PASware schreef op 18 June 2003 @ 15:10:
[...]
heb je het greyscale schermpje al aangehad?? Hoe ziet het eruit??
Over een kleurenlaptopscherm: je kunt maar tot een bepaalde resolutie en x aantal kleuren. Ik heb gelezen op laupro forum dat dat aardig laag is allemaal
de edit:
640x480 bei 256 farben. Niet echt veel dus voor dat controllerkaartje
greyscale nog niet aangehad..maar ik weet wel hoe het eruitziet aangezien ik 2 oude laptops (compaq lte 386) heb liggen met schermpjes van dezelfde grootte en specs.
vergeet niet dat 640x480 met 256 kleuren erg goed is voor een klein schermpje..veel scherper dan de meeste van die kant en klare schermen die hier ook genoemd zijn. het is ongeveer een 8 inch scherm en daar is 640X480 heel erg lekker op, ook omdat ik niet geinteresseerd ben in vidiootjes kijken in mijn auto.ik wil navigatiesysteem (werkt ook met zo weinig kleuren) en mp3-tjes met een weergegeven playlist en equalizer.daar is dit dus een hele mooie oplossing voor.
Ik was trouwens nog vergeten te vertellen dat mijn line-out van me pc naar de line-in van mijn sony headset gaat, ik ben ook al met een vriend bezig met zoiets:
http://gnunilink.sourceforge.net/
hier is erover ook info te vinden:
http://www.cus.org.uk/~cleggy/
we hebben de PIC's al en zijn ook al aan het solderen geslagen (moesten eerst een PIC programmer solderen

)
Maar niemand heeft toevallig een oud sloop kleurenschermpie voor me (ook 8 inch ongeveer ??) ik heb zelf dan nog wel de ccfl backlights converter hiervoor, en ik weet dat veel mensen omdat ze er niet veel mee kunnen dit erafslopen en de rest......denk aan soepkip !!
edit:
kwote van deel van specs van de kaart]
Ausgang für analogen VGA-Monitor
- Unterstützt 640x480 bei 256 Farben
- Auf monochromen Displays bis zu 64 Graustufen
- Unterstützt 4-bit monochrome dual panel, 8-bit color STN, 9-bit- und 12-bit color TFT sowie Plasma und EL-Displays.
[/kwote van deel van specs van de kaart]
12 bit color TFT
[
Voor 19% gewijzigd door
soepkip op 18-06-2003 16:37
]