[CiP] Laptop + auto = shootauto?? Laptop Automod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 16:08
Toestemming van AcouSE

Het idee
Het idee om een pc in mijn wagen te bouwen speelde al ruim een jaar door mijn hoofd. maar wegens diverse dingen ben ik er eigenlijk nooit mee bogonnen,. ik vond het zonde om in mijn eerste auto te gaan schroeven/boren/zagen.
Practische problemen zoals de stroomtoevoer of een cdrom die nooit voorin de auto geplaatst kom worden weerhielden mij van het daadwerkelijk uitvoeren.

Recentelijk heb ik echter een andere auto gekocht en aangezien navigatie wel handig zou zijn omdat ik nogal veel km's rijd, dus wilde ik GPS kopen voor mijn iPaq, dat vond ik dus helemaal niets omdat je dan met zo'n irritante pda tegen je voorruit zit, is lelijk en niet practisch dus dat ging niet door.

Uiteindelijk toch maar weer het pc project uit het geheugen gegraven en weer meegenomen als optie. na veel denk en leeswerk uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een laptop toch de beste optie is, klein, zuinig met stroom, en je hoeft geen achterlijk duur tft scherm aan te schaffen. toen bleef alleen nog het probleem van gaten in mijn heilige koe. maar toen ik er neon onder gehangen had en dus flink wat gaten in me bodem had zitten was dat probleem opgelost. na het eerste gat valt het allemaal eigenlijk wel mee

Eerst de specs
Het slachtoffer voor de operatie is een Peugeot 405 Srd Turbo 1.8 Diesel uit 1990, Antraciet zwart voorzien van blauw neon rond om en binnen in. pics daarvan komen nog als het helemaal af is.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/RoBBS-slachtoffer.jpg

De laptop is een 266mhz bakkie met 100 mb geheugen 3gb hdd,. niet al te snel maar je ken niet alles hebben.

De rest van de foto's komen waarschijnlijk morgen dan heb ik ze nl allemaal op de server staan. reacties en tips zijn zeker al wel welkom

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 22:54 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:56
Errug leuk idee! :D Is het echt de bedoeling om de laptop permanent in de auto weg te werken? Of moet die ook nog eruit te halen zijn elke dag?

(Het zou anders wel erg leuk kunnen werken bij je inruil :P
Opties: airco, verwarmde buitenspiegels, geintegreerde laptop)

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
De laptop word "permanent" gemonteerd in het dashboardkastje en door een heel simpel systeem kan je em naar voren halen om erop te werken (of er uit halen natuurlijk.) maar de monitor is er al van af en heb het uiterlijk iets gemod. dan past ie straks beter bij mijn auto die ook compleet verbouwd gaat worden, zit al neon onder maar er komt nog veel meer. het scherm is er straks wel zonder problemen af te halen tegen de diefstal.

hier ff een pic van het scherm (de kabels zijn al verlengd maar gaan er weer af want dat ga ik anders doen)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/RoBBS-schermaf2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 23:03 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.:modbreak:.
resize a.u.b. die plaatjes wel conform de CME policy: "preview plaatjes maximaal 600x450px, beter is het om te thumbnailen". Plaatjes van 717x538 vernaggelen namelijk de layout en zorgen dat het topic minder bereikbaar wordt voor bezoekers. De plaatjes resizen met de [ img=640,480 ] is een nogal ranzige manier die dubbel zoveel load kost.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 23:02 ]

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
leuk idee!

scherm ziet er al goed uit met de carbon look :)

maar neon onder een 405 station? :+

• Artix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03-2020

Artix

Whatever

Idd moet leuk gaan worden, maar zo'n auto met neon en stuff :s

but that's just me.

Maar t toetsenbord komt dus in handschoenen kastje?? Hoe wil je die gaan bedienen vanachter t stuur?

En ga je ook gps gebruiken ofnie?

ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680

Verwijderd

leuk idee deze voeg ik toe aan me bookmarks

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ben benieuwd :) *bookmarked*

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:38
Heerlijk, weer zo'n leuke CiP. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

[bookmarked]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm het idee spookt ook in mijn hoofd. het enige probleem...

Een waarschijnlijk defecte koppeling... Nu maar hopen dat ik 'm niet hoef te reviseren maar dat gewoon de hydroulische vloeistof op is...

Is alleen de vloeistof of alleen iets anders defect dan gaat er een Toshiba P1 133 met 24 mb ram + GPS CF (met PCMCIA adapter) in :) MP3'tjes serveren zonder poespas en destinator of andere software meuk draaien :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Leuk idee! D Ik vind trouwes dat je auto er nog goed uitziet voor zn leeftijd. Onze 405 GRD 1.9 diesel station is afgelopen jaar compleet versleten naar de sloop gebracht.
Hoe heb je trouwens die carbon-look op je scherm gekregen???

* mentalmadnizz bookmarked....

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Hmm gaaf idee om zoiets ook weer eens tezien ben dit namelijk ook verplan om het bij me nieuwe golf tedoen :).

Maar eh RoBBs als je spullen nodig heb ofzoiets je weet waar je terecht moet zijn he , of eh hulp met inbouwen ofzoiets dan hoor ik het wel ;), stop dan gewoon ff voor PCTOP en ik kijk.

Verwijderd

koel idee, alleen vroeg ik me af hoe je het scherm goed kan zien als het in het dashbord kastje zit (of zit ik nu een heel ander beeld te vormen dan wat jij bedoelt?)
verder echt top idee _/-\o_

• RoBBS
Alvast bedankt allemaal voor jullie leuke reacties, even oftopic maar ik wilde er toch op reageren. Inderdaad Neon onder een station. dat is juist wat mensen NIET verwachten. een CRX oid is al te vaak gedaan, en zoals ik zei. ik rijd er veel mee dus het blijft een diesel. de carbon look is gewoon carbon folie die je bij elke auto speciaalzaak wel kan krijgen en met een beetje fohn krijg je het zonder problemen in de goede vorm. het scherm word aan de zijkant van de middenconsole gemonteerd, compleet draaibaar en straks met een multiconnector ook zonder problemen weer te verwijderen. het toetsenbord komt voorlopig nog op de laptop in het dashbordkassie maar in de toekomst wil ik hem wegwerken in het dashboard zelf. maar daar moet ik nog even over brainstormen hoe ik die 'onzichtbaar' kan maken. tips zijn altijd welkom. wie weet trouwens welke gps ontvanger ik er het beste op kan aansluiten, rekening houdend met het feit dat het een 266 Mhz bakkie is. dit weekend ga ik weer verder met de mod. dus dan komen erook nieuwe foto's

I said I'd be back...

Verwijderd

misschien kan je juist een soort toetsenbordplank-idee in je dashboard kastje bouwen, en het scherm erop. dat je zeg maar in het dashboard zelf de draden verwerkt.
ja, dan moet je je laptop slopen ;)

Verwijderd

Waarschijnlijk nogal off-topic; Laptop ingebouwd in de auto kan ik me levendig voorstellen, maar waarom heeft iemand neon onder zn auto??? Handig bij het sleutelen, veiliger in de mist?
Of wordt ik gewoon oud?

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
Damn! Het eindresultaat wil ik zien! *bookmarked* @ Palunian1 Nog nooit neon onder een auto gezien dan?

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf idee man !!!
Ben benieuwd !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 00:03:
Gaaf idee man !!!
Ben benieuwd !!!
Leuk ID met je lap, maar neon onder die bak vind ik toch ietswat overdreven :P (heb em niet gezien in 2fast2furious)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Toetsenbord bij het scherm monteren vind ik een goed plan. maar om die flatcable te gaan verlengen is heel erg lastig, mssn heeft iemand daar een goed idee over. of moet ik gewoon een klein draadloos toetsenbord kopen? weet iemand anders waar ik een dun toetsenbord kan kopen.?

Ga trouwens vandaag ook maar onderdelen kopen voor een infrarood ontvanger. lijkt me wel een goed idee dat je em kan bedienen met een afstandsbediening.

Dat neon is alleen voor de show. en niemand verwacht dat onder een station. daarom doe ik dat juist :)

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

watvoor software ga je er op draaien? het is maar een 266 dus echt rap zal ie niet zijn... Wat ga je er naast n GPS-systeempje nog meer op draaien? En welke navigatiesoftware ga je gebruiken?

Ik zit zelf ook al een tijdje met het idee en ik heb ook nog wel een oud p1 laptoppie liggen... Ik ben dus heel benieuwd! suc6 in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Er draait nu Mediacar van Coyote op voor de mp3's draait nog redelijk snel ook eigenlijk. voor de gps weet ik het nog niet, ik hoop dat iemand van jullie daar ervaringen mee heeft maar zelf zat ik te denken aan route 66. alleen moet ik nog kijken of die dr goed op draait

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 23:46:
Waarschijnlijk nogal off-topic; Laptop ingebouwd in de auto kan ik me levendig voorstellen, maar waarom heeft iemand neon onder zn auto??? Handig bij het sleutelen, veiliger in de mist?
Of wordt ik gewoon oud?
Om dezelfde reden dat je er sportvelgen en spoilers op zet: omdat je het mooi vind :D (bij gewone straatauto's dan, bij raceres heeft lichtmetaal en spoilers ook echt nut)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

RoBBS schreef op 21 november 2003 @ 15:13:
Er draait nu Mediacar van Coyote op voor de mp3's draait nog redelijk snel ook eigenlijk. voor de gps weet ik het nog niet, ik hoop dat iemand van jullie daar ervaringen mee heeft maar zelf zat ik te denken aan route 66. alleen moet ik nog kijken of die dr goed op draait
Mediacar draait onder windows. Ik neem aan dat je dan Windows 98se gebruikt? Ik heb zelf namelijk het idee om windows XP embedded te gaan gebruiken. Ik vroeg me daarom af wat jij draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Ik gebruik inderdaad win 98SE. Win XP embedded heb ik wel eens van gehoord maar ik kan me er weinig bij voorstellen,. heb ook niet gezocht eigenlijk. wat zouden jullie me aanraden om erop te zetten?

Nog even een andere vraag trouwens. wat voor software kan ik gebruiken om de mp3 speler te bedienen met een universele afstandsbediening?. lijkt me nog makkelijker dan een muis.

[ Voor 32% gewijzigd door RoBBS op 21-11-2003 21:35 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Nog even een klein schopje en meteen een nieuw probleem. Ik heb vorige week voor deze mod een externe dvd speler gejocht met een pcmcia aansluiting. deze pc was natuurlijk veel te traag dus heb ik uiteindelijk na veel zoeken een Margi DVD-to-go kaart gevonden en gekocht, weer 80 Euri armer. maar helaas start het bijgeleverde proggie niet op als ik de pcmcia kaart van de dvd speler er in heb zitten. haal ik deze er uit dan start het proggie wel op maar kan ik natuurlijk geen dvd spelen, duh!. stop ik de dvd er weer in dan crasht het programma dus ergens zal een conflict zitten,. deze kan ik dus niet vinden.

Komt dit probleem iemand bekend voor?, zo ja. weet iemand hier een oplossing voor?. of weet iemand wellicht een andere oplossing om toch een btje soepel dvd te kunnen kijken op een 266 mhz laptop,. .

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
RoBBS schreef op 21 november 2003 @ 16:40:
Nog even een andere vraag trouwens. wat voor software kan ik gebruiken om de mp3 speler te bedienen met een universele afstandsbediening?. lijkt me nog makkelijker dan een muis.
Hiervoor zou je even kunnen kijken naar de resulaten van de volgende zoek actie:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Ok, het heeft even geduurd maar uiteindelijk weer een update, (en een klein schopje O-) )

na wat problemen met mijn auto leek het project gedoemd te zijn om te mislukken en mijn auto om op de schroot te belanden. uiteindelijk vielen de problemen nogal mee en gaat het project dus gewoon door :)

Hier nog even het oorspronkelijke plan:
Mijn auto zover modden om er een pc in te kunnen bouwen

Huidige status:
De pc is een laptop geworden omdat dat makkelijker is en een heleboel practische problemen oploste, namelijk:
-Kleiner
-Je hebt al een tft scherm (scheelt weer)
-accu om stroomonderbrekingen op te vangen bij het starten enzo
Het scherm had ik al gemod, (lees gemold) dus die heb ik over gedaan met een andere monitor,. weer de kabels op een flatcable gesoldeerd en dit keer netjes krimpkousjes er om heen (tegen de kou)
op de HCC een klein toetsenbordje gekocht (uiteindelijk toch makkelijker dan het toetsenbord in het dashboardkassie)

verder de auto nog meer gestript en bij de passasiergsstoel zijn alle kappen verwijderd.

woensdag ga ik waarschijnlijk nog een dag klussen en dan moet het af zijn. pics komen dan ook

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Kwa OS zou ik je toch win98SE aan kunnen raden maar dan met 98Lite erover heen dit zou je instalatie van win98SE tot 50MB terug kunnen brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Ik heb nu inderdaad win98SE erop staan en em zelf al een btje uitgekleed. heb alleen geen ervaring met die lite versie,. heb op de site van ze gekeken maar kon niet echt uitvinden hoe het nu precies in z'n werk gaat.

Ook heb ik dvd niet aan de praat gekregen,. is de pc waarschijnlijk te traag voor. ook met die margi dvd-to-go kaart niet :S
Misschien divX oid. alleen de user interface vink nog niet echt goed. maar mediasystem werkt er zo traag op. alternatieven zijn cker welkom aangezien linux ook niet werkt. (de geluidschip word niet ondersteund)

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet dat divx maar uit je hoofd. Voor divx heb je namelijk een snellere computer nodig als DVD omdat divx gecomprimeerd is wat dus meer cpu load vreet.

Veel suc6 verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Dat word dus hetzelfde probleem als met dvd (mpeg II)?? Heeft iemand misschien wel een idee hoe ik die margi DVD-to-go kaart aan de praat krijg,. vind er nergens een antwoord op. het schijnt dat de gebruikte laptop (compaq armada 1575 D) geen Zooming video ondersteund.

Wellicht nog tips voor de user interface. winamp met een skinnetje en win 98se is ZOOOOOOOOOO saai

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Hetgeen ik vanplan was, is hetzelfde als jij wilt.. alleen uitijndelijk bleek het helemaal niet handig te zijn. het kost meer tijd dan dat je in je auto rijd. enz..
Nu heb ik een DVD speler gekocht.. een 12 --> 230V omvormer en een 5.1 set voor in de auto.. deze ga ik er volgende week is inbouwen denk ik.

DVD met mp3 functie enzo erop.. vcd, dvd. is dat niet wat voor je? (en de laptop is ook wel iets traag. mischien een ander kopen? zo duur zijn ze niet meer. ik had een PII 366 met 256 MB + 40GB schijf voor 190 euro.. je moet gewoon aan iedereen vragen of ze er een hebben. een kennis had het ding namelijk al een tijd in de kast staan.
(alleen hij is nu defect.. laten vallen 7(8)7 :+ .. maar krijg van mijn werk nu een ander.. een P4 3 GHz 8) )

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

RoBBS schreef op 22 december 2003 @ 23:28:
Dat word dus hetzelfde probleem als met dvd (mpeg II)?? Heeft iemand misschien wel een idee hoe ik die margi DVD-to-go kaart aan de praat krijg,. vind er nergens een antwoord op. het schijnt dat de gebruikte laptop (compaq armada 1575 D) geen Zooming video ondersteund.

Wellicht nog tips voor de user interface. winamp met een skinnetje en win 98se is ZOOOOOOOOOO saai
(Edit)
Ik hebhad zo'n ding.. heel makkelijk aan de praat te krijgen!

heel nuttig linkje die ik zelf toen ook heb gebruikt!
http://delltalk.us.dell.c...cards&message.id=8&page=1

[ Voor 17% gewijzigd door Looki op 22-12-2003 23:36 ]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Het zou ook heel eenvoudig moeten zijn, dat hoor ik van iedereen. maar nu schijnt het dat deze laptop (armada 1575D) geen zooming video ondersteund. wat dat ook mag wezen. en dan werkt et niet :S misschien een emulatieproggie om de kaart te misleiden? want met windvd speelt ie wel gewoon dvd. alleen heel erg traag. een frame per 2 sec. ofzo

(edit)
Wees gerust,. morgen komt er een lading foto's aan. waarschijnlijk ook het eindresultaat :)

[ Voor 15% gewijzigd door RoBBS op 23-12-2003 11:35 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

RoBBS schreef op 23 december 2003 @ 11:31:
Het zou ook heel eenvoudig moeten zijn, dat hoor ik van iedereen. maar nu schijnt het dat deze laptop (armada 1575D) geen zooming video ondersteund. wat dat ook mag wezen. en dan werkt et niet :S misschien een emulatieproggie om de kaart te misleiden? want met windvd speelt ie wel gewoon dvd. alleen heel erg traag. een frame per 2 sec. ofzo

(edit)
Wees gerust,. morgen komt er een lading foto's aan. waarschijnlijk ook het eindresultaat :)
Een zoom video slot is nodig voor het afspelen van DVD. dit slot is een data verkeer lijn tussen de DVD-speler/HD en de kaart. de data kan dan direct worden doorgestuurd ofzo.
Zonder ZV werkt het niet.
Op de kaart zite gewoon een decoder Chip, die heeft snel alle data nodig.. en daar is ZV speciaal voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Toch nog even een klein schopje,. ik ben echt op zoek naar goede software om op de laptop te draaien. het moet er goed uitzien en stabiel en snel zijn.
please!!

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie volgende url daar vind je veel links voor helemooi software voor in de auto

Hier Klikken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik zit zelf ook met het idee te spelen echter heb [b]nog[b] geen eigen auto.

waarom koop je niet een laptop op http;//www.marktplaats.nl ofzo :? 800mhz bakkie is niet zo duur meer. als je een compaq armada of een HP/dell dan heb je nog de optie om removable media bays te gebruiken (in bedrijfs laptops kan je meestal de cd-rom/floppy/dvd/cd-rw unit verwijderen en vervangen door andere media spelers.

266 mhz laptop kan je ook winxp draaien mits je voldoende ram hebt, echter linux is ook een optie daar heb je ook de carOS software voor. inclusief GPS.

ik geloof dat de optie om bv een touchscreen te bouwen ook niet zo duur is je sluit hem gewoon op je serieele port aan en gebruikt het als het ware als een muis. scheelt je muizen en tb-en ..

als je handschoenen kastje diep genoeg is zou je er ook een rail systeem in kunnen zetten :)

dat van die laptop is wel een uitstekend idee bij de kijkshop geloof ik heb je ook een 12v adapter universeel voor laptops om aan te sluiten in de auto :D als je je sig aansteker ff in de auto splitst achter de aansteker zelf (dus in het dashboard) dan kan je nog alles netjes wegwerken ook :P

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoBBS schreef op 19 november 2003 @ 20:43:
Hoop verhaal...

[afbeelding]

iets meer verhaal...
Ik heb zijn haar (Peugeots zijn female) jongere zus, de 406 Break, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er maar iets aan te "modden". Het idee vindt ik wel aardig, maar zou je idd niet voor een wat jongere laptop gaan?? Die 266 is over een half jaar op, terwijl je voor een klein bedrag best wel ergens een 500MHz +-er kunt krijgen... Een kennis van me had zijn iPaq gewoon aan de voorkant van de console gebouwd, van mijn 405 herinnerend zou dat daar prima moeten kunnen... (Ja... die arme 405, vorig jaar 22-12 door een Tempra van achter genomen met 80km/u... :'( ). Dus dat zou eerlijk gezegd mijn keuze zijn geweest, maar je wilt er meer mee doen lees ik.

Oh ja: haal alsjeblieft die neons onder je auto vandaan, het ziet er niet uit, het mág niet meer van de overheid/politie, én een Peugeot is van zichzelf al mooi genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
De stroomtoevoer is al geregeld dmv een 12v->220v converter. handig hoor zo'n 220v plug in de auto:) en momenteel ben ik niet in staat een nieuwe laptop te kopen. ben helaas sinds kort werkloos :( maar de rest van de spullen zijn er al dus het project gaat gewoon door. en die neon balken zijn alleen voor de show, en dat mag. ow btw. er komt nog een ipaq naast te hangen voor de gps, dat probleem ook weer opgelost :)

PS: gecondoleerd met het verlies van je 405. het is een groot gemis voor ons allen

UPDATE!!! NIEUWE FOTO'S!!!

er zat zo'n opbergvakje onder de radio. laat daar nou met wat geweld een dvd speler prachtig inpassen :) dus... dremel dr bij en de achterkant verwijderd (gemold).

Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/bakjelos.jpg

daarna de achterkant aan de voorkant passend gemaakt en vastgezet met popnagels. 3 rechthoekjes eruit gedremeld voor schakelaars en ziehier het resultaat... Ziet er dus nog niet uit :S

Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/dvdbakje.jpg

Na wat passen en meten het bakje voorzien van een laagje carbonfolie en toen de drive en schakelaars erin gemonteerd. word al beter,. in het echt zie je bijna niet dat de folie niet helemaal egaal is

Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/bakjeaf.jpg

Volgende stap. toetsenbord verlichting. men neme een gewone neonstring en die plaatsen we onder het toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/kbmontage.jpg

gewoon vastgelijmd met secondelijm en voila een wazige foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/wazigefoto.jpg

Toen de stekker van de 12v->220v convertor eruit gehaald en verlengd zodat deze vooraan bij dvd speler zit. gewoon op de ouderwetse monier DUCKTAPE!!

Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/convertor.jpg

Dit is het tot nu toe. stay tuned. er komt nog meer

[ Voor 75% gewijzigd door RoBBS op 24-12-2003 13:30 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht de inboard foto's met spanning af.

*bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hoeft toch niet 12 - 220 - en dan 220 naar 12 volt te doen :S ? die laptop kan je toch direkt op 12 volt aansluiten met een torretje ertusen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Het had niet gehoeven maar andere apparatuur heeft wel 220 nodig :)
en het is altijd handig zo'n 220 volt aansluiting :)

[ Voor 29% gewijzigd door RoBBS op 24-12-2003 18:10 ]

I said I'd be back...

Verwijderd

www.mp3car.com

Respect hoor, maar daar hebben ze mooiere projectjes :)

• RoBBS
Dat is jou mening,. maar waarschijnlijk hebben ze ook een iets hoger budget. en mag ik vragen,... heb jij een auto?. zo ja dan weet je hoe moeilijk het is om iets in te bouwen. w8 nou eerst maar af tot de finalpics er zijn. en geef dan je mening nog maar eens. maar..... toch bedankt :)

Misschien ff handig als je in het vervolg ook een uitleg bij je mening geeft. dan kan ik er wat mee

[ Voor 16% gewijzigd door RoBBS op 25-12-2003 22:59 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Ok weer ff een update. vandaag begonnen alle al aangelegde kabels weg te werken, en ook de kabels die ik er nogal slordig in had gegooid. nl van het neon. >:)

hier nog even wat foto's:

De troep toen we begonnen
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/troep1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/troep2.JPG

en het geweldige uitzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/uitzicht1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/uitzicht2.JPG

zoals je kan zien. complete chaos. ook nog ff een 3e remlicht aangesloten vandaag, morgen weer verder :) handig die kerstdagen :D

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Allemaal mooie rode kruisjes...

edit, never mind.

[ Voor 26% gewijzigd door Spiller op 26-12-2003 17:08 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Hier doen ze het wel spiller. maar je kan ook kijken op
http://www.swingstar.com/car
Daar worden alle foto's gehost, maar ik had net wel problemen met de verbinding met de server dus ik vermoed dat Xs4All aan het klooien is.

Edit:) het werkt dus alweer :)

[ Voor 118% gewijzigd door RoBBS op 27-12-2003 18:12 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
UPDATE!

Vandaag het touchpad weggewerkt in het klepje van de radio en de rest van de kabels weggewerkt. alles aangesloten en geprobeerd. het werkt! na 5 min begon er wel iets te piepen, na veel gezoek gevonden wat het was,.. de omvormer begint te piepen als de accuspanning wegvalt. ff geprobeerd te starten,. dus niet!! zelfs zo weinig spanning dat me centrale deurvergrendeling niet meer werkt. whoops. morgen maar ff een stukkie rijden,.

nog ff een foto van het touchpad
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/touchpad.JPG

en voor de liefhebbers alvast een indoor pic :) (teaser)
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/indoor.JPG

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wow... :)... nice

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
we zijn vandaag begonnen aan de eindmontage dus als alles goedgaat en ik morgen een niet al te grote kater heb is het morgen af :) nog ff wat problemen met het toetsenbord dus dat moet ik nog even nakijken. maar het gaat al aardig zo.

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
mischien voor de TS een beetje laat, maar ik zat laatst nog ff te denken aan een soldeer-projectje wat betreft toetsenbordjes.
Elk keyboard heeft in principe dezelfde opbouw.
De toetsen staan in een matrix en als je een toets aanslaat verbind je 2 lijntjes met elkaar. De controller kijkt een aantal keer per sec of er 2 lijntjes met elkaar verbonden zijn en geeft dat als character door aan de keyb.interface.
Als dat allemaal toch hetzelfde is, waarom knoop je dan niet die flatcable van een (klein) laptop toetsenbordje aan een controller die in vrijwel elke tweaker-kabel zat te vinden zijn (oude toetsenborden)
In het ongelukkigste geval krijg je een H te zien als je een A intyped, maar daarvoor kun je (voor linux en windows) een nieuwe keyboard layout definieren.

Het voordeel hiervan is dat je een standaard (USB- of PS/2-) interface hebt en vrij makkelijk een lange kabel kunt gebruiken en je hebt een super klein bruikbaar keyboardje, soms zelfs nauwlijks breder dan een autoradio.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Heb daarvoor een toetsenbord gekocht op de HCC. is zo'n 30 cm breed en 15 hoog. dus daar was al aan gedacht. maar wat jij zei is nog beter. kon ik alleen de benodigde toetsen voor winamp in me stuur verwerken. mssn dat ik dat nog wel ga doen tnx voor de tip

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, _zie_ je nog wel genoeg? Dat scherm neemt mijns inziens behoorlijk wat zicht weg of denk ik dat maar? Ziet er wel heel 1337 uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn ziet er vet uit, doe maar luxe, reuze scherm in je auto en nog pda'tje er bij
had je die niet kunne gebruiken wat dingen mee aan te sturen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Ja ik zie nog zat. als ik zit komt het niet boven mijn dashboard uit, nou ja mssn 5 cm. en die pda gebruik ik puur voor gps (in de auto dan) en daarbuiten gewoon voor andere zaken. die monitor komt van een oude laptop of. hoe ik die kabel storingsvrij heb verlengd ga ik mssn nog uitleggen in een kleine tutorial. als daar prijs op word gesteld

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Ja hoor, dat wordt op prijs gesteld Rob... in ieder geval door mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor als je toch DivX films wilt spelen: Movix
Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar zit er wel aan te denken om m'n cd's (DVD's) in de toekomst zo te branden.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Ja ik heb hier heel veel interesse in, laat maar horen hoe jij dat gedaan hebt :-)
Met andere woorden Ja, Ja, Ja dat wordt op prijs gesteld Rob, laat zien, laat zien! >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Ik zal straks AcouSE wel mailen en kijken of ik toestemming krijg om een kleine tutorial/faq te schrijven over het hoe en wat. het is best wel handig om te weten..

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Laatst online: 10:53
ik denk dat je dat scherm binnen de kortste keren kwijt bent i.v.m. inbraak pas maar op.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

RoBBS schreef op 28 december 2003 @ 13:51:
Ik zal straks AcouSE wel mailen en kijken of ik toestemming krijg om een kleine tutorial/faq te schrijven over het hoe en wat. het is best wel handig om te weten..
Ja laat maar horen!!!! ben benieuwd! :9~

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Dat scherm word niet gejat hoor. de kabel is in het midden voorzien van een ide-connector om em los te halen en dan til je em zo van de bevestiging af :)

de (bijna) Final pics.

Eerst weer ff starten :). als je dus met een 12->220 convertor gaat werken start je auto als je hem aanzet. je accu is met een minuut of 5 leeg.
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/starten.JPG

de middenconsole toen die bijna af was:
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/console.JPG

nog ff wat afmonteren :)
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/knutselen.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/montage3.JPG

en ja hoor, we hebben 220. getest met een dremel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/jahoor220.JPG

de laptop werkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/laptopfinal.JPG

en de rest ook :)
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/werken1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/werken2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/werken3.JPG

[ Voor 77% gewijzigd door RoBBS op 28-12-2003 17:39 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ziet er al heel cool uit! (bookmarked!)
misschien een idee om er een draadloos toetsenbord aan te hangen dan is de boel eventueel ook nog vanaf de 8erbank te bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

Wow, lijkt net wel een autootje van 2 fast 2 furious ;)

Mss kun je via een gat in het dashbord die kabel naar de laptop leiden. Dat zou toch die kabel zo goe als verbergen.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Dat kan, maar dan kan ik de monitor niet zonder meer verwijderen. en dat lijkt me toch wel handig. om zo´n scherm erin te laten als ik bv. in amsterdam ben :S

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zit dat scherm nou niet in de weg als je rechts over de motorkap wilt kijken?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
dat antwoord staat een aantal posts hoger. maar ik ben blij dat jullie je zoveel zorgen maken over mijn veiligeheid

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat notebook schuift naar binnen als je die klep van het handschoenenvak omhoog duwt? Ziet er allemaal wel impressive uit hoor. Hoe je dat doet met dat scherm is zekerweten interessant. Niet alleen om ze in te bouwen in auto's :).

Cool gedaan, alleen zou ik de bezels van het scherm ook carbonlooks meegeven. Wordt het net wat meer 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Let je wel een beetje op dat het echt slecht is voor (auto-)accu's als ze helemaal leeg getrokken worden.
* TD-er heeft na 2x de lichten aan laten staan een nieuwe accu moeten kopen omdat daarna na 3+ dagen stilstaan de auto niet meer startte.

[ Voor 5% gewijzigd door TD-er op 28-12-2003 20:34 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

He maaruh,

Volgens mij word je erg snel van de weg geplukt als de kit dit ziet.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Ik weet het niet. volgens mij is het niet illegaal om dit in je auto te hebben,. die dvd/gps/video systemen mogen ook. dus waarom dit niet??

en ja. de laptop schuift naar achteren en klapt dan om omhet allemaal passend te maken. je hebt niet echt veel ruimte daar en de kachel zit er ook mog een :S maar als je hem opent moet je hem wel zelf tevoorschijn halen.

ik weet dat het slecht is om een accu helemaal te ontladen,. had eigenlijk niet gedacht dat het zoveel zou verbruiken. denk nu trouwens aan natuurkunde. correct me if I'm wrong: verbruikt ongeveer 3 Ampere (schat ik) op 220V maar als je dat uit 12 volt haalt. iets van 60?? weet niet of het klopt zo maar zou kunnen. de accu (+/- 40A) was zo leeg

En voor de mensen die er interesse in hebben,. ga nog ff kijken of het een probleem is als ik een PC-in-Auto tutorial/faq ga schrijven. merk dat er toch wel wat interesse voor is

[ Voor 13% gewijzigd door RoBBS op 29-12-2003 00:14 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik vin niet dat je kabels echt goed weggewerkt zijn. Of gebeurt dit nog?

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Klopt. de kabels zijn nog niet echt afgewerkt. gebeurt ook nog als ik weer tijd heb,. drukke maand he :) nee dat komt morgen denk ik. dan gaat ik em ook weer eens poetsen,. ziet er meteen weer anders uit. iemand nog tips voor het wegwerken. PS de kabel van de monitor zit met een connector aan elkaar om em d'r nog uit te kunnen halen

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
RoBBS schreef op 29 december 2003 @ 00:09:
[...]
ik weet dat het slecht is om een accu helemaal te ontladen,. had eigenlijk niet gedacht dat het zoveel zou verbruiken. denk nu trouwens aan natuurkunde. correct me if I'm wrong: verbruikt ongeveer 3 Ampere (schat ik) op 220V maar als je dat uit 12 volt haalt. iets van 60?? weet niet of het klopt zo maar zou kunnen. de accu (+/- 40A) was zo leeg
[...]
Het lijkt me sterk dat je 3 Ampere op 220V trekt, dat is namelijk 660Watt.
Mocht je dat wel trekken, dan trek je uit de accu (660/12 =) 55Amp.
Vrijwel alles in je auto is vermoedelijk via een max. 30A zekering geschakeld. (behalve natuurlijk de startmotor). In mijn Citroen AX is de cigarettenaansteker via een 30A zekering aangesloten.
Maar goed, een beetje laptopvoeding van tegenwoordig (jouw laptop trekt waarschijnlijk een stuk minder) kan 50 - 75 Watt leveren en mischien dat er dan nog een versterker ergens staat die zo'n 10Watt verstookt, autoradio etc en je komt wel op de 100Watt. De inefficientie van de 12 => 220 converter (75% efficientie als je geluk hebt) en je trekt een 133 - 140 Watt. Dat zou een 11 - 12 A zijn @12V.
Neemt niet weg dat je na 1 - 1,5 uur spelen al wel startproblemen kunt krijgen en mischien is je accu ook al wel wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Laatst online: 02-02-2020
RoBBS schreef op 29 december 2003 @ 00:09:
Simpel rekensommetje:
P = V * I = 220 * 3 = 660W
Ga je naar 12 volt dan wordt het:
660W = 12 * I, dus I = 660 / 12 = 55 Ampere

Maarruh, lijkt me sterk dat je laptop zoveel trekt... op de adapter van mijn oude Toshiba laptop staat: 100-240V / 0.7-0.4A, 70W-96W opgenomen vermogen dus (ipv de 660W die jij suggereert!).

[ Voor 19% gewijzigd door Stamgastje op 30-12-2003 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Zit er ook een soort schakeling op dat als je de auto uit zet, je de laptop ook van de autoaccu disconnect, of gebeurt dat al van zelf?

lijkt me wel handig namelijk ;)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

*zucht*

Waarom gebruikt niemand gewoon de 12v van de auto accu! :?
Je moet er wel regulators tussen zetten zodat je geen spanningspieken en dalen krijgt maar een mooie stroom op gewenst niveau met gewenst amperáge...

Waarom gebruik je eerst 12 volt van je accu, zet je die om naar 220v via je omvormer, en je scherm en je pc zetten dit vervolgens weer om in 19v gelijkspanning...

Er gaat zoveel spanning verloren door dit totaal nutteloze idee... :(
Waarom geen gewone 12v. laptop voeding als je toch al een laptop hebt ;) Goedkoop, gaat je accu langer mee, werkt beter, kleiner... Efficiënter...

Ben ik nou de enige met deze kronkel in me hersens, of lopen er meer mensen hier rond die dit opvalt bij 99% van de Car-mods... :?

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Je hebt helemaal gelijk. ben het ook met je eens. alleen was het plan om het even "snel" te regelen. dat het achteraf een maand heeft geduurd had ik ook niet kunnen weten. als ik kijk wat ik nu zelf ervoor heb gemaakt,. tja, had ik net zo goed meteen die 12 volt kunnen gebruiken. en nee. hij gaat niet automatisch van de accuspanning af. daarvoor moet ik wel zelf een knopje omzetten. maar hij gaat wel flink piepen als ik dat niet doe (denk aan je lichten) dus dat vergeet ik niet :)

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Laatst online: 20-03-2022
zwahiel schreef op 30 december 2003 @ 02:28:
*zucht*

Ben ik nou de enige met deze kronkel in me hersens, of lopen er meer mensen hier rond die dit opvalt bij 99% van de Car-mods... :?
Nee hoor... Ik heb gewoon zo'n converter van Hape (12V -> 19V) om de batterij te laden via de aansteker... Werkt prima, en trekt echt niet zoveel als een 12->220 converter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hier heb je zo'n 12V notebookvoeding: http://www.hape.nl/batterijen/av67.html

Ik heb hem zelf ook, alleen nog nooit getest (gekocht van mijn Freebees bij de Kijkshop)

-edit-
Maar ik heb een linkje er bij :P

[ Voor 14% gewijzigd door Resistor op 30-12-2003 14:12 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@Resistor:
wat kostte die adapter ongeveer in euros?
Ziet er uit als een geschakelde voeding (lees: weinig warmteontwikkeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Klik (?) (of www.kijkshop.nl => uitgebreid zoeken => merknaam => hape (het plaatje werkt niet))
€32,99

Hij staat er onder 'notebookvoeding hape'.

Ik heb hem nog niet getest, maar als je hem gaat gebruiken wel goed opletten hoe hij aangesloten moet worden, aanstekerkant is niet zo moeilijk, maar wat er in de notebook geplugd moet worden moet even goed bekeken worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Resistor op 30-12-2003 16:42 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaatje op Kijkshop.nl doet het idd niet...

Hape AV67 universele autovoeding voor oa. laptops

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/av67_detail.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/av67_set.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/av67_stekkertjes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Hape-AV67.jpg

Andere modellen voor in auto: http://www.hape.nl/batterijen/overz_netvoed.html

Google: Hape AV67

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

als je nog op zoek bent naar een bijpassende "blitse" afstandsbediening:
Kameleon Remote
Samen met een IR-ontvanger en winamp (e.d.) moet dat prima lukken lijkt me!

met behulp van Windowblinds kun je win98 wel een leuke skin geven.... Ziet alles er wat interessanter uit:
http://www.stardock.com/products/windowblinds/

[ Voor 9% gewijzigd door kazz1980 op 30-12-2003 18:36 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Kijk dat bedoel ik nou... Als je al een laptop gebruikt kun je beter aan deze voedingen denken...

Maar als je gewoon een normale ATX in je pc wilt gebruiken vooral veel mensen een 220 converter... :X

Je kunt daar ook beter dit gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsg-electronic.de/produktfotos/highres/sdd-g.jpg

Toch al zo'n 160 watt met 12v input... :) ATX form
http://www.rsg-electronic...viklick=10&prodklick=1040
http://www.rsg-electronic.de/en/datenblatt/sdx-160.pdf Productsheet :*

Kortom deze komt al uit Duitsland, da's heel wat beter dan de eerdere versies die uit een of ander ver land zouden komen... :)

2e link met googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Het is even rustig geweest maar er komt nog meer. als ik toestemming krijg ga ik een tutorial schrijven hoe ik het heb gedaan,. en natuurlijk als de afwerking compleet is de finalpics. stay tuned

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daro
  • Laatst online: 11-09 13:32
:o Ik wacht vol ongeduld... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi RoBBS,
Ziet er goed en strak uit.
Ben zelf ook bezig geweest met dit onderwerp.
Niet met een laptop maar eerst met een epia mobotje(c3-800), maar die heeft de geest gegeven en heb er nu tijdelijk een ander mobotje in liggen.
Zelf een voeding in elkaar gesoldeerd en ben nu met een paar andere dingetjes bezig.
(relais kaart voor neon, gps heb net de ontvanger binnen en vandaag het toetsenbordje in mijn zonneklep gemaakt).

Meer over mijn projectje kun je lezen op:
http://ftp.castel.nl/~veenp23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23
Klein beetje off-topic..

Moest gelijk aan dit topic denken toen ik disndag in de metro op pagina 12 het volgende ingezonden stukje las:
Dvd kijken in auto nog
gevaarlijker dan bellen

Vandaag reed ik met mijn
vriendin in de auto en zag ik een
man in een auto Lord of the Rings
(goede film trouwens) kijken op
zijn dvd-speler.
Toen vroeg ik me af, als
iemand honderden euro's boete
krijgt voor het praten aan de telefoon
onder het rijden, hoeveel
zou iemand moeten krijgen voor
het kijken naar een film? Volgens
mij heb je je ogen harder nodig in
de auto dan één van je handen
om de telefoon vast te houden.

R. Windster, Utrecht
Iemand die zich aangesproken voelt mbt het kijken van LOTR? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jelmer op 01-01-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
  • Laatst online: 01-01 21:22
Waarom niet gewoon een adaptor voor je laptop .... heb er zelf ook een, erg makkelijk als je op stage in het midden van de bush van Kenia zit en waar je soms alleen een auto hebt om dat ding op te laten lopen. Dat kreng koste wel het nodige, iets van 90 euro.

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Iedereen heeft aanmerkingen op de stroomtoevoer maar ik heb al verteld dat dat beter was geweest, maar dat 220 ook werkt. en heel handig is. :)

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 12:26

Metro2002

Memento mori

vraag aan de TS
hoe heb je dat scherm bevestigd aan je dashboard?
(kan je daar een plaatje van neerzetten?)

ik vind dit namelijk wel een heel goed uitgewerkt idee wat ook goed zelf te doen is.
en hoe heb je die cdrom speler (standaard cd speler neem ik aan? ) aangesloten op de laptop?

en mbt stroomtoevoer was inderdaad een 12v plug voor een notebookje handiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Antwoord komt vanavond. eerst ff s-ata drive proberen te installeren

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Sorry voor het late antwoord.

De schermbevestiging ben ik opnieuw aan het maken,. aangezien de vorige steeds het gezelschap van mijn versnellingspook opzocht, ja, hij viel d'r steeds af.

De dvd speler is gewoon standaard en daar heb ik een adapter voor gekocht van freecom. gewoon een externe ide poort met een PCMCIA kaart d'r an. werkt perfect

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

Top plan ook leuk uitgewerkt en gemaakt, maar naar mijn mening een beetje half afgewerkt.

maar zeker een leuk extratje voor in de auto

kuch proest 8( stationwagon :?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ik zoek een programmatje om het scherm 180 graden te draaien, kan dit? Ik wil namelijk een laptop aan het dak kunnen klikken en het scherm naar beneden klappen zodat ik DVD's kan kijken enzo op redelijk groot formaat. Het progje mag niet teveel recources gebruiken, het is geen super laptop helaas. Ik weet dat sommige kaarten het standaard kunnen doen, maar deze weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Benadski dit kan!.. heb je misschien een geforce kaart?.. Gebruik Nview.. die is bij de detanator drivers geleverd.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
nketelaar schreef op 03 februari 2004 @ 13:37:
Top plan ook leuk uitgewerkt en gemaakt, maar naar mijn mening een beetje half afgewerkt.

maar zeker een leuk extratje voor in de auto

kuch proest 8( stationwagon :?
Jah klopt,. het is ook niet af, niet tevreden genoeg dus we gaan gewoon door. Komt waarschijnlijk nog een 2e pc in. omdat ik niet tevreden ben over de snelheid van de laptop maar omdat ik nog een 2e scherm heb liggen probeer ik die aan een "normale" Pc te hangen. die gaat dan muziek+films verzorgen,. de huidige kan dat niet omdat 266mhz niet echt snel is. de laptop moet allerlei dingen van de auto gaan bijhouden en dat dan mooi grafisch weergeven. binnen/buitentemperatuur. als het te doen is ook dingen als bandenspanning. verbruik, turbodruk en nog meer leuke dingetjes :)

En ja,. een Station. wat is daar mis mee?

I said I'd be back...

Pagina: 1 2 Laatste