Under construction
[ Voor 136% gewijzigd door aftermath op 03-03-2004 10:43 ]
[ Voor 136% gewijzigd door aftermath op 03-03-2004 10:43 ]
MaRc0 schreef op 31 mei 2003 @ 18:27:
[...]
Nope, wat shotgun zei klopt wel, ik vergiste me. De Ti4800 is een Ti4400 met 8x AGP, de Ti4800SE is een Ti4200 met 8x AGP. Er zullen vast ook wel normale Ti4200's zijn met 8x AGP, maar de 4800'ers zijn gewoon marketingtrucjes.
[ Voor 29% gewijzigd door BenJoep op 31-05-2003 18:42 ]
| I've got permission to color outside the lines |
The devil is in the details.
[ Voor 98% gewijzigd door Slashdotter op 01-06-2003 23:35 ]
-Think Progressive-
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Damn ik zat er helemaal naast
tvw
zal nog wel ff duren hoor, ik hoop zelf ook op een mooie box-SpaceMaker- schreef op 03 juni 2003 @ 23:19:
Weet iemand al of doom3 al ergens te pre-orderen is in NL??
3jr geleden met de release van Q3A had www.gamepoint.net zo'n mooie actie. Eerste paar 100 pre-orders kregen een tinbox
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Anoniem: 48398
nieuws: Doom III geoptimaliseerd voor één bepaalde GPU?Hot Hardware heeft Anand's artikel over de prestaties van de GeForce FX 5900 Ultra in, onder andere, Doom III goed gelezen en vroeg zich af hoe het kon dat de FX 5900 Ultra zo'n ruime voorsprong nam op ATi's 9700- en 9800-kaarten. Niet alleen de FX 5900 Ultra, maar alle kaarten gebaseerd op nVidia's NV30- en NV35-chips haalden in Doom III significant hogere scores dan de concurrentie. Daarom werd Brian Burke, Senior PR Manager van nVidia, een aantal vragen gesteld. Het antwoord van nVidia is kort maar krachtig: Doom III maakt gebruik van de mogelijkheden van nVidia's UltraShadow-technologie. UltraShadow is een nieuwe technologie die door zowel hardware- als software-optimalisaties in de NV30- en NV35-architectuur prestatiewinst oplevert in scenes waarin veel met licht en schaduw gewerkt wordt.
Dankzij UltraShadow wordt een overbodig deel van de schaduw, dat normaal ook gerenderd wordt, nu niet langer gerenderd, waardoor de prestaties volgens nVidia met maximaal dertig procent kunnen toenemen. Aangezien het een propriëtaire technologie betreft, kan ATi de technologie niet zo maar toepassen en, naar nu blijkt zal dat in spellen die UltraShadow ondersteunen flink schelen. Bovendien is nVidia bezig de technologie te laten opnemen in DirectX en zal de Doom III-engine naar verwachting veel gebruikt gaan worden in andere spellen. Het lijkt er dan ook op dat UltraShadow een belangrijke troef in handen van nVidia zal zijn.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Anoniem: 12316
Anoniem: 24674
hoe kun je fan zijn van een spel dat nog niet eens uit is... het kan goed een 2e Black & White worden.....EXE-cuter schreef op 31 mei 2003 @ 19:20:
Btw,ik (als die-hard doom 3 fan) zal deel 3 van deze topic wel maken
Hier ligt het iets anders. Bij Hardware T&L konden idd andere fabrikanten het gaan gebruiken, dit niet, omdat het 'propetary technology' is. Het kan best zijn dat ATi met iets gelijksoortigs komt, maar dat maakt alles alleen maar ingewikkelder... een standaard is er niet. En zo gaat het maar door waarschijnlijk.Bosmonster schreef op 05 juni 2003 @ 17:46:
Zo werkt het toch met bijna alle nieuwe features op videokaarten. Een fabrikant verzint wat nieuws waardoor de performance flink omhoog kan (Hardware T&L bijvoorbeeld) en vervolgens nemen de API's dit over (OpenGL/DX) om het te standaardiseren voor alle fabrikanten en dan uiteraard gebaseerd op het ontwerp van de fabrikant die het 'verzonnen' heeft.
Snap het probleem dus niet zoNvidia heeft gewoon de modernste kaart in handen, maar ook de duurste. Zie het dus niet als features, maar tel alles op tot een totale performance-rating.
1: er zijn mensen die de alpha hebben gespeeld, die belg die jij quote was toen ook een fervent spelerAnoniem: 24674 schreef op 05 June 2003 @ 18:06:
[...]
hoe kun je fan zijn van een spel dat nog niet eens uit is... het kan goed een 2e Black & White worden.....
we moeten daarom ook hopen dat microsoft alleen technologien in direct x gooit die andere chip devvers ook kunnen gebruiken, anders krijg je strax een directx voor nvidia en een directx voor ati en een opengl die van alles het beste probeert te houdenAnoniem: 12316 schreef op 05 June 2003 @ 18:29:
[...]
Hier ligt het iets anders. Bij Hardware T&L konden idd andere fabrikanten het gaan gebruiken, dit niet, omdat het 'propetary technology' is. Het kan best zijn dat ATi met iets gelijksoortigs komt, maar dat maakt alles alleen maar ingewikkelder... een standaard is er niet. En zo gaat het maar door waarschijnlijk.
[ Voor 32% gewijzigd door bolleh op 05-06-2003 18:36 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Idd, maar dat is nu dus niet het gevalIk vind het gewoon prima. Laat ze maar lekker snellere algortimes en technieken ontwikkelen, als uiteindelijk iedereen daar wat aan heeft!
omdat de chip op hardware niveau berekent welk deel van de schaduwen en welk deel niet te zien zijn, blijkbaar geeft dat een serieuze performance hit als je dat op engine level gaat uitvoeren(ook wel logisch want dan spendeer je weer onnodige cpu cycles)Anoniem: 12316 schreef op 05 June 2003 @ 19:29:
(waarom is daar eigenlijk speciale hardware voor nodig?)
Anoniem: 86172
hier ben ik het mee eensJayVee schreef op 05 June 2003 @ 19:03:
Dat UltraShadow 'propetary technology' van nVidia is betekend toch niet dat andere fabricanten niet iets soortgelijks kunnen implementeren? Misschien is het alleen de manier waarop die niet gekopieerd mag worden.
Antialiasing en Anisotroptic Filtering zijn toch ook standaards die iedereen anders implementeerd?
Ik vind het gewoon prima. Laat ze maar lekker snellere algortimes en technieken ontwikkelen, als uiteindelijk iedereen daar wat aan heeft!
http://games.telenet.be/index.php?newsid=7300Quakecon komt steeds dichterbij en ook de geruchtenmolen heeft zijn draai gevonden. Volgens niet-officiële bronnen zou ID Software tijdens het evenement in Augustus een speelbare versie voorstellen van Doom III. Dit zou wel eens best mogelijk zijn aangezien de ontwikkelaar besloot 'slechts' met een korte trailer op de E3 expo uit te pakken.
Verder zou het ook eindelijk Quake 4 onthullen en er heel wat informatie over vrijgegeven, bijgestaan door de eerste screenshots.
We can only hope ....
Anoniem: 54012
PSN: DutchTrickle PVoutput
Anoniem: 73685
DOOM I moet je gewoon gespeelt hebben, met een shotgun de lelijkste gedrachten afknallen geeft gewoon voldoening, da's bewezen echt waar.G33rt schreef op 31 May 2003 @ 18:32:
Ik ben nooit zo'n fan van Doom geweest, maar ik denk toch wel dat ik deze ga kopen, al was het alleen omdat ik deze graphics toch echt wel gespeeld wil hebben
Anoniem: 73685
Komt eigenlijk best wel over als bullshit, aangezien de Ultra5900 zelfs met Pixelshader 2.0 nog veel langzamer is als de Radeon9800, net alsof ze het spel met software-optimalisaties sneller laten lopen. Als dit puur met software wordt versnelt dan moet ATI hier toch ook van kunnen profiteren, maja.Hacku schreef op 05 June 2003 @ 16:42:
Doom III geoptimaliseerd voor één bepaalde GPU?
[...]
nieuws: Doom III geoptimaliseerd voor één bepaalde GPU?
domme flame zeg. Tis net van welk genre je houdt, maar houdt wel in je achterhoofd dat misschien het spel doom3 zelf niet fantastisch is, de games die ero gebaseerd zijn zullen fantastisch zijn ! (als in q3 @ mohaa / rtcw / weetikveelwatnogmeer)buzz schreef op 13 juni 2003 @ 12:14:
Halflife 2 > Doom3
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
Anoniem: 60654
Dat kan allemaal met de doom 3 engine, het wordt alleen nog niet toegepast.Anoniem: 60654 schreef op 21 June 2003 @ 18:41:
Ik ben bang dat veel coole dingen die te zien waren op de HL2 engine helemaal niet mogelijk is met doom3... bv: een landschap dat totaal veranderd, zeer goede physics mogelijkheden, objecten opbouwen uit water, vuur of lood-glas en erdoor heen kijken heel anders lijkt, de uitgebreide IA, textures eigenschappen geven zodat het gaat zinken of drijven in water...
Anoniem: 28475
Er staan tijden op de site wanneer de server online is.Maverick schreef op 23 June 2003 @ 15:52:
kan iemand me helpen aan een mirror voor zephbane's maps? Ik ben al weken aan het proberen ze te downloaden, maar ze werken telkens niet
Maar goed, met Cat 3.5 werkt het idd gewoon.JayVee schreef op 08 June 2003 @ 10:15:
Hey, zijn er nog meer mensen bij die de alpha niet meer werkt met Catalyst 3.4? Bij "een goede vriend van mij"![]()
![]()
![]()
werkte het niet meer. Toen stelde ik voor doom.exe gewoon quake.exe te renamen en ja hoor, het werkt weer!
Voor specs zie sig (zijn toevallig dezelfde![]()
)
Volgens mij las ik ook dat iemand met de nieuwe detonators problemen had. Misschien herkennen de drivers de naam doom.exe en laten hem dan crashen?
die JBA heb ik, leuke map dat wel, maar er zit geen einde aanAnoniem: 28475 schreef op 24 June 2003 @ 09:21:
[...]
Er staan tijden op de site wanneer de server online is.
Er staat ook een map(BJA's map) op doom3map.de die ik persoonlijk iets beter vindt kwa lay-out en vormgeving dan de maps van zephbane. Ben ook wel benieuwd wanneer Nizmo z'n mappen af hebt.
Nog een leuk nieuwtje is dat gisteren met het uitkomen van ati's cat 3.5 drivers de alpha versie weer gewoon opgestart, dit was met 3.4 niet het geval. Dus dat wordt weer mappen tot augustus totdat ze misschien een speelbare demo vrijgeven op de quakecon
[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 24-06-2003 10:11 ]
Hoop er niet op , zijn vorige project heeft hij al stilgelegd om met iets nieuws te beginnen.Anoniem: 28475 schreef op 24 June 2003 @ 09:21:
[...]
Ben ook wel benieuwd wanneer Nizmo z'n mappen af hebt.
Nu zijn we al bij de vijfde code. Maar die is lastig te kraken!First comment (KOJQIKWRYWQ)
Decrypted by uniQ
Keyword DOOMIIIDOOM
Message HAVEACOOKIE
Second comment (QZREWQXRC)
Suggestions:
LSD: BLAUUJJCK/PORKCHOPS
Ninja-Wan: BSDDIYMRB/PHOBOSLAB
uniQ: LINKTEXAS/FREUDMARK
uniQ: LINKTODAY/FREUDCURE
Hellbender: COOLISID/OLDTOYPOO
Zimbabwe: WHENITSDONE/USNROXFOO
PlayfulPuppy: MAKEMYDAY/EZHAKSURE
CAPT PROTON: NINETYDAY/DREADSURE
PlayfulPuppy: FATCLISME/LZYCLIFFY
PlayfulPuppy: IDDQDOWNZ/IWOOTCBED
PlayfulPuppy: NINETODAY/DREADCURE
Third comment (NEIQXIRXASGSEETFZTFJIZVOY)
Decrypted by CAPT PROTON
Keyword UNIONAEROSPACECORPORATION
Message TRACKINGMARSCARRIERSIGNAL
Fourth comment (FSYMANTJFJTSHBZSSGXXTGGDTBLLSY)
Decrypted by shaviro
Keyword: DELTALABSDELTALABSDELTALABSDEL
Decrypted: CONTACTINGPHOBOSROUTINGSTATION
A message just reached us from the UAC:
The UAC decided to step up security measures given past instances of encrypted messages being deciphered. We wouldn't want important information being picked up in encoded transmissions.
Good luck guys
Waarschijnlijk is het algorithme dus licht veranderd. De laatste code is ELUZYIXKJEEKSCVGHGZK- The encryption is fairly simple on a technical level.
- It won't be exceedingly easy, but it is definitely easier than the 2nd message.
[ Voor 16% gewijzigd door JayVee op 30-06-2003 21:23 ]
w00t
[ Voor 55% gewijzigd door Exe-cuter op 03-07-2003 21:51 ]
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
[ Voor 7% gewijzigd door JayVee op 07-07-2003 00:26 ]
Anoniem: 60654
http://www.gamer.nl/nieuws/18396De geruchten deden al geruime tijd de ronde, maar nu is bekend geworden dat Doom 3 multiplayer uit DeathMatch en Last Man Standing zal bestaan. Beiden types kunnen met maximaal 4 spelers gespeeld worden. Het zal dan ook niet om de heftige vuurgevechten gaan, maar meer het verrassen van de tegenstander.
Id software gaat ervan uit dat Doom III dit jaar nog het licht van de winkelschappen zal zien. Verder gaat het gerucht dat er tijdens de QuakeCon van dit jaar, welke begint op 14 en eindigt op 17 augustus, een speelbare versie van Doom III te zien zal zijn.
Hehe, mijn tip: Geloof niet in die onzin specs. Bij Soldier of Fortune 2 was ook iedereen in alle staten dat specs zo hoog moesten zijn. Bleek echt totaal niks van waar te zijn.Maverick schreef op 13 July 2003 @ 11:57:
sodeju, als je zoals ik een 2500+ 512mb ram en een 9700 hebt (toch een behoorlijk config dacht ik zo (voordat ik dit las)) dan kun je dus op (jawel!
) 800x600 spelen
Anoniem: 86074
1. Waarom "Exe-cuter schreef op 03 July 2003 @ 21:47:
[afbeelding]
Die 2 linkse prentjes komen uit "The thing" (van 1982). Dikke ripoff
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Anoniem: 79021
Anoniem: 83114
Anoniem: 29882
zien er leuk uitJayVee schreef op 30 June 2003 @ 18:15:
Zooo, het is tentamenweek, dus ik heb even wat Doom 3 GSM logos gemaakt![]()
![]()
:
[afbeelding]
Ze zijn 20x100 en zwart/wit. Passen prima op de Siemens X35 toestellen. (check foto) Voor alle andere weet ik het niet. Je kunt ze hier downloaden! Have fun!
Nog iemand een idee over die encryptie toestand?
edit:
link naar foto toegevoegd
Anoniem: 60375
You said it bestAnoniem: 60654 schreef op 13 July 2003 @ 12:10:
Door dit zal doom3 veel minder verkopen dan bv. Half-Life 2 (ik weet dat hl2 ook veel vraagt maar niet zoveel)
Ik las ook dat doom3 multiplayer gaat ondersteunen voor maar 4 spelers max.
Achter doom3 zit geeneens een fatsoenlijke story, ik vind het gewoon domweg schieten. Je hebt een rete snelle pc voor nodig en een beperkte multiplayer.
Anoniem: 34554
helemaal mee eens,...Anoniem: 60375 schreef op 14 July 2003 @ 05:44:
[...]
You said it best.....
Er zit voor mij een belangrijk grafisch verschil tussen HL2 en Doom3 wat ik moeilijk kan uitleggen .. ik bedoel grafisch zijn ze echt ZO mooi ... Ik denk dat Doom3 meer fantasie achtige omgevingen heeft en Half-Life2 ietsjes de realistische kant uitgaat .... als je kijkt naar de stad uit de HL2 trailer ( 500 MB ) ... dan ziet dat er behoorlijk echt uit ..... Maar de screens van Doom3 zie ik mezelf nog niet zo snel in rondlopen ... vooral omdat de chars van Doom3 me een beetje te plastic lijken..... Hoewel de omgevingen wel mooi zijn maar het mist iets waardoor ik het toch minder vindt .... Ik geef dus de voorkeur uit aan Half-Life 2 ... maar dat wil niet zeggen dat Doom3 zal floppen... het is denk ik een kwestie van afwachten.
Anoniem: 68031
Anoniem: 28475
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 28475 op 14-07-2003 19:09 ]
Anoniem: 41542
Als ik dat zo lees moet ik toch weer denken aan die Darkmatches die je in Unreal kon doen. Beetje rond rennen met je schijnwerper, best leuk.Anoniem: 28475 schreef op 14 July 2003 @ 18:59:
Deze magazine scan komt van Doom3maps.de en laat een nieuwe screen zien met de hellknight.
[afbeelding]
Anoniem: 85715
Anoniem: 39251
Fake waren ze iig wel. Dit moeten we dan maar verwachten als de officiele minimale syteem eisen van doom III:Hacku schreef op 13 July 2003 @ 11:46:
De systeemeisen zijn bekend: (als het niet fake is)
Minimum:
CPU: 800MHZ – 1GHZ (wird wohl kaum weniger sein)
Grafikkarte: Geforce 3 TI / ATI 9600 Pro (eine G2 wird hier auf jeden Fall zu wenig sein)
Ram: 256 MB-Ram (bei so wenig Ram wird es sicher ab und zu, zu einen Ruckler kommen; Ladezeiten ebenfalls hoch)
Standard:
CPU: 1,7GHZ – 2GHZ (flüssiges Spielen auf mittleren Details bei einer 800*600 Auflösung)
Grafikkarte: Geforce 4 TI 4400/4600 / ATI 9700/Pro
Ram: 512 MB-Ram (keine Ruckler; Ladezeiten trotzdem etwas länger aber sicher nicht Unreal 2 like )
Optimal:
CPU: 2,5GHZ – 2,8 GHZ (bei soviel CPU-Power wird flüssiges spielen bei max. Details und einer 1024*X Auflösung ohne Probleme möglich sein)
Grafikkarte: Geforce 5800FX/5900FX / ATI 9800Pro
Ram: 786 – 1024MB-Ram (keine Ruckler und schöne kurze Ladezeiten)
http://games.telenet.be/index.php?newsid=7768
Zalig nietwaar
With all the hubbub floating around the net lately about what would and what wouldn't run DOOM³, we decided to bring an end to the system requirement confusion and contact the main man, John Carmack, himself. Here is the official word on the minimum system configuration you'll need to run Doom³.
1GHz CPU
256MB RAM
GF1 or Radeon 7xxx series card
Don't expect to run it fabulous with that system setup , but everything will be playable at least.
bron
[ Voor 3% gewijzigd door aftermath op 18-07-2003 08:51 ]
thx!Anoniem: 29882 schreef op 13 juli 2003 @ 23:10:
[...]
zien er leuk uit
hele domme vraag: kunnen ze ook op mijn c35? en hoe verstuur ik ze?
During Activisions's financial quarterly conference call (you can listen to the event right here), company execs updated their 2003 release calendar and the long anticipated id Software first person shooter Doom III was not among the games planned for release this year (Some of you may remember that at last year's E3 show this banner proclaimed that Doom III would be released this year). During the conference call, the execs stated that for planning purposes they have Doom III pencilled in for the fourth quarter 2004 fiscal year (Jan-March 2004) but added that id Software, not Activision, dictates when the game will finally be released. Activision also had other game titles that were announced as being delayed, including True Crime: Streets of LA, which will be delayed from September until later in the fall of 2003 and the Gray Matter first person shooter Trinity which will be moved into sometime into the fiscal year 2005 (which begins on April of 2004). Activision also announced that Rome: Total War, the console Call of Duty game and Quake IV are all currently scheduled to be released in the fiscal 2005 time period. Activision execs also speculated during the conference call's Q&A session that they believe that the successors to the current game consoles won't show up until late 2005 at the earliest.
[ Voor 3% gewijzigd door aftermath op 23-07-2003 08:51 ]
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
[ Voor 3% gewijzigd door JayVee op 24-07-2003 02:03 ]
Nou, dat staat er niet echt hooraftermath schreef op 23 juli 2003 @ 08:33:
Hij komt toch in 2004
[ Voor 19% gewijzigd door Dyxtra op 24-07-2003 17:00 ]
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Anoniem: 57202
"What better way to celebrate QuakeCon than to unveil to our fans a preview of DOOM 3 multiplayer," said Todd Hollenshead, CEO, id Software. "While everyone knows that DOOM 3 is the most terrifying and scary single player experience ever created, multiplayer delivers the intense competitive action that our fans can count on. It's a natural to debut the DOOM 3 multiplayer experience at QuakeCon, the world's preeminent fan-based multiplayer gaming event."
Nu maar hopen dat iedereen dat ding mag downloaden en spelen! Of dat we het op een minder legale manier krijgen...QuakeCon attendees will have the chance to play DOOM 3's four-player Deathmatch on a level co-developed by id Software and U.K.-based developer Splash Damage, Ltd
Ik vrees voor het eerste,en eigenlijk ook voor het tweede,maar hopelijk kunnen we een versie vastkrijgen.Het is nu (normaal gezien) een stable versie op een engine die af is.JayVee schreef op 24 July 2003 @ 19:29:
[...]
Nu maar hopen dat iedereen dat ding mag downloaden en spelen! Of dat we het op een minder legale manier krijgen...
... ehrm... heeft die hellknight nu een... penis?Anoniem: 28475 schreef op 14 July 2003 @ 18:59:
Deze magazine scan komt van Doom3maps.de en laat een nieuwe screen zien met de hellknight.
LOL, nope das licht wat tussen zijn benen door schijnt
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Anoniem: 83114
Ik heb net die demo gespeelt, gaat aardig op m'n gforce3, zo'n 40 fpsAnoniem: 28475 schreef op 14 July 2003 @ 18:59:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq