Mij lijkt het handiger om zoveel mogelijk mobofabrikanten in het lijstje te hebben staan. Er zijn genoeg mensen die niet weten dat bijvoorbeeld Club3D nog nooit van een fab gehoord heeft, en dus alleen naar 'Club3D' in het lijstje zoeken.
Overigens is het misschien ook handig om het lijstje van PCChips klonen dat dion_b een tijdje terug opdreunde in
EagleTEC: waarom zo onbekend in Nederland? op te nemen?
Verder is het antwoord op de vraag "Er komt rook van mijn moederbord. Is 'ie nu stuk?" niet helemaal correct. De quote is natuurlijk mooi (ik herinner me het topic nog), maar ik heb een tijdje terug op mijn mobo gehad dat ik sluiting maakte tussen 2 pootjes van een mosfet en er een flinke rookwolk uitkwam en het mobo werkte verder nog prima.
En dit:
Het gedeelte "Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP/PCI kaarten?"
"Hier kun je onder 'Hardware' > 'Chipsets' terugvinden of een bepaald chipset maximaal 1,5V kan leveren op de AGP slot.". Die linkt dus naar de BalusC site, maar daar staat bij elke chipset slechts de max AGP#X, dus 2X of 4X enz. Bij de chipsets die maximaal 1.5V aankunnen staat dit erbij, maar ik vind het niet 123 duidelijk. Het zou mij handiger lijken als er sowieso 1,5V, 3.3V of 1,5/3,3V zou staan.
Nu heb ik tussendoor nog een vraag mbt die AGP-sloten: als een mobo alleen 1,5V kaarten aankan, zou er dus een AGP slot op zitten met 1 nokje ongeveer op 2/3 van de lengte, dus op het plaatje aan de linkerkant (in de FAQ). Nu vraag ik mij af: waarom zit er dan een beveiliging op het mobo dat 3.3V kaarten het mobo niet mollen als die al beschermd zijn door dat nokje? Ik weet wel dat een handjevol kaarten (de bekendste de Viper V770) mbv jumpers moeten worden omgezet, maar er zijn ook veel kaarten die er blijkbaar wel in kunnen worden gezet en sowieso alléén op 3.3V werken...
Verder zou ik het ff niet weten, keep up the good work!