TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.059 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
techless schreef op 14 June 2003 @ 09:32:
[...]

Ik heb de Acer AL732 gekozen, omdat ik het design mooier vind en vanwege de extra ingangen.
De composite (en S-vhs ingang) zijn heel goed te gebruiken om het tv signaal van de videorecorder op de monitor te zetten. Het ziet er echt fantastisch uit ik heb het vergeleken met een Sharp LCD tv, die er speciaal voor gemaakt is en het beeld ziet er gewoon beter uit op de Acer!
en qua gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn NEC 1760nx-bk bij pc vergelijk besteld en zou binnen 24 uur een orderbevestiging per mail krijgen maar heb nu na 46 uur nog geen mail binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
pcvergelijk werkt alleen op maandag t/m vrijdag, zaterdag's niet, misschien dat het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 11:19:
Ik zit er aan te denken om dit scherm te gaan kopen:
ADI MicroScan A715

Zit o.a. DVI op en heeft een response tijd van 16ms

Ik kijk DVD's/Divx/TV op mijn pc.
Ook game ik er uiteraard heftig op. FS2002, GTA, Vietcong, etc.
In de PW staat ie voor rond de 475.

Weet iemand of dit schermpie voldoet aan waar ik hem voor wil gaan gebruiken. En hoe is de pixel garantie, etc op dit ding?
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
ADI geeft 30 dagen pixelgarantie, bij 1 dode pixel krijg je al een nieuwe.

36 maanden Garantie
ADI biedt monitoren van hoge kwaliteit tegen een uitstekende prijs. Dat vinden niet alleen wij zelf; raadpleeg de pagina 'Awards' om te zien hoe de toonaangevende IT-bladen over de ADI monitoren denken.

Mocht de bijzondere prijs/kwaliteit verhouding alleen u niet voldoende kunnen overtuigen, dan heeft ADI het volgende aanbod voor u:

Op modellen uit de MicroScan Series biedt ADI u
een unieke 36 maanden omruilgarantie.

Met dit aanbod geniet u de langste en meest complete garantie die u op uw monitor kunt krijgen. Niet alleen bent u bij een onverhoopt defect verzekerd van een vervangende monitor, hij wordt ook nog binnen 48 uur ter plaatse door ons omgewisseld.

[ Voor 7% gewijzigd door Intronic op 14-06-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic schreef op 14 June 2003 @ 19:24:
[...]
ADI geeft 30 dagen pixelgarantie, bij 1 dode pixel krijg je al een nieuwe.

36 maanden Garantie
ADI biedt monitoren van hoge kwaliteit tegen een uitstekende prijs. Dat vinden niet alleen wij zelf; raadpleeg de pagina 'Awards' om te zien hoe de toonaangevende IT-bladen over de ADI monitoren denken.

Mocht de bijzondere prijs/kwaliteit verhouding alleen u niet voldoende kunnen overtuigen, dan heeft ADI het volgende aanbod voor u:

Op modellen uit de MicroScan Series biedt ADI u
een unieke 36 maanden omruilgarantie.

Met dit aanbod geniet u de langste en meest complete garantie die u op uw monitor kunt krijgen. Niet alleen bent u bij een onverhoopt defect verzekerd van een vervangende monitor, hij wordt ook nog binnen 48 uur ter plaatse door ons omgewisseld.
Das leuke service. :)
En gezien de response time gamed ie ook nog leuk ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Ik heb mijn Sony SDM-X82 gisteren binnengekregen :D alleen toen ik de doos zag kreeg ik het vage vermoeden dat ie niet ok was. Wat bleek de zilveren opgestuurd terwijl ik de zwarte had besteld :( maar ja even geemaild zal wel opgelost worden.

Omdat ik op zoek was naar een scherm met redelijke afmetingen en als het even kon goede specs en beetje design kwam ik uit bij dit schermpje (handig zijn de 2x sub15 en 1x dvi-d input en 2x audio die meeschakeld met de input keuze). Oogt zeer degelijk, mooie materialen en kleur combinaties (voet is lichtblauw). Na het aansluiten via Sub15 (ik heb nog geen dvi :'( ) pc aan gezet en scherm calibreert zichzelf binnen een seconde 8) terwijl de syncmaster 151 van mijn zus er haast 3 - 4 seconden over doet. Verder nog even met menutje gespeeld zeer duidelijk en eenvoudig. Eco stand ook leuk voor de energiezuinige onder ons en de input knop is ook altijd handig voor 2 pc's aan 1 monitor.

Daarna even pixeltest gedaan 2 dooie maar die vallen totaal niet op in de startbalk. Toen even nog wat testjes gerund en bij een zwart scherm zie ik op 3 plaatsen een lichtere vlek langs de randen (waarschijnlijk tl) maar zie je alleen bij vol zwart beeld. Daarna even Americas army gedaan en castle wolfenstein (ja ik heb nie veel op me pc staan) zoals te verwachten bij een 30 ms scherm lichte ghosting maar niet hinderlijk maar maakt t geen ideaal gamescherm, bij films was ook geen tot verwaarloosbare ghosting aanwezig. Hierna beetje applicaties getest acad 2002 is megascherp maar zijn vaak ook rechtelijnen :p verder word enzo echt veel scherper dan op mijn oude 17" compaq monitor.

Toen voor de fun toch de speakers aangesloten. Gaan dus niet echt hard zoals voorspeld maar geluid is toch wel helder dus voor bureauwerk ideaal.

Paar foto's met veel tegenlicht maarja, allemaal klikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/DSC01053kl.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/DSC01054kl.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/DSC01055kl.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/DSC01056kl.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/DSC01057kl.JPG

Verder heeft Sony de pixelgarantie precies gereld volgen de norm. 4 dode pixels is kapot scherm en 6 sub-dood ook.

Dus misschien dat mensen iets hebben aan deze korte review want over deze monitor is vrij weinig te vinden. Maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden.
(ja ik ben wel beetje sony aanhanger ja 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door Maartenvs op 14-06-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Mijn vorige tft pics waren een beetje heel erg brak, dus zie hier nieuwe pics @ NEC1760 :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/tft/tft2.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/tft/tft1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/tft/tft4.jpg

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok vandaag mijn tftje opgehaald... eindelijk... ik ben gegaan voor de Iiyama AS4821TD (BK)19". Specs:
Response time: 25ms
Contrast: 600:1
Max resolutie: 1280*1024

Tot nu toe ZEEER tevreden... GEEN EEN dode pixel _/-\o_ !

SUPER DUS.

Verder speel ik nooit spellen, maar d8 toch maar ff proberen. Had Black awk Down liggen en heb deze ff geprobeerd... draait PERFECT. Binnenkort ff de proef op de som en ff UT2003 draaien. >:)

Voor de mensen die aan dit scherm zitten te denken... DOEN!!!
Heb hem zelf in zwart, maar wit ook erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 19:58:
[...]

Das leuke service. :)
En gezien de response time gamed ie ook nog leuk ook?
Lijkt me wel ja, ik ga er een halen als ik geld heb.. maar dat duurt nog wel ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een zeer goed scherm om te gamen en ik denk dat een benQ 557 een goed scherm is. Kan iemand mij wat meer vertellen over de fabrikant en zijn service, aantal dode pixels?

alvast bedankt.

warre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals te lezen was een paar dagen geleden zal Samsung binnenkort beginnen met de productie van 7e generatie tft's, nu is mijn vraag: betekent dat betere schermen voor ons of is die 7e generatie alleen maar belangrijk voor Samsung om meer tft's uit 1 zo'n ding te halen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Elroy schreef op 14 June 2003 @ 20:29:
Mijn vorige tft pics waren een beetje heel erg brak, dus zie hier nieuwe pics @ NEC1760 :

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]
No offence hoor maar wat is dat ding spuuglelijk, of hou je gewoon niet van design monitors? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 15 juni 2003 @ 10:50:
[...]

No offence hoor maar wat is dat ding spuuglelijk, of hou je gewoon niet van design monitors? 8)
Shit man... over smaak valt niet te twisten... zeg dan niks...
Ik neem aan dat dit forum niet bedoeld is om mensen af te kraken.. zeggen dat je iets minder mooi vind o.k., maar een zin als: "dat ding is spuuglelijk, of hou je gewoon niet van design monitors?". DAT GAAT NERGENS OVER.

Wat is design?

Buiten meningen van wie dan ook om is het een zeer strakke monitor... dat kan OOK design zijn... (denk aan pieter mondriaan (8> ).... dus niet dom lullen!!

Gewoon ontopic blijven!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik bedoel het ook helemaal niet om iemand te beledigen hoor, als je dat er gelijk in ziet. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

xabre16v schreef op 15 June 2003 @ 12:01:
Ik bedoel het ook helemaal niet om iemand te beledigen hoor, als je dat er gelijk in ziet. :{
je kon het wellicht misschien ook wel iets subtieler verwoorden dat het jouw smaak is.
Het is juist wel een mooie TFT past juist in de witte omgeving waar die in staat als je het zo ziet.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Homedisc schreef op 15 June 2003 @ 12:20:
[...]

je kon het wellicht misschien ook wel iets subtieler verwoorden dat het jouw smaak is.
Het is juist wel een mooie TFT past juist in de witte omgeving waar die in staat als je het zo ziet.
Eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 14 June 2003 @ 18:37:
pcvergelijk werkt alleen op maandag t/m vrijdag, zaterdag's niet, misschien dat het daar aan ligt?
Ja maar ik had hem donderdag al besteld maar heb nu inmiddels mijn orderbevestiging binnen na ongeveer 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 15 June 2003 @ 10:50:
[...]

Voor design moet je de NX-BK serie hebben ongelovelijke afkrakende oetlul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Interessante link naar artikel over response time bij de volgende TFT's:

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/response.html

Compaq 1520D
Iiyama BX3814UT
LG L1511SE
Samsung SyncMaster 151S (GH15LSAN)
Samsung SyncMaster 151N (GG15ASAN)
Samsung SyncMaster 152B (SDS)
Samsung SyncMaster 152T (MO15PSZS)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 22:33:
Ok vandaag mijn tftje opgehaald... eindelijk... ik ben gegaan voor de Iiyama AS4821TD (BK)19". Specs:
Response time: 25ms
Max resolutie: 1280*1024

Tot nu toe ZEEER tevreden... GEEN EEN dode pixel _/-\o_ !

SUPER DUS.

Verder speel ik nooit spellen, maar d8 toch maar ff proberen. Had Black awk Down liggen en heb deze ff geprobeerd... draait PERFECT. Binnenkort ff de proef op de som en ff UT2003 draaien. >:)

Voor de mensen die aan dit scherm zitten te denken... DOEN!!!
Heb hem zelf in zwart, maar wit ook erg mooi!
Wat heb je er voor betaalt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25
Maakt het nog uit of je gebruik maakt van DVI of D-Sub?

Ik wil namelijk ook een TFT kopen, Acer AL718, maar nu zie ik dat die geen DVI heeft.

Mijn videokaart ondersteunt het wel (radeon 9500np)

Is het verschil te verwaarlozen, of is het beter om toch een scherm met DVI te kopen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de vele voordelen van een TFT t.o. een CRT-scherm, en wat zijn de nadelen. Wanneer kun je het beste een TFT-scherm gebruiken en wanneer nu een CRT-scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 16:13:
Wat zijn eigenlijk de vele voordelen van een TFT t.o. een CRT-scherm, en wat zijn de nadelen. Wanneer kun je het beste een TFT-scherm gebruiken en wanneer nu een CRT-scherm ?
Lees het topic en je weet het :) Geen zin om het topic te lezen? Dan moet je iemand vinden die het even op een blaadje geeft, maar dat doe ik niet :P Zelf gewoon discussie's lezen leer je veel meer van dan 1 persoon die even antwoord geeft op je vraag. En geloof me, lees 1 deel door en je hebt antwoord op al je vragen

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 15-06-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 14:37:
[...]

Voor design moet je de NX-BK serie hebben ongelovelijke afkrakende *****
Dat je het niet met hem eens bent is duidelijk en dat zijn opmerking niet geplaatst was idem-dito, maar probeer het schelden svp een beetje binnen de perken te houden.

Ontopic: Nog niemand die al ervaring heeft met de 18" of 19" versie van acer? Ik twijfel een beetje tussen deze twee zoals onderhand wel duidelijk is :P

Voordeel van die 18" = prijs en Nadeel 30ms
Voordeel 19" = 25ms en iets betere specs en nadeel prijs (vergeleken met de 18")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik wil toch nog ff reageren over de NEC 1760NX-(BK), het design van dit scherm is echt wel mooi, ik heb zelf de black versie en deze is hetzelfde als de 'witte' versie alleen dan dus in het wit, duh. De LCD heeft super smalle randen rondom het scherm, die vindt je bijna nergens. Verder zijn de knoppen netjes weggewerkt en vallen ze niet tot bijna niet op. Het scherm is in hoogte verstelbaar en is in het geheel strak en netjes vorm gegeven. Ik zeg dit niet om mijn eigen aankoop te verdedigen, over smaak valt idd niet te twisten, maar om nou rond te brullen dat tie lelijk is nee! Veel schermen zijn kwa design echt wel logger om te zien.

pic van de black versie
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Xtreme/images/4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Eerlijk is eerlijk: ik vind um erg mooi! O-)
Ik heb ook een keer gezegd hier dat ik de voet van een bepaalde tft niet mooi vond (nogal groot was ie), maar het ligt er natuurlijk erg aan HOE je zoiets zegt, je moet het wel met enig tact zeggen, niet dat je iemand kwetst ofzo. Meestal wijdt ik dit soort 'uitvallen' aan (simpelweg) jaloezie :X , gewoon niet op reageren dus ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooie tft, en redelijk licht( hoog contrast of met flash getrokken kan alletwee)
maar erg mooi en zeer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Ook gamen is heel goed te doen op dit beest. Aangezien het ook zo'n AU optronics scherm is is er ook weinig verschil met de NEC in dat opzicht.
Als je de Acer koopt is het omdat je hem mooier vind en/of vanwege de extra ingangen (composite/ s-vhs) en dan zijn de speakertjes ook wel handig anders heb je geen geluid bij je tv beelden :)
Qosmic schreef op 15 June 2003 @ 16:12:
Maakt het nog uit of je gebruik maakt van DVI of D-Sub?

Ik wil namelijk ook een TFT kopen, Acer AL718, maar nu zie ik dat die geen DVI heeft.

Mijn videokaart ondersteunt het wel (radeon 9500np)

Is het verschil te verwaarlozen, of is het beter om toch een scherm met DVI te kopen?
Het verschil met DVI is te verwaarlozen. En volgens Tom's Hardwareguide zijn er zelfs schermen waarbij het beeld slechter wordt als je de DVI kabel gebruikt i.p.v. de VGA kabel (met idem aansluitingen du'h).

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 15 June 2003 @ 16:04:
[...]

Wat heb je er voor betaalt als ik vragen mag?
Ik heb de AS4821TD (BK) gekocht bij maxpert voor € 1089,-, niet de goedkoopste (dat was EMPC € 1024,-), maar deze zaak is in de buurt in geval met problemen met pixels of dergelijke en de service (uiteindelijk niet eens een dode pixel :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand iets van die 19" medion tft bij de aldi... niet qua specs(die leken wel okay op de doos... ik kan ze alleen niet meer allemaal herinneren), maar meer qua hoe die het dus doet bij iemand thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag een ADI A715 binnengekregen.

Even gecheckt op dode pixels. Die zit er wel op. Meteen gebeld met ADI en melden me dat er pas pver 1.5 week een nieuwe lading aankomt met A715. Ik heb gevraagd hoe dat zit met de 31 dagen garantie. Die blijft volgens medewerker van ADI nu dus stilstaan.

Het gamen gaat erg goed Ik speel vaak MOHAA en ook de donkere gedeeltes zijn erg goed te doen (lees hetzelfde als bij mijn CRT). Ik heb alleen een klein beetje ghosting kunnen zien op het pleintje bij het level FRANCE in mOHAA. Mohaa'ers weten nu wel wat ik bedoel. ALs ik daar tussen de bomen in kijk en naar links of rechts beweeg zie ik een klein beetje vertaging ontstaan. :Y)

Beeld is superscherp en erg rustig. (ik gebruik DVI). _/-\o_

Wat me erg tegenvalt is het zwart beeld. Die is nergens echt zwart en onder en boven in beeld zelfs grijs. Vooral bij het kijken van een film (onder en boeven een zwarte balk) valt dit erg op. Ook het opstartscherm van Windows (die zwarte dus) is niet erg zwart. :( :( Niet dat je vaak een zwart beeld hebt , maar toch

Ik zou niet meer terug willen naar CRT. Ik vind de kleuren ook super en kan geen verschil zien tussen mijn CRT en TFT behoudens dat mijn TFT veel helderder is. Maar daar zet ik wel de opmerking bij dat mijn CRT niet de allerbeste was. Een 4 jaar oude 17" DELL monitor (niet die trinitron). :)

Dat met die garantie wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ome boe : zou je wat pics kunnen posten van dat schermpie? Ik ben zelf ook namelijk van plan dit ding te gaan kopen.
En als 't kan ook een foto van wat je zei over dat zwart dat grijs is bij films. Dat vind ik erg belangrijk namelijk, sinds ik ook dat ding als TV wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu even geen beschikking over een digitale camera. Donderdag weer wel en zal ik een aantal pics naar je toe sturen. Ik weet niet hoe je plaatjes hier neer zet (lees: ik heb me er nog nooit in verdiept).

Maar ik zou m niet gebruiken als TV. En wel door bovengenoemde reden. Ik zeg er wel bij dat zwart weer wel goed is als het scherm groetendeels een andere kleur laat zien (beetje moeilijk uit te leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok! Top! :)
Ben benieuwd.

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 15 June 2003 @ 19:11:
Ik wil toch nog ff reageren over de NEC 1760NX-(BK), het design van dit scherm is echt wel mooi, ik heb zelf de black versie en deze is hetzelfde als de 'witte' versie alleen dan dus in het wit, duh. De LCD heeft super smalle randen rondom het scherm, die vindt je bijna nergens. Verder zijn de knoppen netjes weggewerkt en vallen ze niet tot bijna niet op. Het scherm is in hoogte verstelbaar en is in het geheel strak en netjes vorm gegeven. Ik zeg dit niet om mijn eigen aankoop te verdedigen, over smaak valt idd niet te twisten, maar om nou rond te brullen dat tie lelijk is nee! Veel schermen zijn kwa design echt wel logger om te zien.

pic van de black versie
[afbeelding]
idd ! die dikke randen zijn lelijk, deze monitor past ook bij m'n muis, toeboe, en case :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Heb net een Samsung 191T besteld :9~
Krijg um morgen. Zal morgenavond mn bevindingen ff melden met pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag ook de NEC 1760 NX en ben er uiterst tevreden over. Intussen even wat spellen getest zoals Freelancer , MOHAA en IGI2. Het loopt allemaal zonder problemen dus. Mensen die deze nog willen aanschaffen zullen zeker geen spijt krijgen van hun keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe gauw een vraagje over de LGL1710B. Hoeveel ms is deze nu precies (16ms of 20ms?) En wat wat is de juiste contrast verhouding --> 400:1 of 450:1?? Ik vraag dit omdat ik op verschillende sites verschillende specificaties zie staan. Vast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Na een half jaar dit topic dagelijks gevolgd te hebben, heb ik er voor gekozen om de zwarte 17 inch hitachi te kopen. (past het beste bij mijn chieftec kast en logitech desktop (allemaal zwart)) Ik heb hem vandaag besteld. Nu hoop ik dat ik een goede keuze heb gemaakt. :? Willen de Hitachi bezitters mij nog even een geruststellen en zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt? Want het is toch wel veel geld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Trunksmd schreef op 17 June 2003 @ 18:57:
Na een half jaar dit topic dagelijks gevolgd te hebben, heb ik er voor gekozen om de zwarte 17 inch hitachi te kopen. (past het beste bij mijn chieftec kast en logitech desktop (allemaal zwart)) Ik heb hem vandaag besteld. Nu hoop ik dat ik een goede keuze heb gemaakt. :? Willen de Hitachi bezitters mij nog even een geruststellen en zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt? Want het is toch wel veel geld hoor.
Je hebt een goede keus gemaakt :)

Eeehh... hoop ik.. ik heb hem zelf ook (2 weken nu) en heb wat problemen met kleuren die niet egaal zijn (zie hiervoor wat posts terug in dit topic). Ik heb eindelijk een mailtje gestuurd naar tft webwinkel om hem om te ruilen want mij lijkt de monitor lichtelijk defect.

Maar voor de rest niets dan lof over de hitachi.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

ThaBuz schreef op 17 juni 2003 @ 13:03:
Heb net een Samsung 191T besteld :9~
Krijg um morgen. Zal morgenavond mn bevindingen ff melden met pics.
* We Are Borg zal dan zeker morgen topic checken :) Have fun ermee alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Creepy schreef op 17 juni 2003 @ 19:03:
[...]

Je hebt een goede keus gemaakt :)

Eeehh... hoop ik.. ik heb hem zelf ook (2 weken nu) en heb wat problemen met kleuren die niet egaal zijn (zie hiervoor wat posts terug in dit topic). Ik heb eindelijk een mailtje gestuurd naar tft webwinkel om hem om te ruilen want mij lijkt de monitor lichtelijk defect.

Maar voor de rest niets dan lof over de hitachi.
Laten we hopen, dat het niet een slechte serie is geweest, want ik heb hem daar ook besteld. :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 22:32

Robin F.

5 micron is huge

Ik zit zelf te denken aan de NEC 1760NX-BK, vanwege de uitstekende prestaties in de reviews en ervaringen hier, en niet te vergeten het supergeile uiterlijk :9 Alleen vraag ik me één ding af: waarom is dat scherm nergens te krijgen?

Ik bedoel, in de pricewatch staan maar 8 leveranciers, en dat zijn allemaal van die vage postorderbedrijfjes die je bestelling direct naar de groothandel doorsturen. Ik heb ook nog even alle computerwinkels in de omgeving (Den Haag e.o.) afgezocht, maar nergens staat hij erbij, meestal staat NEC er überhaupt niet bij. Is er een logische verklaring waarom geen enkele grote PC-handel (met een fysieke winkel) dit scherm te koop heeft?

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Trunksmd schreef op 17 June 2003 @ 19:31:
[...]

Laten we hopen, dat het niet een slechte serie is geweest, want ik heb hem daar ook besteld. :? :? :?
Jah, dat denk ik wel. De reviews die ik heb gezien waren goed te spreken over de kleuren van de Hitachi. Als alle Hitachi's van dit type dit probleem had was dit waarschijnlijk allang bekend geweest :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
NEC MultiSync LCD1760NX-BK

SallandAutomatisering
Winkelman Automatisering
SWW Computer
PC Vergelijk

Dit zijn voor mij geen vage postorderbedrijven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin F. schreef op 17 juni 2003 @ 21:56:
Ik zit zelf te denken aan de NEC 1760NX-BK, vanwege de uitstekende prestaties in de reviews en ervaringen hier, en niet te vergeten het supergeile uiterlijk :9 Alleen vraag ik me één ding af: waarom is dat scherm nergens te krijgen?

Ik bedoel, in de pricewatch staan maar 8 leveranciers, en dat zijn allemaal van die vage postorderbedrijfjes die je bestelling direct naar de groothandel doorsturen. Ik heb ook nog even alle computerwinkels in de omgeving (Den Haag e.o.) afgezocht, maar nergens staat hij erbij, meestal staat NEC er überhaupt niet bij. Is er een logische verklaring waarom geen enkele grote PC-handel (met een fysieke winkel) dit scherm te koop heeft?
Heb de Nec via een lokale pc shop besteld. Woensdag besteld en had hem zaterdag binnen. Dit ondanks het feit dat het type niet in zijn leveringsprogramma stond vermeld. Maar na de vraag of hij hem kon leveren e tegen welke prijs was dat geen bezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 12:06

Pubbert

random gestoord

IDD salland is zelfs hofleverancier van Tweakers voor de budget systemen als ik het goed heb

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Raven- schreef op 05 juni 2003 @ 22:32:
Horizontale lijntjes bij NEC 1760nx ? :X Ziet er dan naar uit dat de NEC geen goede koop is.
Ligt dat aan de NEC monitor of aan het gebruikte scherm? Als het aan het scherm ligt dan hebben wellicht alle monitoren (hitachi, adi, etc. ) met dat scherm dit probleem?
M'n Hitachi heeft dit niet... dus wat hij bedoelt is een beetje vaag.

Wel is het zo dat een Ati kaart erg gevoelig is voor storingen, en op 1 scherm zie ik dus ook soms lijntjes, maar dit is te danken aan de Ati en niet aan het scherm. Bij DVI is dit overigens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week donderdag mijn NEC 1760 NX-BK besteld bij pc vergelijk omdat die een 8,5 op service hadden maar nu (bijna een week later) dacht ik van laat ik eens bellen naar die lui hoe het ermee staat.
Dus ik bellen naar hun en vragen hoe het ermee staat, zegt die gast van we hebben hem niet op vooraad :( waarschijnlijk wordt het volgende week "MAAR DAT KAN IK JE NIET MET ZEKERHEID ZEGGEN" 8)7 :( , hoogstens wordt het 2 week.
Nou LEKKER dacht ik! Dat heb ik weer :(
Dus ik salland bellen en nee hoor die konden er ook HEEL moeilijk aan komen.
Dus kortom de NEC 1760 NX-BK is gewoon SLECHT leverbaar. :'(
Als iemand een zaak weet die hem wel direct kan leveren dan hoor ik het graag want ik heb het idee dat de NEC 1760 NX-BK de wereld uit is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Trunksmd schreef op 17 June 2003 @ 19:31:
[...]

Ik heb dus contact gehad met TFT webwinkel, en zij melden dat ze mijn probleem niet kennen, en of ik Hitachi wil bellen met de vraag of zij een oplossing hebben voor mijn probleem.

Ik net Hitachi gebeld, zegt dat vrouwtje aan de lijn: Stuur een fax met het probleem, aankoopdatum en uw adres en dan word ie zo snel mogelijk omgeruild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 18 juni 2003 @ 14:37:
[...]

Ik heb dus contact gehad met TFT webwinkel, en zij melden dat ze mijn probleem niet kennen, en of ik Hitachi wil bellen met de vraag of zij een oplossing hebben voor mijn probleem.

Ik net Hitachi gebeld, zegt dat vrouwtje aan de lijn: Stuur een fax met het probleem, aankoopdatum en uw adres en dan word ie zo snel mogelijk omgeruild :)
Ja das nou vette garantie (zelfde als op de NEC's) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Goede service van Hitachi. Ik hoop hem morgen te krijgen. Wanneer ik hem heb, zal ik mijn ervaringen wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Net m'n Samsung 191T binnen gekregen. Heb het scherm natuurlijk meteen ff
aangesloten en zo op het eerste gezicht in één woord prachtig.
Het is een juweeltje om naar te kijken (uiterlijk) en ook het beeld is erg scherp.
Ook geen last van dode pixels e.d.
Ik zal vanavond als ik um thuis heb staan (staat nu op de zaak) ff testen hoe goed
het scherm presteert met games. Ik zal dan ook meteen wat foto's posten.

Ben iig helemaal O+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 14:41:
[...]

Ja das nou vette garantie (zelfde als op de NEC's) _/-\o_
Ik heb mijn bestelling bij pcvergelijk geannuleerd omdat ze gewoon VEEL TE vaag deden over de levering van de monitor waardoor ik niet wist waar ik aan toe was en daar heb ik een hekel aan.
Nu heb ik hem bij winkelman automatisering besteld en die zeggen tenminste wanneer de monitor binnenkomt (maandag).
Nu wachten........ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bjhansma/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bjhansma/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bjhansma/3.JPG

Foto's beetje brak mr het is hier niet echt de optimale omgeving (licht/donker)
om te fotograveren.

Zoals al eerder gezegd is de Samsung 191T perfect, heel erg scherp.
In het begin wat last van ghosting met spellen maar naar verloop van tijd is dit
verdwenen ( kan ook zijn dat ik het niet meer zie :) ) Het is iig niet hinderlijk.

[ Voor 49% gewijzigd door ThaBuz op 18-06-2003 23:50 . Reden: Pics erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Ik heb dus vandaag al mijn hitachi 17 inch ontvangen. WAKA WAKA WAKA! Wat een kwijl monitor! Ik heb hem meteen getest op dode pixels: 3 dode blauwe subpixel 1 cm van de rand. Het is nauwelijks zichtbaar dus daarvoor ruil ik hem niet in. Ik heb hiervoor een iiyama gehad en daar zie je 2 draden lopen, die waren nog duidelijker. Ik heb even de dvd lotr gekeken, 1 nadeel, met dit scherm zie je waar er decors zijn. Maar ja, daar kan ik niets aan doen. Ik zal mijn films toch maar op tv kijken (dan word je tenminste nog gefopt). Vervolgens snel een potje unreal tournament 2003. Nog meer kwijl. Dit is waanzinnig. Mijn iiyama heb ik aan de kant gezet. Dit had ik niet verwacht. De kleuren doen veel warmer en voller aan, wel minder realistisch, maar dat geeft niet. Ik vind het mooi zo. Ik ben zeer zeer tevreden. (tftscherm.nl bedankt voor de snelle levering, ik had gisteren besteld). O ja, ik heb hem nog maar aan de dvi hangen (analoog schijnt nog beter te zijn). Zo, tot morgen allemaal, ik ga genieten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Het is andersom, DVI (digitaal) is beter dan DSub (Analoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
X-t-r-e-m-e schreef op 18 June 2003 @ 21:48:
Het is andersom, DVI (digitaal) is beter dan DSub (Analoog)
Lees de review van ome tom uit jan 2003 maar eens B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:28
Trunksmd schreef op 18 June 2003 @ 23:26:
[...]

Lees de review van ome tom uit jan 2003 maar eens B)
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ik met mijn monitor (Syncmaster 172t) en videokaart (ASUS V9280S) met DVI een veel mooier beeld heb dan met DSUB.

Met DVI staat het beeld echt perfect stil. Met DSUB zag je het beeld vaak een heel klein beetje trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 12:06

Pubbert

random gestoord

Ik heb laatst ook een Iiyama (weet het type nummer niet) ook op de DVI en DSub van een Radeon 9500 gehad hangen, en het beeld stond bij beide wel stil, maar ik vond het via Dsub een stuk scherper. Het leek net of je bij DVI een soort "jpeg' compresse had, net als je BMP en JPG vergelijkt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:20
Ik twijfel nog steeds tussen de ADI 715 of de Hitachi CML174SXWB
Is het prijsverschil van ongeveer 50 euro te rechtvaardigen?

Bij de ADI is het contrast 450:1 en bij de Hitachi 400:1. Merk je hier nog iets van?

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb hem een tijdje geleden zien staan bij Correct Computers en Netwerken in Rotterdam. Zij hebben wel meer NEC spullen staan. Misschien dat je hier wat aan hebt.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 11:43:
Ik twijfel zo'n beetje tussen alles op dit moment:

- AL922 - 19"
http://www.acer.nl/vi/pag...,3,,,0,0,3,,961567066.htm

- Voordelen: Prijs, 19", Ik lees goede dingen over Acer tft's in het algemeen, met name de 'prestige' lijn, waar deze samen met de al732 en al532 in zit.
- Nadeel: 25ms (15ms up 10ms fall)

Iemand ervaring met dit schermpje hoe het zit met:
- Kleuren
- Ghosting (ik speel nagenoeg alleen quake, verder niks anders)
- Scherpte
Ik heb in het vorige deel mijn mening over dit scherm geuit en ik was er niet tevreden over. Veel trails in spellen, ook zichtbaar tijdens het bekijken van films. Ik had ook last van geflikker tijdens bewegeningen op donkere achtergronden. Het scherm is hiervoor nog teruggeweest naar Acer, maar die deelde mee dat dit 'normaal' is. De winkel/Acer heeft met veel moeite mijn scherm terug willen nemen, maar het heeft mij wel 25 euro aan verzendkosten gekost. Iig heb ik mij les wel geleerd en bestel geen dingen zoals tft schermen meer blind op aankoop. Ik wacht nog steeds totdat Acer mijn geld heeft teruggestort, zodat ik in de winkel kan gaan kijken naar een nec 1760nx monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerland in haarlem heeft ze op voorraad ( de NEC 1760 NX-BK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

waar besteld ThaBuz, is wel erg mooie monitor ..

is zo'n (native) resolutie van 1280 nou niet vervelend ? .. op zo'n 19" zou je 1600x1200 verw8en, of is dit juist de 'perfecte' res ? .. vind het beetje jammer dat (bijna) alle 19" tft's 1280 als max hebben ..

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
tja je kan het ook zo zien, nu kan je op 1280 (als je een beetje pc hebt) alles aan zetten van detail, anti aliasing en die zooi

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
yamAUchi schreef op 19 June 2003 @ 15:22:

is zo'n (native) resolutie van 1280 nou niet vervelend ? .. op zo'n 19" zou je 1600x1200 verw8en, of is dit juist de 'perfecte' res ? .. vind het beetje jammer dat (bijna) alle 19" tft's 1280 als max hebben ..
MTI bv uit Barneveld.
Ik vindt de resolutie eigenlijk perfect zo, niet te klein en erg scherp maar dat
moet je denk ik persoonlijk beoordelen. 1600 x 1200 zou voor mij een te hoge
resolutie zijn wat betreft het gewone desktopwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

yamAUchi schreef op 19 June 2003 @ 15:22:

Juist niet :) Hou er rekening mee dat een TFT native resolutie altijd de beste resolutie is voor alles. Wanneer je gaat veranderen, wordt het altijd net even wat minder mooi en scherp. En games op 1600x1200 spelen gaat niet altijd :). Ik zou altijd juist een TFT willen met 1280x1024. Als je niet gamed, dan kan je idd kijken naar een tft die wel 1600x1200 draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Wat praten jullie allemaal over grote beeldformaten en hoge resoluties. Ik ben gewoon op zoek naar een 15" tft, maar daar vind je bijna geen ervaringen over. En dan met name of de Samsung syncmaster 151N en 152S een beetje goed zijn. Vooral die 151N is erg mooi smal, maar is dit niet een verouderd model met oude specs?
Ik zit nu met een 15" CRT en met een 15" TFT ben ik al erg blij, mn kamer en mn portemonnee zijn niet zo groot.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Niet online

Techless

GuT

We Are Borg schreef op 19 juni 2003 @ 16:15:
[...]

Juist niet :) Hou er rekening mee dat een TFT native resolutie altijd de beste resolutie is voor alles. Wanneer je gaat veranderen, wordt het altijd net even wat minder mooi en scherp. En games op 1600x1200 spelen gaat niet altijd :). Ik zou altijd juist een TFT willen met 1280x1024. Als je niet gamed, dan kan je idd kijken naar een tft die wel 1600x1200 draait
Het is wel goedkoper om dan 2 schermen te kopen met een resolutie van 1280x1024.

Daarbij heb je dan nog de mogelijkheid om bij het gamen 1 scherm uit te schakelen waardoor dat er ook nog goed uit ziet.
Het is met twee schermen met res 1280x1024 mogelijk om twee ramen overzichtelijk naast elkaar te zetten. Bij 1 1600x1200 heb je dan al eerder dat er een overlap is of je raam is gewoon te kort. Dus zolang de 21" schermen zo duur zijn lijkt het mij niet echt de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Beatman schreef op 19 juni 2003 @ 16:21:
Wat praten jullie allemaal over grote beeldformaten en hoge resoluties. Ik ben gewoon op zoek naar een 15" tft, maar daar vind je bijna geen ervaringen over. En dan met name of de Samsung syncmaster 151N en 152S een beetje goed zijn. Vooral die 151N is erg mooi smal, maar is dit niet een verouderd model met oude specs?
Ik zit nu met een 15" CRT en met een 15" TFT ben ik al erg blij, mn kamer en mn portemonnee zijn niet zo groot.
Ik heb zelf ervaring met de Samsung 152S en 152T en ik moet zeggen dat beide
erg goed van kwaliteit zijn. Ik heb er geen games mee gespeelt dus daar kan ik
niets over zeggen. Misschien moet je ook eens naar de nieuwe Samsung 152V
kijken. Een monitor uit de Economy lijn aangezien je zelf zegt dat je een beperkt
budget hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door ThaBuz op 19-06-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

over die 15" tft's vind je juist legio aan reviews op internet =)

die grotere (en dus duurdere) zijn veel minder te vinden .. wanneer komt die 192T eigenlijk uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Heb vandaag m'n zelf ff verwend. :)

na jaren plezier gehad te hebben van m'n Studioworks 77M van LG kijk ik nu naar een Hansol H750 TFT scherm.

Echt om te kwijlen. :9 :9 :9 :9

En dit zonder een dooie pixel.

Nu als spijt dat ik het niet eerder gedaan heb.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
seninha schreef op 19 June 2003 @ 18:03:
Heb vandaag m'n zelf ff verwend. :)

na jaren plezier gehad te hebben van m'n Studioworks 77M van LG kijk ik nu naar een Hansol H750 TFT scherm.

Echt om te kwijlen. :9 :9 :9 :9

En dit zonder een dooie pixel.

Nu als spijt dat ik het niet eerder gedaan heb.
Kan je het scherm ook omschrijven, of beter nog, foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Een klein vraagje. Bij mijn hitachi zat een diskette met programma, dat (voor een optimaal beeld) je moest installeren, wanneer je geen DDC had. Wat is DDC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

ThaBuz schreef op 18 juni 2003 @ 19:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Foto's beetje brak mr het is hier niet echt de optimale omgeving (licht/donker)
om te fotograveren.

Zoals al eerder gezegd is de Samsung 191T perfect, heel erg scherp.
In het begin wat last van ghosting met spellen maar naar verloop van tijd is dit
verdwenen ( kan ook zijn dat ik het niet meer zie :) ) Het is iig niet hinderlijk.
Dank je wel voor de foto's, ziet er mooi uit :9~. Met welke games heb je het getest als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Trunksmd schreef op 19 June 2003 @ 18:51:
Een klein vraagje. Bij mijn hitachi zat een diskette met programma, dat (voor een optimaal beeld) je moest installeren, wanneer je geen DDC had. Wat is DDC?
Als je montior gewoon word herkend, met de juiste resoluties en refresh rates, heb je de diskette niet nodig. Hier staat een driver op voor het geval je monitor niet word herkent. Met DDC kunnen deze gegevens uit je monitor worden gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
We Are Borg schreef op 20 June 2003 @ 02:07:
[...]

Dank je wel voor de foto's, ziet er mooi uit :9~. Met welke games heb je het getest als ik mag vragen?
Onder andere met Battlefield (geen last van ghosting), Unreal II (veel last van
ghosting), GTA Vice City (wel ghosting mr niet hinderlijk), Colin Mcrae 3 (geen
ghosting).
Vindt het persoonlijk wel vreemd dat ik bij het ene spel meer last van ghosting heb
dan bij het andere. Iemand daar een verklaring voor?
Heb trouwens ook mn 19" IIyama CRT nog dus wanneer een spel echt niet te doen
is.... :)

Het scherm is verder zo scherp en prettig om mee te werken dat ik ondanks de
ghosting absoluut geen spijt van de aankoop heb. Het is gewoon geen scherm
voor de veeleisende gamer. En zeg nou zelf, het scherm ziet er qua design gewoon
kewl uit :*)

BTW: Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de Pivot software icm
PC Anywhere? Wanneer ik mn beeld via de Pivot software wil draaien krijg ik een
BSOD :( Heb de boel al opnieuw geinstalled zoals in de help van Pivot staat mr dit
helpt dus niet.

[ Voor 14% gewijzigd door ThaBuz op 20-06-2003 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 16:31:
ik heb nu even geen beschikking over een digitale camera. Donderdag weer wel en zal ik een aantal pics naar je toe sturen. Ik weet niet hoe je plaatjes hier neer zet (lees: ik heb me er nog nooit in verdiept).

Maar ik zou m niet gebruiken als TV. En wel door bovengenoemde reden. Ik zeg er wel bij dat zwart weer wel goed is als het scherm groetendeels een andere kleur laat zien (beetje moeilijk uit te leggen)
Heb je de foto's al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik weet dat mijn NEC 21" CRT mede verantwoordelijk is voor mijn torenhoge jaarrekening van Essent :(, heb ik een mooi excuus om ook aan een (energie zuinigere) TFT te beginnen. De stap van 21" naar 17" vind ik nogal groot. De NEC 1760NX-BK 17" vind ik wel zeer strak en heeft goeie reviews.
Nu zag ik in Pricewatch de 1860NX (18"), 1920 NX (19") zijn deze qua specs identiek of vergelijkbaar met de 1760NX? Een complete review kan ik namelijk niet te voorschijn googlen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Niet online

Techless

GuT

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 09:51:
Sinds ik weet dat mijn NEC 21" CRT mede verantwoordelijk is voor mijn torenhoge jaarrekening van Essent :(, heb ik een mooi excuus om ook aan een (energie zuinigere) TFT te beginnen. De stap van 21" naar 17" vind ik nogal groot. De NEC 1760NX-BK 17" vind ik wel zeer strak en heeft goeie reviews.
Nu zag ik in Pricewatch de 1860NX (18"), 1920 NX (19") zijn deze qua specs identiek of vergelijkbaar met de 1760NX? Een complete review kan ik namelijk niet te voorschijn googlen.
Je kunt beter gewoon overstappen op 17" ipv 19" aangezien het toch vooral de resolutie is die het verschil maakt. Ik had op mijn 21" 1920x1440 draaien en dan was alles ook klein maar nog goed te lezen. Op een 17" TFT is alles ook klein maar veel scherper (volgens mij ook minder klein dan op de 21" op die resolutie).
Waar ik vooral tegenaan loop is dat de res van 1280x1024 gewoon te weinig is voor wat ik ermee doe. Dus heb ik korte tijd met een 17" (Acer al732) met daarnaast een 15" crt gewerkt... Inmiddels gewoon 2x 17" TFT. En om eerlijk te zijn vind ik het fijner werken dan 1 21" (dat was een trinitron van Sony).
Kwa energie gebruik nu in verhouding nogsteeds maar de helft. Daarbij heb ik niet altijd 2 schermen nodig dus dan staat er gewoon 1 uit. De tv heb ik ook weggedaan, omdat de Acer een s-vhs aansluiting heeft, video der aan et voila "een platte tv" :)

My point: 17" TFT resolutie = 1280x1024
19" TFT resolutie = 1280x1024 (beeldpunten zijn groter en staan verder uit elkaar dan bij 17" TFT) (voor mensen die niet zo'n goede ogen hebben, graag groot willen, of voor naast een 15" tft, omdat dan de beeldpunten even groot zijn en even ver uit elkaar staan)
21" CRT met 1600x1200 (zit verhoudingsgewijs tussen 17 en 19" in)
als je op je 21" een hogere resolutie had ga je echt ruimte tekort komen met een 17" en kun je er beter 2 nemen.
Als je weer gewoon 1600x1200 op je TFT wilt draaien moet je een 21" TFT of groter pakken... maar die zijn heel duur en dan ben je beter uit als je 2 17" schermen koopt (goedkoper en de 17" schermen zijn sneller (responce time)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info Techless. Ik draai mijn CRT op 1280*960 omdat ik dan nog 85hz refresh haal. Die response tijd is bij 17" idd ook lager (dacht 15ms), bij de 1920NX is dit 25 ms. Dat verschil is te overzien. Ik zal nog ff nadenken of ik een 1760NX neem (snelle response time) of een 1920NX (Groot scherm vind ik bij games wel prettig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25
Ik ga ook een TFT kopen, en twijfel tussen de ADI 715 en de LG 1710B. Beide hebben ze een responsetijd van 16 ms.

Alleen nu heb ik deel 3 & 4 geheel doorgelezen, maar daar kwam ik tegen dat de schermen met een responsetijd van 16 ms. "maar" 262.000 kleuren kunnen weergeven.

Maar bij de specs van zowel de ADI als de LG staat dat ze 16.7 miljoen kleuren kunnen weergeven.

Dus hoe zit dat nou? :?

En volgens mij is het wel degelijk merkbaar of je nou naar 262.000 of 16.7 milj. kleuren zit te staren, of niet?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

maar een 19" tft lijkt me toch al een stuk fijner als je veel vaker films kijkt, en met een 21" crt er naast voor de dingen waar je 1600x1200 voor nodig hebt

ik denk dat ik voor zo'n set up ga, moet nog wel even weten of zo'n 191t / 192t ghost/streaked bij divx'jes/dvd's =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de samsung 191T in huis. Wat een geweldig scherm.
Onderstaand enkele foto's

Voorkant
Afbeeldingslocatie: http://mbweb.tweakdsl.nl/100_091.jpg

Bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://mbweb.tweakdsl.nl/100_092.jpg

Zijkant
Afbeeldingslocatie: http://mbweb.tweakdsl.nl/100_093.jpg

Geen dode pixels. Ghosting valt ook ontzettend mee. Een echte aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Niet online

Techless

GuT

Qosmic schreef op 20 June 2003 @ 13:44:
Ik ga ook een TFT kopen, en twijfel tussen de ADI 715 en de LG 1710B. Beide hebben ze een responsetijd van 16 ms.

Alleen nu heb ik deel 3 & 4 geheel doorgelezen, maar daar kwam ik tegen dat de schermen met een responsetijd van 16 ms. "maar" 262.000 kleuren kunnen weergeven.

Maar bij de specs van zowel de ADI als de LG staat dat ze 16.7 miljoen kleuren kunnen weergeven.

Dus hoe zit dat nou? :?

En volgens mij is het wel degelijk merkbaar of je nou naar 262.000 of 16.7 milj. kleuren zit te staren, of niet?
Ze kunnen 24bit kleuren weergeven (16,7 mlj dus). Ik geloof dat die 262.000 het aantal kleuren is dan zo'n pixel werkelijk weer kan geven. Door allerlij ingenieuse oplossingen weten ze dat effectief te brengen tot 16,7 mlj.
Net als bij digitale camera's dus die ccd's hebben stuk voor stuk minder beeldpuntcensoren dan de MPix aanduiding op de camera.
yamAUchi schreef op 20 June 2003 @ 14:12:
maar een 19" tft lijkt me toch al een stuk fijner als je veel vaker films kijkt, en met een 21" crt er naast voor de dingen waar je 1600x1200 voor nodig hebt

ik denk dat ik voor zo'n set up ga, moet nog wel even weten of zo'n 191t / 192t ghost/streaked bij divx'jes/dvd's =)
Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Iedereen die ik tot nu toe heb gehoord over deze monitor heeft geen last van ghosting of streaking (dat is dan vaak bij games, maar dan hoef je je voor divx en dvd al helemaal geen zorgen te maken). De 192T heb ik nog niemand over gehoord, die hem heeft, maar aangezien het een verbeterde versie van de 191T (volgens mij wel vooral het uiterlijk) zal dat wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:37:
Ik heb sinds gisteren de samsung 191T in huis.

.....

Geen dode pixels. Ghosting valt ook ontzettend mee. Een echte aanrader dus!
Heb jij al geprobeerd om films af te spelen? Dat is dus bij mij niet te doen op
de 191T. Heb het net geprobeerd en heb dan erg veel last van ghosting. Niet
dat ik veel films kijk mr ben benieuwd of anderen er ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag krantje binnen met daarop wel een interessant TFT.
de Neovo K-19 voor € 599 bij www.computer-land.nl

De Specs zijn:

Grootte: 19"
Refreshtijd: 25ms
Inkijkhoek: 170/170
Helderheid:250 cd/m2
Resolutie: 1280x1024
Aansluiting: D-Sub & DVI

Ik zat eraan te denken om de Samsung 191T te kopen, maar deze heeft wel betere contrast, 600:1 tegen 500:1 van Samsung.
Voor de rest zijn de specs wel gelijk.
De prijs van deze is ook stukje goedkoper tegen de € 760 van Samsung.

Is dat wat of....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBuz schreef op 20 juni 2003 @ 14:59:

Heb jij al geprobeerd om films af te spelen? Dat is dus bij mij niet te doen op
de 191T. Heb het net geprobeerd en heb dan erg veel last van ghosting. Niet
dat ik veel films kijk mr ben benieuwd of anderen er ook last van hebben.
Ik heb een scene geprobeerd uit The Matrix. Die ene waar Neo en Trinity Morpheus proberen te bevrijden. Ik krijg dan bij te snelle bewegingen een klein beetje ghosting. Het valt niet zo heel erg op.

Ik heb het scherm via DVI (Radeon 9700 PRO AIW) aangesloten misschien scheelt dat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Heb de monitor ook op DVI aangesloten. Radeon 8500. Kwaliteitsverschil in DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBuz schreef op 20 June 2003 @ 15:11:
Kwaliteitsverschil in DVI?
Het lijkt alsof het beeld wat stiller staat.

Met D-Sub was dit overigens niet echt hinderlijk, alleen als je er heel dicht op ging zitten (30cm of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou eindelijk na veel getwijfel en alle tft/gamesn topics doorgelezen te hebben heb ik gisteren om 10:00 de hitachi cml174B bij TFTwinkel besteld. Vanmiddag om 13:30 stond de pakketdienst al op de stoep. Dus dat is lekker snel!!!

Snel analoog aangesloten op mijn pc, nu een pIII met een geforce 2 gts. Volgende week een p4 2.667 met een ati radeon 9700 (NP).

Tja, ik kan nu gaan schreeuwen dat het een perfect scherm is, maar ja dat doet iedereen die net 500 euro gedokt heeft. Daarom probeer ik nu objectief:

- uiterlijk: eigenlijk ging ik voor de 172t maar vanwege 25ms en de prijs deze gekozen. Hij staat er nu en echt waar: het is een plaatje. Niet het chique zilver van de samsung maar vooral de bescheiden randen vind ik erg mooi.

- ghosting/streaking. cmr3.0 en fifa2003 geprobeerd, beide op 1280 bij 1024. Geen problemen. ook niet met mijn neus er boven op.

- foto's. ik ben geen fanatieke fotoshopper, maar eerste indruk qua kleur was goed.

- Geen dode pixels of sub pixels, altijd fijn!!!

ik heb wel een probleempje:

hij is voor mijn gevoel wat onscherp bij het weer geven van tekst, dus Word en IE e.d. heb al geprutst met 60hz en 75 hz en de drivers geinstalleerd, maar dat lost het probleem niet echt op.

Is de kans groot dat als ik volgende week mijn nieuwe pc in elkaar ga schroeven en installeren dat dit probleem over is? ik sluit hem dan digitaal aan op een radeon 9700 en natuurlijjk een verse installatie van XP. Als dat zo is dan laat ik het even zo. maar tips hoor ik graag.

Kortom, goede monitor. Eventuele mee of tegenvallers in de aankomende dagen zal ik hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk nog wat ervaringen over de LG 1710B 17. Ik ben van plan dit scherm aan te schaffen, maar ik zoek eigenlijk iemand die mij spreekwoordelijk 'over de streep kan trekken' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben bij pcdokter nu een aanbieding:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcdokter.nl/Plaatjes/nfren%20tft.gif

15" TFT met VIDEO ingang rechtstreeks TV kijken

€ 295,-

ik heb deze monitor gezien (pc dokter haarlem) en hij ziet er erg mooi uit.
heeft iemand misschien meer info ? merk/responstime.
en de tv optie is ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

1 ding wat ik werkelijk zo vreemd vind is dat de mensen die een 191T hebben, toch allemaal wel veel ghosting waarnemen.
De een zegt zelfs dat films kijken niet lekker gaat, de ander zegt weer dat er amper iets waarneembaar is en zo gaat het maar door.
Terwijl ik ook verschillende mensen weer hoor met de 181T die totaal nergens last van hebben :? hooguit een klein beetje ghosting met bepaalde spellen (waaronder Unreal 2 een uitblinker in is om ghosting waar te nemen).
Zou dat komen omdat de pixels uitgerekter worden op een 19" scherm ten opzichte van een 18" scherm? waardoor het eerder opvalt en de ghosting groter lijkt?
Zelf heb ik de 181T, en alleen in unreal 2 kan ik de ghosting goed waarnemen, terwijl ik inprincipe in geen enkel ander spel daar last van heb.
Ook films kijken gaat prima.
Wellicht komt het door de "uitgerekte" pixels? ik ben benieuwd wat jullie van mijn "geniale" ingeving vinden :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 11:03

Q-bone

Dusss...

lama, de hansol h750 heeft 25ms response time :)

[ Voor 70% gewijzigd door Q-bone op 20-06-2003 23:49 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Niet online

Techless

GuT

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 19:05:

Is de kans groot dat als ik volgende week mijn nieuwe pc in elkaar ga schroeven en installeren dat dit probleem over is? ik sluit hem dan digitaal aan op een radeon 9700 en natuurlijjk een verse installatie van XP. Als dat zo is dan laat ik het even zo. maar tips hoor ik graag.
Ik zou dat in ieder geval even afwachten. DVI staat er wel bekent om juist dit soort problemen op te lossen. Het apparaat heeft toch 2 jaar garantie stel dat er iets stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 11:03

Q-bone

Dusss...

wie weet waar je wallmount voor een tft kan krijgen, de goedkoopste die ik heb gezien is €56, weet iemand de maten zodat ik zelf 1 kan maken...?? das veel goedkoper, want om nou €50+ te gaan betalen :S

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiehaa

Gisteren mijn Acer AL732 gaan halen, direct uitgepakt en geïnstalleerd.
Echt zalig scherm, niet te doen, geen enkele dode pixel en superbright.
Heb eerder gelezen dat de "Made in China" schermen donkerder zijn.
Dit is echt niet waar, of misschien wel, maar is echt superlicht hoor.

Heb enkele foto's bijgevoegd om jullie te verlekkeren:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dany.verbruggen/tweaker/IM005976.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dany.verbruggen/tweaker/IM005977.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dany.verbruggen/tweaker/IM005978.JPG
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.