[TU/e notebook 2003] NEC P520

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.203 views sinds 30-01-2008

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
zandpaddo schreef op 28 August 2003 @ 19:00:
[...]

dubbele LOL 8)7, die van een jaar geleden ook, met een of andere trojan....

Je zou haast beginnen te denken dat er opzet in het spel is....
Hmm , misschien was het die wel die ik bedoelde. Ik kan er goed een jaartje langs hebben gezeten.

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
LOL, ik heb vanmiddag dus het nsc gemailt omdat ik 5x!! per minuut wordt gepingt door een heleboel computers die allemaal een IP van het TUE domein hebben. Bij het NSC wisten ze van niks. Ik dus net lezen wat dat nachi doet en jahoor deze pingt mogelijke slachtoffers. De meeste computers op het TUE domein zijn dus hardstikke lek >:)

Mijn firewall draait overuren :)

Ondertussen heb ik al 1600 pings geblocked.

[ Voor 7% gewijzigd door Unicron op 28-08-2003 19:43 ]

Verwijderd

Om het grote 'ik heb geen tv-out' probleem te verhelpen heb ik ff wat rondgesnuffeld op de website van Conrad.
Men hebben gevonden het volgende apparaatje:

http://www1.nl.conrad.com...hop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X

Een convertor box dus die je vga-signaal kan omzetten naar s-video, composite en rgb.

Enige nadeel, het beestje kost €89,95..

Ik zoek nog naar goedkopere oplossingen.

mzzls,
Bart (op intro cmd aka Jos)

Verwijderd

shit, ben ik blij dat mijn tv vga-in heeft :)

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 16:56

gizmo9003

Go For It!

nog iets: mijn c-schijf is 15 gig, en mijn d-schijf is 10 gig..
met mijn jarenlange wiskunde ervaring kom ik dan om 25 gig uit??

en ze hadden 40 beloofd??? word ik gewoon genaaid hier?

edit:

lama... 2 andere partities nog :P

maar geen tv-out.. da is wel zwaar fokked up!! :( :(

[ Voor 24% gewijzigd door gizmo9003 op 28-08-2003 19:45 ]

tjah..

Verwijderd

hmmz. toch wel handig dat wifi. hier ligt in de buurt ergens een heel sterk netwerk, en het staat wagenwijd open.

surfen naar de gateway levert het inlogscherm van een edimax routertje op, dus ik vermoed dat het van een particulier is.

lekker snel btw.

weet iemand in hoeverre dat eigenlijk strafbaar is? ik heb dus geen enkele beveiliging doorbroken.

het is een netwerk zonder encryptie en met een dhcp server

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 16:56

gizmo9003

Go For It!

nog zoiets:
ik lekker verhaaltje typen in word, om te checken hoe alles werkt enzo..
ineens een message in beeld: "minder snel werken!!!"

waar slaat dat nou weer op :p dat programma gaat er dus direct vanaf...

tjah..

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Weet iemand hoe die accounts werken? Ik wil graag op de machine inloggen (dus niet op het domein) zonder mijn admin-account te gebruiken. Is daar die derde gebruiker voor??

Daarnaast wil ik graag weten hoe het komt dat ik nu opeens op mijn andere pc de werkgroep TU/e te zien krijg (ze zitten dus samen in een netwerk he :P )

n00b-vraagjes.. maarja.. ik weet het niet 8)7

Verwijderd

hmm hij werkt op zich wel goed, maar krijg hem alleen niet aangesloten op de kabel :s
vreemd, hij herkent hem wel, geeft ook een ip-nummer, maar als ik dan wil internetten werkt het niet :s

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hij werkt hier toppie... Linux is al geactiveerd :) (meteen gedaan toen ik thuiskwam) Er is alleen 1 ding wat ik niet snap: als ik em thuis in mn LAN hang, wil ie niet sneller dan 10 Mbps half-duplex (in WinXP, Linux moet ik nog even kijken). Mn LAN is 100Mbps Full duplex, maar als ik em op iets anders dan 10Mbps half duplex instel, zegt ie dat er geen kabel inzit :?

en ik vind een c van 15Gb wel een beetje aan de magere kant, ze hadden van mij wat minder aan Linux mogen geven...

en voor de gamers: * Whieee heeft net MoH:AA gedaan op zn laptop, en met 640x480x16 medium detail haal ik >70 fps in multiplayer, dus dat valt zeker niet tegen :)

_/-\o_ aan de mensen van de TU/e ... (onder voorbehoud... als dit ding dezelfde kuren krijgt als die Toshiba van vorig jaar, dan komt er een andere smiley ;) )

Launching containers into space

Verwijderd

tjsa, hoe dat netwerk werkt, ik kon ook alleen maar inloggen op het tue domein. maar eens een keer uitzoeken.
vaag iig.

wachtwoord schijn je ook ergens te kunnen wijzigen, maar hoe zit het dan met webmail, owinfo, linux-ww etc??? ook maar eens navragen.

@brammeke: toevallig een block van onbekende mac-adressen op je router?
ik heb het thuis nog niet geprobeerd (weet nog steeds niet helemaal zeker of mcafee zelf geinfecteerd is), maar op de wifi-router van iemand hier in de buurt kon ik probleemloos inloggen met DHCP

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29
@gizmo9003: RSI-programma's... >:)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Tano schreef op 28 August 2003 @ 20:39:
Weet iemand hoe die accounts werken? Ik wil graag op de machine inloggen (dus niet op het domein) zonder mijn admin-account te gebruiken. Is daar die derde gebruiker voor??

Daarnaast wil ik graag weten hoe het komt dat ik nu opeens op mijn andere pc de werkgroep TU/e te zien krijg (ze zitten dus samen in een netwerk he :P )

n00b-vraagjes.. maarja.. ik weet het niet 8)7
dat is geen werkgroep maar een domein :)

je kunt thuis gewoon met je TU account inloggen op het domein TUE, dat gaat probleemloos. Als er een netwerkkabel in je laptop zit, zal het inloggen even duren (hij gaat op zoek naar de PDC, maar zal die natuurlijk niet vinden). Je kunt verder voor filesharing met andere pc's thuis een user aanmaken op je notebook, zodat je vanaf andere pc's toegang hebt tot shares op je notebook. Je kunt je TU account daar NIET voor gebruiken (dat heb ik al getest ;) ). Deze extra user moet je echter aanmelden onder het domein 'xxxxxxxxx (My computer)'

wat je iig ABSOLUUT NIET moet doen, is je laptop lid maken van een werkgroep. Laat de pc in het TU domein, anders zou je maandag wel eens voor een onaangename verassing kunnen komen te staan als je je op de TU/e wilt aanmelden ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 20:49:
@brammeke: toevallig een block van onbekende mac-adressen op je router?
Keej dat is het dus, ik zit bij zeelandnet... heb het ff opgezocht en Zeelandnet kent alleen IP adressen toe aan geregistreerde netwerkkaarten... en deze is dus niet geregistreerd...
fijn :s

Maar ik kan het wel laten registreren... ff uitzoeken nog

• Tano
Bedankt voor de reply's! :)
Ik ga dadelijk eens proberen om die user voor andere pc's aan te maken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 19:03:
[...]

hmmz, dan wordt het hopen.
op hun site staat dus deze specsheet: http://help.nec-computers...asp?platform=platform_L4B
en daar hebben ze het over 3.5 uur. net zoals in andere publicaties via de mail
ik heb het niet uitgeprobeerd, maar volgens het powermanagement staat een volle accu dus voor plm 3 uur.

dus die 5 uur is echt alleen maar met een 2e accu

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

weet iemand trouwens hoe je speedstep uit kunt zetten? Zodat je dus altijd op 1,4GHz werkt... Ik werk toch niet met een accu :P (en anders staat speedstep ook snel genoeg weer aan :P )

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:39
Ik heb die notebook vanmiddag ook opgehaald en gelijk in mn eigen netwerkje geprikt. Maar dat liep niet helemaal perfect, hij liet mn server gruwelijk laggen door al dat ingelog om de een of andere reden. Nu doe ik het gewoon anders. ALs je opstart met de notebook moet je gewoon w8en met de UTP kabel erin steken totdat hij al helemaal in windows zit. Gaat stukken sneller. Overigens heb ik nu al een probleem met Linux, ik probeerde dat ook te activeren maar toen hij om username en password vroeg ging er iets fout, de cursor kwam niet in het password veld terecht waardoor ik dacht dat ik niks in kon vullen. Heb toch maar mn tue w8woord ingetypt en op enter gedrukt maar blijkbaar zat er toch iets fout omdat ik nu niet in linux kan komen doordat hij telkens zegt dat mn wachtwoord ongeldig is :(. Iemand hier toevallig een oplossing voor? Ben n00b op linux gebied.

Edit: De cursor stond volgens mij op het begin al niet in dat veld, iig toen ik iets typte kreg je geen sterretjes of letters te zien zoals normaal. Bleef gewoon hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door FoOnEeN op 29-08-2003 11:33 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

waarschijnlijk is er dus geen wachtwoord ingevoerd... ik snap trouwens niet hoe je het voor elkaar krijgt de cursor uit dat veld te krijgen... is mij niet gelukt nl... en ik kan nu toch ook gewoon onder linux werken...

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Owkee, probleem 1... De fikker die werkt dus al niet :(

Wat een k*t ding zeg, geen tv-out... Fikker kapot... Brak tobo, brak rsi standaard :X

Of mag ik dat niet zeggen :[

Verwijderd

Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik het notebook thuis op het netwerk kan aansluiten zodat ik gewoon kan internetten op de laptop en bestanden kan delen? Op de thuis-pc heb ik Windows XP, en op de laptop dus XP Pro. Verder blijft hij stug volhouden dat de kabel niet aangesloten is, moet ik dan ergens instellingen veranderen ofzo?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 23:59:
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik het notebook thuis op het netwerk kan aansluiten zodat ik gewoon kan internetten op de laptop en bestanden kan delen? Op de thuis-pc heb ik Windows XP, en op de laptop dus XP Pro. Verder blijft hij stug volhouden dat de kabel niet aangesloten is, moet ik dan ergens instellingen veranderen ofzo?

Alvast bedankt!
even paar replies terug lezen... ik heb het al uitgelegd namelijk. :) En anders kun je even zoeken op de website van de TU, daar staat ergens (weet niet precies waar) een handleiding :) maar daar staat precies hetzelfde in als in mijn reply :)

het probleem met de kabel kun je misschien oplossen door de snelheid van je netwerkkaart op 10Mbps te zetten... dat loste bij mij ook de problemen op (1Gbps en 100Mbps vond ie niet leuk, ondanks mn 100Mbps switch)

[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 29-08-2003 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

bwiep schreef op 28 August 2003 @ 23:51:
Owkee, probleem 1... De fikker die werkt dus al niet :(

Wat een k*t ding zeg, geen tv-out... Fikker kapot... Brak tobo, brak rsi standaard :X

Of mag ik dat niet zeggen :[
fikker kapot, of brak prog?

en het tobo.. welke bedoel je? Het meegeleverde NEC tobotje (met mm-keys en trackball) zuigt idd ontzettend, maar het tobo van de notebook zelf is heerlijk... :)

geen tv-out... stond in de specs, dus moet je niet nu pas over gaan zeiken, dat kon je in juni al weten ... :z

en die rsi standaard is juist erg handig... ok, ik zit nu ook met mn notebook op schoot op mn bed, maar die standaard is echt heel praktisch...

volgens mij is jouw post meer een frustratiepost omdat je ff niet kunt branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:37
mag ik zo vrij wezen om te vragen hoeveel deze laptopjes hebben gekost? Zo ja hoeveel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

magic45 schreef op 29 August 2003 @ 00:43:
mag ik zo vrij wezen om te vragen hoeveel deze laptopjes hebben gekost? Zo ja hoeveel??
je betaalt 1000 euri, en voor de 2e 1000euri teken je een schuldbekentenis. Als je een bepaalde tijd onafgebroken aan de TU/e studeert (ik geloof 3 jaar) dan wordt die schuld je kwijtgescholden, en heb je dus mooi voor 1000 euri een leuke laptop + tas + accessoires gescoord :)

[ Voor 2% gewijzigd door Whieee op 29-08-2003 00:48 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:37
aha oke bedankt voor de info wilde het even vergelijken met mijn eigen systeem maar snap nu waarom mijn ouders 1800 euro kwijt waren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Wij op de HS Zuyd betaalden 1855,16€ voor deze laptop...
Hier zit wel een hoop software (adobe,macromedia,etc.) en 5 jaar garantie bij...

[ Voor 1% gewijzigd door lo3k op 29-08-2003 03:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snapt iemand dit?
normaal gesproken geeft een laptop bij een volle accu aan dat hij stopt met laden.
deze zegt echter: 100% remaining (charging)

ben geen expert, maar lijkt me toch niet gezond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
volgens mij is ie dan nog die laatste procent aan het laden...bij mij stopte hij er na een tijdje mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op 29 augustus 2003 @ 00:47:
[...]

je betaalt 1000 euri, en voor de 2e 1000euri teken je een schuldbekentenis. Als je een bepaalde tijd onafgebroken aan de TU/e studeert (ik geloof 3 jaar) dan wordt die schuld je kwijtgescholden, en heb je dus mooi voor 1000 euri een leuke laptop + tas + accessoires gescoord :)
Volgens mij moet je de studie helemaal afmaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 10:22:
[...]

Volgens mij moet je de studie helemaal afmaken....
nee hoor, lees de overeenkomst maar eens. (waar je dus 5 keer je handtekening in moest zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
lukt het iemand om het contrast bij te stellen..die zou moeten kunnen met Fn + F8/F9
Bij mij lukt het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tano schreef op 29 August 2003 @ 10:56:
lukt het iemand om het contrast bij te stellen..die zou moeten kunnen met Fn + F8/F9
Bij mij lukt het niet :(
geen enkel probleem hier, net zoals de andere fn-keys.

btw weet iemand al hoe het zit met het veranderen van je wachtwoord? in windows kan het waarschijnlijk wel (alhoewel, 3 accounts waarvan ik maar van 1 het ww weet), maar hoe zit het in linux, webmail, owinfo, etc?

waar zijn die 3 accounts btw nuttig voor
-s000000
-TUE
-TUEROOT

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
mm..over dat contrast...dat werkt dus niet op je extern toetsenbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 11:19:
[...]

geen enkel probleem hier, net zoals de andere fn-keys.

btw weet iemand al hoe het zit met het veranderen van je wachtwoord? in windows kan het waarschijnlijk wel (alhoewel, 3 accounts waarvan ik maar van 1 het ww weet), maar hoe zit het in linux, webmail, owinfo, etc?

waar zijn die 3 accounts btw nuttig voor
-s000000
-TUE
-TUEROOT
-s000000 is het lokale domein. Als je een lokale (zelf aangemaakte) user wil aanmelden op je notebook, kies je dit domein. er staat ook achter (My computer)
-TUE is het TU domein voor leerlingen
-TUEROOT ben ik nog niet achter maar zal ongetwijfeld ook een functie hebben, wellicht niet voor ons...

het zijn dus geen accounts maar domeinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, na een half uurtje heb ik het al voor elkaar gekregen om niet meer in windows te komen :).
Ik dacht, laat ik eens uit het tue domein gaan en de werkgroep van @home instellen, net als de computernaam. Originele instellingen naar een txtfile gekopieerd en gereboot.
Dus ik wil inloggen met het pass wat ze toegestuurd hebben. Werkt niet. Misschien als admin, zelfde verhaal. Zonder password beide accounts, no go.
Weet iemand toevallig het standaardwachtwoord van de admin of iets anders zodat ik weer mn lappie in kan?
Ik heb al een mailtje naar het NSC gestuurd, maar tot dusver geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 10:25
Als je je zelf uit het domein hebt gehaald , moet je gewoon normaal kunnen blijven inloggen normaal gesproken en anders heeft het administrator account dat op je laptop zit hetzelfde wachtwoord als je s-nummer account.

Verder zou het ook gewoon mogelijk moeten zijn om je zelf weer op het domein te krijgen zonder dat je daarvoor langs het NSC moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel de videokaart niet bedoeld is voor gamen, heb ik net ff medal of honor geinstalled met 1024 x768 @16 met alles op medium of zo met 25 fps :( .
Na V-sync uit te hebben geschakeld mbv het programma "nvhardpage" en toen speelde ik ineens met 50 fps :) . En das goed te doen vind ik..LANnen maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GameFreak schreef op 29 augustus 2003 @ 11:56:
Als je je zelf uit het domein hebt gehaald , moet je gewoon normaal kunnen blijven inloggen normaal gesproken en anders heeft het administrator account dat op je laptop zit hetzelfde wachtwoord als je s-nummer account.
bij mij niet, ik heb het admin ww niet.

ik heb nog niets veranderd aan de netwerkinstellingen.
alleen nog maar na het opstarten even geïnternet via een dchp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op 29 augustus 2003 @ 11:41:
[...]

-s000000 is het lokale domein. Als je een lokale (zelf aangemaakte) user wil aanmelden op je notebook, kies je dit domein. er staat ook achter (My computer)
-TUE is het TU domein voor leerlingen
-TUEROOT ben ik nog niet achter maar zal ongetwijfeld ook een functie hebben, wellicht niet voor ons...

het zijn dus geen accounts maar domeinen :)
right. dat is wel dom van me ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 12:17:
[...]

bij mij niet, ik heb het admin ww niet.

ik heb nog niets veranderd aan de netwerkinstellingen.
alleen nog maar na het opstarten even geïnternet via een dchp server.
Vreemd ik heb dan wel een laptop van 2 jaar geleden en daar is het wachtwoord van je s-nummer account gewoon gelijk aan je administrator account. Vond ik op zich wel handig gedaan van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Bij mijn laptop kan ik wel inloggen op admin-account met ww van NT-account.

off-topic vraagje: moet ik mijn laptop uit het domein halen en in een werkgroep zetten (wat ik dus niet doe), om een gehost warcraftIII-game te zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Heeft iemand dat Personal Code ding al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
Tano schreef op 29 August 2003 @ 13:05:
Bij mijn laptop kan ik wel inloggen op admin-account met ww van NT-account.

off-topic vraagje: moet ik mijn laptop uit het domein halen en in een werkgroep zetten (wat ik dus niet doe), om een gehost warcraftIII-game te zien??
Ik zou hem niet uit domein halen normaal gesproken (is niet zo makkelijk om er weer terug in te komen namelijk) en verder zou ik zeggen dat ook al zit je in het domein dat je nog steeds gewoon netwerk games moet kunnen zien, iig ik kan het gewoon en ook zie ik de gedeelde dingen op mijn laptop via windows verkenner op mijn normale pc die wel in een werkgroep zit.

Alles moet gewoon werken zou ik zeggen ook al zit je in domein dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

je kunt vanaf thuis niet inloggen op et TU/e domein dat hebben ze afgelopen jaar dichtgegooid vanwege vervelende script kiddo's. of je moet eerst vpn gaan opzetten (zie NSC site). Wat ik dus doe is gewoon de admin account gebruiken, en dan dus altijd, ook @tue, boeit niks, alleen werkt dan je outlook nie (daar gebruik ik mozilla mail voor) en je webmappen kom je nie in, maar das ook nie onoverkomelijk (evt ff switchen zodra je er in moet).

je kunt ook thuis via admin doen (omdat dat gewoon veel sneller opstart, omdat ie nie gaat proberen in te loggen) en op TU/e via je sxxxxxxx user, maar dan zit je dus met twee user heel de tijd te switchen, en das irri met docs, en settings etc.

het admin password is voor zover ik weet hetzelfde als je sxxxx pass (als je die nie gewijzigd hebt tenminste). dat wijzigen van die pass moet via ssh verbinding geloof ik, daar kunnen ze je op de facultaire NSC wel mee helpen.

enne, ff voor de duidelijkheid, op de TU/e zit er dus zo'n el cheapo standaard bij???

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb inmiddels een mailtje gestuurd aan Zldnet om mijn MAC adres te laten registreren, hopen dat het lukt, dan kan ik vervolgens ook vanaf thuis op mijn nieuwe notebookje werken :)

offtopic:
@Bananekoning:
Heej ook ID-er?!?
Ook eerste jaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
Ik log thuis en op de Tu/e altijd gewoon in met mijn s-nummer account geen problemen mee dat ie moeilijk doet ofzo. Alleen kun je op je laptop dan niet je mail checken omdat ie dan het domein wil hebben. Verder werkt alles gewoon dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

duurt dat bij jou nie enorm lang om te booten dan??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 29 August 2003 @ 13:52:
je kunt vanaf thuis niet inloggen op et TU/e domein dat hebben ze afgelopen jaar dichtgegooid vanwege vervelende script kiddo's. of je moet eerst vpn gaan opzetten (zie NSC site). Wat ik dus doe is gewoon de admin account gebruiken, en dan dus altijd, ook @tue, boeit niks, alleen werkt dan je outlook nie (daar gebruik ik mozilla mail voor) en je webmappen kom je nie in, maar das ook nie onoverkomelijk (evt ff switchen zodra je er in moet).

je kunt ook thuis via admin doen (omdat dat gewoon veel sneller opstart, omdat ie nie gaat proberen in te loggen) en op TU/e via je sxxxxxxx user, maar dan zit je dus met twee user heel de tijd te switchen, en das irri met docs, en settings etc.
als dat allemaal kan enzo, dan kun je dus ook ff alle partities wegmikken en zelf windows installen
toch?
het admin password is voor zover ik weet hetzelfde als je sxxxx pass (als je die nie gewijzigd hebt tenminste). dat wijzigen van die pass moet via ssh verbinding geloof ik, daar kunnen ze je op de facultaire NSC wel mee helpen.
jij hebt je pass nog nooit veranderd?
enne, ff voor de duidelijkheid, op de TU/e zit er dus zo'n el cheapo standaard bij???
ja, 2 stukjes plexiglas ofzo. ligt inmiddels in de kast, naast het rsi-veroorzakende tobo-met-trackball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 29 August 2003 @ 14:04:
gewoon na het opstarten pas inpluggen. dat doet mijn vader met de laptop van de zaak iig zo. (DHCP _O_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allo,

ik heb dus ook net zo'n leuke laptop gekregen. Gister wat mee zitten spelen, maar nu was ik aan het proberen om de laptop met de pc te verbinden. Dit lukte steeds niet, maar nu kan ik ook niet meer inloggen op mijn laptop !! :'(
Als ie is opgestart moet je je username invoeren + password. Normaal staat daaronder waar je wilt inloggen, maar dat is dus opeens weg :(
Heeft iemand een idee hoe ik weer terug kan inloggen op mijn laptop ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op advanced drukken

welkom @GoT btw :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

um advanced zie ik nergens staan, wel options. Als je er normaal op klikt komt dat balkje in beeld waar je uit kunt kiezen waar je wilt inloggen. Maar dat is dus ook weg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 14:15:
um advanced zie ik nergens staan, wel options. Als je er normaal op klikt komt dat balkje in beeld waar je uit kunt kiezen waar je wilt inloggen. Maar dat is dus ook weg !
sorry, mijn fout. je hebt gelijk.

welke netwerkinstellingen heb je allemaal veranderd? zie je iets vreemds in control panel > user accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in control panel kan ik niet komen, in heel windows niet. ik was bezig met verbinding maken, en toen kon ik ergens de laptop automatisch de naam van het netwerk (?) (domein/werkgroep/....?) laten vinden. toen starte ie opnieuw op en kon ik niet meer inloggen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K*t-Zeelandnet, je mag maar één MAC adres hebben... nou dat wordt dan of thuis niet internetten in het weekend op mijn Notebook of een Router kopen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 14:25:
in control panel kan ik niet komen, in heel windows niet. ik was bezig met verbinding maken, en toen kon ik ergens de laptop automatisch de naam van het netwerk (?) (domein/werkgroep/....?) laten vinden. toen starte ie opnieuw op en kon ik niet meer inloggen :-(
oeps. iemand postte net dat je dan echt een probleem hebt.

heb je vandaag vrij? kun je ff bij het NSC langs voor een ghost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 14:27:
K*t-Zeelandnet, je mag maar één MAC adres hebben... nou dat wordt dan of thuis niet internetten in het weekend op mijn Notebook of een Router kopen :s
crosskabeltje naar de pc waar de modem normaal gesproken aan hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

terugzetten op et domein kan alleen als je aan et domein hangt, dus fysiek op de tu aanwezig bent. je kunt dat gewoon zelf doen, al is et wel wat gekloot. en ik weet zo nie meer precies hoe et moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps. iemand postte net dat je dan echt een probleem hebt.

heb je vandaag vrij? kun je ff bij het NSC langs voor een ghost...
hmm das weer lekker dan. ik heb vandaan wel vrij, maar ik woon anderhalf uur reizen van het NSC af... :) Ik vrees dat dat dan maandochtend pas kan gebeuren :'(
Is er helemaal geen andere manier om dit weer een beetje werkend te krijgen ? we hebben wel zo'n recovery cd gehad, maar daar heb je ook niks aan neem ik aan ?

Edit: ow je moet dus perse bij de TU zijn :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
Orion84 schreef op 29 augustus 2003 @ 14:04:
Nee dat duurt echt niet lang om te booten. Ik plug gewoon voor het opstarten mijn netwerkkabel erin en laat hem dan gewoon booten naar mijn s-nummer account. Is ie binnen 30-60 seconden klaar voor gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 14:40:
[...]

hmm das weer lekker dan. ik heb vandaan wel vrij, maar ik woon anderhalf uur reizen van het NSC af... :) Ik vrees dat dat dan maandochtend pas kan gebeuren :'(
Is er helemaal geen andere manier om dit weer een beetje werkend te krijgen ? we hebben wel zo'n recovery cd gehad, maar daar heb je ook niks aan neem ik aan ?

Edit: ow je moet dus perse bij de TU zijn :/
Je hoeft niet per se naar eindhoven, telefoonstekker inpluggen en inbellen werkt ook.

En hoe het moet: rechtermuisknop op mijn computer, eigenschappen, tabblad computer naam en als domein dan ergens tue invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 00:52

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Orion84 schreef op 29 August 2003 @ 14:04:
Ik gebruik altijd m'n s-nummer account, thuis of op de TU/e, maakt me niet uit. en dat booten duurt misschien iets langer dan normaal, maar ik zet m'n notebook nooit uit. Ik doe hem altijd op standby. Meestal reboot ik hem 1 keer per maand, maar voor de rest staat ie altijd aan :D. Is veel makkelijker en sneller!

offtopic:
@brammeke: 1e jaars ID?
Ik ben 2e jaars, welkom, hoe was de intro? :D

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hmmmm... lezen mensen hier posts... Ik heb gisterenavond vetgedrukt geschreven dat je je notebook ABSOLUUT NIET uit het domein mag halen, aangezien je anders niet meer in kan loggen op de TU/e, en ja hoor... de eerste hebben het alweer gedaan :z

Dat wordt dus een ritje naar het NSC... :)

Misschien een tipje... zoek eerst eens op de TU/e website naar de handleiding voor het integreren van je laptop in een thuisnetwerk.. daar staan wat handige tips in... onder andere wat je NIET moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
CroitiX schreef op 29 August 2003 @ 13:16:
Heeft iemand dat Personal Code ding al geprobeert?
Niemand....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
@CroitiX: nee kan volgens mij alleen op netwerk TU/e dus kijk ik maandag wel 's naar.. ben vooral benieuwd of je als je eenmaal een code in hebt gesteld ook weer naar geen-code kunt (dan kun je namelijk veilig uitproberen ;))

Verder over de RSI-standaard, 't is een Crossbow Cases Saas Fee Laptopstation.
http://www.crossbow-cases.com --> Nederlands --> Produkten (moet met een c) --> Laptopstation en dan de bovenste..
Foto's op http://www.crossbow-cases...t/Saas%20Fee_vergroot.HTM

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je moet jezelf niet uit het domein flikkeren... Aangezien je te weinig rechten op de server hebt om jezelf weer in het domein te hangen. Als je offline jezelf verwijdert, blijft je computer-account wel achter op het domein. Zullen ze bij het NSC niet snel doorhebben geloof ik... Maar er is wel software, om snel te switchen tussen netwerkinstellingen, zonder dat je uit een domein gegooid wordt. Ik ben de naam even kwijt, maar ik geloof dat ik het thuis nog wel ergens heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartjenl schreef op 29 August 2003 @ 16:30:
@CroitiX: nee kan volgens mij alleen op netwerk TU/e dus kijk ik maandag wel 's naar.. ben vooral benieuwd of je als je eenmaal een code in hebt gesteld ook weer naar geen-code kunt (dan kun je namelijk veilig uitproberen ;))

Verder over de RSI-standaard, 't is een Crossbow Cases Saas Fee Laptopstation.
http://www.crossbow-cases.com --> Nederlands --> Produkten (moet met een c) --> Laptopstation en dan de bovenste..
Foto's op http://www.crossbow-cases...t/Saas%20Fee_vergroot.HTM
ik vind het echt een achterlijk ding... dacht in eerste instantie dat ze die bij werktuigbouw ofzo hadden uitgezaagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 16:39:
[...]

ik vind het echt een achterlijk ding... dacht in eerste instantie dat ze die bij werktuigbouw ofzo hadden uitgezaagd...
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht bij TeMa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAHAHAHA :+

offtopic:
@Roy:
Ja de Intro was echt geweldig :)
Ik heb sindsdien echt superveel zin om te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me profiel checkt
industrial design zou ook kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maybe stomme vraag: dat domein (waar k dus niet meer in zit) heb je dat niet alleen nodig voor een netwerk? Ik moet op het moment toch niet inloggen bij de TUe, maar ik zou er wel graag het een en ander op willen proberen (geen netwerk dus). Is er geen andere manier om ff in windows te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

administrator account? Met je tue wachtwoord op je locale domein (S#######)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met mijn s-nummer en wachtwoord kan ik ook niet inloggen. Ik kan het lokale domein niet kiezen (geen één).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

probeer eens met administrator in te loggen (zelfde password). omdat je van het domein af bent , kun je geen domein meer kiezen in het inlog scherm en dus werkt die user nie meer, maar je administrator zou nu wel moeten werken. omdat je van domein af bent zit je sowieso local in te loggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 15:52:
[...]

Je hoeft niet per se naar eindhoven, telefoonstekker inpluggen en inbellen werkt ook.

En hoe het moet: rechtermuisknop op mijn computer, eigenschappen, tabblad computer naam en als domein dan ergens tue invullen.
Het idee is goed, maar de TU/e staat het niet toe (althans daar ga ik vanuit) dat je iedere computer in het domein kan hangen met je eigen username. En ook niet je eigen bak. Mocht dat wel kunnen heb je weer een ander probleem:

Als je thuis jezelf uit het domein geknikkerd hebt, weet de aanmeldserver van de TU/e dat niet, dus jouw computeraccount bestaat dan al op het netwerk. Met als gevolg dat je zelf niet je computer in het domein krijgt. Ze moeten je op serverniveau er eerst uit gooien en vervolgens pas weer in het domein hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 19:10:
[...]

Het idee is goed, maar de TU/e staat het niet toe (althans daar ga ik vanuit) dat je iedere computer in het domein kan hangen met je eigen username. En ook niet je eigen bak. Mocht dat wel kunnen heb je weer een ander probleem:

Als je thuis jezelf uit het domein geknikkerd hebt, weet de aanmeldserver van de TU/e dat niet, dus jouw computeraccount bestaat dan al op het netwerk. Met als gevolg dat je zelf niet je computer in het domein krijgt. Ze moeten je op serverniveau er eerst uit gooien en vervolgens pas weer in het domein hangen.
De manier die hij beschreef laat de Tu/e wel mooi toe. Ik heb ook een paar keer mijn laptop opnieuw geinstalleerd en als je windows xp hebt, kun je je gewoon weer zelf aanmelden op het domein. Dat het niet met je eigen desktop pc zou kunnen klopt ook wel aangezien jou mac-adres niet geregisteerd is op de Tu/e. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar goed dan zit hij nog steeds met het probleem dat zijn computer-account al bestaat op het netwerk...en zich dus niet in het domein kan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 20:16:
maar goed dan zit hij nog steeds met het probleem dat zijn computer-account al bestaat op het netwerk...en zich dus niet in het domein kan hangen
Ik wil niet moeilijk doen, maar heb je het al eens geprobeerd? Het lukte mij anders feilloos. En bij het nsc doen ze niet veel anders.

Tipje, ga voor software problemen (zoals dit) naar de facultaire nsc's, een paar uur wachten bij het nsc kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

je kunt jezelf prima aan het domein terug hangen hoor, alleen je moet daarvoor gewoon verbinding hebben met het tu netwerk. gewoon via my computer, properties, network identification, properties en dan bolletje bij domein zetten en campus.tue.nl als domein invullen. op ok klikken en dan vraagt ie om user en pass hier gebruik je s-nummer met bijbehorende pass. daarna doet ie ff tijdje denken, en dan krijg je als et goed is een welkomst bericht.

hiervoor moet trouwens je pc-naam al goed staan, dus als je die ook veranderd hebt (bijv. om thuis op @home te komen) moet je die eerst terugveranderen (moet gelijk zijn aan je s-nummer), rebooten en dan kun je em aan het domein gaan hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 29-08-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Orion84 schreef op 29 augustus 2003 @ 21:00:
...
hiervoor moet trouwens je pc-naam al goed staan, dus als je die ook veranderd hebt (bijv. om thuis op @home te komen) moet je die eerst terugveranderen (moet gelijk zijn aan je s-nummer), rebooten en dan kun je em aan het domein gaan hangen.
Hoe zit dat dan met de computers in het netwerk van de tu met een andere naam? Je komt ze regelmatig tegen die een eigen naam hebben gekozen of zijn dat allemaal computers met vestidehuis(retesnel)verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeeuuj, het is me gelukt om met administrator in te loggen. Heb ik toch nog iets aan het ding dit weekend :) Ik zal maandag eens proberen me terug in het domein te gooien, anders weten ze het bij het NSC wel (hoop ik :))
In elk geval allemaal bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ga dan wel naar facultaire nsc, daar hoef je een stuk minder lang te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linux net geactiveerd, maar waarom is het wachtwoord van de root hetzelfde als die van je useraccount? dat is toch vragen om problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 22:21:
linux net geactiveerd, maar waarom is het wachtwoord van de root hetzelfde als die van je useraccount? dat is toch vragen om problemen?
waarom? je hebt alleen lokaal rechten, dus het maakt in feite niet uit... en ze zullen het ongetwijfeld niet voor niks zeggen... maar als enige gebruiker van de pc mag het niet uitmaken lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op 29 August 2003 @ 22:24:
[...]

waarom? je hebt alleen lokaal rechten, dus het maakt in feite niet uit... en ze zullen het ongetwijfeld niet voor niks zeggen... maar als enige gebruiker van de pc mag het niet uitmaken lijkt me
ik bedoel het ook lokaal. geldt voor je eigen pc toch ook? zo weinig mogelijk gebruik maken van de root, voor je het weet verneuk je iets.

als je gewoon een beetje rondklikt in red hat krijg je wel eens een pop up voor het root-ww. dat is het zelfde ww, dus je krijgt altijd mensen die dan niet door hebben dat je dan in feite even su bent kunnen dan per ongeluk dingen gaan mollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 22:29:
[...]

ik bedoel het ook lokaal. geldt voor je eigen pc toch ook? zo weinig mogelijk gebruik maken van de root, voor je het weet verneuk je iets.

als je gewoon een beetje rondklikt in red hat krijg je wel eens een pop up voor het root-ww. dat is het zelfde ww, dus je krijgt altijd mensen die dan niet door hebben dat je dan in feite even su bent kunnen dan per ongeluk dingen gaan mollen...
tja... die hebben dan meteen geleerd, dat je eerst moet nadenken voor je iets doet.. :P

en na die gedachte mogen ze naar het NSC voor een nieuw Linux-image :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

CMD@HSZuyd heeft ze nu ook aan de 2de jaars uitgedeeld :P
Ding werkte prima, alleen baggertraag met image van school :P
Zoals de toshiba van vorig jaar ook, meteen dus ff vervangen door een WinXP met SP1 en alle andere nodige updates en hij draait als een zonnetje. Gevechten om UTP poorten @ HSZuyd zijn ook afgelopen, gewoon ff ad hoc netwerkje bouwen met je wifi en er is nog maar 1 dude op de UTP nodig per een man of 5 (bij redelijk heavy usage ak downen).
CS loopt vast op 60 FPS (vsync stuff nog niet veranderd) Q3 loopt steady op 120 met 3 a 4 bots (tegen 200/300 op mijn xp1800+ met GF4Ti4200) dus dat is ook redelijk netjes.

Al met al er werd verwacht dat het een prul zou zijn door zijn slechte opengl ondersteuning, maar ik vind het best meevallen :) (iig voor mijn games, doom3 en ut2k3 ben ik toch (nog) niet zo'n fan van). Enige grote nadeel is geen TV-out, daar is ook wel iets voor te fixen gok ik en anders wordt het gewoon een extend DVB ding voor digitale satelliet TV :) moet er toch nog ooit komen hier.

Btw voor de mensen die voicecomm progsels gebruiken, je hoeft niet te gaan kloten met headsets en dergelijke die mic die in de laptop zit werkt als een zonnetje, netjes duidelijk enzo alleen klein beetje te zacht, maar dat is met een beetje tweaken ook wel te fixen.

Dat externe toetsenbord is ook best fijn :), ben echter nog altijd op zoek naar een zonder al die mm-keys en fn toetsen, gewoon plain standaard toetsenbord met toetsen... Maar die zijn volgens mij bijna nergens te vinden voor een acceptabele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag thuis grand prix 4 weer liggen en volgens de doos voldoet zelfs deze notebook ruimschoots aan de minimum specs.

geprobeerd; tijdens het automatisch calibreren van de videokaart voelde ik al nattigheid, maar toch ff geraced: om hem speelbaar te houden moeten de grafische opties dermate laag dat je beter GP3 weer uit de kast kan halen.

jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 16:01

Garyu

WW

gizmo9003 schreef op 28 August 2003 @ 20:08:
nog zoiets:
ik lekker verhaaltje typen in word, om te checken hoe alles werkt enzo..
ineens een message in beeld: "minder snel werken!!!"

waar slaat dat nou weer op :p dat programma gaat er dus direct vanaf...
Hrm, spreek jou over een jaar of vier misschien nog een keer? :(

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op 30 August 2003 @ 11:34:
[...]

Hrm, spreek jou over een jaar of vier misschien nog een keer? :(
ach, je moet maar zo denken: dat rsi progsel gaat zo op je zenuwen werken dat een modaal mens daarvan binnen 4 jaar wel in een gesticht belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal beu om te kutten met van alles en nog wat. Zelfs die rescue disc komt mn strot uit. Ik ga gewoon RH 9.0 installeren en dan format ik m maandag nog wel een keer zodat ze bij het nsc gewoon een nieuwe image erop mogen zetten.
edit:

Om de een of andere vage reden werkt ie nu wel, mn wachtwoord. Een keer de rechtershift gebruiken schijnt te helpen :S.
hoe doen dan ook komt RH er naast te staan.

offtopic:
Ja ID 1e jaars. Intro was geweldig. ID3 waren wij, het groepje met die rolschaatsen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Heeft er al iemand geprobeerd verbinding te maken via de irDA poort met zijn NOKIA telefoon. Het lukt me maar niet om een verbinding te maken. Heb de irDA poort ingesteld in de bios dus die stap is al gemaakt. Maar voor de rest lukt het me voor geen meter. Ik kom er maar niet uit. Heb een Nokia 6610. Hopelijk is er hier iemand die dat al gelukt is. Grtz

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weili191
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
xsive schreef op 30 August 2003 @ 15:45:
Heeft er al iemand geprobeerd verbinding te maken via de irDA poort met zijn NOKIA telefoon. Het lukt me maar niet om een verbinding te maken. Heb de irDA poort ingesteld in de bios dus die stap is al gemaakt. Maar voor de rest lukt het me voor geen meter. Ik kom er maar niet uit. Heb een Nokia 6610. Hopelijk is er hier iemand die dat al gelukt is. Grtz
jah ik heb t al geprobeerd, met mn nokia 6100, werkt prima, nadat ik eindelijk de irDA poort had gevonden :S, ik de hele tijd de foon langs mn lapdoos neergelegd terwijl de poort pal voor je ligt. maar hij doet t dus prima hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ah wij waren groepje 1!!!
jajaja diegene met het meest simpele katapultontwerp enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat hier ook prima met siemens s55
in de bios aanzetten, en dan FIR even veranderen in IrDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ow ik dacht dat hij aan de zijkant zat van mijn laptop naast die USB poorten, hij werkt nu! thanx alot!

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op 30 augustus 2003 @ 16:34:
Ow ik dacht dat hij aan de zijkant zat van mijn laptop naast die USB poorten, hij werkt nu! thanx alot!
nee, dat vlakje is bedoeld voor de tv-out die op dit model eigenlijk hoort te zitten
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.