[PC] Doom III Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.326 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op 06 maart 2004 @ 12:11:
Het ziet er idd wel erg mooi uit.Alleen jammer dat alles zo donker is.
Eh nee, dathoort juist bij de sfeer die ze willen voor doom3.
In multiplay zal bijv donker en licht extra spanning moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 12:19:
[...]
Eh nee, dathoort juist bij de sfeer die ze willen voor doom3.
In multiplay zal bijv donker en licht extra spanning moeten brengen.
Inderdaad, een van de coolste herinneringen aan lichteffecten heb ik nog aan unreal (ja, de originele unreal), liep je een lange gang door, haalde je een schakelaar over, hoorde je ineens het geluid van tl-buizen die uitgingen, kijk je om, zie je dat stuk voor stuk de tl's uitgaan in jouw richting. Ineens is het dus helemaal donker, hoor je een zacht gegrom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Bedankt voor de pics deuxani, altijd leuk :*)
LiquidSilver schreef op 06 maart 2004 @ 02:41:
Je hebt nog geen idee van de performance, speelbaarheid, stabiliteit etc en je wil al dat andere games een engine gaan gebruiken die niet eens af is :?
Je hebt helemaal gelijk, maar als je naar het verleden kijkt van John Carmack zit dat wel goed lijkt me. Als er 1 iemand is die zulke graphics soepel kan laten lopen is hij het wel. Ik heb er het volste vertrouwen in :Y)
deuxani schreef op 06 maart 2004 @ 08:55:
Op 1280x1024 zien de screens er nog beter uit. ;)
Nou...verkleinde screenshots zijn vaak mooier vanwege de 'gratis' anti-aliasing door het verkleinen. Tenzij je natuurlijk op 1280x1024 speelt met 6x FSAA ofzo :9

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
pingkiller schreef op 06 maart 2004 @ 12:11:
Het ziet er idd wel erg mooi uit.Alleen jammer dat alles zo donker is.
Jah das doom 3 he ;) , ik kan niet wachten tot die game uitkomt :9~ :9~ .

''Kwijl,kwijl'' :P

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
johnnyv.nl schreef op 06 maart 2004 @ 12:29:
[...]

Inderdaad, een van de coolste herinneringen aan lichteffecten heb ik nog aan unreal (ja, de originele unreal), liep je een lange gang door, haalde je een schakelaar over, hoorde je ineens het geluid van tl-buizen die uitgingen, kijk je om, zie je dat stuk voor stuk de tl's uitgaan in jouw richting. Ineens is het dus helemaal donker, hoor je een zacht gegrom >:)
Dat grapje hebben ze in Unreal 2 dus dunnetjes over gedaan, alleen dan zit je in een lift en zie je bovenin de liftkoker de lampen stuk voor stuk uitgaan tot het donker is. En dan hoor je ineens iets grommends bovenop de lift springen >:)

Altijd erg goed die licht-schaduw effecten, ben echt benieuwd hoe het in het hele spel gaat uitpakken. Volgens mij schijt iedereen straks echt 7 kleuren door Doom3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 08:51:
Hallo....

Ik heb d00m 3 beta 2 gedl... netjes geinstalleerd...
Alleen als ik hem opstart krijg ik eerst snel die console bijgeflitst en daarna krijg ik de hele tijd door een creme scherm die de hele tijd knippert....

wie weet wat dit kan zijn of moet ik nog een patch hebben?
Voor de zoveelste keer... het is geen NIEUWE beta maar de OUDE alpha release aangepast door een paar enthousiastelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
If you can't beat them... join them!

Beta ziet er erg strak uit idd :+ hehehe...

Hopelijk zitten er een aantal megagrote buffelbeesten in als levelbaas...
Boeit me niet wat voor buffelbeesten... als ze maar "naar" groot zijn.

B.t.w. als ze op dezelfde toer gaan met de levelbosses van Doom 3 als de
geleakte concept-art van Quake IV doet vermoeden, dan zit dat wel snor.

Hopefully we will see some D3 & Q4 soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
  • Laatst online: 05-12-2018
[quote]deuxani schreef op 05 maart 2004 @ 23:29:
Ik heb een paar screenshots voor je gemaakt en verkleint tot 640x512, omdat ik niet genoeg ruimte heb voor al die plaatjes. Als je ze in 1280x1024 wil zien moet je het zeggen. Dit zijn er een paar:

Woot wat mooi zeg _/-\o_ bedankt man !!! echt een spel om naar uit te kijken!!!

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glorix Jim waar lees jij dat ik het over een nieuwe versie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Jaa, het verkleinen van plaatjes maakt het inderdaad mooier. Ik bedoelde ook meer dat het er super uitziet als je hele scherm er mee gevuld is. ;) Het spelen is trouwens nog cooler dan de screenshots.

Ik heb trouwens 1 pic op 1280 online gezet, meer ruimte heb ik niet door die andere 37 pics. (Ik heb 1.jpg maar verwijderd anders kom ik net tekort) Hier is de pic:

http://members.chello.nl/ibubic/shot0009.jpg

De pics zien er op deze computer bij mij idd ook redelijk donker uit. Op mn andere computer waarop ik em speel ziet het er toch een stuk lichter uit, dus je hoeft niet bang te zijn dat het TE donker is, want alles is goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mja, kan het niet echt donker vinden. Wel sfeervol en creepy. :)
Nu had ik in Doom2 al af en toe schrikmomenten, maar Doom3 gaat helemaal erg worden denk ik. Leuk s'nachts om 3 uur spelen, koptelefoon op, maximum volume en gaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Koptelefoon? 5.1 met EAX ja :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan echt niet wachten tot dat dit spel uit komt. Wordt echt een klassieker zoals het er nu uitzit. Ik hoop ook dat er veel mods voor gemaakt zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

deuxani schreef op 06 maart 2004 @ 19:02:
Jaa, het verkleinen van plaatjes maakt het inderdaad mooier. Ik bedoelde ook meer dat het er super uitziet als je hele scherm er mee gevuld is. ;) Het spelen is trouwens nog cooler dan de screenshots.

Ik heb trouwens 1 pic op 1280 online gezet, meer ruimte heb ik niet door die andere 37 pics. (Ik heb 1.jpg maar verwijderd anders kom ik net tekort) Hier is de pic:

http://members.chello.nl/ibubic/shot0009.jpg

De pics zien er op deze computer bij mij idd ook redelijk donker uit. Op mn andere computer waarop ik em speel ziet het er toch een stuk lichter uit, dus je hoeft niet bang te zijn dat het TE donker is, want alles is goed te zien.
THX!

Sommigen hier vinden dat DOOM3 er minder mooi uitziet dan de Hype doet beloven. Het is idd zo dat hoe langer de final release duurt hoe groter de kans is dat andere developers dichterbij komen.

Maar ik vind deze pic echt wel heel gedetailleerd. :9~

En als je dan weet hoe de recente spelen die op een gemodificeerde Q3 engine draaien eruitzien heb ik zoiets van Holysh$t dit wordt echt heftig wat hier mee mogelijk zal zijn.

Wel vind ik dat ID het niet kan maken om de release veel langer uit te stellen dan de zomer van 2004.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 16:58:
Glorix Jim waar lees jij dat ik het over een nieuwe versie heb?
Omdat je 't telkens over een beta hebt wat het dus niet is, een paar dagen geleden is de zogenaamde 'beta' gereleased en iedereen denkt dat het een betere versie is dan de alpha versie terwijl niets minder waar is. Het is gewoon de alpha met een paar mapjes erbij die gemaakt zijn door een derde partij (niet dat ze slecht zijn ofsow (integendeel!)) en niet door ID zelf.

Dat wil ik even duidelijk stellen :) Er is geen beta, alleen maar een alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Aplha is volgens mij ook de goede benaming maar who cares :)

offtopic:
Ik heb hem ook gespeeld draait alleen voor geen meter op me 2400+ :(

[ Voor 39% gewijzigd door b3ta op 11-03-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Boehoehoe... nieuwe facts dudes... en ze zijn om te janken... :'(

Een Q&A met JC door PCGames leert ons dat voor Doom3:

- Een videokaart met minimaal 128MB en Pixel Shader 1.1 support benodigd is.
- Een 2,5 GHz CPU "genoeg" zou moeten zijn voor de 'stencil shadows' en
'physics calculations'.
- De testfase best wel eens tot de zomer of later in dit jaar kan gaan duren.
- Doom3 op 4 CDs uit zal komen...

Okay okay, pluspuntje... het spel is niet zo klein / kort dat het op slechts 1 cd
pastte. Maar voor de rest niet veel goed nieuws voor de ongeduldige zieltjes.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07
p.habo schreef op 07 maart 2004 @ 22:06:
Boehoehoe... nieuwe facts dudes... en ze zijn om te janken... :'(

Een Q&A met JC door PCGames leert ons dat voor Doom3:

- Een videokaart met minimaal 128MB en Pixel Shader 1.1 support benodigd is.
- Een 2,5 GHz CPU "genoeg" zou moeten zijn voor de 'stencil shadows' en
'physics calculations'.
- De testfase best wel eens tot de zomer of later in dit jaar kan gaan duren.
- Doom3 op 4 CDs uit zal komen...

Okay okay, pluspuntje... het spel is niet zo klein / kort dat het op slechts 1 cd
pastte. Maar voor de rest niet veel goed nieuws voor de ongeduldige zieltjes.

:/
Doom 3 word wel kort (hebben ze zelf gezegt) maar er zitten erg veel high res textures in en die vreten ruimte.
Overigens, de rest kon je zo ook wel weten. 128Mb komt vooral de de textures. wat stencil shadows zijn ben ik ff vergeten, maar physics moeten toch wel lichter kunnen? ach boeiend.
Dan word t maar spelen op low detail :P

[ Voor 15% gewijzigd door LordMithril op 07-03-2004 22:13 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

so much for 30 FPS on a GF3 :{

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Ik geloof dat onze duitse vrienden een vertaalfoutje hebben gemaakt. Misschien dat je deze specs nodig hebt voor highest detail. Maar zeker niet als minimum!

Het zou op een GeForce 1 moeten draaien. En de XboX kan het ook (en daarvan zeggen ze dat ze de texture quality etc gelijk laten)....

//edit:
Oh ja, PixelShader 1.1 of 2.0 ... dat zijn Direct3d functies. Doom³ is in OpenGL geschreven. Je zult diezelfde functies ook wel met OGL extensies aan kunnen roepen maar het staat wel raar.
Oh, en de alpha (/beta) draait toch ook overal op?

[ Voor 31% gewijzigd door JayVee op 07-03-2004 23:18 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glorix Jim schreef op 06 maart 2004 @ 20:12:
[...]

Omdat je 't telkens over een beta hebt wat het dus niet is, een paar dagen geleden is de zogenaamde 'beta' gereleased en iedereen denkt dat het een betere versie is dan de alpha versie terwijl niets minder waar is. Het is gewoon de alpha met een paar mapjes erbij die gemaakt zijn door een derde partij (niet dat ze slecht zijn ofsow (integendeel!)) en niet door ID zelf.

Dat wil ik even duidelijk stellen :) Er is geen beta, alleen maar een alpha
LOL??????

alpha dan wat jij wilt :p zolang het maar snel uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

ts ts ts ts, onze duitse vrienden hebben dat verhaal over de requirements of heel slecht vertaald of gewoon verzonnen:
Update: After reading this information, we asked id software for confirmation and they have replied saying that the information that appeared in the article is totally false and a fabrication on the magazine's part.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb d00m III alpha geinstalleerd, maar als ik hem open krijg je allemaal text te zien in een blauwe console en schakelt hij over naar een bruin beeld dat de hele tijd knippert ( oftewel hij doet nix meer )

Heeft iemand dit probleem ook al gehad of kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:00:
Ik heb d00m III alpha geinstalleerd, maar als ik hem open krijg je allemaal text te zien in een blauwe console en schakelt hij over naar een bruin beeld dat de hele tijd knippert ( oftewel hij doet nix meer )

Heeft iemand dit probleem ook al gehad of kan iemand mij helpen
We mogen je hierbij niet helpen met illegale shit .. maar 1 ding kan ik je vertellen : je moet oudere detonators gebruiken voor je 3D kaart :>

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik al gedaan hun sugeerde die 41.03 uit me hoofd en heb die ook speciaal geinstalleerd opnieuw opgestart maar zelfde probleem ;)

vandaar dat ik het vraag...

en illegale shit valt best wel mee tog? ik vraag alleen om advies niet waar je het kan verkrijgen :p

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:18:
had ik al gedaan hun sugeerde die 41.03 uit me hoofd en heb die ook speciaal geinstalleerd opnieuw opgestart maar zelfde probleem ;)

vandaar dat ik het vraag...

en illegale shit valt best wel mee tog? ik vraag alleen om advies niet waar je het kan verkrijgen :p
Nog oudere drivers installeren.. bij mij werkte t weer toen ik de 'optimale' drivers voor mn geforce2 gts had geinstalleerd en dat was uit mn hoofd de 22.80 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke raad je mij dan aan voor me fx 5600? 25. nog wat? (weet niet eens of het bestaat) :p

ben ff zoeken naar oude detonators heb wel op me cd maar die begint volgens mij op 43. nog wat :(

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
JayVee schreef op 07 maart 2004 @ 23:16:
Ik geloof dat onze duitse vrienden een vertaalfoutje hebben gemaakt. Misschien dat je deze specs nodig hebt voor highest detail. Maar zeker niet als minimum!

Het zou op een GeForce 1 moeten draaien. En de XboX kan het ook (en daarvan zeggen ze dat ze de texture quality etc gelijk laten)....

//edit:
Oh ja, PixelShader 1.1 of 2.0 ... dat zijn Direct3d functies. Doom³ is in OpenGL geschreven. Je zult diezelfde functies ook wel met OGL extensies aan kunnen roepen maar het staat wel raar.
Oh, en de alpha (/beta) draait toch ook overal op?
Pixel Shaders zijn er ook gewoon in OpenGL maar dan onder de naam 'fragment programs'.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Zie nu pas dat de de OP is aangepast.

Ziet er mooi uit, thanks!

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 11:01

YpS

zal ik er maar eens wat over zeggen dan.

de schaduwen van Doom III sucken...
en waarom?

kijk eens in een kamer waar een lamp hangt.. waar het licht van de lamp niet komt, is het daar zwart donker? oftewel absoluut geen licht! dat is gewoon niet zo..

als je aan normale schaduwen denkt dan zie je in een verlichte ruimte waar je geen directe verlichting hebt altijd nog indirecte verlichting.
maar wat doen ze met Doom III.... of licht, of pik zwart
dat haalt voor mij het realisme eruit.

kijk het is vet dat ze toen zoiets uitgevonden hebben.. kep lang ged8 en gehoopt dat dat zwarte maar voor de show was om het te verduidelijke, maar da blijkt het dus niet te zijn.

mischien ben ik maar een mierenne*ker maja voor mij is dat best wel een afkraker, daarmee bedoel ik, ik zal hem zeker niet gaan kopen... liever mijn geld in andere games...

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
YpS schreef op 09 maart 2004 @ 13:46:
zal ik er maar eens wat over zeggen dan.

de schaduwen van Doom III sucken...
en waarom?

kijk eens in een kamer waar een lamp hangt.. waar het licht van de lamp niet komt, is het daar zwart donker? oftewel absoluut geen licht! dat is gewoon niet zo..

als je aan normale schaduwen denkt dan zie je in een verlichte ruimte waar je geen directe verlichting hebt altijd nog indirecte verlichting.
maar wat doen ze met Doom III.... of licht, of pik zwart
dat haalt voor mij het realisme eruit.

kijk het is vet dat ze toen zoiets uitgevonden hebben.. kep lang ged8 en gehoopt dat dat zwarte maar voor de show was om het te verduidelijke, maar da blijkt het dus niet te zijn.

mischien ben ik maar een mierenne*ker maja voor mij is dat best wel een afkraker, daarmee bedoel ik, ik zal hem zeker niet gaan kopen... liever mijn geld in andere games...

just my 2 cents
Da's inderdaad jammer, wat belichting betreft is bijvoorbeeld Splinter Cell een stuk mooier. Doom III ziet er ook nogal plastic-achtig uit door lekker overal witte speculars op te zetten.

Het mooiste zou zijn als ze lightmaps met die real-time belichting zouden combineren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YpS

YpS

ja klopt :) iemand die met me eens is!! woehoe :P

die 'monsters' die zien er idd echt plastic uit, glimmende uitstraling en strakke schaduw lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Schaduwen zijn ook veel te hard, en voorlopig zal het OF Splinter Cell OF doom3 aan het werk worden (dus Lightmaps met wat uitbreidingen of stencil shadowing...) Unreal Tech is wel bezig met belichting nu ze de polycount hebben waar ze het willen, dus dat wordt waarschijnlijk volledig dynamisch, maar die zien we pas in 2006 als het goed is...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

1 ding kan ik iig wel zeggen, het is super eng :P
Schrik me kapot steeds en het is nog dag :+

Belichten enzo zijn idd vaak nog niet helemaal in orde, maar heb toch niet alles aan ivm performance, maar dat zal wel beter worden denk ik :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Hm... schaduwen...

Of de schaduwen absoluut zijn, hangt van het aantal lichtbronnen af.
(Zie screenshot met 2 spinnetjes en pistol, daar hebben de spinnetjes
meerdere schaduwen en daarbij variëren ze ook nog in intensiteit).

Voor rest is het wel de bedoeling dat de schaduwen absoluut zijn, dit
komt per slot van rekening alleen maar ten goede van de creepy sfeer
die in het spel hoort te zitten. (Dat wordt trouwens ook als hoofdreden
gegeven door JC / TH, daar is bewust voor gekozen). Zo moet het in
de multiplayer namelijk mogelijk zijn om je te "verstoppen" in de scha-
duw.

Doom3 moet ook helemaal geen realistisch spel worden. Het moet ge-
woon "fun" worden om te spelen. En als absolute schaduwen daartoe
bijdragen... so be it.

Nu is het alleen nog wachten tot D3 uit komt. Tot die tijd maar de tijd
een beetje doden met Diablo 2 & expansion (zondag besteld), het
step by step upgraden van mijn systeem en het handjevol shooters
die voor die tijd uitkomen.

(Iemand nog interessen in een 2,53 GHz PIV 533MHz FSB?), ga namelijk
mn CPU (na een half jaar alweer) upgraden, nieuwe videokaart (NV40?),
nieuwe monitor (19"-22" ienemienemutte) en audiospul (SB Audigy 2 ZS
Platinum Pro + Creative Megaworks 7.1) aanschaffen... nog aardig wat
te sparen... laten we maar hopen dat het geen project van 10 jaar
wordt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YpS

YpS

aah oke..
dan vind ik het goed ;)

maar nog nie mooi.. maar da hoeft ook niet, je kunt nie iedereen blij maken he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
YpS schreef op 09 maart 2004 @ 19:36:
aah oke..
dan vind ik het goed ;)

maar nog nie mooi.. maar da hoeft ook niet, je kunt nie iedereen blij maken he!
Aan de ene kant is het te beargumenteren dat zo'n spel er wel "goed" uit moet zien met betrekking tot de realiteit wat betreft dat soort dingen... maar ja... ze verkiezen bij idsoftware nu eenmaal fun boven realisme...

Maareh... baasje... wat zie ik daaro onder je post staan? Veghel? Lanalicious? Whazthat? Site? Dat is nl. wel interessant, mits er een beetje gave games gespeeld worden. Is het een open LAN-event? Entreekosten, etc?

edit: sowwy... xie het al, t is een link :P

[ Voor 7% gewijzigd door p.habo op 09-03-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

YpS, die schaduwen zijn een bewuste keuze. Niet om het creepy te maken, maar omdat je anders ambient lighting (een minimale licht intensiteit) moet gebruiken. En dat is gewoon niet mooi, niet consistent (het is namelijk overal hetzelfde, en niet per ruimte of zelfs per standpunt, anders), etc.

Schaduwen hebben een harde rand. Als het om puntvormige lichtbronnen gaat. TL buizen zijn dat niet, die zijn nou eenmaal lang en bestaan uit erg veel lichtbronnen, verspreid over een vlak. Dus krijg je "in echt" een zachte overgang van totale schaduw (waar helemaal geen licht komt) tot compleet verlichte stukken (waar elke lichtbron van die TL buis "bij" kan).

Deze twee punten zijn trouwens twee die in de volgende iteraties van deze engine verbeterd / aangepakt worden. Net als de Quake 2 en III engine de originele Quake rendermethode verbeterden.

Splinter Cell lighting is mooi, maar heeft geen toekomst. De nieuwe doom engine zal het fundament worden voor toekomstige engines (kwa globale manier van renderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
Als ik zo naar die plaatjes kijk, dan zie ik allemaal stencil shadows. Dat is wat mij betreft achterhaalde techniek, want met deze per-pixel shaduwen zijn nooit vaag en dat is onrealistisch.

Kijk es naar Pixel Shader 2.0/1 in Max Payne 2. daar zie je de scahduws eerst scherp, en hoe verder van de casted object verwijderd hoe vager en lichter de schaduw. Dat is nou realistisch.
In Deus Ex 2 is te zien hoe de schaduws lichter worden, maar niet vager (weet dit niet precies meer). Dat is tenminste een stap.... maar ik zie hier en daar wel wat lichtere schaduwen in Doom 3. Soft shadows zijn met stencil shadows wel na te doen, maar dat vreet de fillrate op. Ik hoop dat Carmack wel een soft shadow techniek te hebben geschreven, want ik vind die pikzwarte pixel-perfect shaduwtjes niet echt van je het.

Aan de andere kant zijn er waarschijnlijk toch geen desktop videokaarten krachtig genoeg om een hele wereld met soft shadows vol te stoppen, stencil of pixel shaded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
HuggyB schreef op 09 maart 2004 @ 23:37:
Als ik zo naar die plaatjes kijk, dan zie ik allemaal stencil shadows. Dat is wat mij betreft achterhaalde techniek, want met deze per-pixel shaduwen zijn nooit vaag en dat is onrealistisch.

Kijk es naar Pixel Shader 2.0/1 in Max Payne 2. daar zie je de scahduws eerst scherp, en hoe verder van de casted object verwijderd hoe vager en lichter de schaduw. Dat is nou realistisch.
In Deus Ex 2 is te zien hoe de schaduws lichter worden, maar niet vager (weet dit niet precies meer). Dat is tenminste een stap.... maar ik zie hier en daar wel wat lichtere schaduwen in Doom 3. Soft shadows zijn met stencil shadows wel na te doen, maar dat vreet de fillrate op. Ik hoop dat Carmack wel een soft shadow techniek te hebben geschreven, want ik vind die pikzwarte pixel-perfect shaduwtjes niet echt van je het.

Aan de andere kant zijn er waarschijnlijk toch geen desktop videokaarten krachtig genoeg om een hele wereld met soft shadows vol te stoppen, stencil of pixel shaded.
Ja die is er wel en het antwoord is ULTRASHADOW technology. Deze feature zit bij de nvidia kaarten _/-\o_ , en verlicht het denktwerk op de schaduw berekeningen, zo blijft er dus nog power over voor andere berekeningen.

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Stencil shadows zijn de enige hardware matige shadows die op alle kaarten te doen zijn. Splintercell kan andere technieken gebruiken maar die werken alleen wanneer je videokaart een shadowbuffer heeft.

Overigens is het blenden van de shadow in de scene middels een shaded polygon (van wit naar zwart) niet zo moeilijk, en ook Carmack zal dat zeker wel gebruiken. Softshadows zijn erg lastig wanneer je die snel wilt tekenen, omdat alle oplossingen (ook de texture trick van Ati) nogal traag zijn op huidige hardware wanneer je wat lichtbronnen hebt en nogal wat objects in de ruimte. Je moet nl. ieder object op een texture renderen vanaf de lightsouce, die texture blurren middels een shader en die texture dan blenden in de scene, wat wellicht problemen oplevert omdat de shadow op andere objects valt.

Ik denk (weet) dat Carmack echt wel in staat is de meest bruikbare shadow techniek in te bakken in zn engine. tenslotte is het ook Carmack geweest die middels een nieuwe techniek de stencil shadows veelvuldig kan renderen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de "Doom3launcher" kan vinden en/of mij uitleggen hoe ik in godsnaam mijn settings hoger kan zetten? Danku zéér. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Maar waarop is dit verhaal van die shaduwen gebaseerd? Misschien is zit het in het uiteindelijk spel wel goed.

Je moet in de doomconfig.cfg kloten Alex.
http://doom3.gamevision-network.de/index.php?site=tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 09 maart 2004 @ 23:02:
YpS, die schaduwen zijn een bewuste keuze. Niet om het creepy te maken, maar omdat je anders ambient lighting (een minimale licht intensiteit) moet gebruiken. En dat is gewoon niet mooi, niet consistent (het is namelijk overal hetzelfde, en niet per ruimte of zelfs per standpunt, anders), etc.

Schaduwen hebben een harde rand. Als het om puntvormige lichtbronnen gaat. TL buizen zijn dat niet, die zijn nou eenmaal lang en bestaan uit erg veel lichtbronnen, verspreid over een vlak. Dus krijg je "in echt" een zachte overgang van totale schaduw (waar helemaal geen licht komt) tot compleet verlichte stukken (waar elke lichtbron van die TL buis "bij" kan).

Deze twee punten zijn trouwens twee die in de volgende iteraties van deze engine verbeterd / aangepakt worden. Net als de Quake 2 en III engine de originele Quake rendermethode verbeterden.

Splinter Cell lighting is mooi, maar heeft geen toekomst. De nieuwe doom engine zal het fundament worden voor toekomstige engines (kwa globale manier van renderen).
Lijkt mij eerder dat de HL2 engine dat wordt.. de doom III engine ondersteunt (op dit moment in ieder geval) geeneens meer dan 4 spelers bij multiplayer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Xenome... ten eerste ondersteund de engine zo veel spelers als je maar wilt. Ten tweede zou Doom III niet meer dan 4 spelers ondersteunen. And last but not least, het laatste wat ik ergens gelezen heb is dat ze nu toch voor dan maar vier players gaan (misschien door al die kritiek die deze oorspronkelijke beslissing had opgeleverd)!

// edit: @ Xenome
Ik schreef ook nog
En dan kom jij met het aantal players in MP... :o
// einde edit

De renderer van HL2 is leuk, veel effecten etc, maar het principe erachter (lightmaps) is achterhaald (en heeft zijn oorsprong in de Quake I engine). De volgende generatie engines zal volumetric shadow gebruiken, dat is gewoon de volgende stap.

Wat hopelijk van HL2 "overgenomen" wordt is het materials system.

Voor een uitgebreide discussie hierover moet je ff de HL2 topics en Doom III topics bekijken. Daar is al heeel wat discussie over geweest! >:)

[ Voor 23% gewijzigd door JayVee op 10-03-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De renderer van HL2 is leuk, veel effecten etc, maar het principe erachter (lightmaps) is achterhaald (en heeft zijn oorsprong in de Quake I engine). De volgende generatie engines zal volumetric shadow gebruiken, dat is gewoon de volgende stap.
Onzin, lightmaps voldoen prima voor het creeren van schaduweffecten afkomstig van bv zonlicht. In grote ruimtes met ERG VEEL objects mag jij fijn realtime de handel proberen te renderen maar dat lukt je niet.
Q3A had al materials (custom shader programmaatjes die per poly konden worden toegepast. Waren in feite stuurprogramaatjes voor de verschillende codepaths in de renderer), dus ik denk niet dat ze iets van HL2 hoeven te lenen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Lightmaps voldoen niet. Het is misschien het beste wat tot nu toe mogelijk is voor grote ruimtes. Maar als je kijkt naar sommige HL2 screenies dan zie je iemand achter een muur staan en toch een schaduw hebben! Dat klopt gewoon niet. Met volumetric shadows "kloppen" de schaduweffecten (of zijn ze iig al stukken beter). Over een paar jaar kan je ook buitenlevels helemaal met volumetric shadows maken (?), en DoomIII legt daarvoor de basis door met kleine ruimtes te beginnen en de technologie te ontwikkelen / voor het eerst toe te passen.

Wat ik het bijzondere van materials in HL2 vind is niet alleen het uiterlijk maar ook de bijbehorende physics (gewicht, breekbaarheid etc) en het geluid. Okay, misschien is HL2 daar niet de voorloper van (weet ik niet) maar het is al een stuk meer dan alleen shaders per material vast te leggen.

Zoals ik het begrijp hoef je dus in HL2 niet per object vast te stellen wat voor texture erop moet, hoe zwaar het is etc maar geef je gewoon een material mee, "klaar". Dat lijkt me toch wel iets wat snel standaard gaat worden.

offtopic:
Misschien is het leuk om een apart topic over game / engine technologie te starten? Ik vind het wel erg interessant en er schijnen toch wel veel mensen op GoT rond te lopen die er verstand van hebben! Misschien dat je dan ook geen "HL2 > DoomIII replies krijgt maar wat gefundeerde discussies over technologie in game engines?

[ Voor 13% gewijzigd door JayVee op 10-03-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
JayVee , met jou kan ik praten ! :D
Ik had ook al zo'n topic in gedachten (maar heb te weinig kennis over de stand van zaken om er eentje te starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Zo'n topic lijkt mij ook wel wat. Zal zelf weinig nuttigs kunnen bijdragen denk ik, maar de recente discussie hier volg ik ook met veel interesse.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Ik ga zo wat modjes vragen en dan maak ik een topic! Lijkt mij erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 10 maart 2004 @ 18:28:
Xenome... ten eerste ondersteund de engine zo veel spelers als je maar wilt. Ten tweede zou Doom III niet meer dan 4 spelers ondersteunen. And last but not least, het laatste wat ik ergens gelezen heb is dat ze nu toch voor dan maar vier players gaan (misschien door al die kritiek die deze oorspronkelijke beslissing had opgeleverd)!

Ik schreef ook nog
[...]
// einde edit

Voor een uitgebreide discussie hierover moet je ff de HL2 topics en Doom III topics bekijken. Daar is al heeel wat discussie over geweest! >:)
En wat dacht je van de far cry engine? die kan grote binnen en buiten landschappen renderen waar de doom3 engine nou niet bepaald geschikt is voor het renderen van mooie grote landschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben jij alwetend ofzo b3n666? Omdat "men" zegt dat de engine niet geschikt is voor buitenlokaties, neem jij dat zomaar over? Ik wil niet veel zeggen, maar toen Doom3 in een alpha stadium was, heb ik erg grote openlucht lokaties (screenshots) gezien van de ruimte, Mars (veel berglandschap) en een erg groot oerwoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Natuurlijk kan de engine buitenlokaties aan. In Doom 3 heeft dat geen nut omdat je op Mars zit, daar is het toch kaal.
En nu ophouden over het ruzie maken van die engines :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Far Cry kan "binnen" niet hetzelfde als Doom. Het lijkt er een beetje op, schaduwen van personen zijn dynamisch. Maar die van muren, machines en andere "vaste" objecten niet.

De nieuwe Doom engine kan trouwens wel grote buitenlocaties aan, alleen de hardware op dit moment nog niet! >:) Kwestie van tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door JayVee op 10-03-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Ten eerste... het aantal spelers in de multiplayer van Doom 3 zou volledig schaalbaar worden, dus ik snap jullie punt niet zo. Ze laten de modcomunitie de vrije keuze. Echter uit het oogpunt van haalbaarheid hebben ze voor een maximum van 4 spelers gekozen.

Ten tweede... waarom geen grote omgevingen? Dat had geloof ik met het verwerken van de schaduwen en meerdere lichtbronnen te maken. Het is niet zo dat de Doom 3 engine het niet aan kan... de huidige systemen kunnen het gewoon nog niet aan... Duzzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Iemand screens van dat oerwoud in Doom3? Bergen etc zien er namelijk niet bepaald next-gen uit in de Alpha en promoscreens, alleen als je er dichter bij komt dan wordt er meer aandacht aan gegeven...

De komende 4 jaar gaan we het niet echt veel beter aantreffen vrees ik...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

JayVee schreef op 10 maart 2004 @ 20:10:
Ik ga zo wat modjes vragen en dan maak ik een topic! Lijkt mij erg leuk!
Keep us posted!

Ik begrijp er zelf weinig van, maar 't lijkt me wel interessant om er wat meer over te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Modjes vragen? Dit is toch een forum? dat je het 1 centraal topic wilt houden is begrijpelijk, maar modjes vragen? :D

Noem het gewoon Het centrale Game-tech topic (software) en wellicht kan er ook een HW versie worden gemaakt als daar echt fans van zijn...

Punten van discussie of iig waar artikelen over te schrijven zijn hoe verschillende rendertechnieken werken, AI, Leveldesign-tools, netcodes, waar we heen gaan op basis van verleden en technieken die nu nog niet RT te doen zijn, maar ook 2d gaming zou mijn inziens behandeld mogen worden, al is dat een stuk eenvoudiger...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Woah, voor dat soort info moet je maar op gamedev kijken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat uitgelegd wordt hoe spelletjes werken.

Daarnaast zou ik graag steun van de modjes hebben als het gaat om het verwijderen van (niet technische) posts zoals "Half-Life 2 heeft een betere engine dan Doom 3".

Ik heb WhiteDust gemaild maar nog geen reactie gekregen. Als ik morgen avond nog geen reactie heb post ik wel een nieuw topic. Wie zwijgt stemt toe he! 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

JayVee schreef op 10 maart 2004 @ 18:39:
Lightmaps voldoen niet. Het is misschien het beste wat tot nu toe mogelijk is voor grote ruimtes. Maar als je kijkt naar sommige HL2 screenies dan zie je iemand achter een muur staan en toch een schaduw hebben! Dat klopt gewoon niet. Met volumetric shadows "kloppen" de schaduweffecten (of zijn ze iig al stukken beter). Over een paar jaar kan je ook buitenlevels helemaal met volumetric shadows maken (?), en DoomIII legt daarvoor de basis door met kleine ruimtes te beginnen en de technologie te ontwikkelen / voor het eerst toe te passen.

Wat ik het bijzondere van materials in HL2 vind is niet alleen het uiterlijk maar ook de bijbehorende physics (gewicht, breekbaarheid etc) en het geluid. Okay, misschien is HL2 daar niet de voorloper van (weet ik niet) maar het is al een stuk meer dan alleen shaders per material vast te leggen.

Zoals ik het begrijp hoef je dus in HL2 niet per object vast te stellen wat voor texture erop moet, hoe zwaar het is etc maar geef je gewoon een material mee, "klaar". Dat lijkt me toch wel iets wat snel standaard gaat worden.

offtopic:
Misschien is het leuk om een apart topic over game / engine technologie te starten? Ik vind het wel erg interessant en er schijnen toch wel veel mensen op GoT rond te lopen die er verstand van hebben! Misschien dat je dan ook geen "HL2 > DoomIII replies krijgt maar wat gefundeerde discussies over technologie in game engines?
Ten eerste alles wat IDsoftware maakt heeft iets met monster zombies en vooral in het donker te maken.

De mood en feel of de game is anders en in donkere gangen met monster steken lighting effecten erg uit.
Lightning is nogal belangrijk voor zo'n game.

HL2 lijkt mij meer een andere look en feel te hebben wat meer slaat op daglicht .
Lighting impact is veel minder op het geheel maar materiaal effecten van objecten des te meer in een goed ambient verlichte mappen.
Lighting is bij Halflife2 en Farcry minder van belang Object detail des te meer.

Ook al zal Farcry & HL2ook zijn donkere delen hebben maar voor die paar procenten breng je niet het zware geschut uit.

Alsof ik konstant ga checken of de shaduw perfect correct zijn in mijn game sessies.

Lighting maps is ene benadering en voldoet in de meeste gevallen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Lighting maps zijn idd een zeer goede manier van lighting , maar evolutie moet er zijn dus D³ is weer (eindelijk) een vernieuwing op gebied van belichting. Ik ben er zeker van dat je over 2 jaar met verbazing staat te kijken wat deze engine kan tonen ! Zeker met de (voor vele onbekende) nieuwe geluids-rendering in D³ kan dat maar 1 ding betekenen : Sfeer ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben persoonlijk ook erg benieuwd naar Doom 3, ben een ID fan en een grote. Vooral na het lezen van Masters of Doom (boek over ID software) ben ik nog meer gaan verlangen naar het 3e deel in deze reeks. Het multiplayer gedeelte lijkt me erg stoer vooral omdat dat beetje de oude sfeer van doom 1 heeft maar dan natuurlijk met een super engine. Wat wil je nog meer in een hoekje staan en dan lampje uitknallen en je vrienden van achter neer maaien. Maar goed nog even wachten tot we dit allemaal kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat laatst wat fan fiction te lezen op planetdoom (vooral die van dsm zijn erg goed) en nou bedacht ik me dat het best leuk zou zijn om de originele DooM opnieuw te spelen. Alleen dan met muis controles en wat meer pixels ;) Wacht eens, dacht ik toen bij mezelf, dat doen ze toch al met D3? En ja hoor dat doen ze dus ook :+

Alleen komt het me dan wat vreemd over dat ze slechts zo'n korte gameplay tijd hebben opgegeven voor D3. Zou de speelltijd niet gewoon even lang moeten zijn als in het originele DooM? Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Als je nu Doom wilt spelen kan je ook Doomsday downloaden. Heb je ook 3d models (apart downloaden), particle effects, extra bloed >:), EAX geluid, en het is gewoon helemaal 3d (DirectX of OpgenGL, dus je kan zo AA en AF gebruiken!).

Dat de speeltijd van Doom3 kort zou zijn geloof ik inmiddels niet meer. Dat hebben ze ooit verteld. Nu zijn ze echter al zo lang bezig... misschien dat ze toch voor een langer spel gaan ipv van een uitgebreide "tech demo".

Op de andere kant.... als het spel kort is kunnen ze het sneller beta testen en dus eerder uitbrengen! >:)

[ Voor 7% gewijzigd door JayVee op 12-03-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 12 maart 2004 @ 10:57:
Als je nu Doom wilt spelen kan je ook Doomsday downloaden. Heb je ook 3d models (apart downloaden), particle effects, extra bloed >:), EAX geluid, en het is gewoon helemaal 3d (DirectX of OpgenGL, dus je kan zo AA en AF gebruiken!).

Dat de speeltijd van Doom3 kort zou zijn geloof ik inmiddels niet meer. Dat hebben ze ooit verteld. Nu zijn ze echter al zo lang bezig... misschien dat ze toch voor een langer spel gaan ipv van een uitgebreide "tech demo".

Op de andere kant.... als het spel kort is kunnen ze het sneller beta testen en dus eerder uitbrengen! >:)
Hmmm, Doomsday, jDoom, daar heb ik wel eerder (verlangend) naar gekeken, alleen er was altijd een probleempje (uit de readme):
1.2 Requirements

• At least one WAD file from the original Doom, Heretic, Hexen, etc.
En ik heb niet toevallig nog ergens een diskette liggen met Doom erop. En DooM zie je nou ook niet bepaald overal in de schappen liggen (wat eigenlijk wel jammer is).

En het zou natuurlijk best leuk zijn als ze inderdaad een langere versie van DooM 3 aan het maken zijn. We kunnen altijd blijven dromen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
Je kan ook de WAD file van de demo gebruiken. En die kan je downloaden van id's servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
hee, goeie tip
ik zat ook al weer doom en doom2 te spelen naar aanleiding van dit topic, dat ziet er toch weer beter uit dan final doom op 640*480
wad files zat trouwens op internet, gewoon doom wad files intypen in google en je kunt er ladingen downloaden

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 10 maart 2004 @ 18:28:

Ik schreef ook nog
[...]
// einde edit

Ok, ik geef m'n fout toe :p

Ik wilde alleen maar zeggen wat ik gehoord had, maar dat had ik moeten nagaan natuurlijk, ik heb er namelijk zelf ook een hekel aan als mensen foute info verspreiden over een spel dat ( naar mijn mening ) gaat ownen :]

btw --

Het valt me heel erg op dat mensen die doom III 'verdedigen' tegenover hl2, het vaak ALLEEN maar hebben over de graphics.

Het mag duidelijk zijn: Dit is dan ook het enige waarbij doom III hl2 overtreft, maar het is dan ook wel heel mooi, dat geef ik toe :]
Blijft wel dat gameplay en verhaal, character natuurlijk veel belangrijker zijn dan graphics. ( tenzij ze uber-slecht zijn natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Benk het niet mee eens kerel... zo is het team achter het spel ook een stuk professioneler... Mannen van idsoftware heb ik nog niet zulke hele grote major fuckups zien maken als die lui van Valve het afgelopen jaar... (Waarvan Counterstrike CZ misschien nog wel de allergrootste was, ook al werd het spel niet volledig door hun zelf ontwikkeld). 8) (not flaming on purpose) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Doom 1 & 2 waren echt iets speciaals, ik heb er onwijs goeie herinneren aan overgehouden (ik ben pas 18, 1992 begon de hel op aarde >:)).

In ieder geval hoop ik dat ze het spel niet up fucken en de originele doom feeling er in houden, whatever dat ook mogen zijn, maar het is er. Verder hoop ik echt (wat novah al zei), dat modmakers of mapmakers de originele mappen (onwijs vette velden; grote buitenlokaties!) opnieuw maken en deze op de doom 3 engine aanpassen, dat lijkt me te netjes :-)

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Xenome , je hebt zeker gelijk als je zegt dat D³ fans het meestal hebben over de graphics. Dit is nu eenmaal waarin het spel revolutionair is. Het geluid zal ook minstens even spectaculair zijn als HL² . De physics kunnen we nu nog niet beoordelen (maar daar overtreft HL² weer mee verwacht ik)

Verhaal en gameplay zal wel bij allebij goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Doom heeft altijd een niet uit gebreid verhaal gehad was zo met doom 1 en 2 en met alle addons die er voor uitgekomen (wad's inditgeval). Doom stond altijd garrant voor nieuwe baanbrekende graphics zeker voor die tijd. Tegenwoordig heb je natuurlijk meerdere spelers op de markt en meer dan 10 jaar terug. Ik ben zekers benieuwd naar de Graphics en het geluid en ook wat voor system je er voor nodig heb om het optimaal te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Over verhalen gesproken... Wist je dat er wel heel uitgebreide versies van
bestonden? Zie http://www.idsoftware.com/store daar zijn de originele Doom-
boeken te bestellen.

Very hard to get... & limited supplies of course

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

offtopic:
Wil niet reclame maken voor een topic, maar zoals beloofd heb ik een engine tech topic geopend. [rml][ Discussie] Game engines[/rml]Dus stiekem doe ik het wel :o

[ Voor 9% gewijzigd door JayVee op 13-03-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
p.habo schreef op 13 maart 2004 @ 12:15:
Over verhalen gesproken... Wist je dat er wel heel uitgebreide versies van
bestonden? Zie http://www.idsoftware.com/store daar zijn de originele Doom-
boeken te bestellen.

Very hard to get... & limited supplies of course
Ja i know dat die er waren/zijn. Maar ik had het over het verhaal in een spel niet het verhaal wat er om heen zit (niemand hier heeft die verhalen gelezen neem ik aan). Jammer trouwens dat ze niet buiten de US versturen anders had ik die novels wel gekocht en gescanned voor hier. Ik zal eens kijken of een vriend van me ze kan kopen als hij weer in de states is.

[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 13-03-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
[quote]Marf0rz schreef op 12 maart 2004 @ 20:09:
Doom 1 & 2 waren echt iets speciaals, ik heb er onwijs goeie herinneren aan overgehouden (ik ben pas 18, 1992 begon de hel op aarde >:)).

In ieder geval hoop ik dat ze het spel niet up fucken en de originele doom feeling er in houden, whatever dat ook mogen zijn, maar het is er. Verder hoop ik echt (wat novah al zei), dat modmakers of mapmakers de originele mappen (onwijs vette velden; grote buitenlokaties!) opnieuw maken en deze op de doom 3 engine aanpassen, dat lijkt me te netjes :-)[/quote

ja, terwijl ik bezig ben met alweer doom 1 en 2 uitspelen besef ik dat ik het eigenlijk leuker vind dan al die mooie gelikte nieuwe spellen. Die prachtige graphics van doom3 vind ik dan ook wel leuk maar de speelbaarheid is veel belangrijker. Of het zo leuk word als doom1 en 2 betwijfel ik ten zeerste, maar wie weet komt het in de buurt. In elk geval lijkt het wel weer het duistere evil sfeertje van doom te hebben, wat ik een goeie zaak vind.
en waar is de dubbelloops shotgun?. Ik hoop dat ze die er wel in stoppen, dat vond ik altijd een erg gaaf wapen. Gelukkig zit mijn favoriete monster er wel in (de ArchVile)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
De ArchVile zal erin zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Het leuke met Doom III voor mij is dat het reacties bij me terweeg brengt die verschrikkelijk tegenstrijdig zijn voor mij. Normaal gesproken ben ik op het gebied
van graphics en sound een verschrikkelijke hoer. Alles moet er super uitzien en soepel lopen in hoge resoluties met AA en AF aan en ik heb een koptelefoon van Sennheiser omdat ik alle details van het geluid wil horen. Als je zo in elkaar zit ben je met Doom III goed af.

Het rare is dat ik met Doom opeens helemaal niet geinteresseerd ben in de graphics en sound wat normaal is maar ik eigenlijk alleen nieuwsgierig ben naar de gameplay en sfeer. Hoe gaat bijvoorbeeld de gameplay worden is iets dat veel persoonlijker is voor iedere individuele gamer. Ik hoop zelf op een wat langzamere gameplay omdat dat het meest realistisch is in zo'n verschrikkelijk dodelijke omgeving en ik hoop zelfs dat er wat stealthtechnieken in zitten waardoor je bewust kunt kiezen tussen actie en het onopgemerkt blijven. Verder ben ik heel erg nieuwsgierig naar de sfeer omdat het toch inmiddels 2004 is en er al redelijk wat creepy games voorbij zijn gekomen die na een half uurtje spelen niet meer creepy aanvoelen doordat je aan de omgeving gewend raakt. De creepy sfeer is ook hetgene waarbij het totaal plaatje het meest belangrijk is. Niet alleen graphics,
monsters en geluid maar zeker ook stukjes muziek, gameplaytechnieken en camerawerk is dan echt belangrijk. Er zijn maar weinig spellen die creepy blijven van begin tot eind dus ik ben benieuwd hoe Doom III gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuggyB schreef op 12 maart 2004 @ 14:29:
Je kan ook de WAD file van de demo gebruiken. En die kan je downloaden van id's servers :)
Heb ik gedaan, en met jDoom gespeeld. Hmmm, heerlijk zoals alles lekker platte plaatjes zijn :Y)

Alleen wat ik zei over duur van de game... Ik heb nu de shareware versie van Doom uitgespeeld in ongeveer 1-1.5 uur. Het leek vroegah toch veel langer te duren. Als dit een indicatie is over hoe lang je over Doom 3 zou doen, dan ben je in uiterlijk 4 uur klaar. Nou ja, ik overdrijf waarschijnlijk. Als je een spel voor het eerst speelt ben je over het algemeen toch een stuk langer bezig dan als je het voor de tweede keer speelt. Of derde. Of 10e ;) Wat me trouwens weer opviel is hoe gemakkelijk die gasten dood gaan. De meeste kun je met gemak met 1 shotgun schot terug naar hel sturen. Wel leuk dat je zo op de zwaardere moeilijkheidsgraden een overschot aan fragmeat hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 21:52:
[...]

Heb ik gedaan, en met jDoom gespeeld. Hmmm, heerlijk zoals alles lekker platte plaatjes zijn :Y)

Alleen wat ik zei over duur van de game... Ik heb nu de shareware versie van Doom uitgespeeld in ongeveer 1-1.5 uur. Het leek vroegah toch veel langer te duren. Als dit een indicatie is over hoe lang je over Doom 3 zou doen, dan ben je in uiterlijk 4 uur klaar. Nou ja, ik overdrijf waarschijnlijk. Als je een spel voor het eerst speelt ben je over het algemeen toch een stuk langer bezig dan als je het voor de tweede keer speelt. Of derde. Of 10e ;) Wat me trouwens weer opviel is hoe gemakkelijk die gasten dood gaan. De meeste kun je met gemak met 1 shotgun schot terug naar hel sturen. Wel leuk dat je zo op de zwaardere moeilijkheidsgraden een overschot aan fragmeat hebt :)
sja, het duurt natuurlijk een stuk korter voor de 2de keer
maar het helpt als je niet vertrekt voor je alle secrets hebt, die vergeet je best gemakkelijk. Ik wel tenminste
Maar ja, ik ben er alweer doorheen, eens zien of mijn zelfgemaakte level nog ergens op schijfje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Hmz... Activision heeft Doom 3 eindelijk opgenomen in hun game list...

http://www.activision.com/en_US/game_list/game_list.jsp

Dr komen de laatste tijd wel veel nieuwe dingetjes die de kop op steken.

Eerst van de week al die nieuwe Doom-goodies @ idsoftware.com
Nu dit weer...

Wie weet ligt die releasedate wel dichter bij dan we durven hopen :*)

Bring it on baby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Xal maar weer even melden dat er weer een hoop nieuwe zooi staat op www.planetdoom.com, evenals nieuwe screenshot met resolutie van 4000x3000.

Maar liefst 16,4 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
toch wel leuk om te zien dat zoveel mensen er nog steeds zo gebrand op zijn om de game zo snel mogelijk in hun handen te hebben :D

ik heb meer zoiets van, doe er maar lekker lang over, maak het maar goed af, ik koop em wel zodra hij in de schappen ligt, en DAN begint voor mij pas de fun. je kan er wel op hopen dattie next month uitkomt maar ze gaan er echt niet sneller door werken ;)

nee laat ze maar lekker werken daar en ik zie wel wanneer hij uitkomt, alleen wanneer hij uitkomt zal die wel een schok teweeg brengen hier... _/-\o_

dat wordt snachts spelen, lichten uit, voldoende eten/drinken, mn iets tussen mn deur en de muur zetten, koptelefoon keihard en spelen maar :D
eigenlijk schijt ik nu al in me broek van de angst :D

meer nog eigenlijk zit ik te wachten op de level editor, lekker spelen met de belichting, geen compile tijden, heerlijk lijkt me dat. hopelijk dat ik er al eerder mee aan de slag mag sinds splashdamage een vacature heeft voor 2 level designers en je weet maar nooit... :)

naja of hij nu morgen of over een jaar uitkomt, doom 3 vind zn weg wel naar mij bureau en daar gaat het uiteindelijk om _/-\o_

overigens wordt ik al die hl2 vs doom 3 discussies nu wel een beetje zat, alle hl2 fanboys die hier nog willen posten: ga lekker terug naar jullie eigen topic, en kom hier pas je _gegronde_ mening verkondigen als je beide games gespeeld hebt, en dan dus geen alphas betas of gammas. bovendien zijn het 2 compleet verschillende games behalve het shooter deel, vraag me nog steeds af waarom ik 1 van de weinigen ben hier die dat ziet.

en voor degenen die ipv stencil shadows nog liever een tijd met lightmaps blijven klooien: ga je gang, maar af en toe is er nou eenmaal een frisse wind nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Ik hoop echt dat er snel een demo uitkomt.
Ik ben altijd al fan geweest van doom,heb ik echt slapeloze nachten van gehad :D .

Maar het duurt gewoon te lang ik heb nog een power unlimited van 3 jaar geleden.
Daar staat in dat doom 3 dat jaar uit zou komen. (Was trouwens e3)

Maar daar heb ik niet echt veel van gezien :D .

Dit is echt de enige shooter waar ik belang bij heb. (jah en far cry mischien ook :9 )

Let there be a demo soon :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Demo... nah... zal wel niet.

Dat spel is al nagenoeg klaar. Het is gewoon zoals ze in het interview al zeggen...
Het ontwikkelen is overgegaan in afwerken.

En dan wil je volgens mij niet eens weten wanneer dat interview heeft plaats gevonden. Idsoftware heeft al vaker interviews gedaan waarbij de publicatie pas 1 à 2 maanden later was.

Dus zo heel lang wachten zal het wel niet meer zijn... P.s. in Augustus zal het toch speelbaar moeten zijn op Quakecon 2004.

Duzzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ik help het je hopen!

Zit al met een tent in m'n broek naar de screenies te kijen. :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
p.habo schreef op 19 maart 2004 @ 18:52:
Xal maar weer even melden dat er weer een hoop nieuwe zooi staat op www.planetdoom.com, evenals nieuwe screenshot met resolutie van 4000x3000.

Maar liefst 16,4 Mb.
Waar?
Kan hem nergens vinden.

Edit:
Gevonden
http://www.fileplanet.com/files/130000/138515.shtml

[ Voor 11% gewijzigd door Refragmental op 20-03-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
* Alles behalve legaal. Hier gaan we beter op letten. Het is een alpha, dus kan je ook geen support verwachten *

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
Nieuwe screenshot , ziet er goed uit _/-\o_ _/-\o_ , behalve die texture ongeveer in het midden van boven.>>> http://img.gamershell.com...m_3/Revenant-LostSoul.jpg

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Hehehe... Valve al bezig met Half-Life 3 en JC vraagt zichzelf op het planetdoomforum af of het niet mooi zou zijn om AvP van Doom3 engine te voorzien.

Gaat lekker zo... nu nog de games zelf, dan komt het wel goed... :*)

B.t.w. zou wel superkwijl zijn... AvP -> D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Die gast op het planetdoom forum is niet echt John Carmack...

AvP met D3 ? Weet niet, gaat veel te snel de actie. Je moet echt situaties hebben waar je eerst de schaduw ziet. En dan niet te veel lawaai maken met weglopen, anders komen er nog meer achter je aan! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

AvP met een Doom3 engine is een fanboy dream (najah, van de Alien/Marine fans, Predators hebben waarschijnlijk het nakijken...) de komende paar jaar zit dat er nog niet echt in vrees ik, de techniek isser wel maar de fillrate nog niet...

Voorlopig zit mijn safe-bet nog op een Unreal-engine voor een AvP titel, wel redelijk zwaar aangepast...
Doom3 zou kunnen, maar gezien de behoorlijke licentiekosten voor iD software engines zie ik Fox er niet voor kiezen (hey, ze kozen niet voor niets de totaal mod-onvriendelijke Rebellion en later Monolith...)

Magoed, ik heb (nog) geen contacten met Fox...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Fucking Amerikaanse dag/nacht-cyclus ook... waarom moet het daar nu altijd 6-9 uur vroeger zijn dan hier? Schiet niet op om iedere nacht het laatste nieuws op te duikelen.

Maar ja... wie het doet heeft wat (dat anderen de volgende dag pas hebben ;))

Gevonden op Planetdoom.com:

Carmack Speech Highlights From GDC Comment!
15:40 PST | Cyric
A lot of us were waiting to see if anything new about DOOM would be revealed today as John Carmack was speaking at the Game Developers Conference. Sadly no, but Homelan Fed did put together this nifty collection of highlights from his speech today:
To get this out of the way first, no new Doom III footage was shown and Carmack said the game was "pretty close" to release.
Carmack confirmed that id is already thinking about their next first person shooter project after Doom III is due. Unlike Doom III, which is in its fourth year of development, Carmack said their next game is only supposed to take a couple of years to make, mainly due to the fact that they don't plan to make a huge graphical leap as they did from Quake 3 Arena to Doom III.

Carmack revealed that he and id thought about, and then dropped, a plan to revisit Quake II, remaking the same exact game but use an all new graphics engine as a way to show off the engine without having to concentrate on game development.

Carmack talked about how game development is getting more and more expensive and how more and more people are needed to make major game releases (He said he wouldn't be surprised to see a game with a budget of $100 million fairly soon). However, he also said there is still room for a small team to create games that can have mass appeal and be successful, like teams who make web based or small downloadable titles.

Carmack said predicting what new hardware will be out in the future and what it will do is basically a guess further out than five years, although he did say his unique position as creator of some of the most graphically intensive games tend to influence how graphics hardware companies make their future products.
While true photo-realism in games is still down the road a ways, Carmack said other aspects of games, like physics and AI, could become more important. Carmack admitted that their success in creating the first person shooter genre has also created a Catch-22 for the company as people expect more of the same from id with little room for branching out into other genres.
In a Q&A after the keynote, Carmack stated that he wondered why future game consoles like the PS2 and the Xbox 2 will likely use multi-processors, saying such technology has not worked well for consoles in the past and wondered why this way of working was back in vogue again from console makers.
The final question was about his manned rocketry project. Carmack said they continue to test their rockets and hope to have a manned launched within a year or so.
There should be a few more articles popping up later on today covering Carmack's speech and we'll have those up as soon as they are.

Enneh... 15 April? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Enneh... 15 April? :+
Ik hoop het, dan heb ik iig 1 cadeau dat ik dan op mijn verlanglijstje heb staan voor mijn verjaardag drie dagen daarna :) (jammer dat HL2 er niet ook op kan staan ;(.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Het geld ligt klaar in mijn kastje :)
Spijtig dat ik geen preorder ga doen , HL² heeft bij mij die goesting een beetje weggetrokken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Gamersnet.nl:
John Carmack, het programmeursopperhoofd van id Software, heeft op de Game Developers Conference bekend gemaakt dat Doom III bijna helemaal af is.

Een releasedatum voor de game kon deze beste man echter nog niet geven, maar hij heeft wel nog wat interessante feitjes losgelaten. Allereerst zal er een nieuwe game van id Software komen, waarvoor minder dan vier jaar nodig zal zijn (vier jaar is de tijd die tussen Quake III: Arena en Doom III zit). Deze game zal ook niet zo'n grafische sprong maken als Doom III ten opzichte van Q3A doet.

Deze nieuwe game zal mogelijk minder hersenloos schieten met veel eye-candy worden dan dat we gewend zijn van id Software, aangezien mr. Carmack vindt dat naast fotorealistische graphics ook AI en goede physics belangrijk zijn. Aan de andere kant gaf hij wel toe dat id Software een beetje gevangen zit in haar eigen succes, aangezien iedereen steeds meer van hetzelfde verwacht en innovaties daardoor moeilijker geaccepteerd worden.

Een laatste weetje is, dat id gedacht heeft aan een remake van Quake II, om de nieuwe engine-technologie in een vertrouwde vorm weer te geven en daarbij ook nog eens de rest van de ontwikkeling van een game over te kunnen slaan. Dit plan is overigens al weer verworpen.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 28 maart 2004 @ 20:29:
Gamersnet.nl:

John Carmack, het programmeursopperhoofd van id Software, heeft op de Game Developers Conference bekend gemaakt dat Doom III bijna helemaal af is.

Een releasedatum voor de game kon deze beste man echter nog niet geven, maar hij heeft wel nog wat interessante feitjes losgelaten. Allereerst zal er een nieuwe game van id Software komen, waarvoor minder dan vier jaar nodig zal zijn (vier jaar is de tijd die tussen Quake III: Arena en Doom III zit). Deze game zal ook niet zo'n grafische sprong maken als Doom III ten opzichte van Q3A doet.

Deze nieuwe game zal mogelijk minder hersenloos schieten met veel eye-candy worden dan dat we gewend zijn van id Software, aangezien mr. Carmack vindt dat naast fotorealistische graphics ook AI en goede physics belangrijk zijn. Aan de andere kant gaf hij wel toe dat id Software een beetje gevangen zit in haar eigen succes, aangezien iedereen steeds meer van hetzelfde verwacht en innovaties daardoor moeilijker geaccepteerd worden.

Een laatste weetje is, dat id gedacht heeft aan een remake van Quake II, om de nieuwe engine-technologie in een vertrouwde vorm weer te geven en daarbij ook nog eens de rest van de ontwikkeling van een game over te kunnen slaan. Dit plan is overigens al weer verworpen.

[...]
Zo man weet je hoe relax. Maar moet ik mijn video kaart vast opwarmen? Want wat zijn nu precies de systeem eisen? ik hoop dat, dat minder is als bij de beta.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 20:34 . Reden: quote foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Als we nou gewoon eens afwachten tot dat hij uit is :) dan weten we het gelijk of dat ze er zelf iets overzeggen. Dat speculeren schiet je ook erg weinig mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom III komt ook op de Xbox heb ik ergens vandaan. Maar hoe zal dat eruit komen te zien. Iedereen zegt dat Doom III vet hoge specs nodig heeft. Maar het moet dan ook gewoon smooth kunnen draaien op de Xbox. Ik denk dat daar wel weer een half jaar over heen gaat. Dat hele Doom III moet dan weer perfect geoptimaliseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.