[CM] PC in je Auto. Info en How-to's.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27

GigaTexel_BE

AMD MP²

ja tuurlijk kun je die parallel hangen

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

de link voor de component placing werkt niet -> http://www.sproggy.freese...mk25/psu2-5_placement.pdf
zo wel :)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, dat zou ik ook zeggen, maar ik was bang voor wat er gebeurt als ze niet alle twee of alle drie dezelfde spanning leveren. Als de ene 4,9 en de ander 5,1 uitspuwt gaan er misschien vreemde dingen gebeuren, vandaar dat ik niet meteen ja durf te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 19:15:
Ja ok, dat zou ik ook zeggen, maar ik was bang voor wat er gebeurt als ze niet alle twee of alle drie dezelfde spanning leveren. Als de ene 4,9 en de ander 5,1 uitspuwt gaan er misschien vreemde dingen gebeuren, vandaar dat ik niet meteen ja durf te zeggen ;)
Daarom worden normalerwijs de uitgangen via een 0.1 ohm weerstand aan elkaar gekoppelt zodat de stroomverdeling de regulators op spanning kunnen houden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intGod schreef op 15 July 2003 @ 10:44:
Ik bedoelde dus: getest en niet goed bevonden voor gebruik in de auto! Wel uitstekend voor gebruik in huis en erg klein.
't Lijkt allemaal mee te vallen :) Zojuist eerste testrit gemaakt met een V8000 eraam en tot nog toe draait 'ie prima.

Het is inderdaad bijna hetzelfde apparaat als op de foto's van mini-box, maar misschien net genoeg verschillen om wel goed te werken ? Of misschien had je geen rot exemplaar ? Of misschien heeft een bmw een nettere spanning ?

Tot nog toe in ieder geval erg tevreden met het geheel. Het moet nog netjes ingebouwd en alles, maar 't begin is er. En natuurlijk moet ik nog een Unilink verbinding maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
Sinclair schreef op 26 augustus 2003 @ 19:25:
Daarom worden normalerwijs de uitgangen via een 0.1 ohm weerstand aan elkaar gekoppelt zodat de stroomverdeling de regulators op spanning kunnen houden.
GigaTexel_BE schreef op 26 August 2003 @ 19:06:
ja tuurlijk kun je die parallel hangen
Mooi, gisteravond was ik al een voeding aan het ontwerpen (alleen voor AT), nu weet ik wat meer, dus kan ik verder proberen. Ik post ontwerp wel als ik alles voor elkaar krijg tenminste.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:23
Bware81 schreef op 23 August 2003 @ 01:01:
mijn trackball werkt goed. ik heb er nooit geen probs. mee gehad. misschien moet je hem een keer zuiver maken dat wil bij een normale muis ook weleens werken.
Heb ik ook al gedaan, hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam nog een aantal schermpjes tegen voor inbouw of montage op het dashboard. Er staat niet echt veel info bij maar het ziet er wel leuk uit. http://www.omnivision.nl/vity.htm Hieronder een quote uit de aanbiedingen:
Vity LCV 70-16/9 AV Demo model nu: € 445,00
Normaal: € 495,00
exclusief 19% BTW

Dit 7" breedbeeld TFT-LCD scherm inclusief ingebouwde spiekers :) is ideaal om als reclame display te gebruiken. Door zijn kleine afmeting is dit scherm makelijk in een display of etalage te plaatsen.

Technische specificaties:
. 1140x234
. Max omgevingstemperatuur: -30 c ~ 60 c
. Input: 12 Volt
. Beeldverhouding: 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

had je beter zo een xenarc uit de IA gekocht :)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GigaTexel_BE schreef op 29 August 2003 @ 15:10:
had je beter zo een xenarc uit de IA gekocht :)
Ja idd, maar ik was niet op de hoogte van die inkoopactie. Pas toen ie zo ongeveer afgelopen was zag ik dat er een inkoopactie was voor die xenarc schermpjes... Maar het is voor mij eigenlijk nog te vroeg om zo'n schermpje te kopen, moet eerst eens bekijken of ik alles werkend kan krijgen in de auto.

Edit: Ik zie nu dat de Xenarc 7" USB touchscreen vga input/rca video input ook te krijgen is op http://www.myelectronics.nl/nl/dept_116.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze besteld als demo (heb erbij gelogen dat ik misschien wil gaan importeren) voor $190 + $30 verzendkosten :). Het wordt wel ff wachten want hij moet uit china komen...

http://www.lilliput.cn/show.asp?thingsid=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 23:02:
Ik heb deze besteld als demo (heb erbij gelogen dat ik misschien wil gaan importeren) voor $190 + $30 verzendkosten :). Het wordt wel ff wachten want hij moet uit china komen...

http://www.lilliput.cn/show.asp?thingsid=15
Oh wacht ff, dit is een nieuwe versie... Ik heb dus de oude 618 versie besteld:

Item Specifications Unit
显示尺寸 7 inch
分辨率 800(H) x 480(V) pixels
像素尺寸 0.1905(H) x 0.1905(V) mm
有效面积 152.4(H) x 91.44(V) mm
彩色 262,144 colors
对比度 200:1
亮度 400 cd/m²
响应时间 30 ms
视角 (CR>=5) 65/65(R/L),45/60(U/D) °
供电电压 3.3 V
耗电 (without inveter) 5.0 W
背光 Side light system, CFL 1 tube
外型尺寸 165.0(W) x 106(H) x 10.5 max.(T) mm
重量 170 gram
输入格式 18 bit digital RGB(CMOS)

Mijn chinees is niet zo goed, maar 't is zo wel duidelijk.

Ik zal als ik 'm in goede orde heb binnengekregen (als de betaling en de levering goed verlopen) eens navragen wat de nieuwe versie (met touchscreen) moet gaan kosten, kunnen we misschien een ia van brouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

ja want dat touchscreen is echt :9~ :9~ :9~

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Per toeval kwam ik dit tegen:
http://www.nickl.de/Start...DisplayPC.PComp10;Lang=Uk

Hebbie in 1x alles wat je nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinclair schreef op 03 September 2003 @ 13:23:
Per toeval kwam ik dit tegen:
http://www.nickl.de/Start...DisplayPC.PComp10;Lang=Uk

Hebbie in 1x alles wat je nodig hebt :)
Da's een complete pc man, dan is de LoL er toch af of niet dan :D

Als ze die uit je auto jatten... })

• poing
  • Niet online
Is het mogenlijk een SPDIF ingang in een autoradio te modden? Zoja, info? Ik heb namelijk een kenwood, met goede speakers en zou mijn laptop er simpelweg willen aanhangen via spdif kabeltje.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58
even een beetje OFFTOPIC.....

Een Pioneer Headunit is toch wel HEEL handig als je PC in de auto wil...gewoon kabeltje kopen voor IP-bus (waar wisselaar op aan gesloten wordt) en die aan je laptop hangen en voila..geluid over je speakers...

ehhhh..HOI

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Zo'n pioneer-headunit heeft toch ook een touchscreen als ik me niet vergis? Valt daar niets te verzinnen dat die ook de pc kan aansturen?

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:42
www.megacar.com

Tips vind je daar ;)

Niet normaal wat ze daar allemaal gebouwt hebben.

Verwijderd

nou ik heb vandaag ook maar even een omvormer 12 - 220 gehaald. Waarvan de eerste het gelijk niet deed (150 watt) toen maar terug gegaan en begon hij een paar te testen op een TV aldaar. Uiteindelijk bleek er 1 van 300 watt wel te doen. Nou deze meegenomen en aangesloten en jawel mijn computer starte opl. Helaas na 2 keer gebruiken weer niet gelukt !

Hij levert steeds 1 sec genoeg en dan gaat het lampje van mijn MOBO alweer uit :(
hierna is hij even een paar seconden uit en gaat ie weer heel even aan !

De persoon in de winkel had het over dat ik een geschakelde voeding had e.d. maar als ik hier een beetje doorlees dan heeft geloof ik 90% een simpele omvormer die gewoon 220 levert en waarop de computer het ook nog is doet!

Nou vraag ik aan jullie of het aan mij ligt of aan de omvormer !?! Deze omvormer koste mij 60 euro dus aan de prijs kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

hoeveel watt trekt je pc? en wat voor pc is het?

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis een asus k7v met een athlon 650mhz... ong 120 watt (groot geschat).

Voeding extra belasten ?! Wat heeft dat er precies mee te maken ?!

anyway : probleem is opgelost, je moet goede dikke kabels nemen (vooral de massa kabel) en niet te lang maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 13:46
Ik heb een mailtje gestuurt over dat 10" touchcreenscherm @1024x768 (van nickl.de) benieuwd wat het kost.... 'k zal jullie informeren.

it's the car that separates the man from the boys

• pim4
heb antwoord gekregen .... onbetaalbaar. richtprijs 5500 euro met touchscreen.
aan te prijs te oordelen worden de pixels er met de hand ingesoldeerd... per kleur.... door een hele dure arbeidskracht. het zullen wel uitzonderlijk kwalitatief goede spulletjes zijn.

• memphis

memphis

pim4 schreef op 17 September 2003 @ 11:58:
heb antwoord gekregen .... onbetaalbaar. richtprijs 5500 euro met touchscreen.
aan te prijs te oordelen worden de pixels er met de hand ingesoldeerd... per kleur.... door een hele dure arbeidskracht. het zullen wel uitzonderlijk kwalitatief goede spulletjes zijn.
Is niet alleen een scherm, is een complete PC voor de industriele markt....

• pim4
nee hoor, als je de complete site bekijkt hebben ze ook losse tft schermen in allerlei maten en soorten. ze slikken allerlei voltages, hoge lichtopbrengst, maar niet te betalen. :(

Verwijderd

Even een vraag/probleem tussendoor van mij:
Ik kreeg steeds meer last van ruis over de speakers van de inverter die ik gebruik in de auto voor m'n pc. Nu heb ik op aanraden van de lokale electronicboer me er van verzekerd dat er geen aardlus mogelijk is: de pc is nu alleen via de inverter geground (eerst had deze nog een ander aarde-punt in de auto). Nu is het ruisen alleen nog maar 10X zo erg geworden :( .
Een ground-loop-isolator bood eerder al geen uitkomst en na weer een hele middag kabels trekken ben ik het zo'n beetje moe... Heeft er iemand bruikbare (en niet te dure ;) ) tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helloow allemaal,

ik ben van plan om DC-DC power solutions te bestellen uit Amerika. Omdat de verzendingskosten nogal hoog liggen had ik gedacht om meteen een groter aantal te bestellen. Zo zullen de verzendingskosten voor iedereen kleiner worden. Het is hetvolgende artikel: http://www.mini-box.com/pw-70a.htm

Ik hoop dat er mensen zijn die dit ook willen. Indien interesse stuur me maar een mailtje op stijn.stroobants@pandora.be.

Met vriendelijke groeten,
Stijn Stroobants

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel oppassen , deze kan niet rechtsreeks in de auto worden gebruikt , dan bedoel ik rechtsstreeks aan de acu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al zo'n 12/230 converter gekocht bij de conrad, kost maar 40 euro en aan 100 watt heb je ruim voldoende :D

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Schopperdeschop.

Ben ff aan t googlen geweest en kwam terecht op monitor.pagina.nl , waar ik deze pagina heb gevonden:

http://www.tft-plaza.nl/index.php?cat=9298a

Hier verkopen ze 10 inch inbouw TFT's voor rond de Eur 400. Moet je dus wel zelf een frame omheen maken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• PASware
dreeke schreef op 25 September 2003 @ 22:49:
Schopperdeschop.

Ben ff aan t googlen geweest en kwam terecht op monitor.pagina.nl , waar ik deze pagina heb gevonden:

http://www.tft-plaza.nl/index.php?cat=9298a

Hier verkopen ze 10 inch inbouw TFT's voor rond de Eur 400. Moet je dus wel zelf een frame omheen maken.
helemaal niet zo'n gekke prijs.

Mijn update:
ikwil serieus aan de carmp3. Mijn eigen ontwerp voeding is bijna af (moet alleen nog testen of -12 en -5v werken (en nodig zijn)). Er komt een tftje en een klein toetsenbordje (en een trackball). Pc specs worden ongeveer dit: kleine AT mobo (jetway 542c), 12mb edo (wil eigenlijk sdram, kan ook erin), 1,6gb hdd, cdromspeler.

Ik wacht nog op onderdelen van een IA voor de voeding, daarna testen, testen en nog eens testen, werkt alles goed, komt pc in de auto :D

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
*EDIT*
Dit schermpje moet dus uit Hong Kong komen...verzendkosten zijn volgens hun ebay pagina 36 US dollars....het schermpje zelf kost 228 US dollar dus totale kosten zijn 264 US dollar...omgerekend is dat 230.84 Euro's....

Is dit te vertrouwen? Ben beetje huiverig wat betreft Ebay...Het is wel heeeel goedkoop voor een VGA Scherm!!!!

http://cgi.ebay.com/ws/eB...3048897299&category=14946

Hier nog een link voor test van liliput VS Xenarc...en het liliput scherm ziet er fanatstisch uit!!!!
http://www.digitalww.com/lilliput_vs_xenarc.htm

Is dit te doen? Omdat het pakket uit Hong kong komt komt er dna ook nog gewoon import belasting over? Vast wel...kan dit ook als een gift worden verzonden?

Wat vinden jullie?

[ Voor 71% gewijzigd door krizzziz op 29-09-2003 15:53 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje bezig met mijn Auto PC project, in principe heb ik alles bij elkaar maar heb nog 1 hindernis te nemen VOEDING!

De door mij gebruikte case heeft al een 12 volt ingang maar direct aansluiten op de accu is geen optie vanwege de wisselende voltages van de accu. Ik hoor teveel verschillende verhalen over het reguleren van de van de 12 volt om het aan te durven. Een inverter vind ik geen optie.

Eigenlijk ben ik al een tijdje op zoek naar een nette oplossing....

Op het forum van MP3car.com hoorde ik van een ATX voeding van Opus www.opussolutions.com het betreft een 90 watt (voor ITX) versie (staat niet op de site, maar is vergelijkbaar met de 150 watt)

Volgens mij heeft deze voeding echt alles:

- Automatisch opstarten en afsluiten van je PC
- 7 tot 18 volt input (dus je pc blijft werken tijdens het starten)
- beveiliging tegen 'leegtrekken'van de accu

Helaas schijnt deze voeding niet echt goedkoop te zijn (150 a 200 Euro), maar volgens de bezitters elke cent waard.

Ik heb een mail uitgedaan naar Opus of ze een prijsopgaaf willen doen, mijn vraag is, zijn er hier andere mensen serieus geinteresseerd in deze voeding (scheelt weer in de kosten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich ben ik wel geïnteresseerd in zo'n Opus voeding, alleen is het wel een fors bedrag wat er voor een dergelijke voeding gevraagd wordt ;( De features van het ding zijn daarentegen wel erg :9~

Hoe kom je trouwens aan die prijs-info? Op de site kan ik er nix over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:51

SdR

Trouwens net iets handigs gevonden:

http://www.discountcarste...il.asp?product_ID=CD-RB10

Afbeeldingslocatie: http://www.discountcarstereo.com/Accessories/cd-rb10_s.jpg

Pioneer CD-RB10 RCA to IP-BUS Adapter
Description: This product is an RCA/IP-BUS converting connector designed to be used to connect devices with RCA output (car navigation units, VCRs, DAT decks, etc.) to the IP-BUS in Pioneer receivers or main units. In order to listen to external devices attached to this connector, turn the external device's power on, put it in play or other operational mode, and set the main unit's source selector switch to "AUX". When the CD-RB10 is installed, a Pioneer CD Changer cannot be connected. Use CD-RB20 adapter for Changer + Aux. input connection and our Mini-plug to RCA adapter
Availability=

Hiermee kun je dus een geluidskaart van je CAR-PC aansluiten via 2 tulp connectors op je IP-Bus van je Pioneer Radio\CD speler.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende in m'n auto:
Pentium 1 133Mhz
64 Mb RAM
8 Mb Compact Flash Card (met m'n zelf geknutselde linux erop)
20 GB Hardeschijf voor de muziek
Een FM radio kaartje
Infrarood ontvanger (www.lirc.org)
Character LCD (20x4) aan de printerpoort
Geen toetsenbord of muis, maar een netwerkkaart, ssh en een laptop voor eventuele aanpassingen.

Hoe ik dit allemaal in elkaar heb gebouwd is te vinden op http://schapenstal.homeip.net/alcas/

Het is wel duidelijk dat dit systeem puur voor de muziek gebouwd is. Alhoewel ik wel een keer een webcam op m’n bumper ga monteren om ‘ns wat spectaculaire foto’s te maken.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
SdR schreef op 30 september 2003 @ 09:50:

[afbeelding]

Description: This product is an RCA/IP-BUS converting connector designed to be used to connect devices with RCA output (car navigation units, VCRs, DAT decks, etc.) to the IP-BUS in Pioneer receivers or main units. In order to listen to external devices attached to this connector, turn the external device's power on, put it in play or other operational mode, and set the main unit's source selector switch to "AUX". When the CD-RB10 is installed, a Pioneer CD Changer cannot be connected. Use CD-RB20 adapter for Changer + Aux. input connection and our Mini-plug to RCA adapter
Availability=

Hiermee kun je dus een geluidskaart van je CAR-PC aansluiten via 2 tulp connectors op je IP-Bus van je Pioneer Radio\CD speler.
zoiets heb ik ook..maar dan voor ehh..22 euro ofzo bij de halfords gekocht...Origineel Pioneer natuurlijk...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
SdR schreef op 30 September 2003 @ 09:50:

[afbeelding]

Availability=

Handig?
Dit is hèt nadeel van pioneer, bijna geen enkele radio van hun heeft een Aux-in. Moet je dus weer los kopen, kost iets van tegen de €80...
Hoe die €22 kan snap ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) ;)
Ik zie dat er al veel mensen mij voor zijn met en CarPc :P :9 veel suc6 gasten
Hier is mijn project - Dr.BenDeR zijn CarPc
Car: Astra Cabrio :P

Pc: VIA EPIA M10000,256DDR ram, 60 giga 133 ata 3.5inch HD, 12V voeding 5A, GPS antene
Scherm: 7 inch TFT Touchscreen 'het zelfde als enermax maar dan zonder die klever van hun' prijs belgie op de beurs 400€
Software: windows xp, myHTPC, route planner 2003, PowerDvD, Winamp3.0,

Dit geheel werkt perfect met elkaar :7 maar er is wel één dik nadeel scherm is moelijk leesbaar als het dak van de wagen eraf is 8)7 ;( . Weet er soms iemand en goed progy voor voice control ,route planner met voice sturing.?
Volgende stapen zijn regulator en energie tank voor de voeding + pc aansturing via het sleutel contact van de wagen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bericht terug van OPUS, http://www.opussolutions.com, een enkele versie van hun 90 watt car power supply kost 142 dollar (180 dollar voor een 150 watt), bij hoeveelheden 10+ is dat 10 dollar minder.

In de tussentijd vond ik een interessant verhaal op mini-box.com over toepassingen van mini-itx in auto's

Zie:

http://www.mini-box.com/power.pdf

Mini-box brengt binnen een paar weken een ITPS uit, die ervoor zorgt dat je PC netjes aan en uit gaat op basis van het contact van je auto. Dit is volgens mij een goede oplossing voor mensen die zoals ik een Procase (bv 2677) kast hebben die al op 12 volt kan werken..... In het artikel staat ook een simpel schema hoe je de 12 volt kan reguleren.

Eerst maar even wachten op die ITPS (waar het ook voor staat..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ook leuk als scherm: http://www.microopticalcorp.com/Products/HomePage.html :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Falskdansker op 06-10-2003 17:00 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.tekgear.ca/images/large/0247.jpg
deze is iets goedkoper als die je op die site ziet ;)
voor 'maar' $450 issie van jou (320x240x16bit)

voor deze bril en andere stoere gadgets zie: http://www.tekgear.ca/product.cfm?sku=0247

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 09-10-2003 18:21 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Leuk zo'n bril maar dat neemt wel de patser-mode weg :P
Je moet eens weten hoeveel aandacht je krijgt als ze winamp op je dashboard zien draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
dis patsermode voor op straat, moet je zien hoeveel aandacht je krijgt met GoT in je zonnebril :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GigaTexel_BE schreef op 16 juni 2003 @ 20:47:
en ook lijkt het me handig, voor mensen zonder een gigantisch dashboard, dat je de houder links kan plaatsen
*clickable*
[afbeelding]

hij zou moeten komen waar de gsm-houder nu hangt (mijn 5510 past daar niet in)
offtopic:
is een Lancia Dedra Special Edition uit '93 2.0 TD met intercooler, anders vraag iemand 2posts hieronder toch welke auto het is :)
[off topic]Ik zou n Lancia Thema pakken... nog meer space.... en imo net ff iets mooier :)[/Off Topic]

als auto zijnde denk ik wel dat je n 6 cylinder moet hebben en n extra dynamo...
anders ben je elke 2de dag je accu op aant laden... lijkt me ook niet echt n optie.....

hoe zit t eigenlijk met de levensduur van je hd ? die krijgt in n auto toch best wat te verduren denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39

crashtestdummy

Ajoeto member

Misschien is dit ook nog interessant als alternatief voor muis of touchscreen:
Een Cirque touchpad als schermbesturing. Wel aan de dure kant. Mijn collega gebruikt de cruise cat op zijn desktop pc en is daar uitmate mee in zijn sas.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crashtestdummy schreef op 10 oktober 2003 @ 00:08:
Misschien is dit ook nog interessant als alternatief voor muis of touchscreen:
Een Cirque touchpad als schermbesturing. Wel aan de dure kant. Mijn collega gebruikt de cruise cat op zijn desktop pc en is daar uitmate mee in zijn sas.
heb ook eens een tijdje met zon ding gewerkt... ff wennen maar super chill
vooral met photoshop / kiezen van tracks in n mp3 player

zijn t geld wel waard die dingen... wel n goeie halen niet zon gaar ding wat in n maand dood is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en heren,

Ik heb een hoop berichten hier gelezen.... maar ik vraag me nu nog steeds af... wat kan ik nou het beste doen..
Ik wil:
GPS
MP3
VIDEO
CD
RADIO
Wat moet ik nou minimaa aan systeem hebben? en wat zijn de mogelijkheden van OS en het aan en uit gaan? Het software wat ik wil gaan gebruiken zal http://www.mediaengine.org zijn. Ik heb liever geen windows want om nou iedere keer zitten te wachten tot dat ie opgestart is...

Kan iemand mij adviseren? ik kan wel wat draadjes solderen maar geavanceerde schema's helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Ik heb heel wat topics tegen gekomen dmv de search...
Maar ik ben er nog steeds niet achter wat ik heb :?

Ik heb dus een portable dvd speler van zanon.
link

Nou is dat schermpje natuurlijk veel te klein om lekker een filmpje op te kijken.
Dat schermpje krijgt dus een andere bestemming: IN DE AUTO!!!

Ik heb nog geen foto's kunnen maken (geen digicam) maar de volgende aansluiting zit erop:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
+12V  (12 volt)
+12V  (12 volt)
R     (rood signaal)
G     (groen signaal)
B     (blauw signaal)
+5V   (5 volt)
LSP   (linker luidspreker)
RSP   (rechter luidspreker)
BRI   (waarschijnlijk de brightness)
CON   (waarschijnlijk de contrast)
P/N   (waarschijnlijk de keuze voor PAL/NTSC)
SYN   (waarschijnlijk de sync..)
GND   (de ground natuurlijk :P)
GND   (de ground natuurlijk :P)

Ik denk dat ik waarschijnlijk mazzel heb en direct met zo'n VGA-RGB kabel kan aansluiten :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.altinex.com/Products/cables/MS8106CA_photo_main.jpg

Een pdf-je: op pagina 9 spreken ze over DSUB 15P
red, green, blue & sync

Wat denken jullie? Ik dorst het nog niet om 'm aan te sluiten.
Vind het natuurlijk als ik dat schermpje kapot maak 8)7

edit:
Heb nog wat informatie gevonden: link
input = Analog R.G.B. 15-pin D-sub

[ Voor 6% gewijzigd door iMars op 10-10-2003 03:26 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta je er wel bij stil dat: Video RGB (15KHz en lager) niet hetzelfde is als VGA RGB (31KHz en hoger) en dat alleen sommige (zeldzaam) videokaarten een uitvoer kunnen geven in Video RGB (15KHz) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 01:01:
Dames en heren,

Ik heb een hoop berichten hier gelezen.... maar ik vraag me nu nog steeds af... wat kan ik nou het beste doen..
Ik wil:
GPS
MP3
VIDEO
CD
RADIO
Wat moet ik nou minimaa aan systeem hebben? en wat zijn de mogelijkheden van OS en het aan en uit gaan? Het software wat ik wil gaan gebruiken zal http://www.mediaengine.org zijn. Ik heb liever geen windows want om nou iedere keer zitten te wachten tot dat ie opgestart is...

Kan iemand mij adviseren? ik kan wel wat draadjes solderen maar geavanceerde schema's helaas niet...
Je bent een tweakert dus je kunt toch een complete PC opbouwen, solderen is hier niet bij nodig, hooguit het aansluiten van je PC op 12v in je auto vereist wat draden trekken en aansluiten.

Radio/CD zou ik gewoon met een normale autoradio doen, maar zorg wel dat je er 1 hebt met een aux input.

Verders voor de software kan je natuurlijk voor een Linux gaan maar 2000/XP is toch ook vrij snel opgestart en afgesloten lijkt mij. Niet te vergeten dat er wat makkelijk aan software te komen is. Voor XP heb je bv. XP media Desktop om makkelijk als mediacenter te gebruiken of kijk anders eens bij www.gnetcanada.com voor een ander leuk stukkie software.

En dat ZANON schermpje zal idd geen VGA signaal aankunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Kijk zulk soort topics zijn welkom ffs bookmarken en dan ook maar eens kijken of een project mogelijk is in mijn arosa'tje :) eerst nog wel ffs andere dingen die moeten veranderen die voor gaan maar dit is zkz een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 04:48:
Sta je er wel bij stil dat: Video RGB (15KHz en lager) niet hetzelfde is als VGA RGB (31KHz en hoger) en dat alleen sommige (zeldzaam) videokaarten een uitvoer kunnen geven in Video RGB (15KHz) ?
Is dat dan niet makkelijk om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

webmail schreef op 10 oktober 2003 @ 19:03:
[...]

Is dat dan niet makkelijk om te zetten?
Ik gebruik een (oud model) Trust Televiewer om vanuit VGA een RGB-NTSC signaal te krijgen voor mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Sinclair schreef op 10 October 2003 @ 19:07:
[...]

Ik gebruik een (oud model) Trust Televiewer om vanuit VGA een RGB-NTSC signaal te krijgen voor mijn scherm.
Komt dat ff goed uit :*)
Ik heb er nog zo'n een liggen

Ik gaat binnenkort ff knutselen :P
(als m'n auto klaar is, momenteel ligt mijn automaat eruit :'( )

[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 10-10-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

webmail schreef op 10 October 2003 @ 20:48:
[...]

Komt dat ff goed uit :*)
Ik heb er nog zo'n een liggen

Ik gaat binnenkort ff knutselen :P
(als m'n auto klaar is, momenteel ligt mijn automaat eruit :'( )
Yep, that is the one.

Als je de bijgeleverde scartkabel pakt kan je van daaruit de pinbezetting van de RGB en Sync bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Laat ik ook maar weer eens posten. Ik heb inmiddels samples van Maxim, Fairchild en TI binnen, dus ik ga deze vakantie beginnen met een voeding, deels gebasseerd op de Sproggy MK3.0 (ja dies er net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Sinclair schreef op 10 October 2003 @ 19:07:
[...]

wat is de kwaliteit eigenlijk hiervan? en wat voor scherm gebruik je ook alweer?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

De kwaliteit is net zo goed (of belabberd) als het signaal uit de TV-out.
Ik heb het ook op een gewone TV geprobeert en moet zeggen dat de RGB aansturing best goed te noemen is, beter dan de composiet maar op een klein LCD met te weinig pixels zal je geen verschil merken.

Ik heb een 5" scherm van een oude prototype Sony Navigatiesysteem welke in RGB aangestuurd moest worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tooms/ftp/car/DSCF0003.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Iemand enig idee waar ik het beste zo'n Opus voeding haal? Wil toch maar zelf m'n kast bouwen namelijk :). Stuk beter dan allerlei vage 12V DC regulators er los aan enzo... Met 70% efficientie :(.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Sinclair schreef op 14 October 2003 @ 07:54:
De kwaliteit is net zo goed (of belabberd) als het signaal uit de TV-out.
Ik heb het ook op een gewone TV geprobeert en moet zeggen dat de RGB aansturing best goed te noemen is, beter dan de composiet maar op een klein LCD met te weinig pixels zal je geen verschil merken.

Ik heb een 5" scherm van een oude prototype Sony Navigatiesysteem welke in RGB aangestuurd moest worden.

[afbeelding]
VAlt er makkelijk te lezen van het scherm? Ik moet zeggen het ziet er nog redleijk uit...ik zie dat je erachter een gps unit heb staan? DUs de navi info valt goed te lezen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

kRiZzZiZ schreef op 14 October 2003 @ 11:04:
[...]

VAlt er makkelijk te lezen van het scherm? Ik moet zeggen het ziet er nog redleijk uit...ik zie dat je erachter een gps unit heb staan? DUs de navi info valt goed te lezen?
Die navigatiemodule hing er nog aan voor de voeding. Die module is een prototype geweest met eigen sony software, zal dus nooit meer kunnen werken vanwege het gebrek aan de software.
Ik heb de resolutie op 640x480 staan en de text met iconen groter gemaakt, dan is het te doen...
Winamp op 2x size doet het heel goed en films gaan ook gewoon goed maar de normale windows verkenner over je harde schijf zoeken is een ramp....
Dat is ook de reden waarom er van die div media desktops zijn ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Bah.. M'n carpc werkt eindelijk, op een paar minpuntjes na..

Heb een gaar autotje, met een oude dynamo ofzo. Ik moet eerst een half uurtje rijden zodat alles lekker warm wordt voor m'n pc aan wil gaan. Heb 'm direct aan de 12 volt hangen. Denk dat ik iets moet afvlakken ofzo.. :)

En de harddisk is al gecrashed :) Zit een 40 GB ibm'tje in die los op de achterbank ligt. Denk dat dat niet helemaal goed is :P

Creative live klinkt trouwens wel _goed_! Hij heeft geen aso bas (wil ik ook niet), maar het klinkt zuiver! Dan wordt autorijden pas leuk. Pink Floyd albumpje op en heerlijk toeren..

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

De Via EPIA M10000 Nehemiah is bij Alternate nu EUR 159,-. Das vrij goedkoop maar itt tot andere 'goedkope' M10000's is dit weldegelijk een Nehemiah (gisteren getest). Dit als tip :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Burat schreef op 31 oktober 2003 @ 17:53:
De Via EPIA M10000 Nehemiah is bij Alternate nu EUR 159,-. Das vrij goedkoop maar itt tot andere 'goedkope' M10000's is dit weldegelijk een Nehemiah (gisteren getest). Dit als tip :)
Bij http://www.myelectronics.nl/ kost hij 143 euro.
Das nog ietsjes goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Het ziet er naar uit dat mijn laptop weer een normale functie krijgt:

Nieuw project car PC

Tot nu toe nog maar 25 euro ingestoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

macmouse schreef op 01 november 2003 @ 17:33:
[...]

Bij http://www.myelectronics.nl/ kost hij 143 euro.
Das nog ietsjes goedkoper
Dat is EXclusief BTW! Inclusief dus ruim 170 euro. Ik heb alle Epia verkopende bedrijven in NL wel gehad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Zijn er eigenlijk mensen die "goede" ervaring hebben met in pc in de auto en navigatie software?

Liefst met GPS natuurlijk.
Ik heb momenteel autoroute 2002, en werkt voor op de pc (met grote(re) monitor) lekker. Maar hoe is dit op een klein schermpje?

Heeft iemand ervaring met andere routeplanners/navigator's?
Zoals Alturion
Of TomTom (alleen pda's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Burat schreef op 02 november 2003 @ 21:02:
[...]

Dat is EXclusief BTW! Inclusief dus ruim 170 euro. Ik heb alle Epia verkopende bedrijven in NL wel gehad ;).
Sorry sorry, heb ik eigenlijk niet opgelet. stom van me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmail schreef op 02 november 2003 @ 21:37:
Zijn er eigenlijk mensen die "goede" ervaring hebben met in pc in de auto en navigatie software?

Liefst met GPS natuurlijk.
Ik heb momenteel autoroute 2002, en werkt voor op de pc (met grote(re) monitor) lekker. Maar hoe is dit op een klein schermpje?

Heeft iemand ervaring met andere routeplanners/navigator's?
Zoals Alturion
Of TomTom (alleen pda's)
Ikzelf heb zo'n USB GPS ontvanger aan me latop hangen met daarop Alturion GPS, Dit is echt een superrelax programma, heel duidelijke route beschrijving, Als rij je fout berekend die het heel snel opnieuw en alles met spraak gestuurd. Ik ben er echt heeeeeeel erg tevreden over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 22:59:
[...]

Ikzelf heb zo'n USB GPS ontvanger aan me latop hangen met daarop Alturion GPS, Dit is echt een superrelax programma, heel duidelijke route beschrijving, Als rij je fout berekend die het heel snel opnieuw en alles met spraak gestuurd. Ik ben er echt heeeeeeel erg tevreden over :D
Ik zie dat je dichtbij woont :P
Zou je mij kunnen mailen? marcel@zuidwijk.com
Heb wat offtopic vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik dit topic zo zie moet ik maar hard door leven en 18 worden. zodat ik me rijbwijs kan halen en een auto kopen....om te modden natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Misschien lees ik niet goed genoeg, maar het lijkt er op dat sommige tweakers teveel moeite willen doen. Volgens mij kan dit jullie wel helpen.

schermpjes en voeding

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
goeie kick: *kick*

Ik heb een deel van mijn PSU ontwerp af voor een AT mobo:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/carmp3/psu-5v.gif
Lm340t-5:
5V output, 1A
6 of them = 6x1 = 6A voor mobo
378r05:
van fairchild, 5v output, 3A. (voor andere dingen)

Mijn eigen opmerkingen eraan:
- die 6,3v elko's <--> voltage te laag ervan? Heb ik daarin gelijk??
- Voltage verschillen tussen de LM340t-5's bij de output, das dus fout, maar de blauwe ovale condensators moeten dat opvangen. Is dit goed idee of slecht idee??

de 12v, -5v -12v is allemaal niet zo'n probleem, het gaat mij om de lm340t-5's gecombineerd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle carputer-freaks is er hier een IA waar VIA Epia M10000-moederborden verkocht worden MET Nehemiah-core...
http://www.inkoopacties.net/ia/q49ccksz/1

Check IT!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 14:44

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

HA!

* zwahiel heeft nu eindelijk een eigen auto :9

ook al rijdt die ATM even niet door de kapotte brandstofpomp :X

Dus er wordt gemod! :) :Y)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 14-09 00:16
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 17:32:
Voor alle carputer-freaks is er hier een IA waar VIA Epia M10000-moederborden verkocht worden MET Nehemiah-core...
http://www.inkoopacties.net/ia/q49ccksz/1

Check IT!! :o
Nogal onnodig, want voor 159,46 (134 ex BTW) kun je 'm ook gewoon aanschaffen bij MyElectronics. En laat dat nu net de prijs zijn die het gaat kosten bij deze actie (want 155 euro + 4 euro voor ophaalkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het echt goed wil doen laat je het systeem gewoon door een stel profs inbouwen. Kijk op http://www.megacar.com voor meer info!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
lol, volgens mij wil je daar echt geen prijzen van weten !

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights
  • Laatst online: 08-09 17:11

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Nou hoorde ik een aantal slechte reacties over dit scherm:

http://www.mp3playerstore...eed/special/In-Dash-7.htm

Maar nu vond ik nog dit:

http://www.digitalww.com/LCD_TM_701L_BLACK.htm

Lijkt er echt sprekend op, echter lijken de specs wel een stukje beter dan die van de mp3playerstore. Heeft iemand ervaring met dit scherm?

PS: ik ben dus alleen nog op zoek naar een in-dash scherm, gewoon NTSC/PAL, geen VGA en hoeft ook geen touchscreen te hebben. Eigenlijk wat hierboven staat dus, maar dan wil ik wel een scherm wat nog een beetje kwaliteit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 14:44

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Daylights schreef op 01 december 2003 @ 21:33:
Nou hoorde ik een aantal slechte reacties over dit scherm:

http://www.mp3playerstore...eed/special/In-Dash-7.htm

Maar nu vond ik nog dit:

http://www.digitalww.com/LCD_TM_701L_BLACK.htm

Lijkt er echt sprekend op, echter lijken de specs wel een stukje beter dan die van de mp3playerstore. Heeft iemand ervaring met dit scherm?

PS: ik ben dus alleen nog op zoek naar een in-dash scherm, gewoon NTSC/PAL, geen VGA en hoeft ook geen touchscreen te hebben. Eigenlijk wat hierboven staat dus, maar dan wil ik wel een scherm wat nog een beetje kwaliteit is ;)
dat ziet er wel :9 uit :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
je kan toch ook een laptop in dat kaste bij de bijrijder plaatsen en die op de sigarete aanteker aanslijting aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
kijk daar zat ik ook aan te denken. om dus bijv een laptop te nemen en dan deze van zijn scherm te ontzien. Deze in te bouwen in je dashboard met behulp van die fiber matten dus je dash her desgnen, daarna het handschoenen kastje nemen en daar de rest van de laptop in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
whocarez schreef op 02 december 2003 @ 13:45:
kijk daar zat ik ook aan te denken. om dus bijv een laptop te nemen en dan deze van zijn scherm te ontzien. Deze in te bouwen in je dashboard met behulp van die fiber matten dus je dash her desgnen, daarna het handschoenen kastje nemen en daar de rest van de laptop in te zetten.
Ja, dat wil ik ook maken...

M'n 'oude' notebook wil ik onder de passagiers stoel monteren, en ik wil een relaxed touch screen monteren van 7"of zoiets.

Weet iemand een touch screen die op een notebook geinstalleerd kan worden?

Eventueel kan ik ook gewoon een trackball en een mini toetsenbordje installeren, als een touchscreen _veel_ duurder is dan een gewoon schermpje.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17

Flexx

This side up

FragNeck schreef op 02 december 2003 @ 14:39:
[...]

Weet iemand een touch screen die op een notebook geinstalleerd kan worden?
Hier staan wat TouchScreen's van rond de € 500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
En tot welke temps kan een notebook goed functioneren?
Ik bedoel, als het buiten -10 is, en ik ga effe buiten staan krabben,
kan de laptop vast aan gezet worden? of moet het persee warm zijn in de auto?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
FragNeck schreef op 02 december 2003 @ 15:43:
En tot welke temps kan een notebook goed functioneren?
Ik bedoel, als het buiten -10 is, en ik ga effe buiten staan krabben,
kan de laptop vast aan gezet worden? of moet het persee warm zijn in de auto?
alleen condens kan gevaarlijk zijn denk ik verder maakt het niet veel uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Ik heb al een tijdje een HP E-Pc staan uit 1999.

Afbeeldingslocatie: http://www.flexx.cistron.nl/Plaatjes/epc_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.flexx.cistron.nl/Plaatjes/epc_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.flexx.cistron.nl/Plaatjes/epc_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.flexx.cistron.nl/Plaatjes/epc_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.flexx.cistron.nl/Plaatjes/epc_05.jpg

Hij werkt met een externe voeding.

Er zit in:

Celeron 700
128mb sdram
120gig 7200rpm Maxtor
Slimline CD-Rom.

Ik gebruikte hem altijd als FTP en voor backup.
Ik draai nu XP met myHTPC. Maar af en toe gaat dat echt slowmotion.
Ik denk dat deze heel simpel in te bouwen is aangezien je er direct een 12volt lijntje in kan steken, nu alleen nog een schermpje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Mja als die externe voeding het PCtje voorziet van 12v DC en hij kan een beetje omgaan met wisselende spanningen van 11 tot 14 v... dan lijkt het een zeer geslaagd PC'tje :)

Betwijfel echter of 700 Mhz echt genoeg is voor DVD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Daylights schreef op 05 december 2003 @ 00:51:
Mja als die externe voeding het PCtje voorziet van 12v DC en hij kan een beetje omgaan met wisselende spanningen van 11 tot 14 v... dan lijkt het een zeer geslaagd PC'tje :)

Betwijfel echter of 700 Mhz echt genoeg is voor DVD....
Ik denk het wel, als je het op een lage resolutie draait wel.
En zo'n schermpje in je auto is toch niet zo groot over het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Heb net een Sandra Multymedia benchmark gedraaid;

EPIA M10000:
int - 2261
fpu - 2290

E-PC (cel700)
int - 3808
fpu - 4658

Als de EPIA M10000 prbleemloos DVD afspeeld denk dat DVD op cd e-pc wel gaat werken, en op zo'n klein schermpje in een lage resolutie moet het zeker geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Vergeet niet dat de Epia een hardware matige Mpeg2 encoder heeft hè ;)

Zonder hardware acceleratie speelt ie een DVD op mijn M9000 ook niet vlekkeloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Dit is eigenlijk even een korte oproep aan Soepkip aangezien hij niet echt op zijn mail reageert ;)

Als het goed is heb jij dezelfde Compaq Modular Optical touchpad als ik. Kun je mij vertellen hoe je die aangesloten hebt? Want dat PDF schema heeft niet echt betrekking op deze touchpad volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

@Flexx, ziet er goed uit, heb je het beessie al getest in de auto?
Kan je eens hier posten wat het echte type van de HP is, ben namelijk opzoek naar exact zoiets voor mijn car-pc :)

Alvast bedankt!

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:19

evol

hello world

BRuTo schreef op 09 december 2003 @ 12:46:
@Flexx, ziet er goed uit, heb je het beessie al getest in de auto?
Kan je eens hier posten wat het echte type van de HP is, ben namelijk opzoek naar exact zoiets voor mijn car-pc :)

Alvast bedankt!
Kijk eens op http://www.insideout.nl en dan bij occassions
Daar staat een hp e-pc voor €139,=

Wel leuk topic verder, alleen te weinig foto's van eindresultaten ;)

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Ik wou dit jullie niet onthouden.......TOUSCREEN 12 Inch scherm..Prima voor in de auto!

Nee ik ben nIET de organisator van deze IA....Maar bijne idereen die deze thread bezoekt is opzoek naar een mooi vga touschscreen scherm....
http://www.inkoopacties.net/ia/zs880g8w

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
kRiZzZiZ schreef op 04 januari 2004 @ 21:05:
Ik wou dit jullie niet onthouden.......TOUSCREEN 12 Inch scherm..Prima voor in de auto!

Nee ik ben nIET de organisator van deze IA....Maar bijne idereen die deze thread bezoekt is opzoek naar een mooi vga touschscreen scherm....
http://www.inkoopacties.net/ia/zs880g8w
ik heb dat schermpie, bevalt goed :D
Lekker duidelijk scherm, 800x600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik zojuist in al mijn enthousiasme dit scherm besteld als vervanger voor m'n huidige 7" schermpje in m'n auto. Alleen is dit scherm vergeleken met die vorige dus wel echt enorm groot (303x239x37 mm). Heeft iemand enig idee hoe ik dit scherm, wat ook nog eens 2.5 kg weegt, op een mooie manier in m'n auto verwerkt krijg (Opel Corsa). Het liefst ook nog zo dat ik 'm weg kan klappen...

Ik vraag wel veel hé :P

Voor de duidelijk even fotootjes van de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/dashboard.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/scherm_remote.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 14:58 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.