Godver, moet ik toch nog reageren...
ixl85 schreef op 04 maart 2004 @ 18:43:
[...]
owh god, wat zeg jij over mij? echt bela
gCH (

)elijk dit. maar goed.
ik ben juist heel selectief als het om games kopen gaat. ik heb alleenmaar top spellen voor mn GBA en cube (N64 snes en gameboy ook nog eens)
en met je dubbeltje op de eerste rij zitten:
jij vindt 50 euro een "goede prijs" voor een pc game.
Stel de normale prijs voor een pcgame was 75 euro, dan had je het waarschijnlijk ook nog gekocht.
ik ben het daar dus niet mee eens, ik vindt genoeg spellen geen 50euro waard,
die ik dat wel waard vind koop ik dus ook.
en vroeger kosten een pc spel nog 100 gulden. en nu dus 50 euro...
Eh, consoles kosten nog altijd meer, worden ook gewoon verkocht hoor... Ik ken ook genoeg console spellen die de volle mep niet waard zijn, en die koop ik dan ook niet... Ben ik echter echt onder de indruk van een spel, of wil ik naar aanleiding van gebruikers ervaringen zelf ook eens een spel proberen dan zoek ik de demo op, en in een later stadium koop ik wellicht het spel. (En nu niet zeiken dat het maar demo's zijn, want ongeacht kleine mankementjes geven ze toch een goede indruk hoe het spel uiteindelijk zal worden...)
Hell, na een jaar of anderhalf Mechwarrior 2 te hebben gespeeld in een twilightvorm heb ik 85 gulden betaald om alsnog de officiele versie te halen...
AHHA! kijk, dit is nou zwak, de normale prijs voor een kale photoshop cs ligt rond de 700euro ofzo (lang niet meer gekeken)
maar toch mag je die wel branden, terwijl dit VELE male meer levert dan een Game.
slecht punt! slecht punt!
Eh, mij LEVERT het niets, behalve ervaring met het programma, iets wat me LATER wellicht van pas zou komen... Paintshop/fotoshop/3dMax gebruikt het merendeel hier illegaal in eigen gebruik puur om ervan te leren, en dat kan ik totaal niet vergelijken met spellen, welke kant en klaar vermaak leveren.
Daarnaast is het voor een consument gewoon niet te betalen om die programma's puur om het te leren betalen... Er zijn wel PLE's etc, maar daar werkt de helft vaak niet. Mocht je het op professionele basis gaan gebruiken (websites, games, tijdschriften) dan ben je toch aangewezen op de legale versie, gezien je anders de makkers van BREIN etc over de vloer kunt krijgen, en als bedrijf is dat niet echt goedkoop (zie de inval bij Crytech vorige maand)...
"met een minimum loon kan je makkelijk een game in de 2 maanden kopen ne je lam zuipen"
zoiets zij je...
nou goed, dan spaar je 6 maanden en drinkt nit en koopt photoshop 6 of 7, en nite meteen de nieuwste versie
zie vorige antwoord: er is gewoon een verschil tussen educatieve en productieve doeleinden.
(en ik leer max photoshop enz voor mn school en werk, maar dat wil niet zeggen dat ik niet voor de lol max en photoshop. soms nog meer dan ik game.... )
Your point being? Dat je, omdat je Max en Photoshop gebruikt voor school en hobby, je OOK games gratis mag gebruiken, omdat je die ook gebruikt voor je hobbie? Get real...
Moet jij eens 3 jaar 6 dagen per week (met plezier hoor) aan het werk zijn met een groep om 1 product te maken, dan denkt een tijdelijke werknemer om hetzelfde product voor minder op de markt te zetten door de uiteindelijke versie te jatten en te verspreiden, waardoor het een stuk goedkoper op de markt komt.... Hoe zou JIJ je dan voelen, als je weet dat je officiele product nauwelijks meer verkocht wordt?
maar goed, zo is eht verder goed en ik wil dit nu beindigen, we komen er toch niet uit.
jij dit, ik dat. ok?
To whorez or not to whorez, that's the question.
Ik vind het iig een slap excuus om gewoon niet te betalen, maar dat kan met mijn mate van fatsoen te maken hebben...