[PC] Doom III Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.327 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Volgende maand gewoon een NV40 halen met Doom 3 in het pakket...
Wordt nog wel eventjes heftig doorsparen om aan het bedrag te komen...

Ik snap dat geflame niet in de reacties op de nieuwspost van zondag... dat Doom
hersenloos schietspel is zonder gameplay.

Hoe kan een game nou mateloos populair zijn, toonaangevend voor vele daarop-
volgende shooters, als de gameplay waardeloos zou moeten zijn?

Sounds like "fanboys van de nieuwe generatie" to me... die lui hebben heel doom
nog nooit (uit)gespeeld en weten absoluut niet waarover ze praten en zijn
natuurlijk alleen maar blij als een game mateloos (en soms deels onrechte / te
vroeg *uch* HL2 *uch*) "gehyped" kan worden.

Dan vind ik dat het beter is om af te wachten tot de game verschijnt, rustig aan
bekijken en pas roepen als je er verstand van- / recht tot spreken hebt.

Hoop em by the way met koninginnedag toch wel een dagje te kunnen spelen met
alle rolluiken dicht :9~

[ Voor 3% gewijzigd door p.habo op 29-03-2004 00:51 . Reden: mn zinnen stonden (en staan nog steeds) niet "fijn" uitgelijnd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Waarom heb je niet zoals vroeger van die ultime patches afgestemd op een bepaald type videokaart?

Nu krijg ik de indruk dat juist omdat er een voor algemeen principe (direct3d dan wel open gl) wordt geprogammeerd, het spel juist trager loopt dan in het geval helemaal voor één systeem wordt geoptimaliseerd.

En weet iemand of doom3 een beetje gaat lopen op een ati 9800 pro dan wel xt? Mag toch wel hopen (zei hij vertwijfeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat gaat makelijk lopen, hij(de uitgelekte demo) werkte ook goed op mijn 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Heb het al eerder gezegd: Gelukkig is het niet nodig om de framerates van de leak te bekijken.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=22 dit is een officiele benchmark met de toen latest build van Doom 3.

Een 9800Pro haalt 77fps op 1024 (NoAA / NoAF).

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copy/

John Carmack made some really good decisions in architecting the engine for scalability. We knew that PS2 and Gamecube were out of the question due to particular graphics requirements (global illumination, normal mapping, shadow volumes etc.), but we knew Xbox had a shot. The key concerns were memory and performance. With only 64MB RAM on the Xbox and a 733Mhz processor, we knew it would be quite challenging –- but not impossible. The team here was really excited to be working on this project -– a chance to work on Doom! -– so we were definitely going to take it on and prove that a great Xbox version could be made. Now, after many months of development, I think it’s safe to say that players will be stunned when they see the type of graphics fidelity that Doom 3 is able to present on the Xbox.

Zo ik ben wel erg benieuwd hoe ze dit allemaal precies willen gaan doen.
Zonder dat de kwaliteit er erg op achteruit gaat voor de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ach Doom 3 hoef je toch niet te spelen op 2039348 fps. Volgens mij gaat 30 genoeg zijn. Ik vraag me trouwens af of hij zwaarder gaat worden dan de Alpha. Ik ga er vanuit dat hij veel mooier zal zijn (want persoonlijk maakt Far Cry meer indruk op me), maar tevens dat de engine verbeterd is. Volgens mij hoeven we niet heel lang meer te wachten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuxani schreef op 29 maart 2004 @ 16:16:
Ach Doom 3 hoef je toch niet te spelen op 2039348 fps. Volgens mij gaat 30 genoeg zijn. Ik vraag me trouwens af of hij zwaarder gaat worden dan de Alpha. Ik ga er vanuit dat hij veel mooier zal zijn (want persoonlijk maakt Far Cry meer indruk op me), maar tevens dat de engine verbeterd is. Volgens mij hoeven we niet heel lang meer te wachten. Ben benieuwd.
30fps genoeg?? nou als er opeens een paar ventjes op je afspringen wil jij niet met 30fps spelen want dan schokt alles zo over je beeld dat je voor geen meter kan mikken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 18:37:
[...]

30fps genoeg?? nou als er opeens een paar ventjes op je afspringen wil jij niet met 30fps spelen want dan schokt alles zo over je beeld dat je voor geen meter kan mikken |:(
idd! Doom 3 wordt toch ook niet voor niets gelocked op 60 fps...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
hully schreef op 30 maart 2004 @ 12:57:
[...]

idd! Doom 3 wordt toch ook niet voor niets gelocked op 60 fps...?
Bedoel je dat Doom 3 op 60fps wordt gelocked? Dat is volgens mij niet waar. Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
hier is het bewijs O-)
http://www.theinquirer.net/?article=12311
het heeft trouwens ook op de tweakers.net frontpage gestaan.

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap die standaard lock op 60 fps niet. Stel dat ik een bijzonder goed systeem heb dat constant 60 fps haalt met gemak...

Als er dan ineens een stuk of 5 monsters (of andere intensieve acties) komen dan krijg ik bijvoorbeeld een fps drop tot 10 fps ofzo, ook al is het maar voor 1 of 2 sec. als die fps lock nou hoger lag dan kan de videokaart dat 'opvangen' zodat die fps niet zo verlaagd wordt.

Of lig ik nu een beetje krom te denken :? Misschien dat de engine wel zo goed is dat je het niet gaat merken, maar mijn ervaring met fps spellen is tot nu toe het bovenstaande...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Ik heb in de Alpha geen last van vertragingen bij meerdere zombies in beeld ofzo (ik zit zelf ook meer op 40 a 50). In Doom 3 ga je toch niet veel monsters in beeld krijgen, dus ik zie die framedrops niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
sunstream schreef op 30 maart 2004 @ 13:40:
hier is het bewijs O-)
http://www.theinquirer.net/?article=12311
het heeft trouwens ook op de tweakers.net frontpage gestaan.
Sorry, maar theinquirer is echt een bagger bron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

JC heeft het zelf uitgelegd: De engine heeft een interne clock, die de hele gamestate 'maar' 60 keer per seconde update. Dus maximaal 60 per seconde wordt gekeken wat er in de wereld verandert, zoals positie van monsters, collision detection, weet ik wat.

Als je dus vaker dan 60 keer per seconde gaat renderen render je 'plaatjes' (beter: scenes) dubbel omdat de wereld sinds het laatste plaatje (nog) niet is verandert.

De reden voor deze interne clock is het tegengaan van cheaten. Met Q3 was het mogelijk om bij een bepaalde fps hoger te springen. Dat soort trucjes kunnen niet meer in Doom3.

//edit: @LightEye: Hoe moet jouw grafische kaart dat op gaan vangen dan? Hij kan geen frames renderen voordat vast staat WAT er gerendert moet worden. Als jouw processor het bij een moment met 15 monsters zo druk krijgt dat hij het niet meer bij kan houden... hoe moet de grafische kaart dat opvangen dan? Vantevoren renderen kan niet.

[ Voor 24% gewijzigd door JayVee op 30-03-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 30 maart 2004 @ 16:55:

//edit: @LightEye: Hoe moet jouw grafische kaart dat op gaan vangen dan? Hij kan geen frames renderen voordat vast staat WAT er gerendert moet worden. Als jouw processor het bij een moment met 15 monsters zo druk krijgt dat hij het niet meer bij kan houden... hoe moet de grafische kaart dat opvangen dan? Vantevoren renderen kan niet.
Dunno heb verder weinig verstand ervan hoe dat allemaal werkt, maar zoals ik jou begrijp gaat alles eerst via de cpu en dan pas gpu? Ik dacht dat bepaalde stukken code van renderen direct naar de gpu kunnen gaan :? Waarvoor is opengl/directx enzo anders dan?

Nah beetje krom hoe ik het uitleg misschien :P maar misschien dat iemand een leuk verhaaltje/link heeft die het mij wat beter uitlegt, vind ik wel interessant om er wat meer over te leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 17:38:
[...]

Dunno heb verder weinig verstand ervan hoe dat allemaal werkt, maar zoals ik jou begrijp gaat alles eerst via de cpu en dan pas gpu? Ik dacht dat bepaalde stukken code van renderen direct naar de gpu kunnen gaan :? Waarvoor is opengl/directx enzo anders dan?

Nah beetje krom hoe ik het uitleg misschien :P maar misschien dat iemand een leuk verhaaltje/link heeft die het mij wat beter uitlegt, vind ik wel interessant om er wat meer over te leren ;)
Maar hoe ga je iets renderen wat nog ingeladen moet worden / waar allerlei data nog van geinitialiseerd moet worden?
Precies.
Heeft dus weinig met je videokaart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 18:37:
[...]

Dat heeft dus geen fuck te maken met die 30fps-lock,
want 30fps is 30fps.
Als jouw cpu'tje die ventjes niet snel genoeg kan inladen heeft dat niks te maken met een eventuele framerate-limiter...

|:( back at ya :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:01:
[...]

want 30fps is 30fps.
Als jouw cpu'tje die ventjes niet snel genoeg kan inladen heeft dat niks te maken met een eventuele framerate-limiter...

uw toon kan wel wat vriendelijker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:01:
[...]

want 30fps is 30fps.

Wat ik bedoel is dat 30 fps nou niet bepaald soepel loopt. Je moet niet vergeten dat iedereen geld heeft om een uber pc te kopen. Nou heb ik zelf een aardige pc met een 3200+ 1gb ram en dan nog een r9600xt maar die gaat vervangen worden door een nv40 of r420.

En ik had het ook niet over die limiter, alleen dat 30fps niet lekker speelt voor een shooter. Dat was in reactie op die dude die zij dat 30fps genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 14:02:
Ik snap die standaard lock op 60 fps niet. Stel dat ik een bijzonder goed systeem heb dat constant 60 fps haalt met gemak...

Als er dan ineens een stuk of 5 monsters (of andere intensieve acties) komen dan krijg ik bijvoorbeeld een fps drop tot 10 fps ofzo, ook al is het maar voor 1 of 2 sec. als die fps lock nou hoger lag dan kan de videokaart dat 'opvangen' zodat die fps niet zo verlaagd wordt.

Of lig ik nu een beetje krom te denken :? Misschien dat de engine wel zo goed is dat je het niet gaat merken, maar mijn ervaring met fps spellen is tot nu toe het bovenstaande...
Die lock is om onderlinge verschillen te voorkomen... Zo waren in Quake (X) voor sommige spelers de rocketjumps beter te timen omdat ze verschrikkelijk hoog in hun FPS zaten. Onder andere om dat soort dingen gelijk te trekken zit die 60 FPS lock er in. (ook ergens uitgelegd door JC, waar weet ik helaas niet meer). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Hey luitjes... eventjes beetje stemmen... :)
Die mario gaat echt veel te hard!

http://archive.gamespy.com/titlefight/matches/0501.shtml

Enneh over een paar daagjes voor de Titlefight natuurlijk tussen Doom en H-L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 16:29:
[...]

Wat ik bedoel is dat 30 fps nou niet bepaald soepel loopt. Je moet niet vergeten dat iedereen geld heeft om een uber pc te kopen. Nou heb ik zelf een aardige pc met een 3200+ 1gb ram en dan nog een r9600xt maar die gaat vervangen worden door een nv40 of r420.

En ik had het ook niet over die limiter, alleen dat 30fps niet lekker speelt voor een shooter. Dat was in reactie op die dude die zij dat 30fps genoeg was.
onzin, 30fps is meer als genoeg om een singleplayer game te spelen, multiplayer..ok, hoe meer hoe beter maar ook daar is het echt zon ramp niet om met 30 fps constant te spelen...imho heb ik liever een lagere stabiele framerate dan een constant op en neer gaande framerate. zelfde geld voor ping, 2-350 ping heb ik geen moeite mee, zolang het maar stabiel is, en niet 50>150>75>180 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Weet je wie ik mis? Die lichtbruine monsters met spikes uit Doom I en II... Die die vuurballen spuwen... of die Bokbeesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
^^
Vuurballen = Imp
Bokbeesten = Pinky's (die honden met metalen poep)
Zitten er dus wel in :) (als dit die zijn die je bedoelt iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Ik hoop dat de geluidseffecten net zo indrukwekkend worden als bij de originele Doom. Ik kan me nog herinneren dat als je een Hell Baron/Knight hoorde schreeuwen dat je niet wist hoe snel je weg moest rennen. Bij de alpha vielen de geluiden heel erg tegen, maar dat komt wel goed uiteindelijk (hoop ik). Het schrikeffect zit er echter wel al in, dus ik ben echt benieuwd hoe dat gaat worden uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
deuxani schreef op 07 april 2004 @ 16:36:
Ik hoop dat de geluidseffecten net zo indrukwekkend worden als bij de originele Doom. Ik kan me nog herinneren dat als je een Hell Baron/Knight hoorde schreeuwen dat je niet wist hoe snel je weg moest rennen. Bij de alpha vielen de geluiden heel erg tegen, maar dat komt wel goed uiteindelijk (hoop ik). Het schrikeffect zit er echter wel al in, dus ik ben echt benieuwd hoe dat gaat worden uiteindelijk.
Dat vond ik nog wel het meest sfeermakend van het hele spel.
Achtergrond muziek, schreeuwgeluiden, huilende babies etc etc.
Bij sommige levels wordt je gewoon al bang van het muziek... zonder ook maar een monster gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 15:37:
John Carmack made some really good decisions in architecting the engine for scalability. We knew that PS2 and Gamecube were out of the question due to particular graphics requirements (global illumination, normal mapping, shadow volumes etc.), but we knew Xbox had a shot. The key concerns were memory and performance. With only 64MB RAM on the Xbox and a 733Mhz processor, we knew it would be quite challenging –- but not impossible. The team here was really excited to be working on this project -– a chance to work on Doom! -– so we were definitely going to take it on and prove that a great Xbox version could be made. Now, after many months of development, I think it’s safe to say that players will be stunned when they see the type of graphics fidelity that Doom 3 is able to present on the Xbox.
Erm, nou, die PS2 produceert betere gfx dan de gemiddelde videokaart in de gemiddelde PC, nl. die waarmee het gros mee is opgescheept (en dus de grote groep games die doom3 gaan kopen). Shadow volumns en normal mapping is iets simpels dat kan de PS2 wel degelijk, kijk maar naar bv MGS2. Maar goed, als je een deal sluit met NVidia ga je niet roepen dat de PS2 het allemaal wel kan :D

[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 07-04-2004 21:34 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

EfBe schreef op 07 april 2004 @ 21:33:
[...]

Erm, nou, die PS2 produceert betere gfx dan de gemiddelde videokaart in de gemiddelde PC, nl. die waarmee het gros mee is opgescheept (en dus de grote groep games die doom3 gaan kopen). Shadow volumns en normal mapping is iets simpels dat kan de PS2 wel degelijk, kijk maar naar bv MGS2. Maar goed, als je een deal sluit met NVidia ga je niet roepen dat de PS2 het allemaal wel kan :D
MGS2 gebruikt 100% alleen difuse maps en lightmaps, veel plezier :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

En de Doom3 shadow volumes worden voor een groot deel de CPU berekend (mbv van de stencil buffer op de grafische kaart). En hoe snel is de PS2 CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
EfBe schreef op 07 april 2004 @ 21:33:
[...]

Ja sure de ps2 die kan max payne 1 niet eens renderen zo achterhaald is dat ding al terwijl een gf2 mx dat op z'n sloffen nog kan. Id software zou best doom3 op de ps2 willen want veel mensen hebben zo'n ding alleen de ps2 is gewoonweg en veruit te traag. Je kan een console niet met een pc vergelijken simpelweg omdat het compleet anders is. Vergelijk gta vice city maar eens tussen de ps2 en de xbox dan snap je mischien waarom de xbox meer potentie heeft om doom3 te draaien al zal d3 er op de gemiddelde pc nog steeds beter uit zien als op de xdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee eens. Ik kan me geen enkel tijdperk herinneren dat de PS2 betere graphics had dan toen beschikbare pc's. Je kunt niet eens pixel shader 2.0 renderen en de DX9 water effecten volgens mij. Maar dat zal bij de PS2 wel weer een of andere japanse naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 08:59:
mee eens. Ik kan me geen enkel tijdperk herinneren dat de PS2 betere graphics had dan toen beschikbare pc's. Je kunt niet eens pixel shader 2.0 renderen en de DX9 water effecten volgens mij. Maar dat zal bij de PS2 wel weer een of andere japanse naam hebben.
En wat dacht je van texture kwaliteit dat is op een console altijd al bijzonder brak geweest. Toegegeven is dit wel logisch want textures vreten geheugen en dat is precies wat consoles niet hebben en wat ze extreem duur zouden maken.
in mijn ogen zal een console nooit de power van een pc hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xbox heeft goede texture kwaliteit ps2 niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Grappig dat deze reply echt niets toevoegt aan de discussie *

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou prettig zijn als dit geen console flamewar wordt. Een beetje discussie kan geen kwaad, maar het moet wel over Doom 3 blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Had trouwens ergens een stukje gelezen over dat de source code van d3 ook zou zijn geplukt bij id software door één of andere groep uit oost europa. Heeft iemand hier ook iets over gehoord of is dit gewoon onzin???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11
was een 1 april grap van het tijdschrift pcgameplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
De "releasedate" van 15 april mogen we ook al vergeten denk ik zo als ik naar de datum op mijn horloge kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:04
Exe-cuter schreef op 13 april 2004 @ 15:29:
De "releasedate" van 15 april mogen we ook al vergeten denk ik zo als ik naar de datum op mijn horloge kijken :)
kheb deze week eindelijk het boek "masters of doom" gekocht en gelezen(over id software en john carmack en john romero in het algemeen) en als je daaruit 1 ding leert dan is het wel: id software geeft zelf geen releasedate, when its done.

gruwelijk goed boek overigens, zeker een aanrader voor de doom/id fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Exe-cuter schreef op 13 april 2004 @ 15:29:
Nog 2 dagen...

't Kan nog... :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Daarom hab ik releasedate ook tussen aanhalingstekens geplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
sjek schreef op 13 april 2004 @ 13:25:
Had trouwens ergens een stukje gelezen over dat de source code van d3 ook zou zijn geplukt bij id software door één of andere groep uit oost europa. Heeft iemand hier ook iets over gehoord of is dit gewoon onzin???
1 April :)
Vorig jaar haalde PC GamePlay een soortgelijk grapje uit met iD. Het ging toen over een nieuwe engine, genaamd e Infinity² (zoiets).
Carmack had enkele exclusieve screenshots voor de PCGP, en die zouden deze op 1 april op hun site plaatsen. Ik kijken, staat er een of ander nep, misvormd, rotding met allemaal ruis enzo :p En toen dacht ik nog... zou het aan mijn pc liggen? 8)7 8)7

Maar dus, ik neem aan dat dit ook een 1 april grap is :p
Overigens staat er, in het desbetreffende artikel van de PCGP nog het volgende:
"Alsof de hele affaire nog niet pijnlijk genoeg was voor Carmack, werd er ook de diefstal vastgesteld van z'n persoonlijke collectie MP3 en AVI files waaronder enkele gevoelige filmpjes, waarop te zien is hoe John Romero in vrouwenkleren door de ID kantoren paradeert. [..] Er werd dus duidelijk meer geraakt dan alleen het gamershart van de man."

Als het dan niet duidelijk is dat dit een 1 April-grap is, weet ik het ook niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Thanatos schreef op 13 april 2004 @ 16:18:
[...]

1 April :)
Vorig jaar haalde PC GamePlay een soortgelijk grapje uit met iD. Het ging toen over een nieuwe engine, genaamd e Infinity² (zoiets).
Carmack had enkele exclusieve screenshots voor de PCGP, en die zouden deze op 1 april op hun site plaatsen. Ik kijken, staat er een of ander nep, misvormd, rotding met allemaal ruis enzo :p En toen dacht ik nog... zou het aan mijn pc liggen? 8)7 8)7

Maar dus, ik neem aan dat dit ook een 1 april grap is :p
Overigens staat er, in het desbetreffende artikel van de PCGP nog het volgende:
"Alsof de hele affaire nog niet pijnlijk genoeg was voor Carmack, werd er ook de diefstal vastgesteld van z'n persoonlijke collectie MP3 en AVI files waaronder enkele gevoelige filmpjes, waarop te zien is hoe John Romero in vrouwenkleren door de ID kantoren paradeert. [..] Er werd dus duidelijk meer geraakt dan alleen het gamershart van de man."

Als het dan niet duidelijk is dat dit een 1 April-grap is, weet ik het ook niet meer 8)7
Had het niet uit de pcgameplay maar van een engelse site. Geloof het zelf ook niet maar tis toch weer wat nieuws.
Hopelijk komt het spel nu binnenkort echt uit maar ik verwacht hem niet eerder als juni juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt doom 3 nou? Ik dacht dat dat ongeveer tegelijk met de nv40 zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 21:47:
Wanneer komt doom 3 nou? Ik dacht dat dat ongeveer tegelijk met de nv40 zou komen.
Je bent me net voor. :) Dat wilde ik ook al weten.
Het laatste wat ik gelezen heb , was 15 april. En dat is morgen........
maar dat kan ik me niet voorstellen :'(
Het is zo stil de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51

Maxow

Hidden Sound System

Ga er maar niet van uit dat hij morgen komt. Aangezien er ook geen Gold-status melding is geweest. (wat niet hoeft, maar wel vaak gebeurd.)

Ik denk eerder dat hij mei ofzo uitkomt. Maarja, dat denk ik hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:51

Jumpiefox

Hoi ?

Denk ut ook, de nieuwe kaartjes kun je ook pas kopen over een aantal weken ^^

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Alpha-xp schreef op 14 april 2004 @ 23:43:
Denk ut ook, de nieuwe kaartjes kun je ook pas kopen over een aantal weken ^^
Play.com (over het algemeen behoorlijke betrouwbaar) heeft vorige week de datum van 15 april 2004 veranderd in 8 oktober 2004.... niet al te goed nieuws dus...

[ Voor 39% gewijzigd door hully op 17-04-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Het verlangen is idd vaak lekkerder dan het resultaat ja. :P

(Black and White anyone? :X )

[ Voor 22% gewijzigd door MrJ op 15-04-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het heeft lang geduurd, maar als we het Duitse blad GameStar mogen geloven zal Doom 3 de volgende maand in de winkels liggen. De langverwachte shooter van ID zou op 30 mei in de Amerikaanse schappen te vinden zijn, zodat onze Oosterburen op 2 juni een review van het spel klaar hebben. Of Doom 3 werkelijk volgende maand te krijgen zal zijn blijft afwachten, het is namelijk niet de eerste keer dat een magazine uitspraken over het recenseren van een spel doet, terwijl dit later niet waar blijkt te zijn. Het magazine zou echter tijdens de Cebit hebben gehoord dat Doom 3 wel degelijk op 30 mei zal uitkomen. Wij wachten in spanning af.
http://www.gamer.nl/nieuws/21752

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het klinkt niet onaannemelijk daar ID vrij goede banden met nVidia heeft. Vanaf die datum is de 6800Ultra ook ongeveer leverbaar. Lijkt me geen toeval.

Wellicht wordt de game toch gebundeld/kortingsvoucher met de 6800Ultra.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Ik dacht dat Far Cry een zware PC nodig had, moet je lezen wat DOOM 3 nodig heeft.

Dit komt uit een interview met John Carmack:

-A video card with at least 128MB RAM and Pixel Shader 1.1 support is required
-A 2.5GHz CPU should be enough for the stencil shadows and physics calculations
-The testing phase might last till summer or even later this year
DOOM 3 will be released on 4 CDs

-Multiplayer will include Deathmatch, Team Deathmatch, Tournament and Last Man standing

Meer info: http://www.pcgames.de/?article_id=292440

Duiste Versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hardcore_gamer schreef op 26 april 2004 @ 10:07:
Ik dacht dat Far Cry een zware PC nodig had, moet je lezen wat DOOM 3 nodig heeft.

Dit komt uit een interview met John Carmack:

-A video card with at least 128MB RAM and Pixel Shader 1.1 support is required
-A 2.5GHz CPU should be enough for the stencil shadows and physics calculations
-The testing phase might last till summer or even later this year
DOOM 3 will be released on 4 CDs

-Multiplayer will include Deathmatch, Team Deathmatch, Tournament and Last Man standing

Meer info: http://www.pcgames.de/?article_id=292440

Duiste Versie
Als je het verhaal helemaal leest zie je dat de redakteur een rectificatie heeft geplaatst. De systeemeisen staan nog niet vast en de genoemde eisen hebben alleen enige geldigheid als je alle eyecandy aan wilt.
Maar ja dat hadden we zelf ook wel kunnen bedenken dat een 64mb videokaartje dan niet genoeg is.
UPDATE: Doom 3: Nicht unter 128 MB Video-RAM

09.03.2004 12:59 Uhr - In einem Interview mit PC Games Hardware hat sich John Carmack zu den Hardwareanforderungen von Doom 3 geäußert: "Obwohl ich die Programmierung der Grafik-Engine mit einer Geforce 256 begonnen habe, benötigen Doom 3-Spieler einen 3D-Beschleuniger mit mindestens 128 MByte RAM und Pixel-Shader-Einheiten der Version 1.1, besser noch 2.0. Für die Spielphysik und Schablonenschatten sollte eine CPU mit mindestens 2.5 GHz leistungsstark genug sein. Im Großen und Ganzen sind die Unterschiede zwischen Nvidia-FX- und Radeon 9x00-Boards gering."

UPDATE: Id Software hat die oben zitierten Angaben bestritten. Eine Stellungnahme von PC Games Hardware-Chefredakteur Thilo Bayer:

"Ich möchte mich für die Missverständnisse entschuldigen, die der Doom 3-Artikel in der aktuellen PC Games Hardware nach sich gezogen hat. Erstens bleibt festzuhalten, dass das vielfach im Web zitierte Interview aus dem Zusammenhang des ingesamt drei Seiten langen Artikels gerissen wurde. Außerdem sind die zitierten Systemanforderungen missverständlich. Id Software hat absolut recht, wenn sie die getroffenen Aussagen bestreiten. Das Problem: Wir hätten Wörter wie "wenigstens" oder "Minimum" streichen müssen. Wir wollten keine Mindest-Hardwareanforderungen kommunizieren, denn die stehen offensichtlich noch nicht fest. Die Angaben beziehen sich auf flüssiges Spielen in der der höchsten Detailstufe. Das Interview hat ein englischer, freier Mitarbeiter, mit dem wir die Zusammenarbeit mittlerweile beendet haben, in letzter Minute beigesteuert. Es ist sehr ärgerlich, dass wir die Fehler nicht korrigiert haben. Ich hoffe, dass id Software und alle, die Doom 3 herbeisehnen, meine Entschuldigung akzeptieren.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 26-04-2004 10:31 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja klopt in PCzone stond een stukje ovre dit geval idd. Denk dat we met ze alle gewoon beter af kunnen wachten wat de specs worden. Maar het lijkt me logische dat ze zwaarder worden steeds. De games worden alleen maar beter/mooier/groter en dat vraagt om pc kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Nieuwe Trailer van doom3 van de xbox versie

Ziet er zeker gelikt en spannend uit

http://xbox.ign.com/articles/512/512897p1.html?fromint=1

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
HOLY CRAP!!!! Deze trailer is echt TE GRUWELIJK!!! Dit is echt wat anders dan die gierige trailer voor de PC van een jaar geleden. Ik hoop dat het "intro" filmpje zoals deze zal zijn op de PC en niet dat ze voor de Xbox dit hebben aangepast. Wat een sfeer man. Event Horizon stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Swweeeeeeeeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:09
Wow echt heftige trailer :) Lekker de spanning opbouwen en dan monsters knallen :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Indeed very heftig ! :p
Ook de rook- en lichteffecten worden weer goed weergegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik heb de movie gezien.
maar ik moet zeggen ben niet erg onder de indruk .
Want het is wel mooi allemaal, maar ik mis nog het dat "het"gevoel.
3 Jaar geleden was ik zeer lovend over dit spel.
Maar omdta ik nu al dingen in spellen heb gezien , wat veel beter is.
Dan is dit toch al een beetje aan het tegen vallen.
Want zeker nadat FarCry is uitgekomen.
Want nu moeten ze zich daartegen opwerken.
En dat is een hele kluif.
Dit zie ik dus niet gebeurden door dit spel.

Ook al omdat het een heel ander soort opzet van spel is.
Doom@ heeft zijn naam hoog tehouden.
En ik hoop van harte dat het dit ook gaat lukken.
Maar door dat het 1 jaar vertraagt is.
zijn er allemaal andere toppers op de markt gekomen die zelfs net zo goed zijn(soms nog beter)

Maar het is gewoon afwachten wat het gaat brengen.
Maar het spel komt wel in mijn verzameling.
Dat is zekers.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
^^ Mooi gedicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Had je van de Far Cry Trailer de indruk gekregen dat het zo een kick-ass game wordt? Had je toen wel "het gevoel"? Dacht het niet. Laten we Doom3 dat ook alleen beoordelen over wat we uit de trailer(s) kunnen halen...

Vind de gfx trouwens een beetje tegenvallen in deze trailer, maar dat ligt OF aan het filmpie zelf of aan de XboX versie. Bij die hi-res E3 2003 trailer zijn de gfx echt kick-ass. Wat er wel vet uitziet zijn de 'gibs': Als je een monster van korte afstand een shotgun blast geeft zie je zo de borstkast open vliegen en andere botten! Sweet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Ik denk dat het aan de xbox versie ligt, die toch qua graphics gelimiteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
JayVee schreef op 11 mei 2004 @ 13:54:
Had je van de Far Cry Trailer de indruk gekregen dat het zo een kick-ass game wordt? Had je toen wel "het gevoel"? Dacht het niet. Laten we Doom3 dat ook alleen beoordelen over wat we uit de trailer(s) kunnen halen...

Vind de gfx trouwens een beetje tegenvallen in deze trailer, maar dat ligt OF aan het filmpie zelf of aan de XboX versie. Bij die hi-res E3 2003 trailer zijn de gfx echt kick-ass. Wat er wel vet uitziet zijn de 'gibs': Als je een monster van korte afstand een shotgun blast geeft zie je zo de borstkast open vliegen en andere botten! Sweet!
Van de Crytech engine was ik allang zwaar onder de indruk voor dat FARCRY ooit nog tenspraken was gekomen.

Want die GF test programma's waren al een heel mooi aanzicht.
En toen ik hoorde dat er een spel op zou komen, was ik helemaal verkocht.

Alleen jammer dat ze die DINO's er nooit meer in gegooid hebben.
Maar er is nog hoop.
Want er komt een JP mod.

Dus ik had duidelijk wel een heel goed gevoel bij dit spel voordat het uitkwam.
Dat heb ik na DOOM3@ "demo"en na trailers gezien te hebben helemaal niet.
Wel zo iets van "mooi gedaan , maar echt niet zo van MOET JE DAT ZIEN !

Dit heb ik ook echt maar bij een paar spellen gehad.
En dat zijn ook echt super toppers geworden.
Dus ik kan wel een beetje van mijn eigen ervaring uit gaan dat mijn voor gevoel het wel goed weer geeft.

Maar de spelen waar bij ik echt iets had van DIE moet IK hebben.
Dat zijn Carmaggedon,Half life 1,Unreal,Diablo 2 en Farcry geweest.
En de spellen waar ik nu nog het gevoel van heb dat ik ze echt MOET hebben als ze uit komen.
Zijn Half life 2,S.T.A.L.K.E.R. ,WOW.

En dat gevoel heb ik dus niet bij DOOM3.
Maar misschien komt het nog als ik hem aan het spelen ben.
Dus we zullen zien.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Doom heeft ook een totaal andere insteek dan Half Life 2 (physics, etc.), Far Cry (graphics, entertainment, etc.) en STALKER (daar was ook iets speciaals mee :)). Ik speelde laatst voor de 3958940853 keer die alpha om aan mn vrienden te laten zien. Ik had het 5.1 geluid keihard gezet met veel bas en even serieus, in die 3 korte levels zijn we ons al 6 keer echt de %#$£§ geschrokken, niet normaal. Als ik deze trailer zie dan weet ik 100% zeker dat het uiteindelijke spel sommige mensen een hartverzakking gaat bezorgen. Mensen hebben het over de sfeer van Half Life 2 en STALKER, maar ik ben een echte horrorfan en dit spel heeft in mijn ogen een ongeevenaarde sfeer. Ik had laatst nog een artikel gelezen over hoe je als je in de buurt van muren komt duivelse teksten hoort en nog meer van dat soort demonische dingen. Als je niet van monsters en horror houdt, dan is Doom alleen vet door het claustrofobische gevoel, de enorme shockeffecten en de sfeer. Is eigenlijk al reden genoeg, maar voor mensen die van het genre houden gaat dit zeker een te vette ervaring worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
Blackhole schreef op 11 mei 2004 @ 14:16:
Van de Crytech engine was ik allang zwaar onder de indruk voor dat FARCRY ooit nog tenspraken was gekomen.
please may I touch you?

ontopic:

Ik ben wel onder de indruk van het eerste stuk van het filmpje. Heerlijke sfeer!
Maar als het eenmaal knallen is, komt het me een beetje standaard over (maar wel weer Doom Style, dus das misschien weer juist goed).

Ik zit ook een beetje met de wapens in mijn maag. Ik vind ze nog niet echt vet ofzo. Ze kunnen veel vetter en dikker lijkt me. Maargoed, we kunnen nog niet echt oordelen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:09
DOOM 3 Coming Summer 2004
"Activision, Inc. (Nasdaq: ATVI - News) confirmed today that id Software's highly anticipated DOOM 3(TM), will be released this summer for the PC. The latest installment in one of the most successful franchises in gaming history, DOOM 3 utilizes id's revolutionary new 3D graphics engine to draw players into the most frightening and gripping gaming experience ever created."
Bron: http://www.planetdoom.com/#PQN463242

woej eindelijk >:) :9~

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat werd tijd :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Ik dacht dat het al een poosje bekend was dat hij ergens in juni ofzo uit zo komen?

(ik weet niet of dat ook was bevestigd, maar er staat me wel iets van bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
daFubar schreef op 11 mei 2004 @ 14:34:
[...]

please may I touch you?
Alleen als je vrouw ben mag het :)
:D maar waarom?

Want het was al snel nadat die TEST proggies er waren al bekent dat het een spel zou gaan worden op die engine.
Dus toen was ik al helemaal wild er van.

Alleen het heeft behoorlijk lang geduurt voordat het echt bekent werd bij het grote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
JayVee schreef op 11 mei 2004 @ 13:54:

Hehehe... toevallig ook dat zand / stof / rook zien opwaaien / langs onderdelen zien afglijden... dorre boel. Dat particle gebeuren ziet er echt superkwijl uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
http://doom3.ngz-network....ws/e3_2004_screen1new.jpg

By the way... iemand deze al gespot? Staat nu op mn desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Dat heeft wat weg van een ingameshot, maar hij is wel HEEL erg gedetailleerd. Zou het........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
deuxani schreef op 11 mei 2004 @ 20:42:
Dat heeft wat weg van een ingameshot, maar hij is wel HEEL erg gedetailleerd. Zou het........
Beetje normal-mapjes, beetje real-time schaduwen. Hij's ook niet erg high-poly (Doom3 is op sommige screenshots gewoon hoekig :P). Dus in-game, waarom niet?

edit; die blurry hand heeft trouwens wel wat photoshopperigs.

en hij's perfect symmetrisch :P

[ Voor 14% gewijzigd door LiToKi op 11-05-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Hmm.. dat blurry gedeelte komt volgens mij omdat hij zn hand beweegt. Als ik deze graphics op mijn pc kan toveren.................. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Het is wel degelijk een in-game screenshot hoor. Enkel de hand dan niet. In beweging ziet het er overigens nog veel gelikter uit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Maxow schreef op 11 mei 2004 @ 18:53:
[...]

Ik dacht dat het al een poosje bekend was dat hij ergens in juni ofzo uit zo komen?

(ik weet niet of dat ook was bevestigd, maar er staat me wel iets van bij)
Als je dat stukje op gamespy (link op planetdoom.com) meegekregen hebt, dan geeft een aandeelhouder van Activision :X aan dat ie tussen Juli en September in de winkels ligt.

Maar ja... Shareholder nummer zoveel kan er natuurlijk wel een beetje naast zitten.

Hopelijk nog een highres trailertje later deze week en nog wat screens... dat is echt kwijlen.

P.s. zo stond er eind vorig jaar nog in een interview met Todd Hollenshead (op Gamespy meen ik) dat er wel degelijk een demo komt. Het is echter nog de vraag of deze voor of na de release komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Even voor de duidelijkheid dat stuk dat gepost is met dat filmpje erbij en de plaatjes op de site.....dit is allemaal xbox materiaal en ziet er (logisch) veel minder uit als de pc versie die komen gaat.
edit/ staan dus ook plaatjes van de pc versie bij kijk zelf voor het verschil.

De volgende punten moet doom 3 het van hebben:
* de mooiste graphics ooit (niet totaal over alles maar kwa realisme dus niet flamen)
* Mooiste bewegingen
* Beste geluid (true dolby digital)
* En de meest realistische schaduwen ooit

Dit betekent niet dat dit HET spel gaat worden maar inovatief is het wel zeker.
Dat doom 3 geen pixel shader 2 gebruikt betekent ook niet dat het niet mooier wordt als andere games (opengl is gewoon anders als direct 3d) zoals ook al vaak wordt geroepen. Doom 3 gaat andere effecten gebruiken die direct 3d niet ondersteund en vice versa.
Al met al zal d3 zeker opschudding zorgen onder de gamers en zal de engine hiervan vast en zeker helemaal doodgebruikt worden in andere games net als bijna elke engine van ID.

[ Voor 8% gewijzigd door sjekneck op 11-05-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Iemand de Doom 3 E3-trailer al gezien?

http://www.gamershell.com/download_5954.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Is dezelfde als de XBox trailer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Inderdaad, het is dezelfde trailer als die van de Xbox. Jammer, ik dacht dat er weer eens wat nieuwe films uitkwamen :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 18:51

bAdmuTs

mAzE

Ik vind het om eerlijk te zijn er niet zo mooi uitzien, kan natuurlijk ook liggen aan de reso/kwaliteit van het filmpje. En ligt et aan mij of happert het af en toe of ligt dat ook aan het filmpje :?

Voor de rest is de sfeer echt fucking creapy, dat word lachen s'nachts in het donker op je kamertje met je headphones op, dat worden weer een boel hartverzakkingen >:)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Elke reviewer heeft tot nu toe geschreven dat de XboX versie er gewoon minder uit ziet dan de PC versie. Mocht ook duidelijk zijn. Veel lagere resolutie en ik denk ook kleinere textures. Kijk nog eens de trailer van vorig jaar, dan zie je dat de PC versie echt haarscherp is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op 11 mei 2004 @ 23:41:
Even voor de duidelijkheid dat stuk dat gepost is met dat filmpje erbij en de plaatjes op de site.....dit is allemaal xbox materiaal en ziet er (logisch) veel minder uit als de pc versie die komen gaat.
edit/ staan dus ook plaatjes van de pc versie bij kijk zelf voor het verschil.

De volgende punten moet doom 3 het van hebben:
* de mooiste graphics ooit (niet totaal over alles maar kwa realisme dus niet flamen)
* Mooiste bewegingen
* Beste geluid (true dolby digital)
* En de meest realistische schaduwen ooit

Dit betekent niet dat dit HET spel gaat worden maar inovatief is het wel zeker.
Dat doom 3 geen pixel shader 2 gebruikt betekent ook niet dat het niet mooier wordt als andere games (opengl is gewoon anders als direct 3d) zoals ook al vaak wordt geroepen. Doom 3 gaat andere effecten gebruiken die direct 3d niet ondersteund en vice versa.
Al met al zal d3 zeker opschudding zorgen onder de gamers en zal de engine hiervan vast en zeker helemaal doodgebruikt worden in andere games net als bijna elke engine van ID.
Ik vind de gfx van doom3 nogal plastic eruit zien als je het over realisme heb scoort hl2 toch hoger.

de mooiste animaties? als ik ze met hl2 vergelijk vind ik hl2 toch echt niet slechter.

geluid zou ik niet weten maar ik denk dat je het verschil ook alleen hoort als je hele dure boxen en een goede geluidskaart heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Onafhankelijk van of je het nou plastic eruit vindt zien, D3 heeft technologisch de meest geavanceerde renderer.

Animaties schijnen extreem goed te zijn bij Doom3, maar dat wil ik zelf nog zien en vergelijken met HL2.

Geluid is zeker weten Doom3 beter aangezien ze het geluid door de physics engine laten doen. Surround sound zullen ze allebij wel hebben (en oh was dat vet bij Far Cry!), maar Doom3 "berekend" galm etc aanhand van je omgeving.
Dus dat verschil hoor je ook met crappy speakers, net als je de grafix ook op een crappy 15" goed kan zien.

[ Voor 15% gewijzigd door JayVee op 20-05-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 10:29:
[...]
Ik vind de gfx van doom3 nogal plastic eruit zien als je het over realisme heb scoort hl2 toch hoger.

de mooiste animaties? als ik ze met hl2 vergelijk vind ik hl2 toch echt niet slechter.

geluid zou ik niet weten maar ik denk dat je het verschil ook alleen hoort als je hele dure boxen en een goede geluidskaart heb.
[afbeelding]
Sorry maar vind aan dit soort plaastjes weinig plastic looks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Hij bedoelt waarschijnlijk dat ze allemaal zo glimmen (Far Cry had dit ook) alsof ze heel erg zweten of veel zonnebrandolie op hebben. (Van die gast in Far Cry kan ik dat begrijpen, maar van de monster in Doom wat minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Alleen al als je naar die Half-Life 2 trailer kijkt op dat dak met die Ant-Lion, dan zie je pas wat plastic is. Wat dat betreft valt Doom hard mee.

Heb geen zin om dag met nacht te vergelijken... in beiden gaan toch een uurtje of 12 zitten... dus het komt allemaal op hetzelfde neer.

Laat D3 maar rap komen en Half-Life 2 ook.

Het enige minpuntje dat Half-Life 2 ten opzichte van Doom 3 heeft, is dat Valve een stelletje arrogante eikels zijn (in mijn ogen)... maar ja... daardoor zullen de spellen zeker niet voor elkaar onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat in hl2 30 uur ging zitten? t vast iig meer dan 12 uur dacht ik en hl2 vind ik er realisticher uitzien omdat die mensen ook echt op mensen lijken en niet zoals far cry en doom3 van die glimmende veel te gespierde ventjes.

Ik denk dat je meer moet verwachten van games op de d3 engine want volgens mij heeft id d3 meer gemaakt om hun engine te showen dan dat ze echt een spel met goede gameplay en goed verhaal willen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 14:50:
Ik dacht dat in hl2 30 uur ging zitten? t vast iig meer dan 12 uur dacht ik...
Lol :D P. Habo bedoelt volgens mij dat er 12 uur in een nacht en 12 uur in een dag zitten. Dus de vergelijking komt op het zelfde neer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 14:50:

Ik denk dat je meer moet verwachten van games op de d3 engine want volgens mij heeft id d3 meer gemaakt om hun engine te showen dan dat ze echt een spel met goede gameplay en goed verhaal willen maken
Datzelfde kun je ook over hl2 zeggen in dat geval want die lopen ook teveel te patsen met hun engine. Jij gaat er van uit dat hl2 super de super wordt en dat d3 alleen maar een demonstratie is...beetje kortzichtig vindt je dat nou zelf ook niet?

Zowel d3 als hl2 hebben hun sterke kanten en grafisch zullen ze allebei wel goed zijn. hl2 zal grote mooie mappen hebben en een zeer goede AI (schijnt).
D3 zal kleine super realistiche mappen hebben met *echte* schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb doom1 vroeger wel 200 keer uitgespeeld :Y) Als doom3 netzoals doom1 is, maakt het niet uit of het kort of lang is. Als je maar lekker kan schieten op alles wat beweegt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 16:47:
Ik heb doom1 vroeger wel 200 keer uitgespeeld :Y) Als doom3 netzoals doom1 is, maakt het niet uit of het kort of lang is. Als je maar lekker kan schieten op alles wat beweegt. O-)
Volgens mij heb je in Doom3 toch meer aan een voorzichte aanpak ipv 'knalluhh!!!!'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op 21 mei 2004 @ 16:33:
[...]

Datzelfde kun je ook over hl2 zeggen in dat geval want die lopen ook teveel te patsen met hun engine. Jij gaat er van uit dat hl2 super de super wordt en dat d3 alleen maar een demonstratie is...beetje kortzichtig vindt je dat nou zelf ook niet?

Zowel d3 als hl2 hebben hun sterke kanten en grafisch zullen ze allebei wel goed zijn. hl2 zal grote mooie mappen hebben en een zeer goede AI (schijnt).
D3 zal kleine super realistiche mappen hebben met *echte* schaduwen.
Ik heb valve niet horen opscheppen en ik heb ook niet gezegd dat doom3 slecht word ik bedoel alleen dat de gameplay en story niet geweldig zullen zijn omdat iD het meer heeft gemaakt om de engine te showen en dat hebben ze bij id zelf ook gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 17:10:
[...]

Ik heb valve niet horen opscheppen en ik heb ook niet gezegd dat doom3 slecht word ik bedoel alleen dat de gameplay en story niet geweldig zullen zijn omdat iD het meer heeft gemaakt om de engine te showen en dat hebben ze bij id zelf ook gezegd.
Oh en wanneer is dit officeel gezegd?? Dit was een gerucht idd dat had ik ook gelezen dit werdt gezegd mede omdat d3 eerst geen multiplayer zou hebben.
En tuurlijk scheppen ze bij valve wel op... Met het zeggen van dingen zoals" alleen mogelijk op onze nieuwe engine" etc.
Ik vind je nog steeds erg kort door de bocht met je opmerkingen, je probeert 2 compleet verschillende games met elkaar te vergelijken en dat is in dit geval gewoon niet te vergelijken. Ik snap best dat je veel van hl2 verwacht maar denk dat je het niet boven d3 kan zetten omdat je meer neigt naar hl2.
Ik verwacht ook veel van hl2 net zoals ik ook veel van d3 verwacht. Mischien beter om even te wachten tot de games echt uit zijn voordat er over gameplay etc besproken gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Ze hebben bij ID wel bevestigd dat de gameplay niet superdeluxe zal worden maar dat hoeft geen enkel effect te hebben op de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die alpha had best slome gameplay ( ja ik weet dat je niet van die alpha moet uitgaan :) ). Persoonlijk denk ik dat doom3 meer is voor het showen van de engine nou wil dat niet zeggen dat de game niet goed word maar ik denk dat het kwa gameplay en verhaal een stuk onder gaat doen voor hl2 en ik denk daarom dat games die de doom3 engine gaan gebruiken die 2 dingen een stuk zullen verbeteren. Dit is mijn mening en de games zijn nog niet uit dus ik zal wel zien in hoeverre ik het goed of fout heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Doom 3 zal er zijn om je de ($_(&_#? te laten schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Juist! Lijkt me niet voor personen met een zwak hart ;)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.habo schreef op 21 mei 2004 @ 14:27:

Het enige minpuntje dat Half-Life 2 ten opzichte van Doom 3 heeft, is dat Valve een stelletje arrogante eikels zijn (in mijn ogen)... maar ja... daardoor zullen de spellen zeker niet voor elkaar onder doen.
Als je hiermee doelt op de hype rondom hl2: die is veroorzaakt door de fans, niet door valve.. valve is imo het meest fan-dedicated ontwikkelbedrijf dat er is, en het zijn ZEKER geen eikels ( wat ik van ze gezien heb )
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.