TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.052 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 21:17:
Ik was net dus een beetje aan het surfen, kom ik dit mooie beestje tegen :). De Neovo Neovo 19 inch K-19 Black LCD http://www.bazoeka-partne...emid=13482&dealer=BIS1592.

Nou heb ik hier dus enige vraagjes over. Valt hier goed mee te gamen, dan spreek ik over counter-strike, battlefield en dargelijk zodat ik geen vervelende ghosting heb? Of heeft iemand hier misschien een review van en graag enige ervaring. Ik vind hem iig zeer sjiek :7
Kijk ff in deel 4 van deze topic-serie. Daar staat een aardige review van Masselink.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Andamanen schreef op 05 juni 2003 @ 23:25:
[...]
[..]
edit: waarvoor ben je trouwens van plan deze schermen te gebruiken ?
Buiten video en spellen zijn ze niet erg praktisch
Vervangend monitor systeem bij de Brandweer ;)

Gaat hangen boven een werkbureau om aan te kunnen geven bij welke kazerne alle brandweer voertuigen zich bevinden incl. status weergave (=> ingezet, reparatie, blalblablalblabl... ;) )

Het oude systeem (ook bij ons vandaan) bestond uit veel digit-display's aan de muur => 1988 => toen nog handwerk van mijn pa, nu effe een Reloaded versie van het wandmeubel ontwikkelen.

edit:
indien suc6vol, dan uitbreidingen mogelijk op het systeem en mogelijk combineren van andere hulpdiensten op meer dan 2 monitoren => 4 van die 50 inch krengen })

[ Voor 16% gewijzigd door VisionMaster op 06-06-2003 02:18 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
X-t-r-e-m-e schreef op 05 June 2003 @ 22:41:
Maak je niet druk om die onzichtbare lijntjes, als je er 15 cm vandaan zit valt het echt niet op. Het zijn trouwens geen lijnen maar de contouren van de pixels. Bij mijn weten hebben al die 16 ms schermen dit en ik durf zelfs te zeggen dat alle tft's dit hebben. Op mijn werk heb ik een dure Eizo 17 inch en een Ijama 19 inch staan voor cadwerk. Zal morgen ff posten of daar die contouren ook zichtbaar zijn, zo ja, dan hebben dus alle tft's dit. Het valt alleen maar op omdat iemand erover begonnen is waardoor je er naar gaat zoeken.
Net ff gekeken. Mijn Eizo FlexScan L565 17" en m'n Eizo FlexScan L685 19" hebben deze 'lijntjes' ook. Het zijn dus gewoon de contouren van de pixels. Niets om je dus druk over maken. Op alle LCD schermen 'zie' je dus deze bijna onzichtbare contouren van de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie trouwens nergens iets over 19 inch TFT schermen en games. ben ook wel benieuwd voor een vriend met teveel geld....
Ik zie dat de 19" TFT's nu aardig dalen in prijs, je hebt al een Hitachi 19" voor 789 euro!!! zie www.itwebwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf ook een NEC 1760 NX en nergens last van geen dodo pixels en dat lijntje heb ik nog nooit gezien
aangezien ik cs speel op een redelijk niveau zou ik het anders wel opgemerkt hebben.

echt een superscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 11:56:
ik heb zelf ook een NEC 1760 NX en nergens last van geen dodo pixels en dat lijntje heb ik nog nooit gezien
aangezien ik cs speel op een redelijk niveau zou ik het anders wel opgemerkt hebben.

echt een superscherm
Pixels in de vorm van een dodo ;)

share ons eens wat pics :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 19:40
FF een vraagje.

Waarom komen bedrijfen met 12 MS (responsetime) TFT schermen ?
Ik snap wel waarom maar ik zie het nut er niet va in.
Er zijn zelfs 25 MS schermen die geen ghosting effect geven, dus waarom zou je een scherm kopen met bv 12 MS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, mensen die zich ergeren aan horizontale lijntjes bij TFT's :X kunnen maar beter wachten totdat die nieuwe 3 megapixel schermen een beetje betaalbaar (en sneller) zijn geworden. Helaas zal dat nog wel eventjes duren, denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 13:32:
Hm, mensen die zich ergeren aan horizontale lijntjes bij TFT's :X kunnen maar beter wachten totdat die nieuwe 3 megapixel schermen een beetje betaalbaar (en sneller) zijn geworden. Helaas zal dat nog wel eventjes duren, denk ik.
Ja wachten wachten wachten, ik heb nu echt genoeg van wachten met het kopen van zo'n ding want ik MOET er nu één hebben en ook een vette ook NEC 1760nxbk ;)
Het is nu gewoon een gunstigge tijd om een tft te gaan kopen qua ontwikkelingen en ja je kunt altijd blijven mierenneuken ook als de 3 megapixel tft's er zijn kun je nog blijven mierenneuken.
Mijn besluit staat vast het wordt de _/-\o_ NEC 1760nxbk _/-\o_
:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 13:41:
Het is nu gewoon een gunstigge tijd om een tft te gaan kopen qua ontwikkelingen en ja je kunt altijd blijven mierenneuken ook als de 3 megapixel tft's er zijn kun je nog blijven mierenneuken.
Ja, dat was dus precies wat ik bedoelde. Mensen die hier lopen te jammeren over lijntjes op hun TFT's, die alleen zichtbaar zijn als je er met je neus bovenop gaat zitten (net als bij CRT's, maar dat terzijde), zullen waarschijnlijk gewoon nooit tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 06 juni 2003 @ 13:02:
FF een vraagje.

Waarom komen bedrijfen met 12 MS (responsetime) TFT schermen ?
Ik snap wel waarom maar ik zie het nut er niet va in.
Er zijn zelfs 25 MS schermen die geen ghosting effect geven, dus waarom zou je een scherm kopen met bv 12 MS ?
misschien zie jij bij 25 ms geen ghosting maar andere mensen wel, ik vind 16 eigenlijk nog teveel, een crt scherm heeft 3 ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 15:51:
[...]

misschien zie jij bij 25 ms geen ghosting maar andere mensen wel, ik vind 16 eigenlijk nog teveel, een crt scherm heeft 3 ms...
Mag ik zeggen dat ik het best knap vind om met schermen van 16 Ms duidelijk ghosting waar te nemen? Met 16 Ms is er nagenoeg geen ghosting meer. Helemaal als je er niet op let , dan is er geen verschil met een crt. En het kan ook zijn dat die 16 Ms tft niet helemaal was opgewarmd.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eth3r3al schreef op 06 juni 2003 @ 16:09:
[...]

Mag ik zeggen dat ik het best knap vind om met schermen van 16 Ms duidelijk ghosting waar te nemen? Met 16 Ms is er nagenoeg geen ghosting meer. Helemaal als je er niet op let , dan is er geen verschil met een crt. En het kan ook zijn dat die 16 Ms tft niet helemaal was opgewarmd.
nagenoeg is niet hetzelfde als GEEN ghosting, niet goed genoeg dus...
maar das voor iedereen persoonlijk, de een heeft er vrede mee en ander blijft er over doorzeiken, net als ik :X, ik koop er 1 als er 12 ms schermen uitkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Je kan ook wachten op 8 ms schermen, die gaan nog beter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand die een Hitachi CML174SXW 17" zwart of grijs heeft daarvan impressies geven?

Afbeeldingslocatie: http://www.hitachidisplays.com/images/products/cml174b.jpg

Hoe zijn de kleuren, ik las ergens dat wit niet echt wit is. En hoe is het met de ghosting etc. En zit het beeld precies goed op de panel, dus geen extra brede zwarte strook boven of onder?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 16:38:
Kan iemand die een Hitachi CML174SXW 17" zwart of grijs heeft daarvan impressies geven?

[afbeelding]

Hoe zijn de kleuren, ik las ergens dat wit niet echt wit is. En hoe is het met de ghosting etc. En zit het beeld precies goed op de panel, dus geen extra brede zwarte strook boven of onder?

Alvast bedankt.
In het einde van deel 3 werd nogal over die monitor gepraat. Over het wit kan ik duidelijk zijn. Niet 100% wit , maar nooit storend. Eigenlijk valt het helemaal niet op , maar pas naar uren kijken merk je het :P (wat ik dus ook gedaan heb :P)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Ik ga dus ook binnen kort een TFT scherm kopen, ja ik kan ook niet wachten (ben niet de enige heb ik al gelezen 8) ) Ik zou zelf graag de Sony X82 willen blijft zeer goed te presteren en heeft 3x input enzo altijd handig en ik heb nog nooit spijt gehad van sony producten. Maar ik zit nu achter een 17" crt en nu is mijn vraag, als ik gewoon op die tft ga gamen, internetten, webdesignen en echt vanalles zelfs cad af en toe, is een 18" dan eigenlijk te groot. Want op het architecten buro stonden eerst 24" crt schermen maar daar kun je bijna nooit alles in een keer zien dus zit je continue te draaien met je hoofd. Verder als jullie nog aan / opmerkingen hebben over mijn keuze van Sony laat t even weten kheb geen zin om voor zo'n prijs de boot in te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022

[afbeelding]

Alvast bedankt.
Zit zelf een 19 inch te zoeken die ook kwel is om te gamen en daar kwam die monitor ook wel voor in aanmerking stond bij tomshardware bekend als game monitor, de 17 inch variant dan...

[ Voor 3% gewijzigd door _MaLa_ op 06-06-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 06 June 2003 @ 16:35:
oeh! cool!! hehe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

X-t-r-e-m-e schreef op 06 June 2003 @ 16:35:
Jah... daarom heb ik nog steeds een Athlon classic op 600mhz, omdat ik wacht op de 7ghz Opteron :+

Met computerspullen kun je blíjven wachten, ze worden gewoon steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
Ik heb zelf de Dell 1900 FP 19" FlatPanel. Het is een erg stijlvolle monitor, het geeft niet of nauwelijks ghosting (zo weinig dat ik het niet merk) en het heeft ook een mooie zwarte kleur. Verder geeft het prachtige scherpe beelden weer, veel mooier dan de nieuwste CRT-schermen die ik heb gezien. Voor een 19" TFT-scherm is het scherm niet zo duur. Een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

[afbeelding]

Alvast bedankt.
Sure

Wit lijkt hier echt wit (mits de brightnes vrij hoog staat). Zwarte randen zie ik niet, display word mooi geschaalt als de native resolutie niet word gebruikt (=1280-1024).

Ik vind het een verademing t.o.v. van m'n oude sony 17" multiscan 200es. Veeeeeeel scherper.

Heb net ff wat quake, unreal en counterstrike getest. Ook dat draait als een trein. Je ziet een heel klein beetje ghosting als je erg goed kijkt (heb ff flink moeten zoeken ;) ), maar dit is helemaal niet storend. De gemiddelde persoon valt dit volgens mij helemaal niet op (mij eerst ook totaal niet.. )

Het aantal verschillende kleuren wat hij kan tonen lijkt wat minder te zijn dan m'n CRT, maar de extra scherpte maakt dat weer goed. Overigens heb ik hem nu via DVI aangesloten, via de sub-d zijn de kleuren nog wat beter.

Perfect ding.. Ben blij dat ik hem heb gekocht. Voor mij nooit een CRT meer..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 16:32:
[...]

nagenoeg is niet hetzelfde als GEEN ghosting, niet goed genoeg dus...
maar das voor iedereen persoonlijk, de een heeft er vrede mee en ander blijft er over doorzeiken, net als ik :X, ik koop er 1 als er 12 ms schermen uitkomen..
Ja dan kun je altijd wel blijven w88. En dan komt daar nog bij dat er moeilijk te zeggen is wat de daadwerkelijke zichtbare grens is. Bijvoorbeeld bij Tom's Hardware werden tft's getest van 25ms en 16ms, waarbij de 25ms soms beter was (zelfs GEEN gosting zichtbaar). Moeilijk te zeggen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 15:51:
[...]

Dat zeg je omdat je je dood zit te staren op 2 getalletjes, of omdat je een 16 ms TFT in actie hebt gezien?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 19:00:
[...]

Ja dan kun je altijd wel blijven w88. En dan komt daar nog bij dat er moeilijk te zeggen is wat de daadwerkelijke zichtbare grens is. Bijvoorbeeld bij Tom's Hardware werden tft's getest van 25ms en 16ms, waarbij de 25ms soms beter was (zelfs GEEN gosting zichtbaar). Moeilijk te zeggen dus...
Gewoon niet mierenneuken mensen want 16ms is voor een mensenoog (volgens mij spotten mensen met lensen hier ghosting ofzo maja) onzichtbaar.
3ms en 16ms is onmerkbaar man ga daar dan niet over doorzeiken man. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 19:53:
[...]

Gewoon niet mierenneuken mensen want 16ms is voor een mensenoog (volgens mij spotten mensen met lensen hier ghosting ofzo maja) onzichtbaar.
3ms en 16ms is onmerkbaar man ga daar dan niet over doorzeiken man. :(
Naja , onmerkbaar. Ik bedoel , 85 Hz is ook onmerkbaar zeggen ze , maar zodra ik mijn TFT naast zo'n elektronen-bak zet die op 85 Hz draait zie ik hem toch echt knipperen. En dat zou ook onmerkbaar zijn. Maja we hebben het hier over TFT's en ik kan niet geloven dat als jij stand alone een TFT met 16 Ms ziet dat je dan ghosting kan zien. Zonder een loep en slomo erbij offcourse.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK thx Eth3r3al en creepy, mmm zal ik de hitachi toch maar kopen dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de IIyama AS4314UTG zie je pas geen ghosting, echt nix nix, mijn crt ernaast om te vergelijken, nix gewoon...
volgens THG nog minder dan de hitachi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 20:31:
OK thx Eth3r3al en creepy, mmm zal ik de hitachi toch maar kopen dan.
Heb je al wel naar de andere schermen gekeken met hetzelfde panel dan? Er zijn imo wel betere schermen met hetzelfde panel. Die hitachi staat namelijk nogal laag. En imo is het design ook niet zo mooi. Maar als je dat veder niet zoveel uitmaakt mag je deze post als niet geschreven beschouwen. ;)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Eth3r3al schreef op 06 June 2003 @ 20:39:
[...]

Heb je al wel naar de andere schermen gekeken met hetzelfde panel dan? Er zijn imo wel betere schermen met hetzelfde panel. Die hitachi staat namelijk nogal laag. En imo is het design ook niet zo mooi. Maar als je dat veder niet zoveel uitmaakt mag je deze post als niet geschreven beschouwen. ;)
Mee eens ja, maar ik heb een vrij hoog buro, dus voor mij is het wel fijn dat ie zo laag staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke dan? De NEC en de acer hebben hetzelfde scherm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Breepee schreef op 02 juni 2003 @ 22:24:
[...]

Moet je maar effe speuren hier of bij microsoft, maar die cleartype website van mircosoft doet het ook onder 2000.

[edit]het linkje naar het THG-ghosting plaatje doetut nie.
Het plaatje doet 't nog steeds niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al enig idee wanneer de Samsung 192T verkrijgbaar zal zijn in de winkel?!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen de NEC 1701 en de ADI A715. Ik las ergens dat ze het zelfde scherm gebruiken? Kga denk ik voor de Adi. Die is beter en goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
En waarom is die dan beter?!Gewoon nieuwschierig hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
X-t-r-e-m-e schreef op 07 June 2003 @ 00:37:
En waarom is die dan beter?!Gewoon nieuwschierig hoor...
verschil zit hem in de DVI en de prijs :) En volgensmij is de pixelgarantie ook beter van Adi, maar dat weet ik niet zeker. Maar weet iemand of er in de Adi hetzelfde scherm word gebruikt als in de Hitachi en nec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

E-jey schreef op 07 juni 2003 @ 00:51:
[...]

verschil zit hem in de DVI en de prijs :) En volgensmij is de pixelgarantie ook beter van Adi, maar dat weet ik niet zeker. Maar weet iemand of er in de Adi hetzelfde scherm word gebruikt als in de Hitachi en nec?
De ADI heeft hetzelfde paneel als de NEC, toch is de NEC sneller qwa responsetime en contrast verhouding.
NEC gebruikt betere onderdelen voor de electronica waardoor deze 'beter' performed dan de ADI.
Dat hetzelfde paneel gebruikt wordt zegt niets over het totaalbeeld van een monitor.
Zelf vind ik de NEC mooier qwa design, maar design is altijd een smaakkwestie.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 22:00:
Heeft iemand al enig idee wanneer de Samsung 192T verkrijgbaar zal zijn in de winkel?!? :)
Ben ook aan het kijken voor een tft scherm.
Ik zag op de zaak een nieuwe folder liggen van Samsung met daarin de 192T.
Heb ff de leverancier gebeld maar ze verwachten dat deze monitor pas over 5
weken leverbaar is :(

Ze dachten overigens dat het de vervanger wordt van de 191T. Wat ik opzich niet
denk omdat de 191T onder de Slimline serie valt en de 192T onder de Flexline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07
Ik kreeg vanochtend het Makro blaadje en zag daar het volgende in staan:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bax00236/mediontft.JPG

Een Medion 18" TFT dus. Voor die prijs niet erg duur. Ik heb nu een 17" Philips TFT en nog een 17" Philips CRT, maar ik wil eigenlijk dual TFT.
Zou dit een beetje verstandige koop zijn of moet ik nog even doorsparen en dan voor €650 dezelfde monitor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internetinfo schreef op 07 June 2003 @ 11:44:

[afbeelding]

Een Medion 18" TFT dus. Voor die prijs niet erg duur. Ik heb nu een 17" Philips TFT en nog een 17" Philips CRT, maar ik wil eigenlijk dual TFT.
Zou dit een beetje verstandige koop zijn of moet ik nog even doorsparen en dan voor €650 dezelfde monitor kopen?
Altijd zo irritant dat ze de responsetime er niet bij zetten in die huis aan huis bladen, daar erger ik me ook elke ochtend weer aan. :(
Maar voor die prijs een 18inch tft dat zal wel niet bepaald topkwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik het volgende systeem:

TFT: ADI A715 (responsetime 16ms)
CPU: Pentium 4 2 GHz (@2,28 GHz), 512 KB L2 Cache
Moederbord: Intel 845D based
RAM: 256 MB DDR 2100 plus 512 MB DDR 2700
Videokaart: Ati Radeon 9500 128 MB (non pro)
HDD: 80 GB UDMA/100 Seagate 7200 RPM

Bij de meeste games die ik speel is het allemaal top.
Echter bij UT (nee, niet 2003) blijft het beeld schokkerig (lijkt op lag).

Is er een manier om dit tegen te gaan of te verminderen? Want eigenlijk kan ik er nu niet normaal mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 22:59

Q-bone

Dusss...

graag meer informatie over die 18inch, want de Lukas Klamer heeft ze ook!!! en op internet staat echt helemaal niets!! grrr.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iiyama AS4314UT G gekocht vanochtend voor 449 eurootjes by Mycom :D Ter plekke getest op dode pixels, perfect scherm. Binnen 8 dagen pixelgarantie bij 1 pixel direct nieuw scherm by Mycom, daarna via Iiyama zelf, duurt 3 werkdagen.

Need I say more? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 21:42
Geeft Iiyama ook een 1 pixel garantie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberMonkey schreef op 07 June 2003 @ 15:09:
Geeft Iiyama ook een 1 pixel garantie dan?
Lees nou eens goed man!

Mycom Z E L F geeft sowieso 8 dagen pixelperfect garantie. Niet goed = nieuw scherm.

Mycom heeft SPECIALE AFSPRAAK met Iiyama, dat
N A - A F L O O P - V A N - D I E - 8 - D A G E N je scherm naar Iiyama gaat en krijg je van IIYAMA Z E L F een nieuw scherm. Dat duurt meestal 3 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 15:31:
[...]

Lees nou eens goed man!

Mycom Z E L F geeft sowieso 8 dagen pixelperfect garantie. Niet goed = nieuw scherm.

N A - A F L O O P - V A N - D I E - 8 - D A G E N je scherm naar Iiyama gaat en krijg je van IIYAMA Z E L F een nieuw scherm. Dat duurt meestal 3 werkdagen.
Doe eens even rustig man, al dat gebleer, ik voel m'n oren haast niet meer.
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 13:07:
[...]

Altijd zo irritant dat ze de responsetime er niet bij zetten in die huis aan huis bladen, daar erger ik me ook elke ochtend weer aan. :(
Maar voor die prijs een 18inch tft dat zal wel niet bepaald topkwaliteit zijn.
Wat versta jij onder topkwaliteit. Ik zelf hoef er niet op te gamen, dat doe ik op die ander. Dus de response-time maakt ook niet zoveel uit, zal wel >35 zijn ofzo.
Q-bone schreef op 07 juni 2003 @ 13:52:
graag meer informatie over die 18inch, want de Lukas Klamer heeft ze ook!!! en op internet staat echt helemaal niets!! grrr.
Klopt ja, helemaal nergens, google zelfs geen plaatje. Heb maar een screenshot genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 15:31:
[...]

Lees nou eens goed man!

Sorry man, hoe kon ik nu weten dat mycom een afspraak heeft met Iiyama? eh?
Btw, verzendt die Mycom ook naar België? :) Dat scherm is ongeveer 100 euro goedkoper daar dan hier!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
CyberMonkey schreef op 07 June 2003 @ 20:31:
[...]

Sorry man, hoe kon ik nu weten dat mycom een afspraak heeft met Iiyama? eh?
Btw, verzendt die Mycom ook naar België? :) Dat scherm is ongeveer 100 euro goedkoper daar dan hier!! 8)7
Niet dat ik weet. Als je iets probeert te bestellen kan je ook alleen maar je woonplaats invullen, je land kan je dus niet wijzigen.
Ik persoonlijk heb nog nooit iets bij Mycom gekocht.

Om nog even terug te komen op een post van mij, weet iemand of dit wat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen.

Ik ben van plan om mijn 19" CRT te vervangen voor een TFT 17"

nou had ik als eerste de Hercules 920 in gedachten * 670 euro *

Resolutie : 1280 x 1024
Response tijd : 25ms
Contrast 350:1

meer info kan ik er niet echt over vinden maar wel een tomshardware report.
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/display/20020709/images/notehercules.gif

Nou wou ik dus deze kopen maar toen kreeg ik net een Mycom krantje waarin de iiyama 17" AS3414UT/bk stond voor maar 449 euro.
Helderheid: 230 cd/m
Response: 20ms
Aanbevolen resolutie: 1240 x 1024
Inkijhoek: h150 v130
Contrast ratio: 500:1

met nog een tomshardware reportje ernaast ook
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/display/20021211/images/noteiiyama.gif

Nou vraag ik jullie welke zouden jullie nemen? op basis van deze gegevens?
en heeft iemand van jullie ook ervaring met een van deze monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je nou niet dat die plaatjes niet werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
Er lopen nogal veel AS3414U-adepten rond hier :)
Lijkt een heel goed schermpje, de prijs is al helemaal goed in die aanbieding. Jammer is dat er geen dvi is, maar de kwaliteit heeft daar niet onder te lijden.
De Iiyama heeft op papier dan nog een hoger contrast en responsetijd, en die hogere responsetijd uit zich in twee hamertjes extra bij trailing.

Dus ik zou voor de Iiyama gaan hoor, met die prijs kun je bijna niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik zou ook voor de iiyama gaan. Je kan ook nog even kijken naar de Hitatchi.
http://www4.tomshardware.com/display/20030109/index.html << hier is een mooi review tussen de iiyama en de Hitatchi. Ik zit nu ook te twijfelen tussen die 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
iets wat meer info over die lukas klamer/makro (oftwel metro cash&carry) tft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Recht preiswert ist hingegen der 18" TFT von Gericom. Er 
sieht schick aus, hat eine Leuchtdichte von 250 cd/m² und ist 
zudem mit zwei Lautsprechern ausgestattet. Der Anschluss 
erfolgt über den D-SUB-Ausgang der Grafikkarte, es fehlt ein DVI-Eingang. 

Allerdings bekommt man für 399 EUR einen Monitor, der etwas 
größer als die meisten Supermarkt-Angebote ist - diese besitzen 
oftmals lediglich eine Diagonale von 17". Der Monitor ist zudem 
bei Gericom im Webshop deutlich teurer, er kostet dort 509 EUR. 
Das Display ist ab Donnerstag (05.06) in allen Filialen von Plus erhältlich.

oftewel hij heeft een dsub en een dvi ingang

(dat gericom is een duitse webshop)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt zo'n DVI uitgang dan echt zoveel uit in prestatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 23:12:
Maakt zo'n DVI uitgang dan echt zoveel uit in prestatie?
de beeldkwaliteit is wel een stuk hoger bij DVI :) altijd mooi meegenomen dus als het erop zit.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
M1lamb3r schreef op 07 juni 2003 @ 22:53:
iets wat meer info over die lukas klamer/makro (oftwel metro cash&carry) tft:
[...]
oftewel hij heeft een dsub en een dvi ingang

(dat gericom is een duitse webshop)
Even ter vertaling:
Vrij goedkoop is de 18"tft van Gericom. Hij heeft een contrast van 250 CD/m² en is uitgerust met twee luidsprekers. De monitor wordt aangesloten via D-sub-Output, hij mist een DVI aansluiting.
Dus of jouw Duits, of het mijne is slecht, maar ik zie nergens staan dat hij een DVI ingang/aansluiting heeft.

Maar nu blijft de hamvraag of deze monitor goed is. Krijg je van deze hoofdpijn of valt het wel mee. Ik wil heb dus evt als primair gebruiken, maar als de refresh-rate >30 is game ik gewoon op mijn andere monitor.

[ Voor 14% gewijzigd door internetinfo op 07-06-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
effe een vraagje tussendoor :).

Ik heb dus een DELL 1702FP (uit november 2001)

Maar in de handleiding staat dat hij maximaal 1280x1024 @ 60 HZ aankan (kan ook 1600x1200 maar is niet goed voor de monitor ofzo iets stond er)
Het vreemde is dat ik hem gewoon op 75 HZ kan zetten zonder dattie zegt: NO SIGNAL
In spellen kan dit ook, maar het is neit erg mooi. Het lijkt dan wel of het beeld zich opbouwt. Is dit op te lossen met een programmatje ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Homedisc schreef op 07 June 2003 @ 23:34:
[...]

de beeldkwaliteit is wel een stuk hoger bij DVI :) altijd mooi meegenomen dus als het erop zit.
Nee, het verschil is vaak erg subtiel.
Het kan echter nooit kwaad om erop te zitten...

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Homedisc schreef op 07 June 2003 @ 23:34:
[...]

Ben er mee eens dat het mooi meegenomen is , maar om nou te zeggen dat de beeldkwaliteit er een stuk beter van word..... Het word wel wat beter , maar imo nieteens de prijs van de kabel waard.....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:07
ik heb een ctx 700b tft17 inch besteld iemand daar ervaringen mee ?

greets b!o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Dus jij koopt eerst en dan ga je pas vragen of hij goed is?
Wil ik jou wel eens een auto zien kopen dan...
Geregistreerd op Wednesday 18 September 2002 19:18
Dan zou je ook moeten weten dat groeten onder je post niet gewenst is.

ik betwijfel of je wel helemaal nuchter bent :/

[ Voor 49% gewijzigd door internetinfo op 08-06-2003 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mediamarkt.nl/home/folder/images/juni_acer.gif

http://www.mediamarkt.nl/home/folder/popup/product4.php3

ACER 707.... voor degene die hem goedkoop zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Laatst online: 04-09 19:14
[quote]Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 21:29:
Nou wou ik dus deze kopen maar toen kreeg ik net een Mycom krantje waarin de iiyama 17" AS3414UT/bk stond voor maar 449 euro.
quote]

Trouwens ik heb hem bij www.bce.nl voor 399 gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
[quote]pang schreef op 08 juni 2003 @ 09:34:
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 21:29:
quote]

Trouwens ik heb hem bij www.bce.nl voor 399 gezien
best leuk schermpje voor die prijs bij bce hij staat erg duur in pricewatch..

laat maar dit staat erbij info: ahah :o

€ 399,00 inclusief btw.

producent: iiyama

Met een pixelfout

[ Voor 11% gewijzigd door _MaLa_ op 08-06-2003 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee! Dat is op zich niet een gekke prijs (alhowel wel goedkoper te krijgen is)..

Is dit een beetje een fatsoenlijke monitor voor iemand die gewoon wat aan het internetten is naast wat werken met Office?!? (lees: mijn moeder ;))

Hmm misschien ben ik ook wat lui om dit zo te vragen..zal eerst even wat topics doorspitten :)

In ieder geval bedankt voor de tip Marko! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Eth3r3al schreef op 08 juni 2003 @ 00:25:
[...]

Ben er mee eens dat het mooi meegenomen is , maar om nou te zeggen dat de beeldkwaliteit er een stuk beter van word..... Het word wel wat beter , maar imo nieteens de prijs van de kabel waard.....
zoals ik het omschreef kwam het idd een beetje overdreven over het verschil, het verschil is idd niet zo groot als dag en nacht :P
anyway bij veel schermen waar een DVI poort op zit wordt vaak ook wel een dvi kabel bij meegeleverd.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 10:55:
[...]

Hee! Dat is op zich niet een gekke prijs (alhowel wel goedkoper te krijgen is)..

Is dit een beetje een fatsoenlijke monitor voor iemand die gewoon wat aan het internetten is naast wat werken met Office?!? (lees: mijn moeder ;))

Hmm misschien ben ik ook wat lui om dit zo te vragen..zal eerst even wat topics doorspitten :)

In ieder geval bedankt voor de tip Marko! :)
Graag gedaan. Is een prima scherm. Heb hem zelf niet in actie gezien maar in de draadjes TFT/Gamen komt het scherm positief ter sprake. Sommigen beweren zelf dat hij gelijk is aan de Iiyama 4314.... ik zou gewoon ff gaan kijken bij Mediamarkt om zelf te beoordelen. Maar het scherm zal zeker geen miskoop zijn :) Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internetinfo schreef op 07 June 2003 @ 11:44:

[afbeelding]

http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10010

bij mediamarkt duistsland hier wat meer info dus 30ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acer 707 is bij de dynabyte ook 399 euro. die hebben er als het goed is ook voldoende op voorraad. laatste keer dat ik er was hadden ze er in leide iets van 9 liggen en ze krijgen 2 keer per week weer nieuwe voorraad binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Jammer dus niet echt eens scherm om op te gamen. 30 MS is net iets te veel :X :'(

[edit]

Is dit beeldscherm niet wat ?

http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10010

17" voor 369 met 25 ms

[ Voor 90% gewijzigd door STIMPPYYY op 08-06-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
internetinfo schreef op 08 June 2003 @ 02:08:
Dus jij koopt eerst en dan ga je pas vragen of hij goed is?
Wil ik jou wel eens een auto zien kopen dan...

[...]

Dan zou je ook moeten weten dat groeten onder je post niet gewenst is.

ik betwijfel of je wel helemaal nuchter bent :/
Dat je misschien een lichtelijk geïrriteerd raakt door een tamelijk simpele "ik heb deze, iemand ervaring mee?" post terwijl hij/zij zelf de ervaringen binnenkort kan posten (want al besteld) kan ik me voorstellen. Echter, het is beter dat je deze irritatie niet op een dergelijke manier uit (beter: hier helemaal niet uit!); je beledigd nu iemand in bepaalde mate en je zet een bepaalde toon/sfeer waar niemand bij gebaad is. Denk hier a.u.b. in het vervolg om.

:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
STIMPPYYY schreef op 08 June 2003 @ 12:47:
[...]
Jammer dus niet echt eens scherm om op te gamen. 30 MS is net iets te veel :X :'(
zucht. hoe vaak moet er nog gezegt worden dat dat onzin is?

* Brent gaat verder UT2K3'en op zijn 40ms TFT

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

heej vraagje, ik zoek eigelijk een 17inch TFT, maar 1 tje die ik evt aan de muur kan hangen...
ik speel games (cs) en maak webpages, en internet veel, welke monitor raden jullie mij aan.. ik wordt er namelijk neit wijs uit welke aan de muur gehangen kan worden.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Q-bone schreef op 09 June 2003 @ 12:04:
heej vraagje, ik zoek eigelijk een 17inch TFT, maar 1 tje die ik evt aan de muur kan hangen...
ik speel games (cs) en maak webpages, en internet veel, welke monitor raden jullie mij aan.. ik wordt er namelijk neit wijs uit welke aan de muur gehangen kan worden.
Je moet een scherm hebben die aan de VESA standaard voldoet. Dan kun je een vesa hangaanmuurding kopen en hem daarop vastmaken. De samsung 172T is er zo'n 1. Verder weet ik niet welke monitoren daar nog meer aan voldoen. Maar er zijn iig ook wel andere monitoren die niet aan deze standaard voldoen , maar ook wel met een een of andere standaard aan de muur gehangen kunnen worden. Beetje improvisatie. Maar het beste kun je naar een monitor kijken met een vesa standaard.

//edit Hieronder staat ook een goed scherm (16Ms) met vesa :P

[ Voor 5% gewijzigd door Raku op 09-06-2003 12:25 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Q-bone schreef op 09 June 2003 @ 12:04:
LG L1710B, komt heel goed uit de tests en ondersteunt ophangen via het VESA-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-jey schreef op 07 June 2003 @ 00:51:
[...]

ADI geeft tot 1 maand na faktuurdatum pixel-perfect garantie. Dus als je onverhoopt een pixel-fout mocht ontdekken, dan kan je dat direct bij ADI zelf melden en dan komt er binnen een paar dagen iemand langs om het produkt direct te vervangen! (Wij testen de TFT's op verzoek van de klant overigens ook vooraf).
Daarnaast krijg je ook nog eens 3 jaar fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

wel een duur schermpje :( grrr, weet iemand of de ADI a715 dat ook heeftw ant die valt toch meer in mijn prijsklasse. (scholier :P)

btw welke is nou beter, gegronde argumenten graag.

ADI a715 http://www.adi.nl/uk/product/a715/index.html
ACER al718 http://www.acer.nl/vi/pag...3,,,0,0,3,,1687086197.htm

welke zouden jullie kiezen...

[ Voor 53% gewijzigd door Q-bone op 09-06-2003 13:43 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
pang schreef op 04 June 2003 @ 17:52:
[...]

herkent windows bij jouw de usb hub? en heb jij ook last van dat de letters te dun zijn of te vaag?

ik heb van lg klantenservice al een aanbod ontvangen om hem om te ruilen, want veel konden ze eigenlijk niet melden over mijn probleem.
En ik weet namelijkj niet zeker of dat het probleem wel zou verhelpen.
Of windows de usb-hub herkent weet ik niet.....heb 4 poorten achter en 2 front-usb ports op mijn behuizing dus gebruik de hub niet.

Heb hier geen last van te dunne letters......tekst ziet er gewoon strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 13:15:
[...]

ADI geeft tot 1 maand na faktuurdatum pixel-perfect garantie. Dus als je onverhoopt een pixel-fout mocht ontdekken, dan kan je dat direct bij ADI zelf melden en dan komt er binnen een paar dagen iemand langs om het produkt direct te vervangen! (Wij testen de TFT's op verzoek van de klant overigens ook vooraf).
Daarnaast krijg je ook nog eens 3 jaar fabrieksgarantie.
Helaas geen Samsung TFT's ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 09 juni 2003 @ 13:27:
wel een duur schermpje :( grrr, weet iemand of de ADI a715 dat ook heeftw ant die valt toch meer in mijn prijsklasse. (scholier :P)

btw welke is nou beter, gegronde argumenten graag.

ADI a715 http://www.adi.nl/uk/product/a715/index.html
ACER al718 http://www.acer.nl/vi/pag...3,,,0,0,3,,1687086197.htm

welke zouden jullie kiezen...
Welke beter voor jou is hangt puur af van de voorwaarden die JIJ aan een TFT stelt (prijs/kwaliteit/gamen/reviews etc.). Ik heb net even voor je op een ADI doos gekeken en daar staat VESA DDC 1/2B op. Dus wat dat betreft moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

op de doos, op de website staat van niet :( maar ja als het al op de doos staat ;), ik speel cs, maak website's en internet veel, en natuurlijk films. welke is dan beter?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff daar durf ik toch geen goede gegronde uitspraak over te doen omdat wij geen Acer leveren en ik daar dan dus ook geen eigen ervaringen mee heb. De ADI is wel ietsje duurder in elk geval, maar ik heb er tot nog toe geen echte klachten over gehoord (ook niet wat betreft de pixels). En we hebben er al heel wat verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

k dan, moet allene nog ff kijken of ik hem dan kan modden om tegen de muur aan te staan.... of staat ie al niet ver van de muur af??

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu nog te twijfelen tussen 2 19 inch monitoren die in mijn prijsklasse vallen.

Het gaat hier om de:
* Acer AL922 - 19"
* Neovo 19" tft k-19

Ik speel veel counter-strike en zou ook graag ongestoord battlefield kunnen spelen zonder irritante (zichtbare) ghosting en zo af en toe een filmpje willen kijken. De acer heeft bij mij al een streepje voor qua uiterlijk. Maar welke zouden jullie mij aanraden als je kijkt naar mijn prioriteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan of hangen? Ik zal even een doos openmaken voor je om te kijken hoe die beugel (om hem neer te zetten) er precies aanzit en hoe (makkelijk) je die los kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

lol thanks mate, hangen eigelijk, maar als ie staand maar een paar cm van de muur afis is het ook goed.

[ Voor 74% gewijzigd door Q-bone op 09-06-2003 14:09 . Reden: bbla ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 15 cm genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-09 13:19
mja ben nu al enkele weken het net aant afploegen en er zijn dus 4 goede game screens
acer al732
Nec LCD1760NX
iiyama as4314UT
Hitachi CML174B

ik heb er echter geen enkel idee van welke nu de beste is als de prijs ervan geen invloed heeft.
En dan nog het feit dat die hitachi al 6 maand oud is. Komt er dan binne afzienbare tijd (een maandje of twee) geen nieuwere versie uit met bv +260 bright +400:1 contrast en < 16ms response?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitachi heeft sinds een maand of 2 een nieuw panel erin, dezelfde als de 175sxw, de NEC schijnt de "oude" Hitachi panel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
wordt die dan onder dezelfde naam verkocht als de oude?
en wat is het verschil met de oude panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
dafz0r schreef op 09 June 2003 @ 14:40:
mja ben nu al enkele weken het net aant afploegen en er zijn dus 4 goede game screens
acer al732
Nec LCD1760NX
iiyama as4314UT
Hitachi CML174B

ik heb er echter geen enkel idee van welke nu de beste is als de prijs ervan geen invloed heeft.
En dan nog het feit dat die hitachi al 6 maand oud is. Komt er dan binne afzienbare tijd (een maandje of twee) geen nieuwere versie uit met bv +260 bright +400:1 contrast en < 16ms response?
Samsung 172T staat er niet tussen, why :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
deze review op anandtech zei dat het scherm heel goeie kwaliteit had maar toch nie echt geschik was om mee te gamen (streaking en een heel klein beetje ghosting maar toch meer dan bij concurrentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
STIMPPYYY schreef op 08 June 2003 @ 12:47:
[...]

Nou moet je mij eens uitleggen waarom mensen steeds lopen te emmeren over die response time. Ik heb hier een Philips TFT van €650 met een response time van jawel 40 ms. Hiermee speel ik SoFII, UT2003 en Quake Arena probleemloos. Nergens ghosting oid. Ook met monitor benchmarks niks geen rare effecten. Nou vertel mij, ben ik nou blind of verschilt dit qua merk en is philips gewoon Afbeeldingslocatie: http://frontpage.fok.nl/i/s/thumbsup.gif?

Abbadon schreef op 08 June 2003 @ 16:57:
[...]

Dat je misschien een lichtelijk geïrriteerd raakt door een tamelijk simpele "ik heb deze, iemand ervaring mee?" post terwijl hij/zij zelf de ervaringen binnenkort kan posten (want al besteld) kan ik me voorstellen. Echter, het is beter dat je deze irritatie niet op een dergelijke manier uit (beter: hier helemaal niet uit!); je beledigd nu iemand in bepaalde mate en je zet een bepaalde toon/sfeer waar niemand bij gebaad is. Denk hier a.u.b. in het vervolg om.

:)
Je hebt gelijk, i'm sorry ook jegens BioBlade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eth3r3al schreef op 09 June 2003 @ 12:08:
[...]

Je moet een scherm hebben die aan de VESA standaard voldoet. Dan kun je een vesa hangaanmuurding kopen en hem daarop vastmaken. De samsung 172T is er zo'n 1. Verder weet ik niet welke monitoren daar nog meer aan voldoen. Maar er zijn iig ook wel andere monitoren die niet aan deze standaard voldoen , maar ook wel met een een of andere standaard aan de muur gehangen kunnen worden. Beetje improvisatie. Maar het beste kun je naar een monitor kijken met een vesa standaard.

//edit Hieronder staat ook een goed scherm (16Ms) met vesa :P
Ik heb een iiyama as4821td (bk) besteld (welke hopelijk deze week zal komen!! _/-\o_ ), deze geeft in de specificaties VESA 100. Deze zal dus ook geschikt zijn voor dergelijke muurbevestigingen? Waar zal dan die 100 voor staan? Zal dat een maatgeving zijn? En zijn er links naar sites voor dergelijke bevestigingen met prijzen. Ben namelijk ook wel geinstereseerd in zon muursteurn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Kan iemand mij even duidelijkheid geven over welk scherm nou beter is?
Ik tweifel enorm tussen de Hitachi CML174SXW en de iiyama AS4314UT.
Volgens THG is de iiyama sneller maar ook donkerder. En volgensmij zijn de kleuren beter op de hitatchi. Maar volgensmij is er eigenlijk geen van beide echt beter. Iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ze dan bekijken, specs zeggen niets. Ik heb zelf een neovo f-17, waarvan de specs heel mager zijn op papier (responstijd 50 ms). In de praktijk voldoet het perfect, geen last van ghosting en de beeldkwaliteit is heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
50ms is wel nog steeds slechter dan 16 voor online fps. Zelfde effect wanneer jij harder lagt dan de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
E-jey schreef op 09 June 2003 @ 16:02:
Kan iemand mij even duidelijkheid geven over welk scherm nou beter is?
Ik tweifel enorm tussen de Hitachi CML174SXW en de iiyama AS4314UT.
Volgens THG is de iiyama sneller maar ook donkerder. En volgensmij zijn de kleuren beter op de hitatchi. Maar volgensmij is er eigenlijk geen van beide echt beter. Iemand een id?
ik zit zelf ook te twijfelen tussen deze twee schermpjes, het is echt moeilijk om te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

We Are Borg schreef op 09 June 2003 @ 14:58:
[...]

Samsung 172T staat er niet tussen, why :) ?
duur? :+

De samsung is idd mooi scherm maar :

Samsung 172T
kijkhoek horizontaal 170°
kijkhoek boven / onder 85° / 85°
contrast ratio nominaal 500:1
helderheid 250 cd / m2
responstijd 25 ms
max. resolutie 1280 x 1024

De Acer AL732
kijkhoek horizontaal 160
kijkhoek boven / onder 80° / 80°
contrast ratio nominaal 450:1
helderheid 250 cd / m2
responstijd 16ms
max. resolutie 1280 x 1024

Ik wist het wel als ik tussen deze moest kiezen. Afgezien van de Kijkhoek en contrast ratio (verschil is ook miniem) is de response van de Acer toch wel een stuk beter. En hij is ook nog eens meer dan 100 euro goedkoper.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
De keuze tussen acer al732, hitachi CML174B en nec lcd1760nx is niet zo evident. Maar er blijken nog niet veel mensen ervaringen te hebben met deze 3
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.