Voor 1000 euro zoveel mogelijk CPU kracht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 644 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

Lief Adje

Love is in the air

http://www.disklessworkstations.com/ is ook een goede site voor dit soort ideetjes :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Dat gaat vooral over eprommetjes die je in je netwerkkaart moet gooien zodat hij er van kan booten. Makkelijker is een mobo uit te zoeken met een interne netwerkkaart. Die hebben vaak al de mogelijkheid om te booten vanaf netwerk. Dat scheelt een hoop werk, moeite en geld :)

In dat linkje naar da yatta monster staat ook een link naar een ander draadje over hoe je 2 nodes kan voorzien van stroom met slechts 1 PSU. Dat drukt de kosten ook weer wat :D

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haranaka schreef op 11 June 2003 @ 16:42:
Dat gaat vooral over eprommetjes die je in je netwerkkaart moet gooien zodat hij er van kan booten. Makkelijker is een mobo uit te zoeken met een interne netwerkkaart. Die hebben vaak al de mogelijkheid om te booten vanaf netwerk. Dat scheelt een hoop werk, moeite en geld :)
Floppy disk + http://www.rom-o-matic.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Ja ok, maar dan heb je weer een floppy drive nodig a €10, plus nog een floppy :+. Denk echt dat het goedkoper is om een mobo te kiezen met onboard lan, ipv een netwerkkaartje + floppy drive...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

Lief Adje

Love is in the air

lekker moeilijk allemaal :|
ik heb ff een half uurtje gezocht naar win98 versies maar ik kan er geen 1 fatsoenlijke vinden :/

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ookal aan gedacht welk besturingssysteem je gaat gebruiken: Windhoos of tog een ander

Als je puur wilt seti-en is een linux distrbutie ter grootte van een diskette uiteraard meer dan zat. (en natuurlijk zo min mogelijk overige processen draaien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:19
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 7  128MB PC2100 DDR SDRAM                       € 91,-    
 7  300W  voeding                                € 84,-    
 7  AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz, Boxed)         € 427,-     
 7  ECS K7S6A                                    € 280,-     
 1  IDE kabel ATA133                             € 2,-    
 1  Maxtor 30GB (DiamondMax Plus 8, 7200rpm, FDB)€ 49,-     
 7  Netsnoer 1,8m                                € 7,-     
 1  Sweex LA200020 Switch 10/100Mbit 8 poorts    € 25,-     
 8  UTP kabel (3m)                               € 8,-    
                                          Totaal € 973,-

Dit is dus voor nog geen €1000,- 7*1.47=10.29Ghz en het heeft volgens mij ook nog wel wat overclock potentieel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

En dan doe ik je die netsnoeren en IDE kabels cadeau :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Mobster schreef op 12 June 2003 @ 17:57:
En dan doe ik je die netsnoeren en IDE kabels cadeau :)
Ik kan wel wat utp missen :D

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, weer geen CPU-........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

quote/
Door pcmadman - Thursday 12 June 2003 17:42
Diverse hardware-meuk Totaal € 973,-
unquote/

Door 2 mobo's per voeding te gebruiken, kun je er met 4 stuks volstaan. Bovendien neem ik aan dat je wat 'kwantum'korting' kunt bedingen(?)

Je vergeet aan-/uit schakelaars (voor de 1e opstart en/of bij stroomstoringen).
(En wat montage materiaal, maar dat zijn de kosten niet.)

Tweedens: jouw staatje gaat m.i. alleen maar op als je slechts Linux (clients) draait. Indien je een Windows-client wil draaien (b.v. UD Think), moet je Linux, Wine EN de client draaien.
Ik weet niet of 128 MB geheugen dan voldoende is :?

Daarnaast (zie de draadjes op Ars) valt het ECS mobotje niet te gebruiken voor netboot-en bij diskless workstations.
Volgens ervaringen in dat draadje zou het zo zijn dat de netwerkchip op de K7S6A (of K7S5a+LAN) niet volledig het PXE-protocol ondersteunt.

Nou lijkt het net alsof ik er wat vanaf weet, hihi :) (Absolute NOOB als ik ben.)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai hier zelf op:

4 * ECS K7S5A (LAN)
4 * 300W voeding
4 * 256MB SDRAM
4 * XP 2400+ @ 2800+

De "master" node is een AMD Thunderbird 1400MHz met 512Mb SDRAM, en een 2 * 60Gbyte RAID-1 setup.

Ik heb gewoon bij de lokale ijzerhandel wat "buisjes" gehaald waar intern schroefdraad in zit, en met een schroefdraad zelf bevestigd.

Zo krijg je een torentje van 5 computers :)

Dit zit allemaal in een houten kast van wat MDF en 4 * 120mm boven en aan de zeikanten van elke PC een 2 * 80mm :) (aan 2 kanten!)

(Ik draai BCCD OS, in een cluster met netboot.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 21:53:
Ik draai hier zelf op:

4 * ECS K7S5A (LAN)
4 * 300W voeding
4 * 256MB SDRAM
4 * XP 2400+ @ 2800+

De "master" node is een AMD Thunderbird 1400MHz met 512Mb SDRAM, en een 2 * 60Gbyte RAID-1 setup.

Ik heb gewoon bij de lokale ijzerhandel wat "buisjes" gehaald waar intern schroefdraad in zit, en met een schroefdraad zelf bevestigd.

Dit zit allemaal in een houten kast van wat MDF en 4 * 120mm boven en aan de zeikanten van elke PC een 2 * 80mm :) (aan 2 kanten!)

Foto??????? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is hem niet maar hij is wel zo opgebouwd, maar dan wat minder ruimte tussen elkaar, even hoog als `n fulltower.

Afbeeldingslocatie: http://ws9.jobnegotiator.com/images/monsters/gibbowarp4.jpg
pcmadman schreef op 12 juni 2003 @ 17:42:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 7  128MB PC2100 DDR SDRAM                       € 91,-    
 7  300W  voeding                                € 84,-    
 7  AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz, Boxed)         € 427,-     
 7  ECS K7S6A                                    € 280,-     
 1  IDE kabel ATA133                             € 2,-    
 1  Maxtor 30GB (DiamondMax Plus 8, 7200rpm, FDB)€ 49,-     
 7  Netsnoer 1,8m                                € 7,-     
 1  Sweex LA200020 Switch 10/100Mbit 8 poorts    € 25,-     
 8  UTP kabel (3m)                               € 8,-    
                                          Totaal € 973,-

Dit is dus voor nog geen €1000,- 7*1.47=10.29Ghz en het heeft volgens mij ook nog wel wat overclock potentieel!
Beetje zonde van die processoren....

Met koeling doen ze het net iets langer :+ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
7 AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz, Boxed) € 427,-

Ooit van boxed gehoort??
Dat betekend dat er een koeler bijgeleverd wordt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Tao schreef op 12 June 2003 @ 21:44:
quote/
Door pcmadman - Thursday 12 June 2003 17:42
Diverse hardware-meuk Totaal € 973,-
unquote/

Door 2 mobo's per voeding te gebruiken, kun je er met 4 stuks volstaan. Bovendien neem ik aan dat je wat 'kwantum'korting' kunt bedingen(?)

Je vergeet aan-/uit schakelaars (voor de 1e opstart en/of bij stroomstoringen).
(En wat montage materiaal, maar dat zijn de kosten niet.)

Tweedens: jouw staatje gaat m.i. alleen maar op als je slechts Linux (clients) draait. Indien je een Windows-client wil draaien (b.v. UD Think), moet je Linux, Wine EN de client draaien.
Ik weet niet of 128 MB geheugen dan voldoende is :?

Daarnaast (zie de draadjes op Ars) valt het ECS mobotje niet te gebruiken voor netboot-en bij diskless workstations.
Volgens ervaringen in dat draadje zou het zo zijn dat de netwerkchip op de K7S6A (of K7S5a+LAN) niet volledig het PXE-protocol ondersteunt.

Nou lijkt het net alsof ik er wat vanaf weet, hihi :) (Absolute NOOB als ik ben.)
Dat van dat mobo heb ik ff aangepast, het geheugen verdubbelt en die voedingen en dat geloof ik ook wel, maar die kwantum korting zal niet zo spectaculair aangezien het om een order van +- 1000,- wat niet zo spectaculair veel is. Misschien dat je korting kan krijgen als je direct bij de importeur of what ever gaat halen ipv bij de winkel.

Aan en/uit knop is zo zelden, dat kan met het kortsluiten van 2 draadjes in een ATX voeding...
Die materialen om ze op te stapelen kun je ook wel ergens aan komen (of je betaald ze van de eventuele korting) en je hebt nog een oud HDD'tje liggen en een switchje dan kom je hier op uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
256MB PC2100 DDR SDRAM                € 161,-    
300W                                  € 48,-     
AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz, Boxed)  € 427,-     
Asrock K7S8X+Lan                      € 350,-     
Netsnoer 1,8m                         € 7,-     
UTP kabel (3m)                        € 7,-     
                               Totaal € 1000,-

Ik ben trouwens ook best wel een noob op dit gebied, maar we zijn hier om te leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn mening kan je beter kiezen voor 4 of 5 keer een Athlon XP2600 (FSB333 - 2GHz)

Mijn XP1700+ draait op 1700MHz en presteerd ruim 20% minder dan mijn niet overgeklokt XP2600+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12
Een beetje XP1700+ van tegenwoordig draait makkelijk 2200Mhz. En zo'n 50% overklok zul je wel gaan merken hoor :P.
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 22:09:
Dit is hem niet maar hij is wel zo opgebouwd, maar dan wat minder ruimte tussen elkaar, even hoog als `n fulltower.

omg, weet jij wel hoeveel 100en euro's jij er per jaar doorheen trekt door die PC's die alleen maar een beetje doelloos lopen te rekenen? :o

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 21:53:
Ik draai hier zelf op:

4 * ECS K7S5A (LAN)
4 * 300W voeding
4 * 256MB SDRAM
4 * XP 2400+ @ 2800+

En welk project draait hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShotGun schreef op 13 June 2003 @ 04:11:
Een beetje XP1700+ van tegenwoordig draait makkelijk 2200Mhz. En zo'n 50% overklok zul je wel gaan merken hoor :P.
[...]
Maar dat red je niet met standaard cooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 13 June 2003 @ 09:16:
[...]
En welk project draait hierop?
Een nader niet te noemen project :+

Rendering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShotGun schreef op 13 June 2003 @ 04:11:
[...]

omg, weet jij wel hoeveel 100en euro's jij er per jaar doorheen trekt door die PC's die alleen maar een beetje doelloos lopen te rekenen? :o
Ja, dat weet ik, daarom wordt het eens tijd om stroom af te tappen bij de buren 7(8)7

;)

( O-) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb net 6-7 socket 370 borden gekregen, alleen alle bios chips zijn eruit 256KB flash.
ecs-p6bat max een p3-.... 100 MHZ denk ik zo. en ook voedings uiteraard. :)
+ 2 p3-450 512kb 100 Mhz.

Weet nog niet wat ik er mee zal doen.
heb eerst nog andere dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Mocht je nog BIOS chippies nodig hebben dan moet je het even zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Spider.007 schreef op 31 mei 2003 @ 22:18:
[...]

Er wordt gebruik gemaakt van een network boot die een image naar het geheugen transferred waarvandaan geboot kan worden.

[...]

Nee

[...]

Heb je wel eens gewerkt met windows terminal services of een *nix console :?

[...]

De resultaten kunnen natuurlijk ook direct over het netwerk worden verstuurd naar een queue; maar idd zal het waarschijnlijk op de server terecht komen.
Bij de ASUS A7N8X kun je instellen dat hij van LAN moet booten, dat is in principe al genoeg neem ik aan?
En: wil je ff uitleggen hoe je dus andere computers in de gaten kunt houden zonder dat die andere computer een ander beeldscherm heeft... dus bijvoorbeeld via Windows HyperTerminal...?
Tot slot: een client stuurt de resultaten dus naar de server die ze verzendt? Moet je daar dan niks extra voor instellen ofzo?
Add me desnoods ff op MSN: vrolijkemark -at- hotmail -dot- com

[ Voor 8% gewijzigd door Thanatos op 13-06-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanatos schreef op 13 June 2003 @ 16:32:
[...]

Bij de ASUS A7N8X kun je instellen dat hij van LAN moet booten, dat is in principe al genoeg neem ik aan?
Het zegt niet alles deze optie! Hangt meer van de netwerkkaart af.. (wel of geen bootrom)..

Ik heb deze optie hier ook op 4 pc's.. met goedkope NIC's zonder bootroms.. tijdens het opstarten 'loopt hij er zonder te kijken voorbij' (ja, met een werkende, geteste DNS/NIS/LTSP/PXE/TFTP server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 18:30:
[...]

Het zegt niet alles deze optie! Hangt meer van de netwerkkaart af.. (wel of geen bootrom)..

Ik heb deze optie hier ook op 4 pc's.. met goedkope NIC's zonder bootroms.. tijdens het opstarten 'loopt hij er zonder te kijken voorbij' (ja, met een werkende, geteste DNS/NIS/LTSP/PXE/TFTP server)
Dit mobo heeft een geïntegreerde NIC, dus het lijkt me sterk als Asus die optie erin stopt zonder dat de NIC het aankan...
Is er een manier om uit te vogelen of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Lekkertje! schreef op 12 juni 2003 @ 21:53:
4 * ECS K7S5A (LAN)
4 * 300W voeding
4 * 256MB SDRAM
4 * XP 2400+ @ 2800+
De "master" node is een AMD Thunderbird 1400MHz met 512Mb SDRAM, en een 2 * 60Gbyte RAID-1 setup. Zo krijg je een torentje van 5 computers
--------------------------------------------------------------------------------

Uit dit draadje:
http://arstechnica.infopo...&f=122097561&m=2580975535

haal ik het volgende:
I was thinking it would be great to compile a list of the current motherboards that people here have managed to get to successfully netboot. By my reasoning, there are a few subcategoriees that they can fall into:
- MB's that require a floppy to boot the code (Floppy-Required),
- MB's that you have to patch the BIOS (BIOS-ROM),
- and MB's that have fully implemented and functional PXE code (Integrated-PXE). You might add RPL to that as well, though I don't know how many people actually use that.

Een posting later stelt iemand over de ECS K7S5A:
I have the ECS K7S5A in the "Floppy Required" category right now. Though I have one board that is having the warm boot issue and it is really annoying, so I may go ahead and try patching the BIOS to see if it can be edited to have PXE work.

Zo van jou te lezen heb jij dat probleem opgelost? :)
Of vergelijk ik nu appels met peren vanwege het feit dat BCCD OS geen PXE-protocol gebruikt??

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere mogelijke benadering is misschien LinuxBIOS:
http://www.linuxbios.org/index.html

En nog wat ander leesvoer:
http://www.kegel.com/linux/pxe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tao:

Ik heb het cluster niet geinstalleerd, iemand zei: "Neem BCCD, neem BCCD!"

Dus ik zo van: "Doe je best..."

En er hangen inderdaad floppy's aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Weer wat geleerd, Lekkertje! (!)

Ik begrijp uit dit:
With enough memory I should be able to run a system out of a RAMDISK, as long as I boot over a network or CD rom I think it should work.
Actually, with an OS designed for it, you don't even need the RAMdisk per se -- you just run everything out of network files. However, Win2K doesn't support this. (The setup environment where you're actually booting Win2K off the CD-ROM is, well, special.) There is ongoing research into a diskless version of XP for embedded systems (similar to the CE market, but for larger apps), but that isn't out yet, and won't be for some time.
I won't say that pursuing this under Win2K is a waste of your time, because you're likely to learn a lot... just don't expect to get an operationally usable system out of it. *grin*

dat een pure W2k of WinXP diskless boot vergeten kan worden (igv. van de wil, een X86 programma als UD Think te draaien). Dan blijft er over: op de server-bak Linux draaien en W2k images aan de clients serveren (dat kan wel begrijp ik inmiddels).

Veel genoemde/gebruikte moederbordjes:
AMD: ECS K7S5a+LAN/K7S6A, Epox LS7A72,
Intel: Asus P4S533, Asrock ......(?)

Iemand nog andere suggesties? :)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Nog een linkje om remote W2k te installeren. Wellicht bruikbaar:

http://www.win2000mag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=8433

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Very cool ja! In plaats van 24 x 350W voedingen zou je ook kunnen volstaan volgens mij met 12 x 550W Qtec's. Minder warmte, minder (of zelfde hoeveelheid) poen nodig.

En als je nu een WiFi switchje neemt, dan kun je max 99 mobo's / nodes configureren...... :) Met AMD's 2100+ geladen kom je in de buurt dan van zo'n 60.000 puntjes per dag bij UD-Grid. Mogguh.

Lijkt me gaaf. (En dan gelijk een contract afsluiten om de blokverwarming van alle flats in de buurt te mogen verzorgen. :) )

Maar ook hier weer WEL diskless booten met een K7S5a bordje :?

Iemand trouwens enig idee hoeveel Watt per dag stroom je verbruikt per node?
(Uitgaande ongeveer van een AMD XP 2100+).

[ Voor 13% gewijzigd door Tao op 14-06-2003 10:42 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontdenk net (door die draad te lezen van de maker van het systeem hierboven) dat de
K7S5a WEL diskless te booten is:

==> http://www.geocrawler.com...urceForge/5299/0/7991903/

http://forums.sudhian.com...ezquote=y&parentid=182297

Ok, het is wat prutsen.. trouwens een standaard realtek kaartje @ 100MBit kost inmiddels toch ook niet meer dan een Euro of 6? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Uhh.. bedenk me net - als dit draadje voor een aantal mensen aanleiding is om een cluster te gaan bouwen - dat een gezamenlijke inkoopactie dan ook niet verkeerd zou zijn :)

/edit
Heeft iemand een linkje naar een soort terminalprogramma, waarmee je op de nodes de voortgang van het dp-programma kan monitoren? Onder zowel Windows als Linux.

[ Voor 34% gewijzigd door Tao op 14-06-2003 12:20 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
ssh of telnet voor linux.
Windows geen idee :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tao schreef op 14 juni 2003 @ 12:14:
Uhh.. bedenk me net - als dit draadje voor een aantal mensen aanleiding is om een cluster te gaan bouwen - dat een gezamenlijke inkoopactie dan ook niet verkeerd zou zijn :)
Ik doe wel weer mee... :)

Ik ben van plan een 8/12 node cluster te bouwen, deze ga ik in de serverruimte ophangen aangezien daar de stroom een stuk goedkoper is (flatfee... :+ ) + geen last van warmte + geen last van ruimtegebrek + geen last van goedkoop ADSL lijntje })

Maar wel beperkt 2 * 16A (8A constant gebruik toegestaan per 16A 'connectie')

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 13:22:
[...]

Ik doe wel weer mee... :)

Ik ben van plan een 8/12 node cluster te bouwen, deze ga ik in de serverruimte ophangen aangezien daar de stroom een stuk goedkoper is (flatfee... :+ ) + geen last van warmte + geen last van ruimtegebrek + geen last van goedkoop ADSL lijntje })

Maar wel beperkt 2 * 16A (8A constant gebruik toegestaan per 16A 'connectie')
Wat een teamwork ik verkop pc's en componenten en heb daarmee contacten in de wereld van de groothandels, waar consumenten niet kunnen komen.
Bij grote aktie's hou ik de kosten erg, dus lage prijzen.
Nu alleen nog een sponsoring van Eneco en/of nuon en we zijn er volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Afhankelijk van je dp-project zal ieder eerst moeten kiezen voor AMD of Intel, en daarna dus een mobo. Makkelijk zou zijn 1 AMD en 1 Intel board. Dan kan voor eenieder die mee zou doen alles gestandaardiseerd worden (zelfde bios, drivers e.d.).

Afhankelijk van het dp-project zul je een Linux of een Windows client willen draaien. Ook daarvoor zou het handig zijn, een gezamenlijke image samen te stellen (omdat toch alle hardware hetzelfde is :) )
Daarna hoeft iedereen alleen de boel maar te assembleren en aan te zetten ....

Maarreh.. hoeveel stroom vreet zo'n node nou per dag?

/edit
N.B. We zullen ook een programma nodig hebben die alle verwerkte WU's via een server flushed/flusht.

[ Voor 10% gewijzigd door Tao op 14-06-2003 15:57 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Met RC5 kan dat al heel makelijk dmv een Proxyper. :)

Linux client is er ook, dus een zootje AMD nodes, server met proxyper ding en mooie statsgen met ppstats :P sim-pel

Ik weet alleen niet of de dnet client dat lan-booten wel zo leuk vind want ik had een keer een mobo/proc/geheugen met voeding en diskettestation in een doos gelegd maar met een bootable linux floppy wilde de client niet starten. (mijn kernel was niet goed oid) en met een dos floppy wilde het wel maar toen deed het netwerk het niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Dat zou m.i. geen probleem hoeven zijn, toch? Eerst net-booten in je OS, en daarna de client starten. Of met een script, of handmatig.
Als je de client toch 24/7/365 draait hoef je dit slechts eenmaal te doen :)

Maar werkt dat proxyper ook voor een andere client? (Ik bedenk me net dat je in elk geval bij de UD client een evt. proxy-ip kan invullen, dus dat is voor mij opgelost.)

En qua stroom:
hoeveel verbruikt zo'n AMD-node per dag? 100Watt?

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Tao schreef op 14 June 2003 @ 16:45:
Maar werkt dat proxyper ook voor een andere client? (Ik bedenk me net dat je in elk geval bij de UD client een evt. proxy-ip kan invullen, dus dat is voor mij opgelost.)

En qua stroom:
hoeveel verbruikt zo'n AMD-node per dag? 100Watt?
het is alleen voor d.net projecten dus RC5 en OGR

En verbruik per dag is geen 100 Watt :P

ik denk dat je het moet uitdrukken in zoveel watt per uur of KWh ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Als je 2 mobo's op 1 PSU aansluit is het stroomverbruik lager...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Dat moet je er zelf wel even een tweede mb-connector aan fabriceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

/quote:
Haranaka schreef
/unquote

Volgens mij scheelt dat erg weinig. Het enige is dat de 2e voeding er niet is, maar daar staat tegenover dat die 550W 2 mobo's moet bedienen.

En v.w.b. stroomverbruik:
Ik heb eens gelezen dat een XP 2100+ zo'n 65Watt p/uur verbruikt. (Correct me if i'm wrong...) Dan de rest erbij maakt misschien 80Watt p/u. Dat betekent per dag ongeveer 2 KWh :?
Dit maal 365 dagen = 730 KWh per jaar per node. Maal E 0,135 per KWh (KWH prijs van Eneco) is ongeveer E 100,- per jaar.

Het wordt tijd voor sponsors als dit sommetje klopt :( :( :(

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 14 juni 2003 @ 17:43:
Dat moet je er zelf wel even een tweede mb-connector aan fabriceren...
Heb ooit eens ergens een hele mooie uitleg gevonden om dit te doen.. maar ik kam hem zo gauw niet vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tao schreef op 14 June 2003 @ 18:03:
/quote:
Haranaka schreef
/unquote

Het wordt tijd voor sponsors als dit sommetje klopt :( :( :(
Ook al klopt het sommetje niet helemaal..het stroomverbruik blijft altijd een lastig op te lossen probleem..

Ben zelf de laatste tijd ook al eens aan het lezen geweest over onder andere zonnepanelen en zogenaamde windmolencooperaties.. (gezamenlijk een molen kopen omdat je hem niet alleen kunt betalen en in je achtertuin kwijt kunt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 18:33:
[...]

Heb ooit eens ergens een hele mooie uitleg gevonden om dit te doen.. maar ik kam hem zo gauw niet vinden :'(
Kijk hier maar eens.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 18:35:
[...]

het stroomverbruik blijft altijd lastig..
Ben zelf aan het lezen geweest over zonnepanelen en zogenaamde windmolencooperaties..
Exactly my idea! Ik heb een plat dak (kl... in de zomer, maar goed voor een zonnepaneel-in-een-bak + windmolentje).

Nieuwe prijsraming (vlg. Tweakers.net):

AMD XP 2400+ boxed E 78,- (boxed ivm langere garantie van AMD)
K7S5a+LAN E 38,-
PC 2100 DDR RAM 256 MB E 23,-
Halve prijs 550W Qtec voeding E 22,-
Netwerk-kabeltje E 2,-
Totaal E 163,- incl. btw excl. kwantumkorting

Een Intel oplossing kost wat meer denk ik.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tao schreef op 14 June 2003 @ 19:55:
[...]

Exactly my idea! Ik heb een plat dak (kl... in de zomer, maar goed voor een zonnepaneel-in-een-bak + windmolentje).
Er zijn een heleboel leuke dingen mogelijk met zonne- & windenergie..

Het probleem is echter dat het ook weer bakken met geld moet kosten om (constant) een beetje een fatsoenlijke hoeveelheid energie op te wekken..

Stel dat we 4 a 5 machines constant willen laten rekenen op duurzame energie. Dan mag je wel 1000W @ 220V proberen binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
kwa stroom verbruik.

mobo: alle extra's uitzetten usb/geluid/ide/com-poorten parrallel/ PCI en agp ook/

CPU ja neem een barton 2500+ en hoger. (ook geen unlocken nodig)

geheugen 128 MB minder vermogen (of 64 MB je hebt niet veel nodig, wordt niet sneller.)

voeding: 2 nodes op 1, lager % verlies (voeding is max 15 % verlies nu ongeveer 5-10% max.)

Niet te veel ventilators.

En dan nog bij je baas in een hok zetten :P ;)
(uhm boven het systeem plafond, stekkers genoeg daar van het licht. >:) )

PS: het zou misschien wel mogelijk zijn om 3 mobo's op 1 te hebben.
uitrekenen meten van het vermogen.

Losse KWH-meter b.v.

Oant sjien, ik moet weg.

[ Voor 27% gewijzigd door gp500 op 14-06-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm..een DPC windmolen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Een Barton 2500+ met FSB 166 zal niet gaan op een (ECS K7S5a) mobo-tje met FSB 133 ondersteuning denk ik. Bovendien kost die weer E 20 per cpu extra vgl. met de 2400+.

Minder geheugen zou kunnen op de clients, op de server weet ik niet.

En m'n baas ziet me aankomen :) :) :) :)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Tao schreef op 14 June 2003 @ 22:29:
Een Barton 2500+ met FSB 166 zal niet gaan op een (ECS K7S5a) mobo-tje met FSB 133 ondersteuning denk ik. Bovendien kost die weer E 20 per cpu extra vgl. met de 2400+.

Minder geheugen zou kunnen op de clients, op de server weet ik niet.

En m'n baas ziet me aankomen :) :) :) :)
bovendie draait een barton op een lagere frequentie en die cache heb je denk ik weinig aan met een DC Project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op 15 June 2003 @ 16:59:
[...]

bovendie draait een barton op een lagere frequentie en die cache heb je denk ik weinig aan met een DC Project
Zo ver ik weet: SETI loves cache! :P
En voor de rest van de projecten: meer cache is altijd minder verzoeken naar het tragere werkgeheugen.. cache is nooit weg volgens mij :)

Liefst rond de 1MB of zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Inderdaad houdt Seti van cache. Alpha cpu's met 2 MB cache verslinden WU's bij het leven.
Ik heb wel eens een cache trace proggie zien draaien bij iemand op de Seti client. Ik snapte er niet zoveel van :) maar het werd me wel duidelijk dat er veel cache lees- en schrijf operaties uitgevoerd werden.

Ik zit nog met het volgende. (Vanwege het feit dat ik UD Grid wil -blijven- doen en die geen Linux clientprogramma zal krijgen :( :( :( )
Vanuit een Win-server diskless serveren gaat niet (?) begrijp ik. (Hoewel: Windows terminal versie -> doet die dat niet dan?)
Wel met een Linux-bak Win XP images aan de clients voorschotelen. Het is me nog niet duidelijk hoe een Windows client internet access krijgt via een Linux server. Alleen maar een kwestie van netwerk + tcp-ip configureren? (Ik voorzie namelijk al een hoop gebruikelijk Windows gedonder.)

En dan: zicht houden op de clients vanuit de server. Op een Linux bak ssh of telnet (suggestie hierboven ergens) draaien -> kunnen die daarmee dan in een Windows OS 'gluren'?

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het geld eruit te halen zou je misschien dingen kunnen hosten op die bakken... kost je een beetje performance, maar je maakt misschien wel winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tao schreef op 15 June 2003 @ 19:45:
Inderdaad houdt Seti van cache. Alpha cpu's met 2 MB cache verslinden WU's bij het leven.
Ik heb wel eens een cache trace proggie zien draaien bij iemand op de Seti client. Ik snapte er niet zoveel van :) maar het werd me wel duidelijk dat er veel cache lees- en schrijf operaties uitgevoerd werden.

Ik zit nog met het volgende. (Vanwege het feit dat ik UD Grid wil -blijven- doen en die geen Linux clientprogramma zal krijgen :( :( :( )
Vanuit een Win-server diskless serveren gaat niet (?) begrijp ik. (Hoewel: Windows terminal versie -> doet die dat niet dan?)
Wel met een Linux-bak Win XP images aan de clients voorschotelen. Het is me nog niet duidelijk hoe een Windows client internet access krijgt via een Linux server. Alleen maar een kwestie van netwerk + tcp-ip configureren? (Ik voorzie namelijk al een hoop gebruikelijk Windows gedonder.)

En dan: zicht houden op de clients vanuit de server. Op een Linux bak ssh of telnet (suggestie hierboven ergens) draaien -> kunnen die daarmee dan in een Windows OS 'gluren'?
Je kan toch een remote control programma gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tao schreef op 15 June 2003 @ 19:45:
Ik dacht dat het een kwestie was van Linux proxy maken en die als proxy instellen in Windows. Dacht ik dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 20:22:
[...]

Je kan toch een remote control programma gebruiken?
Je bedoelt dus een Linux programma dat op een Win-client kan checken of de UD-client (in mijn geval dan) draait? Welke programma's zijn hiervoor dan ontwikkeld?

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tao schreef op 16 June 2003 @ 21:55:
[...]

Je bedoelt dus een Linux programma dat op een Win-client kan checken of de UD-client (in mijn geval dan) draait? Welke programma's zijn hiervoor dan ontwikkeld?
ik dacht meer aan iets als pc anywhere van symantec ik weet allen niet of dat met linux werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Nog een linkje. Hierin wordt vlg. mij gezegd dat boot-en in Windows op de thin client mogelijk is met Windows Terminal services:

weblink: http://pxes.sourceforge.net/readme.html

Instant thin client
PXES is a micro Linux distribution allowing to create or boot thin clients.
These thin clients could be a real thin client or any compliant PC hardware (see list bellow) that you can turn into a thin client in minutes.
After booting it will be capable of accessing:

XDMCP server (X Display Manager), mainly on Linux, Solaris and other Unices, presenting the graphical login screen.
Microsoft Terminal Server through RDP (Remote Desktop Protocol) on Microsoft Windows NT, 2000 and XP.
Citrix ICA server.
VNC (Virtual Network Comouter) server.

Dan zit er wellicht ook een remote proggie op :?

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk zoals ik het heb gedaan is dat ik gewoon m`n PC power "verhuur" voor bepaalde tijd voor renders...

En wanneer het niet gebruikt wordt, dik DPC'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 00:20:
Kijk zoals ik het heb gedaan is dat ik gewoon m`n PC power "verhuur" voor bepaalde tijd voor renders...

En wanneer het niet gebruikt wordt, dik DPC'en ;)
:? nieuwsgierig??? wat is dat renders enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Tao schreef op 16 June 2003 @ 23:56:
Nog een linkje. Hierin wordt vlg. mij gezegd dat boot-en in Windows op de thin client mogelijk is met Windows Terminal services:

weblink: http://pxes.sourceforge.net/readme.html

Instant thin client
PXES is a micro Linux distribution allowing to create or boot thin clients.
These thin clients could be a real thin client or any compliant PC hardware (see list bellow) that you can turn into a thin client in minutes.
After booting it will be capable of accessing:

XDMCP server (X Display Manager), mainly on Linux, Solaris and other Unices, presenting the graphical login screen.
Microsoft Terminal Server through RDP (Remote Desktop Protocol) on Microsoft Windows NT, 2000 and XP.
Citrix ICA server.
VNC (Virtual Network Comouter) server.

Dan zit er wellicht ook een remote proggie op :?
Zoals ik dit lees wat jij post, denk ik dat het niet mogelijk is om daar dan windows op te draaien. Volgens mij kan je op deze kleine linux variant wel remote inloggen op een windows (NT, 2k en XP) machine die zijn Microsoft Terminal Server aan heeft staan.
Ik denk dus nog steeds dat het niet mogelijk is om winodws diskless te booten...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 00:24:
[...]

:? nieuwsgierig??? wat is dat renders enzo ;)
Als je bijvoorbeeld de film Shrek ziet... Dat is gerendered...

Niet dat ik dat kan doen, (kan wel maar duurt te lang).

Maar wel in die trant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Ok ik heb dus een probleempje.
Kheb hier een PIII 866 met mobo, geheugen, HD en voeding (allemaal dingen die ik nog had liggen)... maar... hoe krijg ik die aan zonder een powerswitch :?
Misschien een noob-vraag hoor majah... :P

[ Voor 11% gewijzigd door Thanatos op 17-06-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

:)

Normaal gesproken heb je draadjes die van je hdd-led, powerled, pwr switch etc. naar je mobo gaan. Zoek uit waar die aangesloten worden (staat meestal wel in het boekje), even kortsluiten met bv een schroevedraaier en hij gaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat misschien ook wel op het mobo geprint ? :)

Meestal rechtsonderin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Mobster schreef op 17 June 2003 @ 14:13:

Normaal gesproken heb je draadjes die van je hdd-led, powerled, pwr switch etc. naar je mobo gaan. Zoek uit waar die aangesloten worden (staat meestal wel in het boekje), even kortsluiten met bv een schroevedraaier en hij gaat aan.

Dat kortsluiten kan dus geen kwaad verder (Tis niet mijn eigen mobo :P )?
Enneuh, maakt het nog uit welk pinnetje ik precies aanraak (links of rechts ofzo)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49
Thanatos schreef op 17 juni 2003 @ 14:42:
[...]

Dat kortsluiten kan dus geen kwaad verder (Tis niet mijn eigen mobo :P )?
Enneuh, maakt het nog uit welk pinnetje ik precies aanraak (links of rechts ofzo)..
Als je de 2 goede pinnetjes te pakken hebt niet ;)

Gewoon even met een schroevendraaier tegelijkertijd de juiste 2 pinnetjes aanraken zodat ze eventjes "verbonden" worden zeg maar dan vliegt ie aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
^MRT schreef op 17 June 2003 @ 14:48:
[...]

Als je de 2 goede pinnetjes te pakken hebt niet ;)

Gewoon even met een schroevendraaier tegelijkertijd de juiste 2 pinnetjes aanraken zodat ze eventjes "verbonden" worden zeg maar dan vliegt ie aan :)
Okay, ik ga ut nu proberen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Nee, kan veel makkelijker! Je moet gewoon 2 draadjes uit de powerconnector (uit mijn hoofd een zwarte en een groene) slopen en die aanelkaar verbinden, ik zoek even een linkje..

edit:
http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=psumod
Maar je kan die draadjes dus ook gewoon doorknippen en met elkaar verbinden, of er een klein schakelaartje tussen zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Haranaka op 17-06-2003 15:04 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 14:40:
Staat misschien ook wel op het mobo geprint ? :)

Meestal rechtsonderin ;)
Bij mij zitten ze linksboven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
je kunt er natuurlijk ook ff zo'n jumper ding op doen als je een schroevendraaier te link vindt, but who cares??

Maaruh wie had er eigenlijk allemaal al zitten denken om je hele koeienstal op één grote wc aan te sluiten, met één grote rad, één grote pomp en een hoop de van de zelfde blokjes. (misschien toch maar redundant pomp opstelling, dat lijkt me wel een geruststelling bij een stuk op 10 CPU's... ) Dit is wel ideaal als je je farm op je kamer ofzo wilt zetten, want dan hang je de rad buiten en heb je meteen een hoop warmte minder binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41

ThaHandy

Discovery Channel

Spider.007: als het wat word wil ok ook wel mee doen (hoe meer, hoe goedkoper? :P ) ~same €

zijn die power pc cpu + mobo niet los verkrijgbaar?

power pc cpu @ 1400Mhz ~12mkey/s :9 :9~

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 17-06-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Haranaka schreef op 17 June 2003 @ 14:54:
Nee, kan veel makkelijker! Je moet gewoon 2 draadjes uit de powerconnector (uit mijn hoofd een zwarte en een groene) slopen en die aanelkaar verbinden, ik zoek even een linkje..

edit:
http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=psumod
Maar je kan die draadjes dus ook gewoon doorknippen en met elkaar verbinden, of er een klein schakelaartje tussen zetten.
Bedankt voor de tip hoor, maar het is al gelukt d.m.v. een schroevendraaier (lijkt mij nog steeds de makkelijkste oplossing... ;) ).
Toen hij dus opstartte kwam ik er dus achter dat mijn floppydrive mol is (nodig om Windows erop te pleuren).
Nieuwe besteld, donderdag binnen... dus nog 2 dagen wachten voordat ECC2 erop draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 10:36:
[...]

Als je bijvoorbeeld de film Shrek ziet... Dat is gerendered...

Niet dat ik dat kan doen, (kan wel maar duurt te lang).

Maar wel in die trant.
Aha thanks voor info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Haranaka schreef op 17 juni 2003 @ 08:55:
[...]
Zoals ik dit lees wat jij post, denk ik dat het niet mogelijk is om daar dan windows op te draaien. Volgens mij kan je op deze kleine linux variant wel remote inloggen op een windows (NT, 2k en XP) machine die zijn Microsoft Terminal Server aan heeft staan.
Ik denk dus nog steeds dat het niet mogelijk is om winodws diskless te booten...
Na herlezen denk ik dat je gelijk hebt.
Ik zou dus het volgende experiment moeten uitproberen: op 1 PC MS Terminal Server installeren, op 1 andere (diskless) instellen in BIOS: booten van LAN.
Dan opstarten en kijken waar de boel strandt :?
(jaja, wel met elkaar verbinden via een LAN ja :) )

/edit
Wellicht zal ik het bios moeten flashen met een etherboot-versie van dat bios?

[ Voor 6% gewijzigd door Tao op 17-06-2003 20:14 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Tao schreef op 17 June 2003 @ 20:09:
[...]

Na herlezen denk ik dat je gelijk hebt.
Ik zou dus het volgende experiment moeten uitproberen: op 1 PC MS Terminal Server installeren, op 1 andere (diskless) instellen in BIOS: booten van LAN.
Dan opstarten en kijken waar de boel strandt :?
(jaja, wel met elkaar verbinden via een LAN ja :) )

/edit
Wellicht zal ik het bios moeten flashen met een etherboot-versie van dat bios?
Ik denk dat je dan de boel alleen maar ingewikkelder maakt. Aangezien als je eenmaal zover bent dat je diskless kan booten en dan inloggen op die MS Terminal is het slechts een klein stapje verder op een linux client te draaien op de diskless machine.
En bovendien, als je inlogt op de MS Terminal kun je alleen remote commando's uitvoeren. Dat wil zeggen je kan dan op de diskless pc zeggen dat de windows machine die MS Terminal draait wat hij moet doen. Je kan dan niet windows commando's of iets dergelijks uitvoeren op de diskless computer, dat blijft een linux machine.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
misschien kun je een script schrijven dat als het door een bios over het netwerk wordt aangeroepen het op die computer die hem aanriep een ramdrive aanmaakt en er een windhoos image in zet die dan vervolgens geboot wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Haranaka schreef op 17 June 2003 @ 20:54:
[...]
Ik denk dat je dan de boel alleen maar ingewikkelder maakt. Aangezien als je eenmaal zover bent dat je diskless kan booten en dan inloggen op die MS Terminal is het slechts een klein stapje verder op een linux client te draaien op de diskless machine.
En bovendien, als je inlogt op de MS Terminal kun je alleen remote commando's uitvoeren. Dat wil zeggen je kan dan op de diskless pc zeggen dat de windows machine die MS Terminal draait wat hij moet doen. Je kan dan niet windows commando's of iets dergelijks uitvoeren op de diskless computer, dat blijft een linux machine.
Tja, dat wil ik juist niet :(
Ik wil de UD Grid client draaien (=Windows-proggie) op de diskless clients.
Ik vrees dat ik dan per thin client toch een harddiskje moet toevoegen voor de Windows-clients. (Dus: mobo incl. LAN, geheugen, voeding, cpu+cooling en harddisk dus.)
En in XP kun je met remote desktop (Control Panel, system, tab remote) de clients begluren en besturen via de server. Scheelt weer een videokaartje.... ;)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Na wat gesurf rond dit tijdspit kwam ik tot een weerzinwekkende ontdekking. In tegestelling tot mijn verwachtingen:

Het is mogelijk om windows diskless te booten!

Zoek maar eens op google naar "Remote boot windows"
Dan kun je oa op deze link uitkomen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41

ThaHandy

Discovery Channel

deze ebay gast heeft 500 slot A(helaas) mobo's die waarschijnlijk voor een prikkie geveilt worden (zeg $5-20 :? )
Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/20056131/Images/SD11__1.jpg
Chipset AMD 751 North Bridge, VIA VT82C686A Super South Bridge
Processor Slot A Supports Athlon 500-1000MHz (1GHz) with 200MHz FSB
Memory two 168-pin DIMM sockets for up to 512MB SDRAM, PC100 DIMM support
PC100 DIMM support. Provides ECC (Error Checking Correction) capability

nu nog een bron voor een hoop slot A procs :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 18-06-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

Tao schreef op 17 June 2003 @ 22:45:
[...]

En in XP kun je met remote desktop (Control Panel, system, tab remote) de clients begluren en besturen via de server. Scheelt weer een videokaartje.... ;)
Scheelt weer een videokaartje ?? moet je niet zowiezo een videokaart in je pc hebben, anders boot ie niet ?

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
bigbakkus schreef op 18 juni 2003 @ 11:18:
[...]

Scheelt weer een videokaartje ?? moet je niet zowiezo een videokaart in je pc hebben, anders boot ie niet ?
nee.
Maareuh, Tao, de remote control van XP vereist dat de ander Messenger heeft oid, en je moet de verbinding accepteren. Dat gaat toch niet zonder muis+videokaart+beeldscherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Mijns inziens is een Pentium M ook wel een aantrekkelijke processor voor een crunch farm, zeker als de aanschaf prijs nog wat naar beneden kan:

Er komen langzamerhand microATX boards met deze processors in de handel. Deze gaan voor ongeveer $600 voor een board met een 1.3 GHz processor en (gigabit) LAN over de toonbank.

De Pentium M in mijn Acer Travelmate 800CLi doet over een Seti blok ongeveer 3 uur, terwijl mijn desktop Pentium IV 2 Ghz er dik 4 uur over doet. Twee Pentium M's doen dus ongeveer 16 blokken op een dag.

Wat het stroomverbruik betreft: Een Pentium M (1.3 GHz) verbruikt ongeveer 25 Watt, terwijl een overgeklokte XP gemakkelijk 75 Watt verbruikt.

Dit lage stroomverbruik heeft een aantal voordelen: Een lagere aanschaf prijs voor de voedingen en een verlaagde geluidsproductie ten opzichte van de normale desktop processors. Ook op de elektriciteits rekening scheelt het nogal.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nog niet eerder vertoond : een systeem met een AMD XP2400+ /
80GB 7200RPM 512MB / DVD / + DVD-Brander. ( Voor maar EUR 450,= ).
Alleen deze week nog geldig.
---------------------------------------------------------------------
OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP=OP
---------------------------------------------------------------------
CASE : Kast CG Wave 300Watt
MB : MATSONIC 8308 (200/266)
CPU : CPU AMD XP2400+
COOLER : COOLER SILENT 26DBA IGLOO 2410
HARDDISK : SEAGATE 80GB 7200RPM IDE
MEMORY : 512MB GEHEUGEN
VGA : EMBEDDED PROSAVAGE 8GFX 32-64Mb
NETWORK : 10/100MB FAST ETHERNET LAN
SOUND : AC 97
AGP : VRIJ AGP SLOT 4X
DVD : LITE-ON 16X/48X IDE
DVD-RW : NEC DVD BRANDER + R + RW 2.4x
ASSEMBLAGE : INCLUSIEF BURN-IN TEST

DIT SUPERSNELLE SYSTEEM VOOR MAAR : EUR 450,-
Kreeg ik van een maat van me door, is wel excl. btw...

Zitten ook veel extra's bij maar wel een complete PC, die extra's zou je dus bijvoorbeeld op eBay kunnen verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
2 boven staande topics, dat is allemala veels te duur.
En ze moeten ook voor meerdere projectne te gebruiken zijn lijkt mij.

Met amd krijg je zowieso meer permonce voor je geld en alle extra's hoeven niet.

Het ideaale systeem is al opgemerkt.
goedkoop integreerd MB en amd etc.

Maar de stroom kosten moeten omlaag of gesponsord worden.
De componenten kunnen niet zuiniger dus je moet een soort sponsor hebben.
Bij de overclockers.co.uk hadden ze hun "monster STump" te draaien bij die zelfde pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gp500 denkt dat geld uit de lucht komt vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 19:37:
gp500 denkt dat geld uit de lucht komt vallen...
Bedoel je niet Styno :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Hm, ik heb nog iets ontdekt op Wintelco:
ECS K7S5AL-PRO SDRAM/DDR +USB2.0+SB+LAN 37,00 per stuk...
Dit icm een lekker OC'baar XP'tje van 50-60 euro, mem (64 mb ofzo, niet meer dan 20 euro, desnoods 2e hands) en een goedkope voeding (15-20 euro)...
laten we zeggen maximaal 150 euro per node :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
Als je het geheugen gedeelte van de pricewatch ff op prijs sorteerd dan zie je dat een een stukje van 128MB PC2100 DDR SDRAM bovenaan staat als goedkoopste...

1 128MB PC2100 DDR SDRAM € 13,-
1 300W Voeding € 12,-
1 AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz, Boxed) € 61,-
1 Asrock K7S8X+Lan € 50,-

Totaal € 136,-

En als je de de voeding deelt tussen 2 PC's dan is het slechts 130 pleuro :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ gezocht voedings stekker mobo/atx van dode voedingen voor dit fijne plan :) heb er 3 nodig of zijn ze te koop? :?
Laat maar heb ze al gevonden. het zijn verleng setjes :o

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Wintelco, per stuk of per meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 22:08:
Per stuk...
Nog altijd 13 euro goedkoper dan het Asrock bordje :)
Enneuh, wat ik me afvraag... is er niet ergens een splitter o.i.d. te koop voor voedingen? Want om zelf een beetje te gaan klooien vind ik een beetje riskant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 22:08:
Als je het volgende bestelt:

K7S5A Pro (met onboard Bootable LAN)
Athlon XP2400+
128MB DDR
Artic Super Silent Cooler
Qtec 400W PSU

kost het 159 euro per node als je er 2 op 1 voeding doet :)

Die 2400+ kun je misschien op 150MHz FSB krijgen (hoger dan 150 wil niet, ok al kan de CPU het aan) met de CheepoBIOS voor dat bord en daarmee kom je op 2250MHz :) als dit niet lukt kan 147MHz, 143MHz, en 138MHz ook nog :) enige nadeel is dat je het voltage niet kunt verhogen, maar dat kost alleen maar meer stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Haranaka schreef op 18 June 2003 @ 02:27:
Na wat gesurf rond dit tijdspit kwam ik tot een weerzinwekkende ontdekking. In tegestelling tot mijn verwachtingen:
Het is mogelijk om windows diskless te booten!
Zoek maar eens op google naar "Remote boot windows"
Dan kun je oa op deze link uitkomen.
Yummieieieieie!! Zeeeeehngx voor de link. Scheelt weer een hoop pleuroos :)
Nu nog de staatsloterij even winnen.
En weerzinwekkend? Hihihi. :) :) :) :) :) :)
Thanatos schreef op 18 June 2003 @ 11:26:
[...]
nee.
Maareuh, Tao, de remote control van XP vereist dat de ander Messenger heeft oid, en je moet de verbinding accepteren. Dat gaat toch niet zonder muis+videokaart+beeldscherm :?
Neej :)
Het is niet nodig de verbinding te accepteren met remote desktop. Met remote assistance moet dat inderdaad wel. (Staat ook in een aantal postings in die draadjes, waarvan ik de links al eerder postte.)
Met het aanvinken van remote desktop kun je ook een groep gebruikers / accounts binnen je netwerk die remote rechten geven.

Diablo3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.