mm ik kreeg eerst een kruisje te zien...maar via Backupmaster's webspace kon ik hem wel zien
..nu doet alles het weer ??
..nu doet alles het weer ??
[ Voor 97% gewijzigd door soepkip op 22-06-2003 23:56 ]
[ Voor 97% gewijzigd door soepkip op 22-06-2003 23:56 ]
Is die van een HP vectra ?Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 23:36:
[afbeelding]
Waar heb je deze voeding gekocht ? Welk merk/type is dit ?
Verwijderd
Welk 12 volt voedinkje bedoel je ?Sinclair schreef op 23 June 2003 @ 09:14:
[...]
Maar als je van een epia uit gaat kan je beter dat 12v voedinkje nemen.
stukkie naar boven kijken
en voor de stroomvoorziening:
een procase power module
bij http://www.dedicated.nl/ is dat voedinkje los te bestellen, heb ik dan ook maar gedaan
zie producten/behuizingen/procase
omschrijving:
Procase CP26PWR - Power Convertor Board, 12V naar 5v, 12v, -5v, -12v, 3.3v - 52 watt (T.b.v. Via mainboards) incl. kabel
alleen wel 42,00 pleuro's, maar wel goedkoper (en kleiner) dan alle andere oplossingen die ik heb gezien.
Ik weet niet of je toevallif airco in je auto hebt (ik kekaas nietFreakaz0id schreef op 23 June 2003 @ 10:56:
Er is trouwens nog wel een probleempje..
Mijn epia M10000 haalt met gemak 47'c idle, Ondanks de 2 blowholes.
Mischien zeur ik nu n beetje en ben ik wat verwend geraakt door intel.
hij is er ook in het engelsVia bovenstaande link kwam ik terecht op DivX-Car.com. Weliswaar franstalig maar die gast heeft een volledig audio-systeem + PC ingebouwd in een 205. En groot is zo'n wagen nu ook weer niet. Er staan een tweetal schema's in om een voeding te maken. Welke hij gebruikt heeft (of beide?) weet ik nu niet precies maar ik heb eerlijk gezegd momenteel geen tijd meer om het uit te zoeken.... Naar de zee!!
edit:
Ik was ff verkeerd, op DivX-Car.com kan je verschillen wagens terugvinden. Die 205 was van 1 gast (CyBeRhOrNeT) maar je kan er ook nog verschillende andere terugvinden (onder Galerie natuurlijk).
Die 2 schema's waar ik het net over had, kan je terugvinden onder Guides. Die "Home Made" voeding is betrekkelijk eenvoudig maar vind ik persoonlijk niet zo goed.
Die voeding (alimentation in frans) van Sproggy lijkt me al iets beter (alhoewel het vermogen beperkt is).
Persoonlijk ben ik nog altijd voorstander van de allereerste link
Wel leuk om te zien ze die schermen en toetsenborden inbouwen.
Ik heb climate control, maar zon duct door de auto heen zie ik toch niet helemaal zitten..The Undertaker schreef op 23 juni 2003 @ 16:43:
[...]
Ik weet niet of je toevallif airco in je auto hebt (ik kekaas niet). Wat je kan doen, maak een verbinding tussen een luchtkanaalhuis en je koffermod, heb je lucht rond de 18a19'C als aanvoer. dan zorgen dat je een fan boven je CPU hebt hangen, en ja je hebt een koudelucht "blowhole"voor je processor, voeding of whatever.
een tuinslag is al voldoende, het gaat erom om koude lucht in je case te krijgen. Mod aan de tuinslang een trechter net voor de intake fan, dan zuigt deze de koude lucht direct aan.GigaTexel_BE schreef op 23 June 2003 @ 16:55:
en langs waar ga jij zo een grote buis leggen? er is nu al zo weinig plaats in een auto voor extra kabels, laat staan een buis van 4cm diam.
[ Voor 9% gewijzigd door Underground75 op 23-06-2003 17:28 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Underground75 op 23-06-2003 17:33 ]
[ Voor 4% gewijzigd door w00Dy op 23-06-2003 17:40 ]
Je vergeet 1 ding, een normale PC voeding moet 220v omzetten naar 12v en lager wat niet geheel zonder verliezen gaat. Dat voedinkje hoeft niet zoveel spanning te overbruggen.Freakaz0id schreef op 23 June 2003 @ 12:41:
Ik geloof er geen hout van, dat zon klein poep voedinkje n epia + hdd + cd-rom kan zoethouden. Mijn 150w voeding was al behoorlijk aant warmlopen bij het installeren.
[ Voor 36% gewijzigd door Freakaz0id op 23-06-2003 17:39 ]
Freakaz0id schreef op 23 June 2003 @ 17:38:
een gat in je hood net een ford mustang air intake, daar je CPU onder. oleej
Watercooling, waarom niet? je hebt immers al n dikke vette radiator bij de hand.
[ Voor 11% gewijzigd door Underground75 op 23-06-2003 18:21 ]
Verwijderd
Als je het topic eerst had doorgelezen, had je gezien dat er links staan voor een chatboord van Ericson aan te passen voor besturing van je PC, verder staat er ook vermeld waar hij te koop is voor ongeveer 5euro.Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 18:32:
Ik zit dus een beetje te kijken hoe ik mijn systeempie wil gaan besturen..... ik zit dus nu te denken aan een touchpad een een sms-tobo van een telefoon (je weet wel, zo'n ding dat je van onderen je telefoon inpropt, van een cm of 10 breed). Maar is daar een beetje goedkoop aan te komen, en is dat zo te modden dat je er een pc mee kunt besturen?
[ Voor 12% gewijzigd door Underground75 op 23-06-2003 18:36 ]
Nee hoor ik heb wel watercooling in mijn ootoo, en vindt dat niet zo gek ook nietw00Dy schreef op 23 June 2003 @ 17:37:
waterkoeling
ik denk niet dat iemand dat al in zijn auto heeft. Je zou de eerste zijn
ja toch is zien hoe i kdat later ga oplossen. (ik wil ook carmp3)Freakaz0id schreef op 23 juni 2003 @ 22:09:
Hahah, owja, de motor.
Maar effe serieus weer.
Voor mensen zonder airco\climate control (ik gelukkig wel) hebben in de zomer echt n probleem.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Dit snap ik niet helemaal..... Jij convert met die voeding 12 volt naar 5v, 12v, -5v, -12v, 3.3v en dat pleur je dan in een gewone voeding die 230 nodig heeft of hoe moet ik dat zien ? En dat plaatje wat op http://www.dedicated.nl staat klopt dat? Zit die kast er ook bij die daar staat of alleen de voeding ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 23:12 ]
Je kunt of een hele kast kopen (incl voeding en adaptor)Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 23:10:
heb jij dan convertor en gewone voeding freakazoid?
[...]
Dit snap ik niet helemaal..... Jij convert met die voeding 12 volt naar 5v, 12v, -5v, -12v, 3.3v en dat pleur je dan in een gewone voeding die 230 nodig heeft of hoe moet ik dat zien ? En dat plaatje wat op http://www.dedicated.nl staat klopt dat? Zit die kast er ook bij die daar staat of alleen de voeding ?
Weet je wat? Ga maar es kijken wat een echte DC voeding kost.Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 23:10:
heb jij dan convertor en gewone voeding freakazoid?
[...]
Het is een switchable powersupply..maar het leek mijzelf ook beter om het een beetje af te vlakken met zo'n sigarette aansteker adaptortjeFreakaz0id schreef op 24 juni 2003 @ 00:02:
[...]
Weet je wat? Ga maar es kijken wat een echte DC voeding kost.
(En niet die goeikope zooi die normaal met n adapter werkt, want dat werkt volgens mij nooit met die astabile accu voeding.
Condensatoren kunnen meestal niet zo goed tegen -20, maar dat zit in NL wel goed. Waar ik meer bang voor ben is de LCD's. Vaak ontstaan er kistal-structuren (lijkt wel wat op water-plantjes in een aquarium) in het LCD bij vorst. Bij hoge-resolutie LCDs zoals voor een computer/laptop enzo, zie je dat wel terug in niet-werkende pixels. Bij autoradio's is het LCD vaak een stuk kleiner en zijn de segmenten een stuk groter, zodat dat vrijwel geen zichtbaar effect heeft, mocht het optreden.The Undertaker schreef op 23 juni 2003 @ 22:15:
Over het algemeen is koude lucht beter, dus zal vrieskou niet zoveel invloed hebben.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De tips die ik kan geven:Freakaz0id schreef op 24 June 2003 @ 16:30:
Mijn Epia M1000 Nehemiah weigerd fatsoenlijk Divx Af te spelen om een of andere reden..
Weet iemand waar dit aan ligt?
Ik draai een verse windows 2000
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
[ Voor 41% gewijzigd door Freakaz0id op 25-06-2003 01:15 ]
Uit dit topic:Wildfire schreef op 05 June 2003 @ 11:54:
Ik heb hier (of beter gezegd, m'n vader) een Epia M10000 draaien, maar dan wel nog met de Ezra-T core.
DVD en SVCD gaat 100% probleemloos met PowerDVD, want PowerDVD kan gebruik maken van de on-board MPEG2 decoder. Dat is dus zeker geen probleem.
De meeste DivXjes hier spelen af met zo'n 30 tot 45% CPU-belasting. Ook geen probleem dus. Er zijn wel een paar DivXjes die meer vergen, ik dacht dat dat de DivX5 AVItjes waren met GMC en bidirectional encoding. Vergt meer rekenkracht ter decodering, hangt rond de 90%.
Wat betreft de SPDIF-uitgang: die van mijn systeempje werkte voor geen meter, gigantisch veel gekraak op de verbinding. Ik heb uiteindelijk toevlucht genomen tot een PCI riserkaartje met een Terratec DMX X-Fire 1024 met een optische uitgang.
Ik heb nav mijn SPDIF-problemen eens rond zitten zoeken en het valt me op dat er gigantisch veel mensen zijn die problemen hebben met de SPDIF-output. Als ik jou was zou ik dus maar meteen een PCI riserkaartje meebestellen zodat je nog een fatsoenlijke geluidskaart kunt plaatsen...
Wat het geheugen betreft: in mijn systeempje draait een Dane-Elec 256mb PC2700 reepje, zonder problemen.
[ Voor 85% gewijzigd door Underground75 op 25-06-2003 07:16 ]
[ Voor 48% gewijzigd door Freakaz0id op 25-06-2003 11:22 ]
Ik heb hier een tijdje geleden een linkje op het forum gezien hoe je van een standaard XP een media edition kan maken.Ik zal nog even voor je zoekken waarFreakaz0id schreef op 25 June 2003 @ 11:02:
Edit:
Iemand attendeerde mij erop dat win2k erg aso is voor kleine CPU's, en dat ik echt XP moest nemen. Dit ga ik dan vanavond ook doen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Een Windows XP Pro met SP1 is eenvoudig te tweaken naar de media center edition. Een uigebreide handleiding vind je hier
[ Voor 27% gewijzigd door soepkip op 25-06-2003 12:45 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 13:42 ]
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door enriqueeeee op 25-06-2003 14:59 ]
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
maar het gaat heor toch ook over voedingen en dergelijke stel ik zou zeggen ik wil hem in de auto van mijn moeder zetten mijn moeder heeft een kleine autoFreakaz0id schreef op 25 June 2003 @ 15:44:
Das idd de verkeerde topic denk ik.. Dit gaat wederom totaal niet over auto mods.
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Tja die HAL zit toch vaak erg in de weg dus als XP geen oplossing voor je is probeer eens win98, of zelfs win98LITESinclair schreef op 25 June 2003 @ 21:30:
De EPIA met een 800 C3 proc icm Win98 draaide perfect DivX, en dat is nog een tragere bak dan de EPIA1000. Iets is er dan niet goed......
Of 95-OSR2 met de directmedia plugin en Mplayer6.4soepkip schreef op 25 June 2003 @ 22:05:
[...]
Tja die HAL zit toch vaak erg in de weg dus als XP geen oplossing voor je is probeer eens win98, of zelfs win98LITE
Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN
[beetje offtopic gaande mode]Henk B schreef op 26 June 2003 @ 00:29:
HAL = Hardware Abstraction Layer,
Is er zeker niet uit te slopen, maar volgens mij is DirectX juist voor dit soort doeleinden uitgevonden...
Heb je alle grafisch zooi van XP uitgezet? (neem aan van wel.) Je kan anders ook voor de WinXP Media Center Edition gaan, of de CE versie.Freakaz0id schreef op 28 June 2003 @ 15:46:
Inmiddels win2k vervangen door winxp, en de Divx playback is al n heel stuk beter.
Nogsteeds 100% CPU load, maar hij kan dr beter mee overweg nu.
[ Voor 9% gewijzigd door Underground75 op 28-06-2003 15:58 ]
Ik heb die winXP effe gecanibaliseerd en tot op et bot kaal gevreten.The Undertaker schreef op 28 June 2003 @ 15:53:
[...]
Heb je alle grafisch zooi van XP uitgezet? (neem aan van wel.) Je kan anders ook voor de WinXP Media Center Edition gaan, of de CE versie.
Hoezo oer hollands..The Undertaker schreef op 28 June 2003 @ 15:53:
-KNIP-
Verder wil ik hem ook thuis en later in de caravan (hoe burgelijk kan je zijn) kunnen gebruiken.
He niks tegen mijn idool en favoriete reklame he!!!Freakaz0id schreef op 28 June 2003 @ 21:16:
Hoezo oer hollands..Was je je caravan ook wekelijks en houd je van bloemkool en hans bauer?
Het is niet voor iedereen die Anders heet, maar voor Frans niet Ghans.Freakaz0id schreef op 28 juni 2003 @ 21:16:
[...]
Hoezo oer hollands..Was je je caravan ook wekelijks en houd je van bloemkool en hans bauer?
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Is dat niet gewoon de stand-by optie?Roel schreef op 30 juni 2003 @ 08:03:
[...]
Het is niet voor iedereen die Anders heet, maar voor Frans niet Ghans.![]()
* Roel is vrolijk aan het experimenteren met z'n via'tje & lcd
Alleen m'n programma heeft een memoryleak, na ongeveer een uurtje stopt het display er mee..
is dat het schermpie van mp3playerstore??Freakaz0id schreef op 30 juni 2003 @ 01:56:
Effe wat screen acties posten.
Hier staat ie uit.
[afbeelding]
Hier mijn eigen website. Helaas niet 640x480 compatible.
[afbeelding]
The matix has you...
[afbeelding]
Casejunkies. Mijn lievelings site.
[afbeelding]
Spectral Analyster visual. (Moet nog verbouwd worden)
[afbeelding]
Goh, welk forum is dit nou toch weer..![]()
[afbeelding]
Zo, weer even wat kwijlmateriaal.
Nu jullie nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Underground75 op 30-06-2003 22:21 ]
je had flink wat te klagen erover, heb je nu een andere? Of heb je nog de zelfde met de dode pixels enzo? *info opvraagt van Freakaz0id*
Dr zit nogsteeds die dooie pixel in, maar de helft van de tijd zie je niet dat ie kapot is.. en voor 60 euro die et kost om die zooi te laten omwisselen (en mischien WEER n kapotte te krijgen), had ik er niet voor over..PASware schreef op 01 juli 2003 @ 01:33:
[...]
je had flink wat te klagen erover, heb je nu een andere? Of heb je nog de zelfde met de dode pixels enzo? *info opvraagt van Freakaz0id*
met een hamer past alles
ehhhh..HOI
[ Voor 22% gewijzigd door Underground75 op 01-07-2003 20:02 ]
Zet je TV-out eens aan op je TV en probeer in MSWord eens wat te doen, dan zal je zien hoe moeilijk het is om de text te volgen.....The Undertaker schreef op 01 July 2003 @ 19:59:
Waarom eigenlijk persee een VGA scherm voor navigatie, als video's scherp worden weergegeven dan zal navigatie dat ook. De schermpjes gebruikt door alle autoradiofabrikanten zijn ook geen VGA schermpjes maar ook gewone TV-in schempjes.
@kRiZzZiZ
Uploaden kan je doen mbv een mobile rack die je even in je eigen PC zet. Of dmv Fire-Wire, USB, LAN, WIFI.
[ Voor 9% gewijzigd door Freakaz0id op 01-07-2003 20:51 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Underground75 op 01-07-2003 20:51 ]
[ Voor 41% gewijzigd door soepkip op 01-07-2003 22:49 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Underground75 op 01-07-2003 22:55 ]
Of minder groot mag ook!The Undertaker schreef op 01 juli 2003 @ 22:55:
Weet iemand nog een leuk adresje waar je niet al te duren 2.5" (notebook) Harddisks kan kopen van een gig of 40 a 60
[ Voor 4% gewijzigd door krizzziz op 02-07-2003 00:20 ]
ehhhh..HOI
[ Voor 19% gewijzigd door krizzziz op 02-07-2003 09:27 ]
ehhhh..HOI
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Verwijderd
ehhhh..HOI
Wie is daar dan mee bezig?soepkip schreef op 18 June 2003 @ 18:19:
Dat met die unilink zijn we dus al bezig, maar stap 1 zal voor ons zijn om die aux aan de praat te krijgen, die functionaliteit daarna blijkt nog knap lastig te zijn.
Nothing to see here
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq