Canon Digital Ixus 400/PowerShot S400

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.481 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle IXUS 400 bezitters: klopt het dat er geen batterij indicator op dit toestel zit? Ik krijg alleen een rood knipperend batterij-tje te zien als de batterij bijna leeg is (lees: binnen 10 seconden gaat de camera uit)

Heb ik nu niet goed gekeken of zit het er echt niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 15:28:
Voor alle IXUS 400 bezitters: klopt het dat er geen batterij indicator op dit toestel zit? Ik krijg alleen een rood knipperend batterij-tje te zien als de batterij bijna leeg is (lees: binnen 10 seconden gaat de camera uit)

Heb ik nu niet goed gekeken of zit het er echt niet op?
Ja dat klopt...
Maar bij mij is wel wat langer dan 10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 19:21
Ja dat is, zit er niet op, heb dan ook amltijd een extra batterij bij.
En laad iedere avond op na een dagje fototrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok 10 seconden is misschien wel erg drastisch ;) Maar meer dan een paar minuten haal ik er zeker niet mee.

Het voordeel van de gebruikte batterij (of is het accu) is dat je deze op elke gewenst moment mag/kan opladen. Dus als je weggaat gewoon ff opladen.

Gizmoke heb jij een orignele Canon batterij gekocht of een 'namaak'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:57:
/knip

Gizmoke heb jij een orignele Canon batterij gekocht of een 'namaak'?
Dat vroeg ik me dus ook af...
Misschien als je langer fotoz neemt (op vakantie of zo) is een 2de accu wel lekker.
Maar in-het-dagelijks-leven dan heb IK het in ieder geval nog niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het hier al een keer eerder gepost maar geen reactie ontvangen:
Ik heb geen ervaring met digitale fotografie; de ixus 400 is mijn eerste.
Als er geflitst moet worden heeft iedereen vaak van die verschrikkelijke rode ogen op de foto's.
Ook in de "rode-ogen stand"(die twee rondjes op het display).

Is mijn toestel nu gewoon niet goed, doe ik iets verkeerd, of heeft iedereen hier last van en moet ik er maar mee leren leven? Graag reactie's.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn ixus 400 precies hetzelfde. Ik heb nog nooit zulke extreem rode ogen meegemaakt. Zelfs bij personen op een iets grotere afstand. De anti rode ogen stand helpt daar bijna niet tegen. Daarbij komt, dat ik die vaak vergeet in te schakelen.
Een geluk is dat er met software iets aan te doen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advies voorkomen rode ogen: laat de mensen niet recht in de camera kijken. Pak ze van de zijkant. (advies van de mediamarkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er met de software iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 19:21
Wat moet ik doen voor een macro te trekken? Ik zet dat bloemetje aan, sta op 10cm van een bloem, stel scherp en krijg geen scherpe foto's.
Wat moet ik nog meer doen of wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizmoke schreef op 11 June 2003 @ 23:19:
Wat moet ik doen voor een macro te trekken? Ik zet dat bloemetje aan, sta op 10cm van een bloem, stel scherp en krijg geen scherpe foto's.
Wat moet ik nog meer doen of wat doe ik fout?
Meestal wanneer ik de makro functie gebruik en ook nog eens in zoom worden de foto's al snel onscherp. Probeer eens de AiAf functie uit te zetten en een paar keer te focussen tot je een groen vierkantje in je venster krijgt. Dan zou hij toch scherp moeten zijn. Misschien had je niet genoeg licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Samsonite Makemo 60 bij MediaMarkt kunnen bezichtigen en het viel me zwaar tegen! Het is een super grote camera tas! Ik had echt verwacht dat het zo'n kleine zou zijn. Ik wil echt alleen minimale bescherming maar wel dat ik onbeschadigt mijn camera kan meenemen. Iemand een aanrader voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf deze:
http://www.digicamshop.be/product/2205/2074/Tasjes
Daar past hij precies in. Kleiner dan dit zijn ze er denk ik niet. Er zitten geen extra opbergvakken voor geheugen in(die je toch nooit gebruikt met 256Mb in je camera).
Ikzelf ben eigenlijk nog op zoek naar een soort opberg doos van metaal of hard plastic met iets van bescherming aan de binnenkant om geen krassen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 21:47
over de rode ogen, heb ik ook wat last van. Tip is om de personen echt in de rode lamp te laten kijken en dan niet te snel de foto nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu € 499,- bij Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 16:31:
Huh? Weet je dit zeker? Want ik was gisteren bij MM Arena en daar was het nog €599!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 16:31:
welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 17:21:
[...]

Huh? Weet je dit zeker? Want ik was gisteren bij MM Arena en daar was het nog €599!
Nee, ik weet het niet zeker (er is hier geen MM in de buurt) maar zo zag ik hem vanmiddag in de pricewatch staan

pricewatch: Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 17:27:
[...]

Nee, ik weet het niet zeker (er is hier geen MM in de buurt) maar zo zag ik hem vanmiddag in de pricewatch staan

pricewatch: Canon Digital Ixus 400 (4MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-4.9)
Niet meteen alles geloven wat in de pricewatch staat... Klopt niks van.
Hij is trouwens wel in de 'aanbieding' bij de Makro voor 629 euro inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.digicamshop.nl/product/2047
dan vind ik dit tasje toch mooier en fijner voor de ixus 400. grote is hetzelfde alleen iets dikker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 20:19
Ik wou eigenlijk ook een leren maar ben toch voor deze http://www.digicamshop.nl/product/2205 gegaan. Past prima, en is in allerlei kleuren bij mediamarkt op voorraad voor €15.
Zelf heb ik deze: Afbeeldingslocatie: http://www.arnoudkooi.com/tasje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik was van overtuigd dat ik zo'n Makemo ding wilde totdat ik het zag hangen in een winkel. Ik vond het maar een gruwelijk groot en lomp ding. Ik zoek nu echt iets kleiners. Een tasje van zwart suede bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Ik ben blij met z'n voorganger, de ixus 330

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10-2012
In sommige topics zie je foto's van bijv. een douche die aan staat en
waar de sluitertijd zo kort is dat je heel scherp de druppels ziet.
Nu weet ik dat de ixus 400 een sluitertijd kan hebben van 1/2000 sec.
maar ik kom gewoon niet lager dan 1 sec. :/
Kun je zulke foto's wel maken met de ixus 400, zo ja hoe?
of kan ik dat wel vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 22:31:
Ja ik was van overtuigd dat ik zo'n Makemo ding wilde totdat ik het zag hangen in een winkel. Ik vond het maar een gruwelijk groot en lomp ding. Ik zoek nu echt iets kleiners. Een tasje van zwart suede bijvoorbeeld.
Ik heb bij mijn IXUS 400 een Canon tas gekocht. De buitenkant is van zwarte suede (wat jij dus zocht). De vraagprijs was 38 euro, maar daar ging snel af flink wat af. Volgens mij is die niet speciaal voor de IXUS 400 maar voor één van zijn broertjes gemaakt, maar de camera past precies erin. Verder nog vakjes voor 2x CF kaartjes en 1x een accu.

Het materiaal waarvan het tasje is gemaakt :9

p.urethane 60%
nylon 28%
cardboard 10%
polyester 1.5%
abs 0.4%
other 0.1%

En nog wat foto's uiteraard. De eerste foto's geeft de orginele kleur weer. De laatste twee foto's heb ik wat aangepast zodat alles goed is te zien.

edit:
De host van de plaatjes vind het niet zo leuk als je direct linkt :) Kopieer de url in een nieuw browservenster en verwijder de 'tb_' uit de bestandsnaam. Je krijgt dan de full size versie te zien. Sorry voor het ongemak ;)

1. Canon Camera Tas Dicht - Originele Kleur
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mesonyx/canon_camera_tas/tb_01_Canon_Camera_Tas_Dicht_-_Originele_Kleur.jpg

2. Canon Camera Tas Dicht - Extra Contrast
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mesonyx/canon_camera_tas/tb_02_Canon_Camera_Tas_Dicht_-_Extra_Contrast.jpg

3. Canon Camera Tas Open Geheel - Extra Contrast.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mesonyx/canon_camera_tas/tb_03_Canon_Camera_Tas_Open_Geheel_-_Extra_Contrast.jpg

Verder zit er nog aan de achterkant zit een 'platte lus' om het tasje aan je riem te bestiging.

Ik heb hem bij een lokale fotozaak gekocht. Het was het laatste examplaar. Ik heb eigenlijk geen idee of deze tasjes nog te verkrijgen zijn. Maar je weet nu iig dit tasje bestaat en ik ben er erg tevreden over.

Heb het nummer nog gevonden. Volluit het dit tasje : Soft Case SC-PS300

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past hij zo, met tasje en al, nog comfortabel in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 10:13:
[...]
Ik heb bij mijn IXUS 400 een Canon tas gekocht. De buitenkant is van zwarte suede (wat jij dus zocht). De vraagprijs was 38 euro, maar daar ging snel af flink wat af. Volgens mij is die niet speciaal voor de IXUS 400 maar voor één van zijn broertjes gemaakt, maar de camera past precies erin. Verder nog vakjes voor 2x CF kaartjes en 1x een accu.

Het materiaal waarvan het tasje is gemaakt :9

p.urethane 60%
nylon 28%
cardboard 10%
polyester 1.5%
abs 0.4%
other 0.1%
Stainless bedankt! _/-\o_
Dit is precies wat ik voor mijn ixus 400 zoek!
Ik ga even rondneuzen waar ik zo'n tas kan vinden en dan laat ik het hier wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

voor z'n voorloper: de ixus 330 heb ik een lowepro D-Res 8 gekocht... bevalt prima :) de 400 zal daar ook wel in passen.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een belangrijk aspect vergeet je... De dikte van deze tas. Die vind in namelijk behoorlijk. Persoonlijk heb ik die opbergvakken helemaal niet nodig. Gewoon een grote CF en een volle accu mee op stap. Daar kom ik wel een dag mee door...
Het materiaal is wel heel mooi. Hij voelt erg goed aan.
freddifish schreef op 16 juni 2003 @ 00:00:
voor z'n voorloper: de ixus 330 heb ik een lowepro D-Res 8 gekocht... bevalt prima :) de 400 zal daar ook wel in passen.
Volgens mij is de ixus 3x0 serie een maat groter dan de V serie en 400. Wanneer je ze naast elkaar zet is het verschil pas echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die rode ogen:

Ik heb een ixus v3 en ik had/heb ook last van dat rode ogen effect. De anti rode ogen functie leek bij mij ook weinig effect te hebben, maar ik ben er achter gekomen dat die alleen werkt wanneer je de knop wat langer half ingedrukt houdt. Dan blijft dat focus lampje branden. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ik kan me voorstellen als de mensen daar goed naar kijken de rode ogen verdwijnen.

Proberen lukt nu niet, want mijn camera is in reparatie wegens hot pixel op lcd en ook nog een paar op de ccd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Best raar van die rode ogen allemaal.
Ik heb nu iets van 8000+ pics geschoten en eigenlijk nog nooit rode ogen gezien op me pics.
Het is wel bekend van de S400 dat tie gauw last heeft van rode ogen, maar raar dat ik er niet last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op 16 June 2003 @ 10:13:
Best raar van die rode ogen allemaal.
Ik heb nu iets van 8000+ pics geschoten en eigenlijk nog nooit rode ogen gezien op me pics.
Het is wel bekend van de S400 dat tie gauw last heeft van rode ogen, maar raar dat ik er niet last van heb.
Maar je hebt vast geen 8000 foto's van mensen in het donker met flits gemaakt denk ik. Maar volgens mij hangt het ook erg van het persoon af. Ik sta bijna nooit met rooie ogen op de foto en sommige mensen in mijn omgeving gegarandeerd elke keer... Soms flits ik ook expres juist niet, meestal alleen wanneer er veel licht van achteren is.

Ik denk dat ik maar eens ga kijken of het gebruik van een slave flitser helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik heb zeker wel een paar fotoz gemaakt in het donker en met flits en geen een hebben rode ogen of zoiets dergelijks.
Het is dat ik nu ff geen voorbeeld heb (@ work nu) maar ik zal wel eens kijken thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 01:09:
[...]

[...]

Volgens mij is de ixus 3x0 serie een maat groter dan de V serie en 400. Wanneer je ze naast elkaar zet is het verschil pas echt duidelijk.
he dat klopt!
Ixus 330: 95 x 63 x 32 mm (3.7 x 2.5 x 1.3 in)
Ixus 400: 87 x 57 x 28 mm (3.4 x 2.2 x 1.1 in)

en ik vond de 330 al klein ...

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tasje (SC-PS300) van Stainless voor de Canon Ixus serie kunnen vinden bij PCSNEL. Ze verkopen het voor €32. Even kijken of ik het voor minder kan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retro & Jack_Shit : de camera zonder tasje zit al niet lekker in je broekzak lijkt me :? Maar idd het vakje voor de cf en accu zorgt ervoor dat hij niet in je broekzak past. Het is maar net wat voor tasje jezelf wilt hebben.

NightShade2k3 succes met zoeken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 19:43:
Retro & Jack_Shit : de camera zonder tasje zit al niet lekker in je broekzak lijkt me :? Maar idd het vakje voor de cf en accu zorgt ervoor dat hij niet in je broekzak past. Het is maar net wat voor tasje jezelf wilt hebben.

NightShade2k3 succes met zoeken :)
Mwoah, hij hoeft niet perse in m'n broekzak. Zonder hoesje zou hij net aan passen. Het is meer dat hij met hoesje in een overvolle Eastpak kan...
MauriceM schreef op 14 June 2003 @ 09:52:
In sommige topics zie je foto's van bijv. een douche die aan staat en
waar de sluitertijd zo kort is dat je heel scherp de druppels ziet.
Nu weet ik dat de ixus 400 een sluitertijd kan hebben van 1/2000 sec.
maar ik kom gewoon niet lager dan 1 sec. :/
Kun je zulke foto's wel maken met de ixus 400, zo ja hoe?
of kan ik dat wel vergeten?
Ja, dat vraag ik me nou ook steeds meer af. Misschien dat het alleen in automatische stand kan onder omstandigheden met veel licht?!? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar vraagjes tussendoor: Kan ik de gemaakte foto's uploaden vanuit mijn camera naar de pc? Of moet ik zo'n CF reader kopen? Hoe snel gaat het uploaden van 256mb? Welk CF cardreader zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightShade2k3: de ixus 400 heeft een usb aansluiting en met de bijgeleverde usb kabel kan je eenvoudig de foto's naar je pc overzetten. De snelheid is naast de camera ook afhankelijk van de gebruikte CF kaart. In de CF kaart zit namelijk ook verschil in snelheden. Ik heb zelf een 256mb lexar (12x) en per foto ben je ongeveer 2 seconden kwijt om binnen te halen.

En met die sluitertijd van 1/2000 ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de foto's in het donker, zien die er een beetje goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 10:01:
Hoe zijn de foto's in het donker, zien die er een beetje goed uit?
Bij mij zien die er goed uit...
Indien erg last van donkere fotos -> ISO hoger zetten (wel steady-cam handen kopen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af, waaron flitst mijn camera steeds 2x? In anti rode ogen stand begrijp ik het nog wel, dan is bij de 2e flits de pupil kleiner. Maar in de andere standen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 17:22:
Ik vraag me af, waaron flitst mijn camera steeds 2x? In anti rode ogen stand begrijp ik het nog wel, dan is bij de 2e flits de pupil kleiner. Maar in de andere standen....
Ik las toevallig gisteren in de gebruikershandleiding:

De eerste flits is om te bepalen hoeveel licht er in de omgeving is en aan de hand daarvan bepaalt het toestel de sterkte van de 2e flits.

zoiets was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren m'n ixus 400 gekregen, maar bij de meegeleverde software kan ik alleen maar kiezen uit G3, S30, S40, S230 of V3. Alleen werkt het niet, als ik bv foto's wil ophalen met Zoombrowser dan zegt hij 'camera not found'.

Bestaat er wel een versie die compatible is met de 400, is die ergens te downloaden, of doe ik gewoon iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De software die bij mijn ixus 400 zit werkt prima. Op de cd staat "Canon Digital Camera Solutions Disk v12" (CEL-SD98A2M0). De IXUS 400 staat idd niet tussen de keuzemogelijkheden. Volgens mij had ik gewoon de v3 gekozen. Als ik nu de camera aansluit ziet hij wel een ixus 400.

Volg wel de handleiding goed op. Eerst software installeren en dan camera aansluiten e.d.

Je kan dit nog proberen. Drivers kan je vinden op http://www.canon.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de foto's die ik gisteren gemaakt heb op mijn pc bekijken maar ik kan het nergens in mijn handleiding terugvinden hoe ik dat moet doen. Ik heb de software geinstalleerd. Ergens stond er als vraag welke camera ik wilde gebruiken maar ik heb daar dus niets aangevinkt omdat de IXUS 400 er niet tussen stond. Ik heb daarna de drivers gedownload voor Windows XP via de website (zoals aangegeven staat door Stainless) maar nog steeds herkent mijn laptop mijn camera niet. Wat doe ik verkeerd en hoe zou het wel moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 11:06:
Ik wil de foto's die ik gisteren gemaakt heb op mijn pc bekijken maar ik kan het nergens in mijn handleiding terugvinden hoe ik dat moet doen. Ik heb de software geinstalleerd. Ergens stond er als vraag welke camera ik wilde gebruiken maar ik heb daar dus niets aangevinkt omdat de IXUS 400 er niet tussen stond. Ik heb daarna de drivers gedownload voor Windows XP via de website (zoals aangegeven staat door Stainless) maar nog steeds herkent mijn laptop mijn camera niet. Wat doe ik verkeerd en hoe zou het wel moeten?
Ik heb precies hetzelfde probleem (als opties stond g3, s50, s45 en v3 geloof ik). Ik kan m'n foto's niet uploaden. Heb nu maar de nederlandse handleiding plus de juiste canon cd's besteld maar als het ook anders kan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de software installeren van de cd, want met het programma ZoomBrowser EX kan je foto's van de camera halen. ZoomBrowser EX heeft diverse opties die wel handig zijn, bijvoorbeeld alleen foto's ophalen die nog niet eerder zijn opgehaald e.d.

Controleer of je het volgende hebt gedaan:
- alle software installeren (niet allemaal noodzakelijk maar wel handig)
- herstart je pc
- terug in Windows, sluit daarna je camera aan
- zorg de camera in weergave modus (= play symbol) staat (schuifje bij de sluitenknop)
- zet de camera aan.

In Windows XP krijg je een venster te zien met welke software de foto's moeten worden opgehaald. Je kan ook met de Windows Verkenner direct van de camera lezen.

Kijk ook eens op pagina 17 van het boekje "Startershandleiding (Voor Canon Digital Camera Solution disk versie 12)".

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tha BasZ schreef op 03 June 2003 @ 11:56:
Maar nu is me vraag nog niet beantwoord: hoe kan je zien welke firmware er in me cam zit en wat heeft de nieuwe firmware allemaal voor verbeteringen?
Want ik heb de hele Canon-site omgespit om iets te vinden maar ik zie niks...
How can I verify the version number of the firmware that is currently installed on my PowerShot S45?

A: You can check the version of your camera's firmware in the [Set]-[Camera Settings] option displayed in the ZoomBrowser EX Camera Window that appears after you connect the camera to the computer with the supplied USB cable. Macintosh users can check their camera's firmware in the [Setup Options]-[Camera Settings] option displayed in the ImageBrowser Camera Window.

Gaat dit ook op voor de IXUS400? :) Zo ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op 27 June 2003 @ 22:05:
[...]

How can I verify the version number of the firmware that is currently installed on my PowerShot S45?

A: You can check the version of your camera's firmware in the [Set]-[Camera Settings] option displayed in the ZoomBrowser EX Camera Window that appears after you connect the camera to the computer with the supplied USB cable. Macintosh users can check their camera's firmware in the [Setup Options]-[Camera Settings] option displayed in the ImageBrowser Camera Window.

Gaat dit ook op voor de IXUS400? :) Zo ff proberen
En werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Ixus 400 op mijn andere pc geinstalleerd en dit keer als een 'V3'. Nu herkent mijn Windows XP het als een Ixus 400 maar PhotoEx doet nog steeds niets. Ik heb de foto's ingeladen en zie een groot aantal foto's van me terug met 'rode ogen'. Heeft iemand voor vanavond een praktische tip voor me? (ik moet voor mijn broertje vanavond een gala bijwonen en foto's maken in een donkere zaal). Help mij pls want het ziet er zo totaal niet uit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je met PhotoEx soms Zoombrowser Ex?

Er zit een rode ogen functie op de camera, die kan je iig gebruiken. Of zonder flits foto's maken en gebruik maken van het aanwezige licht. Met te weinig licht zal de camera een langere sluitertijd kiezen. Dit houdt in dat je de camera heel stil moet houden, wat meestal niet lukt. Dit resulteert in onscherpe foto's. Je kan ook een stabiele ondergrond zoeken om de camera neer te zetten, zoals tafels, muurtjes e.d.

Maak gewoon veel foto's met en zonder flits, wijzig wat instellingen, experimenteer en vergeet natuurlijk niet de accu volledig op te laden ;)

Rode ogen zijn trouwens heel goed met Photoshop/Paint Shop Pro te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 21:06

spok9

Groen...

Ik ben tegenwoordig ook de gelukkige eigenaar van een IXUS 400 \o/

Ik heb er een makema 50 tasje en een Apacer Photosteno PRO van 256 Mb bijgekocht.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Ik kan t echt niet vinden..... :X Ik snap er geen zak van..... Dit is ookwel de manier voor een IXUS V3 om de firmware dus t lijkt me dat t ook zo gaat voor de 400 maar ik kan t niet vinden :z Who else?

Edit:
BINGO! :D Je moet in Zoombrowser naar; Camera en Memory card, dan Browse and download images, en dan de knop 'set - camera options' :)
(tis nog vroeg :Y) )

[ Voor 96% gewijzigd door r0el op 29-06-2003 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op 29 June 2003 @ 08:56:[...]<knip>Edit:
BINGO! :D Je moet in Zoombrowser naar; Camera en Memory card, dan Browse and download images, en dan de knop 'set - camera options' :)
(tis nog vroeg :Y) )
Ik heb dat schermpje ook eens bekeken en wat zag ik daar behalve de versie van de firmware...de "battery status" :?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mesonyx/tb_Canon_IXUS400_Camera_Settings.jpg

Waarom kan die wel via software worden getoond en niet gewoon op de camera. Behalve dan als de accu bijna leeg is. Maar hoe zou je die "battery status" moeten aflezen?

Om terug te komen op de firmware. Ten eerste is er nog geen nieuwe firmware beschikbaar. Ook heb ik nu nog geen reden om de firmware te updaten, want ik ben geen fouten tegengekomen. M.u.v. de cosmetische fout in het menu wat eerder in dit topic aan bod is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goed kijkt zie je dat deze batterijmeter ook maar 2 standen heeft, vol en bijna leeg, het is dus precies hetzelfde als een lampje dat gaat knipperen wanneer de batterij bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 21:06

spok9

Groen...

Is het normaal dat ie al snel warm begint te worden?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spok9 schreef op 30 June 2003 @ 16:35:
Is het normaal dat ie al snel warm begint te worden?
Denk het wel, dat heb ik ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Laatst online: 23-06 23:00

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Heeft iemand hem nou ook daadwerkijk bij de mediamarkt zien staan voor 499.- ??

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Bzzje schreef op 01 juli 2003 @ 13:16:
Heeft iemand hem nou ook daadwerkijk bij de mediamarkt zien staan voor 499.- ??
Bij de Mediamrkt in Rotterdam is hij 569,-. Toen ik echter 3 weken geleden bij m'n ouders in Zmeer was stond hij daar in een paginagrote advertentie in de Haagsche Courant voor 499 bij de mediamarkt, of die alleen gold voor Den Haag en Rijswijk weet ik niet.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

en die was zeker "op=op" en tot gisteren geldig :(

* Bzzje woont nl in dh en heeft geen haagse courant

[ Voor 27% gewijzigd door Bzzje op 01-07-2003 14:19 ]

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:30
Ik heb hem, met een beetje ouwehoeren, voor 549 mee gekregen in rotterdam op de lijnbaan. Ik heb er toen wel meteen een batterij en geheugen bij gekocht.

Kan iemand me misschien vertellen wat de beste (is relatief ik weet het) instellingen zijn voor de ixus 400 als je in het donker zonder flits wil fotograferen.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

met flits lijkt het inderdaad op een kantoorpand
maar de beste stand voor indoor foto's vind ik de "man met zon" stand.
zeker in discotheken of bars werkt dat prima

edit:
Dat was iig bij de andere ixussen zo

[ Voor 19% gewijzigd door Bzzje op 01-07-2003 17:16 ]

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

yrew schreef op 01 July 2003 @ 15:46:
Ik heb hem, met een beetje ouwehoeren, voor 549 mee gekregen in rotterdam op de lijnbaan. Ik heb er toen wel meteen een batterij en geheugen bij gekocht.

Kan iemand me misschien vertellen wat de beste (is relatief ik weet het) instellingen zijn voor de ixus 400 als je in het donker zonder flits wil fotograferen.
ik had ze even gemaild en idd was hij te koop voor 499, maar is hij nu weer de normale verkoopprijs: 569,- :(

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je met de S400 net als met mijn A70 de sluitertijden, ISO waarden en diafragma handmatig instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bzzje schreef op 01 July 2003 @ 17:14:
met flits lijkt het inderdaad op een kantoorpand
maar de beste stand voor indoor foto's vind ik de "man met zon" stand.
zeker in discotheken of bars werkt dat prima

edit:
Dat was iig bij de andere ixussen zo
Dit vind ik een goeie tip, zijn er meerdere tips zoals deze. Ik ga volgende week een nieuw geheugenkaartje kopen en dat zal dan de scandisk ultra worden, want dat is wel een van de betere als ik dat goed begrijp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

voor geheugenkaartjes komen de transcend kaarten (ultra performance 30x) qua prijs/kwaliteit behoorlijk goed uit de bus.

check anders deze pagina eens. (dat de transcend 128 niet leesbaar is in die adapter is toeval, want in andere adapters werkt hij prima)

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 17:38:
kun je met de S400 net als met mijn A70 de sluitertijden, ISO waarden en diafragma handmatig instellen?
Het is mogelijk om handmatig de volgende ISO waarden te kiezen AUTO, 50, 100, 200 & 400. Sluitertijden kan je alleen kiezen als de 'lange sluitertijden' optie aan staat. Van 1 t/m 15 seconden (ik dacht in 6 stappen). Diafragma kan volgens mij niet handmatig worden ingesteld.

Kijk hier voor de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Greidanus
  • Laatst online: 14-11-2017
Weet iemand toevallig een adres in NL waar de waterproof case te koop is?

In de brochure (http://canon.brochurelibr...oductid=7309&languageid=1) staat een voorbeeld van deze case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Greidanus
Die waterproof case voor de Ixus 400 kost ongeveer 250 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, accessoires zijn nou eenmaal duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

idd!!

heb dus gisteren die cam gekocht en voor de "veiligheid" ook meteen een hoesje/zakje erbij.
30 euro!! :( maar ja, het is wel de enige die precies lekker er omheen past (ori canon)

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Waar kan ik mn ixus alsnog online registreren? ik klikte t eerst weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

zoombrowser ( :r ) --> "internet" --> "canon image gateway"

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Bzzje schreef op 04 July 2003 @ 12:38:
THNX :)

Kan iemand mij nu het verhaal rond de sluitertijden uitleggen? In de handleiding wordt alleen gesproken over 'lange sluitertijd' maar http://www.dpreview.com/reviews/canons400/page2.asp zegt dattie tot 1/2000 kan. Ik snap t niet hoe je t moet instellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:02

MLS

Hij ondersteunt sluitertijden van 1 - 2000, deze kiest de camera echter automatisch bij de opname en ze zijn niet met de hand in te stellen. Als extra heeft hij dus lange sluitertijden (15s - 1s) en die kan je wel zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

waar kan ik goedkoop een extra batterij scoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57

zAo

GPLv2 Fanboy

freddifish schreef op 05 juli 2003 @ 22:13:
waar kan ik goedkoop een extra batterij scoren ?
Kijkshop: 9euro 4x 2100mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat niet passen in de ixus 400 hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 22:58:
dat gaat niet passen in de ixus 400 hoor :*)
Precies ;)

Je zou deze kunnen proberen : Battery Pack NB-1LH 3.7V 840mAh (Li-ion) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

ja, en die zijn minstens 50 euro (en vaak nog duurder)

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
Bzzje schreef op 04 July 2003 @ 12:38:
Wat is een goed alternatief voor Zoombrowser dan?

[ Voor 29% gewijzigd door akooi op 06-07-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Bzzje schreef op 06 July 2003 @ 12:41:
ja, en die zijn minstens 50 euro (en vaak nog duurder)
goedkoopste dat ik heb gevonden is 30,- bij www.vb.net maar daar geldt een minimum bestelling van 50,- :( (en 7.50 verzendkosten)
staat ook in pricewatch zie ik nu :http://folding.tweakers.net/pricewatch/29892

[ Voor 15% gewijzigd door freddifish op 19-08-2003 13:36 . Reden: toevoeging PW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

akooi schreef op 06 July 2003 @ 13:07:
[...]

Wat is een goed alternatief voor Zoombrowser dan?
mijn probleem met zoombrowser is dat het hard over zijn nek gaat wanneer ik foto's neerhaal en die vervolgens buiten zoombrowser om naar een andere map sleep.

gewoon importeren via explorer werkt prima, tenzij je geen img###.jpg will maar feestje###.jpg

een andere optie is breezebrowser

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:30
volgens mij kost hij nu 519. Zie pricewatch.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
yrew schreef op 09 July 2003 @ 14:34:
volgens mij kost hij nu 519. Zie pricewatch.
In Duitsland is ie nog wat goekoper
http://www.preistrend.de/...eyword=none&kat=18983&q=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Digital Ixus 400 besteld bij New York Camera in Duitsland voor 507 euro incl. verzendkosten en al. Was alleen niet meer op voorraad :(, dus moet nog weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm gewoon in Nederland gekocht drie weken terug, voor 499,- (bij CROWN Int.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Greidanus
Weet iemand of het ook mogelijk is om foto's van PC naar IXUS 400 te kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
E.Greidanus schreef op 11 July 2003 @ 18:51:
Weet iemand of het ook mogelijk is om foto's van PC naar IXUS 400 te kopiëren?
Ja, in zoombrowser zit de mogelijkheid om te downloaden (IXUS -> PC) en te uploaden (PC -> IXUS) :)

Nu aan anderen de vraag; wie weet een site met opstart logo's, geluiden enzo (en dan bedoel ik NIET de imagegateway van Canon zelf :+ )?
Bij deze even de mijne custommade: :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dolk0020/id_t.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door r0el op 12-07-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WP-DC800 waterproof case voor de IXUS 400 is niet goedkoop.
Afbeeldingslocatie: http://www.combimelchers.nl/canon/ixus400%2Bhuis.gif

Het is dan ook een professionele duikerscase die gegarandeerd dicht is tot 40m diepte. Na elke duik moet er een procedure gevolgd worden om de case te spoelen en te ontzouten om zo de dichtingen in perfekte conditie te houden. Het is dus geen case die je zomaar mee naar het strand neemt, je toestel erin doet als je naar de waterkant gaat, het er nadien terug uithaalt en ze voor de rest laat rondslingeren in de zon. Of nog slechter, je toestel de hele tijd in wisselende omstandigheden in de case laat zitten, want daar is ze echt niet voor gemaakt.

Indien je geen duiker bent is het Aquapac wellicht meer geschikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.aquapac.de/jpgs/largecompact.jpg

Waterdicht tot 5m diepte en slechts een fractie van de prijs van de WP-DC800 case.

Review
Aquapac website

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 19:26

RLB

E Pluribus Unum

Ik heb dit topic met veel interesse gelezen aangezien mijn (eerste) digitale camera waarschijnlijk ook de S400 wordt. Deze kan ik voor een mooie prijs in Hengelo kopen, maar nu kan ik voor een nog lagere prijs de Olympus MJU 400 kopen, wat mij ook een mooie camera lijkt, buiten het feit om dat hij slechter is in schemerige situaties en zeer matige macro's maakt. Nu was dus eigenlijk mijn vraag aan de mensen met een S400, of deze camera een beetje redelijke macro-foto's kan maken, en of deze mensen misschien een of twee voorbeelden hiervan zouden kunnen posten. Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door RLB op 30-07-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik positief verbaasd ben over de macro foto's van mijn S400. Je krijgt alleen de achtergrond niet zo erg onscherp als je dat bij vette macrolens opnames ziet, maar het onderwerp is behoorlijk scherp. Ook van heel dichtbij (5 cm).
Mijn Pa heeft de mju 400. Ook een erg mooi toestel maar kwa bediening vind ik 'm onoverzichtelijk. Hij heeft 'm ook meer gekocht omdat hij tegen een stootje en stof/water kan. Ik zal er eens een paar macro foto's mee maken en die met die van mijn ixus vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03-2021

LMC

LMC tot de macht 2

De onderwater behuizing voor de S400 is absoluut prijzig (hoewel de prijsverschillen wereldwijd voor dit accessoir kleiner zijn dan de prijsverschillen van de camera zelf!), maar het zoals al eerder gezegd zeker waard als je van plan bent onderwater foto's te schieten (als duiker / snorkelaar).

Naast het feit dat hij idd tot 40 meter diepte gaat zijn ook vrijwel ALLE functie-knoppen van de ixus te bedienen in de behuizing (dus niet alleen de wel of niet flitsen en schiet-knop zoals je vaker ziet). En ja, het is een werkje om de behuizing in een goede conditie te houden. Heb na de ixus V3 onderwater behuizing te testen voor de keus gestaan de behuizing aan te schaffen voor de S4 en de enige reden dat ik het niet gedaan heb is dat ik (naar mijn idee) te weinig onder water-foto's maak voor 250,= aan accessoirs (en na mijn laatste duiken enorrrmmm spijt).

Enige dat ik nog miste was een extern kader om je foto richting onderwater te bepalen (je zet je lcd uit om je batterij te sparen).

Ik weet niet wat de ervaringen zijn met dat alternatieve "splash-hoesje" (sorrie voor oneerbiedige naam), maar ik betwijfel of daar goeie foto's mee te fabriceren zijn (verschuift dat plastig niet zodra je poogd een foto te nemen? Misschien wel goed genoeg voor foto's in de disco / op het strand (of je neemt het risico van menige zandstorm / bierdouche... ik niet).

Verder zeer te vreden met mijn S400, mooie plaatjes. Achteraf moet ik wel toegeven dat de 3x optische zoom t.o.v. 2x optische zoom (van de V3) een minder groot verschil opleverd dan ik gehoopt had, eigenlijk wil je 10x.... maar goed, da's nog 2 generatie Ixussen wachten :D

(voor degene die het vroeg: foto's schieten gaat overigens prima in de disco)

(hoesje: samsonite (makemo 10 past precies) heeft een zeer degelijk hoesje voor +/- 25 euro, voor de niet-digitale ixussen bestaan hele strakke/mooie hoesjes van canon zelf, die zijn misschien iets te krap, maar die kun je dus bij de normale canon-boer ff testen)

(flash: heb een dane-elec van 256, prima spul. ben ook niet bekend met snelheidsverschillen tussen compact-flash-1 geheugen (zoals bij sd-ram voor palmtops b.v.) dus boeit merk niet echt (allemaal bergen garantie))

(accu: heb een hähnel lithium ion, HL-1LHP, canon type 3,7v 840 mHh, die is perfect en niet duur, 25 euro voor betaald)

[ Voor 4% gewijzigd door LMC op 03-08-2003 14:23 ]

Bad syntax or keyboard error - enter coffee to continue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 22:50:
Ik moet zeggen dat ik positief verbaasd ben over de macro foto's van mijn S400. Je krijgt alleen de achtergrond niet zo erg onscherp als je dat bij vette macrolens opnames ziet, maar het onderwerp is behoorlijk scherp. Ook van heel dichtbij (5 cm).
ik vindt dit toch een prima onscherpe achtergrond :)
(klik voor grote versie van 1,9mb)

Afbeeldingslocatie: http://www.stijntjes.net/webshit/IMG_0443med.jpg

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga binnenkort een Ixus 400 kopen :)
Heb me V2 vorige week verkocht.
In de Canon Ixus's zitten toch Carl Zeiss lensen?

En over de video modes, Canon heeft dat bewust terug gebracht vanwege hun eigen videomarkt maar ikzelf gebruikte bij V2 toch alleen 320 reso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een Albipro tasje gekocht bij speet (weet niet of dit een winkel keten is) was €15,- en past perfect om de Ixus, zal hem morgen inscannen aangezien ik geen foto meer kan nemen.
Wat mij betreft het perfecte tasje, lekker compact en een normaal design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bzzje schreef op 04 August 2003 @ 00:56:
[...]

ik vindt dit toch een prima onscherpe achtergrond :)
(klik voor grote versie van 1,9mb)

[afbeelding]
Ja, de achtergrond is onscherp maar met zo'n echte macrolens krijg je dan meer een groene waas ipv dat je de blaadjes nog ziet. Moet je maar eens in het digitale foto topic kijken bij de macrofoto's van Bakman.
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 00:14:
In de Canon Ixus's zitten toch Carl Zeiss lensen?
Ik dacht dat Canon zelf hun lenzen maakt. In Sony's zie je vaak Zeiss lenzen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03-2021

LMC

LMC tot de macht 2

misschien niet geheel in lijn met de laatste richting van dit topic, maar ik kwam toevallig vandaag de volgende link tegen (die prolly iedereen al gezien had op de canon-site)

http://www.canon.co.jp/Imaging/uwphoto/index-e.html

weer meer informatie :P, de hints hoe je camera in te stellen bij het nemen van onderwater foto's (in de underwater picture gallery) zijn wel echt handig (naar mijn idee)

(ik weet niet wie er ervaring heeft met het schieten van panorama's onder water, maar ik vind het toch knap van deze duiker dat hij 7 shots geschoten heeft zonder echt "weg" te drijven...)

[ Voor 16% gewijzigd door LMC op 05-08-2003 19:52 ]

Bad syntax or keyboard error - enter coffee to continue...

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.