[CM] PC in je Auto. Info en How-to's.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.808 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14
Hij past trouwens ook mooi op de plaats waar nu de gewone voeding zit in mijn computer koffertje. :P

Enne, hoe power je zon ding binnenshuis?
Ik gok dat niet iedere adapter van 12v zo blij is met wat die case gaat vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Binnenshuis is een goede vraag. Er zijn inderdaad namelijk weinig 12V adapters die 85W kunnen leveren. Maar je kan een 24V-adapter nemen. Aan 4 ampere leveren die dingen dan meer dan 80 watt dus dat zou ruim voldoende moeten zijn schat ik. De voeding neemt tenslotte tot 30 VDC in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je moet kijken naar voedingen vanuit de hobby electronica en/of CB bakkies. Voedingen van 7 - 12 ampere zijn vrij normaal en kosten vanaf 40 euro.

Surf eens rond bij www.dil.nl of anders bij www.conrad.nl

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vala , eerste testen met mn 60 watt power supply op de testbank

EPIA V10000 + 256 RAM + HARDDISK 60GIG + mouse + keyboard.

vermogen bij aansluiten voeding , zonder power on 1.44 Watt
vermogen na een shutdown (suspend to ram) 1,68 Watt
vermogen na boot in rust (dus geen harddisk acces) 19.56 Watt
vermogen na boot tijdens harddisk acces 36 Watt.

dus voorloppig zit ik nog wel goed met mn 60 watt supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrocon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01-2024
Hoi,

Ik ben momenteel alle onderdelen aan het verzamelen voor mijn Carputer en nu ben ik momenteel met de voeding bezig en nu vroeg ik me af of het volgende ook geschikt is:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...3036799963&category=32814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
Dat is vast zo een blokgolf omvormer. Of dat nou schadelijk is op de lange termijn vraag ik me af. Eentje die een sinus genereert (net als de netspanning binnenshuis) is veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste is DC-DC convertor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook gewoon een kant en klare carputer kunnen kopen.
Past zo in het gat van de auto radio.
http://www.xenarc.com/product/cp1000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
:?
Die 2e DC kan je niet aanbieden op je ATX voeding hoor, dies AC.
Of zie ik iets over ut hoofd?
266MHz, dude dat ding is niet geschikt voor dit doel!

[ Voor 33% gewijzigd door Solosmots op 25-07-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 14-09 00:16
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 19:35:
Dat ding is op dit moment niet meer te verkrijgen omdat ze een snellere aan het bouwen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Misschien een beetje offtopic, maar dit gaat ook over een pc in een auto:

http://www.radiocontrolzo...ad.php?s=&threadid=106373

(is wel lang, 366 paginas :) )

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:16

w00Dy

Make soap, not war

15 pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
oeps, 366 replies domdom dom :)

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

need power ?

Afbeeldingslocatie: http://www.reclamelaan.com/img/stroomgroep.jpg

werkt op diesel trouwens 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door w00Dy op 25-07-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
heej, die kende ik nog niet, snap niet hoe je zoveel speakers in een 1/10 kan proppen :), maar die computer in die 1/6 is ook nietecht makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrocon
Necrocon schreef op 25 juli 2003 @ 17:30:
Hoi,

Ik ben momenteel alle onderdelen aan het verzamelen voor mijn Carputer en nu ben ik momenteel met de voeding bezig en nu vroeg ik me af of het volgende ook geschikt is:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...3036799963&category=32814
Is er misschien nog iemand die hier antwoord op kan geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

ja,
nee

daar kan je niks mee doen, die stuurt 110v. uit. In ons aller europa zit je met 220v. :) En de stekkers kloppen niet.

daar had je ook zelf kunnen achterkomen

[ Voor 13% gewijzigd door w00Dy op 26-07-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrocon
Oke en als ik hier nou eens een mooi klein voedingkje hebt liggen van 200 watt, met op de achterkant een schakelaar van 110-220V en bij mijn import Xbox heb ik dus zo'n kabel gekregen dus dat is het probleem ook niet.

Zou ik er nu wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

beantwoord je altijd je eigen vragen ?

weet ik wat je thuis liggen hebt |:(

[ Voor 36% gewijzigd door w00Dy op 27-07-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27

GigaTexel_BE

AMD MP²

die geeft 60Hz als frequentie
hier is dat maar 50!

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrocon
ja maar de voeding als je die op 110 schakelt dan geeft ie 60hz en niet 50hz,

Nee beantwoord niet eigen vragen ik gaf antwoord op die van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik toevallig een mooi lcd schermpje kan scoren want als ik die eenmal heb ben ik klaar voor het inbouw avontuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
lees da topic dude..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Hee ..

Ik ben met mijn auto een flink end gevorderd. pc zit er al in .. films kan je kijken in da Car :)

Ik ben alleen nog ff bezig met een soort lucht koel systeem dat als een soort airco moet gaan werken. de bedoeling is om met een Peltier een groot koelichaam te koelen en die in de luchtstroom te plaatsen. deze wil ik koelen met een radiatortje en een CPU blok van Danger-Dan hier ff een soort opstelling..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/koudelucht.JPG

Zou dit werken?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Als je al airco heb kan je een paar 120mm fans in je hoedeplank bouwen en dan je kofferbak koelen.
Ik denk dat dit niet gaat werken, te klein koelblokkie voor een gigantisch oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Solosmots schreef op 29 July 2003 @ 22:52:
Als je al airco heb kan je een paar 120mm fans in je hoedeplank bouwen en dan je kofferbak koelen.
Ik denk dat dit niet gaat werken, te klein koelblokkie voor een gigantisch oppervlak.
De grote van het koelblok kan je natuurlijk aanpassen.. ligt er aan hoeveel capaciteit blok je koopt.. maar een 136 watt pertier is al aardig wat denk ik..
ik kan ook 2 radiatoren in de auto zetten.. 1 voor verwarmen en 1 voor koelen..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

een peltier trekt een erg groot vermogen!
niet goed voor je batterij/omvormer!!

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Ik heb ff wat sites bekeken en daar staan 72 watt peltiers voor 15,7 volt die dan 6,6 amere trekken.. als ik daar 2 van pak heb ik 144 watt en 13,2 Ampere.. een auto dinamo kan zo'n 50 - 60 ampere opwekken.. een deel hiervan voor het opladen van de accu en een deel verbruiken de peltiers dan.. als het te weinig is zetten we er toch een 2e of grotere dinamo in..
Ik denk dat ik het gewoon is moet proberen.. een groot koelichaam ergens vandaan halen.. of 2x een een cpu waterblokje met aan allebij de kanten een radiator..
Alleen dan zitten we nog met de condens.. maar dit kan ik wel opvagen waarschijnlijk in een bakje met een afvoer.. hier verzin ik wel wat op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

allereerst: gebruik voldoende dikke bedrading!

een 2de of nieuwe dynamo is helemaal niet zo eenvoudig hoor en kost een bom geld!

EDIT: een 90A dynamo voor mijn wagen kost 240 euro, zonder plaatsing en btw

[ Voor 24% gewijzigd door GigaTexel_BE op 30-07-2003 09:11 ]

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Pak dan een (2e hands) dynamo van een diesel, die zijn gemaakt om bij een minder toeren meer stroom te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

hoe plaats je zoiets ? Want hij zal waarschijnlijk aan de aandrijfriem moeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Of aan de distributie riem of aan de multiriem :)
Is wel creatief knutselen als je motor er standaard geen plek voor heeft, zo'n extra dynamo.
Denk dat een zwaarde dan een betere optie is, en die dan ipv de standaard dynamo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Zow ... ik had hier heel lang niet gekeken maar heb nu even weer alles helemaal gelezen.
Ik zit niet al te ruim in het budget, dus het kan ook hier nog even duren voordat alles af is ;)

Ik vroeg me af of iemand een website wilde maken waar alle handige links en artikelen op staan?
Dus waar je bepaalde dingen kunt kopen etc. Het is zo namelijk nogal onoverzichtelijk.

Ik zou eerst een P3 800 MHz in de auto gaan bouwen, maar bij nader inzien ga ik mijn vrijwel werkloze server opofferen. Daarin zit namelijk een VIA Epia 800 bordje.
Deze heeft als voordeel ook de onboard TV out, en ik heb nog een PCI Riser voor dat ding ook mocht het nodig zijn. :)
Plus dat hij ook minder stroom trekt.

Ik zit nog steeds over het schermpje te twijfelen. Ze zijn er in vele soorten en maten. Wat heb ik met een TV out minimaal voor scherm nodig als ik navigatie software wil draaien?

En ook de koeling. Hoe hebben jullie alles gekoeld en hoe warm wordt het?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05
dreeke schreef op 05 August 2003 @ 00:08:
Zow ... ik had hier heel lang niet gekeken maar heb nu even weer alles helemaal gelezen.
Ik zit niet al te ruim in het budget, dus het kan ook hier nog even duren voordat alles af is ;)

Ik vroeg me af of iemand een website wilde maken waar alle handige links en artikelen op staan?
Dus waar je bepaalde dingen kunt kopen etc. Het is zo namelijk nogal onoverzichtelijk.

Ik zou eerst een P3 800 MHz in de auto gaan bouwen, maar bij nader inzien ga ik mijn vrijwel werkloze server opofferen. Daarin zit namelijk een VIA Epia 800 bordje.
Deze heeft als voordeel ook de onboard TV out, en ik heb nog een PCI Riser voor dat ding ook mocht het nodig zijn. :)

Ik zit nog steeds over het schermpje te twijfelen. Ze zijn er in vele soorten en maten. Wat heb ik met een TV out minimaal voor scherm nodig als ik navigatie software wil draaien?

Schermpjes vind ik ook nog steeds een groot vraagstuk....Welke zijn goed/goedkoop....en welke slecht/te duur?

EN die mensen die de VGA TOuchscreen schermpjes hebben gekocht,,,,hoe ver zijn die danmet hun project??????????PICS!!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:15

Spockz

Live and Let Live

Kan je niet een gewoon laptopje nemen en dan een klein monitortje aansluten op je vid-out? Misschien domme vraag. Ik denk dat het in onze 206 wel zou kunnen met wat kabeltjes werk, Voor mensen die nog aan stroom zitten te denken. Mijn vriend heeft een laptop draaien op een zonneschermpje van 15*10cm (ok p2 350mhz weliswaar)

Als ik een laptop had zou ik het gaan proberen maarjah die heb ik niet dus het feest gaat niet door.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
kRiZzZiZ schreef op 05 August 2003 @ 00:24:
[...]

Schermpjes vind ik ook nog steeds een groot vraagstuk....Welke zijn goed/goedkoop....en welke slecht/te duur?

EN die mensen die de VGA TOuchscreen schermpjes hebben gekocht,,,,hoe ver zijn die dan met hun project??????????PICS!!
Wat betreft de LCD's ligt het er helemaal aan wat je wilt.
http://www.xenarc.com/product/700ts.html bv zijn goede schermen, VGA en touchscreen, wel prijzig.
http://www.digitalww.com/ LCD's die goed zijn , ZONDER VGA en touchscreen voor een $200. Touchscreen module kost $100 de VGA module $210. VGA/Video module kost $230. Dan heb je nog de keuze voor een Indash uitklap scherm NIET gemotoriseerd of een opbouw scherm.
Wil je een Indash gemotoriseerde unit met VGA/Video/touchscreen ben je rond de $650 kwijt.

Bovenste twee merken zijn niet alleen bij mij favoriet maar ook bij bv www.mp3car.com

http://www.digitalww.com/VGA_TM_710VG.htm voor $325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
The Undertaker schreef op 05 August 2003 @ 07:01:
[...]

Wat betreft de LCD's ligt het er helemaal aan wat je wilt.
http://www.xenarc.com/product/700ts.html bv zijn goede schermen, VGA en touchscreen, wel prijzig.
http://www.digitalww.com/ LCD's die goed zijn , ZONDER VGA en touchscreen voor een $200. Touchscreen module kost $100 de VGA module $210. VGA/Video module kost $230. Dan heb je nog de keuze voor een Indash uitklap scherm NIET gemotoriseerd of een opbouw scherm.
Wil je een Indash gemotoriseerde unit met VGA/Video/touchscreen ben je rond de $650 kwijt.

Bovenste twee merken zijn niet alleen bij mij favoriet maar ook bij bv www.mp3car.com

http://www.digitalww.com/VGA_TM_710VG.htm voor $325
Ehh heb jij het hele verhaal van de IA niet gemist dan?

Deze Xenarc schermpjes waren te koop!

Naja ik was gewoon beniuewd van de mensen die ze gekocht hebben wat ze ermee gefixt hebben...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
We hebben het nu allemaal voornamelijk over hardware enzo maar op software gebied heb ik nie veel gevonden want de meeste oplossingen die ik gezien heb zijn traag met starte. Windows bijv.

Wie is er bekend met een stukje software dat vrijwel direct geladen is dus eigenlijk een splash screen en dan gelijk je shell? dus latenwe het op 10 sec houden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

win98 lite , en dan de slaap mode gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
kRiZzZiZ schreef op 05 August 2003 @ 09:30:
[...]

Ehh heb jij het hele verhaal van de IA niet gemist dan?

Deze Xenarc schermpjes waren te koop!

Naja ik was gewoon beniuewd van de mensen die ze gekocht hebben wat ze ermee gefixt hebben...
Nee niet gemist, meer als opvolging van deze post van dreeke
dreeke schreef op 05 August 2003 @ 00:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

PASware schreef op 04 June 2003 @ 13:31:
Mijn vraagjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3playerstore.com/player/TM-7002S/front.jpg7" Headrest TFT [/url]

-TFT Active Matrix Mobile LCD Monitor
-Use Panasonic 7" TFT LCD display panel
-Super High quality Picture: 1480 (H) x 234 (V)
-16:9 screen perfect for watching movies
-Wide viewing angle (L/R: 60 degrees, U/D: 20 degrees)
-Front control of color/brightness/contrast
-Full remote control
-NTSC/PAL auto switchable
-Power supply: 11-15V DC
-Power consumption: 7W
-LCD Dimensions: 190 x 140 x 30mm

Prijs: $ 199

Het 2de schermpie is stukken goedkoper, maar wel STN. Is STN zoveel minder dan TFT??
Dat ding heb ik een keer bij de kijkshop gekocht om aan te sluiten op mijn sat ontvanger voor videobewerking.
Ik wist niet hoe gauw ik het kreng terug moest brengen!!!!! :X

Je hebt een kijkhoek van ongeveer 1 graden, daarna kijk je naar negatieven. De kleuren waren meer weg dan aanwezig en het beeld viel gewoon regelmatig weg om over de resolutie maar niet te spreken want dat was echt superlaag. Daarnaast als in in beeld een witte deurpost voorbij zag komen dan zag je deze 5 seconden later nog nagloeien :+

Nee dat ding is echt zonde geld, en ik had precies dezelfde ook met die rand er omheen enzo. Die van mij zat een plakkertje van Marquant op :X had het kunnen weten. Maar ongeacht het merk, het komt allemaal uit dezelfde fabriek. Afrader dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

de schermpjes uit de IA komen deze week binnen bij de leverancier :9

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik ga binnenkort een winkeltje openen maar ik moet eerst wat scripten en daar kijk ik tegenop met dit weer :) Maar binnenkort dus meer op teknoko.nl ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Since the product is being prototyped, there is no actual price information here. The rumoured price is to be 1000,- EUR including VAT, excluding shipping. For this projected price you will get:

* Inca XS
* 1 Ghz C3 CPU
* 256 MB 266Mhz DDR
* 30 GB HDD
* 1 High Speed DVD-Rom
* 1 standard keyboard
* 1 standard mouse
* 10-30V Power Supply
€1000??? *slik*
leg jij er nou zoveel bovenop of vergis ik mij in de prijs van de onderdelen?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Punksmurf schreef op 06 August 2003 @ 11:48:
[...]

€1000??? *slik*
Komt mij bekend voor.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
Heeft iemand btw dit al gezien? http://www.koreamod.com/t...mod_gallery&page=1&idx=86

ownage jongen, zo bruut (wat voor auto is dat?)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Punksmurf schreef op 06 augustus 2003 @ 11:48:
[...]
€1000??? *slik*
Ga maar rekenen.

1x Morex Case
1x Nehemiah 10000 Bordje
1x Slim DVD drive
1x 30 Gb notebook HDD
1x 10-30VDC voeding
1x 256 MB ram

Dan mag jij zeggen hoeveel je retail kwijt zou zijn. Daarbij wil ik er uiteraard wel wat aan verdienen. Als het gratis moet dan doe ik het liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

DeXtOuRiuS schreef op 06 August 2003 @ 14:21:
Heeft iemand btw dit al gezien? http://www.koreamod.com/t...mod_gallery&page=1&idx=86

Een Koreaanse Hyundai. Die ga je hier niet vaak tegenkomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
intGod schreef op 06 augustus 2003 @ 14:59:
[...]

Ga maar rekenen.

1x Morex Case
1x Nehemiah 10000 Bordje
1x Slim DVD drive
1x 30 Gb notebook HDD
1x 10-30VDC voeding
1x 256 MB ram

Dan mag jij zeggen hoeveel je retail kwijt zou zijn. Daarbij wil ik er uiteraard wel wat aan verdienen. Als het gratis moet dan doe ik het liever niet ;)
1x Case (morex niet gevonden, starex ook goed?) €72,00
1x Nehemiah 10000 bordje €165,00
1x slim line DVD € 92,00
1x 40 GB notebook HDD (kon even geen 30GB vinden) €139,00
1x 256 MB RAM €44,00
Voeding weet ik niet, maar een 110 W voeding kost ongeveer €110,00. Een 60 watt voeding (wat ook al genoeg is) kost ongeveer €59,00

Totaal inclusief BTW: 740 euro.

De prijzen die ik hier heb zijn gewone straatprijzen, dus het lijkt me dat er nog wel wat vanaf kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Poltergeist schreef op 06 augustus 2003 @ 15:29:
[...]

Totaal inclusief BTW: 740 euro.

De prijzen die ik hier heb zijn gewone straatprijzen, dus het lijkt me dat er nog wel wat vanaf kan..
Hmm, wil ik wel weten waar je dat gevonden hebt want dat zijn wel goede prijzen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
intGod schreef op 06 August 2003 @ 16:01:
[...]

Hmm, wil ik wel weten waar je dat gevonden hebt want dat zijn wel goede prijzen ...
www.myelectronics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb ook besloten een pc in mijn auto te bouwen en vandaag maar eens begonnen met de pook om daar een trackbal in te bouwen en dit is ie geworden

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pook2.jpg

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Is het mogelijk om een laptop scherm LOS te halen en in de auto aan te sluiten?

Ik heb gezocht met de GoT search, de een zegt het kan wel, de ander zegt het kan niet.
Het gaat om het scherm uit een HiGrade 3400S notebook.

Als het mogelijk is zou dit natuurlijk een prachtig schermpje zijn.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
als er een losse controller in zit die vga accepteerd dan wel maar die kans is heel klein in een laptop

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een trackball in je versnellingspook, dat is wel een cool idee :)

Zit er ook een metalen ringetje om dat gat heen waar de trackball inzit of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 19:26:
Een trackball in je versnellingspook, dat is wel een cool idee :)

Zit er ook een metalen ringetje om dat gat heen waar de trackball inzit of lijkt dat maar zo?
Hij heeft een automaat. Dat scheelt. Dat ding staat tijdens het rijden dan gewoon in D. Met een 'gewone' auto moet je schakelen en dat trackballt niet zo leuk.

Uiteraard trackball je helemaal niet tijdens het rijden maar toch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Thanks for making my point.

De prijzen op MyElectronics zijn exclusief BTW. Je moet dus bovenop jouw 740 EUR nog eens 19% BTW rekenen en dan kom je op 880.60 EUR. Dan verdien ik er net geen 120 EUR op. Van die 120 EUR gaat ruwweg 40% naar de belasting. Als zelfstandige moet ik ook de KvK betalen, extra verzekeringen hebben, moet ik reklame maken ... Ik hoop dat je hiermee een beter inzicht in de prijsstelling gekregen hebt.

EDIT: onnodige tekst weggehaald.

[ Voor 74% gewijzigd door intGod op 06-08-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ik heb dus ook een trackball en vind dat tot zover het makkelijkste om de muis te bedienen.
Ook ik heb plannen gehad om een trackball in de pook weg te werken, ik had namelijk 2 hele mooie trackballs uit een laptop weten te ritselen maar die waren niet geheel PS2 compatible ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Bware81 schreef op 06 August 2003 @ 19:02:
Ik heb ook besloten een pc in mijn auto te bouwen en vandaag maar eens begonnen met de pook om daar een trackbal in te bouwen en dit is ie geworden

[afbeelding]
dit is VET !

volgens mij ben je de eerste ! En hoe gaat het kabeltje ? Onder de console door, of net boven de afscherming naar buiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
intGod schreef op 06 augustus 2003 @ 20:33:
[...]

De prijzen op MyElectronics zijn exclusief BTW. Je moet dus bovenop jouw 740 EUR nog eens 19% BTW rekenen en dan kom je op 880.60 EUR. Dan verdien ik er net geen 120 EUR op. Van die 120 EUR gaat ruwweg 40% naar de belasting. Als zelfstandige moet ik ook de KvK betalen, extra verzekeringen hebben, moet ik reklame maken ... Ik hoop dat je hiermee een beter inzicht in de prijsstelling gekregen hebt.

Als je even optelt zie je dat de totale prijs ex btw ongeveer 600 euro is. Ik zet er niet voor niets bij dat die 740 euro incl BTW is. Bovendien zijn dit verkoopprijzen, en ik mag toch aannemen dat ook myelectronics wel winst wil maken...

[ Voor 8% gewijzigd door Poltergeist op 06-08-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Poltergeist schreef op 06 August 2003 @ 22:48:
[...]

Als je even optelt zie je dat de totale prijs ex btw ongeveer 600 euro is. Ik zet er niet voor niets bij dat dei 740 euro incl BTW is...
Daar sta je dan voor lul :P

Volgens mij moeten de prijzen dan toch weer flink gezakt zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
intGod schreef op 06 augustus 2003 @ 22:50:
[...]

Daar sta je dan voor lul :P

Volgens mij moeten de prijzen dan toch weer flink gezakt zijn :(
De prijzen zijn daar al een tijdje op dat niveau (minimaal zo'n twee maanden al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Stik, dat wa's de quote knop... :P

[ Voor 94% gewijzigd door Poltergeist op 06-08-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
hmzz...vOND HET wel heel stoer wat die koreaan had gedaan!!!

alLEEN HOE REGELT hij de voeding nou?? Hij heeft gewoon 1 tft EN een Computer aangesloten in zijn auto?Zal dit op 1 accu zijn?? Mijn koreaans is niet zo goed dus duidelijk is dat ik niet verder met die website kom :)

Afbeeldingslocatie: http://www.saeronsoft.com/jwseo/pcinst6.JPG

Die Trackball is wel zeer strak in de pook gemod...Hulde echt waar...

Hoe nou precies gedaan? Kan er geen ehh soort van Plexiglas kapje overr in de vorm van de pook..hierdoor kan je niet Per ongeluk tegen de trackball stoten...een beetje ala f-16 zeg maar..die hebben toch altijd zo'n rood kapje over hun vliegjoysticks om rakketten en shit af te schieten...dus huppatee duwtje tegen kapje deze vliegt omhoog en Fire away(beetje vage uitleg maar goed :) )

[ Voor 41% gewijzigd door krizzziz op 07-08-2003 01:27 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
intGod schreef op 06 augustus 2003 @ 20:33:
[...]

oke, dan heb ik niets gezegd!
(en anders... van mij mag je best geld verdienen hoor ;) maar t leek mij dat er wel érg veel bovenop lag maar ik heb mij dus vergist)

edit: en niet nog even helemaal doorgelezen :x

maar t kwam toch nog hoger uit dan ik zo snel dacht...

[ Voor 7% gewijzigd door Punksmurf op 07-08-2003 01:40 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik heb ondertussen ook de richtprijs aangepast. Ik moet even tijd vinden om mijn bestanden wat te updaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
DeXtOuRiuS schreef op 06 August 2003 @ 14:21:
volgens deze foto een hyundai tiburow waar ik en mijn zoekvriendje google nog nooit van gehoord hebben

zit wel veel in die bak, maar k vin het toch best zooiig. toch, xou er graag in rijden :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Laatst online: 14-07-2024
Punksmurf schreef op 07 August 2003 @ 11:30:
[...]

volgens deze foto een hyundai tiburow waar ik en mijn zoekvriendje google nog nooit van gehoord hebben

zit wel veel in die bak, maar k vin het toch best zooiig. toch, xou er graag in rijden :)
Klopt maar er staat ook hyundai tiburon die vind onze vriend wel :)
Ik vind het niet echt super bruut ofzo hoor aw, een groote rotzooi mja die tft is wel mooi maar te groot voor in de auto tenzij je hem mooi inbouw maar dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
idd.. 10" is eigenlijk het matje voor in de auto, tenzij je m achterin aan het plafond hangt imho. en tis allemaal niet echt heel netjes afgewerkt vind ik.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
w00Dy schreef op 06 augustus 2003 @ 22:44:
[...]

dit is VET !

volgens mij ben je de eerste ! En hoe gaat het kabeltje ? Onder de console door, of net boven de afscherming naar buiten ?
Ik ga het kabeltje onder de console verwerken.

miscchien is het wel interressant om uit te leggen hoe ik dat ding heb gemaakt.
ik heb helaas daarvan geen foto's geschoten

ik heb eerst mijn pook uit de wagen gehaald (duh).
daar heb ik de bovenkant vanaf gezagen.
ik heb ooit op een beurs een muis trackbal gekocht om in je hand te houden.
die heb ik er dus boven op geschroeft.
Toen ben ik met Metalplast aan de gang gegaan op dat ding te plamuren vervolgens ff met het schuurpapiertje in de juist vorm schuuren en spuiten maar.

dit was de muis (de mijne was wit met een zwart bal) :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/trackball.jpg

nog ff over het schakelen ik rijdt dus niet in een automaat maar gewoon met versnelling maar ik pak altijd onder mijn pook door dus ik heb nergens geen last van met het schakelen. het komt zelfs mooi uit met mijn duim die mooi op de bal rust (ja ik rij altijd met één hand aan de pook)

[ Voor 14% gewijzigd door Bware81 op 07-08-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool , en de rest van je setup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n cubid kastje besteld voor mijn car-pc, deze heeft een spanning nodig van 12V +/- 10%. De spanningsvoorziening van mijn auto is dus niet stabiel genoeg. Is er een simpele manier om de spaning te stabiliseren op 12 V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomore: JA die is er.
2x condensator en 1x spanningsregelaar
op deze link zien je precies wat ik bedoel.
http://www.zorg.org/projects/carpc.shtml
suc6
ps werkt alleen als de motor loopt zegt men. Heb dezelfde voeding hier ook liggen en ga straks eens kijken of ie het ook zonder die schakeling werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of het je lukt, ik heb gelezen dat het wel zonder stabilisator werkt, maar vraag me af of het goed is voor de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD lover schreef op 07 August 2003 @ 12:10:
[...]

Klopt maar er staat ook hyundai tiburon die vind onze vriend wel :)
Ik vind het niet echt super bruut ofzo hoor aw, een groote rotzooi mja die tft is wel mooi maar te groot voor in de auto tenzij je hem mooi inbouw maar dat is hier niet het geval.
Is in onze streken gewoon verdeelt als Hyundai Coupé (versie III)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is dit wel een stomme vraag maar bestaan er ook pci kaarten die een video signaal uitsturen .
Dus gewoon met een cinch aansluiting achter op.
Ik heb namelijk een dell optiplex liggen mooi klein kassi emaar geen agp onboard en de hoogte is ook heel krap want ik kan namelijk bijna geen videokaart vinden die hier in past .
Het enige is dus wa tik wil is dat ie een composite signaal uitstuurt naar me schermpie op de bijrijders plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Zo'n Dell optiplex SX260/270 heeft geen PCI slot of heb je een andere Optiplex ?

Trust Televiewer is je optie !
Die sluit je aan op je VGA en maakt er een composiet video van, heb ik er ook tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een dell optiplex gx 150 deze heb 2 pci sloten .
dit is een intel pIII 933mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinclair schreef op 17 August 2003 @ 18:20:
Zo'n Dell optiplex SX260/270 heeft geen PCI slot of heb je een andere Optiplex ?

Trust Televiewer is je optie !
Die sluit je aan op je VGA en maakt er een composiet video van, heb ik er ook tussen zitten.
ik zit ook te zoeken naar zo'n televiewer, maar 75 euro voor zo'n ding vink nog best duur. Weet je nie een shop waar ze goedkoper te krijgen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 14-09 22:29
Als je niet vies bent van SMD-solderen, dan is er ook nog een andere oplossing.
Analog Devices heeft een chipje die van een RGB-signaal composite en/of Svideo kan maken.
Voorwaarde is dan wel dat je je VGA instelt op 50Hz interlaced op TV-resolutie.
Voor onder linux zijn er standaard Xserver-timings te vinden die dat voor je doen en ik heb wel eens een "monitor-driver" voorbij zien komen die dat ook zou moeten doen voor onder windows.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zijn er geen kant en klare pci kaartjes met deze aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er zat geweest in de PriceWatch, en wellicht dat er ook nog een zut in Vraag & Aanbod staan. Gewoon een videokaart met TVout nemen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees nou wat ik net erin tikte de meeste kaarten zijn te hoog die passen er niet in.
dus das heel lastig en daarom wil ik alleen een composite kaartje hebben die dat uitstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 23:07:
Er zijn er zat geweest in de PriceWatch, en wellicht dat er ook nog een zut in Vraag & Aanbod staan. Gewoon een videokaart met TVout nemen dus...
En bij mij gaat het om me laptop, dus een nieuwe videokaart erin proppen gaat nie egt lukken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Een carputer is pas over minimum 1 jaar voor mij bestemd.. in het ergste geval over 3 jaar... (ligt aan school.. evt. nog verdere studies enz.)
en ik heb dus heel vluchtig dit topic doorgelezen...
dus mischien is het idee al gekomen... Aangezien we allemaal (case-)modders zijn, en allemaal veel belang hechten aan uiterlijk, kan er mischien iemand een universeel GoT carputer logo maken, dat iedereen dan op z'n carputer case / dashboard, ... kan spuiten / graveren...
het is maar een idee.. ik heb er geen inspiratie voor (en zeker nu niet met herexames.. )
sorry voor de offtopic, maar het leek me leuk

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:40
Sleeper21 heeft een goed idee imho, Teddy is ook nog steeds bezig met zijn carputer, maar is nog steeds op zoek naar goede software. Want normaal gesproken bij een navigatiesysteem zit er hardware (compas?) in om te kijken wat de auto doet, een bochtje draaien ofzo. Met de huidige software is dit niet te emuleren, dus wie heeft een idee om dit op te lossen?
En mijn volgende vraag, op welk OS gaan die machines lopen? Windows of linux of ? en welke versie/distributie?

• Underground75
Teddy schreef op 21 August 2003 @ 21:39:
Sleeper21 heeft een goed idee imho, Teddy is ook nog steeds bezig met zijn carputer, maar is nog steeds op zoek naar goede software. Want normaal gesproken bij een navigatiesysteem zit er hardware (compas?) in om te kijken wat de auto doet, een bochtje draaien ofzo. Met de huidige software is dit niet te emuleren, dus wie heeft een idee om dit op te lossen?
En mijn volgende vraag, op welk OS gaan die machines lopen? Windows of linux of ? en welke versie/distributie?
Ik ga voor Slackware 9.0 waarom? de meeste software is gratis. Kijk eens rond op www.dashpc.com bij de updates, daar kan je GPS software vinden, gratis en al. Voor Windows based GPS software betaal je flink. GPS-module heb je zo wie zo nodig.

• Teddy
Ik zit te denken aan debian, easy met video etc.

• Underground75
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=15999
Hier wordt gewerkt aan een Media Engine http://www.mediaengine.org/ voor Linux zodat je straks dit:
Afbeeldingslocatie: http://europa.your-site.com/~sharkweb/trev/audi/Dash/screenshot1.jpg
Op je Linux DashPC hebt :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
* Teddy likes media-engine.

Bware81: hoe functioneert jouw trackball? ik heb net zo'n ding, maar die is ontzettend brak. De helft van de tijd reageert 'ie niet op bal bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
mijn trackball werkt goed. ik heb er nooit geen probs. mee gehad. misschien moet je hem een keer zuiver maken dat wil bij een normale muis ook weleens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

http://www.mymp3car.com/MP3Car/PSUpower.asp

gevonden op de fora van mp3car :)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de voeding (lees ik niet zo heel veel over hier). Is het nou zo dat je beter direct een dc-dc voeding kan nemen of voldoet een 12VDC - 230AC omvormer ook gewoon goed?! Ik wil binnenkort ook beginnen met het inbouwen van de puter in de car, maar wil eerst weten wat voor voeding goed genoeg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
tja, wat het beste is....
Je hebt eigenlijk 2 keuzes die je zelf al aangeeft:

"Accu" -> DC-DC Voeding
- Je kan een kant en klare voeding kopen, lastig te vinden en nogal duur
- Maak zelf een Sproggy Mk2.5 PSU

Met 12vcd-230ac omvormer:
Makkelijkste te "maken" omvormers zijn wel redelijk verkrijgbaar (caravan winkels, conrad). Ik zou wel een 300watt omvormer nemen. Wel neemt deze manier de meeste ruimte in aangezien je ook nog een normale ATX/AT voeding nodig hebt.

Goedkoopste manier: sproggy manier.

[ Voor 3% gewijzigd door PASware op 26-08-2003 15:06 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Ok hiero weer een vraag van mij, en een DOMME ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.divx-car.com/imgs/SchemaAlim.jpg
die 2 parallele 78S05 (links-midden/onder), dat kan gewoon op die manier worden aangesloten?? Dus ipv 2A output, 4A output?

Zou het ook kunnen met 3 parallel gschakeld? dus 6A output

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er 2 parallel kan schakelen dan moet 't met 3 ook wel kunnen, maar ik weet niet of je ze wel parallel kan schakelen :)

Je weet dat het schema alleen gaat werken voor een AT moederbord ? Een ATX moederbord heeft veel meer verschillende spanningen nodig en moet bovendien de voeding kunnen in- en uitschakelen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Dat met die 12v gaat niet werken. Als de spanning onder de 13v valt wordt die 12v onstabiel.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 17:44:
Als je er 2 parallel kan schakelen dan moet 't met 3 ook wel kunnen, maar ik weet niet of je ze wel parallel kan schakelen :)
Dat vraag ik mij dus ook af. iemand???
Je weet dat het schema alleen gaat werken voor een AT moederbord ? Een ATX moederbord heeft veel meer verschillende spanningen nodig en moet bovendien de voeding kunnen in- en uitschakelen en dergelijke.
Geen probleem, AT is ook ok
Sinclair schreef op 26 August 2003 @ 18:04:
Dat met die 12v gaat niet werken. Als de spanning onder de 13v valt wordt die 12v onstabiel.........
Daar was ik ook al achter, maar bij mij gaat het erom: kan je gewoon parallel schakelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze knakker lijkt het zonder problemen regelmatig te doen :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.