TFT/Gamen - The 5th Episode

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.054 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op 07 juli 2003 @ 10:41:
Sommige beweren dat de adi 715 een ander pannel gebruikt dan hyundai met dezelfde behuizing? Hyundai bewees een goed pannel te hebben, maar is deze nu zelfde als adi of niet?
dude :P , no offence man, je hebt nu al zo veel gevraagd is het niet zo langzamerhand tijd dat je hem eens ergens in de winkel gaat bekijken ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

M1lamb3r schreef op 06 July 2003 @ 22:33:
ik heb nu ook de hitachi CML174SXWB, en ik ben er zeer over te spreken, ghosting heb ik nog niet kunnen ontdekken (heb wel alleen maar 3dmark01, 03 en morrowind getest :P), films zijn ook haar scherp

Alleen, hoe kan je in auto, input select voor digital kiezen? als ik op de plus druk (2e knopje van rechts) gaat het scherm uit en komt weer terug maar hij staat weer op analog input (en ja hij is met de dvi kabel aangesloten)
De kleuren zijn een beetje maf in dat menu, maar als je alleen de DVI hebt aangesloten staat de instelling toch echt op digital.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 10:47:
[...]

dude :P , no offence man, je hebt nu al zo veel gevraagd is het niet zo langzamerhand tijd dat je hem eens ergens in de winkel gaat bekijken ? :+
hehe, keb hem net online besteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
kword stilaan wel wanhopig, is de hitachi cml174sxw beter, gelijk of slechter dan de adi 715? In snelle games (mijn laatste vraag :Y) )

[ Voor 7% gewijzigd door DeNB3rt op 07-07-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op 07 July 2003 @ 11:12:
kword stilaan wel wanhopig, is de hitachi cml174sxw beter, gelijk of slechter dan de adi 715? (mijn laatste vraag :Y) )
jij houdt ook nooit op he ? :P :+

Denk dat het per persoon verschilt, wat je eisen zijjn etc. Ik denk dat het allebij gewoon hele goede schermen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn Hitachi CML174SXWB binnengekregen en ik ben er dik tevreden over, alleen maar lof. Het valt alleen wel tegen om nu op mijn werk weer achter een 17" CTR te zitten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb via het pc prive project een Samsung 172T met DVI aansluiting. Ik moet zeggen hij is perfect. DVD afspelen, super. Games: BF1942, GTA vice city, Colin Mcrea III allemaal perfect. Geen ghosting of dead pixels. Niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op 07 juli 2003 @ 11:12:
kword stilaan wel wanhopig, is de hitachi cml174sxw beter, gelijk of slechter dan de adi 715? In snelle games (mijn laatste vraag :Y) )
Als je bedenkt dat ze nagenoeg even goed zijn, dat haal je wel uit de reacties, allebei geen ghosting enz. dan lijkt me dat de ADI een betere koop is omdat die 50 euro goedkoper is maar dat is allemaal persoonlijk. Ik vind je Hitachi ook een super scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb een vraag. Een van mijn favoriete spellen op dit moment is StarCraft. Dit loopt echter op 640x480. Ik ga binnekort een nieuwe monitor kopen, en ik wil graag TFT. Maar nou is de vraag kan zo'n monitor die de std. reso op 1024 of zelfs 1280 heeft het wel aan om op 640 te lopen? en dat ie dan niet extra hard gaat ghosten.

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je op die monitor 1280*960 gaat draaien (dan heb je een zwart balkje boven en onder), dan kunnen alle pixels precies vier keer vergroot worden en zou je geen last moeten hebben van inter-/extrapolatie :). Bij 1024*768 ga je het wel zien, omdat je dan dan geen precies veelvoud van 640 en 480 in de breedte respectievelijk hoogte hebt. Hoeveel je daarvan ziet hangt overigens nogal van de monitor af, maar tegenwoordig doen de meeste monitoren het volgens mij vrij goed als ze op non-native resoluties worden gebruikt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
hoe bevalt de Neovo K-19 eigenlijk, lees er hier weinig over
kost 566 in pw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb m'n ADI 715 binnen. Dat ding staat alleen scheef op z'n voet. Dat viel ook onder de RMA garantie dus krijg binnenkort dus een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op 07 July 2003 @ 17:57:
hoe bevalt de Neovo K-19 eigenlijk, lees er hier weinig over
kost 566 in pw.
Als je deze posting een beetje doorkijkt zie je een aantal reacties van mijn kant. Ik heb deze monitor nu ongeveer 3 weken en ik vind hem, met name voor het geld, een goede monitor.

De kleuren zijn scherp en helder. Als je van plan bent om spellen er mee te spelen moet je er toch wel vanuit gaan dat je wat ghosting ziet. Ik speel veel BF1942 en hier vind ik het erg mee vallen en is het spel zeer goed speelbaar, niets op aan te merken. Verder heb ik ook chaser geprobeerd hier zag ik toch wel meer ghosting optreden. Als je een diehard gamer bent dan zou ik voor een 17 inch gaan. Maar wil een goede en grote monitor voor relatief weinig geld dan zou ik zeker voor dit exemplaar gaan. Raadzaam is wel om de DVI aansluiting te gebruiken.

Als je nog meer vragen heb moet je het maar ff zeggen..

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Heeft iemand ervaringen met de Cornea CT1904?

cornea is een duits merk wat pas sinds een half jaar in Nederland verkocht wordt

als ik de specs van de CT1904 bekijk dan is dat zeker niet mis:

Type: 19" (48.26cm) viewable diagonal TFT type
Pixel pitch: 0,294mm (H) x 0,294mm (V)
Viewing Angle: (CR -5): Horizontal: 85" (left/right), Vertical 85" (up/down)
Display Area: 376,32mm (H) x 301,058 (V)
Display colors: 16,7 Million color
Numer of dors: 3,9 Million dots (1280 x 3 x 1024), RGB Stripe
Contrast Ratio: 500:1 (Typical), Normally White
Brightness: 260cd/m² (max)
Response Time: 25ms (15ms [rising]+ 10ms[Faling])
Scanning frequency: Horizontal: 31 ~ 82KHz, Vertical 56 ~75 Hz
Lamp life Time: 50,000Hrs (typical)
Recommended Resolution: 1280x1024 / 60Hz
Surface Treatment: Anti-Glare and Hard-Coating

ik heb 2 engelse reviews gelezen waarbij hij beide keren als Goed uit de test kwam helemaal aangezien hij als je de specs bekijkt de prijs van een 17" heeft

is er uberhaupt een ander 19" scherm met dezelfde specs en een vergelijkbare prijs?

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 08-07-2003 13:09 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kheb nog ff in de pricewatch gezocht en kwam toen ook deze tegen:

Belinea 10 19 10

specs:
screen size in inch / cm 19/48.26
viewable screen size in inch / cm 19/48.26
recommended resolution 1280 x 1024
active matrix, TFT yes
displayable colors (max.) 16.7 Mio.
brightness in cd/qm: typ. (min.) 250/200
contrast ratio: typ. (min.) 500:1/350:1
horizontal viewing angle : typ. (min.) 170°/170°
vertical viewing angle : typ. (min.) 170°/170°
input signal (VGA) analog / digital yes/yes
Belinea Soundsystem yes
integrated speaker yes
VESA FPMPMI Standard compliant yes
3 years warranty yes
3 years on site swap out incl. panel und backlight yes

ook wel goeie specs voor zover ik kan beoordelen
grootse verschillen ten opzichte van de Cornea:

lichtopbrengst 250 ipv 260 = iets minder dus
contrast 300:1 ipv 500:1 = behoorlijk minder dus
pixel pitch van 0,2805 ipv 0,294mm = beter dus
en een totale response time van 30ms ipv 25ms = slechter dus

hij kost trouwens 719 euro.
Belinea is een gerespecteerd beeldschermen merk alleen de Cornea heeft betere specs.

en deze hebbik gevonden:

Samsung 192 v

type beeldscherm TFT/PVA
beelddiagonaal 19”
dotpitch 0,294 mm
aantal kleuren 16,2 miljoen
kijkhoek hrz/vrtl 170°/170°
contrast ratio nominaal 500:1
helderheid 250 cd / m2
responstijd 25 ms
max. resolutie 1280 x 1024

verschillen met de Cornea

helderheid 250 ipv 260 = minimaal verschil.
de samsung kost 709,-

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 08-07-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel is gekeken naar de Neovo K-19?
Die kost 566,- in de pricewatch en ze zijn er in dit topic redelijk enthousiast over.
De specs zijn:
Schermformaat: 19 inch

Max. resolutie: 1280 x 1024

Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D (incl. kabel)

Responstijd: 25 ms

Contrast: 500:1

Helderheid: 250 cd/m2

Speakers: nee

Pixel policy: ISO13406-2 (PDF)

Kleur: black/grey

Garantie: 3 jaar on-site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudonline of anderen met ervaring met de Neovo K-19: vinden jullie het niet lastig dat deze monitor zo laag staat? Wat is ongeveer de afstand van bureaublad tot onderkant beeld?

Een TFT als de IIyama AS4612UT heeft de mogelijkheid om het beeld in verticale richting flink omhoog te schuiven, dat lijkt me erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Ik ben me nu aan het verdiepen in TFTschermen omdat ik op Drome heb gezien dat er daadwerkelijk wel schemren zijn die er mooi en zeer zeer vet uitzien.

Waarop gamed kan worden zolang je kan, terwijl je soms helemaal niet meer in de gaten hebt dat je naar een TFT zit te kijken.

Het punt is alleen dat pas eind dit jaar er geld beschikbaar is voor zoiets als dit. Mijn budjet zal dan rond de 1000-1200 EUR liggen die ik koop via PC prive via mij vaders werk :D.

Wat kunnen we dan eigenlijk verwachten van de prijzen? En de Technieken. Wat staat ons het komende half jaar te wachten?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Is het eigenlijk handig als je je scherm 180 graden kunt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
nickvd schreef op 08 July 2003 @ 18:52:
Zou jij het handig vinden dan? Lijkt me altijd wel handig waarom niet? Zolang je het niet kunt heb je er geen behoefte aan lijkt mij.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 02:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

nickvd schreef op 08 July 2003 @ 18:52:
ROFL... ja, dat is heel handig als je een fax op je PC binnenkrijgt die verkeerd om in het fax apparaat aan de andere kant was ingevoerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook een Neovo K-19 en ik zal even proberen mijn ervaringen tot nu toe te beschrijven, voor zover dat mogelijk is na 2 dagen.

Het scherm zelf is een mooi ding, draait soepel en staat stevig.
Ik heb 'm aangesloten met de DVI kabel en omdat ik gewend ben aan 17" crt vond ik 't beeld natuurlijk geweldig mooi/scherp.
Kleuren zijn heel mooi en het beeld is superrustig, ik draai nu op 1280x1024x32 op 75hz.

Ik ben begonnen met 't bekijken van een divx filmpje en zoals ik al bij iemand gelezen had vertoonde dit bij fullscreen weergave (en alleen bij fullscreen) tearing/ripping/scheuring, hoe je het ook noemen wilt, zag er in ieder geval niet uit.
Ik vond dit heel jammer, maar toen zag ik dat je dan de resolutie van je scherm even moet veranderen naar 1280x960, zogezegd zogedikkiedaan, ook fullscreen zagen m'n lieve divx'jes er nu prima uit...vooral omdat ondanks de balkjes boven en onder 't scherm het beeld best groot was. Liep allemaal soepel en geen ghosting/tearing etc.

Filmtest geslaagd, op naar m'n games.

Ik ben een redelijk fanatieke cs'er en gezien m'n speelstijl was het eigenlijk al onvermijdelijk dat ik moeilijk zou wennen aan een tft en de nodige tearing daarbij (scheur-effect van de omgeving als je snel met je muis beweegt).
Eerlijk is eerlijk, zo soepel als een crt is het zeker niet, maar je kunt er prima aan wennen want dezelfde avond had ik een war op m'n tft schermpje en dat ging perfect.

FPS kan dus tegenvallen, hierbij zijn de veel-eisers en super-ultra-uber-progamers gewaarschuwd voor mogelijk moeilijk te wennen resultaten.
Daarna heb ik RTS spellen geprobeerd, de gelukkigen waren C&C generals en Warcraft 3.
Op sommige resoluties heb je hetzelfde effect als bij die divx filmpjes, dus in dat geval even de schermresolutie aanpassen.
Ik heb C&C op 1280x1024 gespeeld (ge-wel-dig mooi beeld en supersoepel en speelbaar)
Ik heb WC3 op 1280x960 (als ik me niet vergis) gespeeld en ook dat was hartstikke mooi.
Wat RTS betreft zit je dus ZEKER VEEL beter met zo'n tft scherm dan met welke crt dan ook.

Ik had ook ergens gelezen dat een vga kabel beter is als je tearing etc. hebt dus vandaag heb ik Counter-Strike nog eens geprobeerd met een VGA kabeltje (hij switcht niet in windows, ik moest de pc uitzetten, kabels verwisselen en de pc weer aanzetten) en inderdaad, in CS had ik geen last meer van tearing, alleen was 't beeld tijdens 't rondkijken wat ehm...blurriger (wordt meteen weer straks als je omgeving "stiller staat") en het speelde prettiger. Als je eventjes kon switchen tussen VGA en DVI zou het perfect zijn en misschien krijg ik dat nog wel voormekaar want het zit wel tussen de opties van 't OSD.

Al met al ben ik erg tevreden met m'n monitor omdat het op de meeste vlakken voldoet aan m'n eisen/wensen en de kleine nadelen daar wen ik wel aan, een 19" voor zo'n prijs vergt natuurlijk wel wat speling in je wensen.
Daartegenover staat een gigantisch grote mooie scherm op je bureau waar in mijn geval een Logitech navigator SE en m'n logitech MX500 bij komt te staan ;)

Tot dusver een kleine reviewtje by me.
Als er vragen zijn merk ik 't wel.

-X-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Waar ik benieuwd naar ben: hoe zien de kleuren eruit op dat scherm? Als je dezelfde kleurovergang neemt, ziet het er dan op de TFT en je oude CRT vergelijkbaar uit? Daarnaast nog: merk je iets van lichtere boven-/onder-/zijkanten als gevolg van een niet geheel effen backlight?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleuren zien er perfect uit, even goed of zelfs beter als op m'n crt (misschien lijkt dat zo omdat het allemaal zo superscherp en mooi is :))
Ik heb 32 bit foto's en wat dvd's bekeken en 't ziet er allemaal heel mooi uit.

Wat 't backlight betreft, ik kan geen enkel oneffenheid opmerken.
Het licht is perfect verdeeld, 't scherm is gewoon 1 mooi geheel, geen dode pixeltjes, geen wazige plekjes, helemaal gaaf en helemaal van mij :9

-X-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Nog even een vraag van mij, ik heb dus antwoord gekregen of het handig is om een scherm te nemen wat kan draaien (min 180°). Weet iemand een goede tft 17inch met 16 ms reactiesnelheid en dat kan draaien? mijn budget ik niet zo hoog.. 500 euro (mag wel wat duurder zijn hoor). Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 14:53:
Wel is gekeken naar de Neovo K-19?
Die kost 566,- in de pricewatch en ze zijn er in dit topic redelijk enthousiast over.
De specs zijn:
Schermformaat: 19 inch

Max. resolutie: 1280 x 1024

Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-D (incl. kabel)

Responstijd: 25 ms

Contrast: 500:1

Helderheid: 250 cd/m2

Speakers: nee

Pixel policy: ISO13406-2 (PDF)

Kleur: black/grey

Garantie: 3 jaar on-site
als ik moest keizen tussen een samsung en een Neovo dan zou ik toch voor de samsung gaan ook al kost die 140 euro meer.

de reacties die ik hier lees over de neovo zijn redleijk maar toch lees ik tussen de regels door nogal wat geklaag over fading effecten bij games.

is hier ook eimand die praktijk ervaring heeft met de samsung 192V??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met ALLE 19" monitoren is dat de minimale respons nog altijd op 25 ms zit.

Dus welke je ook neemt, hoe duur die ook is, ghosting heb je.
Zelfs met een Iiyama van 1200 euro heb je evenveel ghosting als bij de Neovo die minder dan de helft kost.

Ik heb net advies gekregen om m'n vsync aan te zetten met opengl en dat haalt in ieder geval al de tearing weg bij cs.
Enige wat overblijft is dus een klein beetje ghosting, maar geloof me, dat heb je dus met alle 19" monitoren zolang de respons niet veel lager zit.

De Neovo is naar mijn mening een kwalitatief monitor met een heel zacht prijsje dus ALS je een 19" tft wilt hebben ondanks de ghosting bij FPS spellen dan kun je 't beste voor 1 van de goedkope modellen gaan voor rond of onder de 600 euro.
Mocht je een hele goede tft voor spellen willen dan neem je maar 17" want met een 19" zul je bij alle modellen dezelfde nadelen hebben.

Garantie zit ook dik in orde, 3 jaar on-site en een goede pixel-policy dus de keuze is niet welke 19" wil ik, maar wil ik wel een 19"?
Denk na over de voor en nadelen, verschil tussen 25ms en 20ms is niet veel, FPS zal op elke tft iets anders spelen dan op crt monitoren.
Daar moeten jullie over nadenken, verder is m'n monitor gewoon perfect, vooral voor desktop/grafische troep/films/niet fps spellen (vooral RTS is heerlijk)

Dat kleine beetje ghosting bij FPS spellen daar wen ik echt wel aan.

-X-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymie
  • Laatst online: 12-11-2024

Xymie

Breda the place to be

Op Tomshardware staat een vrij interressant artikel over 16ns vd 20ns monitoren. Die 16 schijnen kleuren te simuleren, waardoor ze in sommige gevallen 16 kunnen halen. In werkelijkheid draaien ze op 262,000 colors.
Hij raad dan ook aan om 20ns monitoren te kopen.

quote:
When we tested the first monitors of this kind, the Iiyama AS4314UTG and Hitachi CML174SXW, we were surprised to find much less afterglow on the 20-ms monitor than on the 16-ms.

Daarnaast vind tom van alle lcd's de Hyundai Q17 het beste :
http://www4.tomshardware....6/lcd-06.html#hyundai_q17

Ik zat eerst na te denken over de hitachi, maar naar het zie van deze screens:
http://www4.tomshardware..../20030109/hitachi-01.html

Ik zou persoonlijk kiezen voor Iiyama AS4314UTG, omdat die er lekker standaard uitziet en allemaal aansluitingen in de voet heeft zitten. Vind ik maar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo die verschillen in kleuren zijn meer dan overduidelijk :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een A180T van Centenna (black edition) en ik moet zeggen dat ik nog nooit zulke indrukwekkende beelden heb gezien! de beelden vertonen nauwelijks iets van ghost, enkel als je dr super op let kan je het zien (ondanks zijn 25 ms) vooral de vele aansluitingen op het scherm zijn erg handig! ook de ingebouwde tv tuner is een flink pluspunt. heb nu zo 1 2 3 geen foto's van het scherm maar je kunt het zilvere scherm bekijken op hun pagina www.centenna.nl

A-180T
Panel : TFT-LCD
LVDS
18.1 inch
0,2805 mm
16,2M(8bit)
250 cd/m2
300 : 1
80/80/80/80
SXGA (1280 x 1024)
75 Hz

Scanning frequency
30 – 80 KHz
55 – 75 Hz

Build in tuner
99 Programs (EU)
PAL/SECAM,Multi(PAL/SECAM)
B/G , D/K, I, L/L
25ms
OSD/DIRECT CONTROL A-150T, A-180T, A-200T
RCA(Composite video), SVHS & TV mode
Brightness, Contrast, Color, Hue, Sharpness, Scale, Zoom, Freeze Frame, Full/wide screen, Picture in Picture (option)
System reset, OSD time out, OSD background, OSD H-position, OSD V-position
Volume, Balance, Equalizer, Auto Volume, Surround, Mono/Stereo/SAP/Auto
CH auto search & Program, CH Fine tune, CH manual search & Program, Channel manual color select etc.
Index, Mix, Size, Hold, Sub-page, Cancel, Reveal, Red, Green, Yellow, Page numeric 0-9 etc.
PC Mode
Brightness, Contrast, Phase, Frequency, Sharpness, R/G/B Color Control, Position & scaling, H/V position, Scaling, Zoom, Freeze Frame, Picture in Picture (option)
System reset, OSD Time out, OSD background, OSD H-position, OSD V-position
Volume, Balance, Equalizer, Auto Volume, Surround, Auto config etc.

Video input
NTSC/PAL/SECAM/NT4.43
1,0+/-0,2Vp-p

Connectors (rear)
INPUTS
4-Pin Mini Din
RCA
RCA
3,5 mm jack (Stereo)
15-Pin D-Sub (analogue RGB)
21-Pin Euro Scart (EU)
F-Type (USA), IEC-Type (EU)
OUTPUTS
21-Pin Euro Scart (EU)
3,5 mm jack (Stereo)
3,5 mm jack (Stereo)

DDC 1/2B
VESA
468x406,5x60
50W
10.6kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een uitgebreide specs gesproken :P.
Maar dan even een vraag/opmerking, hoeso zou je voor een 18.1 scherm gaan.
Het is toch wel een stuk duurder dan 17 inch en het verschil in grote is miniem.
De specs zijn meestal minder dan op een 17" en gelijk met een 19".
Ik vind het ( mijn mening ) onzin dat die 18.1 schermen er zoiezo zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kon kiezen tussen 15", 18,1" en 20 " 15 is gewon te klein 18" is wel goed en 20" is weer te overdreven :s vandaan mij keus 18,1" maar zoals ik al zei ik heb er echt geen enkele spijt van echt een toppertje gewoon! ennuh het scherm kost een kleine 1600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OOOOOO, jah, dan heb je goede keuze gemaakt :P.
Maar zou je anders ook voor een 18.1 hebben gekozen?
Zomaar nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het van niet, omdat er ten eerste bijna geen zijn en ten tweede de specs zijn wat minder. maargoed nu ik hem heb en er dvd's, tv en fps etc... op hebt gespeelt merk ik toch dat het echt een erg goed scherm is (mag wel ook voor dat geld ;)) bijna geen ghost enkel als je je dr echt goed op concentreerd merk je het. en de kleuren die hij weergeeft zijn ook dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 18:20:
Zo heb m'n ADI 715 binnen. Dat ding staat alleen scheef op z'n voet. Dat viel ook onder de RMA garantie dus krijg binnenkort dus een nieuwe.
KLOPT, en ik kan je met redelijk grote zekerheid zeggen dat ze het allemaal hebben. Ik hier nu de 4e staan. Ze zijn allemaal scheef geweest. Ik heb nu zoiets van "ben erg blij dat ik nu EINDELIJK een pixelperfect exemplaar heb"

Het scheelt hier (10.1 cm om 9.6 cm) een halve cm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 18:20:
Nieuw ding, dooie pixel. :{

Weer maar een nieuwe regelen...
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 17:58:
[...]

KLOPT, en ik kan je met redelijk grote zekerheid zeggen dat ze het allemaal hebben. Ik hier nu de 4e staan. Ze zijn allemaal scheef geweest. Ik heb nu zoiets van "ben erg blij dat ik nu EINDELIJK een pixelperfect exemplaar heb"

Het scheelt hier (10.1 cm om 9.6 cm) een halve cm dus.
Das wel vrij klote dan. Je zou zeggen dat ze toch wat betere kwaliteit zouden leveren. Deze die ik nu heb staat ook wel een beetje scheef, zij het minder dan de vorige. Maar goed, dooie pixel = nieuwe dus wie weet is 3x scheepsrecht...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb mijn Radeon9700pro op RMA gestuurd, geheugen kapot. Maar ik had intussen mijn Hitachi CML174SXWB al binnengekregen. Aangezien je toch ff opzoek moet naar de dode pixels heb ik maar ff een GeForce2MX-je in mijn nieuwe systeem gedaan.

Echt wat een helder beeld, moest er echt aan wennen gewoon! Brightness moest inderdaad een stuk naar beneden. Windows XP install op 640x480 ziet er niet uit :P maar later op de desktop alles haarscherp.

Met films afspelen echt heel mooi beeld, met games heb ik nog geen ghosting kunnen ontdekken (UT2003 en GTA VC). Ik heb hem nu wel op analoog aangesloten, maar als mijn Radeon weer terug is, gaat hij op DVI. Zal vast ook nog wel weer beeldkwaliteitsverschil zitten tussen de ATI en Nvidia. Ben nu al verwend, straks denk ik nog meer :D

Ow ja, heb geen enkele dode pixel kunnen vinden na lang turen op mijn scherm in alle kleuren. Het scherm hoeft dus gelukkig niet weg. Lang leve TFT! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Laatst online: 11-09 07:15
M1lamb3r schreef op 06 July 2003 @ 22:33:
ik heb nu ook de hitachi CML174SXWB, en ik ben er zeer over te spreken, ghosting heb ik nog niet kunnen ontdekken (heb wel alleen maar 3dmark01, 03 en morrowind getest :P), films zijn ook haar scherp

Alleen, hoe kan je in auto, input select voor digital kiezen? als ik op de plus druk (2e knopje van rechts) gaat het scherm uit en komt weer terug maar hij staat weer op analog input (en ja hij is met de dvi kabel aangesloten)
zelfde probleem hier dvi aangesloten maar menu geeft analoog aan. als ik in mn display settings ga kijken staat ie toch echt op digitaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Hedster op 09-07-2003 22:16 ]

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Hyundai Q17 al gekocht bij een van deze twee winkels:
- MaxExpert
- SallandAutomatisering

Dit zijn de enige twee winkels in de pricewatch. Ik heb gemaild naar TFTwebwinkel of hun hem toevallig ook hadden, maar die vertelde mij: "helaas, wij verkopen geen merk waar we niet achter kunnen staan. Garantie is niet goed gedekt" Weet iemand wat er dan niet goed aan is :?

Zijn er misschien nog meer winkels die de Hyundai verkopen. Het liefst in de buurt van Den Bosch.

Gebruikersevaringen van dit scherm zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah als je in de pricewatch kijkt is er ook nog een belgische winkel die hem verkoopt maar dat zal wel te ver weg zijn :P
Verder is SallandAutomatiseringen een prima winkel, kijk maar naar de Shop Surveys op tweakers dus ik denk dat je hem best via internet kan bestellen (als je intresse hebt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zijn er nog geen mensen die de Hyundai al gekocht hebben??

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 16:30:
Ruudonline of anderen met ervaring met de Neovo K-19: vinden jullie het niet lastig dat deze monitor zo laag staat? Wat is ongeveer de afstand van bureaublad tot onderkant beeld?

Een TFT als de IIyama AS4612UT heeft de mogelijkheid om het beeld in verticale richting flink omhoog te schuiven, dat lijkt me erg prettig.
Ik heb er geen last van. Maar in mijn geval zit er best wel een behoorlijk afstand tussen de monitor en de gebruiker (zo'n 50 cm minstens). Ik heb er geen last van in ieder geval. Ik verwacht wel dat het problemen zou kunnen geven wanneer je dichter op het scherm gaat zitten, amar daar heb je ook met een CRT last van. Een stapeltje boeken doet ook wonderen :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P

Megavet!!!! Nog ff wachten tot de prijs een beetje zakt en dan wordt dit mijn nieuwe TFT. Het is de nieuwe ACER AL1931, een nieuwe 19" met de looks van de 17" AL732!!!

700:1, 300cd/m, 25ms, 170 graden view, multiple interfaces (Analog (D-sub), DVI-D, S-video, AV Composite), alu kast, supermooi design!

Hier kan je de specs vinden!

Pricewatch

:9

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 17:04:
Ooit de FAQ gelezen en een draadje doorlezen is zo gebeurt met een cola'tje

Maarja met 40 ms kan je gamen maar het gaat erg schokkerig omdat je beeldscherm maximaal maar 25 frames laat zien. Het ligt er ook aan wat voor games je speelt. Een snelle FPS of een RTS.

De meeste gamers nemen dan ook een scherm dat onder de 25ms is. 16ms is op dit moment het snelst.
wat ik graag zou willen weten is... wat gebeurt er als een 15 inch tft op een res draait van 800x600, sommige zeggen interpolatie maar wie heeft het ooit gedaan en wat gebeurt er???

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 09:17:
Heeft iemand de Hyundai Q17 al gekocht bij een van deze twee winkels:
- MaxExpert
- SallandAutomatisering

Dit zijn de enige twee winkels in de pricewatch. Ik heb gemaild naar TFTwebwinkel of hun hem toevallig ook hadden, maar die vertelde mij: "helaas, wij verkopen geen merk waar we niet achter kunnen staan. Garantie is niet goed gedekt" Weet iemand wat er dan niet goed aan is :?

Zijn er misschien nog meer winkels die de Hyundai verkopen. Het liefst in de buurt van Den Bosch.

Gebruikersevaringen van dit scherm zijn ook welkom :)
www.crazycamel.com voor de belgische mensen. Ik wil die monitor ook kopen maar nog niemand die hem schijnt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een Hercules Prophetview 920 DVI gekocht..
Technologisch niet de top, maar een fantastisch beeldje.
Zijn er hier mensen ook een schermpje van Hercules hebben gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 13:12:
Maar zijn er nog geen mensen die de Hyundai al gekocht hebben??
Ik zou erg ook graag meer over willen weten. De review op THG gaat alleen maar in op de weergave van de kleuren. Voor hetzelfde geld is het gamen crap.

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 11-07-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
heeft iemand ervaring met het volgende? ik heb een lg1710b. Een bekend probleem volgens lg is dat de dvi niet altijd goed is(het gaat op save stand staan). Dus kon ik mijn pixelfout vrije tft inruilen. Daarvoor kreeg ik dan een andere duitse versie(ipv engelse) voor terug met 1 pixelfout en volgens hun garantie kan ik dan niet omruilen en mag ik mijn oude tft met kapotte dvi ook niet meer houden, want het is nu hun eigendom. Dus heb ik het hier maar mee te leven zeggen ze.

wat zijn dan mijn rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 16:29:
Ik heb zojuist een Hercules Prophetview 920 DVI gekocht..
Technologisch niet de top, maar een fantastisch beeldje.
Zijn er hier mensen ook een schermpje van Hercules hebben gekocht?
Ik ken wel iemand maar die heeft hem terug gebracht omdat hij last had van 'beeldbalken'.

Mijn TFT zou eigelijk gisteren bezorgd moeten zijn, maar niemand geweest (ook geen briefje). Vandaag tot nu toe niks, maar kan pas na gaan vragen na 3 dagen (zolang kon het bezorgen maximaal duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Raven- schreef op 11 July 2003 @ 10:29:
[...]

Ik zou erg ook graag meer over willen weten. De review op THG gaat alleen maar in op de weergave van de kleuren. Voor hetzelfde geld is het gamen crap.
dan zou je beter toch is leren lezen, of toch tenminste alles lezen
In both games and videos, the excellence of the display can be seen in its superb true colors and the near perfection of shade graduations. The smoothness of video sequences (DVD) and movements is as good as on a CRT. And unless you put it under the microscope, there is no afterglow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
afterglow = ghosting btw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 11 July 2003 @ 14:41:
[...]

Ik ken wel iemand maar die heeft hem terug gebracht omdat hij last had van 'beeldbalken'.

Mijn TFT zou eigelijk gisteren bezorgd moeten zijn, maar niemand geweest (ook geen briefje). Vandaag tot nu toe niks, maar kan pas na gaan vragen na 3 dagen (zolang kon het bezorgen maximaal duren)
Ah, met die van mij is niks mis :)
Heel mooi schermpje :)
Zal hem zeker uitvoerig testen van het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 18:31:
[...]

Nieuw ding, dooie pixel. :{

Weer maar een nieuwe regelen...

[...]

Das wel vrij klote dan. Je zou zeggen dat ze toch wat betere kwaliteit zouden leveren. Deze die ik nu heb staat ook wel een beetje scheef, zij het minder dan de vorige. Maar goed, dooie pixel = nieuwe dus wie weet is 3x scheepsrecht...
Nu 3e schermpje binnen. Geloof dat deze wel oke is. Van 't weekend maar eens goed kijken enzo. Overigens, het beeld boven in lijkt iets donkerder dan het beeld onderin. Maar goed, dat kan nog te maken hebben met afstellen van 't ding.

Heeft iemand trouwens de monitor driver voor de ADI A715, op de duitse site van ADI staat wel een INF file, maar de A715.icm ontbreekt en daar vraagt Windows bij mij naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Goed ik heb er een half weekje over gedaan, maar ik heb de episodes gelezen . pfffff :P

Het zit nu namelijk dus zo, vorig weekend op Drome lanparty geweest. En daar zag ik iemand met een Iiyama AU5131DT 20,1" TFT GTA3 Vice City spelen. En ik moest zeggen de kleuren zagen er zeer, zeer mooi uit. Maar omdat ik hem alleen Vice City heb zien spelen kan hij netzogoed nog veel last hebben van ghosting. Volgens mij valt ghosting ook niet meer zoveel op als je net 20 uur achter elkaar gegamed hebt :+

Ik wil pas over extact een half jaar tot ( mocht er een goede techniek uitkomen) een jaar wachten. Op moment heb ik de top van de CRT 19"monitoren, de EIZO T765.

En het lastige is om erop vooruit te gaan in kwaliteit naar een TFT, aangezien je hier een CRT hebt die godlike is. 1 voorwaarde wel, de TFT moet minimaal 20" zijn, want ik heb dat wel gezien hoe vet dat eruit kan zien. Je word in het spel getrokken als het ware. Kom ik bij het volgende punt ik speel nogal wat games, van FPS tot RPG tot racespellen.

Mijn vraag dus aan iedereen hier van de TFT roddelpers, zou ik over een jaar een TFT kunnen kopen van min 20" met 20-16ms tussen de 1000-1400 eur?
Wat kunnen we allemaal verwachten kwa technieken dit jaar? Beetje lekker speculeren is ook wel fijn op zijn tijd.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ga de knoop nu doorhakken. Ik ga voor de Hyundai Q17. Ik ga hem bij SallandAutomatisering bestellen. De reden hiervoor is dat ik bij hun een DeadPixel garantie kan afsluiten (het is belachelijk :X , maar het is niet anders) van € 56. Het is een hoop geld, maar de andere zaak in de pricewatch biedt deze garantie niet.

Als ik deze garantie niet koop dan is de pixelgarantie van Hyundai als volgt: "Men geeft garantie bij 2 dode pixels in het midden of bij 3 dode pixels aan de buitenzijde" Aangezien ik het risico niet wil lopen dat ik dadelijk net buiten deze garantie val, betaal ik toch maar € 56 extra.

Tegen de tijd dat ik het scherm binnen heb, zal ik mijn bevindingen hier plaatsen. Ik heb helaas geen camera dus plaatjes zullen er voorlopig nog niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Hopen dat je 1 dode pixel hebt dan >:)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Hoe groot is nou het verschil tussen een 19" en een 17" TFT scherm ?.
ze hebben de zelfde resolutie. dus de pixels van een 19" zijn groter,
wordt het beeld dan onscherper ?
ik zit namelijk te dubben tussen de ADI Microscan A715 silver/black multimedia en de
Neovo K-19 19" welke ongeveer 100 euro duurder is.
is een 19" die 100 euro meer waard?
[edit]
kan de Neovo omschakelen tussen anoloog en digitaal zodat ik er 2 comp op kan aansluiten ?

[ Voor 17% gewijzigd door dirk38 op 12-07-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
voor de hyundai q17, interessant topic in TH forum http://www.community.toms...age=0&view=collapsed&sb=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Nog een vraag mbt dode pixels.

Wanneer is de kans op pixels het grootst? Bij aankoop, of komen de meeste binnen 2 weken? Zit er een theorie achter?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op 11 July 2003 @ 21:18:
Hoe groot is nou het verschil tussen een 19" en een 17" TFT scherm ?.
ze hebben de zelfde resolutie. dus de pixels van een 19" zijn groter,
wordt het beeld dan onscherper ?
ik zit namelijk te dubben tussen de ADI Microscan A715 silver/black multimedia en de
Neovo K-19 19" welke ongeveer 100 euro duurder is.
is een 19" die 100 euro meer waard?
17" = 43,18 cm
19" = 48,26 cm
Dus ruim 5 centimeter grotere diameter.
De Neovo is in ieder geval een heerlijk monitor en z'n zachte prijs meer dan waard.
Mooi zwart/zilveren toetsenbord/muis combo erbij zoals de Logitech MX set en je hebt een design bureau _/-\o_

Het beeld is trouwens SUPERscherp dus het zal echt niet minder zijn dan een 17"

-X-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 00:27:
[...]

17" = 43,18 cm
19" = 48,26 cm
Dus ruim 5 centimeter grotere diameter.
De Neovo is in ieder geval een heerlijk monitor en z'n zachte prijs meer dan waard.
Mooi zwart/zilveren toetsenbord/muis combo erbij zoals de Logitech MX set en je hebt een design bureau _/-\o_

Het beeld is trouwens SUPERscherp dus het zal echt niet minder zijn dan een 17"

-X-
waarom 100 € meer uigeven voor een 19 inch als de resolutie hetzelfde is als op een 17 inch tft.
Je hebt dus hetzelfde beeld opervlak.
Alleen alles is een beetje uitvergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

certefied schreef op 12 July 2003 @ 09:31:
[...]

waarom 100 € meer uigeven voor een 19 inch als de resolutie hetzelfde is als op een 17 inch tft.
Dus kun je het nog duidelijker zien!!

17 inch is niets mis meej hoor...maar een 19inch TFT is toch net iets stoerder en ziet er gewoon groter uit :>. Ik ben over mijn Neovo zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ gaat voor het nieuwe schooljaar 2 nieuwe TFT's kopen om die grote bakbeesten van zn bureau af te helpen (19" HP's)... leuk dat dit soort topics bestaan, ik weet nu iig dat ik 2x hitachi cml174sxwb ga kopen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Laatst online: 11-09 07:15
hebben andere hitachi cml174sxwb gebruikers dit ook:

als ik de hoek verklein (verticaal) als ik voor het scherm zit (dus zeg maar buk) en naar het scherm kijk, dat de bovenkant donkerder wordt?

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnijs schreef op 12 July 2003 @ 12:34:
hebben andere hitachi cml174sxwb gebruikers dit ook:

als ik de hoek verklein (verticaal) als ik voor het scherm zit (dus zeg maar buk) en naar het scherm kijk, dat de bovenkant donkerder wordt?
Das vrij normaal he voor een tft , das de inkijkhoek die verschilt per tft model B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 17:57:
[...]

Nu 3e schermpje binnen. Geloof dat deze wel oke is. Van 't weekend maar eens goed kijken enzo. Overigens, het beeld boven in lijkt iets donkerder dan het beeld onderin. Maar goed, dat kan nog te maken hebben met afstellen van 't ding.

Heeft iemand trouwens de monitor driver voor de ADI A715, op de duitse site van ADI staat wel een INF file, maar de A715.icm ontbreekt en daar vraagt Windows bij mij naar.
Ik blijf aan de gang met je :P

Die staat op je cd'tje die bij je monitor zat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plannen zijn veranderd :/ Na het doorlezen van het topic op Toms Hardware (nog bedankt voor de link) begin ik toch weer te twijfelen. De mensen die het scherm gezien hebben blijken er niet zo tevreden over te zijn. Het is echt jammer dat bij mij in de buurt niemand het Hyundai scherm heeft. Ik blijf maar even op de uitkijk naar een ander scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik denk dat ik voor de Acer 732 ga. Ziet er hartstikke mooi uit (denk ik), en de specs zijn ook zeer netjes imo. Echter, ga ik geen monitor kopen voordat ik hem zelf gezien heb, en evt. geprobeert heb. Helaas ben ik tot nu toe nog geen winkel tegen gekomen (Leeuwarden) waar hij te bewonderen is :). Misschien iemand die de monitor (in het noorden ;)) ergens gezien heeft? :)

Overigens moet ik zeggen dat het kiezen van het scherm moeilijk blijft. Je kunt niet alleen op de specs afgaan.. en op internet wordt monitor A hoog geprezen "kan nooit een miskoop zijn" op tomshardware, en weer ergens anders "je bent beter af met iets anders".

Precies de reden waarom ik graag die monitor eens wil bewonderen voordat ik een boel €'s uitgeef :)

Oh, en ik heb me gisteren geergerd aan die pixel garanties van 39 euro, 59 euro's e.d... ik betaal toch ook niet een garage extra om zeker te weten dat ik bij de eerste stoplicht remmen heb die werken? Het lieftst koop ik m'n monitor dan ook pas nadat ik het zelf op dode pixels gechecked kan hebben ipv. online...

Overigens nog twee urls:
Acer 732 - pic
Acer 732 -specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
op www.diskidee.be hebben ze ook nog wat TFT schermen getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Mijn 2e 191T heeft een deadpixel, maar gelukkig wordt het omgeruild :D
Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/dead.jpg

Ghosting viel eerst op maar nu merk ik er niets meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 12:56:
[...]

Ik blijf aan de gang met je :P

Die staat op je cd'tje die bij je monitor zat :Y)
Ik download altijd alles. Nieuwere versies enzo.
Eens kijken waar ik die CD gedumpt heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

certefied schreef op 12 July 2003 @ 09:31:
[...]

- Als je op 1280x1024 wilt draaien maar dit eigenlijk iets te klein vindt voor je 17" bijvoorbeeld.
- Of als je DVD's of TV bekijkt op je monitor, is dat weer een stukkie groter.
- Een 19" kun je bijvoorbeeld verder van je weg zetten en alles nog duidelijk zien, handig als je je TFT aan je muur wilt hangen en daar een beetje ver van af zit.

Er zijn wel meer redenen te bedenken waarom je liever een 19" hebt ipv een 17" maar dat is allemaal persoonlijk. Zoals Ruud ook zei, een 19" is ook gewoon heerlijk groot en stoer :P

-X-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 23:06
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 17:57:
[...]

Ja dat probleem heb ik met mijn hitachi 174 ook. Ik heb hem ingeruild maar weer hetzelfde probleem. Waarschijnlijk light het aan de weerspiegeling van het licht vanaf mijn buro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met de Sony SDM-S91, ik wil namelijk een 19" TFT aanschaffen, ik zit de hele tijd al te wachten op de Samsung 192 T. Maar ik vind het nou wel erg lang duren. Op papier zijn de specs van de sony beter, maar ik kan nergens een degelijke review ervan vinden dus ik weet niet hoe dit scherm in het echt presteert. Op Anandtech waren ze redelijk positief over de de 192 T. Wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 20:05:
[...]

- Als je op 1280x1024 wilt draaien maar dit eigenlijk iets te klein vindt voor je 17" bijvoorbeeld.
- Of als je DVD's of TV bekijkt op je monitor, is dat weer een stukkie groter.
- Een 19" kun je bijvoorbeeld verder van je weg zetten en alles nog duidelijk zien, handig als je je TFT aan je muur wilt hangen en daar een beetje ver van af zit.

Er zijn wel meer redenen te bedenken waarom je liever een 19" hebt ipv een 17" maar dat is allemaal persoonlijk. Zoals Ruud ook zei, een 19" is ook gewoon heerlijk groot en stoer :P

-X-
kzit nu met een 17" medion maar deze vakantie wil ik toch een 19" halen.

ik zit te denken aan de goedkope ACER AL922 (die schijnbaar etzelfde is als de Neovo K19 en Hitachi CML 190B)
heb toch nog een paar vraagjes die me niet duidelijk zijn:

-is de reso 1280x1024 nou waziger of etzelfde als je van 17 naar 19 gaat (korreliger?)
-is het verschil in ghosting nou echt te zien van een 17" 16/20 ms en een 19" 25 ms.
-draaien spellen echt op 40 fps door de 25ms ipv 50/20ms
-me huidige 17" maakt een licht zoemend geluid, is dit alleen dit model of maakt elke tft wel wat geluid (beetje rare vraag)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

MUSTIS schreef op 14 July 2003 @ 00:42:

-is de reso 1280x1024 nou waziger of etzelfde als je van 17 naar 19 gaat (korreliger?)
Natuurlijk is 1280 op een 19" TFT haarscherp. Omdat scherm groter wordt betekend het echt niet dat het korreliger wordt.
-is het verschil in ghosting nou echt te zien van een 17" 16/20 ms en een 19" 25 ms.
Is persoonlijk :) Ene ziet met 40ms geen ghosting, ander bij 16ms nog heel veel ghosting.
-draaien spellen echt op 40 fps door de 25ms ipv 50/20ms
Staat vast in de VB faq. Mij boeit het niet en heb gewoon 19" TFT met 25ms bestelt.
-me huidige 17" maakt een licht zoemend geluid, is dit alleen dit model of maakt elke tft wel wat geluid (beetje rare vraag)
Geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Eth3r3al schreef op 02 June 2003 @ 23:14:
[...]

Probeer eens windows xp met cleartype , of download the patch voor win2k van www.microsoft.com
na heel veel zoeken bij microsoft en via google ben ik tot de conclusie gekomen dat er geen Cleartype bestaat voor windows 2000... Bewijs mij graag het tegendeel door de link naar het te downloaden bestadje te posten

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]We Are Borg schreef op 14 July 2003 @ 01:02:

Is persoonlijk :) Ene ziet met 40ms geen ghosting, ander bij 16ms nog heel veel ghosting.

[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer je een FPS speelt op een 40ms panel is het net een spookhuis. 40ms voor spellen is gewoon te langzaam. Vanaf 25ms heb je echter een prima scherm waarbij je vrijwel geen last hebt van ghosting. (hangt uiteraard ook van de kwaliteit van het panel zelf) Een TFT 'kijkt' overigens altijd anders dan een CRT omdat de techniek nogal verschilt.

Dat zoemen lijkt me trouwens niet goed, weet niet hoe erg het is uiteraard maar volgens mij horen ze geruisloos te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 09:38:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer je een FPS speelt op een 40ms panel is het net een spookhuis. 40ms voor spellen is gewoon te langzaam. Vanaf 25ms heb je echter een prima scherm waarbij je vrijwel geen last hebt van ghosting. (hangt uiteraard ook van de kwaliteit van het panel zelf) Een TFT 'kijkt' overigens altijd anders dan een CRT omdat de techniek nogal verschilt.

Dat zoemen lijkt me trouwens niet goed, weet niet hoe erg het is uiteraard maar volgens mij horen ze geruisloos te zijn :/
Je hebt goed gelezen wat ik zei he ;) ? Sommige mensen (lees andere delen maar door) bevinden geen ghosting bij een TFT met 40/45ms. Ik zeg niet dat je geen ghosting ziet, maar er zijn mensen die helemaal geen ghosting zien dan en goed kunnen gamen. Kortom, het is een mening van een persoon, geen feit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is volgens jullie momenteel de beste 19" TFT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Zijn er eigenlijk al goede 1600x1200 tft's te koop?

Ik ben op zoek naar 19"-20",
20 ms (bestaat dit al voor dergelijke grote schermen?),
< 1500 euro.

Hoe zijn eigenlijk de Philips tft's?

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Dagobert schreef op 14 July 2003 @ 02:13:
[...]

na heel veel zoeken bij microsoft en via google ben ik tot de conclusie gekomen dat er geen Cleartype bestaat voor windows 2000... Bewijs mij graag het tegendeel door de link naar het te downloaden bestadje te posten
http://www.microsoft.com/...ype/cleartypeactivate.htm

werkt bij mij prima icm w2k.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 11:06:
Wat is volgens jullie momenteel de beste 19" TFT ?
de meeste 19" tft's zijn allemaal goed van kwaliteit, je kan hoogstens nog kijken naar et ghosten.
de Iiyama AS4821TD schijnt erg goed te zijn en er was ook een eizo waar ik even et type niet meer weet.

ikzelf zit nu toch echt serieus te denken aan de acer al922 omdat ie geen/weinig ghosting heeft en verder gewoon een goede beeldkwaliteit heeft.
de vorm is alleen wat saai.
http://www.digit-life.com/articles2/aceral922/
http://www.kieskeurig.nl/...E0047C1256C400031C804.htm

de neovo K19 is ook een leuk apparaat en wordt in een review zelfs beter bevonden als de samsung 191t
http://www.proneco.nl/Review/Neovok19/

verders moet je maar ff een middagje uittrekken om dit topic door te lezen, staat erg veel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

MUSTIS schreef op 14 July 2003 @ 00:42:
[...]

Mijn tft maakte ook zoemend geluid.
Het leek net alsof de ventilator verstopt zat.

Iig bij mij was de backlight kapot, dus ik heb een paar dagen later weer een nieuwe tft gekregen. :)
Nu is mijn tft zo stil dat ik hem niet eens hoor :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Is er iemand hier die wat meer weet over de Acer AL1721 17" TFT LCD
er zit een DVI aansluiting op zie ik, maar voor de rest kan ik weinig vinden.
alleen wat japanse sites.
hij staat in de Pricewatch voor 421 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Elroy schreef op 14 juli 2003 @ 13:46:
[...]

Mijn tft maakte ook zoemend geluid.
Het leek net alsof de ventilator verstopt zat.

Iig bij mij was de backlight kapot, dus ik heb een paar dagen later weer een nieuwe tft gekregen. :)
Nu is mijn tft zo stil dat ik hem niet eens hoor :)
sorry dat ik wat onduidelijk was, het is niet een fysiek geluid. tis meer alsof er erg veel stroom op staat (net als een tv maar dan zonder hoge pieptoon).

met het raam open hoor ik et al niet eens meer dus echt een probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand nummer 6 van het computerblad PCM? Er stond daar een artikel in over LCD schermen dat ik graag zou lezen, maar omdat dit een oud nummer is kan ik het niet meer krijgen. Zou iemand die dit blad heeft het betreffende artikel waarin een 24-tal LCD schermen besproken worden, mogelijk voor me willen inscannen voor me, en naar me toe mailen?

Mijn mail is: casper.s@hccnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaringen met de Sony SDM-S91 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mogelijk voor me willen inscannen voor me, en naar me toe mailen?
..of gewoon ergens online willen zetten... ik ben ook benieuwd namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 21:32:
[...]

..of gewoon ergens online willen zetten... ik ben ook benieuwd namelijk.
Mja dat kan ook, ik kan em ook online zetten, heb webruimte. Als iemand hem me stuurt zal ik em iig uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Zo het hele topic doorgelezen en ben tot de volgende 2 monitoren gekomen:

• Acer AL732
• NEC 1760NX

Alleen waar ik geen antwoord op heb kunnen is het volgende. De schermen van de 2 monitoren zijn hetzelfde, alleen ik las dat NEC kwalitatief betere onderdelen gebruikte en dat de NEC daardoor toch een beter beeld gaf.
Wat is hier van waar, en in hoeverre is dat te zien? Is opzich wel raar want de NEC is goedkoper! Dus is het misschien andersom? (en dan weer dezelfde vragen ;))

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
RickN schreef op 14 July 2003 @ 11:06:
Zijn er eigenlijk al goede 1600x1200 tft's te koop?

Ik ben op zoek naar 19"-20",
20 ms (bestaat dit al voor dergelijke grote schermen?),
< 1500 euro.

Hoe zijn eigenlijk de Philips tft's?
Ik gebruik sinds begin dit jaar de AU5131DT van iiyama. Dit is een 20,1 inch TFT met een resolutie van 1600x1200. Hij bevalt nog steeds prima. Ik heb er € 1.500 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Voor iedereen die op zoek is naar een niet beige (is dus zilver of 'zwart') 17" TFT Scherm heb ik wat informatie verzameld dmv een aantal links. Ik heb het voor mezelf gedaan maar aangezien de grootte van dit topic zullen er vast wel mensen in geinteresseerd zijn.

http://forum.onnovanbraam...read.php?id=7&nr=12&rep=0

Ik zal deze (vandaag) blijven updaten + uitbreiden, tot ik zelf een keuze heb kunnen maken.

PS: Dit is geen reclame!! Alleen een collectie links!
PS 2: Ik beweer niet dat alle beeldschermen ertussen staan, dit zijn degene die mij persoonlijk zijn opgevallen, en/of regelmatig terug kwamen in dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Cavorka op 15-07-2003 16:13 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Cavorka schreef op 15 July 2003 @ 16:12:
Voor iedereen die op zoek is naar een niet beige (is dus zilver of 'zwart') 17" TFT Scherm heb ik wat informatie verzameld dmv een aantal links. Ik heb het voor mezelf gedaan maar aangezien de grootte van dit topic zullen er vast wel mensen in geinteresseerd zijn.

http://forum.onnovanbraam...read.php?id=7&nr=12&rep=0

Ik zal deze (vandaag) blijven updaten + uitbreiden, tot ik zelf een keuze heb kunnen maken.

PS: Dit is geen reclame!! Alleen een collectie links!
PS 2: Ik beweer niet dat alle beeldschermen ertussen staan, dit zijn degene die mij persoonlijk zijn opgevallen, en/of regelmatig terug kwamen in dit topic.
Mooi stukje werk!
Voor de Hyundai Q17 is de response time 20ms (staat op Tomshardware).
Ik begin nu toch wel weer een beetje te twijfelen hoor. Vooral na het lezen van dit stukje:
In both games and videos, the excellence of the display can be seen in its superb true colors and the near perfection of shade graduations. The smoothness of video sequences (DVD) and movements is as good as on a CRT. And unless you put it under the microscope, there is no afterglow.

There is the matter of dead pixels though. Hyundai has recently started guaranteeing its monitors for less than three dead pixels. Hats off - this is much more than most of its rivals can say. Given its price, this is the monitor we recommend. It has the best quality/ price ratio around and is one of the best 17-inch monitors out there.
Kan iemand mij alsjeblieft overtuigen om 1 van de volgende monitoren te kopen, en dan ook graag waarom die andere 2 niet :)

• Acer AL732
• NEC 1760NX
• Hyundai Q17

Damn nu zie ik ook weer die Adi A715... Die is de goedkoopste van de 4, en eigenlijk precies hetzelfde als de NEC en de Acer toch? En die €459,- ligt ook wat meer in mijn budget...
Wie kan me hier van overtuigen dat dit de juiste monitor voor mij is? :)

[ Voor 8% gewijzigd door McFlipp op 15-07-2003 17:14 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Haha ik geloof dat een hoop mensen zitten te twijfelen tussen dezelfde monitoren waar een ieder zijn oog op heeft laten vallen.

Hiernog eentje!! Ik weet het echt niet meer 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door 4p0c op 15-07-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg te horen van Maxpert dat de Hyundai Q17 loopt als een trein (hij is bij hun zelfs uitverkocht) Maar waar zijn die mensen dan :? Nog steeds niemand hier op GOT die het schermpje al thuis heeft staan?

Ik had hem trouwens wel gekocht als ze hem op voorraad hadden, ondanks dat ik twee dagen geleden nog mijn twijfels had. Over 1,5 a 2 weken krijgen ze een nieuwe voorraad en dan wordt de Q17 mijn nieuwe schermpje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

McFlipp schreef op 15 July 2003 @ 01:20:
Zo het hele topic doorgelezen en ben tot de volgende 2 monitoren gekomen:

• Acer AL732
• NEC 1760NX

Alleen waar ik geen antwoord op heb kunnen is het volgende. De schermen van de 2 monitoren zijn hetzelfde, alleen ik las dat NEC kwalitatief betere onderdelen gebruikte en dat de NEC daardoor toch een beter beeld gaf.
Wat is hier van waar, en in hoeverre is dat te zien? Is opzich wel raar want de NEC is goedkoper! Dus is het misschien andersom? (en dan weer dezelfde vragen ;))
Ik heb voor de Acer AL732 gekozen, omdat ik dit simpelweg de mooiste vond. Met zijn externe voeding is het ding echt super plat. ong 2 cm dik en acherop zit één wat dieper vlak dan komt er een centimeter bij. Ook vind ik de metalen voet erg mooi tja "Aluminimum" lijstje er omheen. Een composite/ S-vhs aansluiting en speakers waardoor het ding ook nog eens makkelijk te gebruiken is als tv.

De Hyundai vind ik zelf echt afterzichtelijk in verhouding tot deze, maar ja dat is natuurlijk persoonlijk hè. Al die monitoren hebben hetzelfde paneel en als je de schermen dan toch met elkaar vergelijkt (zoals dat op Toms hardware guide wordt gedaan) is het verschil minimaal!

Ik heb de monitoren nu al een tijdje en ik heb er nog geen spijt van dat ik niet èèn van de anderen heb gepakt.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mag ik als mod mijn macht een beetje misbruiken ? Mag wel hé ?:P

* Koffie is op zoek naar een 2e TFT voor weinig.
Specs en eissen e.d. :

- Komt naast mijn huidige Samsung 191T
- liefst 17" maar zal vanwege budget wel weer 15"worden :(
- Liefst slimline ala Samsung
- gangbaar model kwa levertijd
- DVI aansluiting is geen verplichting
- Liefst eigenlijk 1280*1024, maar ben bang dat ik genoegen moet nemen met 1024*768 (is dat een beetje te doen op een 17" :? )
- Moeilijkste eis : Budget: tussen 300 en 400 EUR

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem:

Ik heb nu een LG Flatron 915FT+ goed beeldscherm etc (zou hem ook echt niet kwijd willen maar...)

Sins vandaag zit ik met mijn toetsenbord tegen het beeld scherm aan en de toetsenbord zit weer tegen het uiteinde van het buro aan. Er is helaas geen oplossing om dit te veranderen (en daar wil ik het nu ook niet over hebben). Ik zoek dus een vervanging voor mn 19" scherm.

De wensen:

Het liefst 17" of 18"
Betaalbaar
Gebruik het voor programmen / gamen / etc (en in de tuin zitten er mee ;))
Liefst een die een beetje 'up2date' is

De oplossing?
- iiyama AS4611UT, 18" : in de aanbieding by mycom voor € 525,-
- LG TFT L-1710B 17" : € 569,90 (gistron)
- LG Electronics L1811S, 18" : € 569,00 (mycom)
- ... ???

Prijs
Maximaal 600 euro denk ik.

Deze monitors zijn al weer vrij oud :( Maar na de topid door gelezen te hebben weet ik nog steeds niet welke ik moet nemen :( Deze LG beviel me goed. Vandaar dat ik aan een LG zit te denken. Maar er zijn andere schermen met veel betere spec. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
LG.Philips en Samsung verhogen productie TFT-panelen

De DigiTimes meldt dat een anonieme bron aan de Korea Economic Daily bekend heeft gemaakt dat zowel LG. Philips LCD als Samsung Electronics hebben besloten hun productiecapaciteit op het gebied van hun vijfde generatie TFT's drastisch op te voeren. Het gaat hierbij om de tweede lijn van de vijfde generatie TFT's van beide bedrijven. Samsung zal in oktober aan zijn tweede serie beginnen en heeft hierbij de voorgenomen productiecapaciteit vergroot van zestigduizend exemplaren tot tussen de negentig- en honderduizend schermen per maand. Van de eerste serie kunnen honderdduizend schermen per maand geproduceerd worden.

LG. Philips LCD kan van zijn eerste serie vijfde generatie TFT's zestigduizend exemplaren per maand afleveren. Volgens de anonieme bron van de Korea Economic Daily zal LG.Philips LCD zijn maximale productiecapaciteit voor de tweede serie met dertigduizend exemplaren opschroeven. Volgens de krant is dit een duidelijk teken dat ondanks de economisch uiterst slechte periode de vraag naar TFT's nog steeds niet tanende is.

Goed nieuws natuurlijk, maar wat ik me altijd afvraag is.

Wat bedoelen ze nou met die generaties?

En Wanneer komt er een nieuwere generatie?

w00t

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.