[PC] Doom III Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.329 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 18:53:
Die alpha had best slome gameplay ( ja ik weet dat je niet van die alpha moet uitgaan :) ). Persoonlijk denk ik dat doom3 meer is voor het showen van de engine nou wil dat niet zeggen dat de game niet goed word maar ik denk dat het kwa gameplay en verhaal een stuk onder gaat doen voor hl2 en ik denk daarom dat games die de doom3 engine gaan gebruiken die 2 dingen een stuk zullen verbeteren. Dit is mijn mening en de games zijn nog niet uit dus ik zal wel zien in hoeverre ik het goed of fout heb :)
Jammer dat je compleet niet objectief bent als het om games gaat en de vergelijking tussen d3 en hl2. Jij vindt nogal een hoop maar je kan het nog niet beargumenteren.
Hl2 is dan net zo goed om te showen kwa engine want hiermee wil valve contracten binnenhalen bij andere makers die deze engine willen gaan gebruiken.
Ditzelfde geldt ook voor d3.
Id kan het niet maken om d3 een slechte game ervaring te geven mede omdat ze hun engine door willen verkopen aan andere makers en als d3 flopt flopt hun engine eigenlijk ook.
Waarom gaat gameplay van d3 dan slecht gaat worden?
Beantwoordt die vraag nou eens met feiten ipv je eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Om even neutraal te blijven :
De engine van D³ is al 1 à 2 jaar klaar. Ze zijn nu dus nog volledig bezig met details en tweaken , net als bij Hl² dus. Als ze het alleen voor de engine deden was het spel al lang uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op 21 mei 2004 @ 20:59:
[...]

Jammer dat je compleet niet objectief bent als het om games gaat en de vergelijking tussen d3 en hl2. Jij vindt nogal een hoop maar je kan het nog niet beargumenteren.
Hl2 is dan net zo goed om te showen kwa engine want hiermee wil valve contracten binnenhalen bij andere makers die deze engine willen gaan gebruiken.
Ditzelfde geldt ook voor d3.
Id kan het niet maken om d3 een slechte game ervaring te geven mede omdat ze hun engine door willen verkopen aan andere makers en als d3 flopt flopt hun engine eigenlijk ook.
Waarom gaat gameplay van d3 dan slecht gaat worden?
Beantwoordt die vraag nou eens met feiten ipv je eigen mening.
Ik mag toch wel mijn mening geven? ik heb nooit gezegd dat het zo zou zijn alleen wat ik denk.

Maargoed dan zal ik het proberen te zeggen zoals jij het wil.

De doom3 engine kan betere gfx laten zien dan de hl2 engine maar de doom3 engine is niet meer dan een fps engine waar de hl2 engine ook nog dingen zoals rpg achtige elementen heeft (die vampire gaan op de hl2 engine maakt daar veel gebruikt van). En dan de AI van hl2 als dat echt zo goed word als valve zegt dat het gaat worden. Personlijk vind ik hl2 er realistischer uitzien dan doom3 maar dat is mijn mening en kan ik moeilijk een feit voor geven.

Doom3 is in princiepe niet meer dan de standaart fps game maar dan met veel betere gfx waardoor je jezelf helemaal lijp schrikt. Nou is hl2 ook opzich niet meer dan een fps game maar dan wel met de toevoeging van een goed verhaal en goede ai en coole dingen zoals de gravity gun die het leuk maken om dingen ander proberen uit te spelen en de uitgebreide levels zodat je op meerdere manieren je doel kan berijken waar je bij d3 denk ik maar 1 weg heb en een niet zo sterke AI maar dat is ook neit nodig omdat naar mijn inziens d3 je moet laten schrikken en that's it. D3 krijgt denk een lagere herspeel waarde omdat de levels niet groot zijn en de enemies niet echt slim zijn waardoor je het na 1x eigelijk allemaal al heb gezien waar je bij hl2 meerdere opties heb om een level uit te spelen.

Ik zeg niet dat doom3 een slechte game gaat worden het zal vast een hele niewe ervaring worden ivm games van nu maar ik denk gewoon dat hl2 als game zelf meer in zich heeft als doom3 en dat d3 vooral moet laten zien waartoe de engine instaat is daarom heeft het ook minder grote levels en een mindere ai en niet dingen zoals physics als in hl2.

Ik wil geen war beginnen tussen hl2 en doom3 maar dit is hoe ik het zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 23:31:
[...]

Ik mag toch wel mijn mening geven? ik heb nooit gezegd dat het zo zou zijn alleen wat ik denk.

Maargoed dan zal ik het proberen te zeggen zoals jij het wil.

De doom3 engine kan betere gfx laten zien dan de hl2 engine maar de doom3 engine is niet meer dan een fps engine waar de hl2 engine ook nog dingen zoals rpg achtige elementen heeft (die vampire gaan op de hl2 engine maakt daar veel gebruikt van). En dan de AI van hl2 als dat echt zo goed word als valve zegt dat het gaat worden. Personlijk vind ik hl2 er realistischer uitzien dan doom3 maar dat is mijn mening en kan ik moeilijk een feit voor geven.

Doom3 is in princiepe niet meer dan de standaart fps game maar dan met veel betere gfx waardoor je jezelf helemaal lijp schrikt. Nou is hl2 ook opzich niet meer dan een fps game maar dan wel met de toevoeging van een goed verhaal en goede ai en coole dingen zoals de gravity gun die het leuk maken om dingen ander proberen uit te spelen en de uitgebreide levels zodat je op meerdere manieren je doel kan berijken waar je bij d3 denk ik maar 1 weg heb en een niet zo sterke AI maar dat is ook neit nodig omdat naar mijn inziens d3 je moet laten schrikken en that's it. D3 krijgt denk een lagere herspeel waarde omdat de levels niet groot zijn en de enemies niet echt slim zijn waardoor je het na 1x eigelijk allemaal al heb gezien waar je bij hl2 meerdere opties heb om een level uit te spelen.

Ik zeg niet dat doom3 een slechte game gaat worden het zal vast een hele niewe ervaring worden ivm games van nu maar ik denk gewoon dat hl2 als game zelf meer in zich heeft als doom3 en dat d3 vooral moet laten zien waartoe de engine instaat is daarom heeft het ook minder grote levels en een mindere ai en niet dingen zoals physics als in hl2.

Ik wil geen war beginnen tussen hl2 en doom3 maar dit is hoe ik het zie.
Ok deze reactie is al veel neutraler thnx for that :).
Ik denk ook met je mee op een aantal punten en denk dat je daarmee best wel eens gelijk kunt hebben. HL2 is verplicht goed te worden net als d3 dat is.
De AI is een punt waar we op moeten wachten totdat de games daadwerkelijk ook in de schappen komen, ik durf daar bij beide games geen woord over te zeggen want dit is altijd al een zwaar punt geweest voor elke game en de beloftes van makers zijn kloppen zelden bij het eindresultaat.
Als we het over de tijd hebben waarin beide makers zichzelf ruim de tijd geven dan kun je haast wel concluderen dat het spel dat ze maken zeker goed zal zijn en zullen ze allebei een mijlpaal neerplanten in de games geschiedenis. (als ze dit niet doen dan hebben ze flink wat centen over de balk gesmeten).
Als het om pure graphics gaat stond ID altijd wel hun mannetje en waren ze keer op keer weer de beste (soms liet de AI idd wat steken vallen in het verleden maar dat terzijde).
Verwacht zelf heel veel van beide games en denk dat de rest door spelers zelf ingevuld kan worden want denk dat het uiteindelijk op smaak aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
^^ 2 mooie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Exe-cuter schreef op 21 mei 2004 @ 22:40:
Om even neutraal te blijven :
De engine van D³ is al 1 à 2 jaar klaar. Ze zijn nu dus nog volledig bezig met details en tweaken , net als bij Hl² dus. Als ze het alleen voor de engine deden was het spel al lang uitgekomen.
Wat een lulkoek. De engine zal sommige delen in zich hebben die al 2 jaar af zijn of in ieder geval al een hele tijd niet echt veranderd zijn, maar melden dat die engine al 2 jaar af zou zijn is echt onzin. Een 3D engine is nl. veel meer dan alleen de renderer, verkijk je daar niet op.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
EfBe schreef op 22 mei 2004 @ 11:00:
Wat een lulkoek. De engine zal sommige delen in zich hebben die al 2 jaar af zijn of in ieder geval al een hele tijd niet echt veranderd zijn, maar melden dat die engine al 2 jaar af zou zijn is echt onzin. Een 3D engine is nl. veel meer dan alleen de renderer, verkijk je daar niet op.
Ik had het idd vooral over de renderer , maar John Carmack heeft ooit eens duidelijk gezegd dat zijn werk aan de engine zo goed als klaar was. Het enige dat hij er nog aan veranderde waren de optimalisaties en zo nu en dan iets updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HL2 en D3 worden een beetje te veel tegenover elkaar gezet.
Door wat ik zie en lees van de games lijken het 2 hele verschillende games te worden.
Behalve dat het 3d shooters zijn lijkt doom het veel meer te mikken op spanning en horror.
HL2 lijkt me een hele andere ervaring worden.
Ik heb ze natuurlijk niet gespeeld, (behalve wat alpha versies en zo) maar ik ga deze games waarschijnlijk alle twee aanschaffen omdat ze allebij andere dingen te bieden hebben.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 19:32:
[...]

Als je hiermee doelt op de hype rondom hl2: die is veroorzaakt door de fans, niet door valve.. valve is imo het meest fan-dedicated ontwikkelbedrijf dat er is, en het zijn ZEKER geen eikels ( wat ik van ze gezien heb )
Ik doelde stiekum een beetje op 30 Augustus vorig jaar ;-) hadden ze gewoon iets Benedenleeuwenser (subtieler) mogen aanpakken imho.

En wat betreft die poppetjes... (ik zag ergens zo'n reactie die naar Far Cry "bliekte"), in Half-Life 2 zien die er net zo brak uit als in ieder ander spel... op de onrealistische beestjes en dingetjes na dan hehehehe...

Uiteindelijk lijkt er toch wel iets van diepte in de gezichten te ontbreken ondanks de zeer mooie facial expresions (vooral in de laatste trailer, in dat gedeelte op het treinstation).

Koop ze toch allebei... welliswaar inclusief een nieuwe Nvidia-kaart, maar het zal uiteindelijk weinig verschil maken wat voor kaart je in je systeempje propt.

En wat betreft topic-wars... het maakt toch niet uit als je games op een beschaafde manier vergelijkt op een forum? Over een paar maandjes kunnen we allemaal zien wie er gelijk heeft / had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 20:13
Doom3 ab 14.06. in den Läden!
PolishFool @ 13:52
Laut gameware.at wurde das Datum 14.06.2004 von Activision England als offizieller Verkaufstermin bestätigt! Folgendes schreibt gameware.at zu dem Thema:
Es wird spekuliert, es wird gehofft, es wird gewartet .... und alles dreht sich um einen Titel: Doom 3. Neuste Terminspekulationen, etc. dazu gibts natürich hier bei uns. Gerade haben wir von Activision England einen sehr optimistischen Termin für DAS Spiel des Jahres bestätigt bekommen. Deren Aussagen zufolge erscheint das Game tatsächlich bereits am 14.06.2004. Wie immer keine Gewähr auf die Terminangaben. Irrtümer und Preis-/Terminänderungen selbstverständlich vorbehalten.
Dies klingt recht verheissungsvoll und dürfte nach den letzten Meldungen auch wahrscheinlich sein. Trotzdem bleibt weiterhin der Sommer 2004 als bislang hochoffizieller Releasetermin bestehen.
bron: www.doom3.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
Boots.... jungennnn....

Vind het maar een vaag verhaal. Activision mag de release date wel eerst aan mij presenteren voordat ik het geloof. En ook was 30 september 2003 officieel, maar dat is een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit vond ik op het nforce forum:
Check this out on futuremark forums..

-------
ok, got some bad news. it is as i feared. i dont know where the june 15th date came from. i think that is the day they plan to go gold. but i have been inquiring to id and activision as to why we have yet to recieve the final box art promo's , and why our shipping allocations have yet to be finalized, and it is because the game wont be out till the week of july 20th. which is the date i have been given by them since january. i asked them about the quotes and about carmak saying june 15th. all they said was that they didnt know why that the game should be shipping to stores on the week of july 20th. i personally think that the june 15th date is when we will see it going gold. (baring any more delays). so sorry to bring the bad news, but the game will NOT be out on the 15th of june like we had hoped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Kan aan mij liggen... maar is dat niet een beetje kort dag voor Quakecon? Dat is dan een krappe maand later... hoe kan iemand er dan fatsoenlijk mee geoefend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15
p.habo schreef op 23 mei 2004 @ 22:51:
Kan aan mij liggen... maar is dat niet een beetje kort dag voor Quakecon? Dat is dan een krappe maand later... hoe kan iemand er dan fatsoenlijk mee geoefend hebben?
Je hebt het of je hebt het niet in je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Vet en lang interview @ HomeLAN.
HomeLAN - Will Doom 3 be playable in PC and Xbox form at this August’s QuakeCon?

Todd Hollenshead - The PC game will be released this summer, but I don't know if the release will be before or after QuakeCon. [...]

[...]

HomeLAN - Some gaming fans are still disappointed that Doom 3 will only have a four player multiplayer game. What would you say to the doubters out there who don’t believe Doom 3 will have a memorable multiplayer experience?

Todd Hollenshead - DOOM 3 is first and foremost a single player experience and that has been our focus from the outset. However, the fans who played the multiplayer at QuakeCon last summer loved it, and that's a group that can be hard to please.

[ Voor 6% gewijzigd door JayVee op 27-05-2004 15:59 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Idd... en maandag dinsdag woensdag op Gamespy.com ook veel Doom (3) geleuter. Werd in ieder geval wel vermeld op de forums van Planetdoom.

Wordt weer leuk weekje... nog lekkerder gemaakt worden voor een spel dat pas over een paar maanden(?) in de winkels ligt :P

Maa'jaa... de Asus GF6800 Ultra heb ik ook nog nergens te koop gezien, dus dat wachten is vooralsnog niet zo heel erg.

(ja... ATi is ook goed, maar wil ik niet in mn machine hebben ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 22:45

gwxkil

|::::...

net een paar hele gave in-game filmpjes gevonden. Een must-see!

Torrent

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
gwxkil schreef op 28 mei 2004 @ 12:57:
net een paar hele gave in-game filmpjes gevonden. Een must-see!

Torrent
Heb geen torrent kan iemand hem online platsen zodat ik ze ff kan downen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

offtopic:
Dan installeer je maar Torrent (ABC bijvoorbeeld). Is toch erg handig laatste tijd!

//edit
Nouja, het zijn een paar videos van de alpha. Goh... :Z
Niet representatief voor het uiteindelijke spel. Niet grafisch, niet kwa geluid, zeker niet kwa framerates, niet kwa gameplay, etc

[ Voor 50% gewijzigd door JayVee op 28-05-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 22:45

gwxkil

|::::...

Ik volg dit topic nog niet zo lang, dus ik wist niet dat er al een alpha versie 'verkrijgbaar' was. En die filmpjes zijn idd meer een diashow.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

bolleh schreef op 05 juni 2003 @ 18:35:
we moeten daarom ook hopen dat microsoft alleen technologien in direct x gooit die andere chip devvers ook kunnen gebruiken, anders krijg je strax een directx voor nvidia en een directx voor ati en een opengl die van alles het beste probeert te houden
Ik denk dat ALS microsoft een aparte Directx voor Nvidia, Ati en een universele directx maken. Dat dat best iets goeds kan gaan brengen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

offtopic:
Dude, die post is wel erg oud om hem nu te quoten! En wel heel offtopic. En heel onzinnig.

gwxkill: Die alpha is anderhalf jaren geleden uitgelekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
Release datum bekent gemaakt:

This is the day we all have been waiting for. Activision England finally confirms the offical release date for the next blockbuster game from id Software: "DOOM 3: The Legacy". It's going to be released on June 14th 2004!

DOOM 3 is going to be released in the USA and Europe at the same time. You have to pay around 59,99$ or 52,99.

Dat is goed nieuws..

Alleen waarom nou gelijk zo duur :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Blackhole schreef op 29 mei 2004 @ 09:37:
Release datum bekent gemaakt:

(...)

Alleen waarom nou gelijk zo duur :(
Dat is waarschijnlijk de special edition die €54.99 gaat kosten (bij DimensionPlus). De normale versie kost gewoon €42.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
CorteX schreef op 29 mei 2004 @ 09:46:
[...]
Dat is waarschijnlijk de special edition die €54.99 gaat kosten (bij DimensionPlus). De normale versie kost gewoon €42.99.
dat zou kunnen , maar hij komt er aan , en voor die 10 € verschil laat ik hem echt niet staan hoor.
Want deze ga ik zekerz kopen.

Want nu heb ik er het systeem wel voor.
Dat had ik niet toen ik de geleakte versie had gespeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 29-05-2004 09:53 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
En ook hier net als op gamer.nl geen bron vermeld.... copy-paste?

Zal wel de zoveelste nep-date zijn... 'id' didn't say anything...
't is pas waar als het in de .plan komt van die sjampoo's.

Maar hopen kan geen kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 01:40
p.habo schreef op 29 mei 2004 @ 10:03:
En ook hier net als op gamer.nl geen bron vermeld.... copy-paste?

Zal wel de zoveelste nep-date zijn... 'id' didn't say anything...
't is pas waar als het in de .plan komt van die sjampoo's.

Maar hopen kan geen kwaad...
Kijk nu maar eens op gamer.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamer vermeldt wel bron... : http://warp2search.net/mo...ws&file=article&sid=18191 , maar of die betrouwbaar is :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
(jarig!)
op die site vind ik meteen weer een link hierna:
http://shortnews.stern.de...s&sort=1&start=1&sparte=4

fake denk ik. (de release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Doom 3: 14. Juni 2004 ist nicht der offizielle Release-Termin
Erst vor wenigen Tagen verbreitete sich ein scheinbar reeller Veröffentlichungstermin für den Shooter 'Doom 3' im Internet.
Man sprach von dem 14.06.04, welcher auch von Activision England bestätigt wurde.
Activision Deutschland hingegen dementierte heute den 14. Juni als offizielle Meldung.
Jedoch wurde weder ein weiterer Kommentar abgegeben, noch ein eventueller neuer Termin genannt.
Das langerwartete Spiel sollte weltweit zum Preis von rund 50 Euro in den Handel kommen.
Wie sich die Situation nun ergeben wird, bleibt vorerst abzuwarten.
Dus het is niet waar, de 14 juni?

[ Voor 6% gewijzigd door 4hp op 29-05-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 3: 14. June 2004 is not the official release date only few days
ago spread an apparently real publication date for the Shooter ' Doom
3 ' in the InterNet. One spoke 14.06.04, which by Activision England
was confirmed of that. Activision Germany however disclaimed today 14
June as official message. However neither a further comment was
delivered, still another called possible new date. The long-waited
play should come world-wide to the price of approximately 50 euro into
the trade. As the situation will now result, remains being waiting for
the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Todd Hollenshead - The PC game will be released this summer, but I don't know if the release will be before or after QuakeCon.
Vond 14 juni al zo vroeg. Dan had hij eigelijk al gold moeten zijn. Ik denk echt wel dat we van id te horen krijgen wanneer hij uit komt. Maar op dit moment is het spel gewoon nog net niet "done".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
:P... d8 het al... had zoiets al op de planetdoom forums langs zien komen.

Maar de bron werd in eerste instantie niet vermeld ;)

Op de forums van ravensoft.com kun je een wish-list voor Quake 4 aanvullen.
Dat kwijlt ook best wel... :)

Hopelijk doen ze niet te veel met onzinnige ideeën... yuk :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Laatst online: 08-01-2023
Jaa, over 2 weken lijkt me wel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
deuxani schreef op 29 mei 2004 @ 16:49:
Jaa, over 2 weken lijkt me wel erg snel.
Mja ze zijn er al 2,5 jaar mee bezig. Dus idd. Zo snel zullen ze daar niet zijn :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Kimberly op 29-05-2004 17:18 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zit ik lekker rustig op Ebay rond te neuzen...
...trekt opeens iets mijn aandacht.

Afbeeldingslocatie: http://i20.ebayimg.com/01/i/01/e8/d7/f1_1_b.JPG

DOOM3: EUR 47,90
release: 21-juni-2004

[ Voor 3% gewijzigd door Guus Leeuwis op 02-06-2004 15:19 . Reden: foutje:prerelease ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaas Jong schreef op 02 juni 2004 @ 15:16:
Zit ik lekker rustig op Ebay rond te neuzen...
...trekt opeens iets mijn aandacht.

DOOM3: EUR 47,90
release: 21-juni-2004
Je zou toch beter moeten weten dan te vertrouwen op datums gegeven door online winkels. Die zijn altijd notoir onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37

Maxow

Hidden Sound System

Op gamer.nl (niet altijd even betrouwbaar ;) ) stond pas dat hij 14 juni uit zo komen.

Heb even het nieuwsbericht opgezocht.

[ Voor 35% gewijzigd door Maxow op 02-06-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
...Er is nog geen releasedate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Kan volgens mij niet meer lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

De poll op planetdoom.com gaat iig gelijkwaardig op. :P

Release in June?
51% no
49% yes

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op een van de leveranciers onder "pre order" zoekt op www.doom3.com, zie je dat die op 20/7/2004 zullen gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Dat hoeft dus niets te zeggen lieverd. :)

Die ander zegt nl. weer december 2004 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 02 juni 2004 @ 23:15:
Dat hoeft dus niets te zeggen lieverd. :)

Die ander zegt nl. weer december 2004 dacht ik.
Ehh nee, er zijn 3 officiele pre-order-dealers. Ze zeggen alledrie 20/7.

Maar idd, je weet het nooit; Er lekt wel eens een beta en dan duurt het weer een jaar ;) .

Dus ik doe alleen lekker mee met de speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Alle 3 joh?

Ach ja, time will tell he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:05
en de xbox versie? wanneer komtie?

Het lijkt me een spannende game, maar het is zo frustrerend dat je je settings lager moet zeggen met toch een redelijk systeem, is bij far cry ook het geval (and it pisses me off :) )

*sys specs: amd xp2500+@3000+, 1 gig ddr, radeon 9700 @ bijna pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannies
  • Laatst online: 11-06 18:29

Dannies

Urashima Keitaro

DarkShadow schreef op 03 juni 2004 @ 09:14:

Het lijkt me een spannende game, maar het is zo frustrerend dat je je settings lager moet zeggen met toch een redelijk systeem, is bij far cry ook het geval (and it pisses me off :) )

hoe laag heb jij hem dan staan? Ik heb AMD xp1800, 786 MB ddr, radeon 9800 pro, ik draai alles op high

-- Microsoft Certified Professional --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB

Joh, ik heb hetzelfde (maar dan een 9800Pro) en ik draai alles op Very High.
Wat jij moet doen is antialiasing op Low of Off zetten, en anisotrophic filtering op 1 en niets anders.
*optioneel* Daarna download je ATItool en zorg je ervoor dat die Radeon van jou alle effecten met 10fps meer draait door hem netjes te overklokken. Ook een lekkere boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik hoor hier de laatste dagen alleen nog maar

'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'

In me clan forum...

Plzz.. tell me it's true

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
X-G schreef op 04 juni 2004 @ 21:13:
Ik hoor hier de laatste dagen alleen nog maar

'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'
'Doom III'
'14 Juni'
'Eindelijk'

In me clan forum...

Plzz.. tell me it's true
er wordt heel veel over de 20ste gesproken wat best wel eens zou kunnen. Het zou me echt niet verbazen al zou Id ons allemaal verassen met een spontane release. O+
(Ik hoop van wel, kan echt al zo lang niet wachten op deze game)

[ Voor 18% gewijzigd door sjekneck op 05-06-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Kben ook zeeer benieuwd naar D3 !! Gewoon hoe het gaat voelen om eindelijk in de screenshots en movies daadwerkelijk rond te lopen .. Lijkt me echt een supervet spel, zeker na het spelen van de alpha ... Die graphs zien er gelikt uit, en het sfeertje was toch al best te proeven bij die alpha ...

Volgens mij echt wel lekkere scary game ... die je niet moet spelen volgens mij na nuttigen van een blowtje ... lol ... (kan persoonlijk zijn ..)

Maar beter gaat ie inderdaad komen deze maand ... mooi kadootje voor mun birthday dan !

Kom maar op met die scary shit ID !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik weet niet meer wie of wat ik moet geloven.

Geeft Gamer.nl wel een betrouwbare bron vrij? En komt D3 echt de 14de uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Deze topic mag van mij gerust een tijdje dicht. Zolang er geen releasedate officieel is vrijgegeven kan NIEMAND er een datum op plakken. Ik heb liever geen nieuws hier dan nutteloze releasedates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Exe-cuter schreef op 05 juni 2004 @ 12:14:
Deze topic mag van mij gerust een tijdje dicht. Zolang er geen releasedate officieel is vrijgegeven kan NIEMAND er een datum op plakken. Ik heb liever geen nieuws hier dan nutteloze releasedates.
Wat een onzin... alsof dit topic alleen over releasedate-gezwam moet gaan...

Het gaat over vrijwel alle laatste nieuwtjes wat betreft Doom 3. En aangezien sommige (valse) releasedate meldingen daar ook betrekking op hebben, mogen ze gerust ter discussie gesteld worden. Het is toch Doom-gerelateerd of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.habo schreef op 05 juni 2004 @ 17:50:
[...]

Wat een onzin... alsof dit topic alleen over releasedate-gezwam moet gaan...

Het gaat over vrijwel alle laatste nieuwtjes wat betreft Doom 3. En aangezien sommige (valse) releasedate meldingen daar ook betrekking op hebben, mogen ze gerust ter discussie gesteld worden. Het is toch Doom-gerelateerd of heb ik dat fout?
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar niet al het Doom-gerelateerd nieuws is even interessant. Steeds release dates posten omdat een willekeurige persoon op een of andere obscure site of forum dat gemeld zou hebben, leidt steeds tot een en dezelfde discussie: Niemand weet het zeker, iD heeft geen persbericht uitgegeven dus kan je er vanuit gaan dat het niet waar is.

Nu ga ik niet lopen schreeuwen van "Vage release dates posten mag niet!", maar denk gewoon zelf even na voordat je iets post. Dat komt de sfeer in het topic ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
DooM 3 ligt morgen in de schappen heb ik begrepen... maar.... geen enkel bericht van gold-gaan enzow... ik snap het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18
dan kun je hopen wat je wilt, maar zal ie morgen niet in de schappen liggen ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
DOOM 3, HALF-LIFE 2 RELEASE DATES
Time to go out on a limb. I've seen the Doom 3 release date around July 20 for a while now. The longer that date holds, the better it looks. I also think it's looking reasonable based on the new top-end graphics cards being generally available by then. So I'm going to put a stake in the ground (what is with the wood figures of speech tonight?) and say that Doom 3 is going to be out by the end of July.

I think other software companies believe this as well, because the last half of July is absolutely dead at this point in terms of scheduled releases.
Dit meld GoneGold.com over de DooM 3 release, activision heeft de date van 14 juni dus gemist... dan maar weer een maand wachten. So be it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Het lijkt me een spannende game, maar het is zo frustrerend dat je je settings lager moet zeggen met toch een redelijk systeem, is bij far cry ook het geval (and it pisses me off )

*sys specs: amd xp2500+@3000+, 1 gig ddr, radeon 9700 @ bijna pro

Hey gasten, heb ik het nu fout of is de vooral gameplay toch vooral hetgene wat een spel goed maakt? Tuurlijk is de 'eye-candy' gaaf hoor, maar er je moet je er niet blind op staren ;) .
Zo speel ik met veel plezier (vloeiend) Far Cry op 'medium' settings, resolutie 1024*764 met mijn ouder systeem, en graphics _/-\o_ zijn nog best ok hoor!

Ben benieuwd of Doom3 een beetje op m'n systeem zal draaien, ben er bang voor van niet :'( . Maar aan de andere kant, zal ie veel zwaarder zijn dan Far Cry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 01:00:
quote:

Ben benieuwd of Doom3 een beetje op m'n systeem zal draaien, ben er bang voor van niet :'( . Maar aan de andere kant, zal ie veel zwaarder zijn dan Far Cry?
ja :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Nee. Doom3 binnen gaat echt sneller lopen dan Far Cry buiten.
Mensen, er zijn al laaang benchmarks door Anandtech!

Had ergens gelezen dat je voor vol detail een DX9 GPU moet hebben en een 2GHz CPU. Dus als je nu een 'normal snelle' PC hebt (9700Pro, 3GHz) gaat het echt prima draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:43
das goed om weten ik heb een 2.8 met 1gig ram en een 9700pro oc'd.. en er komt een geforce 6800GT in dus dat zit wel goed denk ik.

maargoed het is nu de 14e en ik vrees dat het niks wordt vandaag, geen enkele games site of shop heeft er nieuws van.

[ Voor 34% gewijzigd door DrMacabr3 op 14-06-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

DrMacabr3 schreef op 14 juni 2004 @ 13:11:
das goed om weten ik heb een 2.8 met 1gig ram en een 9700pro oc'd.. en er komt een geforce 6800GT in dus dat zit wel goed denk ik.

maargoed het is nu de 14e en ik vrees dat het niks wordt vandaag, geen enkele games site of shop heeft er nieuws van.
8)7 8)7 8)7 Is ie al Gold? Nee!!! Is ie dus uit? Nee!!!

Een game als deze gaat echt niet zonder opgemerkt te worden naar de uitgever, dan is er dus al lang iets uitgelekt en zal het zeker officieel bekent gemaakt worden zodat iedereen zich er op kan voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
lol:
Naast zijn werk als gameontwikkelaar is John Carmack ook de leider van Armadillo Aerospace, een klein onderzoek- en ontwikkelteam dat zich bezig houdt met het ontwikkelen van raketgestuurde voertuigen. Op Slashdot heeft Carmack een update over het project gegeven. Erg leuk voor alle liefhebbers van ruimtevaart en raketten, maar wat heeft dit met gaming te maken vraag je je nu waarschijnlijk af. Hieronder het antwoord:

"BTW, Doom beta testing is going very well."
http://www.gamer.nl/nieuws/22467

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Beta test.... Alleluia dat belooft ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ze zitten naar mijn weten al een behoorlijk tijdje in 't beta stadium, dus ik zou mezelf nog niet bevlekken bij dit nieuws als ik jou was... :{

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
rofl. Maar dat het very well gaat vind ik toch positief. Maar wat zouden ze anders zeggen he ? "Het betatesten gaat slecht, alles loop brak" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

sjek schreef op 05 juni 2004 @ 00:12:
[...]

er wordt heel veel over de 20ste gesproken wat best wel eens zou kunnen.
Een release op zondag lijkt mij onlogisch. Het is gewoon afwachten.

Maar iig ik moet dit spel hebben. Al kost het al mijn geld. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

DOOM 3 Release Date Confirmed?
11:34 PST | Cyric
Along with a new box image, GameSpot.com has posted up that they have confirmed the release date of DOOM 3 to be August 3rd 2004. Other retailers across the country such as EB Games have also switched to that date as well. Keep an eye on other game retailers to see if they join in with that date, but then again, keep in mind that April 15th and June 15th came and went without a peep when the retailers had that pegged as a release date as well.
http://www.planetdoom.com

Wordt dit weer een anticlimax of gaat het eindelijk gebeuren? De release van één van de te gruwelijkste 20+ uur durende FPS die ons aan aan de PC gekluistert zal houden. :P

Time will tell, maar ik denk dat dit best wel de release date kan zijn. Nu is het wachten totdat ID dit bevestigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

but then again, keep in mind that April 15th and June 15th came and went without a peep when the retailers had that pegged as a release date as well.
Zodra id het bevestigd is er reden om te gaan springen (en pizza en frisdrank inslaan, computer upgraden, 5.1 inrichten, familie vertellen dat je op vakantie gaat, etc). Daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
JayVee schreef op 22 juni 2004 @ 22:51:
[...]

Zodra id het bevestigd is er reden om te gaan springen (en pizza en frisdrank inslaan, computer upgraden, 5.1 inrichten, familie vertellen dat je op vakantie gaat, etc). Daarvoor niet.
Ben ik het compleet met je eens. Ga er dan rustig voor zitten en ik zorg dat ik het bestel formulier van de pizzaria en de chinees heb klaarliggen :9
Dit spel zal zeker wetem veel besproken gaan worden. Dat was 3 jaar geleden al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

Kan niet meer wachten :P Lijkt me echt een coole game gewoon dik schriken (hoop ik ^^)

Heeft iemand btw al wat gezien van F.E.A.R :? schijnt even mooi te zijn en ook een erg duistere/enge sfeer te hebben net een paar filmpjes gezien en ziet er best creepy uit laat de game maanden maar snel beginnen XD

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Damn.. is deze game nog niet uit? Heb een tijdje niet meer in dit topic gekeken, maar ik blijk weinig gemist te hebben. Oke.. een nieuwe 'releasedate' :/

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Dynabyte zegt 27 juli.

Die 20 juli lijkt mij eigenlijk wel aanvaardbaar.... want als Dynabyte het zegt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees zoveel berichten hierover. Als er geen officieel statement komt, dan weet je het toch nooit. Kun je erover lullen tot je 100 gram weegt. Dit is wel een van de weinige single player FPS games waar ik nog naar uit kijk, samen met Half Life 2 dan. Voor de rest vind ik SP FPS games zo saai als wat worden. Games moeten iets extra's hebben om het 'kamer inlopen, alles neerknallen'-wat alle FPS games hebben en ik onderhand een beetje zat begin te worden, een beetje de kop in te drukken. Bij Doom III is het sfeer en ik denk ook de moeilijkheids graag (hoewel er wel weer dat alme quicksaven is zal zitten, en maar zeiken iedereen dat de games te makkelijk zijn .... het zal ook echt niet aan hun eigen speelstijl liggen). Ik heb gister voor 10 euro XIII gehaald, die vond ik wel weer apart, vooral het verhaal en het grafische artistieke gedeelte spreekt me wel aan. Zelf hou ik verder meer van Stealthgames.

Anyway .... ik hoop dat íe echt rond eind juli uit gaat komen, hier wachten we al een tijdje op. Ik had destijds een PC gekocht die het aan zou moeten kunnen, dat was een maand voor UT2k3 uitkwam .... nu heb ik nog een krachtigere PC, als het nu niet draait :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Die 'lame quicksaves' hoef je niet te gebruiken...

Ik vind het een uitvinding omdat je anders soms eerst 15 minuten een makkelijk deel keer op keer overnieuw moet doen voor je weer het moeilijke deel kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Ik had ooit in een interview gelezen dat ze iets bijzonders wilden doen met saven. Ik vond het waypoint systeem in Far Cry ook erg goed. Ja, soms liep je er langs of had er eentje extra mogen zijn. Maar over het algemeen dwingt het je om erg voorzichtig te gaan spelen!

Met Doom gaat dat ook wel werken als je dus niet bij elke hoek kunt saven (vervolgens doodgaan en het nog eens proberen, wetend dat een monster op je af springt). Dan ga je wel voorzichtiger spelen! >:)
Dat voegt wel iets toe aan de 'sfear'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft ze inderdaad niet te gebruiken, maar ik heb liever games met savepoints, da's echt het beste. Je haalt de hele sfeer uit een game met quicksaves, en als mensen al beginnen te zeiken dat een spel te makkelijk is, dan komt dat ook vaak door de quicksaves die ze doen, zo heb je helemaal geen spanning meer in een spel. Hmmm, nog nooit een console game of oldskool game gespeeld denk ik dan. Maar ik heb liever moeilijke games zelf.

Kijk naar Splinter Cell op de consoles, die hebben savepoints, op PC quicksaves, ja dan speel je hem in een paar uur uit, omdat je niet de spanning hebt van een console .... je moet meerdere actie's goed uitvoeren om verder te komen. Ja, mensen zullen eens iets moeten doen. Met PC games heb ik vaak het idee dat ze mooie plaatjes willen zien maar niet veel willen doen. En dan toch zeuren dat spellen te kort zijn en zo. En als quicksaves/saves er niet in zitten, OOK gaan zeiken. Gamers weten niet wat ze willen denk ik, en zijn verwend (da's zowieso waar). Ik zit nu XIII te spelen, en daar zitten savepoints in missie's. Toch al een stuk beter. Ik weet het, je hoeft het niet te kiezen, maar er zit vak geen savepoint optie in games, moet je toch weer in menu's gaan om te saven als je een stuk achter je hebt liggen. Ik vind het juist kick om stukken over te doen, zijn mensen de oudere games nu echt vergeten? Daarin was dat standaard.

En als ik het antwoord van die rakker voor me lees, dan gaan ze het goed aanpakken met Doom III. Far Cry klinkt als in XIII. Ik wacht alleen ff tot ik die goedkoper kan krijgen, XIII heb ik ook voor 10 euro op de kop kunnen tikken. Alleen als ik een FPS game online ga spelen, koop ik hem wel meteen, of het moet echt een Doom III klassieker zijn!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Aangezien er geen nieuws is (slecht teken als 03-08 nog niet bevestigt is...) ff wat home brewn wallpapers 8) :
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/p1x0rz/engine_gayhellknight_pinky_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/p1x0rz/engine_player_small.jpg
(clickable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 06 juli 2004 @ 02:21:
Aangezien er geen nieuws is (slecht teken als 03-08 nog niet bevestigt is...) ff wat home brewn wallpapers 8) :
[afbeelding]
[afbeelding]
(clickable)
Die bovenste pic ziet er op z'n minst verdacht uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In sommige spelen mag het save systeem best aangepakt worden maar als je zoals in Far Cry maar per level 1 keer kunt saven ofzo dan ben je echt uren bezig.

Ik bedoel voor mij zal het dan al snel frustrerend worden, 1 level kan gauw 1 of 2 uur duren in far cry, nou veel plezier als je een paar maal dood gaat op hetzelfde punt bijvoorbeeld :X

Was het eigenlijk met mario world (snes) niet zo dat je in sommige levels een 'save' kon opzoeken ofzo dat je dan halverwege het level kon beginnen? dat is opzich ook wel een goed systeem :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Verdacht en belabberd. :)

Die alpha heeft niet echt high detail modellen heh? Of komt het niet daar vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Verdacht? Het is echt wel zo bedoelt als jullie denken! Maar wie zegt dat 'pinky' niet gewoon een zei is? >:)

Het is idd van de alpha. Ik heb een modelviewer geschreven. Ik vind het er echt suuuper vet uit zien! En niet hi detail? De textures zijn (vaak) erg groot. Poly count is wel behoorlijk laag:
Player: 4077 polys (uitschieter; met machinegun en pistol: 6084)
Hell Knight: 2742
Zombie Commando: 2124
Pinky: 1742

Maar bedenk wel dat door bump mapping en goede schaduw het er stukken beter uitziet allemaal.

Hier nog twee wallpepers:
Bad Guys
Good Guys

[ Voor 4% gewijzigd door JayVee op 06-07-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommige spelen mag het save systeem best aangepakt worden maar als je zoals in Far Cry maar per level 1 keer kunt saven ofzo dan ben je echt uren bezig.
Console
\game_save BLADIEBLABLA
\game_load BLADIBLABLA

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Afbeeldingslocatie: http://www.clan-holo.com/holo/forums/files/ft040621.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Yeah baby!

Doom3 @ Quakecon! :*)
MESQUITE, Texas – July 6, 2004 - The battleground is set - the 9th annual QuakeCon 2004 video game festival and tournament at the Gaylord Texan Resort & Convention Center in Grapevine, Texas on August 12-15 will host the first DOOM 3™ deathmatch championship ever. Be there to game, hang out with 5,000 of your closest friends, and compete for $150,000 in cash and prizes in the NVIDIA QuakeCon 2004 Championship Tournaments. First-come, first-serve online registration for QuakeCon 2004 has begun at www.quakecon.org. The must-attend event for gamers is free to all attendees.

“We’re having a DOOM 3 party this year, and want to offer our fans the first opportunity to compete in a DOOM 3 tournament,” Todd Hollenshead, CEO, id Software said. “NVIDIA is putting up the largest QuakeCon prize package ever, and topping it off with DOOM 3 prizes that will have the competitors’ adrenaline rushing.”

NVIDIA Corporation, the worldwide leader in graphics processing, is putting up a combined purse of $150,000 in cash and prizes for the three QuakeCon tournaments.

“For gamers, QuakeCon is the most exciting happening of the year, and this year it marks the arrival of DOOM 3 – which is one event we wouldn’t miss!" said Dan Vivoli, executive vice president of marketing for NVIDIA. " NVIDIA's presence at QuakeCon gives gamers an opportunity to test drive the game with NVIDIA's GeForce 6 series, a product family designed to deliver the ultimate DOOM 3 experience to gamers of all budget-levels."

DOOM 3 Inaugural Deathmatch Championship:
Yes, you read that correctly. DOOM 3 Deathmatch is coming to QuakeCon 2004, and there has never been a more level playing field. With DOOM 3 launching this summer, there won’t be anyone who has had time to practice or master the game, and almost any QuakeCon attendee has a chance to walk away with one of the exclusive DOOM 3 prizes. We’re not telling you what they are just yet, but let’s just say that they’re fast. Registration for this 128-player tournament will begin August 12, 2004 – the first day of QuakeCon.

[..]
http://www.quakecon.org/forums/showthread.php?p=20891

Ik denk nu dat het echt zover is. Doom3 zal dus voor 12/08 released zijn. _/-\o_

't Wachten is op een official Gold statement, maar deze bevestiging van Todd Hollenshead lijkt mij genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

MrJ schreef op 06 juli 2004 @ 22:54:
Yeah baby!

Doom3 @ Quakecon! :*)

[...]

http://www.quakecon.org/forums/showthread.php?p=20891

Ik denk nu dat het echt zover is. Doom3 zal dus voor 12/08 released zijn. _/-\o_

't Wachten is op een official Gold statement, maar deze bevestiging van Todd Hollenshead lijkt mij genoeg!
Amen _/-\o_ _/-\o_ nu nog hopen dat ie daadwerkelijke rond de eerste week van aug. uit komt O-)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 06 juli 2004 @ 12:24:
Verdacht? Het is echt wel zo bedoelt als jullie denken! Maar wie zegt dat 'pinky' niet gewoon een zei is? >:)

Het is idd van de alpha. Ik heb een modelviewer geschreven. Ik vind het er echt suuuper vet uit zien! En niet hi detail? De textures zijn (vaak) erg groot. Poly count is wel behoorlijk laag:
Player: 4077 polys (uitschieter; met machinegun en pistol: 6084)
Hell Knight: 2742
Zombie Commando: 2124
Pinky: 1742

Maar bedenk wel dat door bump mapping en goede schaduw het er stukken beter uitziet allemaal.

Hier nog twee wallpepers:
Bad Guys
Good Guys
Displacement mapping bedoel je... en dat is een techniek die de models behoorlijk complexer maakt, de moddels die jij laat zien komen niet in de buurt van wat je ingame ziet, tenzij je displacement mapping voor elkaar krijgt in je viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 03:52:
[...]
Displacement mapping bedoel je... en dat is een techniek die de models behoorlijk complexer maakt, de moddels die jij laat zien komen niet in de buurt van wat je ingame ziet, tenzij je displacement mapping voor elkaar krijgt in je viewer
Je bedoeld normal mapping. Displacement mapping is echt iets anders.
Toelichting:

Normal mapping:
Afbeeldingslocatie: http://www.crytek.com/images/gallery/polybump/poly_04.jpg
Neem het verschil van een hoge polygoon model en een lage polygoon model en sla het op als een textuur. Dan pas je de textuur toe op de lage polygoon model zodat hij hoog polygonaal lijkt. (standaard te zien in FarCry)

Displacement:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~burck010/host/HuggyB/FarCry0001.jpg
Gebruik een 16 miljoen kleuren en 3 dimensionale bumpmap om polygonen te faken. (ook te zien in Farcry, in custom maps die support verlenen... ik heb nooit gehoord van idsofware dat ze deze technologie ook gaan gebruiken. Zou een mooie delay reden zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door HuggyB op 07-07-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normal mapping was toch wel zwaarder voor het systeem dan modellen met hoge polygonen toch? Of zit ik dit nu door elkaar te halen met die nieuwe techniek die men aan het ontwikkelen is? 8)7 |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Ik denk dat je idd dingen door elkaar aan het halen bent. Meer polygonen betekend meer transform and lighting bezigheid, complexere shadow volumes, en ik denk zelfs meer onnodig werk.

Je kijkt namelijk welke polys zichtbaar zijn. Zijn ze dat niet doe je er niets mee. Degenen die je wel ziet ga je vervolgens lighten en texturen etc. Normal mapping pas je alleen toe op poyls die zichtbaar zijn. Als je hetzelfde in polys uit wilt drukken heb je zo 100x meer polygonen en dat schiet niet op.

offtopic:
Dit is meer een discussie voor [rml][ Discussie] Game engines[/rml], en daar hadden we het al even over normal mapping.

[ Voor 21% gewijzigd door JayVee op 07-07-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:'( Niet voor de zomer uit dus, heb vanwege medische klachten net te horen gekregen dat ik niet op vakantie kan, hele vakantie niks te doen dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 07:23

Erw

Steffy schreef op 07 juli 2004 @ 20:13:
:'( Niet voor de zomer uit dus, heb vanwege medische klachten net te horen gekregen dat ik niet op vakantie kan, hele vakantie niks te doen dus |:(
Ach dan kan je muisarm genezen.......

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Steffy schreef op 07 juli 2004 @ 20:13:
Augustus is bij mijn weten nog altijd zomer hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

offtopic:
zolang je het in Nederland Zomer kan noemen

Maar jeetje ik wil deze game en HL2 & Stalker echt een keertje spelen .. Ben egt uitgepoept op alle andere games ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 07 juli 2004 @ 12:32:
Ik denk dat je idd dingen door elkaar aan het halen bent. Meer polygonen betekend meer transform and lighting bezigheid, complexere shadow volumes, en ik denk zelfs meer onnodig werk.

Je kijkt namelijk welke polys zichtbaar zijn. Zijn ze dat niet doe je er niets mee. Degenen die je wel ziet ga je vervolgens lighten en texturen etc. Normal mapping pas je alleen toe op poyls die zichtbaar zijn. Als je hetzelfde in polys uit wilt drukken heb je zo 100x meer polygonen en dat schiet niet op.

offtopic:
Dit is meer een discussie voor [rml][ Discussie] Game engines[/rml], en daar hadden we het al even over normal mapping.
Inderdaad ik bedoelde raytracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

MrJ schreef op 07 juli 2004 @ 23:30:
[...]

Augustus is bij mijn weten nog altijd zomer hoor. :)
Ja das mooi, maar dan zit mijn vakantie er ondertussen al weer op :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Tja, ga je FarCry spelen?

Of knutsel je oude 486DX2 66MHz 8MB RAM weer eens in elkaar en ga Doom en Doom2 spelen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 10:53
MrJ schreef op 08 juli 2004 @ 09:49:
Tja, ga je FarCry spelen?

Of knutsel je oude 486DX2 66MHz 8MB RAM weer eens in elkaar en ga Doom en Doom2 spelen! :P
De oude Doom en Doom2 spelen is idd erg leuk :).

Op deze http://toastytech.com/dooma/ site hebben ze pre-doom Doom demo's en alpha builds (ja legaal). Ook leuk om te zien hoe 't eerst in elkaar zat. Het doet nog een beetje commander keen achtig aan soms, wel lollig.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.