Ik heb vrij goed nieuws: ik ben druk bezig geweest naar PCI risers voor het VIA Epia board,
die van de inkoopactie
Ennuh, ik denk dat ik het een en ander heb gevonden:
Riser 1:
Fabrikant: Rackmountpro
URL: Rackmountpro
Prijs: $65
Specs: Dit is een riser met controller aan boord, waardoor er dus drie sloten mogelijk zijn. Hij is zelfs
getest door het bedrijf, hier is de email conversatie:
Ze hebben ook wat pics opgestuurd:
K*T
endoria ligt eraf. Pics krijgen jullie tegoed.
Riser 2:
Fabrikant: Cofan-USA
Prijs: nog niet bekend
Specs: Dit is een veel simpelere riser zonder controller aan boord en met maar twee PCI sloten.
Omdat er geen controller aan boord is, zal deze een stuk goedkoper zijn.
E-mail conversatie:
Ook hier krijgen jullie de pics later.
Riser 3:
Fabrikant: Space Promotion
Prijs: onbekend
Specs: Weet hier nog niets van. Voordeel is wel dat het een Nederlands bedrijf is.
E-mail conversatie:
Hier heb ik verder nog geen antwoord op.
Ik zal zo een paar mails de deur uitdoen met de vraag
naar shipping costs en dergelijke. Als jullie nu ff
willen aangeven of jullie interesse hebben en zo ja in welke riser (voor zover je nu al kan beslissen)
dan kan er misschien hiervoor een inkoopactie worden gehouden. Om een inkoopactie heb ik zelf te weinig
tijd, maar er zal best wel een GoTter zijn die tijd overheeft
die van de inkoopactie
Ennuh, ik denk dat ik het een en ander heb gevonden:
Riser 1:
Fabrikant: Rackmountpro
URL: Rackmountpro
Prijs: $65
Specs: Dit is een riser met controller aan boord, waardoor er dus drie sloten mogelijk zijn. Hij is zelfs
getest door het bedrijf, hier is de email conversatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| Ik: Goodday, I have a question regarding the PCI riser part nr. AC-RISER-2U32BIT-3261. On a dutch forum, there is a collective buying action going on. We buy collectively about 100 VIA Epia mainboards. There's only one PCI slot mounted on this board and a lot of buyers want to use at least 2 PCI slots, which automatically requirers a PCI riser. The size of the riser doesn't matter: most people will build their own case. It is important to know for sure that the AC-RISER-2U32BIT-3261 will work on the VIA Epia board. The link for information about the VIA board: http://www.viavpsd.com/products/epia_mini_itx_spec.jsp If the riser will work, how is your policy about shipping to The Netherlands and discount on a large number (about 50) of risers? I hope you can help me and I am waiting for reply. Yours sincerely, Arjen Thomson Multimedia, Breda The Netherlands. zij: Arjen, Thank you for your inquiry. This is very good point. My understand there are three motherboard making 17" x 17" size board which is Shuttle, FreeTech and VIA. I need check with them when they design the board does they keep the DMA for extra PCI slot. If the board/bios has remain PCI expension the the riser card you found will work otherwise -noway. I will let you know today. (I will get one board for trying) Best regards, Tommy Tang zij: Arjen, I tested it will working fine. Since the Riser card can asign IRQ/DMA from the mother board. Tommy |
Ze hebben ook wat pics opgestuurd:
K*T
Riser 2:
Fabrikant: Cofan-USA
Prijs: nog niet bekend
Specs: Dit is een veel simpelere riser zonder controller aan boord en met maar twee PCI sloten.
Omdat er geen controller aan boord is, zal deze een stuk goedkoper zijn.
E-mail conversatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Ik: zelfde als boven. zij: Hi Arjen, Finally, I found what the riser card you want. Please check the picture that's for VIA EPIA mini-ITX main board. We are waiting the approval from the VIA, I think it will be done by this week. We will have the part coming Friday so once I have it I will let you know. Best regards, Sam Kim Cofan USA |
Ook hier krijgen jullie de pics later.
Riser 3:
Fabrikant: Space Promotion
Prijs: onbekend
Specs: Weet hier nog niets van. Voordeel is wel dat het een Nederlands bedrijf is.
E-mail conversatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Ik: Goedenmiddag, Ik ben op zoek naar een speciale PCI-riser. Dit is een riser voor het VIA Epia ITX mainboard. Door deze riser wordt het mogelijk om ipv 1 twee PCI-apparaten aan te sluiten op dit bord. Verkoopt u deze risers ook? Mvgr, Arjen Thomson Multimedia, Breda zij: Ik heb inmiddels een mogelijke riser gevonden, maar ik moet wat meer gegevens nodig van de kast. De mogelijke riser is 6,3 cm hoog. Past dit? Ik: In dit stadium maakt het niet uit of de riser past, de meeste mensen zullen hun kast zelf maken. Het belangrijkste is of deze riser daadwerkelijk werkt op dit desbetreffende mainboard. |
Hier heb ik verder nog geen antwoord op.
Ik zal zo een paar mails de deur uitdoen met de vraag
naar shipping costs en dergelijke. Als jullie nu ff
willen aangeven of jullie interesse hebben en zo ja in welke riser (voor zover je nu al kan beslissen)
dan kan er misschien hiervoor een inkoopactie worden gehouden. Om een inkoopactie heb ik zelf te weinig
tijd, maar er zal best wel een GoTter zijn die tijd overheeft
[ Voor 0% gewijzigd door almightyarjen op 22-03-2011 14:28 . Reden: ff naampje wegpoetsen ;) ]