Ook ik ben bezig met een car-pc project:
Auto: Renault megane coupe (moet nog aangeschaft worden, gaat binnenkort gebeuren)
Toepassingen: MP3, DivX, GPS, pats-factor...
LCD Scherm: 7" VGA input scherm van de site:
http://www.myelectronics.nl/nl/dept_116.html Goede keus? Vind de prijs van 399 euro eigenlijk nog een beetje tegenvallen. Groter scherm vind ik eigenlijk not-done in een auto, vind 7" mooi zat (en vooral als het nog VGA is ook)
Geluid: Autoradio met line-in. K heb gelezen dat ik de line out van de pc galvanisch moet scheiden van de line in? Klopt dit, en zo ja, heeft iemand dit al toegepast?
Power: Aangezien ik een P2B-F moederbord ga gebruiken, en een hd+dvd speler wil ik een 300 W omvormer kopen van 12V->220V. De andere oplossingen zoals ook in dit topic staat is meestal voor de baby moederborden die minder power vragen. Deze haal ik bij:
www.goedkoop.com/Daalmeijer Rendement is niet echt goed natuurlijk, maar zie dit voorlopig als enige oplossing.
GPS: Globalsat USB GPS Antenne, met Alturion GPS software kopen bij Eynstein. Lees hier op GOT niet echt slechte kanten van dit GPS muisje, dus moet toereikend zijn. Eventueel wil ik hier nog een externe antenne voor kopen, zodat het bereik toereikend is. Alturion GPS Pro:
http://www.alturion.com/products/details.php?id=59 heeft goede opties.
Controls: voorlopig een draadloos toetsenbord en muis, maar wil in de toekomst een touchpad integreren in het dashbord.
Op het dashbord komt een schakelaar te zitten waarmee ik de omvormer kan voorzien van stroom. Gezien de best wel hoge stromen wil ik dit gaan doen met een relais. Als de omvormer stroom krijgt, gaat de pc automatisch aan.
Geheel wordt ingebouwd in een tranenplaat box, die ik door middel van vergulde stekkerverbindingen los kan koppelen. Dan til ik de compete box uit de auto, en zet hem binnenshuis, i.v.m. diefstalgevoeligheid.
Als ik alles een beetje op de rails heb, zal ik een compeet verslag posten hier op GOT. Verder zie ik veel gespeculeer hier op got, maar weinig foto's van auto's waar de carputer is ingebouwd (behalve de Corsa en de Golf dan).
Graag jullie reacties, en eventuele op- en aanmerkingen zijn meer dan welkom...
[
Voor 4% gewijzigd door
activeX1 op 14-01-2004 09:51
. Reden: add-on alturion ]