Canon Digital Ixus 400/PowerShot S400

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.536 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen ik zit nog zwaar te twijvelen welk hoesje ik zal nemen.
Kan niet kiezen tussen de volgende:
* LowePro D-Res 4M
Afbeeldingslocatie: http://www.digicamshop.nl/image.php?id=2981
size inside: 5.5 x 1.5 x 10 cm (2 compatimenten)

* Samsonite Makemo 10
Afbeeldingslocatie: http://www.digicamshop.nl/image.php?id=2995
size inside: 6.5 x 3 x 10 cm
Havana : Heeft jouw hoes klitteband?

En het hoesje van Fuss.
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/LZ10_left_INHOUSE.jpg
size inside: 7.5 x 3 x 11 cm

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een hoes met rits, komt minder snel rommel in. Jullie nog aanbevelingen van andere merken?
Hoesje moet zo klein mogelijk zijn. :+

Ook was ik op zoek naar een extra accu, welke merk is goed?
Is het verstandig op een andere merk te nemen dan canon ivm garantie etc? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Harmen op 23-02-2004 22:28 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op 23 februari 2004 @ 22:14:
Mensen ik zit nog zwaar te twijvelen welk hoesje ik zal nemen.
Kan niet kiezen tussen de volgende:
* LowePro D-Res 4M
[afbeelding]
size inside: 5.5 x 1.5 x 10 cm (2 compatimenten)

* Samsonite Makemo 10
[afbeelding]
size inside: 6.5 x 3 x 10 cm
Havana : Heeft jouw hoes klitteband?

En het hoesje van Fuss.
[afbeelding]
size inside: 7.5 x 3 x 11 cm

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een hoes met rits, komt minder snel rommel in. Jullie nog aanbevelingen van andere merken?
Hoesje moet zo klein mogelijk zijn. :+

Ook was ik op zoek naar een extra accu, welke merk is goed?
Is het verstandig op een andere merk te nemen dan canon ivm garantie etc? :?
die van mij is niet van leer hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:59
Wat ik ook graag zou willen weten is welke hoes waterdicht is. Als het namelijk erg hard regent komt het water soms gewoon door je jas en dan wil je niet dat je digicam kapot is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Rick Brands schreef op 24 februari 2004 @ 09:07:
Wat ik ook graag zou willen weten is welke hoes waterdicht is. Als het namelijk erg hard regent komt het water soms gewoon door je jas en dan wil je niet dat je digicam kapot is. :'(
Leer is toch waterdicht? Natuurlijk moet je hem niet in een plas donderen of zo, want daar kan die nie tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er hier wel eens iemand F 11 gehad bij een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo vanmiddag hoesje besteld + extra accu.
Hoesje: LowePro D-Res 4M
Accu: Hama 950mAh

Morgen zal de postbode langs komen... ben dan niet thuis...

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Rick Brands schreef op 24 februari 2004 @ 09:07:
Zoals eerder gezegd, moet je hem natuurlijk niet laten vallen in een plas water of zoiets dergelijks, daar doe je niks aan (tenzij je met zo'n waterdichte hoes wil gaan rondlopen natuurlijk :+). Wat misschien ook een idee is, om zo'n "spuitbus" met waterafstotend spul bij de Hema te gaan halen.

Meestal gebruik je dit voor je jas, zodat waterdruppels eraf kan worden "slagen", maar wellicht is het ook handig voor het tasje van je camera.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden alle ixus s400 bezitters mij even kunnen helpen?

1 foto maken op macro met flits
&
1 foto maken op macro met flits en full zoom

En dan hier even de F-waardes posten

En als jullie nog meer zin hebben mij te helpen, even globaal je exif's bekijken van landschap fotos met een redelijke blauwe lucht en kijken of je f-waardes boven de 8 tegen komt.

bij voorbaat dank.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Zoals ik hier lees is iedereen mega-opgetogen over de ixus 400, ik heb de mijne een week en ben hem nog volop aan het uittesten, het toestel ken ik nu zo ongeveer. Vandaag heb ik mij dan ook toegelegd op de software die erbij zat. Toch wel spijs om een boompje over op te zetten denk ik, reacties zijn dan ook altijd welkom.

Standaard zitten twee cd roms bijgeleverd: de Canon digital camera solutions disk en de Arcsoft camera suite 1.2.

Solutions disk: hier tref je een hele resem kleine progjes aan, misschien toch even te bespreken:

Camera window: waar je je pics van je camera naar je HD haalt, is wel ok, maar kon easier.
Remote capture: k vraag me af waar je dat voor nodig hebt, als ik een pic wil trekken doe ik dat toch gewoon met het toestel zelf?
Zoombrowser: een wel mooi ogen progje, maar hallo: wat ben je ermee?? Daar zit nou zo veel rotzooi bij, niet te doen!!
Camera twain driver: de driver, heb je dus nodig.
Filer viewer utility: ook weer zo'n progje waar ik niks aan heb
nen hele hoop twain drivers voor verschillende cams: kweet niet wat ik daarmee moet?
Photo recording: om je pics uit te printen, heb ik dus ook niet nodig

Arcsoft camera suite: om mooie presentaties te maken, maar niks om je foto's mee te bewerken, in de vuilnisbak die handel!!

Besluit: het enige wat ik nodig heb is een progje om mijn foto's naar HD te zetten en een prog om ze wat te bewerken (iemand goeie ideeën in deze richting?)
Met de rest van die progjes kan ik dus absoluut niks beginnen.

Wat ik ook zo raar vind, is dat wanneer ik de solutions cd wil installeren, hij vraagt om mijn cam aan te vinken, die staat er natuurlijk niet tussen, heb dan maar de v3 aangeklikt.

Nog iets: bij de installatie van de camera suite wordt heel netjes in het nederlands gevraagd: welke taal wenst u? En dan kan je uit een hele resem talen kiezen, maar oeps, het nederlands staat daar niet bij (heb dan maar engels gekozen).

Ben heel tevreden over de cam, maar de software vind ik maar ballen, hadden ze toch wel wat meer tijd in mogen steken (overigens, als ik mijn cam ontplug van mijn usb, loopt mijn pc telkenmale vast!, ik denk toch dat ik maar voor een kaartlezer ga...)

Iemand bemerkingen?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:33:
1 foto maken op macro met flits
&
1 foto maken op macro met flits en full zoom
Uhm... macro's maak je zonder flits, ik snap dan ook niet waarom jij een foto wil zien met flits; hij maakt de foto niet mooier of beter hoor...? Of ben je op zoek naar een "fout" en dat je hem zou kunnen zien met deze "techniek" (zoals de Minolta Z1 soms last had van dat purple fringing)?

Verder is het toch bekend dat je het beste een macro schiet als je juist niet inzoomt (maar zelfs dichter op het voorwerp gaat zitten), sinds je lens dan niet goed meer scherp kan stellen. Tuurlijk zou ik je best willen helpen, maar op dit moment zie ik het nut hier niet van in :?.

edit:
Zinsbouw klopte niet :X

[ Voor 21% gewijzigd door InsjaHH op 24-02-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op 24 februari 2004 @ 21:15:
[...]

Uhm... macro's maak je zonder flits, ik snap dan ook niet waarom jij een foto wil zien met flits; hij maakt de foto niet mooier of beter hoor...? Of ben je op zoek naar een "fout" en dat je hem zou kunnen zien met deze "techniek" (zoals de Minolta Z1 soms last had van dat purple fringing)?

Verder is het toch bekend dat je het beste een macro schiet als je juist niet inzoomt (maar zelfs dichter op het voorwerp gaat zitten), sinds je lens dan niet goed meer scherp kan stellen. Tuurlijk zou ik je best willen helpen, maar op dit moment zie ik het nut hier niet van in :?.

edit:
Zinsbouw klopte niet :X
ik bereik vrij hoge f-waardes vroeg me af of dat bij iedereen het geval was.
Soort vergelijkend warenonderzoek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ff een vraagje voordat ik iets verkeerd doe.
Heb op mijn laptop zoombrowser voor mijn Canon G2 staan, heb dit week end een ixus 400 gekocht en nu twijfel ik of het wel mogelijk is de meegeleverde cd roms te installeren zonder conflicten te krijgen.
De software (zoom browser) van de G2 ziet de ixus 400 niet.

Dit week end wat foto's gemaakt met de ixus 400 en moet zeggen dat buitenopnamen indrukwekkend zijn, echter binnenshuis valt het iets tegen, wat mij opvalt is dat de kleur "rood" zo onnatuurlijk fel is (misschien te maken met een instelling???

Nog even over het tasje, heb zelf een tasja van Hama destijds bij mediamarkt gekocht, moest iets hebben om mijn macro lens voor de G2, deze past perfekt voor de ixus 400, heeft aan de voorkant een rits waar een extra batterij in kan en aan de achterkant opening om hem aan de broekriem vast te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Dit week end wat foto's gemaakt met de ixus 400 en moet zeggen dat buitenopnamen indrukwekkend zijn, echter binnenshuis valt het iets tegen, wat mij opvalt is dat de kleur "rood" zo onnatuurlijk fel is (misschien te maken met een instelling???
[quote]

Witbalans.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/lucht/jeuw.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
over de bijgeleverde software: ik gebruik die onzin helemaal niet. Gewoon aanpluggen en XP herkent 't m direct. Het enige programma wat ik gebruik is Photoshop 8)

Ik ga overigens morgen nog 2 IXUS'en scoren voor broer en neef. Bij cameranu.nl voor 363 euro kaal. Da's niet veel.

[ Voor 28% gewijzigd door havana op 25-02-2004 20:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Dank je FLITS ;)

@Havana, heb het ook maar niet geinstalleerd, en inderdaad XP ziet de camera vanzelf, ff spelen, lukt ook via ACDSee 5.0, photo impact 6 en paint shop pro 8.
Heb deze progjes gekregen en nu uit aan het zoeken waar ik het beste mee overweg kan.
Heb wel gemerkt dat ACDSee de foto's sneller in kan laden.

• havana
Ik sleep ze gewoon via Window Verkenner. Zal wel niet de snelste optie zijn, maar er is altijd wel een pot koffie die gezet moet worden, een bed wat opgemaakt moet worden of een overhemd wat gestreken moet worden :+

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Er zijn dus meer mensen die niks aan die software hebben, ik was wel nog iets vergeten: die photostitch gebruik ik wel en is wel een leuk progje. En dan nog iets: om je persoonlijke instellingen van je camera (opstartscherm, -geluid en nog van dat...) te kunnen wijzigen, denk ik wel dat je niet om de zoombrowser heen kan, of zijn er mensen die het op een andere manier kunnen?

En nu ik een paar pics gedownd heb naar pc: wat doen jullie met foto's die in de beste kwaliteit genomen zijn? Die zijn als snel 1.5 meg groot. Ik stel de jpg compressor factor dan maar wat lager in tot ze een normale grootte hebben.

• havana
Ik bewaar uiteraard de originele grootte. Kwestie van een grote HD kopen :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 12:11:
Er zijn dus meer mensen die niks aan die software hebben, ik was wel nog iets vergeten: die photostitch gebruik ik wel en is wel een leuk progje. En dan nog iets: om je persoonlijke instellingen van je camera (opstartscherm, -geluid en nog van dat...) te kunnen wijzigen, denk ik wel dat je niet om de zoombrowser heen kan, of zijn er mensen die het op een andere manier kunnen?

En nu ik een paar pics gedownd heb naar pc: wat doen jullie met foto's die in de beste kwaliteit genomen zijn? Die zijn als snel 1.5 meg groot. Ik stel de jpg compressor factor dan maar wat lager in tot ze een normale grootte hebben.
Ik heb ook al me fotoz bewaard (dvd fikker is welkom dan :)).
Het is altijd leuk om te zien hoe je groeit in het maken van fotoz :)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik gebruik de bijgeleverde software ook niet (cd zit zelfs nog in de verpakking) gebruik alleen photoshop

ik bewaar trouwens ook al mijn originele foto's (bijna logisch zou ik haast zeggen, vroeger gooide je toch ook geen afgedrukte foto's weg :? afgezien van de mislukte dan)

:)

Verwijderd

bewaar alles full size origineel, en full size bewerkt. En alle resizes staan op mn site.
wat de software betreft gebruik(te) ik alleen photostithc

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:01
-DarkShadow- schreef op 10 januari 2004 @ 18:32:
Hoe mijn Powershot A60/ 70 te gebruiken als webcam?

Stap 1.
Download het programma Softcam en installeer dit. Je hebt wel versie 1.52 nodig.

Stap 2.
Sluit je camera aan op je PC met de USB kabel. Zet de camera aan in kijkstand en start Canon Remotecapture op. Connect naar je camera en zet de viewfinder aan.

Stap 3.
Start Softcam op. Klik bovenin het programma op Live en sleep het venster wat nu op je scherm verschijnt rondom je viewfinder. Op een snelle PC kun je de smoothfilter aanzetten door op het driehoekje bovenin je venster te klikken. Zet Capture op movie i.p.v. still en klik op start. Sluit Softcam af.

Stap 4.
Start MSN op of één of ander cam programma. Extra --> Wizard beel en geluid instellen... Kies bij webcam de Luminicity Softcam. Klik op volgende, Softcam zal opstarten. Klik bij softcam op live. De zon zal verdwijnen. Als de Zon niet verdwijnt, moet je het capture venster afsluiten, want Softcam kan het beeld maar naar één venster tegelijkertijd doorsturen. Klik op volgende en rond de wizard af.

Stap 5.
Chatten maar! Iedere keer dat je een webcam aanroept in bijv. MSN zal softcam opstarten. Wel even op live klikken als softcam opstart.

Ik weet dat het een hoop ellende is, maar voor diegene die geen TV kaart willen kopen is het af en toe een leuke oplossing.
Dit werkt ook met canon ixus 400 >:) dus dan heb je de software wel nodig 8) tenminste als je webcame wilt gebruiken...

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

:/

Hmmz, ixus zit wel heen erg strak in het D-res 4M hoesje...
Dus heb ik maar besloten om hem terug te sturen.
Krijg een Samsonite Makemo 10 ervoor terug.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb nu een ixusv en vind een erg nadeel van dit apparaatje dat ie super traag wegschrijft. Had dus van de week een Ixus 2 in me handen en die schreef met die xd card veel sneller weg en bladerde ook snel door de foto's.

Is de ixus 400 in deze dingen wel sneller geworden :? Heb me toch maar weer gefocust op de ixus serie weer na de g5 en s50 in me handen te hebben gehad echt een beetje te groot na een ixus gehad te hebben :>

[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 27-02-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Als ik zo vrij mag zijn, staan in het volgende draadje ook wat foto's gemaakt met de IXUS 400: [Showcase] Dagje Zuiderpark [Sneeuw] (Den Haag) :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MaLa_ schreef op 27 februari 2004 @ 18:51:
Ik heb nu een ixusv en vind een erg nadeel van dit apparaatje dat ie super traag wegschrijft. Had dus van de week een Ixus 2 in me handen en die schreef met die xd card veel sneller weg en bladerde ook snel door de foto's.

Is de ixus 400 in deze dingen wel sneller geworden :? Heb me toch maar weer gefocust op de ixus serie weer na de g5 en s50 in me handen te hebben gehad echt een beetje te groot na een ixus gehad te hebben :>
ixus II is sd kaart :9

en ixus s400 schrijft vrij snel weg door de buffer/werkgeheugen als t ware.
InsjaHH schreef op 27 februari 2004 @ 18:56:
Als ik zo vrij mag zijn, staan in het volgende draadje ook wat foto's gemaakt met de IXUS 400: [Showcase] Dagje Zuiderpark [Sneeuw] (Den Haag) :D.
nais hoor

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 19:14:
[...]
ixus II is sd kaart :9
en ixus s400 schrijft vrij snel weg door de buffer/werkgeheugen als t ware.
Tevens werkt een snellere CF kaartje natuurlijk ook mee aan de wegschrijfsnelheid. Zo heb je bijvoorbeeld de Sandisk xxx MB Ultra II, die redelijk snel is en andere kaarten van andere merken (zoals Apacer, Lexar, Dane Elec etc.).
Zou je in het topic, als je tijd en zin hebt natuurlijk :9, de naar jouw mening "beste" foto's eruit willen halen en wat commentaar / mening / tips erover uiten? :> Of zou dat teveel gevraagd zijn door een beginnende (leergierige ;)) amateur?

[ Voor 30% gewijzigd door InsjaHH op 27-02-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ging vandaag op Ixus 400 jacht :P
Maar ik kon em nergens voor een leuke prijs vinden. Bij de MediaMarkt hadden ze em niet (moest trouwens ook 500 euri opbrengen daar...), en in de Dixons zag ik em staan voor €499 ... Toen was ik er flauw van... :P
Ik ga em bestellen ergens op internet, hoop dat ie er begin komende week is! :9

[ Voor 8% gewijzigd door Beekforel op 27-02-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Beekforel schreef op 27 februari 2004 @ 19:23:
Ik ging vandaag op Ixus 400 jacht :P
Maar ik kon em nergens voor een leuke prijs vinden. Bij de MediaMarkt hadden ze em niet (moest trouwens ook 500 euri opbrengen daar...), en in de Dixons zag ik em staan voor €499 ... Toen was ik er flauw van... :P
Ik ga em bestellen ergens op internet, hoop dat ie er begin komende week is! :9
In de prijswatch staan er zat, als je hem echt goedkoop wil moet je effe kijken in duitsland zijn daar rond de 335 de goedkoopste dan. Ik zag zelfs daar een andere versie liggen geloof ik geen europe versie maar USA ofzo niet zo mooie wit achtige kleur maar brons achtig.

[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 27-02-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Beekforel schreef op 27 februari 2004 @ 19:23:
Bij de MediaMarkt hadden ze em niet (moest trouwens ook 500 euri opbrengen daar
Welke MediaMarkt was je geweest? Ik heb mijn IXUS 400 namelijk ook bij de MM gehaald, in de stad van Den Haag en was op dat moment 444 euro. Misschien de moeite waard, als het een beetje dichtbij gelegen is, langs te gaan of anders inderdaad op zoek gaan naar een goede prijs bij de webshops ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ben naar MM Leeuwarden geweest.
Ik zie nu dat er verschillende versies zijn, maar ik kan eigenlijk geen verschillen ontdekken...
Maakt het wat uit welke versie ik aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op 27 februari 2004 @ 19:35:
Ben naar MM Leeuwarden geweest.
Ik zie nu dat er verschillende versies zijn, maar ik kan eigenlijk geen verschillen ontdekken...
Maakt het wat uit welke versie ik aanschaf?
nee is zelfde alleen andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Slecht nieuws (althans voor mij)... ik was gisteren op pad geweest samen met RoXX naar Scheveningen, om wat te experimenteren met de instellingen voor nachtfoto's. Nu wilde ik wat foto's schieten met flits (lees: terwijl RoXX zeer veel moeite deed, bukte, op mijn buik lag om een mooie foto te schieten; daaraan deed ik trouwens ook gewoon volop mee :9), wilde hij na een paar foto's niet meer flitsen :?.

Ik dacht in eerste instantie, dat het misschien "te koud" voor de flitser is en dat hij daarom "weigert" te flitsen |:(, bij aankomst thuis nog geprobeerd maar zonder resultaat: dus heb ik het laten rusten tot vandaag. Kon niet echt met een gerust hart slapen, vooral niet omdat ik de IXUS 400 pas een maandje of 2 in bezit heb en hoogstens 10 foto's met flits in totaal heb gemaakt (heb de flits nog niet vaak gebruikt, omdat er nog geen verjaardagen langskwamen en meer overdag foto's maakte).

Nu vraag ik me dus af: wat is er nu mis met de camera? Ter verduidelijking, als ik een foto maak met gewoon settings (dus zonder flits, ISO 50, 0,0 EV, 2272x1704, Fine) krijg ik dus een gewone, scherpe foto met wat achtergrondlicht. Maar als ik nu van dezelfde compositie het achtergrondlicht uitzet en met de zelfde instellingen de foto maak, echter met flits aan (dat onweer tekentje), krijg ik een zeer onderbelichte foto / zwarte foto en geen flits :X.

Betekent dat het lampje van de flits nu al is overleden? Ik heb echt met alle flitsmogelijkheden gestoeid, dus van mannetje-met-zon-mode, rode-ogen-reductie-mode, altijd-flits-aan-mode, maar met geen enkel resultaat zie ik de camera flitsen?

Ik begin ook erg gestressed te worden, het was een aardig dure aankoop voor mij als scholier / aankomend student met welverdiende centjes :'(. Vanmiddag zal ik zowiezo naar de MediaMarkt te Den Haag teruggaan, maar ik vroeg mij af of dit al eerder door mensen is ondervonden, sinds de search (zowel in Google als GoT) geen resultaten bood.

Als laatste vraagje, is het mogelijk om tegen de verkoper te zeggen, dat je het vertrouwen in dit type kwijt bent en je bereid bent, tegen bijbetaling, bijvoorbeeld de Canon Powershot A80 te nemen? Is dit mijn goede recht of zal ik toch "genoegen" moeten nemen tot een nieuw cameraatje / reparatie van de camera (liefst natuurlijk niet, zou graag weer verder foto's willen schieten van het prachtige sneeuwlandschap)?

Ik dank u allen die de moeite en tijd hebben genomen om deze trieste doch lange mededeling te hebben gelezen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

InsjaHH, neem eens contact op met Canon Nederland.
Mocht je flitser kapot zijn valt het gewoon onder garantie.

Veel sterkte...

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
ik heb gister twee exemplaren gekocht nij Cameranu voor 363 euro ps. Zaakje zit in Urk btw...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

_MaLa_ schreef op 27 februari 2004 @ 19:26:
[...]

In de prijswatch staan er zat, als je hem echt goedkoop wil moet je effe kijken in duitsland zijn daar rond de 335 de goedkoopste dan. Ik zag zelfs daar een andere versie liggen geloof ik geen europe versie maar USA ofzo niet zo mooie wit achtige kleur maar brons achtig.
Heb je misschien een paar linkjes naar winkels, ergens vlak over de grens? (noordelijk).
Ik kan weinig vinden... :/

Is het trouwens verstandig een extra accu aan te schaffen?

[ Voor 6% gewijzigd door Beekforel op 28-02-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Beekforel schreef op 28 februari 2004 @ 17:56:
[...]

Heb je misschien een paar linkjes naar winkels, ergens vlak over de grens? (noordelijk).
Ik kan weinig vinden... :/

Is het trouwens verstandig een extra accu aan te schaffen?
Ben zelf effe in kleve wezen kijken net over de grens. Daar waren de prijzen normaal in het hartje centrum maar zag ineens in een etalage een reclame bord staan met een rijtje camera's. Dat winkeltje zat iets uit het centrum 5 minuten lopen. Daar was de ixus 400 335 geloof ik. Ik zat een beetje te veel te twijfelen tussen alle canons en moes snel terug zijn dus niks aangeschaft daar :(

Die jongens in die winkel lieten me lekker prutsen met die canons had zo voor 2000 euro op de toonbank liggen g5 s50 en 400 en fuji 700. Hun hielpen verder en ik mocht prutsen en kiezen.

[ Voor 13% gewijzigd door _MaLa_ op 28-02-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, ben gistermiddag even bij de Mediamarkt in Groningen geweest.
Even gekeken naar een hoesje voor me camera.

Het is de volgende geworden, na veel passessies:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm/zooi/case.jpg
Samsonite Sportive Special 1
maten: 65 x 25 x 95mm
Camera past er net in, lekker klein tasje.
prijs: €14,99

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 29-02-2004 15:08 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

In Januari een Ixus 400 gekocht, dik tevreden alhoewel ik het erg moeilijk vind om personen te fotograferen zonder rode ogen.

Verder als ik mijn camera direct aansluit op de tv, met de bijgeleverde kabel, ik het beeld zo vind trillen van mijn Philips blackline S. Dit is zeer onrustig :(

Hebben meer mensen dit :?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

GreenthumB schreef op 01 maart 2004 @ 11:08:
In Januari een Ixus 400 gekocht, dik tevreden alhoewel ik het erg moeilijk vind om personen te fotograferen zonder rode ogen.

Verder als ik mijn camera direct aansluit op de tv, met de bijgeleverde kabel, ik het beeld zo vind trillen van mijn Philips blackline S. Dit is zeer onrustig :(

Hebben meer mensen dit :?
Dat komt omdat het beeldscherm van tv erg slecht is in vergelijking met je pc monitor.
Is wel 100 hertz tv neem ik aan? Zo niet, 100 hertz tv kopen :P
En bij is dat ook hoor, bij sommige fotoz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Laatst online: 28-07 00:14

RLB

E Pluribus Unum

Tha BasZ schreef op 01 maart 2004 @ 12:57:
[...]
Dat komt omdat het beeldscherm van tv erg slecht is in vergelijking met je pc monitor.
Is wel 100 hertz tv neem ik aan? Zo niet, 100 hertz tv kopen :P
En bij is dat ook hoor, bij sommige fotoz...
Idd. Mijn ixus is redelijk rustig met 100 hz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
hier ook prima trillingsvrij beeld op sony 100hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik heb zelf een 100hertz Sony Wega en daar zie ik het idd ook niet op (net ff gecheckd) maar bij me ouders beneden (nog 50 hertz oudje) daar zie ik wel trillingen bij fotoz waar je bij mij niks ziet.
Ligt dus denk ik toch echt aan aantal hertzen van je tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Mn Philips blackline S is wel degelijk 100hz, en ik zie het bij alle foto's. Ook heb ik al gespeeld met de beeldformaten, maar dit baat niets.

Toch wel vreemd, zou het kunnen komen omdat ik de foto's neem op de hoogste resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ixus-fanaten,

Ik ben vandaag nog wat gaan "oefenen" met m'n nieuwe ixus 400 en mijn oefenterrein was deze keer een competitiewedstrijd van m'n volleybal cluppie.

Ben de instellingen nog niet echt meester en dus zou ik willen vragen hoe je het best bewegende mensen fotografeert, want dit schijnt niet zo goed te lukken.
Had al wat foto's genomen toen ik in de auto zat (nee, ik reed niet zelf :) ) en toen was er van bewegende foto's geen sprake, maar het volleyballen op foto zetten lukte toch niet echt.
Beelden zijn vrij vaag en lopen door elkaar (volleyballers bewegen dan ook bruusk en snel), toch had ik betere beelden verwacht. Mijn persoonlijk oordeel is dat het aan de sluitersnelheid ligt, die in dit geval te laag is (en die spijtig genoeg niet hoger in te stellen is), maar het fijne weet ik er toch niet van.

Wie kan mij nuttige tips geven?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

GreenthumB schreef op 01 maart 2004 @ 21:29:
Mn Philips blackline S is wel degelijk 100hz, en ik zie het bij alle foto's. Ook heb ik al gespeeld met de beeldformaten, maar dit baat niets.

Toch wel vreemd, zou het kunnen komen omdat ik de foto's neem op de hoogste resolutie?
Dat doe ik ook (hoogste resolutie) dus daar ligt het nie aan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 23:32:
Hallo ixus-fanaten,

Ik ben vandaag nog wat gaan "oefenen" met m'n nieuwe ixus 400 en mijn oefenterrein was deze keer een competitiewedstrijd van m'n volleybal cluppie.

Ben de instellingen nog niet echt meester en dus zou ik willen vragen hoe je het best bewegende mensen fotografeert, want dit schijnt niet zo goed te lukken.
Had al wat foto's genomen toen ik in de auto zat (nee, ik reed niet zelf :) ) en toen was er van bewegende foto's geen sprake, maar het volleyballen op foto zetten lukte toch niet echt.
Beelden zijn vrij vaag en lopen door elkaar (volleyballers bewegen dan ook bruusk en snel), toch had ik betere beelden verwacht. Mijn persoonlijk oordeel is dat het aan de sluitersnelheid ligt, die in dit geval te laag is (en die spijtig genoeg niet hoger in te stellen is), maar het fijne weet ik er toch niet van.

Wie kan mij nuttige tips geven?

Thanks!
hogere iso waarde, en anders een andere camera kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb sinds maandag ook de S400 :9
Ik ben al lekker aan het prutsen enzo, maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om de batterij status op te vragen. Ik kan nu zo moeilijk beoordelen hoe vol m'n batterij nog is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
Beekforel schreef op 02 maart 2004 @ 17:23:
Ik heb sinds maandag ook de S400 :9
Ik ben al lekker aan het prutsen enzo, maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om de batterij status op te vragen. Ik kan nu zo moeilijk beoordelen hoe vol m'n batterij nog is..
nee helaas...dat kan niet..
als de batt bijna leeg is krijg je pas een melding....
de batt gaat niet zo heel erg lang mee..en omdat je de status niet kan checken is het handig om een extra accu erbij te halen

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

tjAb schreef op 02 maart 2004 @ 18:34:
[...]

nee helaas...dat kan niet..
als de batt bijna leeg is krijg je pas een melding....
de batt gaat niet zo heel erg lang mee..en omdat je de status niet kan checken is het handig om een extra accu erbij te halen
Hm.. daar was ik al bang voor :/
Die gozer van die zaak waar ik em gekocht heb zei dat ie iets van 150 foto's kon maken met 1 accu, daarom heb ik er geen extra bij gekocht.
Maar die ga ik dan alsnog maar bestellen dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Beekforel schreef op 02 maart 2004 @ 18:42:
[...]

Hm.. daar was ik al bang voor :/
Die gozer van die zaak waar ik em gekocht heb zei dat ie iets van 150 foto's kon maken met 1 accu, daarom heb ik er geen extra bij gekocht.
Maar die ga ik dan alsnog maar bestellen dan denk ik.
Ik heb toen ik me S400 had gekocht ook geen extra accu bijgenomen... Maar later had ik soms dat tijdens het forgraferen ineens me accu op was, zeer :(
Toen dus ook maar een 2e accu gekocht, en nu weer :)
Vooral op vakanties enzo heb je die 2e accu echt wel nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand beter idee van de verschillen tussen de 400 en de 430? (Heb specs voor me liggen maar zie eigenlijk geen verschil)

Verder, ik heb zojuist een exz4 camera teruggestuurd wegens volgend probleem:

topic: [casio exilim exz4] gebogen lijnen?!

Heeft de ixus 400 hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:57:
iemand beter idee van de verschillen tussen de 400 en de 430? (Heb specs voor me liggen maar zie eigenlijk geen verschil)

Verder, ik heb zojuist een exz4 camera teruggestuurd wegens volgend probleem:

topic: [casio exilim exz4] gebogen lijnen?!

Heeft de ixus 400 hier ook last van?
Die gebogen lijnen, is dat geen barrel distortion? Zie: ReemF in "Technische FAQ Fotografie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Hoe zit het met de accu van de Ixus400 ? Is dat standaart ding dat erbij zit een beetje goed en zijn er makkelijk betere te bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gebogen lijnen, is dat geen barrel distortion? Zie: ReemF in "Technische FAQ Fotografie"[/quote]

Ja inderdaad, alleen zoals je kunt zien op de prenten die in het [casio exilim exz4] gebogen lijnen?!- topic staan zorgt de distortion van de betreffende camera wel voor hele beroerde resultaten. Vooral de prent met de auto is afschuwlijk (daklijn). Vraag is dus of mensen met de ixus400 ook last hebben van dergelijke effecten in die mate.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er net eentje besteld en wel hier:

http://www.mijnwinkel.nl/shop12299/

Hier kan je er twee voor de prijs van 23 euro krijgen, ik weet wel niet wat de kwaliteit is maar het is in ieder geval 1000mAh en 3.7 V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:59:

Hier kan je er twee voor de prijs van 23 euro krijgen, ik weet wel niet wat de kwaliteit is maar het is in ieder geval 1000mAh en 3.7 V
Dat kan overigens nooit de officiele Canon accu's zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb gister een hoesje gekocht. Volgens het meisje in de winkel was het eigenlijk voor GSM's, maar zo'n lief klein cameratje als die van mij paste er ook prima in zei ze. :P
Kosten: € 4,95.
Afbeeldingslocatie: http://home.introweb.nl/~rbloemho/i/got/Cam-Hoesje.jpg
Hij past er nét in.

[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 05-03-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:59:

Mjah, dat staat er op, maar dat halen ze lang niet.
Die imitatie accu's zijn over het algemeen vrij slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb een tweetal vragen:
1) als ik foto`s wil maken zonder flits dan gaat de Ixus de sluitertijd verlagen (?) om het gebrek aan flits te compenseren. Met uit de handgeschoten foto`s krijg je dus een wazige boel. Hoe voorkom ik dit?? Ik heb al geprobeerd door handmatig ISO 400 in te schakelen maar dat werkt blijkbaar niet.

2) Vaak als ik een foto wil maken wil ik hem onmiddelijk maken (actiefoto) de Ixus neemt ruim de tijd om met wat lampjes te knipperen voordat de flits afgaat --> foto moment gemist. Het uitschakelen van de rode ogen reductie helpt niet genoeg. Wat moet ik doen om onmiddelijk een foto te kunnen maken?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bombadil schreef op 06 maart 2004 @ 16:25:
1) als ik foto`s wil maken zonder flits dan gaat de Ixus de sluitertijd verlagen (?) om het gebrek aan flits te compenseren. Met uit de handgeschoten foto`s krijg je dus een wazige boel. Hoe voorkom ik dit?? Ik heb al geprobeerd door handmatig ISO 400 in te schakelen maar dat werkt blijkbaar niet.

2) Vaak als ik een foto wil maken wil ik hem onmiddelijk maken (actiefoto) de Ixus neemt ruim de tijd om met wat lampjes te knipperen voordat de flits afgaat --> foto moment gemist. Het uitschakelen van de rode ogen reductie helpt niet genoeg. Wat moet ik doen om onmiddelijk een foto te kunnen maken?
een analoge camera kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:17:
[...]

een analoge camera kopen 8)7
Waar slaat dat nu weer op?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hier had ik ook last van... :/
Ik probeer nu een "vaste" hand te krijgen... iets anders kan ik ook niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als het schemerig word zal je toch een vaste hand moeten hebben, of gebruik anders een statief.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42

1)tja dat is logisch, anders is je foto te donker. Iso verhogen zou al veel moeten schelen, anders toch maar een statief gebruiken.

2)wat al kan schelen is het half ingedrukt houden van de shutter, daarna doordrukken. Als je het nog beter wil doen, dan moet je eens half indrukken, terwijl je dat doet op het flits knopje drukken, dan meet hij van te voren al het licht. Speel er maar eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

StanTheMan schreef op 07 maart 2004 @ 17:14:
[...]

1)...

2)wat al kan schelen is het half ingedrukt houden van de shutter, daarna doordrukken. Als je het nog beter wil doen, dan moet je eens half indrukken, terwijl je dat doet op het flits knopje drukken, dan meet hij van te voren al het licht. Speel er maar eens mee.
Wat bedoel je precies daarmee?
Want dat lukt bij mij namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
!NOFI!
ligt het aan mij, of is de qualiteit van de foto's van de a75 iets beter... (post eens wat meer foto's, om dat te ontkrachten ;) )
ook de minolta Z1 vond ik ook wat mooiere foto's hebben
maar toch trekt het design en de stevigheid me bij deze cam, dus zit er aan te denken om m te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
:$ is dit topic dood ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, tsja A75 heeft grotere lens/meer instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 15:40:
[...]

nee, tsja A75 heeft grotere lens/meer instellingen
Heeft dezelfde lens en CCD.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
a75 is 3 megapxl, en deze 4, dus dat verschil zou toch wel een beetje duidelijker mogen zijn (i know, het ligt niet alleen aan de mp, maar ik ga er even van uit dat ze op de andere gebieden ong. even goed presteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CommanderKeen schreef op 11 maart 2004 @ 19:26:
a75 is 3 megapxl, en deze 4, dus dat verschil zou toch wel een beetje duidelijker mogen zijn (i know, het ligt niet alleen aan de mp, maar ik ga er even van uit dat ze op de andere gebieden ong. even goed presteren)
4mp op zelfde ccd = meer ruis (Zeker op hogere iso's merkbaar)

mp meer = handig bij croppen en vergroten

mp meer = nadeel als je veel fotos op 1 kaartje wilt

wil je cam met instellingen en formaat maakt niet uit en je gaat niet groter afdrukken dan A4 >> A75

wil je camera met weinig instellingen, broekzak formaat en wat meer vrijheid in croppen ed >> s400

maar kijk dan ook ff na de A80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
hmja, tnx, tis al wat duidelijker
het enige waar ik nog mee worstel is het broekzak formaat, wat echt super goed van pas komt, en het feit dat er een metalen body omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CommanderKeen schreef op 11 maart 2004 @ 22:48:
hmja, tnx, tis al wat duidelijker
het enige waar ik nog mee worstel is het broekzak formaat, wat echt super goed van pas komt, en het feit dat er een metalen body omheen zit.
hoezo worstel je daar mee? Als ie in je broekzak moet passen moet je gewoon geen A75 nemen. Maar misschien is de olympus mju 300~400 dan ook een optie en een stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 08:18:
[...]

hoezo worstel je daar mee? Als ie in je broekzak moet passen moet je gewoon geen A75 nemen. Maar misschien is de olympus mju 300~400 dan ook een optie en een stuk goedkoper
De S400 is (sprekend uit eigen ervaring) echt een broekzak-formaat... Heb hem elke dag bij me, je weet maar nooit :P
Ik kan hem iedereen aanbevelen (heb al stuk of 10 mensen overtuigd om hem te kopen :P en iedereen is nog tevreden :*)), ook al heb niet zoveel instelmogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op 12 maart 2004 @ 11:04:
[...]
De S400 is (sprekend uit eigen ervaring) echt een broekzak-formaat... Heb hem elke dag bij me, je weet maar nooit :P
Ik kan hem iedereen aanbevelen (heb al stuk of 10 mensen overtuigd om hem te kopen :P en iedereen is nog tevreden :*)), ook al heb niet zoveel instelmogelijkheden...
ik heb de G3 en de s400 = perfecte combinatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 12:57:
[...]

ik heb de G3 en de s400 = perfecte combinatie :D
Waarmo heb je er 2 dan?
De S400 voor het point-to-shoot-dagelijkse-snel-foto-maak-praktijken
en de G3 voor de ik-wil-toch-meer-instellen-meer-profi-praktijken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op 12 maart 2004 @ 14:51:
[...]
Waarmo heb je er 2 dan?
De S400 voor het point-to-shoot-dagelijkse-snel-foto-maak-praktijken
en de G3 voor de ik-wil-toch-meer-instellen-meer-profi-praktijken zeker?
juist
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Luxe probleem. :+

Ik heb dr ook 2.
Ixus 400 en Nikon Coolpix 885.
Die laatst hoop ik snel te verkopen.....

Heb de ixus 400 nl. gekregen. :o

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

meendering schreef op 12 maart 2004 @ 19:41:

Ik heb dr ook 2.

De 885 is al weer een tijdje uit...
Vind hem persoonlijk nie echt werken, heb hem zelf ook nog een tijdje gehad na mijn Coolpix 775...
Ben nu veel blijer met me S400 in ieder geval :P (als je deze 2 toestellen al met elkaar mag vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik heb nou ook canon ixus 400 maar ik wil nou een nieuwe geheugen kaart kopen welke zijn goeie?

mijn budget voor geheugen kaart is 100 euro...
en ik heb op pricewatch gekeken en ik kwam uit op deze:
Compact Flash 512MB (Kingston) 98 euro
Compact Flash 512MB (Dane Elec) 92 euro
Compact Flash 256MB (SanDisk Ultra II) 75 euro

welk van de 3 zal jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sky2k schreef op 13 maart 2004 @ 13:52:
Ik heb nou ook canon ixus 400 maar ik wil nou een nieuwe geheugen kaart kopen welke zijn goeie?

mijn budget voor geheugen kaart is 100 euro...
en ik heb op pricewatch gekeken en ik kwam uit op deze:
Compact Flash 512MB (Kingston) 98 euro
Compact Flash 512MB (Dane Elec) 92 euro
Compact Flash 256MB (SanDisk Ultra II) 75 euro

welk van de 3 zal jullie kiezen?
neem 2 256 mb dan elec kaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
meendering schreef op 12 maart 2004 @ 19:41:

Ik heb dr ook 2.

jammer dat je die dan niet wilt verkopen ;)

[ Voor 75% gewijzigd door CommanderKeen op 14-03-2004 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Ik was ook op zoek naar een goed hoesje voor mijn Canon ixus 400, het is de Samsonite Makemo 60 geworden.
Deze kost 25 euro bij Alternate.Er zit ook een opbergvakje in voor een extra geheugenkaart.
De camera zit er lekker strak in.De sluiting werkt met klitteband.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~strikie/De%20Makemo%2060%20van%20Samsonite.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CommanderKeen schreef op 14 maart 2004 @ 10:48:
[...]

jammer dat je die dan niet wilt verkopen ;)
:?
Welke bedoel je?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 14:18:
[...]

neem 2 256 mb dan elec kaartjes
Hoezo niet 1 van 512MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 13:02:
[...]

Hoezo niet 1 van 512MB?
I.v.m. crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe betrouwbaar is het compactflash medium dan over het algemeen.....?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
de ixus 400, doh ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:13:
Hoe betrouwbaar is het compactflash medium dan over het algemeen.....?
bij 512 schijnt de storingskans veel hoger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, vandaag even wezen rondrijden op de motor.... :7

In Assen nog even op circuit wezen kijken, race dagen voor particulieren.

Gemaakt aan de pitvangrail:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm/zooi/pics/assen140304/IMG_0046_S.jpg

Paddock:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm/zooi/pics/assen140304/IMG_0054_S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm/zooi/pics/assen140304/IMG_0056_S.jpg

Leuke auto's die porsches.... :9
De oranje schijnt 450+ PK's te hebben, ging iig als de brandweer. :o

Als afsluiting nog een piccie van de motor.... :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm/zooi/pics/IMG_0061_S.jpg

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op 'n aantal sites gekeken (ook in deze thread gekeken), maar nog geen definitief antwoord gevonden op de vraag of een CF Type II kaart ook in de Ixus 430/400 past.

Zo niet, wat is de grootste CF Type I kaart die momenteel verkrijgbaar is....?

Last question: hoeveel foto's passen er op een 256Mb kaart in de medium en maximale kwaliteit?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 22:48:
Heb op 'n aantal sites gekeken (ook in deze thread gekeken), maar nog geen definitief antwoord gevonden op de vraag of een CF Type II kaart ook in de Ixus 430/400 past.

Zo niet, wat is de grootste CF Type I kaart die momenteel verkrijgbaar is....?

Last question: hoeveel foto's passen er op een 256Mb kaart in de medium en maximale kwaliteit?
In de maximale kwaliteit iets meer als 100 op een 256mb kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoge kwaliteit (2272x1704, fijn): 221 foto's
Hoge kwaliteit (2272x1704, superfijn): 122 foto's
Medium kwaliteit (1600x1200, fijn): 439 foto's
Medium kwaliteit (1600x1200, superfijn): 246 foto's
Nog iets mediumer (1024x768, fijn): 760 foto's
Nog iets mediumer (1024x768, superfijn): 431 foto's
Dit staat ook in de handleiding. Het scheelt soms wel 1 of 2 foto's. :P

CF I of II weet ik niet.. In de handleiding wordt er gesproken over CF I, 256MB.

[ Voor 49% gewijzigd door Beekforel op 14-03-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Beekforel schreef op 14 maart 2004 @ 23:31:
Hoge kwaliteit (2272x1704, fijn): 221 foto's
Hoge kwaliteit (2272x1704, superfijn): 122 foto's
Medium kwaliteit (1600x1200, fijn): 439 foto's
Medium kwaliteit (1600x1200, superfijn): 246 foto's
Nog iets mediumer (1024x768, fijn): 760 foto's
Nog iets mediumer (1024x768, superfijn): 431 foto's
Dit staat ook in de handleiding. Het scheelt soms wel 1 of 2 foto's. :P

CF I of II weet ik niet.. In de handleiding wordt er gesproken over CF I, 256MB.
Het hangt ook vanaf WAT je op de foto zet, maar dit klopt wel ongeveer...
Ik kan ongeveer 234 fotoz maken op me 512mb kaartje (Sandisk Ultra) (hoogste settings)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op 14 maart 2004 @ 23:31:
Allereerst bedankt voor de replies. 8)

Kan iemand bevestigen dat er waarschijnlijk alleen een CF Type I kaartje erin past?

Very off-topic: ik moest me zojuist echt kapot bescheuren om dit icoontje :O (sorry, maar ik post pas sinds kort op dit forum..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Waarschijnlijk Type I, meestal hebben de duurdere camera's dan de Ixus 400 CF II ondersteuning.
Om er zeker van te zijn, kan er iemand natuurlijk gewoon naar z'n camera kijken met de CF kaart in de camera, als er aan de bovenzijde van de kaart nog ruimte vrij is dan is er een kans dat een CF II erin past, anders zekers niet.

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~klwong/got/CFII_1.jpg
Hier een voorbeeld van de CFI/CFII slot in mijn camera, momenteel zit er een CF I kaart in en kun je dus zien dat er boven de kaart nog ruimte vrij is voor de dikkere CF II kaart.

Mijn andere camera die niet geschikt is voor CF II, heeft die "bovenruimte" namelijk niet

[ Voor 35% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 15-03-2004 22:10 ]

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.