Toon posts:

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 13:22

JohnD

Bernd

YoG schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:48:

Nog even een vraag over de guns:
spoiler:
In het begin krijg je een tranquillizer met genoeg ammorounds om een heel woud mee af te schieten. Maar toch raakte hij bij mij al erg snel op en was 't opeens een lawaaiige pistool :? Weet bijna zeker dat 't hetzelfde wapen moet zijn, zo te zien aan het ikoontje. Ik probeerde dus de suppressor erop te draaien met O knop maar dat werkte niet, waarom niet :?
Ik ben dus maar overgeschakeld op de tranquilizer met laser (oneindig ammo lijkt me). Als je die equipped wordt je stealth-meter blauw.. ik neem aan dat dat betekent dat je eerder gezien kan worden?? Beetje onduidelijk want het aantal stealth-procent blijft wel gelijk..
als je een beetje had opgelet had je dit geweten:
spoiler:
de supressor raakt op na een aantal keer er mee geschoten te hebben. pas als je een nieuwe vind kan je weer de supressor erop zetten. dit doe je terwijl je het menu open hebt staan op de O knop te duwen. van dat laserding is me ook al opgevallen maar ik heb er verder geen last van gehad.
hoop dat er nu wat meer spel komt en minder van die ellenlange conversaties en filmpjes. Op 't laatst wordt ik die echt zat.. het voegt ook zo vaak zo weinig toe aan het verhaal.. maar goed ik was wel wat gewend van MGS1 op de PSX.
heb je MGS 2 wel eens gespeeld? MGS 1 viel toch nog wel reuze mee hoor.

en dat van het kort zicht hebben vind ik eigenlijk onterechte kritiek. anders zou het te makkelijk worden IMHO.

* JohnD zit nu bij de laatste boss-fight 8)

vanavond even afmaken en dan begin ik weer opnieuw :)

superspel \o/

[ Voor 17% gewijzigd door JohnD op 30-11-2004 14:11 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 16:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik wil em ook :'(

Waarom nog zolang wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

'A toy robot...'

Vriend van mij had hem ook speelde op hard.
Zag er zeer mooi uit, beter dan 2. Ook de gameplay, gewelidig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

SunStorms_sletje schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:00:
[...]

als je een beetje had opgelet had je dit geweten:
spoiler:
de supressor raakt op na een aantal keer er mee geschoten te hebben. pas als je een nieuwe vind kan je weer de supressor erop zetten. dit doe je terwijl je het menu open hebt staan op de O knop te duwen. van dat laserding is me ook al opgevallen maar ik heb er verder geen last van gehad.
Ja ik ben er net achter dat die lasergun je stealthprocent juist verhoogd en minder je voetstappen laat horen (staat geschreven bij de viewer van je backpack)
Dan snap ik niet wat de meerwaarde is van je normale gun met supressor? :?
en dat van het kort zicht hebben vind ik eigenlijk onterechte kritiek. anders zou het te makkelijk worden IMHO.
Ja misschien.. tis even wennen, blijft een beetje storend..
De controls zijn op zich wel goed ingedeeld :) Heb totaal geen moeite met onthouden waar ze zitten..

Zojuist in wat struiken werd ik vergiftigd :o dus gelijk even serum prikken.. daarna verwachtte ik iets van een groot beest.. is 't een lief kikkertje wat eruit komt huppelen O+ Gelijk afgeschoten en opgegeten.. "hmm tasty" :9

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD

JohnD

Bernd

YoG schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:11:
[...]
Ja ik ben er net achter dat die lasergun je stealthprocent juist verhoogd en minder je voetstappen laat horen (staat geschreven bij de viewer van je backpack)
je kan sneller schieten met de hush puppy :)
Zojuist in wat struiken werd ik vergiftigd :o dus gelijk even serum prikken.. daarna verwachtte ik iets van een groot beest.. is 't een lief kikkertje wat eruit komt huppelen O+ Gelijk afgeschoten en opgegeten.. "hmm tasty" :9
let maar op... niet alles kan je eten ;)

FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 14:27
hij komt op 15 maart 2005 toch in europa hè?
zo luid mn msn naam op dit moment: nog 76 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:45

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Even een klein schopje... :P

Het gaat dan eindelijk gebeuren, eind komende week is het zover. MGS3 ligt dan in de winkel. :) :9 8)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is benieuwd naar speciale PAL dingetjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Ben erg benieuwd naar dit spel :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben fan van zowel Metal Gear als Splinter Cell.

Toch blijf ik Maart een vreemde maand vinden voor een Metal Gear release. Kvind het toch echt zo'n game die je in de December feest maand speelt. Maarja... misschien komt dat ook omdat ik de MGS1 begon te spelen in Dec 2000... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:11:
Die lasergun is de zogenaamde EZ-Gun, een gun die je alleen krijgt op very easy mode. De lasergun geeft je altijd hoge stealth, minder voetstappen indd, infinite ammo plus een lasertarget crosshair. Als je zo'n gun gebruikt, heb je inderdaad niks aan je normale gun. Ga op een hogere moeilijkheidsgraad spelen, dat is veel spannender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rambo 1(first blood) was vanavond op tv... moest gelijk aan dit spel denken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:04:
[...]

Die lasergun is de zogenaamde EZ-Gun, een gun die je alleen krijgt op very easy mode. De lasergun geeft je altijd hoge stealth, minder voetstappen indd, infinite ammo plus een lasertarget crosshair. Als je zo'n gun gebruikt, heb je inderdaad niks aan je normale gun. Ga op een hogere moeilijkheidsgraad spelen, dat is veel spannender!
Hehe, ik heb 't intussen al 5 of 6 keer uitgespeeld. Very Eesy en Easy zijn idd wel heel erg makkelijk maar wel geschikt om voor de eerste keer in t spel te komen.
Ik doe t nu met Hard en dat is gelijk een flink stuk moeilijker dan de overgang van Easy naar Normal. Zo ging ik zelfs dood bij de tweede baas ! :o En als je wordt ontdekt doe je veel meer de moeite om jezelf levend te houden en een geschikt sneak plekje te vinden :)
Het is veel meer stealth blijven in dit deel.
Denk dat Snake Eater erg popi gaat worden .. Echt een musthave voor de fans van Stealth-spellen !! _/-\o_

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Cool.... alleen dit spel gaat vast niet voor minder dan 65 euri's de winkel uit.... PS2 versie dan :/

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ScrooLoose schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:29:
Cool.... alleen dit spel gaat vast niet voor minder dan 65 euri's de winkel uit.... PS2 versie dan :/
Er is alleen een PS2 versie :) en die gaat rond de 50-55 euro kosten (euri bestaat al niet, en als het bestond was euri's dubbelop :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:52:
Ik ben fan van zowel Metal Gear als Splinter Cell.

Toch blijf ik Maart een vreemde maand vinden voor een Metal Gear release. Kvind het toch echt zo'n game die je in de December feest maand speelt. Maarja... misschien komt dat ook omdat ik de MGS1 begon te spelen in Dec 2000... :o
Deel 2 kwam ook in maart uit ;) 1 dag eerder als deel 3. (2 maart dus O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het alleen wel jammer dat je tegenstanders in MGS3 niet zo goed zijn uitgediept als in MGS 1 en MGS 2. Ik vind het persoonlijk niet erg om naar een kwartier achtergrondinfo van een bepaalde character te luisteren. Snap ook de kritiek niet van mensen die de eerste 2 delen te langdradig vond (okay, deel 2 was wel ietsjes TE langdradig)
De dialogen tussen Psycho Mantis en Snake in MGS1 behoren tot mijn favorieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:00:
Ik vind het alleen wel jammer dat je tegenstanders in MGS3 niet zo goed zijn uitgediept als in MGS 1 en MGS 2. Ik vind het persoonlijk niet erg om naar een kwartier achtergrondinfo van een bepaalde character te luisteren. Snap ook de kritiek niet van mensen die de eerste 2 delen te langdradig vond (okay, deel 2 was wel ietsjes TE langdradig)
De dialogen tussen Psycho Mantis en Snake in MGS1 behoren tot mijn favorieten!
over de achtergrond chars in MGS3:
spoiler:
The Boss, Ocelot en The Sorrow (vooral deze) hebben een interesante en diepe geschiedenis die ook goed word uitgediept (interesant weetje: The Sorrow en The Boss zijn de ouders van Ocelot!)

verder heb je zeker gelijk, ik miste ook een beetje een dieper verhaal achter Volgin, The Fear, The Pain en The End.
Sniper Wolf en Psycho Mantis hadden bijvoorbeeld beide een prachtig verhaal / filmpje.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens in wat voor PS2 box de PAL versie komt ? Ik hoop echt dat ie NIET in zo'n schreeuwlelijke blauwe zit. Ik denk dat dat echt zou vloeken met de PAL boxart. Wat mij betreft mag is dus gewoon in een zwart doosje. Zo'n wit transparante als de originele PAL MGS2 SOL is misschien ook OK....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlak voor het weekend kreeg ik de nieuwe OPM2 binnen, daarin stond de review van MGS3, kreeg zo maar even 96%, hoe bedoel je een top spel! :*)
Bij de minpunten stond: Niets noemenswaardigs! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD

JohnD

Bernd

Tell me about it... ik ben het al voor de 4e keer aan het spelen :P

FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 07:54:
Vlak voor het weekend kreeg ik de nieuwe OPM2 binnen, daarin stond de review van MGS3, kreeg zo maar even 96%, hoe bedoel je een top spel! :*)
Bij de minpunten stond: Niets noemenswaardigs! :)
Dat komt omdat veel van die tests en reviews door de leverancier worden bepaald. Niets noemenswaardigs? Lol elke serieuse review heeft het over de slechte camera besturing. Waar is dan die 4 % in gaan zitten? Dat moeten toch echt mindere dingen zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD

JohnD

Bernd

ik vind dat geklaag over de camera onzin.

hoort gewoon bij MGS.

FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een brakke camera hoort bij MGS? Juist deze aangepaste camera had beter moeten worden dan de voorgaande versies. Het is in praktijk niet echt super en dat zie ik echt als een groot nadeel omdat het een deel van de goede speelbaarheid uit de game haalt. In vrijwel elke serieuze review kom je dit dan ook als erg negatief feit tegen.

Wat is trouwens het verhaal achter die groene "speelgoedkikkers" die je op verschillende plekken in de game ziet staan (op en in kasten etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD

JohnD

Bernd

ik ben niet met je eens over de camera. Ik heb er nog geen last van gehad. Maar dat zal dan wel liggen aan onze verschillende speelstijlen.

Volgens mij krijg je als je alle kikkers raakt de stealth cammo.

[ Voor 22% gewijzigd door JohnD op 28-02-2005 10:45 ]

FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:33:
Wat is trouwens het verhaal achter die groene "speelgoedkikkers" die je op verschillende plekken in de game ziet staan (op en in kasten etc)?
spoiler:
Je moet ze alle 64 neerschieten, dan krijg je Stealth camo :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

SunStorms_sletje schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:42:
ik ben niet met je eens over de camera. Ik heb er nog geen last van gehad. Maar dat zal dan wel liggen aan onze verschillende speelstijlen.

Volgens mij krijg je als je alle kikkers raakt de stealth cammo.
Jij speelt de game ook 4 keer, iets wat de doorsnede speler zeker niet zal doen. Dat jij er geen last van hebt gehad (of wil je dat niet toegeven?) wil niet zeggen dat de camera echt goed is. Ik hoor echt vrijwel iedereen die de game speelt erover en in de meeste reviews wordt het echt aangehaald, soms zelfs in een appart stukje. Wellicht dat de camera voor de die hard spelers wat minder erg is. Ik speel zo'n game als dit maar 1x.

Poll: MGS3 Camera - een verbetering?
Absoluut! Top
Verbetering, but still sucks
Absoluut geen verbetering
Hetzelfde als de vorige delen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=46144&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 28-02-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD

JohnD

Bernd

Bor_de_Wollef schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:47:
[...]

Jij speelt de game ook 4 keer, iets wat de doorsnede speler zeker niet zal doen. Dat jij er geen last van hebt gehad (of wil je dat niet toegeven?) wil niet zeggen dat de camera echt goed is. Ik hoor echt vrijwel iedereen die de game speelt erover en in de meeste reviews wordt het echt aangehaald, soms zelfs in een appart stukje.
en bedankt he

ik ga me terugtrekken uit deze draad

FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:08:
[...]

Dat komt omdat veel van die tests en reviews door de leverancier worden bepaald. Niets noemenswaardigs? Lol elke serieuse review heeft het over de slechte camera besturing. Waar is dan die 4 % in gaan zitten? Dat moeten toch echt mindere dingen zijn.
Jij bent duidelijk geen OPM2 lezer anders had je wel geweten dat dit niet zo is, anders kreeg een game als GT4 denk ik ook geen 82% score, dan had de leverancier daar wel wat beters van gemaakt dus een opmerking die niet op ervaring is gebaseerd lijkt mij zo, lees eerst het blad maar eens een paar keer en kom dan met juiste onderbouwing. :X
Want ook je camera poll loopt anders dan je zo verwachten uitgaande van jouw commentaar, je hebt tot nu toe in ieder geval niet veel medestanders! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MGS3 nog niet gespeeld dus ik kan ook niet voluit oordelen over de MGS3 camera.

Ik ken de serie echter wel goed genoeg om de uitspraak te kunnen doen dat dit type camera voortkomt uit de wortels van de mgs gameplay.

Sinds de eerste MG op de MSX navigeer je Snake op een 2D vlak vanbovenaf gezien, iets wat het midden houdt tussen topdown en 3/4 camera. Alle moves, de enemy AI en de omgevingen zijn daarop afgestemd. Toen MGS 3D ging in 98 veranderde dat eigenlijk niet desondanks dat Snake z'n omgeving nu in 3 dimensies vertoond werd.

Waarom dacht je dat Snake of Raiden eigenlijk niet voluit een vrije sprong in de lucht kunnen maken ? Heel simpel ; de engine bestaat nog steeds uit virtual planes, een 2D grid waaraan het Snake model vast zit. In MGS en MGS3 zie je hem wel een trappetje op en af lopen of over een krat klauteren ; maar voor de code navigeert hij nog steeds op een 2D virtual plane. Als je een trappetje naar boven gaat denk je dat ie zich in 3D beweegt wat ook eigenlijk wel waar is, maar voor de AI bevindt ie zich dan gewoon op het 2de 2D virtual plane. Het trap lopen en krat klauteren is een animatie, de positie binnen 3D dimensies wordt hier dus niet berekend. Hij bevindt zich nog steeds op een 2D map, het is alleen dat een ietwat ruw collision detection systeem Snake de klauter-op-krat animatie laat uitvoeren. Volledige X, Y, Z translatie wordt dus niet berekend.

Waarom is dat exact zo gebleven in tot in MGS2 ? Omwille van de AI ; interactie met omgevingen en guards wordt zo tot vol potentieel uitgewerkt met een AI overhead dat geen ragdoll noch Havok noch Karma physics hoeft te berekenen in alle 3 dimensies. Hideo Kojima heeft op deze manier alles vol benut in een engine die visueel opgebouwd is in 3D polygonen, terwijl de AI, de moves en interacties zich beperken tot een 2D virtual plane.

Als je in zo'n fijn afgestemd systeem een 360 graden free cam zoals van Splinter Cell gaat zetten zal dat in veel gevallen de balans van gameplay compleet verstoren. Het gaat juist om die 'twitch' gameplay waarmee je net een guard kan ontwijken door snel achter een pilaar te gaan staan ; en da's het best te doen mbv camera van bovenaf. Met een SplinterCell camera zul je zien dat de AI van MGS2 een stuk minder indrukwekkend is dan met de camera zoals ie nu is. Daarom vindt ik de AI van SplinterCell 1 en de Chaos Theory demo best wel impressive ( in PT was het stukken minder ). De SC serie is wat dat betreft iets vooruitstrevender en meer geavanceerd, maar MGS vintage gameplay is daarmee niet ineenkeer slechter door. MGS gameplay is een standaard, een kwaliteits standaard welteverstaan.

MGS3 is de eerste MGS die net iets anders is ; de virtual planes zijn nu daarwerkelijk glooiend en niet meer bestaand uit vlakke vloeren, doch voor de AI van de engine zijn het nog steeds virtual planes.

Het grootste verschil zit hem dus in het gebrek van de Soliton radar. Dat icm de open speelruimte (geen kratten en muurtjes meer) verandert de gameplay nu wel. Ik speel de MGS games nu al vrij lang al zonder radar dus ik denk dat ik me wel in MGS3 kan vinden wat dat betreft. Ja.. ik ben er ook zo een die MGS1 en MGS2 ( en Ghost Babel) wel zo'n tien keer heeft uitgespeeld 8)7

Ik ben echt benieuwd naar de volledige MGS3 ervaring :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:36:
[...]

Jij bent duidelijk geen OPM2 lezer anders had je wel geweten dat dit niet zo is, anders kreeg een game als GT4 denk ik ook geen 82% score, dan had de leverancier daar wel wat beters van gemaakt dus een opmerking die niet op ervaring is gebaseerd lijkt mij zo, lees eerst het blad maar eens een paar keer en kom dan met juiste onderbouwing. :X
Want ook je camera poll loopt anders dan je zo verwachten uitgaande van jouw commentaar, je hebt tot nu toe in ieder geval niet veel medestanders! ;)
OPM2 lees ik inderdaad niet. Wat ik zei was ook meer algemeen dan juist tegen die ene score. Die :X mag je dus wel achter wege laten. Of ik veel medestanders heb of niet, daar gaat het me niet om. Bovendien kunnen de mensen die voten "zelfde als vorige" dat ook wel ruk vinden. Ik heb zelf niet eens gevote trouwens. Het komt zeer vaak voor dat producenten "reviews" aanleveren voor een game in ruil voor publicatie (het tijdschrift kan dan als eerste "dat" stuk publiceren). Dat is een algemeen bekend iets. Vandaar dat ik ook vrijwel geen waarde hecht aan scores. Bovendien roep ik toch niet dat het altijd zo is? Ik zeg "vaak". Beter lezen dus voordat je met :X begint te gooien. Scores van 100% vind ik helemaal bull. Er is namelijk altijd wel iets niet goed aan een game. In het geval van 100% zou het dus echt niet beter kunnen? Lol, laat me niet lachen. Maar goed, ik wacht nog steeds op jouw goede onderbouwing :z Waarom kunnen mensen het toch altijd zo slecht hebben dat iemand een andere mening heeft over een game?

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 28-02-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:29:
[...]

OPM2 lees ik inderdaad niet. Wat ik zei was ook meer algemeen dan juist tegen die ene score. Die :X mag je dus wel achter wege laten. Of ik veel medestanders heb of niet, daar gaat het me niet om. Bovendien kunnen de mensen die voten "zelfde als vorige" dat ook wel ruk vinden. Ik heb zelf niet eens gevote trouwens. Het komt zeer vaak voor dat producenten "reviews" aanleveren voor een game in ruil voor publicatie (het tijdschrift kan dan als eerste "dat" stuk publiceren). Dat is een algemeen bekend iets. Vandaar dat ik ook vrijwel geen waarde hecht aan scores. Bovendien roep ik toch niet dat het altijd zo is? Ik zeg "vaak". Beter lezen dus voordat je met :X begint te gooien. Scores van 100% vind ik helemaal bull. Er is namelijk altijd wel iets niet goed aan een game. In het geval van 100% zou het dus echt niet beter kunnen? Lol, laat me niet lachen. Maar goed, ik wacht nog steeds op jouw goede onderbouwing :z Waarom kunnen mensen het toch altijd zo slecht hebben dat iemand een andere mening heeft over een game?
100% scores kunnen idd niet, maar MGS3 is zeker wel 96% waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:29:
[...]

OK deels eens, 100% kan nooit, er valt altijd wel ergens iets aan te merken, niets noemenswaardigs wil alleen zeggen dat het niet echt opvalt of dat het het spel niet negatief beïnvloed meen ik. Er is altijd wel iets waardoor het nooit 100% kan zijn, score in OPM2 wordt opgebouwd uit: Graphics, Sound & Gameplay op een van de 3 of op alledrie valt altijd wel 1 procentje af omdat niks zo perfect is al een ontwikkelaar wil doen geloven, maar een score van 96% in dit geval is heel erg goed, en omdat ik OPM2 al van begin af aan lees weet ik inmiddels dat de scores in het blad goed te noemen zijn, spellen worden hierin meestal goed op waarde geschat. Ik kan nu dus ook niet wachten op MGS3 ik heb hem nog niet gespeeld maar kan toch niet wachten.
En dat het leveren van scores door leveranciers gebeurd heb ik vaker gehoord, dus dat het gebeurd zal ik niet ontkennen was ik in mijn vorige reactie vergeten te vermelden! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49

Polycom

Poes van goud

Ik heb een jaar de opm2 gehad en ik moet zeggen dat het echt een bout blad is kwa reviews, echt nog slechter dan de PU.

Op het hoesje staat network play enabled? Wat houdt dit precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:30
Dat je camo's kan downloaden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD

JohnD

Bernd

yup... totaal nutteloze camo's IMO

FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Pu_Dy schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:33:
Ik heb een jaar de opm2 gehad en ik moet zeggen dat het echt een bout blad is kwa reviews, echt nog slechter dan de PU.
Hey hey, dat jij de stijl van de PU niet goed vind betekend niet dat het geen goed blad is :/

De PU is een erg goed (hard en eerlijk) blad met een eigen persoonlijk heid. dat mis ik vaak bij andere bladen; een gezicht achter het papier.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ach ja, of een blad wel of niet goed is is een menig. Daar valt over te twisten natuurlijk. Net als over die brakke camera besturing... Zullen we terug ontopic gaan? Ik ben alweer druk aan het spelen :) Hoe ver zijn jullie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

TheEvilCuber schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:16:
[...]

Hey hey, dat jij de stijl van de PU niet goed vind betekend niet dat het geen goed blad is :/

De PU is een erg goed (hard en eerlijk) blad met een eigen persoonlijk heid. dat mis ik vaak bij andere bladen; een gezicht achter het papier.
De pu was vroeger erg goed, maar sinds ben de dood er weg is.. is het snel bergafwaarts gegaan.
De pu is nu gewoon een mainstream blad geworden. Vroeger was de pu iets van 100 pagina's dik ofzo. (Om maar even een voorbeeld te geven)

Nu zit er een nintendo pipo die metriod prime een 9.8 geeft en iemand die half life 2 een 9.5 geeft
Dat zegt eigenlijk ook wel weer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Scores zeggen mij echt helemaal niets. Het gaat meer om de argumenten dan de punten waar ik het in veel gevallen niet mee eens ben. Daarnaast ontbreekt het zowiezo nogal aan argumenten in veel reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Pu_Dy schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:25:
[...]

Nu zit er een nintendo pipo die metriod prime een 9.8 geeft en iemand die half life 2 een 9.5 geeft
Dat zegt eigenlijk ook wel weer genoeg.
offtopic:
Metroid Prime krijgt over het algemeen hogere cijfers dan Half-Life 2, dat is echt niet beperkt tot de PU(en komt dus niet doordat ze een speciale Nintendo reviewer hebben). IMHO is Metroid Prime(het eerste deel dan) ook beter dan Half-Life 2, het is gewoon iets compleet nieuws, terwijl Half-Life 2 meer een min of meer natuurlijke evolutie is op het gebied shooters. Neemt niet weg dat HL2 nog steeds de beste shooter van de afgelopen jaren is.

Is er al eigenlijk iets bekend over de PC versie van MGS3, of anders mogelijke versies voor andere consoles?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Volgens mij is hij verlaat.

18 Maart wordt op een site gezegd.

Bron

[ Voor 93% gewijzigd door whiteclear op 01-03-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:15:

Bron
Hé geen grappen nou hè, eerst al dat uitstel van GT4 en dat geziek met wanneer nu eindelijk de PSP in NL uitkomt, dan nu niet hetzelfde geouwehoer met MGS3 als het even kan! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelde ook mgs3. Voor de 3e keer.
1e keer gewoon.
2e keer de keroton frogs schieten
en de 3e keer, (waar ik nog steeds mee bezig ben) met de STEALTH CAMOUFLAGE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Release is nog steeds: 3 of 4 maart 2005

Tothegame:

UK RELEASE: 04-Mar-2005 | US RELEASE: 17-Nov-2004

[ Voor 52% gewijzigd door Bor op 01-03-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 19:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

whiteclear schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:15:

Bron
Ik heb hem besteld bij Dimplus. Gisteren had ik al een mailtje dat hij binnen is. Ik denk dus niet dat MGS3 verlaat is ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dimensionplus heeft heel vaak games voor de release (hoe komen ze daar eigenlijk aan). De game kan nog best "verlaat" zijn in dit geval. Ik heb dat ook een keer gehad met een PS2 game bij dim plus. Ik had hem al thuis terwijl de release uitgesteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Hij komt gewoon deze week uit hoor. Sommige winkels verwachten hem eerder _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door whiteclear op 01-03-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ga de game gewoon voor de 2e keer spelen. Wellicht dat ik hem dan wat beter kan waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet gewoon rustig spelen en goed met de camere draaien, kijken dus in FPS perspectief, dan speelt t veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Dus tot nu aan toe vindt jij MGS2 beter ?

Q's allerlei :

- Is er veel backtracking in MGS3 of niet ?
- zal de PAL versie PAL60 ondersteunen ?
- gebruik je 'stalking' veel of heb je het idee dat het een
niet zo geslaagde poging is tot sluipen zoals in SplinterCell ?
- Ziet de engine er meteen goed uit op tv of is het allemaal
een beetje flets zoals in MGS2 ?
- Snake draagt een soort rubber wetsuit ( zoals Raiden's SkullSuit of Sam Fisher's all-black ninja suit ??? ) onder dat camouflage pak ;
is dat alleen voor design of zijn er ook stukken in het spel waar hij
alleen dat wetsuit draagt ?

Nog een paar dagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:22:
^ Dus tot nu aan toe vindt jij MGS2 beter ?

Q's allerlei :

- Is er veel backtracking in MGS3 of niet ?
-nee, nouwelijks
- zal de PAL versie PAL60 ondersteunen ?
-geen idee
- gebruik je 'stalking' veel of heb je het idee dat het een
niet zo geslaagde poging is tot sluipen zoals in SplinterCell ?
-mij is het niet vaak gelukt iemand te besluipen, ze horen me erg snel, maar ik doe ook nooit echt moeite om ze te pakken
- Ziet de engine er meteen goed uit op tv of is het allemaal
een beetje flets zoals in MGS2 ?
-Het ziet er allemaal erg kleurrijk uit, groen en bruin, wit enzo.
- Snake draagt een soort rubber wetsuit ( zoals Raiden's SkullSuit of Sam Fisher's all-black ninja suit ??? ) onder dat camouflage pak ;
-nope geen wetsuit, een standaard camo militair uitfit
is dat alleen voor design of zijn er ook stukken in het spel waar hij
alleen dat wetsuit draagt ?
-die stukken zijn er niet.

Nog een paar dagen !

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 01-03-2005 14:49 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) thanx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`kruip in een boom en blaas een patrouile op met een mooie gerichte granaat of een salvo van je m16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 22:12
Wat mij opvalt hier is dat mensen de speler snake noemen....
Maar het is niet SNAKE!

Degene waarmee je dit spel speelt is Big Boss (de man die Solid Snake vermoordt in Metal Gear 1), de genetische vader van Liquid, Solidus, en SOLID snake (en raiden als ik het goed heb). De snakes zijn gekloond van deze 'uber' soldaat en de beste foxhound member ooit.

Het verhaal speelt zich dan ook in de 50tigen af, wat het een en ander verklaart.

(weet niet of dit al eerder genoemd is, geen zin om 12 pages door te spitten)

[ Voor 7% gewijzigd door MGSNK op 01-03-2005 18:03 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Klopt, maar zijn codenaam is "Naked Snake", dus kunt hem net zo goed 'Snake' noemen zoals je dat bij "Solid Snake" doet.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Ja, alleen ben ik bang dat de meeste mensen alleen de 'Solid delen' hebben gespeeld :X en dus niet weten wie ze eigenlijk wel niet met hun controller mogen besturen :o

[ Voor 5% gewijzigd door MGSNK op 01-03-2005 18:27 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
boeiende informatie :) . Graag wel voortaan Spoiler Tags gebruiken :X

[ Voor 5% gewijzigd door whiteclear op 01-03-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:01:Het verhaal speelt zich dan ook in de 50tigen af, wat het een en ander verklaart.
Volgens mij toch echt de sixties hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MGSNK schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:01:
Wat mij opvalt hier is dat mensen de speler snake noemen....
Maar het is niet SNAKE!

Degene waarmee je dit spel speelt is Big Boss (de man die Solid Snake vermoordt in Metal Gear 1), de genetische vader van Liquid, Solidus, en SOLID snake (en raiden als ik het goed heb). De snakes zijn gekloond van deze 'uber' soldaat en de beste foxhound member ooit.

Het verhaal speelt zich dan ook in de 50tigen af, wat het een en ander verklaart.

(weet niet of dit al eerder genoemd is, geen zin om 12 pages door te spitten)
1. Het is de sixties :P
2. Callsign van Big Boss voordat ie Big Boss werd is Naked Snake...dus toch Snake
3. Big Boss werd niet door Solid Snake in Metal Gear 1 vermoord maar in Metal Gear 2 (hoogstpersoonlijk in de hens gezet die knakker...flamethrowers, kids love it!)

En het was inderdaad al eens gezegd, mja...Raiden werd in het begin van de Strut missie in MGS2 ook even Snake genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand tot nu toe echt geen 100 % zekerheid in wat voor dvd doosje MGS3 PAL verschijnt ?

- plastic zwart
- plastic blauw
- plastic blank transparant
- metallic met ronde hoeken

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Komen er ook nog speciale uitvoeringen? Zal wel leuk zijn.

[ Voor 95% gewijzigd door whiteclear op 01-03-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een plaatje van, ik denk, een limited edition in een metalen dvd doosje. Let op de ronde hoeken.

http://server2.uploadit.org/files/IkaryWarrior-2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb hem uitgespeeld. Ik moet mijn eerdere menig bijstellen nu. Nu het verhaal en het plot duidelijk zijn kan ik de game veel beter waarderen. Ik trek mijn commentaar dan ook voor het grootste deel in. De camera blijft het grootste punt van kritiek. Voor de rest vind ik hem even goed als MGS2 nu. Ik denk dat ik hem nog eens ga spelen zodat je nog wat meer van het verhaal mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:11:
Ik heb hem uitgespeeld. Ik moet mijn eerdere menig bijstellen nu. Nu het verhaal en het plot duidelijk zijn kan ik de game veel beter waarderen. Ik trek mijn commentaar dan ook voor het grootste deel in. De camera blijft het grootste punt van kritiek. Voor de rest vind ik hem even goed als MGS2 nu. Ik denk dat ik hem nog eens ga spelen zodat je nog wat meer van het verhaal mee krijgt.
:*) gelukkig heeft het einde nog wat duidelijk gemaakt voor je.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep heb em vandaag bestelt bij e-plaza, dus dan heb ik em vandaag of morgen _/-\o_
ik hoop dat ik er zo'n t-sjirt bij krijg maar volgens mij was ik net te laat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Replay.nl heeft em ook. Morgen of donderdag dus ff halen die game 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:46:
[...]

1. Het is de sixties :P
2. Callsign van Big Boss voordat ie Big Boss werd is Naked Snake...dus toch Snake
3. Big Boss werd niet door Solid Snake in Metal Gear 1 vermoord maar in Metal Gear 2 (hoogstpersoonlijk in de hens gezet die knakker...flamethrowers, kids love it!)

En het was inderdaad al eens gezegd, mja...Raiden werd in het begin van de Strut missie in MGS2 ook even Snake genoemd :)
Goed dat je dat allemaal nog weet ;).

Was dan toch deel 2. Tja, het is voor mij ook een flinke tijd terug dat de MSX aanging :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MGSNK schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 02:34:
[...]
Goed dat je dat allemaal nog weet ;).

Was dan toch deel 2. Tja, het is voor mij ook een flinke tijd terug dat de MSX aanging :X.
Voor mij ook hoor, maar ik heb een goed geheugen, en het maakte veel indruk destijds :)

Ik heb intussen de Europese MGS3 ook woei!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 19:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:37:
Dimensionplus heeft heel vaak games voor de release (hoe komen ze daar eigenlijk aan). De game kan nog best "verlaat" zijn in dit geval. Ik heb dat ook een keer gehad met een PS2 game bij dim plus. Ik had hem al thuis terwijl de release uitgesteld was.
* Creepy heeft hem sinds vandaag ook thuis :)
Love it, ook al heb ik nog geen uur gespeeld. De humor in het eerste stuk is heerlijk ;)
spoiler:
Geweldig. Eerst zie je dat witte haar en wordt snake alleen Jack genoemd. Ff de raiden haters pesten. ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

MGS4 tidbits:
Burning hot news straight from Konami's ongoing European MGS 3 launch event

17:25 Solid Snake mastermind Hideo Kojima has confirmed that work is shortly to begin on Metal Gear Solid 4.

Speaking to press at Konami's European launch event for Metal Gear Solid 3, currently underway in Berlin, Germany, Kojima-san revealed that Metal Gear Solid 4 "will be a next-generation title" and went on to say that number four will kick off a brand new series featuring Solid Snake.

Although Kojima-san was giving away few extra details, he did let slip that the concept of Metal Gear Solid 4 will be "No place to hide". He also quipped that there would be "No place for Hideo". He plans to tack a step back and assume the role of executive producer on MGS 4, meaning he won't be as hands-on with the sequel as he was with Metal Gear Solid 3.

Stepping in as producer on Metal Gear Solid 4 is Ken-Ichiro Imaizumi. "We'll be taking it [MGS 4] to the next-gen and we want to feature a fresh, intriguing storyline and gameplay plus captivating graphics and more features while remaining true to the core of the MGS series - remaining Solid. We hope you'll enjoy," Imaizumi-san told an excited press gathering at Konami's event.

Folks, that's it for now, but with our frontline reporter on the scene in Berlin keep eyes peeled for potential further mouth-watering titbits on MGS 4.
http://www.computerandvideogames.com

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:55:
[...]

* Creepy heeft hem sinds vandaag ook thuis :)
Love it, ook al heb ik nog geen uur gespeeld. De humor in het eerste stuk is heerlijk ;)
spoiler:
Geweldig. Eerst zie je dat witte haar en wordt snake alleen Jack genoemd. Ff de raiden haters pesten. ;)
spoiler:
Inderdaad briljant...ik zat ook even echt WTF?! en daarna 'had je me toch weer te pakken he Kojima' de rotzak! Ik heb nu het eerste deel uit, zo beginnen aan het tweede stuk...ben aardig nieuwsgierig geworden. Naast The Boss en Revolver Ocelot worden The Patriots uit MGS2 nu ook genoemd...ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 21:59

Leejow(saait)

Blater

Vandaag al wezen kijken bij de gamesboer, maar daar wasie nog niet aanwezig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren gekocht helaas door die *%^$& sneeuw was ik erg laat thuis en ben nog niet aan spelen toegekomen helaas, maar kan niet wachten tot mijn werkdag er weer op zit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Vandaag even naar de free record shop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 11:39
vanochtend bij de mediamarkt opgepikt ;)
kom ik dat spel in, zie ik dat schijt raiden gezicht.. bah, gelijk gereset en de andere optie gekozen. lees ik dat het maar een masker is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Anders doe je even een spoiler, nu weet ik het al en ik ga hem vanavond spelen!

lullo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Pu_Dy schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:20:
Anders doe je even een spoiler, nu weet ik het al en ik ga hem vanavond spelen!

lullo.
idd. Lame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Merk ik daar op uit jullie reacties dat iemand zomaar een spoiler heeft geplaatst ? Idd lame, als dat het geval is :(
Goed dat ik maar meteen al snel naar beneden heb gescrolled. Ik had net de game opgehaald.

Doosje is idd weer de transparante dvd box zoals met MGS2 SOL. Er zit deze keer een echte handleiding bij zeg. Da's veel beter dan zo'n on-disc manual zoals bij MGS2 het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wellicht een klein beetje offtopic maar weet iemand waar MGS2:Substance nog te krijgen is (voor een klein bedrag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
Zo net effe gehaalt en het begin voorspelt iig erg goed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:01:
Wellicht een klein beetje offtopic maar weet iemand waar MGS2:Substance nog te krijgen is (voor een klein bedrag)?
Ik weet wel dat het geen vraag en aanbod is, maar neem even met mij contact op via MSN of e-mail. Ik heb hem namelijk, maar speel het nooit eigenlijk. Tenminste, mocht je daar interesse in hebben.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
ja beetje chill mensen...
Tjonge jonge, wat een spoiler zeg... we praten over de eerste 2 minuten van een spel, niet over leven en dood. Dus ff niet zo zielig doen. Kruip eens achter je computer vandaan en ga eens vrijwilligers werk doen ofzo :O

De eerste de beste opmerking wordt zielig genoemd.

Zeg je even dat je niet met Snake speelt maar met Big Boss staat er weer eentje te huilen :

'Spoiler spoiler' :'(

Anders speel je eerst even de eerste 4 delen... of denk je logisch na?
Als het deel zich in de sixties afspeelt kan je NEVER nooit met Solid Snake spelen...

[ Voor 41% gewijzigd door MGSNK op 03-03-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Hehe en tja het is een beetje een spoiler en trouwens alleen als je kiest voor I like MGS2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MGSNK schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:58:
ja beetje chill mensen...
Tjonge jonge, wat een spoiler zeg... we praten over de eerste 2 minuten van een spel, niet over leven en dood. Dus ff niet zo zielig doen. Kruip eens achter je computer vandaan en ga eens vrijwilligers werk doen ofzo :O

De eerste de beste opmerking wordt zielig genoemd.

Zeg je even dat je niet met Snake speelt maar met Big Boss staat er weer eentje te huilen :

'Spoiler spoiler' :'(

Anders speel je eerst even de eerste 4 delen... of denk je logisch na?
Als het deel zich in de sixties afspeelt kan je NEVER nooit met Solid Snake spelen...
Zo erg is het in ieder geval niet nee, maar ik vond het WEL een goeie grap van Kojima en ik tuinde er de eerste keer ook in :) Dus voor degene die het nu al weten is het wel jammer dat ze dat nu ontnomen is, maar erg zwaar zou ik er niet aan tillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Nou net eens effe handleiding zitten bekijken, kunnen ze niet gewoon een engelse versie er in doen ipv van een verschrikkelijk kromme vertaling ervan.
- Meestergevechten
- Meesteruithoudingsvermogenmeter. 7(8)7
- Overlevingskijker. (Volgend jaar in de Dikke Van Dale.:+ :P)
Enz.

[ Voor 10% gewijzigd door Albinoraptor op 03-03-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

haha het boekje is inderdaad absurd:

spoiler:
Heb net ADAM onmoet (wat dus eigenlijk een chick is) Droog dat je met r1 op haar borsten kan inzoemen en als je wakker wordt op haar ondergoed, echt typisch japans weer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Pu_Dy schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:14:

spoiler:
Heb net ADAM onmoet (wat dus eigenlijk een chick is) Droog dat je met r1 op haar borsten kan inzoemen en als je wakker wordt op haar ondergoed, echt typisch japans weer hoor
spoiler:
Dat is dus EVA, Adam komt nooit opdagen in het spel

@MrRudi: anders doe je hierna even een dubbelpost? :X

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 03-03-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pu_Dy schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:14:

spoiler:
spoiler:
Ik vond dat een erg leuk stukje :P Maar het is ADAM niet hoor, dit is EVA....ADAM kon niet komen ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig.

MGS3 is zonder twijfel prachtig.Dat is mijn voorlopige conclusie na een avond (en een halve nacht ) Snake Eater te hebben gespeeld. Petje af voor Hideo Kojima en Konami. Iedereen die dacht dat ie HET
niet meer had heeft het mis.

In de MGS games is verhaal en filmische kwaliteit toch wel een bepalende factor sinds het tijdperk van intro- en cutscenes in games, vandaar mijn volgende ( voorlopige ) mening over de drie delen :

MGS1 : veelbelovend regie debuut ; baanbrekend voor games van die tijd ; sterk geent op de stijl van spionage films uit de jaren 80 ( In mijn perceptie, films als Clint Eastwood's 'Firefox', niet de internet browser ). Strakke regie en montage die 'to the point' is mbt de gameplay.

MGS2 : De 'rode draad', de filosofie achter het verhaal van MGS2 is brilliant ; kwa regie is het echter twee volle stappen terug ; timing en montage van cutscenes zijn in MGS2 stukken minder van kwaliteit ( zoals spannings opbouw in scenes die compleet onlogisch is en bijv. abrupt eindigt ) ; bombastische Hollywood presentatie stijl poogt veel van die fouten te verbergen. Ook de artdirection in vnl het Plant Chapter was, voor velen waaronder ikzelf, veel minder goed. Big Shell sloeg als spelwereld gewoon compleet de plank mis ; vervelend en gebrek aan boeiende atmosfeer.

MGS3 : Kojima is terug. En HOE. Shotkeuze en timing van montage is weer spot-on. Artdirection van zowel ingame als entourage als de briefing en real-world-background-history zijn beter dan ooit

Het script lijkt tot nu toe veel meer to the point en zijn de grappen in tegenstelling tot die van MGS2 gelukkig wel op hun plaats. Het echte introfilmpje van MGS3 steekt imho ook met kop en schouders boven zowel MGS1 als 2 uit.

Dus wat betreft cinematische kwaliteit en entertainment-factor van MGS3 : _/-\o_

MGS3 wbt gameplay :

- Het gebrek aan het radar is op zich geen gebrek. Wel is het zo dat de typische MGS camera ervoor zorgt dat dit een minder vloeiende gameplay oplevert dan dat het had kunnen zijn.
- CQC is handig en cool. Gelukkig maakt Kojima geen knieval voor implementatie van uitgebreide en flitsende martial arts moves, waar mindere stealth games ( Alias, Rogue Ops en Stolen ? ) dat wel doen.
- Voor gamers die ook erg van Splinter Cell houden is het 'stalken' een erg fijne toevoeging wbt stijl van gameplay. Ik denk dat iedereen wel weet wat ik bedoel.
- Voedsel en medicatie systeem voegt net wat meerwaarde aan de gameplay.

MGS3 wbt characters :

- Snake : voor mezelf had ik al snel het gevoel dat deze Snake erg veel verschilt van de man als wie we hebben gespeeld in MGS1. De Snake uit MGS1 is een veel serieuzer type met een getergde ziel. Naked Snake heeft een zelfvoldane (erge brede) grijns en wat meer lowlife humor.

- De andere characters, die ik tot nu toe ken, zijn stuk voor stuk passend en 'in dienst' van het script.
De wapen expert man leek me bij eerste gesprek een beetje misplaatst, maar hij went al snel. Misschien komt dat omdat, toen ik zijn character artwork had gezien, dacht dat Greg Eagles deze rol zou doen.

Ik kan dus met zekerheid stellen dat ik deze eerste keer MGS3 (en MGS1) spelen veel leuker vind dan de eerste keer MGS2.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
holy shit!

heb het spel sinds gister en ben net langs ocelot...fantastisch! hoewel de camera af en toe storend is is er goed mee te leven. en de choreografie van de cutscenes...ongelofelijk! hier kan menig high budget film nog een puntje aan zuigen! vooral het moment met ocelot was echt te vet voor woorden om te zien

toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

En hij wordt alleen nog maar beter! :) Vond zelf het begin vrij saai, het einde (laatste paar uur) is daarentegen echt OMGWTFWOEI.

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:36:
vanochtend bij de mediamarkt opgepikt ;)
kom ik dat spel in, zie ik dat schijt raiden gezicht.. bah, gelijk gereset en de andere optie gekozen. lees ik dat het maar een masker is... 8)7
ja klopt ja! haha had ik ook ik dacht nog neeeee ze hebben toch niet weer die raiden-eikel erin gedouwd he?! maar gelukkig niet (voor zover ik weet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

D³ schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:37:
En hij wordt alleen nog maar beter! :) Vond zelf het begin vrij saai, het einde (laatste paar uur) is daarentegen echt OMGWTFWOEI.
Klopt, de eerste paar uur zijn vrij boring. Toen vond ik deel II ook beter eigenlijk. Op het laatst komt er meer vaart in het spel en is het spannender. Jammer dat de spanning niet in de hele game zit. Maar: top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

ligt die special edtion (tinn box) hier in de winkel? (of iig. pal?)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Volgens mij niet. Ik heb hem nog niet gezien in ieder geval. Ik zie alleen overal de standaard wit doorzichtige dvd hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
_/-\o_ trouwens ook voor de intro...werkelijk super gemaakt _/-\o_

erg bondachtig, maar dat geeft niet, echt supergoed gedaan

denk dat dit voor mij toch wel een game van het jaar wordt(speel wel niet veel maargoed), je merkt gewoon in een hoop dingen dat deze game gewoon met een hoop passie is gemaakt.

kan er maar 1 woord voor hebben eigenlijk:

respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Bor_de_Wollef schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:43:
Volgens mij niet. Ik heb hem nog niet gezien in ieder geval. Ik zie alleen overal de standaard wit doorzichtige dvd hoesjes.
Jammer dat het europese hoesje zo lelijk (subjectief) is, de Amerikaanse is veel mooier imo.
heb wel een PAL tin limited gevonden op ebay zelfde hoesje helaas maar wel tin (afbeelding helaas hetzelfde)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Deze vraag zal wel eerder gesteld zijn echter ik kan hem nergens vinden.
Komt dit spel ook uit voor de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Daar is nog niets officieel van bekend. Het zou me trouwens niets verbazen als dit niet het geval zal zijn. Komt ie wel dan hoop ik niet op zulke brakke ports als de vorige "pc" versies.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste