Interessant topic.
Ik zie een hoop vragen met betrekking tot bestellen van TFT/LCD schermpjes.
Een kennis van mij heeft een car-audio zaak en verkoopt deze dingen.
Als jullie er met meerdere mensen uit kunnen komen of je een bepaald type scherm wilt hebben, kan ik eens aan hem vragen wat het gaat kosten. Wellicht een stuk goedkoper dan dat je het ergens in NL koopt, en een stuk minder gedoe als wanneer je het in de USA etc. moet gaan bestellen.
Als jullie dit willen dan zal ik hem eens vragen wat hij voor schermen kan leveren. Volgens mij kan hij iig aan veel Zanon spullen komen.
============
Zelf lijkt het me ook wel wat om dit soort spul in de auto te gaan bouwen. Ik heb de computer(s) al staan dus dat is het probleem niet.
Ik heb de keus uit deze pc's:
- VIA Epia mini ITX met 800 MHz processor, 96 MB RAM
- Asus CUSC mini ITX met Pentium 3 800 MHz, 224 MB RAM
- AT moederbord met Pentium 200, 32 MB RAM
- Laptop Celeron 700, 192 MB RAM, 10 GB HDD, CD-ROM
De voorkeur gaat uit naar een Asus Mini ITX CUSC board maar dan met een Celeron 300 proc. De reden is dat ik deze spullen allemaal al heb, of goedkoop kan krijgen.
Ook wil ik er dan een navigatiesysteem van maken. Ik vraag me af of een Celeron 300 dat allemaal gaat trekken. anders ga ik gewoon voor de P3 800 met 224 MB RAM (er gaat 32 MB af voor shared videokaart).
De HDD moet een "normale" 3,5 inch HDD worden. Ik ben alleen bang dat deze te snel zal crashen, ik heb namelijk een verlaagde Swift GTI en van de vering is zo goed als niks meer over.
Kwestie van grote kooi maken met veel elastische delen? Wat denken jullie?
Bij mijn Asus CUSC bord heb ik een kleine 150 watt ATX voeding zitten. Bij de Epia een nog kleinere 150 watt voeding.
Ook heb ik nog een geschakelde ATX voeding van 230 watt liggen die 2x zo klein is als een normale ATX voeding.
Ik heb ook een omvormer van 12v naar 220v die maximaal 200 watt usage kan hebben volgens de specs.
Waar ik dan ook nog mee zit, is de bediening en het schermpje. Het makkelijkste lijkt me om een scrollmuis te gebruiken om de liedjes af te spelen, icm met een LCD scherm.
We gaan er even van uit, dat mijn computer géén tv-out heeft. Een TV schermpje wordt dan al lastig, of het moet erg in de kosten gaan lopen.
Weet iemand of een scherm bij GPS Navigatie erg handig is? In principe is een "over 200 meter linksaf!" stem voor mij genoeg, of een pijl op een LCD scherm.
Ook zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met een CD-ROM speler in de auto, schokt dit teveel of gaat het probleemloos?
edit: Dynalink heeft een tijdje geleden oprolbare toetsenborden gemaakt.
Dit is een roze/transparant toetsenbord die je dus op kan rollen, en erg flexibel is.
Die kan je dus met gemak onder je zonneklep opvouwen of in je dashboard kastje leggen.

Ik vraag me af of er nog aan te komen is.
nog een edit: als in het zomer je auto lekker in de brandende zon staat, gaat die pc het dan wel uit houden? En wordt het niet te vochtig in de winter?
en nog een edit: Voor het uploaden van de MP3s lijkt het mij het makkelijkste om een wireless LAN USB device te nemen.
Koop er nog een USB wireless LAN extra bij, en je kan je auto gebruiken om MP3s te kopieren van andere mensen
Oh en je kan natuurlijk je digitale camera aan dat ding hangen, dus je zet je foto's in je auto en maakt je geheugen kaartje weer leeg

De mogelijkheden zijn eindeloos
[
Voor 16% gewijzigd door
dreeke op 15-06-2003 18:17
]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.