Mijn SE P800 heeft 1 groot nadeel: hij slurpt zijn batterijen enorm snel op.
Hij doet een uur of 12 met zijn batterij (en ik bel meestal niet zo veel, zelf als
ik minder dan 30 minuten bel is ie na 12 uur leeg, ook GPRS-gebruik of zender zoeken kan de oorzaak niet zijn volgens mij).
De firmware heb ik 2 maanden terug laten updaten/flashen, Bluetooth staat uit en verder draaien alleen de applicaties (veel: ik heb een 128MB stick) waarvan ik wil dat ze draaien. Geen rare (hidden) appz, dwz. volgens switcher.
Ik heb ook een keer de hele door mij geinstalleerde softwarebende van de telefoon en duo stick gewist en geleidelijk opnieuw geinstalleerd, het was initieel iets beter, maar de P800 blijft slurpen, vooral met de 128MB stick erin.
Ik heb 3 batterijen, maar het probleem is dat ik ze alleen kan opladen in de telefoon zelf. Dus onhandig.
Op zich vind ik het geen punt de batterij een keer per dag te moeten wisselen want de rest van de functionaliteit van het ding maakt veel goed,
maar heeft iemand een idee waarbij ik handiger kan doen, bijv. in een aparte batterij lader, of is er misschien een batterij die langer mee gaat? (ik gebruik de origineel Sony dingen van 50 Eur per stuk)?
Afgezien van de batterijproblematiek is het een prima (wel groot) ding.
Met de batterij-ellende gooi ik hem soms bijna in de gracht.