TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.055 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerAmd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 16:02
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 18:22:
Ik heb dan ook eindelijk maar eens een 17" TFT besteld. Morgen komt ie hopelijk binnen, het is de Hitachi CML174SXWB geworden. PowerAmd, je stelt me nog meer gerust door je ervaring. Kan haast ook niet misgaan, heb hem in het echt gezien en zag er allemaal prima uit.

Morgen zal ik mijn ervaring ook eens posten
Als jouw ervaringen dezelfde zijn als de mijne krijg je er geen spijt van, waar haal je hem trouwens vandaan?
Ik heb hem bij yorcom besteld, voornamelijk door de goede beoordeling in de shop survey.

Come to the dark side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
tis wel niet aan bij gestelds, :P maar ik haal dezelfde bij salland, daar haal ik zaterdag namelijk ook de rest van me pc (omdat je daar ook een afhaal balie hebt, en op zaterdagen kan je daar het scherm testen op dode pixels :) )

maar als nightwalker ook goede ervaringen over dat scherm krijgt kan ik al helemaal niet meer w88 :D

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem inderdaad ook bij Yorcom besteld, eerst even gebeld of hij nog op voorraad was. Dat was ie, dus maar meteen afwerken die bestelling. Morgen komt ie binnen, althans dat hoop ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ervaring met het volgende scherm,
Dell 171FPB 17" TFT of de Dell 1702 FP 17" TFT?
Alvast bedankt, ik ben nog aan het zoeken naar reviews,
Ik heb wel ergens gelezen dat Dell TFT schermen eigenlijk van Samsung waren maar met welke schermen zijn die te vergelijken dan :S.
Voor de specs: http://www.euro.dell.com/...el_dimen_3_dimen_8300.htm
en dan naar monitoren scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Mijn oude monitor is net kaduuk gegaan (Dell 17" CRT) en dus moet ik nu over op een nieuwe. Een mooie tft leek me wel een goed idee, en aan de hand van Ome Tom's reviews ben ik eigenlijk uitgekomen op ofwel de Hitachi C-nogwat (ze moeten toch es een fatsoenlijke naam gaan introduceren, dit is niet te doen), ofwel de Hyundai Q17. Deze laatste lijkt mij de betere van de twee, maar heeft in de pricewatch maar twee winkels die hem verkopen, en geen van beide in de buurt van Groningen. Waarom de Q17? Omdat hij wel echt 16M kleuren weergeeft (ik ben hevige fotosoeper / webdesigner dus must) en goed is qua games. Echter hij is dus niet ergens te bezichtigen... Daarnaast is er nog een ADI A175 die volgens sommigen weer hetzelfde is als de Q17, en welke wel in de buurt te krijgen is.

En dan kom je weer die Neovo K-19 tegen... Wat een (mooi) monster, maar ik las in die ene review uit deel 4 dat hij het op zn laptop met DSUB weer niet zo best deed... Heeft iemand hier inmiddels ervaring mee, want ik heb nu nog geen DVI, en eigenlijk wou ik videokaartvervanging uitstellen tot de release van Half-Life 2.

Edit: hoe zit het met de weergave van non-native resoluties op de Q17 en de K-19?

[ Voor 5% gewijzigd door Marten op 01-07-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ok, nu heb ik toch echt de hele topic gehad .. :| maar is er iemand die op dit moment even een korte opsomming kan maken van de 17" TFT top 5 die hier het meeste genoemd worden, gesorteerd op de beste (pixel)garantie ?
Ik twijfel erg tussen de merken CTX, ADI en HITACHI, maar dat punt moet bij mij namelijk de doorslag geven denk ik. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32

Robin F.

5 micron is huge

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 21:44:
ik heb nu voor de derde keer een ADI 715 die weer een dode pixel heeft. Op deze manier kun je makkelijk 30 dagen garantie geven op dode pixels want dat redden ze toch niet binnen die 30 dagen. Ook heb je geen vervangend scherm binnen 48 uur zoals ik hier op deze thread las. Bij mij was het 2 keer 5 dagen en nog steeds niet een scherm gezien die goed was.

Ik zou bijna denken dat het gebruikte schermen zijn die je yerug krijgt.

Ik zou zeker voor een HITACHI gaan als ik het over moest doen.!!
Ik begin nu ook zulke gevoelens te krijgen. Heb vorige week zaterdag de A715 gehaald, en er zat een dode pixel op. Geen punt dacht ik, ik bel op en hij wordt vervangen. Dus maandag gebeld, emailadres doorgegeven. 's avonds nog niks ontvangen, dus nog maar een emailtje gestuurd. De rest van de week geconcentreerd op tentamens.

Gisteren (maandag) maar weer gebeld waar ze bleven, en ze stuurden zowaar meteen een emailtje. Vandaag (dinsdag) vervanging gekregen. Wat bleek: Een versleten doos met een duidelijk gerepareerde monitor. Pixelperfect maar met een veel groter mankement: het paneel is verkeerd gemonteerd. De bovenrand van het scherm zit onder de rand van de behuizing (waardoor drie rijen pixels wegvallen) en onderaan zit een zwarte rand.

Maar da's nog niet alles: Als het scherm donker of zwart is (films, games) zie je allemaal donkere en lichte vlekken. Het lijkt alsof het paneel onder mechanische spanning staat of zoiets. De vorige had perfect egale diepzwarte vlakken.

Meteen ADI gebeld, het heeft me een kwartier gekost om ze uit te leggen wat het probleem was en ze te overtuigen dat ik recht heb op een nieuwe. "Meneer, dat kan helemaal niet, bij LCD's kan het beeld niet verschoven zijn." "Heeft u al op het knopje 'auto' gedrukt?"

Ik heb ze toch weten te overtuigen ("ik geef u het voordeel van de twijfel", alsof het mijn schuld is!), dus nu afwachten maar....

ADI is nu wel erg in mijn achting gedaald. De eerste was een prachtig scherm met alleen een dode pixel, maar wat ik nu voor mijn neus heb... Vreselijk. Laten we hopen dat driemaal scheepsrecht is...

Wordt vervolgd...

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nu al tijden op een aanzienlijke prijsverlaging van se samsun 191T... als die ooit komt. Wat ik me af vroeg is het volgende: Kan deze monitor zich nog wel meten met de laatste modellen ?
Je wordt doodgegooit met goedkopere tft's van 17, 18 inch weliswaar maar zit er nog een goede prijs/qualiteit verhouding in die 191T ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb ergens in 't topic gelezen dat je op de Acer AL732 2 bronnen kan aansluiten en dan door een druk op een van de knoppen kan schakelen tussen de twee bronnen. Was dit de Acer of vergis ik me? Kan de NEC 1760NX dit ook? ben namelijk van plan om het aan te sluiten op m'n PC en op mijn toekomstige 15" Apple Powerbook

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:10
illuware schreef op 01 juli 2003 @ 22:29:
Daarnaast is er nog een ADI A715 die volgens sommigen weer hetzelfde is als de Q17, en welke wel in de buurt te krijgen is.
Van de buitenkant is die wel hetzelfde, maar het paneel wat erin zit is anders.

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*blij is met zijn Samsung 191T* :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:57
Ik weet echt niet meer welke LCD nou echt goed is voor gamen.

Natuurlijk moet de responsetime goed zijn. Het liefst 16 of 12 natuurlijk :P.

Maar kan iemand vertellen welke nou echt gewoon goed op te gamen is. Waar je echt geen ghosting vind. Vooral in counterstrike.

Kheb wel een aantal reviews doorgelezen, maar die waren al vrij oud.
Ik weet wel dat de volgende merken 16 ms schermen hebben.

NEC
ACER
HITACHI

wat is trouwens het aantal FPS van 16 ms (staat niet in de mini FAQ ;) ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerAmd
K-2SO schreef op 01 July 2003 @ 22:45:
Ok, nu heb ik toch echt de hele topic gehad .. :| maar is er iemand die op dit moment even een korte opsomming kan maken van de 17" TFT top 5 die hier het meeste genoemd worden, gesorteerd op de beste (pixel)garantie ?
Ik twijfel erg tussen de merken CTX, ADI en HITACHI, maar dat punt moet bij mij namelijk de doorslag geven denk ik. B)
Toen ik bij yorcom mijn Hitachi kocht heb ik meteen ffies geinformeerd naar de pixel garantie.
Je krijgt 30 dagen pixel garantie van Hitachi, dit is op een dooie pixel of subpixel.
Je moet het wel zelf met Hitachi afhandelen volgens yorcom, maar dat is m.i. geen probleem.
Lijkt mij een hele goeie regeling.
Hoe het bij de andere merken is zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Come to the dark side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerAmd
illuware schreef op 01 July 2003 @ 22:29:
Waarom de Q17? Omdat hij wel echt 16M kleuren weergeeft (ik ben hevige fotosoeper / webdesigner dus must) en goed is qua games.
Volgens de handleiding geeft de Hitachi trouwens ook 16.7 miljoen kleuren weer, dat was zo'n beetje het eerste waar ik naar keek toen ik hem kocht, als hij minder kleuren zou weergeven had ik hem zeker niet aangeschaft. 8)

Come to the dark side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 08:14:
*blij is met zijn Samsung 191T* :9
Na een hoop kijken, beslissingen nemen en toch maar niet doen heb ik ook gisteren deze tft bestelt bij pcvergelijk :9 Hoop binnenkort binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Craytahar schreef op 01 July 2003 @ 16:58:
mja weet dat dit een beetje offtopic is maar, vinden jullie het nou serieus waard om een 15" LCD scherm te kopen voor 500 euro terwijl een 17" iiyama voor 200 euro nog veel mooier is.

Jullie kunnen zeggen van LCD word steeds mooier enzo. Maar als ik me ouders 15" LCD vergelijkt waarbij de kleuren vervagen als je 20cm er schuin naartoe gaat kijken. En dan een 17" op 1024x760 met een strakke 100+Hz.

Dus jullie kopen echt alleen maar een LCD voor de design en kleinheid? Maf..
Zoals al eerder is aangegeven, neem het topic eens goed door. Ik zal toch even wat argumenten geven waar jij duidelijk niet aan denkt :)

- Verbruikt minder energie
- Een goede TFT is vele malen scherper dan een CRT. "Maar mijn CRT is haarscherp". Ja, dat kan best. Ik heb een vision master Pro 454 (19") en die vond ik altijd haarscherp. Daarna heb ik 2 uurtjes achter een Dell 17" TFT gezeten en dan is het gewoon beeld. Maar ga dan meteen achter je CRT zitten en DAN zie je echt een enorm verschil in scherpte.
- Een TFT is veel rustiger voor je ogen. "Maar mijn monitor @ 100 Hz is ook lekker". Klopt, maar een TFT is toch beter en rustiger voor je ogen.

De kijkhoek waar jij het over hebt moet je gewoon goed op letten bij aanschaf, maar is idd een klein nadeel waar ik wel overheen kan komen. Gamen kan je ook heerlijk op een goede TFT.

Kortom, TFT heeft veel meer voordelen dan je denkt. Het gaat dus niet alleen om design. En ja, de prijs is een nadeel en voor 400 euro heb je een dikke 19" CRT tegen 800 euro voor een 19" TFT (heb ik gisteren uitgegeven, doet wel pijn :P). Maar ik vind het zeker het geld waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Alpha-sphere schreef op 02 July 2003 @ 02:11:
Ik heb ergens in 't topic gelezen dat je op de Acer AL732 2 bronnen kan aansluiten en dan door een druk op een van de knoppen kan schakelen tussen de twee bronnen. Was dit de Acer of vergis ik me? Kan de NEC 1760NX dit ook? ben namelijk van plan om het aan te sluiten op m'n PC en op mijn toekomstige 15" Apple Powerbook
Ja
STIMPPYYY schreef op 02 July 2003 @ 12:11:
16 ms = 62.5 fps :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

1000 / response_in_ms = fps.
Dat is btw de (door de fabrikant opgegeven) rise + fall van zwart naar wit, kortom je zou 62,5 keer van zwart naar wit kunnen in een seconde. IRL zal je niet vaak meemaken dat je dat weer gaat geven ;)
En vergeet vooral niet dat je met een refresh van 60hz toch nooit meer dan 60 fps zult halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Eerder in een van de final episodes zag ik het probleem staan dat ik nu heb: op DVI krijg ik geen signaal in XP op mn Acer. Wel in gewone VGA mode, ook via de analoge d-sub lukt het, maar na installatie van de Radeon drivers (all-in-wonder 9000pro) krijg ik na het xp boot scherm geen input meer... waar lag dat ook al weer aan?
Btw, in vga mode de instellingen goed zetten op "lcd 1280x1024" of zelfs "lcd 640x480" en de refreshrate naar 60hz helpt niet...

* PowerFlower vind DVI toch duidelijk beter dan analoog en wil dus digitaal draaien!

[ Voor 11% gewijzigd door PowerFlower op 02-07-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFlower schreef op 02 July 2003 @ 13:53:
1000 / response_in_ms = fps.
Dat is btw de (door de fabrikant opgegeven) rise + fall van zwart naar wit, kortom je zou 62,5 keer van zwart naar wit kunnen in een seconde. IRL zal je niet vaak meemaken dat je dat weer gaat geven ;)
En vergeet vooral niet dat je met een refresh van 60hz toch nooit meer dan 60 fps zult halen ;)
klopt niet echt wat je zegt rise&fall is van zwart naar wit naar zwart, dus heb je in principe 2x zoveel fps, maar dit blijft idd maar 60 fps dankzij de refreshrate.

Ook is 16ms de meest optimale schakeling, van zwart naar wit, andere kleurovergangen kunnen veel langer duren.
Anandtech
When we see the image go from White to Black to Green (ie mouse cursor over a green background), the response times appear clearly in excess of 40ms. As we will discover more in the near future, gray to gray response times can actually be as high as 100ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 02 July 2003 @ 12:11:
Ik weet echt niet meer welke LCD nou echt goed is voor gamen.

Natuurlijk moet de responsetime goed zijn. Het liefst 16 of 12 natuurlijk :P.

Maar kan iemand vertellen welke nou echt gewoon goed op te gamen is. Waar je echt geen ghosting vind. Vooral in counterstrike.

Kheb wel een aantal reviews doorgelezen, maar die waren al vrij oud.
Ik weet wel dat de volgende merken 16 ms schermen hebben.

NEC
ACER
HITACHI

heb hier een NEC met 16 ms staan, net gekocht en CS mee gespeeld. Speelt perfect, geen ghosting of whatever. Allen hij is aan de donkere kant maar dat is opgelost door powerstrip down te loaden en de gamma wat hoger te zettten. ZEER mooi schermpje.
Ow dit nog ff, ik wou dus ff gisteren een dvd kijken op me pc. Deed full screen en toen ging de beeld toch slecht!! Je ziet em echt bijna scherm voor scherm afbeelden. Iemand die een NEC 1701 heeft die dit ook heeft of kan bevestigen? Film kijken op full screen zit er dus niet meer in op me PC :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
We Are Borg schreef op 02 juli 2003 @ 13:01:
[...]

Na een hoop kijken, beslissingen nemen en toch maar niet doen heb ik ook gisteren deze tft bestelt bij pcvergelijk :9 Hoop binnenkort binnen
Ik kan je verzekeren dat je een goede keus hebt gemaakt! Ik ben ook nog steeds
heel erg blij met mn 191T.

Had trouwens een email gestuurd naar Samsung met de vraag hoe ik het beste
mn scherm kon schoonmaken ( had wel op de gathering gezocht mr vond er veel
tegenstrijdige opmerkingen ). Zelfs bij Samsung blijven ze voorzichtig en durven ze
geen harde aanbevelingen te doen. Had het idee dat ze niet aansprakelijk gesteld
wilden worden voor hun advies ( wanneer het fout zou gaan ).
Mr het beste is volgens Samsung om het scherm schoon te maken met een
meer dan vochtige 8)7 doek.
Kan iemand dit bevestigen? Want ik vindt het een nogal vaag advies en wat doe
je met vette vingers? Die blijf je op deze manier zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:59:
Kreeg vandaag krantje binnen met daarop wel een interessant TFT.
de Neovo K-19 voor € 599 bij www.computer-land.nl

De Specs zijn:

Grootte: 19"
Refreshtijd: 25ms
Inkijkhoek: 170/170
Contrast: 600:1
Helderheid:250 cd/m2
Resolutie: 1280x1024
Aansluiting: D-Sub & DVI

Ik zat eraan te denken om de Samsung 191T te kopen, maar deze heeft wel betere contrast, 600:1 tegen 500:1 van Samsung.
Voor de rest zijn de specs wel gelijk.
De prijs van deze is ook stukje goedkoper tegen de € 760 van Samsung.

Is dat wat of....
Ik zit zelf ook met dit "probleem".
Op de site www.agneovo.nl is helemaal NIETS te vinden over dit scherm :s Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd, maar nog steeds geen antwoord.

Edit: Thanx Noppie.

PS. Ik speel nauwelijks games. af en toe wat spellen als MoH, etc. DVD's vind ik ZEER belangrijk!

[ Voor 9% gewijzigd door timovd op 02-07-2003 17:18 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
timow schreef op 02 July 2003 @ 17:04:
[...]

Op de site www.agneovo.nl is helemaal NIETS te vinden over dit scherm :s Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd, maar nog steeds geen antwoord.
Kijk hier:
http://www.pcvergelijk.nl/showproduct.aspx?idx=836&cel=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Waarom is er niets over de K-serie van Neovo te vinden op hun eigen site??

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
Er is wel iets te vinden, waarschijnlijk een uitlopend model, kijk maar:
http://www.agneovo.nl/support/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow dit nog ff, ik wou dus ff gisteren een dvd kijken op me pc. Deed full screen en toen ging de beeld toch slecht!! Je ziet em echt bijna scherm voor scherm afbeelden. Iemand die een NEC 1701 heeft die dit ook heeft of kan bevestigen? Film kijken op full screen zit er dus niet meer in op me PC :'(
Ik heb de 1760nx (volgens mij praktisch hetzelfde scherm maar dan zonder dvi) maar ik kan gewoon fullscreen kijken.
Net nog naar Sopranos gekeken en niks aan de hand, netzo vloeiend als anders.

Qua schoonmaken, ik gebruik een zacht doekje, voorzichtig schoonmaken.
En voorkomen is beter dan genezen, niemand met zijn vingers aan het scherm laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst gelezen , dat je het beste je doekje kon vochtig maken met regenwater !
In mijn pa's samsung 171p zitten nou flinke vlekken , me ma had iets op het doekje zitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:34:
[...]

beloofd is beloofd

http://home.quicknet.nl/qn/prive/gmj.tol/adi

dat met die lichte randen kan pas vanavond :Y)
Hey top! Ziet er goed uit.
Ben benieuwd naar dat lichte randen verhaal.
En blijf je nog steeds bij je mening van dat het geen schermpje is om met je TV kaart TV op te bekijken? En DVD's vanaf je DVD-ROM spelertje? En zo ja, welke monitor raad men dan aan voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 19:19:
[...]

Ik heb de 1760nx (volgens mij praktisch hetzelfde scherm maar dan zonder dvi) maar ik kan gewoon fullscreen kijken.
Net nog naar Sopranos gekeken en niks aan de hand, netzo vloeiend als anders.

Qua schoonmaken, ik gebruik een zacht doekje, voorzichtig schoonmaken.
En voorkomen is beter dan genezen, niemand met zijn vingers aan het scherm laten komen.
hmz... kan het door de DVI komen? Is dat maybe sneller?
Ik laat ook echt niet iemand met zijn vingers aan mijn tft komen... mijn broer zat constant op mijn vroegere crt scherm te tikken met zijn vingers als ie gekilled werd in wolfenstein. Als ie dat nu doet.. is ie nog niet jarig..
I O+ my tft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder niet meer jarig }) .
Maar das niet normaal he , als je gaat kijken hoeveel mensen aan het beeldscherm zitten. Als ik nou wel is kijk zit me hele scherm onder de vinger afdrukken. Das niet normaal gewoon.
Als ik dadelijk ook een tft scherm heb , komt er ook niemand meer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op 02 July 2003 @ 17:04:
[...]

Edit: Thanx Noppie.

PS. Ik speel nauwelijks games. af en toe wat spellen als MoH, etc. DVD's vind ik ZEER belangrijk!
Ik vind het een goede monitor. Ik werk er nu een week meej en het bevalt zeer goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 hansols h750 schermen gekocht (17"). Ze bevallen tot nu toe goed. Haarscherp beeld, en kan er ook goed op gamen. specs

Ook ff een picje hiero: Afbeeldingslocatie: http://yardcure.netfirms.com/pics/got/hansol.jpg

Bij sommige games wel hele lichte ghosting maar het stoort me niet (stef2 lichte ghosting, ut2k3 niet :?) . Ik heb hoofdzakelijk tft's genomen om van me hoofdpijn en eye-strain af te zijn. Ik moet wel heel erg wennen aan de brightniss van het scherm.

Weet iemand toevallig hoe je dit scherm in ECO mode zet ? ik krijg het niet voor me elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz... kan het door de DVI komen? Is dat maybe sneller?
Ik laat ook echt niet iemand met zijn vingers aan mijn tft komen... mijn broer zat constant op mijn vroegere crt scherm te tikken met zijn vingers als ie gekilled werd in wolfenstein. Als ie dat nu doet.. is ie nog niet jarig..
I O+ my tft :+
Ik heb dan wel DVI maar gebruik het niet. Kreeg van meerdere mensen te horen dat het niets tot weinig uitmaakt op een 17"scherm.
Wellicht is het filmpje niet van een hoge kwaliteit of kan je pc het niet aan (las wel eens dat zware divx oid problemen kunnen veroorzaken).

Ik verwacht niet dat het aan je monitor ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Ik wilde eigenlijk weten of er iemand ervaringen had met dit scherm, een hyundai q17:
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/hyundai_q17_1.jpg
review:
*Hyundai Q17 = http://www4.tomshardware....6/lcd-06.html#hyundai_q17

specs:
-Response rate 20 ms
-Contrast ratio 450:1
-Connectivity D-Sub + DVI
-Resolution 1280 x 1024
...

Ik wil er dus perfect op kunnen gamen zoals op een heel goed 19 "crt scherm, heeft er iemand die hyundai q17 want ik zie er bijna nergens iets over. commentaar en ervaringen aub! Die hyundai lijkt me wel wat volgens tom, maar ik zie niemand die ene heeft.
Of weet er iemand een goedkoper alternatief, goedkoopste shop doet em weg voor 500€.
Kwil niet in het zak gezet worden :*) Als je me begrijpt ;)

[ Voor 41% gewijzigd door DeNB3rt op 03-07-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ik ga denk ik ook maar een TFT aanschaffen. Ik zit nu op een 21" CRT, maar deze is nu al erg oud en de kleuren beginnen erg lelijk te worden. Ik zat te denk aan een 15" TFT, omdat mijn budget rond de 300 euro ligt en ik zat te denken aan de Acer AL506.

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL506_Normal.jpg

Andere keus is misschien wel de Samsung 152S, maar die vind ik iets te duur. Iemand die ervaringen heeft met die Acer? De GoT search vind niets en google vind ook niets bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
DeNB3rt schreef op 03 July 2003 @ 10:19:
Ik wil mij eff een 17" tft aanschaffen, mare, die moet 100% geschikt zijn om snelle games te spelen zoals bf1942, unreal,...
Ik wil dus beter varen dan met mijn acer 77e 17" crt scherm.
Heb ik dus gekeken om tomshardware & tweakers en wil ik duz kiezen uit 2 schermen:
*Acer AL707 17" = reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juni 2003 (deze zat in het high end game systeem)

Ik wil er dus perfect op kunnen gamen zoals op een heel goed 19 "crt scherm, heeft er iemand die hyundai q17 want ik zie er bijna nergens iets over of acer? commentaar en ervaringen aub! welke zou ik nemen? Die hyundai lijkt me wel wat volgens tom, maar ik zie niemand die ene heeft
Als je de Topic even rustig door heb gelezen dan kwam je erachter dat je voor gamen een snelle responsetime nodig hebt. De Acer 707 heeft een response time van 20ms op zicht niet slecht maar als je een gamer ben kan je beter een van deze drie nemen.
- Acer 732
- NEC 1760NX
- Hitachi 174SXW
Alle drie 16ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 03 juli 2003 @ 11:12:
[...]

Als je de Topic even rustig door heb gelezen dan kwam je erachter dat je voor gamen een snelle responsetime nodig hebt. De Acer 707 heeft een response time van 20ms op zicht niet slecht maar als je een gamer ben kan je beter een van deze drie nemen.
- Acer 732
- NEC 1760NX
- Hitachi 174SXW
Alle drie 16ms
Lees dan wel dit ff :
16 ms: Beware!

When we tested the first monitors of this kind, the Iiyama AS4314UTG and Hitachi CML174SXW, we were surprised to find much less afterglow on the 20-ms monitor than on the 16-ms. We have gone into this matter since then, and it turns out that the term 16 ms is exaggerated. 16 ms (max.) would be more accurate. If the manufacturers were really frank about this, they would indicate that 16-ms panels only display 262,000 colors instead of the usual 16 million. In fact, AU Optronics uses its extra fast response time to display 16 million colors in the end. With luck, the color your game needs will be one of the 262,000available to start with and, if so, the response time actually will be 16 ms.

But if the color is not in the 262,000 table, the panel will display the two closest shades alternately. Because the display is very fast, your eye will only detect one shade, the right one. But for you to see an image, the monitor has to draw two of them. (AU Optronics has confirmed this.)
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 11:14:
[...]

Lees dan wel dit ff :
[...]

bron
Ligt er maar net aan of je dit erg vind. Sommige mensen niet en anderen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 14-09 15:48
Gisteren besloten om te kiezen voor de Hitachi CML174SXWB, vrij genomen en wezen halen bij Yorcom.
Gezien dat ik de bijbehorende pc ook nog moest bouwen (A7N8X deluxe, 3000+, Hercules 9800 Pro) nog geen tijd gehad om de Hitachi uitvoerig te testen.
Op het eerste gezicht is het beeld prachtig, hangt nu aan de DVI kabel.
Pixeltest uitgevoerd : geen dode pixels / sub-pixels.
Brightness op DVI kabel aangesloten staat standaard op 100%.
Wat wel vervelend is dat met de DVI kabel aangesloten, dat je je contrast niet kan afstellen, alleen de brightness.
Vanavond verder met de VGA kabel aangsloten, kijken wat ik mooier vindt, op de website van ome Tom gelezen dat ie op VGA ook verschrikkelijk mooi beeld geeft, ook mede doordat je je contastzlef kan instellen.
Als iemand verder nog tips heeft qua afstellingen van dit scherm hoor ik het graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen de Hitachi CML174SXWB of de Eizo 565K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:20:
Ik twijfel nog tussen de Hitachi CML174SXWB of de Eizo 565K.
Eizo 565K waarom?

De L557 is de nieuwe 17" van eizo, deze is volgens mij goedkoper, en ook waarschijnlijk beter. Kwam in de test van computertotaal als beste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat reviews gelezen, het wordt toch de Hitachi CML174SXWB (goede response tijd). Nu nog een winkel vinden die hem verkoopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

ubermaestro schreef op 03 July 2003 @ 10:24:
Ik ga denk ik ook maar een TFT aanschaffen. Ik zit nu op een 21" CRT, maar deze is nu al erg oud en de kleuren beginnen erg lelijk te worden. Ik zat te denk aan een 15" TFT, omdat mijn budget rond de 300 euro ligt en ik zat te denken aan de Acer AL506.

[afbeelding]

Andere keus is misschien wel de Samsung 152S, maar die vind ik iets te duur. Iemand die ervaringen heeft met die Acer? De GoT search vind niets en google vind ook niets bijzonders
Je gaat er qua beeldgrote wel erg op achteruit. Kan je niet beter even wachten (budget wat laten groeien ;) ) en voor 17 INCH gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubermaestro schreef op 03 July 2003 @ 10:24:

ik denk dat je erg moet wennen... van 21"naar 15" (17" CRT) is nogal een groot stap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
zit sinds 2 dagen achteren eizo L767 op werk. en ik dacht dat het een 17"scherm was. maar vond 'm al erg groot. blijkt ie 19 inch te zijn, wow. (heb 'm verder niet getest op ghosting etc) maar wel erg mooi afgewerkt.
heb zelf de acer 732 besteld voor thuis. nu nog wachten tot alles komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Hitachi CML174SXWB via www.yorcom.nl besteld, ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
ik wacht even op een 12 MS scherm.

hoeveel FPS is dat. Ik dacht iets van 80 ofzo.

Weet iemand ook wanneer ze een beetje uitkomen ? kan er namelijk niet veel informartie over vinden. alleen dat NEC binnenkort met een 12 mS scherm komt. Dat zou ergens in de zomer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jij denkt niet dat 12ms schermen volgens hetzelfde principe werken als de 16ms varianten?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerAmd
kosz schreef op 03 July 2003 @ 11:39:
Gisteren besloten om te kiezen voor de Hitachi CML174SXWB, vrij genomen en wezen halen bij Yorcom.

Als iemand verder nog tips heeft qua afstellingen van dit scherm hoor ik het graag !
Ik kan je niet echt een tip geven, dit mede omdat ik het scherm op mijn dvi uitgang aangesloten heb, en er heel tevreden over ben.
ik kan alleen dit zeggen : schroef de brightness terug naar ongeveer 10 procent, anders kan je de hele buurt zo'n beetje verlichten.

Come to the dark side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 15:12:
En jij denkt niet dat 12ms schermen volgens hetzelfde principe werken als de 16ms varianten?
Misschien. Ik ben let daar niet echt veel op ofzo. Ik denk wel dat 12 MS schermen weer 16 m kleuren aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
We Are Borg schreef op 03 July 2003 @ 13:35:
[...]

Je gaat er qua beeldgrote wel erg op achteruit. Kan je niet beter even wachten (budget wat laten groeien ;) ) en voor 17 INCH gaan?
Mwah, ik koop liever een kleinere 15 inch, kan ik ook weer wat dichter op mn monitor zitten, die monitor neemt heel mn bureau in beslag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 14:31

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Na alles te hebben gelezen gaat mijn voorkeur uit naar de ADI A715 TFT. Nu dacht ik dat er op dit model zero-pixelgarantie zit, maar Progress Automatisering beweert in een reactie per e-mail het volgende:
De zero pixel garantie is alleen van toepassing op de s500 schermen!
Volgens mij had iemand hier laatst een mail gepaste van ADI die naar alle dealers is verstuurd, met daarin de mededeling dat ook de A715 nog die pixelgarantie heeft? Zit Progress dus gewoon fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Ik wilde eigenlijk weten of er iemand ervaringen had met dit scherm, een hyundai q17:
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/hyundai_q17_1.jpg
review:

specs:
-Response rate 20 ms
-Resolution 1280 x 1024
...

Ik wil er dus perfect op kunnen gamen zoals op een heel goed 19 "crt scherm, heeft er iemand die hyundai q17 want ik zie er bijna nergens iets over. commentaar en ervaringen aub! Die hyundai lijkt me wel wat volgens tom, maar ik zie niemand die ene heeft.
Of weet er iemand een goedkoper alternatief, goedkoopste shop doet em weg voor 500€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nou de moeite waard om meer te gaan betalen voor een dvi-i of dvi-d inplaats van een d-sub. wat die zijn toch nog wel iets goedkoper.

greetz hekwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 14:31

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

DeNB3rt schreef op 03 July 2003 @ 19:54:
[afbeelding]
review:

specs:
-Response rate 20 ms
-Resolution 1280 x 1024
...

Deze monitor lijkt als twee druppels water op de ADI A715, die overal zeer goed getest wordt. De ADI A715 heeft een response rate van 16ms en is iets goedkoper, dus je doet er misschien beter aan om deze monitor te nemen. Deze monitor wordt ook aangeprezen in de Tweakers.net Best Buy Guide: editie juni 2003:
In een massatest van 17" LCD's uit het juninummer van PCM leverde de ADI Microscan A715 goede prestaties in zijn prijsklasse. De goede resultaten werden bevestigd in een vergelijkingstest van 16ms LCD's uit het laatste nummer van c't magazine, waarin de A715 naar voren kwam als een monitor met een goede beeldkwaliteit indien digitaal aangesloten.
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 20:09:
is het nou de moeite waard om meer te gaan betalen voor een dvi-i of dvi-d inplaats van een d-sub. wat die zijn toch nog wel iets goedkoper.
Een digitale aansluiting kan een kwaliteitsverbetering opleveren, maar het is vaak niet zo dat SUB-D onacceptabel is, in tegendeel. Je zult zelf moeten bedenken of je het extra geld eraan wilt uitgegeven. Mijn oog is mede op de ADI A715 gevallen omdat deze voor weinig extra geld (t.o.v. monitoren met alleen SUB-D) een DVI-aansluiting heeft, het hoeft dus niet altijd veel duurder te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Neman op 03-07-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
die hyundai q17 is inderdaad van uitzicht zelfde als die van adi A715. Juist de responsie tijd bij adi is 16 ms, maar tomshardware klaagt daar een beetje over (zie hoger dit topic)
Dit scherm klinkt wel positief @ tweakers en @ andere reviews. Heeft er iemand dit scherm?
Ik wil hem 50% gebruiken voor die hard gamen (moet dus beter zijn dan met men huidig crt scherm) en 50% workstation (ben het koppijn beu!) zonnebril 8) helpt niet echt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Afbeeldingslocatie: http://www.flash-lan.nl/aanbieding-ADI.gif
_/-\o_ @ http://www.flash-lan.nl/ betrouwbare schop voor dit juweeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

DeNB3rt schreef op 03 July 2003 @ 22:08:
die hyundai q17 is inderdaad van uitzicht zelfde als die van adi A715. Juist de responsie tijd bij adi is 16 ms, maar tomshardware klaagt daar een beetje over (zie hoger dit topic)
Dit scherm klinkt wel positief @ tweakers en @ andere reviews. Heeft er iemand dit scherm?
Ik wil hem 50% gebruiken voor die hard gamen (moet dus beter zijn dan met men huidig crt scherm) en 50% workstation (ben het koppijn beu!) zonnebril 8) helpt niet echt >:)
Ik heb hem, heerlijk schermpje om mee te gamen. Heb alleen nog neit super snelle games( o.a. quake nog niet gespeelt). Heerlijk ding en zeker aan te raden.

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Is al goeje reactie, maar ik wil weten of er al iemand unreal, 3dmark 2001, 2003, of andere snelle games heeft mee gedraaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Jongens, even iets over de 2 goedkope 19inch bakken van dit moment, de Acer AL922 en de Neovo K-19. Volgens mij is dit nog niemand opgevallen hier maar het zijn gewoon dezelfde schermen.

De specs zijn hetzelfde, behalve dan dat Neovo de contrastwaarde vals als 600:1 aangeeft ipv 500:1.

Daarnaast zien ze er ook nog eens hetzelfde uit. Laat je niet bedriegen door de silver look van de Acer tov van de black look van de Neovo, kijk maar eens goed.

Let bij het frontaanzicht op de knoppen onder het scherm: a striking resemblance... could it be a coincidence ?!?

Acer:
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.com/app/akc/internet/rwpgslib.nsf/graphic+files/AL922-1L/$FILE/AL922-1.jpg

Neovo:
Afbeeldingslocatie: http://www.proneco.nl/Review/Neovok19/k19.jpg

En dan de achterkant. No comment needed...

Acer:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/acer/al922/conn.jpg

Neovo:
Afbeeldingslocatie: http://www.grafika.cz/images2/neovo_K19_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://prohardver.hu/html/monitor/agneovo_k19/k19_csatlakozok_sm.jpg

Tenslotte nog het menu. Hiervan heb ik alleen een plaatje van de K-19 beschikbaar, maar als je even bij de gemiddelde Dynabyte langsloopt kan je zo checken dat de Acer precies hetzelfde menu heeft.

Neovo:
Afbeeldingslocatie: http://www.grafika.cz/images2/neovo_K19_004.jpg

Conclusie, voor zover ik kan nagaan zijn de enige verschillen de volgende:
- het uiterlijk: zilver of zwart
- de Acer heeft speakertjes
- de Neovo is zo'n 50 euro goedkoper

Edit: ik heb nog even verder gekeken, en volgens mij is dit de ware herkomst van deze monitoren: de onvolprezen Hitachi CML190B.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 04-07-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Heeft er nu al iemand snelle games gespeeld op de adi A715? Ik zou eens jullie bevindingen willen horen. waarom heeft toms hardware eigenlijk geen acer en adi getest in hun laaste tft test?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet zo zeuren hor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op 04 July 2003 @ 09:35:
Heeft er nu al iemand snelle games gespeeld op de adi A715? Ik zou eens jullie bevindingen willen horen. waarom heeft toms hardware eigenlijk geen acer en adi getest in hun laaste tft test?? :?
Ik weet bijna zeker dat ergens hier in het topic zelf pics staan of in ieder geval ervaringen staan met snelle games op de A715 dus als je nou begint om het hele topic door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 14-09 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Cap schreef op 04 juli 2003 @ 00:27:
Edit: ik heb nog even verder gekeken, en volgens mij is dit de ware herkomst van deze monitoren: de onvolprezen Hitachi CML190B.
Klopt.. ik heb dan een hitachi CML17, maar de voorkant en het menu zijn precies hetzelfde.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn Acer AL922 binnengehad
Ik vind het een heerlijk schermpje, lekker scherp en de kleuren zijn gewoon goed. Geen gradient effect (althans zo licht dat zelfs ik als actieve multimedia vormgeving student er niks van merk).

Ik heb er gisteren een uurtje mee gegamed en ik moet wel toegeven dat ik in echt hele snelle spellen (bijvoorbeeld q3ra3) toch wel een beetje last van ghosting heb.
Misschien is dit verbeelding, want tijdens dvd's en andere games heb ik nergens last van.

En ik vind het uiterlijk ook mooi, zilver en zwart.
En laat ik nou een zilver en zwarte muis, keyboard, case en microfoon en een zwarte funk muismat hebben :)

Aangezien er nog niet heel veel mensen dit scherm hebben aangeschaft en ik wel weet dat er sommige mensen over twijfelen, vraag me dan gerust wat je wilt weten.
Ik kan ook wat pics opsturen/posten mocht daar behoefte aan zijn. En ik zal proberen een filmpje met camera zodat je zelf kunt zien of het ghosting is of niet.

edit:

Ik zie net dat ik een dvi aansluiting heb, ik dacht dat het een andere aansluiting was :D
Eens kijken of dat daardoor het klein beetje ghosting wat er is verdwijnt

edit:

En nog een edit:
Misschien stomme vraag, maar er zat geen cdtje ofzo bij deze monitor en op acer.nl zie ik ook geen downloads staan buiten pdf's. Heeft dit ding geen driver nodig?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Creepy schreef op 04 July 2003 @ 12:22:
[...]

Klopt.. ik heb dan een hitachi CML17, maar de voorkant en het menu zijn precies hetzelfde.
En Creepy, wat zijn je ervaringen met de Hitachi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:49:
Ik kan ook wat pics opsturen/posten mocht daar behoefte aan zijn. En ik zal proberen een filmpje met camera zodat je zelf kunt zien of het ghosting is of niet.
Ja graag! Foto's vanuit alle hoeken ;)
edit:
Ik zie net dat ik een dvi aansluiting heb, ik dacht dat het een andere aansluiting was :D
Eens kijken of dat daardoor het klein beetje ghosting wat er is verdwijnt
Heheh lekker sliiiiimmmmm.... ik denk alleen niet dat de ghosting daarmee verdwijnt.
edit:
En nog een edit:
Misschien stomme vraag, maar er zat geen cdtje ofzo bij deze monitor en op acer.nl zie ik ook geen downloads staan buiten pdf's. Heeft dit ding geen driver nodig?
Dat is niet nodig, de boel is tegenwoordig toch plug & play? Er zijn wel ergens .icm color profile bestanden te downloaden voor als je gaat photoshoppen e.d. Als je even terugzoekt in deze draad op "AL922" vind je de link waar je die kan downloaden.

edit:
Hij zat niet in deze draad maar in de vorige, ik heb hem dus maar even voor je opgezocht: ftp://ftp.acer-euro.com/monitor/lcd/al922.zip. Succes ermee!

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 04-07-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Cap schreef op 04 July 2003 @ 13:11:
[...]

En Creepy, wat zijn je ervaringen met de Hitachi?
Creepy in "TFT/Gamen - The 5th Episode" O-)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd ghostring verdwijnt niet, maar gelukkig ghost alleen de tegenstander om een of andere vage reden (lichte ghost wel te verstaan). Minutie en de werelden zelf ghosten niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ervaring met de Neovo, ben er ook zeer te spreken over (met name ook over de prijs). Ik ben een fanatieke BF1942 speler en dat gaat gewoon goed op die monitor. Wel wat last van ghosting, met name in chaser zag ik het. Maar dat speel ik toch niet :> was meer om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere vraag: enig idee welke behuizing (van welk merk) het meest "zwart" is van de verschillende TFT's? Ik zit zelf aan de Hitachi te denken, maar als ik foto's zie, lijkt ie veel grijzer dan zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

IBM TFT's zijn in ieder geval echt zwart.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 20:55:
Andere vraag: enig idee welke behuizing (van welk merk) het meest "zwart" is van de verschillende TFT's? Ik zit zelf aan de Hitachi te denken, maar als ik foto's zie, lijkt ie veel grijzer dan zwart.
DELL zijn ook vaak gewoon zwart.. de kasten iig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 07:15
Twijvel Twijvel twijvel hier,

ik wil een 17"
maar zie nu door de Tft's het bos niet meer.
ik speel veel spellen (die de nodige fps nodig hebben).
heb ik nou wel of geen DVI nodig.........
en welke monitoren zitten dan in mijn selectie.....
ik weet t ff niet meer.
prijs (liever) niet boven de 600 euro

help plz

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 14-09 15:48
jnijs schreef op 05 July 2003 @ 11:20:
Twijvel Twijvel twijvel hier,

ik wil een 17"
maar zie nu door de Tft's het bos niet meer.
ik speel veel spellen (die de nodige fps nodig hebben).
heb ik nou wel of geen DVI nodig.........
en welke monitoren zitten dan in mijn selectie.....
ik weet t ff niet meer.
prijs (liever) niet boven de 600 euro

help plz
Heb het zelfde probleem gehad, zat te twijfelen tussen de ADI A715 en de Hitachi CML174SXWB.
Heb uiteindelijk woensdagmiddag gekozen voor de Hitachi, en meteen gaan halen.
Kan alleen over deze monitor wat zeggen uit eigen ervaring, WOW !
Geen dode pixels/subpixels, DVI is echt retescherp !
Analoog uiteraard ook uitgeprobeert, omdat je dan ook je contrast kan regelen, met DVI aangesloten gaat dat niet.
Toch maar weer op DVI aangesloten, het beeld is dan toch op zn mooist, brightness wat naar beneden, en helemaal perfect !
Als je toch een budget hebt van €600,- zou ik zeker geen monitor uitkiezen zonder DVI. Veel suc6 met je keuze......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 20:02:
[...]

Hey top! Ziet er goed uit.
Ben benieuwd naar dat lichte randen verhaal.
En blijf je nog steeds bij je mening van dat het geen schermpje is om met je TV kaart TV op te bekijken? En DVD's vanaf je DVD-ROM spelertje? En zo ja, welke monitor raad men dan aan voor mij?
Het zwart is nog steeds niet echt zwart. Ik zelf til daar niet zo zwaar aan omdat de rest van de kleuren om te zoenen zijn. Ook in donkere gedeeltes in een game "zie"ik gewoon alles. Ik heb achter een Dell tft gezeten waar dit niet het geval is. Daar is het zwart echter weer een stuk beter (eerlijk is eerlijk).

Ik weet niet welke men aanraad. Je bent zelf ook bekend in deze thread.

Succes!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neman schreef op 03 July 2003 @ 19:26:
Na alles te hebben gelezen gaat mijn voorkeur uit naar de ADI A715 TFT. Nu dacht ik dat er op dit model zero-pixelgarantie zit, maar Progress Automatisering beweert in een reactie per e-mail het volgende:

[...]

Volgens mij had iemand hier laatst een mail gepaste van ADI die naar alle dealers is verstuurd, met daarin de mededeling dat ook de A715 nog die pixelgarantie heeft? Zit Progress dus gewoon fout?
LULKOEK. Hier staat mijn vierde exemplaar (na drie eerdere fuote pixels) van de A715. Als dit je tegenhield kun je nu gerust bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 14:33:
[...]

LULKOEK. Hier staat mijn vierde exemplaar (na drie eerdere fuote pixels) van de A715. Als dit je tegenhield kun je nu gerust bestellen.
Heb je er al zware fps games mee gespeeld? unreal, bf1942,sof2,... Ik wille wel een adi maar, ik zie idd door het bos de bomen niet 8) En ik moet er vet op kunnen gamen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit topic hebt gelezen ben je er denk ik ook wel achter gekomen dat je op de ADI goed kan gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 18:17:
Als je dit topic hebt gelezen ben je er denk ik ook wel achter gekomen dat je op de ADI goed kan gamen :P
Dat is braaf van je, maar niemand met een adi heeft het zelf bevestigd. Ik moet het vet weten hoor. Is de adi a715 beter om te gamen dan de hitachi cml174sxw? @ tomshardware komt de hitachi van een januari test & die adi moet een nieuwer model zijn. Welke is nu beter? Ze nemen morgen mijn 17" crt weg ivm een verkoop, ik moet dus snel een tft kunnen bestellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:40
just for the note & search

heb een LG Flatron L1511S (15") gekocht voor 300 euro.
geen last van ghosting tijdens het gamen.
(geen dvi, geen ms rate gevonden, reso 1024 en 75refresh)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto

Nesto

Chef du production

DeNB3rt schreef op 05 July 2003 @ 19:23:
[...]

Dat is braaf van je, maar niemand met een adi heeft het zelf bevestigd. Ik moet het vet weten hoor. Is de adi a715 beter om te gamen dan de hitachi cml174sxw? @ tomshardware komt de hitachi van een januari test & die adi moet een nieuwer model zijn. Welke is nu beter? Ze nemen morgen mijn 17" crt weg ivm een verkoop, ik moet dus snel een tft kunnen bestellen :'(
Ik heb een ADI A715 dus, en 3dmark 2001SE gedraait gewoonweg: SCHITTEREND!
Daarnaast zou ik zoals eigenlijk iedereen wel zegt zelf kijken in een beetje computerzaak. Zelf heb ik hem gekocht bij comflex( HE computers) en mocht hem daar zelfs eerst tesetn met een spel en later heb ik hem gekocht.
Nu tevreden?
;) ;)

BTW: geen ghosting nog gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Nesto op 05-07-2003 19:34 ]

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Gangsternst schreef op 05 July 2003 @ 19:34:
[...]

Ik heb een ADI A715 dus, en 3dmark 2001SE gedraait gewoonweg: SCHITTEREND!
Daarnaast zou ik zoals eigenlijk iedereen wel zegt zelf kijken in een beetje computerzaak. Zelf heb ik hem gekocht bij comflex( HE computers) en mocht hem daar zelfs eerst tesetn met een spel en later heb ik hem gekocht.
Nu tevreden?
;) ;)

BTW: geen ghosting nog gezien.
Heel tevreden, maak er eens een videootje van aub :*)
Nee, tis goed als em zeker geen gosting heeft en beter is dan die hitachi cml174sxw dan is dat schermpie voor mij. Mss dat er iemand die 2 schermen al heeft gehad om uit ervaring te spreken? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto

Nesto

Chef du production

Ga maar lekker zelf in een pc zaak kijken/testen, wordt er niet voor betaald! ;) >:)

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Gangsternst schreef op 05 juli 2003 @ 19:42:
Ga maar lekker zelf in een pc zaak kijken/testen, wordt er niet voor betaald! ;) >:)
Eens snel met men vélootje naar nederland rijden, kwoon in belgië hoor. Is veel goedkoper in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op 05 July 2003 @ 15:24:
[...]

Heb je er al zware fps games mee gespeeld? unreal, bf1942,sof2,... Ik wille wel een adi maar, ik zie idd door het bos de bomen niet 8) En ik moet er vet op kunnen gamen B)
Ik speel soms UT2003 en voornamelijk MOHAA en geen ghosting hier. Gamed als een jongevrouwenborst. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 20:27:
[...]

Ik speel soms UT2003 en voornamelijk MOHAA en geen ghosting hier. Gamed als een jongevrouwenborst. 8)
Nice, ik koop dat scherm en die vrouw van je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 23:06
Ik heb een Hitachi 174SXW gekocht na veel research op dit forum, bevalt me uitstekend. Gamen gaat erg goed, niks op aan te merken op dat punt.

Alleen beetje maf dat de kleuren boven donkerder zijn dan onder, weet iemand hier iets meer van? Ook valt het op dat links en boven als ik een zwarte achtergrond gebruik een soort van lichte rand aanwezig is. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Gigapower schreef op 06 July 2003 @ 16:28:
Alleen beetje maf dat de kleuren boven donkerder zijn dan onder, weet iemand hier iets meer van?
Kijk maar eens een flink aantal post's terug. :)

Ik heb precies datzelfde probleem. Ik heb hier over contact gehad met Hitachi, en die van mij word omgeruild. Ik wacht dus nu alleen al meer dan twee weken omdat ze bij Hitachi zelf geen voorraad meer hebben en dus niks hebben om om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
iemand al ervaringen met die Hyundai Q17 die op tomshardware er al beste uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb de Hitachi CML174SXWB ook binnenkregen, mooie scherm om te zien maar ik kan hem nog niet gebruiken :( :(

Mijn net nieuwe Radeon9700pro is aan gort, dus moet eerst wachten op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto

Nesto

Chef du production

dafz0r schreef op 06 juli 2003 @ 18:16:
iemand al ervaringen met die Hyundai Q17 die op tomshardware er al beste uitkomt?
Lees de draad!!
Bijna hetzelfde met de ADI A715 en daar is veel over te vinden/lezen etc. Doe eens zelf wat moeite, ga zelf kijken.
Het is een goed scherm om op te gamen etc.

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangsternst schreef op 06 July 2003 @ 18:36:
[...]

Lees de draad!!
Bijna hetzelfde met de ADI A715 en daar is veel over te vinden/lezen etc. Doe eens zelf wat moeite, ga zelf kijken.
er is toch ook gezegd dat er een ander scherm in die a715 zit, dus lijkt me stug dat ze met elkaar overeen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 11:13:
[...]

DELL zijn ook vaak gewoon zwart.. de kasten iig wel :)
Kan bevestigen. Vader heeft 17 inch TFT staan van Dell en die is gewoon diep zwart, mooi dus :)

Ik wacht zelf nog op mijn samsung 191T. Ik verwacht hem toch wel binnen 2 tot 3 dagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13-09 09:09
ik heb nu ook de hitachi CML174SXWB, en ik ben er zeer over te spreken, ghosting heb ik nog niet kunnen ontdekken (heb wel alleen maar 3dmark01, 03 en morrowind getest :P), films zijn ook haar scherp

Alleen, hoe kan je in auto, input select voor digital kiezen? als ik op de plus druk (2e knopje van rechts) gaat het scherm uit en komt weer terug maar hij staat weer op analog input (en ja hij is met de dvi kabel aangesloten)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Gangsternst schreef op 06 juli 2003 @ 18:36:
[...]

Lees de draad!!
ik lees al mee van deel 4 en voor zover ik weet heb ik nog niemand zien schrijven dat die het scherm thuis heeft staan. ADI != Hyundai.
Ik wil meer weten hoe het zit met de dode pixels en of het waar is dat de d-sub gamma correction niet werkt.

danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ik wil dat nu eigenlijk ook weten, ik opteer ook al eindje voor ADI A714, waren er nu een beetje stimulansen, zal ik em direct kopen en desnoods reviewen als je wil, pics, accesoires, gamen en stuff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
nog een vraag over de ADI 715: Kan deze ook gedraaid worden zodat je makkelijk webpages kan bekijken. Dus kan het scherm van horitzontale naar verticale stand worden gedraaid zoals bijvoorbeeld bij de samsung 151.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Sommige beweren dat de adi 715 een ander pannel gebruikt dan hyundai met dezelfde behuizing? Hyundai bewees een goed pannel te hebben, maar is deze nu zelfde als adi of niet?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.