Eh nee, dathoort juist bij de sfeer die ze willen voor doom3.pingkiller schreef op 06 maart 2004 @ 12:11:
Het ziet er idd wel erg mooi uit.Alleen jammer dat alles zo donker is.
In multiplay zal bijv donker en licht extra spanning moeten brengen.
Verwijderd
Eh nee, dathoort juist bij de sfeer die ze willen voor doom3.pingkiller schreef op 06 maart 2004 @ 12:11:
Inderdaad, een van de coolste herinneringen aan lichteffecten heb ik nog aan unreal (ja, de originele unreal), liep je een lange gang door, haalde je een schakelaar over, hoorde je ineens het geluid van tl-buizen die uitgingen, kijk je om, zie je dat stuk voor stuk de tl's uitgaan in jouw richting. Ineens is het dus helemaal donker, hoor je een zacht gegromVerwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 12:19:
[...]
Eh nee, dathoort juist bij de sfeer die ze willen voor doom3.
In multiplay zal bijv donker en licht extra spanning moeten brengen.
Je hebt helemaal gelijk, maar als je naar het verleden kijkt van John Carmack zit dat wel goed lijkt me. Als er 1 iemand is die zulke graphics soepel kan laten lopen is hij het wel. Ik heb er het volste vertrouwen inLiquidSilver schreef op 06 maart 2004 @ 02:41:
Je hebt nog geen idee van de performance, speelbaarheid, stabiliteit etc en je wil al dat andere games een engine gaan gebruiken die niet eens af is
Nou...verkleinde screenshots zijn vaak mooier vanwege de 'gratis' anti-aliasing door het verkleinen. Tenzij je natuurlijk op 1280x1024 speelt met 6x FSAA ofzo
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Jah das doom 3 hepingkiller schreef op 06 maart 2004 @ 12:11:
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Dat grapje hebben ze in Unreal 2 dus dunnetjes over gedaan, alleen dan zit je in een lift en zie je bovenin de liftkoker de lampen stuk voor stuk uitgaan tot het donker is. En dan hoor je ineens iets grommends bovenop de lift springenjohnnyv.nl schreef op 06 maart 2004 @ 12:29:
[...]
Inderdaad, een van de coolste herinneringen aan lichteffecten heb ik nog aan unreal (ja, de originele unreal), liep je een lange gang door, haalde je een schakelaar over, hoorde je ineens het geluid van tl-buizen die uitgingen, kijk je om, zie je dat stuk voor stuk de tl's uitgaan in jouw richting. Ineens is het dus helemaal donker, hoor je een zacht gegrom
Voor de zoveelste keer... het is geen NIEUWE beta maar de OUDE alpha release aangepast door een paar enthousiastelingen!Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 08:51:
Hallo....
Ik heb d00m 3 beta 2 gedl... netjes geinstalleerd...
Alleen als ik hem opstart krijg ik eerst snel die console bijgeflitst en daarna krijg ik de hele tijd door een creme scherm die de hele tijd knippert....
wie weet wat dit kan zijn of moet ik nog een patch hebben?
MBP 5,1
Verwijderd
THX!deuxani schreef op 06 maart 2004 @ 19:02:
Jaa, het verkleinen van plaatjes maakt het inderdaad mooier. Ik bedoelde ook meer dat het er super uitziet als je hele scherm er mee gevuld is.Het spelen is trouwens nog cooler dan de screenshots.
Ik heb trouwens 1 pic op 1280 online gezet, meer ruimte heb ik niet door die andere 37 pics. (Ik heb 1.jpg maar verwijderd anders kom ik net tekort) Hier is de pic:
http://members.chello.nl/ibubic/shot0009.jpg
De pics zien er op deze computer bij mij idd ook redelijk donker uit. Op mn andere computer waarop ik em speel ziet het er toch een stuk lichter uit, dus je hoeft niet bang te zijn dat het TE donker is, want alles is goed te zien.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Omdat je 't telkens over een beta hebt wat het dus niet is, een paar dagen geleden is de zogenaamde 'beta' gereleased en iedereen denkt dat het een betere versie is dan de alpha versie terwijl niets minder waar is. Het is gewoon de alpha met een paar mapjes erbij die gemaakt zijn door een derde partij (niet dat ze slecht zijn ofsow (integendeel!)) en niet door ID zelf.Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 16:58:
Glorix Jim waar lees jij dat ik het over een nieuwe versie heb?
[ Voor 39% gewijzigd door b3ta op 11-03-2004 21:15 ]
Doom 3 word wel kort (hebben ze zelf gezegt) maar er zitten erg veel high res textures in en die vreten ruimte.p.habo schreef op 07 maart 2004 @ 22:06:
Boehoehoe... nieuwe facts dudes... en ze zijn om te janken...
Een Q&A met JC door PCGames leert ons dat voor Doom3:
- Een videokaart met minimaal 128MB en Pixel Shader 1.1 support benodigd is.
- Een 2,5 GHz CPU "genoeg" zou moeten zijn voor de 'stencil shadows' en
'physics calculations'.
- De testfase best wel eens tot de zomer of later in dit jaar kan gaan duren.
- Doom3 op 4 CDs uit zal komen...
Okay okay, pluspuntje... het spel is niet zo klein / kort dat het op slechts 1 cd
pastte. Maar voor de rest niet veel goed nieuws voor de ongeduldige zieltjes.
[ Voor 15% gewijzigd door LordMithril op 07-03-2004 22:13 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
www.avpnews.com
[ Voor 31% gewijzigd door JayVee op 07-03-2004 23:18 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Verwijderd
LOL??????Glorix Jim schreef op 06 maart 2004 @ 20:12:
[...]
Omdat je 't telkens over een beta hebt wat het dus niet is, een paar dagen geleden is de zogenaamde 'beta' gereleased en iedereen denkt dat het een betere versie is dan de alpha versie terwijl niets minder waar is. Het is gewoon de alpha met een paar mapjes erbij die gemaakt zijn door een derde partij (niet dat ze slecht zijn ofsow (integendeel!)) en niet door ID zelf.
Dat wil ik even duidelijk stellenEr is geen beta, alleen maar een alpha
Update: After reading this information, we asked id software for confirmation and they have replied saying that the information that appeared in the article is totally false and a fabrication on the magazine's part.
Verwijderd
We mogen je hierbij niet helpen met illegale shit .. maar 1 ding kan ik je vertellen : je moet oudere detonators gebruiken voor je 3D kaartVerwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:00:
Ik heb d00m III alpha geinstalleerd, maar als ik hem open krijg je allemaal text te zien in een blauwe console en schakelt hij over naar een bruin beeld dat de hele tijd knippert ( oftewel hij doet nix meer )
Heeft iemand dit probleem ook al gehad of kan iemand mij helpen
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 11:20 ]
Nog oudere drivers installeren.. bij mij werkte t weer toen ik de 'optimale' drivers voor mn geforce2 gts had geinstalleerd en dat was uit mn hoofd de 22.80 drivers.Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:18:
had ik al gedaan hun sugeerde die 41.03 uit me hoofd en heb die ook speciaal geinstalleerd opnieuw opgestart maar zelfde probleem![]()
vandaar dat ik het vraag...
en illegale shit valt best wel mee tog? ik vraag alleen om advies niet waar je het kan verkrijgen
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 12:35 ]
Pixel Shaders zijn er ook gewoon in OpenGL maar dan onder de naam 'fragment programs'.JayVee schreef op 07 maart 2004 @ 23:16:
Ik geloof dat onze duitse vrienden een vertaalfoutje hebben gemaakt. Misschien dat je deze specs nodig hebt voor highest detail. Maar zeker niet als minimum!
Het zou op een GeForce 1 moeten draaien. En de XboX kan het ook (en daarvan zeggen ze dat ze de texture quality etc gelijk laten)....
//edit:
Oh ja, PixelShader 1.1 of 2.0 ... dat zijn Direct3d functies. Doom³ is in OpenGL geschreven. Je zult diezelfde functies ook wel met OGL extensies aan kunnen roepen maar het staat wel raar.
Oh, en de alpha (/beta) draait toch ook overal op?
Great minds think in parallel gutters.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Da's inderdaad jammer, wat belichting betreft is bijvoorbeeld Splinter Cell een stuk mooier. Doom III ziet er ook nogal plastic-achtig uit door lekker overal witte speculars op te zetten.YpS schreef op 09 maart 2004 @ 13:46:
zal ik er maar eens wat over zeggen dan.
de schaduwen van Doom III sucken...
en waarom?
kijk eens in een kamer waar een lamp hangt.. waar het licht van de lamp niet komt, is het daar zwart donker? oftewel absoluut geen licht! dat is gewoon niet zo..
als je aan normale schaduwen denkt dan zie je in een verlichte ruimte waar je geen directe verlichting hebt altijd nog indirecte verlichting.
maar wat doen ze met Doom III.... of licht, of pik zwart
dat haalt voor mij het realisme eruit.
kijk het is vet dat ze toen zoiets uitgevonden hebben.. kep lang ged8 en gehoopt dat dat zwarte maar voor de show was om het te verduidelijke, maar da blijkt het dus niet te zijn.
mischien ben ik maar een mierenne*ker maja voor mij is dat best wel een afkraker, daarmee bedoel ik, ik zal hem zeker niet gaan kopen... liever mijn geld in andere games...
just my 2 cents
www.avpnews.com
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Aan de ene kant is het te beargumenteren dat zo'n spel er wel "goed" uit moet zien met betrekking tot de realiteit wat betreft dat soort dingen... maar ja... ze verkiezen bij idsoftware nu eenmaal fun boven realisme...YpS schreef op 09 maart 2004 @ 19:36:
aah oke..
dan vind ik het goed
maar nog nie mooi.. maar da hoeft ook niet, je kunt nie iedereen blij maken he!
[ Voor 7% gewijzigd door p.habo op 09-03-2004 20:10 ]
Ja die is er wel en het antwoord is ULTRASHADOW technology. Deze feature zit bij de nvidia kaartenHuggyB schreef op 09 maart 2004 @ 23:37:
Als ik zo naar die plaatjes kijk, dan zie ik allemaal stencil shadows. Dat is wat mij betreft achterhaalde techniek, want met deze per-pixel shaduwen zijn nooit vaag en dat is onrealistisch.
Kijk es naar Pixel Shader 2.0/1 in Max Payne 2. daar zie je de scahduws eerst scherp, en hoe verder van de casted object verwijderd hoe vager en lichter de schaduw. Dat is nou realistisch.
In Deus Ex 2 is te zien hoe de schaduws lichter worden, maar niet vager (weet dit niet precies meer). Dat is tenminste een stap.... maar ik zie hier en daar wel wat lichtere schaduwen in Doom 3. Soft shadows zijn met stencil shadows wel na te doen, maar dat vreet de fillrate op. Ik hoop dat Carmack wel een soft shadow techniek te hebben geschreven, want ik vind die pikzwarte pixel-perfect shaduwtjes niet echt van je het.
Aan de andere kant zijn er waarschijnlijk toch geen desktop videokaarten krachtig genoeg om een hele wereld met soft shadows vol te stoppen, stencil of pixel shaded.
MBP 5,1
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt mij eerder dat de HL2 engine dat wordt.. de doom III engine ondersteunt (op dit moment in ieder geval) geeneens meer dan 4 spelers bij multiplayer..JayVee schreef op 09 maart 2004 @ 23:02:
YpS, die schaduwen zijn een bewuste keuze. Niet om het creepy te maken, maar omdat je anders ambient lighting (een minimale licht intensiteit) moet gebruiken. En dat is gewoon niet mooi, niet consistent (het is namelijk overal hetzelfde, en niet per ruimte of zelfs per standpunt, anders), etc.
Schaduwen hebben een harde rand. Als het om puntvormige lichtbronnen gaat. TL buizen zijn dat niet, die zijn nou eenmaal lang en bestaan uit erg veel lichtbronnen, verspreid over een vlak. Dus krijg je "in echt" een zachte overgang van totale schaduw (waar helemaal geen licht komt) tot compleet verlichte stukken (waar elke lichtbron van die TL buis "bij" kan).
Deze twee punten zijn trouwens twee die in de volgende iteraties van deze engine verbeterd / aangepakt worden. Net als de Quake 2 en III engine de originele Quake rendermethode verbeterden.
Splinter Cell lighting is mooi, maar heeft geen toekomst. De nieuwe doom engine zal het fundament worden voor toekomstige engines (kwa globale manier van renderen).
En dan kom jij met het aantal players in MP...Splinter Cell lighting is mooi, maar heeft geen toekomst. De nieuwe doom engine zal het fundament worden voor toekomstige engines (kwa globale manier van renderen).
[ Voor 23% gewijzigd door JayVee op 10-03-2004 18:44 ]
Onzin, lightmaps voldoen prima voor het creeren van schaduweffecten afkomstig van bv zonlicht. In grote ruimtes met ERG VEEL objects mag jij fijn realtime de handel proberen te renderen maar dat lukt je niet.De renderer van HL2 is leuk, veel effecten etc, maar het principe erachter (lightmaps) is achterhaald (en heeft zijn oorsprong in de Quake I engine). De volgende generatie engines zal volumetric shadow gebruiken, dat is gewoon de volgende stap.
Q3A had al materials (custom shader programmaatjes die per poly konden worden toegepast. Waren in feite stuurprogramaatjes voor de verschillende codepaths in de renderer), dus ik denk niet dat ze iets van HL2 hoeven te lenen.Wat hopelijk van HL2 "overgenomen" wordt is het materials system.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
[ Voor 13% gewijzigd door JayVee op 10-03-2004 18:40 ]
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Verwijderd
En wat dacht je van de far cry engine? die kan grote binnen en buiten landschappen renderen waar de doom3 engine nou niet bepaald geschikt is voor het renderen van mooie grote landschappen.JayVee schreef op 10 maart 2004 @ 18:28:
Xenome... ten eerste ondersteund de engine zo veel spelers als je maar wilt. Ten tweede zou Doom III niet meer dan 4 spelers ondersteunen. And last but not least, het laatste wat ik ergens gelezen heb is dat ze nu toch voor dan maar vier players gaan (misschien door al die kritiek die deze oorspronkelijke beslissing had opgeleverd)!
// edit: @ Xenome
Ik schreef ook nog
[...]
En dan kom jij met het aantal players in MP...![]()
// einde edit
De renderer van HL2 is leuk, veel effecten etc, maar het principe erachter (lightmaps) is achterhaald (en heeft zijn oorsprong in de Quake I engine). De volgende generatie engines zal volumetric shadow gebruiken, dat is gewoon de volgende stap.
Wat hopelijk van HL2 "overgenomen" wordt is het materials system.
Voor een uitgebreide discussie hierover moet je ff de HL2 topics en Doom III topics bekijken. Daar is al heeel wat discussie over geweest!
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door JayVee op 10-03-2004 20:59 ]
www.avpnews.com
Keep us posted!JayVee schreef op 10 maart 2004 @ 20:10:
Ik ga zo wat modjes vragen en dan maak ik een topic! Lijkt mij erg leuk!
www.avpnews.com
Ten eerste alles wat IDsoftware maakt heeft iets met monster zombies en vooral in het donker te maken.JayVee schreef op 10 maart 2004 @ 18:39:
Lightmaps voldoen niet. Het is misschien het beste wat tot nu toe mogelijk is voor grote ruimtes. Maar als je kijkt naar sommige HL2 screenies dan zie je iemand achter een muur staan en toch een schaduw hebben! Dat klopt gewoon niet. Met volumetric shadows "kloppen" de schaduweffecten (of zijn ze iig al stukken beter). Over een paar jaar kan je ook buitenlevels helemaal met volumetric shadows maken (?), en DoomIII legt daarvoor de basis door met kleine ruimtes te beginnen en de technologie te ontwikkelen / voor het eerst toe te passen.
Wat ik het bijzondere van materials in HL2 vind is niet alleen het uiterlijk maar ook de bijbehorende physics (gewicht, breekbaarheid etc) en het geluid. Okay, misschien is HL2 daar niet de voorloper van (weet ik niet) maar het is al een stuk meer dan alleen shaders per material vast te leggen.
Zoals ik het begrijp hoef je dus in HL2 niet per object vast te stellen wat voor texture erop moet, hoe zwaar het is etc maar geef je gewoon een material mee, "klaar". Dat lijkt me toch wel iets wat snel standaard gaat worden.
offtopic:
Misschien is het leuk om een apart topic over game / engine technologie te starten? Ik vind het wel erg interessant en er schijnen toch wel veel mensen op GoT rond te lopen die er verstand van hebben! Misschien dat je dan ook geen "HL2 > DoomIII replies krijgt maar wat gefundeerde discussies over technologie in game engines?
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door JayVee op 12-03-2004 10:59 ]
Verwijderd
Hmmm, Doomsday, jDoom, daar heb ik wel eerder (verlangend) naar gekeken, alleen er was altijd een probleempje (uit de readme):JayVee schreef op 12 maart 2004 @ 10:57:
Als je nu Doom wilt spelen kan je ook Doomsday downloaden. Heb je ook 3d models (apart downloaden), particle effects, extra bloed, EAX geluid, en het is gewoon helemaal 3d (DirectX of OpgenGL, dus je kan zo AA en AF gebruiken!).
Dat de speeltijd van Doom3 kort zou zijn geloof ik inmiddels niet meer. Dat hebben ze ooit verteld. Nu zijn ze echter al zo lang bezig... misschien dat ze toch voor een langer spel gaan ipv van een uitgebreide "tech demo".
Op de andere kant.... als het spel kort is kunnen ze het sneller beta testen en dus eerder uitbrengen!
En ik heb niet toevallig nog ergens een diskette liggen met Doom erop. En DooM zie je nou ook niet bepaald overal in de schappen liggen (wat eigenlijk wel jammer is).1.2 Requirements
• At least one WAD file from the original Doom, Heretic, Hexen, etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 11:38 ]
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Ok, ik geef m'n fout toeJayVee schreef op 10 maart 2004 @ 18:28:
Xenome... ten eerste ondersteund de engine zo veel spelers als je maar wilt. Ten tweede zou Doom III niet meer dan 4 spelers ondersteunen. And last but not least, het laatste wat ik ergens gelezen heb is dat ze nu toch voor dan maar vier players gaan (misschien door al die kritiek die deze oorspronkelijke beslissing had opgeleverd)!
// edit: @ Xenome
Ik schreef ook nog
[...]
En dan kom jij met het aantal players in MP...![]()
// einde edit
De renderer van HL2 is leuk, veel effecten etc, maar het principe erachter (lightmaps) is achterhaald (en heeft zijn oorsprong in de Quake I engine). De volgende generatie engines zal volumetric shadow gebruiken, dat is gewoon de volgende stap.
Wat hopelijk van HL2 "overgenomen" wordt is het materials system.
Voor een uitgebreide discussie hierover moet je ff de HL2 topics en Doom III topics bekijken. Daar is al heeel wat discussie over geweest!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 17:44 ]
If you can't beat them, buy them !
[ Voor 9% gewijzigd door JayVee op 13-03-2004 18:57 ]
Ja i know dat die er waren/zijn. Maar ik had het over het verhaal in een spel niet het verhaal wat er om heen zit (niemand hier heeft die verhalen gelezen neem ik aan). Jammer trouwens dat ze niet buiten de US versturen anders had ik die novels wel gekocht en gescanned voor hier. Ik zal eens kijken of een vriend van me ze kan kopen als hij weer in de states is.p.habo schreef op 13 maart 2004 @ 12:15:
Over verhalen gesproken... Wist je dat er wel heel uitgebreide versies van
bestonden? Zie http://www.idsoftware.com/store daar zijn de originele Doom-
boeken te bestellen.
Very hard to get... & limited supplies of course
[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 13-03-2004 19:22 ]
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Heb ik gedaan, en met jDoom gespeeld. Hmmm, heerlijk zoals alles lekker platte plaatjes zijnHuggyB schreef op 12 maart 2004 @ 14:29:
Je kan ook de WAD file van de demo gebruiken. En die kan je downloaden van id's servers
sja, het duurt natuurlijk een stuk korter voor de 2de keerVerwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 21:52:
[...]
Heb ik gedaan, en met jDoom gespeeld. Hmmm, heerlijk zoals alles lekker platte plaatjes zijn
Alleen wat ik zei over duur van de game... Ik heb nu de shareware versie van Doom uitgespeeld in ongeveer 1-1.5 uur. Het leek vroegah toch veel langer te duren. Als dit een indicatie is over hoe lang je over Doom 3 zou doen, dan ben je in uiterlijk 4 uur klaar. Nou ja, ik overdrijf waarschijnlijk. Als je een spel voor het eerst speelt ben je over het algemeen toch een stuk langer bezig dan als je het voor de tweede keer speelt. Of derde. Of 10eWat me trouwens weer opviel is hoe gemakkelijk die gasten dood gaan. De meeste kun je met gemak met 1 shotgun schot terug naar hel sturen. Wel leuk dat je zo op de zwaardere moeilijkheidsgraden een overschot aan fragmeat hebt
Waar?p.habo schreef op 19 maart 2004 @ 18:52:
Xal maar weer even melden dat er weer een hoop nieuwe zooi staat op www.planetdoom.com, evenals nieuwe screenshot met resolutie van 4000x3000.
Maar liefst 16,4 Mb.
[ Voor 11% gewijzigd door Refragmental op 20-03-2004 15:57 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 23:39 ]
MBP 5,1
www.avpnews.com
Ik hoop het, dan heb ik iig 1 cadeau dat ik dan op mijn verlanglijstje heb staan voor mijn verjaardag drie dagen daarnaEnneh... 15 April?
John Carmack, het programmeursopperhoofd van id Software, heeft op de Game Developers Conference bekend gemaakt dat Doom III bijna helemaal af is.
Een releasedatum voor de game kon deze beste man echter nog niet geven, maar hij heeft wel nog wat interessante feitjes losgelaten. Allereerst zal er een nieuwe game van id Software komen, waarvoor minder dan vier jaar nodig zal zijn (vier jaar is de tijd die tussen Quake III: Arena en Doom III zit). Deze game zal ook niet zo'n grafische sprong maken als Doom III ten opzichte van Q3A doet.
Deze nieuwe game zal mogelijk minder hersenloos schieten met veel eye-candy worden dan dat we gewend zijn van id Software, aangezien mr. Carmack vindt dat naast fotorealistische graphics ook AI en goede physics belangrijk zijn. Aan de andere kant gaf hij wel toe dat id Software een beetje gevangen zit in haar eigen succes, aangezien iedereen steeds meer van hetzelfde verwacht en innovaties daardoor moeilijker geaccepteerd worden.
Een laatste weetje is, dat id gedacht heeft aan een remake van Quake II, om de nieuwe engine-technologie in een vertrouwde vorm weer te geven en daarbij ook nog eens de rest van de ontwikkeling van een game over te kunnen slaan. Dit plan is overigens al weer verworpen.
Cons:::BB4E
Verwijderd
Zo man weet je hoe relax. Maar moet ik mijn video kaart vast opwarmen? Want wat zijn nu precies de systeem eisen? ik hoop dat, dat minder is als bij de beta.shameblaster schreef op 28 maart 2004 @ 20:29:
Gamersnet.nl:
John Carmack, het programmeursopperhoofd van id Software, heeft op de Game Developers Conference bekend gemaakt dat Doom III bijna helemaal af is.
Een releasedatum voor de game kon deze beste man echter nog niet geven, maar hij heeft wel nog wat interessante feitjes losgelaten. Allereerst zal er een nieuwe game van id Software komen, waarvoor minder dan vier jaar nodig zal zijn (vier jaar is de tijd die tussen Quake III: Arena en Doom III zit). Deze game zal ook niet zo'n grafische sprong maken als Doom III ten opzichte van Q3A doet.
Deze nieuwe game zal mogelijk minder hersenloos schieten met veel eye-candy worden dan dat we gewend zijn van id Software, aangezien mr. Carmack vindt dat naast fotorealistische graphics ook AI en goede physics belangrijk zijn. Aan de andere kant gaf hij wel toe dat id Software een beetje gevangen zit in haar eigen succes, aangezien iedereen steeds meer van hetzelfde verwacht en innovaties daardoor moeilijker geaccepteerd worden.
Een laatste weetje is, dat id gedacht heeft aan een remake van Quake II, om de nieuwe engine-technologie in een vertrouwde vorm weer te geven en daarbij ook nog eens de rest van de ontwikkeling van een game over te kunnen slaan. Dit plan is overigens al weer verworpen.
[...]
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 20:34 . Reden: quote foutje ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq