Canon Digital Ixus 400/PowerShot S400

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.534 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tha BasZ schreef op 28 januari 2004 @ 23:28:
[...]
En om een toch wel fantastische camera aan te prijzen voor diegene die hem nog niet hebben ;)
zeg maar gerust beste compactcamera nu op de markt .. ben ik van overtuigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
weinig foto's in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1
Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/sneeuw/IMG_0172.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/sneeuw/IMG_0174.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/sneeuw/IMG_0175.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/sneeuw/IMG_0183.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/sneeuw/IMG_0188.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een CompactFlash geheugenkaart voor m'n Ixus400 kopen. Een verkoper van een fotozaak wist mij te vertellen dat merken zoals Dane-Elec, Apacer en Sandisk een zeer hoog uitvalpercentage hebben (tussen de 10 en 20 procent!) en raadde mij geheugenkaarten van eFilm of Toshiba aan. Deze merken zouden bijna geen uitval hebben. Een 256 MB CompactFlash kaart van het merk eFilm kost maarliefst € 159.

Weet iemand of het verhaal van de uitvalpercentages waar is? Als het waar is, heb ik wel wat meer geld over voor een kaartje...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:08:
Ik wil een CompactFlash geheugenkaart voor m'n Ixus400 kopen. Een verkoper van een fotozaak wist mij te vertellen dat merken zoals Dane-Elec, Apacer en Sandisk een zeer hoog uitvalpercentage hebben (tussen de 10 en 20 procent!) en raadde mij geheugenkaarten van eFilm of Toshiba aan. Deze merken zouden bijna geen uitval hebben. Een 256 MB CompactFlash kaart van het merk eFilm kost maarliefst € 159.

Weet iemand of het verhaal van de uitvalpercentages waar is? Als het waar is, heb ik wel wat meer geld over voor een kaartje...
onzin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso heeft Sandisk een garantietermijn van 5 jaar! Op de Ultra kaartjes zelfs tien jaar! Ook de andere merken zijn gewoon betrouwbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:38:
Sowieso heeft Sandisk een garantietermijn van 5 jaar! Op de Ultra kaartjes zelfs tien jaar! Ook de andere merken zijn gewoon betrouwbaar!
Ja, dat dacht ik ook. Dane-Elec heeft toch ook tien jaar garantie?

Edit:
Is het trouwens nog nuttig om een snelle kaart de kopen? Worden snelle kaarten ondersteund door de Ixus400? Of gaat alleen het overzetten van de foto's van camera naar computer sneller?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
op mijn sandisk ultra kaartje zit 10 jaar garantie

neem niet aan dat ik over 10 jaar nogsteeds dat kaartje gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Zojuist ook een Ixus 400 gekocht, hartstikke mooie camera, werkt allemaal perfect :)

Maar.....de drivers die er standaard bij zitten zuigen echt. Die zoombrowser vind ik echt niet lekker werken. Ook de Twain drivers vind ik niet echt handig. :(

Wat ik graag zou willen is het zelfde als bij zo'n flash geheugenstik, dat windows zo'n virtuele harddisk ziet. Echter wil dit alleen onder windows xp weken :( Mocht ik nou net op al mijn pc (&die van mijn ouders) windows 2000 draaien. In w2k wil dat dus niet in lukken.

Heeft iemand hier toevallig 3rd party drivers voor, een handige truc zodat het wel werkt? Of zit er niks anders op dan een compactflash cardreadertje te kopen?

Ook heb ik al de helpdesk gebeld, maar die konden (zoals ik al verwachte, was een belgische n()()b |:( ) niks zeggen. :( Het enige wat mij werd verteld is dat het niet kon onder w2k :(
Maar het rare vind ik, waarom werkt zo'n memorystick wel als virtuele harddisk onder w2k en waarom zou een canon camara dat niet kunnen (terwijl het wel gaat onder wxp). Zijn ze daar nou gewoon te lui voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dezelfde problemen hier met de zoombrowser van mn Canon A80...

Ik draai ook Win2000, ik weiger XP te installeren, bij mn laptop heb ik nochtans een officiele XP cd...

Na een herinstallatie van de driver en software, kan ik nu wel al via zoombrowser foto's selecteren en downloaden, maar meer dan dat ook niet...

Zoombrowser opstarten via het startmenu lukt gewoonweg niet, het verschijnt en is direct weer weg...

Toch wel een redelijk minpunt vind ik...
Voor de rest ben ik wel heel tevreden over mijn A80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Gewoon XP installeren... Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weppe schreef op 30 januari 2004 @ 15:49:
Gewoon XP installeren... Wat is daar mis mee?
Vanalles :P

Nee, ik heb nu windows 2000, ben daar heel erg tevreden over en ik heb echt geen zin om XP te installeren enkel voor die camera.

Back on topic, we zoeken dus een oplossing voor Windows 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 17:23
Omdat ik geen WIA wil gebruiken heb ik, na vele opties nagelopen te hebben, een compactflash readertje aangeschaft. TWAIN om foto's (bestanden!) over te zetten van een camera is natuurlijk helemaal te bizar voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,ik heb de twain drivers 6.0 in het frans ,duits en italiaans voor win 2000 toch erop zien staan,ik neem aan dat je OS nederlands of engels is,zouden de bovenstaande het niet doen dan.
http://software.canon-eur...s/Digital_IXUS_400486.asp

Oooops te laat gezien ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over de Canon Ixus 400, wat betreft de cf-kaarten. Kunnen er in de Canon Ixus 400 ook Sandisk Ultra II kaarten? of behoren deze tot het compact flash kaart type 2, zodat ze er niet in passen?

bvd Robbert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 13:54:
Ik heb even een vraagje over de Canon Ixus 400, wat betreft de cf-kaarten. Kunnen er in de Canon Ixus 400 ook Sandisk Ultra II kaarten? of behoren deze tot het compact flash kaart type 2, zodat ze er niet in passen?

bvd Robbert :)
gewoon mogelijk :)

is type I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk een nieuwe digitale camera gekocht, ixus 400 en het bevaalt me prima. Lekker compact en uitgebreid functie.
ik ben nu van plan om een 2e accu te gaan kopen voor deze camera. Heeft iemand hier toevalig deze accu in zijn bezit http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...2983633460&category=17698 het is erg goedkoop in vergeliken met hama of canon accu. maar is het dan ook beetje goede accu?

ronaldo,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 14:00:
Ik heb eindelijk een nieuwe digitale camera gekocht, ixus 400 en het bevaalt me prima. Lekker compact en uitgebreid functie.
ik ben nu van plan om een 2e accu te gaan kopen voor deze camera. Heeft iemand hier toevalig deze accu in zijn bezit http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...2983633460&category=17698 het is erg goedkoop in vergeliken met hama of canon accu. maar is het dan ook beetje goede accu?

ronaldo,
Ken hem niet...
Heb het zelf eigenlijk ook niet op "imitatie"accu's, ze kunnen best net zo goed zijn als de officiele accu's daar nie van.
Ik heb gewoon een officiele Canon (Canon NB-L1H 840 mAh Lithium-Ion0 erbij gekocht voor een zacht prijsje...

En er zijn trouwens wel meer goede compact camera's denk ik (denkend aan de Sony DSC-T1, Pentax Optio S, Canon PowerShot SD10???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Tha BasZ schreef op 04 februari 2004 @ 14:51:
[...]
Ken hem niet...
Heb het zelf eigenlijk ook niet op "imitatie"accu's, ze kunnen best net zo goed zijn als de officiele accu's daar nie van.
Ik heb gewoon een officiele Canon (Canon NB-L1H 840 mAh Lithium-Ion0 erbij gekocht voor een zacht prijsje...

En er zijn trouwens wel meer goede compact camera's denk ik (denkend aan de Sony DSC-T1, Pentax Optio S, Canon PowerShot SD10???)
de Sony DSC-T1 en Pentax Optio S kunnen in de verste verte nog niet tippen aan de ixus 400 :)

de Ixus i (powershot sd10) is klein maar heeft geen optische zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Tha BasZ schreef op 04 februari 2004 @ 14:51:
[...]
Ken hem niet...

En er zijn trouwens wel meer goede compact camera's denk ik (denkend aan de Sony DSC-T1, Pentax Optio S, Canon PowerShot SD10/SD100, Casio Exilim EX-Z4U ???)
Ik ben zeer tevreden nu met me S400, daar niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil de canon ixus 400 ook gaan aanschaffen maar zit nog ff met paar vragen over nieuw accu zag twee staan:

VidPro NB-1LH 3.7v 1000mAh Lithium Ion batterij voor Ixus serie €42.13
Canon NB-1LH 3.7v 840mAh Lithium Ion batterij voor Ixus serie € 57.12

verder wil ik nog een extra geheugen kaart bijkopen, las dat de meesten een Flash Card 256 Mb hadden maar is een Flash Card 128 Mb niet genoeg??
ben namelijk maar arme student en al die extraatjes brengen de prijs wel weer aardig op hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even iets anders over het geheugen...zie net dat er allemaal verschillende soorten zijn...wat is het verschil tussen:

Dane-Elec Compact Flash Card 256 Mb XS-R - 22/44x ultra €87.82
Transcend Compact Flash Card 256 Mb - ultra €74.38
ze verschillen wel redelijk in prijs iemand advies??of is het verstandig om een heel ander soort kaartje te kopen in verband met snelheid!! laat maar even weten want heb er nog niet echt veel verstand van en wil het liefst beetje een snel kaartje

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:21:
ik wil de canon ixus 400 ook gaan aanschaffen maar zit nog ff met paar vragen over nieuw accu zag twee staan:

VidPro NB-1LH 3.7v 1000mAh Lithium Ion batterij voor Ixus serie €42.13
Canon NB-1LH 3.7v 840mAh Lithium Ion batterij voor Ixus serie € 57.12

verder wil ik nog een extra geheugen kaart bijkopen, las dat de meesten een Flash Card 256 Mb hadden maar is een Flash Card 128 Mb niet genoeg??
ben namelijk maar arme student en al die extraatjes brengen de prijs wel weer aardig op hoog...
256 mb finest compression & hooste reso :110 fotos
1na fijnste compressie & hoogste reso :220 fotos

128 is de helft dus denk na voordat je 128 koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:49:
nog even iets anders over het geheugen...zie net dat er allemaal verschillende soorten zijn...wat is het verschil tussen:

ze verschillen wel redelijk in prijs iemand advies??of is het verstandig om een heel ander soort kaartje te kopen in verband met snelheid!! laat maar even weten want heb er nog niet echt veel verstand van en wil het liefst beetje een snel kaartje
ondersteund toch alleen cf type I dus koop gewoon de goedkoopste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:49:

Deze camera doet niets met snelle kaartjes, hoogstens gaat het downloaden met een reader wat sneller.
Alle data gaan eerst in de buffer, dus je merkt niets van de snelheid.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
Koop zeker 256 ipv 128 ! Liever nog 512 als je het geld hebt! Heerlijk als je 2 weken of langer weggaat.

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 05-02-2004 11:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:32:
[...]

Deze camera doet niets met snelle kaartjes, hoogstens gaat het downloaden met een reader wat sneller.
Alle data gaan eerst in de buffer, dus je merkt niets van de snelheid.........
Dat is niet helemaal waar. Bij veel foto's direct achter elkaar kan ik met m'n 32x geheugen minstens een stuk of 12 foto's maken. met het standaard 32mb kaartje van canon nooit meer dan 8. Niet dat je dat vaak nodig hebt. Met filmen kan ik voor zover ik weet onbeperkt doorfilmen totdat het kaartje vol is. Standaard CF is daar net iets te traag voor. Tevens het openen van foto's op je camera gaat naar mijn idee ook wat sneller.

Maar optimaal gebruik maakt de ixus er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

PROnline schreef op 05 februari 2004 @ 13:40:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Bij veel foto's direct achter elkaar kan ik met m'n 32x geheugen minstens een stuk of 12 foto's maken. met het standaard 32mb kaartje van canon nooit meer dan 8. Niet dat je dat vaak nodig hebt. Met filmen kan ik voor zover ik weet onbeperkt doorfilmen totdat het kaartje vol is. Standaard CF is daar net iets te traag voor. Tevens het openen van foto's op je camera gaat naar mijn idee ook wat sneller.

Maar optimaal gebruik maakt de ixus er niet van.
Ik merk wel degelijk het verschil tussen me standaard Canon kaartje die erbij zat en me 512mb Ultra kaartje... Je kan idd meer fotoz nemen (schrijft sneller weg) achter elkaar...
Overigens dat achter elkaar door filmen, dat klopt nie (wel bij Sony)... Je kan uit me hoofd max 3 min. filmen en dan stopt en dan 1/4 seconde later kan je weer verder filmen (wel raar overigens)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar nog even over die Transcend 256 Mb Compact Flash Card, Ultra performance 45x staat bij dat hij via Transcend flascard reader gemakkelijk uit te lezen is, maar je hebt toch niet perse zo'n reader nodig??? kan toch ook gewoon met usb kabeltje??? haha ja sorry heb er niet echt heel veel verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 18:39:
maar nog even over die Transcend 256 Mb Compact Flash Card, Ultra performance 45x staat bij dat hij via Transcend flascard reader gemakkelijk uit te lezen is, maar je hebt toch niet perse zo'n reader nodig??? kan toch ook gewoon met usb kabeltje??? haha ja sorry heb er niet echt heel veel verstand van
Is geen enkel probleem hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de powershot s400 is toch gewoon dezelfde camera als de canon ixus 400?? waarom zijn er dan verschillende namen voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 21:49:
de powershot s400 is toch gewoon dezelfde camera als de canon ixus 400?? waarom zijn er dan verschillende namen voor??
Verschillende wereldmarkten=verschillende namen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
richting japan:
Afbeeldingslocatie: http://www.occn.zaq.ne.jp/cubyu306/canon-ixy-dejitaru400.gif
richting amerika:
Afbeeldingslocatie: http://www.vonglahn.com/cameras/s400_closed.jpg
en in europa:
Afbeeldingslocatie: http://www.lestra.si/oprema/artikli/fotoaparati/canon-ixus-veliki.jpg

de Ixy, Elph en Ixus
oftewel, allemaal dezelfde camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Maar ze zijn dus allemaal hetzelfde :)

Ik heb de Europese versie :P (zit nu op de bijna 9000 fotoz in iets minder dan een half jaartje)
Nog steeds een proud owner of the S400!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de nederlandse handleiding gevonden voor de ixus 400....eindelijk!!!
weet niet of jullie hem al hebben maar dacht laat effe weten waar ie is te vinden:
http://users.pandora.be/hubear/ixus_400_nl.zip veel plezier en gemak er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goede tip, gelijk ff downloaden natuurlijk ! Ik heb overigens de Amerikaanse versie... wel gewoon in Nederland.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 18:39:
natuurlijk kan dat, maar 256mb leeghalen via je usb 1.1 verbinding op batterijen is misschien wat minder wenselijk dan 256 mb leeghalen via een usb 2 verbinding die op de stroom van de pc leeft. (dat ze dat nog niet uitgevonden hebben om wanneer je met de pc connected bent daar de stroom vandaan te toveren :( )

Negeren is vooruitzien

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
iemand nog tips voor dit prachtapparaatje voor straks tijdens de wintersport ?

(witbalans/iso waarden/welke belichtingsinstelling etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op 12 februari 2004 @ 22:25:
iemand nog tips voor dit prachtapparaatje voor straks tijdens de wintersport ?

(witbalans/iso waarden/welke belichtingsinstelling etc..)
iso 50 met strak blauwe lucht, witbalans op zonnetje en anderes maar ff berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de canon ixus 400 gekregen, maar krijg hem niet geinstalleerd op de computer...heeft iemand tips voor hoe je dit het beste kan doen.... hij zegt dat er niet de juiste stuurprogramma's bij zijn...dus als iemand me kan helpen!!alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 20:07:
heb net de canon ixus 400 gekregen, maar krijg hem niet geinstalleerd op de computer...heeft iemand tips voor hoe je dit het beste kan doen.... hij zegt dat er niet de juiste stuurprogramma's bij zijn...dus als iemand me kan helpen!!alvast bedankt
welke windows versie draai je?

onder XP gaat het helemaal automatisch
en onder 98 oid moet je ff de drivers installe die op de bijgevoegde cd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bzzje schreef op 11 februari 2004 @ 11:57:
[...]

natuurlijk kan dat, maar 256mb leeghalen via je usb 1.1 verbinding op batterijen is misschien wat minder wenselijk dan 256 mb leeghalen via een usb 2 verbinding die op de stroom van de pc leeft. (dat ze dat nog niet uitgevonden hebben om wanneer je met de pc connected bent daar de stroom vandaan te toveren :( )
Dat valt niet uit te vinden, die camera's trekken zo veel stroom (>2 A) dat een USB dat niet kan leveren zonder de specs van USB te veranderen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Is er al een topic over de nieuwe Canon Ixus I?? Kan dit nergens vinden namelijk en ik heb een vraagje over deze camera, namelijk: is het mogelijk om tijdens het maken van een filmpje te zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
weppe schreef op 16 februari 2004 @ 14:02:
Is er al een topic over de nieuwe Canon Ixus I?? Kan dit nergens vinden namelijk en ik heb een vraagje over deze camera, namelijk: is het mogelijk om tijdens het maken van een filmpje te zoomen?
denk het niet aangezien dat cameraatje geen optische zoom heeft, en digitaal zoomen in een filmpje van 320x240 wil je echt niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:35
havana schreef op 05 februari 2004 @ 11:47:
Koop zeker 256 ipv 128 ! Liever nog 512 als je het geld hebt! Heerlijk als je 2 weken of langer weggaat.
tip:

koop liever 2x256 ipv 1x 512.

Vriend van mij had 512 mee, en die ging op vakantie stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Aeon schreef op 16 februari 2004 @ 14:56:
[...]

tip:

koop liever 2x256 ipv 1x 512.

Vriend van mij had 512 mee, en die ging op vakantie stuk :P
Ja, flash kaarten kunnen altijd stuk gaan :S
Ik heb gewoon 1 x 512mb en nog nooit problemen mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik overweeg sterk de aankoop van een Ixus 400. Lijkt me echt een ideale cam: lekker klein, maar toch een 3x optische zoom en geweldige foto's. Alleen weerhoudt één ding me: ik hoor van veel mensen dat het vervelend is dat je een aantal zaken niet manueel kan instellen. Welke zaken zijn dat eigenlijk precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:59
Andere Canon camera's kunnen bijvoorbeeld de volgende dingen handmatig laten instellen:

- Diafragma grootte
- Shutter tijd

Dit kan op de Ixus 400 niet (shutter tijd kan je niet instellen onder de 1 seconden). Deze twee functies kun je gebruiken voor speciale effecten. Diafragma kan je geloof ik de diepte me verstellen en shutter tijd kan je leuke effecten met bewegende objecten mee creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick Brands schreef op 17 februari 2004 @ 19:05:
Andere Canon camera's kunnen bijvoorbeeld de volgende dingen handmatig laten instellen:

- Diafragma grootte
- Shutter tijd

Dit kan op de Ixus 400 niet (shutter tijd kan je niet instellen onder de 1 seconden). Deze twee functies kun je gebruiken voor speciale effecten. Diafragma kan je geloof ik de diepte me verstellen en shutter tijd kan je leuke effecten met bewegende objecten mee creeren.
en niet te vergeten manual focus en flits sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 19:20:
[...]

en niet te vergeten manual focus en flits sterkte
Je moet de S400 niet kopen om dingen in te kunnen stellen.
Ik zou liegen als ik zeg dat ik die dingen niet mis, maar ik heb me S400 puur gekocht kijkend naar de grootte van het toestel en de kwaliteit van de pics.
Het is een echte point-and-shoot en niet een normaal toestel.
Anders moet je maar een A80 of een S50 kopen of zo, dan heb je wel instelmogelijkheden.
Beetje off-topic: wie wil nu ook de S500 kopen na de aankondiging van de specs? :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ligt dit aan mij of leeg ik dit gewoon verkeerd.

Min shutter 15 sec
Max shutter 1/2000 sec

of kan je de sluitings niet zelf instellen ?

netzoals dit

Aperture range F2.8 - F4.9

Dit kan je zelf zeker ook niet instellen.

Bah ik wil een leuk toestel hebben maar klein waar je alles kan instellen.
Geen ps 70/80 of s45/50

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:38:
Sorry maar ligt dit aan mij of leeg ik dit gewoon verkeerd.

Min shutter 15 sec
Max shutter 1/2000 sec

of kan je de sluitings niet zelf instellen ?

netzoals dit

Aperture range F2.8 - F4.9

Dit kan je zelf zeker ook niet instellen.

Bah ik wil een leuk toestel hebben maar klein waar je alles kan instellen.
Geen ps 70/80 of s45/50
Nee je kan de sluiter niet instellen, alleen boven de 1 sec.
Ook de Aperture Range kan je niet instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje off-topic: wie wil nu ook de S500 kopen na de aankondiging van de specs?

Eigenlijk zonde van het geld hè, wat zou ie gaan kosten (las op dcpreview iets van 529 euro) en wie weet wanneer ie komt. Vind de hogere filmresolutie de enige reden om het te nemen. Had een V3 waar dit ook op zat. Begrijp nog niet waarom ze dit in de 400 er weer afgehaald hebben. Maar 'k zou niet gaan voor die extra printknop of de 5 pix. Printknop is volgens mij niet echt aantrekkelijk. Moet je ook een printer hebben die dat soort zaken kan ondersteunen. Maar ja, 'k moet zeggen, het begint wel weer te kriebelen. Heb mijn 400 net drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja de vervanger voor de S400 is de S430
Geen grote verschillen maar dat hoefde je ook niet te verwachten...

Ooooowww als ik de sluiter boven de 1sec maar kan bedienen vind ik het goed.
IVM met fotos in low light. Aperture maakt niet zoveel uit vind in persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 14:53:
Tja de vervanger voor de S400 is de S430
Geen grote verschillen maar dat hoefde je ook niet te verwachten...

Ooooowww als ik de sluiter boven de 1sec maar kan bedienen vind ik het goed.
IVM met fotos in low light. Aperture maakt niet zoveel uit vind in persoonlijk
met boven de 1 sec bedoel ik tussen de 1 en de 15 sec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:35
Tha BasZ schreef op 17 februari 2004 @ 16:01:
[...]
Ja, flash kaarten kunnen altijd stuk gaan :S
Ik heb gewoon 1 x 512mb en nog nooit problemen mee gehad...
Ja, die kunnen inderdaad stuk gaan. :( Ik heb er zelf ook al 1tje gehad die kapot was.

ennieway, ik heb zojuist mijn ixus 400 besteld. ik ben benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Tha BasZ schreef op 18 februari 2004 @ 15:29:
[...]
met boven de 1 sec bedoel ik tussen de 1 en de 15 sec...
Dus ik kan de sluitertijd op 14 seconden zetten, zodat het 14 seconden duurt om de foto te nemen. Maar het duurt minimaal 1 seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op 18 februari 2004 @ 15:52:
[...]

Dus ik kan de sluitertijd op 14 seconden zetten, zodat het 14 seconden duurt om de foto te nemen. Maar het duurt minimaal 1 seconde?
JAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
deze tijden kun je manueel instellen:

1, 1.3, 1.6, 2, 2.5, 3.2,4, 5, 6, 9, 10, 13, 15 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is trouwens de macro functie op de S400

Ik had de S45 maar de macrofunctie hiervan was om te huilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die geinteresseerd zijn in de Nederlandse handleiding van de CANON IXUS400 kunnen een mailtje sturen naar : alpho@tiscali.nl (deze gebruiksaanwijzing is onmisbaar om het optimale rendement uit deze super camera te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoel ik niet
Hoe is de macro in de realiteit. De S45 had ook een macro van 10 cm maar die macro functie was gewoon butt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 17:31:
Mensen die geinteresseerd zijn in de Nederlandse handleiding van de CANON IXUS400 kunnen een mailtje sturen naar : alpho@tiscali.nl (deze gebruiksaanwijzing is onmisbaar om het optimale rendement uit deze super camera te halen)
offtopic:
Zou dat ook via dit draadje kunnen? Heb best wel interesse in de Nederlandse handleiding van de IXUS 400. Alvast bedankt! :*)

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze gebruiksaanwijzing is onmisbaar om het optimale rendement uit deze super camera te halen
staan hier extra functies in dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
bwahaha n00b :D

1; k neem aan dat je ook wel engels kunt?
2; de menu's zijn ZO simpel dat zelfs mijn moeder geen handleiding nodig had :)

en iemand was je een paar posts voor met de NL handleiding :z

http://users.pandora.be/hubear/ixus_400_nl.zip

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 18:16:
[...]

Dat bedoel ik niet
Hoe is de macro in de realiteit. De S45 had ook een macro van 10 cm maar die macro functie was gewoon butt
Heeft niemand hier een antwoord op ?
Ik zie genoeg mensen met een S400.

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 09:25:
[...]

de macrofucntie is prima, vanaf 5cm focust ie gewoon goed

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 09:25:
[...]

Voor zover ik begrijp is de volgende foto gemaakt met de Ixus 400 @ macro dinges.
Afbeeldingslocatie: http://www.stijntjes.net/webshit/IMG_0443med.jpg

Bron: Bzzje in "Canon Digital Ixus 400/PowerShot S400"

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

De macro-stand van de S400 is zeker wel goed te noemen!
Je moet wel even geduld hebben, want soms is tie out-off-focus.
Maar voor de rest wel goed te noemen, 5 cm is wel dichtbij vind ik en dus goed!

Verwijderd

Hmmm heel mooi.
Ik zit nu alleen te twijfelen zal in nu de S400 of zal ik strax de S430 nemen :P

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 11:11:
Hmmm heel mooi.
Ik zit nu alleen te twijfelen zal in nu de S400 of zal ik strax de S430 nemen :P
tja, hoe belangrijk vind jij filmpjes maken in 640x480 ipv 320x240 .. dat is het enige verschil tussen de 400 en 430

hier nog een macro'tje

http://www.brightdesign.net/zooi/macro.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk op 19-02-2004 11:26 ]

Verwijderd

Ik heb nu nog niet echt een camera nodig....

Maar als dat het enige is dat zou wel heel zonde zijn.
Hebben ze geen andere lens of iets dergelijks gebruikt in de S430 ?
Er is zeker ook nog geen prijs en datum waarop de S430 uit komt ?

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 11:39:
Ik heb nu nog niet echt een camera nodig....

Maar als dat het enige is dat zou wel heel zonde zijn.
Hebben ze geen andere lens of iets dergelijks gebruikt in de S430 ?
Er is zeker ook nog geen prijs en datum waarop de S430 uit komt ?
Naar mijn idee is de lens van alle2 hetzelfde...
zie trouwens http://www.dpreview.com/news/0402/04020906canon3ucs.asp voor meer info erover.
Je kan ook denken aan bijvoorbeeld de S500 :P
Prijs staat daar ook in, wanneer die uitkomt weet ik ook niet (jammer genoeg).

Verwijderd

Tha BasZ schreef op 19 februari 2004 @ 14:02:
[...]
Naar mijn idee is de lens van alle2 hetzelfde...
zie trouwens http://www.dpreview.com/news/0402/04020906canon3ucs.asp voor meer info erover.
Je kan ook denken aan bijvoorbeeld de S500 :P
Prijs staat daar ook in, wanneer die uitkomt weet ik ook niet (jammer genoeg).
lekkere ruisbak jah....zelfde ccd alleen dan 5 mp 8)7 8)7

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 15:11:
[...]

lekkere ruisbak jah....zelfde ccd alleen dan 5 mp 8)7 8)7
die s500 zal ongetwijfeld meer ruis geven dan de s400/s430 idd

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 19 februari 2004 @ 15:22:
[...]

zelfde als S45/S50 principe op zelfde ccd meer pixels.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

G-PHREAK schreef op 19 februari 2004 @ 15:22:
[...]

Das inderdaad ook waar... Nu twijfel ik weer of ik hem moet kopen dan of niet... :/
:/

• Luuk
  • Niet online
Tha BasZ schreef op 19 februari 2004 @ 16:04:
[...]
Das inderdaad ook waar... Nu twijfel ik weer of ik hem moet kopen dan of niet... :/
:/
het verschil tussen 4 en 5MP is te verwaarlozen en de 5MP versie zal meer ruis geven in foto's vooral op iso 200-400

wel is het zo dat die extra hoeveelheid ruis meestal compleet wegvalt in afdrukken

jaaa.. en en en de s500 heeft een gouden randje voorop de lens .. :*) 8)7

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 19 februari 2004 @ 16:13:
[...]

het verschil tussen 4 en 5MP is te verwaarlozen en de 5MP versie zal meer ruis geven in foto's vooral op iso 200-400

wel is het zo dat die extra hoeveelheid ruis meestal compleet wegvalt in afdrukken

jaaa.. en en en de s500 heeft een gouden randje voorop de lens .. :*) 8)7
betaal je dan 100 E meer voor....ik zou gaan voor de s400, en koop voor die 100 euro een extra 256mb kaartje :)

• InsjaHH
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 16:42:
[...]
betaal je dan 100 E meer voor....ik zou gaan voor de s400, en koop voor die 100 euro een extra 256mb kaartje :)
Waarschijnlijk is dat extra 256 MB kaartje niet eens zo duur (had hem hier voor 80 euro gehaald) en kan je nog een mooi, bijpassend klein tasje van Samsonite ofzo op de kop halen ;)

Verwijderd

Waarschijnlijk is dat extra 256 MB kaartje niet eens zo duur (had hem hier voor 80 euro gehaald) en kan je nog een mooi, bijpassend klein tasje van Samsonite ofzo op de kop halen

Paar dagen geleden bij interngeheugen.com een Kingston cf card 256 voor 50 euro. Schijnt volgens dcpreview een goede/snelle te zijn. Had hem binnen 2 dagen in huis. 512 MB voor 109 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik heb dus al een S400, dus heeft de overstap naar S500 (met gouden randje) ook niet echt veel zin dus -> RUIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op 21 februari 2004 @ 07:46:
Ik heb dus al een S400, dus heeft de overstap naar S500 (met gouden randje) ook niet echt veel zin dus -> RUIS
idd, wat moet je met 5 mp? Jah je kan wat extra croppen etc, maar dat weegt absoluut niet op tegen de extra ruis.
En boven dat de s400 voldoet prima hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, een Ixus 400 topic...

Ik ben sinds vanmiddag in het bezit van een ixus 400.
Gekregen van de zaak, als 10 jaar jubuleum geschenk.... :>

Ik ben nog op zoek naar een beschermhoesje.... mijn oog is gevallen op een LowePro D-RES 8S.
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/dres8s.jpg

Heb goede ervaringen met dat merk. Om mijn andere camera zit ook een LowePro tas.
Jullie nog tips voor hoesjes?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Zelf heb ik de Sportive 1 van Samsonite gekozen voor mijn lieve IXUS 400. Deze is in dit draadje ook ter sprake gekomen, dus voor een link / plaatje zoek een paar pagina's terug ;).

Ik heb voor deze gekozen, omdat er nog een klein vakje voorin zit (voor bijv. een extra accu of memory card) en omdat het echt precies de camera omsluit; dus niet te ruim, maar ook niet te krap: precies goed B).

edit:
Ik had het tasje trouwens bij de MediaMarkt te Den Haag gehaald voor rond de 15- 20 euro, misschien wel handig om het te vermelden; alhoewel het tasje vast en zeker ook elders makkelijk te verkrijgen is.

[ Voor 23% gewijzigd door InsjaHH op 21-02-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik las het idd, heb je nog een paar detailopnames van het tasje?
Met name de binnenkant, is het een zacht hoesje van binnen?
Waar heb je hem gekocht en voor welke prijs?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op 21 februari 2004 @ 22:13:
Ik las het idd, heb je nog een paar detailopnames van het tasje?
Met name de binnenkant, is het een zacht hoesje van binnen?
Waar heb je hem gekocht en voor welke prijs?
die lowepro is wel heel groot..

ik heb nog een mooi tasje te koop:

Afbeeldingslocatie: http://fuss.xerax.nl/fotos/IMG_0091.jpg

de rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk tasje, zit er ook een zachte bescherming voering in?
Welk type is het btw?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op 22 februari 2004 @ 15:09:
Leuk tasje, zit er ook een zachte bescherming voering in?
Welk type is het btw?
zacht genoeg (kan niet krassen ofzo, als je dat bedoelt) Geen idee welk type tasje t is. Als je interesse hebt mail maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb deze en deze bevalt heel goed omdat ie gewoon erg strak om de camera heen zit (ideaal als je uitgaat)

Afbeeldingslocatie: http://www.digicamshop.nl/image.php?id=2196

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik heb geen tasje :) Eigenlijk een beetje vaut, maar ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Havana, waar heb je tasje gekocht?
Bied ie een beetje bescherming? Zachte binnenkant?

Nog een andere vraag:
Hoelang duurd het bij jullie op van foto te wisselen in de view mode?

[ Voor 36% gewijzigd door Harmen op 22-02-2004 20:35 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

meendering schreef op 22 februari 2004 @ 18:59:

Nog een andere vraag:
Ik zie de volgende foto gelijk, dus zonder "hapering" of zo (wel snelle CF, weet nie of het daar aan kan liggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op 22 februari 2004 @ 18:59:

Nog een andere vraag:
dit gaat niet super snel bij mij. (heb 256 mb sandisk) hij moet wel even laden steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 07:23:
[...]

dit gaat niet super snel bij mij. (heb 256 mb sandisk) hij moet wel even laden steeds.
Ligt het nou aan de (Compact Flash) kaartje? Of is er toch verschil tussen de verschillende camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Tha BasZ schreef op 22 februari 2004 @ 23:54:
[...]
Ik zie de volgende foto gelijk, dus zonder "hapering" of zo (wel snelle CF, weet nie of het daar aan kan liggen?)
Welk CF kaartje heb jij nu in je bezit? Zelf merk ik met mijn Sandisk 256 MB CF kaartje (niet-Ultra helaas, kwam er later pas achter dat deze sneller waren |:() is het iets van 0,5 - 1,5 seconde wachten van "shooting mode" naar "view mode"; ook voor het switchen naar de volgende foto duurt het ongeveer zo "lang".

Ik stoor me er niet echt aan; 'k begin nu wel het niet handmatig kunnen instellen van de Av / sluitertijd < 1 sec te missen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tasje heb gekocht bij www.digicamshop.nl . Binnenkant is lekker zacht en biedt dus prima bescherming. Het wisselen van foto's gaat mij 'instantly'.

Zoek eens op Compact Flash en je komt alles te weten over snelheden :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

InsjaHH schreef op 23 februari 2004 @ 09:56:
[...]

Welk CF kaartje heb jij nu in je bezit? Zelf merk ik met mijn Sandisk 256 MB CF kaartje (niet-Ultra helaas, kwam er later pas achter dat deze sneller waren |:() is het iets van 0,5 - 1,5 seconde wachten van "shooting mode" naar "view mode"; ook voor het switchen naar de volgende foto duurt het ongeveer zo "lang".

Ik stoor me er niet echt aan; 'k begin nu wel het niet handmatig kunnen instellen van de Av / sluitertijd < 1 sec te missen :/.
Ik heb nu een Sandisk 512mb Ultra Compact Flashje (niet ultra II, die was er toen nog niet).
Ik heb persoonlijk ff getest met die standaard kaartje die je eribj kreeg en het scheelt toch wel qua snelheid!

Weet overigens niet hoe het zit met de Ultra II, of de S400 die snelheden ondersteunt (en dus overstap van Ultra naar Ultra II het waard is.

Weet iemand trouwens of de S400 de 2 GB kaartjes aankan? (1 GB wel volgens mij).

[ Voor 8% gewijzigd door Tha BasZ op 23-02-2004 10:44 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.