[TU/e notebook 2003] NEC P520

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.199 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Whieee schreef op 29 August 2003 @ 15:59:
hmmmm... lezen mensen hier posts... Ik heb gisterenavond vetgedrukt geschreven dat je je notebook ABSOLUUT NIET uit het domein mag halen, aangezien je anders niet meer in kan loggen op de TU/e, en ja hoor... de eerste hebben het alweer gedaan :z

Dat wordt dus een ritje naar het NSC... :)
Sinds een jaartje kun je gewoon met je eigen account jezelf op het TUE domein aanmelden. Problemen ontstaan
pas als je ook de computernaam wijzigd. Volg dan onderstaand stappen plannetje
• Succes alleen verzekerd als je de wizard Netwerk-ID volgt en je op de TUE zit (of in een VPN uiteraard).. don't blame me
• Login als Administrator met je standaard wachtwoord.
• Wijzig je computernaam (hostname) in s0xxxxx (je eigen nummer dus) maar laat de werkgroep gewoon staan
• Reboot
• Wijzig je computernaam niet meer maar kies het TUE wachtwoord. Alle vragen over username en password gewoon met je TUE gegevens invullen.
• Reboot

Je kunt nu inloggen met je TUE gegevens in het TUE domein. En voortaan niet meer stoeien met de hostname/domein gegevens ja? :P

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyberSnooP schreef op 30 August 2003 @ 17:39:
[...]
Sinds een jaartje kun je gewoon met je eigen account jezelf op het TUE domein aanmelden. Problemen ontstaan
pas als je ook de computernaam wijzigd. Volg dan onderstaand stappen plannetje
• Succes alleen verzekerd als je de wizard Netwerk-ID volgt en je op de TUE zit (of in een VPN uiteraard).. don't blame me
• Login als Administrator met je standaard wachtwoord.
• Wijzig je computernaam (hostname) in s0xxxxx (je eigen nummer dus) maar laat de werkgroep gewoon staan
• Reboot
• Wijzig je computernaam niet meer maar kies het TUE wachtwoord. Alle vragen over username en password gewoon met je TUE gegevens invullen.
• Reboot

Je kunt nu inloggen met je TUE gegevens in het TUE domein. En voortaan niet meer stoeien met de hostname/domein gegevens ja? :P
CyberSnooP... je bent te goed voor deze wereld... :)

Maar uit wat ik begreep uit een handleiding die ik ergens op de TU/e site vond, was dat het helemaal niet mocht... dat je jezelf WEL terug in het domein kon zetten werd daar nl tegengesproken. Nu ga ik jou niet tegenspreken, maar vandaar dat ik dus zei dat het niet mocht :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ik ben tevreden aangezien Unreal Tournament supervloeiend loopt in 1280x1024. We hebben het dan natuurlijk wel over een oud spel. Ook Max Payne geinstalleerd, intro (na filmpje) dus wel direct 3d loopt superlekker, maar als het spel wil starten gaat hij terug naar windows :S hehe... Trouwens zou er niet stiekem onder dat kapje aan de zijkant naast de extra USB poorten niet stiekem een TV out zitten? :P

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen: de constructie is geweldig.
ik heb een uur stresstests staan draaien, en ik heb geen fans gehoord. en dat was ook absoluut niet nodig, want warmer dan handwarm is hij niet geworden.

gezien de koelvinnen zitten er wel fans in, maargoed.

@hierboven: dat ga ik zo eens proberen dan. enige mooie spel dat ik geprobeerd heb is GP4, maar dat is rampzalig traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 21:15:
ik moet zeggen: de constructie is geweldig.
ik heb een uur stresstests staan draaien, en ik heb geen fans gehoord. en dat was ook absoluut niet nodig, want warmer dan handwarm is hij niet geworden.
Dat is zeer mooi. Die Toshiba 6100 van vorig jaar was namelijk ook te gebruiken als tosti-ijzer wanneer je de CPU en GPU flink belastte.

[deze advertentieruimte is te koop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Hij staat al de hele dag aan... Ben nu Vice City aan het proberen... Maar hij trekt het goed :) Ben toch erg tevreden met het ding... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

woei, * Orion84 ziet meer en meer uit naar 10 september 's-middags

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Vice City start op, maar blijft vervolgens hangen als je new game selecteert. Een wazig probleem... device error... jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Hawk 4 draait ook wel soepeltjes in 1024, hoewel het er niet tiptop uitziet. Ik mis de fsaa van mn radeon 9700 op mn desktop stiekem toch wel. Verder niet echt klachten tot nog toe. Allleen dat is dus een werkgroep ingesteld heb (@home) wat misschien minder handig was, maar dat was al na een 10 a 30 minuten kutten met die kist. We zien wel of het nog terug kan komen en anders gaan we gewoon leuk naar het NSCkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik lees hier "UT @ 1280x1024 supervloeiend" ... wat is supervloeiend? Want dit chipje presteert ongeveer als een GeForce2 MX, en die krijg ik op een AthlonXP 2600+ niet hoger dan 1024x768 high detail onder de noemer soepel. En soepel is bij mij wanneer het draait met >50fps onder alle omstandigheden.

Verder heb ik toch een probleem gevonden met mohaa... Als ik in 32bits kleurdiepte draai, ziet het beeld er netjes uit, maar is de game niet vooruit te branden (20-40fps met 800x600 med detail - belichting uit). In 16bits loopt het als een zonnetje maar worden sommige textures op grote afstand niet of corrupt gerenderd. Met name de mappen Remagen en Algiers hebben hier veel last van (moh_dm3 en moh_dm7). In Remagen is dit probleem echt extreem storend omdat je in een bepaald deel van de map je tegenstanders gewoon niet ziet doordat het gebouw erachter vreemde textures geeft, en zwarte vlakken :(

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand verstand van openGL?
bij de grafische opties staat namelijk ergens dit scherm, en ik vraag me af wat de daar het beste kan instellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/opengl.JPG

iets anders: hoe komt de TU bij die 32mb videogeheugen?
hier staat minimum 8 en maximum 64:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/64-mb.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandra zegt dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slaine/sandra_vid.PNG
Hoe het nou precies zit weet ik niet, maar ik vertrouw eerder sandra dan de specs van de TU/e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aida32 zegt ook 64mb.

naja, dat verklaart iig waarom de prestaties niet zo extreem slecht zijn als gevreesd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net p520 opgehaald, ben beetje noep op gebied van laptops (computers uberhaupt). Heb slome image eraf gegooid, maar nu doen mijn geluidskaart en netwerkkaart (onboard) het niet meer. Kan hier geen drivers voor vinden. Ook niet voor de vid. kaart trouwens. Iemand een idee? Zal wel simpele oplossing voor zijn, want ben het probleem nog nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 12:00:
Heb net p520 opgehaald, ben beetje noep op gebied van laptops (computers uberhaupt). Heb slome image eraf gegooid, maar nu doen mijn geluidskaart en netwerkkaart (onboard) het niet meer. Kan hier geen drivers voor vinden. Ook niet voor de vid. kaart trouwens. Iemand een idee? Zal wel simpele oplossing voor zijn, want ben het probleem nog nergens tegengekomen.
tjsa, eigenlijk had je eerst even een sysoft of aida rapportje moeten draaien

ik ga ff zoeken, momentje

video:
http://support.intel.com/support/graphics/intel852gm/

netwerk (allebei):
http://support.intel.com/support/network/

geluidskaart zou automatisch herkend moeten worden

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off-topic]

Mensen van CMD heerlen, hebben wij al een lesrooster?

[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek it out koekieloekie: http://intranet.hsl.nl/ht...s/lesroosters/k_CMD2A.htm

Gunhead thx, maar audio werkt nog steeds niet. Heb bij apparaatbeheer sowieso een heel lijstje met vraagtekens (geel). Beetje vreemd dattie niet gewoon XP drivers kan gebruiken, maar dat zal bij laptop wel niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet alle hardware wordt herkend door xp, bij nieuwe desktops zie je dat ook :)

maar install anders zelf ff aida32: http://www.aida32.hu/download/aida32ee_375.exe
rapportje draaien en hij geeft van elk stukje hardware de downloadlocatie van de drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx sammietje, maarre....als ik probeer in te loggen met mun gegevens waarmee we moesten inloggen voor het bestellen van de boeken, kan ie niet inloggen... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gunhead, thx voor je hulp, ik ga het meteen downen. Vid card en netwerkadapter werken perfect.

Koekieloekie,geef me ff je emailadres, dan mail ik het rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sammietje: macemaniac @ hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail is binnen, maar nou moet ik nog ff lastig zijn, er waren toch 2 klassen ? Hoe weet ik in welke klas ik zit.
We zouden de indeling bij het uitreiken van de laptops krijgen, maar daar heb ik nix van gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 10:33:
[...]

nee hoor, lees de overeenkomst maar eens. (waar je dus 5 keer je handtekening in moest zetten)
Heb ik gedaan, in de overeenkomst van de T6100 staat dat het bedrag wordt kwijtgescholden bij beeindiging van de studie, na 5 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo even een vraagje betreffende de videokaart... weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg om vsync af te zetten (mijn huidige fps zijn toch echt te laag)? Als ik de opties van OpenGL bekijken zie ik het nergens staan.. misschien dat iemand van jullie een speciale manier weet om dit te doen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gunhead, krijg het geluid gewoon niet aan de praat. Aida toont me een chipset locatie waar de goede chipset (audio controller) niet bij staat (Intel 82801DB(M) ICH4-(-M) - AC'97 Audio Controller)...

vage shit.

Koekie, "maandag om 11.30 uur in lokaal C0.106 voor de aftrap van het blok".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Whieee schreef op 31 August 2003 @ 01:51:
...

Verder heb ik toch een probleem gevonden met mohaa... Als ik in 32bits kleurdiepte draai, ziet het beeld er netjes uit, maar is de game niet vooruit te branden (20-40fps met 800x600 med detail - belichting uit). In 16bits loopt het als een zonnetje maar worden sommige textures op grote afstand niet of corrupt gerenderd. Met name de mappen Remagen en Algiers hebben hier veel last van (moh_dm3 en moh_dm7). In Remagen is dit probleem echt extreem storend omdat je in een bepaald deel van de map je tegenstanders gewoon niet ziet doordat het gebouw erachter vreemde textures geeft, en zwarte vlakken :(

Weet iemand een oplossing?
ok... probleem is opgelost :*) Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, en daarmee kan ik wel vloeiend in 32bits kleurdiepte spelen :Y)

wel 1 tip voor als je de nieuwe drivers installeert. Vergeet niet de optie 'panel fit' op enable te zetten. Doe je dit niet, dan blijft je scherm op 1400x1050 draaien, en als je dan mohaa speelt op 800x600 heb je een grote zwarte rand om je scherm |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, ik heb afgelopen jaar gewoon het tu/e image erop laten staan (en een keer laten hernieuwen), maar ik lees hier van sommigen dat dat trager is dan wanneer je zelf XP installeerd. Kan iemand dat odnerbouwen?? ik heb namelijk wel interesse in snelheidswinst, maar zo'n compleet image met de juiste drivers, programma's en instellingen voor netwerk enzo is toch ook wel praktisch.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 13:28:
[...]

Heb ik gedaan, in de overeenkomst van de T6100 staat dat het bedrag wordt kwijtgescholden bij beeindiging van de studie, na 5 jaar...
ik heb die overeenkomst hier niet, maar:
. Behalve deze eerste € 1000 tekent de student een schuldbekentenis van nog eens € 1000 die kwijtgescholden wordt zodra de student afstudeert of langer dan drie jaar (t/m generatie 2000 was dit vijf jaar) een hoofdinschrijving heeft bij de TU/e.
http://www.tue.nl/notebook/kosten.html
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 14:43:
gunhead, krijg het geluid gewoon niet aan de praat. Aida toont me een chipset locatie waar de goede chipset (audio controller) niet bij staat (Intel 82801DB(M) ICH4-(-M) - AC'97 Audio Controller)...

vage shit.
tja helaas. misschien weten ze op school of bij nec-online.nl meer?

[herhaal-modus]
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/opengl.JPG

iemand enig idee wat je hier het beste allemaal kan instellen?
[/herhaal-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

iemand, kun je met behulp van de ingebouwde help niet wat meer uitvinden?? ik weet van dit soort menutjes van nvidia dat er best goed staat uitgelegd of welke instelling voor kwaliteit zorgt en welke voor performance.

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 25-04-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[NOOB ALERT]

Hey mensen,

Kan iemand deze NooB (ikke dus) uitleggen hoe ik mijn NECje (P520) met mijn Nokiaatje (6100) in verbinding kan stellen? Ik heb al in de BIOS gekeken, maar wat ik nu moet veranderen weet ik niet... :?

Please keep it simple... Ik ben maar een eenvoudige Werktuigbouwer (fietsenmaker) met niet al te veel verstand van lapdoosjes en PC's... ;)

Alvast bedankt... ;)

[/NOOB ALERT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ergens in het bios is een instelling te vinden voor de infrarood poort. die kan namelijk volgens twee standaarden werken, IRDA en FIR, die eerste wordt wel ondersteund door je gsm, die tweede niet. laat je laptop nou toevallig standaard op FIR staan. dus ff in je bios zoeken waar je die instelling kunt veranderen, die moet dus op IRDA staan. als je het nie kunt vinden moet je et nog maar ens vragen, ik kan je daar nog nie mee helpen, want ik krijg em 10 sept. pas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
sammietje of KoekieLoekie:
Zouden jullie mij het rooster ook kunnen mailen?
lo3k@hotmail.com

Liefst van beide klassen CMD1a en CMD1b

[ Voor 17% gewijzigd door lo3k op 31-08-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 31 August 2003 @ 17:28:
, kun je met behulp van de ingebouwde help niet wat meer uitvinden?? ik weet van dit soort menutjes van nvidia dat er best goed staat uitgelegd of welke instelling voor kwaliteit zorgt en welke voor performance.
nee staat nergens.
[understatement]
nvidia is zowiezo wat beter in het maken van videochips dan intel.
[/understatement]

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 25-04-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 31 August 2003 @ 17:44:
ergens in het bios is een instelling te vinden voor de infrarood poort. die kan namelijk volgens twee standaarden werken, IRDA en FIR, die eerste wordt wel ondersteund door je gsm, die tweede niet. laat je laptop nou toevallig standaard op FIR staan. dus ff in je bios zoeken waar je die instelling kunt veranderen, die moet dus op IRDA staan. als je het nie kunt vinden moet je et nog maar ens vragen, ik kan je daar nog nie mee helpen, want ik krijg em 10 sept. pas :(
dat is toch bij veel meer pc's zo? ik heb FIR niet eens geprobeerd, meteen IrDA gedaan.

anyways, uitleg van de bios van deze laptop:
http://help.nec-computers...nstr_BIOS_l4b&layout=1411
voor infrarood: 3e optie op onderste plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 Thanks voor het snelle antwoord...
De IR verbinding tussen mijn NECje en m'n Nokiaatje werkt nu... :D
Alleen nu is m'n internetverbinding ermee gekapt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 18:10:
[...]

dat is toch bij veel meer pc's zo? ik heb FIR niet eens geprobeerd, meteen IrDA gedaan.

anyways, uitleg van de bios van deze laptop:
http://help.nec-computers...nstr_BIOS_l4b&layout=1411
voor infrarood: 3e optie op onderste plaatje
tsja, zou et nie weten, heb gen ervaring met IR behalve met laptop. enne FIR is denk ik sneller (voor onderlinge overdracht tussen laptops), maar heb je dus nie veel aan als je toch wifi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm weet nou niemand hoe je vsync disabled???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 18:35:
Hmmm weet nou niemand hoe je vsync disabled???
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 11:59:
Hoewel de videokaart niet bedoeld is voor gamen, heb ik net ff medal of honor geinstalled met 1024 x768 @16 met alles op medium of zo met 25 fps :( .
Na V-sync uit te hebben geschakeld mbv het programma "nvhardpage" en toen speelde ik ineens met 50 fps :) . En das goed te doen vind ik..LANnen maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik ook gelezen. maar het programma nvhardpage is alleen voor de Nvidia chipset! Alhoewel ik het dus toch geprobeerd heb, had het geen effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet helaas weer lastig zijn mensen.
Op het lesrooster wat ik toegestuurd heb gekregen strax stond klas cmd2a, maar ik ben dus 1e jaars...

Heeft iemand daar lesroosters van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb geloof ik een dead pixel in mijn scherm...
Weet iemand hoe de HSzuyd daarmee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 19:26:
Ik moet helaas weer lastig zijn mensen.
Op het lesrooster wat ik toegestuurd heb gekregen strax stond klas cmd2a, maar ik ben dus 1e jaars...

Heeft iemand daar lesroosters van ?
Uhm, je kunt toch gewoon via owinfo roosters ophalen. Is geen login voor nodig! Dus ook voor de nieuwe eerstejaars is dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ben ik wel gewoon te perfectionistisch maar bij het testen van de notebook viel me op dat bepaalde toetsen (de e en de i) een piepend geluid maken, het geluid is geheel anders dan het geluid dat ik krijg bij de andere toetsen. Heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen en of er iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CroitiX schreef op 31 augustus 2003 @ 21:15:
Ik heb geloof ik een dead pixel in mijn scherm...
Weet iemand hoe de HSzuyd daarmee omgaat?
bij de TU hanteren ze iig de policy van NEC. weet niet precies hoe die is (staat op hun site), maar is wel extreem slecht
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 22:53:
Misschien ben ik wel gewoon te perfectionistisch maar bij het testen van de notebook viel me op dat bepaalde toetsen (de e en de i) een piepend geluid maken, het geluid is geheel anders dan het geluid dat ik krijg bij de andere toetsen. Heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen en of er iets aan te doen is?
gewoon een gevolg van massaproductie in korte tijd. bij mij zijn er een paar toetsen die wat stroever gaan (de B voorop).

ik denk niet dat ze er wat aan doen, tenzij je tobo stuk gaat natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 23:09:

gewoon een gevolg van massaproductie in korte tijd. bij mij zijn er een paar toetsen die wat stroever gaan (de B voorop).

ik denk niet dat ze er wat aan doen, tenzij je tobo stuk gaat natuurlijk...
Stroeve toetsen kan ik nog mee leven, maar met dit gepiep lijkt het net of ik bovenop een muizen nest zit. Irritant voor mij en m'n gezelschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nou iets vreemds: als ik wil inloggen met windows blijft de pc (na het accepteren van het wachtwoord) gewoon hangen; niet dat gedoe met geen tu-netwerk, maar echt hangen.

als ik vervolgens op de uit-knop druk (staat bij mij op hybernate) gaat hij dus uit. dan weer aanzetten levert gewoon op dat windows verder gaat met ratelen en gewoon opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Thuis lekker wireless, maar op TUe begint hij over een certificate te lullen dat ik niet heb of zo als ik wireless wil... :S Verder is alles prima in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb ze dus vandaag voor het eerst in het echt gezien en ze vallen me echt mee, het leek allemaal lekker te lopen iig. Ik kan niet w88 tot de omruildag (laaste :().

Hoe wilden ze dat alleen met notebook tentamens gaan doen? Je kunt toch zo ad-hoc een wireless verbinding opstellen als je dat zou willen? (in auditorium (boven) waarschijnlijk gewoon via AP) Of gaan ze stoorzenders introduceren? Of packetsniffen ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

zit er niet zo'n hardware matige aan/uit schakelaar op?? dan kunnen ze gewoon steeksproefgewijs checken of die op uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 01 September 2003 @ 20:02:
zit er niet zo'n hardware matige aan/uit schakelaar op?? dan kunnen ze gewoon steeksproefgewijs checken of die op uit staat.
idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

zij kunnen zien of er een netwerk in de lucht hangt..als ze dat weten dan kunnen ze gaan kijken waar het vandaan komt, etc..

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Er zit een dikke Wlan aan/uit schakelaar op :P Dies nog groter dan de powerswitch, dus het is wel degelijk goed te controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

dat bedoel ik idd, waarschijnlijk ook een van de redenen van de TU/e om voor deze laptop te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisbak
  • Laatst online: 11-09 09:24
Ik krijg dit ding volgende week, maar vroeg me af:

Ik kijk graag films e.d. via mijn tv. Nu zit er goddamn geen tv-out meer op de notebook :( Zijn er adapters te koop die het VGA-signaal omzetten in een TV-signaal, ofwel: hoe lossen de meesten van jullie het op?

THANX!

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuilnisbak schreef op 02 september 2003 @ 12:29:
Ik krijg dit ding volgende week, maar vroeg me af:

Ik kijk graag films e.d. via mijn tv. Nu zit er goddamn geen tv-out meer op de notebook :( Zijn er adapters te koop die het VGA-signaal omzetten in een TV-signaal, ofwel: hoe lossen de meesten van jullie het op?

THANX!
bestaan wel ja. trust heeft bijvoorbeeld de 'televiewer'.

ik los het op doordat mijn tv vga-in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, er is op internet een vrij simpele schakeling te vinden om de rgb lijnen van je vga poort door te lussen naar de scart van je tv, Bootz (ook member hier) en ik gaan daar binnenkort wat mee experimenteren, en zodra dat goed werkt kunnen we misschien massaal onderdelen inkopen en wat ervaren soldeerders zoeken die alles in mekaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Orion84 schreef op 02 September 2003 @ 13:13:
hmm, er is op internet een vrij simpele schakeling te vinden om de rgb lijnen van je vga poort door te lussen naar de scart van je tv, Bootz (ook member hier) en ik gaan daar binnenkort wat mee experimenteren, en zodra dat goed werkt kunnen we misschien massaal onderdelen inkopen en wat ervaren soldeerders zoeken die alles in mekaar zetten.
Ben benieuwd! Ik las hier dat er idd TV-Out op zat, maar helaas :(

Zo'n Televiewer van Trust kost toch ook weer wat knaken voor een beginnende student :P

* R_W doet Technische Informatica btw ;)

[ Voor 4% gewijzigd door R_W op 02-09-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ja, ik ben ook benieuwd, dit schakelingetje zal als et goed is nie veel gaan kosten, zeker nie als we er een soort inkoopactie van maken. Alleen ff checken of dat allemaal goed werkt. zodra ik meer weet laat ik et hier wel weten, en als er mensen zijn die willen helpen of nog tips oid hebben, laat et me maar weten via mail, of via dit topic.

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 02-09-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3004 en ik gaan binnenkort dit es proberen te fixen, ziet er ook niet zo moeilijk uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

gunhead: ik weet niet hoe jij hangen precies definiëerd, maar ik heb denk ik hetzelfde probleem gehad. Mocht je het nog niet gedaan hebben: wacht voor de gein eens minstens 10 minuten nadat je je wachtwoord in hebt gevoerd voordat je em 'hangend' verklaard. Bij mij deed ie er haast willekeurig 5 mins over om windows in te komen, soms deed ie het wel meteen.

Hoe kun je dat fixen? Ik weet het niet helemaal zeker eerlijk gezegd, die gozer bij het NSC had een lulverhaal van hier tot ginder waar het aan zou liggen, maar het schijnt te maken te hebben met het netwerk. Iets met dat de verbinding met het netwerk niet helemaal soepel loopt en dat het daarom teringlang duurt. Kun je testen door de notebook NIET aan het netwerk te hangen en het wireless schuifje op uit voor je em aanzet. Doet ie het dan nog, dan is het iets anders. Ik ben gewend om gewoon een harde format te doen als mn desktop het nie meer aankan, dus ik heb em maandag al meteen geimage-ed. Is de eerste 4, ja 4, keer fout gegaan, maar bij het NSC kwam ik er uiteindelijk toch doorheen.

Sindsdien niet echt last meer van gehad. één of twee keer startte die wat twijfelachtig op, maar nog steeds veel sneller dan voorheen.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op 02 September 2003 @ 19:44:
gunhead: ik weet niet hoe jij hangen precies definiëerd, maar ik heb denk ik hetzelfde probleem gehad. Mocht je het nog niet gedaan hebben: wacht voor de gein eens minstens 10 minuten nadat je je wachtwoord in hebt gevoerd voordat je em 'hangend' verklaard. Bij mij deed ie er haast willekeurig 5 mins over om windows in te komen, soms deed ie het wel meteen.

Hoe kun je dat fixen? Ik weet het niet helemaal zeker eerlijk gezegd, die gozer bij het NSC had een lulverhaal van hier tot ginder waar het aan zou liggen, maar het schijnt te maken te hebben met het netwerk. Iets met dat de verbinding met het netwerk niet helemaal soepel loopt en dat het daarom teringlang duurt. Kun je testen door de notebook NIET aan het netwerk te hangen en het wireless schuifje op uit voor je em aanzet.
weet ik, zei ik ook al.

het was idd iets anders. ik had dat rsi progsel uitgevinkt in msconfig, ik dacht misschien doet msconfig wel moeilijk. dus weer aangevinkt: probleemloos booten. toen weer uitgevinkt, nog steeds probleemloos booten. vreemd, maar mocht iemand anders het ooit meemaken, miss heb je hier iets aan...
Doet ie het dan nog, dan is het iets anders. Ik ben gewend om gewoon een harde format te doen als mn desktop het nie meer aankan, dus ik heb em maandag al meteen geimage-ed. Is de eerste 4, ja 4, keer fout gegaan, maar bij het NSC kwam ik er uiteindelijk toch doorheen.

Sindsdien niet echt last meer van gehad. één of twee keer startte die wat twijfelachtig op, maar nog steeds veel sneller dan voorheen.
ik heb steeds minder vertrouwen in diel lui van de TU (32mb vga me reet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 19:17:
3004 en ik gaan binnenkort dit es proberen te fixen, ziet er ook niet zo moeilijk uit.
LOL, das dezelfde waar BOOTZ et met mij over heeft gehad, voeg me ff toe op msn/icq anders, dan kunnen we wat ervaringen en ideeen uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:52

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Hey, dat schematje ken ik. Ik was ook van plan om die te gaan maken. Dus hou me even op de hoogte hoe het gaat, ik hou jullie ook wel even op de hoogte of alles werkt !

trouwens: kan iemand even kijken of er nog een geheugenbank vrij is, aangezien ik nu in deze toshiba nog 256mb extra heb zitten, zou leuk zijn als ik dat mee kon nemen.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Heb deze oplossing gevonden, voor het ontbreken van tv-out : http://www.targetweb.nl/txt/tx18748.htm

[ Voor 19% gewijzigd door HGM op 03-09-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ziet er cool uit, maar wat moet zoiets kosten, en waar haal je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Orion84 schreef op 03 September 2003 @ 16:49:
ziet er cool uit, maar wat moet zoiets kosten, en waar haal je het?
Direct bij Target en daarom kan ik moeilijk hier een prijs neerzetten.
je kan me evt. op ICQ wel contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou de enige die zijn Vsync wil disablen? Zo niet.. zeg aub hoe jij het gedaan hebt! Ik heb het al geprobeerd via NVhardpage, maar dit had geen effect en dat komt waarschijnlijk ook omdat dat programma voor Nvidia is geschreven.. BVD!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 12:38: ik los het op doordat mijn tv vga-in heeft.
Mijn TV heeft dat dus niet, maar zijn er toevallig geen scart-adapters verkrijgbaar waardoor ik ook een vga-in op mijn TV zou kunnnen krijgen...??

Zou bijvoorbeeld deze scart to vga kabel iets zijn?
http://www.divxplayer.nl/?page=Producten

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 19:51 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, dat ziet er interessant uit, alleen vraag ik me af waar ze het kleine schakelingetje gelaten hebben dat de twee sync signalen van de pc omzet in een sync signaal voor je tv. misschien maar es ff mailen naar mensen van die site?? zal dat zo eens doen.

edit: mail sent, zodra ik andwoord heb laat ik et weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 04-09-2003 20:12 ]

Verwijderd

Ik heb ook zo'n TU/e notebook, maar een thuisnetwerk zit er niet in volgens mij. Ik heb een wireless PCI kaartje in mijn desktop geplakt en een p2p netwerk opgezet met de notebook. Voorwaar, het netwerk doet het. Echter, geen bestanden of printers delen en internet delen al helemaal niet. Wie helpt ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 20:26:
Ik heb ook zo'n TU/e notebook, maar een thuisnetwerk zit er niet in volgens mij. Ik heb een wireless PCI kaartje in mijn desktop geplakt en een p2p netwerk opgezet met de notebook. Voorwaar, het netwerk doet het. Echter, geen bestanden of printers delen en internet delen al helemaal niet. Wie helpt ...
printers/filesharing heb ik me zelf ook nog niet aan gewaagd, voor je het weet help je de tue settings om zeep.

voor internetten: stel je desktop in als dhcp server en het moet meteen werken...

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

filesharen is enigzins lastig als je op je desktop een oudere windows draait dan xp/2000, maar met XP werkt et prima, iig kun je vanaf je laptop je desktop bekijken, hiervoor moet je geloof ik wel locaal inloggen, dus als administrator, maar dat weet ik nie zeker. als je op et domein inlogt (wat thuis nie kan, maar goed, met dezelfde user dus) dan werkt geloof ik de local filesharing nie

Verwijderd

Kan iemand mij dan ook uitleggen hoe ik dat (files/printer sharing) moet instellen op desktop en/of notebook. Het lukt me al dagen niet.

Groet

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, volgens de support van divxplayer.nl werkt die kabel dus niet. zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat vga met horizontaal en verticaal sync werkt en tv met maar een sync signaal. waar die kabel dan wel voor is snap ik nie helemaal, maar dat zal wel iets met die specifieke apparatuur te maken hebben die ze daar verkopen.

het wordt dus toch zelf wat fixen. en ik geloof dat dat kan met 4 xor poorten en wat weerstandjes en condensatortjes oid, dus dat ga ik eens proberen (samen met bootz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het dus niet werkt, maar als je het lukt om zelf zo'n kabel te fabriceren ben ik daar zeker geinteresseerd in! Dus ik neem aan dat ik nog wel iets van je zal horen...

btw: heeft iemand persoonlijke ervaringen met deze televiewer van trust, en zo ja is de beeldkwaliteit van dat ding enigszins acceptabel te noemen..??
http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=11672

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Laatst online: 08-09 10:04
ik zal als ik van de week mn laptop heb omgewisseld (en hij doet het) es gaan kijken naar de onderdelen. hardwarematig moet het niet zo'n probleem worden, maar je zit met windows: je moet de goede resolutie en refreshrate zien te vinden. 800x600 kan, maar niet echt op 50hz :/

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
dat tv-out schakelingetje wat enkele personen willen gaan bouwen gaat never nooit niet werken, het draait maar op 3 videokaarten en dan heb je ook nog eens speciale drivers nodig

helaas...

ook externe omzetters zijn brak, ze werken wel, maar het beeld is van dermate slechte kwaliteit dat het lijkt alsof er een waterval voor de tv voorbij valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 22:23
Ik ben een late inschrijver :P
Nu kan ik kiezen of ik mee doe met het notebookproject.
Als ik meedoe kan ik heb pas begin oktober ontvangen. Doen of niet?
Ik heb by MyCOM deze zien staan. linkje
Hij heeft geen WiFi das jammer, maar ik heb daarvoor nog wel een PCMCIA kaartje liggen.

De mensen die ervaring hebben met de NEC, wat is de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ga dan voor de nec, heb je tenminste 5 jaar ondersteuning. Enige dat je dan niet hebt is de tv-out. Processor is in ghz dan wel trager maar ook veel krachtiger. Die van mycom is gewoon een desktopprocessor (vreet stroom), dan mag je heel erg blij zijn met 2 uur werktijd (tegen 4-5 van de nec). Video is ook niet lekker (sis 650) en je betaalt nog meer ook.... (in het geval dat je je studie afmaakt uiteraard)

ohja, ik heb geen ervaring met de nec (nog niet), maar dit is puur op de specs.

[ Voor 10% gewijzigd door zandpaddo op 05-09-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, die ondersteuning van het nsc vind ik enigszins tegenvallen:
software > nieuwe image erop
hardware > fabrieksgarantie

dat kan ik zelf ook wel fixen...

je krijgt dan wel een leenlaptop (zeggen ze, gaat ook wel eens niet door), maar die heb ik zelf ook wel.

moet er wel bij zeggen: 5 (vijf!) jaar fabrieksgarantie is toch wel _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 22:23
Hmm.. ok.. Dan wacht ik wel even ook al is nog een maand wachten wel bijna gelijkwaardig aan div. lijfstraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 19:27:
mja, die ondersteuning van het nsc vind ik enigszins tegenvallen:
software > nieuwe image erop
hardware > fabrieksgarantie

dat kan ik zelf ook wel fixen...

je krijgt dan wel een leenlaptop (zeggen ze, gaat ook wel eens niet door), maar die heb ik zelf ook wel.

moet er wel bij zeggen: 5 (vijf!) jaar fabrieksgarantie is toch wel _O_
Inderdaad, mijn laptop heeft na vier jaar een complete revisie gekregen, dat had ik toch niet graag zelf willen betalen!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing voor het thuisnetwerken:
Ik heb een inetserver (gateway) draaien met xp en volgende instellingen:
ip: 10.0.0.38
sm: 255.255.255.0

verder moet je op je notebook veranderen aan de tue situatie:
ip: 10.0.0.97
gateway: 10.0.0.38
dns: 10.0.0.38

NIX VERANDEREN AAN DOMEIN/WERKGROEP EN COMPUTERNAAMINSTELLINGEN!!!!!

verder moet je op je notebook ff een gebruiker aanmaken die je ook met xp gebruikt. daarmee moet je inloggen in het "domein" sxxxxxx deze computer. en alles werkt. het enige wat je dus elke keer hoeft te doen is iptjes instellen en de tue alles weer op dhcp zetten. werkgroep en shit is niet belangrijk.

Ik zou het wel jammer vinden als oversoft gelijk heeft. Maar kun je die vgauitgang niet gwn omzetten naar een composite signaal? Heb nou ook geen svideo en ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik heb een adapterkabel van een Matrox G450 liggen, die VGA split naar composiet en S-Video. Zodra ik een laptop in de buurt heb (weet nog niet wanneer ik de mijne mag ophalen), zal ik het even proberen.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

die heb ik ook, maar alleen een toshiba 6100 in de buurt, kun je er wat door slopen, anders probeer ik het wel ff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:45
Orion84 schreef op 04 september 2003 @ 22:33:
hmm, volgens de support van divxplayer.nl werkt die kabel dus niet. zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat vga met horizontaal en verticaal sync werkt en tv met maar een sync signaal. waar die kabel dan wel voor is snap ik nie helemaal, maar dat zal wel iets met die specifieke apparatuur te maken hebben die ze daar verkopen.
Even offtopic: die kabel is voor beamers bedoeld denk ik, om bijvoorbeeld je videorecorder ofzo erop te pluggen. Voor zover ik weet zijn die schakelkastjes de enige fatsoenlijke oplossing om beeld op je TV te toveren. Echt enorm jammer, maarja ik snap aan de andere kant ook wel dat de TU dat verder een worst zal wezen of wij onze (via het netwerk gedownloade :P) rommel op tv's kunnen bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op 06 September 2003 @ 11:43:
die heb ik ook, maar alleen een toshiba 6100 in de buurt, kun je er wat door slopen, anders probeer ik het wel ff?
en wat dan nog?

zandpaddo gaat laptop inruilen voor neccie:
NSC: je vga dinges is kaduk.
zandpaddo: daarom moet ik ook een NEC, net zoals alle andere 2ejaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:52

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 01:18:
De oplossing voor het thuisnetwerken:
Ik heb een inetserver (gateway) draaien met xp en volgende instellingen:
ip: 10.0.0.38

verder moet je op je notebook veranderen aan de tue situatie:
ip: 10.0.0.97
gateway: 10.0.0.38
dns: 10.0.0.38

NIX VERANDEREN AAN DOMEIN/WERKGROEP EN COMPUTERNAAMINSTELLINGEN!!!!!

verder moet je op je notebook ff een gebruiker aanmaken die je ook met xp gebruikt. daarmee moet je inloggen in het "domein" sxxxxxx deze computer. en alles werkt. het enige wat je dus elke keer hoeft te doen is iptjes instellen en de tue alles weer op dhcp zetten. werkgroep en shit is niet belangrijk.

Ik zou het wel jammer vinden als oversoft gelijk heeft. Maar kun je die vgauitgang niet gwn omzetten naar een composite signaal? Heb nou ook geen svideo en ben er tevreden mee.
Het is makkelijker om gewoon thuis een dhcp servertje te draaien, dan hoef je helemaal niets te veranderen, gewoon inpluggen en het werkt. Dit kan softwarematig met bijvoorbeeld Sygate, maar kan ook hardwarematig met een router. Lijkt mij makkelijk dan elke keer je instellingen veranderen.

O ja, kan even iemand kijken of er nog een geheugenbankje vrij is in de NEC ???

[ Voor 4% gewijzigd door Roy op 06-09-2003 12:54 ]

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Roy schreef op 06 september 2003 @ 12:53:
O ja, kan even iemand kijken of er nog een geheugenbankje vrij is in de NEC ???
Is idd een geheugenbankje vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 12:48:
[...]

en wat dan nog?

zandpaddo gaat laptop inruilen voor neccie:
NSC: je vga dinges is kaduk.
zandpaddo: daarom moet ik ook een NEC, net zoals alle andere 2ejaars...
Helaas, alleen maar ruis, hij mist blijkbaar toch het een of ander. (vga-out werkt nog steeds >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 13:46
OK, nu zou ik heel erg graag hebben dat iemand mij (ubern00b qua netwerk en zooi) uit wil leggen wat ik moet doen om het volgende te bereiken:

Ik heb thuis 1 computer waarmee ik rechtstreeks verbinding heb met internet (isdn). Deze computer verbind ik vervolgens met een crosslink aan de laptop. Nu wil ik het zo hebben dat ik op op mijn laptop kan internetten en alle bestanden op mijn "huiscomputer" kan kopieren/aanpassen. Daarnaast wil ik ook vanaf mijn "huiscomputer" bestanden knippen/kopieren/plakken op mijn laptop. En dit wil ik bereiken zonder dat ik de laptop van het domein af hoeft te halen omdat ik anders telkens moet switchen (kost 5 minuten).
Ik heb hier al iets zien staan van sygate maar het is me niet duidelijk welk programma ik moet hebben en hoe ik dan alles moet instellen.

DUS: help me alstublieft.........;)

Bij voorbaat dank, Herr Frank

p.s. verwijs aub niet naar de eerdere berichten want aan alleen die termen heb ik als n00b niet echt veel

[ Voor 8% gewijzigd door Herr Frank op 07-09-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
ik heb trouwens met mijn eigen laptop niet eens de netwerk instellingen aangepast
gewoon het mac-adres doorgegeven bij het NSC en gaan met die banaan
ik kan gewoon op alle servers en outlook folders werken ook goed

ik log dus niet in op een domain of een werkgroep, ik hou mijn eigen werkgroep (ossw :P) en hoef niet te kloten met but instellingen. Als ik nou op bijvoorbeeld \\campusfp1 wil, tik ik dat gewoon in, vraagt ie je login naam (gewoon TUE\s******) en je paswoord en je kan erop.

Downloaden gaat trouwens wel heel leuk op de campus :D ik heb de 11MB/s al gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 14:43:

vage shit.

Koekie, "maandag om 11.30 uur in lokaal C0.106 voor de aftrap van het blok".
ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een schone win XP geinstalleerd, maar een groot deel van de hardware werd niet herkend. Voor het grootste deel heb ik inmiddels drivers gevonden op internet, maar een aantal devices krijg ik niet aan de praat, waaronder de geluidskaart:
http://members.home.nl/famooms/devices.JPG
is het iemand al gelukt voor deze apparaten drivers te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:46:
[...]

ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een schone win XP geinstalleerd, maar een groot deel van de hardware werd niet herkend. Voor het grootste deel heb ik inmiddels drivers gevonden op internet, maar een aantal devices krijg ik niet aan de praat, waaronder de geluidskaart:
http://members.home.nl/famooms/devices.JPG
is het iemand al gelukt voor deze apparaten drivers te vinden?
Staan er op die rescue disc geen drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd

miekd

dus.

Ik had even een vraag,
heeft iemand al een 3rd party manager voor de Centrino gebruikt om de kloksnelheid in te stellen?
Zo ja, welke en wat zijn je ervaringen? :)

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik krijg een charging error (dat wil zeggen: het betterij lampje gaat oranje knipperen wanneer ik hem op de adapter aansluit..)
Heeft nog iemand dit al gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:51:
[...]

Staan er op die rescue disc geen drivers?
nee daar staat alleen een dat file op waarmee je verder geen fuck kunt, behalve booten en rescuen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd

miekd

dus.

Het Audio device is iets met SoundMAX, dus dat zou je even moeten googlen denk ik.

Verder heb ik vanmiddag speedswitchXP geprobeerd, leuk programmaatje, ik moet alleen wel nog uitzoeken dattie zodra ik de AC erin doe op volle snelheid gaat, want volgens mij doet ie dat nu alleen als ie boot met AC :\

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:45
Zit er bij die NECs geen image dan? Van wat ik uit die driver problemen begrijp blijkbaar niet, dan is dat dus het eerste wat ik woensdag met m'n nieuwe lappie ga doen, want ik moet zeggen dat die image van de Toshiba's wel gewoon goed was, scheelt toch weer aardig wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCe01 schreef op 08 September 2003 @ 16:50:
Zit er bij die NECs geen image dan? Van wat ik uit die driver problemen begrijp blijkbaar niet, dan is dat dus het eerste wat ik woensdag met m'n nieuwe lappie ga doen, want ik moet zeggen dat die image van de Toshiba's wel gewoon goed was, scheelt toch weer aardig wat tijd.
ik was vanmiddag bij het NSC van informatica, en daar hing een briefje dat de nieuwe images ergens in de public folders staan, moet je ff zoeken, weet niet meer waar precies
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.