Ehm, nou ik denk dat vooral de Amerikanen in eerste instantie lovend over MGS2 waren.
De eerste keer dat ik MGS2 speelde had ik halverwege toch echt zo'n beetje het gevoel dat ik em maar aan het spelen was om em louter uit te spelen. De meesten hadden toch echt een totale voortzetting verwacht in de stijl het spannende Tanker gedeelte / Shadow Moses facility MGS1.
Raiden was imo niet eens het grootste minpunt. Ik vond de Big Shell juist saai en ook niet erg creatief kwa level design. Alles leek zo clean en de muziek vond ik ook al zo ongeinspireerd loungy achtig. Maarjah, kwestie van smaak zullen we maar zeggen, hoewel een spy thriller wel moet voldoen aan een aantal criteria imho.
Dus, jah.. na mijn eerste MGS2 playthrough vond ik het spel ongeveer een 7 waard. Dat is met de tijd gegroeid naar het cijfer dat de PU destijds gaf ; een 8,3.
MGS3 vinnik nu al een 9,2 scoren. Dat Jeroen van de PU het begin van MGS3 niet goed vindt kan ik ook niet bij
* edit ; @ Timmyboy ; kwa gameplay is MGS3 vintage MGS zonder radar en met Cure en CQC ; het is idd gedateerde gameplay, maar in het geval van MGS3 is dat geen enkel probleem net zoals 2D platform games nog heel goed kunnen zijn ook al zijn ze niet echt meer populair tegenwoordig.
Splinter Cell heeft imo toch echt een nieuwe standaard neergezet en ik kijk dan ook zeer uit naar Chaos Theory. Voor mij zijn beide games verschillend, maar evenwaardig.
[
Voor 22% gewijzigd door
Verwijderd op 07-03-2005 12:22
]