"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)
THat would be nice!
edit:
ik wil trouwens die onzichtbare NEC recovery partitie verwijderen zodat ik wel echt een schijf van 40 gb heb en daarnaast dus eigenlijk mijn hele laptop opnieuw installeren. Nou blijf ik alleen onzeker wat betreft de support. Als ik nou zelf windows XP erop knal he, kan ik dan toch, als ik op school ben allemaal de overige software van de servers trekken daar? ik heb het dan ook over Office XP. Had laatst geprobeerd via VPN thuis, maar mijn hele PC hing vast. geweldig!
Maar goed, er zullen me toch al genoeg mensen zijn voorgegaan die dit hebben gedaan?
[ Voor 60% gewijzigd door xsive op 25-09-2003 13:52 ]
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Aan de ene kant lijkt het me logisch, want volgens mij kost het meer geld om de productielijn aan te passen zodat het chipje niet geplaatst wordt, dan het gewoon door te laten lopen. Maar volgens mij kun je bij de instellingen van de monitor niet instellen dat ie een tv-out heeft. Dus er zal hardwarematig toch wel iets anders zijnbartjenl schreef op 25 September 2003 @ 00:03:
offtopic:
en bericht 1000 in dit topic...
En weet je zeker dat voor de TV-out wel de mogelijkheden op het mobo zitten? (chips enzo..)
Inderdaad...
Verwijderd
bij het NSC zeiden ze dat ze die harde schijven eerst helemaal leeg gemaakt hadden voordat ze de images erop zetten.xsive schreef op 25 september 2003 @ 14:21:
ja dat vertelde NEC mij. Die recovery boot CD is maar enkele mb's. Die CD zorgt voor de "verbinding" tussen de computer en die onzichtbare partitie. Op die partitie staat dus schijnbaar een backup van een volledige installatie.
Verwijderd
http://www.nec-online.nl/...rary/Versa/Versa_P520.pdfxsive schreef op 20 september 2003 @ 16:32:
http://help.nec-computers.com/nl/pri/item_platform_L4B.asp
Hier staat gewoon bij de specificaties een S-video out genoemd... kom we eisen dat ze hem inbouwen
I/O:
4x USB 2.0 ports
1x Headphone and microphone in without S/PDIF
1x IrDA
1x S-Video out
1x RJ-11 & 1x RJ-45, 1x IEEE
1x serial port, 1x parallel port, 1x PS/2 port, 1x CRT port
Support VERSA DOCKING port bar (same as B7)
stelletje wasberen....![]()
edit:
zelfs 1xIEEE (zie boven) Da's toch fire wire of niet?
Volgens deze site zit er standaard toch echt geen TV-out op....

Wat een prutsers zeg.
Verwijderd
Verwijderd
dat linux neemt gewoon bijna de helft van mij hd in, en hij raakt echt behoorlijk vol. ik zou hem er het liefste gewoon af gooien ofzo.
Virus zat niet op de computer, maar zit op het netwerk. Zodra je de computer op het netwerk aansluit krijg je dus het virus en dat moet je dus meteen weghalen/ertegen beveiligen..Martin Sturm schreef op 27 September 2003 @ 17:18:
Ik vind het ronduit belachelijk dat er gewoon standaar virussen op de computer staan, terwijl je hem nog helemaal niet hebt gebruikt
Wat een prutsers zeg.
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)
Ik denk dat Knoppix niet zo'n goed alternatief is, omdat de opzet toch wat anders is dan een conventionele Linux versie (useraccounts zijn er niet echt, en het is natuurlijk een cd-rom, dus is het opslaan van bestanden wat lastiger). Maar het is zeker wel mogelijk om gewoon Red Hat opnieuw te installeren (is echt niet moeilijk) op een veel kleinere partitie. Als je een fatsoenlijke collectie programma's installeert is 3GB ruim voldoende voor een partitie. Daarnaast is er volgens mij ook nog een 1GB swap partitie, wat ook nogal redelijk overdreven is. Dus die kan je ook nog wel wat verkleinenVerwijderd schreef op 27 September 2003 @ 23:42:
iets anders: heeft iemand van de eerstejaars informatica enig idee wanneer we met red hat gaan werken? en of een andere distro (knoppix booten that iz) dan ook goed is?
dat linux neemt gewoon bijna de helft van mij hd in, en hij raakt echt behoorlijk vol. ik zou hem er het liefste gewoon af gooien ofzo.
Had ik overigens ook al gezegd dat m'n laptop al 4 weken klaar stond, echter dat ze dachten dat, omdat ie al voor 1 september klaar stond, ik dat wel zou weten (in een brief die ik had ontvangen stond dat ik de PO in de eerste week moest tekenen (inschrijving was niet volledig) en dan de notebook na 5-10 werkdagen zou op kunnen halen en dat m'n naam op internet zou komen te staan als ie er was. Zelfs een mailtje (na 1,5 week wachten) waarin ik vroeg of m'n laptop al gereed stond, werd negatief beantwoord... weer lekker handig

Verwijderd
moeillijk lijkt me dat idd niet. heb het nooit geprobeerd, maar mandrake installeren was een eitje. alleen, hoe weet je nou welke packages enzo je nodig hebt?Martin Sturm schreef op 28 september 2003 @ 12:17:
[...]
Ik denk dat Knoppix niet zo'n goed alternatief is, omdat de opzet toch wat anders is dan een conventionele Linux versie (useraccounts zijn er niet echt, en het is natuurlijk een cd-rom, dus is het opslaan van bestanden wat lastiger). Maar het is zeker wel mogelijk om gewoon Red Hat opnieuw te installeren (is echt niet moeilijk) op een veel kleinere partitie. Als je een fatsoenlijke collectie programma's installeert is 3GB ruim voldoende voor een partitie. Daarnaast is er volgens mij ook nog een 1GB swap partitie, wat ook nogal redelijk overdreven is. Dus die kan je ook nog wel wat verkleinen
Je moet bij installatie gewoon kiezen voor 'Workstation' of 'Personal Desktop' dan heb je vrijwel alle basis programma's inclusief een grafische GUI. Overigens is er wel een kans dat je video- en eventueel geluidskaart niet gelijk werkt
Verwijderd
Ik heb dit weekend dat plaatje links eraf gepeuterd en zoals al eerder gezegd, zit er de ruimte voor een S-video bus. Inclusief de soldeerpunten:

Ik zie 7 soldeerpunten, zou het dan een 7 pin mini DIN aansluiting zijn geweest, net als bij sommige Nvidia-based kaarten?

Zoals hierboven vermeld kan er ook gewoon een 4pin connector voor gebruikt worden.
Bij Conrad verkopen ze die dingen voor € 1,26, maar is ook van een oude videokaart af te slopen.
http://www.nl.conradcom.d...ge_to_display=fromoutside
Dus het hardware gedeelte zou niet zo'n probleem moeten zijn, nu de software nog.
Intel levert bij de driverpack van de 855GM een VBIOS, die producenten in staat moet stellen om de videochipset (en al zn mogelijkheden) in de BIOS van het product te verwerken. Dit geldt ook voor de TV-out, die volgens Intel in de BIOS aan en uit te zetten is.
Bij de P520 is dat dus niet, omdat NEC deze heeft weggelaten in het productiemodel. Aangezien het wel heeft gewerkt op het pre-productiemodel, moet er ergens bij NEC een bios versie zijn die TV-out wel in zich heeft.
Of iemand moet de bios gaan herschrijven, d.m.v. dat programma van INTEL om je VBIOS bij te werken... maar mij niet gezien...
Zo gauw de bios aanpassing is gedaan, zou er bij de videokaart instellingen de tv-out vermeld moeten staan (volgens Intel):

Ik heb mn contacten bij NEC aangespoord om die BIOS te verkrijgen, maar of dat gaat lukken?? Ik weet het niet, iemand ervaring met het (succesvol) aanpassen van een BIOS?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 15:34 . Reden: link fixed ]
Verwijderd
Volgens mij is het overigens makkelijker (en niet eens zo duur) om een cheap stand alone dvd spelertje te kopen als je zo graag films op je tv wil bekijken
Verwijderd
het moet mogelijk zijn om iets te fabriceren wat zich vastklikt in die aansluiting. Zoals je op de foto kunt zien zijn de soldeerpunten voorzien van gaatjes (as usual), daar moet toch makkelijk een verwijderbaar s-video busje contact mee kunnen maken.
maar goed, over die cheap-stand-alone dvd speler gaat het nu helemaal niet!
Het gaat om een laptop die een tv-out mogelijkheid in zich heeft, maar om nog onbekende redenen niet is gebruikt.... zo'n kans moet je aangrijpen toch?
Afgelopen vrijdag endelijk (na 4 weken wachten ) m'n laptop van de TU/e ontvangen. Vandaag de eerste dag dat ik wat tijd over had, dus was ik ff flink wat software aan het installeren enzo. Op een gegeven moment hoor ik allerlei rare geluiden uit dat ding komen, en na een paar minuten krijg ik allerlei foutmeldingen.
Ik moest opnieuw opstarten en toen herkende hij dus geen HD meer
Ook hoor je een soort geknars als ie aangezet wordt. Ik denk dus dat m'n HD gewoon het loodje heeft gelegd...
Schiet lekker op zo
* Martin Sturm voelt zich flink kut nu...
Kan ik denk ik weer een eeuwigheid gaan wachten tot ik een fatsoenlijke laptop heb.
Verwijderd
http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=922
het versienummer verandert aan het eind van 35.10 naar 36.19....
Nu maar hopen dat we er iets mee opschieten. Kan nergens vinden wat er nu veranderd/verbetert is ?
Verwijderd
usb standaard op 1.1 zie je wel vaker, waarom weet ik ook niet.
Verwijderd
Omdat 't op de NEC staat dat er wel een TV-out op zit heb ik ff terug gemaild, en krijg ik de volgende reactie.De NEC P520 heeft helaas geen TV-out ondersteuning.
Bij de Product introductie is wel melding gemaakt van een TV-out optie maar
bij testen door Engenering NEC Japan is de TV-out van onvoldoende kwaliteit
bevonden.
Een BIOS update met TV-out zal derhalve ook niet komen, omdat er ook geen
TV-out is.
Bij de introductie in engeland zijn er een aantal met TV-out geleverd.
Bij het demo model van TU/eindhoven zat ook nog de TV-out op dat systeem,
echter, bij de definitieve levering is geen enkel model meer met TV-out
geleverd vanwege de kwaliteit.
Wat er op de website staat is dus op dit moment niet meer actueel/correct.
Nou heb ik een vraag, zodra ik een koptelefoon aansluit op de daarvoor bestemde uitgang krijg ik geluid(DUH). Maar er zit ook steeds een zeer irritant piepje bij. Met de nadruk op ZEER.
Maar met de laptop speakers merk ik niets
Iemand die hier een oorzaak/oplossing voor weet?
[ Voor 53% gewijzigd door miekd op 06-10-2003 17:19 ]
one more thing...
Verwijderd
-sluit eens een andere koptelefoon aan.MLO2 schreef op 06 October 2003 @ 17:14:
Maar, het kan dus welZe doen het alleen niet omdat de kwaliteit bagger is, dus een slimme tweakert zou dat wel aankunnen
Nou heb ik een vraag, zodra ik een koptelefoon aansluit op de daarvoor bestemde uitgang krijg ik geluid(DUH). Maar er zit ook steeds een zeer irritant piepje bij. Met de nadruk op ZEER.
-boot eens een ander OS
als het probleem bij allebei blijft is je line out brak en moet je ff langs het nsc. (wel nu doen, want het is tentamenweek, en dan schijnen ze wat extra haast te maken met repareren)
Verwijderd
Bij onze laptops (Toshiba van generatie 2001) krijg je van die piepjes als je infraroodpoort aan staat.MLO2 schreef op 06 oktober 2003 @ 17:14:
Maar, het kan dus welZe doen het alleen niet omdat de kwaliteit bagger is, dus een slimme tweakert zou dat wel aankunnen
GrapjasVerwijderd schreef op 06 October 2003 @ 17:53:
[...]
-sluit eens een andere koptelefoon aan.
-boot eens een ander OS
als het probleem bij allebei blijft is je line out brak en moet je ff langs het nsc. (wel nu doen, want het is tentamenweek, en dan schijnen ze wat extra haast te maken met repareren)
* Martin Sturm is gisteren bij NSC geweest om m'n verotte hd (na 1,5 week
Ik heb nu een super antieke Toshiba als leen laptop.
* Martin Sturm heeft er MEGA MEGA veel spijt van dat ik niet gewoon zelf een laptop elders heb aangeschaft. Ik heb begin augustus (9 augustus om precies te zijn) 1000 euro overgemaakt, en heb nu wel geteld 1 week en 3 dagen een NEC tot mijn beschikking gehad. Ik heb dus nu waarschijnlijk pas begin november weer een NEC.
Eigenlijk vind ik dit gewoon slechte service. De reden dat ik dat ding bij de TU/e had gekocht was voornamelijk de service die (dacht ik) beter zou zijn, maar dat valt dus vies tegen. Als ik bij dell een laptop had gekocht had ik er een die volledig aan mijn wensen voldeed, en achteraf waarschijnlijk nog betere service ook.
Het liefst zou ik gewoon m'n geld terug krijgen, maar helaas zit dat er niet in
De service is denk ik ook beter. Natuurlijk, als je bij een Dell na anderhalve week een defecte HD constateert, krijg je een nieuwe.. maar is dat ook zo na 4 jaar?Martin Sturm schreef op 07 October 2003 @ 11:34:
[...]
Grapjas
* Martin Sturm is gisteren bij NSC geweest om m'n verotte hd (na 1,5 week![]()
) te laten fixen. Dit gaat 3 tot 4 weken duren
Ik heb nu een super antieke Toshiba als leen laptop.
* Martin Sturm heeft er MEGA MEGA veel spijt van dat ik niet gewoon zelf een laptop elders heb aangeschaft. Ik heb begin augustus (9 augustus om precies te zijn) 1000 euro overgemaakt, en heb nu wel geteld 1 week en 3 dagen een NEC tot mijn beschikking gehad. Ik heb dus nu waarschijnlijk pas begin november weer een NEC.
Eigenlijk vind ik dit gewoon slechte service. De reden dat ik dat ding bij de TU/e had gekocht was voornamelijk de service die (dacht ik) beter zou zijn, maar dat valt dus vies tegen. Als ik bij dell een laptop had gekocht had ik er een die volledig aan mijn wensen voldeed, en achteraf waarschijnlijk nog betere service ook.
Het liefst zou ik gewoon m'n geld terug krijgen, maar helaas zit dat er niet in
't Voordeel van de TU/e-service is denk ik dat het ten eerste dicht bij huis (of de universiteit in elk geval) zit en dat het 5 jaar lang doorloopt... en als je dat vergelijkt met Dell en ook de bijbehorende prijzen.. denk ik dat je bij de TU/e toch beter zit.
* bartjenl heeft trouwens niks te maken met het NSC of de TU/e (behalve dan dat ik ze steun met collegegeld
Dat vind ik nou eens een handige replyVerwijderd schreef op 06 October 2003 @ 18:19:
[...]
Bij onze laptops (Toshiba van generatie 2001) krijg je van die piepjes als je infraroodpoort aan staat.
WIKKID, het werkt
[ Voor 6% gewijzigd door miekd op 07-10-2003 19:15 ]
one more thing...
En bij systeem en je hardwarelijst zet je je infrarood uit. Dus disablen gewoon. Dan is de piep weg
one more thing...
Verwijderd
Verwijderd
tijd voor deel II ofzo???
Verwijderd
overigens heb ik deel 2 van dit topic aangemaakt, dus hier kan een slotje op...
[TU/e notebook 2003] NEC P520 (Deel 2)
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 16:38 ]
Het is alleen een beetje jammer dat mijn studie maar 2 1/3 jaar duurt (nominaal, Informatica VKO) en ik dus geen 5 jaar support hebbartjenl schreef op 07 October 2003 @ 14:00:
[...]
De service is denk ik ook beter. Natuurlijk, als je bij een Dell na anderhalve week een defecte HD constateert, krijg je een nieuwe.. maar is dat ook zo na 4 jaar?
't Voordeel van de TU/e-service is denk ik dat het ten eerste dicht bij huis (of de universiteit in elk geval) zit en dat het 5 jaar lang doorloopt... en als je dat vergelijkt met Dell en ook de bijbehorende prijzen.. denk ik dat je bij de TU/e toch beter zit.
* bartjenl heeft trouwens niks te maken met het NSC of de TU/e (behalve dan dat ik ze steun met collegegeld)
Bij Dell krijg je 3 jaar garantie als je wilt, dus dan heb ik uiteindelijk meer garantie
Dit topic is gesloten.