Toon posts:

TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.244 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:07
Koffie schreef op 20 July 2003 @ 20:08:
[...]

Voor dat geld moet je het absoluut doen.
Over gamen durf ik je nix te zeggen, daar ik niet game.
Maar mijn 191T is 1 van de beste aankopen sinds tijden geweest.

Dat ding isd gewoon retegeil en goed :9~

En een derde van de prijs is een koopje, zeker als je bedenkt dat ik meer dan €1000,- neer heb gelegd voor dezelfde TFT.

volgens mij zijn de response tijden ietse minder dan die van de huidige TFT's maar de 191T is gaat ook alweer een tijdje mee.
Hey, jij ook al hier :P ?

Maar zoals koffie al zegt, rete mooi scherm. En ik val wel onder de die hard gamer denk ik en vind het een prima game scherm :)

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25

aapelite

Do the kirby!

Ik ben erover aan het denken mn 17 inch CRT monitor eens in te gaan ruilen voor een nieuwe, groter scherm. Eerst dacht ik eraan om een 22 inch CRT te nemen, maar dan heb je maar iets van 20 inch viewable en ze verbruiken zoveel stroom :x Dus nu ben ik aan het kijken naar een 19 inch TFT schermpje.

Ikzelf vind de Hitachi CML190SXWB een interessant schermpje, maar zijn er misschien mensen hier die ervaring hebben met dit scherm? Iemand betere suggesties, ik heb zelf niet veel meer dan 800 euro te besteden, vandaar dat die hitachi me wel trekt :)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je een beperkt budget hebt, waarom zou je dan niet meteen een wat gunstiger geprijst type kiezen? De Neovo K-19 kost iets meer dan 550 euro, de Acer AL922 iets meer dan 600 euro. Dit zegt op zich niets over de kwaliteit: sterker nog, als je goed naar het uiterlijk en de specs van deze monitoren kijkt en ze vergelijkt met de Hitachi dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het om exact dezelfde monitoren gaat...

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Cap schreef op 21 juli 2003 @ 15:14:
Als je een beperkt budget hebt, waarom zou je dan niet meteen een wat gunstiger geprijst type kiezen? De Neovo K-19 kost iets meer dan 550 euro, de Acer AL922 iets meer dan 600 euro. Dit zegt op zich niets over de kwaliteit: sterker nog, als je goed naar het uiterlijk en de specs van deze monitoren kijkt en ze vergelijkt met de Hitachi dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het om exact dezelfde monitoren gaat...
Nu je het zegt komen ze aardig overeen, maar heeft er iemand ervaring met de 2 genoemde monitoren dan? Het gaat me er vooral om dat ik lekker kan gamen en de kleuren aardig kloppen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kleuren zullen wel kloppen hoor. Groen wordt heus niet zomaar blauw :+
Ik heb laatst een review van de K19 gelezen , omdat ik daar ook interesse in had.

Zal 'n eens ff opzoeken.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Koffie schreef op 21 July 2003 @ 17:24:
Kleuren zullen wel kloppen hoor. Groen wordt heus niet zomaar blauw :+
Ik heb laatst een review van de K19 gelezen , omdat ik daar ook interesse in had.

Zal 'n eens ff opzoeken.
Okie thx vast :) He je hem uiteindelijk gekocht of toch iets anders?

• Cap
  • Niet online
Alle 19 inch monitoren hebben een respons van 25ms of hoger en dus niet in de eerste plaats geschikt voor snelle actiegames. Er valt prima op te gamen, maar een echt fanatiek spelletje firs person shooter zal toch echt wat trailing geven. Als je echt die hard wilt gamen zul je voor een 15 of 17 inch monitor moeten gaan met 16 ms respons. De kleuren van deze apparaten zijn wat mij betreft uit de kunst.

Reviews
http://www.proneco.nl/Review/Neovok19/
http://www.digit-life.com/articles2/aceral922/index.html

Let in de reviews niet teveel op het gejuich over het ontbreken van dode pixels, dat is namelijk vrij normaal voor monitoren in deze klasse (19 inch). Let ook niet teveel op de overdreven positieve verhalen van de Proneco reviewer betreffende het ontbreken van ghosting ("beeld net als een CRT"), ik kan je vertellen dat 25ms responstijd nooit genoeg is om echt zonder ghosting snelle actiegames te spelen.

Het beste wat je kan doen is natuurlijk zelf naar de Computerland lopen voor de K-19 en naar de Dynabyte voor de AL922, en daar een lekker snel spelletje spelen. Laat je eigen ogen beslissen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat was de review die ik bedoelde :)

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
@Neman: In je tabel staat de Hyundai Q17 en de ADI A715. Wat ik niet begrijp is dat de hyundai wel voor wandmontage geschrikt is en de Adi niet. Het zijn de zelfde schermen kwa behuizing (uiterlijk)

[Voor 4% gewijzigd door .NCK op 21-07-2003 21:46. Reden: verkeerde naam]

• Cap
  • Niet online
Koffie schreef op 21 juli 2003 @ 20:14:
[...]

Dat was de review die ik bedoelde :)
Dacht ik al, hij staat namelijk een stuk terug in dit topic ook al vermeld ;)

Blijkbaar kon het je toch niet overtuigen, want jij bent voor zo'n dure Samsung bak gegaan ;). In dat Proneco review werd voor zover ik het mij herinner de K-19 trouwens beter gewaardeerd dan een 19 inch Samsung :P

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Cap schreef op 21 July 2003 @ 23:09:
[...]

Dacht ik al, hij staat namelijk een stuk terug in dit topic ook al vermeld ;)

Blijkbaar kon het je toch niet overtuigen, want jij bent voor zo'n dure Samsung bak gegaan ;). In dat Proneco review werd voor zover ik het mij herinner de K-19 trouwens beter gewaardeerd dan een 19 inch Samsung :P
Jah, dat klopt :)
De samsung is iig mooier dan die k19 maar hoe staat het met de beeld kwaliteit? Kan iemand mij daar wat meer over vertellen? Was er verder niemand met een beetje ervaring met die k19? tnx voor de reviews btw :)

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23
nickvd schreef op 21 July 2003 @ 21:43:
@Neman: In je tabel staat de Hyundai Q17 en de ADI A715. Wat ik niet begrijp is dat de hyundai wel voor wandmontage geschrikt is en de Adi niet. Het zijn de zelfde schermen kwa behuizing (uiterlijk)
ADI A715 is ook geschikt voor wandmontage. als je het scherm inklapt kan je onder de voet een beugel bevestigen.

• Cap
  • Niet online
aapelite schreef op 21 July 2003 @ 23:29:
[...]

Jah, dat klopt :)
De samsung is iig mooier dan die k19 maar hoe staat het met de beeld kwaliteit? Kan iemand mij daar wat meer over vertellen? Was er verder niemand met een beetje ervaring met die k19? tnx voor de reviews btw :)
Ach mooier... dat is een kwestie van smaak. Ik vind de zilverkleurige Acer het mooist van deze 2 monitoren. Wat betreft de beeldkwaliteit, dat hebben we toch al verteld? De beeldkwaliteit is goed, de kleuren zijn mooi en het beeld is mooi gelijkmatig van helderheid, contrast is prima: vooral de zwartweergave is opvallend goed als je dat vergelijkt met veel andere schermen. De responstijd is te hoog om echt super vloeiend snelle actiegames te spelen.

Nogmaals, overtuig jezelf door even bij een winkel gaan kijken. Ik heb Computerland en Dynabyte al genoemd, maar als die niet in de buurt zitten, kijk dan even in de pricewatch welke winkel dichter in de buurt zit.

[Voor 2% gewijzigd door Cap op 22-07-2003 07:14. Reden: verhaaltje wat beter lopend gemaakt.]

Anoniem: 38868

Na lang dit topic gevolgt te hebben, ga ik nu zelf ook wat posten :)

Ik heb nu een iiyama 17.4" AS4431D.
Hier heb ik al vele jaren plezier van gehad, is goed scherm om mee te gamen (25ms)
Er is wel wat ghosting volgens anderen, maar dat valt mij iig niet op.

Ik heb nu de iiyama 20.1" AU5131DT(BK) besteld. Hier is meer info.
Deze heeft een res van 1600*1200 en 1.9 Mpixels met 25ms rise+falll.

Ik heb voor dit scherm gekozen omdat ik een hogere resolutie wou (heb nu 1280*1024) en wil er toch af en toe op gamen.
Tevens zijn de specs van dit scherm beter dan vergelijkbare 20" schermen en hij is het goedkoopste van allemaal. Ok de vormgeving van andere schermen (samsung, viewsonic) zijn een stuk mooier, maar ik ga meer voor de beeldkwaliteit.( en prijs ;))

Ik ga vanmiddag het scherm ophalen en dan zal ik er een zooi foto's van maken en die online gooien.

Anoniem: 40422

Kan iemand mischien nu al een antwoord geven what het boeit om je tft op 60 of 75 hz te draaien aangezien een tft niet refresht :?

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-07 15:03

MUSTIS

ads by Google

(jarig!)
ik heb nogmaals weer even gekeken voor reviews van de acer al922 19". is digitlife nou echt de enige die hier een review over heeft geschreven?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Elroy
  • Laatst online: 21-09 11:13

Elroy

Zelda!!!

Anoniem: 40422 schreef op 22 July 2003 @ 11:19:
Kan iemand mischien nu al een antwoord geven what het boeit om je tft op 60 of 75 hz te draaien aangezien een tft niet refresht :?
Volgens mij is 75hz bij deze generatie tft niet echt nodig.
Aangezien de snelste tft 16 ms is en dat is 62,5 fps heb je 75hz (75fps) niet echt nodig. Het beste is om gewoon je tft op 60hz te zetten.
Correct me if im wrong :P

Specs Computer

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Wrong! :P

Die 16ms is alleen van zwart naar wit en weer terug. In andere gevallen kan hij dus langzamer/sneller presteren. Maar als je gewoon je hele scherm van zwart naar wit laat knipperen de hele tijd zal hij dat @ 60hz dus zonder ghosting kunnen. (Nuttig he).
Ik zou mijn 16ms Acer toch echt wel graag op een hogere frequentie draaien, dan krijg ik tenminste hogere FPS ipv tearing (de ghosting die je dan wel weer zult krijgen is dan nog prettiger voor de ogen dan tearing)!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:58

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Hehe.. eindelijk!!! Iets meer dan een maand geleden heb ik bij Hitachi gemeld dat de kleuren niet helemaal ok waren van mijn cml17 swx B. Toen waren er geen nieuwe meer op voorraad. Na een paar keer zelf gebeld te hebben werd ik vandaag eindelijk gebeld om een afspraak te maken voor het omruilen van m'n monitor. Donderdag komen ze eindelijk langs om dat ding om te ruilen! _/-\o_

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Anoniem: 292

Ik ben heel erg tevreden met mijn Samsung SyncMaster 172T (+ Sapphire ATI 9600 Pro) in DVI (digital) mode.
Hij is (tijdens het gamen) gewoon snel. Het was in het begin wel ff wennen (dit is mijn eerste TFT monitor). Maar na een lang LAN weekend, merk je al snel dat je ogen veel rustiger blijven. Dit beeld heeft zo'n sterke contrast ratio 500:1. Flijmscherp beeld.

Ik heb deze monitor op "native" draaien... dus 1280*1024 in 60Hz resl.

In de winkel heb ik zo'n 10 17"TFT monitoren voor mijn neus gehad. Hitachi,Philips,Sony,Iyama,Samsung,(nog een paar vaage merken)... Elke keer vond ik de Samsung kwa beeld "strakker" en kwa kleur ook "zachter"...

Voor dit soort dingen moet je gewoon naar de winkel gaan en zelf kijken. Je koopt tenslotte wel iets van zo'n (gem.) 600-700 Euro! Hoop geld, maar ontz. goede investering!

http://home.planet.nl/~lagra041/l_172T_1.jpg

http://home.planet.nl/~lagra041/l_172T_2.jpg

suc6

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 292 op 22-07-2003 19:30]

Ik heb nu twee tft's , 2x hansol h750.

Een is aangesloten op de analoge aansluiting van mijn r9700, en de andere dmv een adapter op de dvi aansluiting, nu is het wit van de tft die op de dvi zit (met adapter dus) veel mooier wit als op de tft die op de analoge aansluiting zit. Het is zeg maar een beetje wit/grijs. Kan dit komen door de verschillende aansluitingen ?
De monitor wordt zo en zo van de week omgeruild omdat ik een probleem met de backlight hebt, maar vroeg me dit dus even af :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Blijft een lastig verhaal dat hele TFT gebeuren,

ik wil zelf een scherm waarmee ik goed kan gamen, anders heeft het geen nut voor mij.

nu lees ik de ene keer dat je met 25ms prima kan gamen zonder ghosting effecten vervolgens lees ik dat 25ms echt neit genoeg is om ghosting bij 3d-shooters te vermijden.

dus dan dnek ik dan maar een 16ms scherm, maar dan krijg ik weer last van tearing?? ik ben de draad een beetje kwijt,

nahja zolang mijn 19" crt nog werkt (en dat heeft er soms wel aan) wacht ik rustig af, hoe verder de techniek vorderd hoe beter er met een tft te gamen zal zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 15:10
Ik kan maar niet kiezen, ben op zoek naar een 17' tft of groter van rond de 500 euro. Hij moet goed zijn om te gamen (dat betekend dus minimaal een response time van 20 ms :? ?) Verder moet het een ook niet al te vaag merk zijn, liefst zo iets als Iiyama, LG, Philips, Nec, Acer. Er is gewoon zo veel keus. De ene heeft dit, de ander dat... Iemand nog tips waar je op moet letten? (DVI is natuurlijk ook altijd leuk, maar weet niet of het echt nuttig/nodig is) (het liefst trouwens een zwarte, ben ik te veeleisend?)

[Voor 19% gewijzigd door Brammel op 22-07-2003 17:43]

Anoniem: 46331

Zelf heb ik nu eindelijk de knoop doorgehakt, na meer dan een jaar lang de aankoop uit te stellen.

Het is een Neovo K-19 (19") geworden. Hiervoor had ik een paar jaar oude Acer 15" TFT. Ben er ontzettend op vooruit gegaan. Ten eerste op beeldgrootte, maar ook op de kwaliteit van de kleuren, contrast, kijkhoek en design (alles op kast na in het zwart).

Gamen doe ik nooit, met mijn Matrox G550, dus dat kan ik niet beoordelen. Films (DVD en divx) zagen er goed uit.

Deze monitor heb ik bij een lokale zaak gehaald. Ik had afgesproken dat ik deze TFT alleen zou kopen als ie geen dode pixels had. Had ie dus niet. Ook de prijs viel (na een beetje onderhandelen) mee, € 671,-. Ja, ik weet het, kan goedkoper via internetzaak, maar op deze manier vind ik het veiliger.

Zal binnenkort een digitale camera lenen en enkele foto's online zetten, voor de geintresseerden.

Anoniem: 9704

Nou Eth3r3al... je hebt wel wat aangeroerd :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:51
Na een ban van 2 weken kan ik eindelijk mijn vraagjes posten :)

Ik wil een TFT, en eentje die er goed uit ziet.
Heb nu al honderde pleuro's in me casemod gestopt,
dan moet je monitor er ook een beetje uitzien vindt ik,
en neuh, die ga ik niet modde :>

Na lang zoeken en veel vergelijk,
ik wil tenslotte er nog wel op kunnen gamen en filmpje/tv kijken

De Iiyama E380S-B - Pricewatch link

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1050488928.jpg

De Acer AL506 - Pricewatch link

http://www.acer.com.pl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL506_Normal.jpg

De Iiyama E380S-B vind ik echt mooi,
heb slecht een review gevonden @ Hardware.Info.
Daar komt ie de test goed door,
maar wil toch wat ervaring van de tweakertjes horen :)

Nog ff de specs van dit mooie beestje,
Modelnaam Prolite E380S
Diagonaal (inch) 15
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 304,1 x 228,1
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 120/110
Reactietijd Op / Neer 23 ms
Type TFT Twisted Nematic
Helderheid (cd/m2) 380
Contrast verhouding 450:1
Aantal kleuren 18 bits
Bij kleurdiepte aan ca 16,2 miljoen
Horizontale Synchronisatie 30-60 kHz
Verticale Synchronisatie 55-75 Hz
Maximale resolutie 1024 x 768
Digitale interpolatie (bij lage resolutie) Ja
Automatische Installatie Ja
Automatische kleurcalibratie Ja
Automatische uitvergroting Ja
'On Screen' Menu Ja
'On Screen' Menu-talen Engels/Frans/Duits/Italiaans/Spaans/Japans
Plug & Play standaard VESA DDC1/2B
Signaalingang analoog D-sub 15 pin kabel
Signaalingang digitaal Nee
Signaalingang Video Nee
Audio-ingang Ja
USB-hub Nee
Voldoet aan TCO'99
Stroombesparing Ja
Stroomverbruik (W) 33
Afmeting (BxHxD, mm) 342 x 336 x 182
Gewicht (kg) 2.3
VESA bevestiging mogelijk Ja, VESA 75
Garantie Benelux 3jr on-site
Verkrijgbaar in zwart ja
Megapixels 0.8

De acer AL506 is een stuk goedkoper en neem ik alleen als de Iiyama E380S-B niet goed is voor waar ik hem voor wil gebruiken, moet natuurlijk de acer wel beter zijn :)

• Brammel
bram1234 schreef op 22 July 2003 @ 17:36:
Ik kan maar niet kiezen, ben op zoek naar een 17' tft of groter van rond de 500 euro. Hij moet goed zijn om te gamen (dat betekend dus minimaal een response time van 20 ms :? ?) Verder moet het een ook niet al te vaag merk zijn, liefst zo iets als Iiyama, LG, Philips, Nec, Acer. Er is gewoon zo veel keus. De ene heeft dit, de ander dat... Iemand nog tips waar je op moet letten? (DVI is natuurlijk ook altijd leuk, maar weet niet of het echt nuttig/nodig is) (het liefst trouwens een zwarte, ben ik te veeleisend?)
ben nu aan het twijfelen tussen deze 2:
iiyama E430S-B, 17"
http://www.mycom.nl/f2/images/products/39183mcl.jpg
Specs:
Merk Iiyama
Type E430S-B
Formaat 17"
Inkijkhoek 140/120
Contrast verhouding 350:1
Helderheid 250 cd/m2
Response tijd 25 ms
Max Resolutie 1280 x 1024
Afmeting (BxHxD) 379 x 188.5 x 53 mm
Gewicht 4,1 kg
Garantie 3 jaar on-site
Uitvoering incl. 2 x 1,5 Watt speakers

LG Electronics L1710S, 17"
http://www.mycom.nl/f2/images/products/35941mcl.jpg
Specs:
Merk LG Electronics
Type L1710S
Formaat 17"
Inkijkhoek 160/140
Contrast verhouding 450:1
Helderheid 250 cd/m2
Response tijd 16 ms
Max Resolutie 1280 x 1024
Afmeting (BxHxD) 370 x 222 x 421 mm
Gewicht ?
Garantie 3 jaar on-site

De specs van de LG zien er beter uit, maar ja, dat zegt niet alles natuurlijk. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? (heb natuurlijk de tweaker review van de iiyama gelezen...)

[Voor 14% gewijzigd door Brammel op 22-07-2003 19:21]

ik vind die Samsungs toch mooier kwa design... dan de rest.

• Cap
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 22 July 2003 @ 18:22:
Ik wil een TFT, en eentje die er goed uit ziet.
Heb nu al honderde pleuro's in me casemod gestopt,
dan moet je monitor er ook een beetje uitzien vindt ik,
en neuh, die ga ik niet modde :>

De Iiyama E380S-B vind ik echt mooi,
Dat bedoel ik nu wat smaak betreft, het is heel persoonlijk. :)

Zelf vind ik de Iiyama's juist bagger lelijk, die kleine verkeerd geplaatste plastic vierkante knopjes, de uitstraling van het gebruikte plastic, die lelijke dunne lijntjes in het plastic bij de voet, die lelijke speakertjes...

Maar het zal wel aan mij liggen, ik heb hun CRT monitoren ook nooit echt mooi gevonden. O-)

Voor mij is dan inderdaad de Samsung -ondanks de lelijke voet- mooier, de LG monitoren hebben een soorgelijke styling. Maar nog veel mooier vind ik de strakke NEC17xx serie, en de alu AcerAL732...

Maar 't is natuurlijk heel persoonlijk ;)

Anoniem: 45458

Vandaag ook maar de knoop doorgehakt! Het is de Acer Al732 geworden, morgen ga ik hem waarschijnlijk ophalen. Hij is zo strak en mooi, maar over smaak valt niet te twisten!

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 14:40

RedScorpion

is geen rooie rakker

Ik heb van het weekend de knoop door gehakt. Eindelijk de Pc Privé besteld. En ben toch voor de 19" Tft gegaan ipv de 17". Keuze is gevallen op de Acer Al922.
:9~
Zodra ik em binnen heb, zal ik zeker ff laten weten wat ik er van vind. Ben niet zo'n Die Hard gamer. Dus de eventuele ghosting neem ik wel op de koop toe.

-Remko-

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Hmm, ik twijfel hier als ik weet niet wat :)
Eerst dacht ik dat de Neovo K19 wel een interessant schermpje is vooral vanwege zijn prijs.
Ik lees nu reviews en reactief van mensen met een Samsung 19IT en die zijn ook erg goed. Nu is die samsung wel stukkie duurder (720 euro en wat hoger), maar de vraag is of deze scherm meer verschil biedt in kwaliteit dan met bv de Neovo K19?
Natuurlijk ziet de samsung er wel een stukkie mooier uit :) maar daar gaat het mij bij de koop totaal niet om.

Morgen zowiezo maar zelf even kijken in de winkel :)

[Voor 6% gewijzigd door aapelite op 22-07-2003 23:51]

• Neman
  • Laatst online: 22-09 15:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

nickvd schreef op 21 juli 2003 @ 21:43:
Dat begreep ik zelf ook niet, maar zo staat het in de specs bij beide schermen. Het zal op de site van ADI dan wel verkeerd staan, ik heb het aangepast in de tabel. Wel zie ik graag nog even een bevestiging van iemand die dit scherm heeft.
dirk38 schreef op 21 July 2003 @ 23:35:
[...]

ADI A715 is ook geschikt voor wandmontage. als je het scherm inklapt kan je onder de voet een beugel bevestigen.
Dit is niet wat ik bedoel, de voet moet er geheel af kunnen en dan moeten er aan de achterkant van het scherm vier gaten zichtbaar zijn, waar een VESA-arm op gemonteerd kan worden.

[Voor 35% gewijzigd door Neman op 22-07-2003 23:55]

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 13:57
Die gaten zitten er niet, maar Dirk38 kan zelfs een CRT tegen de muur plakken denk ik. ADI A715 is er niet geschikt voor.

Samsung heeft (zo ver ik weet) de hoogste Contrast ratio. 500:1. Heel erg scherp en rustgevend beeld op 60 Hz. (Native),

Anandtech heeft ook een review gemaakt over een aantal TFT monitoren (ook deze Samsung 172T). Deze kwam er heel goed uit.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1780
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1785

Hij noemt ook een paar hele goeie punten.
Deze nieuwe generatie Samsung LCD's zijn geslote. Maw, er zijn geen speaker gaatjes of open gaten... waardoor je dus geen stof binnen in kunt krijgen. Stof slijt nogal.

chk deze reviews maar eens. best interessant.

• dirk38
  • Laatst online: 17:23
Palmboom schreef op 23 July 2003 @ 09:51:
Die gaten zitten er niet, maar Dirk38 kan zelfs een CRT tegen de muur plakken denk ik. ADI A715 is er niet geschikt voor.
Kan wel hoor zie maar.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/dj.vandeheide/ADI%20A715.JPG

de voet kan er niet af want daar zitten de aansluitingen op. })

Anoniem: 38868

Zoals belooft hier een paar pics van mijn nieuwe iiyama 20.1" tft monitor.

voorkant
http://www.si.hhs.nl/~dannyk/pics/TFT-voor.jpg

linkerkant
http://www.si.hhs.nl/~dannyk/pics/TFT-links.jpg

rechterkant
http://www.si.hhs.nl/~dannyk/pics/TFT-rechts.jpg

achterkant
http://www.si.hhs.nl/~dannyk/pics/TFT-achter.jpg

aansluiting onderkant
http://www.si.hhs.nl/~dannyk/pics/TFT-aansluitingen.jpg

voorkant met beeld
http://www.si.hhs.nl/~dannyk/pics/TFT-voor2.jpg

TFT + bureau overzicht
http://www.si.hhs.nl/~dannyk/pics/TFT-desk.jpg

• We Are Borg
Anoniem: 38868 schreef op 23 July 2003 @ 11:44:

voorkant
[afbeelding]

linkerkant
[afbeelding]

rechterkant
[afbeelding]

achterkant
[afbeelding]

aansluiting onderkant
[afbeelding]

voorkant met beeld
[afbeelding]

TFT + bureau overzicht
[afbeelding]
Damn, geil schermpje :9~

Kan je die achtergrond (een borg cube als ik me niet vergis) uppen voor mij :) ?

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:23
Iemand suggesties voor een goeie WiseView TFT monitor?? Ik heb totaal geen idee, heb wel het één en ander gelezen over een Novita scherm.
Barst los a.u.b....

Het voordeel van samsung vind ik dat de voeding niet geintegreerd is in de monitor. Blijft monitor ook nog eens kloeler! Bij vele merken zit de voeding geintegreerd.

• We Are Borg
Bij mijn 191T zit de voeding toch in de monitor hoor ;).

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Over het algemeen wordt in reviews een geintregeerde voeding toch wel als pluspunt ervaren hoor ;)

Persoonlijk vindt ik dat ook wel erg lekker. Klein nadeel is dan wel dat de power stekker tot en met je TFT dikker is dan bij een adaptertje.

Overignes verschilt het per type TFT van Samsung of er wel of geen voeding in zit dacht ik.

"We are borg", ik heb 't over de "nieuwe" series... Die eindigen op "2"
172T 172W 192T etc...

Hier nog wat opmerkingen van Anand over de Samsung TFT, en algemeen.
As we can see from our benchmark, streaking on the analog connection proved very problematic. Just by reading white text on a black background, we saw waves inside the text similar to fine Moiré. If you plan on buying this monitor, we highly encourage the use of a DVI connection

That being said, we should also point out that the Samsung 172T produces one of the most uniform screens we have seen to date, and really stomps all over the CML174 in this category.

DVI looked great on both; no streaking, no ghosting.

The hype surrounding this monitor seems to be worth it. The CML174 and the Samsung 172T are both excellent monitors, but after thoroughly examining both we came to the conclusion that they are more like apples and oranges. The Samsung 172T provides stronger and more vivid colors, along with great style and OSD. The Hitachi CML174, on the other hand, has an integrated DC converter, lower response time and lower price. We would not recommend the CML174 for graphic designers just yet because of some of the color rendition problems present. For gaming, AUO/Hitachi really did an excellent job. It may not be the most attractive or stylish unit on the market, but it does what it says, and it does it well.
Als je dus WEL DVI to DVI gebruikt dan is er dus volgens vele tests wel een degelijk verschil.

[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 292 op 23-07-2003 14:51]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 292 schreef op 23 juli 2003 @ 14:19:
"We are borg", ik heb 't over de "nieuwe" series... Die eindigen op "2"
172T 172W 192T etc...
Hier nog wat opmerkingen van Anand over de Samsung TFT, en algemee.
Speaking over de 192T , is die al te koop ?
Kan 'm nergens vinden namelijk. Staat ook nog niet op de Samsung (NL) site.

Verder, als ik de plaatsje zo kijk lijkt het mij dat de omlijsting vele malen dikker is geworden :

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1054289591.jpg

* Koffie denkt dat het toch maar een 191T gaat worden.
Hangt nog van een aantal dingen af, en weet ook nog niet helemaal zeker.

• CRpt3r55
  • Laatst online: 23-09 10:19
hoe zit het eigenlijk met die Wiseview dingen? die van Xelo hebben de Wiseview tft van Samsung.

schijnt aardig te zijn.

Etuuuuuh!

klopt, ik kon ook geen specs vinden over de nieuwe 18"of hoger !
tot zover heb ik alleen de 15"en 17" (2 series) gezien...

Ik ben ook wel benieuwd. Wat de "omlijsting" betreft, hij is erg strak hoor. Kijk eens in de winkels... plaatjes vind ik nogal (soms) misleidend. de kanten zijn een kleine CM (1cm)

side note:
Tot dat ik de Samsung voor me zag staan, was ik niet overtuigd. Toen ik hem (haar :)) zag werd ik meteen verliefd...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

True .. maar vergelijk de pic van 191T maar eens met de 192T , daar zit echt wel verschil tussen ;)

Kijk maar eens goed naar het mer "Samsung" rechtsonder, en de knopjes in het midden.

Voor het 19" scherm heb je idd gelijk. Ik heb eindelijk een mooi plaatje kunnen vinden:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1663&p=2

Maar voor de 17 / 15 " monitoren is er bijna geen verschil denk ik. Van de nieuwe monitoren zit de text "Samsung" wat meer aan de boven kant (onder het lcd scherm).

[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 292 op 23-07-2003 15:36]

• We Are Borg
Koffie schreef op 23 juli 2003 @ 14:40:
[...]

Speaking over de 192T , is die al te koop ?
Kan 'm nergens vinden namelijk. Staat ook nog niet op de Samsung (NL) site.

Verder, als ik de plaatsje zo kijk lijkt het mij dat de omlijsting vele malen dikker is geworden :

[afbeelding]

* Koffie denkt dat het toch maar een 191T gaat worden.
Hangt nog van een aantal dingen af, en weet ook nog niet helemaal zeker.
Zoiezo plz niet die nemen. Het is een VGA online, dus geen DVI. En bij een TFT hoort gewoon DVI aansluiten vind ik dan. En ja, tft is ook prima met vga bla bla ;) Ik weet het, maar voor zoveel geld zou ik toch echt wel DVI willen. Kortom, het "oude" broertje is beter :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:02
Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in foto's van de Acer 922 19"

Close-UP : http://gluurbuur.ofzo.nl/lan/013.jpg

Schermpje van zeikant: http://gluurbuur.ofzo.nl/lan/045.jpg

Schermpje van voorkant: (staat een 14"laptop naast en een 15"normaal scherm verderop.. ter vergelijking: http://gluurbuur.ofzo.nl/lan/046.jpg

Redelijk dichtbij fototje: http://gluurbuur.ofzo.nl/lan/056.jpg

Close-up van film die word afgespeeld op de monitor: http://gluurbuur.ofzo.nl/lan/108.jpg

Hoop dat er mensen zijn die hierdoor over de streep worden getrokken qua aankoop beslissing :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

We are Borg, Das niet helemaal waar wat je zegt.
Ik heb de Specs gevonden van de Samsung 192T.

Hier de hele review, door Anandtech:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1833
The Samsung SyncMaster 172T that we reviewed earlier this year was hailed as one of the best looking monitors by us and many others. The unusual bezel and stand have reappeared in the 192T, much as we expected. This design allows for the DVI, analog and power adaptor to plug in without tipping or tilting the monitor.
Hij zegt ook in wat pagina's later dat er een aparte voeding is !
Power from the 192T comes from the standard Samsung 14V brick. One of the more covert ways we can tell if a monitor is a Samsung OEM partner is if the power supply voltage and connection syncs up with a similar Samsung display. This 14V adaptor shows up in several familiar displays.

The 192T stays much cooler than the 191T. Perhaps the unique stand design separates enough of the components to dissipate heat evenly.

The most subtle and perhaps ingenious aspect of this display is the total absence of any ventilation. The unit is able to stay cool without active devices (fans, etc) or holes. This is very exciting because the design doesn’t allow dust to get inside the monitor where it can become a problem later.
Specs 192T:

LCD
19” a-Si TFT/PVA LCD (Active Matrix)
pixel pitch: 0.264mm
Anti-glare coating
PVA Mode

Scanning Frequency
Horizontal: 30-81kHz (analog)
30-63kHz (digital)
Vertical: 56-85Hz

Response Time
25ms (Typical)

Contrast Ratio
500:1 (Typical)

Compatibility
1280 x 1024 (Native)

Brightness
250 cd/m2

Dimensions (WxHxD)
16.4" x 17.7" x 8.2"

Power
Working : 45W Max
Standby/Off: 2W

Weight
12.1lbs

Warranty
3 years parts and labor

[Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 292 op 23-07-2003 17:06]

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

We Are Borg schreef op 23 juli 2003 @ 16:12:
[...]
Zoiezo plz niet die nemen. Het is een VGA online, dus geen DVI. En bij een TFT hoort gewoon DVI aansluiten vind ik dan. En ja, tft is ook prima met vga bla bla ;) Ik weet het, maar voor zoveel geld zou ik toch echt wel DVI willen. Kortom, het "oude" broertje is beter :)
eh ? De 191T en 192T hebben beiden een DVI aansluiting
(alle samsung tfts met een T aan het eind hebben DVI)

e:f,b

[Voor 9% gewijzigd door Andamanen op 23-07-2003 17:12]

• We Are Borg
Andamanen schreef op 23 July 2003 @ 17:10:
[...]

eh ? De 191T en 192T hebben beiden een DVI aansluiting
(alle samsung tfts met een T aan het eind hebben DVI)

e:f,b
Specs van www.samsung-it.nl
192T
signaal input connector 15 pin D-Sub
signaal kabels VGA
191T
signaal input connector 15 pin D-Sub, DVI-D
signaal kabels VGA / DVI-D
Eerste geen DVI, 2de wel DVI. Kortom, ik zeg dan dat de 192T geen DVI heeft :P

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie draait 191T op D-Sub O-)
sterker nog, mijn videokaart heeft geneens DVI 8)7

En strax heel misschien dual 191T , maarja .. dan zou ik een Dual DVI kaart moeten hebben *EN* 2* 10 meter DVI kabel.
En dan verlies ik ook nog eens de mogelijkheid om een TFT aan mijn KVM switch te hangen.

=[EDIT]=
Aha .. samsung-it.nl, want op samsung.nl staat uberhaupt geen 192T

Hmm .. daar ook niet :?
WEB , waar haal jij die info vandaan ?

[Voor 22% gewijzigd door Koffie op 23-07-2003 17:36]

• We Are Borg
Koffie schreef op 23 juli 2003 @ 17:32:

En strax heel misschien dual 191T , maarja .. dan zou ik een Dual DVI kaart moeten hebben *EN* 2* 10 meter DVI kabel.
Die 10 meter DVI is echt een ramp. Jammer dat ik het telefoongesprek met die mensen niet heb opgenomen (je weet wel welk bedrijf). Stel idioten daar
=[EDIT]=

WEB :( ? Zoek je ruzie :P

Ik haal het van www.samsung-it.nl Daar de TFT opzoeken en staat geen DVI. Kortom, of samsung heeft het fout of de review klopt niet helemaal :)

we are borg lees nou ff die review. Staat in blokletters
This design allows for the DVI, analog and power adaptor to plug in without tipping or tilting the monitor.

• We Are Borg
Anoniem: 292 schreef op 23 July 2003 @ 18:04:
we are borg lees nou ff die review. Staat in blokletters

[...]
Cronik lees nou ff mijn informatie van samsung. Je weet wel, die het scherm heeft gemaakt enzo :P

bij die website, kun je wel een PDF downloaden. staat duidelijk het volgende in.

Dual Interface:

De geavanceerde SyncMasters zijn voorzien van vooruitstrevende aansluitmogelijk-heden. De monitor verwerkt de gebruikelijke analoge signalen maar is ook voorbereid op digitale signalen. Ongeacht welke signaalbron u gebruikt, de SyncMaster geeft in beide gevallen de beste beeldkwaliteit. Met de duale interface kunt u uw gebruiksapplicaties uitbreiden door twee monitoren op één systeem aan te sluiten. Of twee systemen op één monitor.

ik kan de link niet posten, want het is java.

ga naar www.samsung-it.nl
klik op producten -> LCD Monitoren -> Model Keuze.
Nu klik je links in de menu op Flexline. Nu krijg
je weer een nieuw menu. Kies nu de 192T.

Nu krijg je alle specs te zien. Dan kun je ook de PDF en een foto downloaden. In de PDF staat alles duidelijk vermeld.

suc6 ;)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 292 op 23-07-2003 18:30]

• We Are Borg
Ik ben te lui om pdf te downloaden :P Ik keek alleen daar en daar staat dat er geen DVI bij zit. Wil best geloven dat hij er op zit hoor (review verzint het ook niet) maar het staat bij de simpele specs op samsung site niks over DVI :)

• .NCK
  • Nu online
Ik zit nog steeds te zoeken naar een tft scherm met het volgende: 17 inch scherm,
de 180 graden draai mogelijkheid (privot ofzoiets?), een reactiesnelheid van rond de 16 ms en een goede pixelgarantie. Heeft iemand een idee welk scherm daarvoor goed uit de bus komt?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nickvd schreef op 23 July 2003 @ 19:46:
Ik zit nog steeds te zoeken naar een tft scherm met het volgende: 17 inch scherm,
de 180 graden draai mogelijkheid (privot ofzoiets?), een reactiesnelheid van rond de 16 ms en een goede pixelgarantie. Heeft iemand een idee welk scherm daarvoor goed uit de bus komt?
en welke modellen had je zelf al gevonden dmv een zoek actie :?
:/

39

• .NCK
  • Nu online
Ik vond die LG 17 inch B versie wel mooi en de Adi.. De adi heeft niet de privot functie. en de Lg niet een goede pixelgarantie. Daarom vraag ik of iemand een goed scherm weet met pixelgarantie en privot.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 292 schreef op 23 July 2003 @ 18:27:
ga naar www.samsung-it.nl
klik op producten -> LCD Monitoren -> Model Keuze.
Nu klik je links in de menu op Flexline. Nu krijg
je weer een nieuw menu. Kies nu de 192T.

Nu krijg je alle specs te zien. Dan kun je ook de PDF en een foto downloaden. In de PDF staat alles duidelijk vermeld.

suc6 ;)
Now we are talking. Je kiest FLEXLINE :P
En dat terwijl ik stug bij SLIMLINE kijk, want daar staat de 191T namelijk.

Ik snap werkelijk niet wat de 191 en 192 gemeen hebben, behalve de afmeting en reso :?

Vindt die 192 maar lelijk met z'n dikke rand.

191T
http://zooi.oostindie.com/uploaded/191T.jpg

192T
http://zooi.oostindie.com/uploaded/192T.jpg
helderheid
responstijd
250 cd / m2
25 ms
Met de duale interface kunt u uw gebruiksapplicaties uitbreiden door twee monitoren op één systeem aan te sluiten.
Of twee systemen op één monitor.
Ben benieuwd wat dat nou precies inhoud ?

Toch nog een kritische noot :P

Uit de 192T PDF file:
signaal input connector | 15 pin D-Sub
Uit de 191T PDF file:
signaal input connector | 15 pin D-Sub, DVI-D
Nergens zie ik dus keihard staan dattie DVI aan kan :? Leuk dat zinnetje met vage termen in het 'reclame' gedeelte .. maar nergens staat het in de scpes (zowel op de site niet als in de PDF) :?

[Voor 28% gewijzigd door Koffie op 23-07-2003 20:18]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 00:24
nickvd als dat privot 90/180 graden draaien is de hitachi cml174swxB kan dat (iig hier wel)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Alle reviews zeggen dat de 192t een DVI heeft, op sommige fotos in de reviews kun je het zelfs zien. (van links naar rechts: power, DVI, D-Sub)

Ik ben trouwens ook nog even langs de japanse site geweest, waar ik in de specs van de 192t wel "DVI" op de eerste regel tussen de japanse tekens zie.

(ze hebben daar trouwens al een nieuwe generatie TFTs van samsung, supermooi en met 16ms refresh: link)

[Voor 10% gewijzigd door Andamanen op 23-07-2003 22:31]

• .NCK
  • Nu online
M1lamb3r schreef op 23 July 2003 @ 20:49:
nickvd als dat privot 90/180 graden draaien is de hitachi cml174swxB kan dat (iig hier wel)
JE bedoelt de CML174SXWB. Maar op foto´s lijkt het net alsof dat scherm te dicht op zijn voet zit dus te laag op het tafelblad zit of is dit gezichtsbedrog? De hitachi is die hetzelfde in hoogte verstelbaar als adi en lg dus het scherm iets naar achteren doen en dan gaat deze iets omhoog of is dit net als bij sommige samsung schermen (151S) dat je het scherm iets omhoog kan trekken?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 00:24
w8 ff ik denk dat eij mekaar verkeerd begrijpen :P, jij bedoelt dat het scherm zlef 90 graden gedraait kan worden (of niet) maar dat hij wel op zijn voet kan blijven staan,, nee dat werkt bij mij ook niet (ik dacht dat je software matige verdraaing bedoelde sorry :P)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Anoniem: 21792

Dell heeft een nieuwe 19" TFT in het gamma, de 1901FP

http://dellware.euro.dell.com/includes9/images/dellware/products/IM-GOSKU-730-11098.jpg
25 ms // 600:1 // 250 Cd/m2 // 920 EUR

Wie herkent het design? We weten ondertussen al dat Dell enkel maar bestaande TFT's rebadged.
Bestaat ook als 17" uitvoering en noemt dan 1703FP

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 21792 op 24-07-2003 11:53]

• Weezer-DC
Echt niemand die ervaring heeft met de Iiyama E380S serie ?

Weet iemand trouwens nog een alternatief die aan de volgende eisen doet,
onder de 300 euro, goede game/film playback, zwart.
Een 17 inch zie ik niet binnende mogelijkheid :(

Anoniem: 73551

Ik vind eigenlijk dat dit topic de verkeerde kant opgaat. Er komen teveel posts van: welke van de twee moet ik nu kiezen? Zou het niet beter zijn om meer foto's te plaatsen van schermen, meer specs, en vooral reviews vanuit de praktijk (mensen die hun ervaringen plaatsen omtrent responstijd, contrast, brightness, etc).

Voordat je een TFT gaat kopen, moet je gewoon een kleine selectie maken en dan vervolgens de winkels langs gaan (ja, dan moet je naar buiten) om daaruit de beste/fijnste/mooiste te kiezen.

Anoniem: 83661

De mensen die dat soort dingen posten hebben het hele idee van dit topic niet begrepen en moeten eerst de FAQ lezen.
Als je even de moeite neemt om dit topic in nou laten we zeggen 1 a 2 uur door te lezen dat heb je daar meer aan aangezien je op de vraag "welke van de twee" iedereen een andere mening heeft.

• Anoniem: 89103
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je moet minimaal 20ms hebben, anders is het niet te doen!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:36

Sponge

Serious Game Developer

Anoniem: 73551 schreef op 24 July 2003 @ 09:18:
Ik vind eigenlijk dat dit topic de verkeerde kant opgaat. Er komen teveel posts van: welke van de twee moet ik nu kiezen? Zou het niet beter zijn om meer foto's te plaatsen van schermen, meer specs, en vooral reviews vanuit de praktijk (mensen die hun ervaringen plaatsen omtrent responstijd, contrast, brightness, etc).

Voordat je een TFT gaat kopen, moet je gewoon een kleine selectie maken en dan vervolgens de winkels langs gaan (ja, dan moet je naar buiten) om daaruit de beste/fijnste/mooiste te kiezen.
Tsja :) Maar van de meeste mensen die zeggen dat ze een keuze gemaakt hebben hoor je helaas ook niets.. zo zijn er al 3 met een Acer 732 waar ik benieuwd naar ben.. zeker omdat ik in het noorden het scherm nergens kan vinden (niet in Leeuwarden,Assen of Groningen)

Canon 80D | 70-200/F4 L IS | 24-105/F4 L IS | 60/F2.8 Macro | 50/F1.8 MK II | Mijn projecten - games, likeur, windmolens, etc...

Anoniem: 73551

Inderdaad. Dus iedereen met de 732: POSTEN DIE FOTO's EN BEVINDINGEN!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:47
Ik heb sinds vandaag een 191N en ben er dik tevreden over. wel aardig wat ghosting in spelletjes, maar daar kom ik wel overheen want volgende maand komt er nog een 191T naast te staan :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Anoniem: 83971

Anoniem: 38868 schreef op 23 July 2003 @ 11:44:

voorkant
[afbeelding]

linkerkant
[afbeelding]

rechterkant
[afbeelding]

achterkant
[afbeelding]

aansluiting onderkant
[afbeelding]

voorkant met beeld
[afbeelding]

TFT + bureau overzicht
[afbeelding]
Ff een off topic vraagje, maar heb je misschien een pic van de volleige poster achter je pc en hoe kom je eraan? thnx in advance mate _/-\o_

Anoniem: 89103 schreef op 24 July 2003 @ 13:36:
Je moet minimaal 20ms hebben, anders is het niet te doen!
Als je dit topic helemaal doorgelezen had, dan was je er achter gekomen dat dit onzin is. Ik heb een 25ms en daar valt prima op te gamen, en films op te kijken :7

Specs zeggen niet alles, ene scherm gaat wel goed op 25, op de ander niet. B)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 24-07-2003 17:28]

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 17:32
41.6C.6D.61.72 schreef op 24 juli 2003 @ 13:42:
[...]
Tsja :) Maar van de meeste mensen die zeggen dat ze een keuze gemaakt hebben hoor je helaas ook niets.. zo zijn er al 3 met een Acer 732 waar ik benieuwd naar ben.. zeker omdat ik in het noorden het scherm nergens kan vinden (niet in Leeuwarden,Assen of Groningen)
Ik heb hem nog niet, hijs in bestelling, maar zal kijken of ik dan niet een leuk fotootje (of meer dan 1) kan maken!

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Brammel
bdgroot schreef op 24 July 2003 @ 18:39:
[...]

Ik heb hem nog niet, hijs in bestelling, maar zal kijken of ik dan niet een leuk fotootje (of meer dan 1) kan maken!
Ik zou ook graag wat meer willen weten over acer tft's, ben namelijk van gedachten veranderd, dacht eerst dat het de iiyama 430s-b zou worden maar nu wordt het toch maar deze denk ik:
Acer AL801 - 18"
http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL801_Normal.jpg
Is namelijk ongeveer net zo duur, zelfs enkele euro's goedkoper en dan heb je een 18'' ipv een 17 iiyama

[Voor 15% gewijzigd door Brammel op 24-07-2003 19:16]

• Weezer-DC
bram1234 schreef op 24 July 2003 @ 19:00:
Ik zou ook graag wat meer willen weten over acer tft's, ben namelijk van gedachten veranderd, dacht eerst dat het de iiyama 430s-b zou worden maar nu wordt het toch maar deze denk ik:
Acer AL801 - 18"
[afbeelding]
Is namelijk ongeveer net zo duur, zelfs enkele euro's goedkoper en dan heb je een 18'' ipv een 17 iiyama
Grappig dit, ik wou eerst voor een Iiyama E380S-B gaan, das het kleine broertje van de 430S-B ;)
Maar zit nu serieus te denken aan de Acer AL718 (17")

http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL718_Normal.jpg

Heb al een topic gelezen over dit tft schermpje,
is prima op te gamen en films/dvd's gaan ook perfect
Zal ook wel met een Response Time van 20ms !

Anoniem: 88464

Anoniem: 40422 schreef op 24 juli 2003 @ 17:25:
[...]

Als je dit topic helemaal doorgelezen had, dan was je er achter gekomen dat dit onzin is. Ik heb een 25ms en daar valt prima op te gamen, en films op te kijken :7

Specs zeggen niet alles, ene scherm gaat wel goed op 25, op de ander niet. B)
Ik heb zelfs maximaal 35ms maar je kan er uitstekend op gamen.

Maximaal, wan wit naar een grijze tint gaat natuurlijk stukke sneller. En ik vraag me af hoe die frabikanten hun scherm testen. Want wat de ene al zwart noemt is voor een andere nog een grijse tint.

• Brammel
Weezer-DC schreef op 24 July 2003 @ 19:51:
[...]

Grappig dit, ik wou eerst voor een Iiyama E380S-B gaan, das het kleine broertje van de 430S-B ;)
Maar zit nu serieus te denken aan de Acer AL718 (17")

[afbeelding]

Heb al een topic gelezen over dit tft schermpje,
is prima op te gamen en films/dvd's gaan ook perfect
Zal ook wel met een Response Time van 20ms !
Haha, leuk, ik wou idd eerst ook iiyama hebben, maar aangezien de grotere acer dezelfde prijs heeft dan is dat natuurlijk zeer aantrekkelijk. Zeker nadat ik een vriend van me heb gesproken die vandaag beide schermen getest heeft. Hij vertelde mij natuurlijk dat er nogal veel verschil zit tussen een 17 en een 18'' scherm. Pluspunt voor de Acer dus. Ook kon hij bij beide schermen vrijwel geen ghosting ontdekken (ondanks de response time van 30 ms bij de acer, en de 25 bij de iiyama) na het testen van de schermen met UT2003 en 3dmark2001se. Ook vond hij de acer veel helderder. Met andere worden, de acer vond hij beter dan de iiyama, terwijl hij dezelfde prijs heeft, en groter is dus... Ik heb mijn keuze gemaakt! (hij had trouwens ook nog ff dvd'tje gekeken, ook perfect beeld)

• Weezer-DC
Nog een vraagje betreft aankoop van 17 inch TFT.
Die draait op een reso van 1280x1024 in windows is dit prima,
maar in games gaat mijn asus v7700 dat niet trekken,
en ik hoef ook helemaal niet op zo'n achterlijke reso te gamen :)
Als ik dan game op 1024x768 is het beeld dan nog wel helder,
want onze 15 inch tftjes op de zaak (al 4 jaar oud) zien er niet meer uit op een andere resolutie, is dit met de tft's van nu nog steeds ?
Gaat hier trouwens (waarschijnlijk) om een Acer AL718 :)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 12:22
Koffie schreef op 23 July 2003 @ 17:32:

En dan verlies ik ook nog eens de mogelijkheid om een TFT aan mijn KVM switch te hangen.

=[EDIT]=

zit in hetzelfde schuitje Koffie ;) Je weet wat ik bedoel }) Maar ik zal de 2x 191T TFT's moeten aansluiten op 1x DVI en 1x analoog-DVI converter. Levert dat nog beeldverlies op t.o.v. scherm1 als ik 2 via de converter aansluit :?

..::System Specs::..

• .NCK
  • Nu online
Ik heb een zoekactie in de pricewatch gedaan en ik vond de Compaq TFT1701 17" tft. Ik heb geleven dat deze een reactiesnelheid heeft <25 ms (2 richtingen totaal). Heeft iemand ervaring met deze tft? Hij lijst erg op een samsung tft omdat de voet hetzelfde is als die van de 1x1S serie.

de specficaties van het scherm.

een foto en nog wat informatie over het scherm.

[Voor 32% gewijzigd door .NCK op 25-07-2003 19:40]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tekn0z schreef op 25 July 2003 @ 12:12:
zit in hetzelfde schuitje Koffie ;) Je weet wat ik bedoel }) Maar ik zal de 2x 191T TFT's moeten aansluiten op 1x DVI en 1x analoog-DVI converter. Levert dat nog beeldverlies op t.o.v. scherm1 als ik 2 via de converter aansluit :?
Alsje de TFT aansluit op een DVI -> Analoog converter zul je dezelfde kwaliteit hebben als bij een normale analoge uitgang (voor zover ik weet).

Als je geen KVM switch nodig hebt, kun je een Dual DVI kaart overwegen (en dan zou je nog eens op elke TFT een 2e PC via analoog kunnen aansluiten .. kun je 4 PC's op 2 TFT's hangen :9 )

Aan de andere kant, ik heb hier een 191T staan sinds dat ding amper leverbaar was in Nederland. Ik heb een brakke "Nvidia Riva TNT2 Model64" (:?) met een analoge uitgang waar de TFT aanhangt.
Ik kan niet zeggen dat de kwaliteit ruk is, beeld is subliem.
Ik game niet, maar doe wel relatief veel DVD authoring.

offtopic:
Ik krjig op korte termijn een "3D Prophet FDX 8500 LE 64 MB" (again :? ik heb nul verstand van videokaarten) waar wel een DVI op zit, dus dan kan ik eindelijk eens van DVI genieten op de 191T :9

OT2 : Tekn0z moet ik die DVI kabel nog apart leggen voor je (2?)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15
Tekn0z schreef op 25 juli 2003 @ 12:12:
[...]

Niets wat je niet met TFT instellingen kunt aanpassen, iig da's mijn ervaring. Ik heb ook m'n drie 18.1" Eizo's allemaal analoog aangesloten en ik kon wel aan het beeld zien dat ik er bij eentje een extra adapter tussen had gezet. Toen verdiepte ik me in het menu v.d. TFT en na een klein beetje spelen was het beeld wederom perfect :)
Neemt niet weg dat ik toch voor een DVI kaart wil gaan maar de dual DVI kaarten keuze is zo beperkt :/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 09:34

Nessuno

io sono nessuno

ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een acer al992 19 ince tft http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL922_normal.jpg

en moet zeggen dat ik erg te vreden ben
gamen gaat goed , al moet ik toch zeggen dat er een wereld van verschil in zit als je het vergelijkt met een crt monitor en dan niet zo zeer voor je zelf maar meer voor de mensen die mee kijken klinkt vreemd maar tis echt zo
het schijnd dat als je mee kijkt het lijkt als of het veel meer ghost dan als je speeld

de spec's

maar ondanks dat moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit scherm
en de prijs
619,- € bij de dynabite
had hem ook goed koper kunnen krijgen
maar de dynabite zit om de hoek dus lekker dicht bij (in case of dead pixels and other stuff )
just my 2 cents

Na rose e cient spin

Anoniem: 57480

maar je hebt geen last van ghosting met die Acer? Ik wil zelf voor de AL732 gaan, maar ben nog niet helemaal zeker.

• Brammel
Anoniem: 57480 schreef op 25 July 2003 @ 22:27:
maar je hebt geen last van ghosting met die Acer? Ik wil zelf voor de AL732 gaan, maar ben nog niet helemaal zeker.
En ik wil voor de al801 gaan, maar die heeft wel een response tijd van 30 ms, maar ja, die specs zeggen ook niet alles heb ik gemerkt

Anoniem: 42771

Ik wil zelf misschien ook een AL922 aanschaffen, heb gisteren achter de AL801 gezeten en dat was geweldig, ook met games.
Alles is gewoon zo duidelijk, en de lichtopbrengst is enorm!

De 922 heeft een snellere respons en hogere lichtopbrengst als de AL801 dus het kan alleen beter worden...

• lordofthelints
  • Laatst online: 23-09 22:48

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

prodigy schreef op 25 July 2003 @ 22:01:

maar ondanks dat moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit scherm
en de prijs
619,- € bij de dynabite
had hem ook goed koper kunnen krijgen
maar de dynabite zit om de hoek dus lekker dicht bij (in case of dead pixels and other stuff )
just my 2 cents
Hmm vreemd, ik ben afgelopen week nog bij Dynabyte in Groningen naar deze monitor wezen vragen, toen wilden ze er 699 euro voor hebben.

Maar als hij goedkoper is geworden dan is dat natuurlijk erg leuk! :D

Maar leuk om nu eens de ervaringen van een gamer te horen, weinig last van ghosten? en hoe zit het met de donkere gangen e.d.?

[Voor 11% gewijzigd door lordofthelints op 26-07-2003 00:02]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

(jarig!)
hmm kzie em nu helemaal niet meer staan op de site van dynabyte. hijs toch nog wel leverbaar hoop ik?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 09:34

Nessuno

io sono nessuno

je moet idd snel zijn
ze zijn nu al moeilijk verkrijgbaar heb ik gemerkt
was nl donderdag al wezen kijken in zaandam waar ik woon maar daar hadden ze er nog maar 1 staan

maar gelukkig wouden ze nog meer moeite doen dan dat ze al voor me hadden gedaan

wat ze al gedaan hadden voor me
(scherm van achter pakken aansluiten )(game installeren quake3)(mij ff lekker laten gamen zo dat ik ff een indruk kon krijgen van dit scherm)(en uiterraard het scherm op dooie pixels checken helaas ging het hier mis er zat een half dooie pixel in de rechter boven hoek)

toen werd er netjes aan mij gevraagd of ze even een andere vestiging moesten bellen om te kijken of hij daar nog wel op voorraad was

gelukkig hadden ze in purmerend er nog 2 staan nu dus nog 1 zonder dooie pixels :) was trouwens de eerste die ze pakte dus heb geen idee of die andere ook pixel vrij is !

edit vergeet het belangrijkste bijna te melden

als hij niet meer leverbaar is komt dat omdat het scherm opgevolgt gaat worden door een nieuwer model nl de
[url=http://http://www.acer.nl/vi/page0.jsp-page79,,277,3,,,104,,,,,,,,,1797,,,,,,,,,,,104,3,,3,3,,,,3,,,,3,,,,3,,,,,,,,,,,3,,,0,0,3,,2507648958.htm]AL911 info[/url] AL911 tech spec's

http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL1911_Normal.jpg

nu weet ik niet wat het verschil is tussen de
LCD Prestige Line & de LCD Value Line weet wel dat de 911 goedkoper is
deze zou van af 11 augustus leverbaar zijn en zou ergens tussen de 580 en 600 euro gaan kosten
nou hoop dat jullie er iets aan hebben

oftopic ! ps het is nu 4:45 moet over 3 uurtjes alweer weg (vrouwtje wil naar oceanium in rotterdam en wil daar om ongeveer 9uur zijn ruim 2 uur reizen dus vandaar) dus de info over de donkere gangen komt vammiddag /avond aan bod
(wat ik in q3 gezien heb zag er erg goed uit)

[Voor 48% gewijzigd door Nessuno op 26-07-2003 04:49]

Na rose e cient spin

• Shift
  • Laatst online: 22-09 10:13

Shift

[] Dual crazy []

Het verschil tussen DVI en anloog zie wel degelijk, ik stat nu voor 2 x 191T een op DVi en de andere Analoog.

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

(jarig!)
et word zowiezo een dvi.

wat die al911 betreft, de specs zijn toch wel iets anders dan de 922.

AL922:

Display size 19"
Display type Active matrix color TFT
Display area 376 x 301 mm
Brightness 250 cd/m²
Resolution SXGA 1280 x 1024
Color 16.7m
Pixel pitch .297 x .297 mm
Reponse area Total: 25ms, 15ms rise, 10ms fall.
Horizontal viewing angle 170°
Vertical viewing angle 170°
Contrast ratio 500:1
Backlight 4 lamps
Ambient light 225 lux
Video signal DVI-D and Analog RGB D-sub
Multi-mode support VGA , SVGA , XGA, SXGA, VESA, NEC, APPLE
LCD Controller Genesis gm5120
Internal speakers 1 watt x 2
Video Cable 1 x 1.5M with 15-pin D-Sub and 1 x 1.8M with 24-pin DVI-D
Plug & Play DDC1 & DDC2B
Power management VESA DPMS On:60W Off:5W
Output power 60 Watts
Stand tilt/Swivel +5° ~ -25°, +45° ~ -45°
Weight Net: 6.5kgs Gross: 9kgs
Kesington lock Supported
Physical dimensions 433(W) x 447(H) x 235(D) mm
VESA wall-mount Supported

AL911:

Display Size & Type 19" thin flim transistor, Acer white
Resolution 1280 x 1024
Panel Technology TN + film
Brightness 300 cd/m2
Color 16.7M
Pixel Pitch 0.294mm
Pixel Clock 54 MHz
Contrast Ratio 700:1
Response Time 25ms
Horizontal Frequency 24~80KHZ
Vertical Frequency 56~75HZ
Horizontal Viewing Angle 170°
Vertical Viewing Angle 170°
Backlight 4 Lamps
Video Signal Analog (D-sub)
Video Support Mode VGA, SVGA, XGA, SXGA, NEC, Apple and VESA
Internal Speakers Yes, 2x Speaker
Plug & Play DDC1 & DDC2B
Power Management VESA DPMS On:55W (max.)/Off:3W (max.)
Power Input Internal AC adaptor 100 - 240 VAC, 50/60 Hz
Front Panel Controls brightness, contrast, picture position, pixel clock frequency, color select and adjust, 5 lanuages reset mode,power on/off sw,power led,function +/-,adjust +/-,
Tilt & Base Rotation Tilt: +5° ~ -25°, Swivel: +45° ~ -45°
Weight Net : 7.0 Kgs / Gross : 9 Kgs
Dimensions (WXHXD) 433 x 447x 235mm
Wallmount (VESA) Supported, 100mm X 100mm
Kensington Lock Supported

een contrast ratio van 700:1 heb ik geloof ik nog niet eerder gezien

weet iemand et verschild tussen die panels TN + film of gewoon active matrix

• pasz
  • Laatst online: 17-09 23:01

pasz

is kikke

Zo. Na veel wikken en wegen toch maar voor de budget oplossing gegaan.
De heren van yorcom hadden voor een mooi prijsje een Hansol H750 staan.

De oude situatie
http://www.dse.nl/~psz/hansol/hansol1.jpg

De doos
http://www.dse.nl/~psz/hansol/hansol2.jpg

De achterkant
http://www.dse.nl/~psz/hansol/hansol3.jpg

De nieuwe situatie
http://www.dse.nl/~psz/hansol/hansol4.jpg

Nu eens kijken of ik hem iets scherper kan krijgen. Iemand nog suggesties.
Games gaat overigens super (Wolfenstein - Enemy Territory)

woei!

• Pollewob
  • Niet online
Deze is vol. Tijd voor een nieuw topic :)

Wie voelt zich geroepen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lordofthelints
  • Laatst online: 23-09 22:48

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Best jammer dat het vernieuwde model geen dvi meer heeft.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee