Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
Net even de refresh rate fix uitgezet (ReForce hierGarrett schreef op 27 September 2003 @ 14:10:
[...]
En dat heb ik dus ook, DirectX 9.0b erop gezet, nVidia Detonator 45.23 WHQL erop, Geforce4 Ti4200 maar no-go hoor
Met Dxdiag doen de Direct3D tests het gewoon, zowel DirectX 7, 8 en 9.
Bij een vriend van me met een GF4 Ti4400 doet ie het weer wel
Maar helaas hier hetzelfde als met de demo, de controls laggen een bit
Jammer, ik wacht nog even tot er een patch uit is ofzo, voordat ik mijn oordeel vel
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

bij dxdiag werke alle testen goed en worden er ook geen errors verteld
Khad precies deze meldingsdk schreef op 27 September 2003 @ 15:16:
Bij het starten van Halo krijg ik deze leuke error
[afbeelding]
Probeer (als je het hebt) eens je refresh-rate fix uit te zetten, dat hielp bij mij
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
overigens draait de game ronduit klote op 1024x768, alles High. ik heb een AMD XP 3000+ (Barton), 1gb ram, ATI 9800 Pro 128 mb. daar zou je van verwachten dat het op High detail wel soepel loopt. niet dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 15:57 ]
En hoe je het ook instelt, het spel loopt vreemd..
* Okyah wacht een patch af
Maar ik verheug me al op mp
Alone at last
Just nostalgia and I
En op jouw systeem zou elk spel toch goed moeten draaien...
Vreemd dat sommigen geen last hebben van die 'direct3d bug' (laat ik het maar ff zo noemen)
I love watercooling
Verwijderd
jammer dat je maar 2 wapens kan dragen en dat er zo weinig wapens zijn
in totaal 4/5 voertuigen tegen gekomen die je kon besturen.
Opzich wel een leuk spel maar geen 'replay value' imo
Verwijderd
Hek ook, onder windows 2000sdk schreef op 27 September 2003 @ 15:16:
Bij het starten van Halo krijg ik deze leuke error
[afbeelding]
1. Win98/ ME compatibiliteits modus aanzetten
2. refreshrate-fix uitschakelen
Probeer dit eens en kom anders weer hier terug om te klagen
[ Voor 7% gewijzigd door Okyah op 27-09-2003 17:07 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Ja fijn, alleen die compitabiliteitsmodus kon ik niet vinden in w2k, en ik ga niet mijn refreshrate fix uit zetten...Okyah schreef op 27 september 2003 @ 17:07:
Jullie zijn dus niet alleen, maar er zijn ook al 2 oplossinkjes gevonden
1. Win98/ ME compatibiliteits modus aanzetten
2. refreshrate-fix uitschakelen
Probeer dit eens en kom anders weer hier terug om te klagen
nofi maar ik vind zonder vsync de boel ulgy en het kijkt gewoon veel rustiger als het aan isVerwijderd schreef op 27 September 2003 @ 09:37:
[...]
vsync is een fps killer. doe die shit niet alleen in de opties van de game uit uit maar ook bij de opties van je videokaart
Zie (bijv.) de volgende link voor een uitleg
http://support.microsoft.com/?kbid=279792
Alone at last
Just nostalgia and I
[ Voor 19% gewijzigd door Garrett op 27-09-2003 17:53 ]
I love watercooling
Waarom niet? Je kan in spel iig je refresh rate zelf instellen, dus zet hem effe uit, en stel dan je refresh rate in bij de opties in HALOVerwijderd schreef op 27 September 2003 @ 17:14:
[...]
Ja fijn, alleen die compitabiliteitsmodus kon ik niet vinden in w2k, en ik ga niet mijn refreshrate fix uit zetten...
Verwijderd
je kan best gelijk hebben maar zet hem wel uit als je online gaatCommanderKeen schreef op 27 September 2003 @ 17:17:
[...]
nofi maar ik vind zonder vsync de boel ulgy en het kijkt gewoon veel rustiger als het aan is
Op internet is een versie van HALO voor PC, door FAiRLiGHT.
Maar beeld ik me nu in dat er een tijdje geleden een bericht was dat FAiRLiGHT werd opgeheven
De rip is van 25-9-2003
[/effeOfftopic]
Verwijderd
Maar ik ga m'n geld ook niet uitgeven aan dit spel hoor, iets als bv Chrome vind ik beter.
En die framerate is niet echt om over naar huis te schrijven, best jammer
edit: Fairight is weer terug, of nooit echt weggeweest....weet niet precies.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 19:23 ]
Many people have been slamming Halo in the last day for its average 30fps it has been giving to people including its lack of console. Guess what? They are very badly mistaken. Halo has the same commands from CS and Q3, a console, and runs 120 fine on an average computer. Read my article to find out how...
www.clanwat.com
[bron: GotFrag ]
Weet niet zeker of dit al een keer gepost is? Ik hoop dat iemand er wat aan heeft...
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Ja, lekkere hints als je niet eens weet dat CS voor HL is... enige wat ie zegt is dat je met -console een console tevoorschijn kan toveren. Dat kan bij de meeste games wel. Dan zegt ie dat je vsync uit moet zetten en dat je in de console een commando moet raggen die de fps weer geeft.quake engine games (CounterStrike
Al met al lekker onzinnige pagina
Verwijderd
Heb eventjes met instellingen lopen pielen, en wat ik wel merk is dat er erg veel verschil zit in fps tussen de verschillende resoluties....
In 640X480 zat ik rond de 90-100, in 800x600 al 50-60, en 1024x768 rond de 30.....
Alle andere instellingen schenen niet zoveel uit te maken....behalve specular, maar da's ook weer een wereld van verschil als je die aanzet....scheelde trouwens 20 fps op 640 als ik me goed herinner...
Al met al kan ik zeggen dat HALO gewoon brak geprogrammeerd is
HL engine is gebaseerd op de Quake engine.Sick Nick schreef op 27 September 2003 @ 19:58:
Ja, lekkere hints als je niet eens weet dat CS voor HL is...
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Uit dat stukje van die eerdergenoemde link btwNow, after your halo.exe, put a -console there.
...
Push tilde, push tab, and there is a list of all the commands you can do. Notice the rasterizer_fps command as well as mouse_acceleration. Set rasterizer_fps to true. You will see the fps appear at the top.
Alone at last
Just nostalgia and I
HL is slechts voor deeltje gebaseerd op de Q2 engine, de andere games die ie noemt zijn gebaseerd op de Q3 engine. Da's hetzelfde als zeggen dat ze allemaal op de Q1 engine gebaseerd zijn, zo kan je terug blijven gaanD³ schreef op 27 september 2003 @ 21:21:
Hebben jullie ook dat als je inzoomed met pistol/rifle dat het dan ineens een stuk soepeler loopt?
[...]
HL engine is gebaseerd op de Quake engine.
- vsync off
- shadows off
- specular off
En gewoon 40-50 fps (in drukke gevechten) vind ik genoeg om lekker te spelen
Verwijderd
via cmd start je het spel gewoon op met Halo.exe -timedemo
Ik vind zelf dat het spel absoluut niet goed draait, dit is volgens mij voornamelijk het geval in de ruimtes waar je die (nog wat overdreven) bumpmap en lightning effecten op de vloer en muren hebt.
In de grote buiten area's drait hij wel weer lekker soepel. Met alles op zijn max speel ik op 1024x768 Dit loopt allemaal nog wel goed.
-------------------------------------------------------
BENCHMARK 1024x768
......................................
Date / Time: 26/09/2003 23:14:48 (7712093ms)
2400MHz, 512MB, 128M nVidia GeForce4 Ti4400 (DeviceID=0x0251) Driver=6.14.10.4523 Shader=1.3
C:\Games\Microsoft Games\Halo\halo.exe -timedemo (Version=1.0.0.564)
Frames=4700
Total Time=197.91s
Average frame rate=23.75fps
Below 5fps= 18% (time) 0% (frames) (37.161s spent in 28 frames)
Below 10fps= 19% (time) 0% (frames)
Below 15fps= 31% (time) 7% (frames)
Below 20fps= 37% (time) 11% (frames)
Below 25fps= 49% (time) 22% (frames)
Below 30fps= 62% (time) 37% (frames)
Below 40fps= 85% (time) 70% (frames)
Below 50fps= 97% (time) 92% (frames)
Below 60fps= 99% (time) 96% (frames)
Memory used Max=161MB, Min=127MB, Ave=148MB
-----------------------------------------------------------------------------------------------
dus ik zit voornamelijk tussen de 30 en 40 FPS
Best triest als je het mij vraagt voor een spel op 1024x768 dat al geruime tijd oud is.
Ik vraag me af wat die gasten de laatste tijd hebben gedaan met het opzetten van de pc versie.
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Maar die kerel die beweert dat hij 120FPS heeft zuigt volgens mij flink uit zijn duim.
Ik speelde op 1024x768 alles op max detail en kwam op een gemiddelde van 17 FPS ofzo

Best jammer......
want hoewel de effecten er leuk uitzien, slaat het toch nergens op dat het zo slecht draait op de gemiddelde bak.
blijkbaar zijn ze dus weer terugDaGreatRV schreef op 27 September 2003 @ 18:52:
[effeOfftopic]
Op internet is een versie van HALO voor PC, door FAiRLiGHT.
Maar beeld ik me nu in dat er een tijdje geleden een bericht was dat FAiRLiGHT werd opgeheven![]()
De rip is van 25-9-2003![]()
[/effeOfftopic]
en hard
Verwijderd
dus dit moet het worden? "E:\Program Files\Microsoft Games\Halo\halo.exe -console
waar vind ik de halo.exe?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 10:27 ]
K'heb em ook op de xbox gespeeld, en wat me echt stoort is dat ze het wel vloeiend kunnen laten lopen op een celly 733/opgefuckte gf3 maar niet fatsoenlijk op 2Ghz+ machientjes met nieuwe generaties 3D kaarten ...Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 20:07:
Ja idd, 120 fps m'n reet........
Heb eventjes met instellingen lopen pielen, en wat ik wel merk is dat er erg veel verschil zit in fps tussen de verschillende resoluties....
In 640X480 zat ik rond de 90-100, in 800x600 al 50-60, en 1024x768 rond de 30.....
Alle andere instellingen schenen niet zoveel uit te maken....behalve specular, maar da's ook weer een wereld van verschil als je die aanzet....scheelde trouwens 20 fps op 640 als ik me goed herinner...
Al met al kan ik zeggen dat HALO gewoon brak geprogrammeerd isWeer het zoveelste spel dat we aan dat lijstje kunnen toevoegen
Hier draait het klote (2000XP/ti4600) en bij een vriend ook (1400/radeon9600).
If it ain't broken it doesn't have enough features
Maar dan ziet het spel er weer uit als ze overal zagen hebben liggen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Gewoon in een gek moment het stopcontact uittrekkenVerwijderd schreef op 28 september 2003 @ 12:32:
iemand een tip om te kunnen stoppen met dit spel?
Verwijderd
hahah das een goede!-ETz-Memphis Z schreef op 28 september 2003 @ 13:12:
[...]
Gewoon in een gek moment het stopcontact uittrekken
Vind je het gek met 3GHz en een radeon9800 proilovetechno schreef op 28 September 2003 @ 13:20:
Bij mij loopt het op 1280*1024 perfect... Met alles aan.. zie sig voor specs
Verwijderd
Toch wel vreemd, volgens mij heeft iedereen natuurlijk een andere perceptie van perfect.. Zo snel is jou systeem nou ook weer niet namelijk...ilovetechno schreef op 28 September 2003 @ 13:20:
Bij mij loopt het op 1280*1024 perfect... Met alles aan.. zie sig voor specs
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 28 September 2003 @ 13:28:
[...]
Vind je het gek met 3GHz en een radeon9800 pro
is er al een oplossin hiervoor ? of iemand ideeen
Verwijderd
Wat wel rottig is, is dat de chat in mp niet werkt! Iemand dit al opgelost?
Maar kan geen ingang vinden
Voor de mensen die niet weten waar ik zit .
DIt is het level nadat je de mensen heb gered en nu moet je dat grote schip in .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Met 'Quake engine games' bedoelt ie neem ik aan zowel Q1 als Q2 en Q3.Sick Nick schreef op 27 September 2003 @ 22:22:
HL is slechts voor deeltje gebaseerd op de Q2 engine, de andere games die ie noemt zijn gebaseerd op de Q3 engine. Da's hetzelfde als zeggen dat ze allemaal op de Q1 engine gebaseerd zijn, zo kan je terug blijven gaan
HL is overigens gebaseerd op de Q1 engine, met veel aanpassingen (van Valve zelf en ook uit bijv. Q2)
f.k.a D³
recht voor je is een smalle kloof aan de linker kantBlackhole schreef op 28 September 2003 @ 16:03:
Hoe kom ik hier in alles is al dood ..
[afbeelding]
DIt is het level nadat je de mensen heb gered en nu moet je dat grote schip in .
van 5 x 5 meter , hard 2 not spot
Verwijderd
Je moet gewoon nog een einde door, totdat je direct onder die paarse "beam me up Scotty" straal zit. Volgens mij moet je daar aan de linkerkant van je plaatje langs (achter die stenen), of links achter hoe je nu op dat plaatje staat. Daar is een heel smal padje.Blackhole schreef op 28 september 2003 @ 16:03:
Hoe kom ik hier in alles is al dood ..
[afbeelding]
ed1t: kijk die behulpzaamheid hier eens
[ Voor 11% gewijzigd door CommanderKeen op 28-09-2003 16:09 ]
Hier gelijkw eer even wat mooie fotos van het spel .
voor die mensen die hem nog niet hebben , en hem willen aanschaffen
[ Voor 87% gewijzigd door ravw op 28-09-2003 17:04 ]
het was een kanker goed spel op de xbox , en nu is het nog steeds super.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Klopt helemaal wat je daar zegt.Mikez schreef op 28 September 2003 @ 17:38:
ik snap al die mensen niet hoor "achterhaalde graphics !! kut spel blabla"
Alleen het loopt allemaal niet zo soepel jammer genoeg.
Anders had ik het helemaal een top spel gevonden.
Ik heb met mijn systeem 1024x768 gedraaid en alles op het hoogste.
Maar zelfs dan was het af en toe echt niet meer te spelen zo traag.
Maar voor de rest zag het er goed uit.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Verwijderd
Valt ook wel mee hoor, 'tis gewoon een standaard FPS, snap de hype niet echt (voor de pc dan in ieder geval).Mikez schreef op 28 September 2003 @ 17:38:
ik snap al die mensen niet hoor "achterhaalde graphics !! kut spel blabla"
NU niet 1 jaar geleden was dit misschien wel een TOP spel maar nu zijn er veel meer games die met voertuigen voorzien zijn .Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 17:52:
[...]
Valt ook wel mee hoor, 'tis gewoon een standaard FPS, snap de hype niet echt (voor de pc dan in ieder geval).
En hij komt gewoon veel te laat uit .
Maar al met al is het een ardig spel .
De sfeer is erg lekker iig.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Duidelijk een goede kanshebber voor de titel "Beste skybox in een game ooit"Blackhole schreef op 28 september 2003 @ 16:58:
Hier gelijkw eer even wat mooie fotos van het spel.
[ Voor 16% gewijzigd door Dyxtra op 28-09-2003 18:54 . Reden: IGN review ]
f.k.a D³
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
[ Voor 4% gewijzigd door shuogg op 28-09-2003 19:14 ]
bij veel nmys en met je zaklampje aan gaat hij soms wel beetje stotteren
maar het "valt" idd mee
Welleuk met dat ding een gebouw binnen rijden .

Hier een paar nieuwe fotos van het level waar ik nu zit .

Ok wel leuk dat speeltje lenen van de tegen partij
Verwijderd
Zelfs Wolfenstein:ET ziet er beter uit en is veel meer fun, en nog gratis ook!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 20:22 ]
IK zelf denk dat UT204 zeker beter gaat worden .Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 20:21:
Ik denk dat UT2004 toch echt wel deze game gaat 0wnen. Ik vind de bovenstaande screenies nou echt niet bijzonder...Lijkt Red Faction wel. Jammer dat ze het zo laat gereleased hebben...Mijn geld gaat naar HL2/Doom3/Ut2004. Dit is niks na al die jaren w8en, en een slechte port voorgeschoteld krijgen
Zelfs Wolfenstein:ET ziet er beter uit en is veel meer fun, en nog gratis ook!
ook al om dat de UT engine veel meer sfeer .
En mooie mappen kan maken .
Maar we zien wel.
Maar ik maak me meer zorgen om DOOM3 want ik wil wel eens zien welke System eisen er dan voor nodig zijn.
Want als ik het zo ziet allemaal wordt het weer tijd voor een upgrade van mij PC.
en ook voor de andere games die ik al een tijd in de gaten hou.
ZO als HL2 en S.T.A.L.K.E.R.
Doom 3 moet ik eerst nog even zien , Ik vond de (DEMO) wel aardig.
Alleen ik hoop dat er een goed verhaallijn in zit .
En niet dat ik heb snel uitgespeeld heb .
Want daar baal ik wel eens van , dat je binnen een paar uurtjes al een GAME uit gespeeld heb .
En daarna de kast in gaat .
Ne geef mij maar zo iets als HL1 want daar komen lekker veel updates voor uit en is je game zeker je geld waard.
Dus het is gewoon afwachten ..
Verwijderd
Halo owned opzich wel, alleen het is veelste laat gekomen (of juist niet als je naar de framerate kijkt
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
Blackhole schreef op 28 September 2003 @ 20:20:
IK moet wel zeggen hoe verder ik het speel speel hoe mooier hij wordt
Welleuk met dat ding een gebouw binnen rijden .
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier een paar nieuwe fotos van het level waar ik nu zit .
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ok wel leuk dat speeltje lenen van de tegen partij
[afbeelding]
Ziet er echt super mooi uit op die plaatjes

Moet je es kijken naar het ijs in No One Lives Forever 2, das pas mooi
ik draai em in 1024x768 met niet eens alles op zen hoogst!
(specs zie siggeh)
issie echt zo zwaar of is men systeem brak (kan goed hoor,
Battle.net Spud#2543
Gast, browse het topic ff. Brakke framerate is bekend probleem maar wel beetje te tweaken.TepelStreeltje schreef op 28 September 2003 @ 22:34:
hmzm, valt me best wel tegen hoe die der uit ziet op mijn systeem, dat kan toch niet kloppen!?
ik draai em in 1024x768 met niet eens alles op zen hoogst!
(specs zie siggeh)
issie echt zo zwaar of is men systeem brak (kan goed hoor,ben te lui om xp reinstall te doen...)
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
hmja als jij dat tweaken vind
Als het goed is zou ie 10 oktober in de Nederlandse winkels moeten liggen, in Amerika is ie al een korte tijd uitRaVeNgEr schreef op 29 September 2003 @ 10:15:
wanneer ligt ie precies in de winkels, sinds hij pas geleden gold is geworden en op de website staat dat ie 30 september gereleased wordt
The devil is in the details.
Zie hier groot
Dat moet dus niet. Zie specs in mijn sig. Wat is hier aan de hand
Verwijderd
Ok, maar wat is er nou misBuzz_NL schreef op 29 September 2003 @ 10:57:
het is niet de detail, maar de textures
En is dit nou nodig
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 11:09:
Wat een ontzettende kut framerate heb ik zeg! Met mijn systeem haal ik 5250 3dmarks in 3dmark 2003 en dit zwaar matig ogende spelletje (qua graphics) is gewoon niet soepel te spelen tenzij je alle eyecandy uitzet. Dit komt uiteraard door het vreselijke m$ die een dikke vinger in de pap heeft bij bungie en gezegd heeft dat de pc versie maar traag moest lopen zodat het lijkt dat de xbox extreem krachtig is. Ik bedoel de graphics zijn echt zwaar eenvoudig voor de hedendaagse computers en het loopt gewoon KUT, zo ontzettend KUT dat het lijkt of het met opzet is gedaan.
[ Voor 68% gewijzigd door Notna op 29-09-2003 11:12 ]
maar het is desalnietemin best goed!
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Btw multiplayer leuk? Waar haal je dat idee vandaan?
met die minimaps?
Verwijderd
Door het te spelen, like duh...shuogg schreef op 29 September 2003 @ 11:23:
Btw multiplayer leuk? Waar haal je dat idee vandaan?
met die minimaps?
Sinds wanneer is de grootte van een map gelijk aan de hoeveelheid fun in een game? Slap geouwehoer...
Verwijderd
en wat die controlbaarheid bezig is, mijn dual firestorm 3 met feedback shock & blah blah blah is even goed als een PS -controllertje.
Verwijderd
Idd de mp is echt enorm tof!Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 11:28:
[...]
Door het te spelen, like duh...![]()
Sinds wanneer is de grootte van een map gelijk aan de hoeveelheid fun in een game? Slap geouwehoer...
Teambased airborne combat
Gelukkig is GameSpy zo vrij om iedereen gratis van hun service te voorzien
Verwijderd
En het spel is in sommige opzichten grafisch wel erg goed, maar ook som weer niet. Maar dat vind ik eigenlijk niet superbalangrijk...De sfeer en de muziek en de gameplay is zooooo vet.
Snapte nooit echt waarom dit zo'n succes was op de X-BOX maar nu begrijp ik dat maar al te goed.
Aangezien ik de framerate van een spel heel belangrijk vind draai ik het spel maar op 640x480. Dit is wel met 2xAA en 8xAF op een Radeon 9700@9800. Zelfs op 800x600 draait het minder. Maar eerlijk gezegd vind ik het er zelfs op deze resolutie er geweldig uit zien. Als je bijvoorbeeld inzoomt met de sniper en dan een target zoekt, geweldig!! Je ziet gewoon dat het een DX9 spel is, althans daar vind ik het op lijken.
Samengevat: Stunning....
Verwijderd
Koop dit NIET! Echt heel gaar. Misschien is het leuk op de XBOX, maar niet op de pc. Bovendien is het zwaar gedateerd.
Dit topic is gesloten.
![]()