[Chello] Nieuwe abbo's Plus en Lite

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kreeg dit van iemand @ chello
Onderstaande specificaties zijn de gegevens over het aankomende Chello Plus en Chello Lite!
Deze nieuwe internetabbonnementen komen zeer binnenkort, dus vooraf wat info voor jullie.
Ik zal de gegevens splitsen in 2 kolommen zodat een overzichtelijk geheel ontstaan.

Chello Plus | Chello Lite
3 megabit downstream | 310 kilobit downstream
74 euro abbo per maand | 34 euro abbo per maand
downloadlimiet nog onduidelijk (50 gig en hoger) | 1gigabyte downloadlimiet
1 juli landelijk ingevoerd | 1 juli A'dam, mogelijk spoedig landelijk
Ik ben benieuwd 3Mbit is natuurlijk leuk en 50 gig lijkt me een aardige limiet
Weet alleen niet of de upload ook omhoog gaat hopelijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop inderdaad dat ze de upload omhoog gooien, alleen dat van het datalimiet per maand, bevalt me niet... :?

P.S. Wanneer krijgen de klanten er een brief van?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
De lite is volgens mij echt een stuk langzamer dan wat je nu (behoort)krijgt voor de 45 Eurotjes :(

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18

momania

iPhone 30! Bam!

BigB schreef op 03 June 2003 @ 22:34:
Ik ben benieuwd 3Mbit is natuurlijk leuk en 50 gig lijkt me een aardige limiet
Weet alleen niet of de upload ook omhoog gaat hopelijk wel
3 Mbit is een lekkere download snelheid, alleen vraag ik me af hoe reeel Chello d'r zelf over denkt dat ze dan kunnen halen en houden? Volgens mij zijn de meeste toch niet zo te spreken over Chello...

En 50 Gb limiet is dan echt weinig , geloof me.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hmmm 380 / 8 = ongeveer 50 kb/s max met het lite abbo :(

Als ze dit doen hebben ze een klant minder. En dat limiet van 1 gig is gewoon niks dat haal je in 1 week gewoon of nog eerder. Dit is gewoon weer een manier om geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 09:55
Blijft het gewone abo van 50 euro ook bestaan dan. Dat is toch iets van 180 kb/s. En komt daar ook een datalimiet op. Dat zal dan wel denk ik

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:32
nu is het normale abo 160K/B down en 16 K/B en up .
dat is dus chello +

maar dat is wel ff flink duurder.
lite is alleen leuk voor wat MAIL en forum X:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
geforce5_guy schreef op 03 June 2003 @ 22:41:

Als ze dit doen hebben ze een klant minder. En dat limiet van 1 gig is gewoon niks dat haal je in 1 week gewoon of nog eerder. Dit is gewoon weer een manier om geld te verdienen.
Dat gaat ze veel klanten kosten denk ik. 1 GB (per maand ??), en dat noemt men dan breedband internet.. Mocht dit doorgaan mogen ze mijn modem op komen halen, ga ik wel naar ADSL kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s441558 schreef op 03 June 2003 @ 22:43:
Blijft het gewone abo van 50 euro ook bestaan dan. Dat is toch iets van 180 kb/s. En komt daar ook een datalimiet op. Dat zal dan wel denk ik
Als ze dat zouden behouden, lijkt me inderdaad erg slim, maar zoals ik het zo lees... is het een hoop geld betalen voor de Pro of ADSL-en... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 21:05
Volgens mij zijn de kosten van chello nog steeds 49,00 euro. Schilt weer 4 euro.

Hoe zit het nu dan met het gewone chello abb (wat je dus nu hebt voor 49 euro). blijft dit of moet je kiezen tussen "lite" of de "plus" versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

geforce5_guy schreef op 03 June 2003 @ 22:41:

D'r staat zelfs 310kbit -> 310/8 = 38.nogwat kb/s - overhead = 34 kb/s ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Laatst online: 28-09 09:55
fazertje schreef op 03 juni 2003 @ 22:43:
dat is dus chello +

160 kb/s is niet hetzelfde als 3 mbit lijkt me.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
momania schreef op 03 juni 2003 @ 22:46:
[...]

D'r staat zelfs 310kbit -> 310/8 = 38.nogwat kb/s - overhead = 34 kb/s ongeveer.
hmm das nog minder. dan is een asdl abbo van 34 euro nog sneller :+
Nu was chello in combo met snelhied nog sneller en inverhouding goedkopen, maar houd dan ook op.

[ Voor 34% gewijzigd door geforce5_guy op 03-06-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce5_guy schreef op 03 June 2003 @ 22:48:
[...]

hmm das nog minder.

Aan topic starter:

Hoe ben je aan deze info gekomen :?
Ben ik ook benieuwd naar? Werk je bij Chello of contacten? En krijgen de klanten daar naar bericht over, wat er allemaal gaat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07
waar heb je deze informatie vandaan? ik heb zelf chello(a'dam) maar nog niets ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
geforce5_guy schreef op 03 June 2003 @ 22:48:
[...]

hmm das nog minder. dan is een asdl abbo van 34 euro nog sneller :+
Nu was chello in combo met snelhied nog sneller en inverhouding goedkopen, maar houd dan ook op.
Staat bovenaan :)
Iemand @ chello dus interne mailing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou leuk zijn :D 3mbit is niet slecht met 50gb :) (dat trek ik nu al daar niet van :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

En de upload van de plus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bestaande abbo bestaat later denk ik dan nog wel :( alleen dan met limiet...
Dat wordt dus misschien overstappen naar ADSL :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
BigB schreef op 03 June 2003 @ 22:50:
[...]

Staat bovenaan :)
Iemand @ chello dus interne mailing
Zoals je ziet heb ik het ook al weer aangespast :)

Maat volgens mij is dit weer een hoax, want ik heb nog niks ontvangen en dit was ook al een paar maanden geleden een discusie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind de brond ook wel heel erg vaag.. "Iemand @ chello", ja, ik ben ook bij chello.. lid.
s441558 schreef op 03 juni 2003 @ 22:43:
Als deze informatie juist is, lijkt me inderdaad logisch als er op het normale abbo ook een datalimiet komt.
Als het "plus" abbo 50GB of hoger als maximaal heeft, kun je er van uit gaat dat het normale abbo aardig onder de 50GB zal zitten. Leuk, een verplichte upgrade wordt dat (ik wil bbned :+).

Upstream snelheden vind ik trouwens veel interresanter. 1,5mbit download vind ik namelijk voldoende ATM, 64kbps upload niet.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
jep schreef op 03 June 2003 @ 22:53:
En de upload van de plus? :)
Daar stond dus niets van bij hoop wel dat het omhoog gaat
Het zal wel kiezen worden of plus of lite of overstappen naar adsl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 15:44

Redlihcs

? of !

Een paar dagen geleden heb ik geinformeerd of binnenkort ook de upload van Chello omhoog zou gaan. Dit was hun antwoord:

Informeren wij u graag als volgt:

Op dit moment is het nog niet bekend of op korte termijn de upload verhoogd gaat worden.
Chello is wel bezig met het ontwikkelen van nieuwe diensten, maar hierover is verder nog niets bekend.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en
zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (? 0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,

UPC Nederland

Vreemd dat er hier nog niks van bekend is. Het mailje is van 31 mei 2003.
Eerder dook er ook al een soortgelijk bericht op. Ik geloof dus niet dat dit waar is.

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Ach ja Chello is einde verhaal hier, na een discussie met de helpdesk medewerker.
Ik ben al een goeie tijd tevreden klant van hun en bel nooit de helpdesk, tot het, nu al sinds een maand, traag werd. Van altijd 180 Kb/s down naar 18Kb/s (met geluk) down.
Dus ik toch maar een keer bellen, er was tenslotte echt wat mis.
Die goeie meneer kon mij binnen 1 minuut vertellen waardoor mijn verbinding zo traag was.

Hij keek van afstand in mijn register van windows en zei dat ik Kazaa had installed. En dat ik op dat moment veel uploads had.

1 Er hing op dat moment een router tussen.
2 Ik draai Mandrake (geen windows en dus geen register)
3 Ik had geen uploads, thats for sure.

Toen ik hem, nadat hij alles had uitgezocht, die 3 punten vertelde, hing hij op met de mededeling "wij leveren internet en hebben als eis een windows OS op uw pc, wij geven dan ook geen ondersteuning op uw eigenwijze manier van computeren."
Hij was op zijn teentjes getrapt :)
Erger nog, ik ook en heb het afgezegd.

Op zoek gegaan naar adsl en kwam tot de ontdekking dat ik voor €69,90 via me vriendin (uni student) surfnet 8 Mbit kon krijgen :P

Dus bye bye Chello met of zonder goeie voornemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-09 20:54
motormuisje schreef op 03 juni 2003 @ 23:10:

Op zoek gegaan naar adsl en kwam tot de ontdekking dat ik voor €69,90 via me vriendin (uni student) surfnet 8 Mbit kon krijgen :P

Yeps, en nog eens 8 IP's (Waarvan 5 vrij) ook..

*wou dat ie ook student was*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:10

Chiron

Moderator Discord
Chello is op dit moment voor mij 49 euro voor 1500/128 kbit verbinding.. zodra dit ook wordt opgehoogd stap ik over naar Demon.. 55 euro voor een 1024/512 kbit verbinding

want die upload is echt een pain in the ass bij Chello

[ Voor 15% gewijzigd door Chiron op 03-06-2003 23:16 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:22
Mwoah, zou best kunnen... Gingen eind februari al geruchten over...

Nieuwstopic van frontpage: Geruchten over nieuwe abonnementsvorm Chello @ 26 februari 2003

Edit: volgens mij verdwijnt het normale abo niet, maar krijg je 3 verschillende abo's: plus, 'normal' en lite.

[ Voor 28% gewijzigd door Overspeed op 03-06-2003 23:20 ]

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babdef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 23:06

Babdef

Zo, en nu jij weer...

3 Mbit.... dat is 384 kB/s, is dus 2x zo snel als nu, dat zie ik wel zitten :-)
Als ze de upload snelheid nu ook tot het dubbele opkrikken dan ga ik het wel doen!

Ben alleen wel erg benieuwd hoeveel meer dat gaat kosten

"A good traveller has no fixed plans, and is not intent on arriving." (Lao Tzu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
De verhalen dat Chello met een concurrerend abbo-pack zou uitkomen was mij een aantal maanden geleden al verteld. Dat ze het nu gaan doorvoeren lijkt me niet meer dan verstandig. Jullie lopen allemaal te zeuren over dat die Lite zo "licht" is qua datalimiet, maar ik denk dat dit echt een pack is voor surfers. De meeste ADSL-Lite aansluitingen hebben dezelfde en in sommige gevallen zelfs lagere datalimiet.
De bestaande abbo-vorm zal waarschijnlijk de Basic variant worden, zoals ADSL die ook kent. Komt wat prijs betreft ook overeen met ADSL. Houd je de Plus over.
Een keer zo snel (theoritsch in ieder geval wel) als de Plus/Advanced aansluitingen van KPN ADSL.Waarschijnlijk zit hier dus wel toekomst in. Het is in ieder geval goedkoper.

De kans dat dit GEEN hoax is, is mijn inziens vrij groot.
Reken maar dat UPC op dit moment de hete adem van ADSL in zijn nek voelt. Veel mensen die problemen met UPC hebben, en het internet toch alleen gebruiken om te surfen en de kids te laten MSN'en, vinden die Lite-variant erg interessant.
Mijn Chello is na jaren van trouwe dienst met weinig storingen toch ook verdwenen, ik heb een Advanced XS4All abbo afgesloten vanwege de upload die 4 keer zo hoog is.

Zodra BBNED zich hier in Epe ook uit rolt, gaat * Brede P ook over op de ADSL Pro (8Mbit down, 1Mbit up geloof ik).

Edit:
De kosten staan al vermeldt als ik me niet vergis.
Ik meen 75 euro voor de Fast/Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door Brede P op 03-06-2003 23:26 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 19:24
Ik geloof dat de upload 384 kbit/s wordt, dit werd iig genoemd in n enquete van hun.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

momania schreef op 03 June 2003 @ 22:37:
[...]

3 Mbit is een lekkere download snelheid, alleen vraag ik me af hoe reeel Chello d'r zelf over denkt dat ze dan kunnen halen en houden? Volgens mij zijn de meeste toch niet zo te spreken over Chello...

En 50 Gb limiet is dan echt weinig , geloof me.
geloof het of niet, er zijn ook mensen die niet altijd perse alle ISO's en DIVX/XVID's willen hebben (50Gbyte = meer dan 30 films!) maar die snelheid wel heel comfortabel vinden :). Ik vind een harde limiet wel aardig, maar dan moeten ze wel duidelijk zijn over de kosten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

JvS schreef op 03 June 2003 @ 23:47:
[...]

geloof het of niet, er zijn ook mensen die niet altijd perse alle ISO's en DIVX/XVID's willen hebben (50Gbyte = meer dan 30 films!) maar die snelheid wel heel comfortabel vinden :). Ik vind een harde limiet wel aardig, maar dan moeten ze wel duidelijk zijn over de kosten.
Klopt, maar mijn ervaring is: hoe meer bandbreedte, hoe meer er gedownload wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23:30

MaDLiVe

.-Observer-.

1 juli staat wel snel voor de deur. Denk niet dat ze binnen een maand dit kunnen gaan invoeren. Ik ben nu ook nog chello abonnee (mede door de telefoon aansluiting die via de cabel verloopt). Als ze de upload+download verhogen zal ik zeker overwegen om de upgrade aan te schaffen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

momania schreef op 03 June 2003 @ 23:52:
[...]

Klopt, maar mijn ervaring is: hoe meer bandbreedte, hoe meer er gedownload wordt ;)
50gbyte en meer is een hoeveelheid die niet al teveel mensen halen en is IMO wel een redelijke limiet voor een provider, alleen zou het prettig zijn als je er wel overheen zou mogen en dan geen boete of waarschuwing zou krijgen, maar gewoon een redelijk bedrag zou betalen, 0,5 of 1 euro / gbyte oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Als dit zou komen dan denk ik wel dat ik mee moet. Zou graag willen overstappen naar een adsl verbinding(niet omdat chello slecht is hier hoor)
Maar voor dat fucking ADSL heb je een telefoon abo nodig van 18 euro per maand, en dat terwijl ik alleen maar mobiel bel.
Dan wordt het in mijn ogen ook wel een beetje erg duur.
Daar moet de opta eens wat aan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
In de enquete werden voor zover ik kan herinneren dezelfde snelheden genoemd, maar wel n prijs van 89 euro voor het snelste abonnement... Het zou best kunnen dat de prijzen hierboven exclusief BTW zijn (lijkt me wel :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ze kunnen toch niet de klanten dwingen om het lite of dat andere pakket te nemen ? of zal het oude abbo in zijn geheel verdwijnen :?

Vind zelf de specs van dat max abo aantrekkelijk dat zijn de oude specs ook van chello maar is hier zeer onstabiel de laatste jaren helaas :r

[ Voor 36% gewijzigd door _MaLa_ op 03-06-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

JvS schreef op 03 June 2003 @ 23:56:
[...]

50gbyte en meer is een hoeveelheid die niet al teveel mensen halen en is IMO wel een redelijke limiet voor een provider, alleen zou het prettig zijn als je er wel overheen zou mogen en dan geen boete of waarschuwing zou krijgen, maar gewoon een redelijk bedrag zou betalen, 0,5 of 1 euro / gbyte oid
Juist, als ze maar niet moeilijk doen als je d'r overheen gaat.
Maar chello kennende.... En al mag je er overheen, dan zal de prijs wel wat hoger liggen, maar we zullen maar op het beste hopen voor de Chello abonnees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

DRaakje schreef op 03 June 2003 @ 23:56:
Als dit zou komen dan denk ik wel dat ik mee moet. Zou graag willen overstappen naar een adsl verbinding(niet omdat chello slecht is hier hoor)
Maar voor dat fucking ADSL heb je een telefoon abo nodig van 18 euro per maand, en dat terwijl ik alleen maar mobiel bel.
Dan wordt het in mijn ogen ook wel een beetje erg duur.
Daar moet de opta eens wat aan doen!!!
My thoughts exactly!!

Ze zetten je (waarschijnlijk) gewoon voor het blok om zoveel mogelijk van die Pro paketten te verkopen; en om er nou nog een tel abo voor ADSL bij te gaan nemen.. nee, wij zitten vast aan Chello ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 04-06-2003 00:06 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Als dit de nieuws abbo's worden dan gaat hij er per direct uit

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 07:59
Gaer schreef op 04 June 2003 @ 00:07:
Als dit de nieuws abbo's worden dan gaat hij er per direct uit
Vink ook, dan betaal ik wel een jaartje kpn om vervolgens adsl over analoog te nemen (dedicated, dus na een jaar kpn er ook uit voor de foon)

768kbit voor adsl van KPN voor €53 zonder datalimiet, vind ik een stuk lekkerder dan. :Y)

Damn, moet ik me server ook nog aanpassen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Miglow op 04-06-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23:30

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 00:02:
je wilt toch zeker geen Chello met al die UPC ellende? Bovendien zuigen de ping tijden zo ontzettend dat surfen met ADSL veel sneller aanvoelt! Ik ben blij dat ik mijn Chello ingeruild heb voor ADSL.
Het is niet overal slecht hoor.

Ik kan hier downloaden met 180kb/s3c en constant uploaden met 16kb/sec. Daarbij is mijn verbinding redelijk stabiel. Heb nog geen vergelijkbaar adsl gevonden met zulke specs. Bovendien is bellen via UPC goedkoop (combo abbo).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 27-09 13:54
Volgens mij blijft het normale abbo gewoon bestaan, alleen krijg je er 2 abbo's bij, waardoor het totale aanbod op 3 komt.
Overigens is het niet zo dat je nu met je normale abbo ongelimiteerd kan downloaden. Je hebt nu eigenlijk ook een downloadlimiet, al ligt deze ook erg hoog (misschien is dat de 50 gig die plus dalijk wordt wel), maar als iedereen in jouw wijk/straat heel weinig download en jij meer dan je limiet, zal dit getolereerd worden, zolang je als wijk/straat zijnde (ik weet niet of er een wijk of straatlimiet is) maar niet over een bepaalde waarde heen komt. Als dat wel gebeurd zullen de grote downloaders erop aangesproken worden.

Even de specs op een rijtje voor alle3 de abbo's:
Lite:
38,75 KiloByte per seconde downloadspeed
1 GigaByte datalimiet per maand
Prijs: €34,-

Normal:
187,5 KiloByte per seconde downloadspeed
20 à 25 GigaByte datalimiet per maand (SCHAT IK!!!)
Prijs: € 49,95

Plus:
375 KiloByte per seconde downloadspeed
50 GigaByte datalimiet per maand
Prijs: € 74,-

Dat het normal abbo blijft bestaan denk ik wel, want anders moet je meer betalen en een hogere download hebben, of anders moet je genoegen nemen met minder per maand betalen en een aanzienlijk lagere downloadspeed en limiet. Veel mensen zouden denk ik Chello wegdoen als ze moesten kiezen tussen die twee, omdat veel mensen gewoonweg geen zin hebben nog meer te betalen, omdat de downloadspeed goed is voor hen en niet langzamer willen en de € 49,95 per maand al duur genoeg vinden!

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof er eigelijk weinig van. Helemaal omdat upc dan weer gedonder krijgt over het 'garanderen' van deze snelheden. Maar aan de andere kant, die lite variant van adsl zullen ze in de porto voelen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
chello is hier al een hele tijd mee bezig (heb er gewerkt) en ik denk dat het er nu echt wel zit aan te komen, vooral gezien de concurrentie van ADSL. Ik ben alleen benieuwd naar de datalimieten, qua prijs zullen ze wel net onder ADSL gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 20-09 14:58
motormuisje schreef op 03 June 2003 @ 23:10:
Ach ja Chello is einde verhaal hier, na een discussie met de helpdesk medewerker.
Ik ben al een goeie tijd tevreden klant van hun en bel nooit de helpdesk, tot het, nu al sinds een maand, traag werd. Van altijd 180 Kb/s down naar 18Kb/s (met geluk) down.
Dus ik toch maar een keer bellen, er was tenslotte echt wat mis.
Die goeie meneer kon mij binnen 1 minuut vertellen waardoor mijn verbinding zo traag was.

Hij keek van afstand in mijn register van windows en zei dat ik Kazaa had installed. En dat ik op dat moment veel uploads had.

1 Er hing op dat moment een router tussen.
2 Ik draai Mandrake (geen windows en dus geen register)
3 Ik had geen uploads, thats for sure.

Toen ik hem, nadat hij alles had uitgezocht, die 3 punten vertelde, hing hij op met de mededeling "wij leveren internet en hebben als eis een windows OS op uw pc, wij geven dan ook geen ondersteuning op uw eigenwijze manier van computeren."
Hij was op zijn teentjes getrapt :)
Erger nog, ik ook en heb het afgezegd.

Iets soortgelijks had ik een paar maanden geleden ook: downloads van max 20 KB/s. Indien ik meerdere downloads starte bleef de totale snelheid op die 20KB/s.
Helpdesk gebeld, het enige wat die konden/ wilden doen was een pingcounter op mijn ip adres plaatsen, tja de ping was goed, maar de downloads niet.
Ben vervolgens maar op adsl overgestapt (BBned) dat bevalt een hele stuk beter. Kan nu op 1 pc gamen en op de andere surfen zonder dat de game er last van heeft, dat was met chello wel anders.

Dus chello, te rot om mee door te gaan.....

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-09 20:54
Diablo3 schreef op 04 June 2003 @ 01:06:
chello is hier al een hele tijd mee bezig (heb er gewerkt) en ik denk dat het er nu echt wel zit aan te komen, vooral gezien de concurrentie van ADSL. Ik ben alleen benieuwd naar de datalimieten, qua prijs zullen ze wel net onder ADSL gaan zitten.
Jammer voor ze, maar mooi te laat

Ik heb een jaar geleden contact gehad: Ik wou meer mogelijkheden, tegen een hogere prijs. Behalve "dat ze er mee bezig waren" geen reactie.

Half jaar later nog eens gebeld, toen BBNed hier beschikbaar kwam. Hetzelfde verhaal.. Ik dus uitgelegd: Ik wil chello wel behouden ('t is hier altijd superstabiel), maar dan moeten jullie een duurder abbo aanbieden: Ik wil hogere upload en blabla. Zeg maar wat dat dan kost.

Ook daarop niets. Naja, toen dus opgezegd en Demon genomen, 65 EUR voor 2048/512.

Behalve de enorm kutte helpdesk en de kromme facturen had ik weinig te klagen: Haalde altijd goeie snelheden, en uitval was minimaal.

Maar ja, helaas, ik wou meer betalen, voor meer snelheid enz, en dat doe ik nu dus ook, alleen niet meer bij hun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

B2

wa' seggie?

BredeP schreef op 03 June 2003 @ 23:25:

Zodra BBNED zich hier in Epe ook uit rolt, gaat * B2 ook over op de ADSL Pro (8Mbit down, 1Mbit up geloof ik).

Edit:
De kosten staan al vermeldt als ik me niet vergis.
Ik meen 75 euro voor de Fast/Pro.
Dan wil ik het ook :) , maar is alleen Emst dat zal nog wel wat langer duren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:40

Wimo.

Shake and Bake!

Aargh... Ik hoop toch echt dat dit niet doorgaat. Momenteel ben ik best tevreden met chello, snelle download en geen datalimiet! Aangezien ik hier midden in eindhoven GEEN adsl kan krijgen zou dat dus mooi naaien zijn als ze het doorvoeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Miglow schreef op 04 juni 2003 @ 00:13:
[...]
Vink ook, dan betaal ik wel een jaartje kpn om vervolgens adsl over analoog te nemen (dedicated, dus na een jaar kpn er ook uit voor de foon)
Kun je daar iets meer over vertellen? Het is dus zo dat ik na 1 jaar €18 p maand betalen aan KPN dat abo kan opzeggen terwijl ik gewoon door kan ADSL-en??

Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Morax schreef op 04 juni 2003 @ 00:21:
Lite:

Normal:

Plus:
Deze schatting lijkt me wel kloppen..
Met die limiet betekend dat een groot aantal personen moet upgraden, waardoor ADSL wel eens aantrekkelijker kan worden qua prijs.

Ik zie net dat BBNed hier in augustus beschikbaard wordt. Ik weet het wel waar ik voor kies :9

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 04-06-2003 08:57 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
momania schreef op 03 juni 2003 @ 22:46:D'r staat zelfs 310kbit -> 310/8 = 38.nogwat kb/s - overhead = 34 kb/s ongeveer.
chello is kabel, kabel heeft nowelijks overhead(helemaal als je het vergelijkt met de overhead mania van dsl). en zeker niet zoveel als jij hier beweert.
DataBeest schreef op 03 June 2003 @ 22:54:Upstream snelheden vind ik trouwens veel interresanter. 1,5mbit download vind ik namelijk voldoende ATM, 64kbps upload niet.
chello heeft 128kbit upload geen 64,
kan altijd uploaden met 16kb/s
nog veel te weining. maar goed, met het dubbele zou ik zeer teverden zijn.

een een 50GB data limit... als je daar nu overheen gaat zal je de chello fair use policy politie ook aan je broek hebben hangen... en i d/ erg veel maar kom daar niet overheen.
ga zelf ook fff een mailtje sturen... als veel mensen dat doen zetten ze er misschien wat meer vaart achter die upload verhoging.

*zucht : ik weet nog de goede oude tijd dat chello nog geen limit had... je max was de max van de ethernet verbinding van je modem (10mbit)
ik heb de 1.2Megabyte/s nog gehaalt :D (getright + 10 bestanden) wel 2 hele minuten lang.

[ Voor 13% gewijzigd door Countess op 04-06-2003 09:18 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Countess schreef op 04 June 2003 @ 09:15:
[...]
Jij kan dat misschien, ik (meestal) niet. ;)
Kun je nagaan als je 128kbps al te weinig vind :o

Overigens vind ik het voordeel van de FUP nu, dat je best een maandje veel dataverkeer mag gebruiken, zolang je het maar niet constant doet. Dat vond ik altijd wel een voordeel :)
Met een harde limiet moet je er gewoon altijd onder blijven.

[ Voor 28% gewijzigd door kamerplant op 04-06-2003 09:21 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Ik zou met die datalimiet moeten upgraden en daarbij is het raar dat het plus abbo ook nog eens zo'n lage datalimitiet krijgt, lekker plus dan hoor 8)7. Ben je na 2 dagen full load al bij je limiet :?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
chello abbo's zijn toch overal standaart?
kan je echt niet met 16kb uploaden? (test het uit met je webspace)
Met een harde limiet moet je er gewoon altijd onder blijven.
mmm zo "hard" zijn die limeten over het algemeen niet.
meestal krijg je ook eerst een waarschuwing.

[ Voor 47% gewijzigd door Countess op 04-06-2003 09:24 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DataBeest schreef op 04 June 2003 @ 08:55:
[...]

Deze schatting lijkt me wel kloppen..
Met die limiet betekend dat een groot aantal personen moet upgraden, waardoor ADSL wel eens aantrekkelijker kan worden qua prijs.

Ik zie net dat BBNed hier in augustus beschikbaard wordt. Ik weet het wel waar ik voor kies :9
helaas heb je voor BBNed weer kpn nodig geloof ik :(

misschien volgend jaar toch eens over die studentenverbinding denken :+

heeft iemand daar nog een url van? ik ben em kwijt :|

edit:
DSL van bbned zal vanaf Augustus 2003 in uw regio beschikbaar zijn.
toch mn pa eens lief aankijken en wat meebetalen :P

[ Voor 13% gewijzigd door G33rt op 04-06-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
chello is kabel, kabel heeft nowelijks overhead(helemaal als je het vergelijkt met de overhead mania van dsl). en zeker niet zoveel als jij hier beweert.
Volgens mij is dat vooral "Commerciëel <=> Technisch", bij ADSL wordt de bruto snelheid gezegd, bij kabel de netto snelheid (dat doen ze misschien omdat de kabel snelheid iets meer fluctueerd). Maar je hebt dan inderdaad (tov de geadverteerde snelheden) geen/minder overhead bij kabel.

Ze zouden ADSL ook met de netto snelheid kunnen aanbieden, maar dat doen ze niet. Ik vind de overhead bij ADSL overigens redelijk veel, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

[...]

[...]

een een 50GB data limit... als je daar nu overheen gaat zal je de chello fair use policy politie ook aan je broek hebben hangen... en i d/ erg veel maar kom daar niet overheen.
ga zelf ook fff een mailtje sturen... als veel mensen dat doen zetten ze er misschien wat meer vaart achter die upload verhoging.

*zucht : ik weet nog de goede oude tijd dat chello nog geen limit had... je max was de max van de ethernet verbinding van je modem (10mbit)
ik heb de 1.2Megabyte/s nog gehaalt :D (getright + 10 bestanden) wel 2 hele minuten lang.
Fup heb ik tot op heden nog nooit last van gehad. Ik download maandelijks toch zeker 15 dvd's a 5gb.. daarbij komt nog zeker 10gb 'normaal' verkeer. En nog nooit iets van chello gehoord. Zodra ze overstappen naar download limieten is heel het chello niet eens meer intressant.. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Wimo. schreef op 04 June 2003 @ 10:05:
[...]

Fup heb ik tot op heden nog nooit last van gehad. Ik download maandelijks toch zeker 15 dvd's a 5gb.. daarbij komt nog zeker 10gb 'normaal' verkeer. En nog nooit iets van chello gehoord. Zodra ze overstappen naar download limieten is heel het chello niet eens meer intressant.. jammer
:o
Ik gok dat ze dat in jouw geval nou niet zo'n ramp vinden, je buurt ook niet trouwens :X

Ooit gehoord van DivX.. XviD, oftewel: Compressie? :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

DataBeest schreef op 04 June 2003 @ 10:09:
[...]

:o
Ik gok dat ze dat in jouw geval nou niet zo'n ramp vinden, je buurt ook niet trouwens :X

Ooit gehoord van DivX.. XviD, oftewel: Compressie? :+
Compressie? Dvd is de toekomst! :+ De buurt? De meeste mensen die hier wonen doen net zo hard mee :X Ik woon in een warez buurt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
moet je eens zien wat je hier hebt:
http://www.webwereld.nl/nieuws/15240.phtml

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMFREAK
  • Laatst online: 28-05-2023
Als ze mij gaan verplichten om het dure abbo (1 Gb limiet is te weinig) te pakken dan kunnen ze mijn hele meterkast leeg komen halen qua modems :) (telefoon en Chello) plus dat ik dan tv ga kijken via mijn 2 maanden geleden aangeschafte schotel (beeld is 100x beter dan UPC). Ik heb het eens uitgerekend en als ik dan Zon Breedband family pak, KPN Telecom en Canal Digitaal standaard pakket (ned. commerciele en niet commerciele zenders) bespaart me dat 15 Euro per maand... Het overwegen waard...

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 21:50
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen, ik haal nu nog maar amper 100 kb/sec. Stel ik neem een snel abbo, hoe kan ik dan ineens wel meer dan 100 halen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21:17
Morax schreef op 04 June 2003 @ 00:21:
Lite:
Dan is zonnet Breedband Family met 512/128 sneller en geen datalimiet (wel een fair use), voor zelfde prijs
Normal:
Oej, "datalimiet" lag eerst bij ongeveer 50 gig in de maand, dit wordt dus een stuk krapper.
Plus:
met die snelheid (dubbel) ben je zo door die 50 gig heen :(

Trouwens Telebyte is volgens mij nieuw en kost € 74.95 p/m en is 8mbit download en 512kbps upload.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
Eindelijk... dan zal het wel niet lang meer duren voordat we in ons kutdorp ook ADSL krijgen. Als er meer vraag voor is dan zal knp heus wel adsl aan gaan bieden.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakman
  • Laatst online: 18-03-2021
Al gezien?
Volgens geruchten op een forum
http://www.webwereld.nl/nieuws/15240.phtml

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakman
  • Laatst online: 18-03-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Wat is me afvraag is hoe chello die 3 mbit wil gaan halen, ik haal nu met standaard 1,5 mbit = tochwel minimaal 160 kB/s vrijwel nooit boven de 100 en max 120.... dus hoe willlen ze dna het dubbele gaan behalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
bobbert : met een 100mbit netwerk haal je ook nooit 100mbit, maar het is zeker sneller als 10mbit.
hier het zelfde, hoewel je nooit/zelden de max van je verbinding haalt krijg je je files toch sneller binnen (als de server aan de andere kant snel genoeg is natuurlijk)

en als ik meerde files tegelijk download van verschillende servers haal ik die 180kbyte/s well(eens)

[ Voor 17% gewijzigd door Countess op 04-06-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Je zal wel in een wat drukker gebied wonen oid, ik haal hier eigenlijk altijd de maximum snelheid (180-190).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Ok even een rekensom:

Niet bij Chello meer:
BelBudget
€ 9,47
Zon breedband Family
€ 34,00
Canal Digitaal (basispakketpakket)
€ 6,25
Totaal
€49,72

Bij Chello blijven:
Kabeltv chello
€14,50
Internet
€49,95
Totaal
€64,45

Hier heb ik dus nog niet eens de bijkomende kosten meegerekend, maar wanneer je al een telefoonlijn hebt thuis en deze dus niet meetelt in de rekensom is dus satelliet en adsl veel goedkoper per maand. Nu moet je dus wel een schotel en ontvanger halen...

[ Voor 11% gewijzigd door pretorian_nl op 04-06-2003 12:52 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMFREAK
Ik heb het niet over het plus pakket dus even een rekensommetje:
Niet UPC:
BelBasis (minimaal nodig voor ADSL)
17,18 Euro
Zonbreedband Family
34,00 Euro
Canal Digitaal (Settop box pakket (dus geen discovery, eurosport e.d.))
1,25 Euro (15 Euro per jaar : 12 maanden)
Totaal 52,43 Per maand

Wel UPC:
Telefonie:
14,95 Euro
Chello
49,94 Euro
Kabel TV
12,55 Euro
Totaal 77,44 Euro

Buiten beschouwing gelaten: snelheid internet, aanschaf apparatuur, gesprekskosten en eventuele administratie/activerings kosten. Dit gaat dus puur om abonnementskosten

Scheelt dus mooi zo'n 25 Euro PER MAAND Als de prijzen zo blijven zou je incl. aanschaf van schotel enz. et in ongeveer 2 jaar hebben terug verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicknet blijft toch wel rulen onder de kabelproviders 128kb up is heel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 27-09 15:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik moet zeggen dat ik al jaren tevreden ben over Chello, eigenlijk. Downloadsnelheden zijn goed en de upload snelheid is welliswaar aan de lage kant, maar dat gebruik ik eigenlijk zelden. Zou het echter niet erg vinden als die omhoog ging :)

Dat ADSL is allemaal leuk, maar bij die maandprijzen komt ook nog het KPN-abonnement, toch? Want ik heb zelf geen vaste telefoonlijn van KPN, en vraag me dus af of er ook ADSL-varianten zijn die geen telefoonlijn van KPN nodig hebben? Bestaan die?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
BeQuietAndDrive schreef op 04 juni 2003 @ 12:44:
Dat ADSL is allemaal leuk, maar bij die maandprijzen komt ook nog het KPN-abonnement, toch?
Dat zit er bij in mijn berekening. Volgens deze berekening kun je zelf makkelijk naar een duuder abbo van bijvoorbeeld demon a € 55 per maand, kom je dus wel iets duurder uit, maar wel veel beter upstream

[ Voor 9% gewijzigd door pretorian_nl op 04-06-2003 13:00 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:01
BredeP schreef op 03 June 2003 @ 23:25:
Reken maar dat UPC op dit moment de hete adem van ADSL in zijn nek voelt. Veel mensen die problemen met UPC hebben, en het internet toch alleen gebruiken om te surfen en de kids te laten MSN'en, vinden die Lite-variant erg interessant.
Hier sla je de plank mis, denk ik. Mensen die alleen maar af en toe surfen nemen geen duur kabelabonnement. Het zijn juist de mensen die snel willen internetten en hoge eisen stellen (downloaden van muziek, bestanden, spelletjes) die een kabelabonnement nemen of er op overstappen. Die hele groep wordt nu geconfronteerd met allerlei beperkingen en hogere abonnementskosten, en voor hen wordt ADSL dus alleen maar interessanter.

Hoe je de stap van UPC dan ook verstandig kunt noemen, ontgaat me. Het zal hooguit noodzakelijk zijn om weer rendabel te worden, maar ze laten hun klanten (en echt niet alleen de heavy users) op deze manier wel heel serieus andere opties bij de concurrent overwegen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Het "lite" abonnement is een rechtstreeks antwoord op ADSL lite van KPN. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die af-en-toe internetten (de massa downloaders zijn echt in de minderheid) en waarvoor een dergelijke verbinding meer dan genoeg is.

Verder denk ik dat als er inderdaad een Plus abonnement wordt ingevoerd met een datalimiet van 50 Gbyte, dat het normale abonnement niet zondermeer onder de huidige FUP blijft hangen. Er zal naar alle waarschijnlijkheid ook een datalimiet op komen, omdat het anders geen zin heeft. 20 tot 25 Gbyte is inderdaad realistisch te verwachten inderdaad....

Maar goed, het is nog niet officieel bevestigd dus laten we even afwachten wat ze bij Chello te zeggen hebben aan het eind van de maand.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

fazertje schreef op 03 juni 2003 @ 22:43:
dat is dus chello +

192 kB/s down en 16 kB/s up.
Bobbert schreef op 04 June 2003 @ 11:59:
Wat is me afvraag is hoe chello die 3 mbit wil gaan halen, ik haal nu met standaard 1,5 mbit = tochwel minimaal 160 kB/s vrijwel nooit boven de 100 en max 120.... dus hoe willlen ze dna het dubbele gaan behalen :?
Als je nooit hoger dan 120 haalt zou je signaal een beetje brak kunnen zijn natuurlijk... Wat haal je dan op sites als www.mordax.nl en www.speedtest.nl?

[ Voor 45% gewijzigd door Bergen op 04-06-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
FMFREAK schreef op 04 June 2003 @ 12:18:

Buiten beschouwing gelaten: snelheid internet, aanschaf apparatuur, gesprekskosten en eventuele administratie/activerings kosten. Dit gaat dus puur om abonnementskosten
Ja duuuh. Als je zulke berekeningen doet kan het nog wel goedkoper met een nog lichtere ADSL versie.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 04-06-2003 20:50 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Aargh, van mij mogen die nieuwe abbonementen best komen zolang het standaard abo maar blijft voor de zelfde prijs. :)

1 GB p/m = te weinig

Als het standaard abo dan blijft met een limiet van 35 GB p/m (of gewoon de FUP van nu :+) vind ik het geen probleem.

50 GB p/m = meer dan genoeg maar de prijs is niet aantrekkelijk.. ik zie m'n moeder nog geen 80 euro neertellen voor internet elke maand. :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anders schreef op 04 June 2003 @ 13:06:
[...]

Hier sla je de plank mis, denk ik. Mensen die alleen maar af en toe surfen nemen geen duur kabelabonnement.
Hier sla jij toch de plank mis. Verreweg de meeste nieuwe breedbandaansluitingen die nu gemaakt worden zijn de zogenaamde adsl-lite verbindinkjes. Mensen willen namelijk ook die telefoonlijn niet bezet hebben, vinden de hogere snelheid ook comfortabel en vinden het vaste bedrag (ook al is dat lager dan het extra bedrag op de rekening) erg lekker en overzichtelijk. Adsl-lite sluit daar met z'n 25-30kbyte/sec internet (het internet echt heel soepel, adsl-lite, ook sites als www.tweakers.net enzo) voor 28-38 euro/maand perfect op aan. Er zijn veel mensen die moe worden van chello en liever wat minder betalen, dat zijn mensen die naar adsl overstappen. In een maand als Maart (geen aansluitkosten, gratis modem) sluiten hetnet en planet samen zomaar 70.000 abonnee's aan, daar zullen weldegelijk een aantal afgesnoepte maar helemaal veel potentiele klanten van chello-lite tussen gezeten hebben :).
Het zijn juist de mensen die snel willen internetten en hoge eisen stellen (downloaden van muziek, bestanden, spelletjes) die een kabelabonnement nemen of er op overstappen. Die hele groep wordt nu geconfronteerd met allerlei beperkingen en hogere abonnementskosten, en voor hen wordt ADSL dus alleen maar interessanter
Die groep moet denk ik een beetje inbinden. Snelheid voor games, soepel internetten en zo'n beetje gewoon downloaden (normaal gedrag, dus niet dat 30+gbyte/maand) heb je met je normale chello abo ook, die gaan ze er niet uitknikkeren hoor, ze gaan hooguit wat meer op de huid van de grootdownloaders zitten door een datalimiet in te stellen. Maar dat gaan adsl providers met hun basic abonnement ook doen (HCCnet en xs4all doen het al, andere hebben een FUP, de BBnet providers hebben allemaal een vaste limiet van 20-30gbyte/maand voor de normale abo's).
Hoe je de stap van UPC dan ook verstandig kunt noemen, ontgaat me. Het zal hooguit noodzakelijk zijn om weer rendabel te worden, maar ze laten hun klanten (en echt niet alleen de heavy users) op deze manier wel heel serieus andere opties bij de concurrent overwegen.
Ik denk dat de normale klanten gewoon hun huidige abo behouden. Ik ben een normale klant, en ik download films, ik download muziek, maar doe het niet zo dwangmatig als dat ik sommige mensen zie doen. Ik genereer per maand max 10-gbyte aan data, met z'n drieen (studentenhuis) 'doen' we gemiddeld 25gbyte/maand (en daar wordt veel mee gedownload hoor).

De paar mensen (die op dit forum wel veel voorkomen) die per maand meer dan 30gbyte per maand wil downloaden, zullen ze missen als kiespijn, die mensen kunnen hun abo gewoon opzeggen of een duurder abo nemen. De normale mensen downloaden niet zoveel. De enige mensen die echt weg zullen gaan, zijn die 5 procent die meer dan 30Gbyte/maand verstoken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

hmm..mensen die een lite paket zullen nemen ..

gaan waarschijnelijk msn email browsen en kazaa gebruiken..dan kom je best snel over die 1 gig heen..

jammer..dat ik nog geen 8mbit lijn kan krijgen dan stapte ik wel over

De FUP van chello valt best mee. ik heb maanden dat ik 50+ gb/m data vekeer hebt en gemidd. 20 gb/m dataverkeer hebt..
maar nooit FUP Politie op me dak gehad :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik moet het nog zien. Chello zegt al tijden dat het in de pijplijn zit. 1 juli is wel erg snel lijkt me.
Voor 75 euro per maand verwacht ik een DL limiet ergens tussen de 75 en 100 GB overigens; dat is zo'n beetje gemiddeld tussen Cistron en XS4All.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMFREAK
@Databeest:
Ik dacht dat Zonnet Breedband family aardig in de buurt komt. Heb het laatst gezien en de snelheden vielen mij niet tegen. Was bijna nnet zo snel als gemiddeld mijn Chello aansluiting.
En ik bedoel voor die 25 Euro die ik overhoud heb ik onderhand een nog snellere ADSL dan Chello mij kan bieden. Ik zou ook Demon kunnen noemen dan heb je voor 5 Euro meer nog een hogere upload ook. En het ging mij erom dat ik redelijk snel wil kunnen internetten. TV kijken en telefoneren. En Zonnet Family heeft toen geadverteert, letterlijk met GEEN datalimiet.... Dus dat moeten ze dan ook waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag gebeld met chello om dit te vragen ik bedoel we kunnen hier wel over blijven discuseren maar dat schiet ook niet op. Dus ik bellen vandaag ik vraag is het zo dat de abbo gaan veranderen zegt die gozer van chello met een lacherige stem uhm dat heb je zeker van tweakers waarop ik antwoord nee van www.webwereld.nl waarop hij antwoord ik mag je daar niks over vertellen maar bel me volgende maand even terug en dan kan ik je meer vertellen.

dus ik denk dat het er wel aan zit te komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mooi moment om te minderen met internet.
klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
BigB schreef op 03 June 2003 @ 22:34:
Kreeg dit van iemand @ chello

Chello Plus | Chello Lite
3 megabit downstream | 310 kilobit downstream
74 euro abbo per maand | 34 euro abbo per maand
downloadlimiet nog onduidelijk (50 gig en hoger) | 1gigabyte downloadlimiet
1 juli landelijk ingevoerd | 1 juli A'dam, mogelijk spoedig landelijk
Chello Plus
3 mbit down
74 euro
FUP?

Chello Lite
310 kilobit
34 euro
1 Gb

@Home Breedband
3.8 mbit down
47.95 euro
FUP

@Home Basis
312 kilobit down
29.95 euro
FUP

Multikabel Family
256 kilo down
32 euro
1 Gb

Multikabel Powerplus
1536 Kbit/s
72 Euro
FUP

Toch intressant om te zien wat voor prijsverschillen en spec's verschillen er zijn bij kabelinternet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 23-09 02:20
Sommige mensen :D :X

"Sjaakman:
Woensdag 4 juni 2003, 12:03 uur
...Het huidige kabelabonnement bij Chello heeft een upstreamsnelheid van 128 kbps...
WAAR??? Er is volgens mij niemand in Nederland die boven de 15kbps uitkomt hoor. Dat hebben ze fijn dichtgeknepen. :( "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Sir_Killalot schreef op 05 June 2003 @ 20:28:
[...]

Sommige mensen :D :X

"Sjaakman:
Woensdag 4 juni 2003, 12:03 uur

[...]
WAAR??? Er is volgens mij niemand in Nederland die boven de 15kbps uitkomt hoor. Dat hebben ze fijn dichtgeknepen. :( "
Je haalt KILOBYTE en KILOBIT door elkaar.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 23-09 02:20
-Rob- schreef op 05 juni 2003 @ 20:36:
[...]

Je haalt KILOBYTE en KILOBIT door elkaar.
Ik niet, Sjaakmans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Precies, kijk eens naar de hoofdletterplaatsing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Laatst online: 05-01-2022
iedereen weer speculeren :D

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
haha ja, eerst zien en dan geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg vraagje waar halen julli in vredesnaam meer asl 30 of 40 gb vandaan?????? Ik bedoel wat moet je met al die data, loopt ieder van jullie grootverbruiker met 10 HD's van 200 gb?

En de mensen die zoeveel willen downe die gaan dan toch lekker richting de 8mbit lijnen van adsl, misschien wordt mijn internet verbinding dan wat sneller en stabiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 21:42:
Zeg vraagje waar halen julli in vredesnaam meer asl 30 of 40 gb vandaan?????? Ik bedoel wat moet je met al die data, loopt ieder van jullie grootverbruiker met 10 HD's van 200 gb?

En de mensen die zoeveel willen downe die gaan dan toch lekker richting de 8mbit lijnen van adsl, misschien wordt mijn internet verbinding dan wat sneller en stabiler.
ach de een kan er mee leven de ander niet, je hoeft niet te begrijpen waarom iemand iets doet. ik begrijp eerder niet wat je nou aan 10 gig genoeg vind, als je geen tv kijkt en alleen divx zit je al tegen 700mb per dag, dus wat is daarnou raar aan :?

[ Voor 15% gewijzigd door Sir Vega op 05-06-2003 21:45 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 28-09 08:45
En toch snap ik niet waar UPC nou naartoe wil, als je al zo nauw bij de afgrond staat als bedrijf zijnde, en vervolgens met nieuwe abo´s komt, en dan nog wel 74€ voor een 3mbit lijntje gaan vragen?

Bij @Home krijg je 4mbit voor 49€, dat zijn nog eens prijzen >:)

Alleen jammer dat ik dat hier niet kan krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 21:42:

Dvd's downloaden .. dan gaat het hard. En adsl zou ik met alle plezier nemen .. kan alleen niet he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 21:42:

ik haal er wel meer vanaf dan 50gb heb namenlijk een dvd brander en een xbox en aangezien die spelen en films rond de 4 gig zitten ja je kan het wel raden he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh en als je over wil schakelen naar adsl voor dezelfde prijs van ongeveer €50 dan download je met 80kbps nou en dat schiet op dus adsl stinkt ook wel eigenlijk het enige voordeel is dat het wel constant is maar ik neem aan dat chello dat straks ook gaat garanderen
ohja en is het straks niet 50gb data verkeer of zou het dan alleen download zijn????? dat is mij nog niet helemaal duidelijk
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste