[CM] PC in je Auto. Info en How-to's.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.802 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

kRiZzZiZ schreef op 08 July 2003 @ 16:48:
godver......NAJA OPNIEUW aangemeld bij Laupro,..Precies weer hetzelde verhaal.Geen email gekregen..
Ik denk dat ik je probleem gevonden heb! Je hebt een .info adres en dat wordt nog steeds niet door alle DNS's ondersteund. Probeer even een hotmail adres of tenminste een iets normaler adres te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
intGod schreef op 09 juli 2003 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat ik je probleem gevonden heb! Je hebt een .info adres en dat wordt nog steeds niet door alle DNS's ondersteund. Probeer even een hotmail adres of tenminste een iets normaler adres te gebruiken.
Precies..Tig gelukt gelijk aangemeld en 1 besteld..alleen kost nog 550 he? * man..nog 2 nodig!!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:43

GigaTexel_BE

AMD MP²

jieha, weer een bij :)

thx kRiZzZiZ

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:53

BNX

Hehe, eindelijk is een vriend terug van z'n stage in New York (Manhattan) en hij heeft m'n bestelde XENARC 700V TFT scherm meegenomen...
Kosten? ongeveer omgerekend 260 euro
Vanavond al helemaal ingebouwd in m'n Peugeot compleet met m'n oude PIII 550 computer-koffer. Ik zal over dit projectje een topic starten met alle in-en-outs.
Momenteel loopt de PC op een APC UPS400VA, daar draait hij een dikke 30minuten op. Ik ga nu op zoek naar een 12V-->220V omvormer met minimaal 90% rendement. Moet trouwens een zogenaamde ruststroom van een omvormer juist hoog of laag zijn (100ma of 200ma?).

Het beeld is trouwen super en als ik m'n VGA-kaart instel op NTSC krijg ik het beste beeld. Ook al is het scherm 16x9 breedbeeld, toch zien films etc.. er niet echt vervormd uit op 640x480 :-) Kortom: XENARC is een van de betere en mooiere TFT's in vergelijking met andere auto-TFT schermen die ik gezien heb!

Afbeeldingslocatie: http://www.avdeals.com/xenarc/largeimages/700Y.jpg

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
BNX schreef op 10 July 2003 @ 00:03:
Hehe, eindelijk is een vriend terug van z'n stage in New York (Manhattan) en hij heeft m'n bestelde XENARC 700V TFT scherm meegenomen...
Kosten? ongeveer omgerekend 260 euro
Vanavond al helemaal ingebouwd in m'n Peugeot compleet met m'n oude PIII 550 computer-koffer. Ik zal over dit projectje een topic starten met alle in-en-outs.
Momenteel loopt de PC op een APC UPS400VA, daar draait hij een dikke 30minuten op. Ik ga nu op zoek naar een 12V-->220V omvormer met minimaal 90% rendement. Moet trouwens een zogenaamde ruststroom van een omvormer juist hoog of laag zijn (100ma of 200ma?).

Het beeld is trouwen super en als ik m'n VGA-kaart instel op NTSC krijg ik het beste beeld. Ook al is het scherm 16x9 breedbeeld, toch zien films etc.. er niet echt vervormd uit op 640x480 :-) Kortom: XENARC is een van de betere en mooiere TFT's in vergelijking met andere auto-TFT schermen die ik gezien heb!

[afbeelding]
MZzlaar met een vriend in Amerika.. _/-\o_

*Offtopic* Ikke zat voor deze IA nog te twijfelen of ik er 1 moest laten overvliegen met een commercial sample mark erop....

Zouden ze dit dan echt niet open maken? Ik bedoel de douane moet toch weten dat mensen dit doen dus maken ze zeker steekproefgewijs pakketjes open? Naja...

je bent wel de lul dan als je met garantie zit..daarom doe ik het zo maar :)

*ontopic*
Werkt dat touchscreen gebeuren ook goed? Is het makkelijk dingen invoeren op het scherm? Anders mod er toch ergens een keyboardje..

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vinden jullie van mijn blokschema , alle stukken komen stilaan binnen , dus ik kan bijna beginnen testen.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/test/jcp.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
ziet er dus goed uit...alleen weet ik niet hoe dat bij zo'n Epia zit maar hoeveel rca pluggen wil je daar wel niet vandaan halen? En bedoel je met 1*rca 2 pluggen? Want dan is 4*rca natuurlijk iets teveel :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jack bevat wit en rood RCA dus 1 jack = 2 RCA kabels

zo zie ik het he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik wil ook even hier melden dat ik een aantal Xenarc schermen aan 530 EUR kan krijgen als er snel beslist wordt. Daarom zal de animocheck ook versneld aflopen en zal ik de IA versneld afhandelen (vanaf vandaag tot en met zondag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoehoe, gister me GPS muis binnen gekregen. Nu heb ik hem tijdelijk aan me laptop hangen. Moet nog ff een constructie verzinnen van hoe ik die gaat installeren in de auto, maar op den duur wil ik gewoon een tft schermpje aansturen via me tv out van me laptop. Heb ik tenminste geen kans dat de pc wordt gestolen omdat ik hem er gewoon uit kan halen. Ideeen zijn welkom over hoe ik de laptop in de auto kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ge gps gaat gebruiken is het aansturen via de tvout nie aan te raden .
(ik spreek van TESTervaring) ik heb een 5.6 inch tft liggen waar ik geen bal mee ben.
ik bestel nu de 7 inch 16/9 VGA die in de IA staat.da zal wel veel duidelijker en VEILIGER zijn.

MP3 afspelen via COBRA enzo da gaat just met de 5.6 inch omdat da scherm anders wordt opgebouwd (door cobra , grote letters enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

laptop installeren? Gewoon cigarette-aanstekeradaptor kopen en je hebt al voeding. Je laptop installeer je onder de passagiersstoel, in de koffer of in het voetenruim van de passagier. Vastleggen ? Als je hem er echt regelmatig uithaalt dan zou ik hem met klitteband vastleggen. Makkelijk en degelijk vastleggen en even snel weer uit de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 11:55:
Whoehoe, gister me GPS muis binnen gekregen. Nu heb ik hem tijdelijk aan me laptop hangen. Moet nog ff een constructie verzinnen van hoe ik die gaat installeren in de auto, maar op den duur wil ik gewoon een tft schermpje aansturen via me tv out van me laptop. Heb ik tenminste geen kans dat de pc wordt gestolen omdat ik hem er gewoon uit kan halen. Ideeen zijn welkom over hoe ik de laptop in de auto kan installeren.
Een GPS muis in een bewegende auto :?
Ik vraag mij af hoe dat gaat werken........ :P

Laptop gewoon achter je onder de stoel leggen, heb ik ook.
Sommige laptops vereisen een 15volt voeding (toshiba) die kan je rechtstreeks uit de 12v accu voeden anders moet je even bij www.hape.nl rondsurfen voor universele laptop adapters op 12v.
Aanbeveling is wel om van de chassis van je laptop direct draadje naar de dichtbij zijnde chassispunt van je auto te brengen ivm storingen, heb ik ook moeten doen en scheelt echt !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 00:16
Sinclair schreef op 10 juli 2003 @ 12:47:
[...]

Het lijkt me dat je in een stilstaande auto weinig hebt aan zo'n GPS muis... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinclair schreef op 10 July 2003 @ 12:47:
[...]

Werkt perfect hoor. Met het programma Alturion. Zo'n leuk vrouwenstemmetje "na 50 meter rechtsaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 10:55

w00Dy

Make soap, not war

in DIT gaat het over het aansturen van de autoradio LCD via een PIC en wat software, misschien een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00Dy schreef op 10 juli 2003 @ 15:59:
in DIT gaat het over het aansturen van de autoradio LCD via een PIC en wat software, misschien een idee ?
Dank voor het topic ! _/-\o_ Dit is waar soepkip ook al mee aan de slag is en zelf heb ik ook de onderdelen vast besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
offtopic:
Voor de geinteresseerden een Benelux meeting voor Carputer/MP3 cars en wannabee's: http://www.mp3car.com/vbu...ead.php?s=&threadid=14911

Deze is ook wel mooi:
http://www.digitalww.com/VGA_GA700YY_indash.htm

[ Voor 42% gewijzigd door Underground75 op 10-07-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Ik heb deze week eens een multimetertje in m'n auto gehangen, ben er niet vrolijk van geworden.. De spanning wisselt van 12 volt (in rust) naar 11.4 volt met lampen aan tot 14 volt als de motor draait..

Kan ik hier nog iets tegen doen of is dit genoeg om m'n via'tje op te laten draaien?

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel schreef op 10 July 2003 @ 21:51:
Ik heb deze week eens een multimetertje in m'n auto gehangen, ben er niet vrolijk van geworden.. De spanning wisselt van 12 volt (in rust) naar 11.4 volt met lampen aan tot 14 volt als de motor draait..

Kan ik hier nog iets tegen doen of is dit genoeg om m'n via'tje op te laten draaien?
Als je de motor aan hebt zal je zonder problemen die epia kunnen draaien. Met de motor uit zal het waarschijnlijk ook nog wel gaan. Ik heb een test gelezen van iemand en de harddisk die hij gebruikte werkte zelfs met 9 volt nog. En voor de epia zelf is die +12 eigenlijk helemaal niet zo dringend nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 15:36:
[...]

Werkt perfect hoor. Met het programma Alturion. Zo'n leuk vrouwenstemmetje "na 50 meter rechtsaf.
Welke muis heb je? EN werkt het een beetje nauwkeurig?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op 10 juli 2003 @ 23:51:
[...]

Welke muis heb je? EN werkt het een beetje nauwkeurig?
ik heb deze

De afwijking is maximaal iets van 10 meter ofzo en met het programma Alturion zegt ze het ruim op tijd wanneer je een afslag moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14
Die muis heb ik ook. :P

En mijn accu is lekker 12.4v in rust met lampen aan, en 14.4 in draaiende toestand. :P

Vandaag effe die zooi erin gedouwd. Maar mijn Electronicus heeft et af laten weten dus moet ik et nu nog effe doen met inverter aanzetten, dan PC aanzetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele weken terug heb ik mijn carputer ook ingebouwd. Een Via Epia 800, 60 gig harde schijf (WD, 7200), SB Live 5.1. kaartje (onboard sound van Via zuigt) en dat alles van stroom voorzien door een 90 Watts PSU die op zijn beurt aan een 150 Watts inverter hangt (die gezien de eerder genoemde prijzen te duur was :'( -> €70 ). Voor de besturing gebruik in een Remote Wonder icm myHTPC en Winamp.

Het schermpje is er een van de Kijkshop (lekker cheap) 8) en na 3 keer ruilen heb ik er nu een die het wel goed doet;
http://www.kijkshop.nl/on...randname%3D%26category%3D

Alles werkt redelijk naar behoren; het schermpje had last van storing, maar dat is nu volledig verholpen door 'm op de PSU aan te sluiten ipv direct op de accu.

Er blijven nu nog 2 'probleempjes' over:
De Via Epia is zo onstabiel als maar zijn kan |:( Het kreng loopt om de zoveel tijd vast met een beroemd BSOD (IRQL Not less or equal of Fault in nonpaged area). Alles wat ik kon checken (geheugen, hd, voeding, drivers, apps etc.) is gedaan. Ga nu als laatste hoop het moederbord apart aarden via de backplate (kastje is nl. van hout).

Als de moter uitstaat klinkt het geluid gewoonweg fantastisch, maar zodra ik de moter start krijg ik een soort 'static' geluid over m'n speakers. Heb zelf het vermoeden dat dit een soort groundloop effect is. Misschien een zgn galvanische scheider als oplossing (?). Andere ideeën zijn welkom ;)

Tot slot nog ff over het starten van de auto en het uitzetten van de inverter. Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik heb die inverter gewoon altijd aan staan (als de sleutel niet op contact staat heeft de inverter sowieso geen stroomtoevoer.) Als ik de auto start geeft ie wel even een piep dat er een spanningsdip is, maar daarna werkt ie gewoon ok. En pas als de moter draait doe ik een poging de Epia te starten... Heb het vandaag zelfs geprobeerd door 'm eerst op contact te zetten, pc booten en dan de auto starten. Zelfs dat werkte! 8)7
Is dit nou zo slecht of kan ik de inverter toch maar beter elke keer uit- en aanzetten? :/

P.S. Zal van de week ff wat pics posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Je stroomkabels liggen waarschijnlijk in de buurt van je geluidskabels. Verder moet je ff je epia kast aarden door een kabeltje te leggen van de kast naar een stukje carrosserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is die audio zo brak ? omdat die met draaiende motor lawaai maakt ?
aardlusisolator gebruiken ?
Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 03:48:
Enkele weken terug heb ik mijn carputer ook ingebouwd. Een Via Epia 800, 60 gig harde schijf (WD, 7200), SB Live 5.1. kaartje (onboard sound van Via zuigt) en dat alles van stroom voorzien door een 90 Watts PSU die op zijn beurt aan een 150 Watts inverter hangt (die gezien de eerder genoemde prijzen te duur was :'( -> €70 ). Voor de besturing gebruik in een Remote Wonder icm myHTPC en Winamp.

Het schermpje is er een van de Kijkshop (lekker cheap) 8) en na 3 keer ruilen heb ik er nu een die het wel goed doet;
http://www.kijkshop.nl/on...randname%3D%26category%3D

Alles werkt redelijk naar behoren; het schermpje had last van storing, maar dat is nu volledig verholpen door 'm op de PSU aan te sluiten ipv direct op de accu.

Er blijven nu nog 2 'probleempjes' over:
De Via Epia is zo onstabiel als maar zijn kan |:( Het kreng loopt om de zoveel tijd vast met een beroemd BSOD (IRQL Not less or equal of Fault in nonpaged area). Alles wat ik kon checken (geheugen, hd, voeding, drivers, apps etc.) is gedaan. Ga nu als laatste hoop het moederbord apart aarden via de backplate (kastje is nl. van hout).

Als de moter uitstaat klinkt het geluid gewoonweg fantastisch, maar zodra ik de moter start krijg ik een soort 'static' geluid over m'n speakers. Heb zelf het vermoeden dat dit een soort groundloop effect is. Misschien een zgn galvanische scheider als oplossing (?). Andere ideeën zijn welkom ;)

Tot slot nog ff over het starten van de auto en het uitzetten van de inverter. Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik heb die inverter gewoon altijd aan staan (als de sleutel niet op contact staat heeft de inverter sowieso geen stroomtoevoer.) Als ik de auto start geeft ie wel even een piep dat er een spanningsdip is, maar daarna werkt ie gewoon ok. En pas als de moter draait doe ik een poging de Epia te starten... Heb het vandaag zelfs geprobeerd door 'm eerst op contact te zetten, pc booten en dan de auto starten. Zelfs dat werkte! 8)7
Is dit nou zo slecht of kan ik de inverter toch maar beter elke keer uit- en aanzetten? :/

P.S. Zal van de week ff wat pics posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Dat vastlopen kan ook komen door een VIA chipset icm. een SB live. Zoek eens naar de VIA latency patch, die kan je probleem fixen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die aardlus-isolator wilde ik er sowieso al tussenzetten. Alleen vind ik het toch vreemd dat ik dat stoor-geluid alleen heb als de moter draait. Dacht dat je óf wel óf helemaal geen last hebt van een aardlus, maar niet alleen als je je moter draaiende hebt... Overigens lopen alle kabels (dus ook de stroomkabels) allemaal via de kabelgoot naar de kofferbak. Overigens is die stroomkabel wel goed geïsoleerd.

Aan die latency-patch had ik eigenlijk nog niet eens gedacht, dus proberen we die ook nog maar even uit :)

Oh ja en hierbij wat fotootjes :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/ViaEpia.jpg
De Via Epia Box in de kofferbak

Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/dashboard.jpg
Het dashboard met onder de radio het LCD-schermpje

Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/scherm_remote.jpg
Besturing met de ATI Remote Wonder

Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/myCarpc.jpg
De software voor o.a. de filmpjes; myHTPC (http://www.myhtpc.net)

edit:
Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ah, een Crossa Beeeeeeeeee. Cool hoor. De mijne komt rechts onder het opbergvakje (als je dat zo mag noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

O+ mijn autootje :9

misschien wil zo'n statische geleidende riem die je onder de auto hangt wel eens helpen ?

[ Voor 3% gewijzigd door w00Dy op 11-07-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 16:46:
Die aardlus-isolator wilde ik er sowieso al tussenzetten. Alleen vind ik het toch vreemd dat ik dat stoor-geluid alleen heb als de moter draait. Dacht dat je óf wel óf helemaal geen last hebt van een aardlus, maar niet alleen als je je moter draaiende hebt... Overigens lopen alle kabels (dus ook de stroomkabels) allemaal via de kabelgoot naar de kofferbak. Overigens is die stroomkabel wel goed geïsoleerd.

Aan die latency-patch had ik eigenlijk nog niet eens gedacht, dus proberen we die ook nog maar even uit :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:
Typo
Probeer toch je styropomkabel beetje gescheiden hou van de resty, bv stroomkabel via linker dorpel naar achter en de rest via de rechterkant..misschien heb je wat meer kabel nodig maar zo ben verzerd van het feit dat hjet gekraak en dergelijke niet van de kabels komt..

Enj ik vind 5,6 scherm toch wel klein hoor....alhoewel de beeldkwaliteit me meevalt....hoe bevalt die ATI wonder remote? Kun je der alle functies mee besturen?

En werkt dat myHTPC nou als een soort OS op je computertje?
Op loopt dt gewoon onder windows?

EN owja kun je ook nog ff een mooie PIC showen van je systeempje...wel beniuewd :)

[ Voor 12% gewijzigd door krizzziz op 11-07-2003 20:24 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 16:46:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

edit:
Typo
hoe is de afleesbaarheid van het scherm (met o.a. winamp)??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar heb ik het problem van de instabiele Via _eindelijk_ opgelost. Een kabeltje van de backplate naar de carosserie schijnt de oplossing te zijn. Alhoewel ik nog niet te vroeg juich is ie gisteren en vandaag nog niet vastgelopen :)

myHTPC gebruik ik om door de films heen te bladeren of om een playlist voor Winamp te starten. Winamp standaard op double size ingesteld en de font size van de playlist op 20 (Zal hier strax ff een pic van posten). Voor de films gebruik ik ZoomPlayer. Dat zit standaard niet in MyHTPC ingebouwd, maar met wat instellen en tweaken is me dat wel gelukt.

Besturing met de Remote Wonder werkt perfect. Vrijwel alle functies van Winamp zijn ermee te besturen en ook myHTPC werkt er standaard goed mee :) Overigens kun je met wat plugins en instellingen er zelf nog wat aan verbeteren.

(Duidelijkere pics van 't systeempje zijn ook onderweg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe ziet zo een PCI-riser eruit ? ik heb momenteel mijne EPIA V1000 op de testbank liggen :)

tvkaart met Radio en RDS functie , zou dat doenbaar zijn in de auto ?

(merk typhoon) maar dan heb ik wel die pci-riser nodig om de hoogte van de inbouw te beperken.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/5.jpg :r

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 14:41 . Reden: pics toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat wel verstandig zo'n plastic doosje ivm statische electriciteit enzo? En hoe wil je daar op een beetje fatsoenlijke manier gaten in maken? Volgens mij wordt het dan uiteindelijk een gammel geheel...?

Zo'n risercard ziet er uit zoals hieronder. Let wel op dat je de goeie koopt. Het kaartje op het plaatje hieronder zorgt ervoor dat de kaart naast het moederbord terecht komt en er niet overheen. Verder moet je even opletten of je het onderste slot wel kunt gebruiken ivm de hoogte van de andere onderdelen op je mb.
Afbeeldingslocatie: http://www.rackmountpro.com/prodimages/2u3p3261.jpg
Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/500900

Overigens heeft bij mij de aarde-isolator niet geholpen, het brommend geluid blijft :( . Dat geluid gaat ook hoger brommen als ik meer gas geef. Enige mogelijkheid die ik nog zie is om de stroomkabel via de andere kant te laten lopen. Iemand nog andere (zeer welkome ;) ) suggesties?

En nog ff wat pics van m'n zelf inelkaar geflanste kastje. (Is overigens gemaakt van laminaat :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/boven.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/indekast2.jpg
Boven het moederbord 'zweeft' de harde schijf. Daaronder zie je de voeding en links de SB Live. Aan de rechterkant een 80 mm casefan voor de nodige koeling.

Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/indekast.jpg
En hier zie je nog net een stukje van het moederbord onder de hd vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx voor de reply , die plastic doos heb ik nog staan , en de componenten die ik nu heb die gaan er goed in. maar ik heb nog nie alles items , dus het kan zijn dat ik een koffertje koop ofzo om dit alles in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
http://www.letscommunicate.co.uk/carputer/
http://www.girder.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4720
Freakaz0id, hij heeft dezelfde remote als wij hebben, misschien dat dat hij je verder kan helpen, hij draait ook onder Windows.

[ Voor 8% gewijzigd door Underground75 op 12-07-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
http://gsi.vanmeenen.net/forum/viewtopic.php?t=500
Hier is iemand die dit verkoopt:
quote: bas
De Absolute Top van het Optima programma is de Yellow Top (60Ah/1000A startstroom!), deze is geschikt voor het echte zware werk, zoals in de scheepvaart, electrische voertuigen en rolstoelen. Daarnaast is deze accu ideaal om in te zetten als starthulp. Gezien de enorme prestaties van de Yellow Top is deze accu perfect te gebruiken op terreinwagens die veelvuldig gebruik moeten maken van een electrische lier. Mede doordat ook deze Optima in alle mogelijke posities geplaatst kan worden, en ook absoluut geen zuur kan lekken.
Dit geeft de Optima yellow Top de volgende voordelen:
koude startstroom van 1000 Amp(Aère (SAE, 0°C) en 830 Ampère (SAE, -18°C)
12.000 starts (2 tot 3 maal langere levensduur)
absoluut gas- en vloeistofdicht. Ook na beschadiging komt er geen zuur vrij en functioneert de accu in de meeste gevallen nog
ongevoelig voor temperatuur (bij -40 °C nog de helft van de startcapaciteit)
schok- en trillingsbestendig (V-tech constructie: ca. 70% beter trillingsbestendig in vergelijking met conventionele accu's)
absoluut onderhoudsvrij, dankzij het gesloten systeem. U hoeft nooit meer water bij te vullen of corrosie van de accupolen te verwijderen
lage zelfontlading, zelfs indien de accu een jaar niet gebruikt wordt presteert hij optimaal en levert in de meeste gevallen nog voldoende startstroom. Hierdoor is de accu uitermate geschikt voor seizoensgebonden auto's (oldtimers, cabrio's e.d.) of machines
de Optima sulfateert (soort chemische slijtage) nauwelijks
in alle posities te monteren, zonder prestatieverlies

Technische gegevens
Voltage 12
Koudstartcapaciteit 1000A (SAE)
Reserve capaciteit (5uur) 60Ah
Accu-energie 624W C/5
Inwendige weerstand 2,8 mW
Accupooluitvoeringen Standaard (S)
Afmetingen 245 x 172 x 200 (12 V)
Gewicht 20,4 kg (S)

ze kosten 80 euro per stuk

ik heb ook druppelladers te koop deze zijn instelbaar van 12, 24, 236, 48 volt 8A. deze kosten 100 euro.

bas
quote: bas
mocht je er een willen mail dan naar optimac1000@hotmail.com

bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook last van een brom.
heb er nu geen last meer van.
voedings kabels rechts in de auto liggen
rca kabels door het midden van de auto (onder de bekleding :) )
speaker kabels links in de auto

probleem was 1 rca kabel te dicht bij voedings kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 14:13:
hoe ziet zo een PCI-riser eruit ? ik heb momenteel mijne EPIA V1000 op de testbank liggen :)

tvkaart met Radio en RDS functie , zou dat doenbaar zijn in de auto ?

(merk typhoon) maar dan heb ik wel die pci-riser nodig om de hoogte van de inbouw te beperken.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding] :r
Waar heb je die voeding gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk hier vandaan, zitten ook in sommige kasten die voor de mini atx gemaakt worden.
http://www.dc2dc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 13:31:
Mogelijk hier vandaan, zitten ook in sommige kasten die voor de mini atx gemaakt worden.
http://www.dc2dc.com/
maar dan heeft je HD en CDrom nog geen stroom, want ik zie alleen maar een ATX en P4 stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Afbeeldingslocatie: http://www.dc2dc.com/store/images/20pin-co-210mm-600.jpg

hangt een molex bij :)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( De brom blijft. Heb een stroomkabel gelegd van de inverter buiten de auto om naar de pc, maar totaal geen verandering.

M'n ideeën beginnen een beetje op te raken. Of zou het toch iets te maken hebben met de combinatie van inverter en moter. Dan zou zo'n DC-DC voeding iets kunnen zijn of...?

Hoe zit het eigenlijk met de beveiliging van die voedingen? Kunnen deze piekspanningen aan en een spanningsdip goed verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

sluit eens speakers aan in je koffer rechtstreeks, dus zonder kabeltoestanden
check of het dan ook bromt

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dankzij GigaTexel_BE ben ik heel wat wijzer geworden:

Als ik direct speakers aansluit of zelfs voorin de auto dan hoor ik geen enkele ruis whatsoever. Voor de overbrenging van het geluid van de pc naar m'n autoradio gebruik ik zo'n speciaal cassettebandje (radio heeft helaas geen line-in). Als ik dat bandje in m'n walkman doe en dan luister: ook geen ruis. Luister ik echter een normaal cassettebandje in de autoradio dan hoor ik het gebrom wél. Het ligt dus gewoon aan dat stomme cassettedeck dat bij de hogere volumes geluid van de moter oppikt. *zucht*

En 'k was eigenlijk niet van plan een nieuwe radio te kopen... Shitzooi :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

zet de lineout wat minder hard op de pc

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GigaTexel_BE schreef op 13 July 2003 @ 17:32:
zet de lineout wat minder hard op de pc
Denk niet dat dat veel helpt, als de radio ook bromt bij het afspelen van een gewone cassette.
Iemand die een goedkope autoradio met line/aux-in weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 17:49:
[...]

Denk niet dat dat veel helpt, als de radio ook bromt bij het afspelen van een gewone cassette.
Tip: neem een sony met GNUnilink 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:57
bouw er een laptop in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

je hebt ook van die reinigingscasettes, probeer die eerst eens

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een andere radio kun je ook eens kijken op:
http://www.marktplaats.nl
http://www.2dehands.nl
http://www.ebay.nl
( zoek op : ingang of aux-in of line-in of ingangen of audio-in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik heb alles al in de auto zitten .. ik heb gister en vandaag ff geklust.. morgen ff de cam van mijn werk lenen. mijn ouders hebben de cam van hier mee op vakantie.. :( .. maar het is een 5" LCD met een laptop en een 4x40 LCD voor informatie van mp3's enzo.. alles wordt aangestuurt met een IR ontvanger.. en werkt goed! morgen de pix!

[ Voor 3% gewijzigd door Looki op 13-07-2003 20:59 ]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 17:49:
[...]

De radio die de Aldi laatst had heeft een line-in op de voorkant (is tevens een MP3/cdspeler) Mischien dat de lokale Aldi d'r nog een heeft liggen. Prijs was 119 als ik me niet vergis.

Maar kun je niet goedkoper een losse versterker gebruiken, die of van de autoradio versterkt of van de computer?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Of een losse FM modulator, kost ongeveer 30-40 euro bij de Conrad.

Hmmmmm, ik kom net dit tegen:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...ory=32827&item=3035534657

[ Voor 46% gewijzigd door memphis op 14-07-2003 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Sinclair schreef op 14 July 2003 @ 09:23:
Of een losse FM modulator, kost ongeveer 30-40 euro bij de Conrad.

Hmmmmm, ik kom net dit tegen:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...ory=32827&item=3035534657
interessant schermpie voor z'n prijs. Navigatiesoftware op dat schermpie, wil dan niet echt, maar voor alleen winamp/filmpjes, is het voldoende, lijkt me :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik vertrouw geen mensen die een 'wettelijke' zaak hebben en vervolgens alleen een hotmail adres :( Dat ruikt naar oplichterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14
Ik heb n probleem mensen...
Mijn converter slingerd mijn PC niet aan. |:(
Op een of andere manier blijft de hele handel alleen n beetje tikken.
Ik heb een 300w cont. 1000w piek converter.
Waarschijnlijk bokt ie door softstart, maar dan zou die et toch moeten doen als ik dr een desklamp aan hang met n verdeelblok? Nou, hier niet dus.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Volgens mij heb je er een inverter aan hangen, van DC naar AC, toch? Misschien is de DC-range wat 'ie wil innemen te klein? Start je hem met de motor draaiend of zonder draaiende motor op? Van welk merk is hij en wat zijn de input specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag harddisk gekocht voor mijne epia , hoe kunde die best ophangen (shockproof) horizontaal of vertikaal aan rekjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

horizontaal, aan schoenveters. Rekkers willen wel eens gaan verduren na een tijdje en daar hoor je plots 'toenk' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft daar iemand nen tutor voor ? of wa screenies

tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakaz0id schreef op 14 July 2003 @ 15:27:
Ik heb n probleem mensen...
Mijn converter slingerd mijn PC niet aan. |:(
Op een of andere manier blijft de hele handel alleen n beetje tikken.
Ik heb een 300w cont. 1000w piek converter.
Waarschijnlijk bokt ie door softstart, maar dan zou die et toch moeten doen als ik dr een desklamp aan hang met n verdeelblok? Nou, hier niet dus.. :(
Als de kabel tussen de converter en de accu te lang of van slechte kwaliteit is kun je dit probleem hebben (had het zelf ook). Je kunt beter de AC kabel verlengen dan die van de DC-kant. Heb je 'm direct op de sigarettenaansteker hangen of direct via de accu?

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom het beter is je HD horizontaal te hangen? Heb altijd gedacht dat verticaal juist beter is, omdat dan de leeskop niet op de platters kan 'slaan' :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Onderste boven schijnt nog het beste te zijn, vraag me niet waarom, maar op de meeste fora's zitten ze zo gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
intGod schreef op 14 July 2003 @ 13:07:
Ik vertrouw geen mensen die een 'wettelijke' zaak hebben en vervolgens alleen een hotmail adres :( Dat ruikt naar oplichterij.
Inderdaad.....ik vind het ook niks....er staat ook nog eens erbij dat er GEEN Tax betaald hoeft te worden..alleen shipping kosten?? Vanuit de USA is dat volgens hem 25 Dollar..whaha..yeah right...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

intGod schreef op 14 July 2003 @ 13:07:
Neemt niet weg dat de link naar de officiele winkel een prijs laat zien die ook voor europese begrippen erg acceptabel is met zijn kleine 400 euro.....

Hier in Nederland betaal je voor een pioneer radio/scherm combo al snel 1000+ euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff wat pdfjes.. tis helaas duits : hier klikken :).
(sorry dat het traag is...server @ kwello)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
The Undertaker schreef op 14 July 2003 @ 17:17:
Onderste boven schijnt nog het beste te zijn, vraag me niet waarom, maar op de meeste fora's zitten ze zo gemonteerd.
Heb wel es gelezen hier op GoT dat je HDD's op alle manieren kon monteren, maar dat onderste boven niet werkte :)
En als het werkt, zou het slecht zijn voor je disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 16:18:
[...]
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom het beter is je HD horizontaal te hangen? Heb altijd gedacht dat verticaal juist beter is, omdat dan de leeskop niet op de platters kan 'slaan' :?
Als je 'm vertikaal plaatst kan de leeskop makkelijker een uitschieter maken (beweging over het schijfoppervlak moet heel soepel gaan, wordt alleen gecorrigeerd door de spoel aan het eind) Ik weet niet hoe snel dat afgeremd wordt door de stuurspoel, maar ik kan me voorstellen dat 'ie dan wel eens op de verkeerde track zit te schrijven.
Als je de schijf horizontaal plaatst, moet de klap een stuk harder zijn, wil 'ie tegen het schijfoppervlak aankomen. Dit omdat 'ie zweeft op een luchtkussen, doordat de schijf zo snel ronddraait. Als je de kop (van een kapotte schijf bijvoorbeeld) boven het schijfoppervlak hangt, terwijl de schijf niet draait, dan blijft die kop heel hard aan het oppervlak vast zitten, dus de opwaardse druk van dat luchtkussen is best wel groot.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op 14 July 2003 @ 19:20:
[...]

Als je 'm vertikaal plaatst kan de leeskop makkelijker een uitschieter maken (beweging over het schijfoppervlak moet heel soepel gaan, wordt alleen gecorrigeerd door de spoel aan het eind) Ik weet niet hoe snel dat afgeremd wordt door de stuurspoel, maar ik kan me voorstellen dat 'ie dan wel eens op de verkeerde track zit te schrijven.
Als je de schijf horizontaal plaatst, moet de klap een stuk harder zijn, wil 'ie tegen het schijfoppervlak aankomen. Dit omdat 'ie zweeft op een luchtkussen, doordat de schijf zo snel ronddraait. Als je de kop (van een kapotte schijf bijvoorbeeld) boven het schijfoppervlak hangt, terwijl de schijf niet draait, dan blijft die kop heel hard aan het oppervlak vast zitten, dus de opwaardse druk van dat luchtkussen is best wel groot.
Duidelijk verhaal. Dan denk ik dat ik 'm toch maar weer horizontaal monteer.

Overigens is het probleem met het 'bromgeluid' ook opgelost :*) Op de een of andere manier vond Windows het leuk om m'n master volume elke keer volautomatisch naar beneden te schroeven |:( . Dat is nu dus aangepast en kan de radio een stuk zachter om het zelfde volume te blijven houden. Perfect geluidje nu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Sinclair schreef op 14 July 2003 @ 17:53:
[...]

Neemt niet weg dat de link naar de officiele winkel een prijs laat zien die ook voor europese begrippen erg acceptabel is met zijn kleine 400 euro.....

Hier in Nederland betaal je voor een pioneer radio/scherm combo al snel 1000+ euro
Wat ik wel vond op de site was...

INTERNATIONAL SHIPPING
We no longer accept any orders for shipment outside the US
While we are glad to continue to be an information resource for the world, the present economics of transportation make it prohibitively expensive to ship our products outside the US. This, coupled with an enormous increase in international credit card fraud and payment counterfeiting, has forced us to discontinue all shipments to non-US locations. We sincerely regret this situation, and if at some future time the efficiency of transport and other circumstances make it possible, we would be happy to serve the needs of all the world once again.

Ze verzenden niet meer buiten US dus.....
Maar is die ebay nou wel van die store of weer appart?
Mja dan nog..zoveeel belasting komt erop....dan is het niks meer natuurlijk...tis ook maar 5 inch schermpje natuurlijk...

IK wil die van de IA :'(

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

moet ie voor jou terug open even?

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

GigaTexel_BE schreef op 15 July 2003 @ 08:03:
moet ie voor jou terug open even?
Nope, ik heb het al geregeld met Krizzziz. Hij kan aan de normale prijs blijven kopen bij mij buiten de IA om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik heb het volgende ontdekt:

http://www.mini-itx.de/datasheet/MPD-810H.pdf

Het is een voeding die je rechtstreeks aan je accu/sigaretteaansteker kan aansluiten. De voeding is relatief klein en werkt zonder ventilator (tenzij je meer dan 85W trekt) maar dat zal niet het geval zijn met die kleine EPIA bordjes.

Ik kan ook de bijhorende kabel krijgen. Ik heb ook prijzen maar die zijn onder voorbehoud. In Duitsland kosten ze inclusief alles 160 EUR + kosten voor het overmaken van het geld. Ik kan ze in Groot Brittanie wel goedkoper krijgen (iets van een 10 EUR goedkoper of zo) inclusief BTW. Ik zal binnenkort een animo check openen op laupro. Vanaf 10 stuks worden ze goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik dit apparaat besteld. Dat is inclusief verzendkosten 72 dollar. Als ik het ding getest heb dan zal ik laten weten hoe hij bevalt, maar dat duurt nog eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Je bent wel goed Bezig hoor IntGOd :D

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 10:18:
Zelf heb ik dit apparaat besteld. Dat is inclusief verzendkosten 72 dollar. Als ik het ding getest heb dan zal ik laten weten hoe hij bevalt, maar dat duurt nog eventjes.
Hahahahaha. Sorry.

EDIT: VERGISSING

Dat lijkt heel erg op de snap-in PSU van mini-box.com. Die heb ik getest en niet goed bevonden :( Deze passen trouwens niet op de Nehemiah bordjes, enkel op de bordjes tot 800 Mhz.

Verder zie je op de specs dat hij zelf de '7A' heeft ingevuld achter de 12V.

http://www.mini-box.com/pw-60.htm
http://www.mini-box.com/PW-60-specs.html

en vooral:

http://www.epia-power.ch/...on=select_pricelist&oid=1

[ Voor 68% gewijzigd door intGod op 15-07-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik bedoelde dus: getest en niet goed bevonden voor gebruik in de auto! Wel uitstekend voor gebruik in huis en erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne 60watt voeding werkt nochtans goed op de testbank hier .

kzal straks is checken hoeveel ampere hem trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intGod schreef op 15 July 2003 @ 10:44:
Ik bedoelde dus: getest en niet goed bevonden voor gebruik in de auto! Wel uitstekend voor gebruik in huis en erg klein.
Hij lijkt er inderdaad verrekt veel op. Nou goed, laten we hopen dat het plaatje dat hij heeft niet klopt :D En desnoods gebruik ik gewoon de inverter die ik heb liggen ;(

Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden; hij zit als het goed is nu in 'n vrachtruim op weg naar NL.

Edit: en anders kan ik de ~ 14 volt van de auto misschien wel netjes stabiliseren zodat die voeding zich er lekker bij voelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 11:06:
mijne 60watt voeding werkt nochtans goed op de testbank hier .

kzal straks is checken hoeveel ampere hem trekt
Ik had een 52W voeding (geen 60W dus) met

Nehemiah bordje
Slim DVD drive
Notebook HDD
2x 40mm casefan

en dat trok de kast niet hoor. De LAN viel constant weg en een reset zat er 1/3 keer niet in. Ik heb toen de voeding overgeschakeld op een 'normale' atx 150W voeding en plots deed de lan het correct. Compleet geschift. Na zoeken op de site van VIA bleken heel veel mensen dat probleem te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 11:17:
[...]

Hij lijkt er inderdaad verrekt veel op. Nou goed, laten we hopen dat het plaatje dat hij heeft niet klopt :D En desnoods gebruik ik gewoon de inverter die ik heb liggen ;(

Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden; hij zit als het goed is nu in 'n vrachtruim op weg naar NL.

Edit: en anders kan ik de ~ 14 volt van de auto misschien wel netjes stabiliseren zodat die voeding zich er lekker bij voelt.
Klopt. De voeding die ik heb zit vol met 'beveiligingen' om te voorkomen dat je power surges/drops krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

De prijs is 160 EUR incl. BTW per stuk. Als ik er meer bestel dan gaan de verzendkosten gedeeld door het aantal wat besteld wordt en dan kan er zeg maar tot 20 EUR af per stuk (bij 10 stuks). Ik kijk nu even wat de prijs is in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo , na de instelling gedaan te hebben in de bios (S3) str suspend to ram
als ik dan de power knop indruk dan valt de PC af , doch er blijft 5V op de 5V_SB lijn staan. dus ik vermoed dat die wel degelijk in de de STR mode staat.

maar hoe krijg ik die nu terug wakker ?

Als ik power knop activeer boot die gewoon als normaal op.
Keyb reageerd niet.
muis (draadloos PS2) reageerd ook niet

moet ik in win98(lite) zelf ook nog iets instellen ?

graag help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Je moet Windows instellen als een laptop met 'hybernate' modus aan. Als je dan op de power knop drukt dan gaat hij eerst alles op harde schijf wegschrijven en dan pas uitschakelen. Als je daarna op de power drukt dan gaat hij uit z'n winterslaap. Tha, 't is niet echt een laptop maar goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 15:19:
hallo , na de instelling gedaan te hebben in de bios (S3) str suspend to ram
als ik dan de power knop indruk dan valt de PC af , doch er blijft 5V op de 5V_SB lijn staan. dus ik vermoed dat die wel degelijk in de de STR mode staat.

maar hoe krijg ik die nu terug wakker ?

Als ik power knop activeer boot die gewoon als normaal op.
Keyb reageerd niet.
muis (draadloos PS2) reageerd ook niet

moet ik in win98(lite) zelf ook nog iets instellen ?

graag help
Het is heel normaal dat er 5 volt op de 5V_SB lijn blijft staan. Deze energie wordt gebruikt voor onder andere wake-on-lan. Om die reden staat er altijd spanning op 5V_SB, misschien met uitzondering van situaties waarin vanaf het moederbord geen power good wordt afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm komt precies nie in orde , ik heb mijne pc nu als laptop gezet , en dan komt er de slaapoptie bij. als ik dan op de slaap toets druk van het keyboard , dan komt er een melding dat de pc niet in standby kan omdat een stuurprogramma dat wordt uitgevoerd dit niet toestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik heb even een animo-check geopend voor de voeding waar ik het laatst over had. Helaas kan ik de prijzen enkel waarborgen als er minimaal 10 stuks worden verkocht. Kijk op http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=329 voor meer informatie.

edit: compleet verkeerde url ingeklopt 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door intGod op 16-07-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

nah, te duur :)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 17:40:
[...]

Dank voor het topic ! _/-\o_ Dit is waar soepkip ook al mee aan de slag is en zelf heb ik ook de onderdelen vast besteld ;)
We zijn hard bezig
http://www.anuta.org/~fedor/get.jpg
http://www.anuta.org/~fedor/sony/

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC in de auto mijn experiment.

Ik heb een oude K6 300 / Shuttle mainbord / 128 MB SDRAM / Soundblaster 16 / S3 Trio PCI 2 MB (mainbord wil niet starten zonder) Dat alles in een AT Desktop behuizing met 150 watt voeding. een Diskettestation zat in de behuizing en ik ben lui dus zit er nog in. Een 3Com Combo ethernet in ISA 3C509. Een slot in DVD Speler van pioneer (die kunnen erg goed tegen schokken heb ik ondervonden en lezen DVDR) De harddisk heb ik vrij gelimiteerd gehouden een Oude 8GB IBM met paar bad bloks ...

Dat alles heb ik aan een power converter hangen die van 12 Volt 220 maakt. En 150 Watt continu kan leveren. De pc verbruikt thans maar 80 Watt dus geen probleem :-)

Mijn auto radio heeft een line in. Copieren van mp3's doe ik via een lange ethernet kabel of wel op DVD+RW bediening via winamp en klein scriptje in VB om playlist te generen.

De pc is geinstalleerd in Windows 98 en de msdos.sys aangepast dat hij nooit een checkdisk doet. Shutdown = power off :-) in 2 jaar nooit probs mee gehad LOOOL

Grote afrader ... Nooit een soundblaster AWE 64 gebruiken. Dewe wijn erg spannings gevoelig en haperen vrijwel constant !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf... ik zou er haast m'n vakantie voor annuleren om er ook aan te kunnen sleutelen ;) Heb m'n PIC'jes van Microchip nog niet eens binnen, dus kan er voor m'n vakantie ook niks meer mee doen.

Vanaf 25 augustus ongeveer ga ik er hard mee aan de slag en ik hoop dat er hier dan al heel wat werkende unilink projectes zijn, zodat ik 't met jullie hulp snel in elkaar kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Heb vandaag m'n via in m'n auto aangesloten, creative subwoofer setje erbij. Enige nadeel is dat het stoort als een gek, gewoon te erg op muziek te luisteren.. :(

Ik ga toch eens een creative soundblaster live erin bouwen, kijken of dat helpt. Anders moet ik weer moeilijk gaan doen met de massa, wat in m'n autotje een groot prob is omdat er meer roest dan metaal/blik in zit.. :o

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel,
Zorg dat de voedings kabels ,luidspreker kabels en signaal kabels gescheiden van elkaar liggen.
Had zelf last van een hoog gefluit als de motor draaide. Bleek 1 signaal kabel te dicht bij een voedings kabel te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik wou even de aandacht vestigen op een animocheck die ik georganiseerd heb op Laupro. Ondertussen heb ik nieuwe prijzen verkregen. De nieuwe prijzen liggen bijna 15% lager en zijn te vinden op http://www.laupro.nl/ia/?id=329.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

dat ziet eruit alsof het 2A max kan trekken, niet echt bruikbaar dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Je hebt gelijk, Woody. Die van de animocheck levert 85W met passieve koeling of 120W met koeling. Uiteraard levert ze ook 120W zonder koeling maar dan niet lang :P
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.