[CM] PC in je Auto. Info en How-to's.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.596 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10-2024
Even een korte inleiding:
In dit topic wordt discussie gevoerd over hoe je het beste een (en welke) PC in je auto kunt bouwen, om zo als je onderweg bent gebruik te kunnen maken van de multimedia luxe die je van een desktop PC gewend bent.

Voor geinterreseerde mensen: Een goed begin zijn de Epia mini-ITX moederbordjes. Deze omdat ze erg compact zijn, alles aanboord hebben, en niet al te stroomconsumerend zijn.

Heb jij al een dergelijk systeem in je auto zitten?
Laat het ons zien!

Of plaats je vragen over hoe iets moet bij de inbouw.

Ikzelf ben nog aan het uitdoktoren welke manier van PC voeding het beste werkt.
Een paar mensen zijn zo vriendelijk geweest me op een paar links te attenderen.
http://home.concepts-ict.nl/~cybersake/carmp3/
http://www.eio.com/sage2.htm
http://www.chaos.org.uk/~altman/mp3mobile/#Techie

Vooral de eerste met soldeer diagrammen ziet er goed uit.
Met dank aan Laagvliegerke

[ Voor 136% gewijzigd door Freakaz0id op 28-05-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55
Ik heb net ff vlug de 1ste link bekeken en dit lijkt me inderdaad heel goed!
Alleen moet je wel zelf spoelen wikkelen... Ik mag dan wel elektronica gestudeerd hebben en dagelijks met elektronica bezig zijn, spoelen wikkelen doe ik niet graag :P Slechte ervaringen zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Ik zou iig een laptop hdd nemen.
Zijn d8 ik beter bestand tegen schokken.
En voor een paar euro heb je een IDE->laptophdd convertor.
En ze zijn ook nog eens behoorlijk zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81438

Waarom verkoop je in godsnaam je Ford Mondeo?!? Als ik zo je foto's bekijk is het een meesterlijke kar, en hij biedt ook nog eens genoeg ruimte voor een superstoer audio systeem! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Anoniem: 81438 schreef op 29 mei 2003 @ 11:14:
Waarom verkoop je in godsnaam je Ford Mondeo?!? Als ik zo je foto's bekijk is het een meesterlijke kar, en hij biedt ook nog eens genoeg ruimte voor een superstoer audio systeem! _/-\o_
Op GoT worden dit soort posts niet op prijs gesteld.
Dat vervuilt de topics alleen maar.
Als je meer info wil moet je hem MSN`en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 08:19
Euh die oude Epia is niet zo geschikt want die trekt DivX niet 100% in sommige gevallen. Ik weet niet of die nwste nou echt goed is, maar ik lees er wel betere dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Anoniem: 81438 schreef op 29 mei 2003 @ 11:14:
offtopic:
Laten we niet teveel off-topic gaan! :P En de reden staat er bij hoor ;)
Eerlijk gezegd doe ik hem met spijt in het hart weg... Maar als ik jaarlijks meer dan 30.000 km afleg, komt een diesel mij voordeliger uit. Trouwens ik heb m'n andere wagen al (Ford Focus) maar ik haat die trillende en lawaaierige dieselmotor.
Solosmots schreef op 29 May 2003 @ 11:26:
Euh die oude Epia is niet zo geschikt want die trekt DivX niet 100% in sommige gevallen. Ik weet niet of die nwste nou echt goed is, maar ik lees er wel betere dingen over.
Sommigen zullen enkel een MP3-speler willen en dan is die Epia misschien zelfs nog wat "overkill". Maar anderen zullen een volledig multimedia-systeem willen :P
De vereisten voor een voeding zijn dan natuurlijk wel anders...

Trouwens, op wat willen jullie de DivX'en (en DVD's) afspelen? Op een TFT ofzo?

[ Voor 33% gewijzigd door D-Three op 29-05-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Solosmots schreef op 29 May 2003 @ 11:26:
Het voordel van alle epia`s is (zoals er op de tnet frontpage staat) dat de epia`s weinig stroom gebruiken.
Een laptop hdd`te en een laptop dvd speler maken het feest compleet.
Zit je rond de 40w.
Dan kun je ook nog doorluisteren als je motor af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik vond de links wel erg "outdated" overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
fetcher schreef op 29 May 2003 @ 11:34:
Ik vond de links wel erg "outdated" overkomen.
Het is niet omdat iets "outdated" lijkt, dat de informatie niet bruikbaar is. Trouwens, de links zijn gisteravond nogal snel gezocht en zolang ze niet met "lampen" (of buizen) beginnen werken lijkt het me OK hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Laagvliegerke schreef op 29 May 2003 @ 11:27:
Trouwens, op wat willen jullie de DivX'en (en DVD's) afspelen? Op een TFT ofzo?
je hebt van die 3,5" schermpjes.
Je kan ook een 1e generatie TFT nemen.
Volgens mij is dat 12".
En TFT is energie zuinig.
En onder de 12v d8 ik. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
schermpje, deze is wel zo'n beetje HET schermpje om te hebben, Touchscreen, 12V, VGA aansluiting (dus geen gekloot met composiet TV out enzo). Wel wat prijzig, maarja dit is zowieso een dure hobby :)

E D I T :
Ik bedoel uiteraard het onderste schermpje op die site.

[ Voor 14% gewijzigd door Solosmots op 29-05-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Solosmots schreef op 29 May 2003 @ 11:47:
schermpje, deze is wel zo'n beetje HET schermpje om te hebben, Touchscreen, 12V, VGA aansluiting (dus geen gekloot met composiet TV out enzo). Wel wat prijzig, maarja dit is zowieso een dure hobby :)

E D I T :
Ik bedoel uiteraard het onderste schermpje op die site.
Kan je beter een PIII laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Laagvliegerke schreef op 29 May 2003 @ 11:38:
[...]

Het is niet omdat iets "outdated" lijkt, dat de informatie niet bruikbaar is. Trouwens, de links zijn gisteravond nogal snel gezocht en zolang ze niet met "lampen" (of buizen) beginnen werken lijkt het me OK hoor :P
Ik heb thuis in mijn bookmarks nog wel een paar interesante staan die wat moderner aandoen :D
Zal die vanavond even posten :) Was bart-banaan ook niet bezig met z'n projectje? Is ook al een tijdje stil wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
fetcher schreef op 29 mei 2003 @ 11:56:
[...]

Ik heb thuis in mijn bookmarks nog wel een paar interesante staan die wat moderner aandoen :D
Zal die vanavond even posten :) Was bart-banaan ook niet bezig met z'n projectje? Is ook al een tijdje stil wat dat betreft.
Posten maar! :P
En dat projectje ken ik niet. Link? Trouwens, veel tijd om er *echt* mee bezig te zijn, heb ik ook niet. Veel te mooi weer! :) En een vriendin die anders klaagt dat ik liever m'n PC bezig heb dan haar.... Tja...
Via bovenstaande link kwam ik terecht op DivX-Car.com. Weliswaar franstalig maar die gast heeft een volledig audio-systeem + PC ingebouwd in een 205. En groot is zo'n wagen nu ook weer niet. Er staan een tweetal schema's in om een voeding te maken. Welke hij gebruikt heeft (of beide?) weet ik nu niet precies maar ik heb eerlijk gezegd momenteel geen tijd meer om het uit te zoeken.... Naar de zee!! :)

edit:
Ik was ff verkeerd, op DivX-Car.com kan je verschillen wagens terugvinden. Die 205 was van 1 gast (CyBeRhOrNeT) maar je kan er ook nog verschillende andere terugvinden (onder Galerie natuurlijk :)).
Die 2 schema's waar ik het net over had, kan je terugvinden onder Guides. Die "Home Made" voeding is betrekkelijk eenvoudig maar vind ik persoonlijk niet zo goed.
Die voeding (alimentation in frans) van Sproggy lijkt me al iets beter (alhoewel het vermogen beperkt is).
Persoonlijk ben ik nog altijd voorstander van de allereerste link :P
Wel leuk om te zien ze die schermen en toetsenborden inbouwen.

[ Voor 30% gewijzigd door D-Three op 29-05-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
BJDI schreef op 29 May 2003 @ 11:49:
[...]

Kan je beter een PIII laptop kopen.
Waarom :? das toch geen porem joh een laptop op je dash! Gaat erom om het zo strak mogelijk te integreren in het interieur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 16:49
http://www.dashmatics.com/forum/index.php
Is ook veel te vinden. Tja ik ben al een maand of drie bezig met oriënteren en zit nog te wachten op wat andere dingen zoals het realtime uitlezen van je motronic, automatische sprintregistratie, uitlezen van alle drukken, temps, etc. Over LCD's ben ik nog niet uit, waarschijnlijk wordt het een 7"indash DVD/LCD van Pioneer met een daarin gemodde touchscreen en een 240x128LCD voor het displayen van alle temps en drukken. Hoe en wat ben ik nog aan het uitdokteren. Misschien dat ik zelfs voor 2 VIa Epia's ga. 1x Epia 800 voor de motronic en 1x Epia M10000 vooe MP3, DivX, GPS, Internet, Etc.
Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/asthanos.gifAfbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/asthanos.gifAfbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/asthanos.gifAfbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/asthanos.gifAfbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/asthanos.gifAfbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/asthanos.gifAfbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/asthanos.gifAfbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/asthanos.gifAfbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/asthanos.gif

[ Voor 44% gewijzigd door Underground75 op 29-05-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Zijn daaro (voordat motormanagement uitlezen enzo) nog universele systemen voor of heb je per se een high end computer voor onder de motorkap hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

En nog een handige link

http://www.littlepc.com/

Size does matter..

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Nog een OS: Windows Automotive version 4.2

http://www.microsoft.com/...sautomotive/partners/faq/

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Solosmots schreef op 29 May 2003 @ 13:27:
Zijn daaro (voordat motormanagement uitlezen enzo) nog universele systemen voor of heb je per se een high end computer voor onder de motorkap hebben?
Ik zit te wachten op een mail van http://www.motec.com/ over info van hun M800.
Verder op http://www.opeldisplay.de/ waar de module voor sprints en zo vandaan komt. Ja ik rijd Opel, voor andere merken met een infodisplay moet zoiets ook te maken zijn. Ik ben geen elektronica of programeer genie, ik ben op beide gebieden nog een aardige n00b wat mij er niet van weerhoud om dingen uit te docteren. Helaas heb ik er komende maand niet veel tijd voor, daarna kijk ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Dit is dus geen standaard (Opel) spul meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Solosmots schreef op 29 mei 2003 @ 13:40:
Dit is dus geen standaard (Opel) spul meer :)
De auto (nog) wel maar daar gaat verandering in komen. Ik ben iemand die alles wil, niet alleen MP3 of DivX maar dus ook:
- GPS Navigation
- Digital Music
- PC Enhanced DVD
- Real Internet and Email
- PC Games
- PC Computing Application
- Custom Interfaces
- Voice Control & Feedback
- Windows PC Based
- Camera's voor en achter
En natuurlijk volledige controle over wat er onder de motorkap gebeurd. })

Meer info over Carputers:
www.google.nl zoeken op carputer

[ Voor 7% gewijzigd door Underground75 op 29-05-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
LOL ja zo ken ik er nog 10000 :D
Meest lastige is nog dat internet denk ik, tenminste als het een beetje rap moet gaan. Ik ben zelf iets van plan met een GPRS modem via de GSM. Niet super snel maar ik denk wel aardig bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Solosmots schreef op 29 May 2003 @ 11:47:
Beetje extreem duur vind ik. ik doe et wel met n touchpadje. :)

Trouwens,
Remote contoll in je auto vind ik ook n beetje ver gezocht, voot iets wat op arm afstand op je dash zit. :)

Ik wil ook alles wat hieronder genoemd wordt, behalve n paar dingetjes.
- Internet en -email... hoe dan.. GSM verbinding sucks. Traag en duur.
- Voice control, zal lekker gaan met je mp3 player vol open. :D
- Camera's voor en achter. Wat wordt dat? Getaway in A'dam met een opel? :D
- Dat onder de motorkap gebeuren vind ik n beetje over the hill fast & the furious. :D

Ik ga mijn handschoenenkastje effe brutaliseren voor de controls voor gaming, DVD, en andere dingen die full focus vragen op et scherm, want potje gamen op de snelweg... nee.. Verder neem ik de 8" TFT van de kijkshop, met daaronder een touchpad. (en mischien nog n opgefokte versie van n ericsson chatboardje met PC toetsenboard module.

Verder gaat de computer onder de passagiers stoel. Daar zit bij mij ook n soort lade met stroom outlet, dus gaat uitstekend.

Het schermpje + zichtbare controls maak ik in iedergeval loskoppelbaar. Voor de kneuzen die je auto nog openbreken als ze n balpen zien liggen zijn dit soort dingen namenlijk reuze magneten.

Waar ik aan zat te denken is een Shuttle moederbordje, want die dingen zijn klein en upgradebaar met gewone hardware (epia: vast=vast).

Die spannings regulators lijkt me intussen ook wel duidelijk, Schema's tot aant plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Vergeet niet dat een Epia moederbord veel minder stroom zal consumeren dan een Shuttle moederbord. Het kan allemaal wel, houd dan wel rekening met de accu en de dynamo. Verder zal je de PC moeten laten opstarten en afsluiten. Op de eerste link die ik postte http://www.dashpc.com/ zijn ze bezig met een regelbare startup/shutdown controller. Op http://www.opussolutions.com/ is een kant en klare te vinden.
Die camera's zijn voor het parkeren (achter) en voor de fun.
Wat beteft de internet verbinding, daar ben ik nog niet uit. Wifi is geen optie, via de GSM is idd langzaam. Op www.megacar.com hebben ze wel een snelle verbinding, sneller dan ISDN, maar deze zal wel duur zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Epia kan dan wel efficienter zijn, maar n half fatsoenlijk spelletje kun je dan al vergeten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je gebruik gaat maken van een EPIA bordje raad ik je aan om geen voeding zelf te maken maar een procase kastje (65 euro) of alleen de losse voeding (35 euro) te bestellen, die draait namelijk op 12v en verzorgt alle spanningen.

Ik heb zelf een Toshiba satelite 1800 onder de stoel voor alles met een 5" scherm op de dashboard.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
En waar haalt die voeding een stabiele 12v vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Freakaz0id schreef op 29 May 2003 @ 17:46:
En waar haalt die voeding een stabiele 12v vandaan dan?
De voeding is a switched power supply dus hoeft aan de ingang niet zo een stabiele spanning te hebben. Verders is het gewoon een volledige 150w PSU !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik zit er aan te denken om een laptop in mijn auto te bouwen.. omdat hier IR en alles opzit.. alleen ik moet nog een pcmcia 5.1 kaart vinden.. omdat ik wel een 3d geluid wil.. maar als mijn auto er is hoor je meer.. nog 3a 4 weken ofzo.. ik had hem al 2 maanden terug moeten hebben.. maar tis een beetje verrtraagt :(

maar het komt nog....................

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Looki schreef op 29 mei 2003 @ 19:17:
Ik zit er aan te denken om een laptop in mijn auto te bouwen.. omdat hier IR en alles opzit.. alleen ik moet nog een pcmcia 5.1 kaart vinden.. omdat ik wel een 3d geluid wil.. maar als mijn auto er is hoor je meer.. nog 3a 4 weken ofzo.. ik had hem al 2 maanden terug moeten hebben.. maar tis een beetje verrtraagt :(

maar het komt nog....................
Er bestaan wel USB 5.1 soundcards, niet eens zo duur ook, ooit op een duitse site voor ik geloof nog geen 50 euro gezien.
Surround/ProLogic heb ik niet maar genoeg stereo om van de effecten te genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Maar waarom geen laptop van plaats Epia bordjes? Een P4 laptop, daar kun je zelfs nog wel aardig mee gamen. En even een sigaretaansteker-adaptor kopen en je kunt dat ding gewoon in je auto pluggen. Met het laptop scherm wordt wel even wat klooien, maar ik denk dat je daar wel wat op kunt bedenken. En dan leg je de rest van de laptop achterin de auto, en met wat extra lange kabels. Zon Touchpad lijkt me ook wel handig voor in een auto, die valt ook wel uit een laptop te slopen lijkt mij. En als de motor uit is,dan heeft de laptop gewoon stroom van z'n eigen accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55196

wat ook mogelijk is: een tweede accu plaatsen met een scheidings relais dat de accu's koppelt als de motor loopt. voordeel : geen lege startaccu na 2 uur dvd te hebben gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79274

en hoe kom je ff zo snel aan een p4 laptop? gaat je aardig wat kosten

dan: je laptop schermpje kan je niet zomaar ff loskoppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

[rml][ EL]Computer voeding voor 12 Volt![/rml]
[rml][ CM] De basis voor mijn car-systeem[/rml]
[rml][ Knutsel] PC in de auto[/rml]
[rml]Computer in de auto [ bediening][/rml]
Deze links had ik nog in mijn bookmarks staan. Ik wil het ook ooit nog eens gaan doen in mijn auto.

Fords zijn mooie auto's om een car-systeem in te bouwen, omdat ze grote radio's hebben.

Het makkelijkste lijkt mij een passende behuizing te maken voor een Epia-based systeem onder de passagiersvoorstoel, met de cd-rom lade naar achteren. Onderweg kan je toch geen cd's wisselen, en alle mp3's kan je op de harde schijf zetten. Een tv/radiokaart er in voor de radio (en evt. op het beeldscherm de tv), en klaar ben je.

Denk wel aan dikke kabels, er gaat 10A doorheen (120W), en als je te dun neemt zakt de spanning in en worden de kabels te warm.

Een goed idee is wireless lan, dan kan je als je voor je huis staat de boel synchroniseren. Antenne kan op het dashboard, of hoedenplank.

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 29-05-2003 23:25 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Anoniem: 74137 schreef op 29 May 2003 @ 20:48:
Maar waarom geen laptop van plaats Epia bordjes? Een P4 laptop, daar kun je zelfs nog wel aardig mee gamen. En even een sigaretaansteker-adaptor kopen en je kunt dat ding gewoon in je auto pluggen. Met het laptop scherm wordt wel even wat klooien, maar ik denk dat je daar wel wat op kunt bedenken. En dan leg je de rest van de laptop achterin de auto, en met wat extra lange kabels. Zon Touchpad lijkt me ook wel handig voor in een auto, die valt ook wel uit een laptop te slopen lijkt mij. En als de motor uit is,dan heeft de laptop gewoon stroom van z'n eigen accu
Duur? Niet upgradebaar? Meestal gare soundcard? Doe mij dan maar n simpel computertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Nog een GoT linkje ;)
Car multimedia begint een feit te worden.

Voor het spelen van MP3, dvd/divx etc heb je bij een beetje laptop geen upgrades nodig, als je op zoek gaat naar een 2e hands Toshiba met minimaal een P3 500 kan je al alles aan voor de prijs van een via EPIA systeem. En ik weet wel zeker dat brute 3D games toch niet gespeeld gaan worden in de auto ;) . Toshiba heeft 15 volt nodig maar doet het prima op de 13v in de auto !
En tja.... wat is een gare geluidskaart :? Ik denk toch echt niet dat je iets als een dure terratec of een audigy in een auto-PC gaat stoppen. Surf eens rond en je zult zien dat bijna iedereen een oud simpel kaartje heeft gebruikt of de onboard audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Kijk naar de X-box, deze heeft als ik het goed heb een PIII 733MHz. In principe is een Epia M9000 voldoende. IK wacht zelf op de Epia met 1,2GHz die eraan zit te komen. Een Epia is net zo upgradebaar als een volsysteem, waarom? Als je hem te traag vind worden, koop je een nieuw, sneller Epia bordje, je oude kan je dan weer doorschuiven naar bv je firewall/router of iets.

@Sinclair: Is je display een beetje goed afleesbaar op de plaats waar jij hem hebt gemonteerd? Ik zelf heb een Astra en ben er nog niet over uit waar ik het scherm ga plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Underground75 op 30-05-2003 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Onderin het dashboard is het te doen maar op het dashboard is het veel beter (daar zit die nu ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Sinclair schreef op 30 May 2003 @ 06:46:
...
Toshiba heeft 15 volt nodig maar doet het prima op de 13v in de auto !
...
En die accu is lang geen 13v.. alleen als ie net is opgeladen bij de garage mischien.
En waarom n laptop, als et met n epia boardje - die toch al goedkoper is - ook kan, terwijl die ook nog es veel kleiner is.

En brute games... Ik wilde dat eerst wel, maar dat schijnt weer neit zo lekker te zijn voor je accu, zon pompende radeon met n stevig systeem..

Laptops vind ik zoiso beetje onzin, aangezien je ze toch compleet uit elkaar moet slopen voor de CD-rom drive etz.

Dan is n epiatje net zo makkelijk.

Ik zoek trouwens nog wel iets van n Navigatie systeem dat op n PCI ofzo kan. Weet iemand toevallig iets? (kost het gebruik van een GPS eigenlijk geld?)

[ Voor 11% gewijzigd door Freakaz0id op 30-05-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Navigatie kan softwarematig, het enige wat je dan nog nodig hebt is een USB-GPS module die je locatie bepaald.
bv: http://www.semsons.com/gpshardware.html

[ Voor 18% gewijzigd door Underground75 op 30-05-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Je moet er toch wel aan denken dat het stroom trekt. Mijn Toshiba trekt met het laden ruim 4A en zonder het laden van de accu zo'n 2A, dan komt er nog 1A voor het display erbij en de nodige amps van je stereo.

De laptop schuif ik onder de stoel en een CD'tje wisselen is zo gedaan maar niet onder het rijden.

Navigatie is simpel, bij de Computerland hadden ze laatst voor 169 euro een GPS antenne met MS routeplanner, een collega heeft het ooit gekocht en werkt best goed.

Maar ga je met veel informatie op je schermpje werken is het beter om een VGA scherm te gebruiken dan een simpel CVBS schermpje. Mijn scherm is niet VGA en moet je de fonts en iconen wat groter maken om het leesbaar te hebben, op een VGA schermpje heb je dat niet.

Trouwens, een mooie plek om je toetsenbord weg te werken is in je zonneklep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Leuke tip, die zonneklep! ga ik zeker doen.

Een nieuwe dynamo is denk ik toch wel noodzakelijk, wat je ook gaat doen.
En lettertype vergroten op een 7" scherm.. is dat zo gek dan? moet toch zoiso al?

En waar vind je dan een 7" VGA? En wat kost dat dan wel niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Freakaz0id schreef op 30 May 2003 @ 12:30:
Leuke tip, die zonneklep! ga ik zeker doen.

Een nieuwe dynamo is denk ik toch wel noodzakelijk, wat je ook gaat doen.
En lettertype vergroten op een 7" scherm.. is dat zo gek dan? moet toch zoiso al?

En waar vind je dan een 7" VGA? En wat kost dat dan wel niet. :P
Here goes nothing
Samengevat: Bij Conrad een
productomschrijving:

TFT-LCD-kleurenbeeldscherm met uitermate grote resolutie voor kleurencameramodule en alle andere standaard videosignaalbronnen (videocamera, camcorder enz.). Scherpe, contrastrijke en snelle beeldweergave. Universeel te gebruiken voor het inbouwen in meubels, muren en voertuigen.
Technische spec. (4,0"): Voedingsspanning 12 V= (12 - 15 V) · Stroomverbruik ca. 400 mA ·Video-ingang 1 Vpp (positief) 75 W · Resolutie 89.622 pixels 383 (H) x 234 (V) · Gebruikstemp. 0 tot +50°C · Beeldmaat (bxh) 80,7 x 60,6 mm · Gewicht ca. 230 g · Afm. printplaat en display (lxbxh) 32 x 129 x 84 mm.
Technische spec. (5,0"): Voedingsspanning 12 V= (12 - 15 V) · Stroomverbruik ca. 750 mA · Video-ingang 1 Vpp (positief) 75 W · Resolutie 224.640 pixels 960 (H) x 234 (V) · Gebruikstemperatuur -15 tot +60°C · Beeldmaat (bxh) 109 x 79,8 mm · Gewicht ca. 310 g · Afm. printplaaten display (lxbxh) 38 x 143 x 90 mm.
Technische spec. (5,6") afwijkend van 5,0": Stroomverbruik ca. 800 mA · Beeldmaat (bxh) 115,2 x 84,2 mm · Gewicht ca. 320 g · Afm. printplaat en display (lxbxh) 31 x 162 x 105 mm.
Technische spec. (7,0") afwijkend van 5,0": Stroomverbruik ca. 750 mA · Formaat 16:9 · Resolutie 336.960 pixels 1440 (H) x 89 (V) · Afm. printplaat en display (lxbxh) 31 x 190 x 117 mm · Gewicht ca. 480 g.
voor 489 euro. Ga maar vast sparen.

Een simpel displaytje wat alleen maar tekst kan weergeven is goedkoper en simpeler, er zijn genoeg topics over hoe je de boel dan met een paar knopjes kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Alleen text is niet "l33t" genoeg. 8)
Ik wil toch wel zon mooi springend Equaliser visualtje hebben draaien iig.
En ik weet niet of je de software van Media engine al gezien hebt, maar die is uitstekend te zien op zon TV schermpje denk ik? En n beetje n goeie grafische navigator gaat daar denk ik ook wel op.

Even tussendoor:
Kost GPS nou eigenlijk abbonements geld, of is dit voor iedereen toegankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
GPS kost geen abonnementsgeld. Het wordt alleen een factor 10 onnauwkeuriger als Amerika in oorlog is, hetgeen met enige regelmaat gebeurt. Dan nog is de nauwkeurigheid prima om te weten waar je ongeveer bent, maar je kan niet meer zien aan welke kant van de straat.

Je hebt een inbouw-GPS met alleen maar een NMEA (dat was het toch?) interface in een blikken kastje, die niet eens zo heel veel kost. Ik googlede laatst en kwam toen ergens een site met de titel '$40 GPS' tegen, maar die zijn uitverkocht. Je moet rekenen op iets meer geld dan dat.

De prijs van die Semsons-dingen valt me trouwens erg mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Resistor schreef op 30 May 2003 @ 12:34:
[...]

Here goes nothing
Samengevat: Bij Conrad een
[...]
voor 489 euro. Ga maar vast sparen.

Een simpel displaytje wat alleen maar tekst kan weergeven is goedkoper en simpeler, er zijn genoeg topics over hoe je de boel dan met een paar knopjes kan aansturen.
Volgens mij zijn dat geen VGA ingangen. Schermpje wat ik eerder postte heeft dat wel. Kosten €699

OF je moet een kassasysteem scherm scoren, heb al heel wat mooie gezien (12v, Touchscreen, VGA) maarja nooit een leverancier kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Solosmots schreef op 30 May 2003 @ 13:03:
[...]

Volgens mij zijn dat geen VGA ingangen. Schermpje wat ik eerder postte heeft dat wel. Kosten €699

OF je moet een kassasysteem scherm scoren, heb al heel wat mooie gezien (12v, Touchscreen, VGA) maarja nooit een leverancier kunnen vinden.
www.dobit.com (NL)
http://www.heijden.nl/bestelservice/flash.html
http://www.touchscreen-online.de/

[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 30-05-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
review: http://www.letscommunicat....htm#digitalww7002sreview
fabrikant: http://www.digitalww.com/
Kosten met touchscreen 320 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Waarom is iedereen toch zo happig op die touchscreen? Ik vind et helemaal niet zo geweldig hoor., kun je gelijk n voorraad glasex inbouwen om dat ding vetvrij te houden.

Ik ga met n heel dun plaatje polycarbonate een eigen controllerboardje bouwen, met behulp van microswitches zoals je ze in muizen ziet, en een zwaar gemollesteerd Keyboard modulletje. Ik heb een CAD graveermachine dus dat kan ik hel leuk versieren. paar ledjes of n 10cm cathodetje dr achter, hoppa. Een ander idee is een volledig toetsenbordje dr op als ik een ericsson chatboard kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 09:36
weet je wat ik me afvraag...wat jullie allemaal van plan zijn in die auto's...
DVDtje kijken & auto rijden? Dat van die MP3s en motorgegevens lijkt me ook cool, maar al die DIVX bende en alles :?

Of gaat t gewoon weer voor de kick :D

[ Voor 4% gewijzigd door Rein_stein op 30-05-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Ik kan zo al 2 redenen opnoemen:
- Als je in de file staat.
- Als je met n volle wagen mensen bezig moet houden achterin en naast je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79274

als je ff op iemand staat te wachten

en gewoon voor de heb :)

en natuurlijk de gps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Rein_stein schreef op 30 May 2003 @ 23:08:
weet je wat ik me afvraag...wat jullie allemaal van plan zijn in die auto's...
DVDtje kijken & auto rijden? Dat van die MP3s en motorgegevens lijkt me ook cool, maar al die DIVX bende en alles :?

Of gaat t gewoon weer voor de kick :D
DVDtje kijken en autorijden |:( |:( |:( |:( |:( |:( Dan ben je dus echt een ontzettende L*L. Ik ga nog al eens naar meetings toe en dan moet je wat doen om de dag door te komen. Dus:
Voor het dagelijks gebruik:
- MP3
- GPS
- Uitlezen motormanagment (ik rijd minimaal 30.000km per jaar en weet graag wat mijn auto doet)
- Internet, maar dan in de vorm van een soort tracker voor actuele verkeers en weersinformatie

Voor meetings en straks voor de kids:
- DivX
- Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

DVD kijken terwijl je met 180 over de A6 scheurt is best te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Afbeeldingslocatie: http://www.viaarena.com/htmlimages/edencar7.gif
Ik denk dat ik voor zoiets ga, staat gelijk leuk in de kofferbak. Een beetje brakke pic, maar ja op de site van Via is hij niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
De epia M10000 C3 en de omvormer zijn besteld.
TFT scherm ga ik na et weekend halen.
Ik ben nu bezig met de ophanging van mijn schijf.
Afbeeldingslocatie: http://www.team-raw.com/Disk.jpg

Dit ben ik vanplan. Een boxframepje van aluminium ofzo, en een ophanging van verende schoenveters of stugge elastiekjes.

Ik zit er nog wel aan te denken om de schijf op z'n kant op te hangen, zodat de armpjes niet zomaar de platters van de schijf kunnen raken, maar eerder wat op en neer gaan zoals ze horen te doen.

Tips? Ideen? Laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
The Undertaker schreef op 31 May 2003 @ 12:35:
[afbeelding]
Ik denk dat ik voor zoiets ga, staat gelijk leuk in de kofferbak. Een beetje brakke pic, maar ja op de site van Via is hij niet beter.
Heb je toevallig een link naar een artikel hierover. Ik heb even kort gekeken op VIA Arena, maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Croccifixio schreef op 31 May 2003 @ 13:25:
[...]

Heb je toevallig een link naar een artikel hierover. Ik heb even kort gekeken op VIA Arena, maar niks kunnen vinden.
http://www.via.com.tw/en/VInternet/carpc.jsp
hier staan er meerdere, de foto komt van deze:
http://www.viaarena.com/?PageID=106

@Freakaz0id
Ik ga voor een metalen frame met tussen het frame en de HDD rubbertjes en onder het frame rubbertje of een voetje die je ook kan gebruiken bij een WC pomp.

Een andere site over hoe je een case bouwt:
http://home.earthlink.net/%7Emattlee78/auto-pc/photos.html
Homepage: http://home.earthlink.net/%7Emattlee78/auto-pc/

Ook handig:
Hard drives
You can use whatever you have lying around. If you buy one, make sure it is at least 10-20GIGs. I have about 1500 mp3s on my HD and they take about 5GIGs. Add some space for the OS and other software. Some people say that they should be mounted on end (not flat). They say that in this position, the platters in the hard rive won't hit into each other (and crash the computer) when you hit a bump. Other people say they have mounted it the traditional way and never had a problem.
Van http://www.statikdesign.c...lt/interior/carputer.html

Ik ga er zelf wel een mobile rack inbouwen, thuis alles inladen en dan in de auto afspelen :*)

[ Voor 70% gewijzigd door Underground75 op 01-06-2003 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Freakaz0id schreef op 31 May 2003 @ 13:08:
De epia M10000 C3 en de omvormer zijn besteld.
TFT scherm ga ik na et weekend halen.
Ik ben nu bezig met de ophanging van mijn schijf.
[afbeelding]

Dit ben ik vanplan. Een boxframepje van aluminium ofzo, en een ophanging van verende schoenveters of stugge elastiekjes.

Ik zit er nog wel aan te denken om de schijf op z'n kant op te hangen, zodat de armpjes niet zomaar de platters van de schijf kunnen raken, maar eerder wat op en neer gaan zoals ze horen te doen.

Tips? Ideen? Laat maar horen.
Een laptophardeschijf is nog iets schokbestendiger. (en kleiner/lichter)
Voor de ophanging kan je ook rubber O-ringen gebruiken (bij de sanitairwinkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 19:12

Varienaja

Wie dit leest is gek.

http://www.verstoep.net/gadgets/carmp3.htm

Ik zal zometeen wat extra pics maken, we hebben eindelijk een digitale camera in huis.

Ik heb dus een mp3-speler in de auto gebouwd. Gebaseerd op een EPIA 533MHz moederbord. Er zit een 40GB laptop HDD bij. Het kutding zit vast op PIO-mode, en ik krijg 'm niet op UDMA. Daardoor haperen de mp3 weleens :( . Verder werkt het primadeprima. Ik heb een muis (zonder balletje maar met scrollwiel) naast de handrem liggen. Op dit moment is een *klik* skippen naar het volgende liedje. Ik ga m'n muziek-speel-programma nog aanpassen zodat ik met rechtsklikken en met het scrollwieltje liedjes kan uitzoeken.

Als schermpje heb ik zo'n 128x240 LCD die hier op GoT ooit te koop was. Werkt redelijk prima. Mijn schermpje is een beetje brakjes denk ik, want regel4 is altijd onderstreept en bijna onderaan op het scherm staat bijna altijd een lijn. Soms komen letters niet op de juiste plaats.

Wat betreft stroomvoorziening heb ik het ultra-brak voor elkaar. Ik had uit de VS een mooie 12V --> ATX adapter over laten komen, maar dat onding krijg ik niet aan het werk. Uit frustratie heb ik een 235Watt ATX voeding aan een 12V-->230V omvormer gehangen. Da's een methode van niks, maar 't werkt.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Voor een Mini-ITX voeding moet je hier kijken:
http://www.procase.nl/Index.asp?page_id=55

Alles wat je nodig hebt om op 12v te draaien !
(PSU can be sold without the case)

Ik heb een GSI die flink verlaagd is en is dus een aardige stuiterbak, de laptop op de grond zonder enige demping houd het gewoon uit. Heb je een vrij luxe bak die soepel veert/dempt heb je echt niet een speciale ophanging nodig voor je harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58296

Ik weet niet of jullie er veel aan hebben maar hier:
http://www.exell.com/exel...168B2F4&-token.sku=V110UK

Wel duur maar tziet er wel een geil schermpje uit! ('t is eigenlijk zo'n ce-system maar mss met remote desktop?)
Dan kan je je schermpje meenemen uit je wagen wat rondlopen en opschrijven en als je terugkomt synchroniseer je de data met de pc in je wagen.
Iemand met heel veel geld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Ik vind die schermpjes van de kijkshop te klein!!
Ze schijnen maar 5.5" te zijn, en ik wil meer. :P
(Anders zijn de games niet meer te genieten.)

Wie weet er een nederlandse verkoper die een TFT schermpje heeft van tussen de 7 en de 10"? Geen touch screen of dat soort flauwe kul. VGA ingang is leuk, maar composite TV is ook goed.

En die procase voeding... ik weet et niet... die dingen zijn voor stabiele 12v adaptervoeding gemaakt, dus of ze zon labiele accu vreten betwijfel ik.

Je hebt me over gehaald, ik rijd in een riante wagen met uitstekende vering (opel frontiera) dus een gewone laptop disk volstaat.

[ Voor 58% gewijzigd door Freakaz0id op 03-06-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik heb een 5,6" dat is nog best redelijk groot hoor :)
die grootte die jij wilt wordt wel pittig duur, reken op minimaal zo'n €500 voor eens scherm... dan kan je mss beter een cheap-ass 15" tft scoren van zo'n €350-400 in de aanbieding ofzo.. heb je gelijk een vga ingang en 1024x768 resolutie
nadeel is wel dat 15" wel meteen weer erg groot is in je auto :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
http://www.digitalww.com/LCD_TM_7002S.htm
7"LCD zonder touchscreen voor $200,-
-Screen size: 7" (diagonal 16:9)
-Active Matrix TFT LCD Monitor
-PAL/NTSC auto selector
-Resolution: 1440 (H) x 234 (V)
-Viewing Angle (L/R:50 deg U/D:25 deg)
-Full function remote with OSD
-2 video input
-Power Input: 12 V DC
-Power Consumption: <6W
http://www.digitalww.com/manual_tm7002s.htm

[ Voor 69% gewijzigd door Underground75 op 03-06-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
cheap :)

hoewel het nog altijd een hoop geld blijft :/ voor weinig meer heb je een meer dan 4× zo groot scherm met een hogere resolutie :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Punksmurf schreef op 03 juni 2003 @ 14:22:
cheap :)

hoewel het nog altijd een hoop geld blijft :/ voor weinig meer heb je een meer dan 4× zo groot scherm met een hogere resolutie :/
Klopt, alleen vind ik persoonlijk alles wat boven een 8" 16:9 LCD komt er niet uitzien in de auto, veel te lomp en groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
dat lijkt mij ook ja.. mijn 5,6" lijkt me al best groot in de auto, voor achterin mss niet maar wel voor bij t dashboard

[ Voor 4% gewijzigd door Punksmurf op 03-06-2003 14:59 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
5.6" (Neem een lineaal en neem 14cm diagornaal, dat is 5.6") is lang niet groot genoeg om spellen op te kunnen spelen. En daar gaat het bij mij om, en ik zeg et nogmaals: Ik zoek een HOLLANDSE dealer. Zelf importeren kost klauwen vol geld.

En 8" is just about right. Ik heb hier een 10" staan, en das al n redelijk flink scherm voor in de auto. Het zou nog net gaan, mits et geen CRT was. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Freakaz0id op 03-06-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
(ja ik weet dattie 14cm is 8)7 ..doh )

maar zoek dan ook een scherm met een fatsoenlijke verticale resolutie, die ik heb gezien hebben hooguit zo'n 300 lijnen... das ook niet echt veel

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
goed punt. Ik zal erop letten.
Hoebreed zijn de meeste auto radios eigenlijk?

[ Voor 45% gewijzigd door Freakaz0id op 03-06-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 11:48

_WgV_

It's a magical world!

Freakaz0id schreef op 03 juni 2003 @ 20:11:
goed punt. Ik zal erop letten.
Hoebreed zijn de meeste auto radios eigenlijk?
Waarschijnlijk allemaal even breed :p
Zal wel een standaard voor zijn!
edit:

17,8 cm is deze

[ Voor 18% gewijzigd door _WgV_ op 03-06-2003 21:09 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:04

GigaTexel_BE

AMD MP²

Sinclair schreef op 01 June 2003 @ 10:33:
Voor een Mini-ITX voeding moet je hier kijken:
http://www.procase.nl/Index.asp?page_id=55

Alles wat je nodig hebt om op 12v te draaien !
(PSU can be sold without the case)

Ik heb een GSI die flink verlaagd is en is dus een aardige stuiterbak, de laptop op de grond zonder enige demping houd het gewoon uit. Heb je een vrij luxe bak die soepel veert/dempt heb je echt niet een speciale ophanging nodig voor je harde schijf.
jammer dat er nergens prijzen staan :'(

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
minidisk tuner?

Hmm... Daar kan wel wat meer in dan 5.6" denk je niet? :P
Bovendien lees ik net dat de schermpjes bij de kijkshop op zijn.
Dus zoek ik nu een andere oplossing, ideen iemand?

En voor prijzen moet je pricewatch eens proberen.

[ Voor 113% gewijzigd door Freakaz0id op 03-06-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 11:48

_WgV_

It's a magical world!

Freakaz0id schreef op 03 June 2003 @ 21:30:
minidisk tuner?

Hmm... Daar kan wel wat meer in dan 5.6" denk je niet? :P

En voor prijzen moet je pricewatch eens proberen.
Huh dit is gewoon een autoradio met minidisc speler erin ja, net zoals je autoradio's heb met cdspelers erin.
Was de snelste manier die ik wist om de specs van een autoradio te vinden!

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

GigaTexel_BE schreef op 03 June 2003 @ 21:30:
[...]

jammer dat er nergens prijzen staan :'(
Dat model kan je gewoon in google duwen en ergens een prijs vinden. Ik geloof dat ie iets van 65 euro kost (inc voeding)

Ze staan ook in de pricewatch, 1 van de kasten:
http://www.tweakers.net/pricewatch/33980

[ Voor 16% gewijzigd door memphis op 03-06-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Ik vind die cases iig wel vrij nutteloos als je et mij vraagt. :P
Voeding kun je los krijgen, de CD-rom gaat bij de meeste toch ergens anders in.

En nu de kijkshop zonder schempjes zit, heb ik toch best een probleem.
Weet iemand nog n winkel die dat soort spul ( in nederland!!) verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Conrad heeft van het merk CAMOS een 5.6" en een 7"-breedbeeld te koop

CM 700 7" TFT-Monitor
Artikel-Nr.: 940217 - 14

Preis 629,00 EUR :X

[ Voor 41% gewijzigd door memphis op 03-06-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Erg mooi, maar niet te genieten duur, ik weet dat et goedkoper kan.

Een Voorbeeld:
http://www.mp3playerstore...eed/special/In-Dash-7.htm

En zo zijn er nog stapels. Maar waarom nou allemaal in verwegistan... dat spul hierheen halen is zo asociaal duur dat et niet eens de moeite meer is...

[ Voor 65% gewijzigd door Freakaz0id op 03-06-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

LCD KEURENTELEVISIE 5010
Artikelnr.: 040637 - 8B
249,00 EUR

Ga naar www.conrad.nl en voor dat Art.nr in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Tot mijn verbazing kwam ik deze tegen:
http://www.mp3playerstore...ed/special/headrest-7.htm

Erg mooi, en nog afneembaar ook.

De prijs is wat mij verbaasde,
Totaal inclusief shipping: 194 euro.

Ik ga mischien een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 21:45
http://www.velleman.be/common/productlist.aspx?id=342654
als het goed is zijn al deze producten op bestelling te kopen bij www.hecke.nl

Ceintuurbaan 7
1072 ER Amsterdam
tel. +31 (20) 6792459
fax. +31 (20) 6756657

je kan altijd ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Nou, ik heb et maar meteen goed aangepakt en ben int diepe gesprongen.
Het project is nu echt van start.

Wat ik ga doen:
Scherm:
http://www.mp3playerstore...you_need/special/7-tv.htm

Computer:
http://www.mini-itx.com/reviews/nehemiah/
Met laptop schijf van 20gig en 256mb RAM.

Besturing:
- Voor Moeilijkere bewerkingen: http://www.iptel-now.de/HOWTO/CHATBOARD/chatboard.html
- Onder het Scherm in de auto maak ik zelf een console met 8 knoppen, netjes afgewerkt met mijn CAD graveermachine, om de boel simpel te kunnen bedienen.
- Een op de LPT1 aangesloten controller om 2 x Nintendo 64 gamepads op aan te kunnen sluiten.

Software:
Wordt zelf geschreven en zal onderandere bevatten:
* MP3 speler met visualls
* Movie player
* Verscheidene console emulators (SNES, PSX, N64, GBA)
* GPS
Voeding:
Wordt een zelf gemaakte DC 10~16v naar 12v

Plaatjes over de bouw en rapport volgen spoedig.

[ Voor 104% gewijzigd door Freakaz0id op 04-06-2003 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Freakaz0id schreef op 03 June 2003 @ 23:38:
Nou, ik heb et maar meteen goed aangepakt en ben int diepe gesprongen.
Het project is nu echt van start.

<knip>

Plaatjes over de bouw en rapport volgen spoedig.
Zo, dat ziet er uit als een mooi project. Hou ons op de hoogte. Mooi scherm en leuke oplossing voor het keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:04

GigaTexel_BE

AMD MP²

65euros? is dat niet heeeeel goedkoop voor een 12v->ATX voeding? ik dacht dat die echt pokkeduur waren?

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80408

allemaal goed en wel , mijn setup is voorloppig LAPTOP , GPS mUIS en tft scherm 5.6 " .

belangrijke opmerking 1. speciale software zoals COBRAII is leesbaar op TFT
2 als je route 66 ofzo draait voor de GPS is dit ONLEESBAAR .

punt 2 is wel erg belangrijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Wil je een optimaal beeldkwaliteit hebben moet je een VGA LCD nemen.
Een erg leuke link: www.gnetcanada.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
freakaz0id wat ga je gebruiken als muis?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
als et moet neem ik de analoge stick van de N64 als muis, maar de interface diek aant maken ben kan alles met de bij behorende console.

En route66 onleesbaar op 7".. ik weet et niet. das vast aan te passen.

VGA panels zijn wel zo orgasmisch duur, dat is echt geen poorum.

[ Voor 16% gewijzigd door Freakaz0id op 04-06-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Ik ga voor een touchpad zie ook dit topic:
Touchpad eindelijk ingebouwd..
Maar dan wel in de middenconsole. Verder een ATI Remote Wonder:
http://www.ati.com/products/pc/remotewonder/index.html
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/designpartners/media/images/thumbnails/remotewonder.jpg
Voor de tweakfactor en voor op meetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
die ericsson chatboard is n beetje moeilijk aan te passen als je niet EXACT dezelfde module hebt als op de site, dus zoek ik nog n alternatief.

Touchpad, ook n leuk idee idd,
maar waarom nou een afstands bediening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Freakaz0id schreef op 04 juni 2003 @ 10:24:
die ericsson chatboard is n beetje moeilijk aan te passen als je niet EXACT dezelfde module hebt als op de site, dus zoek ik nog n alternatief.

Touchpad, ook n leuk idee idd,
maar waarom nou een afstands bediening..
Voor de fun natuurlijk, tuurlijk is alles binnen handbereik, noem het een patsfactor.
http://www.letscommunicat...allery/irremoteclosed.jpg
in gesloten uitvoering, open:
http://www.letscommunicat...es/gallery/irremotekb.jpg
Meer info hier:
http://www.letscommunicate.co.uk/carputer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
_/-\o_ ok, daar is mijn keyboard oplossing. :D bedankt!

EDIT:
Tevroeg gejuicht denk ik. Ik kan de verkoper niet vinden. :'(

[ Voor 41% gewijzigd door Freakaz0id op 04-06-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Ik heb hem gemaild, ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
jij ook al? ik daarstraks al. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
There is a company called CPC where you can buy a new one of these from.

You will find more info here.... 
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=14255

Hope that helps.

Terran

http://www.mp3car.com/vbu...ead.php?s=&threadid=14255
Tracked some down at a company called CPC in the UK. You must have a trade ac though. The remote came from a Bush 14971TV 14" Internet TV.

The CPC Pn is ABKWR2020 at £34.05 + vat + del

http://custom1.farnell.co...&product%5Fid=ABKWR202066

Thanks

Terran
Hier te koop:
http://www.ishop.co.uk/ishop/903/shopscr158.html

[ Voor 51% gewijzigd door Underground75 op 04-06-2003 12:14 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.