vaag dat de 1710B van LG er niet bijstaat. die is ook 16 ms:?
maar in het artikel zegt ie dat LG geen 16 ms monitoren heeft
maar in het artikel zegt ie dat LG geen 16 ms monitoren heeft

Verwijderd
Looks like it...Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 20:48:
is die Hyundai op ome Tom nou niet de ADI A715?
ik heb de adi staan en het is qua design psies dezelfde. als ik de kleurschematjes gebruik die ome tom heeft staan zie ik nul verschil
denk dat we het over de zelfde screen hebben
XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 21:08 . Reden: url ]
[ Voor 18% gewijzigd door REDFISH op 25-06-2003 21:44 ]
XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40
bla?
Gewoon houden... gaat het je er om dat je tevreden bent met het scherm, of dat een of andere detail spec je niet aan staat?Q-bone schreef op 25 juni 2003 @ 22:36:
man ik heb net 3 dagen mijn nec 1760nx binnen, maar dat stukkie van ome tom das ff minder, dat betekend dus dat je dubbele response tijd hebt bij kleuren buiten ie 262000 kleuren, terwijl er toch echt op de website 16miljoen staatdeze houden of een andere kopen? want €500 was een hoop geld, kan ook een acer kopen. voor €370.. darn it man, denk je eens het "beste" te kopen
bla?
Verwijderd
Ik heb beide monitoren hier naast elkaar gezet.REDFISH schreef op 25 June 2003 @ 21:23:
....
Weet trouwens iemand het verschil tussen de 191T en de 191N volgens mij alleen het feit dat de eerst op de muur gehangen kan worden en geen ingebouwde adapter heeft ofzo. Maar er is toch best een prijsverschil als je in pricewatch kijkt.
....
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 12:34 ]
Verwijderd
Ik snap nu echt NIET waar je het over hebt man, misschien heb jij een andere serie ofzo maar alles wat jij nu hebt gezegt sta ik nu scheel van te kijkenQ-bone schreef op 25 June 2003 @ 23:15:
maar dan toch vreemd dat nec gewoon keihard beweerd dat het scherm 16miljoen kleuren heeft!! enne er zijn veel mensen die last hebben met unreal dat ze gohsting hebben, zou dat hier door kunnen komen? ik denk het wel, nieuw spel meer kleuren?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan je wel vertellen dat deze tft monitor niet geschikt is voor gamen want de responsetijd is gewoon te hoog want 25ms+15ms=40ms en dat is gewoon (te) veel.Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 15:08:
Beste mensen,
ik ben van plan om een 17" TFT aan te schaffen en ik dacht aan de "TFT LiteOn 170 TCO99" <meer info http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=22655>
Heeft iemand ervaring met deze TFT? En kan iemand me vertellen of deze specs goed zijn om mee te gamen?
Mijn PC specs zie je in mijn signature!
Bvd,
Ivo
Verwijderd
Verwijderd
Waarschijnlijk omdat ik de verkeerde URL ingevoegd heb. de juiste:REDFISH schreef op 26 June 2003 @ 12:44:
Waarom krijg ik altijd "this domain is for sale" als ik naar monitordirect.com ga? En Ruudonline, waar heb je die neovo gekocht?
Verwijderd
Verwijderd
Dit is zeker nie correct, als je op de site van gistron zelf kijkt dan zie je daar staan tr25 en tf15 en dat is dus een respons time van 40 ms, en die zijn dus niet echt geschikt voor gamesVerwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 19:48:
Ik heb Gistron gemailt om te vragen wat hun mening was over de TFT LiteOn 170 TCO99 en gamen. Dit mailden ze terug...
Geachte heer,
Dit is zeker een goede monitor voor games.
Het belangrijkste is dat de responstijd van de monitor zo laag mogelijk is.
bij deze monitor is dat 15 tot 25ms en dit is zeer goed.
Mvg
Gistron
Is dit een correct antwoord, of een verkooptruc?
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Het antwoord is niet goed!Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 19:48:
Ik heb Gistron gemailt om te vragen wat hun mening was over de TFT LiteOn 170 TCO99 en gamen. Dit mailden ze terug...
Geachte heer,
Dit is zeker een goede monitor voor games.
Het belangrijkste is dat de responstijd van de monitor zo laag mogelijk is.
bij deze monitor is dat 15 tot 25ms en dit is zeer goed.
Mvg
Gistron
Is dit een correct antwoord, of een verkooptruc?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 20:23 ]
Dat is toch ook zo? Waar jij het over hebt is net zoiets als roepen "en dan zeggen ze keihard dat mijn CRT 16 miljoen kleuren weer kan geven, blijkt dat hij in feite met kleine puntjes maar 256 kleuren rood groen of blauw kan weergeven en op die manier die kleuren nept! Normaal gesproken zie je dat niet maar wel als je heeel erg dichtbij gaat kijken!" De manier waarop ze dat aantal kleuren precies bereiken interesseert me niet zo. Alleen hoe het er uiteindelijk uit ziet.Q-bone schreef op 25 June 2003 @ 23:15:
maar dan toch vreemd dat nec gewoon keihard beweerd dat het scherm 16miljoen kleuren heeft!!
Unreal heeft gewoon veel lastige overgangen voor een monitor. Heel erg snel van licht naar donker e.d. (je loopt voorbij een donkere nis en plotseling een explosie, dat werk). Veel andere games hebben wat meer "dezelfde tint" (kijk maar naar dat screenshot van het spel hierboven - Vietcong - alles is al vrij licht en blijft dat ook, vind je TFT dus veel makkelijker).enne er zijn veel mensen die last hebben met unreal dat ze gohsting hebben, zou dat hier door kunnen komen? ik denk het wel, nieuw spel meer kleuren?
Je moet je voorstellen dat iemand daar de hele mailqueue zit te beantwoorden, en zoiets heeft van "jaah, ach, is toch prima, ff opzoeken, ja hoor". Click -> send.
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 21:35 ]
Verwijderd
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
Verwijderd
Nee deze is in prencipe volgens mij hetzelfde alleen heeft deze geen DVI ingang en geen in hoogte verstelbare voet of standaard (whatever) in vergelijking tot de 1760nx.GoldieLox schreef op 26 June 2003 @ 23:16:
Ook ik ben nu in de running voor een nieuwe monitor, ik ga ook voor een 17" TFT scherm:
Ik ga morgenochtend eens kijken in Utrecht (bij verschillende zaken) naar de volgende types:
Nec 1701 (is deze veel minder dan de 1760? Beide 16ms....)
Acer AL 707
Acer AL 718
Iiyama E430S
iiyama 4314UTG
Liggen allemaal zo'n beetje tussen de 400 en 500 euro...
Balen man! In ieder geval doen ze niet moeilijk om hem om te ruilen...Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 21:44:
ik heb nu voor de derde keer een ADI 715 die weer een dode pixel heeft. Op deze manier kun je makkelijk 30 dagen garantie geven op dode pixels want dat redden ze toch niet binnen die 30 dagen. Ook heb je geen vervangend scherm binnen 48 uur zoals ik hier op deze thread las. Bij mij was het 2 keer 5 dagen en nog steeds niet een scherm gezien die goed was.
Ik zou bijna denken dat het gebruikte schermen zijn die je yerug krijgt.
Ik zou zeker voor een HITACHI gaan als ik het over moest doen.!!
Dat dacht ik dus ook. Waarschijnlijk is het gewoon een geval van 3x pech.clstat schreef op 27 June 2003 @ 08:32:
... Zou het wat uitmaken, die Hitachi? Hij heeft toch hetzelfde paneel....
Verwijderd
Het best? En dan ga je puur af op de response tijd?Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 09:26:
Na wat rond gekeken te hebben is de Acer AL718 denk ik het best om mee te gamen vanwege de lage resonstijd namelijk 20ms!
Hebben mensen ervaring met deze monitor...
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
bla?
Have a great day
Verwijderd
Voor 770 euro heb je al een samsung 19" TFT (191T). IMO een veel betere besteding van je geld!Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 14:34:
Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem te halen. Wegens ruimtegebrek zit ik er sterk aan te denken om voor een TFT-scherm te kiezen.
Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de 17" Iiyama as4332ut, iemand ervaring met deze monitor of kan ik mijn € 800 beter aan een ander merk/type besteden?
Verwijderd
Ik zit net even de specs te vergelijken, die Iiyama heeft wel DVI maar een redelijk hoge refreshrate (35 ms). Dan lijkt de samsung 191T betere specs, DVI en een refreshrate van < 25 ms. Alleen lijkt me 770 euro erg goedkoop.We Are Borg schreef op 27 juni 2003 @ 14:41:
Voor 770 euro heb je al een samsung 19" TFT (191T). IMO een veel betere besteding van je geld!
Verwijderd
Ik moet zeggen dat je met de Neovo ook geen slechte koop lijkt te doen in het 19inch TFT segment. En die is 170 euro goedkoper dan die samsung.Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 14:55:
[...]
Ik zit net even de specs te vergelijken, die Iiyama heeft wel DVI maar een redelijk hoge refreshrate (35 ms). Dan lijkt de samsung 191T betere specs, DVI en een refreshrate van < 25 ms. Alleen lijkt me 770 euro erg goedkoop.
Verwijderd
Unreal heb ik ook nog liggen, welke dan? Unreal2 of 1?Q-bone schreef op 27 June 2003 @ 13:11:
eehm unreal en colin mcrae 3, die ga ik vanavond als het mee zit ff testen
Yes - OEM
Verwijderd
Vragen mag je altijd blijven stellen hoorVerwijderd schreef op 27 June 2003 @ 17:54:
Sorry dat ik het weer vraag mensen, maar dit zal echt de laatste keer zijn! Geloof me!
Is deze monitor geschikt om mee te gamen? Hij lijkt mij goed, maar voor de aanschaf wil ik toch wat zekerheid.
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1§ionID=110
Bvd,
Ivo
Verwijderd
even mijzelf quoten. ik hoop dat iemand mij kan helpen. zou graag morgen 1 van deze monitoren willen kopen, maar wil als het kan nog even wat meningen horen.Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:22:
ik heb dit topic zo een beetje doorgelezen, maar kom nergens de sony hs73 tegen. dit is toch een vrij nieuw en mooi scherm met een responstijd van 20ms en 500:1 helderheid. dit is volgens mij best een goed scherm. hij is wat prijzig, maar denk wel de moeite waard. ik twijfel nog een beetje tuusen deze sony en de hp 1703 di een respontijd heeft van 25ms. of de hele goedkope acer 707 die wel goed is alleen volgens mij heel slecht is in de zwarte kleuren. kan iemand mij vertellen hoe dit zit?
Verwijderd
toegegeven mijn rekenwerk is ietwat chaoties en krypties en een crt scherm van 750 W heb ik gelukkig nietJohn_Glenn schreef op 24 June 2003 @ 11:11:
[...]
Als ik dit terugreken kom ik erop dat je een vermogen van meer dan 750W in je CRT wil sturen...!? Delen door 6 geeft dus een reeeler kostenplaatje.
Verwijderd
... en dan vul ik je aan met dat ie daar E469 excl btw is. ( dus incl E9 goedkoper dan bij mycom)Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 18:46:
Mooi! Dan ga ik hem morgen halen bij Office Centre!
Verwijderd
39
Verwijderd
ha!! jij ook al. Ook vandaag dzelfde tft gehaald... en ik heb ook exact hetzelfde probleem! Ik speel CS erg frequent en het eerste dat ik opmerkte was dus de donkere gedeeltes, zijn ook echt donker. Ik kan dus bijna geen verschil zien tussen friend/foe. Brightness/contract helemaal vol help niet. Gamma van spel vol helpt ook niet. Mijn vorige CRT monitor was gewoon goed en zag ik alles duidelijk.Conan schreef op 27 juni 2003 @ 22:01:
Haaj,
Ik heb sinds vandaag een 17inch NEC LCD1701 tft, (16ms) waar ik hartstikke tevreden mee ben...
Alles goed ingesteld en windows zag er prachtig uit, alleen divx en xvid films waren te donker, dus dat heb ik bijgesteld in windows dmv de nvidia instellingen.
Maar in games zijn donkere gedeeltes pik zwart..
Als je dus bijv. in een donker level zit, zie je dus hartstikke niks..
Wat kan ik hier aan doen?! ik heb al aan brightness, constrast enz. gezeten..
Ik heb een GF4ti4200 van asus en draai windows xp pro
Verwijderd
Dsub. Tabje color geeft bij mij weinig keuze.. moet uit een soort van profiel? kiezen.. maar er zijn er een heleboel.X-t-r-e-m-e schreef op 28 June 2003 @ 18:22:
Effect van 16ms TFT, heb je hem op DSUB of DVI aangesloten? Je kan ook de instellingen aanpassen m.b.v. beeldschermeigenschappen tabblad color. Ik heb er zelf geen last van, maar ik speel andere spellen, CS nooit gespeeld. UT2003 is idd in de donkere gedeeltes wel wat donkerder maar niet echt erg veel of zo.
[ Voor 83% gewijzigd door We Are Borg op 29-06-2003 13:04 ]
Verwijderd
Nou, ik heb het opgelostVerwijderd schreef op 28 June 2003 @ 17:51:
[...]
ha!! jij ook al. Ook vandaag dzelfde tft gehaald... en ik heb ook exact hetzelfde probleem! Ik speel CS erg frequent en het eerste dat ik opmerkte was dus de donkere gedeeltes, zijn ook echt donker. Ik kan dus bijna geen verschil zien tussen friend/foe. Brightness/contract helemaal vol help niet. Gamma van spel vol helpt ook niet. Mijn vorige CRT monitor was gewoon goed en zag ik alles duidelijk.
Iemand hier een logisch verklaring voor? Of is dit gewoon het effect van tft? (wat dus wel minder is)
Op de CRT die ik tot een maand geleden had op mn werk (22" Iiyama, nu vervangen door een nieuwere 22" Iiyama) had ik precies het zelfde probleem... met precies dezelfde oplossing... is niet alleen een probleem van TFT's dusConan schreef op 29 June 2003 @ 01:39:
[...]
Nou, ik heb het opgelost
Heb powerstrip gedownload, en daar kun je dus ook gamma mee instellen...die heb ik wat verhoogd en nog wat andere dingetjes, vervolgens kun je die instellingen opslaan en per toepassing (games dus ofzo..) toewijzen..
Dus dat per game andere kleurinstellingen worden geladen..
Werkt prima.. alleen wat meer werk dan met crt
Verwijderd
Jij kijkt zeker graag met een vergrootglas naar je tft? Ik vind 1280 bij mijn hitachi 17 inch al klein zatVerwijderd schreef op 29 June 2003 @ 13:41:
ik heb een vraag: mijn Nec 15" 1501 kan tot 1024x... nu had ik ooit een driver waarmee ik ook 1280x... kon draaien. weet iemand welke driver dit was ? of is er ook een programmatje voor?
Verwijderd
Verwijderd
hey thx het heeft idd gewerkt... moet je alleen wel elke keer ander profile kiezen als je gaat spelen, etc.. maar goed iets meer werk dan crt ja maar wel mooierConan schreef op 29 June 2003 @ 01:39:
[...]
Nou, ik heb het opgelost
Heb powerstrip gedownload, en daar kun je dus ook gamma mee instellen...die heb ik wat verhoogd en nog wat andere dingetjes, vervolgens kun je die instellingen opslaan en per toepassing (games dus ofzo..) toewijzen..
Dus dat per game andere kleurinstellingen worden geladen..
Werkt prima.. alleen wat meer werk dan met crt
heeeeee ..... hoe is het?
bla?
Verwijderd
De kabel is 1.8mVerwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:39:
Ik ben van plan om de Hitachi CML174SXWB te gaan kopen. Kan iemand mij vertellen die zo'n monitor heeft hoelang de bijgeleverde DVI kabel is? Ik heb al op verschillende sites en natuurlijk de site van Hitachi gekeken maar staat nergens vermeld.
Weet ik namelijk gelijk of ik een verlengkabel moet kopen, die dingen zijn trouwens nog vrij prijzig, maar das weer een ander verhaal
Ik stel niet dat het 1/2 deel is, maar 1/6 deel. Een typische CRT zal zo rond de 150W trekken.Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 20:30:
[...]
toegegeven mijn rekenwerk is ietwat chaoties en krypties en een crt scherm van 750 W heb ik gelukkig niet
(mmm ihkv draadvervuiling: hoogste stroomverbruik bekend van een crt scherm)
maar als je stelt dat een crt scherm 1/2 deel van E140/E150 p'jr slurpt dan zegt mij iets dat ik eens op zoek moet gaan naar een illegale stroomaftappers. m.a.w. ik jou niet helemaal volgen - but never mind zand erover
tft's zijn
Verwijderd
Verwijderd
als je de conclusie zo leest dan is ome tom nog niet echt spraakzaam over al deze schermen.Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 20:39:
Het lijkt erop dat Oom Tom weer eens zijn best gedaan heeft. Hopen dat ik aan de hand van dit artikel nu eindelijk eens een keuze kan maken.
http://www.tomshardware.com/newsletter/vol3/25/lcd.html
bla?
Misschien staat de "off timer" aan.Q-bone schreef op 30 juni 2003 @ 17:52:
heje ik heb een 1760nx maar heel soms slaat ie wel eens uit, hebben jullie daar ook wel eens last van? gata ie gewoon uit, en dan moet je hem weer aanzetten (doet hetw el weer gewoon) lijkt wel of de compu naar zoveel minuten hem gewoon uitschakeld, maar is wel iedere keer wisselend, nu 3 x gehad in 1 week.
Verwijderd
Aha -- ik denk dat ik je begrijp, maar let op:John_Glenn schreef op 29 June 2003 @ 21:12:
[...]
Ik stel niet dat het 1/2 deel is, maar 1/6 deel. Een typische CRT zal zo rond de 150W trekken.
bla?
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door PowerFlower op 01-07-2003 12:41 ]
Verwijderd
beloofd is beloofdVerwijderd schreef op 23 June 2003 @ 18:51:
Heeft iemand nog pics van een ADI A715 thuis in werking?
Verwijderd
Ik heb nu mijn 4e scherm gekregen en die is EINDELIJK goed.Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 21:44:
ik heb nu voor de derde keer een ADI 715 die weer een dode pixel heeft. Op deze manier kun je makkelijk 30 dagen garantie geven op dode pixels want dat redden ze toch niet binnen die 30 dagen. Ook heb je geen vervangend scherm binnen 48 uur zoals ik hier op deze thread las. Bij mij was het 2 keer 5 dagen en nog steeds niet een scherm gezien die goed was.
Ik zou bijna denken dat het gebruikte schermen zijn die je yerug krijgt.
Ik zou zeker voor een HITACHI gaan als ik het over moest doen.!!
Upside down
De ene LCD is de ander nietCraytahar schreef op 01 July 2003 @ 16:58:
...blabla...
Dus jullie kopen echt alleen maar een LCD voor de design en kleinheid? Maf..
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Upside down
JaCraytahar schreef op 01 juli 2003 @ 16:58:
Dus jullie kopen echt alleen maar een LCD voor de design en kleinheid?
[ Voor 13% gewijzigd door PowerAmd op 01-07-2003 17:53 ]
Come to the dark side.
Upside down
Verwijderd
Mijn voordelen: minder ruimtevretend, minder warm, scherper beeld en rustiger beeldCraytahar schreef op 01 July 2003 @ 17:38:
mja ok ik heb effe zitten lezen effe kijken wat ben ik zoal tegen gekomen kleuren vervagen zwart blijft pikzwart enzo.
het enigste positieve wat ik nog steeds tegenkom is de design omdat het zo klein kan voor de rest komt het nog lang nie aan de crt met de kleuren enzo.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq