klopt ja, je hebt gelijk, ik dacht ff terug aan de tijd dat ik mn key kwijt was en die voor wars ff moest lenen van een vriend, maar wij konden dus niet gelijk online > zelfde ip'sBaatZ schreef op 13 October 2003 @ 16:00:
[...]
Dat is absoluut niet waar, iig niet van quake3.
Ik kan quake3 met 1 key draaien op alle5 mijn pc's thuis, zonder problemen, en ook tegelijk. Ze zitten dan wel achter hetzelfde ip, maar dat is over het algemeen altijd wel als je thuis met meerdere pc's aan het net hangt.
Ook bf1942, hl en alle andere games die ik ken zijn met meerdere pc's via een shared internetverbinding te spelen, ik ben daarom van mening dat je een beetje onzin blaat. het zou trouwens ook totaal achterlijk zijn om een spel 2x te moeten kopen omdat je het ook met je broertje online wil spelen, 't moet niet veel gekker worden !
verder is het natuurlijk volstrekt logisch dat je de game 2x moet kopen om samen met je broertje online te spelen, je koopt een licentie voor een game voor 1 pc. ik kan ook 100 mensen in mn huis halen en dan met zn 100en online gamen met 1 cd key, want tjah, ze wonen toch bij me in huis
en dat het je broertje is is geen argument, want dan kun je ook zeggen van "ach, hijs mn neef" "halfbroer van mn neef" "oom van neef" etc etc
niet dat ik zon heilige ben hoor maar zo werkt het nou eenmaal. overigens wel vreemd dat die games niet checken op meerdere clients met dezelfde cdkey en ip...