TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.057 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
De NEC heeft echt geen oud scherm hoor, 260 brightness en contrast van 1:450.

Specs:

17-inch (43 cm) TFT
Lichtsterkte 260 cd/m²
Kijkhoek 140° horizontaal ed verticaal (bij contrastverhouding 10:1), Kijkhoek 160° horizontaal ed verticaal (bij contrastverhouding 5:1)
Contrast 450:1
Resolutie 1280 x 1024
Reactietijd: 16 ms
In hoogte verstelbaar: 110 mm
NTAA (Non-Touch-Auto-Adjustment)
NaViSet™ en NaViSet™ Administrator
ISO 13406-2 certificering

http://www.nec-mitsubishi...dquarter/Content/Products

[ Voor 33% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 09-06-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een foto van de Hitachi CML174B die op zen buro staat? Is wel ff handig om te zien hoe dat eruit ziet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Aangezien het topic al vrij groot is, misschien een beetje aan de late kant, en ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik ook niet alles heb gelezen, maar ik mis een fabrikant.
En toch geen kleintje volgens mij.
Ze maken in ieder geval redelijke TFT's voor een redelijke prijs. Veelal schermen van Samsung trouwens, tenminste qua binnenwerk.
EN het merk dat ik bedoel is Hansol. Heb er zelf op een LAN 12 uur achter mogen gamen, beviel errug goed.

Edit:
Ik heb trouwens gegamed op de H750, die op de frontpage staat.
Onboard speakers deden het redelijk. Voordeel is ook dat op het moment dat je je headset in prikt, de speakers in het scherm er mee stoppen. Fijn voor het 's avonds laat nog door willen gamen, terwijl iedereen slaapt.

[ Voor 30% gewijzigd door Brede P op 09-06-2003 19:27 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 19:10:
Heeft iemand een foto van de Hitachi CML174B die op zen buro staat? Is wel ff handig om te zien hoe dat eruit ziet :Y)
Ik heb er hier 1 staan.. tis dat ik geen digital cam. heb, maar anders ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
EmilneM schreef op 09 June 2003 @ 13:49:
[...]

Of windows de usb-hub herkent weet ik niet.....heb 4 poorten achter en 2 front-usb ports op mijn behuizing dus gebruik de hub niet.

Heb hier geen last van te dunne letters......tekst ziet er gewoon strak uit.
hehe fout al gevonden. had resolutie op 1152*864 staan en eentje verderwas max dacht ik. maar niet dus.

usb hub ging fout doordat ik een sony memorystickmouse aan had gesloten en die verbtuikt te veel stroom daarvoor en kreeg ik steeds een foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 09 June 2003 @ 19:32:
[...]

Ik heb er hier 1 staan.. tis dat ik geen digital cam. heb, maar anders ;)
Post eens wat ervaringen dan :P

Ghosting, kleuren, helderheid, etc. Enlight us!

Creepy in "TFT/Gamen - The 5th Episode" never mind 8)7

Wel nog een vraagje: je schrijft dat er wel kleurverschil is met je CRT. Is dit 'ernstig'?. Ik doe nogal wat webontwerp namelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 19:54:
[...]

Post eens wat ervaringen dan :P

Ghosting, kleuren, helderheid, etc. Enlight us!

Creepy in "TFT/Gamen - The 5th Episode" never mind 8)7

Wel nog een vraagje: je schrijft dat er wel kleurverschil is met je CRT. Is dit 'ernstig'?. Ik doe nogal wat webontwerp namelijk.
Webontwerp? Bedoel je heftig photoshop werk, waarblij elk kleur detail van belang is? Met de Hitachi 174b aangesloten op DVI zal dat niet echt lekker gegaan. Een CRT heeft gewoon veel meer detail in kleuren. Ik heb de normale SUB-D aansluiting nog niet geprobeerd, maar dit schijnt wat betere kleuren op te leveren, maar aangezien ik toch niet aan het photoshoppen sla maakt mij dit niet uit. Voor wat ik er op doe (wat games, wat programmeerwerk, browsen, e-mail) is het perfect.

Maar kleuren zijn zoiezo een probleem bij elke TFT tot nu toe. Een beetje CRT monitor geeft tot nu toe de kleuren beter weer dan een top TFT scherm.

Maar goed... ik vind m'n TFT veel rustiger voor de ogen, en het beeld is veel scherper, dus het is maar net wat je belangrijk vind. Ik raad voor zwaar grafisch werk nog "gewoon" een CRT aan in elk geval.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
heeft hitachi nu een nieuwere versie van scherm dan de nec of niet? Zover ik kan zien is die hitachi de winnaar maar als dat scherm hetzelfde is al de NEC dan koop ik die want dies mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

De ACER, NEC en HITACHI hebben allemaal hetzelfde paneel.
Hoe goed of minder goed een scherm is ligt dus alleen nog maar aan de afwijkingen van de gebruikte electronica onderdelen.
Ik kan moeilijk zeggen welke betere onderdelen gebruikt, maar ik kan wel oordelen over wat mijn eigen ogen gezien hebben tijdens het testen van deze schermen.
Voor mij komen eerst de NEC en ACER gevolgt door de HITACHI als het op de totaal kwaliteit aankomt.
Zelf heb ik op het moment de ACER die qwa design een van de mooiere schermen is. De NEC vond ikzelf ook zeer mooi qwa design, was alleen een beetje te donker naar mijn mening qwa helderheid. Qwa responsetijd is gebeleken dat de NEC 1701/1760NX de snelste is van alle schermen tot nu toe.
Het mooie aan de NEC is de in hoogte verstelbare voet. Het mooie van de ACER is de aluminium behuizing die erg mooi uitziet maar wel erg zwaar van gewicht is. Ook de SVHS + Composiet ingangen zijn natuurlijk leuk op de ACER monitor.
Qwa features wint de ACER het waarschijnlijk van ieder scherm. Het on-screen menu is een beetje omslachtig en het omschakelen tussen de ingangen is ook niet erg praktisch gedaan. Dit is in ieder geval al beter bij de NEC.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Heb jij alle screens getest dan?
Hoe is het gesteld met de ghosting en streaking in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Is de Samsung SM 152 S 15 inch TFT nog een beetje goed, of zijn er betere 15" TFT schermen voor een prijs rond de 350 euro??

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 09:49

Pubbert

random gestoord

Jay-K schreef op 10 June 2003 @ 13:00:
Is de Samsung SM 152 S 15 inch TFT nog een beetje goed, of zijn er betere 15" TFT schermen voor een prijs rond de 350 euro??
Voor 350 heb je al een 17" ;)

De Acer AL707 en volgens mij nog 1

Moet je even in de Pricewatch kijken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Dond3r schreef op 10 June 2003 @ 13:15:
[...]

Hehe, dat klopt, maar ik zoek een 15" TFT, heb al een 19" CRT monitor, en wil er een kleinere bij hebben :D

Daarom vroeg ik me ook af of de Samsung 152 S nog een beetje goed was, voor die prijs of dat er nog betere zijn

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dond3r schreef op 10 June 2003 @ 13:15:
[...]

Is de beeldkwaliteit dan wel goed? In de winkel zagen de 17" TFT's van rond de 300-400 euro er een beetje wazig of soms flets uit terwijl de 15" TFTs van die prijsklasse ontzettend scherp en helder waren. :) Best logisch als je erover nadenkt.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 19:54:
[...]
Als je daar wat ervaring mee hebt zul je al weten dat bij webontwerp je toch een compromis moet maken tussen wat mooi is en wat iedereen kan zien - dus ook die 80% jokers die een of ander goedkoop flutscherm hebben staan en of dat nou een crt of een tft is, veel minder kleurnuances zien dan jij op een goede crt/tft. Moet je dus toch altijd nog testen op een brakke oude pc, laten we wel wezen: 40% van de bezoekers van veel grote sites draait nog steeds 800x600 en dat dan op een of andere wazige no-name crt met verwassen kleuren |:(

Ik vind ook dat een tft niet per sé slechter is voor fotobewerking e.d. dan een crt, alleen anders. Ook op dat vlak hebben ze allebei voor- en nadelen. Geen van beide zullen ze perfect weergeven hoe het origineel van een scan er uit ziet; of hoe het er bij iemand thuis uitziet; of hoe het er in print uitziet. Dat is dus een ervaringskwestie (hoe vertaalt dit naar het doel?). Blijft dus over: wat vind je zelf prettiger werken?

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een grote 22" Iiyama CRT nou prettiger vind dan een 17" TFT. TFT heeft toch echt grote pluspunten, ook qua beeld - ik heb het niet alleen over de enorme ruimte die zo'n CRT op je buro inneemt ;)

Ergens in de hele CRT vs. TFT discussie is het fout gegaan-- iedereen neemt maar blind aan dat een CRT beter is, ik vind dat nogal subjectief maar het wordt als een gegeven feit aangenomen.

Het is ook niet voor niets dat deze thread TFT/Gamen heet-- je kunt wel met enige zekerheid de problemen van gamen op een TFT aanwijzen (m.n. de beeldsnelheid en ghosting). Ben alleen bang dat een nieuw draadje TFT/Fotosoep snel gesloten zou worden met verwijzing naar deze :P

[ Voor 17% gewijzigd door PowerFlower op 10-06-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt wel een punt dat er veel mensen met brakke schermen websites bezoeken, maar dat neemt niet weg dat het wél brakke CRT schermen zijn. Waarschijnlijk geeft mijn eigen CRT de plaatjes dus het meeste weer zoals anderen ze zullen zien, aangezien CRT de meest gebruikte techniek is.
Da's voor webontwerp dus wel handig, zeker omdat ik nogal eens wat photoshop en andere kleurgevoelige grappen gebruik.

Ik denk dat ik alsnog een TFT scherm koop, maar mijn oude CRT in de kast zet voor ontwerpwerk. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
GambitRS schreef op 10 juni 2003 @ 13:49:
[...]

Is de beeldkwaliteit dan wel goed? In de winkel zagen de 17" TFT's van rond de 300-400 euro er een beetje wazig of soms flets uit terwijl de 15" TFTs van die prijsklasse ontzettend scherp en helder waren. :) Best logisch als je erover nadenkt.
Viel mij idd ook op. Ik denk dat het kwam doordat e resolutie van dei 17" niet op zijn hoogst stonden. Dan ziet het er alltijd wat minder uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

powerflower, ik heb zowel de iiyama vm 510 (22") als een medion tft (17").

wat natuurlijk opvalt als je van 22 naar 17 gaat is de grootte. daartegenover staat dat de tft gewoon vele malen scherper is.

gamen is wel heel mooi op zon 22", mooier dan op een 17 natuurlijk

wat je moet hebben is een 19" op 1280x1024, daar is een 17 eigenlijk net even te krap voor.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Jay-K schreef op 10 June 2003 @ 13:44:
[...]

Hehe, dat klopt, maar ik zoek een 15" TFT, heb al een 19" CRT monitor, en wil er een kleinere bij hebben :D

Daarom vroeg ik me ook af of de Samsung 152 S nog een beetje goed was, voor die prijs of dat er nog betere zijn
Misschien eens bij Computerland gaan kijken :) Die hebben TFT weeken, TFT's voor leuke prijzen, ook 15". Kun je ze zelf vergelijken (staan meestal langs elkaar)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07
Ok, zoals ik al eerder zei heb ik dus deze TFT gekocht bij de Makro. Er waren er nog 2 dus ze liepen wel hard :)
Hier mijn ervaringen:

We halen hem uit de redelijk zware en goed stevige doos waar we direct een manual zien. De TFT zit fatsoenlijk verpakt in piepschuim met een mooie beschermhoes eromheen, die je nu ook nog kan gebruiken (is geen lompe plastic zak).
De CD laten we op het bureau liggen want XP herkende hem in de eerste instansie, de drivers staan er nu inmiddels al wel op. Wij sluiten hem aan met behulp van een DVI -> analoog verloopstekkertje en pluggen hem in de secundaire in-put van mijn Asus Geforce 4 TI4600 deluxe. Hij doet het :D
De maximale resolutie is altijd ook de beste voor een TFT, in dit geval standaard 1280x1024@60Hz. Dit is evt nog te veranderen naar 75Hz, maar ik zag het verschil niet zo in de 2d omgeving dus is geen must (voor mij dan).
Tijd voor een benchmark:

Brightness & Contrast: Dit stond standaard een beetje te hoog en een beetje te laag. Na wat aanpassingen perfect.
Color Purity: Hiermee vult het scherm zich volledig met een rode, groene en blauwe kleur. Hiermee kan je kapotte pixels zien maar ook of de kleuren mooi helder overkomen. Bij mij kwamen de kleuren mooi door. Zo niet, dan heeft hij de Color Purity Conrols om dit in te stellen.
Ghost Trailing: Beetje afgekeken test van DirectX, maar werkt goed. Je ziet op een fullscreen zwart scherm een wit blokje met 4 zwarte gaatjes daarin rond stuiteren. Ik heb geen ghosting opgemerkt, dus er bleven geen witte wazen achter.
Ghosting & Streaking: Zelfde concept, maar nu stil beeld. Het beeld is half zwart met witte balken en half wit met zwarte balken, you get it? ;) Hier kan je dus testen of alles goed overloopt. Ook dit is het geval.

Nou, zoals je ziet ben ik zeer te spreken over deze TFT. Vooral voor de prijs is het een prima dingetje.

Voor vragen sta ik open in deze topic en anders evt per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 09:46

Q-bone

Dusss...

heb je al een film gekeken of evt een spel gespeeld, want ik heb gelezen dat dit ding 40ms response heeft, en das wel wat veel.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07
Hij is 30 ms en lees ook even een post van mij wat naar boven. Dat ms verhaal is IMO hetzelfde als wat er in DOC steeds gezegt wordt over voedingen. Bij een góede TFT maakt het ms weinig meer uit denk ik. Zoals ik in die post zeg heeft mijn huidige Philips 40ms en ziet er in games even goed uit als bij een vriend van mij met een wat goedkopere maar met 25ms.

Ik heb er net een aflevering van CSI op DVD op gekeken, wat ik normaal via TV-out doe maar ok. Het ziet er gewoon cool uit :) Scherp, geen rare effecten, geen ghosting.
Potje RTCW geeft ook absoluut geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
BredeP schreef op 09 June 2003 @ 19:25:
Aangezien het topic al vrij groot is, misschien een beetje aan de late kant, en ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik ook niet alles heb gelezen, maar ik mis een fabrikant.
En toch geen kleintje volgens mij.
Ze maken in ieder geval redelijke TFT's voor een redelijke prijs. Veelal schermen van Samsung trouwens, tenminste qua binnenwerk.
EN het merk dat ik bedoel is Hansol. Heb er zelf op een LAN 12 uur achter mogen gamen, beviel errug goed.

Edit:
Ik heb trouwens gegamed op de H750, die op de frontpage staat.
Onboard speakers deden het redelijk. Voordeel is ook dat op het moment dat je je headset in prikt, de speakers in het scherm er mee stoppen. Fijn voor het 's avonds laat nog door willen gamen, terwijl iedereen slaapt.
Ja dat wou ik dus een paar pagina's terug in het topic ook weten. Kreeg ik geen antwoord op. Mijn vriend heeft ook zo'n Hansol (volgens mij) 750 staan. Mooi schermpje is het. Redelijk op te gamen (25 MS dus..). Het valt me wel op dat hij, als je bv cs speelt, hij een beetje schokkerig overkomt als je naar links en naar rechts beweegt. Ik weet niet of dit porlbeem op te lossen valt ?.

Voor de rest is het een perfect schermpje, mooie prijs (dacht 447 euro ofzo op een computerbeurs) Hij is lekker scherp en de kleuren komen goed over. Al heb ik het idee dat hij standaard op de witte kleur iets te fel en te donker staat.

Het ontwerp is wel oke al vind ik het niet echt super.

Volgens mij heeft het scherm geen DVI wat een beetje jammer is vind ik. Alhoewel het natuurlijk niks uitmaakt voor het gamen :) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:56

Gamer

mobile

Sony X72 Black 17" TFT
is dit wat ?
kan er vrij goedkoop aankomen.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GambitRS schreef op 10 juni 2003 @ 13:49:
Ja, inderdaad best logisch. Waarschijnlijk draait het hele zootje in de winkel op 1024x768, dus de 15 inch modellen draaien op hun 'native' resolutie, terwijl de 17 inch modellen moeten interpoleren. :D

(Uiteraard weet ik helemaal niet of dat in dit geval ook zo was, maar ik heb dit helaas toch wel een aantal keren gezien. Of het contrast staat compleet verkeerd ingesteld, of er worden TV beelden op vertoond waar je niet al te veel van kunt zeggen, omdat ze via een brakke splitter binnenkomen... Nee, echt goed vergelijken van de verschillende schermen in de winkel is vaak behoorlijk lastig, helaas.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Hoe testten bijv. THG hoe snel een TFT in het echt is? Hebben ze daar een proggie voor? Speciale apparatuur oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een briljante ingeving voor onderstaande probleem :)
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 13:33:
Nu heb ik het volgende systeem:

TFT: ADI A715 (responsetime 16ms)
CPU: Pentium 4 2 GHz (@2,28 GHz), 512 KB L2 Cache
Moederbord: Intel 845D based
RAM: 256 MB DDR 2100 plus 512 MB DDR 2700
Videokaart: Ati Radeon 9500 128 MB (non pro)
HDD: 80 GB UDMA/100 Seagate 7200 RPM

Bij de meeste games die ik speel is het allemaal top.
Echter bij UT (nee, niet 2003) blijft het beeld schokkerig (lijkt op lag).

Is er een manier om dit tegen te gaan of te verminderen? Want eigenlijk kan ik er nu niet normaal mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ik had met UT ook een beetje last dat het er een beetje als lag uitzag.
Ik heb gewoon de desired framerate op 25 gezet en het draaid weer top.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nog een bepaalde verhouding tussen desired framerate in UT en de responsetime van een TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
zijn we er nu al uit werk scherm technisch en qua prestaties het beste is om mee te gamen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

volgens mij niet, :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Dat verschilt per budget he ;)

Met mijn Acer AL707 van 350 euro (17", 500:1, 20ms) valt PRIMA te gamen. :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ik zit zelf te kiezen tussen de acer Al707 de AL718 of de ADI A715......

het grote verschil van de acer's is de pixelclock, en de kijkhoeken, de pixelclock van de 718 is maar 54Mhz en die van de 707 135 ofzo, maar de kijkhoeken van de 718 zijn weer veel beter, maar wel is de 707 weer zwaarder.... (is ook groter) maar wat het echte verschil nu is....

[ Voor 66% gewijzigd door Q-bone op 11-06-2003 11:08 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
ik lees hier net op het forum van toms dat de acer al732 op hetzelfde scherm gemaakt is als de Nec LCD1760NX en de Hitachi CML174B. Kan iemand die bevestigen? Tzou de keuze heel wat makkelijker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

trouwens de benQ 767 is goedkoop en ook heel erg snel... heeft iemand zo'n ding? want specs zijn zeer goed. of zit ik er naast?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Q-Bone: de 718 is bijna dezelfde als de AL707, alleen heeft hij ook speakers. De AL707 niet. En dan dat verschil wat jij noemde.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

dafz0r schreef op 11 June 2003 @ 11:13:
ik lees hier net op het forum van toms dat de acer al732 op hetzelfde scherm gemaakt is als de Nec LCD1760NX en de Hitachi CML174B. Kan iemand die bevestigen? Tzou de keuze heel wat makkelijker maken :)
Dat klopt die hebben allebij hetzelfde scherm (tft paneel) van AU Optronics 16ms 260cm/d etc.

De Acer heeft alleen een ingang meer nl. s-vhs/ composite voor tv signaal wat er overigens echt super uit ziet! (in verhouding tot zo'n sharp tft-tv).

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

als je de plaatjes ziet is de 718 veel kleiner dan de 707, en volgens mij heeft de 707 juist wel speakers en de 718 niet :) maar maakt die pixelclock wat uit?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
techless schreef op 11 June 2003 @ 12:35:
[...]

Dat klopt die hebben allebij hetzelfde scherm (tft paneel) van AU Optronics 16ms 260cm/d etc.

De Acer heeft alleen een ingang meer nl. s-vhs/ composite voor tv signaal wat er overigens echt super uit ziet! (in verhouding tot zo'n sharp tft-tv).
dus de keuze tussen de acer, nec en hitachi hangt enkel af van de onederlinge verschillen in opties en prijs.

Wanneer komen de eerste 12ms schermen er aan btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komen de eerste 12ms schermen er aan btw?
ik gok ongeveer net nadat jij je 16 ms tft hebt aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Q-bone schreef op 11 June 2003 @ 13:27:
als je de plaatjes ziet is de 718 veel kleiner dan de 707, en volgens mij heeft de 707 juist wel speakers en de 718 niet :) maar maakt die pixelclock wat uit?
Ik zie op mijn 707 weinig speakers zitten :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

lol!! plaatjes vertekenen ook zo, maar waarom is dat ding dan zo huge?

das was voor mij, bevestiging van dat ik het fout had :)

[ Voor 117% gewijzigd door Q-bone op 11-06-2003 14:15 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 14:12:
[...]

ik gok ongeveer net nadat jij je 16 ms tft hebt aangeschaft :)
:? wat is dat voor onzinnige reply

zeg dan nix

[ Voor 132% gewijzigd door Pubbert op 11-06-2003 14:14 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 23:38:
Zit er nog een bepaalde verhouding tussen desired framerate in UT en de responsetime van een TFT?
OK dit is wel wat off-topic maar: nee, daar is geen verhouding tussen. De min.desired framerate in UT betekent alleen, dat als de FPS onder die waarde zakt, hij minder effecten weer gaat geven (explosies, kogels, etcetera).

Waar wél een verhouding tussen zit, is de refresh van het scherm (dus echt de refreshrate, die bij de meeste TFT's 60hz is). Meer FPS dan die refreshrate kan het scherm namelijk niet weergeven (onafhankelijk van de response tijd van een scherm, die bepaald alleen of de kleuren ook daadwerkelijk snel wisselen). Voor gamen kun je dus beter, als dat kan met je TFT, een hogere refresh draaien. Wel is er een kans dat dan het trailing effect toeneemt bij de tragere schermen, maar dat is logisch want hij probeert meer frames weer te geven :p

Alternatief om een hogere FPS te halen met een lage refresh is om V-sync uit te zetten. Maar dat kan dan weer tot "tearing" leiden als halverwege de schermrefresh het beeld vanuit je videoplank verandert. (Iemand vroeg hier in de vorige aflevering naar, hoe ziet dat er eigenlijk uit op een TFT? nooit een antwoord opgezien?)

Dit blijft overigens lastige materie en ik heb het nog steeds niet helemaal door... leuk effect is bijvoorbeeld dat als je bepaalde verhoudingen hebt tussen hoeveel FPS je spel rendert en hoeveel frames je monitor weergeeft, laten we zeggen 75FPS op 60Hz, er dus níet 60FPS weergegeven worden (een aantal frames staan ongebruikt in de buffer te wachten op de sync, worden weggegooid t.b.v. een nieuwe als die er is voor de sync), in sommige gevallen kan dit er toe leiden dat je op een 60hz scherm met 75fps rendering minder dan 60fps te zien krijgt :/

* PowerFlower gaat weer even de UT-mod Tactical Ops spelen -- nu nog niet op TFT maar over een paar weekjes is de Acer AL732 er *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 11 June 2003 @ 14:14:
[...]

:? wat is dat voor onzinnige reply

zeg dan nix
net zo onzinnig als deze reply van jou, dus je moet niet zo zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

lol fido, zit wat in ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af, neemt iemand hier wel eens zijn TFT scherm mee naar een lan party?
Ik ga best wel regelmatig naar lan-party's maar ik heb eigenlijk nog nooit een TFT gezien op een lan, ik heb ook nog een CRT want op een lan-party lijkt een TFT me eigenlijk niks, moet je op gaan passen dat niemand met ze vingers aan het scherm komt en zo, en goed oppassen met vervoer dat er niks tegen het scherm aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Acer 17" doet het best goed als ik hier iedereen moet geloven :)

Weet iemand hoe het met de Acer AL 801 18" gesteld is?
Specificaties: http://www.acer.nl/vi/pag...,3,,,0,0,3,,687343166.htm

IK wil het liefst een tft scherm ter vervanging van mijn oude crt 19". 17" is het absolute minimum. Bedoeld voor photoshop, illustrator, flash, dreamweaver etc en af en toe een gamepje en wat surfen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 18:46 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
en dat niemand em steelt :)

men lief pak haar tft mee naar lans als ze niemand vin om haar crt te dragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

die al801 heeft 30 ms esponse zou die monitor dus niet kopen :) kan je beter voor de 707/718 gaan, of de benQ 767

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmhh ik las hier ergens in dit topic dat 30ms genoeg is..

En hoe is het met deze generatie tft schermen gesteld qua kleurechtheid? Ik heb een oude laptop die totaal kleuronecht is. Maar op mijn nieuwe apple ibook lijkt alles hetzelfde als op mijn crt, zelfs beter omdat ik daar dingen zie die ik op mijn crt niet zie.
(voorbeeldje ik had een site gemaakt en sommige stukken als gif en sommigen als jpeg gesaved ivm laadtijden natuurlijk. Op mijn crt zag het er allemaal vlekkeloos uit, terwijl ik op mijn apple tft (notebook) kon zien dat de kleur niet 100% hetzelfde was.
Of heeft apple qua beeldschermen buiten een uitzonderlijke prijs ook een uitzonderlijke kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 21:55:
Mmhh ik las hier ergens in dit topic dat 30ms genoeg is..

En hoe is het met deze generatie tft schermen gesteld qua kleurechtheid? Ik heb een oude laptop die totaal kleuronecht is. Maar op mijn nieuwe apple ibook lijkt alles hetzelfde als op mijn crt, zelfs beter omdat ik daar dingen zie die ik op mijn crt niet zie.
(voorbeeldje ik had een site gemaakt en sommige stukken als gif en sommigen als jpeg gesaved ivm laadtijden natuurlijk. Op mijn crt zag het er allemaal vlekkeloos uit, terwijl ik op mijn apple tft (notebook) kon zien dat de kleur niet 100% hetzelfde was.
Of heeft apple qua beeldschermen buiten een uitzonderlijke prijs ook een uitzonderlijke kwaliteit?
Ik zou er maar niet van uitgaan dat die tft de kleuren beter weergeeft. Misschien wel mooier , maar echt? Nee dat niet. Maar dat is net zoiets als Tubesound. Dat is ook niet precies , maar de klanken zijn veel mooier imo. Ookal is het onecht , het gaat toch uiteindelijk om de ervaring?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFlower schreef op 11 June 2003 @ 14:23:
[...]
OK dit is wel wat off-topic maar: nee, daar is geen verhouding tussen. De min.desired framerate in UT betekent alleen, dat als de FPS onder die waarde zakt, hij minder effecten weer gaat geven (explosies, kogels, etcetera).

Waar wél een verhouding tussen zit, is de refresh van het scherm (dus echt de refreshrate, die bij de meeste TFT's 60hz is). Meer FPS dan die refreshrate kan het scherm namelijk niet weergeven (onafhankelijk van de response tijd van een scherm, die bepaald alleen of de kleuren ook daadwerkelijk snel wisselen). Voor gamen kun je dus beter, als dat kan met je TFT, een hogere refresh draaien. Wel is er een kans dat dan het trailing effect toeneemt bij de tragere schermen, maar dat is logisch want hij probeert meer frames weer te geven :p

Alternatief om een hogere FPS te halen met een lage refresh is om V-sync uit te zetten. Maar dat kan dan weer tot "tearing" leiden als halverwege de schermrefresh het beeld vanuit je videoplank verandert. (Iemand vroeg hier in de vorige aflevering naar, hoe ziet dat er eigenlijk uit op een TFT? nooit een antwoord opgezien?)

Dit blijft overigens lastige materie en ik heb het nog steeds niet helemaal door... leuk effect is bijvoorbeeld dat als je bepaalde verhoudingen hebt tussen hoeveel FPS je spel rendert en hoeveel frames je monitor weergeeft, laten we zeggen 75FPS op 60Hz, er dus níet 60FPS weergegeven worden (een aantal frames staan ongebruikt in de buffer te wachten op de sync, worden weggegooid t.b.v. een nieuwe als die er is voor de sync), in sommige gevallen kan dit er toe leiden dat je op een 60hz scherm met 75fps rendering minder dan 60fps te zien krijgt :/

* PowerFlower gaat weer even de UT-mod Tactical Ops spelen -- nu nog niet op TFT maar over een paar weekjes is de Acer AL732 er *D
Nou, dit topic gaat over "TFT/Gamen - The 5th Episode" dus absoluut niet offtopic maar juist eindelijk weer een beetje on topic :)

Maar kort samengevat, als ik het goed begrijp moet je er dus voor zorgen dat je 'desired framerate' evenhoog of lager is dan je refreshrate. Want als je de desired framerate hoger gaat instellen vallen er als het ware frames tussenuit en krijg je het 'lag' effect ofwel schokkerig beeld?

Maar geldt dit dan ook voor CRT schermen? Want voor CRT's wordt altijd gezegd hoe meer FPS hoe beter, maar dan zit je toch ook met je refresrate :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eth3r3al schreef op 11 June 2003 @ 23:24:
[...]

Ik zou er maar niet van uitgaan dat die tft de kleuren beter weergeeft. Misschien wel mooier , maar echt? Nee dat niet. Maar dat is net zoiets als Tubesound. Dat is ook niet precies , maar de klanken zijn veel mooier imo. Ookal is het onecht , het gaat toch uiteindelijk om de ervaring?
In principe niet, aangezien ik multimedia vormgeving studeer wil ik natuurlijk wel dat mijn designs er op alle monitoren ongeveer hetzelfde uitzien. Dus niet dat ik op een tft denk dat het allemaal goed zit en als ik dat op een gemm crt kijk de kleuren niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb gister even gegamed achter een 40ms 15" scherm, en ja, dat is niet echt prettig kan ik zeggen, ghosting en tailing. Dus dat verschil tussen 20ms van mijn acer en die 40ms 15" is imo best groot.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 10:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
PowerFlower schreef op 11 juni 2003 @ 14:23:
[...]

Vergeet niet dat de meeste TFT's het scherpst zijn op 60 HZ :) Voor de rest klopt je verhaal idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt dat nu aan mij, of is dat scherm van hercules ( Prophetview 920 DVI ) zo niet-populair?

Ik zit er namelijk ook aan te denken een 17 inch TFT te kopen.. ook ik game veel, zat toen zelf te denken aan dat schermpje van hercules of is dat een slechte keuze?
Heeft toch een responstijd van 25 ms, niet slecht dacht ik.

Iemand tips?
Kan ik beter voor een Hitachi of Iiyama gaan ipv die hercules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 09:51:
Ligt dat nu aan mij, of is dat scherm van hercules ( Prophetview 920 DVI ) zo niet-populair?

Ik zit er namelijk ook aan te denken een 17 inch TFT te kopen.. ook ik game veel, zat toen zelf te denken aan dat schermpje van hercules of is dat een slechte keuze?
Heeft toch een responstijd van 25 ms, niet slecht dacht ik.

Iemand tips?
Kan ik beter voor een Hitachi of Iiyama gaan ipv die hercules?
beter voor een 16ms scherm van au optronics gaan (hitachi CML174B
, nec LCD1760NX, acer al732). Staat allemaal in de thread als je maar leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik vind zelf de hercules tegenvallen, de 17" in ieder geval.

Hij ziet er zeer mooi uit! Maar ik vind de kwaliteit vrij matig. (snelheid/beeldkwaliteit)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... dat vond ik dus ook.. hij ziet er idd heeeel mooi uit :-)
Ook niet geheel onbelangrijk vind ik.

Bedankt in elk geval! Ga dan toch maar 'es kijken voor zo'n Hitachi denk ik.
Iiyama staat overigens bij mij ook nog steeds hoog in het vaandel... voor een crt ga ik absoluut voor iiyama, tft vraag ik mij nog steeds af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Een Acer732 ziet er ook echt NIET slecht uit :D. Ik zelf vind het een erg mooi model en het scherm zelf is super (16 ms) prestaties zijn ook erg goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 1 van deze iets of kan ik beter voor een 17" gaan?
Die 1ste is natuurlijk het gunstigste geprijsd, maar heeft wel 30ms

+ Acer AL801 18" € 440,-
- 0.297mm dp
- ?
- Horizontal frequency 52~95KHZ
- Vertical frequency 50~75HZ
- 160C Angle
- Response time 30ms
- Brightness 250
- Video Signal Analog (D-sub)
URL: http://www.acer.nl/vi/pag...3,,,0,0,3,,1682127923.htm

+ AOC LM800 18" € 554,-
- 0.2805mm dp
- 1280 x 1024 @ 75Hz
- 30K-80KHz horzinontal
- 55-75Hz Vertical
- 160C Angle
- Analog RGB video input
- Response Time 23ms
URL: http://www.eur.aocmonitor.com/monitors_lm800.html

+ Belinea 101830 18,1" € 566,-
- 0.2805mm dp
- 1280 x 1024 @ 75Hz
- 30 - 82KHz Horizontal
- 56 - 75Hz Vertical
- 160C Angle
- DVI & Mini-D-Sub
- response time: rise / fall in ms (typ.) 20/30ms
URL: http://www.belinea.nl/inc...achid=23&landid=23&lang=1

+ LG L-1811S 18.1"TFT € 593,-
- Pixel Pitch (mm) 0.28 x 0.28
- 1280 x 1024 @ 75
- Horizontal Scan Frequency kHz 30-83
- Vertical Scan Frequency Hz 56-75
- 170C Angle
- ? Connector
- Response Time (ms) 25
- Brightness 250
URL: http://www.computermarket...Megabytes_Monitors_3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

De AOC en LG zien er kwa specs het beste uit..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is AOC niet een of ander B-merk? Ik heb er nooit van gehoord namelijk, en reviews van dit model zijn veelal alleen in het duits te vinden. En mijn duits is zeer slecht vergeleken met mijn nl, en, fr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 14:23:
maar is AOC niet een of ander B-merk? Ik heb er nooit van gehoord namelijk, en reviews van dit model zijn veelal alleen in het duits te vinden. En mijn duits is zeer slecht vergeleken met mijn nl, en, fr :(
Ja werd ooit verkocht bij Dynabyte en Megaseller (als ik het goed heb) bij die Shitec pc's, oke ik heb dan alleen ervaring gehad met een AOC monitor, maar dat was ronduit slecht :| Ze leveren nu alleen aan bedrijven meestal, nie meer echt particulier.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
een vriend van mij heeft een aoc en die speelt enemy territory aan de lopende band op zen aoc 17" tft en dat gaat vlotjes zegt hij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn toekomstige NEC 1760NX-BK besteld bij pc vergelijk dus nu maar kwijlend afwachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Hmm.. wat mij nu opvalt aan mijn Hitachi CML174SXW B is dat de kleur paars niet helemaal egaal lijkt te zijn. Bovenin lijkt het wat blauwig.. Terwijl rood, groen en blauw los van elkaar er perfect uitzien. Iemand hier misschien een verklaring voor? Want voor de rest is alles gewoon goed aan het scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 12 June 2003 @ 12:30:
Een Acer732 ziet er ook echt NIET slecht uit :D. Ik zelf vind het een erg mooi model en het scherm zelf is super (16 ms) prestaties zijn ook erg goed :).
Is idd ook geen verkeerd schermpje geloof ik... maar even een paar reviewtjes erop nakijken....
Ik heb trouwens wel gelezen hier en daar dat die 16ms nogal tegenvielen en dat dit niet echt een waarde is die in de praktijk ook echt blijkt te zijn.
Komt vaak meer richting 19 a 20 ofzo...
Beetje theoretische waarde,, en dan zou je die 4 ms merken??

Misschien komt het ook dat ik nog nooit zo'n acer fan ben geweest.. maar goed, ik ga rondneuzen naar reviews en misschien dat ik mijn mening dan herzie :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
ik twijfel nog tussen de NEC 1760NX-BK en de ACER AL732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een poosje de nec 1760 nx bk en moet zeggen gewoon subliem. mag helemaal niet klagen. >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
en je speelt er ook veel FPS games mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ik heb vandaag weer een nieuwe tft gekregen, omdat de backlight in mijn oude NEC 1760nx kapot was. Komt een courier aan de deur pakt de tft en geeft me weer een nieuwe :)
De tft wordt vervolgens naar de UK gestuurd 8)7

Maar toen ik hem aansloot zag het beeld heel anders uit dan m'n vorige tft 8)7
Bij de tft die ik nu heb zie ik opeens allemaal blokjes in mijn achtergrond (was wel een 1024x768 plaatje op 1280x1024 reso ). Hij is dus nog scherper geworden dan dat hij eerst was :>

En inplaats van 2 dode subpixels heb ik nu maar 1 dode subpixel.
Jammer genoeg zit hij wel vlak bij het midden, maar het valt niet echt op :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy, raad je de hitachi nog steeds aan? Ben je er nog steeds blij mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Mja die acer, hitachi en nec 16ms schermen zijn allemaal dezelfde panel dus nu komt het op de garantie, prijs en features aan.
Blijkbaar heeft nec veel last van dode pixels bij levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 19:48:
Creepy, raad je de hitachi nog steeds aan? Ben je er nog steeds blij mee? :?
Ow, ik raad het scherm nog steeds aan hoor :) Maar ik heb geen ander scherm om mee te vergelijken.. Kleuren zijn echt prina.. alleen paars doet moeilijk (vreemd, want groen, geel, blauw en rood zijn perfect). Nou had ik er wel een klein boxje naast staan (heb ik daarnet ff weggezet) dus ik ga straks even kijken of dat nog wat verschil maakt. De monitor heb ik alleen nog aangesloten gehad op de DVI connector, dus straks ook eens kijken wat de sub-d connector doet.

Ik zeg het nog maar een keer: Ik blijf het vreemd vinden dat het alleen met paars is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De paars die je hier achter ziet zeker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
paars is een moeilijke schakering omdat het voornamelijk 2 hoofdkleuren zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat in de nieuwe PCM een review van 24 TFT schermen. Hansol is de kooptip (zou ik zelf niet willen) er staan nog wat bagger merken bij, de Hitachi en Nec (alleen 18") staan er helaas niet bij. De ADI A715 wel en die wordt als TOP ervaren, de prijs staat op 559 daar, maar zijn al rond de 460 te koop (zie pricewatch: ADI MicroScan A715 (17", 16ms, D-sub/DVI-D))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 23:04:
De paars die je hier achter ziet zeker 8)7
Iets paarser nog ;))

Overigens merk ik het dus ook bij oranje.. dat is aan de bovenkant veel roder.. Ik neem binnenkort ff contact op met TFT webwinkel of ik m'n TFT kan omruilen, want dit lijkt me niet ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiezo heb je bij een tft toch altijd een beetje een gradient effect bij 1 kleur imho, als je er niet helemaal perfect kaarsrecht voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Bij mij maakt het dus niet zoveel uit hoe ik er voor zit. Heb een beetje met m'n hoofd ervoor lopen schuiven (naar boven, naar beneden, naar links, naar rechts..) en dat gradient affect blijft.. maakt niet uit hoe ik zit, hoe schuin m'n monitor staat etc. het blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om dit scherm te gaan kopen:
ADI MicroScan A715

Zit o.a. DVI op en heeft een response tijd van 16ms

Ik kijk DVD's/Divx/TV op mijn pc.
Ook game ik er uiteraard heftig op. FS2002, GTA, Vietcong, etc.
In de PW staat ie voor rond de 475.

Weet iemand of dit schermpie voldoet aan waar ik hem voor wil gaan gebruiken. En hoe is de pixel garantie, etc op dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de Hitachi CML174SXWB en de Acer AL732, ik wilde eigenlijk voor de hitachi gaan maar toen zag ik dat de Acer ook een composite ingang heeft, is het nu mogelijk om hier een vcr op aan te sluiten zodat je het scherm ook als tv kunt gebruiken? of heb je dan te maken met verschillende resoluties en refresh rates tussen tft en vcr waardoor dat niet mogelijk is. Zijn er soms mensen die ervaring hebben met een vcr aansluiten op de Acer AL732 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel zo'n beetje tussen alles op dit moment:

- AL922 - 19"
http://www.acer.nl/vi/pag...,3,,,0,0,3,,961567066.htm

- Voordelen: Prijs, 19", Ik lees goede dingen over Acer tft's in het algemeen, met name de 'prestige' lijn, waar deze samen met de al732 en al532 in zit.
- Nadeel: 25ms (15ms up 10ms fall)

Iemand ervaring met dit schermpje hoe het zit met:
- Kleuren
- Ghosting (ik speel nagenoeg alleen quake, verder niks anders)
- Scherpte

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10
Komt er een beetje redelijk geluid uit die acer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Is die Acer AL718 een beetje een redelijk goed qua specs en valt er ook een beetje op te gamen

Acer ET.L0207.001/AT
AL718 17 TFT ANALOG 17 / analog/ TN + Film Panel/ 450 :1/ 300 cd/mý/ horiz.: 150 ø/ vert.: 125 ø/ 20 ms/ 1280 x 1024/ Speaker/ TCO99/ VESA Bohrung: 100 x 100 mm/ D-sub 15 pol./ 4,1 kg netto/ ISO 13406-2, TÜV-GS, UL, CE, FCC/ 0,264 mm/ 95 kHz/ Bildschirm neigbar: +5/ MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Shyne schreef op 13 June 2003 @ 13:34:
Komt er een beetje redelijk geluid uit die acer ?
Is al meerdere malen gezegd hoor , ook nog in dit deel.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
STIMPPYYY schreef op 13 juni 2003 @ 16:13:
Is die Acer AL718 een beetje een redelijk scherp qua specs en valt er ook een beetje op te gamen

Acer ET.L0207.001/AT
AL718 17 TFT ANALOG 17 / analog/ TN + Film Panel/ 450 :1/ 300 cd/mý/ horiz.: 150 ø/ vert.: 125 ø/ 20 ms/ 1280 x 1024/ Speaker/ TCO99/ VESA Bohrung: 100 x 100 mm/ D-sub 15 pol./ 4,1 kg netto/ ISO 13406-2, TÜV-GS, UL, CE, FCC/ 0,264 mm/ 95 kHz/ Bildschirm neigbar: +5/ MP
dat vraag ik mij ook af, want hij kost maar 299 EUR bij het Office Centre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Quaker schreef op 13 June 2003 @ 16:39:
[...]

dat vraag ik mij ook af, want hij kost maar 299 EUR bij het Office Centre
85 HZ is wel lekker :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
* hereweare67893 heeft de laatste 2 delen meegemaakt, en heeft uiteindelijk gekozen voor een zwarte Iiyama AS4314UT in zwarte uitvoering, die ik morgen ga ophalen bij de MyCom in Zwolle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Iemand hier ervaring met de Acer AL801 18"? Met name de prijs is erg aantrekkelijk. Aan de specs te zien is het geen hoogstandje, maar dat hoeft van mij niet. Ik heb nu een Iiyama BX3814UT 15" en die is mij ogen perfect. Ik hoef alleen maar iets groters. Ook dacht ik aan de Acer AL707 17", deze heeft ook wel een mooie prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 13-06-2003 18:35 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij heeft 30ms wat vrij sloom schijnt te zijn voor gamen (ghosting) verder lijkt hij me erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 19:09:
hij heeft 30ms wat vrij sloom schijnt te zijn voor gamen (ghosting) verder lijkt hij me erg aantrekkelijk.
Zoals ik al zei, de Iiyama die ik nu heb, heeft een response tijd van 40ms en ik kan er excellent op gamen, dus lijkt me die 30ms ook prima. Misschien ben ik snel tevreden, want zoals de eerste letter van het typenummer van mijn huidige TFT al aangeeft, is niet de allerbeste. Doch vind ik die kwaliteit prima, dus als die AL801 minstens net zulke kwaliteit neerzet, ben ik tevreden.

Maar graag wist ik de ervaringen van iemand, dat zegt imho meer dan specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Breepee schreef op 13 juni 2003 @ 20:40:
[...]

Zoals ik al zei, de Iiyama die ik nu heb, heeft een response tijd van 40ms en ik kan er excellent op gamen, dus lijkt me die 30ms ook prima. Misschien ben ik snel tevreden, want zoals de eerste letter van het typenummer van mijn huidige TFT al aangeeft, is niet de allerbeste. Doch vind ik die kwaliteit prima, dus als die AL801 minstens net zulke kwaliteit neerzet, ben ik tevreden.

Maar graag wist ik de ervaringen van iemand, dat zegt imho meer dan specs.
Kun je niet even proberen of een winkel bij jou in de buurt ook zo'n scherm heeft staan? Dat je hem misschien ff kan testen op monitors direct?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Eth3r3al schreef op 13 June 2003 @ 20:43:
[...]

Kun je niet even proberen of een winkel bij jou in de buurt ook zo'n scherm heeft staan? Dat je hem misschien ff kan testen op monitors direct?
Dat zou ik wel graag willen ja, maar er zijn hier haast geen winkels en aangezien dit nu een tamelijk zeldzaam model is, lijkt me de kans klein dat er 1 in de showroom staat. Bovendien heb ik 'huisarrest' van de dokter dus effe naar een stad zit er ook niet in. Daarom voreg ik het hier, maar er zijn hier niet zoveel mensen met 'B'-schermen. De meest hier willen het je van het met 16ms, en dat is dit scherm nu juist net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga die of de 19 inch versie deze week aanschaffen breepee. Mocht het die 18" worden dan zal ik je snel een mailtje sturen met al mijn ervaringen erin (of post hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvH schreef op 13 juni 2003 @ 16:53:
/me heeft de laatste 2 delen meegemaakt, en heeft uiteindelijk gekozen voor een zwarte Iiyama AS4314UT in zwarte uitvoering, die ik morgen ga ophalen bij de MyCom in Zwolle :)
Wil je er wel pic's van maken.
Die vertellen namelijk vaak het meest ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 11:31:
Ik twijfel tussen de Hitachi CML174SXWB en de Acer AL732, ik wilde eigenlijk voor de hitachi gaan maar toen zag ik dat de Acer ook een composite ingang heeft, is het nu mogelijk om hier een vcr op aan te sluiten zodat je het scherm ook als tv kunt gebruiken? of heb je dan te maken met verschillende resoluties en refresh rates tussen tft en vcr waardoor dat niet mogelijk is. Zijn er soms mensen die ervaring hebben met een vcr aansluiten op de Acer AL732 ?
Ik heb de Acer AL732 gekozen, omdat ik het design mooier vind en vanwege de extra ingangen.
De composite (en S-vhs ingang) zijn heel goed te gebruiken om het tv signaal van de videorecorder op de monitor te zetten. Het ziet er echt fantastisch uit ik heb het vergeleken met een Sharp LCD tv, die er speciaal voor gemaakt is en het beeld ziet er gewoon beter uit op de Acer!

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 00:47:
[...]

Wil je er wel pic's van maken.
Die vertellen namelijk vaak het meest ! :)
Is goed, ik zal vanavond pics maken van de hele mikmak met de digicam (Minolta S404 _/-\o_ ), en mijn bevindingen posten :)

Breng ik ook eens iets nuttigs in in dit topic :P
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.