TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.058 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

je "moet" ook foto's van de zijkant nemen, dan zien mensen hoe friggin' dun dat scherm is 8)

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 20:15:
Ik zoek eigenlijk nog wat ervaringen over de LG 1710B 17. Ik ben van plan dit scherm aan te schaffen, maar ik zoek eigenlijk iemand die mij spreekwoordelijk 'over de streep kan trekken' :)
Is echt een topschermpje........heb hem hier op me bureautje staan. Hij is nu aangesloten op D-SUB, maar ik ga hem zometeen aansluiten op de DVI van mijn nieuwe RadeOn 9700 :9~.

Kijk eens in deel 4 van dit topic........staat veel in over de L1710B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 11:50:
Jiehaa

Gisteren mijn Acer AL732 gaan halen, direct uitgepakt en geïnstalleerd.
Echt zalig scherm, niet te doen, geen enkele dode pixel en superbright.
Heb eerder gelezen dat de "Made in China" schermen donkerder zijn.
Dit is echt niet waar, of misschien wel, maar is echt superlicht hoor.

Heb enkele foto's bijgevoegd om jullie te verlekkeren:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
al veel mee gegamed?
en dan vooral spellen zoals quake.
Ik twijfel nog steeds tusse deze en den nec 1760nx.
Ik zie da gij ook nen belg zijt (users.pandora), waar hebde da gekocht? Ik weet maar een winkel waar ze acer en nec hebbe en de acer is 590€ en de nec (80hz versie) is 650€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 11:50:
Jiehaa

Gisteren mijn Acer AL732 gaan halen, direct uitgepakt en geïnstalleerd.
Echt zalig scherm, niet te doen, geen enkele dode pixel en superbright.
Heb eerder gelezen dat de "Made in China" schermen donkerder zijn.
Dit is echt niet waar, of misschien wel, maar is echt superlicht hoor.

Heb enkele foto's bijgevoegd om jullie te verlekkeren:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
is het geluid een beetje goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ook foto's van de Hitachi CML174SXW 17" in werking?? Ook van de zijkant.

Ben van plan de Hitachi CML174SXW 17" aan te schaffen, weet alleen nog niet of het een beige of een zwarte wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafz0r schreef op 21 juni 2003 @ 14:40:
[...]

al veel mee gegamed?
en dan vooral spellen zoals quake.
Ik twijfel nog steeds tusse deze en den nec 1760nx.
Ik zie da gij ook nen belg zijt (users.pandora), waar hebde da gekocht? Ik weet maar een winkel waar ze acer en nec hebbe en de acer is 590€ en de nec (80hz versie) is 650€
Jaja, games zoals Unreal Tournament 2003 enzo. Is echt supergaaf scherm.
En ik zou hem al alleen gekocht hebben om het beestige design, is echt super.
Zal morgen nog een foto van zijaanzicht nemen en hier posten, is echt flinterdun.
Nog een reden is omdat ik zonder problemen mijn xbox kan aansluiten.
DVD is ook supergoed. Heb ook getwijfeld tussen NEC en ACER, en heb echt geen spijt. Ze zullen beide wel evengoed zijn, maar design is echt wel dee doorslag niet?
Heb hem gekocht bij TONES in Mechelen. Maar heb wel 2 weken moeten wachten (wachten wel waard).
Shyne schreef op 21 juni 2003 @ 15:34:
[...]

is het geluid een beetje goed ?
Natuurlijk komt er uit deze boxen geen bass uit en is voor het bekijken van DVD's en spelen van games wel mogelijk met de geïntegreerde speakers maar beter is wat anders. Heb mijn gewoon speakers bij aangesloten en ze spelen nu met 4 tegelijk. Moet zeggen dat de hoge tonen met de geïntegreerde speakers wel beter zijn dan enkel met mijn gewoon speakers. Beetje 3D effect okal staan ze naast elkaar.

Greetz
JJBINKS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie zouden mogen kiezen dus de Neovo F-17 en de NEC LCD1701 welke zou het dan worden?
Dit zijn de specs van de Neovo:

http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3578 voor plaatje

Panel Size 17" (431.8mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 430:1 (Typical)
Viewing Angle (H/V) 160o / 130o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog
Response Time 20ms (Typical)
Net Dimension 420 x 413 x 172mm
(16.5" x 16.2" x 6.7")
Net Weight 5.3Kg (11.6lb)

En dit van de NEC:

http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3538 voor plaatje

Grootte: 17"
Resolutie: 1280x1024
Contrast: 450:1
Helderheid: 260 cd/m²
Inkijkhoek: 140/120
Reactietijd: 16 ms

Het schijnt dat de NEC ietsjes beter is om op te gamen maar ik vind het design van de Neovo mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neovo mooier ? Die randen van nec zijn veel dunner man !
Ziet er wel gaver uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een tijdje mijn 191T en nog steeds geen spijt gehad van mijn aankoop. Enige wat me een beetje opvalt is dat zelfs 19" nog best wel klein is als je er aan gewend bent :) Maar goed, je wilt altijd groter :)

Ik ben me al een paar keer rot geschrokken, wil je wat aanwijzen en druk je per ongeluk op het scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Homedisc schreef op 20 June 2003 @ 22:30:
1 ding wat ik werkelijk zo vreemd vind is dat de mensen die een 191T hebben, toch allemaal wel veel ghosting waarnemen.
De een zegt zelfs dat films kijken niet lekker gaat, de ander zegt weer dat er amper iets waarneembaar is en zo gaat het maar door.
Terwijl ik ook verschillende mensen weer hoor met de 181T die totaal nergens last van hebben :? hooguit een klein beetje ghosting met bepaalde spellen (waaronder Unreal 2 een uitblinker in is om ghosting waar te nemen).
Zou dat komen omdat de pixels uitgerekter worden op een 19" scherm ten opzichte van een 18" scherm? waardoor het eerder opvalt en de ghosting groter lijkt?
Zelf heb ik de 181T, en alleen in unreal 2 kan ik de ghosting goed waarnemen, terwijl ik inprincipe in geen enkel ander spel daar last van heb.
Ook films kijken gaat prima.
Wellicht komt het door de "uitgerekte" pixels? ik ben benieuwd wat jullie van mijn "geniale" ingeving vinden :P
Ik denk dat het ook een kwestie van gewenning is. Heb bijvoorbeeld een
behoorlijk poosje GTA3: VC gespeeld en ik heb er nu absoluut geen last meer
van. Misschien is het er nog wel, ik zie het iig niet meer. Heeft iemand
trouwens een verklaring voor het feit dat Unreal II zoveel ghosting veroorzaakt?
Zou het aan de gebruikte kleurencombinaties komen ofzo? Ben wel benieuwd.

Wat betreft die pixels.... ik zou het echt niet weten. Heb helaas niet zoveel
verstand van de techniek van een TFT scherm. Ik weet wel dat bij breedbeeld
tv's jou redenering wel klopt. Hoe groter het beelddiagonaal hoe verder de pixels
van elkaar af komen te staan. Misschien gaat dat ook hier op.

Wat betreft die films moet ik mijn mening corrigeren. Ik had de monitor eigenlijk
alleen nog maar getest met DivX en ja ik weet het, das nou niet optimaal. |:(
Heb het vandaag met een echte DVD getest en ik heb nu ook weinig tot geen
ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03

Q-bone

Dusss...

arg jongens ik wordt ff gek, ik weet echt niet welke monitor ik moet bestellen, mijn budget is +-€500 maar ik zoek een monitor met 16ms en muurophanging.

de adi a715, is goed en snel, maar kan niet aan de muur worden opgehangen.
de nec LCD 1701 TFT heeft ook 16ms, maar kan die opgehangen worden?
de nec LCD 1760NX TFT heeft ook 16, heeft muurophanging maar wat is het verschil met de 1701????
de Hitachi CML174SXW heeft ook 16, maar muurophanging?

en wat is nou het grote verschil tussen de adi, nec en nitachi? help me please ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
De NEC 1701 is niet in hoogte verstelbaar, de 1760 wel. verder weet ik niet of de 1701 ook DVI heeft ja of te nee, de 1760 in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
de hitatchi heft d8 ik "gaten" om hem aan de muur op te hangen, anders is de monitor d8 ik niet volgens de VESA specs (en dat issie wel)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

de 1760 van nec heeft volgens de spec folder, prepare pour montage vesa, oui 100 x 100mm (dus ook al ben ik niet goed in frans staat er dat het wel mogelijk is en wel met de vesa standaard van 100x 100mm ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 16:30:
Heeft er iemand ook foto's van de Hitachi CML174SXW 17" in werking?? Ook van de zijkant.

Ben van plan de Hitachi CML174SXW 17" aan te schaffen, weet alleen nog niet of het een beige of een zwarte wordt.
Kijk ff in dit topic deel 2 TFT/Gamen - the final episode part 2
Staan diverse foto's van de hitachi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 19:05:
ik heb wel een probleempje:

hij is voor mijn gevoel wat onscherp bij het weer geven van tekst, dus Word en IE e.d. heb al geprutst met 60hz en 75 hz en de drivers geinstalleerd, maar dat lost het probleem niet echt op.

Is de kans groot dat als ik volgende week mijn nieuwe pc in elkaar ga schroeven en installeren dat dit probleem over is? ik sluit hem dan digitaal aan op een radeon 9700 en natuurlijjk een verse installatie van XP. Als dat zo is dan laat ik het even zo. maar tips hoor ik graag.

Kortom, goede monitor. Eventuele mee of tegenvallers in de aankomende dagen zal ik hier delen.
Dat idee had ik ook in het begin de dvi aansloot op mijn 9700pro. De DVI stelt het scherm standaard in op 60 Hz 1280x1024 en 16 bit. Bij 75 Hz geen verschil, maar wel op 32 bit. Als je dit scherm op 32 bit en cleartype onder Xp aan, moet je de tekst scherper zien. Mijn Ati logo was op 16 bit gepixeld. Op 32 bit is alles haarscherp. Ik heb hem dan ook nu op 75 Hz, 1280 x 1024 en 32 bit staan. Scherpte is zo goed dat je het decor in LOTR kunt onderscheiden van de echte zaken. Vreemd eigenlijk als je weet dat de hitachi niets eens 32 bit kleuren kan weergeven. Maar er zat iets in dat scherm, die een soort van extrapolatie kan uitvoeren waardoor het lijkt of je meer kleuren kan weergeven, dus ook op 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier al een kijkje naar genomen:
http://www.lgphilips-lcd.com:8888/English/product/p.html
en dan de LM201U04 bij monitors.. lijkt me perfect om mee te gamen, 1600x1200, 16 ms en eindelijk een groot scherm met goeie specs
weet iemand of deze eraan zit te komen?

betere link: http://www.lgphilips-lcd....itor.html?tg=view&idx=167

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik de hitachi 17". In het begin sloot ik em aan via de DVI kabel. Wat me opviel aan het scherm was dat het contrast niet normaal hoog was in het begin. Ik kreeg er echt hoofdpijn van na een poosje.

Ik kon het contrast niet aanpassen, heel vaag. Het icoontje stond wel in het menu, maar hij sloeg em over. (dus ik deed het maar via mijn videokaart)

Nu heb ik heb dus via D sub (de standaard vga aansluiting) aangesloten en kon ik het contrast wel aanpassen. Ik heb het naar 35 geknald en het kijkt nu HEEL wat prettiger.

Gamen.. tja, ik heb wat FPS's er op uitgeprobeerd. Ik zie geen ghosting of wat dan ook, maar het blijft toch minder vloeiend dan een CRT, gelukkig heb ik men Philips Brilliance 109P 19" hier nog staan. Daar ga ik wel op gamen.

Voor de rest mooi scherm, helder en scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dat al een keer uitgebreid behandeld ergens in deze 5 delen maar ik kon het niet vinden, de search functie is daarvoor niet optimaal :P.

Ik ga een 19 inch TFT kopen. Budget is tot ongeveer 700 euro.

Nu heb ik 3 types die ik mogelijk interessant vind:

1) Samsung monitor 191T Silver 19LCD (+/- 700 euro bij centralpoint.nl)
2) Acer AL922 19" (+/- 600 euro)
3) Neovo K-19 19" (+/- 600 euro)

Gebruik is dus ook voor games :P.

het is nu al duidelijk dat ghosting eenmaal bij een TFT hoort. Maar heeft er iemand ervaring met het spelen van games op een van deze monitoren?

Mijn voorkeur gaat uit naar de Neveo omdat deze lekker goedkoop is en in 1 review toch goed werd bevonden (nog beter dan de samsung, http://www.proneco.nl/Review/Neovok19/index.htm)

Ik hoop dat jullie ervaringen mij kunnen helpen bij het maken van een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 09:51:
Sinds ik weet dat mijn NEC 21" CRT mede verantwoordelijk is voor mijn torenhoge jaarrekening van Essent :(, heb ik een mooi excuus om ook aan een (energie zuinigere) TFT te beginnen.
Interesting puntje: stroom verbruik en beeldschermen. Natuurlijk een tft is zuuniger dan een crt.
Maar heb je wel eens uitgerekend aan wat voor bedragen je denken dan ?
van de jaar 365 dagen staan pc's en schermen bij mij
- 25 dagen p/jr alles uit (vakantie enzo)
- 200 dagen p/j 5 uur aan (werkdagen)
- 140 dagen p/j 10 uur aan (vrije dagen)
2400 uur alles bijeen x stroomverbruik van een scherm x stroomtarief (E0.0745)
dan kom je volgens mij rond de E140-E150 p/jr uit voor een 17" crt

Conclusie:
voor het stroomverbruik hoef je het niet te doen (8>
gelukkig blijven er een hoop irrationelere / emotionelere redenen te over om wel te gaan voor een TFT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 17:41:
Misschien is dat al een keer uitgebreid behandeld ergens in deze 5 delen maar ik kon het niet vinden, de search functie is daarvoor niet optimaal :P.

Ik ga een 19 inch TFT kopen. Budget is tot ongeveer 700 euro.

Nu heb ik 3 types die ik mogelijk interessant vind:

1) Samsung monitor 191T Silver 19LCD (+/- 700 euro bij centralpoint.nl)
2) Acer AL922 19" (+/- 600 euro)
3) Neovo K-19 19" (+/- 600 euro)

Gebruik is dus ook voor games :P.

het is nu al duidelijk dat ghosting eenmaal bij een TFT hoort. Maar heeft er iemand ervaring met het spelen van games op een van deze monitoren?

Mijn voorkeur gaat uit naar de Neveo omdat deze lekker goedkoop is en in 1 review toch goed werd bevonden (nog beter dan de samsung, http://www.proneco.nl/Review/Neovok19/index.htm)

Ik hoop dat jullie ervaringen mij kunnen helpen bij het maken van een keuze.
740 euro om precies te zijn voor die 191T. Is een goedkope zaak, want als je naar pricewatch: Samsung SyncMaster 191T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zilver) kijkt dan is het zo'n beetje het goedkoopst. Maar hoe zou het bij die winkel zitten qua pixel garantie?

Edit: Heb ze even een e-mail gestuurd :)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 22-06-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 19:58:
[...]

Conclusie:
voor het stroomverbruik hoef je het niet te doen
OMG die hele rekensom, blijkt vervolgens je 17" crt zo'n €150 aan stroom per jaar te zuipen en dan concludeer je dat je het daar dus niet voor hoeft te doen?... ik heb even helemaal geen zin om de cijfertjes op te zoeken of echt te gaan rekenen, maar stel dat een 17" tft een derde van de stroom van een 17" crt gebruikt. Dan heb je een groter scherm, dat ook nog eens per jaar €100 aan stroom bespaard. Als je van plan bent een geheel nieuwe pc aan te schaffen, inclusief monitor, heb je het prijsverschil tussen crt en tft dus in drie jaar uit door de energierekening. En als je je crt wil vervangen door een tft, laten voor het gemak van de economische levensduur van 3 jaar uit gaan, dan is de prijs effectief gehalveerd door het effect op je rekening.
Kortom toch wel een belangrijke factor in de berekening :p

Oh en btw... je merkt het echt wel aan je stroomrekening als je braaf altijd je ADSL/kabelmodem/hubjes/printers/trafo's/speakers etcetera allemaal uitzet als je ze niet gebruikt... scheelt een boel geld en dat kun je beter besteden aan... * PowerFlower denkt hard na.... een tft? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 22 juni 2003 @ 20:24:
[...]

740 euro om precies te zijn voor die 191T. Is een goedkope zaak, want als je naar pricewatch: Samsung SyncMaster 191T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zilver) kijkt dan is het zo'n beetje het goedkoopst. Maar hoe zou het bij die winkel zitten qua pixel garantie?

Edit: Heb ze even een e-mail gestuurd :)
Ah dat is mooi! hou me op de hoogte.

Ik vind die Samsung toch wel heel mooi. Ik zag echter ook dat er een 18.1 inch versie is....die lijkt toch iets beter te zijn dan de 19inch versie. Weet iemand hier iets meer van?

Ik ben vandaag gaan kijken bij een kennis, die heeft een 191T staan. Hij speelt alleen geen spellen. DVD playback vertoonde geen ghost/trailing. maar als je de muiscursor bewoog over b.v. windows desktop zag je het wel degelijk. maar dat is vlgs mij bij elke TFT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 20:48:
[...]

Ah dat is mooi! hou me op de hoogte.

Ik vind die Samsung toch wel heel mooi. Ik zag echter ook dat er een 18.1 inch versie is....die lijkt toch iets beter te zijn dan de 19inch versie. Weet iemand hier iets meer van?

Ik ben vandaag gaan kijken bij een kennis, die heeft een 191T staan. Hij speelt alleen geen spellen. DVD playback vertoonde geen ghost/trailing. maar als je de muiscursor bewoog over b.v. windows desktop zag je het wel degelijk. maar dat is vlgs mij bij elke TFT...
Dat laatste, ik denk idd dat dat bij elke TFT is. Die samsung is ook erg mooi (en wil ook samsung TFT als mijn pc verkocht krijg) en als je wat meer over gamen wilt weten dan moet je het eens aan Koffie vragen. Die heeft dit scherm gekocht (speelt alleen geen games).

Geen trailing @ DVD is al erg mooi, betekend dat in games ook niet tot nauwelijks zal zijn denk ik zo.

Zodra ik e-mail terug heb laat ik het weten :)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 22-06-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 14:31

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 19:58:
[...]

Interesting puntje: stroom verbruik en beeldschermen. Natuurlijk een tft is zuuniger dan een crt.
Maar heb je wel eens uitgerekend aan wat voor bedragen je denken dan ?
van de jaar 365 dagen staan pc's en schermen bij mij
- 25 dagen p/jr alles uit (vakantie enzo)
- 200 dagen p/j 5 uur aan (werkdagen)
- 140 dagen p/j 10 uur aan (vrije dagen)
2400 uur alles bijeen x stroomverbruik van een scherm x stroomtarief (E0.0745)

Conclusie:
voor het stroomverbruik hoef je het niet te doen (8>
gelukkig blijven er een hoop irrationelere / emotionelere redenen te over om wel te gaan voor een TFT :P
Laten we aannemen dat die 2400 uur per jaar klopt. Dan hebben we te maken met een vermogen van zo'n 110 W voor een 17" CRT-monitor. Dit geeft (2400*110)/1000 = 264 kWh (de eenheid waar het energiebedrijf mee werkt). De prijs voor een kWh is bij mij (Nuon - ZH) EUR 0,1730. Dit brengt op ons 264*0,1730 = EUR 45,67 per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

trouwens weet iemand een plaatje te vinden van de nec 1760nx ivory? wat is het verschil met wit?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ivory is wit maar dan iets harder van kleur ofzo 8)7

Pics hiervan zijn hier te vinden.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

arg geen 1 van de plaatjes doet het :S maar oke ik zie het wel :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Elroy schreef op 22 June 2003 @ 22:14:
Ivory is wit maar dan iets harder van kleur ofzo 8)7
Hárder van kleur? Ivory is gewoon, je raadt het al, ivoor. Oftewel iets geliger dan wit. Een beetje beige dus. Wit is gewoon wit. Tis niet zo moeilijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ivoor van olifanten kan btw ook heel erg wit zijn ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een samsung 181T???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:20
clstat schreef op 19 June 2003 @ 09:09:
Ik twijfel nog steeds tussen de ADI 715 of de Hitachi CML174SXWB
Is het prijsverschil van ongeveer 50 euro te rechtvaardigen?

Bij de ADI is het contrast 450:1 en bij de Hitachi 400:1. Merk je hier nog iets van?
Niemand?

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

hitachi is inderdaad 400:1 maar de nec is wel weer 450:1, ze gebruiken allemaal het zelfde scherm, dus zou niet veel uitmoeten maken. de hitachi is trouwens wel het oudste model van de 3 ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 19:14:
Heb nu een tijdje mijn 191T en nog steeds geen spijt gehad van mijn aankoop. Enige wat me een beetje opvalt is dat zelfs 19" nog best wel klein is als je er aan gewend bent :) Maar goed, je wilt altijd groter :)

Ik ben me al een paar keer rot geschrokken, wil je wat aanwijzen en druk je per ongeluk op het scherm :D
Hoe ervaar jij de ghosting op dit scherm tijdens het spelen van evt. spellen en het afspelen van DVD's?. Ik wil binnenkort dit scherm gaan kopen waar ik dus ook spellen mee wil kunnen spellen (BF142, race spellen en FPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
Schijnt dat de ADI 715 in de PCM gereviewd is. Heeft iemand de review gelezen?
Ik ben ook op zoek naar foto's hiervan, enige wat ik kan vinden is de fletse foto van de ADI site zelf...

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 22:56
Uit THG is me opgevallen dat Hitachi de dooie pixelgarantie alleen maar geld op hele pixels en niet subjes. En Yorcom zegt dat ze ook al gelijk bij 1 defecte subpixel hem vergoeden :/
Weet iemand misschien wie nou gelijk heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 10:45

Pubbert

random gestoord

de site van hitachi misschien? :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Beste "Hier staat mijn volledige naam",

Helaas kunnen wij een scherm niet testen voor het verzenden. Er mogen
maximaal 4 pixels defect zijn.

Met vriendelijke groet,
Sebastiaan Hooft
:/

Dan beter bij www.pcvergelijk.nl Dan ben je 30 euro meer kwijt, maar heb je wel pixelgarantie voor dit scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Jep :) Meerde PC zaken bieden zo'n garantie

Computerland geef je voor 25 euro een garantie dat je voor elke fout in een pixel (halfdood, dood, subpixel) je scherm mag inruilen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 23 juni 2003 @ 11:44:
[...]

Dan beter bij www.pcvergelijk.nl Dan ben je 30 euro meer kwijt, maar heb je wel pixelgarantie voor dit scherm :)
mmm misshcien toch maar een 17 inch kopen..met lage responsie tijd....bv de ADI met goede pixelgarantie.

Ik heb nu een 19 inch monitor...ga er dus wel iets op achteruit. Zou dat verstandig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 11:58:
[...]

mmm misshcien toch maar een 17 inch kopen..met lage responsie tijd....bv de ADI met goede pixelgarantie.

Ik heb nu een 19 inch monitor...ga er dus wel iets op achteruit. Zou dat verstandig zijn?
Of het verstandig is kan je alleen zelf bepalen :P Je gaat er idd iets op achteruit. 25 ms is prima response time dus daar hoef je het niet voor te doen. Zoals ik al zei, gewoon www.pcvergelijk.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de Neovo K19???

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

heeft iemand inmiddels al ene pic kunnen vinden van de nec 1760nx ivory? ik dus nie :(

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Afbeeldingslocatie: http://www.prinitpress.com/ivory.jpg

dit is ivoor :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ukje ;) vette lol :D maar oke, eehm we zien het wel, lijkt me een beetje een ranzig kleurtje :D

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Q-bone schreef op 23 juni 2003 @ 13:48:
heeft iemand inmiddels al ene pic kunnen vinden van de nec 1760nx ivory? ik dus nie :(
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/tft/mm.jpg

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 23 June 2003 @ 11:44:
[...]

Bij Pcvergelijk heb je nu ook op Samsung Pixelgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

thanx elroy, mooi kleurtje wel :) beter dan "normaal" wit.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 15:57:
[...]

Toch is het eigenlijk zeker wel raar te noemen dat je extra moet bij betalen om zeker te weten dat je product ook goed is..

Doe je bij een stero, computer of auto toch ook niet?
(Nou ok..tenzij je de APK wel vergelijkbaar vindt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 15:57:
[...]

Weet ik, maar hij is 30 euro duurder dan de andere winkel :)
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 16:36:
[...]

Toch is het eigenlijk zeker wel raar te noemen dat je extra moet bij betalen om zeker te weten dat je product ook goed is..

Doe je bij een stero, computer of auto toch ook niet?
(Nou ok..tenzij je de APK wel vergelijkbaar vindt ;))
Ja, beetje raar is het wel maar helaas werkt het zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Ik ben nu ook maar eens op zoek gegaan naar een leuk TFTtje, maar eigenlijk vind ik een 17inch nét iets te klein. Ik zoek eigenlijk naar een 18inch TFT. Zelf lijkt dit mij een hele goede: Samsung Syncmaster 181T. Zijn er wat betreft 18inch TFT's nog andere schermpjes die zeker de moeite waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Het is inderdaad vreemd, ik heb zelf ook de NEC 1760NX-Bk bij PCVergelijk gekocht, had één dode pixel, ik kon hem zo omruilen geen probleem. Maar een vriend van mij zie laatst dat je altijd het recht hebt om een product terug te brengen en je geld terug te vragen als het je niet bevalt. Dus eigenlijk had ik hem bij PCvergelijk kunnen kopen, terubrengen en ergens anders weer kopen. Dat had me 49 euro pixelgarantie gescheelt...maar ja, ben wel tevreden hoor, kon hem zo omruilen. Ze komen het scherm bij je ophalen en brengen ook gelijk een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog pics van een ADI A715 thuis in werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:02

Blauw

De Schreeuw

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 18:51:
Heeft iemand nog pics van een ADI A715 thuis in werking?
Die zijn toch al hardstikke vaak langsgekomen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds vreselijk te twijfelen tussen de LG1710B en de NEC 1760NX....Vind persoonlijk design van lg beter....
Kan iemand mij overtuigen?? Eventueel pics van LG1720B, heb ik nog niet zoveel gezien in dit topic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozzz schreef op 23 juni 2003 @ 20:38:
[...]

Die zijn toch al hardstikke vaak langsgekomen? :?
Mooie rooie kruisjes ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 14:30:
heeft iemand hier al een kijkje naar genomen:
http://www.lgphilips-lcd.com:8888/English/product/p.html
en dan de LM201U04 bij monitors.. lijkt me perfect om mee te gamen, 1600x1200, 16 ms en eindelijk een groot scherm met goeie specs
weet iemand of deze eraan zit te komen?

betere link: http://www.lgphilips-lcd....itor.html?tg=view&idx=167
Iemand nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 22:28:
[...]
Iemand nog enig idee?
Kzou er nog maar niet te veel op hopen... tis geen monitor, tis alleen het panel zelf waar je een scherm van kunt bouwen... Kan nog wel even duren dus. En de prijs zal er ook wel naar zijn vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

mijn 17 inc flatron 776fm is vandaag helaas kapot gegaan na het spelen van een potje generals dus ik wil snel weer een nieuwe kopen alleen die dingen gaan altijd kapot bij mijn op het moment dat het finacieel slecht uitkomt :(

nu vraag ik me af wat is nou een beetje goedkope tft scherm waar je wel goed op kan gamen ?

[ Voor 3% gewijzigd door senater op 24-06-2003 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

senater schreef op 24 June 2003 @ 03:12:
mijn 17 inc flatron 776fm is vandaag helaas kapot gegaan na het spelen van een potje generals dus ik wil snel weer een nieuwe kopen alleen die dingen gaan altijd kapot bij mijn op het moment dat het finacieel slecht uitkomt :(

nu vraag ik me af wat is nou een beetje goedkope tft scherm waar je wel goed op kan gamen ?
Gaan TFT vaker kapot bij jou?? :?
Dat wordt dan wel een dure hobby ja.
Ik dacht dat monitoren bijna nooit kapot gingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 08:14:
[...]

Het is geen tft waar hij het over heeft denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 19:58:
... 2400 uur alles bijeen x stroomverbruik van een scherm x stroomtarief (E0.0745)
dan kom je volgens mij rond de E140-E150 p/jr uit voor een 17" crt ...
Als ik dit terugreken kom ik erop dat je een vermogen van meer dan 750W in je CRT wil sturen...!? Delen door 6 geeft dus een reeeler kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

bla, iemand al slechte ervaringen met een tft?

[ Voor 91% gewijzigd door Q-bone op 24-06-2003 11:31 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Hoe kan je trouwens het beste de tft scherm schoonmaken.
Kan je dat gewoon met je hand wegvegen of moet dat met een doekje.
Met schoonmaken bedoel ik die puntje die op het scherm verschijnen, die je ook meteen weer weg kan vegen 8)7
En kan je ook met een vochtig doekje over het scherm gaan zonder dat ie gaat flippen :?

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pictures van de LG1710B graag :) En dan bedoel ik natuurlijk wel pictures van het scherm die thuis staan. Ik heb in alle topics gezocht maar vond er amper pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 11:35:
Pictures van de LG1710B graag :) En dan bedoel ik natuurlijk wel pictures van het scherm die thuis staan. Ik heb in alle topics gezocht maar vond er amper pics.
:{

Zucht,

we zijn geen McDonalds, er word hier geacht dat je zelf wat doet.
Als hij niet vaak in de topics staat dan hebben mensen hem gewoon niet

Pics:

LG Site?
http://www.lge.nl

Google?
http://images.google.nl

Waarom reageer ik eigenlijk ik op zo'n post :?

[ Voor 10% gewijzigd door Pubbert op 24-06-2003 11:38 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 23 June 2003 @ 18:31:
Het is inderdaad vreemd, ik heb zelf ook de NEC 1760NX-Bk bij PCVergelijk gekocht, had één dode pixel, ik kon hem zo omruilen geen probleem. Maar een vriend van mij zie laatst dat je altijd het recht hebt om een product terug te brengen en je geld terug te vragen als het je niet bevalt. Dus eigenlijk had ik hem bij PCvergelijk kunnen kopen, terubrengen en ergens anders weer kopen. Dat had me 49 euro pixelgarantie gescheelt...
Ik heb het even nagekeken. Als consument (bedrijven niet) heb je het recht om een product binnen 7 werkdagen terug te sturen naar de leverancier (de afkoelingsperiode). Pc Vergelijk geeft 14 dagen garantie (is 10 werkdagen). Dit is dus een uitgebreide garantie.
Bij de afkoelingsperiode moet de consument zelf het product retour sturen. Als klant krijg je dan je geld terug. Maar je moet nu wel een nieuwe bestellen, dus weer verzendkosten. Mocht hier weer een dode pixel inzitten, dan begin je weer opnieuw. Zelf lijkt mij zo'n on-site omruiling wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:06
Ik zie dat een aantal mensen graag meningen over de Acer 922 19" willen hebben.
Ik had mijn mening in deel 4 al toegevogd, toch wou ik hier nog even het volgende toevoegende melden:

De eerste week ergerde ik me een klein beetje aan de 'ghosting' die optrad tijdens het spelen van spellen als Tactical Ops of andere spellen. Dit is naderhand alleen te zien bij totaal zwarte vlakken die veranderen naar een lichte kleur. Bij lichte kleuren is dit zowiezo niet merkbaar vind ik. Bij zwarte vlakken zie je dus wel een beetje ghosting van een aantal milimeter. Ik vind dit persoonlijk niet echt storend, en ik merk het dus ook alleen maar bij T.O. en heb het nog niet opgemerk in andere spellen.

Het aantal miliseconden van 25 is zoals jullie waarschijnlijk wel zullen weten gemeten over totaal wit naar totaal zwart of andersom. Dit ligt dus normaalgesproken veel lager.
Dit is tijdens gamen totaal niet merkbaar naar mijn mening.

Ik ben al met al heel erg tevreden met dit scherm voor 700 euro, veel handiger voor lans, design is prachtig.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 11:35:
1 ste hit op google

Afbeeldingslocatie: http://www.fleaware.de/reviews/flatron1710b/img/b1_1.jpg

Kan me voorstellen dat je geen pics kan vinden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 08:14:
[...]

nee het is een gewoone crt beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerAmd
  • Laatst online: 03-09 16:02
Beste TFT gamers, ik heb een vraagje voor jullie.
Ik ga volgende week een TFT'tje kopen, en nu heb ik mijn oog laten vallen op een Hitachi CML174SXW 17" zwart.
Maar nu lees ik in een deel van dit topic dat deze monitor maar een beperkt aantal kleuren kan weergeven, verder vind ik de specs, waaronder de snelle responstijd wel heel aantrekkelijk.
Kan iemand mij (met onderbouwing) vertellen waarom ik deze monitor wel, of juist niet moet kopen?
En zijn er ook alternatieven voor?
De monitor zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen.

Come to the dark side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerAmd schreef op 24 juni 2003 @ 14:36:
Ik ga volgende week een TFT'tje kopen, en nu heb ik mijn oog laten vallen op een Hitachi CML174SXW 17" zwart.
Maar nu lees ik in een deel van dit topic dat deze monitor maar een beperkt aantal kleuren kan weergeven, verder vind ik de specs, waaronder de snelle responstijd wel heel aantrekkelijk.
Kan iemand mij (met onderbouwing) vertellen waarom ik deze monitor wel, of juist niet moet kopen?
En zijn er ook alternatieven voor?
De monitor zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen.
Zijn er dan wel 17" TFT schermen die 32 bit aankunnen?
Ik dacht dat ze allemaal 16 bit waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 14:49:
[...]

Zijn er dan wel 17" TFT schermen die 32 bit aankunnen?
Ik dacht dat ze allemaal 16 bit waren
Ik denk dat hij het over iets anders heeft :P

Een 16 MS response tijd hoort volgens mij bij dat TFT (nee ik ken ze niet allemaal uit mijn hoofd dus kan het fout hebben :P ) en dat betekend idd dat hij minder kleuren kan weergeven dan een ander scherm met 20 MS response :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 24 June 2003 @ 14:51:
[...]

Ik denk dat hij het over iets anders heeft :P

Een 16 MS response tijd hoort volgens mij bij dat TFT (nee ik ken ze niet allemaal uit mijn hoofd dus kan het fout hebben :P ) en dat betekend idd dat hij minder kleuren kan weergeven dan een ander scherm met 20 MS response :)
O :P Dat ik daar niet op kwam :)
Maar oke, schermen met een lagere reactie snelheid kunnen dus minder kleuren aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 18:55:
Als jullie zouden mogen kiezen dus de Neovo F-17 en de NEC LCD1701 welke zou het dan worden?
Dit zijn de specs van de Neovo:

http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3578 voor plaatje

Panel Size 17" (431.8mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 430:1 (Typical)
Viewing Angle (H/V) 160o / 130o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Analog
Response Time 20ms (Typical)
Net Dimension 420 x 413 x 172mm
(16.5" x 16.2" x 6.7")
Net Weight 5.3Kg (11.6lb)

En dit van de NEC:

http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3538 voor plaatje

Grootte: 17"
Resolutie: 1280x1024
Contrast: 450:1
Helderheid: 260 cd/m²
Inkijkhoek: 140/120
Reactietijd: 16 ms
Het spijt me dat ik jullie er weer mee lastig val,
Ik wil jullie mening alleen.
Dit zijn de enige 2 schermen die bij mij in de buurt (Computerland) te krijg zijn.
Ik heb geen zin om via internetshop te kopen ivm terugsturen als DOA enz.
en ik ben nog heel erg aan het twijfelen omdat de Neovo 50 euro goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 14:53:
[...]

O :P Dat ik daar niet op kwam :)
Maar oke, schermen met een lagere reactie snelheid kunnen dus minder kleuren aan.
Uhm......, sowieso zijn er geen 16 of 32 bits TFT's, alleen maar 24 of 21 bits. (32 bits op videokaart=24 bits kleur + 8 bits alpha).

Ergens in de 4e (toen nog final) episode was ik daar over aan het speculeren.
Ik zat eens wat te rekenen, of het verschil tussen een 16ms en een 20ms niet grotendeels verklaard kon worden uit een lagere frequentie om kleur te produceren o.i.d., want de verhouding tussen de getalletjes klopt zo mooi. Maar dat is echt maar een slag in de lucht dus ga niet meteen roepen dat alle 16ms schermen maar 21 bits kleur hebben! want wat weet ik er nou van? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 23 June 2003 @ 11:20:
Uit THG is me opgevallen dat Hitachi de dooie pixelgarantie alleen maar geld op hele pixels en niet subjes. En Yorcom zegt dat ze ook al gelijk bij 1 defecte subpixel hem vergoeden :/
Weet iemand misschien wie nou gelijk heb :?
Hitachi en ADI geven beide pixel garantie. Mocht je binnen 30 dagen na aanschaf 1 of meer dode subpixels of dode pixels ontdekken, dan wordt het scherm omrgeruild.
CTX heeft ook twee modellen met pixel garantie de S530 en de S730. CTX heeft hier 101 dagen garantie op dode pixels en dode subpixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerAmd schreef op 24 June 2003 @ 14:36:
Hitachi heeft inderdaad een serie CML174SXW gehad met minder kleuren (262.000). De modellen die nu worden geleverd hebben hebben 16.7 miljoen kleuren. Ik had hier over gebeld naar het Hitachi hoofdkantoor in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerAmd
  • Laatst online: 03-09 16:02
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 15:45:
[...]

Hitachi heeft inderdaad een serie CML174SXW gehad met minder kleuren (262.000). De modellen die nu worden geleverd hebben hebben 16.7 miljoen kleuren. Ik had hier over gebeld naar het Hitachi hoofdkantoor in Belgie.
Daar heb ik iets aan, nu ga ik helemaal deze monitor kopen, er zijn geen obstakels meer.
Mijn dank is groot! :)

Come to the dark side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Mijn post nog maar een keer dan, want er wordt niet echt op gereageerd...

Ik ben nu ook maar eens op zoek gegaan naar een leuk TFTtje, maar eigenlijk vind ik een 17inch nét iets te klein. Ik zoek eigenlijk naar een 18inch TFT. Zelf lijkt dit mij een hele goede: Samsung Syncmaster 181T. Zijn er wat betreft 18inch TFT's nog andere schermpjes die zeker de moeite waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku333 schreef op 24 June 2003 @ 17:09:
Mijn post nog maar een keer dan, want er wordt niet echt op gereageerd...

Je betaalt voor die ene inch best veel geld en de resolutie is hetzelfde,
dus of je wilt per se een 18 inch maar anders kan je beter voor een 17 inch gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

ok ik kom net terug uit de stad en heb een philips 170b2 gekocht alleen nu vraag ik me af hoe ik hem kan verstellen iets naar achteren dus
iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu doen ze 't wel. Weird. :{
Nou ja, ff kijken dus. Denk dat ik deze wel ga halen. Die Nec ziet er ook wel oke uit, maar is net ff wat teveel voor m'n budget. Of kan ik 't maar beter wel overschreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 13:31
Raven: ik heb hier onlangs ook nog wat plaatjes gepost van mijn ADI A715. Misschien dat er meteen iemand mijn vraag aldaar weet te beantwoorden :

ADI A715 - refresh rate aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 18:50:
[...]

Nu doen ze 't wel. Weird. :{
Nou ja, ff kijken dus. Denk dat ik deze wel ga halen. Die Nec ziet er ook wel oke uit, maar is net ff wat teveel voor m'n budget. Of kan ik 't maar beter wel overschreiden?
Ik ga toch ook maar voor de ADI... Verder zijn toch alle specificaties hetzelfde behalve de viewing angle?
En de pixelgarantie is ook wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn _/-\o_ NEC 1760 NX Black _/-\o_ gister na veel gezeur bij leveranciers binnengekregen en OH JONGENS :9 het was de moeite waart ONGELIJVELIJK wat een geil ding zeg!!!
Helemaal geen last van ghosting en superscherp beeld en een hoog contrast!
In één woord :9~ GEIL :9~ !
Ik ga weer verder kwijlen cyaaa!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 20:20:
Ik heb mijn _/-\o_ NEC 1760 NX Black _/-\o_ gister na veel gezeur bij leveranciers binnengekregen en OH JONGENS :9 het was de moeite waart ONGELIJVELIJK wat een geil ding zeg!!!
Helemaal geen last van ghosting en superscherp beeld en een hoog contrast!
In één woord :9~ GEIL :9~ !
Ik ga weer verder kwijlen cyaaa!!!
Bij computerland hebben ze ipv de 1760NX de 1701,
Het enige verschil (dacht ik) is dat de 1760NX in hoogte verstelbaar is en DVI heeft.
Is de 1701 dan ook nog :9~ GEIL :9~ of niet omdat ie die DVI niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 14-09 23:00
Maakt het voor bijvoorbeeld af een toe gamed uit of je een radeon 9700 (goedkoper dan radeon 9500pro) of een radeon 9100 want bij tft vertraagd dat toch?

Edit: Spelling

[ Voor 28% gewijzigd door .NCK op 24-06-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op 24 June 2003 @ 20:58:
Maakt het voor bijvoorbeeld af een toe een game uit of je een 9700 (goedkoper dan 9500pro) of een 9100 want bij tft vertraagd dat toch?

Edit: Het is dus een radeon hé.
Ligt eraan wat voor games je speelt.
Ik spreek niet uit ervaring maar als je een spel als Age of Mythology zo nu en dan speelt dat het niet veel uitmaakt maar bij bijv. Generals of een ander zwaar spel wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 14-09 23:00
Dus een tft remt de 3d kwaliteit niet af. Dus de 3d kwaliteit blijft hetzelfde als op CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op 24 June 2003 @ 21:05:
Dus een tft remt de 3d kwaliteit niet af. Dus de 3d kwaliteit blijft hetzelfde als op CRT?
Je had het in je eerste bericht over de snelheid en nu over de 3d kwaliteit,
De snelheid dat ligt aan je TFT, dat is tegenwoordig bijna net zo snel als een CRT.
En de 3D kwaliteit ligt voor een groot gedeelte aan je videokaart dus dat zou met die 9700 wel beter zijn dan die 9200 pro.

Edit: het moet 9100 zijn i.p.v. 9200 pro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

senater schreef op 24 June 2003 @ 18:30:
ok ik kom net terug uit de stad en heb een philips 170b2 gekocht alleen nu vraag ik me af hoe ik hem kan verstellen iets naar achteren dus
iemand een idee ?
Voet goed vast houden en scherm voorzichtig maar met vrij veel kracht kantelen. Tenminste, volgens mij heb je dezelfde base als ik (150p2e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerAmd schreef op 24 June 2003 @ 16:14:
[...]

Daar heb ik iets aan, nu ga ik helemaal deze monitor kopen, er zijn geen obstakels meer.
Mijn dank is groot! :)
Heb zelf al meer dan 4 maanden de Hitachi die jij overweegt te nemen. Eerlijk gezegd heb ik niets gemerkt van het mindere aantal kleuren dat t kan weergeven. Het is een supersnelle TFT met werkelijk hele mooie kleuren. Geen ghosting, geen schkkokkerig iets. Maybe dat een die-hard Photoshopper het mindere aantal kleuren opmerkt, maar een gamer zoals ik viel me nix op. Het enige wat me opviel is dat zwart niet helemaal zwart is. Je ziet dat t een beetj lichter is en dat is dan ook meteen t enige mindere dat ik kon vinden aan de HITACHI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Ik heb gisteren een nec 1760nx binnengekregen van beat-it.nl echt super service, en een super beeldscherm!! maar ik had gisteren dus 1 dode subpixel... op zwart en grijs zag je hem niet maar op wit wel, maar oke vandaag kan ik die dode subpixel niet meer vinden ;) woei echt wel beter, ze kunnen dus ontstaan, maar ook weg gaan :D

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 25 juni 2003 @ 12:50:
Ik heb gisteren een nec 1760nx binnengekregen van beat-it.nl echt super service, en een super beeldscherm!! maar ik had gisteren dus 1 dode subpixel... op zwart en grijs zag je hem niet maar op wit wel, maar oke vandaag kan ik die dode subpixel niet meer vinden ;) woei echt wel beter, ze kunnen dus ontstaan, maar ook weg gaan :D
Jup klopt dat had ik ook eerst onderaan mijn scherm had ik 3 dode subpixels en na een minuut aan te hebben gestaan waren ze weg.
Misschien moeten die tft als ze nieuw zijn even inlopen omdat de pixels voor het eerst opgeladen worden owzo?
En eh Jafarx bij mijn NEC 1750nx black heb ik (helemaal) geen last van zwart dat niet helemaal zwart is want bij mij is echt alles PIKZWART met hoog contrast.
Afbeeldingslocatie: http://kabel.netvisit.nl/~koster01/S4100008s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

mijn nec 1760 ivory ;) is ook echt super zwart :d echt mooi gewoon, mar ik ga ff klussen in me nieuwe huis. waar de tft tegen de muur komt te hangen...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had belooft om nog enkele foto's te plaatsen.
Deze keer een'tje van dichterbij en een van opzij.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dany.verbruggen/tweaker/IM005991.JPG

Een foto van een scherm is nooit perfect, maar het beeld is echt supergoed.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dany.verbruggen/tweaker/IM005989.JPG

En smal dat dit scherm is, echt niet te doen. Design is echt om af te likken.

Greetz
JJBINKS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 25 June 2003 @ 12:50:
Zou je er aub ook pic van willen maken , kan er niet genoeg zien :p.
Wat een mooi scherm he , bij computerland is nou de 1701 in de aanbieding .
Ziet er zeker gelikt uit ja , alleen die heeft geen dvi en niet in hoogte verstelbaar.
Maar de 1760nxbk is echt wel bruut !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat Oom Tom weer eens zijn best gedaan heeft. Hopen dat ik aan de hand van dit artikel nu eindelijk eens een keuze kan maken. :P

http://www.tomshardware.com/newsletter/vol3/25/lcd.html
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.