als je bij XS4ALL gaat kijken dan lees je ook het volgende:
De server draait al vanaf november 2000 nu drie jaar later is het nog steeds een experimentele nieuwsserver.XS4ALL heeft sinds november 2000 een experimentele nieuwsserver, newszilla.xs4all.nl, een van de grootste
nieuwsservers ter wereld.
Verder kan je lezen op http://www.hensema.net/newsservers/index.html hoe het e.e.a. werkt. Newszilla is een oude newsserver als je een hoop groepen laat vallen red je het met 6 Tb, tegen woordig is dvd in opkomst ga maar na wat een dvd achter laat op de server. 4.3Gb met de par files erbij zit je gauw op 4.5Gb. Dus 10 dvd's is 45Gb.
mr borgy loopt weer eens achter de feiten aan ..
Bij de laatste verhuizing gaven ze zelf al aan dat het om 20TB+ aan dataschijven betrof ..
De cd-image & divx & dvd groepen worden al sinds "heugenis" niet aangevoerd op newszilla ...
ben het met je eens dat het nog steeds zwak is om newszilla experimenteel te noemen ...
support zou eens normaal moeten worden, en die imae & divx groepen niet voeren is vragen om andere dumpgroepen zoals boneless & a.b.misc & a.b.nl
Bij de laatste verhuizing gaven ze zelf al aan dat het om 20TB+ aan dataschijven betrof ..
De cd-image & divx & dvd groepen worden al sinds "heugenis" niet aangevoerd op newszilla ...
ben het met je eens dat het nog steeds zwak is om newszilla experimenteel te noemen ...
support zou eens normaal moeten worden, en die imae & divx groepen niet voeren is vragen om andere dumpgroepen zoals boneless & a.b.misc & a.b.nl
Als je het 'rode kruizen'-probleem bedoelt: Dat kun je omzeilen door de dreaders apart aan te spreken. Zorg er wel voor dat je niet meer dan 1 dreader tegelijk aanspreekt, dat vindt de beheerder niet goed. In NewsPro kun je dit perfect instellen, en dan heb je er geen last meer van. Ik zag het ook liever anders maar goed, op deze manier werkt het ook.we_are_borg schreef op 29 december 2003 @ 22:10:
[...]
Newszilla mag dan de grootste opslag hebben in Europa maar de server stelt niets voor. De oude berichten worden niet gewist headers blijven gewoon aanwezig in het systeem (dit is een fout van de software).
Da's waar, de (v)cd.image.* groepen worden ook niet gevoerd (sorry, vergeten te melden). Als je die, of de DVD-groepen per se wilt hebben, moet je inderdaad niet naar Newszilla, daar zijn betere payservers voor.Ook is de doorvoer van berichten erg laag, als ik even alt.binaries.cd.image.xbox neem dan staan bij newszilla wel teschrijven 2 berichten in,
Newszilla bestaat uit meer dan 30 servers en is minstens 20 TB groot. Voor de DVD- en (v)cd.image.*-groepen heeft Usenetserver inderdaad een betere retentie, omdat Newszilla die nou eenmaal niet voert.nu neem ik news.usenetserver.com (hun gebruiken ook meedere servers minstens 5 met minimaal 2Tb als opslag per server) en zie ik in eens meer als 1 miljoen berichten staan. Hier blijft het niet bij de meeste binaries zijn bij newszilla erg incompleet tegen over een betaalde host. De retentie bij newszilla voor binaries is minder als 10 dagen voor tekst weet ik het niet.
Echter in de andere binary-groepen heeft Newszilla, in elk geval tot vorige maand tenminste (daarna weet ik niet omdat ik er sindsdien weinig meer vanaf haal), vaak een retentie van langer dan 14 dagen. Daar ben ik achter gekomen doordat ik via MsgID-Direct heel vaak nog files rechtstreeks van een van de dreaders van Newszilla af kon halen, die ouder waren dan 14 dagen, terwijl de headers daarvan al verdwenen waren. En over de compleetheid heb ik (op die manier) ook nooit te klagen gehad.
Overigens heeft Usenetserver slechts een retentie van 3-4 dagen, zoals ik hierboven heb gelezen, en valt het, afgaande op reacties in andere fora, met de compleetheid wel mee. Bovendien ondersteunt Usenetserver geen XPAT wat ik (persoonlijk), zeker voor een payserver, niet acceptabel vind.
Klopt, en hij zal ook altijd experimenteel blijven. Afgezien dat ik er (tot vorige maand), ondanks die experimentele status, toch vrijwel altijd zonder problemen heb kunnen downloaden, vind ook ik dat inderdaad op z'n minst merkwaardig.Als je bij XS4ALL gaat kijken dan lees je ook het volgende:
[...]
De server draait al vanaf november 2000 nu drie jaar later is het nog steeds een experimentele nieuwsserver.
De informatie op hensema.net over de grootte van Newszilla is verouderd. Volgens Cor, de beheerder van Newszilla, is-ie tegenwoordig 20 TB, las ik in een van de locale XS4ALL-nieuwsgroepen. Verder nogmaals, als je per se de dvd- of (v)cd.image.* groepen wilt hebben moet je niet naar Newszilla. Ik persoonlijk vind die groepen geen gemis, omdat de Nederlandse posters van CD's of DVD's hiervoor bijna altijd (ook) een van de Nederlandse dumpgroepen gebruiken, vaak zelfs juist voor de Newszilla-gebruikers.Verder kan je lezen op http://www.hensema.net/newsservers/index.html hoe het e.e.a. werkt. Newszilla is een oude newsserver als je een hoop groepen laat vallen red je het met 6 Tb, tegen woordig is dvd in opkomst ga maar na wat een dvd achter laat op de server. 4.3Gb met de par files erbij zit je gauw op 4.5Gb. Dus 10 dvd's is 45Gb.
Maar nogmaals, hoe goed ik Newszilla in het verleden ook vond, momenteel met de huidige snelheidsbeperking voor externe gebruikers is-ie helaas zowiezo niet meer aan te raden, als je internetverbinding niet tevens via XS4ALL loopt.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 30-12-2003 01:22 ]
Me user naam is we_are_borg en niet borgyJive schreef op 30 december 2003 @ 01:00:
mr borgy loopt weer eens achter de feiten aan ..
Wel ik heb hier http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/ en http://www.xs4all.nl/nieuwsbrief/ hier gezocht naar de newsserver en heb alleen deze gevonden http://www.xs4all.nl/nieuwsbrief/shownieuwsbrief.php3?id=8Bij de laatste verhuizing gaven ze zelf al aan dat het om 20TB+ aan dataschijven betrof ..
Dus ik zou graag een link willen zien waar dat staat, mijn is er namelijk niets over bekent.
Hier zit dus ook het groote mankement bij xs4all, als je zulke groepen al niet toe laat dan bespaar je een hoop ruimte op je server als mede een hoop dataverkeer.De cd-image & divx & dvd groepen worden al sinds "heugenis" niet aangevoerd op newszilla ...
Ik zat bij usenetserver.com in de mp3 sectie in 1 groep stond 100gb aan troep reken nu maar uit wat er in al die groepen staat.
Ik vraag me af of XS4ALL de mankracht hebben om de news server volledig te onderhouden. Zover dat ik weet draaien ze ook nog oude diablo software voor 4.2 wat ik ook vreemd vind.ben het met je eens dat het nog steeds zwak is om newszilla experimenteel te noemen ...
Usenetserver ondersteunt XPAT wel. Althans ik kan met newsleecher de optie Server Search gebruiken en dat is volgens mij XPAT.Anoniem: 87050 schreef op 22 december 2003 @ 23:16:
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Maar ja krijg je ook results terug of zie je op het more tabblad een foutmelding komen.Jeroen Blom schreef op 02 januari 2004 @ 21:32:
[...]
Usenetserver ondersteunt XPAT wel. Althans ik kan met newsleecher de optie Server Search gebruiken en dat is volgens mij XPAT.
Newszilla lijkt trouwens ook Xpat te ondersteunen (news server van hccnet ook..)
Welke groups?Anoniem: 45950 schreef op 03 januari 2004 @ 00:45:
Woot, wat een VERHEERLIJKING in vergelijking met de @home server!!!!
Ik vind het concept van betalen voor warez (waar je gebruik je anders die newsgroepen voor?) toch grappig.
Ik denk dat usenetserver met alle groups wel beter is als @home
Anoniem: 14032
ik ben bijna door deze topic heen (poe 12 paginas lezen) maar ik zie mijn vraagje nog niet ertussen:
Weet iemand welke nieuwsgroepen Concepts-ICT heeft?
Want een medewerkster beweerde dat de retensie een maand was, en dat ALLE nieuwsgroepen er op stonden, op hun site staat er helemaal niets van nieuwsgroepen, dus ik vertrouw het niet helemaal, wie is toevallig een Concepts-ICT gebruiker?
B E D A N K T !!
Weet iemand welke nieuwsgroepen Concepts-ICT heeft?
Want een medewerkster beweerde dat de retensie een maand was, en dat ALLE nieuwsgroepen er op stonden, op hun site staat er helemaal niets van nieuwsgroepen, dus ik vertrouw het niet helemaal, wie is toevallig een Concepts-ICT gebruiker?
B E D A N K T !!
Ik heb het vage vermoeden dat dat alleen tekstgroepen zijnAnoniem: 14032 schreef op 03 januari 2004 @ 11:38:
ik heb het geprobeerd met newsleecher als ik server search doe en ik kies een groepen dan zoekt newsleecher via de server. Zo te zien wordt xpat door de server ondersteund maar niet bekend gemaakt naar de users toe.klaasbram schreef op 02 januari 2004 @ 23:58:
[...]
Maar ja krijg je ook results terug of zie je op het more tabblad een foutmelding komen.
Newszilla lijkt trouwens ook Xpat te ondersteunen (news server van hccnet ook..)
Warez? wat zijn datBrazza schreef op 03 januari 2004 @ 01:07:
[...]
Welke groups?
Ik vind het concept van betalen voor warez (waar je gebruik je anders die newsgroepen voor?) toch grappig.

Ach, die 15 euro haal ik er zo weer uit ja
Weet iemand trouwens of het met usenetserver ook mogelijk is om te posten? (hier bedoel ik alleen tekstgroepen mee) Ik heb hier namelijk een groep die @home afgesloten heeft en als ik met outlook express wil posten krijg ik dit:
Outlook Express kan het bericht niet posten. Onderwerp 'test', Account: 'news.usenetserver.com', Server: 'news.usenetserver.com', Protocol: NNTP, Reactie van server: '441 Posting Failed ("From" Header not in Internet Syntax.)', Poort: 119, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 441, Foutnummer: 0x800CCCA9
is het nu wel of niet meer toegestaan om je usenet account te delen? ik deel hem met een vriend, en heb (nog) niet het probleem gehad dat een van de twee niet in kan loggen, zoals bovenin deze pagina ergens staat! kan ik nog problemen verwachten of gewoon lekker leechen?
Yep, newszilla ondersteunt Xpat ook, alleen werkt het daar een stuk minder snel. Althans bij mij. Maar ik vind het wel ideaal niet meer die headers binnehalen.klaasbram schreef op 02 januari 2004 @ 23:58:
[...]
Maar ja krijg je ook results terug of zie je op het more tabblad een foutmelding komen.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Dankzij dit topic ook maar een abo bij Astraweb afgesloten, en niets meer dan lof. Echt geweldig! Bedankt....alleen zit ik nu met een ander probleem, en dat is dat m'n harde schijven nu nog sneller vol raken
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Anoniem: 89188
wanneer heb je dat gedaan dan? Ik wil ook net een abo afsluiten en toen las ik dit op hun (astraweb) site:Nitai schreef op 03 januari 2004 @ 14:36:
Dankzij dit topic ook maar een abo bij Astraweb afgesloten, en niets meer dan lof. Echt geweldig! Bedankt....alleen zit ik nu met een ander probleem, en dat is dat m'n harde schijven nu nog sneller vol raken
To ensure quality of service, we are not providing Unlimited accounts temporarily. Please consider our pay by download plans (below) instead.
We will resume accepting new Unlimited account signups when we have completed a capacity upgrade. We look forward to bringing you a new range of unlimited plans soon.
Existing users: Your account will not be affected.
Je kunt bij Astraweb nog wel 'Gigabytes' inkopen. Vergelijk het met een prepaykaart, je koopt vooraf bijv. 65 GB. voor $25 eenmalig, en dan mag je net zolang downloaden tot het op is, er zit dus geen tijdslimiet aan vast. Heb ik ook gedaan en het bevalt erg goed.Anoniem: 89188 schreef op 03 januari 2004 @ 14:55:
[...]
wanneer heb je dat gedaan dan? Ik wil ook net een abo afsluiten en toen las ik dit op hun (astraweb) site:
[...]
Voordeel van zo'n account is dat je een onbeperkt aantal connecties mag openen, en daardoor is, als je maar genoeg connecties opent, je snelheid eigenlijk alleen beperkt door je internetprovider. Als ik eens haast heb, haal ik vaak wel de 700-800 KByte/s, alleen moet ik soms daarvoor wel 24 connecties openen. Ander voordeel is dat headers ophalen en XPAT niet van je tegoed afgaan, alleen XPAT gaat wel wat langzaam.
ff kort:
ik had ook problemen met astraweb en chello (classic), haalde snelheden van +/- 50kBs.. heb zojuist de router er ff tussenuit gehaald... haal nu mijn chello snelheidslimiet; bijna 250kBs

(links mét router, rechts zonder router)
ik had ook problemen met astraweb en chello (classic), haalde snelheden van +/- 50kBs.. heb zojuist de router er ff tussenuit gehaald... haal nu mijn chello snelheidslimiet; bijna 250kBs

(links mét router, rechts zonder router)
Vraagje: ik leech van de nova.planet server in combinatie met het progje FTD om binaries te zoeken die ik interessant vind. Maar hoe zit dit met betaalde nieuwsservers? Kan ik dan ook nog FTD gebruiken (waar hoofdzakelijk alles Nederlands is), of is er iets anders waarmee ik gericht kan zoeken?
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ja. (op de eerste vraag
)
edit: Op de tweede vraag ook, trouwens
edit: Op de tweede vraag ook, trouwens
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 07-01-2004 14:55 ]
Ghehe
, wat kan ik dan -naast FTD- het beste gebruiken als zoekprogje? En kan ik via zo'n betaalde (lees: niet Nederlandse) server, ook de nieuwsgroepen bereiken waarvan ik veel Nederlands spul leech (zoals nl, x, misc, boneless etc...), of heb je dan toch meer de kans dat er binaries missen danwel onvolledig zijn?
[edit]
sorrie voor het ietwat offtopic gehalte, maar vond het niet de moeite waard om het forum te vervuilen met een nieuw topic
.
[edit]
sorrie voor het ietwat offtopic gehalte, maar vond het niet de moeite waard om het forum te vervuilen met een nieuw topic
[ Voor 38% gewijzigd door KillerBee op 07-01-2004 15:18 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Je hebt bijv. nog alt.binaries.nl waarmee je ook in binaries kunt zoeken. En verder zijn er nog betaalde sites zoals newzbin.com en binnews.com. Via een goede buitenlandse server kun je inderdaad ook de 'NL-dumpgroepen' bereiken, en ook met een goede compleetheid. Een tip, neem naast zo'n server ook nog een 'prepaid'-accountje voor een eenmalig bedrag, zoals hierboven vermeld, dan is de kans dat je incomplete binaries overhoudt een stuk kleinerKillerBeeForEver schreef op 07 januari 2004 @ 15:14:
Ghehe, wat kan ik dan -naast FTD- het beste gebruiken als zoekprogje? En kan ik via zo'n betaalde (lees: niet Nederlandse) server, ook de nieuwsgroepen bereiken waarvan ik veel Nederlands spul leech (zoals nl, x, misc, boneless etc...), of heb je dan toch meer de kans dat er binaries missen danwel onvolledig zijn?
Een beetje een goede nieuwsserver (buitenlands of niet) heeft ook alle nederlandse nieuwsgroepen.. Ik ben nog geen groepen tegengekomen op FTD die Astraweb niet heeft, Astraweb heeft afaik alleen maar meer groepen als Newszilla - mijn andere server. Als je een groep bij Astraweb niet hebt, kun je hem gewoon aanvragenKillerBeeForEver schreef op 07 januari 2004 @ 15:14:
Ghehe, wat kan ik dan -naast FTD- het beste gebruiken als zoekprogje? En kan ik via zo'n betaalde (lees: niet Nederlandse) server, ook de nieuwsgroepen bereiken waarvan ik veel Nederlands spul leech (zoals nl, x, misc, boneless etc...), of heb je dan toch meer de kans dat er binaries missen danwel onvolledig zijn?
[edit]
sorrie voor het ietwat offtopic gehalte, maar vond het niet de moeite waard om het forum te vervuilen met een nieuw topic.
[edit]
En die 99.9% completion geld ook gewoon in de "nederlandse" groepen hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 07-01-2004 17:50 ]
3) Kosten ?
1) Astraweb (news.astraweb.com)
2) de binaries zijn meestal compleet, ik down rond de 3 dvd's per dag en lukt allemaal redelijk.
3) unlimited (geen downloadlimiet) 15 dollar (12,38 euro) op dit moment, betaling via visa of creditcard
je kunt maximaal 4 lijntjes, dit is heel makkelijk te omzeilen door 2 programma's te gebruiken. Ik haal er dan 8 en ik down op dat moment dan ook met meer dan 200 kb/s.
5) in kleine groepen langer dan een week, de dump groepen misc,x,boneless denk ik ronde 4 a 5 dagen
6) meestal geen problemen, de laatste paar dagen doet die weleens gek, maar krijg alles compleet binnen soms moet ik wat repareren.
7) gaat redelijk relax alleen hun download snelheid vind ik toch nog wat te traag, had het liever wat sneller gezien.
Ben altijd opzoek naar een betere als die er uberhaubt is.
3) Kosten ?
1) Astraweb (news.astraweb.com)
2) de binaries zijn meestal compleet, ik down rond de 3 dvd's per dag en lukt allemaal redelijk.
3) unlimited (geen downloadlimiet) 15 dollar (12,38 euro) op dit moment, betaling via visa of creditcard
je kunt maximaal 4 lijntjes, dit is heel makkelijk te omzeilen door 2 programma's te gebruiken. Ik haal er dan 8 en ik down op dat moment dan ook met meer dan 200 kb/s.
5) in kleine groepen langer dan een week, de dump groepen misc,x,boneless denk ik ronde 4 a 5 dagen
6) meestal geen problemen, de laatste paar dagen doet die weleens gek, maar krijg alles compleet binnen soms moet ik wat repareren.
7) gaat redelijk relax alleen hun download snelheid vind ik toch nog wat te traag, had het liever wat sneller gezien.
Ben altijd opzoek naar een betere als die er uberhaubt is.
[ Voor 3% gewijzigd door stin op 09-01-2004 12:45 ]
Ik haal gewoon in alle groepen die 10 dagen die ze garanderen, ook in a.b.misc, a.b.x en a.b.boneless[...]
de dump groepen misc,x,boneless denk ik ronde 4 a 5 dagen
[...]
offtopic:
Thank God dat Astra xpat heeft, headers van a.b.misc downloaden met 10 dagen retentie is niet fijn
Thank God dat Astra xpat heeft, headers van a.b.misc downloaden met 10 dagen retentie is niet fijn
Thank God dat er .nzb-files zijn, vergeleken daarmee is XPAT bij Astra niet fijn 
[/offtopic]
[/offtopic]
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 09-01-2004 16:58 ]
XPAT @ Astra werkt prima, zolang je de range waarin je zoekt maar een beetje goed insteld (anders krijg je zo'n wazige bit index out of range error).....Anoniem: 87050 schreef op 09 januari 2004 @ 16:58:
Thank God dat er .nzb-files zijn, vergeleken daarmee is XPAT bij Astra niet fijn
[/offtopic]
Als je het een beetje goed insteld werkt XPAT prima, en nog snel ook
Hoe snel het XPAT-ten ook gaat, .nzb files blijven altijd sneller 
Maareh.. Ben het niet met je eens wat XPAT bij Astraweb betreft. Ik XPAT dagelijks bij 7 servers en daarvan is Astraweb, ook t.o.v. grotere servers, helaas verreweg de langzaamste. En nee, ik heb geen zin om te gaan knoeien met ranges en zo, daar ben ik te lui voor
Maareh.. Ben het niet met je eens wat XPAT bij Astraweb betreft. Ik XPAT dagelijks bij 7 servers en daarvan is Astraweb, ook t.o.v. grotere servers, helaas verreweg de langzaamste. En nee, ik heb geen zin om te gaan knoeien met ranges en zo, daar ben ik te lui voor
Dit topic is gesloten.