TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.053 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag ff naar de bibliotheek geweest. En heb PCM nummer 6 gevonden. Heb het artikel over de LCD's ingescanned en op me PC staan. Probleem is alleen dat het 23 MB is. Daar heb ik geen webruimte voor. Als iemand webruimte heeft die het stuk wil hebben moet deze persoon me even een persoonlijke message sturen met de gegevens van de webruimte en ik zal het ernaar uploaden met FTP.

*edit*
Ik ben nogal n00b hier. Volgens mij kunnen jullie me geen PM sturen?
*edit*

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23 mb? Per ongeluk de dikke Van Dale ingescand?

Maak er eens jpg'tjes van man :+

-X-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat niemand er op zit te wachten om 23 mb aan plaatjes te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja I know, het zijn jpg plaatjes. Maar ze zijn redelijk groot (recht vanaf de scanner opgeslagen). Als ze niet zo groot zijn is de kwaliteit k*t en kan je de text niet goed lezen als je ze uitprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet gewoon de conclusie ff over typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A4 formaat kun je prima opslaan als kleinere JPG's. 23MB voor een paar pagina's is nergens voor nodig. Scan em anders op een lagere resolutie en save em daarna als jpg of zelfs als gif (gif is nog kleiner en prima geschikt voor gescande pagina's uit een tijdschrift als PCM. JPG moet je alleen gebruiken voor full-colour foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

probeer het anders om te zetten naar gewone tekst. (ocr)

let wel op dat de prijzen iig goed zijn :D

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat? Ik heb het volgende gedaan :-) Het artikel bestaat uit 10 pagina's. Op de eerste 6 wordt beschreven wat de verschillende dingen van de TFTs inhouden (DVI, snelheid, contrast, enz.) en wat de testcriteria (hoe hebben ze het het getest, enz.) zijn. Dit stuk heeft qua informatie over de schermen op zich niet zoveel infomatie. Op de laatste 4 pagina's staan de 24 schermen op een groote kaart met alle geteste waarden eronder. Deze 4 pagina's heb ik aan elkaar geplakt in PS en als *.gif gesaved en geupload. Dus voor de mensen die genoeg aan die kaart hebben, die kunnen zich hieraan tegoed doen.

Het hele geval is hier te vinden: http://www.vindpcmnietleuk.net

[ Voor 15% gewijzigd door LopeZ op 16-07-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blawb ik dank je namens iedereen hier !!! hoeven we dat niet allemaal te doen :P :>

(file is 2,98mb nu)

edit: wel leuk dat mijn hansol scherm er als beste koop uitkomt :P :+

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

is dat wel legaal? een PCM inscannen en hier de inhoud sharen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 16 July 2003 @ 11:11:
is dat wel legaal? een PCM inscannen en hier de inhoud sharen?
daar zeg je me wat :P , but who cares !! :+ (hehe modjes maybe) ;)

Mischien even iemand die vraag in SeM plaatsen ? zo ja legaal maak ik ff een mirror :+

edit: het staat al in SeM

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999

MUSTIS

ads by Google

gedownload en gelezen, best een handig overzicht. alleen wat jammer dat er weinig 19" monitoren tussen staan.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah well i dont care ;)
ik ga maar aan de hand van deze test mijn TFT bepalen.

zo kom ik er namelijk toch niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony SDM X72 = pcm keuze / beste product

vind design maar erg lelijk van dag ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja eigenlijk niet eens bij stil gestaan dat het illegaal kon zijn :P Heb em tenslotte gewoon bij de bibliotheek gehuurd.

Edit: Maar als iedereen meteen gaat zeuren dat het illegaal is, dan trek ik het weer van internet af.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Themazter je kunt je post ook editten met de editknop
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony SDM X72 vs Samsung 172T / Samsung 172 B (verschil?)

welke :?

de samsung is ongeveer 70 euro goedkoper maar is 25 ms en de Sony 20 ms (zag op een andere site overigens 30 ms voor de sony)

Ok aangezien niemand mij advies kan geven ga ik voor de LG L1710B omdat mijn LG CRT monitor gewoon perfect is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Misschien een stomme vraag.... Maar wat is het verschil tussen de Hitachi cml174sxw en de Hitachi cml174sxwB??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehmm... ik wil die rar net dl'en, maar neenee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag.... Maar wat is het verschil tussen de Hitachi cml174sxw en de Hitachi cml174sxwB??
de "B" is zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Dat inscannen is dus NIET legaal, gelieve dus niet meer de url te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit] oeps... te laat dus :)

500kb

haal deze link maar weg als het niet toe gestaan is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopeZ schreef op 16 July 2003 @ 13:33:
Dat inscannen is dus NIET legaal, gelieve dus niet meer de url te posten.
Yeah, had ik dus ook net nadat ik het postte bedacht, ik had em al weggehaald. Sorry jongens, maar de "wet" wil et niet }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet toegestaan

[ Voor 87% gewijzigd door Pollewob op 16-07-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
Ik ben me nou ook een beetje aan het verdiepen in TFT schermpjes en voor mij is het belangrijk dat ik er lekker op kan gamen.

Nou heb ik een shit load aan informatie doorgelezen en naar mijn mening zijn de beste TFT schermen om op te gamen de:

ADI A715 € 448,-
Hitachi cml174sxwb € 509,-

Nou vind ik die ADI het mooiste design hebben en die is ook nog goedkoper!Probleem is echter dat ik nog wat meer reviews zou willen doorlezen over dit model.

Over de Hitachi cml174sxwb heb ik al veel gelezen en het lijkt me dan ook een perfecte monitor. Nou zag ik alleen op Tomshardware dit:

Afbeeldingslocatie: http://pda.gamepoint.net/ut2003_2.jpg

Als ik dus aan het gamen ben wil ik natuurlijk niet dat ik opeens niets meer kan zien als ik door een gang heen loop. Hebben de mensen die dit scherm hebben dit ook? Of kan je het zo instellen dat je wel gewoon beeld hebt?

Ik heb nou een Iiyama Visionmaster Pro 451 en wil natuurlijk niet achteruit gaan op het beeld.

Dus is de Hitachi cml174sxwb zo in te stellen dat je ook alles goed ziet als het donker is? En wie heeft een goede review over de ADI A715.

Misschien dat iemand anders mij nog een ander scherm kan aanraden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dus, sorry. Ik ga niet kijken of PCM me een boete wil aansmeren. Dit is een bekend forum en het eindigd dus hier. Het feit dat 10 minuten nadat ik het postte het al in de mod sectie stond zegt mij dat PCM ook slim genoeg is hier te kijken. Jammer jongens, volgende keer beter. Als je dat artikel wil ga je maar naar de bibliotheek, 10 tegen 1 dat ze het daar gewoon ook hebben. Daar heb ik het ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sonic, Hitachi CML175SXW is een nieuwer type volgens mij (16 bit kleur) en kost maar ietsjes meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 17:28:
@ sonic, Hitachi CML175SXW is een nieuwer type volgens mij (16 bit kleur) en kost maar ietsjes meer
Thanks zal er eens naar kijken. Er is trouwens ook de NEC 1760NX bijgekomen... nou weet ik het nog niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer zeker is die zwarting wel aan te passen op de Hitachi hoor. De Gamma in UT2003 zelf kun je dit instellen, is helemaal niet zo moeilijk. Tenminste zo doe ik het wel :D
Tis echt een topscherm! Geen ghosting, haarscherp beeld en geen dode pixels!

Over die Hitachi 175SXW, dat is toch gewoon dezelfde monitor als de 174 alleen dan met boxjes? Verder zijn de specificaties hetzelfde. Zie de site van Hitachi maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
Thanks MartijnVR6!

Het nou nog tussen de Hitachi CML175SXW en de NEC 1760NX.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom de ADI A715 niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonic, de schermen zijn hetzelfde eigenlijk, tenminste het panel dan. Alleen gaat dus je keuze om het uiterlijk. Ik meende dat de Hitachi net ff 50 euro goedkoper was maar daarentegen is het design van de NEC mooier. Ik heb toch maar die 50 euro in mijn zak gestoken en de Hitachi gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de NEC pdf's heeft de NEC 1760NX 25ms en de NEC LCD1701-BK 16ms

en de laatste is nog goedkoper ook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Zelf heb ik die Iiyama AS4611UT. Heb ik anderhalf jaar geleden gekocht, en bevalt me nog steeds meer dan prima. Je hebt gelijk, er zijn op dit moment schermen met betere specs, maar aan dit scherm zul je je, zeker voor deze prijs, geen buil vallen. Het beeld is erg scherp en helder, contrast en kleurenweergave zijn goed en ook de kijkhoek is prima. Van ghosting heb ik weinig last (30ms is naar hedendaagse maatstaven niet wereldschokkend, maar is nog steeds niet echt slecht te noemen.). Het kijkt heerlijk; zo'n groot, superscherp scherm blijft een genot om op je bureau te hebben :P.
Het scherm is m.i. een goede keus voor als je een basic-tft van behoorlijke grootte, zonder al te veel poespas zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Koffie schreef op 15 July 2003 @ 20:26:
Mag ik als mod mijn macht een beetje misbruiken ? Mag wel hé ?:P

* Koffie is op zoek naar een 2e TFT voor weinig.
Specs en eissen e.d. :

- Komt naast mijn huidige Samsung 191T
- liefst 17" maar zal vanwege budget wel weer 15"worden :(
- Liefst slimline ala Samsung
- gangbaar model kwa levertijd
- DVI aansluiting is geen verplichting
- Liefst eigenlijk 1280*1024, maar ben bang dat ik genoegen moet nemen met 1024*768 (is dat een beetje te doen op een 17" :? )
- Moeilijkste eis : Budget: tussen 300 en 400 EUR
Als je een 19" hebt staan zou ik er een 15" naast zetten dan heb je tenminste de zelfde pixelgrootte en afstand. Dat ziet er mooier uit dan dat je er een 17" inch naast zet met hele kleine pixeltjes, denk ik.
Op die manier heb je ook genoeg aan je budget om iets moois te kopen. Okay een 17" Acer AL707 niet lelijk is past een 15" Samsung 151N misschien beter naast je Samsung 191T. En dan heb je ook een kwalitatief beter scherm.

Daar zou ik in ieder geval voor gaan, met dat budget.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
en hoe schakel ik cleartype uit in win2k ? want met die site zet je hem aan....

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 01:12

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Zijn er al mensen die de Acer AL1721 hebben? Ik heb er nl nog geen review van kunnen vinden :( .

De specs zijn bijna gelijk aan de Hitachi CML174...de inkijkhoek is minder (140/140) maar de cr is hoger (450:1). Heeft ook DVI maar staat in de pw voor maar € 420,-. Scheelt toch weer € 90,- waar je weer leuke andere dingen van kan kopen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

techless schreef op 16 July 2003 @ 23:34:
Als je een 19" hebt staan zou ik er een 15" naast zetten dan heb je tenminste de zelfde pixelgrootte en afstand. Dat ziet er mooier uit dan dat je er een 17" inch naast zet met hele kleine pixeltjes, denk ik.
Op die manier heb je ook genoeg aan je budget om iets moois te kopen. Okay een 17" Acer AL707 niet lelijk is past een 15" Samsung 151N misschien beter naast je Samsung 191T. En dan heb je ook een kwalitatief beter scherm.

Daar zou ik in ieder geval voor gaan, met dat budget.
Thx voor de info ;)
Ik bleef elke keer weer op een Samsung uitkomen, puur vanwege het feit dat ze zeer goed en ranzig geil zijn :9~

Anyway .. het besloten het budget iets op te schroeven, en er toch maar een goedkopere 19" TFT naast te knallen.
Lijkt me een stuk prettiger namelijk.

No offence hoor, maar zo'n 15" vindt ik zo ielepiele, keer je control panel opstarten en je scherm is vol (zal wel vooroordeel zijn, maar toch :P )

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar gezien de titel lijkt me dit de beste plaats om mijn tft ervaringen te plaatsen.
Ik heb een hitachi CML174B en ben er al een paar maanden heel blij mee. Het enige nadeel eigenlijk vind ik dat het scherm bij games vaak donker is. In unreal2 of countrstrike staat brightness en gamma op max en dan nog is het soms donker. Gelukkig is er wel wat aan te doen door de instellingen van de videokaart wat te veranderen want daar kun je ook gamma ed nog verhogen. Nu op 1 bureau mijn TFT en een oude CRT langs elkaar staan en dan valt 1 dang pas echt goed op.
TFT -- CRT is een vergelijking van "het vernieuwde wasmiddel" --"wasmiddel X na 1000 keer"
CRT kleuren zien er gewoon heel flets uit vergelijken met een TFT. Ik wil in elk geval nooit meer terug. Voor mij heeft een TFT alleen maar voordelen en alleen de prijs is nog een klein nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@supervlieg zie dus ook de eerdere post van Sonic: :)
Afbeeldingslocatie: http://pda.gamepoint.net/ut2003_2.jpg

Deze komt van Ome Tom af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
ff een vraagje :)

Ik heb een 17inch NEC1701 tft scherm maar divx of xvid films op full screen draaien op 1280x1024 is haast onmogelijk.
Ze zien er dan zeer slecht uit en erg blokkerig, terwijl dit op m'n vorige 15inch CRT op 1024x768 niet het geval was.
Ik heb het ook al getest op een andere pc met een 17inch Neovo F17 scherm, en deze had hetzelfde probleem.

Ik heb een Asus GF4ti4200 op D-SUB aangesloten, en Xp Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan schreef op 17 July 2003 @ 13:42:

Ik heb een 17inch NEC1701 tft scherm maar divx of xvid films op full screen draaien op 1280x1024 is haast onmogelijk.
Ze zien er dan zeer slecht uit en erg blokkerig, terwijl dit op m'n vorige 15inch CRT op 1024x768 niet het geval was.
Ik heb het ook al getest op een andere pc met een 17inch Neovo F17 scherm, en deze had hetzelfde probleem.

lijkt me eerder een driver/codec-probleempje dan dat het met het scherm te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een tft is gewoon scherper en geeft meer detail , dus artefacts vallen gewoon sneller op als op een crt. Speel maar eens een DVD af die zal er perfect en mooi uitzien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 14:02:
Nou een tft is gewoon scherper en geeft meer detail , dus artefacts vallen gewoon sneller op als op een crt. Speel maar eens een DVD af die zal er perfect en mooi uitzien :)
Je kunt proberen om het ffdshow playback filter te gebruiken om te kijken of je hier betere resultaten mee behaalt. zie ook doom9

edit: quote ipv edit 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Dell staat de volgende monitor: Dell 171FPB 17". Dit is een monitor met een o.a. een reactietijd van 25ms. Nu kan je hier lezen dat het om de benq FP767 gaat. http://docs.euro.dell.com...1FPB/English/regs.htm#fcd Op de site van benq http://www.benq.nl/Produc...t=182&page=specifications staan hele andere specificaties dan dat Dell ze opgeeft. (o.a. 16ms) Heeft iemand enig idee welke monitor de 171FPB dan wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 22:21

b0p

Heb hier dus sinds kort de Hyundai Q17A staan en zoals reeds vermeld op tomshardware.com heeft de optie brightness in het OSD weinig tot geen effect op de helderheid van de monitor. Nu lees ik echter dat het mogelijk is om handmatig de temperatuurwaarden bij te stellen. Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

Voor de mensen die graag wat meer willen weten over deze monitor:
De ombouw van het scherm ziet er wat mij betreft best aardig uit (gelijk aan de ADI A715). Schermpje ziet er ook piekfijn uit op de native resolutie en ik heb gelukkig nog geen dode pixel(s) kunnen ontdekken. Heb er nog geen spellen op gespeeld dus kan helaas weinig vertellen m.b.t. tot ghosting etc.

Verder is het zo dat (anders dan vermeld door Ome Tom!!!) deze monitor niet beschikt over DVI. Voor meer info hierover moet je maar even het forum van www.tomshardware.com bekijken. Er bestaat geloof ik wel een versie met DVI, maar die schijnt niet makkelijk verkrijgbaar te zijn en wordt ook niet meer geproduceerd heb ik begrepen.

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag de NEC 1701 maar gekocht

maar had toch liever the LG gekocht (geen zin om heel het pokke eind terug naar mycom te lopen).

nadeel van dit schrem: het heeft geen ************************ dvi

//edit

weet iemand hoe ik HL kan spelen?

krijg nu de heletijd out of range gezeik

heb zowel in register op 1280x1024 geprobeerd als via hl zelf opp 1024x768 te zetten

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@b0p: Ik heb wat rondgevraagd m.b.t de Hyundai Q17 en het schijnt dat er 2 versies zijn:
- Hyundai Q17 (DVI + USB)
- Hyundai Q17A (geen DVI en USB)

Bij maxpert verkopen ze beide schermen --) Q17 was niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@themazter

offtopic:
ligt dat niet aan je refreshrate die nu nog op de oude waardes staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. zou kunnen :o

hij spring namelijk eerst naar een lagere res :o

maar volgens mij is dat 640x480

1280x1024 lukt ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan schreef op 17 juli 2003 @ 13:42:

Als je divx/dvd'tjes op fullscreen wilt bekijken moet je even je resolutie veranderen naar 1280x960 en na het kijken weer terug naar 1280x1024.
Kan ook zijn dat bij sommige spellen (zoals C&C generals) het beeld bij sommige resoluties hetzelfde effect heeft...ook hier moet je gewoon de resolutie veranderen.

-X-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 19:37:
[...]

Als je divx/dvd'tjes op fullscreen wilt bekijken moet je even je resolutie veranderen naar 1280x960 en na het kijken weer terug naar 1280x1024.
Kan ook zijn dat bij sommige spellen (zoals C&C generals) het beeld bij sommige resoluties hetzelfde effect heeft...ook hier moet je gewoon de resolutie veranderen.

-X-
Is dit bij alle TFT's zo of geldt dit alleen voor de NEC1701?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 19:37:
[...]

Volgens mij heeft dit te maken met de afmetingen van het scherm normaal is dit 3:4 en bij grotere tft's is dit vaak 4:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok HL werkt nu, op 1280x980 ofzo wel is waar.

Ziet er echt niet uit.

3dmark zag er heel goed uit. Nu ik HL (NS) will spelen ziet het er verschikkelijk uit. Vieze kleuren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 17 July 2003 @ 20:37:
[...]

Sowieso bij veel TFT's...misschien wel alle...ik weet niet waar het precies aan ligt en het kan niet bepaald een positieve punt genoemd worden, maar ik heb er niet zo'n last van.
Kleine moeite om even de resolutie te veranderen voor een film of een spel.

Ik draai HL CS trouwens op die 1280xblabla (minder dan 1000) resolutie en 't ziet er perfect uit, helemaal geen problemen mee.

-X-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 19:23:
waarom de ADI A715 niet meer?
Omdat ik erg weinig info over die ADI kan vinden TheMAzTER.

En alles wat ik lees over de Hitachi CML175SXW en de NEC 1760NX is gewoon super positieve! Ik lees alleen maar lof over deze twee schermen.

Dus als je nou een keuze zou moeten maken tussen deze twee, dan kan je naar het design of de prijs kijken.

Ik vind het disign van NEC mooier dan dat van Hitachi. Het scherm van NEC kost : € 526,- en voor deHitachi moet je € 509,- betalen.

Ik ga denk ik voor de NEC. Je betaald dan wel iets meer, maar dan heb je gewoon wat moois op je bureau staan! (niet dat die van Hitachi lelijk is, maar NEC wint het toch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeet niet dat de spec van de NEC 1760NX slechter zijn dan de NEC 1701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
morge krijg ik men hyundai q17 als alles goed gaat

[ Voor 5% gewijzigd door dafz0r op 18-07-2003 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
dafz0r schreef op 18 July 2003 @ 03:35:
morge krijg ik men hyundai q17 als alles goed gaat
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag. En hoeveel heb je er voor betaald.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 00:37:
vergeet niet dat de spec van de NEC 1760NX slechter zijn dan de NEC 1701
Nee, dat is niet waar.
De 1701 en de 1760 zijn precies hetzelfde behalve dat de 1760 DVI heeft en dat je hem in hoogte kan afstellen.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps dat was de NEC 1760VM

mijn fout :o

dan moest ik zelf dus de 1760NX hebben en niet de 1701. Maarja.. jammer dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
hmm, ik kan zeer binnenkort aan een tweetal NWE Samsung 191T TFT monitoren komen, en mijn prijs per stuk is ongeveer een derde van de verkoopprijs bij Alternate (€799,-) Zou ik hiermee een slechte koop doen, en dan met name hoe dit scherm presteert bij games? Moet ik dan maar omdat ze zo goedkoop zijn toch kopen en dan de ghosting op de koop toe nemen?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik voor de NEC. Je betaald dan wel iets meer, maar dan heb je gewoon wat moois op je bureau staan! (niet dat die van Hitachi lelijk is, maar NEC wint het toch ;) )
Goeie keuze.
Heb het scherm bijna 2 maanden en ben er erg tevreden mee.
Gamen gaat uitstekend en het is een pareltje in je kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Eloooo, je weet dat ik veel zaagde in dit topic over welk tft scherm, ewel, hier is hij dan! ik heb een adi 715. Ik zal hem dan es duidelijk reviewen over gosting bij vele games!
Op eerste gezicht supper scherm, geen dode pixels, en heeeeel nice!! :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Laatst online: 28-08 17:27
Ik weet niet of dit al langs is geweest, ben het in ieder geval nog niet tegengekomen.

Ik zag bij http://www.lcdstore.nl dat er volgens mij op alle schermen een 8 dagen pixel perfext garantie is.

Ik kan dit helaas niet controleren om dat mijn java naar de kl*te is.

Kan iemand dit even verifieren?

[ Voor 3% gewijzigd door 4p0c op 18-07-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.lcdstore.nl:
Artikel 10. Unieke acht dagen pixelgarantie
Veel fabrikanten geven pas garantie als er drie of meer pixels kapot zijn. LCDStore gaat in haar service veel verder en biedt u de mogelijkheid om een volledige pixelgarantie af te sluiten. Deze unieke, acht dagen pixelgarantie kan alleen afgesloten worden voor monitoren waarvoor die garantie niet al geldt. De garantie kost 7% van het aankoopbedrag. Als de fabrikant zelf al volledige pixelgarantie afgeeft voor een monitor, kunt u geen gebruik maken van de pixelgarantie van LCDStore. In dat geval zal het garantiebedrag NUL blijven. Pixelgarantie kan alleen afgesloten worden voor alle monitoren in één order.

Als u binnen acht dagen na factuurdatum een kapotte pixel constateert, stuurt u het scherm op eigen kosten naar LCDStore. De monitor wordt omgeruild voor een nieuwe van hetzelfde merk / model en op kosten van LCDStore naar u opgestuurd. Is om welke reden dan ook, een gelijk model niet meer leverbaar, zal u een alternatief worden aangeboden. Indien u het alternatief niet acceptabel vindt, ontvangt u uw aankoopbedrag (zonder garantiebedrag) retour.
De monitor moet onbeschadigd, met alle bijbehorende bescheiden, in de originele onbeschadigde verpakking teruggestuurd worden. Als bij controle blijkt dat schade van buitenaf de oorzaak is voor de kapotte pixel(s), of dat u onterecht de monitor heeft opgestuurd, zal minimaal 10% van het aankoopbedrag in rekening worden gebracht. Op verzoek kan de gebruiker de originele monitor terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Laatst online: 28-08 17:27
Thx

Ik had gedacht dat dit als een service werd aangeboden, maar je moet er flink voor dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Hey lui,

Ik ga een nieuwe PC kopen! _/-\o_ Jippi! Sterker nog: de onderdelen zijn al besteld! Ik heb alleen het scherm geannuleerd. Daarom deze post! Ik heb bij dat nieuwe sys een Jaton (wie kent dit merk überhaupt?? de chipset iig wel goed 8)) GeForce FX 5600 256MB videokaart zitten die een DVI en een D-Sub uitgang heeft. Het scherm dat ik eerst had gedacht te kopen is een Iiyama E430S. Ik dacht eerst: goede keuze, maar toen las ik ergens in een review ofzo dat er alleen maar een D-Sub ingang op zit. En dat vind ik eigenlijk zonde van de DVI uitgang op de kaart! Zeker omdat ik op de D-Sub eigenlijk een 2e monitor (één of andere oude 17" of 15") wil aansluiten. Anders moet ik weer een verloopje hebben van DVI naar D-Sub en dat vind schijnt ook niet in alle gevallen goed te gaan (vertraging door omzetten signaal ofzo).

DUS: ik wil een ander tft-scherm uitzoeken! En daar ligt weer een probleempje. Omdat het om een pc-prive gaat is er maar 1 winkel beschikbaar :/. Daardoor is de keus beperkter. Ik ga er morgen heen om een goede uit te zoeken. En dat is waar ik een beetje hulp bij nodig heb. Ik heb keuze uit merken:

Acer
Belinea
HP
IBM
Iiyama
Samsung
Vibrant

Wie heeft er een "aanrader"? Het gaat om een 17", da's wel zo lekker. Ik heb dit hele topic al doorgespit om bij een leuk model dat niet te duur is te komen. De winkel waar ik dat ding moet kopen rekent voor de Iiyama E430S 559 euro en voor dat bedrag (mag nog een heel klein beetje meer zijn) wil ik dan ook een andere uitzoeken.

De reden dat ik dit zo vraag (ik weet het, het is wel een beetje een "willen jullie dat voor mij doen"-vraag) is dat de website van die winkel ronduit k** is (niet up-to-date en slechts een handvol productgroepen) en ze daar geen prijslijsten hebben :'(. Omdat ik morgen daar naartoe ga wil ik dan toch graag een indicatie hebben van modellen die echt wel de moeite waard zijn!

Ik hoop dat er wat reacties komen, dat zou ik echt heel fijn vinden! Alvast bedankt!

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
bdgroot schreef op 18 juli 2003 @ 16:56:
Hey lui,

Ik ga een nieuwe PC kopen! _/-\o_ Jippi! Sterker nog: de onderdelen zijn al besteld! Ik heb alleen het scherm geannuleerd. Daarom deze post! Ik heb bij dat nieuwe sys een Jaton (wie kent dit merk überhaupt?? de chipset iig wel goed 8)) GeForce FX 5600 256MB videokaart zitten die een DVI en een D-Sub uitgang heeft. Het scherm dat ik eerst had gedacht te kopen is een Iiyama E430S. Ik dacht eerst: goede keuze, maar toen las ik ergens in een review ofzo dat er alleen maar een D-Sub ingang op zit. En dat vind ik eigenlijk zonde van de DVI uitgang op de kaart! Zeker omdat ik op de D-Sub eigenlijk een 2e monitor (één of andere oude 17" of 15") wil aansluiten. Anders moet ik weer een verloopje hebben van DVI naar D-Sub en dat vind schijnt ook niet in alle gevallen goed te gaan (vertraging door omzetten signaal ofzo).

DUS: ik wil een ander tft-scherm uitzoeken! En daar ligt weer een probleempje. Omdat het om een pc-prive gaat is er maar 1 winkel beschikbaar :/. Daardoor is de keus beperkter. Ik ga er morgen heen om een goede uit te zoeken. En dat is waar ik een beetje hulp bij nodig heb. Ik heb keuze uit merken:

Acer
Belinea
HP
IBM
Iiyama
Samsung
Vibrant

Wie heeft er een "aanrader"? Het gaat om een 17", da's wel zo lekker. Ik heb dit hele topic al doorgespit om bij een leuk model dat niet te duur is te komen. De winkel waar ik dat ding moet kopen rekent voor de Iiyama E430S 559 euro en voor dat bedrag (mag nog een heel klein beetje meer zijn) wil ik dan ook een andere uitzoeken.

De reden dat ik dit zo vraag (ik weet het, het is wel een beetje een "willen jullie dat voor mij doen"-vraag) is dat de website van die winkel ronduit k** is (niet up-to-date en slechts een handvol productgroepen) en ze daar geen prijslijsten hebben :'(. Omdat ik morgen daar naartoe ga wil ik dan toch graag een indicatie hebben van modellen die echt wel de moeite waard zijn!

Ik hoop dat er wat reacties komen, dat zou ik echt heel fijn vinden! Alvast bedankt!
genoeg geld? -> Samsung
Beste kwaliteit prijs verhouding? -> Acer 732

Ik zou voor acer gaan.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Bedankt voor de tip alvast! Ziet er goed uit! Alleen jammer dat ie niet in wit is.. alleen zilver. Mja, zo'n ramp is het nu ook weer niet! Ik hoop eventueel wel op nog een (paar) tip(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
DeNB3rt schreef op 18 July 2003 @ 15:57:
Eloooo, je weet dat ik veel zaagde in dit topic over welk tft scherm, ewel, hier is hij dan! ik heb een adi 715. Ik zal hem dan es duidelijk reviewen over gosting bij vele games!
Op eerste gezicht supper scherm, geen dode pixels, en heeeeel nice!! :9~ :9~ :9~
ik heb hem ook sinds vanmiddag, ook geen dode pixels, ziet haarscherp
prima monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
Wat raden jullie aan voor mijn eventueel nieuwe allround game pc:
Ijyama E430S
Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/1024x768/gfx/gfxvariabel/prolitee430s_klein.gif
of
Ijyama AS4316UTC
Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/1024x768/gfx/gfxvariabel/as4316utc_klein.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Samsung SyncMaster 181T

Ik ben sinds een week een tevreden eigenaar van de bovengenoemde monitor. Toch ben ik echter niet helemaal tevreden, aangezien het al mijn tweede is.
Het vorige model had een dode subpixel en een rode die alleen de eerste paar minuten zichtbaar was, op het laatst was hij helemaal verdwenen. Aangezien ik bij het bedrijf waar ik hem heb gekocht een pixelgarantie had afgesloten kon ik hem met 2 pixels dus al omruilen (binnen 8 dagen). Mijn huidige model heeft echter ook weer een dode pixel. Ik zal de monitor nog wel een paar dagen de tijd geven, aangezien hij nog geen 24 uur gedraait heeft, maar ben bang dat ik deze ik zal gaan moeten omruilen.
Ik ben over het scherm voor de rest zeer tevreden. Het ziet er allemaal super mooi uit. Aangezien ik die aanvullende garantie heb, wil ik namelijk wel graag een scherm met 0 dode pixels.
Graag wil ik weten of er meer mensen ervaring met dit scherm hebben, of een soortgelijke Samsung. Aangezien de Samsung TFT's een goede naam hebben, ga ik er wel vanuit dat ik een scherm hoor te hebben dat 100% in orde is. Uiteraard zijn een paar dode pixels na een langere tijd normaal, maar begin liever goed.
Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de Samsung synmaster 172T en de philips 107b4bs.
volgens de pricewatch is de samsung tussen de €600,- en de €650,-. De philips is goedkoper die is ongeveer €500.
Heeft iemand ervaring met de philips? Ik kan namenlijk nergens een review vinden.
Gelukkig heb ik nog zat tijd om te twijffelen ik ga de 25ste eerst nog op vakantie.

Philips 107b4bs

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/170b4bs_l.jpg

http://www.samsung-it.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com.pl/produkty/monitory/img/sm_172t_d.jpg

En dan nog een vraagje als er bij de specificaties staat dat een tft-scherm dvi-i heeft wordt het signaal dan anoloog of digitaal doorgestuurd?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 22:58 . Reden: plaatjes erbij :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Laatst online: 31-08 14:31

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Misschien is een klein overzichtje met specificaties van de betere schermen wel handig in zo'n lang topic:

Merk/typeResponseContrastBrightnessInputsMultimediaWandmontagePixelgarantiePrijs
ADI A71516 ms450:1260 cd/m2DSUB+DVISpeakers, USBJazero-pixel448
Hitachi CML174SXW16 ms400:1260 cd/m2DSUB+DVIGeenJazero-pixel498
Hyundai Q1720 ms450:1260 cd/m2DSUB+DVISpeakers, USBJa3 sub?453
Iiyama E430S25 ms350:1250 cd/m2DSUBSpeakersJa3 sub449
Iiyama AS4316UTC40 ms400:1250 cd/m2DSUB+DVISpeakersJa3 sub493
Acer AL73216 ms450:1260 cd/m2DSUB+DVI+AVSpeakersJa?530
Acer AL70720 ms300:1250 cd/m2DSUBGeenJa?346
Acer AL71220 ms500:1250 cd/m2DSUB+DVISpeakersNee?382
NEC LCD1760NX16 ms450:1260 cd/m2DSUB+DVIGeenJa3 heel/6 sub465

Laat verbeteringen/aanvullingen maar horen (vooral de pixelgarantie is slecht te vinden), dan verwerk ik het in bovenstaande tabel.

edit:

Elroy -> pixelgarantie NEC 1760

[ Voor 76% gewijzigd door Neman op 22-07-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

Zo vandaag eindelijk het groene licht gekregen om mijn pc te gaan bestellen.

PC Privé wel te verstaan. Nu ga ik deze helemaal zelf samen stellen uit losse onderdelen. En zoals het er nu naar uit ziet zal ik alles gaan bestellen bij Salland. Kom daar op een mooi bedrag uit.

Alleen zit ik met het volgende, zit nog steeds te twijfelen tussen een 17" of een 19" tft.

Op mijn werk zit ik nu achter een 18" Tft van Ibm te werken, en T860, prachtig ding en ik moet zeggen dan word je wel wat verwend hoor. Heb daar al tig keer UT opgespeeld zonder problems.

Ben zelf dan wel niet zo'n Die Hard gamer, dus dat kleine beetje ghosting kan ik op de koop toenemen.

Zit te denken aan :

1) Acer Al 722 (525.50 €)
16ms en schitterend design

2) Nec 1760Nx (Bk) (577,75 €)
Mooi scherm,16ms en in hoogte verstelbaar

3) Hyundai Q17a (500,41 €)
uiterlijk niet heel speciaal, wel netjes,hub in voet
20ms

Of...
Acer Al922 (648,11 €)
Mooi simpel scherm. Wel 19" :9~
25ms

Ben zelf alleen heel erg bang dat ik over een half jaar spijt krijg dat ik "toch niet" gekozen heb voor die 19" als ik nu een 17" koop.

Maar ja is die ruim 100 € meerprijs het verschil wel waard? Of kan ik die beter besteden aan andere producten?

- Remko -

[ Voor 3% gewijzigd door RedScorpion op 18-07-2003 23:15 ]

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Neman schreef op 18 July 2003 @ 23:04:
Misschien is een klein overzichtje met specificaties van de betere schermen wel handig in zo'n lang topic:

....

Laat verbeteringen/aanvullingen maar horen (vooral de pixelgarantie is slecht te vinden), dan verwerk ik het in bovenstaande tabel.
De pixelgarantie bij de NEC 1760nx is : bij 3 hele dode pixels of bij 6 dode subpixels

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:45
tommy6 schreef op 18 July 2003 @ 22:03:
Samsung SyncMaster 181T

Ik ben sinds een week een tevreden eigenaar van de bovengenoemde monitor. Toch ben ik echter niet helemaal tevreden, aangezien het al mijn tweede is.
Het vorige model had een dode subpixel en een rode die alleen de eerste paar minuten zichtbaar was, op het laatst was hij helemaal verdwenen. Aangezien ik bij het bedrijf waar ik hem heb gekocht een pixelgarantie had afgesloten kon ik hem met 2 pixels dus al omruilen (binnen 8 dagen). Mijn huidige model heeft echter ook weer een dode pixel. Ik zal de monitor nog wel een paar dagen de tijd geven, aangezien hij nog geen 24 uur gedraait heeft, maar ben bang dat ik deze ik zal gaan moeten omruilen.
Ik ben over het scherm voor de rest zeer tevreden. Het ziet er allemaal super mooi uit. Aangezien ik die aanvullende garantie heb, wil ik namelijk wel graag een scherm met 0 dode pixels.
Graag wil ik weten of er meer mensen ervaring met dit scherm hebben, of een soortgelijke Samsung. Aangezien de Samsung TFT's een goede naam hebben, ga ik er wel vanuit dat ik een scherm hoor te hebben dat 100% in orde is. Uiteraard zijn een paar dode pixels na een langere tijd normaal, maar begin liever goed.
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb zelf sinds 4 maand de 191T (zelfde Slimline reeks dus) en geen enkel pixelprobleem. En als je een beetje rondvraagt (winkel, internet, vrienden,..), zijn er heel weinig Samsung tft's die dode pixels hebben bij aankoop en ook na verloop van tijd weinig tot geen problemen. Volgens mij heb je gewoon 2 keer dikke, maar dan heel dikke pech gehad. Hopen dat je nogmaals een nieuwe krijgt.

Voor zijn prijs en reputatie mag je inderdaad verwachten dat hij pixelperfect is. Zo denk ik er iig over.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
cvs79 schreef op 18 July 2003 @ 09:08:
[...]

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag. En hoeveel heb je er voor betaald.

Thanx
www.crazycamel.com belgische winkel. Staat voor 485€ maar ik ken de eigenaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Laatst online: 31-08 14:31

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Is er behalve de speakers nog een verschil tussen de Hitachi 175SXW en de 174SXW? Persoonlijk vind ik de CML174SXW mooier, maar dit moet natuurlijk niet ten koste gaan van de prestaties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
-Noel- schreef op 18 July 2003 @ 23:58:
[...]

Heb zelf sinds 4 maand de 191T (zelfde Slimline reeks dus) en geen enkel pixelprobleem. En als je een beetje rondvraagt (winkel, internet, vrienden,..), zijn er heel weinig Samsung tft's die dode pixels hebben bij aankoop en ook na verloop van tijd weinig tot geen problemen. Volgens mij heb je gewoon 2 keer dikke, maar dan heel dikke pech gehad. Hopen dat je nogmaals een nieuwe krijgt.

Voor zijn prijs en reputatie mag je inderdaad verwachten dat hij pixelperfect is. Zo denk ik er iig over.
Ja dat lijkt mij ook. Bij de winkel waar ik hem gekocht heb hadden ze er al 60 verkocht waarvan er maar 3 waren terug gekomen. Ik heb nu no tot volgende week zaerdag en zal hem ook nog wel f de tijd geven, maar als ie na het weekend nog te zien is ruil ik hem gewoon om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik denk dat ik die acer al732 ook maar ga kopen, hij scoort bij mij toch hoger dan de nec1760nx neemt echter niet weg dat die nec ook :9~ is.

wel jammer dat geen winkel hier in de buurt dat ding verkoopt, dat maakt terugsturen als er dode pixel(s) aanwezig zijn wat lastiger, maar je kan niet alles hebben.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Ik heb hem zojuist besteld :D (de 732)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Wie heeft de Acer AL712? Ik heb net 1,5 uur door deel 3 en deel 4 zitten lezen (en de search gebruikt) maar ben alleen vragen van users tegengekomen die dezelfde vraag stelden, maar helaas geen antwoord hebben gehad.

Linkies: review van Kieskeuring en AL712 pagina van Acer

Ik zit met een beperkt budget dus de AL732 ist nicht im frage (< €400,- ) Volgens de site van www.kieskeuring.nl krijgt de monitor (welliswaar met niet al te veel reacties) gemiddeld een 8.

Heeft een van jullie deze monitor en hoe bevalt deze qua beeld etc (de default tft vragen zullen we maar zeggen ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Tallguy op 19-07-2003 14:06 . Reden: linkies toegevoegd ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg zo net Hardware.info binnen (ben geabonneerd op dit blad) en daar zijn
ze niet zo te spreken over de ADI.

Zo concludeerde zij onder andere m.b.t de ADI:
- "een zeer storend punt op het gebied van kleuregaliteit is het doorschijnen van de backlights. Er was aan de zijkanten en/of bovenkanten duidelijk een witte gloed te zien afkomstig van de achtergrondverlichting"
- "Bij een witte achtergrond was een storend grijze waas aanwezig in de linkerbovenhoek. Een compleet zwart scherm vertoonde een groene schijn aan de onderzijde van het beeld"
- "De ADI heeft bij het bekijken van DVD's een pixelachtig beeld, waarbij de pixels duidelijk in beeld te zien waren"

Zijn deze punten bij de ADI gebruikers bekend :? Ik heb het scherm namelijk besteld, maar deze punten hoop ik toch echt geen last van te hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Qosmic op 19-07-2003 15:21 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen met een tft waarvan een pixel is gestorven na de garantie periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 15:08:

- "een zeer storend punt op het gebied van kleuregaliteit is het doorschijnen van de backlights. Er was aan de zijkanten en/of bovenkanten duidelijk een witte gloed te zien afkomstig van de achtergrondverlichting"
- "Bij een witte achtergrond was een storend grijze waas aanwezig in de linkerbovenhoek. Een compleet zwart scherm vertoonde een groene schijn aan de onderzijde van het beeld"
- "De ADI heeft bij het bekijken van DVD's een pixelachtig beeld, waarbij de pixels duidelijk in beeld te zien waren"

Zijn deze punten bij de ADI gebruikers bekend :? Ik heb het scherm namelijk besteld, maar deze punten hoop ik toch echt geen last van te hebben :X
ik heb de ADI 715 en ik heb geen last van doorschijnen bij daglicht, bij zwak kunstlicht
zie je wel een lichte gloed bij een zwart beeld. bij egaal gekleurd beeld heb ik er geen last van. dvds kijken op dit scherm vind ik ook niet echt mooi. beetje flets,
maar ik heb geen last van pixelachtig beeld.
ik gebruik de dvi ingang in combinatie met een Radion 9500 kaart.
veder is het beeld haar scherp maar je moet wel zorgen voor voldoende achtergronverlichting als het donker is.
wanneer ligt dat blad in de winkel wil die test ook wel eens lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door dirk38 op 19-07-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Laatst online: 22-08 10:53
Neman schreef op 18 July 2003 @ 23:04:

Merk/typeResponseContrastBrightnessInputsMultimediaWandmontagePixelgarantiePrijs
ADI A71516 ms450:1260 cd/m2DSUB+DVISpeakers, USBNeezero-pixel448
Hitachi CML174SXW16 ms400:1260 cd/m2DSUB+DVIGeenJazero-pixel?498
Hyundai Q1720 ms450:1260 cd/m2DSUB+DVISpeakers, USBJa3 sub?453
Iiyama E430S25 ms350:1250 cd/m2DSUBSpeakersJa3 sub449
Iiyama AS4316UTC40 ms400:1250 cd/m2DSUB+DVISpeakersJa3 sub493
Acer AL73216 ms450:1260 cd/m2DSUB+DVI+AVSpeakersJa?530
Acer AL70720 ms300:1250 cd/m2DSUBGeenJa?346
Acer AL71220 ms500:1250 cd/m2DSUB+DVISpeakersNee?382
NEC LCD1760NX16 ms450:1260 cd/m2DSUB+DVIGeenJa3 heel/6 sub465

edit:

Elroy -> pixelgarantie NEC 1760
Ik weet niet hoe jij die hitachi aan de wand wilt monteren.
Maar dit gaat dus echt niet.
ik heb er hier 1 voor mij neus staan, maar er is niks bij om hem aan de wand te monteren.
Pixel garantie van de hitachi is 30 dagen pixel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tastingw schreef op 18 juli 2003 @ 16:37:
[...]

Thx

Ik had gedacht dat dit als een service werd aangeboden, maar je moet er flink voor dokken.
Wat ik heb gezien is dat Pc Vergelijk gratis pixelgarantie geeft op:
ADI (30 dagen, afhandeling ADI)
Hitachi (30 dagen, afhandeling Hitachi)
Iiyama (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)
Samsung (14 dagen, afhandeling Pc Vergelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
certefied schreef op 19 July 2003 @ 17:10:
[...]

Ik weet niet hoe jij die hitachi aan de wand wilt monteren.
Maar dit gaat dus echt niet.
ik heb er hier 1 voor mij neus staan, maar er is niks bij om hem aan de wand te monteren.
Pixel garantie van de hitachi is 30 dagen pixel perfect.
Je kunt de hitachi wel degelijk aan de wand monteren:
This screen can be removed from its stand and mounted using additional VESA component fittings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dirk38: Het blad ligt volgens mij gewoon al in de winkel. En even ter informatie:
- de Eizo FlexScan L557 kreeg --> gold award
- ViewSonic VP171b --> silver award
- Lite-On LTP17CS --> bronze award

Het eindoordeel van de Hitachi CML174XW was vreemd genoeg ook laag (ADI ook dus). Hij kreeg maar twee sterren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 15:08:

Het klopt wel aardig wat ze daar zeggen. Vooral als je in een wat donkere omgeving zit te werken, zoals bijv bij nacht dan is zwart absoluut geen zwart. Bij andere kleuren heb ik er niet echt last van.
Maar goed, wat spelen met je gamma/brightness/contrast settings van de videokaart is het wel voldoende bij te stellen zodat het niet meer hinderlijk is.
Zowieso moet je dit scherm minder fel afstellen want ik kreeg er letterlijk prik ogen en koppijn van zoals ie default stond ingesteld door Windows. De controls op het scherm zelf helpen niet wanneer de monitor via DVI is aangesloten, die doen 't alleen bij D-SUB.
Wat wel grappig is, je kunt een 2e pc via de D-SUB aansluiten en dan switchen. De audio van het scherm gebruik ik niet, waar ik alleen geen info over heb kunnen vinden is of de USB hub (2 ports) USB 1.1 of 2.0 is. Niet dat ik op dit moment 2.0 apparaten heb, maar toch wel handig om te weten lijkt mij.

Wit scherm is bij mij prima wit.
DVD's kijken doe ik er ook op, ben zelf Star Trek fan, dus veel zwart komt daar wel in voor tijdens de space battels, en toen begon ik mij gelijk al te irriteren aan die witte gloed bij zwart beeld, maar zoals gezegd, spelen met de settings en dan is het redelijk weg te krijgen.

Wat ik ook heb gehad is dat het scherm niet recht op z'n voet staat (werd daarvoor netjes omgeruild, toen dooie pixel, dus weer een nieuwe, en ze zijn redelijk snel ook met het omruilen) en persoonlijk vind ik de voet te groot en zitten de aansluitingen op een onlogische plek, aan de achter kant van de voet, want dan kun je nog je scherm niet plat tegen de muur zetten. Ze hadden deze beter of aan de zijkant van de voet kunnen doen (zoals de USB poorten) of aan de achterkant van het scherm zelf maar dan verticaal ipv horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de problemen die ik heb genoemd behorende bij de ADI A715 ook te vinden op de Hitachi?? De score van de Hitachi wordt namelijk niet verder toegelicht in het blad, maar hij scoort wel lager dan de ADI :?

Ik weet niet waarom, maar ik ben opeens niet meer zo zeker van mijn zaak of de ADI A715 wel een geschikt scherm voor me is :X Ik heb hem gekocht bij itwebwinkel en de verkoper aldaar vertelde mij dat het scherm geschikt was voor games en films, en dat de kleuren juist wel egaal over het scherm verdeeld waren.

@Raven: Ben je verder wel tevreden met het scherm?? Films kijken en spellen spelen gaat verder super?? Want anders gaat het scherm volgende week als hij komt meteen terug (dan kan het nog zolang de verpakking dicht blijft)

Dit is best balen, ik dacht dat dit echt een super scherm was, maar zo te horen en te lezen valt het toch tegen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Hmm.. ik hoor het woord Acer 732 opeens meer vallen ;). Een weekje terug vroeg ik me af of er mensen met ervaringen waren (en evt. een bekijk adres ( in noorden :P).. kan ze nergens vinden in Leeuwarden, Groningen of Assen (!)..). Dit lijkt me zo een mooie monitor :). Echter wil ik hem zeker eens bewonderen voordat ik iets koop.

Overigens nog iets wat ik niet snap. Bij Dynabyte (ja, alle winkels afstruimen voor een Acer 732..) zag ik de 19" versie van Acer staan. De 922. Waar bijstond dat het scherm een refreshrate had van 75hz. Echter heeft deze monitor 25ms. Niet echt 75hz lijkt me.

Dit viel me ook op bi jde MediaMarkt volgens mij.. veel TFT schermen met 75hz of 85hz refreshrate. Hoe zit dit.. iemand enig idee wat de logica hier van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 20:36:
@Raven: Ben je verder wel tevreden met het scherm?? Films kijken en spellen spelen gaat verder super?? Want anders gaat het scherm volgende week als hij komt meteen terug (dan kan het nog zolang de verpakking dicht blijft)

Dit is best balen, ik dacht dat dit echt een super scherm was, maar zo te horen en te lezen valt het toch tegen |:(
Ik heb dat ding ook bij ITwebwinkel vandaan, zelf wezen halen, 15 min rijden ofzo. Gasten zitten gewoon in een rijtjes huis. Leuk thuis bedrijfje. Mocht ook eerst kijken naar een ander exemplaar wat ze daar hadden, maar m'n DVD die ik mee had van DS9 werd niet gelezen door hun DVD speler. Dat was wel minder, als ik toen die witte waas gezien had bij de zwarte achtergrond had ik misschien nog van gedachten veranderd, maar goed...

Verder ben ik tevreden met het scherm, films kijken gaat er prima op, en de inkijk hoek is ook redelijk groot. En games ook prima, heb geen ghosting e.d. gezien. Speel veel Flight Simulator & Transport Tycoon. Maar ook VietCong zag er goed uit, al moest ik wel even de gamma omhoog smijten, omdat ik dat spel daarvoor altijd alleen op m'n CRT gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halle lieve tweakers, ik ben pas 1 week een beetje aan het kijken voor tft en ik wil graag weten wat jullie van dit schermpje vinden

Ilyama E380S een maatje van mij heeft hem en ik vind dat het er bij spellen redelijk mooi tot goed uitziet, hij zit ook een beetje in de prijsklasse (€300) die ik in gedachte heb en is zwart leverbaar.

Ik zou graag willen weten wat jullie van dit tfttje vinden en of jullie suggesties hebben van tft's die eventueel beter zijn in de zelfde prijsklasse en ook zwart leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit viel me ook op bi jde MediaMarkt volgens mij.. veel TFT schermen met 75hz of 85hz refreshrate. Hoe zit dit.. iemand enig idee wat de logica hier van is?
Ja dit wil ik nou ook wel eens weten, mijn scherm heeft een reactie tijd van 25ms en kan op 60 en 75hz draaien. Wat boeit dit nou eigenlijk bij een tft ? Ik heb een hansol h750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Eindelijk mijn kleine ervaring post over de samsung 191T.

Allereerst, ik heb deze TFT gekregen zonder DVI kabel wat ik wat een nadeel vond (betekent dus 25 euro voor DVI kabel).

Scherm wordt wel netjes compleet geleverd. Kabel voor stroom, wat boekjes + cd.

Het scherm zelf is natuurlijk erg mooi :9. SCherp beeld na installatie van drivers en natuurlijk meteen Generals en 3dmark 2003 gedraait. Geen ghosting te merken en dus een heerlijke game TFT.

Helaas nog geen foto's. Wanneer ik op campzone ben zal ik een paar pics schieten :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.