Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ze zijn er al jaren mee bezig om het verplicht te stellen. Volgens mij gaat is de insteek trouwens kabeltelevisie en niet internet, maar dat kan natuurlijk gecombineerd worden.Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 17:49:
[...]
En waar haal jij die info vandaan?
Daar is mij helemaal niets van bekend, dat wil ik dus eerst wel zeker weten voordat ik upgarde van classic naar chello plus.
Of er ook echt op korte termijn iets gaat gebeuren betwijfel ik.
Overigens zijn er al een aantal kabelmaatschappijen waarbij 2 internet providers draaien. Zo heeft de onafhankelijke CAI Harderwijk zowel een contract lopen met Chello als met Kabelfoon, en beide providers kun je daar gebruiken. Technisch is het met de nieuwere DOCSIS 1.1 standaard helemaal niet zo moeilijk meer om 2 providers toe te laten op 1 netwerk.
Sterker nog, ik kan kiezen tussen 4 kabelproviders hier.... maar ik woon natuurlijk niet in Nederland.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Dan wil je toch eigenlijk wel een flinke upstream van 512Kbit.
En dan zit ik toch te twijfelen
Hmmja eens. Of 74,95 en dan maar 384kbps.Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 21:27:
Ik vind het ook wel jammer dat ze dat plus abonnement niet net even ietjes meer hebben gegeven. Het is inderdaad nogal een bedrag zeg..80 euro..175 piek per maand.
Dan wil je toch eigenlijk wel een flinke upstream van 512Kbit.
En dan zit ik toch te twijfelen
Maar als ik dan als voorbeeld neem XS4ALL, daar betaal je wel 86,10 euro voor een 1,5Mbit/sec Down en 256 Kbit/sec Up...
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Maar 55 Euro voor 512kb/s upload.
Ik denk dat ik binnenkort ga overstappen naar ADSL. Chello is echt niet goedkoop hoor.
Ik heb tegen februari vorig jaar zo'n leuke Chello brief mogen ontvangen, en sindsdien doe ik dus erg voorzichtig aan met wat ik via Chello download. We zitten er hier over te denken om over te stappen op het Plus abbo, maar dan willen we dus wel een stuk meer kunnen downloaden dan wat we nu doen... Nu doen we voorzichtig ongeveer 15 GB per maand, maar ik zou toch graag zo'n 40-50 GB/maand gaan doen
Verwijderd
Br@m dit is geen zeiken, maar miereneukenBr@m schreef op 30 June 2003 @ 21:33:
Sommige hebben echt altijd wat te zeiken zeg over Chello, komen ze met een leuk
alleen jammer dat die niet 512k upload heeft
Verwijderd
Er staat niet bij dat je meer mag downloaden. Zo te zien is dezelfde FUP van toepassing. Meer snelheid, maar zo te zien met hetzelfde datalimietTwilight Burn schreef op 30 June 2003 @ 21:43:
Wat ik me nog afvraag, zowel classic als plus vallen onder de FUP, maar mag je nou met plus wel/niet meer data verkeer genereren dan bij classic? Dat staat dus eigenlijk nergens.
Ik heb tegen februari vorig jaar zo'n leuke Chello brief mogen ontvangen, en sindsdien doe ik dus erg voorzichtig aan met wat ik via Chello download. We zitten er hier over te denken om over te stappen op het Plus abbo, maar dan willen we dus wel een stuk meer kunnen downloaden dan wat we nu doen... Nu doen we voorzichtig ongeveer 15 GB per maand, maar ik zou toch graag zo'n 40-50 GB/maand gaan doen
Ja daar moet ik je wel gelijk in gevenBr@m schreef op 30 June 2003 @ 21:33:
Sommige hebben echt altijd wat te zeiken zeg over Chello, komen ze met een leuk abonnement van 3Mbit/sec Down en 384Kbit/sec Up, is het weer te duur.
Maar als ik dan als voorbeeld neem XS4ALL, daar betaal je wel 86,10 euro voor een 1,5Mbit/sec Down en 256 Kbit/sec Up...
Als dat het geval is dat zeg ik d8 tegen chello en ga ik toch naar ADSL want de blunderen op alle punten al en nu dit ook nog eensRustyTank schreef op 03 June 2003 @ 22:37:
De lite is volgens mij echt een stuk langzamer dan wat je nu (behoort)krijgt voor de 45 Eurotjes
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
>chello plus is alleen beschikbaar op het Eurodocsis modem platform.
ik heb nog de lancity modem hier staan
met al 5 jaar hetzelfde ip adres
als ik dus wil upgraden moeten ze modem hier dus vervangen
en krijg ik een ander ip
wel maf, want die lancity kan makkelijk meer aan...
Verwijderd
Dat de nieuwe "light" variant te duur is is al gebleken vergeleken met ADSL Lite via Versatel.
Maar de Plus variant is ook veels te duur!
Voor 79,95 per maand krijg je een 3mbit lijntje.
VOOR 5 EURO MINDER PER MAAND KAN JE OOK EEN 8MBIT LIJNTJE KRIJGEN!!!
Via TeleByte kan je een 8mbit lijntje via BBNed krijgen voor € 74,95 per maand (incl. 19% BTW!)
Volgens de site van BBned is dit een officiele parter. Dus betrouwbaar!!!
Mensen die upgraden zijn na het lezen hiervan wel erg dom vind ik!!!
vindT ik ook ja !!!!!1!! Er zijn ook mensen die GEEN Adsl kunnen krijgenVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 00:44:
MENSEN LET OP!
Dat de nieuwe "light" variant te duur is is al gebleken vergeleken met ADSL Lite via Versatel.
Via TeleByte kan je een 8mbit lijntje via BBNed krijgen voor € 74,95 per maand (incl. 19% BTW!)
Mensen die upgraden zijn na het lezen hiervan wel erg dom vindt ik!!!

Verwijderd
Denk eens na voordat je wat zegt.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 00:44:
MENSEN LET OP!
Mensen die upgraden zijn na het lezen hiervan wel erg dom vindt ik!!!
De meeste die upgraden zullen GEEN KEUZEN hebben!!
Of er is geen BBnet verkrijgbaar in hun regio of zelfs geen adsl!
Dit geld dus ook voor mij, ik heb GEEN KEUZE.
Geen adsl en zeker geen BBnet, dus waar slaat dat antwoord op?!?!?!
Ik ben al blij dat ik een mogelijkheid heb om breedband te nemen, er zijn nog HEEL VEEL plaatsen waar zelfs helemaal geen breedband te krijgen is.
Dit soort vergelijkingen kun en mag je pas maken als er een 95+% dekking is van ADSL, in dit geval BBnet!.
En niet te vergeten dat er geen absurde aansluit kosten + kosten voor modems zijnVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 01:00:
[...]
Denk eens na voordat je wat zegt.
De meeste die upgraden zullen GEEN KEUZEN hebben!!
Of er is geen BBnet verkrijgbaar in hun regio of zelfs geen adsl!
Dit geld dus ook voor mij, ik heb GEEN KEUZE.
Geen adsl en zeker geen BBnet, dus waar slaat dat antwoord op?!?!?!
Ik ben al blij dat ik een mogelijkheid heb om breedband te nemen, er zijn nog HEEL VEEL plaatsen waar zelfs helemaal geen breedband te krijgen is.
Dit soort vergelijkingen kun en mag je pas maken als er een 95+% dekking is van ADSL, in dit geval BBnet!.
Verwijderd
en die aansluitkosten valt wel mee...die 195 euro is incl. modem..
Als je al een modem hebt voor ADSL dan zijn de aansluitkosten 95 euro.
je kan bijv. ergens goedkoop een 2de hands modempje vandaan halen o.i.d.
En zie het zo. Bij UPC betaal je 45,38 voor het modem.
Deze krijg je pas terug als je stop met Chello.
Als je stopt met ADSL kan je je modem ook verkopen. Dus het scheelt niet super veel aan extra aansluitkosten..en die heb je na een paar maanden de winst er al uitgehaald.
het lijkt me toch dat je van Chello een nieuw Eurodicsis modem krijgt. En wat maakt het nu uit of je je IP kwijt raaktDDX schreef op 01 July 2003 @ 00:18:
helaas ik ga niet upgraden
>chello plus is alleen beschikbaar op het Eurodocsis modem platform.
ik heb nog de lancity modem hier staan
met al 5 jaar hetzelfde ip adres
als ik dus wil upgraden moeten ze modem hier dus vervangen
en krijg ik een ander ip
wel maf, want die lancity kan makkelijk meer aan...![]()
Ik wist wel waarvoor ik zou kiezen. Ok ik heb dan wel al een Eurodocsis modem bij @home
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Prijs verschil: 5 euro p/m
Aansluiten: 95 euro
Modem: 175 euro
Aansluiten kpn lijn: 47 euro
Totaal aan kosten: 317 euro
delen door 5: 63,4 maaden oftewel meer dan 5 jaar voordat ik de extra kosten eruit heb.
En dan moet ik ook nog een abo bij de kpn hebben van 18 euro per maand terwijl mijn huidige 2 prioritylijnen samen maar 12,50 euro kosten, waardoor voor mij dus het zelfs duurder word
Telebyte mag dan maximaal 5mbit sneller zijn
(kan dus zelfs 1mbit langzamer zijnPersonal ADSL Wide Open is alleen beschikbaar na een positieve KPN lijntest en u moet binnen een straal van ong. 2,5 km van de centrale wonen. De download-snelheid varieert van 2 tot 8 mbps, afhankelijk van de lijnconditie en de afstand tot de telefooncentrale.
en 512 up is lekkerder dan 384 down maar het is mij in ieder geval de extra kosten niet waard.
Weet overigens nog niet zeker of ik ga upgraden. Classic voldoet nog steeds prima, de belangrijkste reden voor mij zou zijn als ik idd een server mag draaien voor zakelijke diensten.
If it is alive it can be killed
Ben het helemaal met je eens dus ga straks maar eens ff bellenGambit schreef op 01 juli 2003 @ 01:29:
Ok we gaan even rekenen:
Prijs verschil: 5 euro p/m
Aansluiten: 95 euro
Modem: 175 euro
Aansluiten kpn lijn: 47 euro
Totaal aan kosten: 317 euro
delen door 5: 63,4 maaden oftewel meer dan 5 jaar voordat ik de extra kosten eruit heb.
En dan moet ik ook nog een abo bij de kpn hebben van 18 euro per maand terwijl mijn huidige 2 prioritylijnen samen maar 12,50 euro kosten, waardoor voor mij dus het zelfs duurder word
Telebyte mag dan maximaal 5mbit sneller zijn
[...]
(kan dus zelfs 1mbit langzamer zijn)
en 512 up is lekkerder dan 384 down maar het is mij in ieder geval de extra kosten niet waard.
Weet overigens nog niet zeker of ik ga upgraden. Classic voldoet nog steeds prima, de belangrijkste reden voor mij zou zijn als ik idd een server mag draaien voor zakelijke diensten.
maar ik wil mijn ip niet kwijt (dns enzo)Zym0tiC schreef op 01 July 2003 @ 01:29:
[...]
het lijkt me toch dat je van Chello een nieuw Eurodicsis modem krijgt. En wat maakt het nu uit of je je IP kwijt raaktChello maakt toch gebruik van DHCP dus best kans dat je over een half jaar of zelfs morgen al een nieuw IP hebt.
Ik wist wel waarvoor ik zou kiezen. Ok ik heb dan wel al een Eurodocsis modem bij @home
de lancity modem gebruikers hebben al sinds begin (5 a 6 jaar) zelfde ip
jammer van upc dat ze het niet op lancity aanbieden
kan makkelijk (heb in begin tijd ook tijdje paar mbit download gehad)
en daarnaast modem omruilactie moet ik ook weer een verplichte vrije dag opnemen
en dan maar hopen dat ze echt komen/alles goed gaat
[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 01-07-2003 09:43 ]
Vertellen ze daar dat ik over 2 weken maar eens terug moet komen !!
Dus ik bellen Met het gratis nummer van hun site en ik vertel dat ik in Almere woon en zecht die gast aan de andere kant van de lijn dat het geen enkel probleem is en dat ik binnen 24 uur het zal merken op mijn abbo .
Dus ik blij
Ik denk dat ik Kazaa maar ff aan laat staan en als de upload ineens heel rap gaat dan weet ik voldoende
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Verwijderd
--
Het klopte niet helemaal wat ik zei. Die aansluitkosten is incl. modem geen 195,- euro maar altijd 95,- ! En dus altijd excl. modem! Telebyte heeft dit alleen nog niet overal op de website veranderd. Dit kreeg ik van ze terug via email op mijn vragen:
En op de vraag hoeveel GB het datalimiet is kreeg ik terug:De aansluitkosten zijn onlangs verlaagt van Euro 195,- naar Euro 95,- Dit is exclusief modem. Dit is nog niet overal op onze website aangepast.
Overigens heeft Telebyte een zomeractie tot en met 31 augustus waarbij de aansluitkosten gratis zijn.
Dus GEEN aansluitkosten, GEEN datalimiet, 5 euro goedkoper per maand!, en een 8mbit lijntje ipv 3mbit bij UPC!ADSL bij Telebyte heeft geen datalimiet
De enigste extra kosten die je hebt is voor het modem. Maar bij UPC betaal je ook € 45,38 voor je modem. En voor € 45,38 heb je ook wel een 2de hands ADSL modem!
En over die KPN kosten. Dat klopt ook niet. Je kan zodra de aansluiting werkt KPN opzeggen...heb je dus helemaal geen maandelijkse kosten aan KPN. Hooguit 1 of 2 maanden! En je hebt bij UPC toch ook een kabelabbonement nodig wil je kunnen internetten....die kosten moet dan ook even bij je berekening worden opgetrokken. Want zo is het niet helemaal eerlijk...en die kosten bij je bij ADSL na 1/2 maanden kwijt!
Wie dus de keuze heeft is zekers wel gek om Chello+ te nemen vind ik!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:00 ]
HINT. Kijk dan eens bij Demon! Tijdelijk gratis ethernet modem en geen aansluitkostenToewan schreef op 03 June 2003 @ 22:44:
[...]
Dat gaat ze veel klanten kosten denk ik. 1 GB (per maand ??), en dat noemt men dan breedband internet.. Mocht dit doorgaan mogen ze mijn modem op komen halen, ga ik wel naar ADSL kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door eNaSnI op 01-07-2003 11:04 ]
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Verwijderd
Het gaat erg goed met de eerste Chello+ abbonees. Er zijn al snelheden gehaald van maar liefst 106 kb/sec....en dat voor 79,95 euro...HAHAHAHAHAHAHA
Bron:
http://www.speedtest.nl/D...hs.asp?pi_id=8&co_id=1246
En wie zegt dat hij/zij ook niet Kazaa (of een andere P2P) had aanstaanVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:15:
Haha, lol wat ik net weer zie.
Het gaat erg goed met de eerste Chello+ abbonees. Er zijn al snelheden gehaald van maar liefst 106 kb/sec....en dat voor 75 euro...HAHAHAHAHAHAHA
Bron:
Het netwerk van Chello kan die 3 Mbit makkelijk aan
Ik haal al jaren 160 kb zonder problemen hier in Almere .Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:15:
Het gaat erg goed met de eerste Chello+ abbonees. Er zijn al snelheden gehaald van maar liefst 106 kb/sec....en dat voor 75 euro...HAHAHAHAHAHAHA
Bron:
Maar er zullen altijd klagers zijn .
Ik ben erg tevreden over het produkt en wat minder tevreden over de incasso afdeling .
Verwijderd
Ik heb zelf meegemaakt dat dat geweldige chello netwerk geen eens de beloofde 1500kpbs aan kan en nog onder de 100Kb/sec. bleef steken....UPC zegt wel zo leuk dat hun netwerk op dit moment tot 10Mbps aankan...maar ik geloof er weinig van...er zijn nog steeds honderden mensen die altijd onder de 100Kb/sec. zitten!
=edit=
Maar feit blijft dat TeleByte 8mbit ADSL gewoon goedkoper en sneller is........
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:23 ]
Denk je dat nou echt?Sir_Killalot schreef op 01 July 2003 @ 11:18:
[...]
Het netwerk van Chello kan die 3 Mbit makkelijk aan
Ik haal nu toch ook maar iets van 100 kb/sec ipv. 180 kb/sec.
Volgens mij is het netwerk ook prima, maar ergens is er iets duidelijk niet in orde.
Test ik op de Chello test-server, heb ik een snelheid van 75 kb/sec, heb ik volgens Chello een "prima" downloadsnelheid.
Ja daaaag Chello.

[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 01-07-2003 11:25 ]
Ligt er maar aan in welke ragio je zit, een paar maanden geleden was het in het zuiden van Zuid Holland er slecht en traag, sinds een paar weken is dat opgelostVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:21:
Tuurlijk....als je gaat testen ga je eerst even extra downloads starten...niet dus.
Ik heb zelf meegemaakt dat dat geweldige chello netwerk geen eens de beloofde 1500kpbs aan kan en nog onder de 100Kb/sec. bleef steken....UPC zegt wel zo leuk dat hun netwerk op dit moment tot 10Mbps aankan...maar ik geloof er weinig van...er zijn nog steeds honderden mensen die altijd onder de 100Kb/sec. zitten!
Misschien zitter er in jouw regio veel mensen 24/7 te downloaden
Hier in A'dam iig wel, maar dat komt misschien omdat het het oude netwerk van A2000 iseX0duS schreef op 01 July 2003 @ 11:24:
[...]
Denk je dat nou echt?
Ik haal nu toch ook maar iets van 100 kb/sec ipv. 180 kb/sec.
Volgens mij is het netwerk ook prima, maar ergens is er iets duidelijk niet in orde.
Test ik op de Chello test-server, heb ik een snelheid van 75 kb/sec, heb ik volgens Chello een "prima" downloadsnelheid.
Ja daaaag Chello.
In de voorwaarden van Chello staat trouwens ook dat de snelheid niet gegarandeerd kan worden, en wat klaag je nou met 75 KB/s ??

Wees blij dat je niet via Casema of Zeelandnet op het net zit...
[ Voor 33% gewijzigd door Sir_Killalot op 01-07-2003 11:27 ]
Ik ga iig dat plus abbo niet nemen... 30 euro meer voor een miserabele 3 mbit. Daaaag.
[ Voor 44% gewijzigd door eX0duS op 01-07-2003 11:27 ]
Verwijderd
Volgens mij ben je in het verleden gewoon genaaid door Chello en zie je nu kans om je frustaties kwijt te rakenVerwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 11:15:
Bron:
Overigens, er staat wel leuk "Chello Plus" bij de speedtest site die je gaf, maar er is helemaal niemand die vandaag al overgegaan is op Chello Plus omdat het simpelweg gewoon nog niet mogelijk is. De UPC winkels vertellen je uiteenlopende verhalen (4e kwartaal, september, etc) en de helpdesk weten het zelf ook niet goed (zoals gewoonlijk).
Wacht gewoon de reacties en ervaringen af van mede-tweakers die daadwerkelijk zijn overgegaan op Chello Plus en trek dan nog eens je conclusies.
Denk niet dat het zozeer aan de modem ligt, meer aan het gebied.eX0duS schreef op 01 July 2003 @ 11:26:
Is het iemand trouwens opgevallen dat mensen die een Motorola modem hebben, dat daar hun Chello veel sneller is?
Ik ga iig dat plus abbo niet nemen... 30 euro meer voor een miserabele 3 mbit. Daaaag.Ik blijf lekker bij mijn 100 kb/sec voor 50 euro's per maand.
Zo is apeldoorn best snel, ik haal bijna 190k/bs (maximum) met m'n oude com21. Een vriend van mij haalt met z'n terayon 160 a 165kb/s (volgens mij kan die modem niet meer, hebben wel meerdere mensen met een terayon in a'doorn). Zo heb je dat nog wel meer in apeldoorn, 3mbit kan het netwerk in apeldoorn wel aan denk ik.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Die modem kan best meer .PASware schreef op 01 juli 2003 @ 11:36:
[...]
Denk niet dat het zozeer aan de modem ligt, meer aan het gebied.
Zo is apeldoorn best snel, ik haal bijna 190k/bs (maximum) met m'n oude com21. Een vriend van mij haalt met z'n terayon 160 a 165kb/s (volgens mij kan die modem niet meer, hebben wel meerdere mensen met een terayon in a'doorn). Zo heb je dat nog wel meer in apeldoorn, 3mbit kan het netwerk in apeldoorn wel aan denk ik.
Maar je word afgeknepen .
Die man die mij vandaag aan het plus abbo heeft geholpen vertelde dat ik verder niks hoef te doen dus ook geen nieuw modem alles gaat vanzelf en word op de server van hun aangepast .
wat voor modem heb jij dan ?mmxmmx schreef op 01 July 2003 @ 11:41:
[...]
Die modem kan best meer .
Maar je word afgeknepen .
Die man die mij vandaag aan het plus abbo heeft geholpen vertelde dat ik verder niks hoef te doen dus ook geen nieuw modem alles gaat vanzelf en word op de server van hun aangepast .
misschien toch maar ff bellen vanavond met chello, of plus abbo ook mogelijk is met lancity modem....
Behalve als je ouders het betalen natuurlijk, dan maakt het geen zak uit.
Ik zou het verder niet weten .
Laat mij dan maar gek zijn ahahhaha .eX0duS schreef op 01 July 2003 @ 11:46:
Je bent gek als je het plus abbo neemt.
Behalve als je ouders het betalen natuurlijk, dan maakt het geen zak uit.
Maar Generals zal wel beter draaien als ik een game hoost .
En dat is nog maar 1 van de voordelen .
Verwijderd
Het modem moet op eurodocis2 werken, dat doen als ik me niet vergis alleen de motorola en NIEUWE terrayon.
Ik heb me vandaag ook aangemeld, ik zou binnen 48uur bericht krijgen over hoe en wat.
Upgrade was zoals al eerder aangekondigd geheel gratis.
Ook kreeg ik geen nieuw modem daar ik 2 weken geleden een nieuw modem gekregen had(wegens een defect), heb toen een nieuwe terrayon gekregen (had voorheen ook al een terrayon maar dit is een geheel nieuw model), deze terrayon was al geschikt voor de nieuwe diensten.
- Iemand vroeg of er snelheids verschil zat tussen een motorola en een OUDE terrayon, daar kan ik bevestigend JA op antwoorden.
De MOTOROLA is aanzienlijk sneller! (net als de nieuwe Terrayon)
Alleen de ping tijden van jou naar chello scheelde enorm 7 sec met motorola en 30 met de OUDE terrayon! Downloaden en uppen haal je met de motorola meestal op full speed terwijl je met de OUDE terrayon niet boven de 160Kb/14Kb uit komt! (motorola 180/16)
Verwijderd
LOL, en met 8mbit adsl draait dat nog betermmxmmx schreef op 01 July 2003 @ 11:48:
[...]
Laat mij dan maar gek zijn ahahhaha .
Maar Generals zal wel beter draaien als ik een game hoost .
En dat is nog maar 1 van de voordelen .
En dat is nog 5 euro goedkoper per maand ook!
Daar praat niemand meer over hier nu opeens....omdat het misschien negatief voor UPC is.......kan wel merken dat hier veel UPC aanhangers zitten....feit is gewoon dat je voor die prijs een veel mooiere verbinding KAN krijgen!
Tja maar als je geen KPN aansluiting hebt dan is dat dus geen optie of wel soms ?Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:03:
[...]
LOL, en met 8mbit adsl draait dat nog beter
En dat is nog 5 euro goedkoper per maand ook!
Daar praat niemand meer over hier nu opeens....omdat het misschien negatief voor UPC is.......kan wel merken dat hier veel UPC aanhangers zitten....feit is gewoon dat je voor die prijs een veel mooiere verbinding KAN krijgen!
Je denkt tog niet dat ik aan de KPN abbo kosten ga betalen om ADSL te nemen ?
Ik haat de KPN dus bel ik mobiel .
Verwijderd
Hoogstens 2 maanden.
En ik denk zo dat er meer mensen zijn die UPC haten als dat er mensen zijn die KPN haten....uit de laatste berichten zal het toch vooral van KPN moeten komen wie ons glasvezel gaat geven..UPC wil hier totaal niks van weten!
Maar dan moet je als er glasvezel is ook niet op KPN overgaan he, en lekker op dat zielege kabbelmodempje blijven internetten.
Zo, dat moest er even uit
Begrijp ik het nu goed ? Ik kan volgens jou ADSL nemen zonder dat ik een telefoon aansluiting heb van de KPN ?Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:14:
Dat hoeft zoals in een bovenstaande post staat ook niet.
Hoogstens 2 maanden.
En ik denk zo dat er meer mensen zijn die UPC haten als dat er mensen zijn die KPN haten....uit de laatste berichten zal het toch vooral van KPN moeten komen wie ons glasvezel gaat geven..UPC wil hier totaal niks van weten!
Maar dan moet je als er glasvezel is ook niet op KPN overgaan he, en lekker op dat zielege kabbelmodempje blijven internetten.
Zo, dat moest er even uit
ok jammer dus, lancity werkt nogsteeds prima hierVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:55:
Nee met lancity is dat dus niet mogelijk!
Het modem moet op eurodocis2 werken, dat doen als ik me niet vergis alleen de motorola en NIEUWE terrayon.
180/15 haal ik ook gewoon
en vervanging moet er monteur enzo langskomen (en kunnen daar dingen mis mee gaan)
naja helaas blijft dus gewoon classic dus....
je zit alleen wel met verplichte contractduur van kpn: 1 jaarVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:14:
Dat hoeft zoals in een bovenstaande post staat ook niet.
Hoogstens 2 maanden.
Instalatie kosten KPN + Abbo kosten KPN + ADSL abbo kosten en aansluitkosten ADSL .
Wat gaat dat grapju mij kosten dan .
Verwijderd
Installatiekosten KPN: € 46,58
Abbokosten KPN: € 9,47*
Aansluitkosten ADSL: € 0,00
----------------------------------------------
TOTAAL AANSLUITKOSTEN: € 56,05
Hierbij ga ik er vanuit dat de aansluiting in 1 maand gereed is.
Na die ene maand kan je dus je KPN abbonement weer opzeggen!
* ADSL is tegenwoordig ook leverbaar via BelBudget!
(alle prijzen zijn incl. 19% BTW)
Bron: KPN.com
Rekensommetje:
Je betaald € 5,- minder per maand. Je betaald wel 56,05 kosten voor de telefoonlijn. (laten we dit even afronden op € 55,- voor het gemak.
Dit betekend dan dat je na 11 maanden het verschil al heb weggewerkt en je na 12 maanden minder hebt betaald als je dat jaar via ADSL zou internetten ipv via UPC's Chello+. Ook is dus de verbinding bij ADSL 8mbit ipv 3mbit op Chello+
Ik hierbij het modem niet meegeteld...maar daar moet je bij UPC ook 45,38 voor betalen. En voor die prijs heb je ook een 2de hands ADSL modem. En die mag je dan zelf houden ook. Bij Chello niet..
Conclussie...WIE IS ER NOU GOEDKOPER??
Verwijderd
Mits je via BBNed, BabyXL of Versatel ADSL hebt ja, kan alleen niet via ADSL van KPN (voorheen MXSTREAM)mmxmmx schreef op 01 juli 2003 @ 12:17:
[...]
Begrijp ik het nu goed ? Ik kan volgens jou ADSL nemen zonder dat ik een telefoon aansluiting heb van de KPN ?
Verwijderd
En dan is ADSL kwa abbokosten per maand dus 5 euro goedkoper....

nou ik red nu al makkelijk 50gb+ en ik benut niet eens mijn volle bandbreedte,Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 22:52:
zou leuk zijn3mbit is niet slecht met 50gb
(dat trek ik nu al daar niet van
)
dus dan ga ik daar dik overheen als ik met 3mbit kan downen
Nou klopt niet helemaal. Je hebt te maken met een opzegtermijn bij de KPN die mis ik in je rijtje. En bij UPC is het borg. Je koopt het modem niet.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:46:
Dat is toch heel simpel:
* ADSL is tegenwoordig ook leverbaar via BelBudget!
(alle prijzen zijn incl. 19% BTW)
Bron: KPN.com
Rekensommetje:
Conclussie...WIE IS ER NOU GOEDKOPER??
OkeVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:52:
Dat is niet nodig he, je betaal toch ook voor UPC's Chello+ ???
En dan is ADSL kwa abbokosten per maand dus 5 euro goedkoper....
Maar ik ben nu gewoon 20 euro per maand extra kweit aan chello + omdat ik al chello classic heb .
Dus als ik dan al die extra kosten ga maken om die 5 € terug te gaan winnen dan blijf ik liever bij chello wat gewoon probleemloos werkt hier .
Ondanks dat het 5 € goedkoper is zoals jij beweerd (wat ik dus nu wel geloof) is het mij te veel werk om de overstap te maken .
Bedankt voor de duidelijke info
Verwijderd
ADSL heeft een jaarcontract, vaste telefoonlijn niet hoor!Danster schreef op 01 July 2003 @ 12:57:
[...]
Nou klopt niet helemaal. Je hebt te maken met een opzegtermijn bij de KPN die mis ik in je rijtje. En bij UPC is het borg. Je koopt het modem niet.
En opzegtermijn is een paar dagen...als je belt is het in een paar dagen afgesloten.
En of het nou borg is of niet dat maakt niets uit. Je bent voor allebei de modems 45 euro kwijt. Bij UPC hoop je die terug te krijgen nadat je bent afgesloten
Verwijderd
30 euro extra kwijt hoor...het is 49,95 en + is 79,95mmxmmx schreef op 01 juli 2003 @ 12:58:
[...]
Oke
Maar ik ben nu gewoon 20 euro per maand extra kweit aan chello + omdat ik al chello classic heb .
Dus als ik dan al die extra kosten ga maken om die 5 € terug te gaan winnen dan blijf ik liever bij chello wat gewoon probleemloos werkt hier .
Ondanks dat het 5 € goedkoper is zoals jij beweerd (wat ik dus nu wel geloof) is het mij te veel werk om de overstap te maken .
Bedankt voor de duidelijke info
zie jij over een paar jaar je sterk verouderde adsl modem maar te verkopen voor 45 euroVerwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 13:01:
[...]
ADSL heeft een jaarcontract, vaste telefoonlijn niet hoor!
En opzegtermijn is een paar dagen...als je belt is het in een paar dagen afgesloten.
En of het nou borg is of niet dat maakt niets uit. Je bent voor allebei de modems 45 euro kwijt. Bij UPC hoop je die terug te krijgen nadat je bent afgeslotenen bij ADSL kan je hem weer doorverkopen! dus komt op hetzelfde neer.
Verwijderd
En al zou je er niks voor terug krijgen...als jij maar 2 jaar op dat ADSL zou zitten heb er als nog winst uit gehaald..
Jij ziet constant over het hoofd, kijk maar in de post boven de jouwe, dat je niet zomaar een KPN abo kan nemen en die dan een maand later weer op kan zeggen; elk KPN abo geldt gewoon voorlopig voor minimaal 1 jaar en DAN pas kan je opzeggen.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:46:
Dat is toch heel simpel:
[...]
Ook ben ik benieuwd waar je vandaan hebt dat je ook met BelBudget kan ADSL-en want dat kan ik nog nergens vinden (en wel dat je BelBasis nodig hebt dus). Ik heb net zelf vanmorgen een BelBasis lijn aangevraagd omdat ik de prijs/kwaliteit/aanbieding verhouding van Chello wat tegen vind vallen. Ben dus benieuwd of ik ook echt met zo'n BelBudget abo aan de slag kan (icm Demon ADSL; hoewel in FAQ duidelijk staat dat BelBudget niet werkt!).
Whoops, de demon FAQ is idd aangepast en je kan idd met BelBudget aan de slag! Lekker hor, nog niet gezien, sorry for the hassle (maar ben toch wel benieuwd of ik die KPN nou alsnog na een maand de deur uit kan doen!)
[ Voor 10% gewijzigd door Ook op 01-07-2003 13:37 ]
Wees consequent, maar niet altijd
Jouw heilige adsl is niet overal 8mbit, alleen als je een zeer goede lijn hebt en als je bijna naast de centrale woont. Dus is het altijd een gok of je wel 8mbit haalt, de kans is aanwezig dat je op 2 of 3 mbit blijft hangen.
Met chello haal ik met mijn oude terayon 180kb/sec, dus als ik zou upgraden haal ik wel de 3mbit. Chello is de laatste tijd erg verbeterd, nauwelijks problemen met de verbinding.
Ook klopt jouw rekensom niet.
Ten eerste moeten wij de kabelaansluing betalen, omdat wij ook bellen via de kabel, dus die kosten vallen af. Ten 2de doen wij een upgrade, dus kost het niets extra's en de kabelmodem heeft borg dus dat krijgen we terug (ja daar ga ik van uit ja).
Dus als ik zou overstappen, hoef ik voor upc/chello niets extra's te betalen en voor adsl de volle mep. Dus voordat ik die 5,- per maand goedkoper ga terug verdienen, ben ik wel een paar jaar verder. En dan is het nog een gok of her wel sneller zal zijn.
Dus hou maar op met je anti upc betoog, we kennen je standpunt wel.
en dat moest ik ff kwijt
[ Voor 3% gewijzigd door nhimf op 01-07-2003 13:38 ]
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Zie echter voorlopig geen reden om over te stappen op een Plusabo. Zie er niet veel voordeel in. Voor de downloads ben je immers afhankelijk van de snelheid waarmee de andere kant kan uploaden?
En grote bestanden uploaden doe ik nauwelijks.
En nog sneller GoT op het scherm? Zal het een 1/2 seconde schelen. Who cares?
ARME AOW’er
Veel mensen hebben ook geen voordeel hierbij. Maar als je geregeld download van snelle sites (oa die van MS e.d.) dan merk je het wel.(en ja ook legale downloadsGuardianAngel schreef op 01 July 2003 @ 13:43:
Ben nu 2 jaar een dik tevreden Chello-gebruiker.
Zie echter voorlopig geen reden om over te stappen op een Plusabo. Zie er niet veel voordeel in. Voor de downloads ben je immers afhankelijk van de snelheid waarmee de andere kant kan uploaden?
En grote bestanden uploaden doe ik nauwelijks.
En nog sneller GoT op het scherm? Zal het een 1/2 seconde schelen. Who cares?
Vooral die hogere upload vind ik interresant, omdat je dan minder last hebt dat als iemand gaat downen in huis dat je dan geen upload meer hebt (en andersom natuurlijk)
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Verwijderd
Technisch heb ik ook zelden problemen met chello, de problemen die ik gehad heb zijn technisch gezien perfect opgelost, de laatste maanden ook heel snel 1a2 dagen maximaal een monteur in huis!
Het enige nadeel is de administratie van Chello, als je daar een probleem mee hebt/krijgt (en die heb ik ook gehad, spook rekeningen) dan ben je idd nog niet jarig.
Maargoed dat heeft niets met de TECHNISCHE prestatie te maken of ze de snelheid wel/niet halen.
Vanmiddag rond 13.00u werd ik al terug gebeld door UPC met een antwoord op mijn 2 vragen:
-Krijg je wel/niet vast IP
-Krijg ik een nieuw modem en wanneer werkt Plus?
De antwoorden waren duidelijk:
-GEEN vast IP
-Bij mij geen nieuw modem (heb al juiste modem) en morgen 2-7 zou ik op plus zitten
Morgen zal ik eens lekker gaan testen, heb namelijk 2 modems(2 abo's, 1 prive en 1 zakelijk) die getrunked zijn tot 1 lijn. Kan dan als het goed is op 4500kbps downen en 512 uppen.
Waarom upgrade als ik al 2 lijnen heb zul je denken?
Simpel omdat de baas betaald! Power I need more Power
Als ik maar 1 lijn gehad had had ik ook geupgrade hoor!
(geen alternatief zoals adsl, verkrijgbaar hier)
Verwijderd
Ik word er een beetje zien van die domme opmerkingen als:
"Wie zegt dat je die 8mbit haalt...."
WIE ZEGT DAT JE 3 MBIT HAALT OP CHELLO? IS PRECIES HETZELFDE!
KPN heeft voor ADSL een 1 jaar contract MINIMAAL...maar voor TELEFOONLIJN NIET!
Tevens zijn er ook nog verstandige mensen die gewoon de telefoonlijn via KPN hebben...die kost het dus geen ene cent om op ADSL over te gaan.
Het is heel simpel, voor Chello moet je een kabellijn hebben en houden.
Voor ADSL moet je een telefoonlijn hebben, en daarniet NIET houden!
Dus wat is nou goedkoper....
Maar goed, blijven de amateurtjes die graag belazerd willen worden maar lekker op UPC's Chello zitten...jullie merken het vanzelf wel als dat netwerk lekker dicht aan het slippen is
En dat je naast de centrale moet wonen om 8mbit te halen is dus niet waar...ik zit 1.3 KM van de centrale af. En heb snelheden tussen de 800-900Kb/sec. op ADSL.
Zie dat maar is uit je fijne Chello abbonement te halen voor 5 euro minder per maand
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 16:11 ]
Ik heb hier ook de Motorola SB4200E en ik haal altijd rond de 170KB/s, de ping zit altijd onder de 10 MSSjah schreef op 01 juli 2003 @ 16:00:
Even een kleine kanttekening. Als je upgrade en krijgt een nieuwe modem en dat is een Motorola 4200E (dikke kans op), dan baal je een beetje. Ik heb deze modem sind 8 maanden ook en het is een klereding. Had hiervoor een Lancity en haalde ik altijd de 180k mee. Nu haal ik een max van 165k en een gemiddelde max. van 140k!! Ok er valt mee te leven, maar leuk is anders. Mensen met een Motorola 4100E zitten goed. En nee dit is niet alleen mijn ervaring, ken 3 mensen die hetzelfde hebben met deze modem. Tevens vinden op dit modemplatform ip-wisselingen plaatst (bij mij al 1x in half jaar), terwijl ik bij de Lancity 4 jaar lang vast ip-adres had.
Maar het schijnt dat het oude A2000 netwerk in A'dam een stuk beter is dan de rest van het UPC netwerk
Maarruh welke firmware hebjij dan? Ik heb 4.3.4 ( http://192.168.100.1/mainhelp.html )
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 01-07-2003 16:22 ]
Waarom zo denigrerend doen dat is tog nergens voor nodig ?Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:10:
Tevens zijn er ook nog verstandige mensen die gewoon de telefoonlijn via KPN hebben...die kost het dus geen ene cent om op ADSL over te gaan.
Het is heel simpel, voor Chello moet je een kabellijn hebben en houden.
Voor ADSL moet je een telefoonlijn hebben, en daarniet NIET houden!
Dus wat is nou goedkoper....
Maar goed, blijven de amateurtjes die graag belazerd willen worden maar lekker op UPC's Chello zitten...jullie merken het vanzelf wel als dat netwerk lekker dicht aan het slippen is
Praat eens normaal Wat is het nu voor onzin om chello gebruikers amateurtjes te noemen ? Alleen maar omdat ze 5 € meer betalen en iets langsamer zijn ?
Doe eens gewoon en anders ga eens goed neuken dan gaat het ook wel over !!!
Verwijderd
laat je even weten wat je bevindingen zijn t.o.v. classis?Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 14:16:
Ik heb vanmorgen om 8.10u chello gebeld en me dus ook aangemeld voor een UPGRADE van chello classic naar plus.
Morgen zal ik eens lekker gaan testen, heb namelijk 2 modems(2 abo's, 1 prive en 1 zakelijk) die getrunked zijn tot 1 lijn. Kan dan als het goed is op 4500kbps downen en 512 uppen.
@home heeft trouwens firmware 4.4.2
Sjah schreef op 01 July 2003 @ 16:15:
Ik zit ook in Amsterdam(a2000) en die 3 vrienden ook. De ping is idd goed te noemen, altijd wel onder de 20ms hiero.
Maarruh welke firmware hebjij dan? Ik heb 4.3.4 ( http://192.168.100.1/mainhelp.html )
1
2
3
4
5
| Software Version: SB4200E-0.4.3.4-SCM03-NOSH Hardware Version: 3 MIB Version: II GUI Version: 1.0 VxWorks Version: 5.3 |

Ok, dan moet ik mijn verhaal aanpassen, je KAN pech hebben zoals ik, maar ook gewoon geluk zoals Killalot
Wat is nou je probleem dan ?Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:10:

Als de ene persoon nou Chello+ wil en de andere ADSL 8Mbit dan moeten ze dat toch lekker zelf weten...
Verwijderd
anders was ik toch echt gaan proberen om ADSL hier in huis te krijgen
ik vind de prijs kwaliteit verhouding de laatste tijd gewoon slecht bij Chello
je haalt nauwelijks de 150KB/s, meestal stopt dit al bij 100KB/s
die 30 euro meer voor een hogere snelheid vind ik opzich wel veel, maar dat vind ik de huidige 50 euro ook,
maar als het eenmaal beschikbaar is probeer ik het wel even uit, want een hogere upload snelheid zou toch wel fijn zijn
als het dan goed bevalt, dan ga ik voor het plus pakket, valt de snelheid echter tegen,
dan ga ik direct terug naar het normale 'oude' pakket, en mogelijk zelfs uitbundig op zoek naar ADSL
Dus ze zeggen wel dat Plus landelijk beschikbaar is, maar dat is dus duidelijk niet waar.
Ik ben op dit moment al heel tevreden met de snelheid die ik nu met de Classic heb, maar een hogere upload en nog wat meer downloadsnelheid had wel leuk geweest..
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
EDIT: ondertussen zelf even gaan neuzen in de algemene voorwaarden van KPN en ik heb het antwoord al gevonden:
bron: http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18465&site=0&channel=0DUUR VAN DE OVEREENKOMST
De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een
minimumduur van één jaar te rekenen vanaf de datum van indienststelling,
tenzij met de Contractant schriftelijk een andere periode tegen nader vast te
stellen voorwaarden is overeengekomen.
Helaas dus.
[ Voor 47% gewijzigd door Carnifex op 01-07-2003 19:58 ]
Verwijderd
Ze bellen me binnen 2 dagen terug voor afspraak, modempje swappen ( ouwe trouwe terayon weg, snif snif
Ben al pm. 4 jaar zeer tevreden sjello gebruiker hier in omgeving Helmond.
Nooit geen problemen gehad met Chello.
Snelheid oké, behale UP natuurlijk maar nu dus 2x 3x sneller, jippiéééé!
Alle zeur- en hollandse cente-miereneuk-verhalen over Chello sla ik altijd over
dus was snel door frontpage en dit draadje heen HAHAHAHAHAAAA.
Heb zeer veel vertrouwen in de nieuwe sjellospeed.
Spannend en opwindend, weer 's wat écht nieuws na al die jaren.
Ga m'n schijven kompleet volslempen met movies en software.
Asjeblief, asjeblief, laat het de hele zomer regenen zodat ik niet naar buiten hoef.
emule/ftp/usenet/dc++/warezforums/imdb.....HERE I COME!!
I AM READY!! NOW LET THE GAAAAAAAAAMES BEGIN!!!
met 1.5 Mbit kan je dat soort dingen ook al redelijk snel doenVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 20:24:
Zo, heb me ook net aangemeld voor de upgrade naar PLUS!
Ze bellen me binnen 2 dagen terug voor afspraak, modempje swappen ( ouwe trouwe terayon weg, snif snif)
Ben al pm. 4 jaar zeer tevreden sjello gebruiker hier in omgeving Helmond.
Nooit geen problemen gehad met Chello.
Snelheid oké, behale UP natuurlijk maar nu dus 2x 3x sneller, jippiéééé!
Alle zeur- en hollandse cente-miereneuk-verhalen over Chello sla ik altijd over
dus was snel door frontpage en dit draadje heen HAHAHAHAHAAAA.
Heb zeer veel vertrouwen in de nieuwe sjellospeed.
Spannend en opwindend, weer 's wat écht nieuws na al die jaren.
Ga m'n schijven kompleet volslempen met movies en software.
Asjeblief, asjeblief, laat het de hele zomer regenen zodat ik niet naar buiten hoef.
emule/ftp/usenet/dc++/warezforums/imdb.....HERE I COME!!
I AM READY!! NOW LET THE GAAAAAAAAAMES BEGIN!!!

Verwijderd
Het enige dat er tot nu toe is gebeurd, is dat m'n chello wachtwoord het niet meer doetVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 18:24:
Ik heb net chello gebeld.. en vanavond om 20:00 is m'n classic abo naar plus omgezet. (hoop ik) Ik heb een Motorola SB4200E daarom kon het meteen geregeld worden. Kost niks

Kijk WouterXP sommige mensen hebben nou eenmaal geen keus qua breedband internet. Ik heb dus ook alleen Chello als enigste breedband aanbieder hier. Dat betekend dus geen xDSL, snapje..?! Als ik dus sneller wil dan mijn huidige Classic abo (1500) moet ik dus Plus nemen (3000).
[/kindermodus]
Hou is op de hoogte er vertel ons over je snelhedenVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 20:30:
[...]
Het enige dat er tot nu toe is gebeurd, is dat m'n chello wachtwoord het niet meer doetzo ff bellen.
Verwijderd
Als je beter had gelezen men. wijsneus had je gezien dat ik had gepost:xabre16v schreef op 01 juli 2003 @ 20:51:
[kindermodus]
Kijk WouterXP sommige mensen hebben nou eenmaal geen keus qua breedband internet. Ik heb dus ook alleen Chello als enigste breedband aanbieder hier. Dat betekend dus geen xDSL, snapje..?! Als ik dus sneller wil dan mijn huidige Classic abo (1500) moet ik dus Plus nemen (3000).
[/kindermodus]
De mensen die de keuze hebben.....

Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met de extra mail adressen van het plus abonnement? Kan je die meteen aanmaken als je bent overgezet?
Precies, Wouter loopt een beetje te blaten en er hebben al meerdere mensen gezegd dat je gewoon voor een jaar aan je tel. abo vast zit (en dus niet alleen een jaar voor ADSL, maar OOK voor je tel!)Carnifex schreef op 01 July 2003 @ 19:42:
Dat van dat belbudget KPN abo opzeggen na het aansluiten van ADSL klinkt erg interessant. Heeft iemand hier ook echt ervaring mee, of gaan ze niet moeilijk doen bij KPN/ADSL leverancier? Waarom is er dan de verplichting dat er een KPN abo moet zijn? Puur en alleen om te garanderen dat er fysiek een lijn aanwezig is?
EDIT: ondertussen zelf even gaan neuzen in de algemene voorwaarden van KPN en ik heb het antwoord al gevonden:
[...]
bron: http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18465&site=0&channel=0
Helaas dus.
Ik heb vandaag zo'n KPN Belbudget abo (KPN dus) aangevraagd en heb nog even specifiek gevraagd hoe snel ik ervan af kan.. 1 jaar dus!!
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Maar goed, 5 euro meer betalen voor een slomere verbinding...dat is nog een veel grotere FOUT!
Dat UPC nog steeds niet falliet is...is ook een fout...maar komt nog wel...en dan ga ik vlaggen buiten
Dan ben je verkeerd geinformeerd punt. Ik ben pas verhuisd en heb mijn telefoonlijn opgezegd. Je betaald weliswaar geen jaar maar twee maanden. Dat moet je ook meenemen.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 22:00:
Nou dat mag dan een foutje van mij zijn...hoewel een medewerker van KPN mij toch 5 maanden terug toen ik mijn abbo afsloot vertelde dat ik er na een maand weer vanaf kon.......
Maar goed, 5 euro meer betalen voor een slomere verbinding...dat is nog een veel grotere FOUT!
Dat UPC nog steeds niet falliet is...is ook een fout...maar komt nog wel...en dan ga ik vlaggen buiten![]()
Je gespam over telebyte is irri aan het worden wil je nog wel eens horen als ze hun tarieven gaan verhogen omdat ze hun clientenqouta niet halen. Dat gebeurt nl met dit soort kleine bedrijfjes. quickonline, superweb noem maar op.
Wat denk je dat er gebeurt als UPC failliet gaat? De stekker eruit?

Verwijderd
En als UPC falliet gaat is er een kleine kans dat de stekker er uit gaat...tv zal zowiezo worden overgenomen (desnoods door de gemeentes) maar de gemeente zal Internet en telefoon niet overnemen.....als een ander bedrijf het overneemt dan zal alles gewoon blijven werken denk ik....
Maar dan is in iedergeval dat UPC weg.....te*ingbedrijf!!!
Kan me trouwens niet voorstellen dat iemand UPC wilt overnemen....
Maar goed, jullie zijn nu nog zo goedgelovig in UPC...w8 maar die problematiek komt nog wel! Als je bijv. je modem-borg niet terug krijgt. Of er een maand verkeerd gefactureerd is (bijv. dubbel)! Na die ene maand weten ze niet meer van ophouden en blijven ze doorgaan! En dan heeft bellen of faxen echt geen zin! Maar merken jullie nog wel....jullie zijn gewaarschuwd
Dit waren de laatste woorden die ik aan dit draadje vuil maak.
Als je belt heb je dus meteen het snellere (of langzamere
maar een tip geven om niet in het veel te dure abbo van UPC te stinken.
Je spreekt jezelf tegenals een ander bedrijf het overneemt dan zal alles gewoon blijven werken denk ik....
Zelfs als UPC failliet gaat, is dat alleen de financiële holding. Er gebeurd er helemaal niks met Chello en DTV en telefonie en kabeltelevisie, etc.
[ Voor 63% gewijzigd door Drogo op 01-07-2003 22:37 ]
Hey heb ook wel eens gemaild met de CEO van de ING en de ABNAMRO moet ik daarom hun produkten cq diensten aanprijzen?
Verwijderd
Denk je dat ik voor m'n lol op Planet zit? nee!
Ik was ziek van UPC, en toen moest ik naar ADSL...en toen ik dat dee was KPN ADSL hier alleen nog maar beschikbaar! Inmiddels sinds een paar maanden BBNed...dus ik ga ook zsm over op TeleByte!
En een klein bedrijfje heeft helemaal geen nadelen. Daar helpen ze je tenminste goed en snel! en hebben ze de administratie op orde...en het is zoals bij elke provider zo dat je gewoon je abbonement per direct mag opzeggen bij een eventuele prijsverhoging...en GEEN datalimiet...heeft UPC ook niet, daar geven ze je een leuk datalimiet..!
Kortom...JIJ BENT DOM!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 22:41 ]
Verwijderd
op Speedtest.nl kan je duidelijk de snelheden zien die ze halen. En als of UPC zon geweldig bedrijf is....provider waar de meeste klachten over zijn...en dat is nog uit eigen ervaring ook! en kwa service is TeleByte nu al beter als UPC...ze reageren op mail....UPC medewerkers hebben nog steeds niet uitgevonden waar de REPLY knop zit.Danster schreef op 01 July 2003 @ 22:37:
Vindt het een beetje vreemde reactie van iemand die toevallige twee mailtjes heeft gehad ven een provider zonder ook maar 1 seconde praktijk ervaring.
Hey heb ook wel eens gemaild met de CEO van de ING en de ABNAMRO moet ik daarom hun produkten cq diensten aanprijzen?
Verwijderd
Vreemd hoor, ik heb vanmorgen om 8.10u gebeld en me aangemeld, rond de middag werd ik terug gebeld door UPC/Chello en werd me verteld dat ik geen ander modem nodig heb.Cochrane schreef op 01 juli 2003 @ 22:26:
/me wil ff vermeldden dat abo's per direct omgezet kunnen worden.
Als je belt heb je dus meteen het snellere (of langzamere) abo. Je hoeft niet tot de volgende maand oid te wachten (mits je een geschikt modem hebt natuurlijk).
Ik zou pas morgen (woensdag) gebruik kunnen maken van Plus, dus niet "direct".
Tot nu toe zit ik nog steeds op mijn oude vertrouwde "classic" speed.