Canon Digital Ixus 400/PowerShot S400

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81205

Topicstarter
Of hoe hij ook genoemd wordt...

Ik ben verkocht...
Na 2 topics gestart te hebben, reviews bestudeert, sample's bekeken heb ik mijn eerdere keuze's/optie's (canon A70, Pentax optio S of Casio Exilem Z3) opgegeven en ben ik er toch van overtuigd dat ik deze camera ga aanschaffen (als mijn salaris wordt overgemaakt :P) Vandaag heb ik em kunnen vasthouden in de winkel. Hij is iets dikker dan de 2 laatst genoemde compactcamera's en ook 100 euro duurder, maar ik vind het het wel waard, hoevaak koop je nou zo'n cam...
De fotokwaliteit is super, het design spreekt mij erg aan (je hebt toch niet IETS dat je vast houd en je weet tenminste waar je je vingers moet laten)

Canon A70 vond ik toch net te groot om 'altijd' bij je te hebben
Pentax, toch veel reactie's dat kwaliteit tegenvalt, wel fijn dat ie veel instelmogelijkheden heeft.
Casio, groot scherm, maar daardoor vind ik em niet mooier, geen tv-out en m'n merken voorkeur ging toch naar canon of nikon.
De Digital Ixus 400 kwam als highly recommenden uit de test bij dpreview.. Dus de keus is gemaakt.
Toch open ik hier nog even een topic voor, ook omdat ik op tweakers meer over V3 en 2 te lezen was en jullie misschien nog een tip, reactie oid voor mij hebben

Groet,
Diederik

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 81205 op 21-05-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik heb hem ook! Ben er erg blij mee... Mijn keuze was duidelijk: supercompact, 3x optische zoom ipv 2x bij de V3 en 4 megapixel was een leuke extra, 3,2 vond ik al genoeg ip.

Dat filmpjes in 320 ipv 640 resolutie zijn, maakt mij niet uit. Voor de rest idd, de sites afspeuren naar reviews...

dpreview.com, megapixel.net e.d.

Ik ben ervan overtuigd dat het een goede koop wordt...

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Heb zelf de V3 en toen ik 'm net had, kwam de informatie over Ixus400 beschikbaar. Als ik het eerder had geweten had ik waarschijnlijk ook voor Ixus400 gekozen vanwege de 3x optische zoom.
Niet dat ik niet tevreden ben m'n V3 hoor... tis ook gewoon een geweldige cam :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

ik heb em ook en ik ben er erg tevreden over.
Foto's zijn erg goed, menu duidelijk, snel kwa opstarten enzo, resolutie is genoeg, lensje is scherp, focus is ok behalve in weinig licht of volledig ingezoomed.

Al met al zou ik hem nu nog steeds kopen als ik nu weer zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met cafe/discotheek opnamens? doet de flits het voldoende om tot 2 meter duidelijke foto's te maken? Ik weet dan sluitertijd niet instelbaar is, maar is dit wel opgenomen in verschillende gecombineerde instelmogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb hem ook sinds dinsdag en ben er ook erg tevreden over.
Vooral de snelheid van de camera valt me op (ben een nikon 75 gewend).
En lekker klein natuurlijk :)
Kortom na veel speurwerk (zoals iedereen blijkbaar) ben ik toch overstag gegaan voor de S400 :)
En een goede keuze gemaakt achteraf!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 15:08

PanMan

Spun!

Het grootste nadeel van de S400 vind ik dat hij maar op 320x nogwat filmpjes kan maken, ipv de 640 die de V3 doet. Waarom ze dat gedaan hebben, snap ik echt niet, ik kan me niet voorstellen dat het technisch niet kan, als de V3 het wel al kon.
* PanMan blijft nog even bij z'n V3, ook vanwege de overstapkosten. Maar ik had liever de S400 gehad...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
Uhm je kunt voor fotos in het donker een langere sluitertijd instellen... Een korte sluitertijd stelt het toestel zelf in...

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt een camera in eerste instantie toch om foto's te maken? Ook al zijn de filmpjes in 640x480, kwaliteit blijft gewoon om te huilen, daar moet je echt weer een aparte videocamera voor kopen naar mijn mening...

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ixus 400 lijkt mij ook wel wat als opvolger voor men huidige ixus v hij komt overal goed uit reviews alleen gebruik ik mijn cam te weinig en is 2 megapixel nu wel genoeg voor only vakantie pics.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:47

supersook

Professioneel prutser

Ruud2001 schreef op 22 May 2003 @ 11:37:
Heb zelf de V3 en toen ik 'm net had, kwam de informatie over Ixus400 beschikbaar. Als ik het eerder had geweten had ik waarschijnlijk ook voor Ixus400 gekozen vanwege de 3x optische zoom.
Niet dat ik niet tevreden ben m'n V3 hoor... tis ook gewoon een geweldige cam :)
exactly the same here ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag de ixus digital 400 gekocht! erg tevreden mee!
Wie weet welke hoesje ik het beste kan aanschaffen ter bescherming, maar niet zo'n groot ding dat ie niet meer in m'n zak past

Ook ben ik aan het kijken naar geheugen uitbreiding.
Alleen waar staan compact flash kaarten in pricewatch? heb ff gezocht, maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik laat me S400 gewoon in die bubbeltjes-folie zitten tijdens "vervoer".
Dat is voor mij wel voldoende voor bescherming, als je een bescherm-hoesje eromheen doet dan wordt het gelijk weer een onwijs prop in je zak en gaat het hele concept van kleine cam een beetje te niet vind ik.

En ik heb zelf trouwens de Sandisk Ultra 512mb als uitbreiding...
Ben er tot nu toe wel tevreden over, lekker snel (weet niet hoeveel % sneller dan normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf de Ixus V en ik zou best een Ixus 400 willen.. imo gewoon de meest relaxte camera's voor de hobby. Samsonite (dacht ik) heeft wel mooie hoesjes die om de camera passen.. beschermen niet echt tegen hard vallen, maar wel tegen krassen als ie in je tas zit enzo en hij past ook nog gewoon in je broekzak.

Deze bedoel ik:
http://www.digicamshop.be/accessoires/2074/Tasjes

[ Voor 11% gewijzigd door Bigs op 24-05-2003 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor deze camera ben ik op zoek naar:

-Een goed passend beschermhoesje

-Een 2e accu die langer mee gaat

-Een 265 mb compact flash card

Welke raadde jullie mij aan mbt deze camera?

alvast bedankt

Diederik Kok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bluhhhh

Door Bluhhhh - Friday 23 May 2003 22:45

een 256MB CF kaartje kan je zelf ook wel vinden lijkt me, en ga eens naar de lokale fotoboer voor wat info voor een goed tasje, en een accu... En/of kijk eens op de pricewatch van tweakers.net... Vind je ook wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja tuurlijk kan ik een 256 cf kaartje wel vinden qua verscheidene merken. Op dpreview is ook een test te vinden, alleen wordt dat met 3 andere camera's gedaan. Daarom vraag ik hier of iemand misschien uit ervaring een prima kaart voor een normale prijs heeft aangeschaft. Op pricewatch vind ik overigens nergens cf kaarten. Ik zal vast wel verkeerd gekeken hebben, maar als iemand daar ff de url van heeft graag!

Ik weet dat canon 2 accu's heeft, de basis die erbij zit en een sterkere. Maar ook heb ik op internet gehoord van hama of maha accu's die geschikt zouden zijn maar moeilijk leverbaar, misschien heeft iemand hier ervaring mee of die hama beter zou zijn. Anders maar gewoon voor de wat sterkere canon kiezen aangezien hier verder weinig alternatieven voor zijn.

Een bijpassend beschermhoesje heb ik het merk samsonite al paar keer voor bij horen komen. Daar zou er eentje van zijn die precies mooi past. Alleen stond daar geen nummer oid bij welke het precies zou moeten zijn. Misschien hier iemand die die of een andere heeft?

Tuurlijk kan ik naar de plaatselijke boer gaan. Maar liever vind ik hier wat ervaringen van andere aangezien dat praktijk ervaring is en de boer maar een standaart praatje houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
Ik heb een 256 MB Apacer PhotoSteno Pro, werkt lekker snel en is niet zo heel duur...

Ik heb een origineel Ixus-tasje die ik eigenlijk te groot vind... Ik ben ook op zoek naar iets kleiners... Zo de link maar effe bekijken...

Vooralsnog kan ik een hele avond pics maken, waarbij de cam aan/uit gaat, foto's bekeken worden ed. Tweede accu koop ik wel met de tijd, ik ga ws ook voor een ander merk, die net zo goed uit de testen komen en zeker goedkoper zijn...

Ik ga voor een Hahnel accu waarschijnlijk (www.koopdigitaal.nl).

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weet iemand de link op pricewatch voor de cfkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
'k heb gemaild met een winkel en die raden dit aan:

accu: Hama 47224 (NB-1LH) 3,7 V/950Mah Li-Ion kost 45 euro -
tasje: Samsonite Makemo 50 kost 24,95 -
cfkaart: Sandisk ULTRA CF 256 mb kost 99 euro

Lijkt mij prima of kan ik beter een Dane-Elec CompactFlash 256 Mb kopen voor 20 e-tje minder?

die apacer cfkaart kan ik nergens vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 81205 op 24-05-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een 128mb Dane-Elec kaartje en geen problemen mee, voor mijn 2mp camera is ie snel genoeg. Maarja met hogere resoluties is de snelheid van die Sandisk natuurlijk ook wel lekker (ookal heeft de Ixus 400 een vrij grote buffer).

Zo'n Hähnel accu heb ik ook sinds 2 maanden.. hij lijkt iets langer mee te gaan dan de originele, maarja die is al wel een jaar oud. Er is mij iig wel verzekerd dat ie ook gewoon beveiligd is tegen oververhitten enzo en dus gewoon helemaal veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en weet je hoe dit zit met de hama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://image.pbase.com/u23/diederik_kok/upload/16996128.hand.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.pbase.com/u23/diederik_kok/upload/16996131.macroblad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.pbase.com/u23/diederik_kok/upload/16996133.schroef.jpg
stel de foto's doen het niet dan kan je ze zien op deze site:
http://www.pbase.com/diederik_kok/dump

Ik heb een beetje gespeeld met macro..
De hand vind ik wel okay, maar wat heb ik fout gedaan bij de schroef of bij het blad? of is het gewoon niet mogelijk om de hele afbeelding scherp te krijgen?

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 81205 op 24-05-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In de juni-editie van het Duitse blad Computer Foto (nu in de winkel) wordt een aantal verschillende merken CF-kaarten getest in de IXUS 400. Heeft iemand dit tijdschrift toevallig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nee, maar ik zou het graag ook willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Voor m'n ixus V3 heb ik een 256 Mb kaartje van Transcend gekocht. Heb de 30x versie gekocht, omdat ik daardoor filmpjes van minutenlang kan maken... het schijnt namelijk zo te zijn dat je met een "trage" CF kaart maar filmpjes van maximaal een 30 seconden kunt maken.

Heb 'm online gekocht bij http://www.interngeheugen.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Snelste 2 CF op dit moment zijn Sandisk ULTRA en Kingston.
Let goet op dat je niet voor de gewone Sandisk dan gaat, want die zijn zeer langzaam.

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84377

Ik mag binnenkort deelnemen aan een pc-prive project en ik zat te twijfelen tussen de V3 en de S400. Nadat ik hier en wat op andere forums heb gelezen is het me duidelijk geworden dat ik beter de S400 kan aanschaffen in plaats van de V3. Prijsverschil is iets van €150, maar dat is het wel waard zo te horen. Nu ga ik dit met een laptop aanschaffen bij:
http://www.pcsnel.nl alleen ik weet niet welk geheugen ik voor de S400 bij hen het beste kan aanschaffen. Het moet 128mb groot zijn. Kunnen jullie mij hierover advies geven?

edit:

Ik heb al wat doorgelezen hier in forums maar ieder keer staan er dingen bij die mij niet duidelijk zijn. Eentje beweerd dat hij een snelle CF kaart heeft komt er een andere bij die dan zegt dat hij een 40speed kaartje heeft 8)7 . Ik volg het niet meer! :? Daarom wil ik mijn search eigenlijk zo simpel mogelijk houden door te zeggen dat het een CF kaartje moet zijn die ze bij PCSNEL verkopen en het liefst eentje die betrouwbaar werkt met de S400 en ook nog eens 'snel' moet zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 26-05-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81205 schreef op 24 mei 2003 @ 10:22:
Voor deze camera ben ik op zoek naar:

-Een goed passend beschermhoesje
Als goed bijpassend beschermhoesje ga ik denk ik het volgende halen:

Samsonite Makemo 40 € 25
http://www.digicamshop.be/product/2049/2074/Tasjes

Het mooie Makemo 40 tasje van Samsonite is speciaal gemaakt voor uw digitale camera. Het tasje is gemaakt van echt leder (zwart) en beschermt de camera optimaal. Ook is het tasje voorzien van een extra vakje voor een extra geheugenkaart. Doordat het tasje niet veel groter is dan uw camera kunt u blijven profiteren van de compactheid van uw camera. Ideaal dus wanneer u de camera veel gebruikt of ermee gaat reizen!

Het is echt een superklein lederen tasje en heeft een extra vakje voor je geheugenkaartje. Qua afmetingen is dit zo'n beetje het kleinste wat je voor een S400 kunt kopen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
over de makemo tas: mij is de makemo 50 aangeraden, die zal dan geen vakje hebben voor extra cf kaart. Toch kies ik dan liever voor die 50, want het tasje moet echt zo klein mogelijk zijn omdat ik em nog in mijn broekzak wil doen. En die cf kaart moet dan maar in m'n portomonee ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81205 schreef op 26 May 2003 @ 10:04:
over de makemo tas: mij is de makemo 50 aangeraden, die zal dan geen vakje hebben voor extra cf kaart. Toch kies ik dan liever voor die 50, want het tasje moet echt zo klein mogelijk zijn omdat ik em nog in mijn broekzak wil doen. En die cf kaart moet dan maar in m'n portomonee ofzo...
Makemo 50 kan ik niet terugvinden. Heb jij misschien een foto of anders een url voor me?

edit:

Het is al gevonden:
http://www.digicamshop.nl/product/2047

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 26-05-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81205 schreef op 26 mei 2003 @ 10:04:
Makemo 50
Afmetingen binnenkant
6,5 x 2,5 x 9,5 cm
Afmetingen buitenkant
7,5 x 4 x 10,5 cm

Makemo 40
Afmetingen binnenkant
6,5 x 4 x 9,5 cm
Afmetingen buitenkant
7 x 5 x 10,5 cm

Aan de afmetingen aan de BUITENKANT zie ik weinig verschil maar het is inderdaad ietjes kleiner. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aangezien de afmetingen van de ixus 400 in deze volgorde 57 x 28 x 87 is, zal ie net in de 50 passen denk ik. 3 mm te weinig, maar dat zal wel te doen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81205 schreef op 26 May 2003 @ 11:03:
Aangezien de afmetingen van de ixus 400 in deze volgorde 57 x 28 x 87 is, zal ie net in de 50 passen denk ik. 3 mm te weinig, maar dat zal wel te doen zijn...
Toch kies ik voor de '40' want ik vind het wel makkelijk dat ik een extra geheugenkaartje gewoon erin kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik heb een Sandisk Ultra 512mb bij me S400 en kan die erg aanbevelen (net als de andere formaten van Sandisk Ultra).
En waarom neem je dan niet een groter kaartje indien je het over "extra geheugenkaartje" hebt. Dan heb je dat vakje ook niet nodig.
Voor de rest ben ik erg tevreden met me S400... vooral de size en de speed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niemand ervaring met de hama accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52076

Ik heb net een V3 gekocht. De voordelen van de 400 zijn toch weer € 100,- meer dat heb ik er niet voor over.

Als tasje kan je ook is kijken voor een Tamrac 5688 of een Crumpler Digit 0.2

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 52076 op 26-05-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tamrac:
Exterior Dimensions 3 x 1.5 x 4" (8 x 4 x 10cm) WHD
Interior Dimensions 2-5/16 x 1.25 x 3.5" (6 x 3 x 9cm) WHD
crumpler

van de crumpler vond ik weinig info dus buiten beschouwing gelaten.
met de exterior dimensions van tamrac: 8 x 4 x 10
en de 7,5 x 4 x 10,5 cm maten van samsonite 50 scheelt het niet zo veel. crumpler vinnik er zelf niet zo mooi uit zien. en is volgens mij moeilijk aan te komen in ned.(dat weet ik overigens niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Is zo'n tasje een beetje bevordelijk voor het wel of niet meenemen in je jaszak?
Ik bedoel je jaszak zelf is toch ook vrij zacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Tha BasZ schreef op 26 May 2003 @ 15:28:
Is zo'n tasje een beetje bevordelijk voor het wel of niet meenemen in je jaszak?
Ik bedoel je jaszak zelf is toch ook vrij zacht...
ja, maar als het goed is neem jij niet altijd alleen je camera mee maar misschien je sleutels ook wel eens en je telefoon. En dan heb ik het nog niets eens over losgeld of iets dergelijks.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de Apacer geheugen ook goed voor de S400? Of kun je beter een Sandisk of Dane Elec halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

ederooij schreef op 26 mei 2003 @ 15:44:
[...]
ja, maar als het goed is neem jij niet altijd alleen je camera mee maar misschien je sleutels ook wel eens en je telefoon. En dan heb ik het nog niets eens over losgeld of iets dergelijks.
Ik heb hem zelf wel altijd mee hoor :) Where-ever I go, she goes :)
Anoniem: 84377 schreef op 26 mei 2003 @ 19:22:
Is de Apacer geheugen ook goed voor de S400? Of kun je beter een Sandisk of Dane Elec halen?
Heb zelf Sandisk (Ultra 512mb) en die bevalt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
Anoniem: 84377 schreef op 26 mei 2003 @ 19:22:
Apacer Photosteno Pro (de blauwe) werkt ook perfect, en is ook nog eens SUPER snel...

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sandisk Ultra 128mb €45
http://www.tweakers.net/pricewatch/55161

Sandisk Ultra 256mb € 86
http://www.tweakers.net/pricewatch/55162

Apacer Photosteno Pro 128mb €45
http://www.tweakers.net/pricewatch/52574

Apacer Photosteno Pro 256mb €70
http://www.tweakers.net/pricewatch/52575

Dane Elec 256mb €55,55
http://www.tweakers.net/pricewatch/23816

Kingston 256mb €63
http://www.tweakers.net/pricewatch/24989

Hier heb ik de prijzen voor iedereen genoteerd. Wat ik me nu dus afvraag welke van deze twee sneller is of beter werkt met de Canon 400. Er moet toch wel ergens een review hierover te vinden zijn? Ik zie trouwens ook een Lexar 24x op pricewatch staan en vraag me dan meteen af hoeveel speed de Apacer en Sandisk zijn. Kan iemand mij dit vertellen? :D

edit:

Ik zie dat 256mb op dit moment erg gunstig geprijsd is. Ik las het volgende op koopdigital.nl:
Dane Elec levert een topkwaliteit CompactFlash kaart die uitgevoerd is met een snelle Lexar controller. Deze kaart is verder 100% compatibel en heeft een laag stroomgebruik. 10 jaar garantie.
De Dane Elec is maar €55,55 en heeft dus een snelle Lexar controller. Heeft er iemand hier een Dane Elec CF kaart?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 27-05-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie mijn eerdere post, hier zullen misschien wel deze cf kaarten getest zijn:

In de juni-editie van het Duitse blad Computer Foto (nu in de winkel) wordt een aantal verschillende merken CF-kaarten getest in de IXUS 400. Heeft iemand dit tijdschrift toevallig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

For the professional shooter who needs immediate confirmation they've captured "the shot" or wants to identify accurate exposure, levels, or bracketing range - Lexar Media's patented 4X, 12X, 32X and 40X speed (1X=150KB/sec.), (4X=600KB/sec.), (12X=1.8MB/sec.), (32X=4.8MB/sec.), and (40X=6.0MB/sec.) transfer rate respectively) is critical. Ideal for fast-paced applications such as photojournalism, sports and fashion, Lexar Media's High-Speed Series and Professional Digital Film brings out the ultimate performance from your professional equipment.

bron:
http://www.lexarmedia.com/digfilm/index_cf.html

Kijk dit is waar ik het over had! Ik zie hier namelijk wel iets over snelheden staan. Zelfs een 40speed CF kaart. Is het verstandig om voor een Lexar CF kaart te kiezen ipv een Sandisk of Apacer? Nu luidt mijn vraag als volgt: hoeveel speed zijn de sandisk en apacer kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hieronder is te vinden dat de Sandisk Ultra aardig snel is:
http://www.sandisk.com/consumer/ultra.asp
Kaart schrijft namelijk op maximale snelheid 2.8mb p/sec weg of te wel; het is een 20speed kaart.

Apacer's Photosteno Pro daarentegen is iets sneller:
Data Transfer Rate Photo Steno : up to 2.4MB/sec write, 5.0MB/sec read
Data Transfer Rate Photo Steno Pro : up to 4.0MB write, 5.0MB/sec read
Met een 4mb schrijfsnelheid is het een 27speed kaart.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 27-05-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar dan is het nog de vraag hoe snel de ixus 400 is... Het is leuk als een cf-kaart 40mb/s kan schrijven, maar als de camera zeg maar 20mb/s vrijgeeft dan heb je er weinig aan. Weet iemand hoe snel deze camera dit doet? of redeneer ik helemaal fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Anoniem: 81205 schreef op 27 May 2003 @ 13:01:
maar dan is het nog de vraag hoe snel de ixus 400 is... Het is leuk als een cf-kaart 40mb/s kan schrijven, maar als de camera zeg maar 20mb/s vrijgeeft dan heb je er weinig aan. Weet iemand hoe snel deze camera dit doet? of redeneer ik helemaal fout
dan nog kun je een snellere kaart kopen met oog op een toekomstige camera's die je gaat kopen...de snelle kaarten zijn bijna niets duurder dan de slomere...

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 27-05-2003 13:23 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mwaaah 'k denk dat ik deze cam nog wel ff aan hou :) maar weet iemand hoe snel de ixus 400 dan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik merk het wel hoor als ik die Ultra erin doe of die gewone die ibj de Ixus zelf zit.
Ik wil niet zeggen wereld van verschil, maar scheelt toch wel degelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in deze camera. Het enig wat me een beetje tegenhoudt is de hoge prijs die er in België voor gevraagd wordt (rond de 700 EUR) en de terughoudendheid om hitech artikels uit een Duitse webshop te importeren (eventuele garantieproblemen enz.).

Helemaal op het einde in de review op dpreview.com schrijft Phil Askey : "Features wise it's good for an ultra-compact although others are coming into the market with more for less money."

Iemand een vermoeden wat die others zouden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 21792 schreef op 27 May 2003 @ 23:19:
Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in deze camera. Het enig wat me een beetje tegenhoudt is de hoge prijs die er in België voor gevraagd wordt (rond de 700 EUR) en de terughoudendheid om hitech artikels uit een Duitse webshop te importeren (eventuele garantieproblemen enz.).
Koop hem dan in een Nederlandse webshop uit de pricewatch. Scheelt misschien iets minder geld, maar geen garantieproblemen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Features wise it's good for an ultra-compact although others are coming into the market with more for less money."

Lijkt mij dat ie bedoelt dat de instellingsmogelijkheiden van de camera in prijsverhouding tegenvallen wat je bij een ander merk kan krijgen (vrijvertaald)

Dus als voorbeeld de pentax huppeldepup is goedkoper en heeft meer instellingsmogelijkheden.
De ixus 400 daarentegen is duurder heeft minder mogelijkheden.. maarrr is kwalitatief beter (waarvoor je de duurdere prijs betaalt)

edit: en volgens mij is er bij de ultracompacte camera's geen 4mp te bekennen...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 81205 op 27-05-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsonite Makemo 40 is weer vanaf de website te bestellen. Ik kreeg net een mail hierover binnen.
http://www.digicamshop.nl/product/2049
Ik ben voor dit €25 armer. Wat ik me afvraag is het volgende: Ik wil het bestellen en ik doe het in mijn winkelmandje maar ze vragen er geen verzendkosten voor. Kan dit kloppen? Kan ik bij hen ook onder rembours betalen?

edit:

Kijk dit is tenminste een aardige webshop:
"Perfecte service met gratis verzending door heel Nederland waarbij altijd geldt: vandaag besteld morgen in huis!"
Ze vragen dus niets voor verzendkosten. Een aanrader dus!

edit:

Ik zie hier nog een website:
http://www.vanpuffelen.nl/prodgroup.asp?ID=COMBITAS
Ze vragen er €20,42 voor en alweer zonder verzendkosten. Klopt dit?

edit:

Nee, ze vragen DUS wel verzendkosten voor. Er komt zo'n €6,50 erbij.
Onder rembours wordt het zelfs iets duurder. De site van hen ziet er trouwens aardig 'oud' uit dus ik zie het niet zitten om bij hen aan te schaffen. Op dit moment heb ik dus alleen digicamshop als leverancier van de Makemo.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 28-05-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik zie op die digicamshop.nl niet echt andere accu's voor de S400...
Alleen die standaard-dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kijk op www.d95.nl
hama accu...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 81205 op 28-05-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Die hama accu's zijn niet echt onwijs veel meer power of zo...
Heeft dan denk ik ook niet onwijs zin of zo om er eentje te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 19:21
Kan er iemand enkele foto's posten die ik eens kan bekijken. En als het kan ook zo'n close-up.
Ik ben van plan de Ixus 400 of de S45 te kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizmoke op 29-05-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Gizmoke schreef op 29 mei 2003 @ 11:50:
Kan er iemand enkele foto's posten die ik eens kan bekijken. En als het kan ook zo'n close-up.
Ik ben van plan de Ixus 400 of de S45 te kopen.
Zie http://www.dpreview.com/gallery/canons400_samples/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Thnx, de keuze is dus al gevallen voor een canon, maar ik vraag me af is de meerprijs voor de powershot G3 het geld waard ten opzichte van de Ixus 400 of S45?
De G3 lijkt me ook wel een hadig toestel met dat uitklapbaar scherm en afstandbedieding en uitgebreidere instellingen.
Maar is die €100 meer dat allemaal waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Met de G serie kan je zelfs in het donker nog goede foto's maken. Ik heb een keer (met een G1) foto's gemaakt van mijn glowpad, helemaal geen ruis te bekennen, het zwart was gewoon helemaal zwart. Ik neem aan dat dat met de G3 ook zo is, ben zelf ook van plan deze aan te schaffen maarja hij is zo duur he :(

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Laatst online: 29-06 23:25

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Gizmoke schreef op 29 May 2003 @ 13:30:
Thnx, de keuze is dus al gevallen voor een canon, maar ik vraag me af is de meerprijs voor de powershot G3 het geld waard ten opzichte van de Ixus 400 of S45?
De G3 lijkt me ook wel een hadig toestel met dat uitklapbaar scherm en afstandbedieding en uitgebreidere instellingen.
Maar is die €100 meer dat allemaal waard?
Ja, en je hebt ook nog eens de mogelijkheid om een externe flitser aan te sluiten en voorzetlenzen/filters te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
m.m schreef op 29 mei 2003 @ 15:58:
Met de G serie kan je zelfs in het donker nog goede foto's maken. Ik heb een keer (met een G1) foto's gemaakt van mijn glowpad, helemaal geen ruis te bekennen, het zwart was gewoon helemaal zwart. Ik neem aan dat dat met de G3 ook zo is, ben zelf ook van plan deze aan te schaffen maarja hij is zo duur he :(
Het is eigenlijk niet voor mij, maar de mensen die het willen kopen willen van de eerste keer een degelijk toestel kopen en hebben er zo'n €600 voor over. Ik raadde hen een Canon of Sony aan omdat ik toch veel goeds over deze merken hoorde.
Ze gaan waarschijnlijk de Canon Ixus 400 nemen, maar ga hen het toch eens vertellen over de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

De 320x240 resolutie is wel om aan te zien... De compressie is gezien de compressie/kwaliteit verhouding heel goed!

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ja ik vind de filmpjes die uit de S400 komen (koop je hem uberhaupt daarvoor koopt!) is best wel goed te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Anoniem: 21792 schreef op 27 mei 2003 @ 23:19:

Helemaal op het einde in de review op dpreview.com schrijft Phil Askey : "Features wise it's good for an ultra-compact although others are coming into the market with more for less money."

Iemand een vermoeden wat die others zouden kunnen zijn?
De Ixus 400 kost bij een spector center en bij Van Den Borre €629 enkel bij photohall is hij nog €729

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Tha BasZ schreef op 30 May 2003 @ 14:16:
Ja ik vind de filmpjes die uit de S400 komen (koop je hem uberhaupt daarvoor koopt!) is best wel goed te noemen!
Precies... Als je meer kwaliteit zoekt, koop dan geen FOTOcamera maar een VIDEOcamera.
:)

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

vormstreber schreef op 30 May 2003 @ 14:59:
[...]

Precies... Als je meer kwaliteit zoekt, koop dan geen FOTOcamera maar een VIDEOcamera.
:)
Waarom koop je eigenlijk een S45 en zit je te posten in dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ja tis de S400 geworden, keineig toestel gewoon.
Die videofunctie is nie slecht, maar vind ik nogal nutteloos op een fototoestel. Die memo's die je kan inspreken is dan wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Tha BasZ schreef op 30 May 2003 @ 20:41:
[...]
Waarom koop je eigenlijk een S45 en zit je te posten in dit forum :)
Canon en ik gaan goed samen. :)

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Gizmoke schreef op 30 May 2003 @ 23:24:
Ja tis de S400 geworden, keineig toestel gewoon.
Die videofunctie is nie slecht, maar vind ik nogal nutteloos op een fototoestel. Die memo's die je kan inspreken is dan wel weer handig.
Waar heb je hem gekocht en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ik heb em bij een spector verdeler gekocht.
Teqmenne in Dendermonde (België) maar op www.spector.be staan alle verdelers.
Het toestel kostte €625,
de 128MB sandisk CF kaart 10jaar garantie €46
en een samsonite tasje €15.
€686 tesamen dus. En de volledige werking van het toestel werd ons uitgelegd.

Bij photohall kostte het toestel alleen al €729 (daar kost de ixus V³ nog €629)

Ik heb wel naar de goedkoopste winkel gezocht en dan waar ik het gehaald heb gezegd dat het daar die prijs was en hij maakte daar geen probleem van.

[ Voor 17% gewijzigd door Gizmoke op 31-05-2003 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

En hoe bevalt tie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:06
ik heb m ook en hij bevalt erg goed..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28310

edit: laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 28310 op 01-06-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1846

Ik heb een cosmetische bug gevonden in de firmware van dit toestel. Was dit al langer bij mensen bekend of niet?
Ik kan 'm ook reproduceren: zet het toestel op handmatig met de digital zoom aan. Zoom zover in dat hij overschakelt op digitaal (4.3x of meer).
Druk op de menu knop. AiAF staat uit en is grijs. Druk een keer op 'pijltje naar boven' zodat de onderste optie van het menu zichtbaar wordt. Daarna 2x 'pijltje naar beneden'. Achter de grijze optie AiAF staat bij mij nu hetgene dat een regel lager zou moeten staan..... Vreemd. Hebben andere dit ook of is het een fout in mijn toestel? Ik hoop dat er een patch voor komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Nog niet naar gezocht, maar ik kan enkel zeggen dat de foto's mooi zijn en dat de digitale zoom zelfs goed meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52778

Anoniem: 1846 schreef op 02 June 2003 @ 20:45:
Ik heb een cosmetische bug gevonden in de firmware van dit toestel. Was dit al langer bij mensen bekend of niet?
<knip>
Ik heb het meteen ff geprobeerd en ik heb precies hetzelfde 'bugje'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Is er een nieuwe firmware dan? wist ik helemaal niet...
Hoe kan je zien trouwens welke versie je in je cam hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29783

Ik heb em nu ook een paar maanden en ben er erg tevreden over. Alleen heb ik in het donker vaak verschrikkelijk veel last van rode ogen. Ook de zogenaamde "rode ogen stand" biedt geen uitkomst. Verder niemand die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tha BasZ schreef op 02 June 2003 @ 22:28:
Is er een nieuwe firmware dan? wist ik helemaal niet...
Hoe kan je zien trouwens welke versie je in je cam hebt zitten?
Ik heb nooit gezegd dat ik nieuwe firmware heb. Deze bug zit in de orginele versie en naar mijn weten is er geen nieuwe uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Maar nu is me vraag nog niet beantwoord: hoe kan je zien welke firmware er in me cam zit en wat heeft de nieuwe firmware allemaal voor verbeteringen?
Want ik heb de hele Canon-site omgespit om iets te vinden maar ik zie niks...

[ Voor 21% gewijzigd door Tha BasZ op 03-06-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Firmware downloads kun je vinden op powershot.com en zoals je kunt zien is er geen beschikbaar voor de S400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand deze site wel eens gezien? : http://www.ixus-world.de/
Is helaas wel duits maar erg veel info en knutsel projectjes over de ixus modellen.
Zoals:
Een extra krachtige accu(omgebouwde siemens c25 accu)
http://www.ixus-world.de/workshops/pakku/pakku_1.htm

Mogelijkheid om de makro functie te verbeteren(heb ik zo m'n twijfels over)
http://www.ixus-world.de/tips/makro/makro_1.htm

Mogelijkheid om externe adapter aan te sluiten:
http://www.ixus-world.de/...ungsregler/spannung_1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

LOL

Moet je op die site voor de grap eens kijken hoe je zelf de beruchte E18 foutmelding kunt oplossen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoorde van mijn collega dat de originele Canon Ixus 400 tas er leuk uit zag. Kan iemand mij een foto hier van opsturen? Met daarbij de afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit meen je toch niet! Die is sooooo gay!! :r
Ik dacht namelijk dat het misshien dit was:
Afbeeldingslocatie: http://213.189.16.180/images/producten/5997.jpg

De samsonite makemo 60 blijft nog altijd mijn 1e keus voor de IXUS 400!
Afbeeldingslocatie: http://www.digicamshop.nl/image.php?id=2194

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 05-06-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

De V3 is luxer is het niet? Die heeft namelijk een metalen behuizing en die s400 niet.
Ik heb die V3 en films maken gaat echt fantastich in de hoge resolutie. Volgens mij is de sluitertijd ook instelbaar, maar ik heb geen zin om in al die menu's te neuzen.

Weet iemand trouwens hou je de batterij capaciteit kan aflezen bij de V3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, de V3 is niet luxer volgens mij. De s400 heeft een staal/ceramic behuizing die meer kras vast is. Ingebouwde speaker en 'my camera' custom settings(geluidjes en zo). Ook een betere kwaliteit lens(en 3x zoom) en natuurlijk 4Mega pixels. Alleen kan hij niet in 640x480 filpjes opnemen. Maar de V3 kan dat dacht ik maar 15 seconden...
Volgens mij is de Ixus II(niet de v2!!) de opvolger van de V3. Met bijna dezelfde behuizing als de 400(alleen kleiner), 2x zoom en 3 Mega pixels.
IXUS II: http://www.dpreview.com/reviews/canonsd100/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1846 op 05-06-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41032

ik ben ook in het bezit van een Ixus 400, maar ben niet echt onder de indruk van de wegschijf snelheid. (Nou is dit mijn eerste digitale camera, dus misschien moet ik niet zeuren ;))

Ik fotografeer op de hoogste kwaliteit (large en superfine), en ben in het bezit van een dane-elec (standaard) 256Mb CF en een Apacer PhototSteno Pro 128Mb. Ik merk tussen deze twee kaarten echter niet erg veel verschil in wegschrijf snelheid (groene lampje knippert een paar keer), en kan met hi-speed opnemen max 3 foto's maken, voordat ie 'busy' zegt..

Mijn conclusie is dus dat de interne schrijfsnelheid van de ixus 400 niet echt op kan tegen de snelheid van de CF (aangezien er geen verschil is tussen een langzaam en snel kaartje).

Iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 1846 schreef op 05 June 2003 @ 15:07:
Nou, de V3 is niet luxer volgens mij. De s400 heeft een staal/ceramic behuizing die meer kras vast is. Ingebouwde speaker en 'my camera' custom settings(geluidjes en zo). Ook een betere kwaliteit lens(en 3x zoom) en natuurlijk 4Mega pixels. Alleen kan hij niet in 640x480 filpjes opnemen. Maar de V3 kan dat dacht ik maar 15 seconden...
Volgens mij is de Ixus II(niet de v2!!) de opvolger van de V3. Met bijna dezelfde behuizing als de 400(alleen kleiner), 2x zoom en 3 Mega pixels.
IXUS II: http://www.dpreview.com/reviews/canonsd100/
De Ixus II is niet de opvolger van de V3, het is een andere serie. Het grootste verschil is het gebruikte geheugentype, SD ipv CF. Verder is de II kleiner dan de V3, en heeft hij ook het my camera menu.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn V3 maar als ik nu had moeten kiezen had ik toch de II gekozen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haas schreef op 05 June 2003 @ 15:17:
[...]

De Ixus II is niet de opvolger van de V3, het is een andere serie. Het grootste verschil is het gebruikte geheugentype, SD ipv CF. Verder is de II kleiner dan de V3, en heeft hij ook het my camera menu.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn V3 maar als ik nu had moeten kiezen had ik toch de II gekozen.
Nou, wanneer je m'n link volgt, is de eerste zin van deze review dat de ixus II min of meer op basis van de v3 ontworpen is(kwa lens en behuizing dan). Hij is ook veel nieuwer(pas een maand op de markt) dan de v3.
Maar hij komt niet echt super uit de test. Wel ok maar niet top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Anoniem: 41032 schreef op 05 June 2003 @ 15:12:
ik ben ook in het bezit van een Ixus 400, maar ben niet echt onder de indruk van de wegschijf snelheid. (Nou is dit mijn eerste digitale camera, dus misschien moet ik niet zeuren ;))

Ik fotografeer op de hoogste kwaliteit (large en superfine), en ben in het bezit van een dane-elec (standaard) 256Mb CF en een Apacer PhototSteno Pro 128Mb. Ik merk tussen deze twee kaarten echter niet erg veel verschil in wegschrijf snelheid (groene lampje knippert een paar keer), en kan met hi-speed opnemen max 3 foto's maken, voordat ie 'busy' zegt..

Mijn conclusie is dus dat de interne schrijfsnelheid van de ixus 400 niet echt op kan tegen de snelheid van de CF (aangezien er geen verschil is tussen een langzaam en snel kaartje).

Iemand hiermee ervaring?
Max 3 fotoz met flits of zonder flits?
Met of zonder rode ogen?
Scheelt namelijk aanzienlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:56

MLS

Inderdaad, let eens op je flitser/sluitertijd. Als ik in een heldere omgeving een sequentie foto's maak, red ik met de ixus 400 en apacer photosteno 256MB zo'n 8 tot 12 foto's achter elkaar (bijna 2 per seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76840

Ik heb de Digital ixus v2.....en ook dit is een super camera.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MLS schreef op 07 juni 2003 @ 10:46:
Inderdaad, let eens op je flitser/sluitertijd. Als ik in een heldere omgeving een sequentie foto's maak, red ik met de ixus 400 en apacer photosteno 256MB zo'n 8 tot 12 foto's achter elkaar (bijna 2 per seconde).
Is dit dus wel of niet snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

das wel redelijk snel ja...
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.