vandaar. maar waarom mag je er zelf geen nieuwe image opzetten? dat ding is toch van jezelf? heb je dat hele nsc niet nodig
En weg is al je zooi. Geweldige service jaVerwijderd schreef op 12 August 2003 @ 08:27:
dan gooit het NSC er een nieuwe image op en klaar!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
je mág wel een andere image erop zetten, maar het NSC gaat jou geen ondersteuning leveren op een platform anders dan hetgeen zij erop gezet hebben. Dus als je i.p.v. XP er 2k3 op zet, zullen ze je niet helpen met het installeren van software of het instellen van netwerk tenzij jij er in goedkeurt dat er weer XP op gezet wordt.
Verwijderd
Wie houdt jou tegen vóórdat je naar het NSC gaat de nodige data te backuppen, mocht ie nou helemaal niet meer booten ofzo, dan had je maar je zooi moeten backuppen...
En de gemiddelde T(weaker)U-er heeft geen service nodig toch?
Maar als 'de servicedienst' niet meer kan dan een recovery image erop pleuren dan kunnen ze beter a la Compaq en Packard Bell en consorten een image CD'tje meeleveren. Een image erop gooien kan elke debiel.Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 20:22:
Wie houdt jou tegen vóórdat je naar het NSC gaat de nodige data te backuppen, mocht ie nou helemaal niet meer booten ofzo, dan had je maar je zooi moeten backuppen...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Voordat je een nieuwe image drop krijgt heb je nog de kans om te gaan backuppen, ze vragen t vriendelijk en dan krijg je een nieuwe image. Trouwens het gaat er denk ik niet om dat iedereen zon ding dr op kan gooien maar ook dat Zei het doen. Immers krijg je per faculteit een andere image ivm de verschillende programma's die gebruikt worden tijdens de studie. Ook wordt er zo voorkomen dat je zon image op elke laptop kunt dumpen=> illegaal dus.
"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"
Als je een verse image op je notebook wil kun je dat ook zelf doen, de images staan allemaal online en zijn makkelijk vanaf het netwerk te draaien. En je kunt ook kiezen welke schijven je wil imagen. Alleen je C (de progs) of ook de D (documenten) er bij. Dus je heb keus genoeg voor het backuppen van stuff.
Inderdaad...
Verwijderd
dat is mooi. blijft de vraag waar dat nsc dan nog nuttig voor isRoy schreef op 13 August 2003 @ 00:08:
Als je een verse image op je notebook wil kun je dat ook zelf doen,
Verwijderd
Dat is voor de mensen die geen drol van computers snappen....Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 00:41:
[...]
dat is mooi. blijft de vraag waar dat nsc dan nog nuttig voor is
Verwijderd
ze zullen echt niet bij het minste of geringste een image erop gooien. Maar zo gauw het die mensen te vaag wordt, dan zullen ze vrolijk die bak van je gaan spoken.Exirion schreef op 12 August 2003 @ 20:35:
[...]
Maar als 'de servicedienst' niet meer kan dan een recovery image erop pleuren dan kunnen ze beter a la Compaq en Packard Bell en consorten een image CD'tje meeleveren. Een image erop gooien kan elke debiel.
En niet iedere debiel kan een image erop gooien geloof ik... je overschat de computerkennis van de gemiddelde mens.
Verwijderd
het verschilt natuurlijk een beetje, maar over het algemeen hoef je niets anders te doen dan wat er letterlijk op het scherm staat.Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 08:24:
[...]
En niet iedere debiel kan een image erop gooien geloof ik... je overschat de computerkennis van de gemiddelde mens.
"akkoord" (of een ander heel woord ter controle typen, wordt ook nog wel eens overgeslagen)
enter
enter
enter
ik zie niet eens in waarom dat moeilijk zou zijn.
idd, die images werken toch gewoon met een bootflop, waar je aangeeft welke schijven je wilt overwriten met een vers image, en dan starten en verders hoef je niks te doen toch? Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar dacht niet dat et erg moeilijk is hoor, en der staat gok ik ook wel een mooie uitleg op de NSC pagina.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
ik weet zeker dat er een paar koekenbakkers zijn die dan 'IMAGE TO DISK' kiezen ipv 'IMAGE TO PARTITION'... kijk voor jullie hiero is het allemaal peace of cake, maar ik heb op mijn werk te maken met mensen die er echt niks van snappen. Te weten: Ambtenaren...
Onwetendheid kan voor een hele hoop ellende zorgen op een pc... en dan zijn er ook nog mensen die niks durven te doen... bang om iets fout te doen...
Onwetendheid kan voor een hele hoop ellende zorgen op een pc... en dan zijn er ook nog mensen die niks durven te doen... bang om iets fout te doen...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 14:42 ]
Jow! NSC is best handig, vooral als je een toshiba 6100 hebt dan kan je die daar eens te reparatie aanbieden enzow
gelukkig krijg ook ik over 3 weken een P520
En imagen? meteen thuis 1tje trekken als je em krijgt uitgereikt en dan zelf lekker installen die kist.
Imagen is vrij makkelijk als je de handleiding netjes volgt, zoek wel een 100 mbit plekje op want dat imagen duurt lang op 10mbit.....
Verwijderd
/me is voorstander van 1 uur per week pc-onderwijs op de middelbare.Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 14:40:
ik weet zeker dat er een paar koekenbakkers zijn die dan 'IMAGE TO DISK' kiezen ipv 'IMAGE TO PARTITION'... kijk voor jullie hiero is het allemaal peace of cake, maar ik heb op mijn werk te maken met mensen die er echt niks van snappen. Te weten: Ambtenaren...
maar dan nog: we hebben het over een technische universiteit. dan mag je toch wel verwachten dat daar geen übern00bs op zitten. of wel soms?
is btw al wat bekend over wannéér we die mooie laptop krijgen? In het introboekje houden ze er namelijk wijselijk hun mond over...
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)
Verwijderd
helemaal niet, er staat expliciet dat we hem vanaf de 28e (augustus) kunnen ophalen in de hal.
waar waar waar? en hoe lees ik er dan 3 keer overheen?
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)
heb je et nu over de ruilactie 6100 voor 520, of voor nieuwe studenten?Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 18:09:
helemaal niet, er staat expliciet dat we hem vanaf de 28e (augustus) kunnen ophalen in de hal.
voor nieuwe studenten is het in de laatste week van aug. op 'n bepaalde dag op 'n bepaalde plek, daar krijg je een aparte brief over (nie tijdens intro dus).
en het omruilen is toch pas in de 2e of 3e week van sept.??
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
over de laptops voor nieuwe studenten, ik weet niets over de inruilactie behalve hetgeen ik hier lees.
@bartjenl: in het boekje met toelichting bij de inschrijving, pagina 29, tweede alinea:
@bartjenl: in het boekje met toelichting bij de inschrijving, pagina 29, tweede alinea:
ik neem aan dat je het inschrijvingspakket hebt gekregen.Het eerstejaars inschrijfpakket bevat een notebookenvelop met o.a. informatie over de betaling en de technische informatie omtrent de notebook. Verder bevat het een voorbeeld exemplaar van het contract (participatieovereenkomst), zoals dat tijdens de uitlevering van de notebook op donderdag 28 augustus getekend moet worden, in deze envelop.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 20:17 ]
aha.. goed verstopt dus
thnx
inderdaad, allemaal tot morgen bij de lunch
Ha meer electromensen ennuh idd tot morgen
yo,hier nog eentje, electro people....tot morgen!
(eindelijk)
nou.. ik is eigenlijk een wiskunde- & informaticamensje, maar toch... morgen lunch is gezamenlijk hè
wow word druk bij electro
cu 2morrow
He who dares not offend cannot be honest
woei, 10-09-2003 is het zover, dan mag ik mijn 6100 gaan inruilen tegen een P520
.
we krijgen 1,5 GB aan backup ruimte aangeboden, maar dat is nie genoeg, dus eerst thuis zelf nog maar ff wat over pompen
. sowieso ff mp3 enzo eraf, want ik weet nie wat die inspectie die ze gaan uitvoeren precies inhoudt.
we krijgen 1,5 GB aan backup ruimte aangeboden, maar dat is nie genoeg, dus eerst thuis zelf nog maar ff wat over pompen
Ze gaan alleen kijken of ie opstart, ze kunnen in loggen en dat ie weer uit gaat. Ze hebben zon checklist wat ze doorlopen. Stelt nix voor ofzow.
Ik mag pas de 12e
Ik mag pas de 12e
"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"
zo, ik zit dus nu midden in de intro (heb ff pauze) bij electro
in groepje 7 (bij marcel en justin), die mafkezen met die hoedjes
dus als je ons ziet lopen, roep een keer, HE MAFKEES, of HE LAURENS of zoiets, en dan kijk ik wel om
nou, ik ga nou naar het bunkerfeest, tot strax!
in groepje 7 (bij marcel en justin), die mafkezen met die hoedjes
dus als je ons ziet lopen, roep een keer, HE MAFKEES, of HE LAURENS of zoiets, en dan kijk ik wel om
nou, ik ga nou naar het bunkerfeest, tot strax!
Wanneer laptop halen? 27 augustus staat op het jaaroverzicht...
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Verwijderd
Orion84 schreef op 20 August 2003 @ 18:13:
woei, 10-09-2003 is het zover, dan mag ik mijn 6100 gaan inruilen tegen een P520.
we krijgen 1,5 GB aan backup ruimte aangeboden, maar dat is nie genoeg, dus eerst thuis zelf nog maar ff wat over pompen. sowieso ff mp3 enzo eraf, want ik weet nie wat die inspectie die ze gaan uitvoeren precies inhoudt.
ik had van een andere tweedejaars gehoord dat die inspectie alleen maar is om te kijken of de hardware nog in orde is. al zullen ze aan een kapotte videokaart/beeldscherm niet zo zwaar tillen.
maar als je het echt niet vertrouwd: low level format/secure erase/etc en dan een image terugpompen
tsja, die van mij is pas een maandje ofsow terug van reparatie, dus als ze fouten vinden, dan is et hun schuld (der zit een nieuw mob, voedingsprint en scherm in).
maar ik backup gewoon me mp3'tjes en dan gooi ik ze er van af, denk nie dat ze de moeite gaan nemen om daar naar te gaan kijken (boeit ze ook nie veel denk ik).
maar ik backup gewoon me mp3'tjes en dan gooi ik ze er van af, denk nie dat ze de moeite gaan nemen om daar naar te gaan kijken (boeit ze ook nie veel denk ik).
offtopic:
heb alle eerste jaars vakken gehaald en dus in een jaar m'n Propedeuse
heb alle eerste jaars vakken gehaald en dus in een jaar m'n Propedeuse
Heb hier ook intro en over dat ophalen van je laptop hoorde ik iemand zeggen dat dit op alfabetische volgorde ging, dus wiens achternaam vooraan in het alfabet staat is er waarschijnlijk vroeg bij. Intro is overigens wel vet!.
Damned ik zit achteraan bij de W
Moet ik lang wachten en vrijdag alweer naar het Thew weekend, dus kan ik er ook niet lang mee spelen
Als hier CMDers zitten, tot Maandag in mechelen ..
one more thing...
Verwijderd
ik heb de brief al. het gaat gewoon per opleiding, alleen bij bouwkunde is het op achternaam oid.FoOnEeN schreef op 22 August 2003 @ 14:37:
Heb hier ook intro en over dat ophalen van je laptop hoorde ik iemand zeggen dat dit op alfabetische volgorde ging, dus wiens achternaam vooraan in het alfabet staat is er waarschijnlijk vroeg bij. Intro is overigens wel vet!.
offtopic:
die klojo's beweren dat ik nog niet betaald heb, maar we hebben voor hun neus staan pinnen
kan ik daar weer achteraan :}
die klojo's beweren dat ik nog niet betaald heb, maar we hebben voor hun neus staan pinnen
kan ik daar weer achteraan :}
Over Linux: ik heb 't nog niet eerder zien staan op de NSC-pagina:
http://www.tue.nl/icts/nsc/ en dan links naar "Info 1e jaars studenten" --> "Linux Activeren (fac. Wiskunde en Electro)" (http://www.tue.nl/icts/ns...denten/linuxActiveren.htm)
En ook http://www.tue.nl/icts/nsc/Nieuwe%20Studenten/inleiding.htm is wel leuk om te lezen.. over de versa p520 (zie ook 't stukje persoonlijke code...leuke beveiliging..)
http://www.tue.nl/icts/nsc/ en dan links naar "Info 1e jaars studenten" --> "Linux Activeren (fac. Wiskunde en Electro)" (http://www.tue.nl/icts/ns...denten/linuxActiveren.htm)
En ook http://www.tue.nl/icts/nsc/Nieuwe%20Studenten/inleiding.htm is wel leuk om te lezen.. over de versa p520 (zie ook 't stukje persoonlijke code...leuke beveiliging..)
offtopic:
kan iemand van de eerstejaars al inloggen op de owinfo-site? Ik krijg error 3: geen geldige inschrijving..
kan iemand van de eerstejaars al inloggen op de owinfo-site? Ik krijg error 3: geen geldige inschrijving..
[ Voor 18% gewijzigd door bartjenl op 24-08-2003 01:03 ]
Verwijderd
dat was ons al uitgelegd bij het nsc van informatica. blaadje ging daar rondbartjenl schreef op 24 August 2003 @ 01:00:
Over Linux: ik heb 't nog niet eerder zien staan op de NSC-pagina:
.dat files? het gaat hier toch niet om mcafeeEn ook http://www.tue.nl/icts/nsc/Nieuwe%20Studenten/inleiding.htm is wel leuk om te lezen..

over de versa p520 (zie ook 't stukje persoonlijke code...leuke beveiliging..)
code:
1
2
| Deze toetsen functioneren alleen als je de Personal Code software van NEC installeert |
lijkt me niet echt betere beveiliging dan een screensaver met wachtwoord...
niet geprobeerd, loginbrief ligt boven ergensofftopic:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 11:24 ]
bartjenl schreef op 24 August 2003 @ 01:00:
offtopic:
offtopic:
Nee, daar nog niet, maar ik kan mijn TUe mail al wel ophalen, hier:
http://www.student.tue.nl/exchange/logon.asp
Typ in het witte vakje, je studentenadres zonder de @student.tue.nl
Daarna krijg je een login venstertje waarin je typt:
Login: s......
Pass: ............. (staat op de brief die je hebt gekregen)
Nee, daar nog niet, maar ik kan mijn TUe mail al wel ophalen, hier:
http://www.student.tue.nl/exchange/logon.asp
Typ in het witte vakje, je studentenadres zonder de @student.tue.nl
Daarna krijg je een login venstertje waarin je typt:
Login: s......
Pass: ............. (staat op de brief die je hebt gekregen)
NSC Informatica/wiskunde hebben wij dus net gemist, waren laatste groepje en toen waren ze al dicht..Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 11:24:
[...]
dat was ons al uitgelegd bij het nsc van informatica. blaadje ging daar rond
[...]
.dat files? het gaat hier toch niet om mcafeewel? daar ga ik als eerste wat aan doen...
[...]
code:
1 2 Deze toetsen functioneren alleen als je de Personal Code software van NEC installeert
lijkt me niet echt betere beveiliging dan een screensaver met wachtwoord...
[...]
niet geprobeerd, loginbrief ligt boven ergens
De screensaver met wachtwoord is nog steeds binnen Windows, deze NEC-software werkt vóór/buiten Windows..
we gaan geheeeeel offtopic, maar dit is 't laatste hierover:
offtopic:
!!! Inloggen OWINFO eerstejaars (nieuwe) studenten !!!
LET OP:
Studenten die zich voor het eerst aan de TU/e hebben ingeschreven voor het komende studiejaar kunnen pas VANAF 1-9-2003 inloggen op OwInfo.
Bron: http://owinfo.tue.nl
!!! Inloggen OWINFO eerstejaars (nieuwe) studenten !!!
LET OP:
Studenten die zich voor het eerst aan de TU/e hebben ingeschreven voor het komende studiejaar kunnen pas VANAF 1-9-2003 inloggen op OwInfo.
Bron: http://owinfo.tue.nl
weet trouwens iemand hoe de netwerkinstellingen zijn op die laptops? Zodat ik er wellicht ook hier thuis mee 't internet op kan (w.b. statische/dynamische IP-adressen, gateways etc. etc.)
Verwijderd
ben niet helemaal zeker, maar volgens mij draait daar gewoon een dhcp met ook automatische gateway.bartjenl schreef op 26 August 2003 @ 14:10:
weet trouwens iemand hoe de netwerkinstellingen zijn op die laptops? Zodat ik er wellicht ook hier thuis mee 't internet op kan (w.b. statische/dynamische IP-adressen, gateways etc. etc.)
dus thuis: inpluggen op een dhcp-router of ics-pc en het zou moeten werken
edit: en ipconfig/release /renew als het ip in een andere range valt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 14:30 ]
trouwens wel mcafee denk ik..: http://www.tue.nl/icts/nsc --> Links.. welke update-site staat daar??
Verwijderd
bartjenl schreef op 26 augustus 2003 @ 14:50:
trouwens wel mcafee denk ik..: http://www.tue.nl/icts/nsc --> Links.. welke update-site staat daar??
Verwijderd
Ik geloof dat de TU/e de volgende RSI-standaard gaat meeleveren met de laptop. Aangezien ze deze producent linken onder de noemer RSI, en ook hun software op de laptops hebben staan (Workpace)
....
Ergo-Q Laptophouder

Voor de mobiele werkplek, hoogte instelbaar (5 standen)
Gebruik: bxdxh = 252x340x(205-240) mm

Beeldscherm in vier hoogten instelbaar

Handige documenthouder tussen beeldscherm en toetsenbord

Lichtgewicht en geheel inklapbaar, past in iedere laptoptas (252 x 340 x 14 mm)
Ergo-Q Laptophouder

Voor de mobiele werkplek, hoogte instelbaar (5 standen)
Gebruik: bxdxh = 252x340x(205-240) mm

Beeldscherm in vier hoogten instelbaar

Handige documenthouder tussen beeldscherm en toetsenbord

Lichtgewicht en geheel inklapbaar, past in iedere laptoptas (252 x 340 x 14 mm)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 17:06 ]
Alleen wel jammer dat er overal op de TU/e stickertjes zitten waar op staat dat je een hoofdtelefoon moet gebruiken, en laat die aansluiting nu net aan de voorkant zitten, en daar zit dus ook de RSI-houder. Dat wordt dus knutselen
Inderdaad...
en wat voor toetsenbord zouden we krijgen.. ook zo'n Ergo-Q (tenminste.. van hun http://www.ergo-q.com (deze zin loopt nie, maar dat maakt niet uit))
Ik zag bij de studentenverenigingen (volgens mij.. of op de TU/e zelf) trouwens iedereen met een laptop en een Logitech-toetsenbord werken...
en muis? ik zie wel wat in een trackball
veiligheidsslot zal wel van kensington zijn, optie bij de NEC (trouwes ik zie nu dat de P520 op de voorpagina staat van http://www.nec-online.nl als "The Ultimate Mobile Wireless Experience") http://www.nec-online.nl/...roducts.asp?Id_ProDis=684
*zucht* ja ik verveel me nogal en ja ik zit te wachten op donderdag
//edit1: hen i.p.v. hun
//edit2: zie http://www.bakkerelkhuize.../en_Ergo-Q_EN_v010403.pdf, pagina 2, laatste plaatje (Ergo-Q + ergonomisch toetsenbord + muis)
Ik zag bij de studentenverenigingen (volgens mij.. of op de TU/e zelf) trouwens iedereen met een laptop en een Logitech-toetsenbord werken...
en muis? ik zie wel wat in een trackball
veiligheidsslot zal wel van kensington zijn, optie bij de NEC (trouwes ik zie nu dat de P520 op de voorpagina staat van http://www.nec-online.nl als "The Ultimate Mobile Wireless Experience") http://www.nec-online.nl/...roducts.asp?Id_ProDis=684
*zucht* ja ik verveel me nogal en ja ik zit te wachten op donderdag
//edit1: hen i.p.v. hun
//edit2: zie http://www.bakkerelkhuize.../en_Ergo-Q_EN_v010403.pdf, pagina 2, laatste plaatje (Ergo-Q + ergonomisch toetsenbord + muis)
[ Voor 18% gewijzigd door bartjenl op 26-08-2003 18:00 ]
Verwijderd
<link gefixt>bartjenl schreef op 26 August 2003 @ 17:56:
//edit2: zie http://www.bakkerelkhuize.../en_Ergo-Q_EN_v010403.pdf pagina 2, laatste plaatje (Ergo-Q + ergonomisch toetsenbord + muis)
ja, die man van het nsc had het idd over zo'n type toetsenbord
wel krom btw: als anti rsi maatregel gaat iedereen typen op laptopsize toetsenborden

offtopic:
@aantal users: wat was er in mechelen?
@aantal users: wat was er in mechelen?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 18:26 ]
Hier nog een tip van een 4de jaars TUE student elektro: Ik zou proberen niet teveel met die laptop bezig te zijn het eerste jaar, want er zijn genoeg studenten die zich niet kunnen beheersen en constant met de laptop bezig zijn i.c.m de 10 of 100mbit aansluitingen. Je zult niet de eerste zijn die daardoor moet stoppen met de studie omdat je er niks van bakt. En als je al niet hoeft te stoppen zit je je hele studie met vakken die je opnieuw moet volgen met alle roosterproblemen vandien.
je bedoelt dat er ook gestudeerd moet worden?
Verwijderd
Wat voor een draadlooze kaart moet er in je pc. ik heb er al een gevonden.
Merk: Edimax
Type: EW-7126
Toepassing: W-LAN PCI Card
Snelheid: 11 Mbit
Standaard: IEEE802.11b
Kan deze kaart comuniceren met mijn laptop??? en maakt het wat uit in welke frequentie ze uitzenden.
Kan iemand mij vertellen of deze kaart ok is???
bij B.V.D.
Bami
Merk: Edimax
Type: EW-7126
Toepassing: W-LAN PCI Card
Snelheid: 11 Mbit
Standaard: IEEE802.11b
Kan deze kaart comuniceren met mijn laptop??? en maakt het wat uit in welke frequentie ze uitzenden.
Kan iemand mij vertellen of deze kaart ok is???
bij B.V.D.
Bami
Verwijderd
ja geen probleem.
je moet 802.11b of 802.11g hebben
maar waarom geen acces point? is iets flexibeler en wifi kaartjes die veel goedkoper zijn dan een echt AP hebben toch een baggerbereik
je moet 802.11b of 802.11g hebben
maar waarom geen acces point? is iets flexibeler en wifi kaartjes die veel goedkoper zijn dan een echt AP hebben toch een baggerbereik
Verwijderd
Kun je een accespoint dan rechstreeks aansluiten op je pc.
net zoals een kaart.
Zo ja geef eens wat voorbeelden van accespoints die da kunnen
net zoals een kaart.
Verwijderd
een AP moet je je gewoon voorstellen als een hub/switch.Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 12:05:
Kun je een accespoint dan rechstreeks aansluiten op je pc.
net zoals een kaart.
die kun je gewoon direct aan een el-cheapo nic hangen. of direct aan je internet-router.
afaik is er geen enkele AP die dat niet kan
/edit: el cheapo nicje met een AP is in feite hetzelfde als een wifi kaart dus, alleen met beter bereik. (en een losse wifi kaart ondersteunt niet altijd meerdere verbindingen)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 12:21 ]
Resolutie moet zijn 1400x1050.
En inderdaad, ook al ga je niet games, dan nog is het wel fijn om een beetje een normale Videokaart te hebben, denk bijvoorbeeld ook maar eens aan toekomstige Longhorn.
En ander nadeel van slechte videokaart is dat je bijvoorbeeld bij films kijken ipv 10% wel 40% van je proc gebruikt, dus heb je weer die besparing te niet gedaan.
Ik ga in ieder geval nooit meer voor een embedded videokaart.
En inderdaad, ook al ga je niet games, dan nog is het wel fijn om een beetje een normale Videokaart te hebben, denk bijvoorbeeld ook maar eens aan toekomstige Longhorn.
En ander nadeel van slechte videokaart is dat je bijvoorbeeld bij films kijken ipv 10% wel 40% van je proc gebruikt, dus heb je weer die besparing te niet gedaan.
Schiet mij maar neer
Verwijderd
pfft, het is geen gamerskaart, maar voor de rest is die chip dik in orde hoor.AKI Lemming schreef op 27 August 2003 @ 12:27:
nog altijd vele malen beter als wat we 5 jaar geleden een super-3d-kaart noemden...
ik heb een bench gevonden van een vergelijkbare laptop (alleen is die cpu een Pentium-M 1,6GHz), en in die benches draait t beestje met Intel Extreme2 zelfs Quake3 Arena op 1024x768 met een acceptabele framerate. Dus ok, dit dingetje gaat geen UT2k3 trekken (denk ik), maar een leuk potje CS, UT of MoH:AA moet er toch wel inzitten (MoH:AA wel op t randje denk ik...)
maar goed, de link --> http://www.tomshardware.com/mobile/20030711/asus_m2n-13.html
de prestaties kunnen wat afwijken van die benchmark vanwege verschillen in de overige hardware natuurlijk, maar ik denk dat we hier een leuke richtlijn hebben...
maar goed, de link --> http://www.tomshardware.com/mobile/20030711/asus_m2n-13.html
de prestaties kunnen wat afwijken van die benchmark vanwege verschillen in de overige hardware natuurlijk, maar ik denk dat we hier een leuke richtlijn hebben...
Launching containers into space
ik zie een hackerskeyboard
one more thing...
Verwijderd
ik geloof dat je met deze opmerking een maandje te laat bent...AKI Lemming schreef op 27 August 2003 @ 12:27:

zoals gunhead al zei, prima 2d kaartje, redelijke 3d kaart.... maar het zal nooit de performance halen van een geforce of radeon... maar dat is ook geen vereiste voor een laptop die je nodig hebt voor je studie.
Verwijderd
ook dit is al eerder besproken, met de benchmarkresultaten van de P520 die uitgegeven zijn door de TU/e:Whieee schreef op 27 August 2003 @ 12:41:
ik heb een bench gevonden van een vergelijkbare laptop (alleen is die cpu een Pentium-M 1,6GHz), en in die benches draait t beestje met Intel Extreme2 zelfs Quake3 Arena op 1024x768 met een acceptabele framerate. Dus ok, dit dingetje gaat geen UT2k3 trekken (denk ik), maar een leuk potje CS, UT of MoH:AA moet er toch wel inzitten (MoH:AA wel op t randje denk ik...)
3DMARK 2001
1024x768 ; 32bits
=> 1950
PCMARK 2002
CPU => 4595
MEM => 3805
HDD => 540
Bussiness Winstone 2002
=> 24
Verwijderd
vraagje aan de ouderejaars: welke firewall gebruiken jullie?
moet natuurlijk veilig zijn, maar wil geen conflicten met het tu/e netwerk
moet natuurlijk veilig zijn, maar wil geen conflicten met het tu/e netwerk
Ik heb tot nu toe nog geen firewall gebruikt, maar misschien dat ik straks Norton er op zet. Op zich heb ik nog geen problemen gehad met virussen/trojans en dergelijke..
Inderdaad...
Verwijderd
ik geloof dat menig student niet weet wat voor firewall er op de servers draait, is ook niet nodig.. want wat er zich op serverniveau afspeelt is niet interessant.
Geloof me, op de TU/e zit alles heel goed dicht... en ik mag hopen dat ze de lokale policies ook goed voor elkaar hebben, zodat mijn lapdoos geen open huis is... anders moet ik zelf weer aan de slag gaan...
Geloof me, op de TU/e zit alles heel goed dicht... en ik mag hopen dat ze de lokale policies ook goed voor elkaar hebben, zodat mijn lapdoos geen open huis is... anders moet ik zelf weer aan de slag gaan...
Verwijderd
right, maar ik bedoel meer: ik wil thuis ook internetten. momenteel hang ik gewoon achter een router die binnenkomend verkeer wel potdicht heeft zitten, maar uitgaand staat natuurlijk wijd open. en zo zal het ook wel zijn met het tu/e netwerk.
dus vandaar dat ik toch liever een software firewall op mijn pc heb
dus vandaar dat ik toch liever een software firewall op mijn pc heb
wel interessant denk ik zo. Tijd voor een nieuwe doos
ik heb um nu hier staan, tis een leuk doosje 
dadelijk even ghosten enzo en dan zien we verder
dadelijk even ghosten enzo en dan zien we verder
one more thing...
is goed, paar minuten
one more thing...
ik ook vanmiddag.. maar paar pics zijn nooit weg
Hier komen ze, excuses voor de brakke cam (tis al een oudje)
Het totaalpakket;
men ziet de bekende laptop, het toetsenbord en de RSI standaard ingeklapt, met daarop recovery software, boekjes, een standaard m$ optische muis en een kleine standaard UTP netwerkkabel. Klik op de foto voor de grotere versie.

Het toetsenbord;

De RSI-standaard uitgeklapt.. hij bestaat uit 1 deel; Volledig alu denk ik zo. Over stevigheid ben ik het nog niet zeker =\

deze standaard is verpakt in een leren hoes

dan de laptop zoals hij opgesteld zou moeten zijn (klik op de foto voor een grotere versie)

en als laatste de stevige tas (en ik vind het een zeer degelijke tas!) waar alles hier inzat.
De tas heeft een laptopvak, een documentenvak, 2 zijvakken en een groot voorvak.

verder zat er nog die telefoonstekker bij, maar die staat niet op de foto's.
oh
nog een kleine edit...
er zit GEEN TV-OUT op
Het totaalpakket;
men ziet de bekende laptop, het toetsenbord en de RSI standaard ingeklapt, met daarop recovery software, boekjes, een standaard m$ optische muis en een kleine standaard UTP netwerkkabel. Klik op de foto voor de grotere versie.

Het toetsenbord;

De RSI-standaard uitgeklapt.. hij bestaat uit 1 deel; Volledig alu denk ik zo. Over stevigheid ben ik het nog niet zeker =\

deze standaard is verpakt in een leren hoes

dan de laptop zoals hij opgesteld zou moeten zijn (klik op de foto voor een grotere versie)

en als laatste de stevige tas (en ik vind het een zeer degelijke tas!) waar alles hier inzat.
De tas heeft een laptopvak, een documentenvak, 2 zijvakken en een groot voorvak.

verder zat er nog die telefoonstekker bij, maar die staat niet op de foto's.
oh
nog een kleine edit...
er zit GEEN TV-OUT op

[ Voor 21% gewijzigd door miekd op 28-08-2003 13:57 ]
one more thing...
Ja ik zie dat jij bent ingelogged MLO2?
Ik zie nergens een username/pass staan?
EDIT:
Ik heb gebeld naar MLO2...
Voor de mensen van CMD op HZ Zuyd:
User: Beheerder
Pass: 12345
Ik zie nergens een username/pass staan?
EDIT:
Ik heb gebeld naar MLO2...
Voor de mensen van CMD op HZ Zuyd:
User: Beheerder
Pass: 12345
[ Voor 40% gewijzigd door lo3k op 28-08-2003 14:26 ]
en ik mis de oordopjes? 
btw: verder
voor de foto's
btw: verder
Verwijderd
GVD: geen tv-out 
heeft iemand dat blaadje met de minimum specs nog? ik dacht dat die daar bij stond...
heeft iemand dat blaadje met de minimum specs nog? ik dacht dat die daar bij stond...
nee daar stondie niet op 
geen oordopjes idd, maar ik ging toch nieuwe kleppen kopen, dus dat doe ik straks of morgen even
geen oordopjes idd, maar ik ging toch nieuwe kleppen kopen, dus dat doe ik straks of morgen even
one more thing...
Das idd flink irriterend. Maargoed verder is het ding wel ok, maar toch jammer.
Edit: ik heb btw wel oordopjes in de rugzak zitten...
[ Voor 13% gewijzigd door HGM op 28-08-2003 16:58 ]
Verwijderd
jezus wat een amateurs. zit nou op de tu. mcafee heeft meteen al een stuk of 4 w32 virussen te pakken. tsss. thuis maar ff formatten
edit: die stonden er dus al op he. pas na de verplichte update (zat een blaadje bij de pc) werden ze ook gevonden.
edit: die stonden er dus al op he. pas na de verplichte update (zat een blaadje bij de pc) werden ze ook gevonden.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 16:59 ]
Ik volg op dit moment een studie ICT heb hiervoor ook meegedaan aan een laptop project van de school wij kregen vandaag de laptops uitgereikt hier onder het systeem
Laptop
Chipset : Intel Montara-GML
Processor : Mobile Intel Pentium 4 (2.4GHz via een 400MHz FSB )
Video : 64MB SMA
Geluid : AC'97+2 Speakers+Ingebouwde Mic
Netwerk : Ethernet RJ-45/W-LAN Onboard
Opslag : 60 Gig ( verdere info volgt )
Overige :
1 USB 2.0 ( 3x )
2 Firewire ( 1x )
3 VGA Out
4 Infrarood poort
5 TV-Out
Gewicht : 3.1 Kg
Beeld : 15' TFT Scherm ( duh
)
Video is overig ook van Intel
( ik zit er nu achter draait allemaal heel relaxed
)
Laptop
Chipset : Intel Montara-GML
Processor : Mobile Intel Pentium 4 (2.4GHz via een 400MHz FSB )
Video : 64MB SMA
Geluid : AC'97+2 Speakers+Ingebouwde Mic
Netwerk : Ethernet RJ-45/W-LAN Onboard
Opslag : 60 Gig ( verdere info volgt )
Overige :
1 USB 2.0 ( 3x )
2 Firewire ( 1x )
3 VGA Out
4 Infrarood poort
5 TV-Out
Gewicht : 3.1 Kg
Beeld : 15' TFT Scherm ( duh
Video is overig ook van Intel
( ik zit er nu achter draait allemaal heel relaxed
[ Voor 7% gewijzigd door magic45 op 28-08-2003 16:58 . Reden: addon ]
Verwijderd
Ohw jij hebt een mooi ijzeren standaardje, die van mij is zo'n bouwpakket van plastic, maar ik kom er echt niet uit hoor hoe je notebook er op moet zetten dan 
edit:
Ohw heb het al gevonden
zo dus:

Ohw heb het al gevonden
zo dus:
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 17:18 ]
ik heb 'm ook (ook met oordopjes)
wat ik hoorde is dat 't virus op 't TU/e-netwerk zat en ze daar achterkwamen nèt nadat de images waren gemaakt
@Brammeke: kijk 's op de foto op die envelop met die gele geplastificeerde dingekes erin.. daar zie je hoe dat ding in mekaar moet
wat ik hoorde is dat 't virus op 't TU/e-netwerk zat en ze daar achterkwamen nèt nadat de images waren gemaakt
@Brammeke: kijk 's op de foto op die envelop met die gele geplastificeerde dingekes erin.. daar zie je hoe dat ding in mekaar moet
Verwijderd
klopt heb ik ook last van...HGM schreef op 28 August 2003 @ 17:15:
Heb idd ook aantal files die infected zijn met w32/nachi.worm
klote! TV out dus niet erop en waarom krijg ik zo'n lullig plastic uitgezaagd RSI standaardje...
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Verwijderd
het stomme is, je moest zo'n repair scriptje uitvoeren, maar het enige dat die deed is constateren dat er files besmet waren.
om ze te fixen moet je handmatig mcafee updaten en dan een full system scan.
ps: waarom in godsnaam een engels os, een half nederlandse office, een nederlandse win-update, etc...
doe dan alles in 1 taal
/me heeft zich nooit kunnen ergeren aan dubbele taalmeldingen, maar dit is wel heel erg
edit: iemand dat externe toetsenbord met trackball al gebruikt? is echt nog irritanter dan gewoon op je notebooktobo werken...
om ze te fixen moet je handmatig mcafee updaten en dan een full system scan.
ps: waarom in godsnaam een engels os, een half nederlandse office, een nederlandse win-update, etc...
doe dan alles in 1 taal

/me heeft zich nooit kunnen ergeren aan dubbele taalmeldingen, maar dit is wel heel erg
edit: iemand dat externe toetsenbord met trackball al gebruikt? is echt nog irritanter dan gewoon op je notebooktobo werken...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 18:53 ]
LOL
. De image van 2 jaar geleden was ook al besmet. Sommige mensen die die laptops klaarmaken zijn echt dom. Ze leren gewoon nog geeneens van de fouten
En van die tv-out, tja das pech he.
Deze laptops zijn bedoeld voor word en andere software voor je studie en niet voor andere ongein. Dus alles wat er toevallig opzit is mooi meegenomen en anders gewoon pech
En van die tv-out, tja das pech he.
Deze laptops zijn bedoeld voor word en andere software voor je studie en niet voor andere ongein. Dus alles wat er toevallig opzit is mooi meegenomen en anders gewoon pech
[ Voor 44% gewijzigd door Unicron op 28-08-2003 19:00 ]
dubbele LOLUnicron schreef op 28 August 2003 @ 18:58:
LOL. De image van 2 jaar geleden was ook al besmet. Sommige mensen die die laptops klaarmaken zijn echt dom. Ze leren gewoon nog geeneens van de fouten

Je zou haast beginnen te denken dat er opzet in het spel is....
Dit topic is gesloten.