Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 18:54:
[...]
Dit deel speelt zich af in 1964. Dat is geloof ik zo'n 4 jaar voor het 'Outer Heaven' project waar Snake de boel moest indammen.
Dan kan Snake wel degelijk in dit derde deel aanwezig zijn.
Ik denk dat je ook Grey fox tegen gaat komen...Alleen dan in een wat meer menselijk outfit.(Want hoe zat het ook alweer, hoe kwam het dat Grey Fox in een Ninja gedaante moest verder leven, totdat hij zijn leven gaf voor Snake in het gevecht met Metal Gear?)
Edit: Volgens mij praat ik nu poep...

Uhh, Outer Heaven (MG1 dus) speelde zich af in 1995. Zanzibar (MG2) was 1999. Dit stond allemaal duidelijk in de samenvattingen die in MGS te lezen waren.
Daarnaast wordt in MGS meerdere keren gezegd dat het 6 jaar was sinds Zanzibar, wat inhoud dat Shadow Moses zich in 2005 afspeelde. En MGS2 dus in 2007 (Tanker) en 2009 (Plant).
Bovendien werd in MGS1 door Liquid Snake gezegd dat het project 'Les Enfants Terribles', waaruit Solid en Liquid voort zijn gekomen, begon in de vroege jaren '70. Mijn schatting is dat Solid en Liquid rond 1975 zijn geboren, wat betekent dat Snake in MG1 zo'n 20 jaar was (klopt wel aardig, hij was toendertijd nog een rookie), in MG2 24 jaar, in MGS 30 jaar en in MGS2 32 en 34 jaar.
Die laatste twee klinken misschien wat jong, maar ik heb gemerkt dat Japanners nogal de neiging hebben om hun characters 5 jaar jonger te maken dan dat ze eruit zien. Kijk maar naar de Final Fantasy games, daarin is bijna iedereen iets van 17 of 18 jaar, terwijl ze er eerder als begin 20 eruit zien.
Hoe Solidus hier dan tussen past, die er duidelijk ouder uitziet dan Solid en Liquid, is mij nog een raadsel. In principe zou hij even oud moeten zijn als zij, aangezien Big Boss voor zover ik weet maar één keer gekloond is, maar ergens klopt dat dus niet.
Anyways, in 1964 was Solid Snake hoe dan ook nog lang niet geboren. Bovendien zie je in de trailer een nog erg jonge Revolver Ocelot, wat duidelijk aangeeft dat MGS3 zich in een totaal ander tijdperk afspeelt dan MGS1 en MGS2. Dat oogkapje dat Snake opheeft in de trailer plus de speculaties van eerder maken het vermoeden alleen nog maar sterker dat je in MGS3 met Big Boss speelt. Sterker nog, ik twijfel er nauwelijks meer over. Het kan best: Snake is een kloon van Big Boss, dus het is geen verrassing dat ze er op dezelfde leeftijd er hetzelfde uitzien en dezelfde stem hebben, en Big Boss zal heus niet z'n hele leven Big Boss hebben geheten. Dat zijn codenaam ooit Snake was en dat Solid en Liquid die later 'over hebben genomen', is prima mogelijk.
Ik denk dat MGS3 laat zien hoe Big Boss groot is geworden tijdens de koude oorlog, en hoe hij is verleid om naar de 'dark side' over te stappen, met zijn dromen over Outer Heaven en Metal Gear. Je ziet hem in de trailer halfdood uitreiken naar het nucleaire gevechtsvoertuig dat het middelpunt is van het verhaal, terwijl hij de woorden 'Metal... Gear...' stamelt. Hier krijgt hij volgens mij de eerste visioenen van wat hij later wil en zal bereiken. Hoe en waarom, dat blijft nog een verrassing
edit:
Hmm, /me is een beetje laat

[
Voor 3% gewijzigd door
Devil N op 16-05-2004 20:28
]