---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Juist
Wil je kunnen upgraden, of direct het maximum aan CPU MHzen?
Heb je problemen met stroomverbruik of werk je bij de Nuon? Ikzelf heb er moeite mee om een paar supertrage bakken hier stroom te laten vreten, terwijl ik met een eenvoudige processorupgrade hetzelfde kan bereiken.
Allemaal vragen die je moet kunnen beantwoorden als je voor jezelf een goede beslissing wilt kunnen nemen.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Daarna moet je ff een mhz/prijs verhoudingen gaan maken en degene met de beste verhouding (de goedkoopste met de meeste mhz-en) kopen.
Houd dan wel rekening met de prijs van het benodigde geheugen, moederbord en koeler...Robkazoe schreef op 25 May 2003 @ 20:21:
Stel in ieder geval de keuze wat sneller is AMD of Intel. Bij ECC2 bv is AMD in verhouding veel sneller dan de Intel.
Daarna moet je ff een mhz/prijs verhoudingen gaan maken en degene met de beste verhouding (de goedkoopste met de meeste mhz-en) kopen.
P.S. D'r is meer onder de zon dan AMD en Intel...
[ Voor 6% gewijzigd door NBK op 25-05-2003 20:23 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Verwijderd
Ik zou niet voor via gaan, ondanks de 6 ghz schiet 't niet op.Spider.007 schreef op 25 May 2003 @ 20:08:
Al een tijdje ben ik deelnemer aan het DPC Seti@home project; en nu vroeg ik mij plotseling af; hoe zou ik nou zo veel mogelijk WU's kunnen verwerken met zo weinig mogelijk budget. (vooropgesteld dat ik andermans machines niet kan gebruiken) Dus ik stel mijzelf een budget van 1000 euro en nu wil ik graag weten hoe ik zoveel mogelijk Mhz kan krijgen voor dat geld.
Ik zou bijvoorbeeld VIA bordjes van 1 Ghz voor 150 Euro kunnen kopen; dan heb ik alleen nog voeding nodig. Dus dan kom ik uit op 6 Ghz.
Leuke uitdaging? Of toch meer iets voor SG?
Prijstechnisch is een xp 2400,2500 op eeen nforce 2 bordje een snelle oplossing en ook nog eens goed overklokbaar.
Geef even aan wat je wil een set van mobo geheugen proc of complete systemen.
Voor prijzen kan je me mailen.
Waarom een nforce2? Voor toepassingen die alleen cpu kracht gebruiken is een simpel kt266 bord ook al voldoende. Daar heb je ook wel goed overklokbare exemplaren tussenzitten. Ik zou hier eens kijken, moederborden vanaf €35Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:37:
[...]
Ik zou niet voor via gaan, ondanks de 6 ghz schiet 't niet op.
Prijstechnisch is een xp 2400,2500 op eeen nforce 2 bordje een snelle oplossing en ook nog eens goed overklokbaar.
Geef even aan wat je wil een set van mobo geheugen proc of complete systemen.
Voor prijzen kan je me mailen.
Verwijderd
Zelf heb ik een nforce 2 met een xp 2500 op 2,3 ghz, ik weet dus dat dit een super combo is van al het andere kan ik het niet garanderen, volgens mij klokt een kt266 slecht over en het is de vraag of er een nieuwe(re) xp proc oppastMadMarky schreef op 25 mei 2003 @ 20:42:
[...]
Waarom een nforce2? Voor toepassingen die alleen cpu kracht gebruiken is een simpel kt266 bord ook al voldoende. Daar heb je ook wel goed overklokbare exemplaren tussenzitten. Ik zou hier eens kijken, moederborden vanaf €35
Gigabyte GA7-DXE(amd 761 chipset) van €40, kan met een nieuwe biosversie een amd xp 2400+ prima hebben. Een fsb van 150 zou je ook moeten kunnen halen.Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:48:
[...]
Zelf heb ik een nforce 2 met een xp 2500 op 2,3 ghz, ik weet dus dat dit een super combo is van al het andere kan ik het niet garanderen, volgens mij klokt een kt266 slecht over en het is de vraag of er een nieuwe(re) xp proc oppast
Verwijderd
http://www.ecsusa.com/products/l7s7a2.html
is ook geen slechte dacht ik zo..
Verwijderd
Dit monteer je in een 2e hands ATX kastje voor 15 euro, dan lekker OC'en en klaar.
Goede koeler is een Spire Whisperrock III, die je voor ~10 euro kunt krijgen.
[ Voor 24% gewijzigd door Thanatos op 25-05-2003 21:30 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Zo kan je dan voor ongeveer 200 euro een 2,2 ghz bakkie kopen, en kom je dus voor 1000 euro op ongeveer op 11 ghz aan AMD kracht... wat dus wel héél lekker zal werken...
Verwijderd
Dat kan inderdaad erug snel gaanGoku333 schreef op 25 May 2003 @ 21:52:
Eén tip: met AMD 1700+ Tbred-B processoren kan je enorm goed overclocken, eigenlijk halen ze de 2 ghz altijd wel, en de meesten draaien tussen de 2,0 en 2,4 ghz... en dat is dan met cheap-ass luchtkoeling heh
Zo kan je dan voor ongeveer 200 euro een 2,2 ghz bakkie kopen, en kom je dus voor 1000 euro op ongeveer op 11 ghz aan AMD kracht... wat dus wel héél lekker zal werken...
nForce2 mobo's kan ik erg aanraden, hoewel de goedkopere kt266A (mind the "A") ook zeker niet verkeerd zijn. Dan zoals genoemd met een T-Bred B erop, en gaan met die, euh... dat park.
* reiker geeft als tip: vergeet niet dat je ook koelers moet kopen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Juist
Alleen p4, p3 is nog steeds sneller in verhouding.Robkazoe schreef op 25 May 2003 @ 20:21:
Stel in ieder geval de keuze wat sneller is AMD of Intel. Bij ECC2 bv is AMD in verhouding veel sneller dan de Intel.
Toch denk ik dat een blade systeem het goedkoopst is, alleen heb je nog niets vann 1000€
[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 25-05-2003 23:28 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Cruncht tegenwoordig meestal vault projects
Inderdaad dacht ik maar eens wat anders te gaan doenreiker schreef op 25 May 2003 @ 22:59:
Heej die Spider.007! Je dacht, ik ben zat van die IA's, ik ga maar weer DC'en?
nForce2 mobo's kan ik erg aanraden, hoewel de goedkopere kt266A (mind the "A") ook zeker niet verkeerd zijn. Dan zoals genoemd met een T-Bred B erop, en gaan met die, euh... dat park.
* reiker geeft als tip: vergeet niet dat je ook koelers moet kopen.
---
mjaw tis niet alsof je die zo bij een 2e hands zaakje kan halenDPCquatar schreef op 26 May 2003 @ 00:12:
Zijn er geen 2e hands blades te koop?
[ Voor 79% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2003 08:37 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Tegenwoordig bij HP
En dit bedrijf verkocht voorheen nog wel eens betaalbare Alpha's..... alleen denk ik zomaar dat je je geld beter kan besteden.
50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200
hehe
Je hebt er nog niet een onder je bed liggen?[...]
mjaw tis niet alsof je die zo bij een 2e hands zaakje kan halen
---
pffffft werken, daar heb ik echt geen tijd voor hoor...Spider.007 schreef op 26 May 2003 @ 09:22:
[...]
heheals jij in je vrije tijd nou eens bij de Albert Heijn ging staan dan konden we samen een serverparkje samenstellen
magoed, ik denk dat blade servers sowiezo niet onder de 1000 pleuro te krijgen zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Lees eerst dit maar eens:
nieuws: Laaggeklokte Thoroughbred-B's op dubbele snelheid
Dan weet je dat je vrijwel iederen AMX 1700+ zonder problemen op een 2800+ rating kan laten draaien.
Als je dan een config pakt als deze:
cpu 60 Euro (xp1700)
mobo 60 Euro (ecs l7s7a2 goed te overclocken)
ram 40 Euro (twinmos 256 pc333)
Instelling: xp2800 .fsb180x12.5mp=2250)
Dan de boel met wat netwerjkaartjes aan elkaar hangen et voila...
Succes!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat bericht was ik idd ook tegengekomen; en zoals je het nu uitspiegelt ziet het er inderdaad heel interessant uit. Voor 1000 Euro zijn er dus idd hier een paar van aan te schaffen
---
Idd, aan de andere kant: hou je ook rekening met de stroomkosten? Een setje als dit zal ongeveer 125 Watt trekken, dus als je er hier 6 van bouwt, verbruik je wel 18 Kilowatt per dag. Of je moet je energiemaatschappij eens bellen of ze willen sponsoren?Spider.007 schreef op 26 mei 2003 @ 15:58:
[...]
Dat bericht was ik idd ook tegengekomen; en zoals je het nu uitspiegelt ziet het er inderdaad heel interessant uit. Voor 1000 Euro zijn er dus idd hier een paar van aan te schaffen
/edit/
Energie prijs is 17 eurocent per kilowatt, wat dus 3 euro per dag gaat kosten, 100 euro per maand, 1200 euro per jaar.. Is dat het waard?
[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 26-05-2003 16:20 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Jah, dat is toch een minder prettig idee; dan moet ik mijn ouders wel heel lief aankijkentfh schreef op 26 mei 2003 @ 16:14:
[...]
Idd, aan de andere kant: hou je ook rekening met de stroomkosten? Een setje als dit zal ongeveer 125 Watt trekken, dus als je er hier 6 van bouwt, verbruik je wel 18 Kilowatt per dag. Of je moet je energiemaatschappij eens bellen of ze willen sponsoren?
/edit/
Energie prijs is 17 eurocent per kilowatt, wat dus 3 euro per dag gaat kosten, 100 euro per maand, 1200 euro per jaar.. Is dat het waard?
Ziet er inderdaad heel leuk uit; maar ik niet weten wat dat aan stroom kost
---
En denk je er nog veel lol aan te hebben nadat je ze gekocht en werkende gekregen hebt ?
Als je het overigens door wil laten gaan met hetzelfde budget kun je ook voor 500 euro hardware kopen en de andere 500 aan stroom besteden.
Vergeet niet hier pics te posten als je crackrack draait
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Verwijderd
Als ik toch mijn eigen windmolen kon betalen
Zonnepanelen lijken tegenwoordig met Nuon ook al best betaalbaar, mits je de maximale subsidie krijgt. Alleen als je het uiteindelijk allemaal uitrekend heb je je zonnepanelen pas na 3 jaar eruit.Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 13:11:
Wat dat betreft blijft een van de grootste problemen nog altijd het stroomverbruik..
Als ik toch mijn eigen windmolen kon betalen![]()
Das heel voordelig denk je dan, alleen ik denk zomaar dat een zonnepaneel het niet 3 jaar zonder reparatie uithoudt
En zoveel leverd het ook niet op, dus gewone (groene) stroom is het bestuh c.q. goedkoopste!
Misschien dat je het in een universiteit kan gaan draaien ofzo...
Dat is ook de reden dat ik in de opening al aangaf met VIA's te willen beginnen; die vreten namelijk wat minder stroom.Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 13:11:
Wat dat betreft blijft een van de grootste problemen nog altijd het stroomverbruik..
---
Klopt, maar de prestaties zijn ook erg beroerdSpider.007 schreef op 27 May 2003 @ 21:36:
[...]
Dat is ook de reden dat ik in de opening al aangaf met VIA's te willen beginnen; die vreten namelijk wat minder stroom.
Hey, niets kwaads over mijn mobo'tje he!
Die nForce borden hebben dan wel dualchannel en zijn een fractie sneller in games, dat wil nog niet zeggen dat de rest troep is. Daarnaast heb je nu ook alleen de cpu kracht nodig, je zou zelfs nog ECS k7s5a bordjes met sdram geheugen kunnen gebruiken. Deze bordjes zijn alleen nauwelijks overklokbaar en sdram is niets goedkoper meer dan ddr.
Verwijderd
OK hier wordt langs elkaar heen gepraat.MadMarky schreef op 27 May 2003 @ 22:14:
[...]
Hey, niets kwaads over mijn mobo'tje he!![]()
Die nForce borden hebben dan wel dualchannel en zijn een fractie sneller in games, dat wil nog niet zeggen dat de rest troep is. Daarnaast heb je nu ook alleen de cpu kracht nodig, je zou zelfs nog ECS k7s5a bordjes met sdram geheugen kunnen gebruiken. Deze bordjes zijn alleen nauwelijks overklokbaar en sdram is niets goedkoper meer dan ddr.
Kwestie van slecht lezen
Hij heeft het niet over VIA chipsets. Die zijn wel OK
Het ging over VIA-CPU's en die zijn ontegenzeggelijk klote qua MHz/performance
Verwijderd
Hmm..misschien moet ik me maar eens in dit soort zaken verdiepen:Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 13:11:
http://www.deltawind.nl/start.php3
Ze zullen vast niet de enige zijn in NL..
Fascinating
Klopt... ik heb hier een 533 draaien; maar er komt 1 WU per week uit ofzoVerwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 22:16:
[...]
OK hier wordt langs elkaar heen gepraat.
Kwestie van slecht lezen
http://www.mini-itx.com/reviews/nehemiah/
---
Hmm, zo hebben we het over moederborden, en zo weer over cpu's.Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 22:16:
[...]
Kwestie van slecht lezen
Beetje verwarrend, sorry

Via cpu's moet je inderdaad niet hebben, AMD XP's hebben over het algemeen de beste performance in distributed computing projecten.
De xp 1700+ thoroughbreds blijven op de standaard snelheid erg koel(35 graden full load met stille koeler), en verbruiken ook vrij weinig stroom. Als je ze gaat overclocken kun je veel meer doen, maar zodra het voltage verhoogd moet worden gaan ze ook veel meer stroom vreten

Verwijderd
Moet je de benchmarks van bijvoorbeeld SiSoft zelf maar eens uitvoeren. Dat gaat toch om simpele rekenpower.Spider.007 schreef op 27 mei 2003 @ 22:25:
[...]
Klopt... ik heb hier een 533 draaien; maar er komt 1 WU per week uit ofzoNiemand ervaringen met de nehemiah 10000
http://www.mini-itx.com/reviews/nehemiah/
Nehemia:
Drystone: 1591
Wetstone: 366
Mijn XP2800+
Drystone: 8229
Wetstone: 3005
Vergelijk zelf

Zoiets ziet er wel geinig uit!
Less = more
@jamal
maak er ff [img=640,480]url[/img] van...
[ Voor 90% gewijzigd door NBK op 28-05-2003 16:37 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
nieuws: PlayStation 2 als supercomputer
---
Verwijderd
DISCLAIMER: Stephan moet nu eten en heeft dus niet naar Google.com gesurft om te checken of bovenstaande idd klopt.
Verwijderd
bijna hetzelfdeVerwijderd schreef op 27 May 2003 @ 23:11:
[...]
Moet je de benchmarks van bijvoorbeeld SiSoft zelf maar eens uitvoeren. Dat gaat toch om simpele rekenpower.
Nehemia:
Drystone: 1591
Wetstone: 366
Mijn XP2800+
Drystone: 8229
Wetstone: 3005
Vergelijk zelf
Mijn 2500@3400
Drystone: 8557
Wetstone: 3435
ik woon op flakkee bij de windmolens dus.....................
Harde schijven ergens 2e hands of gratis opscharrelen 1gig is zát!
En alles bij elkaar stouwen in een stuk zelfbouw kast natuurlijk, schroef het gewoon in een vierkante MDF doos symmetrisch tegen over elkaar met 2 flinke fans een een dikke bekleding van isolerend materiaal.... 1 cd-rom spelertje er bovenop schroeven, 1 gleuf voor de 4 atapi kabels , 1 gleuf voor de stroom van de CD-rom speler en bedenk zelf maar een oplossing voor de monitor aansluitingen.
Ik zie ook al echt iemand die zo gek is om een cow-box te maken..
Misschien wel leuk idee trouwens om er een stoffen bekleding met koeienpatroon overheen te doen
[ Voor 47% gewijzigd door Makkelijk op 28-05-2003 18:46 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
gewoon amd/ intel nemen zoals op bovenstaaand plaatjeSpider.007 schreef op 28 mei 2003 @ 18:23:
Goed dan; wat denken jullie van 5 xBoxxen als rekenwonders? Als ik ze zat ben kan ik ze altijd nog doorverkopenIn die dingen zit een 700 mhz ofzo? Dan zit ik dus op 3,5 Ghz... is niet slecht. Of waren dat nou Celerons? Hoe zijn dit met Seti Vraagstukken?
nieuws: PlayStation 2 als supercomputer
nee hoor Neo lookt nog steeds xbox te doen. het heet nu operationprojectxVerwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 18:34:
Ik dacht dat je op dit moment nog niet zomaar software op de XBox kan installeren, omdat de encryptie nog niet is gebroken. Dat wilde Project NEO eerst gaan doen, maar daar zijn ze mee gestopt.
DISCLAIMER: Stephan moet nu eten en heeft dus niet naar Google.com gesurft om te checken of bovenstaande idd klopt.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd
Proc 2400+
Geheugen 256 mb pc2100
Mobo k7s5a pro + lan
Vga 8 mb
Koelers
Excl btw
btw
incl btw
verkoop
Als de 2400+ op 166 mhz loopt haalt die 2200-2400 mhz
Voor 1000 euro heb je 4 van deze sets dus bijna 10 amd GHZ
Je moet ze dan wel zelf bouwen zoals bv op het plaatje van Erik 1
Wat dacht je van een goedkope cpu @ de snelheid van de snelste cpu? (oftewel 1700+ @ 2800+)Erik1 schreef op 28 mei 2003 @ 22:35:
Gewoon een hele stapel goedkope mobo's met goedkope CPU's werkt denk ik beter als 2 bakken met de snelste CPU die er is
[afbeelding]
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 29-05-2003 02:21 ]
Nadeel is natuurlijk wel dat het maar tijdelijk is, voordeel echter is dat de opbrengst hoog is. Het mooiste zou natuurlijk zijn om zelf een Blade te bouwen en deze zelf langzaam uit te bouwen, maar dat zal best wel ietsjes meer dan 1000 Euro kosten

[ Voor 10% gewijzigd door RoyalFlusher op 29-05-2003 08:46 ]
Division BrabanderT
Neuh, ik zat te denken aan 256 DDR en dan boot from network. Het zou volgens mij mogelijk moeten zijn om een virtuele schijf in het geheugen te maken en daar dan een kleine Linux distro over het netwerk naartoe te pompen bij het opstarten. Ik vraag me eerder af wat PowerCow met 1700 Mhz networkcards wil doenDKasemier schreef op 29 May 2003 @ 02:21:
vergeet de videokaart en een op de kop te tikken harde schijf niet powercow
---
duhSpider.007 schreef op 29 mei 2003 @ 09:39:
[...]
Neuh, ik zat te denken aan 256 DDR en dan boot from network. Het zou volgens mij mogelijk moeten zijn om een virtuele schijf in het geheugen te maken en daar dan een kleine Linux distro over het netwerk naartoe te pompen bij het opstarten. Ik vraag me eerder af wat PowerCow met 1700 Mhz networkcards wil doen
1
2
3
4
5
| K7VM2 + Lan Via KM266A 54,90 AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) 58,- 256MB PC2100 DDR SDRAM 23,- ----------------------------------------- totaal 135,90 |
[ Voor 25% gewijzigd door MeneerKrab op 29-05-2003 10:15 ]
AMD Athlon XP 1700+/1.47 GHz Thoroughbred 59,90
128 MB DDR-Ram 266 Mhz OEM 12,90
Power Supply 300W ATX 18,90
10/100 Mbt Ethernet RTL8139C PCI/R 9,90
Totaal €149,50
Je kunt ook een K7S5A nemen met onboard lan maar daar kun je multiplier en voltage niet mee veranderen dus gaat de CPU minder hoog
+ voeding neem ik aanPowerCow schreef op 29 May 2003 @ 10:08:
[...]
duheen 1700xp+ met een onboardnetwerkkaart op de mobo.
code:
1 2 3 4 5 K7VM2 + Lan Via KM266A 54,90 AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) 58,- 256MB PC2100 DDR SDRAM 23,- ----------------------------------------- totaal 135,90
Als iemand me trouwens uit kan leggen hoe je zown 'stellage' kan fixen... ga ik daar ook ff voor sparen
PowerCow schreef op 29 May 2003 @ 10:08:
[...]
duheen 1700xp+ met een onboardnetwerkkaart op de mobo.
code:
1 2 3 4 5 K7VM2 + Lan Via KM266A 54,90 AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) 58,- 256MB PC2100 DDR SDRAM 23,- ----------------------------------------- totaal 135,90
---
Verwijderd
Als je niet wilt overclocken (logisch, produceert veel meer warmte, en dat kun je NIET gebruiken), kun je het beste boxed cpu's nemen, heb je er direct een koeler bij, en de meerprijs valt wel mee.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| Clusterprijs Hoofd: Moederbord: Ecs (liefst met onboard LAN) €65,- Of: Asrock K7VT2(onboard LAN) €50,- Processor: Amd XP2100+(boxed) €114, - Geheugen: 256 MB pc2100 €26,- Voeding: 300Watt noname : €15,- 2e Netwerkkaart: Realtek chipset: €13,- Cd-rom speler: Hoeft niet goed te zijn: €30,- Diskette Station: Standaard : €10,- Harde Schijf: 40 gig: €80,- Totaal Hoofd: € 353,- Ps.: Harde schijf moet goedkoper, misschien een 2e hands, ook diskette station en cd-rom speler moeten goedkoper, cd-rom speler en diskette station kunnen misschien wel uit mijn huidige pc, of uit een (gratis) 486. Ik heb hier een 2e netwerkkaart in, omdat deze pc verbinding gaat maken met de 'buitenwereld', oftewel gaat op internet de blokjes verzenden. Clusterprijs Node/stuk: Moederbord: Ecs (liefst met onboard LAN en Video) €65,- Processor: Amd XP2000+(boxed) €98,- Geheugen: 128 MB pc2100 €14,- Voeding: 300 Watt noname €15 Kabels: 2x begin/eind stuk, + max 1,5 m. kabel: €4,-/node Totaal per node: €196,- ps. de voeding kan wel wat kleiner, bijvoorbeeld 250W. Dat is genoeg en scheelt weer 50W per node. Overig (netwerk e.d.) Switch 10/100 mBit, 8 poorts: €32,- |
Kijk maar wat je er aan hebt, suc6 ermee.
Ikzelf heb nog geen ervaring met deze winkel, maar zo te zien staat bij het onderdeeltje 'magazijnopruiming' wel wat leuks voor je...
[ Voor 8% gewijzigd door makje op 29-05-2003 20:04 . Reden: typo ]
Verwijderd
5x moederbord +1400 +koeler+video+snd+met usb 2.0 met netwerk 10/100 en geschikt voor sdram en ddr retail doos 1 jaar garantie € 525,-
Ook bij infobussniss weg, helaas is de cpu wat bagger.
Ehm, die link had ik in de 7e post al gegevenmakje schreef op 29 May 2003 @ 20:03:
kijk ook eens hier: webwinkeltje
Ikzelf heb nog geen ervaring met deze winkel, maar zo te zien staat bij het onderdeeltje 'magazijnopruiming' wel wat leuks voor je...
Wel ideaal als je zoekt naar goedkoop (2e hands?) spul.
Dit is mijn meest incomplete PC, hij doet alleen maar RC5

Verwijderd
Voor ieder mobo heb je een voeding nodig ( volgens mij ) een paar post terug kan je lezen dat ik je 10 amd ghz kan leveren voor 1000 euroSpider.007 schreef op 29 May 2003 @ 19:49:
[...]
Die berekening ziet er idd goed uit; dat mobo is ook geschikt om die 1700 naar de 2300 te brengen? Met de standaard koeler? Of komt daar nog wat bovenop de prijs? In hoeverre zou het mogelijk zijn om 1 voeding voor meerdere mobo's te gebruiken? Ondersteund dat mobo niet de 4 pins voeding aansluiting?
Wat dacht je van een knoppix bootable linux-cd???Spider.007 schreef op 29 mei 2003 @ 09:39:
[...]
Neuh, ik zat te denken aan 256 DDR en dan boot from network. Het zou volgens mij mogelijk moeten zijn om een virtuele schijf in het geheugen te maken en daar dan een kleine Linux distro over het netwerk naartoe te pompen bij het opstarten. Ik vraag me eerder af wat PowerCow met 1700 Mhz networkcards wil doen
Heb hier op het moment versie 3.2 draaien.
Werkt perfect alleen een klein HD'tje nodig voor sort of pagefile.
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
Even wat opmerkingen:Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 23:00:
Voeding 350 w
Proc 2400+
Geheugen 256 mb pc2100
Mobo k7s5a pro + lan
Vga 8 mb
Koelers
Excl btw
btw
incl btw
verkoop
Als de 2400+ op 166 mhz loopt haalt die 2200-2400 mhz
Voor 1000 euro heb je 4 van deze sets dus bijna 10 amd GHZ
Je moet ze dan wel zelf bouwen zoals bv op het plaatje van Erik 1
- sinds wanneer ondersteund de ECS k7s5a pro 166Mhz fsb?
- een 2400+ krijg je niet zo makkelijk op 2400Mhz, dan zul je het voltage nogal moeten verhogen en de cpu goed koelen > meer stroomverbruik, meer warmte, etc.
Verwijderd
dat heb ik ondertussen ook door met de asrock k7s8x+ lan gaat dat wel ( en het is even duur)MadMarky schreef op 29 mei 2003 @ 22:50:
[...]
Even wat opmerkingen:
- sinds wanneer ondersteund de ECS k7s5a pro 166Mhz fsb?
- een 2400+ krijg je niet zo makkelijk op 2400Mhz, dan zul je het voltage nogal moeten verhogen en de cpu goed koelen > meer stroomverbruik, meer warmte, etc.
Dan zit je nog met de overclockbaarheid van de processor. Ik denk dat je beter 5x een 1700+ @ 2Ghz kunt hebben dan 4x een 2400+ @ ???. De 2400Mhz haalt de 2400+ meestal niet.Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 22:57:
[...]
dat heb ik ondertussen ook door met de asrock k7s8x+ lan gaat dat wel ( en het is even duur)
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Verwijderd
De 2400 is relatief goedkoop en een goede keuze als je de mp niet kunt aanpassen, snap je?MadMarky schreef op 29 mei 2003 @ 23:45:
[...]
Dan zit je nog met de overclockbaarheid van de processor. Ik denk dat je beter 5x een 1700+ @ 2Ghz kunt hebben dan 4x een 2400+ @ ???. De 2400Mhz haalt de 2400+ meestal niet.
fsb op 166 en je bent er
Verwijderd
LTSP - Linux Terminal Server Project:
http://www.ltsp.org/
En het 'Yattamonster' (modemers: let op! bevat wat foto's!)
http://forum.oc-forums.co...68&highlight=yattamonster
En hier is te vinden hoe je zo'n configuratie installeerd met netbooting, etc.:
http://forum.oc-forums.co...33&highlight=yattamonster
Wow, dat ziet er inderdaad heel cool uit! Nu alleen nog even bedenken wat voor mobos/procs erin komen; en ik volg de discussies hier om een keuze te makenVerwijderd schreef op 30 May 2003 @ 08:20:
Must Reads!
http://forum.oc-forums.co...68&highlight=yattamonster![]()
![]()
---
Verwijderd
En ik ben al enige tijd bezig met wat mensen om een soort 'managementlaag' bovenop zo'n Yattamonster configuratie te bouwen (Glorfindel == Starfish) :Spider.007 schreef op 30 May 2003 @ 08:45:
[...]
Wow, dat ziet er inderdaad heel cool uit! Nu alleen nog even bedenken wat voor mobos/procs erin komen; en ik volg de discussies hier om een keuze te maken
http://project-bounce.sourceforge.net/
De website moet nodig ge-update worden, maar ik moet nog even ~3 weken afstuderen
Daarna komt er denk ik een eerste BETA uit van een webinterface waarmee je gewoon je DC projecten kunt beheren en de verschillende 'nodes' in het netwerk vervolgens automatisch kunt laten configureren. Reset zo'n node (nu nog met de hand, later hopelijk direct via de webinterface en voila..start automatisch het andere project op
Let wel: een BETA! Nog niet alles is compleet of ehmm 'elegant uitgewerkt'
Dat is wael eens tuk beter met de nieuwe core's maar AMD is nog steeds een stuk beter.Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 22:16:
[...]
Kwestie van slecht lezen
ik niet alles gelezen.
Maar mij lijkt een dual bordje met geintegreerd spul.
En 2 lagere, per MHZ goekopere xp's de beste oplossing.
alleen of je dan aan 1000 euro genoeg hebt weet ik echt niet.
128 MB DDR-Ram 266 Mhz OEM 12,90
AMD Athlon XP 1700+/1.47 GHz Thoro 59,90
Cooler Arctic Super Silent Pro 9,90
Power Supply 300W ATX 18,90
Totaal 149,50
Hiermee moet de Athlon XP ver genoeg overgeclockt kunnen worden
Verwijderd
Ik heb je link geprobeerd, maar in het forum kan ik de tekst waar ze het over hebben niet vinden.Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 08:20:
Must Reads!
http://forum.oc-forums.co...68&highlight=yattamonster![]()
![]()
Weet iemand trouwens of je alle nodes apart bediend, of ze reageren als 1 super processor??????
Verwijderd
De tekst link heb ik nog even via een andere weg opgezocht:
http://www3.sympatico.ca/nikita25582/Recip.htm
Dit is dezelfde teksts, andere hosting..
* Dennahz weet verder niet of het project enig nut heeft o.i.d maar ik zou het zonde van het geld vinden

Heb je het woord 'theoretisch' gemist in de openingspostBrEeZeR schreef op 30 May 2003 @ 18:36:
Ga je echt 1000 euro uitgeven aan zo'n project![]()
* Spider.007 weet verder niet of het project enig nut heeft o.i.d maar ik zou het zonde van het geld vinden
---
begrijp dat je met een x-aantal clients-pc op 1 server-pc kan booten
met je (willekeurige) OS.
Maar heb je dan geen videokaartje nodig? Hoe kun je dan te weten komen
dat het dpc-programma nog steeds (goed) draait?
En de harddisk: de meeste dpc-projecten maken gebruik van
programma's die van tijd tot tijd hun rekenresultaten wegschrijven naar
de harddisk.
Moeten die dat dan via het netwerk naar een apart plekje op de
harddisk van de server-pc doen?
Verwijderd
ZOEKTao schreef op 31 May 2003 @ 20:40:
Nu ben ik een absolute n00b op netwerk-gebied, maar ik
Maar heb je dan geen videokaartje nodig? Hoe kun je dan te weten komen
En de harddisk: de meeste dpc-projecten maken gebruik van
de harddisk.
Er wordt gebruik gemaakt van een network boot die een image naar het geheugen transferred waarvandaan geboot kan worden.Tao schreef op 31 May 2003 @ 20:40:
Nu ben ik een absolute n00b op netwerk-gebied, maar ik
NeeMaar heb je dan geen videokaartje nodig?
Heb je wel eens gewerkt met windows terminal services of een *nix consoleHoe kun je dan te weten komen
De resultaten kunnen natuurlijk ook direct over het netwerk worden verstuurd naar een queue; maar idd zal het waarschijnlijk op de server terecht komen.En de harddisk: de meeste dpc-projecten maken gebruik van
de harddisk.
---
of laat je het links liggen?
ik ga de informatie die in dit topic voorbij is gekomen evalueren en bekijken wat de stroomkosten zullen zijn per oplossing. Ook moet ik mijn ouders nog even overhalen dat het helemaal niet erg is dat er fulltime zo'n herrie wordt geproduceerd
---
tip regel meteen ook een xtra afzuigkapSpider.007 schreef op 09 June 2003 @ 08:39:
[...]
ik ga de informatie die in dit topic voorbij is gekomen evalueren en bekijken wat de stroomkosten zullen zijn per oplossing. Ook moet ik mijn ouders nog even overhalen dat het helemaal niet erg is dat er fulltime zo'n herrie wordt geproduceerdEr is een grotere kans dat ik de tips hier op ga pakken zodra ik mijn eigen kamer / huis heb; en dan heb ik alle informatie al bij elkaar
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Heeft er iemand linkjes naar Windows based howto solutions?
(Ja, i used the f... search: op diskless booten, netwerken, renderfarm e.d. Misschien ben ik dan te weinig creatief.... maar he! sue me
Als je namelijk een Windows client proggie wil draaien (UD Think b.v.) waar geen Linux client voor geschreven is/zal worden, vreet het onnodige resources wanneer je Linux, Wine en de UD client allemaal zou moeten draaien.
Verwijderd
Volgens mij is dit niet mogelijk met windows of in ieder geval erg moeilijk.Tao schreef op 11 June 2003 @ 08:03:
De links in dit draadje verwijzen alle naar Linux diskless boot setup's.
Heeft er iemand linkjes naar Windows based howto solutions?
(Ja, i used the f... search: op diskless booten, netwerken, renderfarm e.d. Misschien ben ik dan te weinig creatief.... maar he! sue me)
Als je namelijk een Windows client proggie wil draaien (UD Think b.v.) waar geen Linux client voor geschreven is/zal worden, vreet het onnodige resources wanneer je Linux, Wine en de UD client allemaal zou moeten draaien.
En spider.007 maak je beslissing want ik ben binnen een maand voorbij
http://arstechnica.infopo...62&findw=diskless+network
Staan wellicht wat bruikbare ideeën in de draadjes voor mensen die een cluster / yattamonster e.d. zouden willen bouwen. Ook met Windows (Lite98 b.v.).
(Ja, ik denk er ook over om zoiets te bouwen
Als t niet zo loeiens veel stroom kostte zou k er ook wel toe in staat zijnBrEeZeR schreef op 30 May 2003 @ 18:36:
Ga je echt 1000 euro uitgeven aan zo'n project![]()
* Makkelijk weet verder niet of het project enig nut heeft o.i.d maar ik zou het zonde van het geld vinden
Dit topic is gesloten.