TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.965 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.stfu.nu/mindless/images/TFT.jpg
TFT/Gamen - The 5th Episode

Praat hier over TFT's , ghosting , ervaringen , pics en andere TFT gerelateerde zaken. Lees gerust een topic door. Zet je in je prefs aantal posts per pagina op 999 om via ctrl-F makkelijk te kunnen zoeken. Veel vragen over TFT's zijn al vaak gesteld , dus schroom niet om het topic door te lezen.
Reviews

Acer Al732
LG 1701B
Hitachi cml174sxw
17" lcd test
15" lcd test
Samsung 171N & NEC LCD1760V vs. Everyone Else
Samsung 152T
Samsung 172T
IBM T221 22,2 "
Phillips Brilliance 200P3
Samsung 172W
Fabrikanten

ADI
Philips
Sony
Eizo
Iiyama
Hitachi
Samsung
Belinea
Ctx
Lg
Nec
Viewsonic
Neovo
Acer
NEC
Belinea
Pricewatch

T.Net Pricewatch LCD/TFT
Andere delen

TFT/Gamen - the final episode
TFT/Gamen - the final episode part 2
TFT/Gamen - the final episode part 3
TFT/Gamen - the final episode part 4
Handigheidjes

Monitor direct toolkit
Handige toolkit om instellingen te optimaliseren en ghosting/streaking te testen.

TFT - hoe werkt dat?
Als je (nog) niet weet wat alles betekent e.d. :)

Specs:
Staar je niet blind op specs... werkelijke specs kunnen heel anders zijn als de fabrikant aangeeft. Ga een beetje verdiepen in reviews. :)

Wat info over DVI mbv plaatje:
  • [img]http://di.dell.com/images/global/topics/vectors/2000-dvi-002.gif[/img]
Problemen met scrollen in IE?
Tools -> Internet Options -> Advanced -> Smoot scrolling afzetten

Reviews?
Natuurlijk staan hier niet alle reviews. Maar je kunt ze makkelijk vinden met Google!

Mini FAQ
Natuurlijk mag de mini FAQ niet ontbreken:
MiniFaQ

Penalty: an autopsy of dead lcd pixels
Een leuk verhaaltje van Toms Hardware Guide over dode pixels en policy's van fabrikanten.
Eigen Ervaringen:

Persoonlijk heb ik gekozen voor de Acer Al732. Een mooi design , snelle responsetime en zeker niet te duur. Een plaatje kan men vinden als men hier klikt. Ik heb geen enkele dode pixel en nooit meer hoofdpijn :) Ik vond het trouwens wel apart dat hij in Win Xp mooier beeld gaf dan in Win2k.
Als iemand verder nog iets heeft toe te voegen aan deze startpost (reviews e.d.) , mag men dat mij gerust mailen naar eth3r3al@xs4all.nl
Deze startpost is mede mogelijk gemaakt door MaRc0 , waarvoor bedankt!

[ Voor 46% gewijzigd door Raku op 06-06-2003 22:20 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3521

Ik vond het trouwens wel apart dat hij in Win Xp mooier beeld gaf dan in Win2k.
Als je het over de fonts hebt, dan kan dit kloppen aangezien XP cleartype(s) ondersteunt en 2k niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 10:34
Anoniem: 3521 schreef op 02 June 2003 @ 22:20:
[...]

Als je het over de fonts hebt, dan kan dit kloppen aangezien XP cleartype(s) ondersteunt en 2k niet ook.
Moet je maar effe speuren hier of bij microsoft, maar die cleartype website van mircosoft doet het ook onder 2000.

[edit]het linkje naar het THG-ghosting plaatje doetut nie.

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 02-06-2003 22:49 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 3521 schreef op 02 June 2003 @ 22:20:
[...]

Als je het over de fonts hebt, dan kan dit kloppen aangezien XP cleartype(s) ondersteunt en 2k niet.
Nou , in win2k gaf ie op 60 Hz soms een raar beeld , nogal wazig. Dat heeft ie nu niet meer.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Ik vroeg me eigenlijk iets af.
In het vorige topic hadden, we het over dat de tft maar 250k kleuren weer kan geven.

Maar dat is toch ruim voldoende, aangezien hij beschikking heeft over 16 mil kleuren en daarvan 250k kleuren/s op beeld kan gooien.
Ben ik nu wat aan het brabbelen of kan de tft's echt maar beschikking hebben over 250k kleuren. 8)7

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Elroy schreef op 02 juni 2003 @ 22:42:
Ik vroeg me eigenlijk iets af.
In het vorige topic hadden, we het over dat de tft maar 250k kleuren weer kan geven.

Maar dat is toch ruim voldoende, aangezien hij beschikking heeft over 16 mil kleuren en daarvan 250k kleuren/s op beeld kan gooien.
Ben ik nu wat aan het brabbelen of kan de tft's echt maar beschikking hebben over 250k kleuren. 8)7
Nou de suggestie werd gedaan dat de schermen van o.a. de Hitachi en de Acer dat hadden. Ik en een paar anderen hadden het getest. Ik zal even de quote opzoeken.

//edit
Gevonden: PowerFlower in "TFT/Gamen - the final episode part 4."
vanaf daar begint het

[ Voor 9% gewijzigd door Raku op 02-06-2003 23:07 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 01:30
heeft iemand ook problemen met het feit dat de letters op je scherm te dun en te vaag zijn? ik heb in thread 4 ook gepost maar niemand had dat denk ik gelezen.

op de tft van mijn vriendin heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
pang schreef op 02 juni 2003 @ 23:11:
heeft iemand ook problemen met het feit dat de letters op je scherm te dun en te vaag zijn? ik heb in thread 4 ook gepost maar niemand had dat denk ik gelezen.

op de tft van mijn vriendin heb ik er geen last van.
Probeer eens windows xp met cleartype , of download the patch voor win2k van www.microsoft.com

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35163

ik zit eraan te denken de A-180T van Centenna te nemen, hoe denken jullie hierover?
http://www.bjdesign.nl/centenna/textpage%20centenna.swf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een 17" DELL TFT (1702FP). Volgens mij heeft deze een responsetijd van 60 MS. Maar voor de rest is het echt een toppie scherm. Naja ik wou dus graag een nieuw (niet al te duur) scherm gaan kopen, uiteraard TFT :P. Want ik heb hier 2 PC'S staan waarvan 1 binnenkort wordt geupgrade. Het DELL scherm gaat dan naar de andere PC en het nieuwe scherm komt op mijn kamer :).

Welke raden jullie mij aan ?
Ik heb gelezen dat ACER goede schermen heeft met een lage responsetijd (ACER 707, 15/20 MS)
Maar het moet ook een beetje mooi eruit zien, dus lekker scherp een goed contrast ect...
Kijkhoek maakt voor mij opzich niet heel veel uit, als het maar niet te brak is :).
Is Hansol (ofzo) een goed merk, ik d8 van wel :) ?

Ow ja ik gebruik het scherm alleen voor gamen

[ Voor 9% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-06-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 31-05 09:10

Pubbert

random gestoord

STIMPPYYY schreef op 02 juni 2003 @ 23:35:
Ik heb een 19" DELL TFT (1702FP). Volgens mij heeft deze een responsetijd van 60 MS. Maar voor de rest is het echt een toppie scherm. Naja ik wou dus graag een nieuw (niet al te duur) scherm gaan kopen, uiteraard TFT :P. Want ik heb hier 2 PC'S staan waarvan 1 binnenkort wordt geupgrade. Het DELL scherm gaat dan naar de andere PC en het nieuwe scherm komt op mijn kamer :).

Ik heb gelezen dat ACER goede schermen heeft met een lage responsetijd (ACER 707, 15/20 MS)
Maar het moet ook een beetje mooi eruit zien, dus lekker scherp een goed contrast ect...
Kijkhoek maakt voor mij opzich niet heel veel uit, als het maar niet te brak is :).

De AL707 kan ik zeker aanraden, en hij is ook nog eens spotgoedkoop!

Er valt prima op te gamen, goede respons, mooie beeldkwaliteit. :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
Eth3r3al schreef op 02 June 2003 @ 23:14:
[...]
Probeer eens windows xp met cleartype , of download the patch voor win2k van www.microsoft.com
Cleartype help echt heel erg miniem. Letters blijven dun en is nog steeds wazig. Niet zoals bij mijn oude crt of bij mijn andere tft(liteon). Mijn oplossing nu is een spelletje opstarten(starcraft) en dan wodt mijn letter tijdlijk wat dikker totdat de lcd uitgaat.

Wat bedoel je met win2k patch? ik draai zelf op dit moment win xp pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dond3r schreef op 03 June 2003 @ 08:03:
[...]

De AL707 kan ik zeker aanraden, en hij is ook nog eens spotgoedkoop!

Er valt prima op te gamen, goede respons, mooie beeldkwaliteit. :)
Ik heb die op een beurs gezien en de beeldkwaliteit vond ik zwaar kloote (heel vaag beeld). Dit kan natuurlijk ook komen omdat de resolutie niet op het hoogst stond, maar dat weet ik niet zeker :)
Nou de suggestie werd gedaan dat de schermen van o.a. de Hitachi en de Acer dat hadden. Ik en een paar anderen hadden het getest. Ik zal even de quote opzoeken.

//edit
Gevonden: PowerFlower in "TFT/Gamen - the final episode part 4."
vanaf daar begint het
Wat bedoel je hier dan mee ?
Dus het betekend dat de ACER schermen maar 16 bit kleuren maximaal aankunnen i.p.v. 24 bit treu collor ? maakt dit veel uit bij het gamen of merk je het niet echt ?

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-06-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 20:55
Mijn ADI 715 is vandaag aan de deur opgehaald en omgeruild i.v.m. 1 defecte pixel. Het scherm wat ik nu terug gekregen heb ik pixelperfect en nieuw. Hulde aan ADI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik kan niet vinden wat voor een resonsetijd mijn DELL 17"TFT heeft (1702FP)

Ik kon alleen een turkse site ofzo vinden en daar stond boven "1702 blabla 25 ms" voor de rest kon ik er nix uit opmaken :).

Meer dan dit kon ik niet vinden :

Specifications

General
Technology TFT active matrix

Diagonal screen size 17 in

Viewable size 17 in

Compatibility PC

Features Antiglare with hard-coating 3H
Image
Display max resolution 1280 x 1024

Dot pitch 0.264 mm

Image type Non-interlaced

Display color support 24-bit (16.7M colors)

Image contrast ratio 500:1
Physical Characteristics
Color Gray

Width 18.1 in

Depth 8.7 in

Height 18.1 in

Weight 18.5 lbs

Operational power consumption (standby) 40 Watts
Connectivity
Port(s) / Connector(s) required 15 pin D-Sub, DVI-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74957

ADI schijnt inderdaad een top service te hebben. Vandaar een top2 scherm op 17" gebied, voor de nieuwkomers mijn top5 (hoop dat die redelijk overeenkomt met de algemene tendens)
1. Hitachi CML174SXW(B) super kwaliteit, pixelgarantie, DVI + kabels, 16ms
2. ADI A715 super kwaliteit, pixelgarantie, DVI + kabels, 16ms , minder is de bekendheid
3. Acer 707 Prijs is erg laag, minder zijn specs en garantie
4. NEC 1760NX Top kwaliteit, goede specs, minder is de prijs
5. IIyama, LG, Samsung en nog wat merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

STIMPPYYY schreef op 03 June 2003 @ 12:48:
[...]

Ik heb die op een beurs gezien en de beeldkwaliteit vond ik zwaar kloote (heel vaag beeld). Dit kan natuurlijk ook komen omdat de resolutie niet op het hoogst stond, maar dat weet ik niet zeker :)

[...]

Wat bedoel je hier dan mee ?
Dus het betekend dat de ACER schermen maar 16 bit kleuren maximaal aankunnen i.p.v. 24 bit treu collor ? maakt dit veel uit bij het gamen of merk je het niet echt ?
Bij Computerland vond ik de kwaliteit super! En dan zat hij ook nog op zo'n verdeelswitch met 15 andere TFT's.

Hij geeft scherper beeld dan mn Dell P991 Monitor (op een Radeon 9700) en die Dell is nog 1 van de betere 19" flatscreens (0.24dpi, Trinitron, 1600x1200x85hz)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja ik vond hem niet zo goed :). Zal wel komen omdat hij dan niet op hoogste resolutie stond.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen één scherm kunnen vinden die scherper is al de mijne :Z :z.

Niet dat het erg veel boeit ofzo :P

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-06-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:46

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Eth3r3al schreef op 02 June 2003 @ 22:08:
Persoonlijk heb ik gekozen voor de Acer Al732. Een mooi design , snelle responsetime en zeker niet te duur. Een plaatje kan men vinden als men hier klikt. Ik heb geen enkele dode pixel en nooit meer hoofdpijn :) Ik vond het trouwens wel apart dat hij in Win Xp mooier beeld gaf dan in Win2k.
Ga zelf denk ik toch ook maar de Acer bestellen vandaag of morgen :D Blijf het qua design het mooiste scherm vinden (alu front, blauwe leds, mooie stand), goede features (DVI, Analoog D-SUB, S-VHS! dus ook als tv te gebruiken!), redelijke prijs... bedenk daarbij alleen dat de Acers in de "Made in Taiwan" versie geen DVI kabel hebben maar wel feller schijnen te zijn (itt de "Made in China").

Het 262.000 kleuren verhaal ben ik nog steeds niet helemaal uit, de discussie werd een beetje heropend in een van de laatste posts van deel 4, maar het is zeker niet zo dat "alle tft's maar 250.000 kleuren weer kunnen geven". Hitachi heeft daar een eigen technologie voor, Sharp heeft naar eigen zeggen nog iets beters, en de specs van veel fabrikanten zeggen gewoon 16 miljoen (maar we weten hoe betrouwbaar die specs zijn). Plus dat de fabrikant van de 16ms panels zélf gewoon aangeeft dat sommige 262.000 kleuren en anderen 16 miljoen zijn :?

Overigens, mooie openingspost en logo Eth3r3al *D

Kleine toevoeging misschien voor je openingspost: THG heeft net (de 22e) een verhaaltje geplaatst over pixel policies van fabrikanten. Dat lijkt me wel eens leuk om structureel te vergelijken met wat de winkels in Nederland er in de praktijk mee doen (mag je testen van te voren, retourneren etc.). Misschien iets voor een poll of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Hmm , ik wil de prijswatch wel eens doorspitten / alle merken mailen over pixel policies. Maar ik heb nu toetsweek dus ik heb nu de tijd er niet voor. Over dat 16 Bit kleuren verhaal. Je merkt er absoluut niets van. Ik heb zo'n test gedaan met mijn videorecorder en het zag er gewoon goed uit. Dat verhaal is of niet waar of het verschil is er in weze gewoon niet. Als ik mijn crt op 16 bit zet ziet alles er beroerd uit , met duidelijke overgangen. En dat heb ik absoluut niet.

Over de Dell monitor heb ik dit gevonden:
Screen size and resolution 17 inches; 1280 by 1024 standard resolution
Vendor's panel specifications 0.26mm pixel pitch; 35 msms pixel redraw time; 200 cd/m typical luminance
Video inputs Analog and digital
Rated viewing angle 160 degrees horizontal and 160 degrees vertical; IPS technology
Base adjustments Tilt, swivel
Dimensions (W,D,H) and weight 17.3 by 8.7 by 18.1 inches; 18.5 pounds
Rated power consumption 40 watts, maximum; 5 watts, standby
Emissions control TCO'95
Other features None
Dus 35 Ms response time als ik het zo lees..

[ Voor 42% gewijzigd door Raku op 03-06-2003 14:43 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:41
Ik heb hier een Philips Brilliance 200P3 A 20 inch.
Deze is op sub(analoog) aangesloten, het beeld is scherp al moet ik welleens de auto adjust indrukken. Waarschijnlijk heb je hier met de DVI aansluiting geen last van.
De ghosting check bij www.monitordirect.com zie je wel wat kleur achterblijven al is dit moeilijk te vergelijken als je er geen andere TFT naast hebt staan.
In games heb ik er eigenlijk helemaal geen last van ghosting al speel ik niet zo vaak spelletjes.
Het grote voordeel in windows is dat je wat ruimte hebt met 1600x1200 pixels.

Ik heb voor deze monitor natuurlijk geen 1500 euro of meer betaald, maar eerder zo'n 700 euro nieuw zonder defecte pixels!
Deze monitor is dan ook dit geld meer dan waard.

edit
Reactie op DarkChylde : moet je regelmatig op http://www.2dehands.nl kijken!

[ Voor 7% gewijzigd door ikke_ op 03-06-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 20:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Qute van Thetweakwizard in deel 4
Hitachi is altijd de enige geweest die eerlijk was over de kleuren en had altijd 262k kleuren op hun specs staan (IIyama kan hier nog wat van leren, eerlijkheid loont bij mij), maar Hitachi schijnt sindskort een 16,7mln scherm te hebben, dit is de nieuwe panel die ook in de 175 serie zit. Iemand een 262k kleuren ruilen voor een 16,7mln??
Hmm.. dat meen je niet. en zo te zien voor de rest dezelfde specs.. en dat lees ik nu net, terwijl ik gisterende 174 heb besteld.. eens kijken offie bevalt en anders eens vragen of ik de 174 kan omruilen (met bijbetaling) tegen de 175.. Als tenminste dat ding met tests net zo goed uit de bus komt dan de 174

Edit: Hmmm.. welke 175 serie bedoel je? Want voor zover ik het zie is de 175 serie precies hetzelfde als de 174 serie. De 175 serie heeft alleen ingebouwde speakers, en de 174 serie niet..

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 03-06-2003 15:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb nog een vraag uit het oude topic
Ik heb even een vraagje kun je met 40ms nog gamen ???
Ik heb niet de hele draad kunnen lezen
Het gaat om de http://www.paradigit.nl/pdf/10002827v.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Ooit de FAQ gelezen en een draadje doorlezen is zo gebeurt met een cola'tje

Maarja met 40 ms kan je gamen maar het gaat erg schokkerig omdat je beeldscherm maximaal maar 25 frames laat zien. Het ligt er ook aan wat voor games je speelt. Een snelle FPS of een RTS.

De meeste gamers nemen dan ook een scherm dat onder de 25ms is. 16ms is op dit moment het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:05
ikke_ schreef op 03 June 2003 @ 14:53:
Ik heb hier een Philips Brilliance 200P3 A 20 inch.
Deze is op sub(analoog) aangesloten, het beeld is scherp al moet ik welleens de auto adjust indrukken. Waarschijnlijk heb je hier met de DVI aansluiting geen last van.
De ghosting check bij www.monitordirect.com zie je wel wat kleur achterblijven al is dit moeilijk te vergelijken als je er geen andere TFT naast hebt staan.
In games heb ik er eigenlijk helemaal geen last van ghosting al speel ik niet zo vaak spelletjes.
Het grote voordeel in windows is dat je wat ruimte hebt met 1600x1200 pixels.

Ik heb voor deze monitor natuurlijk geen 1500 euro of meer betaald, maar eerder zo'n 700 euro nieuw zonder defecte pixels!
Deze monitor is dan ook dit geld meer dan waard.
uhm is 700 euro niet supercheap voor zo'n monitor?
waar had je'm gekocht voor zo weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

Anoniem: 74957 schreef op 03 juni 2003 @ 13:26:
ADI schijnt inderdaad een top service te hebben. Vandaar een top2 scherm op 17" gebied, voor de nieuwkomers mijn top5 (hoop dat die redelijk overeenkomt met de algemene tendens)
1. Hitachi CML174SXW(B) super kwaliteit, pixelgarantie, DVI + kabels, 16ms
2. ADI A715 super kwaliteit, pixelgarantie, DVI + kabels, 16ms , minder is de bekendheid
3. Acer 707 Prijs is erg laag, minder zijn specs en garantie
4. NEC 1760NX Top kwaliteit, goede specs, minder is de prijs
5. IIyama, LG, Samsung en nog wat merken
bij de algmene tendens ligt die IIyama wel een stukje hoger hoor!
euhm, bij sommige eerste plek andere komt de hitachi er net boven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Ahhhh, ik heb een probleem met m'n tft.
Mijn backlight ofzo doet het niet meer.
Als ik de brightness verander van 100% naar 0% zie ik geen verschil.

Maar af en toe gaat hij weer 1 seconde aan en dan is het weer lekker fel en dan springt hij meteen weer terug.

Heeft iemand dit toevallig meegemaakt.
Ik heb m'n tft op dvi-d aangesloten op mijn randeon 9500 pro.

[edit]
Aaahh, nu is ie constant aan het knipperen.
Wordt er helemaal gek van :(

[ Voor 12% gewijzigd door Elroy op 03-06-2003 17:47 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 20:55
ik zie trouwens nergens iets over 19 inch TFT schermen en games. ben ook wel benieuwd voor een vriend met teveel geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Palmboom schreef op 03 June 2003 @ 18:50:
ik zie trouwens nergens iets over 19 inch TFT schermen en games. ben ook wel benieuwd voor een vriend met teveel geld....
In 1 van de eerdere delen heeft er een discussie plaatsgevonden over 19" TFT's. Zoals in de openingspost staat, zet je prefs op 999 reacties per pagina's en zoek op 192T bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30107

STIMPPYYY schreef op 02 June 2003 @ 23:35:
Ik heb een 19" DELL TFT (1702FP). Volgens mij heeft deze een responsetijd van 60 MS. Maar voor de rest is het echt een toppie scherm. Naja ik wou dus graag een nieuw (niet al te duur) scherm gaan kopen, uiteraard TFT :P. Want ik heb hier 2 PC'S staan waarvan 1 binnenkort wordt geupgrade. Het DELL scherm gaat dan naar de andere PC en het nieuwe scherm komt op mijn kamer :).

Wel een late quote maar 1702 fp is een 17" tft en geen 19". Die 19" is volgens mij de 1902 fp. Dat van die 1702fp weet ik trouwens zeker want dat schermpje staat nu recht voor mijn neus en moet zeggen dat het schermpje bij mij goed werkt geen last van ghosting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Laatst online: 21-04 19:26

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Anoniem: 67363 schreef op 03 June 2003 @ 17:04:

Maarja met 40 ms kan je gamen maar het gaat erg schokkerig omdat je beeldscherm maximaal maar 25 frames laat zien. Het ligt er ook aan wat voor games je speelt. Een snelle FPS of een RTS.

De meeste gamers nemen dan ook een scherm dat onder de 25ms is. 16ms is op dit moment het snelst.
hahaha wat een onzin ik lag me rot. koop eerder ff een snellere cpu of vidmaart manneke :P

MIjn philips 180B2 heeft 40/50ms en ik speel met 100+ framerete :P

Ik zie dat het gewoon VET boven de 25fps is.

[ Voor 5% gewijzigd door DJ Chicken op 03-06-2003 19:04 ]

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6572

Ben binnenkort ook van plan een 17" tft te kopen.
Eerst was ik van plan een Adi A715 te kopen, maar daar zijn toch nogal wat negatieve dingen over gezegd.
Nu zit ik een beetje te denken aan de NEC 1760NX, maar ook die nieuwe Eizo (L557) klinkt wel aantrekkelijk.

Vooral over de eizo is erg weinig informatie beschikbaar, in de computer totaal wordt deze monitor vrijwel als beste getest, er staat ook dat deze monitor de snelste response tijd heeft uit de test, de vraag is alleen hoe betrouwbaar dit is.
Maar ook met betrekking tot de instelbaarheid van de kleuren bied de eizo, volgens de specificaties erg veel mogelijkheden.

Deze monitor is pas bij twee zaken te koop, en op de nederlandse eizo site is nog niets te vinden over deze monitor.
Echter op de duitse site van eizo staat de monitor er wel bij, hier wordt ook een adviesprijs van 569,- genoemd, dit is behoorlijk lager dan de huidige nederlandse prijzen, bij alternate.de wordt hij zelfs voor 549 aangeboden.

Heeft iemand al meer info over deze eizo, zijn er mogelijk al meer winkels waar deze monitor te koop is? Had bij mediamarkt een paar weken terug wel de voorganger gezien, is dit nieuwe model daar ook al leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassor
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Palmboom schreef op 03 juni 2003 @ 18:50:
Zoek in deel 4 bijvoorbeeld naar de acer al922.
Dit is een betaalbare (euro ~700) 19" en naar mijn mening ook een uitstekende tft scherm (deze scherm heb ik zelf). Als ie echt teveel geld heeft zou ik kijken naar de 19" tfts van samsung, bijv. de samsung 191t of de 192t.

If an experiment works, something has gone wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

DJ Chicken schreef op 03 June 2003 @ 19:02:
[...]

hahaha wat een onzin ik lag me rot. koop eerder ff een snellere cpu of vidmaart manneke :P

Ff rekenen.

40ms voor een scherm refresh. 0.001 seconde = 1 milliseconde. 0.040 seconden= 40 milliseconden. 25 fps = 1/25 = 0.04 seconden voor 1 frame. 0.040 seconden was (is) 40 milliseconden. :)

Je mag dan wel meer FPS halen, maar je monitor zal er toch echt maar max 25 per seconden laten zien. En ja, je merkt inderdaad wel het verschil, want des te meer frames per seconde, hoe vaker ook keyboard en muis worden afgescant, dus voelt het sneller aan. Maar meer dan 25fps zal je monitor echt niet weergeven.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 10:34
DJ Chicken schreef op 03 June 2003 @ 19:02:
[...]

amen. mijn iiyama 15" TFT heeft ook een reactietijd van 40ms (up+down) en ik kan echt het verschil zien tussen 30 en 60. Hoeveelheid ms zegt IMHO helemaal niets over de geschiktheid voor spellen. Je moet het gewoon effe zien, maar dat is al vaker gezegt hiero :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:30
Bartjeee schreef op 03 June 2003 @ 16:58:
Ik heb nog een vraag uit het oude topic
Ik heb even een vraagje kun je met 40ms nog gamen ???
Ik heb niet de hele draad kunnen lezen
Het gaat om de http://www.paradigit.nl/pdf/10002827v.pdf
Ik heb dit scherm ( Philips 170S2B ) en ik vind dat je er best op kan gamen. Heb er C&C Generals op gespeeld en regelmatig counterstrike, maar ik zie geen rare effecten oid. Ook zo'n streaking/ghosting test gedaan en maar een kleine schaduw en niet de 'centimeters' zoals ik hier op het forum wel eens gelezen heb bij echt trage schermen. Ook kijk ik er wel eens DVD's op en dat gaat prima.

Hoeveel kost dit scherm trouwens bij Paradigit? Ik heb de mogelijkheid om er nog een te kopen, maar dan moet de prijs wel goed zijn natuurlijk :)

[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 03-06-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Rukapul schreef op 03 June 2003 @ 19:36:
[...]

Ik heb dit scherm ( Philips 170S2B ) en ik vind dat je er best op kan gamen. Heb er C&C Generals op gespeeld en regelmatig counterstrike, maar ik zie geen rare effecten oid. Ook zo'n streaking/ghosting test gedaan en maar een kleine schaduw en niet de 'centimeters' zoals ik hier op het forum wel eens gelezen heb bij echt trage schermen. Ook kijk ik er wel eens DVD's op en dat gaat prima.

Hoeveel kost dit scherm trouwens bij Paradigit? Ik heb de mogelijkheid om er nog een te kopen, maar dan moet de prijs wel goed zijn natuurlijk :)
549 euro bij paradigit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 67363 schreef op 03 June 2003 @ 17:04:

Dat is onzin ;) Je ververs snelheid kan maar 25 fps aan. Boven de 25 fps zul je dus ghosting krijgen en geen schokkerige beelden.

En nee , een scherm met 40 Ms zou ik absoluut niet nemen. Daar kun je nauwlijks een film op kijken.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85456

Anoniem: 6572 schreef op 03 juni 2003 @ 19:04:
Ben binnenkort ook van plan een 17" tft te kopen.
Eerst was ik van plan een Adi A715 te kopen, maar daar zijn toch nogal wat negatieve dingen over gezegd.
Nu zit ik een beetje te denken aan de NEC 1760NX, maar ook die nieuwe Eizo (L557) klinkt wel aantrekkelijk.

Vooral over de eizo is erg weinig informatie beschikbaar, in de computer totaal wordt deze monitor vrijwel als beste getest, er staat ook dat deze monitor de snelste response tijd heeft uit de test, de vraag is alleen hoe betrouwbaar dit is.
Maar ook met betrekking tot de instelbaarheid van de kleuren bied de eizo, volgens de specificaties erg veel mogelijkheden.

Deze monitor is pas bij twee zaken te koop, en op de nederlandse eizo site is nog niets te vinden over deze monitor.
Echter op de duitse site van eizo staat de monitor er wel bij, hier wordt ook een adviesprijs van 569,- genoemd, dit is behoorlijk lager dan de huidige nederlandse prijzen, bij alternate.de wordt hij zelfs voor 549 aangeboden.

Heeft iemand al meer info over deze eizo, zijn er mogelijk al meer winkels waar deze monitor te koop is? Had bij mediamarkt een paar weken terug wel de voorganger gezien, is dit nieuwe model daar ook al leverbaar.
ook ik hou die Eizo een beetje in de gaten, op het computertotaal forum heeft iemand dit scherm en heeft enorm last van ghosting. Had hem echter niet op DVI aangesloten. Hij gaat of een andere eizo vragen of zijn geld terug. even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6572

Anoniem: 85456 schreef op 03 June 2003 @ 21:44:
[...]

ook ik hou die Eizo een beetje in de gaten, op het computertotaal forum heeft iemand dit scherm en heeft enorm last van ghosting. Had hem echter niet op DVI aangesloten. Hij gaat of een andere eizo vragen of zijn geld terug. even afwachten dus..
tnx, weer wat meer info over dat scherm.

Op het forum wordt ook het volgende gezegd:
De snelheid van 15ms (zoals valselijk is aangegegeven) wordt in de praktijk alleen gehaald bij een pixelverkleuring van wit naar zwart. Dit is een situatie die in de praktijk bijna nooit voorkomt. Op het moment dat de pixels grijsheden moeten veranderen loopt de response tijd al snel op naar zo'n 30 tot 40 ms.
wat is hier nou van waar, hetzelfde werd verteld in de c't vind het vreemd dat de responsetijd van wit naar zwart beter zou zijn dan van lichtgrijs naar donkergrijs, van wit naar zwart komen deze beide kleuren toch voor?
En ook al zou dit zo'n slechte response hebben, het lijkt mij dat dit minder storend is. Maar ik kan me ook niet helemaal precies voorstellen hoe zo'n display werkt. Het verhaal van hardware.info maakt het wel wat duidelijker maar wat er nou precies gebeurt van wit->zwart of van lichtgrijs->donkergrijs, weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69051

Wohooooo! Ben net flink geschrokken! Enter the Matrix geinstalleerd en even gespeeld op mn pc met Samsung 172T scherm. Mijn god! Wat een enorme ghosting! Zeker als je als dat mannetje een hoge draaitrap doet! Heb me er dus een flinke tijd aan zitten ergeren en toen toch maar voor de grap even een CRT monitor erbij gepakt. Vond het namelijk zo vreemd, want ik heb nog nooit zulke ghosting gezien. Blijkt dat het er op de CRT net zo uit ziet, zij het iets minder. Is er ergens een instelling in het spel waarbij je kan uitzetten dat het ghosting achtig eruit ziet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 30107 schreef op 03 June 2003 @ 18:59:
[...]

Wel een late quote maar 1702 fp is een 17" tft en geen 19". Die 19" is volgens mij de 1902 fp. Dat van die 1702fp weet ik trouwens zeker want dat schermpje staat nu recht voor mijn neus en moet zeggen dat het schermpje bij mij goed werkt geen last van ghosting etc.
Sorry dennis mijn fout :). Een typ fout kan voorkomen, maar deze is wel errug krom :D.

Heb jij trouwens geen ghosting met een 1702FP ? ik zie in counterstrike wel degelijk een soort waas. Maar het raare is dat ik die Monitordirect test heb gedaan en alle testen zijn geslaagd en zeer posifiet. Zelfs bij ghosting had ik geen ghosting effect achter het witte kubusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eth3r3al schreef op 03 June 2003 @ 20:13:
[...]

Dat is onzin ;) Je ververs snelheid kan maar 25 fps aan. Boven de 25 fps zul je dus ghosting krijgen en geen schokkerige beelden.

En nee , een scherm met 40 Ms zou ik absoluut niet nemen. Daar kun je nauwlijks een film op kijken.
Sorry dat ik hier misschien wat fanatiek op in ga, maar geblaat heb ik nu al genoeg gelezen, even kort de technische details van een 40ms scherm:

40ms scherm heeft vaak een rise time van 20ms en fall time van 20ms.
Vandaar dat de response time (fall + rise) samen 40 ms worden.

Stel nu, je hebt een scene waarbij het scherm telkens van zwart naar wit en terug verspringt dan krijg je:
Begin met zwart
20ms
Wit
20ms
zwart
enz.
Dit betekent dus dat er tussen 2 frames, 20 ms zit, wat neer komt op een frame rate van 50fps, wat goed speelbaar is.

ECHTER zijn er maar weinig schermen die hun specs halen, het snelste 16ms scherm haalde 17,2 ms in een test.
Daarnaast kan het scherm bij minder grote overgangen soms slechter reageren, met electronica die wat "overstuurt" kun je het scherm wat pushen om sneller te veranderen. (dit laatste weet ik niet 100% zeker)

Maar goed, om mijn verhaal af te sluiten:
Specs, zoals al zo vaak gezegd, geven alleen een indicatie, maar zijn zeker geen ijzeren bijbel.

[toevoeging]
Een spel spelen met 100fps of 200fps maakt ook verschil, vraag maar aan wat quakers, terwijl sommigen met 30fps al tevreden zijn, en het verschil niet meer (willen) zien.
Graag het verzoek om meningen niet te al te veel te staven met technische rommel (hoewel ik dat hier ook wel doe), de Radeon 9800Pro is ook sneller dan de 5900FX, terwijl de 5900FX duidelijk sneller is dan de Radeon 9800Pro ..... (beiden waar)

[ Voor 14% gewijzigd door TheGhostInc op 04-06-2003 01:00 . Reden: fps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op 04 June 2003 @ 00:21:
[...]

Sorry dennis mijn fout :). Een typ fout kan voorkomen, maar deze is wel errug krom :D.

Heb jij trouwens geen ghosting met een 1702FP ? ik zie in counterstrike wel degelijk een soort waas. Maar het raare is dat ik die Monitordirect test heb gedaan en alle testen zijn geslaagd en zeer posifiet. Zelfs bij ghosting had ik geen ghosting effect achter het witte kubusje.
Bij counter strike ziet het er bij mij ook niet echt gelikt uit maar ik kan ook nooit een resolutie kiezen van 1280×1024, en ik moet dus 1024×768 daarbij pakken en dan vervormd hij het beeld en ik heb het id dat hij dan beetje kan rekken waardoor een soort van waas ontstaat. Heb ook spellen als wolfenstein, quake 3, etc erop gespeeld en moet zeggen dat die er wel zeer gelikt uitzagen.

edit:
Heb jij er trouwens wel eens last van dat het beeld af en toe wegvalt net of hij dan auto-kalibratie doet, dit schijnt een bekend probleem te zijn met zo'n geforce 3 ti-200 van dell. Misschien kan je zeggen of het met een andere vid. kaart minder is :+

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 30107 op 04-06-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Anoniem: 30107 schreef op 04 June 2003 @ 01:05:
[...]

Bij counter strike ziet het er bij mij ook niet echt gelikt uit maar ik kan ook nooit een resolutie kiezen van 1280×1024, en ik moet dus 1024×768 daarbij pakken en dan vervormd hij het beeld en ik heb het id dat hij dan beetje kan rekken waardoor een soort van waas ontstaat. Heb ook spellen als wolfenstein, quake 3, etc erop gespeeld en moet zeggen dat die er wel zeer gelikt uitzagen.
Counter strike (zeker Dust) is zoiezo niet eenvoudig op een TFT (imho), mijn flaptop die redelijk last heeft van ghosting geeft meer problemen bij CS dan andere spellen, door de gekozen kleuren.
Hoewel dat ook wel een beetje gevoelsmatig kan zijn. (Of ik ben gewoon licht kleurenblind :+ )

BTW. wat wel op valt is dat het nu helemaal 17" TFT's zijn die de klok slaan, over 15" hoor je amper meer iets, 18/19" is alleen voor de patsers hier 8)

* TheGhostInc is eigenaar van een 15c (philips) crt, en is jaloers op alle TFT owners, maar een 17" TFT zit eraan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheGhostInc schreef op 04 June 2003 @ 01:11:
[...]

Counter strike (zeker Dust) is zoiezo niet eenvoudig op een TFT (imho), mijn flaptop die redelijk last heeft van ghosting geeft meer problemen bij CS dan andere spellen, door de gekozen kleuren.
Hoewel dat ook wel een beetje gevoelsmatig kan zijn. (Of ik ben gewoon licht kleurenblind :+ )

BTW. wat wel op valt is dat het nu helemaal 17" TFT's zijn die de klok slaan, over 15" hoor je amper meer iets, 18/19" is alleen voor de patsers hier 8)

* TheGhostInc is eigenaar van een 15c (philips) crt, en is jaloers op alle TFT owners, maar een 17" TFT zit eraan te komen.
Klopt de_dust vond de laptop van mijn broer ook niet zow heel errug lief. Maar dat ding is al behoorlijk oud. Wat je trouwus zei over die framerates dat 100 frames of 200 frames wel uitmaakt is niet helemaal waar, je framerates hebben nut totdat je de refreshrate van je monitor haalt. Met v-sync kan je zorgen dat alles frames gelijk met refresh-rate van je monitor lopen en ik moet zeggen dat dit voor mij de beste stand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 30107 schreef op 04 June 2003 @ 01:05:
[...]

edit:
Heb jij er trouwens wel eens last van dat het beeld af en toe wegvalt net of hij dan auto-kalibratie doet, dit schijnt een bekend probleem te zijn met zo'n geforce 3 ti-200 van dell. Misschien kan je zeggen of het met een andere vid. kaart minder is :+
Je kan CS wel op 1280 x 1024 spelen d.m.v. het in het register > valve en dan zie je ergens je eigen resolutie staan, tussen de haakjes. Die moet je dan gewoon ff veranderen. Het spel ziet hierdoor wel mooier uit, maar ghosting blijft gewoon. Trouwens op 1280x1024 spelen is k*t :P. Ik draai op 800x600 op mijn andere PC met een CRT scherm (hij kan wel constant 100 fps aan op 1280x1024). Ik vind dit i.m.o. gewoon veel fijner spelen, vooral bij CS.

Dat laatste weet ik echt niet wat je bedoelt. Ik heb hier ook nooit last van gehad :). Draaide voorheen op mijn nieuwe computer @ gf2 ti en nu op oude @ voodoo 3 3000. Maar binnenkort een 9700 (PRO) :9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Anoniem: 69051 schreef op 03 June 2003 @ 23:31:
Wohooooo! Ben net flink geschrokken! Enter the Matrix geinstalleerd en even gespeeld op mn pc met Samsung 172T scherm. Mijn god! Wat een enorme ghosting! Zeker als je als dat mannetje een hoge draaitrap doet! Heb me er dus een flinke tijd aan zitten ergeren en toen toch maar voor de grap even een CRT monitor erbij gepakt. Vond het namelijk zo vreemd, want ik heb nog nooit zulke ghosting gezien. Blijkt dat het er op de CRT net zo uit ziet, zij het iets minder. Is er ergens een instelling in het spel waarbij je kan uitzetten dat het ghosting achtig eruit ziet??
Als je in de focus mode bedoelt klopt dat idd.

[sub]Nieuwe startpost gemaakt mbv MaRcO , zo wilde ik het graag hebben , maar ik had er net te weinig tijd voor om dit allemaal uit te vinden/uit te voeren. Waarvoor bedankt natuurlijk ;) )

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik vind btw als ik mijn AL707 aansluit op DVI (DVI-VGA connector) en mn Dell 19" CRT op de gewone VGA (AL707 als 2nd monitor dus) vind ik de kwaliteit best slecht... hoe kan dit :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Voor in de startpost: Review van de LG L1710B (is helaas in het Duits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

DJ Chicken schreef op 03 juni 2003 @ 19:02:
[...]

JOUW pc maakt meer dan 100+ frames
maar je monitor kan maximaal 25 frames weergeven (zie uitleg stukkie terug)

Jij wil zeggen dat jij perfect dan gamen met 40ms zonder ghosting, ik lag me rot met die onzin ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 67363 op 04-06-2003 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:05
ik zit net te kijken naar de adi a715.. zie ik in de lijst ineens de l920 staan. 19", 25ms en 1600x1200. hij lijkt alleen niet zo best verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:11
EmilneM schreef op 04 June 2003 @ 08:49:
Hier is die van de review Acer AL732 http://produkte.zdnet.de/test/67/1/3663.html

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik krijg geen reply in het aldi/lidl topic dus dan hier maar.

heeft iemand nog naar de 19" gekeken van de aldi. ik heb op dit moment een 17" maar die 19" is natuurlijk groter en kan kantelen.

ik zal weer even zoeken naar specs

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is ik ook weer eens een keer :P

Ben dus al de trotse bezitter van een 191T , waar ik absoluut niets te klagen over heb.
Inmiddels een 2e hands videokaart met DVI aangeschafd (moet nog binnne komen) dus kan ik ook op DVI koekeloeren, daar heb ik o.a. een vraagje over .. maar dat komt strax.

Eerst ff wat pics van een 191T , gewoon omdat deze retegeil is B)

Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/zooi/thumbs/thmb_DVC00134.JPG Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/zooi/thumbs/thmb_DVC00135.JPG Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/zooi/thumbs/thmb_DVC00138.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/zooi/thumbs/thmb_DVC00139.JPG Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/zooi/thumbs/thmb_DVC00140.JPG Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/zooi/thumbs/thmb_DVC00141.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/zooi/thumbs/thmb_DVC00142.JPG Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/zooi/thumbs/thmb_DVC00143.JPG Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/test/thumbs/thmb_M4100014.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/test/thumbs/thmb_M4100035.JPG Afbeeldingslocatie: http://foto.oostindie.com/test/thumbs/thmb_M4100036.JPG

Let op, de laatste 3 zijn 1Mb

OK, nu over DVI :P
Ik ben nog aan het zoeken (ik weet het .. ben nu ff een n00b aan het wezen).
Maar bestaan er ook DVI Verlengkabels :?

In de PW vindt ik alleen gewone kabels van 2 meter, en dat is te kort voor mij.
Ik zit meer aan een standaard 2 meter kabel + 5 meter verlengkabel te denken.
Dat is de pest als je PC zover weg staat :(

Ander iets ... de 191T is net als zovelen VESA standaard , wat weer inhoud dat een ik een VESA Standaard standaard (8)7) kaan gaan gebruiken :Y)

Vraag is .. waar vindt je die dingen voor weinig ?
Bij dataflex heb ik een hele mooie wandbevestiging gezien, waar ik al een tijdje naar op zoek ben.
Dit is eigenlijk de enige nederlandse toko die ik gevonden heb die er iig in handeld (ik ben bang dat het namelijk een groothandel is .. ga vanmiddag eens ff bellen), overtoom niet meegrekend met die 2 armsteuntjes twv een normale CRT :(

Iig is dit die ik bedoel :
:9~
Afbeeldingslocatie: http://www.dataflex.nl/media/products/lcd_arms/51462_hi6s600x400.jpg

Specs:
# 51.462 FLEX BASIC LCD MUURBEVESTIGING
Voor bevestiging van LCD scherm aan de wand of scheidingspaneel, 3 draaipunten.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

vanwaar haalde uwen eertsten achtergrond? van uw eerste foto?
is zalig voor een tft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:55

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Koffie:

10 Meter DVI kabel, waar te koop?

PW is idd niks voor kabels, maar in dit topic worden handige linkjes gegeven :)

En ja, dat ding van jou blijft geil :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

WEB , thx voor de link.
Had verwacht dat ze duur zouden zijn , maar €99,- voor een kabel van 10 neter ?!?! :D
Zal nog eens ff verder zoeken .. want met zulke prijzen worden de accessoires (muurbevstiging + extra kabel) net zo duur als een goedkoopie 17" TFT bij de Aldi 8)7

=[EDIT]=
Anoniem: 74112 schreef op 04 juni 2003 @ 13:34:
vanwaar haalde uwen eertsten achtergrond? van uw eerste foto?
is zalig voor een tft
Kan 'm alleen nog als 2.25Mb BMP vinden 8)7
Hij kwam uit een tweaker z'n fotoablum op de FP ,maar in dat topic kan ik 'm niet meer vinden (zie wel kruisjes) dus ik denk dattie 'm verwijderd heeft.

Hmm .. converteren naar JPG scheelt veel :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6287/thumb.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Koffie op 04-06-2003 13:53 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Laatst online: 30-05 16:08

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Quootje uit deel 4:
ko9 schreef op 26 May 2003 @ 15:40:
zojuist het krantje van Mediamarkt binnen gekregen en daar staat deze in:

Microstar MD7218 18" TFT-monitor
max. resolutie 1280x1024
Adviesprijs: 649,-
Mediamarkt verjaardagsprijs: 399,-

Meer info staat er niet bij, en op google/GoT valt echt helemaal nix over het merk microstar te vinden :?

Iemand die dit toevallig wel kent? kzal morgen zowiezo ff langsgaan bij mediamarkt R'dam. Staat in de folder namelijk dat ze hoge kortingen geven ivm 3 jarig bestaan
Heeft iemand al ervaringen met dit 18' scherm van de mediamarkt?

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68590

enige dat ik erover vind is dat het van medion is??

en hier link (maar wel in het duits :/ )
http://www.golem.de/0305/25328.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86134

Hey tft experts, ik had gelezen dat in 2003 de 12ms tft schermen er ook aan komen.

Het lijkt me nogal ghey als ik net een 16ms koop vlak voor de 12ms versies. Heeft iemand een idee wanneer die 12ms schermen verkocht gaan worden??? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
EmilneM schreef op 04 June 2003 @ 08:49:
herkent windows bij jouw de usb hub? en heb jij ook last van dat de letters te dun zijn of te vaag?

ik heb van lg klantenservice al een aanbod ontvangen om hem om te ruilen, want veel konden ze eigenlijk niet melden over mijn probleem.
En ik weet namelijkj niet zeker of dat het probleem wel zou verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
pang schreef op 04 June 2003 @ 17:52:
[...]

herkent windows bij jouw de usb hub? en heb jij ook last van dat de letters te dun zijn of te vaag?

ik heb van lg klantenservice al een aanbod ontvangen om hem om te ruilen, want veel konden ze eigenlijk niet melden over mijn probleem.
En ik weet namelijkj niet zeker of dat het probleem wel zou verhelpen.
Ik heb weleens gehad dat ik vage letters/dun gehad heb. Opgelost met windows xp en de drivers van acer. Als je letters te dun zijn , zou ik kijken naar mijn resulotie , of je monitor heeft zich niet geadjust op die resolutie...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
  • Laatst online: 03-04 21:42
enkele vraagjes over die Acer al732:

Die AV input (svideo en die andere): betekent dit dat ik zonder problemen mijn xbox of videorecorder met tuner aan dat scherm zou kunnen hangen? Of moet er ergens één of ander freaky tussenstukje tussen? Zou best handig zijn, maakt mijn xbox op slag veeel mobieler.
Is er een koptelefoonaansluiting op het scherm zelf? Welke kwaliteit zijn de ingebouwde speakertjes?
Het contrast is 'slechts' 450:1 ipv de courante 500:1, maakt dit veel verschil?
Kun je, door de analoge en digitale input, twee pc's verbinden en dan via het scherm switchen welk beeld hij moet tonen? Dus één scherm via dvi, en een ander via de analoge input.

Bedankt op voorhand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
CyberMonkey schreef op 04 juni 2003 @ 18:13:

Die AV input (svideo en die andere): betekent dit dat ik zonder problemen mijn xbox of videorecorder met tuner aan dat scherm zou kunnen hangen? Of moet er ergens één of ander freaky tussenstukje tussen? Zou best handig zijn, maakt mijn xbox op slag veeel mobieler.
Ja dat kan , mits je een gewone svcd aansluiting op Xbox/video hebt.
Is er een koptelefoonaansluiting op het scherm zelf? Welke kwaliteit zijn de ingebouwde speakertjes?
Nee , geen koptelefoon. De speakertjes zijn van echt typische pc speakertjes. Dus de gewone speakers die normaal een n00b koopt. Klinkt wel goed , maar met mijn 5.1 > doesn't compare.
Nope. Ik heb zelf weinig last van het zwarte. Alleen het wit is iets cremekleurig. Verder niets dan lof kwa kleuren :)
Kun je, door de analoge en digitale input, twee pc's verbinden en dan via het scherm switchen welk beeld hij moet tonen? Dus één scherm via dvi, en een ander via de analoge input.
Dat weet ik niet. Hij scant met opstarten alle bronnen. In het OSD zitten in ieder geval geen opties daarvoor , dus ik denk het niet.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Ok, bedankt voor de informatie. Jammer dat dat laatste niet lukt, zou wel een mooie toevoeging zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

Heb sinds kort ook een Samsung 191T, wat vage webcampics van mijn opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/samsung.jpg

De enige echte... ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/dualtft.jpg

Samsung 191T 19" naast de Medion 15", worden als dual gebruikt.

De 191T is echt een geweldig scherm, enorm helder, scherp etc. En vooral met het gamen zit het erg lekker: geen enkele trail te bespeuren, het gamen is veel lekkerder dan met een CRT.

Met de Medion TFT, € 280, is er ook geen enkel probleem bij het gamen, ik merk wel af en toe een trail bij het scrollen - but who cares, hij zit toch maar de hele dag Outlook Express weer te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
CyberMonkey schreef op 04 juni 2003 @ 18:13:

Bedankt op voorhand!
Ik kon zo mijn dreamcast erop aansluiten. Geen probleem dus.

En ja je kan gewoon switchen tussen dvi en vga en svideo. Dit doe je door heel kort de auto knop in te houde werkt goed bij mij.

[ Voor 9% gewijzigd door SilverMane op 04-06-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Ah interessant, je kan dus beide kabels gewoon ingestoken laten? of bedoel je dat je ze moet verwisselen?
Of is het gewoon: druk 1=dvi druk2=vga druk3=svideo druk4=dvi?

btw, alleen svideo? Iemand op een ander forum vermeldde ook composiet?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

SilverMane schreef op 04 June 2003 @ 19:25:
[...]

Ik kon zo mijn dreamcast erop aansluiten. Geen probleem dus.
Dan bedoel je zonder VGA-box mag ik hopen, want met sluit ik m'n DC op elke willekeurige monitor aan ;)

Edit: ow jah.. m'n Hitachi 17" ligt op me te wachten op het postkantoor.. maar ik kan er helaas pas vrijdag op z'n vroegst om.. :/

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 04-06-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86134

Creepy post ff impressies plz, ik denk erover om die ook te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Een ervaringsvraag. Ik ga binnenkort een 2e TFT kopen, heb nu een 18.1" Eizo (L665) en mijn eerste idee is er nog zo eentje bij te halen; lijkt wel zo mooi en ik weet wat ik er aan heb (hij bevalt me namelijk heel erg goed :) ).

Echter, nu zie ik dat ik voor zo'n 300 Euro meer een Iiyama 20.1" kan kopen, namelijk de AU5131DT(BK), dit verbaast me enigzins want toen ik m'n hudige 18.1" kocht was het prijsverschil veel groter (nagenoeg dubbel). Deze Iiyama ziet er op papier magnifiek uit:

20.1" , 1600*1200, helderheid en contrast van 250 en 600, beide richtingen 170 graden kijkhoek, 25ms reactietijd, dual DVI en noem maar op (zie link). Specs die er beter uitzien dan die van m'n huidige TFT. Wat me opvalt is het verschil in gebruikte techniek: m'n Eizo gebruikt IPS (dual domain) en de Iiyama MVA. Ik heb me er natuurlijk een beetje in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat MVA in wezen de betere techniek is: snellere reactietijden (hoewel dat voor mij geen echt issue is) en meer contrast. Dit zie je ook terug in de specs.

Mijn vraag is dus of zo'n (groot) MVA scherm in de praktijk ook nadelen heeft, zeg minder scherp of minder goed in kleuren? En dan met name wanneer in een grote Iiyama ingebouwd (iemand?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Abbadon schreef op 04 juni 2003 @ 21:34:
Een ervaringsvraag. Ik ga binnenkort een 2e TFT kopen, heb nu een 18.1" Eizo (L665) en mijn eerste idee is er nog zo eentje bij te halen; lijkt wel zo mooi en ik weet wat ik er aan heb (hij bevalt me namelijk heel erg goed :) ).

Echter, nu zie ik dat ik voor zo'n 300 Euro meer een Iiyama 20.1" kan kopen, namelijk de AU5131DT(BK), dit verbaast me enigzins want toen ik m'n hudige 18.1" kocht was het prijsverschil veel groter (nagenoeg dubbel). Deze Iiyama ziet er op papier magnifiek uit:

20.1" , 1600*1200, helderheid en contrast van 250 en 600, beide richtingen 170 graden kijkhoek, 25ms reactietijd, dual DVI en noem maar op (zie link). Specs die er beter uitzien dan die van m'n huidige TFT. Wat me opvalt is het verschil in gebruikte techniek: m'n Eizo gebruikt IPS (dual domain) en de Iiyama MVA. Ik heb me er natuurlijk een beetje in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat MVA in wezen de betere techniek is: snellere reactietijden (hoewel dat voor mij geen echt issue is) en meer contrast. Dit zie je ook terug in de specs.

Mijn vraag is dus of zo'n (groot) MVA scherm in de praktijk ook nadelen heeft, zeg minder scherp of minder goed in kleuren? En dan met name wanneer in een grote Iiyama ingebouwd (iemand?) :)
Ik denk dat je het beste even zelf kunt gaan kijken bij een zaak die zoiets heeft staan. Even het bedrijf wat die monitor verkoopt bellen en vragen of je de monitor ook even mag bekijken. Ik denk nm. dat zeer weinig tweakers zo'n scherm hebben. En dan nog is het altijd een kwestie van smaak.

//edit
Misschien heb je hier nog wat aan:
http://www17.tomshardware.com/display/20020114/lcd-08.html

[ Voor 5% gewijzigd door Raku op 04-06-2003 22:09 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Anoniem: 86134 schreef op 04 juni 2003 @ 20:44:
Creepy post ff impressies plz, ik denk erover om die ook te kopen
Sure, maar dat duur nog een paar dagen dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Eth3r3al schreef op 04 June 2003 @ 22:08:
[...]

Ik denk dat je het beste even zelf kunt gaan kijken bij een zaak die zoiets heeft staan. Even het bedrijf wat die monitor verkoopt bellen en vragen of je de monitor ook even mag bekijken. Ik denk nm. dat zeer weinig tweakers zo'n scherm hebben. En dan nog is het altijd een kwestie van smaak.

//edit
Misschien heb je hier nog wat aan:
http://www17.tomshardware.com/display/20020114/lcd-08.html
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in :), alleen heeft lang niet elke zaak zo'n apparaat op voorraad ;( Ik heb niet de illusie dat hier volksstammen met zo'n groot scherm rondlopen maar het is het proberen waard. Thnx voor de link iig (maar daar had ik juist m'n info al vandaan :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 21:36
Femme; die Viewsonic VP171b is bij de Fokshop te koop volgens de pricewatch.
Zie hem echter niet in hun shop terug... Mooi ding met mooie specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 16:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb sinds twee weken een ViewSonic VX2000 20,1" TFT en ben er erg tevreden over. De scherpte en helderheid is super (analoog op G550 @ 1600x1200!). Lichte kleurtonen zoals het grijs in de tabellen op de frontpage worden goed weergegeven. Alleen het zwart is fullscreen wat minder zwart dan je op een CRT gewend bent. De verticale kijkhoek is groot genoeg om vanuit werkpositie geen last te hebben van afnemend contrast e.d.

Het is inderdaad wel opvallend dat de prijzen van de 20" TFT's de laatste weken zo snel zijn gedaald. Ik heb de prijzen maandenlang in de gaten gehouden terwijl er weinig veranderde. Dan koop ik eindelijk een TFT en dan gaat ze opeens zakken :) .

Het enige nadeel van een 20,1" TFT naast een 18,1" TFT is dat de de letters op de 18" TFT groter zullen zijn dan op de 20" TFT. Bij een 17" op 1280x1204 naast een 20" op 1600x1200 is de grootte ongeveer gelijk.
SimonBenson schreef op 04 juni 2003 @ 23:02:
Femme; die Viewsonic VP171b is bij de Fokshop te koop volgens de pricewatch.
Zie hem echter niet in hun shop terug... Mooi ding met mooie specs.
Hij is verkrijgbaar bij Hardware.nl (check hun zakelijke shop).

Sinds vrijdag heb ik een setup met twee ViewSonic VP171b's naast de VX2000. Aanvankelijk was het de bedoeling om die in portretstand te gaan gebruiken. Helaas heeft ViewSonic een LCD gebruikt die niet geschikt is om vanuit een andere stand bekeken te worden dan 0 graden gedraaid landscape. In portetstand is de beeldkwaliteit veel minder (zie er soort van interlaced uit, leest absoluut niet prettig) en valt bovendien op dat de verticale kijkhoek (geroteerd dus de horizontale kijkhoek) tamelijk beperkt is. Je ziet gewoon in de breedte vervorming van kleuren en contrast optreden.

In normale stand is het beeld prima. Hoog contrast, hoge helderheid en goede scherpte op de analoge ingang. Ghosting heb ik bij de VX2000 en de VP171b nog niet kunnen ontdekken. Ik moet wel zeggen dat ik nooit game. Het enige wat ik heb gedaan is TV/dvd's kijken en Wolfenstein3D uit de oude doos :).

Het design van de VP171b is mooi met de slanke randen en de slanke (maar wel brede) voet. Het beeldscherm kan eenvoudig in hoogte versteld worden, hoewel de maximale hoogte (zo'n 14,5cm boven bureaublad) van mij wel nog wel een paar centimer hoger had gemogen. Ik ben in ieder geval erg blij met m'n nieuwe multi-monitor setup. Browsen, photoshoppen, proggen en typen doe ik op het middelste beeldscherm (VX2000), links staat WinTV, WinCVS, Filezilla en een stel Putty's op de ene VP171b en rechts heb ik Mailwasher en Mozilla Mail op de tweede VP171b staan. De prijs is helaas wel wat aan de hoge kant (700 euro).

Ivm de helderheid van de TFT's en het tegenlicht achter de monitoren is een goede foto maken een beetje lastig, maar hier is er eentje:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6412/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 05-06-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 14:44
Dat valt me erg tegen, is er e i n d e l i j k een 17" TFT met pivot en dan werkt t niet. Zijn er anderen die een Hyundai of een NEC 1760NX-BK 90 graden gekanteld kunnen bekijken? Is dat dan wel wat?

Femme (totally off topic), mooie auto he, die Alfa Brera :-)

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Weet je toevallig of jouw 20" scherm een MVA type is of een ISP? Ik ben bezig uit te zoeken wat dat allemaal inhoud , en vergelijkend matriaal zou handig zijn.. :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 16:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

esmit schreef op 05 June 2003 @ 00:14:
Dat valt me erg tegen, is er e i n d e l i j k een 17" TFT met pivot en dan werkt t niet. Zijn er anderen die een Hyundai of een NEC 1760NX-BK 90 graden gekanteld kunnen bekijken? Is dat dan wel wat?
Probeer maar eens een screenshot met tekst 90 graden te roteren in Photoshop of een vergelijkbaar programma. Als het dan nog prettig leest (hoofd uiteraard ook 90 graden meedraaien) heb je een LCD die in portretstand een goed beeld kan geven. De VP171b doet dit nog slechter dan de VX2000, wat ik dus wel matig vind voor een monitor die wordt aangeprezen voor gebruik in protretstand en op een professioneel publiek is gericht.
Eth3r3al schreef op 05 June 2003 @ 00:33:
[...]

Weet je toevallig of jouw 20" scherm een MVA type is of een ISP? Ik ben bezig uit te zoeken wat dat allemaal onhoud , en vergelijkend matriaal zou handig zijn.. :)
Uit de specs:
With a 20.1" screen, this HDTV-ready LCD features SuperClearMVA™ technology and full multimedia capability for the ultimate in full-motion video. [...] SuperClearMVA technology delivers high contrast, brilliant color, improved viewing angles and superior clarity for moving images.
Het zul dus wel een MVA display zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Femme op 05-06-2003 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 30-05 15:16
ADI gaat z'n pixelgarantie al veranderen:
Datum: 06/02/2003 05:07 PM
Onderwerp: Pixelgarantie

Geachte Klant,

Vanaf heden geldt onze pixel-perfect garantie alleen voor de (nieuwe) I-serie, de S-serie en de A715.

Bij alle andere modellen vervalt de pixel-garantie! Dus houd daar rekening mee!

Met vriendelijke groet,

Vanessa Vinkoert

Account Manager

ADI Nederland BV
Rietbaan 11
2908 LP Capelle a/d IJssel
Tel: 010- 2582 976
Fax: 010- 4580 279
Bron: Mailtje dat aan alle dealers gezonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Eth3r3al schreef op 05 June 2003 @ 00:33:
[...]

Weet je toevallig of jouw 20" scherm een MVA type is of een ISP? Ik ben bezig uit te zoeken wat dat allemaal inhoud , en vergelijkend matriaal zou handig zijn.. :)
Ome Tom heeft dit een tijd geleden al eens erg goed uitgelegd in een review. Er zijn drie verschillende technologien:

- TN + film
- IPS
- MVA

mel elk hun eigen voor en nadelen. De snelste (en goedkoopste) schermen zijn momenteel van het type TN + film; deze technologie wordt ook het meest toegepast. Nadelen van dit type is dat het altijd wat licht doorlaat (zwart is niet helemaal zwart) en dat een defecte transistor zichtbaar wordt als een heldere (dode) pixel.

IPS is nu vooral traag (50 - 60ms) maar zwart is ook echt zwart. Dode pixels zijn donker.

MVA zit min of meer tussen TN + film en IPS in. Je ziet het nu echter vooral in grotere schermen en sneller dan 25ms zijn ze niet. Bij de MVA-technologie is het voor fabrikanten vooral een uitdaging om de kleuren en helderheid constant te houden bij variable inkijkhoek. Dat verklaart wellicht ook de bevindingen van Femme.

Overigens denk ik dat de link naar Ome Tom's artikel wel in de startpost mag, of zelfs in de TFT-FAQ.

edit:
Zpelvouten en toevoegingen

[ Voor 13% gewijzigd door Mosez op 05-06-2003 09:38 ]

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

edit:
Crap, dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Mosez op 05-06-2003 09:35 ]

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
CyberMonkey schreef op 04 June 2003 @ 20:16:
Ah interessant, je kan dus beide kabels gewoon ingestoken laten? of bedoel je dat je ze moet verwisselen?
Of is het gewoon: druk 1=dvi druk2=vga druk3=svideo druk4=dvi?

btw, alleen svideo? Iemand op een ander forum vermeldde ook composiet?

Bedankt.
Ja je kan allekabels erin laten. Composiet zit er ook op was ik vergeten. En ja je moet met een knop serieel wisselen van input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Mosez schreef op 05 juni 2003 @ 09:27:
[...]

Ome Tom heeft dit een tijd geleden al eens erg goed uitgelegd in een review. Er zijn drie verschillende technologien:

- TN + film
- IPS
- MVA

mel elk hun eigen voor en nadelen. De snelste (en goedkoopste) schermen zijn momenteel van het type TN + film; deze technologie wordt ook het meest toegepast. Nadelen van dit type is dat het altijd wat licht doorlaat (zwart is niet helemaal zwart) en dat een defecte transistor zichtbaar wordt als een heldere (dode) pixel.

IPS is nu vooral traag (50 - 60ms) maar zwart is ook echt zwart. Dode pixels zijn donker.

MVA zit min of meer tussen TN + film en IPS in. Je ziet het nu echter vooral in grotere schermen en sneller dan 25ms zijn ze niet. Bij de MVA-technologie is het voor fabrikanten vooral een uitdaging om de kleuren en helderheid constant te houden bij variable inkijkhoek. Dat verklaart wellicht ook de bevindingen van Femme.

Overigens denk ik dat de link naar Ome Tom's artikel wel in de startpost mag, of zelfs in de TFT-FAQ.

edit:
Zpelvouten en toevoegingen
Thnx , ik ben al een beetje aan het knutselen geweest met de TFT faq , maar dit moest er nog bij. Ik ga het even doorlezen en er een leuk stukje van maken.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62060

Heb vandaag mijn 2 NEC LCD 1701tjes binnen gekregen.

TFT1: 1 dodepixel, 1 groene subpixel
TFT2: Perfect

En ga ze niet terugsturen. Is zo wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58166

Anoniem: 62060 schreef op 05 juni 2003 @ 18:29:
Heb vandaag mijn 2 NEC LCD 1701tjes binnen gekregen.

TFT1: 1 dodepixel, 1 groene subpixel
TFT2: Perfect

En ga ze niet terugsturen. Is zo wel goed :)
Komt het vaak voor bij NEC dat er een dode pixel aanwezig is?
Want ik ben van plan om de 1760nxbk te gaan kopen maar hoe meer ik rondsnuffel hoemeer ik begin te twijfellen ik wordt echt helemaal gek ervan. :? |:(
Wat is nou beter (dus niet design) NEC 1760nxbk of de Hitachi ML174SXW.
De NEC 1760nxbk heeft het bij mij qua design al gewonnen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 23-05 22:28
Volgens tom's hardware hebben beide indentieke schermen. Dus daar zal het ieder geval niet aan liggen. Koop gewoon de NEC 1760NX-BK, ik heb hem zelf ook. In het vorige topic heb ik het een en ander er over gepost. Ik had 1 dode subpixel, vandaag een nieuwe gekregen en nu perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58166

X-t-r-e-m-e schreef op 05 June 2003 @ 19:37:
Volgens tom's hardware hebben beide indentieke schermen. Dus daar zal het ieder geval niet aan liggen. Koop gewoon de NEC 1760NX-BK, ik heb hem zelf ook. In het vorige topic heb ik het een en ander er over gepost. Ik had 1 dode subpixel, vandaag een nieuwe gekregen en nu perfect :)
Ja ik ben er ook zo goed als zeker van vanaf het begin al dat dat hem wordt maar je hoort allemaal verhalen dan die en die monitor weer veel beter is omdat hij ze hem zelf hebben maar die 1760nx-bk wordt hem uiteindelijk toch btw ik las in de vorige topic iets over horizontale zichtbare lijnen ofzo :? is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50936

Ja dat vraag ik mij ook af, ik krijg volgende week vrijdag mijn salaris en heb dan genoeg geld om mijn een mooi TFT'tje aan te schaffen. Mijn oog is dan ook gevallen op de 1760nx-bk, maar zijn die horizontale lijne nou echt zo goed zichtbaar of is dit bulshit?

Met vriendelijke groet, Robbert Wilbrink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Anoniem: 50936 schreef op 05 June 2003 @ 20:56:
Ja dat vraag ik mij ook af, ik krijg volgende week vrijdag mijn salaris en heb dan genoeg geld om mijn een mooi TFT'tje aan te schaffen. Mijn oog is dan ook gevallen op de 1760nx-bk, maar zijn die horizontale lijne nou echt zo goed zichtbaar of is dit bulshit?

Met vriendelijke groet, Robbert Wilbrink
Geen bullshit.
Die lijntjes kan je zien ( maar als je met je neus tegen de tft aangeplakt zit, dan zijn ze weg 8)7 ).
Die lijntjes zijn ook superdun en zijn bijna niet te zien.
En het is alleen opvallend bij bepaalde kleuren.
Ik zie die lijntjes alleen maar bij dit form ( de blauwe / paarse achtergrond ).
Bij andere sites valt het (nog) niet op :)

[edit]
BTW, mijn backlight in m'n tft werkt opeens weer en de monteur is van plan om over een paar dagen langs te komen om het te fixen :X
Hoe warm mogen tft's eigenlijk worden, zonder dat ze gaan flippen, want in de zomer is het echt warm in mijn kamer ( geen ventilatie :X )

[ Voor 16% gewijzigd door Elroy op 05-06-2003 21:10 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50936

Ik was net dus een beetje aan het surfen, kom ik dit mooie beestje tegen :). De Neovo Neovo 19 inch K-19 Black LCD http://www.bazoeka-partne...emid=13482&dealer=BIS1592.

Nou heb ik hier dus enige vraagjes over. Valt hier goed mee te gamen, dan spreek ik over counter-strike, battlefield en dargelijk zodat ik geen vervelende ghosting heb? Of heeft iemand hier misschien een review van en graag enige ervaring. Ik vind hem iig zeer sjiek :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Goed contrast vermeld maar geen responsetijd...
Die 19 inch monitor heeft maar dezelfde resolutie als een 17 inch monitor, dus toch twee keer nadenken voor je hem koopt, alhoewel de prijs goed meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Horizontale lijntjes bij NEC 1760nx ? :X Ziet er dan naar uit dat de NEC geen goede koop is.
Ligt dat aan de NEC monitor of aan het gebruikte scherm? Als het aan het scherm ligt dan hebben wellicht alle monitoren (hitachi, adi, etc. ) met dat scherm dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 23-05 22:28
Maak je niet druk om die onzichtbare lijntjes, als je er 15 cm vandaan zit valt het echt niet op. Het zijn trouwens geen lijnen maar de contouren van de pixels. Bij mijn weten hebben al die 16 ms schermen dit en ik durf zelfs te zeggen dat alle tft's dit hebben. Op mijn werk heb ik een dure Eizo 17 inch en een Ijama 19 inch staan voor cadwerk. Zal morgen ff posten of daar die contouren ook zichtbaar zijn, zo ja, dan hebben dus alle tft's dit. Het valt alleen maar op omdat iemand erover begonnen is waardoor je er naar gaat zoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 05-06-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Op de laptop van mijn vriend kan je dat ook zien. Je kan de pixels zelfs tellen. Maar zolang je er niet met je neus opzit merk je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Ik heb een vraag over de resolutie van het volgende Plasma scherm:
http://www.bis.nl/plas_det.asp?vProdNum=1554
Dat dingetje willen we digitaal aansturen (liefst in dual opstelling), das dus 2x 50inch in 16:9 :P

Maar... die willen we dus met win2k en een nog te ontwikkelen progje gebruiken. Ik zit met het probleem dat we niet een videokaart kunnen vinden die deze resolutie native ondersteunt. Ik wou kijken voor een Matrox 550 Dual, maar kon op www.matrox.com vinden dat ze deze resolutie niet ondersteunen (ook niet 1280x768 voor dit => scherm: http://www.bis.nl/plas_det.asp?vProdNum=167 )

Ik hoop dat ik hier goed zit voor de vraag ... denk het wel ... maar kan iemand me vertellen of er leuke videokaart is (liefst in dual mogelijk) die die res. aan kan?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 30-05 08:53
Anoniem: 50936 schreef op 05 June 2003 @ 21:17:
Ik was net dus een beetje aan het surfen, kom ik dit mooie beestje tegen :). De Neovo Neovo 19 inch K-19 Black LCD http://www.bazoeka-partne...emid=13482&dealer=BIS1592.

Nou heb ik hier dus enige vraagjes over. Valt hier goed mee te gamen, dan spreek ik over counter-strike, battlefield en dargelijk zodat ik geen vervelende ghosting heb? Of heeft iemand hier misschien een review van en graag enige ervaring. Ik vind hem iig zeer sjiek :7
Ja, concurentie voor de Acer Al922. Dacht dat dat scherm verreweg het goedkoopst was van de 19''-tft's, maar dat blijkt toch mee te vallen. Was er al langzaam aan voor het sparen, alhoewel ik 620 euro toch veel geld vind. :| Je kan er een hoop leuke dingen mee doen, ook op computergebied.

Ik kan trouwens niks vinden over een K-19 op de website van Neovo. :/ Is het een oude monitor die niet meer in productie is ofzo?? Er is trouwens überhaupt geen Neovo scherm met een contrast van 600:1

Hier wel wat info:

Schermformaat: 19 inch
Max. resolutie: 1280 x 1024
Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D (incl. kabel)
Responstijd: 25 ms
Contrast: 600:1
Helderheid: 250 cd/m2
Speakers: nee
Pixel policy: ISO 13406-2
Kleur: black/grey

Garantie: 3 jaar on-site

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

VisionMaster schreef op 05 June 2003 @ 23:00:
Ik heb een vraag over de resolutie van het volgende Plasma scherm:

Ik hoop dat ik hier goed zit voor de vraag ... denk het wel ... maar kan iemand me vertellen of er leuke videokaart is (liefst in dual mogelijk) die die res. aan kan?
Vrijwel iedere videokaart kan dit in een single-display opstelling, voor dual weet ik het niet zeker, maar de meeste recente kaarten (met 2x uitgangen) moeten het wel kunnen.

Er bestaan programmas die iedere gewenste resolutie kunnen toevoegen, powerstrip kan het (en na het toevoegen kun je powerstrip eventueel weer verwijderen). Het heeft iets te maken met de .inf files van de drivers. Hier is vast wel meer over te vinden na een goee search hier of op google.

edit: waarvoor ben je trouwens van plan deze schermen te gebruiken ?
Buiten video en spellen zijn ze niet erg praktisch

[ Voor 8% gewijzigd door Andamanen op 05-06-2003 23:30 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.