TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.056 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
vaag dat de 1710B van LG er niet bijstaat. die is ook 16 ms:?
maar in het artikel zegt ie dat LG geen 16 ms monitoren heeft :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is die Hyundai op ome Tom nou niet de ADI A715?
ik heb de adi staan en het is qua design psies dezelfde. als ik de kleurschematjes gebruik die ome tom heeft staan zie ik nul verschil
denk dat we het over de zelfde screen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 20:48:
is die Hyundai op ome Tom nou niet de ADI A715?
ik heb de adi staan en het is qua design psies dezelfde. als ik de kleurschematjes gebruik die ome tom heeft staan zie ik nul verschil
denk dat we het over de zelfde screen hebben
Looks like it... :)
Alleen het paneel wat erin zit is anders...

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:40
Volgens mij is die Hyundai Q17 idd de ADI.

Denk dat dat ding in de US Hyundai heet en in Europa ADI oid.

Ook als ik zn conclusie lees, dan lijkt dat wel erg veel op de ADI (ivm garantie, lage prijs etc.)

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep....maar op tweakers mainpage zegt iemand dat er in adi toch een andere panel zit....namelijk de 16ms panel

en euh met het verhaal dat de namen anders zouden zijn tussen adi en hyundai voor de euro en de us markt gaat ook niet op:
http://www.maxpert.nl/p499.html :?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 21:08 . Reden: url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb alleen deel 5 doorgenomen, dus ik weet niet of de vraag al es aan bod is gekomen.

Maar van wat ik eruit kan opmaken, is dus NEC Hét merk voor gaming? Stomme is dat op hun site de responsetijd er niet bijstaat :S

Zelf ben ik op zoek naar een grote (18 liefst 19 inch) TFT. Samsung is inderdaad erg mooi met de slimline serie maar 25 ms is toch net iets aan de hoge kant. Ghosting in games is ECHT geen optie!!
Het mag maximaal 800 kosten, echt het uiterste. 700 of lager is beter.

Weet trouwens iemand het verschil tussen de 191T en de 191N volgens mij alleen het feit dat de eerst op de muur gehangen kan worden en geen ingebouwde adapter heeft ofzo. Maar er is toch best een prijsverschil als je in pricewatch kijkt.

Acer is dan ook wel aardig, maar de 19 inch prestige heeft ook weer 25ms respons tijd.

Ik weet niet waar die ene kerel die ook zo'n grote 19 inch wil die nec voor 600 euro vandaan haalt, want die kan ik niet vinden.

En Oh ja, niemand info over DELL of ervaring mee
hier http://www.maximumoc.com/reviews/dell1800fp.html staat namelijk dat dit de ultieme gaming monitor is. Ook nog superdun design.

Volgens mij is juist de bedoeling van dit topic dat mensen geholpen worden bij kiezen maar het wordt alleen maar moeilijker vind ik. Ik denk dat ik maar gewoon ga wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door REDFISH op 25-06-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
Nou, de keus wordt er niet makkelijker op:
- De hitachi CML174SXW
- De ADI 715
- De Hyundai Q17

Wat to do :)

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt. In de regel worden zulke tests door experts (niet altijd) uitgevoerd, die die dan proberen de miniemste verschillen eruit de halen (er kan maar 1 winnen :-) ). Maar de meeste zullen geen verschil zien tussen deze nieuwe schermen. Allemaal heel goede kwaliteit. Ik zou eerder kijken, wat jij belangrijk vind: prijs, extra's, dvi/vga etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46

Q-bone

Dusss...

man ik heb net 3 dagen mijn nec 1760nx binnen, maar dat stukkie van ome tom das ff minder, dat betekend dus dat je dubbele response tijd hebt bij kleuren buiten ie 262000 kleuren, terwijl er toch echt op de website 16miljoen staat :( deze houden of een andere kopen? want €500 was een hoop geld, kan ook een acer kopen. voor €370.. darn it man, denk je eens het "beste" te kopen :(

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Q-bone schreef op 25 juni 2003 @ 22:36:
man ik heb net 3 dagen mijn nec 1760nx binnen, maar dat stukkie van ome tom das ff minder, dat betekend dus dat je dubbele response tijd hebt bij kleuren buiten ie 262000 kleuren, terwijl er toch echt op de website 16miljoen staat :( deze houden of een andere kopen? want €500 was een hoop geld, kan ook een acer kopen. voor €370.. darn it man, denk je eens het "beste" te kopen :(
Gewoon houden... gaat het je er om dat je tevreden bent met het scherm, of dat een of andere detail spec je niet aan staat?
Wat Tom zegt is dat de snellere respons deels gebruikt wordt om meer kleuren weer te kunnen geven. Dat is dus niet slecht of zo. Het betekent alleen - voor zover ik me voor kan stellen, hoewel dat niet helemaal strookt wat in de reviewer van Tom zegt - dat als je snel wisselende beelden zit te bekijken, de kleurweergave wat minder wordt. Maar ja, zit jij tijdens een spelletje Unreal te kijken of die muur waar je langsrent, tijdens die snelle beweging niet misschien 1/1000 tint verkeerd is? I think not.
En juist bij Photoshoppen e.d. staat het beeld tamelijk stil, en dan geeft hij het gewoon correct weer.
Volgens mij is er van een dubbele respons tijd absoluut geen sprake.

* PowerFlower vindt het overigens wel erg leuk dat in de review van THG nu zijn eerdere vermoeden toch min of meer bevistigd is: "AU Optronics have confirmed this" *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

maar dan toch vreemd dat nec gewoon keihard beweerd dat het scherm 16miljoen kleuren heeft!! enne er zijn veel mensen die last hebben met unreal dat ze gohsting hebben, zou dat hier door kunnen komen? ik denk het wel, nieuw spel meer kleuren?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Nou, ik heb ook de NEC1760NX-BK en heb echt geen last van ghosting hoor met UT2003, met Enter the Matrix ook niet. Voor uitgebreidde pic's zie topic deel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Ik ben net als REDFISH op zoek naar het beste 18 (of 19inch) TFTtje voor gaming. 18" is voor mijeigenlijk de perfecte maat, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het twijfelen tussen de twee monitoren die aangeraden worden in de 'best buy' guide hier.. de adi a715 en de Acer AL707, beide 17"..

Het is voor een compu voor mijn vader, die er alleen op gaat photoshoppen, gamen is bijna uitgesloten. Het prijsverschil is erg groot (wat meer dan 100 euro), en ik vraag me af of het verschil zo duidelijk zal zijn.. iemand suggesties? Is het niet zo dat het verschil tussen 16ms en 20ms alleen te merken is bij gamen?

Wel twijfel ik over de mogelijkheid van DVI van de Adi, en de pixelperfect garantie, maar scheelt dvi zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
REDFISH schreef op 25 June 2003 @ 21:23:
....

Weet trouwens iemand het verschil tussen de 191T en de 191N volgens mij alleen het feit dat de eerst op de muur gehangen kan worden en geen ingebouwde adapter heeft ofzo. Maar er is toch best een prijsverschil als je in pricewatch kijkt.

....
Ik heb beide monitoren hier naast elkaar gezet.
Zoals je kunt zien kunnen ze allebei opgehangen worden en
hebben ze ook beide een interne adapter. Het grote verschil is dat de 191N een
analoge monitor is en dat de 191T ook een DVI aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEOVO K19!

Deze monitor heb ik vandaag binnengekregen. En op dit moment heb ik hem geinstalleerd en type er nu deze post op :>.

ff een minireviewtje....

* monitor kostte 600 euro.
* 19inch
* 25 ms response time

* wordt geleverd inclusief DVI kabel!

Op dit moment heb ik hem aangesloten op de DVI van mijn Radeon 9700. En ik moet zeggen: ECHT super!!!

Echt scherp beeld.
helaas 1 dode subpixel, maar dat vind ik niet zo ernstig.
Verder natuurlijk meteen ff getest op www.monitordirect.com want ik was uiterst benieuwd naar de ghosting van dit apparaat.

uit deze ghost test blijkt er eigenlijk, met mijn ogen, geen ghosting waarneembaar te zijn! ook de zwart-wit overgangen lijken goed weergegeven te worden.

Dit zijn ff mijn eerste indrukken. Ik zal proberen om nog ff wat spellen te testen, zoals BF1942.

Mensen die nog andere vragen hebben over deze monitor moeten het maar ff laten weten. Ik ben er in ieder geval tevreden over!!!

***ff heel klein stukje BF1942 getest: gaat gewoon goed op het eerste gezicht! wat een monitor! :> ***

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 25 June 2003 @ 23:15:
maar dan toch vreemd dat nec gewoon keihard beweerd dat het scherm 16miljoen kleuren heeft!! enne er zijn veel mensen die last hebben met unreal dat ze gohsting hebben, zou dat hier door kunnen komen? ik denk het wel, nieuw spel meer kleuren?
Ik snap nu echt NIET waar je het over hebt man, misschien heb jij een andere serie ofzo maar alles wat jij nu hebt gezegt sta ik nu scheel van te kijken :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dit is Vietcong op 1280x1024 met 16 bit textures op mijn 1760NX-Black

Afbeeldingslocatie: http://kabel.netvisit.nl/~koster01/S4100027s.jpg

Snap je nu waarom ik niet snap wat je bedoelt want het ziet er gewoon perfect uit echt super gelikt.

PS: De foto is niet helemaal perfect want ik kon de camera niet perfect stil houden waardoor de foto ietwat wazig is maar dat komt dus door mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Waarom krijg ik altijd "this domain is for sale" als ik naar monitordirect.com ga? En Ruudonline, waar heb je die neovo gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik ben van plan om een 17" TFT aan te schaffen en ik dacht aan de "TFT LiteOn 170 TCO99" <meer info http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=22655>

Heeft iemand ervaring met deze TFT? En kan iemand me vertellen of deze specs goed zijn om mee te gamen?

Mijn PC specs zie je in mijn signature!

Bvd,
Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 15:08:
Beste mensen,

ik ben van plan om een 17" TFT aan te schaffen en ik dacht aan de "TFT LiteOn 170 TCO99" <meer info http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=22655>

Heeft iemand ervaring met deze TFT? En kan iemand me vertellen of deze specs goed zijn om mee te gamen?

Mijn PC specs zie je in mijn signature!

Bvd,
Ivo
Ik kan je wel vertellen dat deze tft monitor niet geschikt is voor gamen want de responsetijd is gewoon te hoog want 25ms+15ms=40ms en dat is gewoon (te) veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke zou je dan nemen? En dan een monitor van €400,- a €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis een open deur: lees de topics ff door en trek je eigen conclusies. De meeste waar we het hier over hebben zijn over het algemeen goed en de keuze die je moet maken is dan uiteindelijk toch erg persoonlijk (kleur, design, extra's, speakers).

Ikzelf ga de Hitachi CML174SXWB TFT 17 inch Zwart kopen. En dat is naar aanleiding van alle GOT topics en de review van de Hitachi (zie eerste pagina vh topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op 26 June 2003 @ 12:44:
Waarom krijg ik altijd "this domain is for sale" als ik naar monitordirect.com ga? En Ruudonline, waar heb je die neovo gekocht?
Waarschijnlijk omdat ik de verkeerde URL ingevoegd heb. de juiste:

http://www.monitorsdirect.com/toolkit (een "s" te weinig dus! :P)

en de monitor heb ik gekocht bij www.homeshopper.nl daar istie 602 euro.

bij www.computerland.nl is tie 599, maar daar wordt tie onder rembours alleen afgeleverd.

Bij homeshopper werd de monitor door de eigenaar zelf afgeleverd, zeer goede service vind ik!! en gewoon van te voren overgemaakt. dinsdagavond betaald, en donderdag ochten binnen. best vlotjes dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Ik zag vandaag in de nieuwe PCMAGAZINE dat er een test staat van ongeveer 20
17inch TFT schermen.

Zij hadden geloof ik als beste getest De ADI Microscan A715 en de Sony SDM-S71.

De criteria waren uiteraard prestaties en prijs/kwaliteit verhouding. Het mindere van deze test is dat het beeldscherm kiezen op beide criteria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Gistron gemailt om te vragen wat hun mening was over de TFT LiteOn 170 TCO99 en gamen. Dit mailden ze terug...

Geachte heer,

Dit is zeker een goede monitor voor games.
Het belangrijkste is dat de responstijd van de monitor zo laag mogelijk is.
bij deze monitor is dat 15 tot 25ms en dit is zeer goed.

Mvg
Gistron

Is dit een correct antwoord, of een verkooptruc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 19:48:
Ik heb Gistron gemailt om te vragen wat hun mening was over de TFT LiteOn 170 TCO99 en gamen. Dit mailden ze terug...

Geachte heer,

Mvg
Gistron

Dit is zeker nie correct, als je op de site van gistron zelf kijkt dan zie je daar staan tr25 en tf15 en dat is dus een respons time van 40 ms, en die zijn dus niet echt geschikt voor games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

OMG :D , hoe kan die verkoper met zichzelf leven, door dit te beweren?! Als ik jou was zou ik daar dus al helemaal niet bestellen, al was het alleen maar vanwege deze e-mail.

[edit]
net ff de Shopsurvey bekeken, daar scoort Gistron best goed, daarom dus eigenlijk helemaal vreemd dat een verkoper je zo'n tft adviseert om te gamen (en er dan ook nog bij zegt dat 40ms laag is... :X ), ik ga er dus maar even van uit dat de betreffende verkoper die je e-mail heeft beantwoordt, geen enkel verstand heeft van tft's... dat ze zo iemand daar durfen neer te zetten zeg...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 19:48:

Geachte heer,

Mvg
Gistron

Het antwoord is niet goed!
Deze monitor is niet geschikt voor games. Je moet namelijk de twee responstijden bij elkaar optellen. Dat weten ze bij Gistron blijkbaar niet :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Q-bone schreef op 25 June 2003 @ 23:15:
maar dan toch vreemd dat nec gewoon keihard beweerd dat het scherm 16miljoen kleuren heeft!!
Dat is toch ook zo? Waar jij het over hebt is net zoiets als roepen "en dan zeggen ze keihard dat mijn CRT 16 miljoen kleuren weer kan geven, blijkt dat hij in feite met kleine puntjes maar 256 kleuren rood groen of blauw kan weergeven en op die manier die kleuren nept! Normaal gesproken zie je dat niet maar wel als je heeel erg dichtbij gaat kijken!" De manier waarop ze dat aantal kleuren precies bereiken interesseert me niet zo. Alleen hoe het er uiteindelijk uit ziet.
enne er zijn veel mensen die last hebben met unreal dat ze gohsting hebben, zou dat hier door kunnen komen? ik denk het wel, nieuw spel meer kleuren?
Unreal heeft gewoon veel lastige overgangen voor een monitor. Heel erg snel van licht naar donker e.d. (je loopt voorbij een donkere nis en plotseling een explosie, dat werk). Veel andere games hebben wat meer "dezelfde tint" (kijk maar naar dat screenshot van het spel hierboven - Vietcong - alles is al vrij licht en blijft dat ook, vind je TFT dus veel makkelijker).
Zoals ik al eerder zei, in een snelle FPS zie je echt het verschil tussen 262.000 of 16 miljoen kleuren niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 19:48:
[...]
Je moet je voorstellen dat iemand daar de hele mailqueue zit te beantwoorden, en zoiets heeft van "jaah, ach, is toch prima, ff opzoeken, ja hoor". Click -> send.
Een echte goede verkoper had natuurlijk zoiets gezegd als "Nee je kunt beter de Iiyama AS4821DT nemen, want die is 19" en dat is veeeel prettiger voor een game (oh en hij kost €1069)" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor jullie reacties, deze TFT LiteOn 170 TCO99 ga ik dus NIET kopen! Ik spaar nog maar even door en dan is de ADI die getest is denk ik een betere optie! Nogmaals bedankt!

Edit: Moet de responstijd (bij elkaar opgeteld) ongeveer 25ms zijn?

Edit 2: Mijn oog is gevallen op de Neovo F-17 Black/Grey TFT 17 inch is dit een goede monitor. Op verschillende sites zag ik er namelijk geen responstijd bij staan.

Bvd,
Ivo

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu voor de derde keer een ADI 715 die weer een dode pixel heeft. Op deze manier kun je makkelijk 30 dagen garantie geven op dode pixels want dat redden ze toch niet binnen die 30 dagen. Ook heb je geen vervangend scherm binnen 48 uur zoals ik hier op deze thread las. Bij mij was het 2 keer 5 dagen en nog steeds niet een scherm gezien die goed was.

Ik zou bijna denken dat het gebruikte schermen zijn die je yerug krijgt.

Ik zou zeker voor een HITACHI gaan als ik het over moest doen.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ook ik ben nu in de running voor een nieuwe monitor, ik ga ook voor een 17" TFT scherm:

Ik ga morgenochtend eens kijken in Utrecht (bij verschillende zaken) naar de volgende types:

Nec 1701 (is deze veel minder dan de 1760? Beide 16ms....)
Acer AL 707
Acer AL 718
Iiyama E430S
iiyama 4314UTG

Liggen allemaal zo'n beetje tussen de 400 en 500 euro...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit topic zo een beetje doorgelezen, maar kom nergens de sony hs73 tegen. dit is toch een vrij nieuw en mooi scherm met een responstijd van 20ms en 500:1 helderheid. dit is volgens mij best een goed scherm. hij is wat prijzig, maar denk wel de moeite waard. ik twijfel nog een beetje tuusen deze sony en de hp 1703 di een respontijd heeft van 25ms. of de hele goedkope acer 707 die wel goed is alleen volgens mij heel slecht is in de zwarte kleuren. kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldieLox schreef op 26 June 2003 @ 23:16:
Ook ik ben nu in de running voor een nieuwe monitor, ik ga ook voor een 17" TFT scherm:

Ik ga morgenochtend eens kijken in Utrecht (bij verschillende zaken) naar de volgende types:

Nec 1701 (is deze veel minder dan de 1760? Beide 16ms....)
Acer AL 707
Acer AL 718
Iiyama E430S
iiyama 4314UTG

Liggen allemaal zo'n beetje tussen de 400 en 500 euro...
Nee deze is in prencipe volgens mij hetzelfde alleen heeft deze geen DVI ingang en geen in hoogte verstelbare voet of standaard (whatever) in vergelijking tot de 1760nx.
Ik moet zeggen dat mij het beeld erg goed bevalt via D-Sub met mijn 1760NX dus dan zal dat op de 1701 ook wel zo zijn.
Als enigste grote nadeel heeft de 1701 dus de in hoogte verstelbare stander wat voor mij persoonlijk een groot struikelblok zou wezen omdat ik vrij lang ben en geen zin heb om naar beneden te kijken (wat ik nu helemaal niet heb) omdat de standaard van de 1760nx echt heel hoog kan.
Iig succes met je keuze in Utrecht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 21:44:
ik heb nu voor de derde keer een ADI 715 die weer een dode pixel heeft. Op deze manier kun je makkelijk 30 dagen garantie geven op dode pixels want dat redden ze toch niet binnen die 30 dagen. Ook heb je geen vervangend scherm binnen 48 uur zoals ik hier op deze thread las. Bij mij was het 2 keer 5 dagen en nog steeds niet een scherm gezien die goed was.

Balen man! In ieder geval doen ze niet moeilijk om hem om te ruilen...
Zou het wat uitmaken, die Hitachi? Hij heeft toch hetzelfde paneel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

clstat schreef op 27 June 2003 @ 08:32:
... Zou het wat uitmaken, die Hitachi? Hij heeft toch hetzelfde paneel....
Dat dacht ik dus ook. Waarschijnlijk is het gewoon een geval van 3x pech.
ADI gaat echt niet dit soort service aanbieden en dan opzettelijk zorgen dat je niet binnen 30 dagen een goed scherm hebt. Het kost ze namelijk bakken personeelsuren, dat wisselen. Ik denk dat ze na 1x wisselen al geen winst meer maken op het scherm.
Idee: leg aan de bezorger uit dat dit al je 4e scherm is en dat het niet opschiet zo. Dan wil hij vast wel even wachten/meehelpen om het vervangende scherm te pixel-testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat rond gekeken te hebben is de Acer AL718 denk ik het best om mee te gamen vanwege de lage resonstijd namelijk 20ms!

Hebben mensen ervaring met deze monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 09:26:
Na wat rond gekeken te hebben is de Acer AL718 denk ik het best om mee te gamen vanwege de lage resonstijd namelijk 20ms!

Hebben mensen ervaring met deze monitor...
Het best? En dan ga je puur af op de response tijd?
Er zijn monitoren met een lagere response tijd (16 ms.). Niet dat dat altijd wat zegt maar goed. Er zijn wat reviews geweest van 16ms monitoren (waaronder de hitachi) tegen een 20ms monitor (de iiyama). De iiyama kwam wat betreft games iets beter uit de bus dan de 16ms monitoen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen hier nog ff een kleine update over mijn Neovo K19 monitor en het spelen van spellen:

*BF1942 gaat zonder problemen
*Chaser geeft bij snelle bewegingen toch wel ghosting. Als je erg heftig beweegt wordt het allemaal wazig, maar in de basis is het goed speelbaar....

binnenkort nog meer games.....specieke wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

eehm unreal en colin mcrae 3, die ga ik vanavond als het mee zit ff testen ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Ik ben momenteel ook aan het kijken naar een TFT'tje waar op gegamed kan worden (Quake 3 , UT2k3 , Halflife 2). Ik werk af en toe ook nog wel eens met photoshop dus veel kleur kan ik eigenlijk wel gebruiken en een lage reactietijd ook.

Ik ben op de site van Iiyama geweest en mijn oog viel op de AX3817UTD. Deze heeft een responsetime van 25 ms en 16,7 miljoen kleuren. Mijn budget is ook niet zo hoog, iets van 300 euro..

Doe ik er goed aan om voor de AX3817UTD te gaan of zou ik beter een ADI Microscan kunnen nemen ???????????????, want deze heeft nog een lagere reactietijd , maar ik weet niet of die monitoren betrouwbaar zijn, want ik heb eigenlijk eerlijk gezegd nog nooit van dat merk gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Iemand ervaring met grote TFT schermen? ("Geld speelt geen rol, mijn kleine vriend", zei heer Bommel).
Ik ben namelijk op dit moment gewend aan de resolutie 1600x1200 en wil voor productiviteit (Developer, 3DS modeling, Photoshop en natuurlijk gamen), graag over naar wide screen (namelijk veel beter overzicht, dus 1920x1200).
Monitoren die ik tot nu toe heb kunnen vinden die hieraan voldoen zijn:
Synch Master 241 MP (24")
Sony SDM P232W (23")
Apple Cinema Display 23" (te gebruiken via DIV).

Iemand enige ervaring hoe deze zich verhouden als je er spelen op gaat doen (natuurlijk rekt het beeld uit omdat de native resolutie niet gehaald wordt 9gelukkig zijn er tegenwoordig wel veel spelen waarbij je de wide resolutie kan instellen zeg bv 1280x768, omdat mijn grafishce kaart het nooit zal aankunnen om 1920x1200 in 3d weer te geven, maar het gaat me hier meer om ghosting en kleur echtheid van deze schermen ivb met photoshop).

p.s. de 17"TFT/TV van samsung was ook een perfect ding (even kloten om de goede pixel rate in te stellen (1280x768x60Hz), omdat hij geen DVI heeft.) Echter die is nu als TV in de woonkamer en niet voor mijn workstation. (Geen ghosting gezien bij unreal in WIDE, erg koel spelen moet ik zeggen, het is bijna cheaten, want je ziet meer in je ooghoeken ;-) ).

Dank voor jullie input.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem te halen. Wegens ruimtegebrek zit ik er sterk aan te denken om voor een TFT-scherm te kiezen.

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de 17" Iiyama as4332ut, iemand ervaring met deze monitor of kan ik mijn € 800 beter aan een ander merk/type besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 14:34:
Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem te halen. Wegens ruimtegebrek zit ik er sterk aan te denken om voor een TFT-scherm te kiezen.

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de 17" Iiyama as4332ut, iemand ervaring met deze monitor of kan ik mijn € 800 beter aan een ander merk/type besteden?
Voor 770 euro heb je al een samsung 19" TFT (191T). IMO een veel betere besteding van je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 27 juni 2003 @ 14:41:
Voor 770 euro heb je al een samsung 19" TFT (191T). IMO een veel betere besteding van je geld!
Ik zit net even de specs te vergelijken, die Iiyama heeft wel DVI maar een redelijk hoge refreshrate (35 ms). Dan lijkt de samsung 191T betere specs, DVI en een refreshrate van < 25 ms. Alleen lijkt me 770 euro erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 14:55:
[...]

Ik zit net even de specs te vergelijken, die Iiyama heeft wel DVI maar een redelijk hoge refreshrate (35 ms). Dan lijkt de samsung 191T betere specs, DVI en een refreshrate van < 25 ms. Alleen lijkt me 770 euro erg goedkoop.
Ik moet zeggen dat je met de Neovo ook geen slechte koop lijkt te doen in het 19inch TFT segment. En die is 170 euro goedkoper dan die samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 27 June 2003 @ 13:11:
eehm unreal en colin mcrae 3, die ga ik vanavond als het mee zit ff testen ;)
Unreal heb ik ook nog liggen, welke dan? Unreal2 of 1?

CMR 3 kan ik ook wel ff proberen.

Ben zelf ook benieuwd hoe die Neovo daar onder presteerd. Het is alleen jammer dat ik het niet direct kan vergelijken met een Samsung 191T bijvoorbeeld. Dat scherm moet ik dan ff lenen van een kennis van mij :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Nu we het toch over Unreal hebben.
Unreal 2 en Unreal Tournament 2003 draaid bij mij echt als een zonnetje.
En ik vind het er echt veel beter uitzien dan op mijn 17" crt.
Ik ga echt nooit meer terug naar een crt. :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Heb vandaag net me Adi A715 binnen, heerlijk schermpje. Vietcong meegespeelt in de winkel(getest) en de volgende dag het wchermpje gekocht. *geen dode pixel. Ik zie geen ghosting hiero, maar ik speel alleen Need for speed hot pursuit 2/ vietcong /desperados etc. De echte snelle games nog niet zoals(Quake 3), maar ben wel van plan om dat te gaan doen in de toekomst. Zou echt dit schermpje aanraden, de Acer AL707(waar ik eerst naar kijkt haald deze kwaliteit niet)

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik het weer vraag mensen, maar dit zal echt de laatste keer zijn! Geloof me! ;)

Is deze monitor geschikt om mee te gamen? Hij lijkt mij goed, maar voor de aanschaf wil ik toch wat zekerheid.

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=110

Bvd,
Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 17:54:
Sorry dat ik het weer vraag mensen, maar dit zal echt de laatste keer zijn! Geloof me! ;)

Is deze monitor geschikt om mee te gamen? Hij lijkt mij goed, maar voor de aanschaf wil ik toch wat zekerheid.

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=110

Bvd,
Ivo
Vragen mag je altijd blijven stellen hoor ;). Deze monitor heb ik 2 dagen geleden op een LAN kunnen bewonderen en heb er zelf ook even achter mogen gamen.

Ik vind hem erg goed om op te gamen. Geen ghosting zichtbaar bij Ghost Recon en DVD's liepen vloeiend. Geloof me, een heerlijke game monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Dan ga ik hem morgen halen bij Office Centre!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nou ik zie door de bomen het bos niet meer ik stel het gewoon uit totdat de lcd's 5 rise en 5 fall hebben, dan is er tenminste geen ghosting meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 23:22:
ik heb dit topic zo een beetje doorgelezen, maar kom nergens de sony hs73 tegen. dit is toch een vrij nieuw en mooi scherm met een responstijd van 20ms en 500:1 helderheid. dit is volgens mij best een goed scherm. hij is wat prijzig, maar denk wel de moeite waard. ik twijfel nog een beetje tuusen deze sony en de hp 1703 di een respontijd heeft van 25ms. of de hele goedkope acer 707 die wel goed is alleen volgens mij heel slecht is in de zwarte kleuren. kan iemand mij vertellen hoe dit zit?
even mijzelf quoten. ik hoop dat iemand mij kan helpen. zou graag morgen 1 van deze monitoren willen kopen, maar wil als het kan nog even wat meningen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Glenn schreef op 24 June 2003 @ 11:11:
[...]

Als ik dit terugreken kom ik erop dat je een vermogen van meer dan 750W in je CRT wil sturen...!? Delen door 6 geeft dus een reeeler kostenplaatje.
toegegeven mijn rekenwerk is ietwat chaoties en krypties en een crt scherm van 750 W heb ik gelukkig niet
(mmm ihkv draadvervuiling: hoogste stroomverbruik bekend van een crt scherm :? )

maar als je stelt dat een crt scherm 1/2 deel van E140/E150 p'jr slurpt dan zegt mij iets dat ik eens op zoek moet gaan naar een illegale stroomaftappers. m.a.w. ik jou niet helemaal volgen - but never mind zand erover
tft's zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 18:46:
Mooi! Dan ga ik hem morgen halen bij Office Centre!
... en dan vul ik je aan met dat ie daar E469 excl btw is. ( dus incl E9 goedkoper dan bij mycom)
& en dat ikpersoonlijk een beetje teleurgesteld was over het voetstukding.. beetje lomp en nogal plasticachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Haaj,

Ik heb sinds vandaag een 17inch NEC LCD1701 tft, (16ms) waar ik hartstikke tevreden mee ben...
Alles goed ingesteld en windows zag er prachtig uit, alleen divx en xvid films waren te donker, dus dat heb ik bijgesteld in windows dmv de nvidia instellingen.

Maar in games zijn donkere gedeeltes pik zwart.. :?
Als je dus bijv. in een donker level zit, zie je dus hartstikke niks.. :'(

Wat kan ik hier aan doen?! ik heb al aan brightness, constrast enz. gezeten..
Ik heb een GF4ti4200 van asus en draai windows xp pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamma van de game even bijstellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG L1811S en hij werkt perfect! Ik heb niet echt last van Ghost effecten, ik zou eigenlijk niet weten hoe het eruit zou zien.

Hij werkt in ieder geval SUPER en ik ben er heel blij mee!

Het is ZEKER een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat mij ook erg opvalt is dat niet alleen de kwaliteit van de TFT er toe aan doet maar ook de videokaart.
Ik heb op het moment even met mijn tft scherm (samsung 181T)aangesloten op m'n minipc-tje en daar zit een Intel 815 grafische chip in.
Maar ik merk duidelijk meer ghosting! itt m'n gamepc waar wel een bak van een grafische kaart in hangt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan schreef op 27 juni 2003 @ 22:01:
Haaj,

Ik heb sinds vandaag een 17inch NEC LCD1701 tft, (16ms) waar ik hartstikke tevreden mee ben...
Alles goed ingesteld en windows zag er prachtig uit, alleen divx en xvid films waren te donker, dus dat heb ik bijgesteld in windows dmv de nvidia instellingen.

Maar in games zijn donkere gedeeltes pik zwart.. :?
Als je dus bijv. in een donker level zit, zie je dus hartstikke niks.. :'(

Wat kan ik hier aan doen?! ik heb al aan brightness, constrast enz. gezeten..
Ik heb een GF4ti4200 van asus en draai windows xp pro
ha!! jij ook al. Ook vandaag dzelfde tft gehaald... en ik heb ook exact hetzelfde probleem! Ik speel CS erg frequent en het eerste dat ik opmerkte was dus de donkere gedeeltes, zijn ook echt donker. Ik kan dus bijna geen verschil zien tussen friend/foe. Brightness/contract helemaal vol help niet. Gamma van spel vol helpt ook niet. Mijn vorige CRT monitor was gewoon goed en zag ik alles duidelijk.
Iemand hier een logisch verklaring voor? Of is dit gewoon het effect van tft? (wat dus wel minder is :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Effect van 16ms TFT, heb je hem op DSUB of DVI aangesloten? Je kan ook de instellingen aanpassen m.b.v. beeldschermeigenschappen tabblad color. Ik heb er zelf geen last van, maar ik speel andere spellen, CS nooit gespeeld. UT2003 is idd in de donkere gedeeltes wel wat donkerder maar niet echt erg veel of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 28 June 2003 @ 18:22:
Effect van 16ms TFT, heb je hem op DSUB of DVI aangesloten? Je kan ook de instellingen aanpassen m.b.v. beeldschermeigenschappen tabblad color. Ik heb er zelf geen last van, maar ik speel andere spellen, CS nooit gespeeld. UT2003 is idd in de donkere gedeeltes wel wat donkerder maar niet echt erg veel of zo.
Dsub. Tabje color geeft bij mij weinig keuze.. moet uit een soort van profiel? kiezen.. maar er zijn er een heleboel.
Ik zie in de donkere gedeeltes pikzwart.. dus campe bij mij is makkelijk nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

<edit: totaal verkeerd topic een reply gedaan 8)7 >

[ Voor 83% gewijzigd door We Are Borg op 29-06-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de liefhebbers. had hier een vraag gesteld over sommige monitoren, maar geen reactie gekregen. ik heb nu de HP f1703 staan met 25ms responstijd, maar ik moet zeggen. wat een PRACHTIG scherm. geen ghosting what so ever. superscherp beeld. (b eter dan menig sony, acer , hercules,hitachi en iiyama die ik allemaal getest heb)
zelfs beter dan menig 16ms scherm wat betereft ghosting. het design is ook supermooi en hij is makkelijk te verstellen. aanrader voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 17:51:
[...]

ha!! jij ook al. Ook vandaag dzelfde tft gehaald... en ik heb ook exact hetzelfde probleem! Ik speel CS erg frequent en het eerste dat ik opmerkte was dus de donkere gedeeltes, zijn ook echt donker. Ik kan dus bijna geen verschil zien tussen friend/foe. Brightness/contract helemaal vol help niet. Gamma van spel vol helpt ook niet. Mijn vorige CRT monitor was gewoon goed en zag ik alles duidelijk.
Iemand hier een logisch verklaring voor? Of is dit gewoon het effect van tft? (wat dus wel minder is :( )
Nou, ik heb het opgelost :)
Heb powerstrip gedownload, en daar kun je dus ook gamma mee instellen...die heb ik wat verhoogd en nog wat andere dingetjes, vervolgens kun je die instellingen opslaan en per toepassing (games dus ofzo..) toewijzen..

Dus dat per game andere kleurinstellingen worden geladen.. :)
Werkt prima.. alleen wat meer werk dan met crt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Conan schreef op 29 June 2003 @ 01:39:
[...]

Heb powerstrip gedownload, en daar kun je dus ook gamma mee instellen...die heb ik wat verhoogd en nog wat andere dingetjes, vervolgens kun je die instellingen opslaan en per toepassing (games dus ofzo..) toewijzen..

Op de CRT die ik tot een maand geleden had op mn werk (22" Iiyama, nu vervangen door een nieuwere 22" Iiyama) had ik precies het zelfde probleem... met precies dezelfde oplossing... is niet alleen een probleem van TFT's dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag: mijn Nec 15" 1501 kan tot 1024x... nu had ik ooit een driver waarmee ik ook 1280x... kon draaien. weet iemand welke driver dit was ? of is er ook een programmatje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 13:41:
ik heb een vraag: mijn Nec 15" 1501 kan tot 1024x... nu had ik ooit een driver waarmee ik ook 1280x... kon draaien. weet iemand welke driver dit was ? of is er ook een programmatje voor?
Jij kijkt zeker graag met een vergrootglas naar je tft? Ik vind 1280 bij mijn hitachi 17 inch al klein zat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de Sony HS73... ik heb em gezien en qua design overklast ie ze allemaal, maar is meteen 150/200 duurder dan de rest. En ik heb nog geen review van dat ding gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan schreef op 29 June 2003 @ 01:39:
[...]

hey thx het heeft idd gewerkt... moet je alleen wel elke keer ander profile kiezen als je gaat spelen, etc.. maar goed iets meer werk dan crt ja maar wel mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-06 22:13
Hey allemaal!

ben een beetje door de VELE posts heengegaan en twijfel nu tussen de:
ADI Microscan A715 & Hitachi CML174SXWB... :?

ik wil er eentje hebben die bij de volgende dingen goed presteert:
- photosjoppen
- video
- gamen

kan iemand mij met argumenten helpen de knoop door te hakken?

groets! B)

heeeeee ..... hoe is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

nou het zijn in prenciepe de zelfde schermen, dus ja, wat moet je dan kiezen, prijs, futers, enne zooi. de nec is trouwens ook het zelfde scherm (1760/1701)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de Hitachi CML174SXWB te gaan kopen. Kan iemand mij vertellen die zo'n monitor heeft hoelang de bijgeleverde DVI kabel is? Ik heb al op verschillende sites en natuurlijk de site van Hitachi gekeken maar staat nergens vermeld.

Weet ik namelijk gelijk of ik een verlengkabel moet kopen, die dingen zijn trouwens nog vrij prijzig, maar das weer een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:56
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:39:
Ik ben van plan om de Hitachi CML174SXWB te gaan kopen. Kan iemand mij vertellen die zo'n monitor heeft hoelang de bijgeleverde DVI kabel is? Ik heb al op verschillende sites en natuurlijk de site van Hitachi gekeken maar staat nergens vermeld.

Weet ik namelijk gelijk of ik een verlengkabel moet kopen, die dingen zijn trouwens nog vrij prijzig, maar das weer een ander verhaal ;)
De kabel is 1.8m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 20:30:
[...]

toegegeven mijn rekenwerk is ietwat chaoties en krypties en een crt scherm van 750 W heb ik gelukkig niet
(mmm ihkv draadvervuiling: hoogste stroomverbruik bekend van een crt scherm :? )

maar als je stelt dat een crt scherm 1/2 deel van E140/E150 p'jr slurpt dan zegt mij iets dat ik eens op zoek moet gaan naar een illegale stroomaftappers. m.a.w. ik jou niet helemaal volgen - but never mind zand erover
tft's zijn :P
Ik stel niet dat het 1/2 deel is, maar 1/6 deel. Een typische CRT zal zo rond de 150W trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al eerder is gemeld, maar sinds zaterdag ligt bij Office Center de LG L1811S Flatpanel voor €469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
ex btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 20:39:
Het lijkt erop dat Oom Tom weer eens zijn best gedaan heeft. Hopen dat ik aan de hand van dit artikel nu eindelijk eens een keuze kan maken. :P

http://www.tomshardware.com/newsletter/vol3/25/lcd.html
als je de conclusie zo leest dan is ome tom nog niet echt spraakzaam over al deze schermen.
En ik las ergens in dit topic dat mede tweakers het hadden over een dvi aansluiting op de nec 1760 maar ome tom zegt van niet. en ik kan het ook niet zo snel op de site van nec vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

De 1760NX heeft wel dvi aansluiting, maar degene die ze getest hebben de "1760V" heeft geen dvi aansluiting.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

heje ik heb een 1760nx maar heel soms slaat ie wel eens uit, hebben jullie daar ook wel eens last van? gata ie gewoon uit, en dan moet je hem weer aanzetten (doet hetw el weer gewoon) lijkt wel of de compu naar zoveel minuten hem gewoon uitschakeld, maar is wel iedere keer wisselend, nu 3 x gehad in 1 week.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Nee, geen last van hoor, ik heb ook de 1760nx-bk, heb er echt totaal nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

ja ben ik weer :+ de sony x82 is dus niet meer leverbaar en de 3e (zit ik nu achter) heeft een kapotte voet dus wordt andere monitor kiezen. Aangezien dit een 18" is en ik eigenlijk niet kleiner wil ben ik dus op zoek naar een monitor van 18" of 19" groter mag ook maar dan stijgt de prijs zo erg. Nu was mijn oog gevallen op de NEC 1760NX-BK maar dit is een 17" dus kom ik uit op de NEC 1860NX-BK alleen heeft deze maar 350 contrast ik heb nu 400 is dit merkbaar? En heeft toevallig IEMAND dat scherm staan :D search gaf geen een hit. Misschien dat er andere monitoren zijn die jullie mij aanraden dus brand maar los in dat geval zolang het maar niet kleiner dan 18" is. Ook voor game doeleinden dus 30< responce zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Q-bone schreef op 30 juni 2003 @ 17:52:
heje ik heb een 1760nx maar heel soms slaat ie wel eens uit, hebben jullie daar ook wel eens last van? gata ie gewoon uit, en dan moet je hem weer aanzetten (doet hetw el weer gewoon) lijkt wel of de compu naar zoveel minuten hem gewoon uitschakeld, maar is wel iedere keer wisselend, nu 3 x gehad in 1 week.
Misschien staat de "off timer" aan.
Die kan je vinden door op de tft 2x op exit te drukken en dan 2x links en dan de 1 na laatste

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Glenn schreef op 29 June 2003 @ 21:12:
[...]
Ik stel niet dat het 1/2 deel is, maar 1/6 deel. Een typische CRT zal zo rond de 150W trekken.
Aha -- ik denk dat ik je begrijp, maar let op:
CTX PR711 aan: 87watt uit 1 watt
17" Illylama aan 33 watt uit 2.4 watt
(gegevens uit de pc welt ranking)
gek dat deze tft in de uit/rust stand meer verbruikt dan die ene crt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ik druk mijn tft altijd helemaal uit ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een review (engels of nederlands) van de NEC LCD1701?
Ik heb google geprobeerd, search al gedaan maar kan niks vinden?
Tomshardware zegt ook al vrij weinig over nec monitoren.. en al helemaal niet over de 1701 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ik schaar mij sinds gister bij de club "omg wat heb ik een mooi scherm besteld!" :)

Wat is de Acer AL732 een über-1337 schermpje zeg. In reviews wordt wel telkens gezegd dat het een mooi design is, en je ziet het ook wel op de foto's, maar ik heb toch nog even een tijdje zitten kijken toen ik hem uitgepakt had, zelfs toen hij nog niet aanstond... erg mooi. Zelfs de OSD is veel sjeiker dan ik van CRT's gewend was (mooie hi-res plaatjes).
Overigens, ik las in een van de reviews dat het zo onhandig is dat het volume alleen via het OSD te veranderen is... wat niet waar is, want als je gewoon de < en > knopjes gebruikt zonder eerst op "menu" te drukken, stel je het volume in (heeft de reviewer kennelijk over het hoofd gezien).

Tot mijn grote geluk geen dode (sub)pixels. Ghosting/streaking test en UnrealTournament lieten geen ghosting of streaking zien (minder dan m'n CRT nota bene!).

* PowerFlower is happy

[ Voor 22% gewijzigd door PowerFlower op 01-07-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 18:51:
Heeft iemand nog pics van een ADI A715 thuis in werking?
beloofd is beloofd

http://home.quicknet.nl/qn/prive/gmj.tol/adi

dat met die lichte randen kan pas vanavond :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 21:44:

Ik heb nu mijn 4e scherm gekregen en die is EINDELIJK goed.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze wel 4 langs zijn geweest in 17 dagen. Toch wel goede service. _/-\o_

Me eindelijk happy :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Laatst online: 04-06 13:49
mja weet dat dit een beetje offtopic is maar, vinden jullie het nou serieus waard om een 15" LCD scherm te kopen voor 500 euro terwijl een 17" iiyama voor 200 euro nog veel mooier is.

Jullie kunnen zeggen van LCD word steeds mooier enzo. Maar als ik me ouders 15" LCD vergelijkt waarbij de kleuren vervagen als je 20cm er schuin naartoe gaat kijken. En dan een 17" op 1024x760 met een strakke 100+Hz.

Dus jullie kopen echt alleen maar een LCD voor de design en kleinheid? Maf..

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Craytahar schreef op 01 July 2003 @ 16:58:

...blabla...
Dus jullie kopen echt alleen maar een LCD voor de design en kleinheid? Maf..
De ene LCD is de ander niet :z

Lees eens waarom men een TFT aanschaft en verdiep je eens in de prestaties van moderne TFT schermen :) Dit in plaats van een overbodige post af te sluiten met een laffig flame-pje waarmee je je eigen onwetendheid zo pijnlijk mee bloot legt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
mja ok ik heb effe zitten lezen effe kijken wat ben ik zoal tegen gekomen kleuren vervagen zwart blijft pikzwart enzo.

het enigste positieve wat ik nog steeds tegenkom is de design omdat het zo klein kan voor de rest komt het nog lang nie aan de crt met de kleuren enzo.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Craytahar schreef op 01 juli 2003 @ 16:58:
Dus jullie kopen echt alleen maar een LCD voor de design en kleinheid?
Ja :D

Maar... design, en het feit dat het beeld gewoon veel mooier is. Heb nu een paar uurtjes zitten werken achter mn nieuwe TFT en ben daar een stuk minder moe van dan de 17" Sony die ik tot gister had. Dat is me wel wat waard, ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerAmd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 16:02
Ik heb net mijn Hitachi gekocht , en ik moet zeggen, wat een verschil met mijn 17" Crt, heel helder, vreselijk mooie kleuren, en wat een rust aan mijn ogen zeg.
Ik heb meteen maar ffies Wolfenstein : Enemy Territory uitgeprobeerd ivm de ghosting, maar ik kon niets ontdekken.
Het was een hele uitgave, maar ik weet nu al dat het zeker de moeite waard is, dus van mij een hele grote pluim voor de Hitachi. :)

Edit:

Ik heb geen defecte pixels of subpixels kunnen ontdekken, dus ben ook daar heel tevreden over.

[ Voor 13% gewijzigd door PowerAmd op 01-07-2003 17:53 ]

Come to the dark side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
nou als ik zou moeten kiezen tussen een 17" TFT en een 19" IIyama dan valt mijn keuze nog steeds op de IIyama CRT wegens prijs en strakheid met gamen

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan ook eindelijk maar eens een 17" TFT besteld. Morgen komt ie hopelijk binnen, het is de Hitachi CML174SXWB geworden. PowerAmd, je stelt me nog meer gerust door je ervaring. Kan haast ook niet misgaan, heb hem in het echt gezien en zag er allemaal prima uit.

Morgen zal ik mijn ervaring ook eens posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Craytahar schreef op 01 July 2003 @ 17:38:
mja ok ik heb effe zitten lezen effe kijken wat ben ik zoal tegen gekomen kleuren vervagen zwart blijft pikzwart enzo.

het enigste positieve wat ik nog steeds tegenkom is de design omdat het zo klein kan voor de rest komt het nog lang nie aan de crt met de kleuren enzo.
Mijn voordelen: minder ruimtevretend, minder warm, scherper beeld en rustiger beeld :)

Kleuren maken hier nagenoeg geen donder uit, heb het regelmatig getest (heb een poos tegelijk CRT en TFT in dualhead opstelling gehad) en ook van flink opzij heb ik nog verbazend goed beeld :)

Enige nadeel is de prijs, maar die wordt imo door de voordelen goed gemaakt :) En ja, het staat ook nog best wel flex, zo'n scherm. Iig moet eenieder het voor zichzelf uitmaken maar hier komt er nóóit meer een CRT in :) Wel, hiermee wil ik maar aangeven dat het wat genuanceerder kan liggen zoals jij doet voorkomen (en deze nuance is ook best wel in deze topic terug te vinden bij deze en gene)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.